Ik zie die dingen niet echt als een gevaar voor vikings, die zijn sneller en hebben meer range. Daarnaast goede kans dat ze bonus tegen light air krijgen, want blijkbaar vinden ze het nodig protos nog betere anti-muta mogelijkheden te geven, en dat is een viking niet.
Net echt een geweldig TvZ potje gehad. Was de enige 2 player map nog in de pool, en mijn eerste fout maakte ik best snel, ik dacht dat aangezien zerg toch niet veel bijzonders doet in het begin dat op 2 player map ik mijn scout wel uitstel tot mijn barracks SCV. En die scout geen expansion, geen gas, geen queen, enkel drones en een spawning pool. Gezien dat een 1-base all in zergling wel bijzonder debiel is ga ik er dan vanuit dat er toch iets anders aan de hand is, en mijn scout scv maar naar andere basissen gaan sturen.
En toen zag ik ineens op mijn minimap creep in mijn eigen basis, en ja hoor een hatchery, queen en 3 spine crawlers. Ik probeerde nog met bunkers ze tegen te houden, maar dat lukte totaal niet. Dus maar plan B, verhuizen met hele handel naar mijn natural. Hij had ook een paar lings, en toen maakte hij de fout door die alleen te gebruiken voor opruimen van mijn gebouwen en niet achter mijn SCVs aan te gaan. Hij had niet genoeg om die uit te schakelen, maar wel om schade te doen. En al snel loste ik die fout op door met barracks en factory de ramp te blokkeren.
Aangezien ik redelijk wat minerals had maar een tweede CC gemaakt, en mijn eerste CC was weer aan het vliegen omdat de spine crawlers er weer waren. Gelukkig was hij gefocussed op die eerste CC en de paar overlevende SCVs daar, en dus kon mijn tweede groeien, en toen kwamen de banshees. Daarmee zijn main vernietigd, maar zijn natural was op tijd met spore crawlers.
Nog wat heen en weer, toen ik zijn baneling gemaakt zag worden besloot ik aan te vallen want ik haat banelings (Als je micro ruk is zijn dat geen leuke dingen). Dat eindigde niet geweldig en ik moest terugtrekken, wel al zijn zerglings en banelings in productie vernietigd. Uiteindelijk was het een paar marines + vikings in ground mode vs zijn overlevende hydras. Beide kanten geen leger meer, en hij gaf op