Wellicht dat het aan mij ligt, maar een FE protoss heeft een groter leger dan jij hebt met een 3-rax push vind ik apart...
Moet je eens bedenken hoe ik daar stond te kijken toen ik zijn leger zag en er maar weer vandoor ging :P

expos pakken is ook mijn idee voor volgende keer, maar FE'en, maar ik heb mijn twijfels hoe succesvol dat zal worden.
Ik zeg toch niet dat je bij het zien van 1 sentry de push moet afblazen? Je hebt door die scan iig genoeg vision om misschien wat units te snipen en als hij maar 1 sentry heeft zal zijn energy ook een keer op raken.
Uiteraard als hij helemaal 1 sentry heeft kan je gewoon aanvallen, maar ik ging erdan vanuit dat we 1 sentry en een paar stalkers ofzo bedoelde. De enige manier dat die sentry door zijn energie zal raken als je je hem dwingt forcefields te gebruiken, en dat kan je enkel doen door units op te offeren.

Hem containen op 1 basis heeft voor mij ook nog weinig aan positieve resultaten opgeleverd.
Wanneer je de shields drained doen je maurauders genoeg damage, daarnaast met concussive shells en kite moet je die zealots toch wel kunnen pakken lijkt me.
Concussive doet geen drol tegen charge zealots. En met wat minder HP winnen zealots nog steeds probleemloos van marauders als je ze niet kan kiten. Om het nog maar niet over forcefield erbij te hebben.

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-11 08:44
furby-killer schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:17:

Uiteraard als hij helemaal 1 sentry heeft kan je gewoon aanvallen, maar ik ging erdan vanuit dat we 1 sentry en een paar stalkers ofzo bedoelde. De enige manier dat die sentry door zijn energie zal raken als je je hem dwingt forcefields te gebruiken, en dat kan je enkel doen door units op te offeren.

Hem containen op 1 basis heeft voor mij ook nog weinig aan positieve resultaten opgeleverd.
Hmm ja, voor mij gisteren dus ook niet. Maar ik heb wel het gevoel dat ik had gewonnen wanneer ik een aantal ghosts met EMP in de mix had gegooid.
Concussive doet geen drol tegen charge zealots. En met wat minder HP winnen zealots nog steeds probleemloos van marauders als je ze niet kan kiten. Om het nog maar niet over forcefield erbij te hebben.
Daar dacht ik ook pas na mijn reactie aan. Bij charge wordt kiten natuurlijk lastig, al kan je nadat de charge attack is geweest nog steeds proberen weg te lopen.

Verwijderd

kun je een paar replays posten vs toss?
misschien kan ik bekijken wat je verkeerd doet

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11 11:47
furby-killer schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:35:
[...]
Mobiliteit gebruiken is lastig gezien dat een protos leger verschrikkelijk veel mobieler is dan een terran leger. Zelfs als je medivacs gebruikt voor drops blijft het een uitermate pijnlijke aangelegendheid als hij je scout en met blink stalkers onderschept.
Als hij je vroeg scout moet je ook niet droppen. Das niet slim. Daarnaast zou je kunnen stellen dat blink drops tot op zekere hoogte countert. Twilight Council is een techkeuze, dus zou je in het geval van geen TC (je zegt zelf dat protoss altijd 2/3 gate robo gaat) geen last van moeten hebben in early-midgame.

Protoss mobieler dan Terran? Dat is de eerste keer dat ik dat hoor. In BW (pre Flash/Jaedong) misschien? En daarnaast, bij gelijke macro wint MMM gewoon van een gateway ball. Pas als er psi storm of collosus bij komt verandert dat. Goede Forcefields kunnen helpen, maar straight on wint MMM gewoon. Daar komt ook de fabel vandaan dat terran zo OP is. Ben ik het (op mijn niveau) dan ook niet mee eens.

Tevens, Chargelots kun je redelijk kiten. De eerste klap is niet te ontlopen, je loopt zeker schade op maar skoot&shoot werkt altijd. De dps van de chargelots neemt af zolang je beweegt. Ze kunnen immers niet bewegen tijdens het slaan. Zo kunnen zealots zelfs zerglings een beetje kiten. Probeer het maar in de YABOT unit tester. Het verschil zal je verbazen.

Ik bedoel het niet verkeerd, ik ken het gevoel, maar ik vermoed dat je op andere punten misgaat (macro anyone?) en dat dit gewoon een beetje imba-whinen is. Iedereen weet dat Protoss de laatste is die OP is (niet om te zeggen dat ze UP zijn, dat mogen blizzard en de progamers uitvogelen) maar je noemt wat dingen die pertinent onwaar zijn.

EDIT: Misschien helpt dit. Een Hoe Lees ik Protoss Guide.

• huarru
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-10 08:39
EQJim schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:59:
[...]

Hey dat is handig, is er ook eentje tegen zerg?

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:51
Hmmmm....als je 3 rax vs een FE P (was het 3g expand of forge expand?) speelt dan pak je toss pas heel laat aan als jou army kleiner is. 3 rax stim timing push is voor FE P ook niet 1-2-3 te stoppen zonder cannons of goede FF's.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:04

NoTimeRemains

I know

huarru schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:55:
[...]

Hey dat is handig, is er ook eentje tegen zerg?
ik ben nog steeds op zoek naar de P variant

This is the Way.

EQJim schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:59:
[...]

Als hij je vroeg scout moet je ook niet droppen.
Ja want gelukkig vertellen alle protos spelers het wanneer ze je medivacs scouten met observer...
Protoss mobieler dan Terran? Dat is de eerste keer dat ik dat hoor. In BW (pre Flash/Jaedong) misschien?
Wat zou BW met een SC2 topic te maken hebben? Protos mech, vergelijk colossi met siege tanks, toch een stuk mobieler. Gateway units zijn sneller dan terran infantry units, stalkers hebben nog eens blink ook, je bent echt niet sneller dan dat met je terran units, tenzij je continue stimt.
Ik bedoel het niet verkeerd, ik ken het gevoel, maar ik vermoed dat je op andere punten misgaat (macro anyone?)
Heb geen problemen tegen andere rassen.

