Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Vinand schreef op woensdag 09 november 2011 @ 21:39:
[...]

Lol jij faalt hard... Debo is top master terran... En hij deed dit tegen een GM toss en een top 5 master toss...
er zijn ook mensen die in grandmaster komen met 6 pool.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 21:41:
[...]

er zijn ook mensen die in grandmaster komen met 6 pool.
:F ;( ;(

met een 6p komt je misschien in diamond als je echt een perfecte ling control heb... Maar een klein beetje scout is genoeg voor terran/toss en al helemaal voor zerg...

En dan heb je verloren. en als je iemand hebt in top 25 diamond dan word je gescout... Je komt niet in gm met een 6p, nieteens in top 25 diamond...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 21:40:
[...]

Replay or it didn't happen.

Enige manier waarop jij jouw woord kracht bij kan zetten is door tegen Debo een 1Gate FE te doen en zijn play af te slaan. Hij heeft tenminste iets om te laten zien. Of ik die tactiek over kan nemen tegen de tijd dat ik een 1Gate FE waarneem is een andere vraag. Maar lijkt me een vrij stevige build.
derp, ik ken mijn timings. Dit is gewoon een all in build die faalt als toss het scout. 1 gate FE kan dit prima tegen houden.

Verwijderd

Vinand schreef op woensdag 09 november 2011 @ 21:43:
[...]

:F ;( ;(

met een 6p komt je misschien in diamond als je echt een perfecte ling control heb... Maar een klein beetje scout is genoeg voor terran/toss en al helemaal voor zerg...

En dan heb je verloren. en als je iemand hebt in top 25 diamond dan word je gescout... Je komt niet in gm met een 6p, nieteens in top 25 diamond...
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=283755

lol

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 21:44:
[...]

derp, ik ken mijn timings. Dit is gewoon een all in build die faalt als toss het scout. 1 gate FE kan dit prima tegen houden.
Tjah, zal ik je maar geloven op je woord dan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 21:47:
[...]

Tjah, zal ik je maar geloven op je woord dan?
ja

Verwijderd

XD. Maar even serieus. Je begrijpt neem ik aan waarom ik zo reageer? Iemand showt me een build die succesvol een 1Gate FE overwint, tot twee keer toe. Aan de andere kant ZEGT iemand dat die beter is dan Masters level poster, claimend dat de hellion/marine build makkelijk af te slaan is. Overweging is snel gemaakt vind je niet?

• Vinand
Teamliquid forums vind jij een bron... ?

;(.... Er staan een hoop leuke dingetjes en artikels maar de member daar zijn zo een stelletje hypocriete jankerds (met daartussen een paar goede mensen however).. maar om in gm te komen met een enkele cheesy build... Gewoon Lol... Waarom doe jij het dan niet ff? Dus GM zegt voor jou niks, en ook geen enkel skillniveau... Dan wil ik wel zien hoe makkelijk jij in GM bent terecht gekomen (dan ben je toch ook?)...

En over een 6p:
Wat is er nou zo moeilijk aan een early scout en een wall in? niks ja... greedyness is wanneer een sixpool je owned. En trouwens, je praat wel zo arrogant over je skills maar ik wel een replay tussen jou en een top gm zien van hoe makkelijk jij deze build van debo afslaat. tegen die tijd: :O :O

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 21:52:
[...]

XD. Maar even serieus. Je begrijpt neem ik aan waarom ik zo reageer? Iemand showt me een build die succesvol een 1Gate FE overwint, tot twee keer toe. Aan de andere kant ZEGT iemand dat die beter is dan Masters level poster, claimend dat de hellion/marine build makkelijk af te slaan is. Overweging is snel gemaakt vind je niet?
mijn account: http://www.sc2ranks.com/eu/822767/Endorsed

zijn account: http://www.sc2ranks.com/us/356449/sPsDEBO

Als het ranking systeem een beetje werkt zou ik beter moeten zijn volgens blizzard.

Iniedergeval, je kan met elke all in build van een 1 gate FE winnen, hij claimed alsof dit onmogelijk is om te houden, maar dat is het niet. Hij claimed ook dat het niet all in is, maar dat is het wel.
.... Er staan een hoop leuke dingetjes en artikels maar de member daar zijn zo een stelletje hypocriete jankerds (met daartussen een paar goede mensen however).. maar om in gm te komen met een enkele cheesy build... Gewoon Lol... Waarom doe jij het dan niet ff? Dus GM zegt voor jou niks, en ook geen enkel skillniveau... Dan wil ik wel zien hoe makkelijk jij in GM bent terecht gekomen (dan ben je toch ook?)...
ik bedoelde dat je met elke all in/cheesy builds van grandmasters kan winnen. Ik weet niet of je de replays heeft gezien, maar hij heeft gewonnen van Huk, stephano, beastyQT, whitera om er maar een paar te noemen lol.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 21:58 ]

• Vinand
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 21:57:
[...]

Als het ranking systeem een beetje werkt zou ik beter moeten zijn volgens blizzard.

Iniedergeval, je kan met elke all in build van een 1 gate FE winnen, hij claimed alsof dit onmogelijk is om te houden, maar dat is het niet. Hij claimed ook dat het niet all in is, maar dat is het wel.

[...]

ik bedoelde dat je met elke all in/cheesy builds van grandmasters kan winnen. Ik weet niet of je de replays heeft gezien, maar hij heeft gewonnen van Huk, stephano, beastyQT, whitera om er maar een paar te noemen lol.
netjes hoor die stats van je,

Maar alsnog wil ik wel zien hoe jij die strategy afslaat, of leg het eens uit waarom het "kansloos" is?

Verwijderd

Vinand schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:00:
[...]

netjes hoor die stats van je,

Maar alsnog wil ik wel zien hoe jij die strategy afslaat, of leg het eens uit waarom het "kansloos" is?
Ik heb nergens gezegd dat die build kansloos is, alhoewel het wel een ongelofelijk kansloze build is. Het is gewoon een all in build die trouwens niet eens zo vernieuwend is, er is al een jaar een build waarbij je 4 hellions en 8 marines en een medivac rond minuut 7/8 in de base van toss dropped. Hij maakt nu alleen geen medivac. In plaats daarvan float die 400 gas waar die niks mee kan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 21:57:
[...]

[...]

Kijk, dat brengt een beetje meer geloofwaardigheid in de discussie. Nu ben jij gewoon een aantal malen beter dan Debo, wil niet zeggen dat het een slechte counter is tegen een 1Gate FE? Tenzij Debo replays heeft in zijn database waar die gewoon keihard verliest met deze strat.
Heb dat filmpje gezien, en was natuurlijk sowieso al niet echt geweldig scouten van die protos. Maar belangrijker wat Endorse zegt, elke agressieve build (behalve mijne) had exact hetzelfde resultaat gehad.

Kijk eens in het filmpje: initiele attack is 8 SCVs + 6 marines + 4 hellions vs 2 stalkers + 11 probes ofzo. Stel je nu voor dat hij geen hellions had gemaakt, had hij ook 3-4 marauders kunnen hebben, of 8 marines. 14 marines + 8 scvs winnen ook wel van 2 stalkers + 11 probes. Mogelijkerwijs had hij had dan niet gered toen de protos alle probes van zijn mineral line trok, maar denk van wel, en anders waren de probe losses van die protos zo enorm hoog geweest dat hij alsnog had verloren.

