Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
williewonka03 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:05:
[...]

das toch grappig? ik vind dat best lachen. 6pool mss niet zo maar mass carriers wel. heb jij een beter voorstel dan?

EDIT: http://imgur.com/hXimx LOL
Is dat niet die GM speler die voornamelijk op smurf accounts speelt met een horde aan idiote fans? (Ik heb ooit de chat van zijn stream bekeken, dat was gewoon ronduit debiel, tegenstander zonder aanleiding beschuldingen van streamhack, wat sowieso geen hack is, en niet triester is dan als GM vs een veel lager gerankte speler spelen. En toen logde de originele eigenaar van account in waarop hij speelde waardoor hij werd gedropped, en meteen werd dus zijn tegenstander neergezet als drophacker, ook al had die er niks mee te maken).

Verwijderd

..

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2012 14:20 . Reden: uche, foutje :p ]

Verwijderd

is dat niet SlayersDragon?

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
nee mc

Verwijderd

Zou iemand nog even deze replay kunnen analyseren voor mij :$

http://drop.sc/84957

Ik had echt het gevoel dat ik wel op alles was voorbereid inclusief upgrades, maar er gaat dan iets flink mis met de laatste engagement en ik heb geen idee wat om eerlijk te zijn...

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:47
furby-killer schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:13:
[...]

Is dat niet die GM speler die voornamelijk op smurf accounts speelt met een horde aan idiote fans? (Ik heb ooit de chat van zijn stream bekeken, dat was gewoon ronduit debiel, tegenstander zonder aanleiding beschuldingen van streamhack, wat sowieso geen hack is, en niet triester is dan als GM vs een veel lager gerankte speler spelen. En toen logde de originele eigenaar van account in waarop hij speelde waardoor hij werd gedropped, en meteen werd dus zijn tegenstander neergezet als drophacker, ook al had die er niks mee te maken).
oGsMC. Volgens mij was dit gisteren tijdens zijn placement matches op EU server. Heeft volgens mij geen enkele BM getoond. De gek (MC) zat binnen no-time op 15k viewers ><

• williewonka03
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:54:
Zou iemand nog even deze replay kunnen analyseren voor mij :$

http://drop.sc/84957

Ik had echt het gevoel dat ik wel op alles was voorbereid inclusief upgrades, maar er gaat dan iets flink mis met de laatste engagement en ik heb geen idee wat om eerlijk te zijn...
ok ik ben geen terran speler, maar er viel een paar dingen pijnlijk op:
- niet pushen als je max bent. je had die gast volledig (en dan ook echt volledig) geoutmacrod (hoe schrijf je dat?) en had een supply lead van meer dan 60. wat doe jij: wachten tot dat je 2000 min en gas hebt.
- bij de eerste engagement: volledig verkeerde positie gekozen, je liep gewoon in een choke. emp waren best goed zover ik kon zien maar je positie absoluut niet. ook had je je ghosts wel vooraan moeten zetten maar niet op een solo missie moeten sturen. hierdoor verloor je al je ghost en die hadden max energie en ja had moeten scannen, je leger werd gesloopt door dts de hele engagement lang.
- vervolgens maak je dezelfde fout door opnieuw te maxen (wat je heel snel deed) en vervolgens weer niet te pushen maar te wachten op 3-3.
- opnieuw een verkeerde positie
- opnieuw geen scans. je had 2000+ mins, je had die energie op je orbitals niet nodig voor mules maar wel voor die dts.
- geen enkele emp bij de laatste engagement terwijl je wel 3 ghosts had met max energy
- geen enkele micro bij de laatste engagement. alle collosi hadden zeer weinig health, maar waren allemaal nog wel levend. focus fire is echt een must.

zoals ik al zei ik speel geen terran, maar als protoss vielen deze dingen mij op. ik hoop dat je hier iets mee kan ;) ik ben trouwens wel benieuwd naar welk niveau dit was? ikzelf ben gold (ongeveer)

[ Voor 0% gewijzigd door williewonka03 op 05-01-2012 16:38 . Reden: typo ]

Verwijderd

williewonka03 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 16:37:
[...]

ok ik ben geen terran speler, maar er viel een paar dingen pijnlijk op:
- niet pushen als je max bent. je had die gast volledig (en dan ook echt volledig) geoutmacrod (hoe schrijf je dat?) en had een supply lead van meer dan 60. wat doe jij: wachten tot dat je 2000 min en gas hebt.
- bij de eerste engagement: volledig verkeerde positie gekozen, je liep gewoon in een choke. emp waren best goed zover ik kon zien maar je positie absoluut niet. ook had je je ghosts wel vooraan moeten zetten maar niet op een solo missie moeten sturen. hierdoor verloor je al je ghost en die hadden max energie en ja had moeten scannen, je leger werd gesloopt door dts de hele engagement lang.
- vervolgens maak je dezelfde fout door opnieuw te maxen (wat je heel snel deed) en vervolgens weer niet te pushen maar te wachten op 3-3.
- opnieuw een verkeerde positie
- opnieuw geen scans. je had 2000+ mins, je had die energie op je orbitals niet nodig voor mules maar wel voor die dts.
- geen enkele emp bij de laatste engagement terwijl je wel 3 ghosts had met max energy
- geen enkele micro bij de laatste engagement. alle collosi hadden zeer weinig health, maar waren allemaal nog wel levend. focus fire is echt een must.

zoals ik al zei ik speel geen terran, maar als protoss vielen deze dingen mij op. ik hoop dat je hier iets mee kan ;) ik ben trouwens wel benieuwd naar welk niveau dit was? ikzelf ben gold (ongeveer)
Ja ik was in afwachting, want ik wist dat die army mijn bitch zou zijn, maar had een achterdochtig gevoel dat er gewoon ergens colossi waren verstopt buiten mijn scan range, dus durfde niet te engagen. Je ziet ook dat ik z'n army een paar keer scan.

Ik ben mid-high Silver. Protoss sloopt me. De micro is echt te intensief voor me >< Tegen Zerg/Terran kan ik nog lekker de tanks queuen en marines splitten. Droppen tussen enemy tanks, Vikings vs Vikings niet veel bijzonders. Positioning is een beetje makkelijker. Maar tegen Protoss, man o man, wat een fucked up match-up is dat. Eerst met zoveel moeite 4gates overleven (waar ik nog steeds moeite mee heb) en dan een midgame deathball afweren ><

Hier heb ik er nog eentje verloren: http://drop.sc/85079

Maar ik denk dat ik achterliep op eco om eerlijk te zijn, want ik merkte een full running 3rd base tijdens een scan, terwijl ik nog een 3rd moest pakken >< Ik ging stiekem voor een extra expo, maar het mocht helaas niet baten...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2012 16:44 ]

• williewonka03
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 16:42:
[...]