Edit: betekend niet dat ik niet mijn macro niet een hoop nog kan verbeteren (om het nog maar niet over micro te hebben, die is heel veel slechter), maar dat lijkt me niet de reden dat ik specifiek van tos verlies. Daarom heeft in principe een replay posten ook niet heel veel nut, resultaat zal zijn dat ik teveel resources heb liggen, kut micro heb en soms supply blocked ben. Maar dat weet ik zelf ook.
en dat dit gewoon een beetje imba-whinen is
Wel hilarisch dat je dit in dezelfde zin zet als dat je het niet verkeerd bedoelt. Hoe moet ik dit dan interpreteren precies? Ik klaag nergens dat protoss te sterk is, ik klaag nog geen eens. Ik meld enkel dat ik continue van toss verlies, en daar verbind jij dan de conclusie aan dat ik aan het 'imba-whinen' ben 8)7
Iedereen weet dat Protoss de laatste is die OP is (niet om te zeggen dat ze UP zijn, dat mogen blizzard en de progamers uitvogelen) maar je noemt wat dingen die pertinent onwaar zijn.
Zoals dan? Blijkbaar vind jij protos niet mobieler dan terran, zelfs als je daar goede argumenten voor hebt lijkt het me bijzonder sterk om het pertinent onwaar te noemen dat toss mobieler is, gezien hun aantal units dat mobieler is dan de terran tegenhanger. Verder heb ik volgens mij geen enkel feit genoemd, dus ik zie niet in hoe het dan pertinent onwaar is. Dat is tenzij jij ontkent dat ik keer op keer door tos wordt ingemaakt, maar dat lijkt me bijzonder moeilijk te verdedigen.
Bedankt voor de link, maar ik kan dat echt een stuk eenvoudiger maken voor 99% van de tos tegenstanders is het simpelweg 3 gate + robo. Die enkele keer dat ze iets anders doen is het meestal stom en counter ik het wel. En als ik die chart goed bekijk moet ik dan marines, banshee, raven, siege tanks, ghosts, hellions, vikings en bunkers maken. Dat is een klein fortuin aan tech kosten.

[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 12-10-2011 22:26 ]

• tehsojiro
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Terran is echt een heel stuk mobieler dan een toss ball tenzij je mech gaat. Je kan constant blijven droppen, agressief blijven spelen en gateway units zijn gewoon niet sterk als je er niet genoeg van hebt. Een protoss leger moet in de meeste gevallen bij elkaar blijven om effectief te zijn wat dus inhoudt dat die hele bal de map.

3 gate robo timing push kun je afslaan met een paar bunkers en MM(M).
Leger kan bij elkaar zijn, maar wel in mijn basis.

Nou ja net weer een gevecht tegen toss gehad, en thors werkte best redelijk. Totdat ik daarna niet genoeg pushte ondanks dat ik veel betere positie was dan dat hij was, hij kwam terug, 200 leger vs 200 leger, hij houdt 75% van zijn leger over na het gevecht, gg. Echt stom want deze had ik gewoon in mijn zak toen ik eerste keer zijn leger had verslagen, had ook flinke schade gedaan, en had gewoon meteen weer met nieuwe units moeten aanvallen. Maar goed ging toen afwachtend spelen.

Had nog wat marine drops geprobeerd, en soms wel leuk, maar meestal resultaat dat er geen overlevende zijn. Verrekte lastig blink stalkers voor te blijven.

[ Voor 18% gewijzigd door Sissors op 12-10-2011 23:14 ]

• tehsojiro
  • Niet online
Mech is sowieso niet erg goed in TvP en je zult het bijna nooit in pro matches tegenkomen omdat je juist zo mobiel bent met bio en medivacs. Immortals en high templars vreten keihard heen door thors. Stalkers en zealots zijn in no time binnen de no-fire zone van siege tanks en de enige toss units waar hellions iets tegen kunnen doen zijn probes. Warpgates laten veel snellere reinforcements toe dan factories.
Ach wat de pros doen heeft maar beperkt relevantie voor mij. HTs waren inderdaad groot probleem samen met immortals toen hij zich aanpaste aan mijn thors, maar totdat hij dat had gedaan was het 18+ wat thors doen met immortals (iets met die hamer en donkere plekjes). Strike cannons gaan namelijk dwars door zijn hardened shield heen. Geen idee of het het negeert of omdat het gewoon hoop kleine aanvallen zijn dat shields niet voldoende zijn, immortals gaan neer. Dat is uiteraard zolang ze niet gefeedbacked worden.

Grootste probleem voor bio zijn voor mij de storms, en colossi ook. Probleem is dat pros die storms kunnen dodgen, goede EMPs, etc. Ik ken mijn limitaties, één daarvan is dat mijn micro zwaar ruk is, dus daar moet ik niet teveel gebruik van maken in strategien.

Anyway toch nog maar een spelletje gespeeld, en had alweer tos als tegenstander. Ik ging maar 3 rax + semi FE (oké gewoon een expand, was niks fasts aan), hij deed een standaard 2 gate + robo, met hoop zealots. Ik had nogal veel marauders, eigenlijk teveel en teweinig marines voor mijn smaak, dus besloot maar 2 medivacs vol te laden, helemaal om de map heen te vliegen (ik wist dat hij ergens een observer had hangen in directe route, maar niet precies waar), en mooi in zijn basis te droppen, want jullie zeggen dat drops werken, nou dan doe ik dat ook.

En eerlijk is eerlijk, 8 marauders hebben photon cannon neergehaald en zijn nexus (had ik trouwens voor nexus of zijn productie gebouwen moeten gaan?), en waren precies op tijd weer weg waardoor enige wat hem lukte wat schade aan een medivac was. Hij viel daarna aan, maar had ondertussen paar ghosts die hem EMP'de (en allemaal doodgingen, had ze nog pas net en geen cloak ofzo), 2 bunkers + 2 siege tanks, resultaat was hoop dood aan beide kanten, maar significant meer aan zijn kant.