Net nog keertje zelf van protos verloren. Kan wel replay uploaden, probleem is een beetje dat ik dan ook wel weet wat ik te horen krijg omdat ik zelf ook zo 10 dingen kan noemen die ik fout doe (supply block, teveel resources liggen, etc). Dat zal dan dus ook de conclusie zijn na het bekijken van mijn replay, en daar moet ik inderdaad beter in kunnen worden. Maar tegen zerg bijvoorbeeld heb ik dat probleem niet, normaal ook tegen terran niet echt (al had ik vandaag een potje verloren omdat ik blijkbaar geen a-move gebruikte en ik dacht toch echt van wel, en dan nog een keer met 4 ravens seekers in marine blob droppen, en geen één deed het daadwerkelijk, blijkbaar per direct door marines vernietigd ook al dacht ik dat range van seeker en marine toch niet zo verschillend is).

Gelukkig wel een zerg gehad waarbij mijn banshees redelijk faalde, en die toen verrassend genoeg hydras ging. Thors verrasde me in de positieve zin, als er bij aanval ineens hele zooi roaches unburrowen rond je thors/marines (vreemd genoeg niet bij siege tanks die ietsjes verderop stonden) ging ik ervan uit dat het einde thors was, maar die wonnen dat best gemakkelijk.

Verwijderd

Ik kan op minuut 7 aanvallen met 4 marauders, 12/14 marines, en 25 scv's.
Beide protoss verliezen dan.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:20

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:08:
Iemand zin om een replay te analyseren van mij? De TvP waar ik zo moedeloos van werd ... ><

http://drop.sc/55391
Here we go:
http://www.twitch.tv/rannasha/b/299589277

Wel in het Engels, maar ik neem aan dat dat geen probleem is.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:44
Terran is ook gewoon nat! :)

anyhoe over worker stacking bedenk me net dat alle rassen het kunnen en al lang, gebruik het zelf tegen rushes when needed. Die attack erbij vind ik wel vreemd maarja.

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-11 17:50
Species5618 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 00:30:
[...]

Here we go:

@KenDM Ik heb hem ook even gekeken en lijkt me toch dat je vooral faalt met macro en tech-beslissingen in die game. Zoals aangegeven in de stream heb je best vaak idle command center(s) en unit structures en float je teveel minerals.

Ook is het jammer dat je je rally point na de eerste push niet direct hebt veranderd want je verliest daar nog zo'n 4 marauders en 1 a 2 marines en dat is zonde. Op een gegeven moment heb je je starport up maar produceer je niet direct medivacs, ook zou ik een reactor op je starport doen om sneller medivacs/vikings te kunnen produceren. Vond het ook opvallend dat je zo snel leaved, terwijl er nog niet eens een flinke veldslag is geweest.

[ Voor 5% gewijzigd door rickjehh op 10-11-2011 10:43 ]

• anu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-11 14:44

anu

Ik ben een beetje bezig met het leren van de mechanics door een 4gate te proberen te leren, en dat lukt nog niet heel hard, de 5.40 wat ik regelmatig voorbij zie komen haal ik nooit, eerder richting de 7-8 minuten gok ik zo. Licht aan mijn mechanics, er is altijd wel iets wat ik vergeet (of probes, of pylons, of ik vergeet units te bouwen etc.)
Ik heb overigens het idee dat ik al meteen in het begin met de 9pyl fout loop. Klopt het dat je zodra je op 9 psi zit je nog niet genoeg resources hebt om de pylon meteen te maken, en dat je na het maken van de pylon even een fractie niet genoeg resources hebt om meteen de workers na elkaar te produceren? Ook gebeurd het regelmatig dat ik net even een fractie supplyblocked ben voor de pylon klaar is.

• Faberge
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-11 17:04
Ik speel altijd Terran op platinum niveau 2v2. Mijn maat is protoss en we spelen opzicht redelijk naar mijn idee. Als de tegenstanders cheesen gaat het wel vaak mis, maar mid/late game zijn we erg sterk. Wat ik volgens mij nog wel beter kan doen is het managen van me CC's, meer gebouwen bouwen en meer units er continue uitpompen. Macro en micro gaat opzicht wel redelijk, al moet ik wel beter mijn hotkeys gebruiken.

Als ik kijk naar mijn score screen zie ik dat ik altijd rond de 30 workers eindig. Dat is misschien erg weinig, maar ik kom om in het geld en de mules halen zoveel mineralen binnen. Moet ik nou gewoon meer workers maken, meer expo's, meer gebouwen en gewoon meer units om beter te worden?

http://steamcommunity.com/id/nijn

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

anu schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:49:
Ik ben een beetje bezig met het leren van de mechanics door een 4gate te proberen te leren, en dat lukt nog niet heel hard, de 5.40 wat ik regelmatig voorbij zie komen haal ik nooit, eerder richting de 7-8 minuten gok ik zo. Licht aan mijn mechanics, er is altijd wel iets wat ik vergeet (of probes, of pylons, of ik vergeet units te bouwen etc.)
Ik heb overigens het idee dat ik al meteen in het begin met de 9pyl fout loop. Klopt het dat je zodra je op 9 psi zit je nog niet genoeg resources hebt om de pylon meteen te maken, en dat je na het maken van de pylon even een fractie niet genoeg resources hebt om meteen de workers na elkaar te produceren? Ook gebeurd het regelmatig dat ik net even een fractie supplyblocked ben voor de pylon klaar is.
Ik zou beginnen met een build-order leren (zie wiki.teamliquid.net). Er zijn custom maps in SC2 (zoek op YABOT), die je helpen met een build-order uit te voeren. Terwijl je speelt tegen een AI, staat er een overzicht met wat je wanneer moet bouwen voor de optimale executie van de build.

En het klopt dat je met 9-pylon een tijdje geen workers maakt. Zodra je op 9/10 supply zit, wachten tot je op 100 minerals bent en dan de Pylon droppen (zorg dat je je probe al wat eerder naar de bouw-locatie stuurt als deze ver van je mineral line ligt, zodat de probe al op z'n plek is wanneer je de 100 minerals aantikt). Daarna zul je even moeten wachten voordat je de 10e probe kunt starten.

@Faberge: 30 workers is het maximum dat je wil hebben op 1 basis (22 per basis geeft optimale inkomsten per worker). Zodra je op meer dan 1 basis zit, moet je er dus meer hebben (tot een maximum van ~70 op 3 (of meer) actieve mining bases). Als je moeite hebt met geld uitgeven, dan is er een macro probleem. Bekijk de replay en check of je productie-gebouwen continu iets maken. Is dat niet zo, werk daar dan aan. Is het wel zo, dan heb je meer productie-gebouwen nodig.

• anu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-11 14:44

anu

Thnx Species, de build order leren was inderdaad wat ik aan het proberen ben na eerder advies hier :), ik zie ook al meteen een fout inderdaad, ik queuede altijd eerst de 10e worker en bouwde dan de pylon, moet andersom dus :). Ik zal YABOT eens proberen, klinkt handig!

Verwijderd

Helions tegen p is echt dom .. en 1gate fe tegen terran ook.

had p gewoon zn sentry gehad was die push niet gelukt.. en die push is ook nog eens een bijna allin, dus was het niet gelukt dan was hij de lul geweest..

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 12:29 ]

• Patvs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12-2021
Probeer gierig te zijn.
Als je lang op 1 base zit met 30 werkers En je money is laag, lijkt het alsof je goed macroed.
Probeer te kijken rond welk tijdstip je veilig bent. dan skip je een paar units en maak je een cc
Faberge schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:05:
Ik speel altijd Terran op platinum niveau 2v2. Mijn maat is protoss en we spelen opzicht redelijk naar mijn idee. Als de tegenstanders cheesen gaat het wel vaak mis, maar mid/late game zijn we erg sterk. Wat ik volgens mij nog wel beter kan doen is het managen van me CC's, meer gebouwen bouwen en meer units er continue uitpompen. Macro en micro gaat opzicht wel redelijk, al moet ik wel beter mijn hotkeys gebruiken.

