Laatste tijd dan weer terran aan het spelen, en veel daarvan tegen zerg, maar heb ook genoeg ervaring met zerg tegen terran. En wat mij laatste tijd opvalt is dat zerg misschien minder klagen over BFHs als ze niet erop staan om puur lings te maken tegen terran, wat precies verwacht je dan dat er gebeurd? Oftewel niet random lings massen en maar hopen dat het goed gaat.
Heb soms tegen zerg nog steeds dat er gewoon zoveel mutas zo snel komen dat ik met marines onder missile turret bescherming nog steeds ervan verlies. Zal ik de zergs wel teveel laten expanden. Probleem is dat raiden van zerg expansions een zelfmoord missie is als hij wat mutas heeft, vooral als terran, alles wat kan redelijk geschikt daarvoor is kan niet op air units schieten.
Als ik dat maar eventjes overleef ga ik meestal tegenwoordig de bruteforce counter: alles volplempen met missile turrets met thor backup en sensor towers die weer beschermd worden door extra missile turrets. Normaal kunnen mutas wel redelijk snel door missile turrets heen gaan, maar met thors erbij worden de verliezen toch wel heel erg voor ze. En thors vernietigen is normaal geen probleem, maar met hun range kunnen die tussen alle missile turrets blijven staan, waardoor dat ook geen goed idee is voor mutas om aan te vallen.
Nadeel uiteraard dat het een nogal prijzig geintje is en fixed defenses vaak niet het beste idee zijn, dus om dat te betalen ga ik dan redelijk agressief expanden me PFs die ook weer onmringt zijn door missile turrets.
Laatste tijd aangezien ik vaak de verdedigend speel wel leuke macro potjes tegen zergs gehad, waarbij toch een vorm van strategie erbij kwam die meestal er niet is. Zoals ik wil een zerg expansion daar vernietigen, goede nieuws is dat zijn ground units niet zomaar kunnen komen, maar zijn mutas + locally produced units incl ultras zijn toch ook iets waarmee je niet met een raid doorheen komt. Kan ik wel mijn hele leger attack moven ernaartoe, maar mijn mech army is heel veel trager dan zijn gewone leger, dus dan is mijn main onbeschermd.
Uiteindelijk dan toch maar iets doen wat meestal slecht idee is, leger splitsen in twee'en.
[
Voor 17% gewijzigd door
Sissors op 14-09-2011 10:49
]