[Mac OS X Lion] Ervaringen & Discussie - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 21 Laatste
Acties:
  • 109.490 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florissant
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 22:14
OkeOkeOke schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 01:07:
[...]

Geen idee, weet alleen dat je eerst alle SL updates moet installeren.
Doet software update op je iMac het wel?
Ja die werkt wel gewoon :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:02
Vreemd?
Misschien toch dvd erin en SL opnieuw installeren?

[ Voor 13% gewijzigd door OkeOkeOke op 22-07-2011 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Waren we er al achter trouwens, dat de nieuwe Airs en minis Lion niet los meegeleverd krijgen, maar in plaats daarvan via Internet recoveren als je HDD dood gaat?

http://www.apple.com/macosx/recovery/

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florissant
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 22:14
Top het werkt nu wel, hoe? Ik heb geen flauw idee..
Misschien hoort deze vraag hier niet helemaal thuis, maar hoe kan ik nu m'n time machine back-up van mijn iMac op m'n MacBook gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Apple announced today that more than 1 million copies of OS X Lion have been downloaded from the Mac App Store worldwide in the day it has been available. Apple notes users are buying Lion faster than any other OS release in Apple's history.
Nu jullie allemaal een aantal dagen met Lion hebben gewerkt, hoe bevalt Mission Control jullie?

Ik moet eerlijk toegeven dat ik echt niet anders meer zou willen. Links mail - midden Safari & rechts iCalc, hoezo ideaal!

Het valt mij echt op dat de snelheid echt prima is. Ik heb zelf een Air 2010, 2gb & 128gb ssd. Maar toch loopt het echt vlekkeloos

[ Voor 44% gewijzigd door Toppe op 22-07-2011 06:47 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig, heb bijna door dit gehele topic heen gelezen en tot zover niets over VPN problemen met Lion.

'Elders op het web' regent het problemen met VPN, de ingebouwde Cisco client etc. Maar ook met PGP encryptie, Lotus Notes (ok dat gebruiken veel particulieren niet).

Als gevolg van de VPN problemen kan ik niet eens over naar Lion met mijn splinternieuwe MBP 15... :|

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2011 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Toppe schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 06:41:
[...]

Nu jullie allemaal een aantal dagen met Lion hebben gewerkt, hoe bevalt Mission Control jullie?

Ik moet eerlijk toegeven dat ik echt niet anders meer zou willen. Links mail - midden Safari & rechts iCalc, hoezo ideaal!

Het valt mij echt op dat de snelheid echt prima is. Ik heb zelf een Air 2010, 2gb & 128gb ssd. Maar toch loopt het echt vlekkeloos
Hoe doe jij het precies dan om links Mail te doen en rechts iCal? Ik kan ze niet organiseren voor zover ik weet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Ik denk dat ie spaces bedoelt, maar dan had ie hetzelfde natuurlijk ook al prima in SL kunnen doen :P

[ Voor 55% gewijzigd door Bosmonster op 22-07-2011 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interfico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-09 19:59
Tijn89 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 00:49:
[...]

Clean install op een macbook pro late2008 en ik heb ook lichtjes die standaard aan staan in het dock. Misschien hangt het van je hardware af, bijvoorbeeld of je een ssd hebt of niet. Weet niet of dit ook al in de gm en andere dp's zo was?
Ik had met mijn 2009 mbp mét SSD hetzelfde. Wel maakte ik op Snow Leopard gebruik van Candybar om de lichtjes zelf al onzichtbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 02:24:
Waren we er al achter trouwens, dat de nieuwe Airs en minis Lion niet los meegeleverd krijgen, maar in plaats daarvan via Internet recoveren als je HDD dood gaat?

http://www.apple.com/macosx/recovery/
Nee, er zit een speciale restore partitie op je harddisk.

zie: http://arstechnica.com/ap...x-10-7.ars/2#installation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:20
Interfico schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 07:55:
[...]

Ik had met mijn 2009 mbp mét SSD hetzelfde. Wel maakte ik op Snow Leopard gebruik van Candybar om de lichtjes zelf al onzichtbaar te maken.
Bedoel je die balletjes onder geopende programma's? Dock voorkeuren -> toon aanduiding voor geopende pogrammas aan/uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-08 07:41
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 07:24:
Grappig, heb bijna door dit gehele topic heen gelezen en tot zover niets over VPN problemen met Lion.

'Elders op het web' regent het problemen met VPN, de ingebouwde Cisco client etc. Maar ook met PGP encryptie, Lotus Notes (ok dat gebruiken veel particulieren niet).

Als gevolg van de VPN problemen kan ik niet eens over naar Lion met mijn splinternieuwe MBP 15... :|
Net geprobeerd, kan met de ingebouwde VPN (pptp) prima inloggen op cjb.net.

Overigens 'Mission Control' bevalt me prima.
Verder nog geen problemen gehad.

MAMP, Photoshop 5, VMware, X Windows, Macports doen het allemaal prima.

Alleen vind ik jammer dat alleen de Apple programma's in full screen kunnen zoals Safari.Preview, Mail, maar dus niet Photoshop, Firefox, etc.

[ Voor 9% gewijzigd door skatebiker op 22-07-2011 08:15 ]

Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:46

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ervaring met nieuwe Radiator voor de Sparc NAS systemen en Lion;

AFP werkt als een trein (heb niets hoeven veranderen na de FW upgrade) en Time machine werkt prima. Let er even op dat je, als je Time machine verwijst naar je NAS, dat je de standaard gebruikersnaam "ReadyNAS' gebruikt, in combinatie met het wachtwoord wat je in de NAS hebt opgegeven.

