[PC] League of Legends - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 43 Laatste
Acties:
  • 115.570 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-08 19:34
djengizz schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:27:
[...]

En dat is nu precies mijn punt. Die vroege lifesteal zorgt ervoor dat je overextend.

Ik zie ook eigenlijk alleen op laag nivo of eventueel bij wat zeldzame jungle builds zo vroeg lifesteal zonder de bijbehorende damage. Als je ook nog eens voor HP quints gaat op Vayne vind ik het helemaal overbodig.
Ik wil hiermee helemaal niet zeggen dat jij het fout doet maar ik probeer het te begrijpen. Ik heb namelijk precies over dit punt veel gelezen omdat ik als newb lifesteal rushen zo mooi vond (i.c.m. auto attacking minions :D) en niet begreep waarom dit niet meer standaard is.

Dat jij escape mechanismes hebt (zoals de meeste champs) is mooi maar helpt je echt niet altijd vs de (dubbel) CC van je lane opponent en de ganking jungler.
Kan je ook wel deels begrijpen.

Maar als ik in de situatie zit dat ik moet lifestealen dan zal dit vaak het gevolg zijn van een goede actie / kill / assist en hiermee zal ik dan nog steeds de enemy in kwestie hebben laten base. Mocht het geval zijn dat de enemy mij aan het harassen is dan zal dit *vaak* gepaard gaan met pushen van hun kant. Als ik de enemy heb laten basen zoals eerder bescheven dan heb ik gewoon alle ruimte om te life stealen / pushen. Mocht de jungler dan komen ganken dan heb ik nog altijd genoeg escape routes ookal zal mij dit wel in het ergste geval summoners kosten.

Dit is allemaal dan gebaseerd op een 1vs1 zonder Wards en onze jungler niet meegeteld. (Zoals we het nu dus de heletijd eigenlijk al schetsen maar gewoon om duidelijk te zijn ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-08 19:34
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:36:
[...]

Van het geld van zon vamp scepter kan je ook 12 pots kopen. Dan heb je 2400 effective hp erbij. Laten we zeggen dat je 80 damage doet als je hem haalt dan heb je 9 lifesteal per hit dus moet je iets van 250 keer schieten voordat je evenveel hp terug hebt. Dan is je lane wel echt gigantisch gepusht hoor. Tuurlijk hoef je ook geen 12 pots te kopen. Maar dit is gewoon even om aan te geven dat een vamp scepter halen weinig nut heeft op het begin je kan beter gewoon pots kopen om te healen.
Ik heb toch echt een vamp scepter nodig voor Bloodthirster en niet 12Pots + BF sword. Als je namelijk goed speelt kan je een Bloodthirster relatief vroeg halen waarmee je (mede met de passive van BT) je een groot voordeel kan opbouwen mid game. Daarnaast vult een vamp scepter ook de ruimtes op als je 100/50 hp mist en dat kan een pot ook maar dan verlies je toch een groot deel van de Cost/Use ratio IMO. Daarnaast als je 2400hp op heb dan zit je volgens mij of niet goed te lane of je hebt allang meerdere items/damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Ook niet onbelangrijk voor een waardeloze farmer als ik: van een vampiric scepter wordt het farmen ook niet makkelijker. Na een vroege BF sword is farmen een eitje, voor lasthitten is dan echt geen skill meer nodig. Met vampiric scepter doe ik geen damage op de tegenstander en kan ik ook nog eens lastiger farmen.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlantisx
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-07-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:29:
een schijtfeit in elohell is het CS stealen van sommige supports die dan beweren => ik heb niet genoeg g/s om wards te kopen ....

als ik support speel heb ik op lvl 4 al geld genoeg voor 5 wards :x ..
AD carry's die meerdere creeps laten gaan, dat is pas erg vervelend

[ Voor 3% gewijzigd door atlantisx op 30-09-2011 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snappie88 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:36:
[...]

Ik speel zelf ook veel LeBlanc (goed in Dominion btw!). Masteries: 9/0/21, flat AP blue's en yellow's, flat magpen quints en red's. Als eerste bouw ik een Doran's Ring (meteen 30 AP + 18 magpen + 15% magpen) en dankzei de MP/5 op de ring voldoende regen. Houd niet in dat je als een idioot spells moet casten. Summs: flash + ignite/teleport/exaust (hier wil ik nog wel eens wisselen). Sowieso met LeBlanc altijd een solo lane pakken, daar is ze immers voor gebouwd. Ik probeer altijd de Codex en tier1 boots snel te pakken voor het beetje extra AP + snelheid (snelheid is van belang voor LeBlanc), en bouw daarna meestal vrij snel een Rabanon's, Sorcerer's Boots en Morello's Evil Tome. Overige drie items meestal AP + survival (Rod of Ages, Rylia's Crystal Scepter, et cetera) om zodoende wel m'n burst te behouden maar toch ook wel wat extra survival te hebben zodat je kan ontsnappen.
Vind FLAT Yellows en blues sowieso zonde. per level zijn vanaf lvl 6 beter en dat begin je toch pas echt hard te combo'en imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
Dr.R schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 13:28:
Ik kom net de beste thread ooit tegen op het euw forum. ...

Behold:
http://euw.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=420308

...
Geweldig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:03

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:07:
[...]

Vind FLAT Yellows en blues sowieso zonde. per level zijn vanaf lvl 6 beter en dat begin je toch pas echt hard te combo'en imo.
Flats zijn beter, aangezien je ze koopt voor de earlygame omdat je anders door de armorpen runes van de tegenstander op 0 armor komt te staan.

Verder zijn flat armor runes beter voor jungle.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:07:
[...]

Alleen tegen endgame aan gaat dat voordeel weer verloren. Vind het verschil te minimiem om erover te discussiëren eerlijk gezegt :')

Overigens, LeBlanc <3 <3 smartcasting!

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 20:49
Hij heeft het over AP runes he, dat heeft niks met armor te maken xD. Vraatje heeft wel gelijk btw, AP per level yellows/blues zijn beter dan flat, die beaten flat na level 6 geloof ik (Of 8).

