bakkendepao ik zat je laatst op TLO's stream schreeuwenAnoniem: 321068 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:11:
twitch.tv/bakkendepao
Streaman playan ladderan
Anoniem: 291856
Het is imo een metagame shift. Mensen weten nog niet goed hoe ze met infestors om moeten gaan. Ik had er totaal geen problemen mee als terran. Komt waarschijnlijk ook omdat ik zelf lang met infestors (nog voor de patches) heb gespeeld tegen terran. Het zou zichzelf allemaal oplossen als ze het gewoon zo laten.
Een kleine nerf is wel mogelijk, aangezien ze behoorlijk gebuffed met de fungal. Dan zou ik denken richting een lagere energy regeneration (misschien ook wel op ghosts en high templar). Ik vind starcraft niet echt een game waar spellcasters al te veel kracht moeten hebben.
Een kleine nerf is wel mogelijk, aangezien ze behoorlijk gebuffed met de fungal. Dan zou ik denken richting een lagere energy regeneration (misschien ook wel op ghosts en high templar). Ik vind starcraft niet echt een game waar spellcasters al te veel kracht moeten hebben.
Daar hebben we Wc3 voorAnoniem: 291856 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 16:58:
Het is imo een metagame shift. Mensen weten nog niet goed hoe ze met infestors om moeten gaan. Ik had er totaal geen problemen mee als terran. Komt waarschijnlijk ook omdat ik zelf lang met infestors (nog voor de patches) heb gespeeld tegen terran. Het zou zichzelf allemaal oplossen als ze het gewoon zo laten.
Slecht verwoord, bedoelde met zwak erg lage HP, 90HP voor zon unit is nou niet echt veel.Anoniem: 321068 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:36:
[...]
verschikkelijk zwakeen fungel die 8 units hit zou 288 damage doen, dat wil zeggen ong 8-9 siege tank shots (5 op armored) wat al 10 seconden duurt, en een big battle gaat zelden boven de 20 seconden
Anoniem: 358430
Ja daarom research ik ook burrow als ik infestors maak wel fijn dat je burrowed movement dan weer niet apart hoeft te researchen zoals bij roaches 
European PTR komt er aan / is al up? http://eu.battle.net/sc2/en/blog/2888528#blog Mooi een extra server om op te prutsen!
European PTR komt er aan / is al up? http://eu.battle.net/sc2/en/blog/2888528#blog Mooi een extra server om op te prutsen!
Anoniem: 321068
hts hebben 80, ghosts 100.. vind het wel balanced, de units doen gewoon veel damage en moeten dan ook ez to kill zijn. anders wordt je niet gepunished als je niet macrodfurby-killer schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 17:02:
[...]
Slecht verwoord, bedoelde met zwak erg lage HP, 90HP voor zon unit is nou niet echt veel.
Ik snap het ook niet helemaal. NP is zo compleet nutteloos. Had liever gezien dat fungal een projectile attack werd. Maargoed, ben benieuwd of de damage nerf genoeg is.
Anoniem: 321068
je kan nog steeds tanks en immortls pakken, toch decentMorphix schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 19:01:
Ik snap het ook niet helemaal. NP is zo compleet nutteloos. Had liever gezien dat fungal een projectile attack werd. Maargoed, ben benieuwd of de damage nerf genoeg is.
Infestors zijn een van meest hatelijke units die er zijn. Die zijn goed tegen alle units behalve die 2, ghost en HT.
Laat nou ghost een van de minst gebruikte units zijn.
Is je eigen fout dat je ghost niet gebruikt, In TvZ is snipe gruwelijk tegen ongeveer alle zerg units, en tegen protoss.. emp zegt genoegzonglew00 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 21:44:
Infestors zijn een van meest hatelijke units die er zijn. Die zijn goed tegen alle units behalve die 2, ghost en HT.
Anoniem: 421531
ThanksTharulerz schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 21:36:
[...]
http://lmgtfy.com/?q=PTR+starcraft
Moeilijk he die google
Gotta love Destiny!
TwitchTV: Marcelvk | SCII, C&C
Hahaha ja zo funny ook!Marcelvk. schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 23:59:
[video]
Gotta love Destiny!Vandaag Idra ook nog zijn leger fans horen te adviseren dit te doen via twitter. Sweet sweet karma.
Maar als ik het dus goed begrijp is iedereen Deezer nu d'r uit aan het laggen omdat die gast streamsniped enzo? Of heeft ie de laatste tijd iets anders gedaan waardoor iedereen nu helemaal los gaat op deze gast?
Vooral om 't streamsnipen, maar hij zat o.a. ook Idra gedurende zijn streamte spammen waardoor Idra niet kon spelen.... gewoon een behoorlijk zielig mannetje:(
[ Voor 8% gewijzigd door TimothydeZ op 10-09-2011 01:04 ]
DeMuslim streamt, net een awesome TvT tegen Major gewonnen. Major zei dat ie Maker was en dat ie het account van Major had geleend. Hehe, was lachen.
Aangezien ze iets veel ergers tegen hem doen: zoveel spammen totdat hij disconnect, zie ik eigenlijk niet in waarom die video zoveel likes krijgt. Waarom moet ik er blij mee zijn dat je blijkbaar mensen zo kan DDOS'en in SC2?TimothydeZ schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 01:03:
Vooral om 't streamsnipen, maar hij zat o.a. ook Idra gedurende zijn streamte spammen waardoor Idra niet kon spelen.... gewoon een behoorlijk zielig mannetje:(
Ik vraag me wel af of dat slachtoffer nou echt iets heeft gedaan om dat te verdienen, kijken naar de stream van je tegenstander is niet heel netjes, maar die weet ook dat dat kan gebeuren als je live streamt en is imo echt geen reden voor zoiets.