Dan zou alles naar behoren moeten werken :)

Launchpad vindt ik maar niks, misschien komt dat nog. Op zich wel handig om al je programma;s overzichtelijk bij elkaar te hebben, aan de andere kant; ik start de meeste programma's via spotlight :) (te lui om handen van toetsenbord af te halen :) )

Mission control moet ik nog even aan wennen, maar ziet er wel cool uit.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interfico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-09 19:59
stormfly schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 08:02:
[...]

Bedoel je die balletjes onder geopende programma's? Dock voorkeuren -> toon aanduiding voor geopende pogrammas aan/uit
Weet ik, maar standaard stonden ze weer aan in Lion, net als bij sommigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Ik heb net windows opnieuw erop geknalt, en het lijkt er op dat in bootcamp eindelijk recente(re) nvidia drivers te vinden zijn (261.41).

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 15:17
Nadat ik mijn eerste kernel panic al gehad heb met Lion startte ik het beest vanmorgen op en bleek de helft van mijn hardware niet geinstalleerd?!

Een herstart duurde vreselijk lang maar nu draait alles weer. Ik blijf het nogal vreemd vinden.

Mission control werkt mooi, maar ik mis het vierkant met spaces. Zo kon ik namelijk heel simpel met 1 klik alle 4 de schermen benaderen, maar ik nu meerdere malen de snelkoppeling moet gebruiken om bijvoorbeeld in scherm 3 te komen. (Als iemand een oplossing heeft hoor ik het graag!)

Launchpad vind ik maar niets, in mijn ogen echt absoluut geen meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt desktops toevoegen in mission control, je apps erin draggen.
3 vingers omhoog en je zit in mission control, zie daar weinig verandering, maar kan me voorstellen dat je iets gewend bent waar je niet meer naar terug kan.
Photoshop bijvoorbeeld is een beetje een raar pakket icm met MC, want het gedraagt zich niet als een volledige app (als er geen foto open staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 08:43:
je kunt desktops toevoegen in mission control, je apps erin draggen.
3 vingers omhoog en je zit in mission control, zie daar weinig verandering, maar kan me voorstellen dat je iets gewend bent waar je niet meer naar terug kan.
Photoshop bijvoorbeeld is een beetje een raar pakket icm met MC, want het gedraagt zich niet als een volledige app (als er geen foto open staat).
Ja dat snap ik, maar dan moet ik nog wel aanklikken welke ik wil, over gewoon doorschuiven tot ik er ben.
Voorheen kon ik degene links(4), onder(3) en rechts(2) van mij met 1 bewegen tevoorschijn halen. Dat lukt mij nu niet meer.

Photoshop deed exact hetzelfde met Spaces voorheen, dus dat ben ik wel gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Caneezy schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 22:32:
De mensen die hier Twitter gebruiken onder Lion, welke applicatie gebruiken jullie en waarom? Ik twijfel nu tussen (Twitter for Mac) of Tweetdeck (Voor een expose).

Iemand?
Ik gebruik Kiwi, vanwege de vele skins.

Gisteren heb ik Lion opnieuw gedownload om een clean install te kunnen doen. De huidige is een upgrade.
Kan een clean install ook vanaf de recoverypartitie? Ik heb gisteren een keer opgestart met option ingedrukt en gekozen voor de recoverypartitie, maar biedt die installeer de mogelijkheid om de bestaande partitie te formatteren? Dat scheelt weer een dvd branden dan wel een usb-stick formatteren :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-08 10:59
Ligt het nu aan mij of moet je andersom swipen naar vorige te willen?
In MC moet je naar links swipen om het scherm rechts te krijgen (net als scrollen, de content aan de kant vegen) terwijl je naar links moet swipen om naar Vorige te gaan.... Daar veeg je nu juist de content ernaar toe :S

Edit> ik bedoel in fullscreen apps... in MC is het ook andersom... wel vreemd, 2 richtingen op moeten swipen voor maar 2 uitzonderingen :S

o... en ik zie dat je in Safari niet meer op de "mooie manier" naar vorige kan... hij gaat nu gewoon en de eerste dag zag je de hele pagina mooi naar rechts schuiven...

[ Voor 35% gewijzigd door callous op 22-07-2011 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
callous schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 09:05:
Ligt het nu aan mij of moet je andersom swipen naar vorige te willen?
In MC moet je naar links swipen om het scherm rechts te krijgen (net als scrollen, de content aan de kant vegen) terwijl je naar links moet swipen om naar Vorige te gaan.... Daar veeg je nu juist de content ernaar toe :S

Edit> ik bedoel in fullscreen apps... in MC is het ook andersom... wel vreemd, 2 richtingen op moeten swipen voor maar 2 uitzonderingen :S

o... en ik zie dat je in Safari niet meer op de "mooie manier" naar vorige kan... hij gaat nu gewoon en de eerste dag zag je de hele pagina mooi naar rechts schuiven...
Dat klopt, net als op je iphone en ipad.

Dit kun je uitzetten bij System preferences -> Keyboard -> Iets met content reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
Kernel Panic numero Dos inmiddels gehad. Volgens mij gaat er iets niet goed? Doe niets moeilijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:08
funkeey schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 09:09:
Kernel Panic numero Dos inmiddels gehad. Volgens mij gaat er iets niet goed? Doe niets moeilijks.
is je geheugen wel in orde en zie je waar die op dumpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
funkeey schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 09:08:
[...]

