[PC] League of Legends - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 43 Laatste
Acties:
  • 115.579 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Klein vraagje:

Speel nu vaak met Warwick,Cho Gath, Morgana, Vladimir en Teemo maar wil wel eens een andere champ kopen. Zit te denken aan Trundle of evt toch Riven. Trundle had de voorkeur maar Riven na de "buff" lijkt wat leuker geworden (meer durable).
Dit is trouwens alleen voor Normal games.
Is er iemand die hier wat meer info kan verstrekken over de 2 champs ?

En ja ik snap dat ik zelf de keuze moet maken en dat ga ik zeker doen :)
BVD

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:01
Ik ben niet zo happy met een Trundle tegen me in een lane terwijl ik Riven nog steeds meh vind ( kan liggen aan de spelers) dus ik zou Trundle kiezen.

Maar vraagje, is er al informatie over de niuwe mage die uit gaat komen? En is Malzahar nog steeds een common pick in ranked matches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Hoe lang speel je al, welk level ben je en heb je eventueel al runes? WEl handig om te weten voor advies :D

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vocalise schreef op maandag 26 september 2011 @ 11:29:
Ik ben niet zo happy met een Trundle tegen me in een lane terwijl ik Riven nog steeds meh vind ( kan liggen aan de spelers) dus ik zou Trundle kiezen.

Maar vraagje, is er al informatie over de niuwe mage die uit gaat komen? En is Malzahar nog steeds een common pick in ranked matches?
Malz is niet echt common pick meer. Zie hem in ieder geval een stuk minder.

Nu vooral morgana, brand en annie.
Snap ook nog steeds niet waarom zo weinig mensen anivia spelen terwijl ze in mijn ogen nog steeds 1 van de beste, zo niet beste AP carry is. Zal wel aan mij liggen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
Mjaah Anivia vs Morgana, ik gok dat 80% van de wins naar Morgana gaat, betere abilities, sneller gecast, minder kans op error.
Anivia is erg sterk maar gewoon zo moeilijk te spelen.... net als Orianna.
Deze week speelde ik mid met Morgana tegen Orianna en ik werd gewoon gepushed naar mijn toren, erg sterke speler met goede control positionering, ik moest echt opletten wat ik deed en ben zelfs doordat ik zo gefocused was op Orianna, vanachter neergesabeld door hun Mumu (yeah los Bot was hard to type helaas) die me mooi wikkelde en samen met Orinanna kon afdrogen.

Daarna kom je dan in de matches ineens veel Orianna's tegen die je dan wel keer op keer ganked en eindigd op lvl 13 in je lane tegen lvl 9 om je heen met 70% items build, dan is het leuk ganken ;D

Maar wat ik bedoel Anivia is erg sterk, bijna unkillable in de lane fase maar toch falen mensen zo erg met haar abilities en timing dat ik zelfs blij ben op mijn niveau als mensen haar picken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-06 22:00
De reden dat je malz niet meer ziet, is omdat ze een paar patches terug zijn ult best hard generfd hebben. Ap ratio ging van 1.5 naar 1.2. Veel andere mages zijn nu gewoon beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
Ach zonde, was aan het overwegen hem te kopen, nah ja dan maar een tanky/assasination char erbij voor Dominion, kan ik naast Shaco en Yi ook een meer Tanky char maken :)
Is Mordekaiser viable in Dominion?

[ Voor 6% gewijzigd door Vocalise op 26-09-2011 11:55 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:35
Geen id, nog geen morde spelers gezien op dominion, echter als je zijn skilset ziet zou ik zeggen van niet. Zijn lane controll komt namelijk van het minions raken om zo zijn shield up te houden. Aangezien je niet met minions bezig bent op dominion lukt dat niet.

Voor de rest is mord niet echt mobile ofzo dus je zult echt ergens moeten worden gebruikt om een punt te defenden, waar hij denk ik best goed in is.

Maar al met al lijkt het me geen goede dominion champ, maar ik zou hem eerst moeten zien/spelen om dit te kunnen bevestigen.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Grofweg zijn twee (misschien drie) dingen van belang op Dominion heb ik tot nu toe gemerkt:

Ten eerste mobiliteit. Snel van A naar B komen wint games, zo simpel is het. Dus champions met hoge bewegingsvrijheid en snelheid scoren goed in dit gametype. :) Ten tweede zijn er de 1v1 champions. Champions als Yi, Jax, Poppy zijn met een beetje farm 1v1 niet meer neer te krijgen. En laat die farm nu niet hoeven, want je krijgt het al gratis met de tijd.
Een zijpuntje daarbij, want min of meer gelijk is aan twee, is scaling. Er zijn champions die veel sterker worden naarmate ze beter farmen (iets wat dus niet hoeft) en champions die minder goed schalen met items. M.i. zijn champions die bovengemiddeld voordeel van items hebben, ook goed op Dominion. Juist omdat ze zich niet met farmen bezig hoeven te houden maar alleen maar met vechten.

Mordekaiser valt wat mij betreft in geen van deze categorieën, maar verdedigen is misschien iets wat hij wel goed kan. Zolang hij vijandige minions in de buurt heeft dan. Zelf zou ik hem niet zo snel kiezen om eerlijk te zijn.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
Oei dat is waar ja, creep kills zijn nodig, hmm vriendje van me heeft met Rammus en Poppy gespeeld en die gaan best hard in Dominion, las ik nou dan Kassadin ook wel viable is in en post hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Kassadin heb ik zelf gespeeld op Dominion en doet het m.i. best goed. Hij kan snel van A naar B komen dankzij zijn ultimate en dankzij alle muurtjes en brushes ook makkelijk in leven blijven. Daarnaast schaalt hij op zich prima met items dus na een tijdje kan hij ook flink veel damage doen.

Een probleem wat hij misschien wel wat heeft is dat zijn damage vooral gericht is op squichies afmaken en die zie je nog niet zoveel op Dominion. Nouja Heimer en Akali maar afgezien van die twee heb ik nog geen enkele niet-(off)tank gezien. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
Kassadin is idd erg viable vanwege zijn mobility. Hij kan met zijn ulti erg snel van A naar B komen en kan zo een ontzettende last zijn voor de tegenstander. Hierdoor is hij ook erg slecht neer te krijgen.

Zijn zwakke punt in 5 v 5 waren vaak toch wel de teamfights en hij was juist goed in het na de tijd afmaken van champions. Je hebt op dominion gewoon geen teamfights en vandaar is kassadin zo sterk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 18:56

Flapmo

and back is gigi!

Zelf pas 1x dominion gespeeld en mijn pick was nasus. Idee was dat iedereen zowat tanky DPS pakt, en veelal AD. Nasus W op jax maakt hem useless hele gevecht :). Daarnaast scaled nasus aardig met geld (health+res+ult ftw). Enige nadeel is dat zijn Q niet goed te chargen is, maar tijdens potje was mijn Q dmg gewoon huge. Kan best wel eens door de 15% armor pen buff komen :).

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanyne en dan iconic spark/black cleaver/sanguin blade heerlijk (a)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds donderdag al ongeveer 20-30 potjes dominion gespeeld
vayne en poppy is smerige combo, veel meer muurtjes dus goed om mensen te stunnen en samen houden ze je gestunned tot je dood bent

meest viable chars:
twitch shaco evelynn = surprise cappers backdoor-like-cloak
blitzcrank = grab to turret or away from turret
vayne poppy = wallstunner dpsers
jax yi riven leesin talon xinzhao akali irelia garen renekton = (tanky) dpsers
ashe twistedfate pantheon nocturne gangplank karthus = global ulters
singed rammus udyr nunu = speedy tanks
teemo nidalee = speedy (wel hoog sterfgehalte)
swain = sustained defence ult
kassadin rumble zilean kog'maw = specials
heimerdinges = turrets for defence + garrison is total bitchy

geen speciale volgorde ofzo, dit zijn gewoon de champs die ik het meest gezien heb en die het goed deden
er zijn waarschijnlijk nog wel viable champs maar kan niet direct nog een noemen die ik het echt goed heb zien doen om een of andere reden (morde heb ik ook gezien maar vond ik heel zwak)
in principe denk ik dat de meeste champs wel kunnen gespeeld worden, zolang je maar niet feed en zelf gefed wordt kan het werken maar de lijst hierboven heeft wel een of ander voordeel op dominion
het kan wel zijn dat ik er een paar over het hoofd heb gezien, denk net aan lux die het ook wel kan gespeeld worden

ik blijf bij de strategie
2 speedy guys
3 defence guys (global ults of hard scalende tanky dps)
openingsmove
1 bot 1 top 3 windmill via speedshrine
als de 3 de tegenstanders kunnen verslaan en windmill cappen heb je al een goed begin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Garen en talon heb ik in dominion ook mee gedominioneerd,.. *padam tsshh*... nee? Ok :(

Iig In dominion wordt eigenlijk weinig resist gebouwd alleen hp + dmg dus alle bursters zijn in het voordeel. Heb nunu niet geprobeerd maar denk dat die ook nog best eens grappig kan zijn. Al heeft elk team bijna altijd een overload aan cc om je te stoppen met ult bijv. Maar verder heeft hij ook movement speed increase voor je zelf en teamgenoot en met zn stomme bol kan hij nog great chasen ook. Wat ik als Talon deed was iig cooldown boots kopen, om meer damage te kunnen doen binnen korte tijd met alle skills en zeker je ult bijft in groepen een double killer.
Ik heb in letterlijk elke dominion game een yi of mee gehad en op 2 na verder altijd een akali er bij. van Yi was ik verder niet zo heel onder de indruk de meeste potjes eigenlijk valt zijn 1op1 in dominion zwaar tegen.. Teemo's waren een groter probleem :')

Morde een paar keer gezien in dominion maar niet echt onder de indruk, zn shield is nutteloos sinds de patch is die bijna niet up te houden zeker niet buiten lane in dominion. Eigenlijk is elke melee bruiser met lifesteal sterker op hem omdat hij gewoon op zn skills moet wachten weer ook zn ult lifesteal je er makkelijk uit.