Als er geen betere reden dan dat voor is mogen ze van mij per direct iedereen die dat heeft georganiseerd of aan deelgenomen per direct bannen.
Anoniem: 291359
http://www.reddit.com/r/s...a_history_lesson_manubot/furby-killer schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 10:34:
[...]
Aangezien ze iets veel ergers tegen hem doen: zoveel spammen totdat hij disconnect, zie ik eigenlijk niet in waarom die video zoveel likes krijgt. Waarom moet ik er blij mee zijn dat je blijkbaar mensen zo kan DDOS'en in SC2?
Ik vraag me wel af of dat slachtoffer nou echt iets heeft gedaan om dat te verdienen, kijken naar de stream van je tegenstander is niet heel netjes, maar die weet ook dat dat kan gebeuren als je live streamt en is imo echt geen reden voor zoiets.
Als er geen betere reden dan dat voor is mogen ze van mij per direct iedereen die dat heeft georganiseerd of aan deelgenomen per direct bannen.
De link van Eylradius geeft heel goed aan waarom zoveel mensen dat filmpje goed vonden. Bovendien deed Deezer het zelfde met Idra gister tijdens Idra's stream. Hij stuurde Idra zoveel invites en annuleerde ze direct waardoor Idra niks binnen zijn battlenet menu kon doen en zelfs meerdere keren vastliep.furby-killer schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 10:34:
[...]
Aangezien ze iets veel ergers tegen hem doen: zoveel spammen totdat hij disconnect, zie ik eigenlijk niet in waarom die video zoveel likes krijgt. Waarom moet ik er blij mee zijn dat je blijkbaar mensen zo kan DDOS'en in SC2?
Het openbaar tentoonstellen van Deezer's code etc. was wellicht wat te ver, maar ik kan me voorstellen dat als dit wekelijks of dagelijks gebeurd je zeer gefrustreerd raakt met zo'n persoon.
Als je mensen flink gaat lopen trollen moet je op een gegeven moment ook een tegenreactie verwachten. Was puur verdiend door dit debieltje in kwestie.
Een Master speler in de TL "The Terran Help Me Thread!" poste een tutorial video voor me en gaf me feedback op een replay. Ik ben een bronze speler rank 1-2 (met de 3Rax build), ik zal nu vast terugzakken vanwege overstap op 2Rax 3Bunkers FE build, maar ik ben flink geholpen en heb concrete doelen vast kunnen stellen voor mezelf. Ik dacht dat iemand er misschien aan had. Hierbij de links.
Thread (page 22-23):
http://www.teamliquid.net...251694¤tpage=23#448
Coaching Vod 1:
http://www.twitch.tv/blazinghand/b/294524697
Feedback Vod:
http://www.twitch.tv/blazinghand/b/294684096
GLHF guys!
Thread (page 22-23):
Coaching Vod 1:
Feedback Vod:
GLHF guys!
Eigenlijk is het internet maar een zielige omgeving... en het ergste is nog dat iedereen er (anoniem) aan mee doet ook.....
Ben ik het wel met je eens ja.. Veel mensen vinden dat je op internet meer kunt maken dan buiten internet.. En niet alleen onbewust, maar ook bewust.
Zo zie je wel eens opmerking als: Als je daar niet tegen kunt, moet je niet op het internet komen.
Hoewel het moeilijk te voorkomen is is het gewoon treurig dat het zover is gekomen.
Zo zie je wel eens opmerking als: Als je daar niet tegen kunt, moet je niet op het internet komen.
Hoewel het moeilijk te voorkomen is is het gewoon treurig dat het zover is gekomen.
iemand nog goede ideeen / counters als zerg tegen de 1-1-1 build? Blijf er van verliezen..
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
Anoniem: 155599
Wat komt eruit die 1-1-1.
En ik denk 15 pool, 15 hatch, kei hard dronen, rustig creep spreaden en op een gegeven moment wat speedlings bouwen into banelings.
En ik denk 15 pool, 15 hatch, kei hard dronen, rustig creep spreaden en op een gegeven moment wat speedlings bouwen into banelings.
+ Spore crawler en extra queen bij expo tegen banshees.Anoniem: 155599 schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 15:31:
Wat komt eruit die 1-1-1.
iemand trouwens een linkje voor me naar een 1-1-1 build versie? of de basic idee gedachten erachter?
Goldman schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 16:07:
iemand trouwens een linkje voor me naar een 1-1-1 build versie? of de basic idee gedachten erachter?
Part two:
Variant:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=JE2dnieOYuM]
Detailed info:
http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/1Rax_1Fact_1Port
Vandaag even naar de stream van Destiny zitten kijken en hij heeft echt een goede 'nieuwe' opening tegen Protoss. Het lijkt een cheesy all-in, maar mocht het mislukken dan heeft hij toch een goede economy om op terug te vallen. De build is (volgens mij) als volgt:
- Drone
- 7 Pool
- Drone
- Drone
- Drone
Dubble extractor trick
- 3 paar zerglings
- Overlord
- Standaard economy build -> 13 hatchery en flink dronen.
Hij scout met de overlord en als z'n pool klaar is met een drone naar evt. andere locaties als de vijand nog niet is gevonden.