Ja ik was in afwachting, want ik wist dat die army mijn bitch zou zijn, maar had een achterdochtig gevoel dat er gewoon ergens colossi waren verstopt buiten mijn scan range, dus durfde niet te engagen. Je ziet ook dat ik z'n army een paar keer scan.

Ik ben mid-high Silver. Protoss sloopt me. De micro is echt te intensief voor me >< Tegen Zerg/Terran kan ik nog lekker de tanks queuen en marines splitten. Droppen tussen enemy tanks, Vikings vs Vikings niet veel bijzonders. Positioning is een beetje makkelijker. Maar tegen Protoss, man o man, wat een fucked up match-up is dat. Eerst met zoveel moeite 4gates overleven (waar ik nog steeds moeite mee heb) en dan een midgame deathball afweren ><

Hier heb ik er nog eentje verloren: http://drop.sc/85079

Maar ik denk dat ik achterliep op eco om eerlijk te zijn, want ik merkte een full running 3rd base tijdens een scan, terwijl ik nog een 3rd moest pakken >< Ik ging stiekem voor een extra expo, maar het mocht helaas niet baten...
dat eco ding dacht ik ook totdat ik de income tab bekeek en het wel meeviel. bovendien heb jij mules. maar als je een 200 leger hebt moet je zowiezo aanvallen. hij had hele late collusos en als je 200 bent heb je ff wat minder zorgen over je mins (daar had je er zowiezo heel veel van) en had je zijn hele base gewoon moeten scannen. ik vind persoonlijk pvt nog een van de leukere en beter matchups. mirrors dat zijn pas fucked up matchups. als je veel problemen hebt met toss wil ik wel met je oefenen. ik heb al lang geen 1v1 meer gespeeld, dus zo goed ben ik nou ook weer niet. en jij gebruikt ghosts, dat is zeer goed voor silver. kom in silver (zit in silver maar win meestal wel van gold) eigenlijk nooit ghosts tegen. das lekker makkelijk voor mij. zeker als je tegen archons gaat is emp een zegen.

Verwijderd

Ja OMG, kunnen we alsjeblieft een paar keer oefenen? Maar ik wil wel dat het meer wordt dan gewoon een pot ofzo. Ik wil er wel echt wat van oppikken!

• williewonka03
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 17:44:
Ja OMG, kunnen we alsjeblieft een paar keer oefenen? Maar ik wil wel dat het meer wordt dan gewoon een pot ofzo. Ik wil er wel echt wat van oppikken!
ik heb nog nooit gecoached, dus ik weet niet hoe hoog mijn coach niveau. maar als ik je eindeloos 4gate dan leer je het echt wel hoor.

Verwijderd

Prima, maar ook graar big armies met colossi om m'n micro te oefenen.

Hierbij alvast mijn friendcode

KenDM #290

• williewonka03
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 18:17:
Prima, maar ook graar big armies met colossi om m'n micro te oefenen.

Hierbij alvast mijn friendcode

KenDM #290
nou lijkt me leuk! ben vanavond groot deel van de avond (minus eten) online. ik ben: williewonka#833

heb ik weer, ben ik bezig met een 2v2 match met isuck, laat mijn moeder het eten uit de oven vallen. moet ik gaan helpen. match verloren natuurlijk. sorry isuck!!

EDIT: ondanks nog wat andere problemen (vrienden van mijn ouders die kinderen meenemen terwijl dat niet afgesproken was) was het een gezellige avond 4v4. Mass voids terwijl je gefeed wordt heeft wisselend resultaat. 2 keer gewonnen en 2 keer verloren. Toen overgegaan op dts met opvolging van charglot archon, werkt verassend goed!. Bedankt jongens (isuck, optimus en dimag) voor een gezellige starcraft avond!!

EDIT2: en zoals hij hieronder zegt ook KenDM bedankt! (mooie drops man!)

[ Voor 34% gewijzigd door williewonka03 op 06-01-2012 10:00 ]

Verwijderd

williewonka03 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 18:29:
[...]

nou lijkt me leuk! ben vanavond groot deel van de avond (minus eten) online. ik ben: williewonka#833

heb ik weer, ben ik bezig met een 2v2 match met isuck, laat mijn moeder het eten uit de oven vallen. moet ik gaan helpen. match verloren natuurlijk. sorry isuck!!

EDIT: ondanks nog wat andere problemen (vrienden van mijn ouders die kinderen meenemen terwijl dat niet afgesproken was) was het een gezellige avond 4v4. Mass voids terwijl je gefeed wordt heeft wisselend resultaat. 2 keer gewonnen en 2 keer verloren. Toen overgegaan op dts met opvolging van charglot archon, werkt verassend goed!. Bedankt jongens (isuck, optimus en dimag) voor een gezellige starcraft avond!!
En ik 1 pot O-)

Verwijderd

Heb net een potje TvZ gedaan. Heerlijk gevoel om te winnen. Hij ging bling ling muta's. Ik marines tanks medivacs. 1e keer werd ik weg gevaagd, maar had een aardige army weer gemaakt. 2e keer ook weg gevaagd :P Daarna vrij gauw geremaxt en m'n tanks goed verspreid, marines ook. Klein groepje om z'n troepen te lokken en bam! Zag er goed uit voor me. Toen nog eens remax army naar z'n base en roflstompen. Hij had maar 2base terwijl hij zoveel muta's had als ik weet niet wat ><. Bovendien ging hij nood-hatchen overal. Dat is toch zo BM die bullshit, overal nog structures gooien, niet GGen. Wat een kutstreek is dat van slechte verliezers :@

Hoe heb ik dit nou weer verloren :S

http://drop.sc/85367

Ik alle marines netjes op het randje zodat er geen reapers ongemerkt komen. Komt hij met 2, maar liefst TWEE dropships met marines en marauders. Ik dacht dat niets sneller was dan een Banshee, maar had ik het goed mis zeg ... Heb echt 3 games verloren van bronzers, die eigenlijk gewoon geen bronzers waren, gewoon niet normaal. En een Silver die me gewoon alle hoeken van de map liet zien, fucking letterlijk... Met tanks, vikings, ghosts met cloak en nukes ... gewoon WTF ... Echt een kut loss streak gehad :( :( :(

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2012 04:07 ]

Verwijderd

[b]williewonka03 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 18:29
Bedankt jongens (isuck, optimus en dimag) voor een gezellige starcraft avond!!
NP :9

• williewonka03
aangepast

ik zal straks wel ff kijken naar je replay of mij iets opvalt.