Zelf wilde ik nog een ap alistar proberen maar ben er niet meer aan toe gekomen. Zolang je met 2e bent moet daar wel damage uit kunnen komen met hp+ap doe je nog best redelijke damage als Alistar en met de cc kan je teamgenoot veel afmaken.

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
Ik was wel erg onder de indruk van Master Yi, zeker met zijn ult en speedy items is er geen escaping mogelijk en 1 vs 1 slaat hij bijna alles dood. Alleen de Udyr van onze opponents was een though nut to crack solo, verder 23 2 32 gespeeld dus best dik al zeg ik het zelf.

Ik lees allen dat jullie weinig teamfights tegenkomen in Dominion?
Persoonlijk zie ik na de eerste caps in de potjes die ik heb gespeeld eerst 2 3 vsv 2 en 3 ect en daarna gaan we steamrollen over de points en het team van de tegenstander, lees cap en door cap en door ect. tot we alle 4 a 5 de punten hebben en bij de entrance point staan van het enenmy team, vandaar kijken waar de meeste hero's heengaan qua kant en die kant op steamrollen, rince and repeat.

Op mijn summoner lvl ( 22) is dat toch behoorlijk viable nog ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-09 20:01

Shiro

Serenity

Gisteren 5 potjes Dominion gedaan, ondanks de nerf speel ik nog steeds Mordekaiser. 4 van de 5 games gewonnen. Opzich ging het nog wel aardig. Ik zit er wel over na te denken om een snelle tanky hero te spelen zoals Rammus omdat hij goed zal kunnen defenden en ook nog eens snel van A naar B kan gaan. Daarnaast maakt het niet uit dat Rammus niet zo goed kan farmen in Dominion :D

Heeft iemand trouwens ook last van FPS drops in Dominion? Mijn Laptop I5-430 i.c.m. HD5730 op een resolutie van 1366x768 op High dropt mijn fps van 60 naar 30 tijdens het spelen. In een normale LoL game heb ik altijd 60 dps vast. Mijn PC Q9550 i.c.m. HD4850 heeft overigens nergens last van op een resolutie van 1680x1050 en Very High.

Ik kan me niet voorstellen dat een HD5730 niet krachtig genoeg is om Dominion vloeiend te draaien...

Temperaturen/memory/Gpu load gecheckt met GPU-Z, maar niks bijzonders gezien. Ik zat nooit op de max. Ik zie overigens hier dat er meerdere mensen zijn die er last van hebben... Ook andere tweakers met hetzelfde probleem?

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 14:53

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ik heb maar 3 potjes dominion gedaan, maar de potjes die ik heb gezien waren toch erg belabberd op z'n minst. Het maakte amper uit tegen wie we stonden, gewoon rushen en 'backdooren' als een malle en de heroes van de tegenstander zoveel mogelijk negeren. Ik ging met rammus met een aantal movement speed items..... op een duur had ik een movementspeed van 1100. Meep Meep!

Ze moeten er nog heeeeeeeel veel aan sleutelen wil het ooit succesvol worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Rub3s schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:01:
Ik heb maar 3 potjes dominion gedaan, maar de potjes die ik heb gezien waren toch erg belabberd op z'n minst. Het maakte amper uit tegen wie we stonden, gewoon rushen en 'backdooren' als een malle en de heroes van de tegenstander zoveel mogelijk negeren. Ik ging met rammus met een aantal movement speed items..... op een duur had ik een movementspeed van 1100. Meep Meep!

Ze moeten er nog heeeeeeeel veel aan sleutelen wil het ooit succesvol worden.
Vind je? Ik vind het anders nu al geweldig vermakelijk namelijk. Je moet oppassen dat je niet teveel de standaard gameplay en je verwachtingen daarvan, gaat toepassen op Dominion. Het is gewoon compleet andere koek. Backdooren? Dat bestaat helemaal niet op Dominion, dat is een term die uitsluitend van toepassing is op meer traditionele gameplay zoals Summoner's Rift.

Voor wat betreft champions van anderen negeren, dat ben ik niet tegengekomen. Zij zijn namelijk ook constant bezig om te cappen dus als je een tegen kan houden daarbij scoor je bonuspunten. Ik heb zelf ook Rammus gespeeld en juist die hoge mobiliteit gebruikte ik om twee tot drie punten tegelijkertijd in de gaten te houden. Zie je een enemy op weg naar een eigen punt, dan ga je er gewoon op af.

Nee ik kan me absoluut niet vinden in jouw eindconclusie eigenlijk. Ik denk dat Dominion zoals het nu is al heel wat potentie heeft om een leuke tweede gamemode te worden in League of Legends. Of dat ook de competitieve kant op gaat, dat durf ik nog niet te zeggen. Daarvoor is het allemaal écht te vroeg. :)

Overigens was vrijwel iedereen die ik in-game tegenkwam of in het GoT channel tegenkwam, er net zo over te spreken.

[ Voor 3% gewijzigd door Cloud op 26-09-2011 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
Ik snap wel wat Rub3s bedoeld, want dat gevoel heb ik zelf ook. Het is een zeer leuke en vermakelijke game mode, maar er kloppen gewoon een hoop dingen niet.

- Je wordt totaal niet getriggered om quests te doen. Het is meer geluk hebben dat je toevallig die kant op ging, want je gaat echt niet de hele map doorlopen voor een "quest". Het lijkt er dan ook op dat quests er een beetje bij zijn gepropt, omdat ze nog een extra selling feature nodig hadden.

- Slechte gameplay wordt amper afgestraft. Je krijgt constant gold en xp en de spawntijden zijn ontiegelijk laag. Snowballen is dus niet echt mogelijk.

- Het is te eenvoudig om te 'backdooren'. Een capture point pakken aan de andere kant van de map kun je vrijwel ongestraft voor elkaar krijgen.

- De runes in het midden van de map zijn te snel gecaptured. Het is vrijwel onmogelijk om er een gevecht van te maken. Het is dus een low risk, high reward buff.

- Teamplay wordt niet echt bevorderd, omdat er overal wel wat moet gebeuren. Zo ontstaan er teveel 1 on 1 of 2 on 2 gevechten, maar 5 on 5 zul je amper zien.

- Minions voegen te weinig toe. Het heeft geen zin om ze te stacken, omdat ze slechts één capture point ver lopen en dan verdwijnen :S Je kunt dus net zo goed zonder minions een point capturen, dat scheelt nog een hoop tijd ook.

[ Voor 24% gewijzigd door SaphuA op 26-09-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

SaphuA schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:27:
Ik snap wel wat Rub3s bedoeld, want dat gevoel heb ik zelf ook. Het is een zeer leuke game mode, maar er kloppen gewoon een hoop dingen niet.

- Je wordt totaal niet getriggered om quests te doen. Je moet meer geluk hebben dat enkele andere teamleden toevallig ook die kant op gingen, want je gaat er echt niet de hele map voor doorlopen. Het lijkt er dan ook op dat quests een beetje erbij zijn gepropt, omdat ze nog een extra selling feature wilden.
Ik denk dat de reward voor die quests iets sterker moet worden. Want die buff is op zich heel mooi, maar doet net iets te weinig om er opzettelijk achteraan te gaan. Het idee is wel goed, want die quests moeten ervoor gaan zorgen dat je niet gaat turtlen met z'n allen.
- Slechte gameplay wordt amper afgestraft. Je krijgt constant gold en xp en de spawntijden zijn ontiegelijk laag. Snowballen is dus niet echt mogelijk.
Dat hangt er vanaf. Het is niet voor niets dat KDA niet meer de hoofdlijn is van deze gamemode. Er is alleen jouw score. Als jij doodgaat maar wél een punt kapt, of doodgaat en daarmee voorkomt dat jouw punt gecapt wordt; dan is dat prima. Ik vraag me dus een beetje af wat 'slechte gameplay' in Dominion is. Tenzij je natuurlijk Summoner's Rift standaarden gaat toepassen op Dominion; dan kan ik wel een hele hoop bedenken ;)

Snowballen is in de traditionele zin niet heel erg mogelijk nee, dat klopt. Of ik dat erg vind; nee ik denk het eigenlijk niet. Anders worden bepaalde champions nog veel belangrijker dan dat ze nu al zijn. Ik noem een Yi.
- Het is te eenvoudig om te 'backdooren'. Een capture point pakken aan de andere kant van de map kun je vrijwel ongestraft voor elkaar krijgen.
Backdooren kán wel, maar het is ook eenvoudig te stoppen omdat het altijd dichtbij je spawn is (anders is het geen backdoor). Met de verkorte recall-tijd kun je er nog redelijk vlot bij zijn en doordat men veel met high mobility champions speelt, is het echt niet zo dramatisch probleem. Het zorgt ervoor dat je goed op de minimap moet letten. Backdooren is prima te stoppen, tenzij je zélf als team ook aan het cappen bent aan de overzijde namelijk.
- De runes in het midden van de map zijn te snel gecaptured om er een echt gevecht van te maken. Het is dus een low risk, high reward.
Ben ik met je eens :) Mag wel wat pittiger zijn. Al kun je een cap stoppen door iemand te damagen, dus voorkomen dat een buff gepakt wordt is wel te doen.
- Teamplay wordt niet echt bevorderd, omdat er overal wel wat moet gebeuren. Je krijgt dus teveel 1 on 1 gevechten.
Dat klopt, maar daar ontkom je denk ik niet aan met 5 capture points en 5 man per team. Doorgaans zie je dat een man de achterhoede bewaakt (high mobility weer) en dat meerdere teamleden bezig zijn met het cappen van enemy points. Vind het zelf dus helemaal geen probleem, het hoort er gewoon bij. :) Teamfights impliceren dat het afmaken van het gehele andere team belangrijk is, maar dat is het helemaal niet. Het gaat tenslotte om captures niet om kills.
- Minions voegen te weinig toe. Het heeft weinig zin om ze te stacken, omdat ze slechts één capture point ver lopen (daarna verdwijnen ze :S). Je kunt dus net zo goed zonder minions een point capturen.
Ik vind ze op dit moment ook iets te weinig toevoegen, wat mij betreft kan daar nog wat aan verbeterd worden. Wel vind ik Rally een sterke summoners spell. Als je zo'n minion wave bij je hebt + Rally kun je het de tegenpartij aardig lastig maken bij de verdediging :) Je kunt ook een wave rally-en, en daarna weglopen. Zo wordt dat point hard gepushed zonder dat er een champion bij nodig is. Kan ook handig zijn.