Dat klopt, net als op je iphone en ipad.

Dit kun je uitzetten bij System preferences -> Keyboard -> Iets met content reverse
Dat is niet wat ik bedoel... ik wil het niet uitzetten... dat scrollen en fullscreens swipen is prima... maar ik vind het raar dat je juist alle andere swipes op de "oude" manier moet doen... dus je moet op 2 verschillende manieren swipen... niet logisch IMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:48

The_DoubleU

Tweaker in München

Gisteren een upgrade gedaan op een MB Pro. Na de eerste reboot was mijn systeem haast onbruikbaar het leek wel of ik maar 1mb geheugen had. Maar genoeg geheugen vrij en ook de CPU was niet volbelast. Ik denk dat het komt door spotlight index en mobile backup. Na een uurtje liep alles al wat vlotter. Hoewel ik soms wel het gevoel heb of er bij bepaalde acties een seconde vertraging in zit.

1 ding wat mij opviel is dat je nu je Appel ID kunt invullen bij je account, waarschijnlijk voor de aankomende iCloud.

Scrollen is wennen maar bevalt goed, hoewel nu op werk (windows) ik weer moet wennen aan 'omgekeerd' scrollen. :)

Mail is een grote verbetering en werk erg fijn full screen.
Safari full screen beviel mij niet totdat ik ontdekte dat je je bookmarkbar altijd kunt laten weergeven.

Een vraagje heb ik nog, is het mogelijk om in MissionControl de fullscreens apps te verplaatsen?
Ik heb nu desktop - mail - safari - ical
Ik wil desktop - safari - mail - ical

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
The_DoubleU schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 09:32:
Gisteren een upgrade gedaan op een MB Pro. Na de eerste reboot was mijn systeem haast onbruikbaar het leek wel of ik maar 1mb geheugen had. Maar genoeg geheugen vrij en ook de CPU was niet volbelast. Ik denk dat het komt door spotlight index en mobile backup. Na een uurtje liep alles al wat vlotter. Hoewel ik soms wel het gevoel heb of er bij bepaalde acties een seconde vertraging in zit.

1 ding wat mij opviel is dat je nu je Appel ID kunt invullen bij je account, waarschijnlijk voor de aankomende iCloud.

Scrollen is wennen maar bevalt goed, hoewel nu op werk (windows) ik weer moet wennen aan 'omgekeerd' scrollen. :)

Mail is een grote verbetering en werk erg fijn full screen.
Safari full screen beviel mij niet totdat ik ontdekte dat je je bookmarkbar altijd kunt laten weergeven.

Een vraagje heb ik nog, is het mogelijk om in MissionControl de fullscreens apps te verplaatsen?
Ik heb nu desktop - mail - safari - ical
Ik wil desktop - safari - mail - ical
De volgorde van je spaces wordt bepaald aan de hand hoevaak je 1 gebruikt... die komt verder naar voren... of je dit kan aanpassen, weet ik (nog) niet...
en je kan alle apps verplaatsten door in de space te gaan staan waar je hem hebben wil, dan met de rechter muisknop op het icoon in de dock klikken > opties > verplaatsen naar hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Adobe heeft echt geen idee wat ze doen:

Adobe Retracts Claim Suggesting Lion May Lack Support for Flash Hardware Acceleration

bron: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1194099

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 08:01:
[...]

Nee, er zit een speciale restore partitie op je harddisk.

zie: http://arstechnica.com/ap...x-10-7.ars/2#installation
Hallo, ga die pagina waar ik naar linkte eens lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
matty___ schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 09:31:
[...]

is je geheugen wel in orde en zie je waar die op dumpt?
Ik neem aan van wel, waar controlleer ik dat en ik weet niet waar hij op dumpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:15

f.h

Lion bevalt tot nu tot erg prima eigenlijk. Mission Control ga ik waarschijnlijk niet gebruiken, maar ik vind Launchpad wel handig. Gebruik het voornamelijk op mijn Mini die ik 'bestuur' via Schermdeling en aangezien via die methode lang niet alle sneltoetsen werken is dit een rapper manier om Apps te starten.

Ik vind het overigens wel een heel karwei om Launchpad goed in te richten, 1 voor 1 icoontjes verschuiven/in mapjes stoppen vind ik niet echt ideaal en heb ik dus ook nog niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Het schijnt dat niet bij iedereen Click2Flash werkt. ( ik was er 1 van) app geinstalleerd, en nog steeds een zooi met flash in mijn browser.

De oplossing:

Click2Flash instaleren via Extensions !

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
funkeey schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 09:40:
[...]

Ik neem aan van wel, waar controlleer ik dat en ik weet niet waar hij op dumpt.
krijg je de dump niet op je scherm te zien?. geen idee of memcheck CDtje ook op een mac te booten is. Is linux zou dus wel moeten werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist Lion uit de Appstore gedownload..... 6 minuten!
+1 voor Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Wie betaalt er een fortuin voor de internet verbinding? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Destianto schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 09:51:
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De baas uiteraard ;)
Maar aan Apples kant zijn dus ook zeker geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Zijn hier mensen die het verschil tussen een clean install en upgrade hebben kunnen testen? Ik twijfel namelijk of ik een clean install zal gaan doen vandaag.