[ Voor 5% gewijzigd door williewonka03 op 06-01-2012 10:00 ]

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-11 23:38
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 01:17:
Heb net een potje TvZ gedaan. Heerlijk gevoel om te winnen. Hij ging bling ling muta's. Ik marines tanks medivacs. 1e keer werd ik weg gevaagd, maar had een aardige army weer gemaakt. 2e keer ook weg gevaagd :P Daarna vrij gauw geremaxt en m'n tanks goed verspreid, marines ook. Klein groepje om z'n troepen te lokken en bam! Zag er goed uit voor me. Toen nog eens remax army naar z'n base en roflstompen. Hij had maar 2base terwijl hij zoveel muta's had als ik weet niet wat ><. Bovendien ging hij nood-hatchen overal. Dat is toch zo BM die bullshit, overal nog structures gooien, niet GGen. Wat een kutstreek is dat van slechte verliezers :@

Hoe heb ik dit nou weer verloren :S

http://drop.sc/85367

Ik alle marines netjes op het randje zodat er geen reapers ongemerkt komen. Komt hij met 2, maar liefst TWEE dropships met marines en marauders. Ik dacht dat niets sneller was dan een Banshee, maar had ik het goed mis zeg ... Heb echt 3 games verloren van bronzers, die eigenlijk gewoon geen bronzers waren, gewoon niet normaal. En een Silver die me gewoon alle hoeken van de map liet zien, fucking letterlijk... Met tanks, vikings, ghosts met cloak en nukes ... gewoon WTF ... Echt een kut loss streak gehad :( :( :(
Het voelt veel beter om zo een match als Zerg te winnen :P

• williewonka03
wow net eerst een dubbele 6pool en daarna een 3rax/2gate met daarna nog lang pressure gehad. allebei gewonnen met mass voids. replay volgt maar drop.sc is ff down.

Verwijderd

Haha MKP, Reis en MC als casters was echt geniaal :D :D

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2012 21:51 ]

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 21:43:
Haha MKP, Reis en MC als casters was echt geniaal :D :D
verkeerde topique?

Verwijderd

oja T_T sorry

• williewonka03
ik heb nog nooit zoveel kaas meegemaakt als gisteren.

dubbele 6pool
3rax en 2gate

allebei gehouden met mass voids. wat zijn die dingen goed zeg! kan iemand vertellen waarom wij dit gewonnen hebben? waren wij zo goed, de tegenstanders zo slecht of zijn voids gewoon op?

[ Voor 83% gewijzigd door williewonka03 op 07-01-2012 11:40 ]

Verwijderd

scouten? een scv poken bij de wall, of een scan had zo veel kunnen vertellen wat er ging gebeuren

en na die atack van hem had je nog niet verloren, je had op het eind 1335 minerals over. Bouw wat raxes en ga marines pompen, hadden 20 marines kunnen zijn of een expo. En die Banshee's deden leuke dmg, maar was de mineral line niet beter geweest?
williewonka03 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 10:45:
moet je mee naar de dokter :)

• williewonka03
apNia schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 14:44:
[...]

moet je mee naar de dokter :)
moet ik denk ik wel doen ja

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
Ik moest gisteren nog 6 wins voor mijn 500 win infestor icon. Toen maar even op een 6-win streak gegaan.
Toen heb ik gelijk mijn bonus pool van 55 weg kunnen werken, weer top 15 nu inplaats van 48e.

Ik merk wel dat hoe hoger ik in diamond kom hoe minder cheese er is, echt heerlijk.

Ook nog een ZvZ tegen HorrorRabbit gespeeld, was wel lekker toen ik 11 van je mutalisks dood had gefungalt,
Alleen uiteindelijk alsnog verloren doordat ik geen creepspread van mn natural naar mn 3rd had (Shakura's plateau) en geen hydralisks had gemaakt, ik ging puur roach/infestor. Hierdoor was ik contained op 2 base :(.

Volgende keer laat ik een á twee infestors in mijn main voor als je muta flock weer eens langskomt :).

Muta play ben ik nog niet gewend aan geraakt, eveneens 1 base 15-drone baneling/ling pressure op open maps zoals tal'darim, hier moet ik op oefenen.

[ Voor 9% gewijzigd door kaluro2 op 09-01-2012 09:14 ]

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Ik krijg langzamerhand steeds betere tegenstanders, richting diamond gelukkig weer, maar gisteren redelijk mijn progress van laatste tijd teniet gedaan door hoop te verliezen. En best een hoop daarvan was het hardstikke close en had ik eigenlijk gewoon moeten winnen, zoals een protos die voor een base trade ging toen ik hem aanviel, maar waarbij ik toen teveel siege tanks nodeloos verloor doordat mijn doel meer was zo snel mogelijk zijn basis te vernielen dan overlevende units te hebben. Dus toen zijn leger terugkeerde kon hij makkelijk mijne vernietigen, en ondanks dat ik stuk betere eco nog had, had ik gewoon niet het leger tegen zijn leger.

Hoop dat het toeval was, en niet dat het een algemeen iets van veel spelers op randje van platinum-diamond, maar ook een hoop slechte winnaars tegengekomen. Laatste potje was een slechte verliezer (ik was zijn bitch blijkbaar), maar andere potjes meerdere keren dat ik verloren had, en dan een hoop commentaar kreeg wat voor een slechte speler ik ben.