Voor quints moet je wel voor Flat AP gaan, of magic penetration. Want AP per level quints beaten de flats pas na level 12.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vrijwel alleen flat. Voor dominion met per level toch wel veel beter zijn denk ik zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Voor dominion begin je al op level 3, dus het breekpunt komt dan veel sneller inderdaad. Anyway, mijn standaard caster build is als volgt:

Magicpen reds
Mana regen yellows
AP/lvl blues
Flat AP quints

Zou op Leblanc ook prima moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik werk altijd met CDR/lvl blues op m'n casters, de rest hetzelfde. Ik heb me wel eens afgevraagd wat nu beter is, CDR/lvl of AP/lvl op casters, wat denken jullie en waarom? :)

In mijn geval heb ik eigenlijk niet echt bewust gekozen, maar ik heb die page in eerste instantie volgens een build gebouwd waarin CDR/lvl gebruikt werd. Later niet echt meer over nagedacht.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fanatic_FS schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:29:
[...]

Flats zijn beter, aangezien je ze koopt voor de earlygame omdat je anders door de armorpen runes van de tegenstander op 0 armor komt te staan.

Verder zijn flat armor runes beter voor jungle.
Dat snapte ik ook wel, ik reageerde niet voor niets op Snappie ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
Ik gebruik AP/level omdat dat me toelaat om m'n eerste AP items wat uit te stellen en in plaats van dat, eerst een catalyst, giant's belt, boots, 2de dorans te kopen en toch nog wat extra AP te krijgen.

De CDR is me iets te weinig om het echt te gaan gebruiken voor mij.

Afhankelijk van m'n champion gebruik ik flat AP reds + AP quints of magpen op beide.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:46:
[...]

Dat snapte ik ook wel, ik reageerde niet voor niets op Snappie ;).
My bad, dacht dat het over armor/mr runes ging, in het geval van AP geef ik je gelijk.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Volgens mij heb ik wel AP/lvl runes dus ik ga dit weekend gewoon eens testen met AP/lvl op m'n caster page. Kijken hoe dat werkt. 8,1% CDR op lvl18 is inderdaad eigenlijk niet zoveel. Als je voor CDR gaat zoals op Lux dan raak je toch via items ook wel snel aan de 40% cap. 27 AP daarentegen is altijd lekker, ongeacht de caster.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

eigenlijk heb je maar 31% cdr nodig, aangezien je 9% cdr van masteries krijgt.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Cloud schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:43:
Ik werk altijd met CDR/lvl blues op m'n casters, de rest hetzelfde. Ik heb me wel eens afgevraagd wat nu beter is, CDR/lvl of AP/lvl op casters, wat denken jullie en waarom? :)

In mijn geval heb ik eigenlijk niet echt bewust gekozen, maar ik heb die page in eerste instantie volgens een build gebouwd waarin CDR/lvl gebruikt werd. Later niet echt meer over nagedacht.
De CDR die je krijgt is in mijn ogen minimaal. De AP is 3.07 op lvl 18, dus 9x3.07 ~ 28 AP. Die wordt nog eens verhoogd door je deathcap, en dat maakt in mijn ogen meer verschil dan 8.1% CDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Fanatic_FS schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:01:
eigenlijk heb je maar 31% cdr nodig, aangezien je 9% cdr van masteries krijgt.
Ah ja dat is ook zo. :X CDR uit runes is dan wel overdreven inderdaad..
Vicarious schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:04:
[...]

De CDR die je krijgt is in mijn ogen minimaal. De AP is 3.07 op lvl 18, dus 9x3.07 ~ 28 AP. Die wordt nog eens verhoogd door je deathcap, en dat maakt in mijn ogen meer verschil dan 8.1% CDR.
Oké oké, ik ben om :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
Ik heb zelf ook een caster page voor champions waarop ik mana regen items koop of die mana regen ingebouwd hebben (malzahar/gragas/annie).
Magic pen reds
Ap/level yellows en blues
Flat AP quints
9/0/21 masteries
Zo heb je op level 1 18 AP en krijg je ongeveer 3 á 4 AP per level.

Met alleen al een deathcap zul je de 300 aantikken, tegenover de 200 zonder runes/masteries van de deathcap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Ik ben op casters heel slecht in mana management dus ik koop die altijd op yellow. Bovendien vind ik het altijd zonde om secondary runes te kopen, op geel zijn die AP/lvls gewoon een stuk minder efficient dan op blue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb nu als algemene caster setup:
MPen red
Manaregen/lvl yellow
AP/lvl blue
Flat AP quint
En natuurlijk 9/0/21 masteries. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:15:
Ik ben op casters heel slecht in mana management dus ik koop die altijd op yellow. Bovendien vind ik het altijd zonde om secondary runes te kopen, op geel zijn die AP/lvls gewoon een stuk minder efficient dan op blue.
Het hangt voor mij helemaal van de caster af, als je bijvoorbeeld malzahar of karthus annie of gragas speelt, casters die goede mana krijgen van hun abalities zou ik idd voor AP yellows gaan. Bij andere zou ik voor mana regen yellows gaan. Maar omdat je maar zo weinig rune pages hebt heb ik er alleen een met mana regen yellows, gezien casters niet mijn main champs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
Sommige secundary runes zijn nog steeds erg goed hoor, AP/level yellows bijvoorbeeld geven geloof ik 20 op level 18, best wel worth it als je het mij vraagt. Mana management vind ik over het algemeen niet zo moeilijk, Dus ik pak die page er echt vaak bij. Ook werkt die page super op Kennen of Vlad.

@Cloud,
Dat is precies mijn mana caster page, werkt heerlijk ^^

Heb overigens meer rune pages nodig, Heb er eigenlijk al 4 a 5 nodig voor mijn jungle champions :(, nu al te weinig aan 10. Iemand enig idee of riot hier al mee bezig is? heb al meerdere keren posts langs zien komen op het LoL forum zelf hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb ook te weinig aan 10 maar ik weet zo niet of ze van plan zijn dat aantal te verhogen. Mag wat mij betreft echt wel, vooral omdat er nu ook regelmatig champions uitkomen met andere mechanics waardoor sommige pagina's gedeeltelijk nutteloos zijn op champions. Maar ja, tot dan is het roeien met de riemen die je hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Intruder schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:19:

@Cloud,
Dat is precies mijn mana caster page, werkt heerlijk ^^
Is die van mij ook al (al een hele tijd overigens) :D Maar in het geval van geel is AP/lvl nog wel goed te doen. Sommige secondary runes zijn echt crap, deze vallen inderdaad reuze mee. Zeker op non-mana casters als Kennen en Vlad is dat natuurlijk uitstekend.

[ Voor 3% gewijzigd door Vicarious op 30-09-2011 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
Klopt, de meeste Secondary runes zijn echt slecht, al heb ik laatst atack speed blue's gekocht. Geven echt heel erg weinig. Maar ik moet zeggen dat een full atack speed page + armor yellows heerlijk werkt op sommige junglers. Met 1 fatsoenlijke gank zit je op een 6.30Minuut Level 6.