Natuurlijk zijn er nog wat verbeterpuntjes mogelijk en er zal nog wel wat gebalanceerd gaan worden; maar het heeft echt wel potentie hoor. Zolang je dus maar niet SR-gameplay gaat toepassen op Dominion. Dat werkt gewoon niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Cloud op 26-09-2011 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ik kan zo al een paar mogelijke verbeteringen opnoemen in het dominion gebeuren:

-6/8 ipv 5 towers
-Je moet bij de toren bij je basis beginnen om die in te nemen: dan de volgende etc.etc. (dus niet dat je meteen de achterste kan innemen wat de gameplay verstrooid)
-De torens 'linken' met elkaar als je er een paar hebt ingenomen: naast visual effect zou het ook zo kunnen worden dat de kracht over de torens verdeeld wordt. Hoe meer torens je hebt ingenomen, des te zwakker ze worden > forced balance (dus als je 1 toren over hebt, dat die dan erg sterk is. Als je er veel hebt, dan worden ze erg zwak)
-De laatste toren voor de basis kan niet ingenomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:03

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Vond het in het begin idd vreemd dat je een turret kom cappen zonder dat deze gelinked was aan je eigen, een beetje het idee van Onslaught in UT2004, wat dus ook backdooren voorkomt.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 14:26

flessuh

Set sail for fail!

Rub3s schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:09:
Ik kan zo al een paar mogelijke verbeteringen opnoemen in het dominion gebeuren:

-6/8 ipv 5 towers
-Je moet bij de toren bij je basis beginnen om die in te nemen: dan de volgende etc.etc. (dus niet dat je meteen de achterste kan innemen wat de gameplay verstrooid)
-De torens 'linken' met elkaar als je er een paar hebt ingenomen: naast visual effect zou het ook zo kunnen worden dat de kracht over de torens verdeeld wordt. Hoe meer toren je hebt ingenomen, des te zwakker ze worden > forced balance (dus als je 1 toren over hebt, dat die dan erg sterk is. Als je er veel hebt, dan worden ze erg zwak)
-De laatste toren voor de basis kan niet ingenomen worden.
zoiets zat ook al in een spel, weet alleen niet meer welke... daar ging het er juist om om de laatste toren te capturen, waardoor de basis kwetsbaar werd.

probleem met die changes is dat het een enorme balance-switch is, dus dat doen ze toch niet

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

unreal tournament 2004? :P

naja, het zal vast in meer spellen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm ik vind de mode meer dan fun, het heeft nog wat clusterfuck gevoel en ongebelanceerd gevoel, maar dat is grotendeels omdat veel mensen nog niet goed weten wat de mogelijkse tactieken zijn en hoe je ermee moet omgaan
ik vind jullie argumenten helemaal niet onderbouwd en maar zwakjes eigenlijk

1 iemand in je team die het niet snapt en de tegenstanders snappen het allemaal dan mag je het op je buik schrijven

een turret backdooren kan enkel en alleen als er niemand bij staat die het verdedigt dus zo gemakkelijk doe je dat niet als de vijand oplet
3 punten geven je overwicht en zijn easy te verdedigen, dat 4e en 5e punt hoef je dan niet na te jagen, tenzij als je ziet dan een defender valt dan kan je ze proberen uit balans te brengen door een ander punt van hen even af te snoepen

geen teamplay?
5 man zie je niet samen? bullshit
stel je hebt 3 punten en je verdedigt de midelste met 1 man en de buitenste met 2
dan heb ik al 5man team zien proberen een van je buitenste punten veroveren, waarop de andere 3 verdedigers onmiddelijk omschakelen naar een onverdedigd punt van hun gaan pakken

teamplay is niet noodzakelijk 5v5 zeker niet in deze mode

ik zie het nut niet in van meer torens, dan kan je ze nooit allemaal verdedigen wat gewoon een loopspelletje word

de reward van de quest is best lang 4min buff in een spel dat ongeveer 20 minuten duurt
maar vind het soms ook wat up mss nog een goldbonus voor het team zoals dragon zou leuk zijn

snowballen lukt wel degelijk maar niet zoals summoners rift, ok je tegenstanders krijgen gestaag sneller goud maar als je ze allemaal killt de hele tijd bezit jij nog veel meer goud en meer exp en meer tijd om turrets te cappen

buff in de midden = low risk , ja en nee ok je kan hem gratis gaan pakken zonder risico om te sterven maar je bent niet bezig turrets te proberen defenden of cappen, dus je riskeert achter te lopen in de caprace

slechte gameplay wordt niet afgestraft??? ok je bent redelijk snel terug maar 20 seconden niets doen in een game van 15-20 min is huge
als je nalaat van te verdedigen, verlies je dus ik snap het echt niet wat je daarmee bedoelt

minions voegen weinig toe, gedeeltelijk waar, met een promote kan je wel een lane pushen en een turret disablen, terwijl je zelf op weg bent naar de andere kant van de kaart

het is en blijft een beta en het is een andere gamemode, dat je de standaard conquest mode leuker vind omdat je het gewoon bent wil nog niet zeggen dat dit een mindere gamemode is het is gewoon anders
is het 100% gebalanceerd dat niet, hier zijn duidelijk sommige champs meer OP dan dat op summoners rift
maar ook op summoners rift zijn niet alle champs even gebalanceerd

ik ben dus duidelijk pro :)
maar ik zou niet zonder summoners rift kunnen gewoon voor verscheidenheid in gameplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
Nog andere rammus liefhebbers hier? :)

Laatst m'n eerste potje met hem gespeeld en viel me gelijk in de smaak. Naar mijn mening een supergoeie initiator en met een thornmailtje kan je die squishy ad champs suiciden op je >:)

Bouw hem meestal Mercs, FoN, Thornmail, daarna afhankelijk van tegenpartij nog meer armor of magic res. Dit is m'n eerste tank champ die ik speel. Normaliter speel ik juist die squishy burst champs, dus het is een verademing om het langer dan 2sec te overleven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:45:
ik zie het nut niet in van meer torens, dan kan je ze nooit allemaal verdedigen wat gewoon een loopspelletje word
Zonder backdoor wel..... en dat was 1 van mijn hoofdpunten. Deze games zijn juist zo leuk omdat je erg goed moet samenwerken. Deze mode ver****t dat een beetje, doordat je heel de teamplay van het andere team kan ontregelen door achter hun hielen weer een punt in te nemen.
Tjukkie schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:50:
Nog andere rammus liefhebbers hier? :)

Laatst m'n eerste potje met hem gespeeld en viel me gelijk in de smaak. Naar mijn mening een supergoeie initiator en met een thornmailtje kan je die squishy ad champs suiciden op je >:)

Bouw hem meestal Mercs, FoN, Thornmail, daarna afhankelijk van tegenpartij nog meer armor of magic res. Dit is m'n eerste tank champ die ik speel. Normaliter speel ik juist die squishy burst champs, dus het is een verademing om het langer dan 2sec te overleven 8)7
ja ikke! Ik heb alleen wel grote moeite in het begin met rammus. Dan is hij nog teweinig tank om iets te ondernemen.....

[ Voor 42% gewijzigd door Rub3s op 26-09-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik weet niet of meer torens dat wel oplost. Stel je hebt inderdaad 9 torens, ik denk dat het dan inderdaad een loopspelletje wordt. Je laat één persoon achter om zo lang als mogelijk de meest verre toren te verdedigen, de andere 4 cappen in tegengestelde richting toren voor toren.

De tegenpartij doet hetzelfde natuurlijk, dus dan loop je achter elkaar aan rondjes over de map om zoveel mogelijk punten tegelijkertijd te houden. Nee meer torens betekent dat verdedigen een stuk minder belangrijk wordt; dat lijkt mij niet een strakke aanpassing. :)

Wat ik overigens wel een goed idee vind is dat torens invloed op elkaar hebben. Maar hoe je dat kunt doen zonder de balans echt ernstig overhoop te halen, dat weet ik eerlijk gezegd nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
@tjukkie

Als ik jouw was zou ik voor wat meer health gaan, resists zijn wel leuk enzo. maar zonder dat je al te veel health hebt ga je alsnog hard neer.

lees deze post maar eens na (Effective health uitleg van nazanir)

Hierin word uitgelegd hoe je een beetje uit moet rekenen hoeveel health en resists je nodig hebt om zoveel mogelijk efficiëntie eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Intruder schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:05:
@tjukkie

Als ik jouw was zou ik voor wat meer health gaan, resists zijn wel leuk enzo. maar zonder dat je al te veel health hebt ga je alsnog hard neer.

Hierin word uitgelegd hoe je een beetje uit moet rekenen hoeveel health en resists je nodig hebt om zoveel mogelijk efficiëntie eruit te halen.
Die uitleg van nazanir klopt alleen helemaal niet. Er is geen diminishing returns op mr/armor. Meestal is het begin health en later in de game meer resistances.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
Ik weet niet precies of die waarden kloppen en zal zelf ook niet alles gaan checken, wel weet ik dat als je die guide gewoon een beetje volgt je goed zit qua items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Cloud schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:02:
Ik weet niet of meer torens dat wel oplost. Stel je hebt inderdaad 9 torens, ik denk dat het dan inderdaad een loopspelletje wordt. Je laat één persoon achter om zo lang als mogelijk de meest verre toren te verdedigen, de andere 4 cappen in tegengestelde richting toren voor toren.