Wel grappig dan dat ik hele hoop verloor, maar wet eerst mijn slechtste match up was, tegen een diamond protos, ik wel won (al was het eerst heel close, heb teringhoeveelheid SCVs gesuicide op defense). Was op Entombed valley (http://wiki.teamliquid.ne.../8/86/Entombed_Valley.jpg), en dan moet je wel aan de goede kant spawnen van je tegenstander, maar dan kan je naar zijn third gaan met marine/siege tank leger, en vanaf daar de rocks wegschieten, en langzaam naar voren gaan. Granted je eigen basis ligt nogal open voor een base trade, maar je hebt het voordeel dat je dichter bij je tegenstander bent dan hij bij jouw basis is. En in een open battle zijn siege tanks misschien niet geweldig tegen protos, maar bij zon choke is het een slachtpartij als hij probeer aan te vallen. Wel oppassen gezien zijn AOE damage ook extra effectief is, maar dat is vooral voor HTs, en die zou ik toch niet maken als ik hele hoeveelheid siege tanks tegen me heb.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
williewonka03 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 10:45:

dubbele 6pool
3rax en 2gate

allebei gehouden met mass voids. wat zijn die dingen goed zeg! kan iemand vertellen waarom wij dit gewonnen hebben? waren wij zo goed, de tegenstanders zo slecht of zijn voids gewoon op?
Nice, nou dan heb je de beta gemisst, toen ze nog een speedupgrade hadden. (Ja echt!!!). Die upgrade had toen de naam OP. 8)7

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-11 01:56
In beta kreeg je vrijwel altijd VR rush tegen, geniaal :D

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• williewonka03
Vinand schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:59:
[...]

Nice, nou dan heb je de beta gemisst, toen ze nog een speedupgrade hadden. (Ja echt!!!). Die upgrade had toen de naam OP. 8)7
o ja!!! dat herinner ik me nog! geweldige upgrade. nu weet ik opeens waar mijn gevoel vandaan komt dat ik iets miste bij mijn rush... ;)
Vinand schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:59:
[...]

Beta? Dat ding heeft er nog een half jaar ofzo ruim ingezeten, volgens mij pas afgelopen zomer eruit gehaald.

• williewonka03
furby-killer schreef op maandag 09 januari 2012 @ 13:19:
[...]

Beta? Dat ding heeft er nog een half jaar ofzo ruim ingezeten, volgens mij pas afgelopen zomer eruit gehaald.
zo kort pas? ik dacht ook dat het er al uit werd gehaald in de beta.

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 14:13
Flux Vanes, mooi spul was dat... :)
Oh ja Flux Vanes. Helaas nooit gebruikt. Mooi-was-die-tijd :+

Verwijderd

d'Apollo streamed met zerg commentary at the moment: http://www.teamliquid.net/video/streams/d.Apollo :9

Ben zo slecht in het spotten van drops dus dit dan maar :), terran heeft turrets, zerg creep en spores :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/u3ccE.png

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2012 20:38 ]

Verwijderd

De ZvZ video's van Apollo hebben mij goed geholpen in het verbeteren van mijn speelstijl tegen zerg. Ik open altijd met 15 expand, maar dan wordt ik gegarandeerd harassed door mijn tegenspeler. Je moet veel meer reageren op wat hij doet. Als hij een spawning pool maakt moet jij ook een spawning pool maken. Als hij expand moet jij ook expanden. Als je in het begin veel zerglings of drones verliest dan heb je in feite al verloren. Als de ander opent met gas voor de spawning pool dan betekent dat meestal aggresive play met banelings.

Als de beginfase voorbij is maak ik snel roaches met infestors en probeer ik de game te winnen. Alleen kom ik ineens geen zergs meer tegen op de ladder, dus heb ik het nog niet uit kunnen proberen.

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Weer sinds anderhalve maand gespeeld met Z... valt wel weer tegen. En what's up met al die ZvZ's op het moment in plat? Word er helemaal gek van.

Nog steeds is m'n doel om Diamond te halen... maar zodra ik weer lekker speel raak ik er weer uit en speel ik weer een maand niet.
Zerg is meest gespeelde ras in platinum (en ook diamond en masters, als je minder zerg wilt moet je toch echt slechter worden :P ), kort daarop gevolgd door protos, en terran heeft een redelijke achterstand. En die verhoudingen merk ik ook wel in mijn tegenstanders.

Lijkt er nu trouwens op dat nu ik iets hoger kom, er meer zerg zijn die wat anders dan (b)lings/mutas doen, waarom weet ik nog niet precies, want volgens mij is de hydra/roach/infester combo veel zwakker tegen terran dan blings/mutas.

Gisteren ook potje tegen zerg gehad waarbij het toch weer een keer gebeurde dat mijn push werd afgeslagen, hij counterde, ik net aan op het randje door hoop SCVs voor repair duty te pullen hem tegen kon houden, en uiteindelijk hem kon containen op zijn main, en daarna twee thors op attack move alle expansions die hij nog had heb laten slopen :P

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-10 09:32
furby-killer schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 12:00:
Zerg is meest gespeelde ras in platinum (en ook diamond en masters, als je minder zerg wilt moet je toch echt slechter worden :P ), kort daarop gevolgd door protos, en terran heeft een redelijke achterstand. En die verhoudingen merk ik ook wel in mijn tegenstanders.

Lijkt er nu trouwens op dat nu ik iets hoger kom, er meer zerg zijn die wat anders dan (b)lings/mutas doen, waarom weet ik nog niet precies, want volgens mij is de hydra/roach/infester combo veel zwakker tegen terran dan blings/mutas.

Gisteren ook potje tegen zerg gehad waarbij het toch weer een keer gebeurde dat mijn push werd afgeslagen, hij counterde, ik net aan op het randje door hoop SCVs voor repair duty te pullen hem tegen kon houden, en uiteindelijk hem kon containen op zijn main, en daarna twee thors op attack move alle expansions die hij nog had heb laten slopen :P
Ling/muta heb je tanks hard nodig anders is het een bijna niet te doen.
roach infestor is best makkelijk af te maken.

gelukkig kom ik alleen zergs(30%) en protoss (65%) tegen op me ladder games. want ik verlies toch maar tvt matches... hatelijke kut tanks en hellions.

• Mistymo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik heb al een tijdje deze game geinstalleerd op mijn comp maar durf niet te spelen online omdat ik voor mijn gevoel echt slecht ben. Als ik online ladder speel dan ben ik zo giga zenuwachtig dat ik het meeste vergeet (scouting, units en gebouwen bouwen) en dat wil ik eigelijk doorbreken. Mijn apm is rond de 20 lol en ben echt slecht daarin.

Ik zoek eigelijk een " maatje " die met mij wil 2v2 op ladder of mij dingen wil leren online zodat ik wat zekerder wordt.

