Protos heeft al phoenix en blink stalkers als snelle anti-muta (thors bijvoorbeeld zijn goed tegen mutas, maar ze zullen bij het raiden er simpelweg nooit in de buurt van blijven tenzij ze genoeg hebben om hem te killen, dat is ook waarom ik die nieuwe protos anti-muta unit van hots als niet bijzonder nuttig zie).
Als je het over gewoon een gevecht heb, dan heeft protos stalkers, sentries (hele hoop minder damage van mutas), HTs en archons.
Patch notes zijn interessant. De Terran nerfs zijn inderdaad duidelijke nerfs maar nog altijd scoort Terran 50+% in alle matchups.
Als je kijkt buiten de tournaments spelen er wel erg weinig mensen terran als ze daar OP zouden zijn. Nu hebben de mindere goden weinig last van ghost nerf waarschijnlijk, maar mule op gold nerf raakt wel redelijk hard.
Snipe is de grootste nerf, maakt het duidelijk een anti-caster ability. Maakt duidelijk T3 weer goed tegen Terran.
Er is gewoon geen enkele manier om de snipe nerf goed te praten als het probleem de zerg t3 was. Waarom nerf je ghosts tegen marauders als ze te goed zijn tegen broodlords? Dat is gewoon totaal niet logisch.
Twee simpele manieren om de nerf goed te implementeren:
Minder damage enkel tegen massive units.
En mijn favoriet: delay op snipes. Ben je ook meteen van idiote scroll wiel snipen af.
Met vandaag nieuwe graka binnen kon ik weer spelen. Eerst twee potjes ingemaakt (vooral door verkeerde toetsen perongeluk indrukken, zoals CC laten zweven in main zonder het te merken, potje gewonnen wat niet veel bijzonders was, en toen een TvT. Mijn push met wat tanks was minder succesvol dan ik had gehoopt, en hij had toen een voorsprong die hij hele potje niet meer weggaf. Uiteindelijk hele zooi siege tanks voor mijn basis staan, en mijn pogingen ergens nog een third te pakken mislukte, dus situatie was redelijk hopeloos. Toen 3 medivacs vol met marauders geladen (ik had redelijk wat marauders omdat hij puur mech was, achteraf waren wat marines in die medivacs ook wel handig), over een supply depot van hem gevlogen toen hij blijkbaar niet aan het opletten was, en uiteindelijk hele handel in zijn main gedropt. Vikings schakelde al snel medivacs uit, maar 11 marauders in je basis (ééntje was in medivac gedoodt) is nog steeds niet leuk. Dus hij besloot omdat zijn main al snel weinig meer voorstelde om met zijn minstens 2x zo grote leger aan te vallen, maar dus wel frontaal in mijn siege tanks. Net aan dat gevecht gewonnen, en toen gaf hij op.
Later nog een TvT, waar tegenstander boos was omdat ik een smurf was. Waarom was ik een smurf volgens hem, omdat ik bij een mislukte 1-1-1 tank push twee tanks in een medivac deed en ervandoor ging voordat die ook bij mijn verliezen konden worden opgeteld, dan deden mensen op ons niveau (diamond) blijkbaar niet. Ik zal het maar als compliment zien.
Helemaal mislukt was die push ook niet, hij FE'de, en pullde wat SCVs om hem af te houden, als in hij pullde iets van 20 SCVs. Dat ging de rest van het potje zo door, hij won steeds de gevechten, maar dat deed hij door 20-30 SCVs steeds te pullen, ook bij zijn aanvallen. Dus waren niet echt nuttige overwinningen aangezien ik steeds genoeg kon terugtrekken om mijn basis te verdedigen. Uiteindelijk verloor hij niet doordat ik smurf zou zijn, maar door slechte unit composition (al weigerde hij dat na afloop te geloven dat er iets mis mee was). Laatste gevecht had hij hele zooi hellions en vikings, voor air domination. Handig, behalve als je tegenstander heel veel meer siege tanks heeft met thor backup (en marines), dan schiet dat weinig op.