Edit:
Ga straks als ik thuis kom even al mijn pages legen en netjes ordenen + beetje aanpassen ^^, hopen dat ik dan tot een compromis kan komen om bijvoorbeeld sommige pages bij mekaar in te doen en zo weer een extra page over heb voor AP junglers.

[ Voor 30% gewijzigd door Intruder op 30-09-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Cloud schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:43:
CDR op support en voor casters die zwaar leunen op CC achtige spells (snares / stunns / etc) en die slecht scalen met AP (bv. Ryze).
Ook hebben sommige junglers voordeel van CDR runes i.p.v. bijvoorbeeld AS runes. In sommige gevallen junglen ze sneller van CDR dan van AS runes en CDR is ook beter buiten de jungle bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Probleem met cdr in mijn ogen is dat je early game gewoon niet de mana hebt om veel skills te gebruiken, alleen manaless/energy champs (vlad) waardoor je toch niet al het voordeel eruit haalt

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof niet in CDR ook niet met ryze. Andere stats hebben meer waarde. Gewoon vol mana op ryze met armor/mr en HP of Mana quints.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Ryze bouwt standaard frozen heart = 20% cdr
10% cdr op lvl 5 Q
3%/9% cdr van masteries, dus je zit op 1%/7% na al aan de cap, daarnaast nog zijn passive.

Dus op Ryze is het inderdaad zinloos om cdr runes te hebben.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Fanatic_FS schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 17:05:
Ryze bouwt standaard frozen heart = 20% cdr
10% cdr op lvl 5 Q
3%/9% cdr van masteries, dus je zit op 1%/7% na al aan de cap, daarnaast nog zijn passive.

Dus op Ryze is het inderdaad zinloos om cdr runes te hebben.
Nee, het geeft je keuzes.

De uitspraak "Ryze bouwt standaard een frozen heart" is dan ook niet een gegeven en je zou dus CDR items kunnen skippen (voor bv. andere mana items) als je kiest voor de CDR runes of visa versa. Tuurlijk, bouw je een frozen heart dan is het redelijk zinloos. Maar waar precies staat dat Ryze een frozen heart moet hebben?
CDR is duurder en slechter beschikbaar in items dan AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ryze frozen heart bouwt is standaard. Anders is 't gewoon faal als ryze.
RoA (optioneel), frozenheart/banshee's is altijd standaard op ryze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 17:39:
Dat ryze frozen heart bouwt is standaard. Anders is 't gewoon faal als ryze.
RoA (optioneel), frozenheart/banshee's is altijd standaard op ryze
En wat is er dan precies mis met een Glacial Shroud + CDR runes en bv. een snellere RoA / Archangels staff?
Is dat dan ook een faal Ryze?

Het ging hier ook om de keus AP vs CDR runes. AP runes op een champ die slecht scaled met AP? Is dat dan geen 'faal'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met glacial shroud bouw je toch richting een frozenheart :') Ryze keus moet dan Mana vs CDR zijn tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 17:47:
Met glacial shroud bouw je toch richting een frozenheart :')
En die moet je dan verplicht ook bouwen?

Het is uit mijn hoofd nog iets van 1200 gold waarvoor je ook andere items kunt kopen die waarschijnlijk kost effectiever zijn dan wat frozen heart levert als je toch al gecapped bent qua CDR.
Ryze keus moet dan Mana vs CDR zijn tbh.
Ja, maar dat was het niet in deze discussie. Het was AP vs CDR en voor een champ als Ryze zou ik dan liever kiezen voor CDR dan voor AP. Jullie build met Frozen heart gebruikt waarschijnlijk geen van beide voor de glyphs (of één of twee stuks om alleen de cap te halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:31

SilentSimon

Have you been hopped?

Ik speel voornamelijk met Annie en soms Corki, Gisteren gewoon een game gespeeld met Annie (ik dus) als tank, dat was wel een bijzondere ervaring :)
Met de juiste items heb binnen no-time belachelijk veel health met annie. Dat geld natuurlijk voor elke champion maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
CDR is (in theorie) de meest OP stat in de game, vooral voor champs die skill afhankelijk zijn.

Voor bijv. annie is 40% CDR in theorie 40% meer dmg output.
Voor bijv. alistar is 40% CDR in theorie 40% meer knockups/heal en bashes.

Vooral endgame kan je dit merken. Maar omdat er op de SR een blauwe buff bestaat is cdr in je runes/items veel minder belangrijk. Wat ik altijd doe met casters en amumu is me ult gebruiken als je blu buff hebt, zodat de cooldown daarvan +20% korter is.

Voor glyphs wil je in iedergeval cdr/lvl hebben omdat je early toch geen skills kan spammen.

CDR is vervelend om in je build te bouwen omdat de meeste items voor tanks bedoeld zijn. En die CDR boots zijn ook niet heel goed op casters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 18:56

Flapmo

and back is gigi!

Speel nu al paar potjes jax op dominion, die is ZWAAR op (indien niet banned first pick!).

Trololololol build die verdacht goed werkt:
Dodge boots
Gunblade
Gunblade
Gunblade
Gunblade

eventueel even een attack speed cheap ding ertussen en lachen maar. Je outhealt makkelijk 3v1 en de comments zijn priceless wanneer ze weer eens 3v1 verliezen. Door dominion haal ik serieus nog wel eens meer dan 3 gunblades :+.

[ Voor 8% gewijzigd door Flapmo op 30-09-2011 20:36 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Zo, ik ga dit spel wat serieuzer beginnen nemen en daarvoor heb ik jullie hulp nodig.

Ik kan er niet uit raken, wat zijn de beste counters en waarom voor
* Kassadin
* Leblanc
* Caitlyn
* Akali
* Lee Sin
* Gangplank
* Morgana
* Irelia

Uiteraard kun je Morgana antwoorden bij elk van deze champions, maar laten we die even buiten beschouwing laten.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Kassadin counter je door harrass, aangezien hij melee is en dus dicht bij de minions moet komen, beste counter is een ranged AD voor hem aangezien zijn silence hier niet veel tegen doet.

Akali haar counter is Lee Sin/oracle/pink ward

Leblanc counter = banshees en doordat haar damage flink afzwakt lategame

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Fanatic_FS schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:34:
Kassadin counter je door harrass, aangezien hij melee is en dus dicht bij de minions moet komen, beste counter is een ranged AD voor hem aangezien zijn silence hier niet veel tegen doet.
Hier hebben we enkele pagina's terug al over gediscussieerd, de nuke van kassadin is te groot voor squishy AD rangeds.