Heb in dit seizoen wel 1v1 ladder gespeeld ( 4-1 ) en werd meteen ingedeeld in platinum pfff :-( (snap dat niet want ben echt heel slecht)

Dus wie o wie heeft hetzelfde als ik en wil met mij deze angst doorbreken en fun hebben in 2v2?

• williewonka03
Mistymo schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:09:
Ik heb al een tijdje deze game geinstalleerd op mijn comp maar durf niet te spelen online omdat ik voor mijn gevoel echt slecht ben. Als ik online ladder speel dan ben ik zo giga zenuwachtig dat ik het meeste vergeet (scouting, units en gebouwen bouwen) en dat wil ik eigelijk doorbreken. Mijn apm is rond de 20 lol en ben echt slecht daarin.

Ik zoek eigelijk een " maatje " die met mij wil 2v2 op ladder of mij dingen wil leren online zodat ik wat zekerder wordt.

Heb in dit seizoen wel 1v1 ladder gespeeld ( 4-1 ) en werd meteen ingedeeld in platinum pfff :-( (snap dat niet want ben echt heel slecht)

Dus wie o wie heeft hetzelfde als ik en wil met mij deze angst doorbreken en fun hebben in 2v2?
ik heb nu al erg veel fun in 2v2 en zou graag daar meer fun van willen maken!
add me: williewonka.833
zie je in sc!

• Mistymo
williewonka03 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:16:
[...]

ik heb nu al erg veel fun in 2v2 en zou graag daar meer fun van willen maken!
add me: williewonka.833
zie je in sc!
Ik zal je adden als ik thuis ben (rond 22:00) kunnen we lekker ff spelen. Welke league speel je?

• williewonka03
Mistymo schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:17:
[...]

Ik zal je adden als ik thuis ben (rond 22:00) kunnen we lekker ff spelen. Welke league speel je?
ik ben niet online rond 22:00 denk ik. ik ben gold trouwens

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KC9Wf.jpg

edit: daar kunnen die pro spelers nog wat van leren :P

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2012 20:29 ]

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-10 09:32
Mistymo schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:09:

dat probleem heb ik nu nog ook... 1e seizoen dat ik in master kwam durfde ik haast niet te spelen, om mijn stats niet te laten verneuken... ik heb dat opgelost met een smurf account :P, als jij denkt dat je te hoog wordt ingeschaald... ik ben pas echt te hoog ingeschaald, dus kom op niet zo mekkeren.

echter probleem is nu, me smurf account heeft een betere stats dan me main account... langzamerhand heb ik schijt eraan...

• williewonka03
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:16:
[afbeelding]

Heeft iemand dit al op reddit gezet? Waren trouwens ook leuke potjes 4v4 daarvoor en na!!
Volgens mij niet... Ik ga het er nu wel even opzetten ;)

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:01

Rannasha

Does not compute.

williewonka03 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:14:
[...]

Heeft iemand dit al op reddit gezet? Waren trouwens ook leuke potjes 4v4 daarvoor en na!!
Wat? Die "Input limit reached"? Dat is een interface-dingetje dat voor de Amerikaanse client vrij lang buggy is geweest waardoor mensen het continu te zien kregen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

hmmm gaar, niemand van ons het had ook maar ooit gezien... naja, dan maar niet

Verwijderd

Gropah schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:34:
hmmm gaar, niemand van ons het had ook maar ooit gezien... naja, dan maar niet
Werd je in de eerste paar maanden echt compleet gestoord van, je kon niet eens iemands profiel bekijken toen of je kreeg minimaal 10x dat bericht :/

• williewonka03
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:37:
[...]

Werd je in de eerste paar maanden echt compleet gestoord van, je kon niet eens iemands profiel bekijken toen of je kreeg minimaal 10x dat bericht :/
was dat alleen voor de amerikaanse client? want ik zat in de beta en toen heb ik er nooit last van gehad en daarna ook nooit.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:16:
[afbeelding]

Edit: nvm, tweakers deed bagger en weigerde grote versie te laten zien.

[ Voor 20% gewijzigd door Sissors op 11-01-2012 09:59 ]

Verwijderd

williewonka03 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 08:03:
[...]

was dat alleen voor de amerikaanse client? want ik zat in de beta en toen heb ik er nooit last van gehad en daarna ook nooit.
Nee, overal

Verwijderd

Als zerg weet ik nooit welke upgrades ik moet researchen. Er is namelijk een onderscheid gemaakt tussen melee en range upgrades.

Early game = speedlings en banelings = melee
Mid game = roach/hydra en infestor = range
Late game = Ultralisk of Broodlords = melee

Dus wat moet ik eerst upgraden? Of allebei tegelijk?

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Meestal word Range als eerste geresearched doordat de game vaak snel verschuift naar roaches en evt Hydra. Afhankelijk van de situatie zou ik kiezen, als je die Zerglings/Banelings maar even gebruikt, heeft het weinig nut om een upgrade te doen voor ze.

Roach/Hydra/Muta/Broodlord: ranged attack+1 en evt dan later dus Melee voor je zerglings/banelings/broodlings.

Maar dan nog hangt het af van de situatie en de matchup! Tegen (bijv.) mass marine kan het handig zijn om je armor gewoon te upgraden.

[ Voor 8% gewijzigd door TheNephilim op 11-01-2012 15:09 ]

• williewonka03
TheNephilim schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:09:
Meestal word Range als eerste geresearched doordat de game vaak snel verschuift naar roaches en evt Hydra. Afhankelijk van de situatie zou ik kiezen, als je die Zerglings/Banelings maar even gebruikt, heeft het weinig nut om een upgrade te doen voor ze.

Roach/Hydra/Muta/Broodlord: ranged attack+1 en evt dan later dus Melee voor je zerglings/banelings/broodlings.

Maar dan nog hangt het af van de situatie en de matchup! Tegen (bijv.) mass marine kan het handig zijn om je armor gewoon te upgraden.
ik ben geen zerg speler, maar ik weet dat je als protoss 1 armour hebt en dan een guardian shield opgooit je leger met een kleine hoeveelheid units idd heel effectief kan zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:17:
Als zerg weet ik nooit welke upgrades ik moet researchen. Er is namelijk een onderscheid gemaakt tussen melee en range upgrades.