Ik lees in een topic over clean install dat iemand zegt dat het wel echt vloeiender werkt. Is dit echt zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik heb gekozen om eerst voor een upgrade te gaan om te kijken of het wat is.

Ik had 45 gb (SSD) beschikbaar, daarna lion gedownload ~ 4.7 gb - geinstalleerd, en tijdens de eerste boot had ik weer 50 gb beschikbaar SL word dus wel degelijk overschreven.

Beter, ik betwijfel het. Al hoewel ik wel altijd een voorstander ben, lijkt het me dit keer niet noodzakelijk. Mijn MBA is supersnel. En vindt nergens "achtergebleven" bestanden van SL terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
matty___ schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 09:47:
[...]

krijg je de dump niet op je scherm te zien?. geen idee of memcheck CDtje ook op een mac te booten is. Is linux zou dus wel moeten werken..
Ja, die dump kreeg ik wel te zien, maar ik werd er persoonlijk niet veel wijzer van.

Op dit moment is mijn iMac ook weer gloeiend heet. Links bovenin kan je hem amper aanraken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Als je een DMG downloade, dan werd die automatisch gemound... nu niet meer.. iemand een idee waar dat in te stellen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:10
Ik vind dat full screen werken helemaal niks. Het grote voordeel van OSX tov Windows toen ik 6 jaar geleden overstapte, was juist de niet-fullscreen gedachte van OSX. Snel switchen met exposé, nooit je hele scherm gevuld, waardoor je snel naar achterliggende programma's kunt.
Ik ben blij dat het een optie is, maar ik zal het weinig gaan gebruiken. Zeker niet als ik een 1080p scherm op mijn MBP heb aangesloten, dan is het al helemaal nutteloos.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:46

Pixeltje

Woo-woohoo!

Destianto schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:04:
Ik heb gekozen om eerst voor een upgrade te gaan om te kijken of het wat is.

Ik had 45 gb (SSD) beschikbaar, daarna lion gedownload ~ 4.7 gb - geinstalleerd, en tijdens de eerste boot had ik weer 50 gb beschikbaar SL word dus wel degelijk overschreven.

Beter, ik betwijfel het. Al hoewel ik wel altijd een voorstander ben, lijkt het me dit keer niet noodzakelijk. Mijn MBA is supersnel. En vindt nergens "achtergebleven" bestanden van SL terug.
Dat is dan wel weer interessant.. kunnen al mijn instellingen en programma's gewoon blijven draaien.
Ik ga een update proberen. Als het niet bevalt kan ik altijd nog een clean install doen;)

Ik heb, om te testen met mijn nas, lion op een aparte partitie geïnstalleerd, maar nu (door veel bende op SL partitie) wel erg weinig ruimte over :P

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
RobbieB schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:08:
Ik vind dat full screen werken helemaal niks. Het grote voordeel van OSX tov Windows toen ik 6 jaar geleden overstapte, was juist de niet-fullscreen gedachte van OSX. Snel switchen met exposé, nooit je hele scherm gevuld, waardoor je snel naar achterliggende programma's kunt.
Ik ben blij dat het een optie is, maar ik zal het weinig gaan gebruiken. Zeker niet als ik een 1080p scherm op mijn MBP heb aangesloten, dan is het al helemaal nutteloos.
Ik vind het juist fantastisch, vooral in combi met full screen switching... i like it...
maare... zitten alle schermen tegenwoordig niet al boven de 1080p ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Destianto schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 09:44:
Het schijnt dat niet bij iedereen Click2Flash werkt. ( ik was er 1 van) app geinstalleerd, en nog steeds een zooi met flash in mijn browser.

De oplossing:

Click2Flash instaleren via Extensions !
Over extentions gesproken: die zijn extreem veel sneller geworden. In Safari 5.0 had ik een aantal Facebook-extentions, waardoor Facebook af en toe niet vooruit te branden was. In de huidige versie gaat dat op de een of andere manier veel sneller.

Ik werk nu ook gemakkelijker met iChat. Ik ben nog wel op zoek naar goede plugins voor iChat. Het schijnt dat iChat nu service plug-ins ondersteunt, om andere chatplatformen aan te sluiten.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Pixeltje schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:08:
[...]

Dat is dan wel weer interessant.. kunnen al mijn instellingen en programma's gewoon blijven draaien.
Ik ga een update proberen. Als het niet bevalt kan ik altijd nog een clean install doen;)

Ik heb, om te testen met mijn nas, lion op een aparte partitie geïnstalleerd, maar nu (door veel bende op SL partitie) wel erg weinig ruimte over :P
Dat was mijn idee.. ik heb nu ook een upgrade gedaan en binnenkort prop ik er een ssd in... dan doe ik een clean install... clean install is altijd beter, waarom... omdat je er dan verder niets op hebt staan en je meestal toch alleen dat gaat installeren wat je nodig hebt... na een upgrade heb je vaak nog de rotzooi van testjes enzo van ervoor... sja... clean install lijkt mij daarom altijd beter, geen instellingen, caches etc meer van oude installaties... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
callous schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:10:
[...]