De tegenpartij doet hetzelfde natuurlijk, dus dan loop je achter elkaar aan rondjes over de map om zoveel mogelijk punten tegelijkertijd te houden. Nee meer torens betekent dat verdedigen een stuk minder belangrijk wordt; dat lijkt mij niet een strakke aanpassing. :)

Wat ik overigens wel een goed idee vind is dat torens invloed op elkaar hebben. Maar hoe je dat kunt doen zonder de balans echt ernstig overhoop te halen, dat weet ik eerlijk gezegd nog niet.
Ik bedoel nou eigenlijk dar het weer zo moet worden dat er weer 2 lanes zijn, wat mij betreft in een cirkelvorm. En dat je steeds alleen de voorste towers van de tegenstander in kan nemen zodat backdoor NIET mogelijk is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nutral schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:10:
[...]

Die uitleg van nazanir klopt alleen helemaal niet. Er is geen diminishing returns op mr/armor. Meestal is het begin health en later in de game meer resistances.
de uitleg klopt wel maar hangt af van je interpretatie

indd meestal koop je eerst wat HP omdat je dan meer buffer hebt tegen zowel physical als magical damage en niet slechts een van de twee
maar in zn post zegt ie dat eenmaal je 150/200 mr/armor bereikt het niet zoveel meer nut heeft van er nog meer te stacken en dat het dan cost efficienter is van nog meer HP te kopen
is vooral van toepassing voor tanks
ok dat je in het spel het in omgekeerde volgorde koopt doet er weinig toe, het is gewoon even de wiskundige berekening, en ik weet niet wat je verstaat onder diminishing returns maar die is er weldegelijk
eenmaal je meer mr of armor hebt dan de grens dan houdt het voor dezelfde goudwaarde procentueel minder tegen
waardoor het minder cost efficient wordt zoals je op de grafiekjes kon zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Health is soms handiger ja, maar het effect van armor en magic resistance is per punt altijd hetzelfde, dat word niet anders bij 200mr of armor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
Intruder schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:05:
@tjukkie

Hmm, ja Health zal inderdaad handig zjin na al die resist. Misschien is het dan beter om FoN + Randuin te gaan, hoewel die 3k+ is (tov thornmail). Daarnaast een banshee veil voor extra MR en HP/MP.

Of na Mercs, FoN en Thornmail een Warmog bouwen ipv meer resist... even experimenteren dus :D
Rub3s schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:59:
[...]

ja ikke! Ik heb alleen wel grote moeite in het begin met rammus. Dan is hij nog teweinig tank om iets te ondernemen.....
Haha, in het begin is het inderdaad soms lastig. In mijn hoofd ben ik onoverwinnelijk en roll ik gelijk op enemies af, totdat je je hp ziet droppen als een malle :X

Zodra je je items hebt though... gewoon om iedereen heen walsen met je Q :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rub3s schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:23:
[...]

Ik bedoel nou eigenlijk dar het weer zo moet worden dat er weer 2 lanes zijn, wat mij betreft in een cirkelvorm. En dat je steeds alleen de voorste towers van de tegenstander in kan nemen zodat backdoor NIET mogelijk is....
lol dan is heimerdinger de meest op champ by far, omdat hij een turret kan verdedigen als geen ander

het team dat dan een turret minder heeft is volledig geneukt want zij moeten dan een turret zien in te nemen waar er zowiezo verdedigt word en dan ben je verplicht van te turretdiven

dan is garrison een must have summoner spell

de balance is dan nog veel verder te zoeken imo
en het zou helemaal niet meer fastpaced zijn, gewoon trage marteling
degene die 3vd5 turrets heeft moet dan gewoon zn buitenste twee turrets babysitten
en de andere zijn verplicht all out assaults te doen zonder al te veel nut

of je moet verdedigen of aanvallen
moet je aanvallen ben je zwaar in het nadeel

stel je hebt 3 punten: je verdedigt bovenste met 3 man en onderste met 2
als tegenstander moet je dus een turret + 2 of 3 man overweldigen
dan moet je met alle 5 gaan pushen, die 3 of 2 trekken gewoon 1 turret terug en die andere gaan gewoon de volgende cappen
situatie blijft 3 turrets v 2 en die die met 5 zijn gaan pushen lopen elke keer het risico met een paar te sterven
Boring like hell vanaf dat de turrets verdeelt zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlantisx
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-07-2021
Dominion is nu officieel uit & een nieuw plaatje bij de game launcher. (zelfde als op de LoL website).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Zullen we gewoon eens een dominion tier list maken anders? Voorzetje:

OP: Rammus, Heimerdinger, Twitch, Pantheon, Twisted Fate, Teemo, Nocturne

Tier 1: Anivia, Gangplank, Garen, Irelia, Fiddlesticks, Jax, Kassadin, Lee Sin, Maokai, Master Yi, Miss Fortune, Poppy, Shaco, Shen, Singed, Talon, Tristana, Tryndamere, Udyr, Vayne, Akali, Karthus

Tier 2: Annie, Ashe, Blitzcrank, Brand, Caitlyn, Chogath, Corki, Ezrael, Galio, Gragas, Jarvan IV, Kog maw, Leblanc, Lux, Nasus, Nidalee, Nunu, Orianna, Renekton, Rumble, Ryze, Sion, Swain, Trundle, Urgot, Veigar, Warwick, Xin Zhao, Yorick, Eve

Tier 3: Alistar, Amumu, Cassiopeia, Mundo, Karma, Katarina, Kayle, Kennen, Leona, Malphite, Malzahar, Mordekaiser, Morgana, Olaf, Riven, Sivir, Skarner, Sona, Soraka, Taric, Vladimir, Wukong, Zilean

OP Tier: Hebben een ability die ze ijzersterk maakt op Dominion. Denk aan global abilities om te backdooren of een punt instant te kunnen verdedigen aan de andere kant van de map, of bijvoorbeeld stealth voor backdoortactieken.

Tier 1: Zijn vaak erg mobiel/snel en daarbij ook nog goed in 1v1 situaties omdat echte 5v5 teamfights zeldzaam zijn in dominion.

Tier 2: Zijn 1v1 ook goed, maar wat minder mobiel dan de chaps uit tier 1 OF zijn wel mobiel maar 1v1 wat minder goed (nunu, nidalee)

Tier 3: Zijn niet erg mobiel en ook 1v1 erg slecht. Hier staan bijvoorbeeld support characters en tanks in.

Edit1: Op advies van Rudy Karthus en Akali naar Tier 1, Eve omlaag gedropt naar tier 2 omdat ze alleen kan backdooren. Nocturne door bijna global ult naar OP tier.

[ Voor 9% gewijzigd door Vicarious op 27-09-2011 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Ik zou geen FoN nemen op Rammus, maar een Banshee's.

Fon wil je voor de regen en om te kunnen chasen, Rammus heeft zijn Q om te chasen.
De Banshees zorgt ervoor dat je een spell blockt, zodat je bv. niet gesilenced wordt als je engaged en de carry wil taunten.

De itembuild die ik zou nemen op Rammus:
Aegis of the Legion = goede stats voor de costs en geeft je team een boost
Thornmail = je hebt een taunt dus 1 persoon zal je zeker focussen in teamfight\
Sunfire cape = health en armor, en de gratis damage
Banshee's veil = MR, spellblock shield, health/mana
Merc threads = tenacity
laatste item als je zover komt gewoon wat je nodig denkt te hebben.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Fanatic_FS schreef op maandag 26 september 2011 @ 17:04:
Ik zou geen FoN nemen op Rammus, maar een Banshee's.

Fon wil je voor de regen en om te kunnen chasen, Rammus heeft zijn Q om te chasen.
De Banshees zorgt ervoor dat je een spell blockt, zodat je bv. niet gesilenced wordt als je engaged en de carry wil taunten.

De itembuild die ik zou nemen op Rammus:
Aegis of the Legion = goede stats voor de costs en geeft je team een boost
Thornmail = je hebt een taunt dus 1 persoon zal je zeker focussen in teamfight\
Sunfire cape = health en armor, en de gratis damage
Banshee's veil = MR, spellblock shield, health/mana
Merc threads = tenacity
laatste item als je zover komt gewoon wat je nodig denkt te hebben.
Hah, toevalligerwijs zo'n beetje exact de build die ik bouw als ik ooit eens Rammus speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 20:24

Dreanor

Joene

Wat een gemekker over Dominion zeg ... ik denk dat het komt omdat veel spelers zijn "vastgeroest" in de traditionele gameplay/map. Dat een map anders speelt, andere doelen en andere snelheid heeft betekent niet per direct dat er van alles mis mee is.

Ik zie zelf graag extra game modus en dit is een leuk begin voor de afwisseling. Of het ooit competitie gericht gaat worden als de traditionele map betwijvel ik, maar dat maakt toch geen drol uit eigenlijk? Het is gewoon erg fun voor de afwisseling.

Het concept van champions, levelen en strategie leent zich ook goed voor andere game modes. Denk aan vele Starcraft 2 custom maps waarbij je met 1 held hordes vijanden moet verslaan om bij een baas te komen. Waarbij je levelt en items koopt om sterker te worden. Zou ik in LoL ook best leuk vinden om de kunnen doen.

Dus denk eens wat vrijer en outside the box en probeer niet constant vast te klampen aan het oude bekende of aan het argument dat het (al dan niet op hoog niveau) competitie gericht moet zijn.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Vicarious schreef op maandag 26 september 2011 @ 17:17:
[...]

Hah, toevalligerwijs zo'n beetje exact de build die ik bouw als ik ooit eens Rammus speel.
Beetje hetzelfde als ik neem. Wat ik echter anders doe is in plaats van Thornmail een FoN nemen, als dat beter past bij de tegenpartij. Banshee neem ik sowieso, maar afhankelijk van de verdeling AD/AP neem ik óf thorn óf FoN :)

Verder een prima build voor Rammus!
Dreanor schreef op maandag 26 september 2011 @ 17:31:
Wat een gemekker over Dominion zeg ... ik denk dat het komt omdat veel spelers zijn "vastgeroest" in de traditionele gameplay/map. Dat een map anders speelt, andere doelen en andere snelheid heeft betekent niet per direct dat er van alles mis mee is.
Ik wil het niet gemekker noemen, maar ik ben het wel wat met je eens ja. Alleen de meeste spelers zullen gewoon moeten wennen aan het idee omdat het echt radicaal anders is. Het is niet alleen een andere map met een paar regels, het speelt gewoon totaal anders.
Het concept van champions, levelen en strategie leent zich ook goed voor andere game modes. Denk aan vele Starcraft 2 custom maps waarbij je met 1 held hordes vijanden moet verslaan om bij een baas te komen. Waarbij je levelt en items koopt om sterker te worden. Zou ik in LoL ook best leuk vinden om de kunnen doen.
Zo'n survival mode lijkt mij inderdaad ook wel grappig. Ik betwijfel of dat ooit zal komen (want er is vrijwel nul kans op een competitief element) maar het klinkt wel erg leuk. Een beetje de zombie modus uit de Call of Duty reeks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Cloud schreef op maandag 26 september 2011 @ 17:34:
[...]