Early game = speedlings en banelings = melee
Mid game = roach/hydra en infestor = range
Late game = Ultralisk of Broodlords = melee

Dus wat moet ik eerst upgraden? Of allebei tegelijk?
ligt eraan wat je gaat doen en wat opponent doet.. meestal is het handiger op melee te halen maar in sommige gevallen waar protoss geen 3e neemt -> meestal allin, is het handiger om range te halen want je moet toch roaches maken

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
Ik zit zelf nu al lange tijd in plat als terran en heb de indruk (maar dat kan ook gewoon zijn omdat het mijn slechtste matchup is) dat je als terran in TvZ een beetje tegen een plafond loopt.

Ik heb het gevoel dat je goddelijke APM nodig hebt om marine splits te doen, of geen enkele fout te maken met je tanks te leapfroggen, terwijl zerg maar moet wachten op 1 fout om te A-moven met banelings en mutas.

Als zelfs de pro's niet altijd slagen in hun marine splits, hoe moet ik het dan doen :P

Een andere bedenking die ik heb is doordat je op plat niveau nog geen 100% optimale macro hebt (af en toe vergeet je toch te producen tijdens battles), dit voordeliger is voor zergs eens ze in de muta fase zitten, omdat ze er dan gewoon meer maken. Op dat punt hebben ze ook geen schrik meer van 1 of 2 turrets en wordt je base verdedigen al heel wat moeilijker... (Ter vergelijking: in masters games zie je bijv 8-10 mutas eerste wave, maar op plat kan dit reeds 10-15 of soms zelfs 20 zijn door de minerals die de zerg float)?

Nog iemand die zich hierin herkent?
Yep, merk dat ook wel. Denk dat enige wat werkt is agressiever spelen tegen die mutas, anders gaat hij gewoon een kritieke hoeveelheid krijgen, en dan valt er niet meer tegen te repairen. Thors helpen een hoop, maar uiteindelijk is dat uitstel van executie. (Ook platinum btw).
Enige nut van turrets is dan dat ze wat tijd kosten om uit te schakelen, hopelijk genoeg om je marines erbij te halen, maar als je op 3-4 bases zit wordt dat lastig. Sensor towers helpen daar ook wel mee.

En banelings zelfde, denk dat ik maar vaker SCVs mee ga nemen om te gaan leapfroggen met tanks en bunkers. Marine splitten als hij aankomt probeer ik nog geen eens, als ik het niet vergeet zorg ik gewoon dat mijn marines opgesplitst al zijn, en afhankelijk van situatie stim ik, of retreat ik al mijn marines (ook met stim uiteraard) en hoop maar dat banelings zich doodrollen op mech.

Wat toch het beste werkt volgens mij is agressief spelen, voorkomen dat hij zon aantal banelings/mutas krijgt.

Het irritantste aan zerg vind ik trouwens dat ze zo lastig te harassen zijn, mutas zorgen eigenlijk dat elke harrasment poging een enkeltje is.

Net een vermoeiend potje gespeeld (nou ja, pot). TvT, en aangezien mijn scout SCV flink wat gescout had dacht ik dat hij banshees ging en besloot ik niet te scannen, nogal stom, want hij bleek siege tanks te gaan. Eerst aanval kunnen afslaan uiteindelijk, maar toen ging hij met zijn leger voor mijn deur campen, en aangezien de aanvaller zijn in TvT tegen een leger siege tanks nooit leuk is, zit je daar dan, met ongeveer gelijke legers, en niet kunnen expanden terwijl hij lekker expand. Uiteindelijk met wat drops dat weten te doorbreken, maar ik bleef hele potje tegen achterstand aanhikken, wat ik ook deed om terug te komen.

Oftewel ik ging voor plan B, elke keer dat hij met zijn leger een basis van mij aanviel, ging ik recht langs zijn leger heen zijn basis in, soms expansion, soms main, en deed ik hele hoop schade. Uiteindelijk was het dan wel steeds dat zijn leger omkeerde en mijn leger afmaakte, waardoor ik een probleem had, maar het leverde steeds weer wat tijd op. Uiteindelijk opgegeven toen mijn leger weer was afgemaakt en banshees mijn laatste basis met minerals aan het aanvallen waren (had nog wel main + natural + expansion, maar ja zonder minerals schiet dat niet op), dat was na 1 uur en 1 minuut :P

• Mistymo
Zoek een 2v2 maatje :) bronze, silver of gold is prima (ben zelf ook geen ster namelijk).

wil gewoon meer met een vaste partner spelen ipv steeds random, dus wie o wie heeft dit ook :)
Nog even een uurtje streamen, omdat het kan ;)

http://www.twitch.tv/GropahTV

• williewonka03
Mistymo schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:08:
Zoek een 2v2 maatje :) bronze, silver of gold is prima (ben zelf ook geen ster namelijk).

wil gewoon meer met een vaste partner spelen ipv steeds random, dus wie o wie heeft dit ook :)
Ik wil wel. Ik ben gold op het moment. Ben meestal in de late middag online tot de vroege avond

• Mistymo
williewonka03 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:29:
[...]

Ik wil wel. Ik ben gold op het moment. Ben meestal in de late middag online tot de vroege avond
Ik heb je al op flist willy :) Probleem is ik ben meestal wat later online rond 21:00

• williewonka03
Mistymo schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:43:
[...]

Ik heb je al op flist willy :) Probleem is ik ben meestal wat later online rond 21:00
ik probeer wel om later online te komen alleen ik heb 2 problemen:

-ik ben een persoon die veel slaap nodig heeft (cq ik val gewoon in slaap later op de avond)
- (grootste probleem) ik heb zeurderige ouders waarvan ik niet te laat achter de computer mag zitten.

maar ik zal het proberen.

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:08
Tharulerz schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 18:43:
Ik zit zelf nu al lange tijd in plat als terran en heb de indruk (maar dat kan ook gewoon zijn omdat het mijn slechtste matchup is) dat je als terran in TvZ een beetje tegen een plafond loopt.

Ik heb het gevoel dat je goddelijke APM nodig hebt om marine splits te doen, of geen enkele fout te maken met je tanks te leapfroggen, terwijl zerg maar moet wachten op 1 fout om te A-moven met banelings en mutas.

Als zelfs de pro's niet altijd slagen in hun marine splits, hoe moet ik het dan doen :P

Een andere bedenking die ik heb is doordat je op plat niveau nog geen 100% optimale macro hebt (af en toe vergeet je toch te producen tijdens battles), dit voordeliger is voor zergs eens ze in de muta fase zitten, omdat ze er dan gewoon meer maken. Op dat punt hebben ze ook geen schrik meer van 1 of 2 turrets en wordt je base verdedigen al heel wat moeilijker... (Ter vergelijking: in masters games zie je bijv 8-10 mutas eerste wave, maar op plat kan dit reeds 10-15 of soms zelfs 20 zijn door de minerals die de zerg float)?