Als ik kijk naar mijn score screen zie ik dat ik altijd rond de 30 workers eindig. Dat is misschien erg weinig, maar ik kom om in het geld en de mules halen zoveel mineralen binnen. Moet ik nou gewoon meer workers maken, meer expo's, meer gebouwen en gewoon meer units om beter te worden?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:28:
Helions tegen p is echt dom .. en 1gate fe tegen terran ook.

had p gewoon zn sentry gehad was die push niet gelukt.. en die push is ook nog eens een bijna allin, dus was het niet gelukt dan was hij de lul geweest..
1 gate FE tegen terran is de beste build?

Van mijn laatste 30 games durf ik er bijna op te wedden dat er 25 1 gate FE waren. Het is veilig tegen elke all i(mits je het scout) en je hebt een goeie eco. Ik 1 rax FE ook elke game.
Is het niet zo dat jij kan 1 rax FE'en omdat zij 1 gate FE'en? Als ik kijk naar wat meeste van mijn protos tegenstanders doen is dat 4 gate of 3 gate robo vooral. Als ik daar 1 rax FE tegen ga doen wandelt hij over me heen.

Verwijderd

furby-killer schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:37:
Is het niet zo dat jij kan 1 rax FE'en omdat zij 1 gate FE'en? Als ik kijk naar wat meeste van mijn protos tegenstanders doen is dat 4 gate of 3 gate robo vooral. Als ik daar 1 rax FE tegen ga doen wandelt hij over me heen.
scouten, bunkers maken, repairen. 3 gate robo is wel erg lastig tegen te houden maar het kan. Op een map als xel naga moet je wel je CC liften en terug naar je base gaan.

Paar kleine dingetjes die mij enorm veel hebben geholpen tegen protoss all ins. Echt mijn winrate schoot omhoog =.= altijd je scv's aan de voorkant van de bunkers hebben! en altijd 1 marine voor je bunkers hebben om te spotten wanneer hij aanvalt zodat je weet wanneer je scv's moet pullen en dat je niet te vroeg of te laat scv's pulled.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 14:04 ]

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

furby-killer schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:12:
Gebruik je dan je SCVs als schild voor de bunkers?
Ja, dit voorkomt dat de Zealots makkelijk bij de bunker kunnen komen en dat scheelt een boel DPS op je bunkers. Daarnaast wil de Protoss graag Forcefields op/achter de bunker plaatsen om repairs te voorkomen. Als je de SCVs voor de bunker houdt, dan kan hij de FFs alleen voor de bunker plaatsen. Dan kun je inderdaad niet repairen, maar zijn Zealots kunnen wederom de bunker niet aanvallen. Verder zal de unit-AI eerst de SCVs aanvallen en dan pas de bunker als de SCVs aan het repairen zijn (want de SCVs zijn dichterbij), wat je ook weer hits op de bunker scheelt.

Protos all ins zijn sowieso niet mijn grootste probleem, maar ik pull eigenlijk nooit SCVs van mineral line. Weet dat ik dat soms wel zou moeten doen, maar ben helemaal gewend dat je economische units altijd zover mogelijk vij gevecht vandaan moet houden.

• Patvs
... en daarna gaat protos voor je ramp kamperen en doen ze zelf expo. Terwijl terran moet wachten tot ze medivacs hebben om uit te breken.

Fast ghost helpt wel als ze met immortals komen, maar dat heeft natuurlijk ook weer andere nadelen.
Heb gemerkt dat early haras wel belangrijk is vs protos. 2 rines + marauder beetje poken. Ondertussen defence opbouwen.
Als ze daarna pushen is focus fire heel belangrijk, daar faal ik zelf mee :(
Marines op immortal en marauders op stalkers een eventuele vroege ghost maakt zealots erg zwak.

Verwijderd

je kan niet fast ghosts reactive gaan vs immortal all ins.

• Patvs
heb het niet over reactive.

Naja. als je 3/4 gates ziet kan je wel met je Ghosts beginnen.

[ Voor 56% gewijzigd door Patvs op 10-11-2011 15:11 ]

Verwijderd

Ja 2 base all ins kan je wel reactive ghost gaan, maar dan h eb ik liever 4 extra bunkers ipv 2 ghost denk ik.

Verwijderd

Species5618 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:19:
[...]

Ja, dit voorkomt dat de Zealots makkelijk bij de bunker kunnen komen en dat scheelt een boel DPS op je bunkers. Daarnaast wil de Protoss graag Forcefields op/achter de bunker plaatsen om repairs te voorkomen. Als je de SCVs voor de bunker houdt, dan kan hij de FFs alleen voor de bunker plaatsen. Dan kun je inderdaad niet repairen, maar zijn Zealots kunnen wederom de bunker niet aanvallen. Verder zal de unit-AI eerst de SCVs aanvallen en dan pas de bunker als de SCVs aan het repairen zijn (want de SCVs zijn dichterbij), wat je ook weer hits op de bunker scheelt.
en @Endorsed:

Als de Zealots de SCV's aanpakken ben je ze zo kwijt en dan gaan je Bunkers ook snel down toch? Heb je niet liever dat de Zealots de Bunkers attacken terwijl de SCV's ze repairen. Anders ben je juist je "gratis" HP kwijt meen ik...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:26:
[...]

en @Endorsed:

Als de Zealots de SCV's aanpakken ben je ze zo kwijt en dan gaan je Bunkers ook snel down toch? Heb je niet liever dat de Zealots de Bunkers attacken terwijl de SCV's ze repairen. Anders ben je juist je "gratis" HP kwijt meen ik...
hij gaat allin, dus boeit het niet of jij paar scv's kwijtraakt. die kan je toch zo weer maken (2x zo snel) en je hebt mules ;)

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:26:
[...]

en @Endorsed:

Als je op 2 base zit tegen een 1-base allin dan is het verliezen van een aantal SCVs geen enkel probleem. Sterker nog, zolang je het overleeft met een meer dan een handje vol SCVs sta je voor. De meeste 1-base allins van Protoss stoppen met probe productie rond de 20 ofzo. En met 2 Orbitals heb je dubbele productie, dus ook al hou je maar 20 workers over, dan sta je nog goed voor.

Zojuist een 4-gate afgeslagen met een 2-rax FE. Had m'n 2e CC in m'n main, dus ondanks dat ik veel SCVs als cannonfodder gebruikte, kon ik toch een goede voorsprong houden dankzij dubbele productie. Toen de pressure wegviel kon ik makkelijk expanden en een legertje macroen en was het vrij vlot daarna "gg".

Verwijderd

Species5618 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 00:30:
[...]

Here we go:

Hey Species. Mijn uitgesproken dank aan jou voor je analyse van mijn game. Eerlijk gezegd had ik geen echte build tegen de Toss en zat ik maar af te wachten wanneer ik nou moest expanden, daarom steeds die bijna 400 minerals. Ook na m'n expo keek ik of ik niet nog een keer moest expoen. Een beetje onzekerheid, ik ben nog heel slecht in decision making. Wel fijn om kleine dingen aan de orde te brengen zoals misrallying, zoals army positioning, zoals die reactor op factory en switchen met Starport e.d. Ik ga vanaf nu zo snel ik kan een 2Rax expo proberen te doen. Nu zei je dat 6Rax te veel waren, wat natuurlijk ook zo is, en die Ghosts natuurlijk ook. Maar ik wilde weten, hoe ziet een build er idealiter uit in jouw ogen?

Marines, marauders, daarna medivacs producen, als hij colossi gaat over op Vikings. Ik begrijp dus dat na 2Rax -> CC -> OC -> 3 Bunkers -> Fly out OC. Dan zodra ik geld heb factory en starport? Wanneer voeg ik de volgende rax erbij? Wanneer moet ik ergens tijd maken voor die EngiBay?