Beetje hetzelfde als ik neem. Wat ik echter anders doe is in plaats van Thornmail een FoN nemen, als dat beter past bij de tegenpartij. Banshee neem ik sowieso, maar afhankelijk van de verdeling AD/AP neem ik óf thorn óf FoN :)
Ik haal vrijwel altijd thornmail omdat:
1. Je krijgt meer damage door je passive
2. Je krijgt meer damage doordat mensen met taunt jou wel MOETEN aanvallen (daarom is sunfire cape ook zo goed)
3. De mages jou als het goed is sowieso niet bursten als je al merc treads, aegis en banshee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
Nutral schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:25:
Health is soms handiger ja, maar het effect van armor en magic resistance is per punt altijd hetzelfde, dat word niet anders bij 200mr of armor
Je hebt m'n grafieken van enkele dagen toch gezien? De eerste 20 armor gaat een grotere damage reduction opleveren dan de volgende 20.

En dat is toch wat er net verstaan wordt onder diminishing returns?

Quote van wikipedia:
For example, the use of fertilizer improves crop production on farms and in gardens; but at some point, adding more and more fertilizer improves the yield less and less
En dit is exact hetgeen er ook gebeurd bij de reductions, je gaat steeds minder magic damage reduction per punt in magic resist krijgen.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:53

Hu9o

Schokkend

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YESSSSSSSS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

speedzor schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:18:
[...]

Je hebt m'n grafieken van enkele dagen toch gezien? De eerste 20 armor gaat een grotere damage reduction opleveren dan de volgende 20.

En dat is toch wat er net verstaan wordt onder diminishing returns?

Quote van wikipedia:

[...]

En dit is exact hetgeen er ook gebeurd bij de reductions, je gaat steeds minder magic damage reduction per punt in magic resist krijgen.
Nee, want je effectieve hp gaat steeds 1% omhoog, maakt niet uit hoeveel mr of armor je hebt.

Ik maak straks wel een grafiek, is misschien makkelijker te begrijpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Nutral op 26-09-2011 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Waar haal je die 1% vandaan?

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

tadaa
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/756665/Map1_28152_image001.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
En welke data/berekening zit er achter deze grafiek? Dit is gewoon een grafische weergave van jouw stelling, maar veel kan ik er niet mee :)

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Dit is zoals het in league of legends werkt.

100 armor zorgt voor 50% reduction en dat is 200% effectieve hp, omdat je 2x zoveel damage moet doen om iemand te killen
200 armor zorgt voor 66% reduction en dat is 300% effectieve hp, omdat je 3x zoveel damage moet doen.
300 armor is 75%
400 armor is 80%
500 armor is 83%
600 armor is 86%.

Je ziet dat het procentueel steeds minder word, maar je effectieve hp blijft evenveel omhoog gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Nutral schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:54:
Dit is zoals het in league of legends werkt.

100 armor zorgt voor 50% reduction en dat is 200% effectieve hp, omdat je 2x zoveel damage moet doen om iemand te killen
200 armor zorgt voor 66% reduction en dat is 300% effectieve hp, omdat je 3x zoveel damage moet doen.
300 armor is 75%
400 armor is 80%
500 armor is 83%
600 armor is 86%.

Je ziet dat het procentueel steeds minder word, maar je effectieve hp blijft evenveel omhoog gaan.
Ja. Er is dus een breekpunt waar het effectiever wordt om health te halen. Stel je hebt 1000 HP en 300 armor. Dan heb je dus 400% EHP (let wel, alleen voor physical damage!) op 1000 HP is 4k effective HP. Stel dat je 200 armor neemt en dan 1000 health in plaats van die extra 100 armor (100 armor kost je 2k met thornmail, past 4x ruby crystal in). Dan heb je 2000 HP x 200% is ook 4k effective HP. Alles wat je in dat geval meer neemt in armor had je beter in HP kunnen steken. Komt nog bij dat die health ook voor magic damage je EHP ophoogt. Dat bedoelt hij met de diminishing returns. Het levert je dan meer op om in health te steken dan in armor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:53

Hu9o

Schokkend

Formule is iets van:

Shield = 100/(100+resist)

dus bij 200 resist

Shield = 100/100+200) = 0.333

Betekend dat je schild 33% dmg vangt en jij dus 66%. Zoals Nutral laat zien in z'n grafiek

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zouden dan de meest effectieve waarden voor armor en magic resist zijn?
Volgens de uitleg van Vicarious is er dus een moment dat het beter / lucratiever is om je gold te besteden aan Health dan resist. Zou best interessant zijn om uit te zoeken welke items je dan het best kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nukidin247
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-08 22:24
vroeger dacht ik altijd dat 1 armor of MR 1 physical damage of ability damage blockt, dus bijvoorbeeld je hebt 200 MR en Brand doet pillar of flame die ook 200 damage zou doen, dat je dus 0 damage kreeg ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Net mijn snelste winst in Dominion tot nu toe gehaald, 11:34 minuten :D
Afbeeldingslocatie: http://img839.imageshack.us/img839/1310/dominion1134.jpg

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
Gisteren had ik met mijn ons team even tussendoor snel een dominion gespeeld,
Waren welgeteld klaar in 8.50 minuuten, we hadden bijna vanaf het eerste moment alle 5 punten en zij hebben ze niet terug kunnen krijgen. Meest zieke pubstomp potje wat ik tot nu toe met dominion heb gespeeld xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

12:15 is nu mijn record met 416-0 als uitslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Zijn er nog meer mensen met problemen met First Win of the day? Deze staat bij mij al 2 dagen vast op 21 uur 59 minuten en X seconden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Gropah schreef op maandag 26 september 2011 @ 21:39:
Zijn er nog meer mensen met problemen met First Win of the day? Deze staat bij mij al 2 dagen vast op 21 uur 59 minuten en X seconden...
Als je hem haalt duurt het weer 22 uur voordat je hem opnieuw krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 18:56

Flapmo

and back is gigi!

Vicarious schreef op maandag 26 september 2011 @ 22:43:
[...]

Als je hem haalt duurt het weer 22 uur voordat je hem opnieuw krijgt :)
Best apart als je erover nadenkt. Een dag duurt bij RIOT maar 22 uur :? ;). Een potje van 2 uur heb ik ook nog nooit gezien, dus dan zou 23 uur logischer zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Flapmo op 26-09-2011 22:46 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Flapmo schreef op maandag 26 september 2011 @ 22:46:
[...]

Best apart als je erover nadenkt. Een dag duurt bij RIOT maar 22 uur :? ;). Een potje van 2 uur heb ik ook nog nooit gezien, dus dan zou 23 uur logischer zijn.
Je krijgt 2 uur om te slapen van ze 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 20:24

Dreanor

Joene

Ik speel samen met een maat van mij dit spel, beide zijn we level 30 en volle run pages e.d.

Nu hebben we eindelijke een derde maat zover gekregen dit weer te gaan spelen, echter hij is lvl 10.

Nu vroeg ik mij af, wat is een goede combo/tactic om met hem te spelen. Tegen bots doen we niet aan, enkel PvP.

Hij speelt goedkope champions zoals Yi en Ryze of enkel een free2play champion, maar we gaan even van Yi/Ryze uit.

Dus wat zijn leuke/goede combo's en dan vooral champs die onze suicidale Yi/Ryze kunnen beschermen. :)

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Dreanor schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:06:
Ik speel samen met een maat van mij dit spel, beide zijn we level 30 en volle run pages e.d.

Nu hebben we eindelijke een derde maat zover gekregen dit weer te gaan spelen, echter hij is lvl 10.

Nu vroeg ik mij af, wat is een goede combo/tactic om met hem te spelen. Tegen bots doen we niet aan, enkel PvP.

Hij speelt goedkope champions zoals Yi en Ryze of enkel een free2play champion, maar we gaan even van Yi/Ryze uit.

Dus wat zijn leuke/goede combo's en dan vooral champs die onze suicidale Yi/Ryze kunnen beschermen. :)
Morgana :) Haar spellshield alleen al kan hem altijd redden. Speel gewoon iets waar je zelf goed mee bent, als hij niet teveel vooraan gaat lopen, kun je hem wel makkelijk carrien

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Om een Yi te beschermen heb je extreem veel CC nodig. Denk aan bijv. Alistar en/of Morgana bijvoorbeeld. Als je hem nou gewoon Ashe laat spelen en hem als eerste leert dat hij achteraan de fight moet staan en gewoon moet schieten op wie er binnen bereik komt leert hij het spelletje denk i khet snelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Champs die niet echt runepages nodig hebben zijn blitzcrank en alistar. Daarmee kan je makelijk meedoen met de lvl 30 champs. (blitz is wel 6300 ip :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxTox
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-02 09:42
Vicarious schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:40:
Zullen we gewoon eens een dominion tier list maken anders? Voorzetje:

OP: Rammus, Heimerdinger, Eve, Twitch, Pantheon, Twisted Fate, Teemo

Tier 1: Anivia, Gangplank, Garen, Irelia, Fiddlesticks, Jax, Kassadin, Lee Sin, Maokai, Master Yi, Miss Fortune, Nocturne, Poppy, Shaco, Shen, Singed, Talon, Tristana, Tryndamere, Udyr, Vayne

Tier 2: Akali, Annie, Ashe, Blitzcrank, Brand, Caitlyn, Chogath, Corki, Ezrael, Galio, Gragas, Jarvan IV, Karthus, Kog maw, Leblanc, Lux, Nasus, Nidalee, Nunu, Orianna, Renekton, Rumble, Ryze, Sion, Swain, Trundle, Urgot, Veigar, Warwick, Xin Zhao, Yorick

Tier 3: Alistar, Amumu, Cassiopeia, Mundo, Karma, Katarina, Kayle, Kennen, Leona, Malphite, Malzahar, Mordekaiser, Morgana, Olaf, Riven, Sivir, Skarner, Sona, Soraka, Taric, Vladimir, Wukong, Zilean

OP Tier: Hebben een ability die ze ijzersterk maakt op Dominion. Denk aan global abilities om te backdooren of een punt instant te kunnen verdedigen aan de andere kant van de map, of bijvoorbeeld stealth voor backdoortactieken.