Banshee counter ben ik niet echt tevreden mee. Banshees is op z'n vroegst je tweede item buiten je boots, normaal gezien pas je 3de of 4de.
Dan ben je te lang exposed. Is er niets anders?

Krijg net van iemand ingame te horen dat hij Talon pakt om Akali te counteren, thoughts?

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
speedzor schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 20:52:
Zo, ik ga dit spel wat serieuzer beginnen nemen en daarvoor heb ik jullie hulp nodig.

* Kassadin
* Leblanc
* Caitlyn
* Akali
* Lee Sin
* Gangplank
* Morgana
* Irelia

Uiteraard kun je Morgana antwoorden bij elk van deze champions, maar laten we die even buiten beschouwing laten.
* Kassadin => Tanky characters, liefst met een distance closer. Denk aan Xin Zhao, Irelia
* Leblanc => Tanky casters die uit bereik kunnen blijven. Denk aan Gragas, Swain
* Caitlyn => Is niet echt te counteren. OP range
* Akali => Tanky DPS die early game ook sterk is. Irelia dus niet, maar wel bijv. Jax. Lee Sin is ubercounter
* Lee Sin => Is OP, dus niet te counteren. Heel tanky bouwen kan zorgen dat je veel overleeft, want na de initiele burst heeft hij energy problems
* Gangplank => In lane zorgen dat hij niet kan farmen met een character met veel range zoals Annie of Cait. In jungle is hij in de eerste 5 levels redelijk te counterjunglen: low health en nog geen sterke 1v1.
* Morgana => Is niet echt te counteren. Veel ganken.
* Irelia => Hoge burst met damage closer. Aggressief tegen spelen. Jax, Akali, Lee Sin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taz86
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 15:57
Zooo close deze dominion pot :) eigenlijk niet leuk meer :X

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2kr2ps.jpg

Edit: Btw ik zie allemaal tiers maar ik heb leona nog niet voorbij zien komen.. of ben ik nou scheel?

[ Voor 30% gewijzigd door Taz86 op 30-09-2011 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
YouTube: League of Legends - Xerath Patch Preview - YouTube

Patch preview.

Lee sin een verdiende nerf, ben benieuwd of het iets gaat uitmaken.
Miss Fortune een kleine 'buff', maar ik betwijfel of AP op haar gaat gekocht worden.
Morgana lichte nerf maar ik vind ze lang niet zwaar genoeg om m'n favoriete caster af te schrijven :)
Singed wat lichte nerfs die best verdiend zijn.

https://www.facebook.com/...and-corki/287305284621165

Anivia, Blitzcrank en Corki worden 3150 IP

https://www.facebook.com/...a-testing/287316314620062

Public Beta testing
Udyr - Associate Producer

Greetings Summoners!

I am excited to announce that public testing has returned!

We are committed to making your League of Legends experience as enjoyable and bug-free as possible, and to help us in this quest, we have created a new environment where select summoners can work with us to give new patches and changes a final once over before they go live.

Over the next few weeks, we will give thousands of level 30 summoners who are active contributors in the community the opportunity to join our Public Beta Environment, where this testing will take place. We initially plan to limit access to summoners who’ve reached level 30 and are active within the community, to ensure those participating in the environment have a very firm grasp on League of Legends.

Don’t worry if you don’t meet the minimum criteria to qualify; we’ll be adding additional summoners to the Public Beta Environment over time to make sure the feedback we receive continues to shore up our release process.

Keep an eye on your email for a link to sign up for the Public Beta Environment!

[ Voor 65% gewijzigd door speedzor op 01-10-2011 09:18 ]

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutrNL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 14:01

woutrNL

Nerds will be nerds after all.

speedzor schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 09:15:

Patch preview.

Miss Fortune een kleine 'buff', maar ik betwijfel of AP op haar gaat gekocht worden.
Morgana lichte nerf maar ik vind ze lang niet zwaar genoeg om m'n favoriete caster af te schrijven :)
alles in de update is goed, de nerfs zijn op de juiste poppetjes en juiste hoeveelheden :D

If it ain't broken, Dont fix it !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
speedzor schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 09:15:

Patch preview.

Hybrid morgana zou wel kunnen. Zeg maar zoals je vroeger Kayle bouwde. Morgana heeft echter permanente ranged attacks dus kan dit misschien nog wel beter.

Nerfs op Singed, Morgana en Lee Sin zijn uiteraard terecht. Taric krijgt een kleine buff en ik zie dominerende AP tarics aankomen nu. Taric is nu al erg sterk 1v1, maar dat wordt alleen maar erger.

[ Voor 8% gewijzigd door Vicarious op 01-10-2011 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Vicarious schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 09:35:
[...]

Hybrid morgana zou wel kunnen. Zeg maar zoals je vroeger Kayle bouwde. Morgana heeft echter permanente ranged attacks dus kan dit misschien nog wel beter.
Morgana? Bedoel je niet Miss Fortune?

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Miss Fortune bedoel ik ja, sorry!

Start nu een ranked game. 3x clarity in mijn team, gg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
2/13 is de score nu :')

edit: en verloren. We eindigden op 2/20 ofzo. Maokai 1/8 in 20 minuten, lux 0/4 met Mejai Soulstealer. 3x clarity dus in teamfights hebben we geen enkele kans, want geen offensive summoner spells. Wat een tyfusgame.

[ Voor 82% gewijzigd door Vicarious op 01-10-2011 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Vicarious schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 10:14:
Miss Fortune bedoel ik ja, sorry!

Start nu een ranked game. 3x clarity in mijn team, gg.
Annie met CV en Sion met heal meldt zich!

Ik met m'n cait vormde nog een sterk duo met Sion, annie moest zonodig trollen en ging maar afk en feeden..

[ Voor 18% gewijzigd door speedzor op 01-10-2011 11:30 ]

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutrNL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 14:01

woutrNL

Nerds will be nerds after all.

Vicarious schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 10:33:
2/13 is de score nu :')

edit: en verloren. We eindigden op 2/20 ofzo. Maokai 1/8 in 20 minuten, lux 0/4 met Mejai Soulstealer. 3x clarity dus in teamfights hebben we geen enkele kans, want geen offensive summoner spells. Wat een tyfusgame.
obvious rage is obvious haha

If it ain't broken, Dont fix it !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlantisx
Wat een troll nerf op leesin xD. 0.1 ratio nerf op Q&E, Nou dat gaat verschil maken zeg :').
Die shield nerf daar in tegen is dan weer wel jammer, ik vond de range al zeer klein.
Had liever gezien dat ze hem forced self/allied-champ cast maken, en dan de mogelijkheid naar wards/minions te safeguarden weg halen. Dan word safeguard teminste gebruikt zoals het initieel bedoeld was, en niet als double flash.

