Voor zover ik weet heeft riot hier nog geen uitspraken over gedaan. Maar er staan wel erg veel "NERF IRELIA QQ" threads op het lol forum dus het zou kunnen dat mensen het hier door denken. Ze word in ieder geval niet de volgende patch generfed, en als ze haar al zouden nerfen word het denk ik geen grote.
Heb zelf redelijk veel ervaring met irelia en je moet haar eigenlijk altijd solo top spelen (mits je een jungler hebt dus). Voor runes speel ik haar met :
Armor pen reds
Armor yellows
Flat magic resist blues
Health regen/5 Quints
Qua masteries ga ik voor 0/21/9 voor nog meer lane controll
Voor summoner spells ga ik bijna altijd voor flash + teleport met af en toe een flash + ignite combo.
Ik start een regroth pendant + health pot, op die manier kun je simpel farmen early game zonder al te veel damage te ontvangen. Mijn regroth pentant bouw ik uit naar een philosophers stone en mijn eerste grote aankopen zijn Mercury threads + Wits end.
Meestal ziet mijn final build er als volgt uit.
Merc threads
Wits end
Trinity force
Atma's impaler
Force of nature
Randuins omen
Optional items zijn:
Guardians angel, warmogs armor, youmuu's ghostblade, madreds bloodrazor
In princiepe bouw je haar dus full tank + trinity force.
Mijn skill priority is als volgt R>W>E>Q met de eerste 3 levels een puntje in E,Q en W.
Haar true damage is gewoon erg goed en er is maar 1 manier om je er tegen te beschermen is dat is een frozen heart halen (atack speed decrease)
Met deze build ben je ontzettend tanky, Ben je niet de CC'en en doe je ontzettend veel damage. Als iemand geen defense haalt dan hebben ze geen schijn van kans, Ook eindig je gewoon met ongeveer 450 movement speed en 41 crit chance (als je alle pots hebt late game)
[
Voor 3% gewijzigd door
Intruder op 05-10-2011 15:20
]