Nog iemand die zich hierin herkent?
Das niet alleen in platinum zo, ik speel high silver (scheelt 2 niveau's) maar ook ik heb het heel lastig tegen Zerg en ik weet niet hoe ik kan winnen. Ik probeer elke keer van alles van snelle siege tanks tot early hellion of marine pressure maar niets lijkt te werken want die Zerg verzameld een hoop zerglings en banelings en mijn hele leger wordt afgeslacht. Zerg is by far mijn slechtste matchup.

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 17:46
Speel mech. Reactor helion opening, pressuren en creep + 3rd denyen. goed scannen om te zien welke tech hij gaat en gooi een armory (sowieso wel handig) + ebay neer als je een spire ziet. Helion/thor doet gewoon zo gigantisch veel damage, tanks erbij en microen is bijna niet meer nodig. Positionering en decisionmaking daarentegen zijn wel héél belangrijk.

• rickjehh
Weiman schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 09:11:
Speel mech. Reactor helion opening, pressuren en creep + 3rd denyen. goed scannen om te zien welke tech hij gaat en gooi een armory (sowieso wel handig) + ebay neer als je een spire ziet. Helion/thor doet gewoon zo gigantisch veel damage, tanks erbij en microen is bijna niet meer nodig. Positionering en decisionmaking daarentegen zijn wel héél belangrijk.
Maar mech als in pure mech? Of heb je dan ook nog marines + medivacs erbij? Ik probeer vaak een reactor hellion opening maar ik denk dat ik suck want vaak lukt het me niet die pressure vol te houden omdat Zergs simpelweg wat spinecrawlers bij de natural zetten waardoor mijn hellions vaak early game al nutteloos zijn.

• Weiman
Ja, pure mech. starport maak ik alleen voor helion drops en een raven.

• rickjehh
Weiman schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 13:12:
Ja, pure mech. starport maak ik alleen voor helion drops en een raven.
Hmm interesting. Dat ga ik eens proberen. Je blijft dus ook continu hellions pompen, ook midgame? Misschien kan ik met veel hellions de zergling/baneling count wel laag houden. Heb je nog meer tips? :-)

• Weiman
Zorg dat je op tijd expand en goed scout? Terran Economie schiet echt omhoog met 3 base in tegenstelling tot 2 base. Als je eenmaal thors en tanks aan het maken bent heb je zeker wel veel gas nodig. Je moet er gewoon rekening mee houden dat erg immobiel bent, houd altijd 1 thor in je main als je leger ergens anders staat en hij heeft mutas, weet waar zijn leger is..zorg voor veel thors als ie mutas gaat, detection als ie roaches gaat.

Vanaf 20 moet je oppassen voor Hive tech -> Broolords, ik gooi dan gewoon 3/4 starports neer en pomp vikings + air upgrades. Als je uiteindelijk een engagement hebt, zorg dat je scv's heb voor repair en dat je thors microt zodat ze emt hun splash dama geoptimale damage doen. Als er alleen nog maar broodlings op de grond zitten kun je het beste je tank unsiegen zodat ze je eigen units niet slopen met splash. Houd in de gaten of de zerg veel expo't, als ie weinig bases heeft kun je vroeg (140/160 supply 3base) pushen omdat z'n leger achter ligt, blijft ie op weinig bases of doet je harass veel schade? gewoon naar 200/200 met upgrades en pushen.

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:45
Ik zou graag met iemand dit weekend 1v1 willen spelen, om een beetje beter in het spel te komen, of anders 2v2 in een team. Ik heb dit spel nou een week, en ben het Strategie-scene een beetje verleert. So who volunteers?

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Gropah schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:17:
Nog even een uurtje streamen, omdat het kan ;)
Hoeveel mensen op tweakers gebruiken dezelfde avatar als jou? Ik weet dat Guussieboy hem ook had (of heb je je naam veranderd?) :)
Morphs schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:23:
[...]

Hoeveel mensen op tweakers gebruiken dezelfde avatar als jou? Ik weet dat Guussieboy hem ook had (of heb je je naam veranderd?) :)
Gropah == Guussieboy, dus idd een naamverandering

Heb ik hier ook nog gemeld, maar goed, niet iedereen krijgt dat natuurlijk mee ;)

Ik ben ook veranderd van kanaal voor streamen. Waarom? Omdat Gropah != Guussieboy. Wou even opnieuw beginnen met al dat gebeuren. Gebruik guussieboys kanaal nu eigenlijk alleen maar om wat spul op te testen enzo.

Hoop binnenkort weer te kunnen streamen, maar op het moment werkt ziggo een beetje tegen :S

Verwijderd

Moet je maar eens gropah op urbandictionary opzoeken, oh wacht, ik doe het wel even :D
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=gropah

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:45
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:04:
Moet je maar eens gropah op urbandictionary opzoeken, oh wacht, ik doe het wel even :D
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=gropah
Klinkt inderdaad heel vriendelijk :D (Je zou maar iemand uit dat land op je Stream hebben :D)

• kaluro2
Weiman schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 14:18:
Vanaf 20 moet je oppassen voor Hive tech -> Broolords, ik gooi dan gewoon 3/4 starports neer en pomp vikings + air upgrades. Als je uiteindelijk een engagement hebt,
Zeer gevaarlijk om dit blindelings te doen, zonder dat je het broodlord aantal gezien hebt.
Zerg kan in een halve seconde switchen naar 3/5 ultralisks.

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:36
Mistymo schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:08:

Wil ook wel maar moet je even pm'en :) Speel zelf iets in silver maar al een tijd niet meer gespeeld door Skyrim maar die heb ik bijna uit en de lol is der wel weer vanaf ;)
Dus dit is een mooie manier om de boel weer op te pakken!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-11 14:03
is er eigenlijk een voorkeur waarin units elkaar aanvallen?
had laatst een 200/200 pvp verloren omdat mijn 5 collosus de imortals hadden getarget terwijl hij met blink stalkers er een snel einde aan heeft gemaakt
Je wil je Collosi niet op de immortals hebben, omdat immortals shields hebben die alle dmg boven de 10 per shot negeren. Daarom wil je je collosi op de grote massa's hebben, dus wss stalkers en zealots, en je stalkers op de immortals, omdat je daar namelijk meer van hebt en die geen AoE doen.