[ Voor 20% gewijzigd door atlantisx op 01-10-2011 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
woutrNL schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 11:32:
[...]

obvious rage is obvious haha
Mjah soms heb je van die games... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
atlantisx schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 12:26:
Wat een troll nerf op leesin xD. 0.1 ratio nerf op Q&E, Nou dat gaat verschil maken zeg :') Die shield nerf daar in tegen is dan weer wel jammer, ik vond de range al zeer klein. Had liever gezien dat ze hem forced self-cast of forced allied champion cast maken, en gewoon de mogelijkheid naar minions/wards te safeguarden weg halen. Ondanks dat dat een grotere nerf op zijn W zou zijn dan wat ze nu hebben gedaan, word W dan teminste gebruikt waar het voor bedoeld was, en niet als double flash tbv escapen via wards/minions.
het is 0.1 ratio op de beide verhoudingen, dus 1.8 ipv 2.0 in totaal

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlantisx
speedzor schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 12:43:
[...]

het is 0.1 ratio op de beide verhoudingen, dus 1.8 ipv 2.0 in totaal
Ja dat heb ik ook wel verstaan, (en het staat er ook zo in mijn post), desalniettemin is het een verwaardeloosbaar nerfje in mijn ogen. De damidge ratio's zijn niet het probleem bij lee, Vandaar ook die nerf op shield range, mensen trekken het niet als iemand snel beweegt.

[ Voor 4% gewijzigd door atlantisx op 01-10-2011 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedzor schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 20:52:

* Kassadin
* Leblanc
* Caitlyn
* Akali
* Lee Sin
* Gangplank
* Morgana
* Irelia

* Kassadin -> gecountered door LeBlanc/anivia/morgana. Komt omdat haar jump animatie tijd heeft. Met LB kan je haar ondertussen snare geven. Als je silence is afgelopen is zij gesnared. Met anivia ulti kan je haar lang genoeg slowen om haar daarna te stunnen. Met morgana kan je shielden/snaren. Vast meer counters maar dit zijn 3 goede
* Leblanc -> Negatron Cloak op low level + tanky AP/self healing chars. Late game als AD carry niks aan te doen
* Caitlyn -> OP early game. alleen te countere door haar te laten pushe en dan evt gank met wat stuns. Als je haar early game geen kills geeft is ze lategame bij lange na niet meer zo goed als ashe/vayne aangezien haar attack abilities dan vrij waardeloos worden.
* Akali -> Tanky bursters met oracles
* Lee Sin -> OP
* Gangplank -> AD carrys met slow. Dus ashe of andere met frozen mallet
* Morgana -> OP Support + AP carry in een. Kan redelijk gecountered worden door champs die haar haar shield kunnen laten waste om vervolgens alsnog combo eruit te gooien. Anivia met ulti(mits minions, anders word je zo gesnared), Leblanc met Q, dergelijke champs.

helaas krijgt Caith geen nerf deze patch. Overige zijn zwaar verdiend al moet ik zeggen dat ik van singed normaal weinig last heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 12:56:
[...]

* Kassadin -> gecountered door LeBlanc/anivia/morgana. Komt omdat haar jump animatie tijd heeft. Met LB kan je haar ondertussen snare geven. Als je silence is afgelopen is zij gesnared. Met anivia ulti kan je haar lang genoeg slowen om haar daarna te stunnen. Met morgana kan je shielden/snaren. Vast meer counters maar dit zijn 3 goede
* Leblanc -> Negatron Cloak op low level + tanky AP/self healing chars. Late game als AD carry niks aan te doen
* Caitlyn -> OP early game. alleen te countere door haar te laten pushe en dan evt gank met wat stuns. Als je haar early game geen kills geeft is ze lategame bij lange na niet meer zo goed als ashe/vayne aangezien haar attack abilities dan vrij waardeloos worden.
* Akali -> Tanky bursters met oracles
* Lee Sin -> OP
* Gangplank -> AD carrys met slow. Dus ashe of andere met frozen mallet
* Morgana -> OP Support + AP carry in een. Kan redelijk gecountered worden door champs die haar haar shield kunnen laten waste om vervolgens alsnog combo eruit te gooien. Anivia met ulti(mits minions, anders word je zo gesnared), Leblanc met Q, dergelijke champs.

helaas krijgt Caith geen nerf deze patch. Overige zijn zwaar verdiend al moet ik zeggen dat ik van singed normaal weinig last heb.
Ik vind cait niet zo OP hoor, waar ik wel verbaasd over ben is dat kogmaw niet generfed word. Die heeft op level 9 meer range dan trist op level 18 en krijgt voor level 5 w gewoon 1.5 bloodrazer proc op haar attacks. Zelfs als je hem early game helemaal kapot maakt pakt hij je keihard aan als hij wat levels krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Omdat Kog geen escapes heeft, die slow is makkelijk te ontwijken, daarnaast is Kog erg squishy.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fanatic_FS schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 13:34:
Omdat Kog geen escapes heeft, die slow is makkelijk te ontwijken, daarnaast is Kog erg squishy.
Dat maakt toch helemaal niet uit? Ashe heeft toch ook geen escape? Met een goed team kan je een kog of ashe echt niet diven zonder keihard aangepakt te worden. Kog krijgt gewoon gigantisch veel van zijn skills en heeft de grootste range. Alle andere ad carrys moeten het helemaal van items hebben maar kog doet zelfs zonder items goede damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 13:52:
[...]

Dat maakt toch helemaal niet uit? Ashe heeft toch ook geen escape? Met een goed team kan je een kog of ashe echt niet diven zonder keihard aangepakt te worden. Kog krijgt gewoon gigantisch veel van zijn skills en heeft de grootste range. Alle andere ad carrys moeten het helemaal van items hebben maar kog doet zelfs zonder items goede damage.
Ashe heeft haar stun/initiate, caith heeft uber early game, vayne heeft dubbele escape + stun, kog maw heeft? niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Kog maw heeft een bloodrazer en een spammable ult

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44
Heb onlangs Riven aangescahft, wat een fun is zij om te spelen zeg. Voor een AD damage dealer is ze ook vrij tanky, zonder ene echte bruiser te zijn, haar taak is vooral disrupten en damage doen. In de lane is ze wel wat zwak, althans zeker voor je een Wriggles hebt (echt het absoluut eerste en must have item voor Riven), daarna is het wel goed te doen. Haar mobiliteit is echt geweldig. Haar Q en E hebben misschien geen spectaculair hoge range/dash, maar gecombineerd met haar standaard hoge move speed en masteries/runes, kun je lekker overal naar toe rennen, maar ook bijna iedereen kwijtraken.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 13:55:
[...]

