Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 21:24:
[...]

En ik ook smacktalk gehad :P

http://drop.sc/49772

Message Log

00:17 [All] KenDM: glhf
00:21 [All] Артём: u2
00:29 [All] Артём: top silver?
00:51 [All] KenDM: actually top bronze
01:25 [All] KenDM: u?
01:31 [All] Артём: Silver
25:24 [All] Артём: Fu spammer
27:14 [All] Артём: ohoh noob timer gaming pusher noob
27:37 [All] Артём: Kiddy bitch

Really awesome victory :D Loveeeee SC2 at times like that :P Ik werd overrompeld. Rustig bases verspreid. bleef macroen. M'n APM was mr 60 tegenover zijn 107. Ik pwnde haaaard :P
wtf macro, timing pushes en 50+apm in bronze?

Daarmee kwam ik een jaar geleden in diamond.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2011 21:28 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 21:27:

Oh ja waaaaaacht! Ik ben trouwens ZILVER geworden iedereen :D :D :D :D :D :D :D :D
[...]

Ik zal je nog erger vertellen. Macro, timing 70+ apm gem, redelijke BO's en je komt nauwelijks in zilver...

@KenDM

Gefeliciteerd.

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:55
Gropah schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 21:29:
[...]

Ik zal je nog erger vertellen. Macro, timing 70+ apm gem, redelijke BO's en je komt nauwelijks in zilver...
BS

ik heb redelijke macro, apm van 20-30+, redelijk tot slechte BO en zit in plat.....

edit: en bij ECHTE timing pushes, wat ik knap vind in < dia, vind ik erg knap. Dit heeft namelijk meer te maken dan een timer links onderin je scherm

en dit is niet om iemand af te doen in wat voor manier dan ook laat dat even duidelijk zijn!

[ Voor 28% gewijzigd door Goldman op 27-10-2011 21:40 ]

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:07
[...]

@KenDM

Gefeliciteerd.
APM zegt geen donder en je macro + redelijke bo's zal dan wel tegenvallen. Niet om lullig te doen maar zo is het nou eenmaal. Als je niet in zilver kunt komen zijn je macro en bo's gewoon niet redelijk.

En nogmaals, die epeen die APM heet zegt echt geen flikker :P.

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
[...]

@KenDM

Gefeliciteerd.
Replay or it didn't happen.

Ik heb barslechte macro, 50 APM, slechts 1 clear build order TvP, (TvZ en TvT modder ik maar wat aan) en ik zit in plat

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 21:28:
[...]

Oh ja waaaaaacht! Ik ben trouwens ZILVER geworden iedereen :D :D :D :D :D :D :D :D
JOOAAAAAAAAAAHH!!
goed begin van het seizoen voor jou KenDM =p nu ipv bronze rank 1 silver rank 1 worden he =p

Na mijn placement bleef ik gewoon platinum =( na mijn 2e game echter meteen een promotion naar diamond =D ook voor mij dus een goed begin van het nieuwe seizoen =p
[...]

Leuke is dat de APM's ook nog veranderd zijn =]
volgens mij was het zo dat alle onnodige acties niet meer mee worden geteld of iets in die richting..
Als ik lekker bezig ben blijf ik de hele tijd hangen tussen de 80 en 120 APM. dit doet zich wel pas voor in de mid-game =p APM is daarnaast ook overrated naar mijn mening.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 22:28:
[...]

JOOAAAAAAAAAAHH!!
goed begin van het seizoen voor jou KenDM =p nu ipv bronze rank 1 silver rank 1 worden he =p

Na mijn placement bleef ik gewoon platinum =( na mijn 2e game echter meteen een promotion naar diamond =D ook voor mij dus een goed begin van het nieuwe seizoen =p

[...]

Leuke is dat de APM's ook nog veranderd zijn =]
volgens mij was het zo dat alle onnodige acties niet meer mee worden geteld of iets in die richting..
Als ik lekker bezig ben blijf ik de hele tijd hangen tussen de 80 en 120 APM. dit doet zich wel pas voor in de mid-game =p APM is daarnaast ook overrated naar mijn mening.
Yes jij ook gefeliciteerd :D Tweakers will rule the Battle.nets!!! Ik heb dagen niet gespeeld, beetje opgewarmd tegen een Tweaker (hard gepwnd XD) en toen placement weliswaar verloren, maar marginaal :P Meteen in Silver gekomen en toen alles gewonnen (2 games ofzo :P) Morgen vrijdag, lekker veel spelen spelen spelen. Blijven hangen in Silver vind ik niet erg :D Nu wil ik echter wel al mijn potjes laten meetellen en een buddy hebben die samen met me wil analyseren wat ik beter moet doen :$

Verwijderd

[...]

top diamond hier, met 80-100 oude apm, en 60-70 nieuwe apm ;)

problem? :*)
Wmm schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 21:42:
[...]

APM zegt geen donder en je macro + redelijke bo's zal dan wel tegenvallen. Niet om lullig te doen maar zo is het nou eenmaal. Als je niet in zilver kunt komen zijn je macro en bo's gewoon niet redelijk.

En nogmaals, die epeen die APM heet zegt echt geen flikker :P.
Tuurlijk zegt het niet veel, maar wel wat... met 4 apm kun je echt geen degelijk SC2 spelen... BO's waren wel redelijk maar in mass battles was ik gewoon beetje belachelijk. Daarnaast koos ik ze ook niet altijd goed uit ed.

Maar idd, er schort altijd wel veel aan, anders zat ik niet in zilver :)

Verwijderd

Grats on the placements, tweakertjes!

Zonet ook mn eerste BM voor het seizoen binnen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zzgCj.jpg

Met een steeds grotere muta flock de hele game zijn base lopen harassen >:) >:) sweet sweet terran tears!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2011 23:42 ]

Verwijderd

Hehe GG guys. Ik keek trouwens Showcraft (TB) en zag ineens een changeling gebruikt worden. Ik vroeg me af waar ze eigenlijk voor gebruikt worden? Wat voor nut hebben ze?

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 23:44:
Hehe GG guys. Ik keek trouwens Showcraft (TB) en zag ineens een changeling gebruikt worden. Ik vroeg me af waar ze eigenlijk voor gebruikt worden? Wat voor nut hebben ze?
Ze worden gebruikt om te scouten ;)

Zojuist plat ingekomen en zit meteen al tegen diamond (:

Ik heb dan ook vandaag en gisteren stuk of 30 potjes gespeeld en maar een handjevol verloren dus gaat lekker :D

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 23:44:
In Starcraft is het scouten van je vijand erg belangrijk. Je wilt ten aller tijde weten wat 'ie aan het doen is, om je daarvoor het beste tegen te kunnen verdedigen.

Je wilt bv zijn tech zien (of hij banshee's gaat, of toch mass marine/marauders), of zien wanneer hij met z'n leger je aan gaat vallen.

Freelance Unity3D developer

Verwijderd

gaat lekker hier op tweakers zo te horen ^^
KenDM als je een obs wil die je kan helpen kan je mij altijd vragen als ik online ben.
obsen vind ik wel leuk en ik denk dat ik je ook wel kan helpen met de meeste problemen en wat tips kan geven =]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:04:
gaat lekker hier op tweakers zo te horen ^^
KenDM als je een obs wil die je kan helpen kan je mij altijd vragen als ik online ben.
obsen vind ik wel leuk en ik denk dat ik je ook wel kan helpen met de meeste problemen en wat tips kan geven =]
Jaaaa, aan jou heb ik echt altijd heel veel. Goldman en jij hebben meestal echt goed door waar het mis zit bij m'n gameplay. Ik wil gewoon structureel dingetjes verbeteren. Lekker lang over doen om uit Silver te klimmen. Paar maanden ofzo :P Komt goed. Gewoon plezier erin hebben. HotS campaign spelen in de volgende vakantie ook nog :P Dan ben ik nog beter voorbereid tegen Zergies :P Maare, klinkt goed. Heb Goldman jammer genoeg heel lang niet gezien, gewoon puur voor de hallo =(

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10 21:13
Zerg :')

Zonet dus 2 potjes verloren van Zerg, kan er mid/late game gewoon niet doorheen komen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

You mean LIKE THIS?

http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=268427

Kijk er eens naar en probeer het eens uit :P Laat me weten hoe het ging (A)

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
Zerg is een virus dat zich snel verspreid als je het te lang negeert, doe je early-mid game wel genoeg schade?

