Ach wat de pros doen heeft maar beperkt relevantie voor mij. HTs waren inderdaad groot probleem samen met immortals toen hij zich aanpaste aan mijn thors, maar totdat hij dat had gedaan was het 18+ wat thors doen met immortals (iets met die hamer en donkere plekjes). Strike cannons gaan namelijk dwars door zijn hardened shield heen. Geen idee of het het negeert of omdat het gewoon hoop kleine aanvallen zijn dat shields niet voldoende zijn, immortals gaan neer. Dat is uiteraard zolang ze niet gefeedbacked worden.
Grootste probleem voor bio zijn voor mij de storms, en colossi ook. Probleem is dat pros die storms kunnen dodgen, goede EMPs, etc. Ik ken mijn limitaties, één daarvan is dat mijn micro zwaar ruk is, dus daar moet ik niet teveel gebruik van maken in strategien. 
Anyway toch nog maar een spelletje gespeeld, en had alweer tos als tegenstander. Ik ging maar 3 rax + semi FE (oké gewoon een expand, was niks fasts aan), hij deed een standaard 2 gate + robo, met hoop zealots. Ik had nogal veel marauders, eigenlijk teveel en teweinig marines voor mijn smaak, dus besloot maar 2 medivacs vol te laden, helemaal om de map heen te vliegen (ik wist dat hij ergens een observer had hangen in directe route, maar niet precies waar), en mooi in zijn basis te droppen, want jullie zeggen dat drops werken, nou dan doe ik dat ook.
En eerlijk is eerlijk, 8 marauders hebben photon cannon neergehaald en zijn nexus (had ik trouwens voor nexus of zijn productie gebouwen moeten gaan?), en waren precies op tijd weer weg waardoor enige wat hem lukte wat schade aan een medivac was. Hij viel daarna aan, maar had ondertussen paar ghosts die hem EMP'de (en allemaal doodgingen, had ze nog pas net en geen cloak ofzo), 2 bunkers + 2 siege tanks, resultaat was hoop dood aan beide kanten, maar significant meer aan zijn kant. 
Toen aangevallen met wat extra mech (sorry bio kan beter voor pros zijn, mijn micro is gewoon te slecht) em een hoop nieuwe marines, nog wat schermutselingen, en toen trok hij om één of andere reden zijn hele leger terug naar een tweede expo (wat ik geheel toevallig zag omdat twee ravens onderweg waren om zijn main vol te gooien met auto turrets). Dus toen maar mijn gehele leger geparkeerd in zijn main, eigenlijk net te weinig tijd, waardoor het resultaat totale vernietiging aan beide kanten was, maar ik had reinforcements en zijn reinforcements zaten bij het totale vernietigings gedeelte.
Dus iig bedankt voor de drop tips. Probleem is uiteraard dat je dat wel moet doen voordat hij over je basis heenloopt, en ik speel vaak niet agressief genoeg 
Edit: sorry voor de lange post, voor de middelbare scholieren: krijg je leraar zover het op je leeslijst toe te laten.