Ashe heeft haar stun/initiate, caith heeft uber early game, vayne heeft dubbele escape + stun, kog maw heeft? niets.
Kogmaw de grootste range in game, op level 3 is zijn range al groter dan die van cait en op level 9 is hij al groter dan die van een tristana level 18. Hij krijgt 1.5 free bloodrazer. 40% attack speed steroid die je niet hoeft te activaten. Een 60% slow waarbij je niks hebt aan cc reduction en hij heeft een spammable ulti die
op lvl 16 240 damage doet op champions dat is zonder items.

gewoon OP aan hem is is dat je als melee assasin hem niet kan diven door die slow want hij kan dan nog wegflashen zijn team inschakelen etc. En een ranged carry kan hem niet 1v1 aan omdat hij een veel grotere range heeft en meer damage. Met zijn ult kan hij gewoon heerlijk runners killen en poken. In lane kan je eigenlijk ook niet van hem winnen als hij een goede support heeft omdat hij alles outranged vanaf level 3 en op level 6 heeft hij ook nog die ulti om je mee aan te pakken.
Ik ban hem in ieder geval elke ranked game dat mijn team hem niet picked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 13:55:
[...]

Denk aan de huidige meta. Overal zie je atmogs. Kog'maw is een directe counter daartegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cvan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 20:59
Wriggles is geen must voor riven hoor, iig niet als jungler: een klein beetje lifesteal kan haar al heel snel sustainen. Als ik met haar jungle koop ik ook geen wriggles, maar gewoon 3 dorans blades en constant ganken vanuit de jungle. Daarna bouw ik tanky items, bloodthirster en ghostblade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cvan schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 14:28:
Wriggles is geen must voor riven hoor, iig niet als jungler: een klein beetje lifesteal kan haar al heel snel sustainen. Als ik met haar jungle koop ik ook geen wriggles, maar gewoon 3 dorans blades en constant ganken vanuit de jungle. Daarna bouw ik tanky items, bloodthirster en ghostblade.
Saintvicious Jungle Riven is ook zo gebouwd. Riven kan makkelijk met doran's blade junglen, wat extreem goede laag lvl ganks mogelijk maakt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
Kog is knetter OP, daarna vond ik tristana en ashe zeer nice. Elke game dat ik tegen een cait lane won ik de lane/game. En als ik het verlies komt het niet door caitlyn.

Caitlyn is gewoon erg meh in teamfights. Ze is goed in lanen, vooral met taric, maar dan neem je gewoon wat minder cs early en carry je wel mid game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 14:28:
[...]
En een ranged carry kan hem niet 1v1 aan omdat hij een veel grotere range heeft en meer damage.
Ik kan garanderen dat ik met een caith/vayne(mits bij muur)/ashe met zelfde items als kog maw op level 18 altijd win 1v1.

Gewoon alle 3 een stun en die gaat gewoon winnen.
Of ben ik nu gek en zie ik gewoon nooit kog maws in lane?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 15:27:
[...]

Ik kan garanderen dat ik met een caith/vayne(mits bij muur)/ashe met zelfde items als kog maw op level 18 altijd win 1v1.

Gewoon alle 3 een stun en die gaat gewoon winnen.
Of ben ik nu gek en zie ik gewoon nooit kog maws in lane?
Het spijt me je bent gek, met vayne en een muur om hem in te schieten ga je wel winnen ja. Maar ik geef je weinig kans om je zo te kunnen positioneren dat je een kogmaw een muurtje in kan schieten. Met caitlyn of ashe heb je sowieso geen kans 1v1 tegen kogmaw hij heeft veel meer damage en een grotere range.
Daarbij waarom zou je als kogmaw een 1 tegen 1 aangaan? Hij is veel sterker in teamfights.
Vind trouwens een on hit build op kogmaw niet echt spectaculair, maar als je gewoon IE phantom dancer gaat is het voor de tanks van de tegenstander niet te doen om goede defensive stats ertegen te halen. Haal je armor word je geshred door 6% van je hp per hit, haal je mr word je gepakt door IE en PD wat ook pakken damage doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
Ja, op kog is op.

Enige counter die ik nu heb is Yi, erin -> kill -> eruit.
Maakt niet uit als je doodgaat in het process, als je kog maar uitschakeld.

Idd kog is een slechte laner tot lvl 6, daarna wens ik je GL.

Gister in een ranked game, 6x kog gekilled en gedenied. Mid game raped hij letterlijk ons hele team GG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Kog moet je gewoon als eerste killen in een teamfight anders doet hij idd idioot veel damage als je hem rustig laat knallen, Nocturne moet het wel lukken, Ulti, spellshield en dan fear.

[ Voor 23% gewijzigd door Fanatic_FS op 01-10-2011 16:12 ]

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 15:58:
[...]

Het spijt me je bent gek, met vayne en een muur om hem in te schieten ga je wel winnen ja. Maar ik geef je weinig kans om je zo te kunnen positioneren dat je een kogmaw een muurtje in kan schieten. Met caitlyn of ashe heb je sowieso geen kans 1v1 tegen kogmaw hij heeft veel meer damage en een grotere range.
Daarbij waarom zou je als kogmaw een 1 tegen 1 aangaan? Hij is veel sterker in teamfights.
punt 1, met vayne iemand in muur schieten met invisible tumble is sowieso niet zo moeilijk.

punt 2, je begint zelf over 1v1 ;), moet je nu niet gaan zeggen: waarom zou hij 1 v 1 aangaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
Dat is het probleem met kog, een team met 4 tanks en een kog is uncounterbaar ( split push en AOE teams kunnen mischien iets doen). En noc ult, op kog is suicide als je vs een teamgaat met een brain. Yi is unslowbaar en heeft veel free steriods, met een qss lukt het net om hem te dps'en voordat al hun tanks je uber cc'en.

