Kan je ook wel deels begrijpen.djengizz schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:27:
[...]
En dat is nu precies mijn punt. Die vroege lifesteal zorgt ervoor dat je overextend.
Ik zie ook eigenlijk alleen op laag nivo of eventueel bij wat zeldzame jungle builds zo vroeg lifesteal zonder de bijbehorende damage. Als je ook nog eens voor HP quints gaat op Vayne vind ik het helemaal overbodig.
Ik wil hiermee helemaal niet zeggen dat jij het fout doet maar ik probeer het te begrijpen. Ik heb namelijk precies over dit punt veel gelezen omdat ik als newb lifesteal rushen zo mooi vond (i.c.m. auto attacking minions) en niet begreep waarom dit niet meer standaard is.
Dat jij escape mechanismes hebt (zoals de meeste champs) is mooi maar helpt je echt niet altijd vs de (dubbel) CC van je lane opponent en de ganking jungler.
Maar als ik in de situatie zit dat ik moet lifestealen dan zal dit vaak het gevolg zijn van een goede actie / kill / assist en hiermee zal ik dan nog steeds de enemy in kwestie hebben laten base. Mocht het geval zijn dat de enemy mij aan het harassen is dan zal dit *vaak* gepaard gaan met pushen van hun kant. Als ik de enemy heb laten basen zoals eerder bescheven dan heb ik gewoon alle ruimte om te life stealen / pushen. Mocht de jungler dan komen ganken dan heb ik nog altijd genoeg escape routes ookal zal mij dit wel in het ergste geval summoners kosten.
Dit is allemaal dan gebaseerd op een 1vs1 zonder Wards en onze jungler niet meegeteld. (Zoals we het nu dus de heletijd eigenlijk al schetsen maar gewoon om duidelijk te zijn ^^)