• MrVegeta
Als ik na 11:30 niet heb gewonnen kan ik wel GG'en.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

MrVegeta schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:38:
Als ik na 11:30 niet heb gewonnen kan ik wel GG'en.
More GG more skill. Srsly, probeer voor de fun gewoon eens all marines te gaan? Lijkt me heel interessant, post ook eens wat replays ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:32:
You mean LIKE THIS?

http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=268427

Kijk er eens naar en probeer het eens uit :P Laat me weten hoe het ging (A)
Aww men thats just nasty :x, maar idd drops zijn vaak heel disruptive, eigenlijk alleen stephano er goed zien tegen verdedigen.

• MrVegeta
Ik moet helaas wel bekennen dat ik ~17:00 in een kroeg bier zat te drinken op een lege maag, Starcraft is dan sowieso geen goed idee. Ik vind late game sowieso erg lastig omdat ik altijd laat mijn expansions pak en veel te afwachtend speel.

Verwijderd

MrVegeta schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:43:
Ik moet helaas wel bekennen dat ik ~17:00 in een kroeg bier zat te drinken op een lege maag, Starcraft is dan sowieso geen goed idee. Ik vind late game sowieso erg lastig omdat ik altijd laat mijn expansions pak en veel te afwachtend speel.
Neeeeeeee. Gewoon doen.Pak een custom game tegen iemand :D Boeit niet als je die verliest ;)

Verwijderd

Het beste gebruik van een changeling was op mijn ramp ergens.

Ik aanvallen. Terug naar mijn basis. Reinforcements selecteren en sturen. Nog steeds druk met aanvallen. Waar blijven men reinforcments. nog een keer selecteren en sturen. Kwam ik er bij de derde keer achter dat mijn spul door een changeling werd versperd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2011 00:58 ]

• MrVegeta
Ik paar dagen behoorlijk ragen tegen een protos die op 2 base (main/nat) met een leger kwam van ~6 colosi en ~12 stalkers etc "How the fuck can you do that of 2 base so fast, godamn stupid fucking warpin/chrono crap".

Replay kijken.

"oh. illusions, well played sir."

• tehsojiro
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Illusions zijn ook gewoon OP. Vraag het maar aan Idra.

Gratz @ KenDM btw, eindelijk geen forever bronze meer.

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:50
Zeurt Idra nogsteeds? al een tijd niet meer gespeeld dus zal maar low master ranken atm maar volgens mij is protoss een beetje te genant geworden dus heb ook niet super veel zin. Worst win percentage voor toss. Zerg > toss en idra zeker nog steeds emo?

Misschien ga ik vanaf 1.42 weer wat spelen als al de upgrades van toss goedkoper worden en emp eindelijk zijn nerf krijgt :)

• MrVegeta
Laatste toernooi dat ik keek waar Idra in zat deed hij het best goed en voor zijn doen sportief. Tehsojiro doelde een play van Huk die eigenlijk achter stond vs Idra maar vrij geniaal een sloot Void Ray's hallucinate waardoor Idra ragequitte.

Verwijderd

Vegeta-san:

http://drop.sc/49822

Zerg pwned :P Op het einde wist ik wel dat hij niet veel expo's meer had. Dus toen hij mijn SCV's harraste tijdens dat ik zijn lege bases aanviel stuurde ik al mijn SCV's maar naar m'n army toe. Had genoeg recources voor nieuwe bases. Plus kan al m'n buildings liften :P En uiteindelijk toch lekker weg gespeeld hehehe. Die eerste push was vet lekker joh, Elevator play. Ik pwnde zo een paar roaches en z'n queen. Bijna roach warren gepwn maar toen kwam die met muta's >< Wel leuk potje joh!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 17:46
Morgenavond begin de GSS (Grubby's Starcraft Series) Pro Invitational, een groot online toernooit maar een aantal top-niveau uitgenodige spelers aan meedoen (denk White-Ra, Nerchio etc.) ik zit dan in Almere waarvandaan gecast en gestreamt wordt :D Zin in!

Ik ben trouwens op zoek naar mensen van High plat en Diamond om wat regelmatiger mee te oefenen. Gewoon mass games van dezelfde matchup om een gevoel te krijgen van timings. Ik zit zelf nog steeds in plat en heb het gevoel dat ik ergens min of meer door wordt belemmerd om verder te komen... Master voor coaching zijn ook welkom ;)

Voeg me toe op battlenet: Weiman.511 :)

Edit: ik kijk even naar de replay hierboven, wtf, die zerg is slecht :') 23 drones terwijl jij 29 scvs hebt, wel een third maar niks dat minet en geen queen op z'n natural. 4 sporecrawls terwijl je nog geen starport hebt en zelfs een spinecrawler in z'n main. Als je dat niet had gewonnen...

[ Voor 18% gewijzigd door Weiman op 28-10-2011 01:59 ]

Verwijderd

Weiman schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 01:55:
Morgenavond begin de GSS (Grubby's Starcraft Series) Pro Invitational, een groot online toernooit maar een aantal top-niveau uitgenodige spelers aan meedoen (denk White-Ra, Nerchio etc.) ik zit dan in Almere waarvandaan gecast en gestreamt wordt :D Zin in!

Ik ben trouwens op zoek naar mensen van High plat en Diamond om wat regelmatiger mee te oefenen. Gewoon mass games van dezelfde matchup om een gevoel te krijgen van timings. Ik zit zelf nog steeds in plat en heb het gevoel dat ik ergens min of meer door wordt belemmerd om verder te komen... Master voor coaching zijn ook welkom ;)

Voeg me toe op battlenet: Weiman.511 :)

Edit: ik kijk even naar de replay hierboven, wtf, die zerg is slecht :') 23 drones terwijl jij 29 scvs hebt, wel een third maar niks dat minet en geen queen op z'n natural. 4 sporecrawls terwijl je nog geen starport hebt en zelfs een spinecrawler in z'n main. Als je dat niet had gewonnen...
Misschien hebben z'n crawlers juist alles verpest voor hem. Hij reageerde vermoedelijk op m'n double gas omdat ie ergens gehoord heeft dat het garant staat voor een Banshee rush. Anyway, we zijn Silvers, nog niet eens gesettled omdat nog niemand genoeg potjes heeft gespeeld in dit seizoen, chillax ;) Was meer motivatie voor Vegeta dat als ik keihard m'n best doe hij het ook moet kunnen :P

Vegeta, kun je geen Bunker rush doen a la namchir vs idra? :P

SCV ready! Thor is here!

http://www.zie.nl/video/t...mt-tot-leven/m1ezx5af19k5

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2011 02:47 ]

• Goldman
KenDM, hit me in SC2 even, gaan we toch even kijken naar je replays :)\

edit: en zat net Day9 te kijken Becoming MVP, misschien leuke style voor de meeste terrans hier? Makkelijk uitvoerbaar en zeer degelijk!

[ Voor 50% gewijzigd door Goldman op 28-10-2011 14:00 ]

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-11 08:44
Goldman schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:22:
KenDM, hit me in SC2 even, gaan we toch even kijken naar je replays :)\

edit: en zat net Day9 te kijken Becoming MVP, misschien leuke style voor de meeste terrans hier? Makkelijk uitvoerbaar en zeer degelijk!
Linkje? :)

• Goldman
archives: http://blip.tv/day9tv

[ Voor 8% gewijzigd door Goldman op 28-10-2011 14:30 ]

• anu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-10 10:33

anu

jah ben ook wel benieuwd, ik heb nog veel te leren. Net mn placementmatch voor season 4 wel gewonnnen, maar was mn eerste 1v1 win ever :) tegenover een stuk of 8 losses denk ik, laatbeginner he :P

• Noq
  • Laatst online: 22:03

Noq

Langzaam maar zeker stop ik een beetje met daadwerkelijk SC2 te spelen. Matches/Finales bekijken vind ik leuk en al, maar om zelf te gaan ladderen gaat bijna niet meer uit mezelf.