Ik vind het juist fantastisch, vooral in combi met full screen switching... i like it...
maare... zitten alle schermen tegenwoordig niet al boven de 1080p ?
21,5" iMac is 1920*1080 en ik heb zelf ook een full-HD scherm aan m'n MBP hangen.. Ik denk dat het de meest gebruikte resolutie v/h moment is. Maar moet je eens voorstellen dat je mail of iCal fullscreen hebt staan op een 27", dat werkt toch voor geen meter. Alleen voor iTunes vind ik het nog enigzins handig, maar gebruik het eigenlijk niet.

Nog een frustratie. Als je een videopodcast in iTunes opent (en je hebt iTunes niet fullscreen), en je wilt die podcast fullscreen bekijken, verschuift hij hem naar een aparte space. Als je dan op escape drukt (wat er vroeger voor zorgde dat je beeld weer in iTunes kwam en de podcast gewoon doorspeelde) stopt hij met spelen. AAAARGH!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Weer een bug ontdekt...
Als je een tap sluit in Safari dan krijg je automatisch de tap ervoor in beeld.... die heeft geen kruisje meer... bij mij...

edit: pas als ik switch naar een andere tap en terug, krijg ik dat kruisje wel om alsnog die tap te sluiten...pfff

[ Voor 28% gewijzigd door callous op 22-07-2011 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
callous schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:16:
Weer een bug ontdekt...
Als je een tap sluit in Safari dan krijg je automatisch de tap ervoor in beeld.... die heeft geen kruisje meer... bij mij...
Als het de enige tab is die open staat klopt dit, anders is het idd een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
denk je echt dat dat de situatie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
callous schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:17:
denk je echt dat dat de situatie is?
Geen idee, stond niet bij je post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
RobbieB schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:17:
[...]

Geen idee, stond niet bij je post...
zucht... nee, natuurlijk niet.. er zijn meer tabs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_v_94
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 03:07
Heeft toevallig al iemand een reactie op de mail van apple voor de gratis mac osx lion de na 6 juni bestel actie via optie 2?

Ze zeiden dat het 24 uur ging duren.

Op 20 juli 16:12 kreeg ik een bevestiging dat de aanvraag is ontvangen.

De mail:

Je aanvraag is ontvangen en wordt momenteel verwerkt.

We sturen je een code voor de Mac App Store zodra je aanvraag is verwerkt.

Noteer het referentienummer van je aanvraag:

Met vriendelijke groet,

Apple.

Dit is dus al 42 uur later. Niet dat ik haast heb, maar vind het gewoon raar.
Hopelijk hoor ik van iemand die hier ook nog op wacht of hem al heeft ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Pixeltje schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:08:

callous schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:12:
Dat was mijn idee.. ik heb nu ook een upgrade gedaan en binnenkort prop ik er een ssd in... dan doe ik een clean install... clean install is altijd beter, waarom... omdat je er dan verder niets op hebt staan en je meestal toch alleen dat gaat installeren wat je nodig hebt... na een upgrade heb je vaak nog de rotzooi van testjes enzo van ervoor... sja... clean install lijkt mij daarom altijd beter, geen instellingen, caches etc meer van oude installaties... :)
Precies, ik ben de test dus ondergaan en het bevalt me op dit moment prima. Ook al heb ik een 256 gb SSD en een Time Machine backup, Had even geen zin om al mijn programmas en apps, voorkeuren etc opnieuw te instaleren.

Vooral op zo'n doordeweekse dag is dat een tijdrovende klus.

Wat betreft de "rotzooi/restjes/caches" zoals ik al zei, SL wordt voor c.a 4,5 GB overschreven wat resulteerde in ~ 4,5 gb toegenomen vrije ruimte.

Ik heb met DaisyDisk ook nog eens uitgebreid mijn SSD onder de loep genomen om het te inspecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-09 12:24
Krisp schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:10:
[...]
Ik werk nu ook gemakkelijker met iChat. Ik ben nog wel op zoek naar goede plugins voor iChat. Het schijnt dat iChat nu service plug-ins ondersteunt, om andere chatplatformen aan te sluiten.
Ik zou inderdaad een plugin voor MSN wel waarderen. Heb nu geen MSN erop staan omdat het naar mijn mening te bloated is. Mijn MSN loopt nu via Jabber maar dat is ook niet altijd even soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren ook Lion geïnstalleerd en ik moet zeggen dat ik eigenlijk niet zo onder de indruk ben van de vernieuwingen. Jammer genoeg werkt AirDrop ook niet op mijn Early 2008 MacBook, maar dat noemen ze vooruitgang zeker :)

Wel heb ik gemerkt dat sinds de installatie van Lion er steeds een nieuwe "Gedeelde computer" is bijgekomen, die nergens in ons huis te bespeuren is (onder de naam brn001ba90fb160). Heeft nog iemand dit gemerkt, of beter nog: Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat die niet meer verschijnt? Voor Lion kan ik mij niet herinneren dat die er stond...

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/0A2H2n1G1E0R3Y471G0e/screen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@ Dangerpaki

Is de dashboard widget niet iets voor je? Zelf niet getest, maar kwam hem toevallig tegen.

[ Voor 18% gewijzigd door Greatsword op 22-07-2011 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:36:
Wel heb ik gemerkt dat sinds de installatie van Lion er steeds een nieuwe "Gedeelde computer" is bijgekomen, die nergens in ons huis te bespeuren is (onder de naam brn001ba90fb160). Heeft nog iemand dit gemerkt, of beter nog: Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat die niet meer verschijnt? Voor Lion kan ik mij niet herinneren dat die er stond...
Is er een kans dat iemand anders op je netwerk zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
dangerpaki schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:33:
[...]

