Als je me niet geloofd mag je best even teamliquid etc checken hoe het staat met winrates en progames kijken dan zie je het.
Als je wat meer had gelezen had je geweten dat het me geen drol intereseert hoe progames gebalanced zijn, wat ik belangrijk vind is hoe de balans op het niveau is van normale spelers die wel het spel redelijk begrijpen (gold - masters). En dan kan jij ook gewoon de statistieken checken dat terran niet OP is.
4 gate is niet de magic way to win
Dat zeg ik ook nergens. Maar jij zegt dat de enige manier om warp prisms te maken is, is door een 3 gate robo te doen (wat trouwens toch 90% van de tos tegen terran doet, nog 9% doet 2 gate robo, en dan nog wat afrondingsfout).
Over je hellion rant, die dingen zijn gewoon nutteloos tegen tos buiten het droppen op workers. Ze doen te weinig schade tegen chargelots om daarvoor te maken, vooral gezien dat verder alle protos units ze zwaar inmaken.
Edit: zei je nu mech te gaan tegen protos?
Mag ik vragen welk niveau je speelt want je mist het op erg veel punten. Terran is wel het meest gespeelde ras vooral in pro games.
Zoals ik al 20x heb gezegd, I dont care about pro games. Maar gelukkig zeg je "vooral", msischien moet je pogen dat te vervangen door enkel.
Terran is het minst gespeelde ras door grandmasters.
Terran is het minst gespeelde ras door masters.
Terran is het minst gespeelde ras door diamond.
Terran is het minst gespeelde ras door platinum.
Terran is het minst gespeelde ras door gold.
Enkel in silver en bronze zijn ze het meest gespeelde ras.
Jij speelt zeker terran?
Op het moment? Ja. Ik ben terran begonnen, toen protos, vervolgens random, toen bedacht ik dat ik geen drol aan zerg vind om te spelen, en protos is wel leuk, maar PvP is zo verschrikkelijk saai dat ik nog liever TvT doe, dus besloten terug naar terran te switchen.
Uiteraard moet je je niet door kleine dingetjes als feiten laten tegenhouden. Meer fun facts: protos is meest gespeelde ras in grandmaster, en in master gelijk met zerg. (oké zerg heel klein beetje meer, maar dat is verwaarloosbaar). Combineer dat met de human nature dat iedereen naar sterkste ras toe rent, en het lijkt mij sterk dat voor iemand buiten de absolute pros terran OP zou zijn.
Ik denk dat je beter kunt redeneren van: Mensen die normaal in Gold horen te zitten, zitten nu in Plat doordat ze Terran zijn en eigenlijke silvers zitten nu in Gold doordat Terran OP is.
Dat is voor winst percentages het geval, matchmaking houdt die altijd op 50% en is dus niet geschikt om te gebruiken om te vergelijken, behalve de winst percentages van random spelers afhankelijk van hun ras (maar denk niet dat ik die zomaar kan vinden).
Echter aantal mensen dat een ras speelt zal gewoon over de complete linie toenemen als een ras OP is. Uiteraard schuiven die wat omhoog door hun OP ras, maar dat zal nooit gewoon de ruwe toenname aan mensen die een ras spelen compenseren. Daarnaast zie je ook geen ophoping van terran spelers tot je aan de absolute top komt (de top van grandmaster).