Ik dacht dat mensen bij de eerste map pool altijd gingen ragen omdat er een map in zat met close air maar lange ground, nu is dat wel oké?
Dat hele gedoe over maps maakt me echt geen drol uit. Als er een nieuw seizoen is met nieuwe maps ga ik ook gewoon spelen en zie ze wel verschijnen, ga niet ofzo eerst oefenen. Oké ik speel nu terran en de klacht is toch altijd dat terran voordeel heeft op een map, en het zijn toch altijd de zerg die klagen (met als toppunt toen sommige zergs gingen klagen omdat op een map de derde expansion te moeilijk te verdedigen was en ze daardoor een nadeel hadden). Maar dan nog, zie het vooral als afwisseling als je iets hebt als close spawns, moet je soms iets andere strat gebruiken.
Ondertussen gaat het bij mij gelukkig beter tegen protos, net weer leuk potje gespeeld. En daar meteen de vraag over, wat vinden jullie van de protos taktiek om 3 gate + stargate die void rays maakt te gaan? Ik had geen flauw idee wat hij aan het doen was (info van scouten/scan was snel 2 gas + 3 gateways + cybercore normaal), en was bang voor een DT rush, maar bleek deze dus te zijn. Verdediging was compleet niet voorbereid op zon snelle aanval met flink wat units, maar doordat xelnaga hem scoutte en hij niet meteen aanviel kwamen bunkers net klaar toen hij aanviel (als hij onmiddelijk SCVs had gefocus fired had hij denk ik een kans gehad). En met bunkers up kon ik zijn aanviel afhouden.
Reden dat hij niet meteen aanviel was dat zijn void ray er nog bij moest komen (denk ik). Tweede keer dat ik deze taktiek zag, en granted eerste keer van verloren (niet bijzonder gezien ik toen alles van tos verloor). Maar van diegene hoorde ik dat het een copy van wat één of andere pro heeft gedaan was. En die zal er toen vast een specifieke reden voor hebben gehad om dat te doen, maar ligt het aan mij of is die strat voor normale situaties ronduit debiel? Uiteraard maakt dat genoeg niks uit, die kopieren hersenloos wat ze pros zien doen, maar toch, wat schiet je ermee op? En is het de bedoeling dat de void ray met de normale aanval meedoet zoals deze tegenstanders deden, of van achter basis aanvallen?
Resultaat was hier iig dat eerste aanval mijn missile turret hem op afstand hield (die voor decloaken van DTs was die ik verwachtte), daarna heeft hij nog wat met enkele voids gedaan, maar resultaat was nou niet bepaald indrukwekkend.
Alsnog had hij het kunnen winnen, hij had me gecontained op 1 base door de snelle aanval die ik niet verwacht had, maar uiteindelijk twee gevulde medivacs op zijn basis gedropped (close air). Toen viel hij maar met zijn leger aan, die een beetje tegenviel maar in principe nog had kunnen winnen van wat ik had. Maar helft van mijn marines gesuicide om zijn observer te killen, toen paar cloaked banshees erboven waar hij niks tegen kon doen.