Tier 1: Zijn vaak erg mobiel/snel en daarbij ook nog goed in 1v1 situaties omdat echte 5v5 teamfights zeldzaam zijn in dominion.

Tier 2: Zijn 1v1 ook goed, maar wat minder mobiel dan de chaps uit tier 1 OF zijn wel mobiel maar 1v1 wat minder goed (nunu, nidalee)

Tier 3: Zijn niet erg mobiel en ook 1v1 erg slecht. Hier staan bijvoorbeeld support characters en tanks in.
Je kan de champions niet onder 3 kopjes classificeren, aangezien je door items je champion zo veel kan aanpassen. En globaal klopt het ook niet echt want in Tier 3 zitten genoeg champions die mobiel zijn, heel goed in 1v1 zijn en geen support of tank characters zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
OxTox schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 08:35:
[...]

Je kan de champions niet onder 3 kopjes classificeren, aangezien je door items je champion zo veel kan aanpassen. En globaal klopt het ook niet echt want in Tier 3 zitten genoeg champions die mobiel zijn, heel goed in 1v1 zijn en geen support of tank characters zijn.
Ik zou zeggen doe eens een voorstel wat er veranderd moet worden. En waarom zou het niet in tiers opgedeeld kunnen worden? Het lijkt me algemeen bekend dat bepaalde champions momenteel sterker zijn dan andere champions. Als ik in Summoners Rift een Eve gepickt zie worden weet ik al vrijwel zeker dat het team met Eve erin gaat verliezen. Om maar een voorbeeldje te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxTox
Vicarious schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 08:44:
[...]

Ik zou zeggen doe eens een voorstel wat er veranderd moet worden. En waarom zou het niet in tiers opgedeeld kunnen worden? Het lijkt me algemeen bekend dat bepaalde champions momenteel sterker zijn dan andere champions. Als ik in Summoners Rift een Eve gepickt zie worden weet ik al vrijwel zeker dat het team met Eve erin gaat verliezen. Om maar een voorbeeldje te noemen.
Als ik klaar ben met werken zal ik eens kijken wat ik kan samestellen, pro's en con's van elke champion in mijn beleving. +/- 1000 potjes ervaring sinds beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:33:
Wat zouden dan de meest effectieve waarden voor armor en magic resist zijn?
Volgens de uitleg van Vicarious is er dus een moment dat het beter / lucratiever is om je gold te besteden aan Health dan resist. Zou best interessant zijn om uit te zoeken welke items je dan het best kan kopen.
Ik switch meestal tussen de 150&200 armor/mr over naar HP.

Items voor MR : banshees & FoN
Armor : Frozen heart & eventueel atmas (hangt ervan af op wie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:05:
[...]

Ik switch meestal tussen de 150&200 armor/mr over naar HP.

Items voor MR : banshees & FoN
Armor : Frozen heart & eventueel atmas (hangt ervan af op wie)
ik speel vaak singed, dan maak ik het volgende

1. Rod of ages
2. FoN
3. Thornmail
4. Verschilt, indien een AP die hard gaat een banshees, anders nog een Rod of ages of een rylai's crystal scepter
5.Rabadons deathcap

en boots natuurlijk ;)

FoN en thornmail bouw ik bij een balanced team wat tegelijk, dus eerst negatron en een chain vest, en dan uitbouwen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
flessuh schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:12:
[...]

ik speel vaak singed, dan maak ik het volgende

1. Rod of ages
2. FoN
3. Thornmail
4. Verschilt, indien een AP die hard gaat een banshees, anders nog een Rod of ages of een rylai's crystal scepter
5.Rabadons deathcap

en boots natuurlijk ;)

FoN en thornmail bouw ik bij een balanced team wat tegelijk, dus eerst negatron en een chain vest, en dan uitbouwen,
Hmm voor Singed vind ik dat niet echt een heel handige build. Singed krijgt enorme regen van zijn ulti, maar dat heeft pas nut als je ook veel HP hebt. In mijn ogen een betere build:

- Start met mana crystal en 2 HP pots
- Rush catalyst
- Boots
- Rylai's Scepter voor veel HP, een beetje AP en de slow (die werkt op je poison, OP!)
- Catalyst afmaken naar Banshees Veil
- Sunfire Cape voor armor en HP
- Whatever nodig is.

Na BV, Rylai's en Sunfire heb je heel veel HP, armor en magicres en ben je eigenlijk al bijna niet meer kapot te krijgen. Als je gaat voor items als Thornmail en FoN heb je wel veel resists, maar relatief weinig HP en helpt je regen van je FoN en je ulti ook niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie echt dat er heel vaak thornmail gekozen wordt. Dat kan je toch enkel kopen als het enemy team heel hard ad gaat ?

Zo zou ik op singed bijvoorbeeld niet snel voor thornmail kiezen, maar dan liever voor frozen heart. Die mana die je er van krijgt, werkt fantastisch samen met zijn passive en de armor is huge erop.

@ vicarious hierboven : zo bouw ik hem ook, met ook wel een rod of ages. Heerlijk tanky en heerlijk trollen.

Gisteren 2 potjes gespeeld met singed. Eerst had ik een akali & garen tegenover me die echt niets konden doen op de duur -> geëindigd 7-2-14

Potje erna weer singed sololane tegenover een andere singed & teemo ><. Elk van onze lanes faalde en onze warwick jungle kon logischer wijze weinig bijbrengen voor level 6 -> geëindigd 0-5-3 ofzo.

Lanen tegen je copy met een teemo extra is geen cadeau !

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2011 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:17:
Zie echt dat er heel vaak thornmail gekozen wordt. Dat kan je toch enkel kopen als het enemy team heel hard ad gaat ?

Zo zou ik op singed bijvoorbeeld niet snel voor thornmail kiezen, maar dan liever voor frozen heart. Die mana die je er van krijgt, werkt fantastisch samen met zijn passive en de armor is huge erop.

@ vicarious hierboven : zo bouw ik hem ook, met ook wel een rod of ages. Heerlijk tanky en heerlijk trollen.

Gisteren 2 potjes gespeeld met singed. Eerst had ik een akali & garen tegenover me die echt niets konden doen op de duur -> geëindigd 7-2-14

Potje erna weer singed sololane tegenover een andere singed & teemo ><. Elk van onze lanes faalde en onze warwick jungle kon logischer wijze weinig bijbrengen voor level 6 -> geëindigd 0-5-3 ofzo.

dat is wel zo, maar ik kom bijna altijd wel een team tegen waar een fast-hitting AD champion in zit.

Een frozen heart zou ik ook nog kunnen pakken inderdaad in plaats van thornmail, wanneer dit nuttig is.

De reden van de rod of ages is simpel...RoA geeft veel mana waardoor je nog meer HP krijgt dan van de rod zelf. in mijn ogen is het de meest efficiente keuze, omdat er ook nog AP op zit, iets wat veel mensen onderschatten. als je poison voor 200 dmg doet per seconde hakt het er toch flink in hoor...zeker met een 2e en een rabadon, hoewel ik maar 2x zo ver ben gekomen >:)

@hieronder, de 2e RoA maak ik ook alleen maar als ik flink farmed ben, en VOOR 30 minuten, wat betekent dat je de RoA na 40 minuten vol hebt. en de slow vind ik nooit zo heel erg belangrijk omdat je ook een slow ability hebt. het zal wel zo zijn dat ik de waarde van de extra slow niet echt zie omdat ik er nooit mee speel, maar toch...dit werkt prima..zeer tanky, en in veel games carry

[ Voor 10% gewijzigd door flessuh op 27-09-2011 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:17:

Mee eens. Sowieso is thornmail op een tank vaak niet heel handig aangezien ze die juist NIET focussen over het algemeen. Je kan die thornmail beter op een offtank of zelfs een carry zetten. Ik heb vaak zat thornmail op Ashe gekocht. Je kan dan gewoon alle AD carries 1v1 makkelijk aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
flessuh schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:23:
[...]

dat is wel zo, maar ik kom bijna altijd wel een team tegen waar een fast-hitting AD champion in zit.

Een frozen heart zou ik ook nog kunnen pakken inderdaad in plaats van thornmail, wanneer dit nuttig is.

De reden van de rod of ages is simpel...RoA geeft veel mana waardoor je nog meer HP krijgt dan van de rod zelf. in mijn ogen is het de meest efficiente keuze, omdat er ook nog AP op zit, iets wat veel mensen onderschatten. als je poison voor 200 dmg doet per seconde hakt het er toch flink in hoor...zeker met een 2e en een rabadon, hoewel ik maar 2x zo ver ben gekomen >:)
Tegen fasthitting AD champs, zeker als ze melee zijn, is een Frozen Heart juist fantastisch. Die vallen allemaal superlangzaam aan! RoA is ook een goed item, maar ik vind het belangrijker om snel die slow te hebben op je poison. LAter in de game een RoA kopen is vaak heel inefficient, dus maak ik gewoon een banshees voor de extra MR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:17
Mijn rating is gelukkig weer omhoog aan het gaan door duo Qen.... Deed eerst alleen maar solo maar ben toen onder de 1000 gekomen :(
Sindsdien alleen maar duo en ga nu weer richting de 1200 :p

Mensen zeggen dat ELO Hell niet bestaat(ik was er 1 van :p)

Maar die bestaat dus wel, als je een 11-3-5 of 14-7-14 score hebt in een ranked en je team weet het nog te verkloten dan vind ik het heel erg... (super goed is het niet dat klopt maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dacht je van een Alistar die solo top wilt gaan :') en dan niet eens 50% CS halen die de enemy solo top (renekton) haalt, first blood weg geven en ook nog een aantal keer dood gaan, kortom je lane compleet verliezen.