Toen aangevallen met wat extra mech (sorry bio kan beter voor pros zijn, mijn micro is gewoon te slecht) em een hoop nieuwe marines, nog wat schermutselingen, en toen trok hij om één of andere reden zijn hele leger terug naar een tweede expo (wat ik geheel toevallig zag omdat twee ravens onderweg waren om zijn main vol te gooien met auto turrets). Dus toen maar mijn gehele leger geparkeerd in zijn main, eigenlijk net te weinig tijd, waardoor het resultaat totale vernietiging aan beide kanten was, maar ik had reinforcements en zijn reinforcements zaten bij het totale vernietigings gedeelte.

Dus iig bedankt voor de drop tips. Probleem is uiteraard dat je dat wel moet doen voordat hij over je basis heenloopt, en ik speel vaak niet agressief genoeg :)

Edit: sorry voor de lange post, voor de middelbare scholieren: krijg je leraar zover het op je leeslijst toe te laten.

Verwijderd

tehsojiro schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 23:26:
Mech is sowieso niet erg goed in TvP en je zult het bijna nooit in pro matches tegenkomen omdat je juist zo mobiel bent met bio en medivacs. Immortals en high templars vreten keihard heen door thors. Stalkers en zealots zijn in no time binnen de no-fire zone van siege tanks en de enige toss units waar hellions iets tegen kunnen doen zijn probes. Warpgates laten veel snellere reinforcements toe dan factories.
Hellions zijn nog best wel effectief tegen Zealots. Zodra leg speed klaar is wordt het wel een stuk minder, dat is waar.

Verder is Liquid'Hero bezig met een redelijk aparte stijl met Protoss. Veel kleine aanvallen waarbij hij niet zijn volle hoeveelheid units stuurt, en ook veel games met warp prisms. De mobiliteit van toss neemt zo wel toe, maar als je eenmaal colossi/HT hebt, ben je inderdaad aardig immobiel.

Als HT nou maar Kaydarin Amulet terug hadden, was protoss een stuk mobieler :P MC wil het ook terug voor HotS!

• tehsojiro
  • Niet online
Echter zijn zealots al behoorlijk slecht in TvP totdat je leg speed hebt omdat ze dan afleggen tegen elke terran unit + micro. Al zijn hellions niet ideaal vanwege hun lage damage tegen 150 hp en +1 armor en de BF nerf heeft daar ook niet bij geholpen.

Protoss heeft wel wat meer veranderingen nodig dan khaydarin amulet voor HOTS. Als je wilt kun je dat onderwerp op TL tot in den treure bediscussieren :P

[ Voor 45% gewijzigd door tehsojiro op 12-10-2011 23:50 ]

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Om niet de hele discussie opnieuw te gaan voeren hier;

Het is toch ook alleen maar logisch? Protos krijgt pas als laatste z'n episode en daarmee pas als laatste z'n super speciale eenheden uit het verhaal welke vervolgens door de MP blender gehaald kunnen worden.

Ik hoop trouwens dat ze in HotS de multiplayer goed overnieuw doen. Gewoon echt alle units remixen. Terran heeft voldoende units die niet gebruikt zijn die er nu in kunnen en Zerg zal er ook een zooi bij krijgen.

De reden dat ik inmiddels vrijwel geen SC2 meer speel online is toch wel dat ik de heersende orde aan matches wel weer gezien heb. Ik speel niet genoeg om veel beter te worden dus ik zie vaak gewoon keer op keer dezelfde dingen aan bod komen.

Als protos b.v. Scouts en Crosairs terug krijgt en wat andere upgrades, speelt het al heel anders. Terran kan best wat Diamondbacks gebruiken en misschien Marauders eruit voor Vultures. Als zerg dan iets bruikbaarders krijgt voor Ultra's en Lurkers ipv Hydra range dan wordt het alweer iets heel anders. En misschien kunnen ze Leviatans krijgen, waar Protos z'n mothership heeft. (en Terrans ook een trage air special?)

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
tehsojiro schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 23:26:
Immortals en high templars vreten keihard heen door thors.
High Templars niet geloof ik, tenzij je die 250mm cannon researched - toch?
Zolang je die niet researched hebben ze geen energy.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

• rickjehh
kaluro2 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 08:50:
[...]

High Templars niet geloof ik, tenzij je die 250mm cannon researched - toch?
Zolang je die niet researched hebben ze geen energy.
Volgens mij hebben Thors wel degelijk energy hoor. Heeft dacht ik niets te maken met het feit of je de cannons researched.

• huarru
rickjehh schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 08:57:
[...]

Volgens mij hebben Thors wel degelijk energy hoor. Heeft dacht ik niets te maken met het feit of je de cannons researched.
Thors hebben altijd energy, ongeacht of je cannon researched. :) feedback kan daardoor toch redelijk wat damage doen.
Moet je eigenlijk je eigen thors EMP'en als je geen strike cannons hebt.

Trouwens ik dacht dat er ooit het plan was om thors en corrupters hun ability timed te maken ipv energy based, is dat toch dan afgeschoten?

Maar als je strike cannons niet wil gebruiken kan je inderdaad immuum zijn voor HTs door ze zelf te EMP'en, maar je wil die strike cannons tegen immortals.

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11 11:47
Corrupters hebben een time based spell. Ik geloof een patch of 5 geleden gekregen. Thors zouden ook time based worden, maar dat zou te krachtig zijn. Er zou dan geen Protoss hard counter meer zijn voor Thors aangezien ze hun eigen counter (immortals) al counteren door hun Strike Cannons spell.

• tehsojiro
  • Niet online
Thors hadden in het begin energy, dit is er later uitgehaald en op een gegeven moment weer terug gezet puur zodat feedback erop zou werken. Wat naar mijn idee een behoorlijk falende manier van balancing is, want er is niemand die 250mm strike cannons ooit researcht.

• huarru
tehsojiro schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:13:
Thors hadden in het begin energy, dit is er later uitgehaald en op een gegeven moment weer terug gezet puur zodat feedback erop zou werken. Wat naar mijn idee een behoorlijk falende manier van balancing is, want er is niemand die 250mm strike cannons ooit researcht.
Denk dat het vooral een issue was voor mensen die op hoger niveau spelen.