Hij valt met de 6 zerglings direct aan en vrijwel altijd eerst de gateway (logisch) en daarna de pylon aan de voorkant. Als hij naar binnen kan glippen zijn de drones natuurlijk de lul.
Maar op het moment dat het niks wordt trekt hij ook meteen terug (wat zelden voorkomt).
Het blijft (zoals bij iedere cheese) belangrijk om in ieder geval wat schade aan te richten, omdat je economie een achterstand heeft, maar het lijkt dus reuze mee te vallen.
Het zou goed kunnen dat deze build al eerder gebruikt werd, maar ik zag hem vandaag echt veel én succesvol toegepast worden tegen Protoss.
- Drone
- 7 Pool
- Drone
- Drone
- Drone
Dubble extractor trick
- 3 paar zerglings
- Overlord
- Standaard economy build -> 13 hatchery en flink dronen.
Hij scout met de overlord en als z'n pool klaar is met een drone naar evt. andere locaties als de vijand nog niet is gevonden.
Hij valt met de 6 zerglings direct aan en vrijwel altijd eerst de gateway (logisch) en daarna de pylon aan de voorkant. Als hij naar binnen kan glippen zijn de drones natuurlijk de lul.
Maar op het moment dat het niks wordt trekt hij ook meteen terug (wat zelden voorkomt).
Het blijft (zoals bij iedere cheese) belangrijk om in ieder geval wat schade aan te richten, omdat je economie een achterstand heeft, maar het lijkt dus reuze mee te vallen.
Het zou goed kunnen dat deze build al eerder gebruikt werd, maar ik zag hem vandaag echt veel én succesvol toegepast worden tegen Protoss.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Vandaag? Ik dacht dat hij voor een week geschorst was door Blizz vanwege het incident met deezer? Er is iig flinke ophef over in de sc2 community.
Check http://wiki.teamliquid.ne...n_Strategy#General_BuildsAnoniem: 421531 schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 18:17:
Is de 1-1-1 ook een fast expand?
Genoeg info over builds en de mogenlijkheden ervan.
With a lot of tech available 1/1/1 adapts fairly well to anything you might scout your opponent to be doing. Except for fast expansion builds that go unpunished, 1/1/1 delays an expansion for safety, delaying additional buildings and army to match the opponent's expansion timing is recommended.
Voor de mensen die denken dat ze tot de beste van de Beneluxe horen, schrijf je even in voor :ESL op Firstlook. Kan je zo even 1000 euro opleveren
op zijn main ja, meeste pro's hebben wel 2-3 accounts (per regio misschien zelfs)tehsojiro schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 18:09:
Vandaag? Ik dacht dat hij voor een week geschorst was door Blizz vanwege het incident met deezer? Er is iig flinke ophef over in de sc2 community.
En toch vraagt hij een BO.tehsojiro schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 17:11:
Ja want de QQ van menig P en Z heeft de build nog niet bekend genoeg gemaakt
Hij gebruikt een andere account, simpelweg 'Destiny'.tehsojiro schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 18:09:
Maar het hele Deezer verhaal is idd vrij raar. Het komt ook wel van twee kanten natuurlijk, dus ik ben benieuwd wat de gevolgen gaan zijn na de ban...
Wat doet deezer dan feitelijk verkeerd? Stream snipen is misschien irritant, maar geeft blizzard daar iets om?RobbieB schreef op zondag 11 september 2011 @ 06:33:
[...]
Hij gebruikt een andere account, simpelweg 'Destiny'.
Maar het hele Deezer verhaal is idd vrij raar. Het komt ook wel van twee kanten natuurlijk, dus ik ben benieuwd wat de gevolgen gaan zijn na de ban...
+ deezers voorgeschiedenis als WC3 (map)hacker en zijn aanhoudende verzieking van de scene.aicaramba schreef op zondag 11 september 2011 @ 09:30:
[...]
Wat doet deezer dan feitelijk verkeerd? Stream snipen is misschien irritant, maar geeft blizzard daar iets om?
Bovendien valt stream snipen volgens Blizz onder deze noemer.
Join channel "got" op Sc2.Anoniem: 400748 schreef op zondag 11 september 2011 @ 11:10:
Bronze/silver spelers hier die af en toe van 2v2 of 1v1 willen doen?
Even een update BTW practice groups. Op dit moment heb ik 9 man op mijn lijst staan. Dit is mijn voorstel:DeX schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:02:
Opzet GoT Practice Group(s)
Het idee is dus om Practice Group(s) te organizeren; Sc2 spelers van gelijke niveau die op vaste tijden in de week bij elkaar komen om gericht te oefenen. Voordat je begint te springen dat je mee wilt doen, moet je in ieder geval er rekening mee houden dat het regelmatig tijd in beslag gaat nemen. Het zal ook lastig worden een exacte tijd te prikken dat voor iedereen even ideaal is. Ga er vanuit dat een goeie practice sessie 1,5 tot 2 uur duurt, afhankelijk van hoeveel er in de groep zitten.
Opzet
Zelf zie ik het een beetje zo: Groep van 4 spelers van gelijke niveau, 1 iets daarboven = 1 practice group. Hoe lager het niveau, hoe minder diversiteit in ras in een groep. Dit houd het gefocussed op die enkele ras. Voorbeeld:
4 bronze Protoss Spelers + DeXy (High Silver)
1e sessie: Basic Protoss begrippen + Macro (3+ base, Macro-or-die, etc)
In de eerste sessie kijken we naar de limitaties en capaciteiten van de Protoss ras buiten de Metagame. Focussen alleen op macro; constant unit production; 3 production buildings per nexus + tech.