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Voor de mensen die interesse hebben:

Ik organiseer jaarlijks een tripje naar DreamHack middels het misschien wel bekende Intel Pack4DreamHack. Nu hebben we momenteel nog wat plekken vrij.

Als jij de StarCraft II compo van DreamHack van dichtbij wil meemaken dan is dit je kans.
Meer info @ www.pack4dreamhack.nl

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 18:32:
[...]

Marines, marauders, daarna medivacs producen, als hij colossi gaat over op Vikings. Ik begrijp dus dat na 2Rax -> CC -> OC -> 3 Bunkers -> Fly out OC. Dan zodra ik geld heb factory en starport? Wanneer voeg ik de volgende rax erbij? Wanneer moet ik ergens tijd maken voor die EngiBay?
Iets in die richting is een goed idee ja. 3 Bunkers is vrij veel, je moet even kijken of het daadwerkelijk nodig is. Als de P voor een snelle expo gaat, dan zal het niet nodig zijn. Gaat hij voor een hardcore 1-base allin, dan zou ik gewoon op 1 base blijven (met extra OC in je main voor SCV productie / mules).

Ik voeg meestal rax 3 en 4 toe wanneer m'n CC in aanbouw is, je bouwt dan vanzelf minerals op omdat 2 Rax niet genoeg is om je inkomsten te outproducen. Factory/Starport en Engi Bay komen later. Hangt een beetje af van de situatie. Techen is een lange termijn investering, dus je moet het doen als je (relatief) veilig bent. Meestal ga ik voor Medivacs voor upgrades, maar als ik DTs of Stargate units vermoed, doe ik het andersom omdat ik dan meteen Turrets heb. Sowieso 1 Turret bij de ingang van je natural om te voorkomen dat een Obs je leger-compositie scout.

Bij het aanvallen moet je op zoek gaan naar goede timings. Dit zijn momenten waarop jouw leger net een sprong in sterkte heeft gemaakt ten opzichte van het leger van de tegenstander. Bijvoorbeeld op het moment dat Stim klaar is. Op dat moment is je leger opeens een stuk sterker: Mooi moment om aan te vallen. Of als de eerste 2 Medivacs er zijn samen met +1 weapons ofzo. Zodra je beter leert te voorspellen wat je tegenstander doet kun je ook timings halen uit zijn build. Als een tegenstander net een expansion heeft gepakt, is hij zwakker. Idem als hij flink aan het techen is. Als je deze timings echter niet uitbuit, dan zal de tegenstander een voordeel pakken met z'n extra economie of tech. Dus op zo'n moment moet je of aanvallen of zelf expanden/techen.

Verwijderd

Species5618 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:38:
[...]

Iets in die richting is een goed idee ja. 3 Bunkers is vrij veel, je moet even kijken of het daadwerkelijk nodig is. Als de P voor een snelle expo gaat, dan zal het niet nodig zijn. Gaat hij voor een hardcore 1-base allin, dan zou ik gewoon op 1 base blijven (met extra OC in je main voor SCV productie / mules).

Ik voeg meestal rax 3 en 4 toe wanneer m'n CC in aanbouw is, je bouwt dan vanzelf minerals op omdat 2 Rax niet genoeg is om je inkomsten te outproducen. Factory/Starport en Engi Bay komen later. Hangt een beetje af van de situatie. Techen is een lange termijn investering, dus je moet het doen als je (relatief) veilig bent. Meestal ga ik voor Medivacs voor upgrades, maar als ik DTs of Stargate units vermoed, doe ik het andersom omdat ik dan meteen Turrets heb. Sowieso 1 Turret bij de ingang van je natural om te voorkomen dat een Obs je leger-compositie scout.

Bij het aanvallen moet je op zoek gaan naar goede timings. Dit zijn momenten waarop jouw leger net een sprong in sterkte heeft gemaakt ten opzichte van het leger van de tegenstander. Bijvoorbeeld op het moment dat Stim klaar is. Op dat moment is je leger opeens een stuk sterker: Mooi moment om aan te vallen. Of als de eerste 2 Medivacs er zijn samen met +1 weapons ofzo. Zodra je beter leert te voorspellen wat je tegenstander doet kun je ook timings halen uit zijn build. Als een tegenstander net een expansion heeft gepakt, is hij zwakker. Idem als hij flink aan het techen is. Als je deze timings echter niet uitbuit, dan zal de tegenstander een voordeel pakken met z'n extra economie of tech. Dus op zo'n moment moet je of aanvallen of zelf expanden/techen.
Nice!

Nu had ik nog een vraag over een play van mij. Ik ging maar eens Banshee openen. 1e pot tegen Terran win ik. 2e niet, meer omdat ik weinig zin had om door te zetten. Ik had al een 2e OC die ik weg kon floaten en nog genoeg kon redden terwijl ik met m'n Banshees zijn basis destroyde. Mijn vraag is, wat kan ik doen als hij besluit mijn basis maar eens aan te vallen terwijl al m'n Banshees voor damage zorgen in zijn basis? Wat had ik moeten targeten?

Hierbij een replay meteen:

http://drop.sc/56265

Hahaaaaa. Wie het wil zien: Banshee opener tegen T weer (wel Bronze. Zegt meer iets over mij denk ik .... ) Maare, was een snel potje iig.

http://drop.sc/56266

Toch zo'n leuke build. Ik wou dat ik Protoss 4Gate zo kon aanpakken :P Fucking observers :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 20:01 ]

Verwijderd

Ik heb ook een paar keer tegen debo gespeeld, hij is echt niet zo uber leet (en die gast deed de allin ook gewoon blind)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:13:
Ik kan op minuut 7 aanvallen met 4 marauders, 12/14 marines, en 25 scv's.
Beide protoss verliezen dan.
en wat als hij zijn expo laat cancelen/killen en je niet binnen laat komen met sentrys :x

Verwijderd

Scv's terugsturen, 1 base terran wint van 1 base toss, anders gewoon expo. Maar je kan ook sentry's focus firen. Iniedergeval, een stim timing tegen 1 gate FE is best kut van 1 base dus ik zou het niet probereb.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 20:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:44:
Scv's terugsturen, 1 base terran wint van 1 base toss, anders gewoon expo. Maar je kan ook sentry's focus firen. Iniedergeval, een stim timing tegen 1 gate FE is best kut van 1 base dus ik zou het niet probereb.
ik vind anders dat 3rax stim timing gewoon rete sterk is tegen 1gate fe

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:58:
[...]

ik vind anders dat 3rax stim timing gewoon rete sterk is tegen 1gate fe
net zoals 3gate robo en 4gate retesterk zijn tegen 1rax fe. je punt is?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:06:
[...]

net zoals 3gate robo en 4gate retesterk zijn tegen 1rax fe. je punt is?
allin op

Verwijderd

Cloud zat net nog een kwartier lang te bitchen over hoe all ins in dit spel(met name protoss) veel te sterk waren, geef hem groot gelijk :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:25:
Cloud zat net nog een kwartier lang te bitchen over hoe all ins in dit spel(met name protoss) veel te sterk waren, geef hem groot gelijk :P
ik vind dat je niet te greedy moet spelen maar dat tegenwoordig allin standaard wordt vind ik echt overdreven

• Vinand
http://nl.twitch.tv/eg_idra

Idra is nu live aan het streamen voor de mensen die ff een epic z control willen meemaken vanuit zijn view.
Hij is echt een bouse hoe die idra speelt. Hij speelt nu live in ladder tegen thorzain.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-11 20:05

PauseBreak

derp!