• TweakerMaert
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-08-2023
Na maandenlang met veel plezier het forum te lezen, casts te kijken (day9/Husky/HD) en guides lezen ben ik in de afgelopen 2 dagen maar eens begonnen met 1v1 Bronze. Ik heb ooit (2-3 maanden terug) de placement matches gedaan en zo in de bronze league terechtgekomen. De placements matches vielen me erg tegen, veel gerushed met nog meer kaas (misschien dat ik daarom daarna niet meer gespeeld heb).

Tot eergisteren dus, inmiddels een potje of 10 gedaan waarvan ik er 8 heb gewonnen en heel veel heb geleerd en vond het zeer vermakelijk. Speel lekker protoss, volgens mij de makkelijkste race om mee te beginnen en heb er veel lol in. De cheese valt heel erg mee in Bronze tot nu toe. Ik ben zelf een voorstander van 3Gate expand, tussendoor scouten en dan strategy aanpassen. Over het algemeen kom ik toch bij de Stalker/collossus ball terecht met wat zealots als voer.

Nu heb ik alleen 1 vraag: hoe kan ik er achter komen hoeveel probes ik op het moment heb? Volgens mij hoor ik er bij 2 bases +/- 50 te hebben (25 per base) maar ik vind het lastig om dit ook te controleren mid game. Is dit ervaring of is er een truukje voor als dubbelklik per basis +2/4 voor de probes in de assimilator? of verdwijnen drones ook even als ze resources afleveren?

• tehsojiro
  • Niet online
In het begin: gewoon naar je supply kijken, meestal heb ik er zo'n 22 tegen de tijd dat mijn eerste gateway unit klaar is als ik 3gate robo ga. Als je er nog niet zoveel hebt is het kwestie van een simpele rekensom, totale supply - supply van gateway units. Je kunt ook even snel naar je main gaan (camera hotkeyen op je F toetsen die handel) en alle probes dubbelklikken en onder een ongebruikte control groep zetten, dan kun je ook zien hoeveel je er al hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door tehsojiro op 13-10-2011 13:01 ]

tehsojiro schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:13:
Ze hebben wel nut imo. Zoals bijvoorbeeld tegen immortals, werken daar prima tegen. En ook tegen ultras gebruik ik ze wel, en tegen gebouwen zijn ze handig, je kan ze gebruiken om razendsnel gebouwen te slopen.

Maar ja is wel irritant als je helemaal ze niet van plan bent te gebruiken.

Aantal probes is makkelijkere methode, gewoon dubbelklikken bij een basis, ach je mist wat doordat die in extractor zitten, maar das niet significant, je hoeft echt niet op de probe nauwkeurig te beslissen hoeveel er er op een basis hebt. Als je ongeveer en scherm vol hebt (dus niet een tweede scherm) zit je goed. Uit mijn hoofd is 1 scherm 24 probes.

[ Voor 26% gewijzigd door Sissors op 13-10-2011 13:30 ]

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-10 13:36
TweakerMaert schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 12:47:

Nu heb ik alleen 1 vraag: hoe kan ik er achter komen hoeveel probes ik op het moment heb? Volgens mij hoor ik er bij 2 bases +/- 50 te hebben (25 per base) maar ik vind het lastig om dit ook te controleren mid game. Is dit ervaring of is er een truukje voor als dubbelklik per basis +2/4 voor de probes in de assimilator? of verdwijnen drones ook even als ze resources afleveren?
box je probes. 1 rij is 8 probes. 3 rijen zijn 24. nix tellen gewoon kijken hoeveel rijen je hebt.

3 rijen + 2x3 in gas is perfect.

• TweakerMaert
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-08-2023
thnx all, zal vanavond eens gaan kijken :)

• matty___
TweakerMaert schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:02:
thnx all, zal vanavond eens gaan kijken :)
en sowieso: keep building pylons & probes.. ;)

• Noq
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:48

Noq

matty___ schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:44:
[...]

box je probes. 1 rij is 8 probes. 3 rijen zijn 24. nix tellen gewoon kijken hoeveel rijen je hebt.

Pfft... Ik zat laatst ook met deze vraag. Dat ik hier niet eerder aan heb gedacht.

Snelste manier is toch gewoon dubbelklik op een probe en controleren?
ik zelf hou meer van control+ click, maar ja, dubbelklik werkt ook.
Kreeg gisteren nog complimenten van een diamond protos vanwege mijn drops. Niet dat het voldoende was, maar toch leuk. Nog een 4 gate die over me heen wandelde, al was dat mijn eigen schuld want ik had gewoon beter moeten scouten, en als ik dan 4 gate zie aan komen kan ik mooi hoop bunkers maken en ondertussen snel techen naar banshees.

Probleem wat ik ook nog heb is dat voor veel counters je gewoon te weinig tijd heb. Bijvoorbeeld degene die denken met een enkele sentry en 2 stalkers wel voldoende beveiliging te hebben tegen een rush. Is niet zo uiteraard, maar als ik dan nog snel wat extra units moet maken en aanvallen ben ik weer veel te laat.

Andere vraag, wat is eigenlijk het probleem van siege tanks in een puur defensieve rol tegen protos? Want die diamond vond dat ook slecht idee dat ik die had, maar volgens mij waren die enige reden dat ik nog zijn leger uberhaupt wist te vertragen. Ik kan begrijpen dat in een offensieve rol je ze niet wil, je kan geen hit and run meer doen met je bio, je bent je complete mobiliteit kwijt, ze zijn redelijk makkelijk uit te schakelen door blink stalkers nog voordat ze in siege mode zijn, en als ze in siege mode zijn doen ze waarschijnlijk vooral schade op je eigen marines doordat zijn zealots bij jouw marines zijn.

Maar puur defensief maakt mobiliteit weinig uit, zijn ze toch al in siege mode en ik doe nu standaard aan de voorkant een rij bunkers (als het een beetje praktisch mogelijk is) om mijn marines iets bescherming te geven tegen initiele protos area attacks. (En het werkt geweldig tegen zealots). Maar dan zijn mijn marines ook direct beschermd tegen friendly fire van siege tanks.