• matty___
Gropah schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 21:18:
Je wil je Collosi niet op de immortals hebben, omdat immortals shields hebben die alle dmg boven de 10 per shot negeren. Daarom wil je je collosi op de grote massa's hebben, dus wss stalkers en zealots, en je stalkers op de immortals, omdat je daar namelijk meer van hebt en die geen AoE doen.
ja dat snap ik wel :D maar ik deed een a-move :X het zou natuurlijk kunnen dat ik net dan op een immortal heb geklikt maar ik dacht het niet

wat ik bedoelde was. als alles a-move kiezen de units zelf een volgorde of is het die eerst komt die eerst dood gaat

en in pvp zie je geen ene fuck wie wat aan het doen is. door al die lasers zie je de units eronder toch niet meer en het ergeste wat je nog kan doen is van alles gaan verplaatsen als je al bezig bent.

[ Voor 22% gewijzigd door matty___ op 14-01-2012 21:31 ]

Ze kiezen zelf, maar er zit een mix in van wat het eerste komt en wat er beschikbaar is om op te schieten.

zealots vallen aan wat er het eerst komt, maar komt er iets voor te staan, dan gaan de zealots daar op af.
Workers verstoren de AI ook, omdat de target AI die graag dood wil hebben. Ranged units gaan dan ook snel over op workers.

Dit is er natuurlijk van uitgaande dat je zelf niks bepaald en mijn geheugen goed is (wat 2 aannames zijn, dus vertrouw er niet al te veel op ;) )

• Stan.
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024
Volgens mij worden workers juist niet getarged toch? Ik zie wel eens een aantal zealots hopeloos heen en weer lopen bij een queen die omsingelt is door haar eigen drones die dan op hold position staan.

• kaluro2
Stan. schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:08:
Volgens mij worden workers juist niet getarged toch? Ik zie wel eens een aantal zealots hopeloos heen en weer lopen bij een queen die omsingelt is door haar eigen drones die dan op hold position staan.
Workers worden niet getarged wanneer ze niet aanvallen en er army units beschikbaar zijn.

SCVs die repareren worden weer wel aangevallen, met zelfde prioriteit als dat unit die ze repairen wordt aangevallen uit mijn hoofd.

Verwijderd

Helaas werkt het niet zo, SCV's die aanvallen krijgen altijd main target, repairende SCV's hebben dezelfde als niet repairende.
Is daar sowieso een makkelijke manier voor om attack prio's goed op te stellen? Ik had gisteren een bups Archons en de tegenstander een zooi Stalkers, gingen een deel van de Archons door m'n attack-move gebouwen in de buurt aanvallen. Nou kan ik rightclicken met alles maar dan focussen ze zich op 1 unit. Ik wil eigenlijk dat ze gewoon attack-moven, maar de prio op enemy units gooien en gebouwen (for a brief moment) ff negeren.
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:49:
Helaas werkt het niet zo, SCV's die aanvallen krijgen altijd main target, repairende SCV's hebben dezelfde als niet repairende.
http://wiki.teamliquid.ne...Repair#Targeting_Priority

Is heel lang geleden gepatched omdat zergjes problemen hadden met thors icm met schild van repairende SCVs.

• williewonka03
grubby etend en een match aan het casten. awesome! http://nl.twitch.tv/followgrubby

Verwijderd

Met mech moet je imo veel harassen. Puur relaxed achterover zittend mech is makkelijk te verslaan als zerg. In dat geval tech je als zerg snel naar brood lords versla je alle tanks, waarna je roaches en lings vrij spel hebben. Het wordt allemaal een stukje ingewikkelder als je voor banshees en hellion drops gaat. In dat geval wordt het als zerg moeilijker om een 4th en 5th veilig te houden, waardoor de brood lord tech pas veel later komt en met een veel lagere economie omdat je zerg forceert om een redelijke muta ball en spines/spores te hebben.

Als je een zerg's economie wil vertragen probeer je zn army te verslaan, als je zn army wil vertragen ga je voor zn workers :)

Verwijderd

And the best ragequit of the year goes too *drumroffl*

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lTqrW.jpg

:+

• matty___
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:09:
And the best ragequit of the year goes too *drumroffl*

[afbeelding]

:+
valt toch wel mee. ben wel voor erger uitgescholden op ladder >:)

• rickjehh
matty___ schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:33:
[...]

valt toch wel mee. ben wel voor erger uitgescholden op ladder >:)
Vind het ook wel meevallen idd. Ik heb ook al veel erger meegemaakt ;)
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:15:
Met mech moet je imo veel harassen. Puur relaxed achterover zittend mech is makkelijk te verslaan als zerg. In dat geval tech je als zerg snel naar brood lords versla je alle tanks, waarna je roaches en lings vrij spel hebben. Het wordt allemaal een stukje ingewikkelder als je voor banshees en hellion drops gaat. In dat geval wordt het als zerg moeilijker om een 4th en 5th veilig te houden, waardoor de brood lord tech pas veel later komt en met een veel lagere economie omdat je zerg forceert om een redelijke muta ball en spines/spores te hebben.

Als je een zerg's economie wil vertragen probeer je zn army te verslaan, als je zn army wil vertragen ga je voor zn workers :)
Zoveel mutas heeft een zerg toch niet nodig om elke vorm van harrasment een éénrichting suicide actie te maken? Zet er nog 2 spore crawlers bij en je bent helemaal veilig van banshees (ja je kan makkelijk genoeg banshees maken om die te mollen, maar dan heb je helemaal niks tegen mutas).

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:15:

Alright 8)7

Afbeeldingslocatie: http://s.sk-gaming.com/image/image/0cf6bc471b071bf7x.jpg

• kaluro2
Ik ga een Das Model S professional Silent keyboard bestellen.

Mechanisch toetsenbord met Cherry MX Brown switches.. geweldig game toetsenbord, ook voor sc2.

Pagina: 1 ... 34 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iemand loopt te Trollen en/of Flamen, dan maken wij daar voortaan een TR voor aan. Het is moeilijk, maar er wordt vanaf nu gewoon niet meer op een troll gereageerd.

Dit is een laatste waarschuwing voor de troll(s) in het topic, maar ook voor degene die er weer in trappen.