Vinand schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:36:
http://nl.twitch.tv/eg_idra

Idra is nu live aan het streamen voor de mensen die ff een epic z control willen meemaken vanuit zijn view.
Hij is echt een bouse hoe die idra speelt. Hij speelt nu live in ladder tegen thorzain.
Hij werd zojuist wel even geowned. Beetje te laat geteched zo te zien. Grappig om te zien dat idra gewoon ragequit :D

en dat hij nu een pylon wall in heeft. Wie zei hier ook alweer dat dit op GM niveau niet voorkwam? 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door PauseBreak op 10-11-2011 22:24 ]

Nee, merp!

• Vinand
PauseBreak schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:22:
[...]

Hij werd zojuist wel even geowned. Beetje te laat geteched zo te zien. Grappig om te zien dat idra gewoon ragequit :D

en dat hij nu een pylon wall in heeft. Wie zei hier ook alweer dat dit op GM niveau niet voorkwam? 8)7
Ach ja, idra is ongelooflijk gierig, speelt veel te gierig, ook scout hij zo laat...

Ja idd, thorzain owned hem net wel hard, maarja wat wil je tegenwoordig met terran op xelnaga caverns... De meest idiote zvt map in de pool lol, idra was aan het winnen aan het begin maarja, dat is voor niets zodra t een pf op de gold heeft staan met de nodige turrets..

Wow combatex werd haaard geowned... gewoon door puur mutas

[ Voor 6% gewijzigd door Vinand op 10-11-2011 22:56 ]

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:34:
[...]

ik vind dat je niet te greedy moet spelen maar dat tegenwoordig allin standaard wordt vind ik echt overdreven
Is volgens mij toch niet echt veel verandert, enige is dat ineens iedereen moet FE'en, en dan is elke counter daartegen tot all-in gebombardeerd?

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Heeft iemand hier toevallig een email adres van de support van Battle.net?

Ik kan er niet meer inloggen met m'n pasword, en de pasword reset meuk via email werkt niet (krijg geen emailtje, en uiteraard staan de blizzard/battlenet domeinen in de lijst van veilige afzenders). En als klap op de vuurpijl kun je alleen met battlenet account op het support forum en dat werkt dus ook niet. :')

Belachelijk systeem trouwens imho met al die paranoia beveiligingsmeuk en het tig keer cd key invoeren, en dan werkt het ook nog niet eens. :X

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Je kan ook op de website support zoeken. :)

• Vinand
Specht schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:00:
Heeft iemand hier toevallig een email adres van de support van Battle.net?

Ik kan er niet meer inloggen met m'n pasword, en de pasword reset meuk via email werkt niet (krijg geen emailtje, en uiteraard staan de blizzard/battlenet domeinen in de lijst van veilige afzenders). En als klap op de vuurpijl kun je alleen met battlenet account op het support forum en dat werkt dus ook niet. :')

Belachelijk systeem trouwens imho met al die paranoia beveiligingsmeuk en het tig keer cd key invoeren, en dan werkt het ook nog niet eens. :X
Hier is de telefoonnummer van battle.net/sc2
** Netherlands
020 2035146

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Gropah schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:00:
Je kan ook op de website support zoeken. :)
Ja alleen als je inlogt met je Battlenet account, en daar kom ik dus niet in en alle pasword/account retrieve meuk doet niks, althans ik krijg geen enkele email binnen.
Terwijl ik verder niks veranderd heb... enige is dat ik al enkele maanden geen StarCraft2 meer gespeeld heb en dus niet meer ingelogd ben geweest.
Vinand schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:01:
[...]

Hier is de telefoonnummer van battle.net/sc2
** Netherlands
020 2035146
Ja leuk.
Maar ik ben slechthorend, dus ik wil perse emailen. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Specht op 10-11-2011 23:05 ]

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

• Vinand
Specht schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:02:

Ja leuk.
Maar ik ben slechthorend, dus ik wil perse emailen. :)
Sorry dat wist ik niet...
hier heb je wat meer aan denk ik..

Our European Technical Support department can help you with any technical problem that is preventing you from being able to install or play StarCraft II. They can also assist you with any errors in-game, such as graphical or sound problems.

Phone support is provided in English, French, Spanish, German, Russian, Italian and Polish. As we have many nationalities in Blizzard Europe, we may be able to answer your queries in other languages, but this service cannot be guaranteed.

You can also contact our Customer Support Team through our webform.

Our StarCraft II Technical Support Forum also contains useful information about some common problems.

webform: https://eu.battle.net/support/en/ticket/submit
tech forum: (Maar daar heb je niks aan zonder inlog). http://eu.battle.net/sc2/en/forum/11815/

Voor dat webform moet je ook inloggen.

Maar eerste resultaat op google geeft toch een email adres dat je kan proberen? support@blizzard.com

Al is er uiteraard redelijke kans als email reset mailtjes niet aankomen dat reactie daarop ook niet aankomen. Sowieso ben je zeker dat je het juiste email adres gebruikt?

Heb wel altijd snel antwoord van Blizzard support gehad, al zijn ze ook goed van kastje naar de muur sturen. (Mijn Europese account was verneukt nadat er iets mis ging met Australische SC2 trial key, en toen ging EU support me doorverwijzen naar Pacific en Pacific naar EU).

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-11 20:24
Altijd leuk wanneer je een banelingbust scout en hem overrompelt met hellions. Voelt net alsof je de game echt begrijpt!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

furby-killer schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:42:
Voor dat webform moet je ook inloggen.

Maar eerste resultaat op google geeft toch een email adres dat je kan proberen? support@blizzard.com

Al is er uiteraard redelijke kans als email reset mailtjes niet aankomen dat reactie daarop ook niet aankomen. Sowieso ben je zeker dat je het juiste email adres gebruikt?

Heb wel altijd snel antwoord van Blizzard support gehad, al zijn ze ook goed van kastje naar de muur sturen. (Mijn Europese account was verneukt nadat er iets mis ging met Australische SC2 trial key, en toen ging EU support me doorverwijzen naar Pacific en Pacific naar EU).
Hmm zal die is proberen.
Zoals ik al zei heb ik op mijn hotmail gewoon de blizzard domein op de veilige lijst staan.
De registratie mailtjes van Battlenet zijn een jaartje geleden ook zonder problemen binnen gekomen...

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
ZvP wanneer de P FFE doet:

YouTube: StarCraft 2 - HuK [P] vs IdrA [Z] G1 (Commentary)

IdrA vs HuK waarbij HuK opent met FFE en IdrA een puike hydra timing doet met een creep highway. Gelijk daarna zelf geprobeerd en te hard gewonnen.

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Thank you for emailing Blizzard Customer Service. As a part of our ongoing efforts to provide the best customer service possible to the community, we have launched a new customer Service Web Site which will assist with a variety of issues. In the new Blizzard customer service website, you will be able to access all support contacts in one convenient location including web, in-game, and phone support. You’ll also be able to quickly and easily check on the status of your customer service request. Customer service asks for all requests to go through the Service Web Site please go to: https://www.battle.net/support - and submit your questions. For all other Blizzard service contacts please go here: http://www.blizzard.com/support/article/cs ** PLEASE UNDERSTAND THAT THIS ADDRESS IS NO LONGER MONITORED AND WILL NOT RECEIVE AN EMAIL RESPONSE ** Regards, Customer ServiceBlizzard Entertainment
Manmanman wat een faalhazen zeg, een simpel emailtje sturen kan dus niet eens, wat is dat voor prehistorische bedrijfspolitiek. :F :')

Dan morgen toch maar eens even (een poging doen tot) rellen via de telefoon, net zolang tot ik weer kan inloggen en Starcraften. }:O

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-11 20:24
Net leuk potje vs Zerg. Ik dacht, ga eens wat nieuws proberen! Bijna alle Zergfags die ik tegenkomen doe een FE. Ik nu dus ook, mijn expand afgebouwd en snel gaan minen. 2 Thors gemaakt, scv's er omheen wat stim marines/medivacs erbij en ik liep erg makkelijk over zijn Roaches heen :D. Normaal wacht ik altijd tot ~15 min met een expansion :') dus dan maar zo forceren.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Specht schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:49:
[...]