Ik heb geen plezier in het verliezen, wederom omdat ik het gewoon niet snap. Ik kijk mijn replays wel en dan verlies ik blijkbaar puur vanwege mijn macro. Ik zit gewoon in Bronze en kan snel een handjevol units bouwen.

Hoe zijn jullie over dit heen gekomen? Zonder kapsones, ik ben het type gamer die snel alles oppakt en gewoonweg voor het winnen gaat. Slechte instelling, ja, maar wil graag aanpassen om dit spel voor mezelf ook leuk te maken en niet alleen matches bekijken.

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 05:29
tijd niet spelen is killing voor je niveau gold s1 > gold s2 > zilver s3 (week gespeeld) > s4 brons geplaats (gestart met een lose streak van 8x :()

• badboyqxy
Noq schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:57:
Langzaam maar zeker stop ik een beetje met daadwerkelijk SC2 te spelen. Matches/Finales bekijken vind ik leuk en al, maar om zelf te gaan ladderen gaat bijna niet meer uit mezelf.

Ik heb geen plezier in het verliezen, wederom omdat ik het gewoon niet snap. Ik kijk mijn replays wel en dan verlies ik blijkbaar puur vanwege mijn macro. Ik zit gewoon in Bronze en kan snel een handjevol units bouwen.

Hoe zijn jullie over dit heen gekomen? Zonder kapsones, ik ben het type gamer die snel alles oppakt en gewoonweg voor het winnen gaat. Slechte instelling, ja, maar wil graag aanpassen om dit spel voor mezelf ook leuk te maken en niet alleen matches bekijken.
1ste is scouten weet wat je tegenstander doet
2 is macro (iets wat mij nu tijdelijk niet zo goed meer lukt, zie aanval eraan komen en heb dan zoiets van shit krijg niet genoeg units tegen de tijd hij hier is)
3 micro : positie bepaling
4: gebruik van minimap, food etc informatie om je map awerness te vergroten

5: vergeet niet het klokje aan te zetten kan wereld van verschil betekenen

• Noq
  • Laatst online: 22:03

Noq

badboyqxy schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:00:
[...]

1ste is scouten weet wat je tegenstander doet
2 is macro (iets wat mij nu tijdelijk niet zo goed meer lukt, zie aanval eraan komen en heb dan zoiets van shit krijg niet genoeg units tegen de tijd hij hier is)
3 micro : positie bepaling
4: gebruik van minimap, food etc informatie om je map awerness te vergroten

5: vergeet niet het klokje aan te zetten kan wereld van verschil betekenen
1: Doe ik al, maar weet nog niet goed hoe ik op iets moet reageren. Ik scout Zerg en zie een Spire, bouw ik maar gelijk Turrets op me mineral line.

2: Daar moet ik inderdaad aan werken. Workers, Workers en nog eens Workers...

3: Het is mij verteld dat dit automatisch in de loop van je speeltijd wordt aangeleerd. Macro schijnt vele malen belangrijker te zijn dan micro.

4: Ik supply block nog regelamtig. Eerst was dit nog vaak op 11 food zelfs, 'gelukkig' gebeurt het nu rond de 30 soms.

5: In-game timer had ik al aanstaan ;)

Verwijderd

als je niets kunt leren uit je replays of je wel iets leert maar het niet toepast join dan het GoT kanaal eens en vraag mensen om te obsen. Zij kunnen je dan vertellen wat er in hun ogen misgaat bij jou games en de kans is groot dat zij iets anders zien dan jij. Wat ik zelf ook wel eens doe is mensen tijdens het spelen berichten sturen met tips waar zij op moeten letten. Tot nu toe heeft het altijd heel goed gewerkt.
badboyqxy schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:57:
tijd niet spelen is killing voor je niveau gold s1 > gold s2 > zilver s3 (week gespeeld) > s4 brons geplaats (gestart met een lose streak van 8x :()
Een tijdje niet spelen kan inderdaad dodelijk zijn. Maar dit ligt denk ik meer aan de game die heel snel veranderd dan dat je eigen skills achteruit gaan. De eerste twee games ben je wel wat roestig maar daarna gaat het bij mij altijd weer goed.

• bowz3r
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-05 23:16
ik ben gestop toen season 1 was afgelopen. Grote stap op weet te beginnen. zeker omdat ik de patches niet in de gaten heb gehouden.
Als ik nu weer begin, zijn er grote veranderingen die ik in de gate moet houden?
en weet iemand wat de METAgame is?

Verwijderd

bowz3r schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:35:
ik ben gestop toen season 1 was afgelopen. Grote stap op weet te beginnen. zeker omdat ik de patches niet in de gaten heb gehouden.
Als ik nu weer begin, zijn er grote veranderingen die ik in de gate moet houden?
en weet iemand wat de METAgame is?
Computer games

Recently the term Metagame has come to be included in PC Gaming as an emergent strategy that is subset of the basic strategy necessary to play the game. The definition of this term is varied but can include "pre-game" theory, behavior prediction, or "ad hoc strategy" depending on the game being played. Some examples of this would be in StarCraft where a player's previous matches with the same opponent have given them insight into that player's strategy style and thus give them an edge. Another such example would be in League of Legends or World of Warcraft; where metagaming can refer to the current style or composition of teams in competitive play.

Bron: Wikipedia

hopelijk helpt dit je verder :P Bijna alles is veranderd sinds season 1. Ik zou zeggen obs eerst een paar games in de got channel of kijk wat video's of streams voordat je jezelf naar beneden speelt in de ladders.

Zou het trouwens niet handig zijn om ergens een schema te maken waarbij iedereen zijn tweakers naam aan zijn SC2 naam koppelt? Dat is makkelijker communiceren denk ik als iemand van het forum op de got channel komt en om hulp vraagt.

Verwijderd

Hoera: in brons geplaatst!

Ik ben pas kortgeleden begonnen met SC2, zonder enige noemenswaardige ervaring met RTS games. Na de placement matches was ik in zilver geplaatst, maar verloor vrij veel. Nu ben ik brons geplaatst en kan eens rustig in het spelletje komen.

• bowz3r
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-05 23:16
Haha split second, ik vind het fijn dat je probeerd te helpen, maar met wat is de meta game bedoelde ik, word er nog steeds ge 4gate, 3gate robo ect.

Ik ga idd maar eens wat observen en oefenen om mijn micro en macro weer op orde te krijgen, ik waas voorheen diamond, maar zal na die tijd wel niet meer hoog geplaastst worden ^^

Verwijderd

lol dacht al =p
ik zelf heb eigenlijk geen idee wat de meta game is voor protoss nu. hoewel ik zelf toch diamond ben haha.
ik hoor wel dat protoss bezig is met een eigen 1-1-1 build. benieuwd hoe dat gaat uitpakken voor P

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:26:
lol dacht al =p
ik zelf heb eigenlijk geen idee wat de meta game is voor protoss nu. hoewel ik zelf toch diamond ben haha.
ik hoor wel dat protoss bezig is met een eigen 1-1-1 build. benieuwd hoe dat gaat uitpakken voor P
Protoss? 3 gate robo GAY build met cheap upgrades :P

Heb trouwens een Logitech g110 gaming keyboard gekocht, hij is lekker en nice :D :D :D

Heb ook een iPhone 4S binnen O-)

Verwijderd

Noq, je hebt geen idee hoeveel ik net als jou ben. Ben net met oneindig veel moeite de Bronze league uit geklommen naar Silver! Je moet gewoon geduldig aan potje na potje spelen. Heb iets meer dan 250 games nodig gehad om Bronze league uit te komen. Vraag wie dan ook, ik raakte helemaal depri na een loss en ik dacht dat ik mr niet beter werd, maar schijnt mee te vallen omdat je geen kijk hebt op je eigen gameplay. split zei me dat ik de volgende placement in Silver zou komen, en dat gebeurde ook daadwerkelijk, ondanks dat ik m'n placement match verloor. Blijf spelen, blijf het bijhouden, laat niets je het vermoeden doen toe eigenen dat je hele dagen moet spelen om beter te worden. En, als je gaat ladderen een tip: Speel eerst een paar potjes custom om op te warmen!