2e sessie: Basic scout 'n counter
Tweede sessie kijken we naar hoe we reageren op basis van de informatie, gebruikmakend van de Macro-platform van de eerste sessie.
Etc.. Etc...
Voor higher leagues word het natuurlijk veel meer gefocussed: Matchup specifics, Harassment, (expo)Timings, Tech pathing, game mechanics, etc.
Communicatie
Deelnemers maken gebruik van Skype of een andere Voip app, om er voor te zorgen dat communicatie vlot en vloeiend gaat. Wellicht is Ventrillo makkelijker als de overlay werkt, om te zien wie er wat aan het zeggen is.
Sounds cool! En nu?
Mijn voorstel is dat men zich zelf even opgeeft op deze excelsheet, we dan kijken naar welke groepen het beste zijn, en daarna vaste tijden/data prikken.
Mocht iemand suggesties hebben, hoor ik het graag!
Low protoss practice group:
• DeXy (Silver)
• Sianto (Gold)
• Gropah (Silver)
• Yhtomit (Silver)
• Fist (Platinum & Mentor)
Als Fist daartoe bereid is, kan hij ons gaan begeleiden en instructie geven. Op basis hiervan zien we elkaar wekelijks voor oefenpotjes. Het is niet de bedoeling dat we alleen PvP gaan doen natuurlijk, maar volgens mij zijn we in het begin voor bezig met non-combat basics.
Dan hebben we nog 2x terran en 2x zerg over:
• Biersteker (Silver Terran)
• Karupin (Silver Terran)
• Sobbereng (Silver Zerg)
• NLBrowncoat (Plat Zerg)
Geen idee wat deze mensen willen
Ik wacht de reacties van De Toss group af, en vooral Fist zijn mening.
Ik wil vooral veel TvP oefenen, is mijn slechtste matchup. Ik ben vanavond weer thuis en ik ben wel bereid om flink aan het oefenen te gaan.
Ik ben bereid tot oefenen in alle matchups. Kan ik wel gebruiken

jullie kunnen mij ook altijd toevoegen voor wat oefenpotjes
Zou ik ook mee kunnen doen met dit? Ben protoss en zit op silver momenteelDeX schreef op zondag 11 september 2011 @ 11:40:
[...]
Even een update BTW practice groups. Op dit moment heb ik 9 man op mijn lijst staan. Dit is mijn voorstel:
• DeXy (Silver)
• Sianto (Gold)
• Gropah (Silver)
• Yhtomit (Silver)
Als Fist daartoe bereid is, kan hij ons gaan begeleiden en instructie geven. Op basis hiervan zien we elkaar wekelijks voor oefenpotjes. Het is niet de bedoeling dat we alleen PvP gaan doen natuurlijk, maar volgens mij zijn we in het begin voor bezig met non-combat basics.
Sorry, maar ik heb het destiny-deezer gedoe gemist. Kan iemand mij uitleggen wat er aan de hand is?
In het kort: Deezer is een erg vervelend mannaetje die niet alleen destiny (en andere spelers) loopt te streamcheaten en te stalken, maar ook nog eens heeft bedreigd. Destiny heeft toen zijn legertje fans opgeroepen Deezer zo hard ingame te spammen dat hij uit het spel werd gelagd. Dit heeft Destiny een schorsing van een week opgeleverd op b.net.
Er was een persoon, Deezer, die het leuk vind om pro's die streamen te irriteren en als het kan ook tegen ze te stream cheaten. Als de pro er wat tegen wil doen, word hij nog irritanter. Dan gaat hij vriendverzoeken sturen en meteen weer cancelen, zodat de pro er niks tegen kan doen. Doet hij dit snel genoeg, dan kun je iemand DDOS'sen. Dit heeft hij gedaan bij IdrA. Nu had Deezer zijn pijlen op ROOTDestiny gezet. Zoals je misschien al verwacht van Destiny kan hij hier niet tegen, dus besloot hij hetzelfde terug te doen. Dit is op een of andere manier wel bij Blizzard onder de aandacht gekomen terwijl dat van Deezer dat niet heeft gedaan. Blizzard heeft ROOTDestiny nu een tempban gegeven voor wat hij heeft gedaan en schijnbaar is de community erover in oproer
edit:
Spuit elf
Spuit elf
Voor de mensen die niet weten hoe dat stream cheaten gaat, Deeze kijkt naar Destiny zijn stream, en drukt op FIND MATCH tegelijk als Destiny dit doet. Gezien ze beide vrij hoog zijn, is de kans vrij groot dat ze elkaar tegenkomen. Deezer kijkt dan op een tweede scherm naar destiny zijn stream. Hierdoor ziet hij precies wat hij doet.
Njah stream cheaten, het is het toch een beetje zelf zoeken ...
Ik ben altijd tegen cheaters als het gaat over cheaten ala maphack en dat soort zaken.
Als je zo nodig je scherm wilt streamen moet je niet wenen als mensen het abusen.
Indien je er niet tegen kunt dat ze 'strean cheaten', simpel stream niet. Of speel op stream alleen tegen mensen die je kent / weet dat niet 'stream cheaten'.
Ik ben altijd tegen cheaters als het gaat over cheaten ala maphack en dat soort zaken.