Hmm zal die is proberen.
Zoals ik al zei heb ik op mijn hotmail gewoon de blizzard domein op de veilige lijst staan.
De registratie mailtjes van Battlenet zijn een jaartje geleden ook zonder problemen binnen gekomen...
Ik neem aan dat jij toch ook wel je ongewenste mail folder hebt gekeken en er niet blind op vanuit gaat dat het daar niet komt?

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 10:55

RaseriaN

So much choices..

Specht schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 00:56:
Manmanman wat een faalhazen zeg, een simpel emailtje sturen kan dus niet eens, wat is dat voor prehistorische bedrijfspolitiek. :F :')

Dan morgen toch maar eens even (een poging doen tot) rellen via de telefoon, net zolang tot ik weer kan inloggen en Starcraften. }:O
Het is meer een stukje extra beveiliging dat jij telefonisch dingen kan overleggen, maargoed als je slechthorend bent kan het uiteraard een beetje lastig worden!

Maargoed, bij Blizzard (altijd wel engelstalig gehad) nooit problemen gehad met de telefonische dienst, altijd netjes geholpen, goede taaltechnische kennis, en nog best wel snel ook!
Wat mij bij die van Idra vs Huk opviel is dat Huk maar één pylon bij zijn cybercore + gateway + forge + cannon had staan. Nu begrijp ik dat ook probes mee zullen verdedigen, maar dan nog steeds is dat niet erg riskant als Idra gewoon met mass speedlings aan was komen zetten voordat de wall compleet dicht zat?

Anyway leuke opening, zou zo bijna weer zerg gaan spelen. Al kan ik nu ruim een week geen SC2 serieus spelen (enkel op mijn laptop, gaat altijd ruk), als het dan toch ruk gaat kan ik misschien weer eens zerg gaan oefenen.

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10 14:07
Artosis pylon :D

Is het tegenwoordig nog druk in het got kanaal? Heb al hele tijd niet meer gespeeld maar wil weer beginnen. Alhoewel ik dat om de paar maanden probeer geloof ik :P

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

• Vinand
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=rMyN6Pn_iwA&feature=feedu]

Als hij de debo push had gedaan, dus met scv meenemen, dan was het een instant win geweest... Dus hellion marine in het begin die de beste toss speler ter wereld helemaal owned... op zelf 1 base zonder fast expand is het dus erg goed tegen toss in combinatie met de medivacs.

Ik moet ook maar eens gaan oefenen/experimenteren met de early hellions tegen toss, aangezien zvz en tvp mijn slechte matchups zijn...

Ik zou niet wat er gebeurd bij een phoenix rush door protos doortrekken na algemene situaties vs protos.

Verwijderd

Vinand schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 12:30:
[video]

Als hij de debo push had gedaan, dus met scv meenemen, dan was het een instant win geweest... Dus hellion marine in het begin die de beste toss speler ter wereld helemaal owned... op zelf 1 base zonder fast expand is het dus erg goed tegen toss in combinatie met de medivacs.

Ik moet ook maar eens gaan oefenen/experimenteren met de early hellions tegen toss, aangezien zvz en tvp mijn slechte matchups zijn...
Ja, en als MC dat scout dan verliest MC. Ik zou all ins niet gaan practicen.

• Vinand
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 18:20:
[...]

Ja, en als MC dat scout dan verliest MC. Ik zou all ins niet gaan practicen.
hhmm oke, ik ben ook maar een zerg speler die constant ge allin word door terran, zo een beetje de enigste soort partijen die ik constant verlies (tenzij ik een paar epic baneling hit krijg). En dat vooral omdat het voor zerg fucked up impossible is om een normale basescout te doen op tech niveau 1 (wall + marines ftw!)... En naar lair techen om te scouten is zowiezo gg als er weer fuckin 20 miljoen scv's voor me deur verschijnen. :(

Dus ik dacht, ff als terran leren spelen zodat ik de all in/push timing leer kennen (Daarom volg ik debo, hij is zo een beetje de master in all in)...
Maar gelukkig met Toss heb ik laatste tijd 0 moeite...

iemand nog advies om te scouten voor een all in tegen T in early game?

[ Voor 4% gewijzigd door Vinand op 11-11-2011 20:45 ]

Lijkt mij dat banelings redelijk simpel met SCVs afrekenen. Maar sowieso uiteraard xelnagas, en zet gewoon wat lings recht voor de uitgang van zijn natural, zodat je iig zoveel mogelijk tijd hebt dat je hem ziet aankomen.

Uiteindelijk om meer te zien moet je vanaf een handige hoek een overlord suiciden om zoveel mogelijk van de basis te zien.

Als ik mijn banshee rush doe wil ik uiteraard niet gescout worden, want dan is het einde verhaal. En hoewel ik het nadeel heb dat ik relatief weinig marines heb (overbodige minerals stop ik in marines, all in zal er meer hebben, aan andere kant als die hellions/marauders heeft zijn dat ook minder marines), denk ik toch dat ik meer aandacht besteed dan gemiddeld aan niet gescout te worden: ik zet altijd op taktische punten marines neer enkel en alleen om overlords neer te knallen voordat ze wat kunnen zien. En desondanks lukt het ze nog verrassend vaak als ze het proberen om iig een gedeelte te zien. En je kan op zijn minst zijn mineral line scouten met een overlord en kijken hoeveel gas hij aan het binnen hengelen is.

Edit: trouwens als je je slecht voelt over het suiciden van een overlord ivm met resources weggooien, bedenk dat terrans redelijk vaak een scan doen early game om jouw basis te scouten, en dat geintje kost een hoop meer dan een overlord.

[ Voor 10% gewijzigd door Sissors op 11-11-2011 23:01 ]

Verwijderd

daanteb schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:25:
Artosis pylon :D

Is het tegenwoordig nog druk in het got kanaal? Heb al hele tijd niet meer gespeeld maar wil weer beginnen. Alhoewel ik dat om de paar maanden probeer geloof ik :P
Jup, zelfs sochtends vaak een of twee online.

@ver hierboven
Zo gierig speelt IdrA niet, hij speelt vrij safe en dat scouten is pas zinvol als je je build erdoor gaat aanpassen. Probeer zn builds maar eens te kopieren, ze zijn allemaal zeer goed berekend op all ins en cheese. IdrA weet precies welke micro tricks hij moet uithalen in welke all in situaties en welke dingen van zijn build hij kan opofferen. Pas zag ik een proxy 2 gate, ik wist zeker dat hij ging verliezen maar toch won mij met zijn 14 pool. Ik heb goed gekeken naar wat hij deed en het lukte mij vandaag op ladder ook om van een proxy 2 gater te winnen, ik ging zelfs 14 pool 16 hatch. Ik deed het dan welliswaar veel slechter dan IdrA maar ik won wel.

@Vinand
Zeer veel kleine hints wijzen er op dat een terran all in gaat. Vaak kan je de randen van de base al scouten met je overlords en kan je de ramp scouten voor vreemde dingen. Kijk de replays waar je van een all in verliest maar goed en kijk wat er precies anders is dan normaal. Op een gegeven moment ga je die kleine verschillen zien en kan je ruim op tijd reageren. Ook is het belangrijk te zien in welke mate de terran all in gaat. Als hij alle scvs meeneemt is het echt all in, en kan je ook een all in verdediging gebruiken (dus je drones erbij). Ook moet je weten wanneer je tijd kan rekken en wanneer niet, dit komt vanzelf met veel oefening en objectief terugblikken op je games. Het belangrijkste in het geval van een all in is je hoofd koel houden en rustig nadenken wat je vijand voor voordeel heeft en wat voor voordeel jij hebt. Aan de hand daar van kan je je verdediging bepalen en op de juiste manier reageren.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 23:29 ]

• Vinand
furby-killer schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 22:48:
Lijkt mij dat banelings redelijk simpel met SCVs afrekenen. Maar sowieso uiteraard xelnagas, en zet gewoon wat lings recht voor de uitgang van zijn natural, zodat je iig zoveel mogelijk tijd hebt dat je hem ziet aankomen.