• Wmm
Beter worden kan volgens mij eigenlijk alleen als je het spel echt leuk vindt. Niemand vindt verliezen leuk maar als je het spel start moet je het eigenlijk starten met als gedachte "yes, weer een paar fijne potjes SC2 spelen" en niet denken aan winnen of verliezen. Dat hoort vanzelf te gaan, als je het plezier in het spel moet forceren dan gaat het mis. Om het verliezen moet je niet bang zijn, je verliest sowieso zo'n 50% van je matches, hoe dan ook. Elke loss is dus statistisch gezien normaal, ook lossstreaks van 10 games zijn normaal, alleen die onthoud je natuurlijk beter.

Iig, dat is mijn ervaring. Ik speel veel beter in rts games als ik daar echt zin in heb. Als ik geforceerd speel dan gaat het veel slechter.

Het spelen van custom games om even op te warmen vind ik zo'n overkill. Dat doe je voor toernooien als je echt een kans maakt. Gewone laddergames gaan nergens over en je moet van die angst om te verliezen af. Of denk je dat je tegenstanders op de ladder custom games spelen om op te warmen of dat ze altijd al minstens 10 games in de vingers hebben de afgelopen drie uur als jij ze tegenkomt?

Kom van die angst om te verliezen af en het zal veel beter gaan. Je bent bang om te verliezen omdat het je ranking kan schaden. Maar face it, jouw ranking boeit echt helemaal niemand iets. Bang om te verliezen als je wat nieuwe strats probeert en dus roest je maar vast in de bekende? Niet doen, je kunt beter iets nieuws leren zodat je er later beter van wordt dan nu maar wat aankloten met je bekende builds en nooit echt boven brons uitkomen. So what als je dit seizoen in het begin verneukt omdat je nieuwe builds probeert? Aan het eind van het seizoen kun je ze beter uitvoeren en elke twee maand begint er toch een nieuwe zodat je dan met je nieuwe kennis veel verder kunt komen.
Inderdaad met custom games schiet je niks op, alleen al omdat het niveau van je tegenstander compleet willekeurig is. Kan je beter gewoon ladder game doen en een paar keer dik verliezen, ben je van die angst om te verliezen ook weer af.

Verwijderd

furby-killer schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 21:55:
Inderdaad met custom games schiet je niks op, alleen al omdat het niveau van je tegenstander compleet willekeurig is. Kan je beter gewoon ladder game doen en een paar keer dik verliezen, ben je van die angst om te verliezen ook weer af.
Als je helemaal in I don't care mode gaat is het 1 ding. Maar neem het aan van een strugling Bronze, je kan net weer scherper worden door wat potjes gespeeld te hebben hoor. Je weet weer van oh ja no supply blocks! Build order moet zo en zo. Let op gas steal. Let op quick Banshees. Let op reapers etc etc. Stuur je scout weg.

Kortom, ligt mr aan jezelf, je kan absoluut niet zeggen dat je er niets aan hebt anders negeer je mijn bestaan XD

• TaraWij
  • Laatst online: 08-02 18:37
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 10:27:
[...]

Als je helemaal in I don't care mode gaat is het 1 ding. Maar neem het aan van een strugling Bronze, je kan net weer scherper worden door wat potjes gespeeld te hebben hoor. Je weet weer van oh ja no supply blocks! Build order moet zo en zo. Let op gas steal. Let op quick Banshees. Let op reapers etc etc. Stuur je scout weg.

Kortom, ligt mr aan jezelf, je kan absoluut niet zeggen dat je er niets aan hebt anders negeer je mijn bestaan XD
Eigenlijk zijn dit dingen die je vanaf je eerste spel niet fout zouden mogen gaan, controleer ze constant:

1. Ga je hotkeys af onderaan.
2. Kijk eens naar de minimap.
3. Kijk naar je resources EN supply rechtboven.

Als je deze bovenstanade drie dingen overloopt ga je vanzelf acties ondernemen:

1. Units produceren. MULEs. Injects. Chrono Boost.
2. Betere map controle. Scouten. Aanvallende units zien.
3. Geen resource floats wat je veel bij nieuwe spelers ziet. Geen lange supply blocks.

Deze dingen zijn belangrijker dan naar je basis zelf kijken.

- Supply Block: Let op je resources. Wat was je aan het doen?
- Gas Steal / Cannon Rush / Proxy: Let op je minimap. Waar stond jouw beeld?
- Banshees: Let op je minimap. Had je wel op tijd een idee van het plan van je vijand?
- Reapers: Units produceren. Let op je minimap. Heb je wel genoeg zicht en units?
- Scout: Paar Shift+Clicks na je Supply Depot of Barracks. Of wil je dat je minimap zwart blijft?

Als je naar je replays gaat kijken ga je zien dat veel van dit soort fouten te wijten zijn aan niet op productie, map overzicht of economie te hebben gelet. Ik suggereer je om eens door de Mental Checklist Exercises van Day[9] te gaan, zodat het niet langer deel uitmaakt van je opwarming. Opwarming zou voornamelijk moeten dienen voor je nuttige APM en reactie tijden op orde te brengen, want hoe sneller je door die lijst gaat hoe minder grove fouten je gaat tegenkomen. En als je daar door bent kan de metagame beginnen... :)

• TaraWij
furby-killer schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 21:55:
Moet mijzelf eens afleren op 2v2 - 4v4 te klikken in plaats van 1v1, speel ondertussen op Gold - Platinum niveau maar ben nog steeds Silver in 1v1 omdat ik het amper speel. Kei lang nr 1 Brons geweest net zoals KenDM maar dan in een van de eerste seizoenen en sindsdien geen zin meer omdat ik toch niet wilde promoten, na lange tijd (projecten van school, examens, op vakantie, enzo...) weer te spelen verloor ik wat 1v1s. Toen had ik soort van schrik om nog meer te verliezen en sindsdien heb ik kei veel team games en dergelijke gespeeld; af en toe eens 1v1s, maar ik stop dan na de 1ste of 2e loss.

Doe graag analyse door anderen te observeren en te kijken waar ze fout gaan. Bekijk ook replays, VoDs, Day[9], heb MLG Orlando volledig meegevolgd en zo van die dingen. Heb ook al een grote reeks team games waaronder 2v2 gespeeld. Dus qua kennis en niveau zit het niet direct mis, maar nu begint het aan te voelen (omdat ik zolang Bronze ben geweest) dat het me een pak tijd gaat kosten om 1v1 van mid Silver naar op zijn minst Platinum te krijgen, laat staan om ooit bij Master in de buurt tijd gaat komen. Heb dus deze dagen eerder het gevoel dat het veel tijd kost in plaats van dat ik ga verliezen.

Denk dat dit gevoel een gevolg is van lang vast te hebben gezeten met 1400 punten in Brons...

Dus zit ik weer team games te spelen omdat die reeds Gold / Platinum zijn en dichter bij de 1 liggen. :s

Mijn vragen (niet specifiek aan furby-killer, had hem gequote omwille van het onderwerp):

- Hoeveel in rank en in punten stijgen jullie gemiddeld per dag of per week?
- Hoe lang duurt het bij jullie gemiddeld tot een promotie?
- Hoe lang hebben jullie gespeeld om te geraken waar jullie nu zijn?
- Hoeveel league games (stel 50% win rate) denk jij dat er gemiddeld zijn per promotie?
- Is het mogelijk om het van Bronze naar Master te schoppen binnen één seizoen? Of binnen twee?

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
TaraWij schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 04:26:

Mijn vragen (niet specifiek aan furby-killer, had hem gequote omwille van het onderwerp):

Als je 50% wint van evenly matched dan blijf je gemiddeld staan. Maar door bonus pool stijg je dan alsnog zo'n 52 punten per week, net als alle andere spelers.
Wisselt per persoon. Zodra je op je plek zit moet je hard oefenen om hoger te komen. Dit is mijn vierde seizoen In Platinum. Ik zal echt moeten oefenen om Diamond te halen.
ik begon als Silver in s1 geloof ik en werkte mezelf op. Hangt af van hoe snel je leert en beter wordt.
- Hoeveel league games (stel 50% win rate) denk jij dat er gemiddeld zijn per promotie?
Oneindig. Bij 50% zit je op de goede plek en promoot je niet. Zodra je meer wint krijg je betere tegenstanders en kun je promoten. Hoe meer je wint hoe sneller je promoot.
- Is het mogelijk om het van Bronze naar Master te schoppen binnen één seizoen? Of binnen twee?
Ja hoor. Sommige Master League spelers doen dat wel eens. Als je veel blijft winnen dan stijg je heel snel. Maar dan speel je dus al gelijk op Master niveau.