Als je zo nodig je scherm wilt streamen moet je niet wenen als mensen het abusen.
Indien je er niet tegen kunt dat ze 'strean cheaten', simpel stream niet. Of speel op stream alleen tegen mensen die je kent / weet dat niet 'stream cheaten'.
hoe zou jij het vinden als je niet kunt werken omdat iemand je de hele dag loopt te irriteren, al maanden lang? En als je er wat tegen doet dat jij dan een waarschuwing van de politie krijgt?Nactive schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:46:
Dat is dus een beetje het hele punt. Een enkele keer.. Oke... Maar bijna elke dag de hele dag door? Destiny wilt zijn stream niet uitzetten, omdat hij zoveel fans heeft en Deeze niet wil laten winnen in deze. Bij Dia/Plat is het bijna onmogelijk om op deze manier gesniped te worden, maar op Master/GM is de kans veel groter als je net zoals Deezer het met opzet gaat doen.Anoniem: 291359 schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:48:
[...]
hoe zou jij het vinden als je niet kunt werken omdat iemand je de hele dag loopt te irriteren, al maanden lang? En als je er wat tegen doet dat jij dan een waarschuwing van de politie krijgt?
Deezer heeft oa. ook Idra lastig te vallen door hem de hele tijd te inviten op B.net en dan te cancellen waardoor hij niet kon spelen. Daarnaast heeft hij ook Destiny en zijn gezin bedreigd.Nactive schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:46:
Ik vind het allemaal goed. Heb Nipje ook al redelijk wat geholpen met zijn spel en dat gaat goed geloof ik. Ik kan ook een klein beetje off racen, maar daar moet je niet veel van verwachten. Maar ik vind het wel leuk om jullie te helpen hoorDeX schreef op zondag 11 september 2011 @ 11:40:
[...]
Even een update BTW practice groups. Op dit moment heb ik 9 man op mijn lijst staan. Dit is mijn voorstel:
• DeXy (Silver)
• Sianto (Gold)
• Gropah (Silver)
• Yhtomit (Silver)
Klinkt super!! Heb er zin in om met jullie te oefenen en natuurlijk beter te worden ^^DeX schreef op zondag 11 september 2011 @ 11:40:
[...]
• DeXy (Silver)
• Sianto (Gold)
• Gropah (Silver)
• Yhtomit (Silver)
[ Voor 66% gewijzigd door TimothydeZ op 11-09-2011 14:50 ]
Ben van de partij hoor,
weet ook niet wat de bedoeling is
, maar lekker oefenen tegen spelers die ook feedback *lees opbouwende kritiek* geven, zou ik wel echt waarderen. Heb echt even genoeg van alle bad manner die ik de laatste tijd tegen kom.
(Doe je battlecruiser build, en het lukt voor de verandering eens goed, krijg je opmerkingen als: "You fag, you're zo lucky", "Crappy player you are", "FAG" x30 etc etc.)
weet ook niet wat de bedoeling is
(Doe je battlecruiser build, en het lukt voor de verandering eens goed, krijg je opmerkingen als: "You fag, you're zo lucky", "Crappy player you are", "FAG" x30 etc etc.)
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Battlecruiser rush wordt over het algemeen niet zo gewaardeerd en wordt door sommige mensen zelfs gezien als een cheese... Maar dat maakt het niet minder leuk als het wel lukt 
BTW dat rage zie ik tegenwoordig meer als een compliment dat ik iets kon doen wat zij totaal niet zagen aankomen.
BTW dat rage zie ik tegenwoordig meer als een compliment dat ik iets kon doen wat zij totaal niet zagen aankomen.
Ach BC rushen of Mothership rushen op z'n tijd is toch gewoon lachen.. Ik ben een zerg-player, maar soms switch ik ff naar protoss, puur om een mothership rush te doen.
Mothership naar de basis v/d tegenstander vliegen, recall en hoppa, weg basis. Zeker met de nieuwe patch die binnenkort uitkomt waarbij het MS 4x zo snel vliegt gaat dat helemaal top worden. Als het lukt houdt dat alleen maar in dat de tegenstander niet goed gescout heeft (en dus terecht verliest).
Mothership naar de basis v/d tegenstander vliegen, recall en hoppa, weg basis. Zeker met de nieuwe patch die binnenkort uitkomt waarbij het MS 4x zo snel vliegt gaat dat helemaal top worden. Als het lukt houdt dat alleen maar in dat de tegenstander niet goed gescout heeft (en dus terecht verliest).
Het is idd de versnelling en niet de snelheid voor zover ik weet.
De MS zal dus 4x sneller op snelheid zijn maar volgens mij veranderd er niets aan de uiteindelijke snelheid van vliegen.
De MS zal dus 4x sneller op snelheid zijn maar volgens mij veranderd er niets aan de uiteindelijke snelheid van vliegen.
Oh dat was mij ook niet duidelijk tbh, ik dacht ook gewoon dat ie sneller ging vliegen
Iemand toevallig zin in een paar 2v2. Zelf 1v1 diamond, 2v2 masters. Maar rank maakt me allemaal niet zoveel uit, vermaak me toch wel. Verdere toevoeging met skype zou ook fijn zijn.
Hoor het verder wel .
Hoor het verder wel .
Ahh ok. Niet goed gelezen.. da's jammer, maar dat maakt het MS nog niet minder vet..Fist schreef op zondag 11 september 2011 @ 15:41:
4 keer zo snel vliegt? Wanneer begrijpt men nou dat acceleratie niet hetzelfde is als snelheid?