Daarna uiteindelijk nog maar een potje gedaan, en alweer tos tegenstander (veel de laatste tijd, ook al kreeg ik het wel voor elkaar te verliezen van een terran :( ). Drops werden wel erg lastig gezien de hoeveelheid photons die hij al snel bij zijn expansions ging plaatsen. Uiteindelijk ging ik bij eentje zelfs nukes op zijn photons gooien om erdoorheen te komen. Toen er eindelijk echt gevochten werd was het resultaat complete vernietiging aan beide kanten, en toen werd het een wedstrijd of hij sneller stalkers of ik sneller marines kon uitpoepen, die ik net aan had gewonnen.

Verwijderd

Wanneer protoss charge heeft zijn siege tanks niets meer dan hele dure en langzame Marauders. Je kan wel ghost mech spelen, maar dat wordt pas goed bij 15/20+ tanks.
Vandaar dus die rij bunkers ervoor. Die houden de zealots op afstand. Tuurlijk kunnen ze wel proberen langs de bunkers heen te komen, maar dat zal voornamelijk enorme verliezen voor de zealots betekenen. En zodra de zealots neer zijn kunnen de siege tanks lekker stalkers gaan neerhalen.

• matty___
furby-killer schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:32:
Vandaar dus die rij bunkers ervoor. Die houden de zealots op afstand. Tuurlijk kunnen ze wel proberen langs de bunkers heen te komen, maar dat zal voornamelijk enorme verliezen voor de zealots betekenen. En zodra de zealots neer zijn kunnen de siege tanks lekker stalkers gaan neerhalen.
eerst lekker met 4 collosus de bunkers neer maaien.. :P
En die colossi aan mijn vikings kwijtraken om een paar bunkers te vernietigen? Maar met die logica kan hij ook gewoon eerst met zijn colossi al mijn marines wegvagen en vervolgens met stalkers mijn vikings killen, maar zo makkelijk werkt het uiteraard niet.

• matty___
furby-killer schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:26:
En die colossi aan mijn vikings kwijtraken om een paar bunkers te vernietigen? Maar met die logica kan hij ook gewoon eerst met zijn colossi al mijn marines wegvagen en vervolgens met stalkers mijn vikings killen, maar zo makkelijk werkt het uiteraard niet.
laat die vikings maar komen. paar stappen achterruit zodat je mooi boven de stalkers hangt.
En als ik dan daar niet op reageer maar mijn vikings gewoon boven, of vlak voor, mijn bunkers laat hangen? Kan je wel met je stalkers eronder blinken, maar dat heeft weinig positieve invloed op de levensverwachting van je stalkers. Om het nog maar niet over te hebben dat ik standaard wel een paar ravens erbij hebt die mooi PDDs neer kunnen gooien.

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:43
furby-killer schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:56:
En als ik dan daar niet op reageer maar mijn vikings gewoon boven, of vlak voor, mijn bunkers laat hangen? Kan je wel met je stalkers eronder blinken, maar dat heeft weinig positieve invloed op de levensverwachting van je stalkers. Om het nog maar niet over te hebben dat ik standaard wel een paar ravens erbij hebt die mooi PDDs neer kunnen gooien.
Met theorycrafting is elk race onoverwinnelijk :+.

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-10 09:32
Wmm schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:02:
[...]

Met theorycrafting is elk race onoverwinnelijk :+.
Gewoon DOEN... ipv discussieren...
In theorie kan 1 zergling een PF afmaken. (staat ergens op youtube).

Kan jij het ook nadoen?

Theorycrafting is inderdaad elk race onoverwinnelijk

• tehsojiro
  • Niet online
Ik ben weer brood war gaan spelen, werd sc2 een beetje zat. Omg wat is die UI omslachtig. Elke drone moet apart naar de minerals worden gestuurd. Zit na een eerste potje op meer dan 80 APM gemiddeld terwijl ik keihard minerals zat te floaten en niet heb gemicro'd en telkens supply blocked raakte. In SC2 kun je daar pro meer worden.

[ Voor 10% gewijzigd door tehsojiro op 14-10-2011 21:16 ]

Verwijderd

Vind SC2 daarom een enorme verbetering tov Broodwar op het punt dat de macro niet zo spartaans is waardoor je meteen kan focussen op slim spelen (liever lui dan moe :P ).
zonglew00 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:00:
[...]

Gewoon DOEN... ipv discussieren...

Kan jij het ook nadoen?

Theorycrafting is inderdaad elk race onoverwinnelijk
Er staan indrukwekkende filmpjes van computergestuurde zerglings (en marines) op internet, maar dat is gewoon onmogelijk, je kan PF schoten niet ontwijken.
Met theorycrafting is elk race onoverwinnelijk
Ik begon er niet mee ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Sissors op 14-10-2011 23:41 ]

Verwijderd

Ik heb gedroomd dat ik Zerg speelde o_O

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:14:
Ik heb gedroomd dat ik Zerg speelde o_O
Als je dan neural parasite gebruikt, om in een ander persoons droom te komen, en dan die laten dromen over zerg: Festorception

• Bannit
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-10 21:28
Zijn er mensen hier die vanavond naar de Barcraft gaan in utrecht ?
Yes, ik ga d'r met een paar vrienden heen :)
Zal wel rustig worden rond 00u als iedereen met de trein terug moet ghehe :)

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:58

Rannasha

Does not compute.

Bannit schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 11:45:
Zijn er mensen hier die vanavond naar de Barcraft gaan in utrecht ?
Yup.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Verwijderd

Zouden mensen een keertje foto's van Brcraft kunnen posten? Ik ben niet echt van de bars etc, maar heb wel zin om te zien hoe "mijn community" van SC2 geniet =)

• tehsojiro
  • Niet online
De bar zat goed vol met nerds, maar daardoor was het wel erg warm binnen en waren de casters niet te horen. Ook het beeld was niet erg optimaal. Ik was om 10 uur naar huis gegaan. Desondanks is dit wel een goed begin voor de sc2 community in Nederland.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10 21:13
Waren er serieus NL casters is begrijp ik dat verkeerd...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

MrVegeta schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 00:37:
Waren er serieus NL casters is begrijp ik dat verkeerd...
casters van mlg lijkt mij

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-10 09:32
tehsojiro schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 00:24:
De bar zat goed vol met nerds, maar daardoor was het wel erg warm binnen en waren de casters niet te horen. Ook het beeld was niet erg optimaal. Ik was om 10 uur naar huis gegaan. Desondanks is dit wel een goed begin voor de sc2 community in Nederland.
De beeld was niet erg optimaal (beamer was vga) en er zat te veel "lags". Maar dit was echter binnen 2 uur opgezet en WvS had niet verwacht dat er 250 man over de vloer was gekomen

Pics komen zo online

• kaluro2
zonglew00 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:00:
[...]