Lees hier ALLES over de ladder en matchmaking
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=195273

• Wmm
Morphs schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 10:00:
Ja hoor. Sommige Master League spelers doen dat wel eens. Als je veel blijft winnen dan stijg je heel snel. Maar dan speel je dus al gelijk op Master niveau.

Lees hier ALLES over de ladder en matchmaking
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=195273
Maar dan heb je het dus over master spelers die opnieuw beginnen en alle placement matches expres verliezen, dat is een wezelijk verschil ;). Een nieuwe speler zonder rts ervaring zal nooit van brons naar master gaan in een seizoen, misschien dat er een uitzondering is maar die is dan ook gelijk geschikt om pro te worden.

Iedereen is anders en je moet jezelf ook nooit vergelijken met hoe snel of langzaam anderen zich door de leagues heen werken. Brons / Silver samen is geloof ik al zo'n 50% van de playerpool. Het is dus geen schande om daarin te zitten en als je top silver of in gold speelt ben je dus al gemiddeld tot bovengemiddeld. Neem gewoon de tijd om het spel te spelen en te leren en ga je niet stressen als je weer een seizoen in silver speelt oid. Als je het spel leuk vindt is dat toch prima? Als je het spel leuk vindt, oprecht beter wilt worden en dat ook kan dan gaat dat vanzelf wel. De eerste rts die ik online speelde vond ik ook ontzettend leuk om te spelen terwijl ik vreselijk zoog. Tuurlijk wilde ik wel graag beter worden maar ik richtte me daar niet expliciet op en uiteindelijk ging dat vanzelf. Verliezen vond ik doorgaans helemaal niet erg omdat dat betekende dat ik gespeeld had tegen een betere speler en er dus van kon leren.

Overigens vertalen skills in teamgames zich niet direct naar 1v1. Als je in teamgames in plat zit kan het best zijn dat je in 1v1 nog in silver zit.

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
TaraWij schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 04:26:
[...]

Moet mijzelf eens afleren op 2v2 - 4v4 te klikken in plaats van 1v1, speel ondertussen op Gold - Platinum niveau maar ben nog steeds Silver in 1v1 omdat ik het amper speel. Kei lang nr 1 Brons geweest net zoals KenDM maar dan in een van de eerste seizoenen en sindsdien geen zin meer omdat ik toch niet wilde promoten, na lange tijd (projecten van school, examens, op vakantie, enzo...) weer te spelen verloor ik wat 1v1s. Toen had ik soort van schrik om nog meer te verliezen en sindsdien heb ik kei veel team games en dergelijke gespeeld; af en toe eens 1v1s, maar ik stop dan na de 1ste of 2e loss.

Doe graag analyse door anderen te observeren en te kijken waar ze fout gaan. Bekijk ook replays, VoDs, Day\[9], heb MLG Orlando volledig meegevolgd en zo van die dingen. Heb ook al een grote reeks team games waaronder 2v2 gespeeld. Dus qua kennis en niveau zit het niet direct mis, maar nu begint het aan te voelen (omdat ik zolang Bronze ben geweest) dat het me een pak tijd gaat kosten om 1v1 van mid Silver naar op zijn minst Platinum te krijgen, laat staan om ooit bij Master in de buurt tijd gaat komen. Heb dus deze dagen eerder het gevoel dat het veel tijd kost in plaats van dat ik ga verliezen.

Denk dat dit gevoel een gevolg is van lang vast te hebben gezeten met 1400 punten in Brons...

Dus zit ik weer team games te spelen omdat die reeds Gold / Platinum zijn en dichter bij de 1 liggen. :s

Het is leuk om een doel te hebben als masters 1v1 te worden maar ik zou hem nog even bijstellen als ik jou was. Platinum 2v2 zegt niet heel veel. Ik zit zonder pijn en moeite in gold 2v2 maar zit ook in gold 1v1.

Stel je doel bij naar het behalen van platinum dat lijkt mij veel beter om mee als doelstelling te beginnen. Ik had als doel Gold 1v1 te halen. heb ik gehaald en ga eens kijken of platinum ook lukt. Oh en om masters te worden binnen 1 seizoen moet je zo goed als bijna elke match winnen denk ik.. seizoen duurt nog maar 2 maanden tegenwoordig dus ik weet niet hoeveel je van plan bent te gaan spelen maar je moet dagelijks aan de bak wil je kans maken denk ik zo.

Diagnose Specialist Ford

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:24
WTF, ik speel mijn eerste "placement" match, en ik spel samen met 3 terrans ( 4vs4 ) , beginnen die als zot op de "alarm" functie te duwen en vinden dat ik ( protoss ) de ingang moet sluiten. Ik meld dat ik vind dat een terran dat beter kan dan een protoss, beginnen er twee mij uit te kafferen en aan te vallen met hun SCV's. Ik ben er maar uit gegaan. Wat een kutzooi, de eerste ker dat ik zo een eikels tegen kom!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Jeff[NL]
tc982 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 11:07:
WTF, ik speel mijn eerste "placement" match, en ik spel samen met 3 terrans ( 4vs4 ) , beginnen die als zot op de "alarm" functie te duwen en vinden dat ik ( protoss ) de ingang moet sluiten. Ik meld dat ik vind dat een terran dat beter kan dan een protoss, beginnen er twee mij uit te kafferen en aan te vallen met hun SCV's. Ik ben er maar uit gegaan. Wat een kutzooi, de eerste ker dat ik zo een eikels tegen kom!
mwhahah lol.. daar moet je gewoon om lachen joh en weer op find match drukken..

Diagnose Specialist Ford

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:24
Kzyto schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 11:13:
[...]

mwhahah lol.. daar moet je gewoon om lachen joh en weer op find match drukken..
Ik kan daar niet mee lachen, infatiel gedrag doen ze maar in BF3 ofzo, dit is gewoon belachelijk. Ik zie er de "lol" van in, en ik kan er mij daar serieus kwaad in maken!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

tc982 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 11:07:
Je kunt natuurlijk ook samen de ramp dichtmaken :o

• clone1612
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-10 06:54
Ben weer begonnen met spelen, vooral 2vs2 :) Silver na placement, maar ik begrijp opeens het hele systeem niet meer: ik kwam op de een of andere manier in een team met iemand van gold terecht. Leuk denk je, maar ik haal helemaal zijn niveau niet en dat zorgt voor een 'verhitte' chat.
Ook speel ik vaak tegen bronze teams, heeft iemand hier een uitleg voor? Is dit omdat er niemand online is? Zou toch raar zijn dat er geen silver spelers online zijn >.<

• tehsojiro
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Team games zijn sowieso wel rage inducing. Is net zoiets als DOTA games, wanneer je van je team afhankelijk bent om succes te behalen ga je des te sneller ragen wanneer zij niet meewerken.

TomWij: gewoon 1v1 gaan spelen en niet te veel vragen gaan stellen over het ladder systeem, want daar stel je het spelen alleen maar van uit. Dat je in team games op gold of plat league zit zegt nog lang niet dat je boven silver niveau bent in 1v1 dus je moet gewoon veel oefenen. Ik wil volgende week nog wel weer zo'n leuke TvT tegen je spelen :P

Verwijderd

Klopt.. in 1v1 ben ik maar net aan master league en 2v2 zit ik met eylradius top masters. Niveau van team games is lager.

edit: en wie kijkt er nou naar je league en rank behalve jijzelf? :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 11:51 ]

• badboyqxy
denk dat je je zelf moet afvragen wat vindt ik leuker 1vs1 of team games en dat gewoon doen

wat moeid het wat je rank is, in s2,s3,s4 heb ik niet eens placement matches gedaan voor team games

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
LOL, m'n post op teamliquid over Trypophobia heeft gewoon State of the Game behaald :o Was niet eens de bedoeling maar de thread heeft nu al meer dan 800 replies. Sommigen reageren bijna boos op mij alsof ik de hele wereld probeer te trollen terwijl het puur interesse is. Er zijn ook een hele lading mensen die er wel last van hebben trouwens.