MOcht je nog een gold protoss kunnen gebruiken.
Chamrajnagar
Chamrajnagar
DeX schreef op zondag 11 september 2011 @ 11:40:
[...]
• DeXy (Silver)
• Sianto (Gold)
• Gropah (Silver)
• Yhtomit (Silver)
ik ben bronze protoss en wil binnenkort zerg gaan spelen. wil ook wel meedoen met oefenen. heb wel wat oefening nodig 
@tehsojiro: ik wist niet eens dat destiny een gezin had. en wat is die deezer een zielig mannetje zeg.
@tehsojiro: ik wist niet eens dat destiny een gezin had. en wat is die deezer een zielig mannetje zeg.
gewoon 'got' chat kanaal joinen, zijn altijd wel mensen die willen spelen
Waarom streamen ze dan niet met een delay van ~ 5 minuten? Alle problemen opgelost.DeX schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:39:
Voor de mensen die niet weten hoe dat stream cheaten gaat, Deeze kijkt naar Destiny zijn stream, en drukt op FIND MATCH tegelijk als Destiny dit doet. Gezien ze beide vrij hoog zijn, is de kans vrij groot dat ze elkaar tegenkomen. Deezer kijkt dan op een tweede scherm naar destiny zijn stream. Hierdoor ziet hij precies wat hij doet.
dan kun je geen interaction met je publiek hebben. Daarnaast is dat wat moeilijk in te stellen dan je denkt met FMLE
Als je met delay streamt gaan de commercials niet goed (ze breken het laatste stuk van je game af) en voice chat communicatie met de viewers gaat ook belabberd (je zegt immers iets 30 sec. eerder dan dat zij het te horen krijgen).Wmm schreef op zondag 11 september 2011 @ 19:45:
[...]
Waarom streamen ze dan niet met een delay van ~ 5 minuten? Alle problemen opgelost.
Destiny/Incontrol/Idra hebben ook wel eens hun scherm zwart gezet zodra ze Deezer tegenkwamen maar dan verlies je zo gauw 3000/5000 viewers, wie wilt er nou 10/15 min. naar een zwart scherm kijken? Voor Destiny is streamen zelfs zijn bron van inkomen geworden.
Het zou zo maar een tweaker kunnen zijn...tehsojiro schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:52:
[...]
Deezer heeft oa. ook Idra lastig te vallen door hem de hele tijd te inviten op B.net en dan te cancellen waardoor hij niet kon spelen. Daarnaast heeft hij ook Destiny en zijn gezin bedreigd.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Gropah schreef op zondag 11 september 2011 @ 19:49:
dan kun je geen interaction met je publiek hebben. Daarnaast is dat wat moeilijk in te stellen dan je denkt met FMLE
Ahja, goede punten. Dan is het misschien een optie om tussen de games door het scherm op een plaatje oid te zetten. Ik zag TLO dat onlangs ook wel doen. Je commercials gaan dan nog gewoon goed lijkt me en interactie met je viewers ook (die loopt via de chatbox naast de stream). TotalBiscuit doet dat ook constant tussen de games door, vandaag ook weer in z'n toernooi.Marcelvk. schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:03:
[...]
Als je met delay streamt gaan de commercials niet goed (ze breken het laatste stuk van je game af) en voice chat communicatie met de viewers gaat ook belabberd (je zegt immers iets 30 sec. eerder dan dat zij het te horen krijgen).
Destiny/Incontrol/Idra hebben ook wel eens hun scherm zwart gezet zodra ze Deezer tegenkwamen maar dan verlies je zo gauw 3000/5000 viewers, wie wilt er nou 10/15 min. naar een zwart scherm kijken? Voor Destiny is streamen zelfs zijn bron van inkomen geworden.
Deezer & co nemen het een heel stuk verder, ze halen via via de informatie of iemand een game zoekt of niet, meerdere accounts blablablainternetdramaWmm schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:16:
[...]
[...]
Ahja, goede punten. Dan is het misschien een optie om tussen de games door het scherm op een plaatje oid te zetten. Ik zag TLO dat onlangs ook wel doen. Je commercials gaan dan nog gewoon goed lijkt me en interactie met je viewers ook (die loopt via de chatbox naast de stream). TotalBiscuit doet dat ook constant tussen de games door, vandaag ook weer in z'n toernooi.
Als Bnet 0.2 nou eens een offline weergeven functie gaat toevoegen..
Ik gaat zo eens streamen, kijken of ik nog wat puntjes kan verdienen in de gold league
http://www.own3d.tv/live/43632
Owww natuurlijk. Je kunt in je friendslist zien dat iemand aan het searchen is. Maar kan dat niet alleen bij zo'n friend die je toegevoegd hebt via email (real friend ofzo? Ik voeg al tijden geen nieuwe friends meer toeMarcelvk. schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:33:
[...]
Deezer & co nemen het een heel stuk verder, ze halen via via de informatie of iemand een game zoekt of niet, meerdere accounts blablablainternetdrama
Als Bnet 0.2 nou eens een offline weergeven functie gaat toevoegen..
En anders kan het natuurlijk nog via friends van friends, maar dan heb je meerdere mensen nodig.