Ik heb meermalen met alistar een kog 'gebodyguard' en ze komen niet levend bij hem aan. Zelfs met ashe is dit moeilijker te doen. OP dmg > 40% slow en 3 sec stun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 16:44:
[...]

punt 1, met vayne iemand in muur schieten met invisible tumble is sowieso niet zo moeilijk.

punt 2, je begint zelf over 1v1 ;), moet je nu niet gaan zeggen: waarom zou hij 1 v 1 aangaan.
Jij tumbled met vayne een team van 5 man in? ok... de support heeft meestal na 20 minuten wel een oracle dus dan wens ik je succes met je dive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je KOG niet 1 v 1 aanvallen met evelynn? Of je moet hem ambushen met Ryze. Ryze doet erg snel veel damage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 17:41:
Kan je KOG niet 1 v 1 aanvallen met evelynn? Of je moet hem ambushen met Ryze. Ryze doet erg snel veel damage
lol?

EDIT: in ranked rond de 1200 elo kan je al geen eve spelen + het oracle probleem, ryze zijn range is heel erg klein en zie ik niet ff langs 4 tanks/supports rennen om een kog maw te bursten.

[ Voor 29% gewijzigd door Baristo op 01-10-2011 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja sorry ben redelijk noob in het spel (level acht) maar met Ryze kan ik bijna iedereen verslaan. Misschien ligt dat ook aan het niveau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 17:48:
Ja sorry ben redelijk noob in het spel (level acht) maar met Ryze kan ik bijna iedereen verslaan. Misschien ligt dat ook aan het niveau
ja, ryze is heel goed/leuk op lage lvl accounts omdat hij tanky word en toch dmg doet.

De discussie over kog is niet relevant voor beginners, want dat is bijna een heel ander spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké ik heb wel eens tegen hem gespeeld en waarschijnlijk weten anderen niet hoe ze met hem moeten spelen. Misschien zijn er op google wel een paar counters te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 17:17:
[...]

Jij tumbled met vayne een team van 5 man in? ok... de support heeft meestal na 20 minuten wel een oracle dus dan wens ik je succes met je dive.
Nogmaals punt 1, het ging hier nog steeds over een 1v1 situatie die je zelf aanhaalde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Kog word knetter, maar dan ook echt knetter hard geowned door champs als:

Akali, Xin, Kass, LeBlanc, Irelia of iedereen met een gap closer.

Kog is niet OP, nooit geweest. Op papier klinkt het natuurlijk erg leuk en aardig allemaal, hoge range, gratis Bloodrazor, etc. Maar de werkelijheid ligt echt wel iets genuanceerder. Hij heeft geen enkele escape, is bijzonder squishy en afhankelijk van zijn team om zijn damage te kunnen doen, en de assasins van hem weg te houden.

In een team van 4 tanks en Cait of Tristana zijn ook hun OP, want dan kan je ook niet bij ze komen. Dat is natuurlijk een loos argument. Kog is VERRE van OP, hij word nooit gekozen of gebanned bij draft/ranked, omdat er gewoon betere en betrouwaardere alternatieven zijn.

Staar je niet zo blind op zijn sterktes, hij heeft HELE lage armor bijv. de op een na laagste base armor in de game meende ik. Hij is heel zwak in de lane, en zeker tot een level of 11 wil je een babysitter bij hem hebben. Dan nog is hij heel item en team afhankelijk en je niest hem gewoon dood.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nazanir schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 18:44:
Kog word knetter, maar dan ook echt knetter hard geowned door champs als:

Akali, Xin, Kass, LeBlanc, Irelia of iedereen met een gap closer.

Kog is niet OP, nooit geweest. Op papier klinkt het natuurlijk erg leuk en aardig allemaal, hoge range, gratis Bloodrazor, etc. Maar de werkelijheid ligt echt wel iets genuanceerder. Hij heeft geen enkele escape, is bijzonder squishy en afhankelijk van zijn team om zijn damage te kunnen doen, en de assasins van hem weg te houden.

In een team van 4 tanks en Cait of Tristana zijn ook hun OP, want dan kan je ook niet bij ze komen. Dat is natuurlijk een loos argument. Kog is VERRE van OP, hij word nooit gekozen of gebanned bij draft/ranked, omdat er gewoon betere en betrouwaardere alternatieven zijn.

Staar je niet zo blind op zijn sterktes, hij heeft HELE lage armor bijv. de op een na laagste base armor in de game meende ik. Hij is heel zwak in de lane, en zeker tot een level of 11 wil je een babysitter bij hem hebben. Dan nog is hij heel item en team afhankelijk en je niest hem gewoon dood.
Wij spelen gewoon een andere game denk ik in lane is hij onverslaanbaar na 6 en zoals ik al zeg als je hem als melee assasin dived heb je een heel team op je dak. Ook heeft een kogmaw vaak een exhaust dus doe je niet echt veel damage als je aankomt. En met kassadin of leblanc een heel team diven is ook gewoon vragen om een stun= gewisse dood. In ranked word kog iets minder vaak gebanned dan morgana en lee-sin maar ik denk dat het daarna tussen hem en akali gaat om top ban.
Het hangt natuurlijk wel van je elo af, als je in laag elo speelt waar teams slecht samenwerken is hij niet sterk nee. Vind de vergelijking met cait niet echt logisch cait heeft waardeloze damage in teamfights enige steroid die ze heeft is die passive. Trist valt wat voor te zeggen maar die heeft nog steeds minder range en minder damage plus Tristanas mid game is echt but.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetricCandy
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-10-2020

MetricCandy

MetricCandy

kog is zeker sterk, zou niet op zeggen want hij heeft en zwakte!
en op hogere elo wordt hij weldegelijk gebanned.

MetricCandy - Btag: MetricCandy#1397

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Trist heeft juist een ijzersterke midgame, ze heeft enorme burst (Jump + E + ult), en dankzij haar passive heeft ze gewoon geweldige range. Staar je aub niet blind op de range van Kog'Maw. Hij moet zijn skill activeren voor 500 + 250 wat neer komt op 750 range. Op level 18 heeft Tristana een passive range van 713, dus een redelijk klein verschil.

Caitlynn heeft een passive range van 650, dus zeker tot level 5-7 is hun range hetzelfde, daarna wint de range van Kog'Maw het als hij zijn skill activeert, maar voor Cait is dat niet nodig, zij heeft ALTIJD die range, dus zij hoeft zich niet druk te maken om een kort tijdsbestek waarin ze haar damage moet doen.

In een lane dive je zowieso nooit een heel team, iedereen in zijn lane, jij laned 2v2 als bijv Kass + iemand anders, dan is het zeker safe om aggresief tegen Kog te spelen.