Ik zou inderdaad een plugin voor MSN wel waarderen. Heb nu geen MSN erop staan omdat het naar mijn mening te bloated is. Mijn MSN loopt nu via Jabber maar dat is ook niet altijd even soepel.
MSN ben ik inmiddels weg van, maar ik zou een IRC-plugin wel waarderen. :) Door de troep van oude plug-ins voor iChat kan ik echter niet vinden waar zoiets te vinden is.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@ Viavo,

Finder > Voorkeuren , tabblad "Nagivatie Kolom", Deslecteren wat je niet wilt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb sinds gisteren ook Lion geïnstalleerd en ik moet zeggen dat ik eigenlijk niet zo onder de indruk ben van de vernieuwingen. Jammer genoeg werkt AirDrop ook niet op mijn Early 2008 MacBook, maar dat noemen ze vooruitgang zeker :)

[afbeelding]
Kijk even welke computer dat MAC-adres heeft: 00:1b:a9:0f:b1:60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coady
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-08 21:11
Ik zie hier niet veel meldingen over het nieuw vormgegeven Dashboard voorbij komen. Persoonlijk vond ik de oude, waarbij de dashboard items boven je bureaublad zweven een stuk mooier en praktischer om even snel iets te checken (rss, weer, websnippet). Nu schuift het hele bureaublad weg als je even iets wilt bekijken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous

[afbeelding]
VM misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:45
Sard0niX schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:57:
Ik zie hier niet veel meldingen over het nieuw vormgegeven Dashboard voorbij komen. Persoonlijk vond ik de oude, waarbij de dashboard items boven je bureaublad zweven een stuk mooier en praktischer om even snel iets te checken (rss, weer, websnippet). Nu schuift het hele bureaublad weg als je even iets wilt bekijken :(
Qua tijd enzo scheelt het 0,0 :P. Snap het probleem niet helemaal. Je moest in SL ook 2 handelingen doen (dashboard openen, en weer sluiten). Dat is nu niet anders, het enige is dat in plaats van je desktop wat donker word en de widgets van overal vandaan komen, je desktop nu naar rechts verschuift :P.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
SanderPS3 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 11:00:
[...]

Qua tijd enzo scheelt het 0,0 :P. Snap het probleem niet helemaal. Je moest in SL ook 2 handelingen doen (dashboard openen, en weer sluiten). Dat is nu niet anders, het enige is dat in plaats van je desktop wat donker word en de widgets van overal vandaan komen, je desktop nu naar rechts verschuift :P.
Je moet wel HELEMAAL naar links navigeren he.. dus als je stuk of 10 spaces hebt... ;~)

O... edit: Hot Corners... is voor veel een oplossing :D

[ Voor 5% gewijzigd door callous op 22-07-2011 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:23
Wat me begint te irriteren en het is al 3x voorgekomen bij een herstart is dat hij de folder in FInder openlaat waar hij dus NIET is gebleven. Ik reboot me PC terwijl ik in folder "Downloads" ben, wanneer hij weer opstart komt hij met Finder open bij de map "MacOS", dit met "herstel vensters na stoppen en opnieuw openen programma's" aangevinkt of uitgevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
callous schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 11:01:
[...]

Je moet wel HELEMAAL naar links navigeren he.. dus als je stuk of 10 spaces hebt... ;~)

O... edit: Hot Corners... is voor veel een oplossing :D
Of gewoon Mission Control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
MrAcid schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 11:02:
[...]

Of gewoon Mission Control.
Ik zei het ook met een knipoog... maar toch met MC heb je nog een handeling extra... en hij zei ook, het was makkelijker... en das wel waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@ Caneezy,

Welke map wordt bij jou automatisch geopend?

Finder > Voorkeruen, "tabblad algemeen" - Toon in nieuwe Finder-Vensters: map "X"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

Gebruikt iemand AirDrop trouwens (of gaat het gebruiken)? Ik heb het gister even getest, maar ik denk niet dat ik het vooralsnog nuttig vind en hou het daarom voorlopig bij Dropbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Goede vraag, tevens geinterreseerd naar de "overdracht snelheid" enigzinds relatief aan usb 2.0?

[ Voor 21% gewijzigd door Greatsword op 22-07-2011 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
f.h schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 11:07:
Gebruikt iemand AirDrop trouwens (of gaat het gebruiken)? Ik heb het gister even getest, maar ik denk niet dat ik het vooralsnog nuttig vind en hou het daarom voorlopig bij Dropbox.
Dat zijn wel 2 verschillende diensten die niets met elkaar te maken hebben.. dropbox is 2 gig aan schijfruimte online, airdrop is een transportmiddel om bestanden van jou mac naar die van een ander te sturen zonder kabeltjes of instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

callous schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 11:09:
[...]

Dat zijn wel 2 verschillende diensten die niets met elkaar te maken hebben.. dropbox is 2 gig aan schijfruimte online, airdrop is een transportmiddel om bestanden van jou mac naar die van een ander te sturen zonder kabeltjes of instellingen
Hmm daar heb je wel gelijk in, ik gebruik echter Dropbox ook veel om kleine dingen van de ene naar de andere Mac te verplaatsen/kopieren. Dus voor mijn gebruik is het wel 'vergelijkbaar'. Waar het mij voornamelijk om gaat is dat je bij AirDrop elk bestand/zending moet accepteren en dat iedereen in het zelfde netwerk je kan zien.