Ik ben even alle units afgegaan die mogelijk de afkorting PF zouden kunnen hebben maar helaas.
Wat is een PF?

Let wel, ik zit op 4 uur slaap te teren. MLG duurde zo lang. :+

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-10 10:01
Planetary Fortress

• kaluro2
Ah veel dank!

Nu snap ik alleen niet hoe een ling een planetary fortress kan solo'en.

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
een ling met speed kan erin rennen, 1x slaan, eromheen rennen, 1x slaan, ad infinitum.

@Darkstone scratch dat healen, de PF draait niet snel genoeg om de ling te raken.

bron

[ Voor 55% gewijzigd door Grijze Vos op 17-10-2011 08:44 ]

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Verwijderd

Healen? Een PF kilt een ling toch in een klap?

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
matty___ schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:44:
[...]

Dat is al lang niet meer optimaal. 3 rijen inclusief gas, ga je daarover heen dan is het tijd om te expanden.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Het is niet zo zwart-wit, hangt af van de situatie.

Mijn loss streak tegen tos gaat nog steeds mooi door, met een enkele onderbreking door een idiote tos. Zoals de laatste (was eigenlijk random player) die scande ik toen hij stargates aan het maken was. Oké één ding zeker, hij gaat nu geen stargate units meer, dat zou debiel zijn. Toch maar volgende 50 energie weer aan scan besteden, twee stargates up, ééntje bezig met productie.

Tijdje later val ik maar aan met gedeelte van mijn units (zoveel verdediging had hij niet, en tegen iemand die waarschijnlijk zooi voids aan het maken is wil ik wel wat marines in mijn basis houden). En nog voordat ik bij zijn basis ben vliegen er 7 void rays door extreme range van xelnaga vision.

Verrassend genoeg eindigde zijn aanval vooral in dode void rays.

• Bannit
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-10 21:28
Barcraft was best wel vet alleen beeld geluid en veral de zitplaatsen konden beter.
Maar dat maakt dan eigenlijk helemaal niet uit want het idee is gewoon super tof en dat mensen het hebben uitgevoert helemaal!

Edit:
op de facebook pagina staan wel paar links naar foto voor de mensen die het leuk vinden :)
http://www.facebook.com/event.php?eid=178336722247205

[ Voor 26% gewijzigd door Bannit op 17-10-2011 19:17 ]

• MrVegeta
Tanks zijn OP. Een (goede) tank push is bijna onstopbaar voor Zerg (en Terran).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

MrVegeta schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 19:18:
Nouuuuuuuu. Ling/Bling met muta's zijn best irritant hoor. Infestors erbij. Broodlords (als je het redt tot dan), Ultra's. Harass houdt een Terran wel goed bezig, als hij tenminste zelf niet aan het harassen is....
furby-killer schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 10:32:
Het is niet zo zwart-wit, hangt af van de situatie.

Mijn loss streak tegen tos gaat nog steeds mooi door, met een enkele onderbreking door een idiote tos. Zoals de laatste (was eigenlijk random player) die scande ik toen hij stargates aan het maken was. Oké één ding zeker, hij gaat nu geen stargate units meer, dat zou debiel zijn. Toch maar volgende 50 energie weer aan scan besteden, twee stargates up, ééntje bezig met productie.

Tijdje later val ik maar aan met gedeelte van mijn units (zoveel verdediging had hij niet, en tegen iemand die waarschijnlijk zooi voids aan het maken is wil ik wel wat marines in mijn basis houden). En nog voordat ik bij zijn basis ben vliegen er 7 void rays door extreme range van xelnaga vision.

Verrassend genoeg eindigde zijn aanval vooral in dode void rays.
Welke race speel je? Heb je een idee waarom je al die andere potjes verliest tegen P? P is ook mijn slechtste matchup lijkt mij, ik probeer gewoon te scouten en te hopen dat ik op tijd weet wat de tegenstander doet. Misschien kunnen we een paar replays zien van je? Dan kan ik er misschien ook iets van oppikken.
Terran is gewoon OP. Net met Bakkendepao(Fishticks) en marcelvk 3v3 gedaan. eerste 4 matches netjes met protoss gespeeld. Laatste dacht ik van, boeit toch niet wat we doen, ik verneuk het toch wel voor hun, dus ik ga Random en kreeg terran.

Vervolgens marines, marauders gemaakt. veel te weinig barracks maken en nog beetje kunnen helpen ook. Vervolgens mass viking gemaakt tegen hun carriers en mothership, deed ik eens iets goeds :O

Uiteindelijk nog in masters geplaatst ook, terwijl ik like, voor het eerste terran speel... conclusie: terran OP!

• MrVegeta
Conclusie is 3v3 ... :/

Ling/bling en muta zijn zeker irritant maar ik heb het over een push hé.

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
@ Gropah : dan switch je toch naar Terran :) Nou. Ben benieuwd :P

[ Voor 9% gewijzigd door Jeff[NL] op 17-10-2011 21:39 ]

Diagnose Specialist Ford

Verwijderd

Gropah schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 20:58:
Terran is gewoon OP. Net met Bakkendepao(Fishticks) en marcelvk 3v3 gedaan. eerste 4 matches netjes met protoss gespeeld. Laatste dacht ik van, boeit toch niet wat we doen, ik verneuk het toch wel voor hun, dus ik ga Random en kreeg terran.

Vervolgens marines, marauders gemaakt. veel te weinig barracks maken en nog beetje kunnen helpen ook. Vervolgens mass viking gemaakt tegen hun carriers en mothership, deed ik eens iets goeds :O

Uiteindelijk nog in masters geplaatst ook, terwijl ik like, voor het eerste terran speel... conclusie: terran OP!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=fzMhh8zhTiY]
@Kyzto

Ik ga geen race switchen omdat die OP is, een patch (of expension) later is dat weer weg. Blijf gewoon leuk bij Toss, bevalt mij wel. En als ik zou switchen, dan is dat naar zerg... die speelstijl staat mij ook wel aan.
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 20:43:
[...]