In teamfights word het een ander verhaal, en zoals gezegd is een team met 4x tank/bruiser + ranged carry in alle gevallen een bitch om mee om te gaan, dat geld echt niet in het bijzonder voor Kog'Maw. Hij is gewoon heel zwak tegen assassins en goede duelisten zoals Xin en Irelia. Hij heeft echt niet 100% van de tijd zijn exhaust voor je klaar en met een beetje focus/burst gaat hij echt zo neer.

Ik zelf speel Kog vrij veel, maar gewoon roepen dat Kog OP is omdat hij wat range heeft en een gratis Madreds vind ik nogal zinloos. IPV zeuren waar hij goed in is, kan je ook kijken waar hij zwak tegen is en dit uitbuiten.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nazanir schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 19:23:
Trist heeft juist een ijzersterke midgame, ze heeft enorme burst (Jump + E + ult), en dankzij haar passive heeft ze gewoon geweldige range. Staar je aub niet blind op de range van Kog'Maw. Hij moet zijn skill activeren voor 500 + 250 wat neer komt op 750 range. Op level 18 heeft Tristana een passive range van 713, dus een redelijk klein verschil.

Caitlynn heeft een passive range van 650, dus zeker tot level 5-7 is hun range hetzelfde, daarna wint de range van Kog'Maw het als hij zijn skill activeert, maar voor Cait is dat niet nodig, zij heeft ALTIJD die range, dus zij hoeft zich niet druk te maken om een kort tijdsbestek waarin ze haar damage moet doen.

In een lane dive je zowieso nooit een heel team, iedereen in zijn lane, jij laned 2v2 als bijv Kass + iemand anders, dan is het zeker safe om aggresief tegen Kog te spelen.

In teamfights word het een ander verhaal, en zoals gezegd is een team met 4x tank/bruiser + ranged carry in alle gevallen een bitch om mee om te gaan, dat geld echt niet in het bijzonder voor Kog'Maw. Hij is gewoon heel zwak tegen assassins en goede duelisten zoals Xin en Irelia. Hij heeft echt niet 100% van de tijd zijn exhaust voor je klaar en met een beetje focus/burst gaat hij echt zo neer.

Ik zelf speel Kog vrij veel, maar gewoon roepen dat Kog OP is omdat hij wat range heeft en een gratis Madreds vind ik nogal zinloos. IPV zeuren waar hij goed in is, kan je ook kijken waar hij zwak tegen is en dit uitbuiten.
Nuf said, totally agree :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
Waarom nuff said?

Ik dacht dat deze op was om dingen te bespreken met elkaar etc. (natuur is 'OP nurf plox!!1!!1' spam nergens voor nodig) maar OP champs kunnen we toch wel bespreken...

Of moet er een nieuwe op gemaakt worden 'lol ranked play and strats'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:25
hmm ik vind de helft van de units gewoon OP rest is fine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn hele gezeur over dat kog OP komt ook eigenlijk helemaal door de huidige meta game. En dat is bruiser top bruiser jungle, ap mid, carry support bot. In die metagame is kog gewoon heel sterk, bot is hij bijna niet te verslaan door een ranged ad en support. Dat komt door een combinatie van range en veel stats die hij erbij krijgt. Ik denk inderdaad dat als je bijvoorbeeld een botlane zou runnen met double stun of een support met talon of akali dat je hem redelijk kan counteren. Ik heb in ieder geval zelf het idee dat als je met kog meer dan 10k farm hebt hij makkelijk de sterkste ranged carry is. Verder is hij niet heel makkelijk te spelen dus je hebt wel wat skill nodig om OP met hem te zijn. Maar bij Orianna was dat ook zo en die is ook aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nukidin247
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-08 22:24
Is irelia een goede counter tegen akali? moet het ff snel weten ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
nukidin247 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 22:16:
Is irelia een goede counter tegen akali? moet het ff snel weten ^^
Nee. Akali is een counter voor Irelia. Die burst je zo kapot, zeker vanaf 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 22:26:
[...]
Nee. Akali is een counter voor Irelia. Die burst je zo kapot, zeker vanaf 6.
Ja naar het schijnt zou je met irelia tegen akali kunnen lanen. Maar mij is het nooit gelukt eigenlijk op level 1 doet zon q combo van haar al gruwelijk veel damage en het word alleen maar erger heb ik het idee. Misschien als je MR quints + glyphs gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
MR glyphs gebruik ik al, quints vind ik zonde. Akali is gewoon echt een goede counter voor Irelia, net als elke champion die goed en veilig kan bursten. Leblanc zal denk ik ook niet fijn zijn om tegen te lanen, maar dat komt niet zo vaak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nukidin247
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-08 22:24
Ja dat heb ik net meegemaakt. Ik top met irelia tegen een akali. potje verloren :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

akali's invisibility dingetje is gewoon verschrikkelijk voor irelia, al is het wel weer zo dat je met smart cast gewoon knoppen kunt rammen en zodra akali iets doet dat je er dan op jumpt met irelia, Is alsnog niet een lekkere matchup. Misschien als je wacht opdat akali haar onzichtbaarheidscirkeltje verspilt. maar een goede akali doet dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 09:15
Ik speel dit spel sinds kort en vind het echt geweldig. Helaas heb ik regelmatig last van het feit dat de cpu naar 100 en niet meer naar beneden wil totdat ik opnieuw gestart heb.

Heb het geprobeerd op te lossen door lolclient een lage prio te geven via taakbeheer maar dat lost helaas niets op. Ik heb overigens een Ati Radeon 2600 HD videokaart. Daarvan heb ik ook al de laatste drivers geinstalleerd, Iemand die het probleem herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
krijg je eigelijk rp of ip terug als je een champ van 6300 met rp gekocht hebt ? en hij nu verlaagd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
ECiftci schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 23:03:
Ik speel dit spel sinds kort en vind het echt geweldig. Helaas heb ik regelmatig last van het feit dat de cpu naar 100 en niet meer naar beneden wil totdat ik opnieuw gestart heb.
Volgens mij moet je dan de Panda Media Booster de-installeren.
badboyqxy schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 09:53:
krijg je eigelijk rp of ip terug als je een champ van 6300 met rp gekocht hebt ? en hij nu verlaagd wordt?
Alleen als je ze onlangs (geloof max. 2 weken geleden) hebt gekocht.

[ Voor 31% gewijzigd door Thormodo op 02-10-2011 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

badboyqxy schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 09:53:
Yep, niet onmiddellijk, maar je krijgt het verschil terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik het er totaal mee eens ben :p, niet omdat jullie er niet meer over mogen discussieren hoor. Dont worry!
Pagina: 1 ... 37 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.