Goed wellicht is het handig om grote bestanden (bijv. de OS X Lion dmg) over te zetten, dat heb ik dan weer niet geprobeerd. Maar voor klein/dagelijks gebruik vind ik het niet prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Destianto schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 11:04:
@ Caneezy,

Finder > Voorkeruen, "tabblad algemeen" - Toon in nieuwe Finder-Vensters: map "X"
De map "MacOS" bij het opstarten, heb het nu weer uitgevinkt en kijken of het nog steeds gebeurd, best irritant. Ik zie daar nergens over Finder-Vensters: Map X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Je weet dat je dat gewoon terug kunt zetten naar hoe het was he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
f.h schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 11:13:
[...]

Hmm daar heb je wel gelijk in, ik gebruik echter Dropbox ook veel om kleine dingen van de ene naar de andere Mac te verplaatsen/kopieren. Dus voor mijn gebruik is het wel 'vergelijkbaar'. Waar het mij voornamelijk om gaat is dat je bij AirDrop elk bestand/zending moet accepteren en dat iedereen in het zelfde netwerk je kan zien.

Goed wellicht is het handig om grote bestanden (bijv. de OS X Lion dmg) over te zetten, dat heb ik dan weer niet geprobeerd. Maar voor klein/dagelijks gebruik vind ik het niet prettig.
Ik heb maar 1 mac maar kan je niet ergens je andere mac's "vertrouwen"? zodat je niet elke keer weer moet accepteren? Of een script maken met automator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
@ Caneezy,

Gevonden en veranderd, net wakker dus lezen is wat moelijk haha! Thanks, hoop dat het nu verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Voor de mensen die alles Full-screen willen gebruiken, http://www.appletips.nl/m...licaties-onder-os-x-lion/ .

Ik ga het even proberen, lijkt me handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:31

mwa

Sinds Lion (de GM) gebeurd het regelmatig dat m'n macbook zich automatisch afsluit als de batterij bijna op is. Normaal (in SL tenminste) krijg je 10 minuten voor tijd een melding dat je batterij bijna op is, maar dat is nu niet het geval. Iemand enig idee hoe dit te verhelpen is? Is dit een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
@ Caneezy,

Zelfde probleem weer, ik herstart mijn MacBook Pro na het installeren van de maximizer plug-in, start hij op, komt finder met de map MacOS weer. Terwijl ik het heb uitgevinkt en standaardmap heb veranderd naar 'Jimmy" home map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero Grav
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-02 17:01
Kan je gelukkig terug aanpassen bij Mission Control > "Show Dashboard as a space" uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb sinds de launch van Lion deze op 3 Mac's geïnstalleerd (allemaal clean install), nu wil ik bestanden terugzetten die ik heb gebackupped op mijn externe FW800 schijf. Het probleem is dat ik mappen niet zomaar over kan zetten omdat er bepaalde mappen "in use" zijn. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik doe dus niet verplaatsen, maar echt "copy".

- Geprobeerd op verschillende Mac's, overal geeft ie dezelfde melding...
- Spotlight indexering staat uit op de externe HD aangezien ik hem heb toegevoegd bij "Privacy".
- Er staan geen programma's in de desbetreffende map, alleen maar foto's.
- Ik heb hidden files aangezet om te kijken in de folder, maar er staan geen andere zaken dan foto's.

De melding: "Een of meer onderdelen in 'MAPNAAM' kunnen niet worden gewijzigd, omdat ze in gebruik zijn".

Het rare is dat als ik alle mappen in de desbetreffende map selecteer en dan kopieer, het dan wel werkt en als ik een nieuwe hoofdmap aanmaak en daar alle subfolders inzet, dit ook gewoon werkt, maar als ik de nieuwe aangemaakte hoofdmap wil overzetten, deze dan opeens weer "in use" is... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Ik heb het nu toch ook even getest en ik merk echt geen verschil tussen een clean install en een upgrade. Zoals hier ook wordt gezegd door anderen overschrijft hij SL. Maak je dus niet teveel zorgen of de upgrade wel geschikt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Laatst online: 23-05 12:35
Een tip voor de Lion gebruikers: (Misschien in de firstpost plaatsen)

Bij het opstarten met option key kun je dus naar de recovery partitie gaan zoals jullie weten.
Maar dit is NIET veilig.
Je kunt in die recovery mode simpelweg terminal open met root rechten of zelfs OSX gewoon herinstalleren.
Je kunt gelukkig wel in die recovery mode een 'firmwarewachtwoord' instellen.

Ik raad iedereen dus aan om dit te doen!

(heb het topic nog niet gevolgd, dus sorry als het al voorgekomen is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Caneezy schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 11:02:
Wat me begint te irriteren en het is al 3x voorgekomen bij een herstart is dat hij de folder in FInder openlaat waar hij dus NIET is gebleven. Ik reboot me PC terwijl ik in folder "Downloads" ben, wanneer hij weer opstart komt hij met Finder open bij de map "MacOS", dit met "herstel vensters na stoppen en opnieuw openen programma's" aangevinkt of uitgevinkt.
Dit heb ik met Steam gehad, in plaats van het programma opent hij de map waar de executable in te vinden is (in de app-package dus).

gewoon even naar Syteemvoorkeuren, "gebruikers", tabbladje "inloggen", en de betreffende map weggooien.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Anoshky schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:07:

Bij het opstarten met option key kun je dus naar de recovery partitie gaan zoals jullie weten.
Maar dit is NIET veilig.
Je kunt in die recovery mode simpelweg terminal open met root rechten of zelfs OSX gewoon herinstalleren.