http://tv.majorleaguegami...he-game-episode-54-part-5

• firlian
Afgelopen nacht nieuwe 4vs4 placement matches gedaan waarbij ons team bestond uit een bronze, silver, gold en masters league player :D
We kwamen in platinum terecht :)

Het valt mij op dat bijna iedereen in sc2 een hogere team ranking heeft dan 1vs1.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-11 14:49

Rannasha

Does not compute.

firlian schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:51:
Afgelopen nacht nieuwe 4vs4 placement matches gedaan waarbij ons team bestond uit een bronze, silver, gold en masters league player :D
We kwamen in platinum terecht :)

Het valt mij op dat bijna iedereen in sc2 een hogere team ranking heeft dan 1vs1.
Dat komt omdat teamgames makkelijker zijn. Er zijn veel spelers die helemaal onderaan in bronze zouden zitten in 1v1 die eigenlijk alleen maar teamgames doen. Die hebben een tijdje 1v1 geprobeerd in Season 1 & 2 en zijn daarna overgestapt op teamgames. Daarnaast spelen de top spelers (masters+) veel minder teamgames.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Team games in RTS games zijn over het algemeen de game voor de zwakkeren. Niet lullig bedoeld maar het is wel zo, de teamgame ladders zitten altijd vol willekeurig welke RTS met veel meer beginners en slechtere spelers. Voor mensen voor wie 1 tegen 1 te stressvol is en die niet tegen verliezen kunnen is de team ladder. Ja het is wel is grappig met een vriend te spelen, maar over het algemeen is een teamgame ladder het niveau om van te huilen. Als je skills hebt in 2v2 of 3v3 zuig je nog steeds in 1v1, en als je echt goed bent in 1v1 ben je ook heel goed in teamgames. Ik speel zelf veels te weinig sc2 om daar hierbij een oordeel over te hebben, maar bij alle andere RTS games die ik heb gespeeld was dit wel het geval. Als mensen ingame ook zeggen dat ze heel goed zijn in teamgames moet je je over het algemeen al zorgen gaan maken.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20
Correct. Ik speel ook al een paar weken geen Sc2 meer omdat ik mijn ladder-anxiety niet in bedwang kan krijgen. Ik kan gewoon niet "lekker" gamen op de 1v1 ladder. Het is teveel werk en veel te intensief. Na een lange dag werken, heb ik geen energie om mijn hoofd op "overdrive" te zetten en Sc2 serieus te spelen. Dan maar team games. Random team games heb ik ook de deur uit gedaan omdat de ally-skill-dependency te hoog word. Arranged team moet je maar net voor elkaar kunnen krijgen dat je tijd voor elkaar kunt vinden om er "echt" verder mee te komen.

Ik ben dus de zoveelste slachtoffer van League of Legends, waar veel Sc2 spelers naar toe gaan als ze sc2 niet aankunnen :D . Uiteraard volg ik nog wel de grotere tourneys en ben bij de Barcrafts te vinden :)

• Weiman
*zucht*, TvP lategame is echt een hel. Kan iemand mij vertellen wat ik hier verkeerd deed? Te weinig medivacs? Ghost upgrades te laat? :S

http://drop.sc/50712

Verwijderd

Weiman schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 17:38:
*zucht*, TvP lategame is echt een hel. Kan iemand mij vertellen wat ik hier verkeerd deed? Te weinig medivacs? Ghost upgrades te laat? :S

Het probleem is niet tvp lategame. Het probleem is gewoon je macro. Je build is inefficient, je neemt je 3e en 4e gas veels te snel, de 2e ebay is te vroeg, en je hebt wat slordige foutjes. Kijk maar even een replay van een pro die 1 rax expand doet en kopieer het gewoon precies t/m z'n 3rd. Overigens ging dat gevecht helemaal niet slecht, het had slechter moeten gaan omdat je ghosts gaat vs collosus en veels te weinig vikings hebt. Niet blind ghosts gaan de volgende keer dus, je had gewonnen als je geen 3k minerals en gas in je bank hebt na het gevecht en als je een 4th had.

Je kan al maxen rond minuut 16 in TvP. Toen zaten jullie beiden op 160 food. Stel nou dat jij 200 food had, kon je gewoon a-moven.

• Wmm

Je had de game al kunnen winnen op het moment dat je naar z'n natural ging en tegelijk afleidde met een drop bij z'n 4th (geloof ik). Je had hem daar prima in die chokepoint op de ramp kunnen pakken maar je staat niet helemaal goed. Je ghosts staan juist voorop de ramp en hoewel je goed emp'de had je volgens mij letterlijk z'n hele army daar met een paar emp's lam kunnen leggen, ghosts had je daarna ook nog kunnen redden.

Het grootste probleem daaro echter is dat tijdens dat gevecht je macro gewoon niet aanwezig was. Je floate 2k minerals, blijf units doorbouwen en je had op dat moment een expo moeten pakken. Na dat gevecht bouw je weer op maar maak je veel te veel vikings. Houd er trouwens ook rekening mee dat je je vikings / medivacs niet altijd in dezelfde controlgroup hebt als je bio. Als je je bio beweegt kunnen de vikings door blijven schieten en de medivacs blijven healen, beweeg je die mee dan doen ze dat niet. Dat je nu ook geen ghosts meer maakt is ook niet zo handig ;p.

Edit: en voor een diepgaandere analyse: wat Endorse zegt ;).

• TaraWij

1. Zoals Endorse zei, neem je build en macro eens onder de loep.

In het begin ben je plots 5 gebouwen te gelijk aan het maken, waaronder 2 Refineries terwijl je een CC bouwt en vervolgens 3 Rax gaat. Had hij een 4 Gate op dat moment gedaan en optioneel nog ergens binnen een proxy pylon gezet, dan was het gemakkelijk voor hem om te winnen; voornamelijk omdat je amper marines had.

Vanaf 7:00 produceer je ook niet meer constant SCVs, waardoor je upgrades en third later komen.

2. Je laat Protoss tot 4 base gaan terwijl je zelf problemen hebt met je 3rd base.

Je moet hem vroeger ergens op pakken, anders kan hij te gemakkelijk zijn Death Ball uitbreiden...
  3. Wanneer had je pas door dat hij Colossus en HT had?
  4. Waarom scan je zijn natural meerdere keren?
  5. Een medivac drop hoeft niet perse in zijn natural, maar is best wel cost effective. Aanvallen en wegwezen.

Ik vermoed dat je omwille van die cannons geen drop deed, terwijl de rest van zijn base bloot lag...
StarCraft II is een spel van geven en nemen. Toen hij zijn warp prism gebruikte heeft hij een totaal van 800 minerals verspilt (6 Zealots, 1 Warp Prism), dat om maar een paar SCV te doden. Dit is een timing window waar jij iets terug moet gaan nemen, anders word zijn harass wel cost effective omdat hij de vrije loop kan gaan. Die 8 - 10 units dat hij in zijn base minder heeft door die Warp Prism, maken het voor jou gemakkelijker om een medivac drop te doen en terwijl te pushen om proberen iets te forceren. Maar pas dan natuurlijk weer op dat je niet te veel weggeeft...

Als je naar de iets langere games op hoger niveau gaat kijken ga je dit ook regelmatig zien, hier een voorbeeld:

Sen VS FXOmOOnGLaDe P1
Sen VS FXOmOOnGLaDe P2

1. Protoss spendeert 400 om Zerg zijn expo weg te nemen wat hem een economisch voordeel geeft.
2. Zerg gaat proberen om een ingang van Protoss vrij te maken wat hem voordeel geeft, hij wil het tijdig eindigen. Echter had hij misschien beter Protoss zelf aangevallen.
3. Protoss heeft geluk en stopt dit, zijn economisch voordeel staat hem toe te pushen.
4. In het midden van het tweede deel heeft Zerg een timing window waar zijn leger sterker is en hij dus kan pushen, maar helaas heeft Protoss te snel reinforcements omdat niets zijn economie had gestopt.

Spellen zijn dus altijd tweezijdig, een soort van kat-en-muis spel. Als je je vijand niet op de tippen van zijn tenen hebt, verlies je naar de end game toe. Protoss had steeds Zerg op de tippen van zijn tenen, terwijl Zerg niets effectief terug deed om Protoss te stoppen...