Uiteindelijk om meer te zien moet je vanaf een handige hoek een overlord suiciden om zoveel mogelijk van de basis te zien.

Als ik mijn banshee rush doe wil ik uiteraard niet gescout worden, want dan is het einde verhaal. En hoewel ik het nadeel heb dat ik relatief weinig marines heb (overbodige minerals stop ik in marines, all in zal er meer hebben, aan andere kant als die hellions/marauders heeft zijn dat ook minder marines), denk ik toch dat ik meer aandacht besteed dan gemiddeld aan niet gescout te worden: ik zet altijd op taktische punten marines neer enkel en alleen om overlords neer te knallen voordat ze wat kunnen zien. En desondanks lukt het ze nog verrassend vaak als ze het proberen om iig een gedeelte te zien. En je kan op zijn minst zijn mineral line scouten met een overlord en kijken hoeveel gas hij aan het binnen hengelen is.

Edit: trouwens als je je slecht voelt over het suiciden van een overlord ivm met resources weggooien, bedenk dat terrans redelijk vaak een scan doen early game om jouw basis te scouten, en dat geintje kost een hoop meer dan een overlord.
Banelings rekenen inderdaad snel af met scv's. Alleen met de nodige focus fire stutter step control, worden de banelings er makkelijk uitgepikt zonder de schade aan te richten die ik nodig heb, en zeker als je het feit meerekent dat de banelings meestal ter plekke gerushed moeten worden.. Een Allin is altijd op een tijd dat je er gewoon niet klaar voor bent. (Veeeeeeel te vroeg dus). En early banelings "in case of..." is iets wat gewoon absoluut niet kan...

Een ovi suicide doe ik zowiezo tweemaal altijd maar master terrans hebben gvd alltijd die kutmarines op de juiste hoekjes en randen staan dat me ovi uit elkaar spat als een dragoon voordat ik de derde of meerdere rax scout dus ja dat is gewoon klote... Enigste kans die ik daarbij maak is als ze stupid genoeg zijn om de "hidden" marines/marauders niet goed genoeg te stoppen wat me al een paar keer uit de brand heeft geholpen...

Maarja, ik vrees dat er binnenkort geen betere manier zal zijn om te scouten... Ik denk maar dat ik moet leren iets minder gierig te spelen, ik bedoel een soort van balans te vinden dat ik een kleine buffer overhoud voor het geval dat er een all in komt.. Maar dan is de kans weer groter dat ik makkelijk out eco word door die mules...

Gelukkig own ik de meeste terrans daarintegen weer met mijn b2 bomber stealh overlords. Ben nog steeds verrast hoe weinig het gebruikt word en hoeveel terrans er zo makkelijk door verrast worden. >:)

Verwijderd

Species5618 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:38:
[...]

En die 1e 2 Rax, wel een tech lab of reactor erop gooien toch? Ga je dan liefst Rax, 2nd Rax, tech lab en dan conc shells mini push? Of doe je rax met marines, rax met reactor, dan tech lab op de 1e? Ben even de volgorde een beetje kwijt.

Verwijderd

Kan iemand dit analyseren? Ik denk dat ik verloor omdat: 1) Floating 500 minerals die al lang een grotere army hadden kunnen zijn. 2) Didn't have SCV's on autorepair at the bunkers. 3) Couldn't scout for his expo with my SCV ><

http://drop.sc/58353

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 13:11 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:11:
Kan iemand dit analyseren? Ik denk dat ik verloor omdat: 1) Floating 500 minerals die al lang een grotere army hadden kunnen zijn. 2) Didn't have SCV's on autorepair at the bunkers. 3) Couldn't scout for his expo with my SCV ><

http://drop.sc/58353
dan weet je toch al genoeg?
Lekkere reactie hoor, misschien wil hij juist weten wat verder het probleem was...

Sowieso je eerste aanval was nogal kansarm, gezien dat je wist dat hij iig een stalker had lang voordat je met 2 marines en marauder aankwam. En toen verloor je je marines redelijk nutteloos ook.

Je supply block zo vroeg die je oplost door energie van je orbital te gebruiken is natuurlijk een duur geintje. En het was niet zozeer dat je zijn natural niet kon scouten, als dat je met je SCV recht langs de cliff liep waarboven zijn leger stond, en waarvan je kon weten dat die daar stond.

Sowieso waarom een SCV zo laat gebruiken om te scouten? Zou zelf gewoon een marine gebruiken. Daarnaast had ik gewoon een marine bij zijn aanvals route gezet, zodat je niet verrast kon worden door een aanval (bij xelnaga was in dit geval nutteloos).

En nog een reden dat niks mis is met zon vraag, dit in tegenstelling tot wat fishstik suggereert, je hebt namelijk je twee belangrijkste punten gemist.

Je had (tenzij ik nu iets heb gemist) totaal geen idee van wat hij aan het doen was. In dit geval was het niet heel erg, want het kwam gewoon redelijk uit als standaard unit vs standaard unit. Als hij voor DT drops was gegaan was het einde verhaal voor je geweest.

En op nummer 1, geen stim. Marine shield ook nuttig, maar vooral stim, als je die had gehad had je dat gevecht gewonnen, economisch was je hem ver vooruit, dus had je de game gewonnen. Misschien had meer SCVs pullen ook geholpen, maar daar ben ik ook niet echt een expert in.

Dan jouw punten:
1. Was leuk geweest, maar stim was belangrijker, en zoveel liet je nou ook weer neit floaten vlak voor de aanval begon (en dat is de hoeveelheid die je extra in je leger op dat moment had kunnen steken.
2. Denk dat invloed van gewoon meer SCVs pullen als meatshield meer was geweest. Sowieso met zijn forcefields had hij repairing kunnen voorkomen, en tegen een paar immortals kan je echt niet op repareren.
3. Je kon wel, je deed het verkeerd. Maar hij had ook geen expo. Enkele taktisch geplaatste scan had je ook hele hoop info opgeleverd.

Verwijderd

En oh Furby-liller, thanks for je reply. ikheb het gelezen en heb eraan gewerkt. Ik floatte helaas weer wat minerals zonder dat ik het door had. Ik heb gewoon geen goed voorbeeld van een 2Rax expand video, een tutorial ofzo op een of andere manier. Een banshee expo is vrij makkelijk. Omdat je grootste kracht je Banshees zijn. Heb je je starport, dan is je build compleet, alles extra kan gewoon bij basedefence en dan maakt volgorde niet uit. Zelfde voor Siege expo. Na factory, CC, engibay, starport. Want je grootste defence in tvZ zijn je tanks. Maar tegen P is het al een fragiele verdediging met je bio. Dan 2Rax expo, waarmee je helemaal niet kan expoen eigenlijk tegen een all-in. Dan ben je zo bezig met tech lab, reactor, op een manier die voor mij niet logisch is waardoor ik tekort krijg aan units etc. Ik heb geen goed gerefinede voorbeeld!