Welke race speel je? Heb je een idee waarom je al die andere potjes verliest tegen P? P is ook mijn slechtste matchup lijkt mij, ik probeer gewoon te scouten en te hopen dat ik op tijd weet wat de tegenstander doet. Misschien kunnen we een paar replays zien van je? Dan kan ik er misschien ook iets van oppikken.
Terran, maar een replay van mij laat je vooral nieuwe manieren zien hoe je van tos kan verliezen :P

En aangezien ik zon 80% van mijn spellen tegen terrans en zergs win krijg ik ook niet bepaald slechtere protos tegenstanders om tegen te oefenen.
Ik ben tegenwoordig best goed in het stoppen van snelle Terran tank pushes, maar ja je hebt wel gelijk dat in iedergeval in TvT als je het over een 'eerlijk' gevecht hebt het al snel wordt wie de meeste siege tanks heeft. Al heb je dat bij protos met colossi.
En zerg heeft tenminste nog lategame counters.

[ Voor 34% gewijzigd door Sissors op 17-10-2011 22:36 ]

• tehsojiro
  • Niet online
Gropah schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 20:58:

Heeft natuurlijk ook niets te maken met de MMR en skills van je medespelers :+

Verwijderd

Balance is op elk skill niveau anders.

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:43
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 23:18:
Dat idd.

Maar ik kom er niet uit of Gropah nou aan het trollen is of niet :P. If not dan is het trekken van conclusies op basis van een potje wel erg stom :P.
MrVegeta schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 19:18:
Dan moet je zorgen dat hij geen goede tankpush uit kan voeren :).

[ Voor 29% gewijzigd door Wmm op 17-10-2011 23:38 ]

Verwijderd

1 base tank pushes zijn erg makkelijk te stoppen voor zerg.

• MrVegeta
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 23:41:
1 base tank pushes zijn erg makkelijk te stoppen voor zerg.
Nou vertel het ze maar niet, vind het wel leuk om van ze te winnen :/

Verwijderd

furby-killer schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:18:
[...]

Terran, maar een replay van mij laat je vooral nieuwe manieren zien hoe je van tos kan verliezen :P

En aangezien ik zon 80% van mijn spellen tegen terrans en zergs win krijg ik ook niet bepaald slechtere protos tegenstanders om tegen te oefenen.

[...]

Ik ben tegenwoordig best goed in het stoppen van snelle Terran tank pushes, maar ja je hebt wel gelijk dat in iedergeval in TvT als je het over een 'eerlijk' gevecht hebt het al snel wordt wie de meeste siege tanks heeft. Al heb je dat bij protos met colossi.
En zerg heeft tenminste nog lategame counters.
MrVegeta schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 00:20:
[...]

Welke build gebruik je eigenlijk tegen P?

Nou vertel het ze maar niet, vind het wel leuk om van ze te winnen :/
Early blings geen horror voor he?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2011 01:55 ]

• MrVegeta
Nog niet gezien, tot nu toe alleen zergs gezien die voor FE gingen. Tja... Een tank push stoppen als T, dan moet je ook een tank hebben of een banshee. Dan zou het kunnen.

[ Voor 39% gewijzigd door MrVegeta op 18-10-2011 01:59 ]

Verwijderd

MrVegeta schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 01:58:
Nog niet gezien, tot nu toe alleen zergs gezien die voor FE gingen. Tja... Een tank push stoppen als T, dan moet je ook een tank hebben of een banshee. Dan zou het kunnen.
Tegen T is het natuurlijk altijd afwegen wat de tegenstander doet. Komt er een fast banshee harass aan? Dan heb ik niets aan m'n tanks. Tegenstanders ook tanks? Kan ik prima mee overweg hopelijk. Early reapers ook niet het grootste probleem. Wel mass early reapers. Deadly as hell ><

Verwijderd

Vroeger was het zo dat je 1base tank pushes af kon houden met helion banshee viking als je lekkere micro hebt en dan transitionen naar banshee/viking/battlecruisers maar met die blueflame nerf kan je dit haast niet meer doen.. was een leuke speelstijl! :P

@Gropah: zonder jou was het ook niet gelukt!

• huarru
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 23:18:
Inderdaad. Terran OP vind ik een vreemde statement. Denk eerder dat het aan de skill van een speler ligt.

http://us.battle.net/sc2/en/blog/3551858

Balance snapshot op december. Vreemde is wel dat Zerg het wat minder doet op de Europea/US servers maar op de korean het veel meer gebalanced is.

Zijn zerg koreans dan zo veel beter dan westerse zergs :? ?
Dat komt alweer uit december, maar als we daar naar kijken en dan voornamelijk naar de (G)M only, daar zie je 59% bij TvZ in US en 57% bij PvZ in EU en US. Dat is volgens hun beredenering bijna imbalanced....

• TJHeuvel
  • Niet online
huarru schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:41:
Inderdaad. Terran OP vind ik een vreemde statement. Denk eerder dat het aan de skill van een speler ligt.

Zijn zerg koreans dan zo veel beter dan westerse zergs :? ?
Iets is OP als spelers met exact dezelfde skills toch winnen, dus het ene ras is fundamenteel sterker dan het ander. Daarnaast zijn koreanen over het algemeen beter dan de `foreigners`, om diverse redenen.

Ikzelf vindt de marine/tank push niet OP, zelf heb ik er weinig problemen mee en IdrA ook niet vs Bomber de afgelopen MLG. Uiteraard is het sterk, maar niet overpowered.

Freelance Unity3D developer

• huarru
Gropah schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:45:
Dat komt alweer uit december, maar als we daar naar kijken en dan voornamelijk naar de (G)M only, daar zie je 59% bij TvZ in US en 57% bij PvZ in EU en US. Dat is volgens hun beredenering bijna imbalanced....
December? Je bedoeld september.

Now that you might have a clearer idea regarding what they are, we'd like to share some recent adjusted win percentages from September 13th 2011 for North America, Europe and Korea.