Verwijderd

Morphs schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:28:
LOL, m'n post op teamliquid over Trypophobia heeft gewoon State of the Game behaald
http://tv.majorleaguegami...he-game-episode-54-part-5
lol ja ik zag het, is trouwens wel een leuke SotG om te kijken vooral de reacties op de nieuwe units.

oh and life of a caster lol:

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 21:49 ]

Verwijderd

Heeft iemand een leuke stabiele build tegen een early game agression van Protoss? Ik zelf speel Terran.

• Goldman
bunkers zijn gratis? :P

maar serieus, ehm scout scout scout? maraud + marine moet echt wel veel kunnen afhouden dacht ik zo

Verwijderd

Goldman schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 21:43:
bunkers zijn gratis? :P

maar serieus, ehm scout scout scout? maraud + marine moet echt wel veel kunnen afhouden dacht ik zo
Ja idd, maar voor de andere siege build die ik doe had ik een mooi liquipedia pagina etc en een voorbeeld van iemand een keertje, met anticipatie en uitbreidingstips die echt passen bij het aantal minerals wat je hebt bij wel of geen expand. Tegen toss gooi ik structures neer en producen ze een lange tijd niet of wat dan ook. Het voelt niet crisp aan, dus ik wil letterlijk een build jatten :P

• Weiman
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 18:14:
[...]

Het probleem is niet tvp lategame. Het probleem is gewoon je macro. Je build is inefficient, je neemt je 3e en 4e gas veels te snel, de 2e ebay is te vroeg, en je hebt wat slordige foutjes.
Wmm schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 18:18:
[...]
Het grootste probleem daaro echter is dat tijdens dat gevecht je macro gewoon niet aanwezig was. Je floate 2k minerals, blijf units doorbouwen en je had op dat moment een expo moeten pakken. Na dat gevecht bouw je weer op maar maak je veel te veel vikings. Houd er trouwens ook rekening mee dat je je vikings / medivacs niet altijd in dezelfde controlgroup hebt als je bio. Als je je bio beweegt kunnen de vikings door blijven schieten en de medivacs blijven healen, beweeg je die mee dan doen ze dat niet. Dat je nu ook geen ghosts meer maakt is ook niet zo handig ;p.
TaraWij schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 19:11:
[...]
Als je naar de iets langere games op hoger niveau gaat kijken ga je dit ook regelmatig zien, hier een voorbeeld:

Sen VS FXOmOOnGLaDe P1
Sen VS FXOmOOnGLaDe P2
Bedankt here,! Supertof, hier kan ik wat mee :)

1rax FE is nu mijn ladderbuild-of-choice nadat ik vaak een soort van early banshee-FE deed en ik graag een macrogame speel. Net even tegen een MAsters Protoss gespeeld, dan merk ik toch wel hoe gevoelig die timings liggen, bunker te laat -> early stalker en zealot die je met je marines af mag slaan.

• Jeff[NL]
@ KenDM

mja normaal is het .. Safe om 3rax expand te gaan daarna naar medvacs techen en evt 2 extra rax erbij en richting de 1-1 voor je mm ball

minder safe.. 2 rax en 1 rax fe maar dan moet je bunkers gebruiken.. minimaal 2

opzich is deze build niet zo heel erg moeilijk om te laten stroomlijnen.. je moet wel op je gas letten ivm medvacs marauders en je upgrades

verder scouten scouten.. als je ziet dat P bijv gaat expanden en jij 3 rax hebt kan je een push proberen en wat te killen.
ik kom het meeste een 3 gate robo expand tegen in gold. Dan kom je meestal wel uit met bovengeschreven build.

Belangrijktste is dat je je geld opmaakt en niet teveel in 1 keer teched en continu marine marauder prodcutie hebt en scv natuurlijk.

Evt kan je een ghost academy ertussen proppen zodat je iig een ghost kan maken voor wat EMP shots ofzo :)

Colossus kan je evt kiezen denk ik.. je ziet bij de pro's altijd wel vikings maar ook meer marauders werken goed. Evt kan je Protoss weglokken omdat ze als 1 ball moeten werken maar jij kan dan bijv met een kleinere squad eromheen om wat damage te doen ofzo. Dit zou allemaal wel redelijk moeten werken.

(p.s ben absoluut geen pro sc2 speler he dat weet je maar aangezien ik Terran speel en zelfde heb meegemaakt als jij en heeft dit voor mij geholpen)

Diagnose Specialist Ford

• firlian
Ik zou gewoon geen tank heavy builds gebruiken tegen toss tenzij je echt weet waar je mee bezig bent. Marauders zijn veel effectiever in TvP.
In lower leagues is een 3rax opening een erg makkelijke manier op te winnen in TvP. als hij 4gate gaat wacht je tot hij jouw aanvalt en win je met een counter attack. Als hij expand val je rond ~7min/50supply aan en kill je zijn expo. Vaak loop je daarna zijn base binnen en is het gg.

Verwijderd

firlian schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 22:51:
Ik zou gewoon geen tank heavy builds gebruiken tegen toss tenzij je echt weet waar je mee bezig bent. Marauders zijn veel effectiever in TvP.
In lower leagues is een 3rax opening een erg makkelijke manier op te winnen in TvP. als hij 4gate gaat wacht je tot hij jouw aanvalt en win je met een counter attack. Als hij expand val je rond ~7min/50supply aan en kill je zijn expo. Vaak loop je daarna zijn base binnen en is het gg.
3Rax is een all in die tegenwoordig door iedereen op TLiquid wordt afgeraden ...

Op TL raadde iemand me ook al een 1rax FE aan. Maar ik wil wel echt een pro replay zien van hoe dat gaat want hij zei tegen me dat je voor je expo moet pushen met een paar marines en 1-2 marauders en 2 SCV's en dat het redelijk wat micro nodig heeft >< Micro is niet echt mijn forte om het zo maar even te zeggen...

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
http://nl.twitch.tv/whitera of http://www.twitch.tv/PlayhemTV
Live, Best of 7: Whitera vs TLO

Enjoy :)

[ Voor 26% gewijzigd door Vinand op 30-10-2011 23:07 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Ook laggy voor jou?

EDIT: Te laggy, dit kan ik niet met plezier kijken :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 23:15 ]

• Vinand
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 23:12:
[...]

Ook laggy voor jou?

EDIT: Te laggy, dit kan ik niet met plezier kijken :P
Ik kijk via WhiteRa's zijn stream, die casters zijn irritant... :) bij mij loopt het als een trein (720p).

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Vinand schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 23:23:
[...]

Ik kijk via WhiteRa's zijn stream, die casters zijn irritant... :) bij mij loopt het als een trein (720p).
Je hebt gelijk, ik zie het nu ook =)

• Vinand
Ik ben jaloers op die warpprism control... En dat komt van een zerg speler... daaamn

• TaraWij
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 23:02:
[...]

3Rax is een all in die tegenwoordig door iedereen op TLiquid wordt afgeraden ...

Op TL raadde iemand me ook al een 1rax FE aan. Maar ik wil wel echt een pro replay zien van hoe dat gaat want hij zei tegen me dat je voor je expo moet pushen met een paar marines en 1-2 marauders en 2 SCV's en dat het redelijk wat micro nodig heeft >< Micro is niet echt mijn forte om het zo maar even te zeggen...
Ja, met zo'n build forceer je jezelf om door de zure appel heen te bijten. Even de harde pijn en als het lukt heb je een economisch voordeel, inderdaad wel bunkers en micro voor nodig...

3Rax is op zichzelf geen all-in, je kan er natuurlijk wel een van maken afhankelijk wat je er mee doet, maar dat gaat meestal dan gepaard met extra Rax.

[ Voor 16% gewijzigd door TaraWij op 31-10-2011 01:11 ]

• rickjehh
TaraWij schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 01:10:
[...]

Ja, met zo'n build forceer je jezelf om door de zure appel heen te bijten. Even de harde pijn en als het lukt heb je een economisch voordeel, inderdaad wel bunkers en micro voor nodig...