[ Voor 7% gewijzigd door Wmm op 11-09-2011 20:42 ]
momenteel benelux qualifiers #1 bezig...
stream IMBA tv
http://www.justin.tv/imbalancedtv
stream IMBA tv
[ Voor 26% gewijzigd door Jeff[NL] op 11-09-2011 20:50 ]
Diagnose Specialist Ford
Ik zit ff mee te kijken, paar dingen:sianto schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:39:
Ik gaat zo eens streamen, kijken of ik nog wat puntjes kan verdienen in de gold league
- leer de hotkeys!
- gebruik meer controlgroups
- zet je zealots op hold position als ze een chokepoint dicht moeten houden. Anders gaan ze alsnog achter b.v. zerglings aan en is het chokepoint weer open.
- gebruik meer attack move. Je kunt zo vaak je units attackmoven en dan vallen ze alles vanzelf wel aan. Ik zag je in de game op Shattered Temple zo vaak specifiek units aanklikken (b.v. creep tumors, de queen bij je base), attack move komt niet zo precies en het komt dan ook wel goed.
Overigens, je pc kan het streamen amper aan. Zodra er een beetje wat gebeurd schokt het vreselijk. Als je dat ingame ook merkt kun je beter niet streamen.
[ Voor 9% gewijzigd door Wmm op 11-09-2011 21:09 ]
Iemand de kwalificaties voor WCG S2 gevolgd ? Hoe heeft grubby het gedaan ?
Zeer gaaf om al die ne(r)derlandse namen voorbij te komen. Tof!!Kzyto schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:50:
momenteel benelux qualifiers #1 bezig...
stream IMBA tv
Gaaf om Pixel weer te zien spelen na sinds BSL, net als servyoa die mij alle hoeken van de map liet zien omdat ik de pech had om hem in de 1ste ronde van craftcup tegen te komen.
@DeX: Die oefen-community klinkt als een geweldig plan! Ik ben al een tijd silver zerg en merk dat ik nog altijd moeite heb om in mijn eentje te vorderen. Ik heb de spreadsheet bijgewerkt met mijn charname en code.
edit: Lees dat je voornamelijk PvP wilde oefenen
. In dat geval ben ik waarschijnlijk vrij nutteloos. Misschien dat de zergs zin hebben om een Zerg-oefengroep te starten? Daarnaast ben ik ook altijd te poken als jullie van PvP oefenen naar PvZ gaan. Ik kan zelf wel wat oefening in ZvP gebruiken, ik merk dat dat mijn zwakste matchup is.
edit: Lees dat je voornamelijk PvP wilde oefenen

[ Voor 44% gewijzigd door Kaham op 12-09-2011 07:09 ]
"Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted." - A. Einstein
Kijk , daar heb je wat aan. Wel relaxed dat ie de tijd neemt om je echt te helpen. Hoe gaat het ondertussen met deze build?Anoniem: 421531 schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 11:37:
Een Master speler in de TL "The Terran Help Me Thread!" poste een tutorial video voor me en gaf me feedback op een replay. Ik ben een bronze speler rank 1-2 (met de 3Rax build), ik zal nu vast terugzakken vanwege overstap op 2Rax 3Bunkers FE build, maar ik ben flink geholpen en heb concrete doelen vast kunnen stellen voor mezelf. Ik dacht dat iemand er misschien aan had. Hierbij de links.
Thread (page 22-23):
Coaching Vod 1:
Feedback Vod:
GLHF guys!
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
over die practice gebeuren enzow...in de avonduurtjes ben ik er meestal wel.. zit gold met me terran en kan evt wel wat practice nog gebruiken of desnoods de zilver en bronze terran spelers wel uit hun leugue helpen. kwestie van combi macro met beetje micro. (klinkt allemaal makkelijk he ahah )
add me desnoods en invite me ingame.. char.id 242 iSuCk
Diagnose Specialist Ford
hey iSuCK,Kzyto schreef op maandag 12 september 2011 @ 11:25:
over die practice gebeuren enzow...in de avonduurtjes ben ik er meestal wel.. zit gold met me terran en kan evt wel wat practice nog gebruiken of desnoods de zilver en bronze terran spelers wel uit hun leugue helpen. kwestie van combi macro met beetje micro. (klinkt allemaal makkelijk he ahah )
Je staat al in mij friendslist ^^
Je hebt lang custom geoefend en doet het nu in de gold league.
Goed te zien dat je veel vooruitgang hebt geboekt.
ja alles gold en sinds gister 4v4 master ..placement 5x gewonnen haha. met 3 gasten op skype.. speelde voor het eerst met zijn 4en..
Diagnose Specialist Ford
Soms zit je in die flow en win je alles.
Dat is wel mooi.
Binnenkort maar eens samen spelen.
Mijn WoW timecard is bijna verlopen volgens mij dan speel ik weer een tijdje relaxed SC2
Dat is wel mooi.
Binnenkort maar eens samen spelen.
Mijn WoW timecard is bijna verlopen volgens mij dan speel ik weer een tijdje relaxed SC2
Van het weekend weer lekker bezig geweest met mijn 3v3 random avontuur. Na door bronze te zijn gestormd ben ik vanaf de 8e plaats bronze naar de 20e plaats silver gepromote. Daar hang ik nu lekker rond in de top 8 (actieve groep, nr 1 wisselt bijna ieder uur wel). Moet er ook bij zeggen dat met random spelers en daarbij een random ras zijn erg leuk is in de mogelijkheden die je tegen komt ^^
Voor de geïnteresseerden: Andurin ## 140
Voor de geïnteresseerden: Andurin ## 140
Wisselend resultaat beste m0nk. Dit komt voornamelijk omdat ik te lang te veel afhankelijk ben geweest van de 3Rax all-in build, waardoor ik nooit uit de early game kwam, heeeel af en toe, meestal was het meteen win/lose. Deze build is nog wennen omdat je multibase moet multitasken, daarbij moet je ook je structuren goed plaatsen om niet in de problemen te komen. Kortom, allemaal kleine dingen die nog de aandacht verdienen. Ik dacht wel dat ik meteen uit de top 8 zou vliegen, maar dat is wonderbaarlijk genoeg niet gebeurd. Ik kom niet meer op 1-2, maar ik schommel tussen ranks 3 en 4. De logische verklaring daar weer voor is dat de andere spelers gewoon niet genoeg potjes spelen, maar dat heb ik nog niet beoordeeld.m0nk schreef op maandag 12 september 2011 @ 09:44:
[...]