Het grappige is dat op lower leagues er niet of nauwelijks issues zijn met balance.
TJHeuvel schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:56:
[...]
Iets is OP als spelers met exact dezelfde skills toch winnen, dus het ene ras is fundamenteel sterker dan het ander. Daarnaast zijn koreanen over het algemeen beter dan de `foreigners`, om diverse redenen.

Ikzelf vindt de marine/tank push niet OP, zelf heb ik er weinig problemen mee en IdrA ook niet vs Bomber de afgelopen MLG. Uiteraard is het sterk, maar niet overpowered.
Het lastige om deze cijfers te interpreteren is dat het ook flink te maken heeft met bepaalde trends in builds. Die dan weer zeer veelvuldig worden uitgevoerd worden op de server en dan later gecountered worden door een andere build.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 01:55:
[...]

[...]

Early blings geen horror voor he?
Huh? Ik heb het laatst een keer voor elkaar gekregen van baneling bust te verliezen, ik schaam mezelf er nog steeds voor.

Maar normaal gesproken mogen ze mooi banelings suiciden op mijn wall off, hebben ze iets om zich mee bezig te houden, liever dat dan dat ze anti air maken :)
Early reapers ook niet het grootste probleem. Wel mass early reapers. Deadly as hell ><
Het is een afweging imo, hoe sneller je het doet hoe sneller je schade doet, en hoe minder armored units hij zal hebben voor verdediging. Maar ook hoe eerder hij weet dat hij rekening moet houden met reapers.

Later doen geeft hem meer tijd om zelf aan te vallen, en belangrijker, meer tijd om je reapers te scouten. En natuurlijk een enkele siege tank kan al een hoop reapers aan, zelfs zonder siege. Maar als je met een grotere groep reapers bent kan je wel enorme schade doen als het lukt.

Zelf val ik altijd aan zodra ik twee reapers heb, en dan nog een wave meestal met 5 reapers ofzo. Dan vind ik het wel mooi geweest.

• rickjehh
Gisteren twee keer in de pan gehakt door een Protoss speler die voor een mix van Stalker/Zealot/Immortal/Colossi ging. Ik had leger met wat marines, veel maurauders, een stuk of 6 vikings en 8 ghosts. De EMP's werkten wel maar toch werd mijn leger finaal in de pan gehakt. Zal eens kijken of ik de replay kan uploaden, zodat iemand me misschien kan adviseren wat er mis ging :)
Nieuwe protoss unit he boefjes

Afbeeldingslocatie: http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/310512_10150432028812457_178337772456_10599634_1104931541_n.jpg

• huarru
Ziet er vrij agressief uit, ben benieuwd :D
Ik dacht persoonlijk aan een Corsairdie z'n retour zou maken ipv de Phoenix

• MrVegeta
Het zou ook een soort portal kunnen zijn.

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-10 11:41

RaseriaN

So much choices..

Ik denk persoonlijk een snelle unit (al dan niet air, maar ga eerder van ground uit) die daardoor kan harrassen. Is ook volgens mij uitgesproken dat Protoss zon unit echt mist in zijn game/play.

• tehsojiro
  • Niet online
Shield battery?

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:58

Rannasha

Does not compute.

Het is een Cylon Raider. Duidelijk.

Maar het zal wel een air-harass unit worden. In interviews heeft Blizzard al aangegeven dat Protoss een goede harass unit mist, dus het is vrij logisch dat deze nu wordt toegevoegd. Maar we zullen het komend weekend zeker weten wanneer de units in hun geheel worden getoond en besproken.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• sianto
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-03 00:34
het ziet er uit als een ultraprotolisk :P

• huarru
Species5618 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:58:
Het is een Cylon Raider. Duidelijk.

Maar het zal wel een air-harass unit worden. In interviews heeft Blizzard al aangegeven dat Protoss een goede harass unit mist, dus het is vrij logisch dat deze nu wordt toegevoegd. Maar we zullen het komend weekend zeker weten wanneer de units in hun geheel worden getoond en besproken.
Hehe, het lijkt inderdaad erg op een Cyclon Raider.

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 17:46
Niet in z'n eentje, en dat is iets dat mutalisks en banshees wel kunnen.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-10 07:36

PauseBreak

derp!

Dat is inderdaad wel waar. Protoss units kun je niet makkelijk mee raiden in hun eentje. Ook een zealot of stalker wil je eigenlijk liever in een groep van 4 hebben om mee te harassen, waar je met 1 of 2 reapers al veel irritanter kunt zijn.

Nee, merp!

• rickjehh
Weiman schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:10:
Niet in z'n eentje, en dat is iets dat mutalisks en banshees wel kunnen.
Mwah, een mutalisk is in zijn eentje nou niet bepaald een harass unit. Alleen een banshee kan eigenlijk echt goed harassen in zijn 1tje.

• tehsojiro
  • Niet online
Het is een vliegende shield battery, of een unit die mobiele dimensional gates kan maken. Een protoss medivac of nydus worm dus.. you heard it here first.

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 17:46
Alle units hebben zo hun afwegingen, met een bashee ben je weer weerloos tegen air-units, met mutas een stuk minder :) Uiteindelijk komt het neer op een grote rock-paper-scissors. Ik ben erg benieuwd wat de nieuwe units gaan brengen, wellicht dat er ook een paar huidige units uit gaan?

Verwijderd

tehsojiro schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:20:
Het is een vliegende shield battery, of een unit die mobiele dimensional gates kan maken. Een protoss medivac of nydus worm dus.. you heard it here first.
Dat zou zo imba zijn ... met shields, shield upgrades boven armor upgrades en nog the warp prisms en forward pylons lijkt me dat echt het minst waarschijnlijk ><

• tehsojiro
  • Niet online
Don't worry, Blizzard komt wel weer met een paar andere units om terran OP te maken.
Pagina: 1 ... 18 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iemand loopt te Trollen en/of Flamen, dan maken wij daar voortaan een TR voor aan. Het is moeilijk, maar er wordt vanaf nu gewoon niet meer op een troll gereageerd.

Dit is een laatste waarschuwing voor de troll(s) in het topic, maar ook voor degene die er weer in trappen.