Er zijn echt weirdos out there, die gozer maar volhouden dat 'alistar solo top pro is'. Vervolgens falen ze keihard en gaan dan nog op anderen flamen. Ik vraag me dan af wat de geestelijke gesteldheid van zo een persoon is.

Alsof dat niet erg genoeg is, een amumu in de jungle die pas level 18 hit 50 minuten ingame. Dat valt niet meer te carry'en. Ik was ashe, en goed farmed en mijn lane keihard gedomineerd (vs vayne / soraka). Maar ondanks dat je flink CC hebt (ali/mumu/taric/ashe/ori) faal je met dit soort lui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Gisteren een heel bizar potje gehad (beetje het omgekeerde van hierboven).

Ik speelde Cait en moest mid, want verder hadden we een Tryn, Xin, Taric en een Ashe. Ik speelde mid tegenover een andere Ashe. Voor ik het wist had ik al 8x "An ally has been slain!" gehoord en nog geen "An enemy has been slain!". Ik deed het niet slecht in het midden tegen de Ashe, aangezien mijn Q door minions heen gaat en haar W niet. Ik stond dus lekker voor met farmen.

Ik keek even naar de scores en zag dat onze Tryn verschrikkelijk aan het falen was (0-5-0). Ook hadden onze vijandjes al 4 torens neer, wij 0.

Toen kwam er een team battle die wij wonnen in mid (de enige plek waar we nog towers hadden) omdat de vijand onder de toren pushte, maar mij niet focuste maar Taric (???). Het resultaat was drie kills voor mij en dus ook 3x bonus goud omdat ze allemaal een killing spree hadden. Toen ging ik volop ad/as/crit items kopen en werd ik heel sterk. Zo wonnen we (omdat ze mij niet focusten) weer een aantal teambattles.

We gingen toen met zen allen mid pushen waar de laatste teambattle dankzij mij in ons voordeel werd beslecht. Ik sloopte ik in mijn eentje (was alleen over met taric) vier (!) turrets, een inhibitor en hun nexus in de tijd dat zij dood waren. Ongelooflijk.

De scores(Hun-Ons):
Kills: 23-45
Towers: 4-6

Mijn score: 19-2-4 :P

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Very nice :) maar dit is een normal match toch? Als ik ranked speel, speel ik meestal wat serieuzer en dat verwacht ik ook van mijn team mates. Helaas mag en kan je niets verwachten van ze. Er zit altijd wel een troll bij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Had de tegen partij dan helemaal geen armor gehaald aangezien jullie alleen maar AD + taric hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe champs !

Afbeeldingslocatie: http://riot-web-static.s3.amazonaws.com/images/news/Champion_Rotation_Cards/English/alistar.jpgAfbeeldingslocatie: http://riot-web-static.s3.amazonaws.com/images/news/Champion_Rotation_Cards/English/masteryi.jpg
Afbeeldingslocatie: http://riot-web-static.s3.amazonaws.com/images/news/Champion_Rotation_Cards/English/veigar.jpgAfbeeldingslocatie: http://riot-web-static.s3.amazonaws.com/images/news/Champion_Rotation_Cards/English/zilean.jpg
Afbeeldingslocatie: http://riot-web-static.s3.amazonaws.com/images/news/Champion_Rotation_Cards/English/urgot.jpgAfbeeldingslocatie: http://riot-web-static.s3.amazonaws.com/images/news/Champion_Rotation_Cards/English/missfortune.jpg
Afbeeldingslocatie: http://riot-web-static.s3.amazonaws.com/images/news/Champion_Rotation_Cards/English/cassiopeia.jpgAfbeeldingslocatie: http://riot-web-static.s3.amazonaws.com/images/news/Champion_Rotation_Cards/English/maokai.jpg
Afbeeldingslocatie: http://riot-web-static.s3.amazonaws.com/images/news/Champion_Rotation_Cards/English/rumble.jpgAfbeeldingslocatie: http://riot-web-static.s3.amazonaws.com/images/news/Champion_Rotation_Cards/English/wukong.jpg

Ga eens los gaan met wukong denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

crap, nu moet ik er ook nog om denken dat ze mn cassio niet jatten:(

en ik wilde weer eens met master yi proberen, maar dat ga ik nu dus maar even een week uitstellen...
(overigens als iemand nog tips heeft... :P ) ik speel bijna altijd met ranged, dus vandaar dat ik yi ff wil proberen...met AP yi deed ik het redelijk, natuurlijk als je wat squishies tegen je hebt dan... maar normaal yi wil nooit echt lukken...

mmmm, en veigar...altijd een leuke counter...die is vast ook wel handig te spelen met smart-casting (voor dark matter)

[ Voor 12% gewijzigd door flessuh op 27-09-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke champs, ben vooral benieuwd naar Yi en Wukong. Ik heb ze beide wel een paar keer kont zien schoppen in Dominion dus dat moet ik natuurlijk ook even proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44
DivineNL schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:32:
Mijn rating is gelukkig weer omhoog aan het gaan door duo Qen.... Deed eerst alleen maar solo maar ben toen onder de 1000 gekomen :(
Sindsdien alleen maar duo en ga nu weer richting de 1200 :p

Mensen zeggen dat ELO Hell niet bestaat(ik was er 1 van :p)

Maar die bestaat dus wel, als je een 11-3-5 of 14-7-14 score hebt in een ranked en je team weet het nog te verkloten dan vind ik het heel erg... (super goed is het niet dat klopt maar toch)
Ik ga mijn argument gewoon weer aanhalen, die scores zeggen namelijk helemaal -niets-.

Ik kan niet zien hoe hard je getracht hebt een lane te pushen, heb je towers gesloopt, misschien zelfs inhibitors, hadden jullie een goede jungler, wonnen jullie de teamfights wel (je kan namelijk een teamfight prima verliezen maar toch met 2-3 man ontsnappen), had je wel lane control, etc etc.

Die score, doed er geen ene donder toe. Het laat zien dat je het misschien wel leuk deed, maar het uiteindelijke doel, is de Nexus van de tegenstanders slopen. Dus als je steeds blijft roepen: "Aan mij ligt het niet, kijk maar naar mijn score", zul je nooit beter worden en alleen maar blijven verliezen.

Je kan namelijk prima een 0/5/0 score halen, als je toch 4 towers hebt gesloopt, 2 inhibs en je lane verder onder controle had, maar gewoon wat pech had tijdens teamfights, of vroeg geganked werd, maar je toch wist te herpakken.

Laat los van die score.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasquealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:19
flessuh schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:22:
crap, nu moet ik er ook nog om denken dat ze mn cassio niet jatten:(

en ik wilde weer eens met master yi proberen, maar dat ga ik nu dus maar even een week uitstellen...
(overigens als iemand nog tips heeft... :P ) ik speel bijna altijd met ranged, dus vandaar dat ik yi ff wil proberen...met AP yi deed ik het redelijk, natuurlijk als je wat squishies tegen je hebt dan... maar normaal yi wil nooit echt lukken...

mmmm, en veigar...altijd een leuke counter...die is vast ook wel handig te spelen met smart-casting (voor dark matter)
AD Yi gaat bij mij meestal wel goed, maar blijft heel goed letten op HP.
Heb em als eerste gekocht na mn herstart, hij is ook niet de duurste dus :).

Afgelopen week veel Xin gespeeld, btje in dezelfde speelstijl als Yi. Alleen meer survivability.
Nog btje twijfelen of ik em koop :).
Gisteren ging het heerlijk met mn team op skype. Ik als Xin lanen met Veigar, werkte verrassend goed.

Denk dat ik vanavond Wukong en Rumble ga uitproberen.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cassio all the way :) Urgot en MF ook proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxTox
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:27:
Leuke champs, ben vooral benieuwd naar Yi en Wukong. Ik heb ze beide wel een paar keer kont zien schoppen in Dominion dus dat moet ik natuurlijk ook even proberen :D
AD champions shoppen over het algemeen "kont" in Dominion door die 15% armor pen buff, maar met goed teamwerk of tactics/kiting krijg je ze wel neer.

Sommige champions blinken echt uit zoals deze 3: Jax, Akali en Talon. Akali met ultimate stacks kom je bijna niet van weg, heeft zieke burst en stealth, Jax is gewoon een goede dueler en Talon heeft goede damage en control.

Maar iedere champion heeft zo z'n plus punten, Yi is zowieso een goede dueler met phantom dancer en beetje damage, frozen mallet kan soms ook helpen als je tegenstanders snel zijn. Wukong kun je mensen goed mee foppen met z'n Decoy skill. Teammaten van mij die Wukong spelen gaan gewoon still staan doormiddel van S te drukken en dan rennen de enemies die je aanvallen weg om jou te zoeken want ze denken dat je die skill gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Karthus Dominion Tier 2? Karthus is godlike in bot node verdedigen, zelfs na death kan het niet gecapped worden, hij kan constant minions weghouden en hij spawned eerder dan anderen na dood. Also, global ulti om caps te stoppen/helpen. Zeker on par met Heimer als defense mage. Also, lol TF en Eve OP. Meeste comps zijn tanky DPS met een mage/tank als 4/5th. Eve is vrij bad in alles behalve backdoor.

Akali Tier 2 lol... ze stompt hard in Dominion aangezien je daar snowballed zonder farm.

Die lijst is... zeer inaccuraat om het maar even lief te zeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2011 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Nazanir schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:32:
[...]

Ik ga mijn argument gewoon weer aanhalen, die scores zeggen namelijk helemaal -niets-.