Kijk , daar heb je wat aan. Wel relaxed dat ie de tijd neemt om je echt te helpen. Hoe gaat het ondertussen met deze build?
Ik zou wel graag mee willen doen met een practice groep, zodat ik concreet per belangrijke match feedback kan krijgen waarop ik moet letten. Ik heb het idee dat ik nu van alles probeer aan te pakken en zelfevaluatie is op die manier heel moeilijk. Telkens lijkt iets in de soep te lopen en winst is dan belangrijker dan beter worden. Ik zou graag willen meedoen met die practice groups al bronze speler, maar ik weet even niet meer wat de bedoeling is nu, ik lees iets over een protoss groep? Maar ik kom daar wel in het weekend op terug.
Is het niet zo dat bij mid/hoog bronze heel agressief gespeeld wordt? Oftewel veel rushes en cheeses? (IIG dat is mijn verwachting erbij). Want dan is een fast expand build nou ook niet heel handig.
Mid /high bronse is naar mijn ervaring:furby-killer schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:35:
Is het niet zo dat bij mid/hoog bronze heel agressief gespeeld wordt? Oftewel veel rushes en cheeses? (IIG dat is mijn verwachting erbij). Want dan is een fast expand build nou ook niet heel handig.
- Cheese
- Rush/All in
- Turtle & Tech
gold word ook nog veel rushes gedaan. Alleen is het de bedoeling om goed te scouten.
best leuk om forge expand te doen als toss indien de map het toestaat en de tegenstanders geen terran zijn.
Ik haat reapers tegen mij.
Meestal maak ik de canons als hij rushed. anders hou ik het geld voor gateways/starport.
Voidray play vind ik heel krachtig vooral als je er genoeg van hebt. Dan mix ik er wat phoenix doorheen als we nog niet gewonnen hebben.
best leuk om forge expand te doen als toss indien de map het toestaat en de tegenstanders geen terran zijn.
Ik haat reapers tegen mij.
Meestal maak ik de canons als hij rushed. anders hou ik het geld voor gateways/starport.
Voidray play vind ik heel krachtig vooral als je er genoeg van hebt. Dan mix ik er wat phoenix doorheen als we nog niet gewonnen hebben.
Er is voorlopig alleen nog maar een toss groep gemaakt omdat er overwegend veel toss spelers van het niveau zilver zich hadden aangemeld. Als er meer terran of zerg komen kunnen daar ook specifieke groepen voor worden gemaakt, en er kan altijd inter-race gespeeld worden. Als je een high silver toss oefenpartner wil voor je tvp voeg me maar toe, m'n info staat in dex's doc.Anoniem: 421531 schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:48:
[...]
Wisselend resultaat beste m0nk. Dit komt voornamelijk omdat ik te lang te veel afhankelijk ben geweest van de 3Rax all-in build, waardoor ik nooit uit de early game kwam, heeeel af en toe, meestal was het meteen win/lose. Deze build is nog wennen omdat je multibase moet multitasken, daarbij moet je ook je structuren goed plaatsen om niet in de problemen te komen. Kortom, allemaal kleine dingen die nog de aandacht verdienen. Ik dacht wel dat ik meteen uit de top 8 zou vliegen, maar dat is wonderbaarlijk genoeg niet gebeurd. Ik kom niet meer op 1-2, maar ik schommel tussen ranks 3 en 4. De logische verklaring daar weer voor is dat de andere spelers gewoon niet genoeg potjes spelen, maar dat heb ik nog niet beoordeeld.
Ik zou wel graag mee willen doen met een practice groep, zodat ik concreet per belangrijke match feedback kan krijgen waarop ik moet letten. Ik heb het idee dat ik nu van alles probeer aan te pakken en zelfevaluatie is op die manier heel moeilijk. Telkens lijkt iets in de soep te lopen en winst is dan belangrijker dan beter worden. Ik zou graag willen meedoen met die practice groups al bronze speler, maar ik weet even niet meer wat de bedoeling is nu, ik lees iets over een protoss groep? Maar ik kom daar wel in het weekend op terug.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Als iemand loopt te Trollen en/of Flamen, dan maken wij daar voortaan een TR voor aan. Het is moeilijk, maar er wordt vanaf nu gewoon niet meer op een troll gereageerd.
Dit is een laatste waarschuwing voor de troll(s) in het topic, maar ook voor degene die er weer in trappen.
Als iemand loopt te Trollen en/of Flamen, dan maken wij daar voortaan een TR voor aan. Het is moeilijk, maar er wordt vanaf nu gewoon niet meer op een troll gereageerd.
Dit is een laatste waarschuwing voor de troll(s) in het topic, maar ook voor degene die er weer in trappen.