En hoe doe je dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 12:38
Tadaaaa, oplossing voor je: Onder system preferences > mission control vink je "show dashboard as a space" uit en je hebt je oude dash weer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:05
VRAAGJE!

Ik ga een nieuwe hdd halen binnenkort, ik draai nu nog SL. Is het verstandiger om te wachten op HDD, SL te installeren en dan een update te doen naar Lion, Lion los te kopen, of gewoon niet te updaten?

Betreft een Macbook '08 Unibody met 2.0GHz C2D, 4GB (zelf geplaatst) RAM en de 9400M GPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Je mag een topic report aanmaken, maar het is niet de bedoeling om moderator te spelen.

[ Voor 90% gewijzigd door Hoedje op 23-07-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoshky schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:07:

Maar dit is NIET veilig.

Dat is niets nieuws. Dat kon vroeger al met een cd.

De enige manier om dat écht te voorkomen is FileVault 2 aanzetten. Nouja een reinstall voorkom je er niet mee, maar iemand die met root rechten door je filesystem kan banjeren wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:05
Destianto schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:22:
Waarschuwing:
Specifieke vragen en problemen moeten in een nieuw topic worden gepost
Is dat zo? ik dacht dat voor zo'n simpele vraag ik beter in een ervaringen discussie kon posten.

Nouja, dan bevuilen we het maar weer met een topic die 3 replies krijgt...

[ Voor 37% gewijzigd door Crazy-Al op 22-07-2011 12:23 . Reden: Quote vergeten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Magic schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:08:
[...]

Dit heb ik met Steam gehad, in plaats van het programma opent hij de map waar de executable in te vinden is (in de app-package dus).

gewoon even naar Syteemvoorkeuren, "gebruikers", tabbladje "inloggen", en de betreffende map weggooien.
Heb de map van Steam weg gehaald en bij Preferences - Algemeen heb ik het uigevinkt. Hopelijk krijg ik nu geen MAP open wanneer ik me MacBook opstart. Ander vraag? via SL start Twitter for Mac automatisch geminimaliseerd, bij Lion opent hij, kan ik hem ook geminimaliseerd laten opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 12:38
Caneezy schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:28:
[...]
via SL start Twitter for Mac automatisch geminimaliseerd, bij Lion opent hij, kan ik hem ook geminimaliseerd laten opstarten?
En hetzelfde voor skype?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Hebben meer mensen hier problemen met TextEdit? De app.

Als ik deze opstart blijft het icoontje maar stuiteren in de dock en er gebeurt verder niets.

Zou iemand het eens uit kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Zit onder Login items in System Preferences > Users & Groups.

Vink "Hide" aan voor de applicatie die je mee wilt starten met het opstarten van OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nipje schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:33:
Hebben meer mensen hier problemen met TextEdit? De app.

Als ik deze opstart blijft het icoontje maar stuiteren in de dock en er gebeurt verder niets.

Zou iemand het eens uit kunnen testen?
Werkt hier gewoon als vanouds.
Enige verschil tov Snow Leopard is dat nu de oude text er nog steeds staat (Versions aan het werk, dus)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:43:
[...]

Kijk even welke computer dat MAC-adres heeft: 00:1b:a9:0f:b1:60.
Kan je me uitleggen hoe dat moet? Via Google vind ik het niet direct.

Bij mijn weten kan er niemand op het netwerk, maar heb voor alle veiligheid het paswoord voor WiFi veranderd. De computer is echt nog steeds verbonden.

Ook heb ik geen VM draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Smultie schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:45:
[...]

Werkt hier gewoon als vanouds.
Enige verschil tov Snow Leopard is dat nu de oude text er nog steeds staat (Versions aan het werk, dus)...
Hmm, enig idee wat bij mij dan het probleem zou kunnen veroorzaken? Hij blijft maar stuiteren ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:32
r_v_94 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:27:
Heeft toevallig al iemand een reactie op de mail van apple voor de gratis mac osx lion de na 6 juni bestel actie via optie 2?

Ze zeiden dat het 24 uur ging duren.

Op 20 juli 16:12 kreeg ik een bevestiging dat de aanvraag is ontvangen.

De mail:

Je aanvraag is ontvangen en wordt momenteel verwerkt.

We sturen je een code voor de Mac App Store zodra je aanvraag is verwerkt.

Noteer het referentienummer van je aanvraag:

Met vriendelijke groet,

Apple.

Dit is dus al 42 uur later. Niet dat ik haast heb, maar vind het gewoon raar.
Hopelijk hoor ik van iemand die hier ook nog op wacht of hem al heeft ontvangen.
Hier ook nog niks... gisteren plaatste iemand hier een post dat Apple had aangegeven dat het 48 uur kon duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Nipje schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:48:
[...]

Hmm, enig idee wat bij mij dan het probleem zou kunnen veroorzaken? Hij blijft maar stuiteren ;(
2 minuten laten stuiteren en het is opgelost. Bedankt voor het testen :)
Pagina: 1 ... 7 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke vragen en problemen moeten in een nieuw topic worden gepost. Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem of vraag de aandacht die het verdient. Dit topic is alleen bedoeld om goed onderbouwde ervaringen te delen.