P is echt IMBA ><

Kijk een eco-cheese:

http://drop.sc/58399

Ik dacht wel dat ie misschien een forge expand ging doen. Maar een ninja expo ... =(

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 20:58 ]

• Vinand
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 20:16:
P is echt IMBA ><

Kijk een eco-cheese:

http://drop.sc/58399

Ik dacht wel dat ie misschien een forge expand ging doen. Maar een ninja expo ... =(
Klinkt heel lullig maar daarvoor moet je gewoon tijdig beter de hele map scouten...

Ik doe het zelf met lings aan het begin, gewoon 1 of 2 lings via waypoint langs elke mineral patch sturen.
zodra ik ovispeed/lair heb stuur ik meestal een ovi naar elke potentiële ninja expo en begin ik daar creep te poepen. Of een burrow ling plaatsen op de plekken van de potentionele volgende expo van de tegenstander werkt ook erg goed. Vooral tegen terran die dan meestal een scan eraan moet verspilt (ipv tijdig enkele mt te plaatsen wat elke terran zou moeten doen...)
Als T is het een kleine moeite om een medivac met een paar stim marines op waypoint te sturen naar elke expo en gelijk die expo te slopen zodra je die ziet.
Als P, in early game gewoon een probe op waypoint, en zodra je een expo ziet: cannon op tactische plaats die de expo een beetje verneukt of gewoon een pylon plaatsen op een korte afstand van de ninja expo en dan in de loop van de tijd een paar zealots warpen om de expo te snipen.

Je moet gewoon beter scouten. Als je een ninja expo neemt dan neem je namelijk ook een enorme risico, want die expo te vroeg verliezen (Die nauwelijk te verdedigen valt in early game) betekent namelijk gelijk ook dat je een enorme voorsprong weggeeft en map control omdat je een kleinere leger hebt als diegene die namelijk meer cash in zijn army heeft geinvesteerd..

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-11 14:27

RMB

Nee, geen right mouse button!

Dat is echt een mooie tactiek, maar ik denk dat het voor mij teveel als cheese voelt want: wat moet hij ertegen doen?

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-11 23:10
RMB schreef op maandag 14 november 2011 @ 16:22:
Dat is echt een mooie tactiek, maar ik denk dat het voor mij teveel als cheese voelt want: wat moet hij ertegen doen?
Ow god, echt alles is cheese en imba hier eh :/.

Anyway, erg goed uitgevoerd en effectief. Vooral de afleiding op de lowground om daarna voor de 2e keer de ramp te blocken is nice :D.

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

Met stip op mijn sinterklaas lijstje:
Skills om zoiets uit te voeren 8)
Leuke replay om naar te kijken, mooie timing op de force fields.
Kan je deze eigenlijk over elkaar heen zetten, of hoe zorgt hij ervoor dat hij telkens goed op tijd is?

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Amafi schreef op maandag 14 november 2011 @ 16:52:

Kan je deze eigenlijk over elkaar heen zetten, of hoe zorgt hij ervoor dat hij telkens goed op tijd is?
Je kan ze gewoon over elkaar heen zetten, uiteraard kost dat ook gewoon energy dus als je er 10 op dezelfde plek cast dan ben je wel 10x de energie kwijt en de laats geplaatste gaat het laatste weg.

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-11 23:10
Een forcefield blijft 15 ingame seconden staan dus waarschijnlijk gebruikte hij gewoon de ingame timer direct boven de minimap om ze zo goed als perfect na elkaar te casten. Ik zou dan na 14 seconden de nieuwe casten om te voorkomen dat er ook maar iets doorkomt, 1 seconde lang staan er dus 2 boven elkaar.

• Morphs
LOL geniaal hoe hij die roaches ook weer naar buiten lokt en opnieuw de ramp blokt :)

Het enige dat deze Zerg speler had kunnen proberen is voor de basetrade gaan. Dus alle roaches naar de protoss main en alleen maar speedlings die kant op sturen. Met wat mazzel komt hij binnen en kan hij nog winnen.

Maar dergelijke rampblok-acties zijn wel zwaar frustrerend voor een zerg speler :P

Verwijderd

Morphs schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:43:
LOL geniaal hoe hij die roaches ook weer naar buiten lokt en opnieuw de ramp blokt :)

Het enige dat deze Zerg speler had kunnen proberen is voor de basetrade gaan. Dus alle roaches naar de protoss main en alleen maar speedlings die kant op sturen. Met wat mazzel komt hij binnen en kan hij nog winnen.

Maar dergelijke rampblok-acties zijn wel zwaar frustrerend voor een zerg speler :P
is (double) expanden geen optie?

• Sesh
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-11 14:59
Zooo Idra is echt verbetered als ik zo kijk hoe hij Huk aanpakt :O.
(Day 9 Daily 378 )

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
Vinand schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 23:31:
[...]

...

Gelukkig own ik de meeste terrans daarintegen weer met mijn b2 bomber stealh overlords. Ben nog steeds verrast hoe weinig het gebruikt word en hoeveel terrans er zo makkelijk door verrast worden. >:)
???? Een b2 bomber stealth overlord. Wat is dat?

• Vinand
williewonka03 schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:02:
[...]

???? Een b2 bomber stealth overlord. Wat is dat?
Overlords + speed met banelings droppen op mineral line.

• Vinand
http://nl.twitch.tv/spsdebo

Debo is hardcore aan het trollen met bronze account... Epic bm :D

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 17:46
Verloor 5 potjes TvZ achter elkaar.. ik dacht echt: fml kut mutas, win een zenuwslopende TvP en wtf replay

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BcJlhl.jpg

Diamond!

Verwijderd

Weiman schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:49:
Verloor 5 potjes TvZ achter elkaar.. ik dacht echt: fml kut mutas, win een zenuwslopende TvP en wtf replay

[afbeelding]

Diamond!
¯\_(ツ)_/¯
KRK RP6! (of 8?)

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 17:46
RP5 :) Zat aan een budget en een behoefte om te upgraden eerlijk gezegd.

• Morphs
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:46:
[...]

is (double) expanden geen optie?
Nee, dat betekent dat je die een paar minuten later kwijtraakt. Het duurt te lang voordat die op zijn en ondertussen verlies je je hele main met alle tech. Daar kun je in principe niet van herstellen..

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-11 01:56
Ik heb proberen te googlen maar kom er niet echt uit. Ik wil nl 2 versies van SC2 installeren (EU en NA). Ik lees her en der over relocalizers maar passen die alleen de taal aan of kan je dan ook tussen de servers switchen (ja, ik weet dat ik 2x betaal voor licenties maar vind ik niet erg).

Iemand ervaring?

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Verwijderd

Chief-XL schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:31:
Ik heb proberen te googlen maar kom er niet echt uit. Ik wil nl 2 versies van SC2 installeren (EU en NA). Ik lees her en der over relocalizers maar passen die alleen de taal aan of kan je dan ook tussen de servers switchen (ja, ik weet dat ik 2x betaal voor licenties maar vind ik niet erg).

Iemand ervaring?
Ik heb gewoon de russiche, duitse en engelse naast elkaar geinstalleerd. Wel allemaal EU server, weet niet hoe dat werkt voor verschillende severs. Volgens mij spelen Bakkendepao en Marcelvk zo nu en dan op NA, moet je het is aan hun vragen.
Die switchers veranderen de inhoud van je Starcraft II map in my docs, omdat daar oa het versienummer instaat. Versie's verschillen namelijk licht van elkaar tussen servers. Daarnaast verwijzen ze bepaalde dingen door naar de goede locatie voor de goede server, als ik het goed heb.
Pagina: 1 ... 25 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iemand loopt te Trollen en/of Flamen, dan maken wij daar voortaan een TR voor aan. Het is moeilijk, maar er wordt vanaf nu gewoon niet meer op een troll gereageerd.

Dit is een laatste waarschuwing voor de troll(s) in het topic, maar ook voor degene die er weer in trappen.