3Rax is op zichzelf geen all-in, je kan er natuurlijk wel een van maken afhankelijk wat je er mee doet, maar dat gaat meestal dan gepaard met extra Rax.
Ik doe vaak zat een 3rax build tegen Protoss en dat is echt niet per definitie een all-in. Op het moment dat je gaat pushen moet je al bezig zijn met expanden. Ondertussen blijf ik marines/marauders produceren en die laat ik niet (meteen) naar mijn main army rally'en. Dus meestal als mijn push mislukt, dan heb ik toch nog zat nieuwe units om counters tegen te gaan.

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-11 02:14

Rem

Ik ben met een vriend zeer veel 2v2 aan het spelen geweest. Hij is zilver level ongeveer, ik diamond. Ik speel eigenlijk altijd protoss, maar besloot 'voor de lol' eens zerg te spelen. Het leek wel alsof ik een ander spel speelde! ;)

De rassenkoorts een beetje te pakken gekregen en ook begonnen met terran wat te stoeien. Ook dat ging me redelijk af. ik zit nu dus te twijfelen om ook op 1v1 ladder random te gaan spelen. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit wat ik met terran de meest veilige build vind.
Tegen zerg doe ik een 2 rax into expand, tegen terran een 1rax expand en redelijk snel naar siege tanks toe en tegen protoss doe ik eigenlijk maar wat. (Ik ken van protoss de meeste builds uit mijn hoofd, probeer dus een beetje in te spelen op wat ik scout)

Wat is volgens jullie de meest stabiele build voor terran vs X ? (Note: mijn main was protoss, 1/1/1 is dus uit den boze ;) )

• rickjehh
remsporus schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:42:
Ik ben met een vriend zeer veel 2v2 aan het spelen geweest. Hij is zilver level ongeveer, ik diamond. Ik speel eigenlijk altijd protoss, maar besloot 'voor de lol' eens zerg te spelen. Het leek wel alsof ik een ander spel speelde! ;)

De rassenkoorts een beetje te pakken gekregen en ook begonnen met terran wat te stoeien. Ook dat ging me redelijk af. ik zit nu dus te twijfelen om ook op 1v1 ladder random te gaan spelen. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit wat ik met terran de meest veilige build vind.
Tegen zerg doe ik een 2 rax into expand, tegen terran een 1rax expand en redelijk snel naar siege tanks toe en tegen protoss doe ik eigenlijk maar wat. (Ik ken van protoss de meeste builds uit mijn hoofd, probeer dus een beetje in te spelen op wat ik scout)

Wat is volgens jullie de meest stabiele build voor terran vs X ? (Note: mijn main was protoss, 1/1/1 is dus uit den boze ;) )
Tegen Protoss ga ik meestal voor een 3rax push, waarbij ik tegelijkertijd ook expand en units blijf produceren. Tegen Zerg ga ik vaak voor 1 of 2 banshees en produceer ik ondertussen ook wat marines/maurauders wanneer ik bijv. een roach warren heb gescout.

• Rem

Rem

Ik dacht eigenlijk dat banshees voornamelijk in TvT werden gemaakt. Je gaat dan ook voor cloack tegen Z?

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Ik kom in mijn PvT's ook vaak zat banshee tegen hoor. Vroeger meestal gevolgd door een expand, tegenwoordig 50/50 1 base allin of expand.

Ontzettend irritant om tegen te spelen.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• rickjehh
remsporus schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:52:
Ik dacht eigenlijk dat banshees voornamelijk in TvT werden gemaakt. Je gaat dan ook voor cloack tegen Z?
In TvT worden ze vaak gebruikt, dat klopt. Maar tegen Zerg lukt het me eigenlijk ook vaak. Ik begin gewoon rustig met mijn 1/1/1 build en doe een scan rond de tijd dat ik met mijn banshee moet beginnen. Scout ik dan een roach warren, dan ga ik vol voor banshees en vaak betekent dat een auto-win.

Uiteraard produceer ik ondertussen ook wat marines en maurauders en bouw ik een bunker bij mijn ramp om te kunnen verdedigen. Vaak gaat de zerg met al zijn roaches in de aanval zodra hij mijn banshee ziet/hoort :p waarna ik mijn ramp prima kan verdedigen en ondertussen zijn hele mineral line aan gort schiet :)

[ Voor 23% gewijzigd door rickjehh op 31-10-2011 13:57 ]

• Rem

Rem

Thanks! Het gaat nog wel even duren voordat ik met Z en T de finesse van de builds echt door heb ( met mijn P builds merk je ook gewoon dat elke keer dat je ze doet je 1 of 2 seconden sneller bent! ) maar in grote lijnen gaat mij dit zeker helpen!
Ik doe redelijk standaard banshee rush vs zerg. Cloak is dan voor mij secundair tov meer banshees, terwijl ik ze ook vaak tegen terran gebruik en dan is cloak veel belangrijker.

Tegen zerg zijn de mogelijkheden waarmee hij het kan afslaan:
Mutas/hydras, al hij deze al heeft is een overseer ook er, en dus gaat cloak je geen drol helpen (en is je hele poging tot banshee rushen redelijk mislukt).
Spore crawlers, hebben zelf detection, dus ook dan schiet een cloak weinig op.
Queens, hiertegen als ze ver genoeg van sporecrawlers zijn heeft detection nut. Maar meestal kan je enkel queens wel met banshees gewoon aan, enkel als hij veel queens heeft heb je echt cloak nodig.

• rickjehh
furby-killer schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 14:18:
Ik doe redelijk standaard banshee rush vs zerg. Cloak is dan voor mij secundair tov meer banshees, terwijl ik ze ook vaak tegen terran gebruik en dan is cloak veel belangrijker.

Tegen zerg zijn de mogelijkheden waarmee hij het kan afslaan:
Mutas/hydras, al hij deze al heeft is een overseer ook er, en dus gaat cloak je geen drol helpen (en is je hele poging tot banshee rushen redelijk mislukt).
Spore crawlers, hebben zelf detection, dus ook dan schiet een cloak weinig op.
Queens, hiertegen als ze ver genoeg van sporecrawlers zijn heeft detection nut. Maar meestal kan je enkel queens wel met banshees gewoon aan, enkel als hij veel queens heeft heb je echt cloak nodig.
Klopt, cloak is niet per definitie nodig tegen zerg. Meestal research ik het wel, maar je kunt er idd ook voor kiezen om extra banshees te maken waardoor je meer vuurkracht hebt. En als de zerg geen anti-air heeft en alleen maar een queen dan heb je sowieso geen cloak nodig.

• Drunk3nD3m0n
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-04-2015

Drunk3nD3m0n

<|:-) I'm a Wizard !

hallo beste mensen :D

ik heb starcraft nu al een lange tijd in mijn kast liggen maar ik suck echt in online :'(
ik heb het al meerdere keren geprobeerd maar ik bak er echt niks van ik word continu uitgescheld van noob noob noob en heel de reutemeteut

ookal vraag ik achter tips de meeste mensen beginnen al op voorhand te zagen van " yay why do we have the team with the noob "

hebben jullie wat tips voor mij om beter te worden in SC2 of is er zelf iemand die mij in-game wat tips en/of een soort van opleiding wil geven ?

thnx

Beep Boop son ... Beep Boop

• Goldman
GoT chat channel en schiet mij of splitsecond aan die willen je allebei wel tips geven :) (nog nog vele anderen ook btw!)

Verwijderd

^^ I'm with stupid, GoT channel waar de beste stuurlui staan aan wal staan ;)

En wat betreft teamgames, als ze gaan zagen over noobs moeten ze maar met een vast vriendenteam gaan spelen en niet random een team joinen.

Verwijderd

Wauw, een heleboel BW progamers zijn al SC2 aan het doen. Op TL hebben ze van een heleboel progamers waarschijnlijk hun BNet ID gevonden. Hele lijst, waaronder Bisu, Fantasy, Hydra, Snow en misschien ook Flash : http://www.teamliquid.net...0168&currentpage=126#2503

Ziet er naar uit dat 2012 een goed jaar voor SC2 wordt!
Pagina: 1 ... 21 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iemand loopt te Trollen en/of Flamen, dan maken wij daar voortaan een TR voor aan. Het is moeilijk, maar er wordt vanaf nu gewoon niet meer op een troll gereageerd.

Dit is een laatste waarschuwing voor de troll(s) in het topic, maar ook voor degene die er weer in trappen.