Ik kan niet zien hoe hard je getracht hebt een lane te pushen, heb je towers gesloopt, misschien zelfs inhibitors, hadden jullie een goede jungler, wonnen jullie de teamfights wel (je kan namelijk een teamfight prima verliezen maar toch met 2-3 man ontsnappen), had je wel lane control, etc etc.

Die score, doed er geen ene donder toe. Het laat zien dat je het misschien wel leuk deed, maar het uiteindelijke doel, is de Nexus van de tegenstanders slopen. Dus als je steeds blijft roepen: "Aan mij ligt het niet, kijk maar naar mijn score", zul je nooit beter worden en alleen maar blijven verliezen.

Je kan namelijk prima een 0/5/0 score halen, als je toch 4 towers hebt gesloopt, 2 inhibs en je lane verder onder controle had, maar gewoon wat pech had tijdens teamfights, of vroeg geganked werd, maar je toch wist te herpakken.

Laat los van die score.
Laat ik het anders zeggen. Solo top werd iedere keer gefeed, Onze tanky champions liepen weg van team fights, ik hield in mijn eentje 4 personen tegen van een tower push en waar was mijn team? En als we eens een teamfight wonnen gingen ze terug porten omdat ze hun items konden gaan halen. Vroeg geganked werd ik geen 1x want ik had wards en ben alleen doodgegaan in team fights.

Ander voorbeeld: Onze enigste APer was een karthus. Mijn idee van een karthus is dat die bijna zich bijna gedraagt als een zelfmoord terrorist door er in te lopen als een gek met zijn AoE en zo veel mogelijk damage doen. Niet als onze tanky champions er inlopen en hij achter de toren zijn ult popt en wij de team fight verliezen omdat hij alleen zijn ult deed.

Zijn toch wel goede voorbeelden van: Niet mijn schuld! :p

Wat ik wel heb afgeleerd is het flamen op mensen, dat demotiveerd pas. xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@Nazanir
Zagen je teammates het maar op dezelfde manier... Ik ben met je eens dat een score niet alles zegt, maar als iemand een carry speelt en 14-7-14 eindigt, dan heeft hij in elk geval wel iets goed gedaan. Uiteindelijk zijn natuurlijk ook de dingen belangrijk die niet uit je score af te leiden zijn, zoals hoeveelheid pushen en dergelijke. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:35:
Karthus Dominion Tier 2? Karthus is godlike in bot node verdedigen, zelfs na death kan het niet gecapped worden, hij kan constant minions weghouden en hij spawned eerder dan anderen na dood.
[...]
Akali Tier 2 lol... ze stompt hard in Dominion aangezien je daar snowballed zonder farm.
Ben met je eens dat Akali echt Tier 1 materiaal is. Ik speel zelf regelmatig met Akali op Dominion en je hoeveelheid burst is gewoon te bruut. Je twilight shroud werkt daarnaast ook nog eens perfect in de 'jungle' omdat er zoveel brush bij elkaar ligt. Zeker een van de sterkere champions op Dominion :)

Karthus kwam ik gister voor het eerst tegen en die deed precies wat jij zei.. Best wel irritant, maar uiteindelijk wonnen we wel. 1v1 krijg je hem echter niet bij die bot tower weg nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou persoonlijk zeggen:

Dominion Tier List

Tier 1 - Karthus, Heimerdinger, Twitch, Rammus, Akali, Master Yi, Singed, Gangplank

Tier 2 - Xin Zhao, Jax, Blitzcrank, Kassadin, Poppy, Ezreal, Vayne, Lee Sin, Nasus, Sion, Tryndamere, Teemo, Irelia, Garen, Alistar

Tier 3 - Leblanc, Evelynn, Nunu, Nidalee, Nocturne, Pantheon, Yorick, Brand, Orianna, Malzahar, Shaco, Kog'Maw, Cassiopeia, Annie, Anivia

Tier 4 - Warwick, Fiddlesticks, Janna, Gragas, Talon, Wukong

De rest is lager dan dit, al dan niet trash.

T1: Absoluut de beste champs om te kiezen. Een team dat veelal bestaat uit deze champs is ijzersterk.
T2: Nog steeds sterke picks. Niks mis met deze champions.
T3: "Okay" picks. Vallen veelal terug op één gimmick wat of heel goed werkt, of juist helemaal niet (ie: Shaco box spam, Kog ulti spam)
T4: Te doen als 4e/5e pick als de rest T1/2 is. Hebben het team hard nodig om te overleven of nuttig/nuttig voor te zijn.

Behalve Karthus/Heimer die een defense role op bot hebben zijn de andere mages vooral offensive. Ze kunnen weinig hebben en dankzij de auto Gold/EXP gain hebben ze niet de normale lane dominance/Gold voordeel zoals op SR. Lange cooldowns op ultimates (waar mages het vaak uiteindelijk van moeten hebben tijdens teamfights) zijn ook funest, aangezien een potje 10-15 minuten duurt.

Ranged carries, behalve Vayne/Twitch/Ezreal dankzij mobility en normaliter de beste lategame ranged champs (lategame op SR = vaak geweldig op Dominion) en Kog dankzij zijn ult om caps tegen te houden, zijn vrijwel waardeloos. Geen betrouwbare turrets om op terug te vallen en er is geen lane waar ze eerst hun gebruikelijke farm-voordeel behalen.

Sustained champs zijn ook vrij waardeloos. De nexus is altijd redelijk vlakbij en er is niet genoeg tijd om ergens te gaan wachten om health over tijd terug te krijgen (bvb Gragas, WW, Nidalee)

Ben er vast een paar vergeten, maar mijn lijst komt meer overeen met wat ik daadwerkelijk in games zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axel101
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05-2021
DivineNL schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:36:
[...]

Ander voorbeeld: Onze enigste APer was een karthus. Mijn idee van een karthus is dat die bijna zich bijna gedraagt als een zelfmoord terrorist door er in te lopen als een gek met zijn AoE en zo veel mogelijk damage doen. Niet als onze tanky champions er inlopen en hij achter de toren zijn ult popt en wij de team fight verliezen omdat hij alleen zijn ult deed.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat als karthus voor een teamfight zijn ult popt, Dat het helemaal geen slecht idee is. Zo begint je team al met een lichte voorsprong. Helaas is het wel heel moeilijk te timen. Doe je het te vroeg dan vind er geen teamfight plaats. Doe je het te laat dan is je team al dood :P

League of Legends EUW: IBullit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxTox
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:18:
Ik zou persoonlijk zeggen:

Dominion Tier List

Tier 1 - Karthus, Heimerdinger, Twitch, Rammus, Akali, Master Yi, Singed, Gangplank

Tier 2 - Xin Zhao, Jax, Blitzcrank, Kassadin, Poppy, Ezreal, Vayne, Lee Sin, Nasus, Sion, Tryndamere, Teemo, Irelia, Garen, Alistar

Tier 3 - Leblanc, Evelynn, Nunu, Nidalee, Nocturne, Pantheon, Yorick, Brand, Orianna, Malzahar, Shaco, Kog'Maw, Cassiopeia, Annie, Anivia

Tier 4 - Warwick, Fiddlesticks, Janna, Gragas, Talon, Wukong

De rest is lager dan dit, al dan niet trash.

T1: Absoluut de beste champs om te kiezen. Een team dat veelal bestaat uit deze champs is ijzersterk.
T2: Nog steeds sterke picks. Niks mis met deze champions.
T3: "Okay" picks. Vallen veelal terug op één gimmick wat of heel goed werkt, of juist helemaal niet (ie: Shaco box spam, Kog ulti spam)
T4: Te doen als 4e/5e pick als de rest T1/2 is. Hebben het team hard nodig om te overleven of nuttig/nuttig voor te zijn.

Behalve Karthus/Heimer die een defense role op bot hebben zijn de andere mages vooral offensive. Ze kunnen weinig hebben en dankzij de auto Gold/EXP gain hebben ze niet de normale lane dominance/Gold voordeel zoals op SR. Lange cooldowns op ultimates (waar mages het vaak uiteindelijk van moeten hebben tijdens teamfights) zijn ook funest, aangezien een potje 10-15 minuten duurt.

Ranged carries, behalve Vayne/Twitch/Ezreal dankzij mobility en normaliter de beste lategame ranged champs (lategame op SR = vaak geweldig op Dominion) en Kog dankzij zijn ult om caps tegen te houden, zijn vrijwel waardeloos. Geen betrouwbare turrets om op terug te vallen en er is geen lane waar ze eerst hun gebruikelijke farm-voordeel behalen.

Sustained champs zijn ook vrij waardeloos. De nexus is altijd redelijk vlakbij en er is niet genoeg tijd om ergens te gaan wachten om health over tijd terug te krijgen (bvb Gragas, WW, Nidalee)

Ben er vast een paar vergeten, maar mijn lijst komt meer overeen met wat ik daadwerkelijk in games zie.
Persoonlijk zou ik squishy champions niet op T1 zetten, omdat zelfs Heimer' gewoon nutteloos is als hij alleen verdedigt en een verstandig iemand, G (Pingt/markeerd) op hem en dan met z'n twee kapot maakt, toen ik Olaf speelde lukte dat heel makkelijk doormiddel van z'n ultimate en burst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OxTox schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:47:
[...]

Persoonlijk zou ik squishy champions niet op T1 zetten, omdat zelfs Heimer' gewoon nutteloos is als hij alleen verdedigt en een verstandig iemand, G (Pingt/markeerd) op hem en dan met z'n twee kapot maakt, toen ik Olaf speelde lukte dat heel makkelijk doormiddel van z'n ultimate en burst.
Oja ? Heimer met garrison en beetje brains houdt zelfs 2 mensen gemakkelijk van zich af.

Onlangs nog gemerkt. Die heimerdinger had gewoon de game gewonnen op zijn alleen omdat hij zo ubersterk verdedigde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
axel101 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:18:
[...]

Ik moet heel eerlijk zeggen dat als karthus voor een teamfight zijn ult popt, Dat het helemaal geen slecht idee is. Zo begint je team al met een lichte voorsprong. Helaas is het wel heel moeilijk te timen. Doe je het te vroeg dan vind er geen teamfight plaats. Doe je het te laat dan is je team al dood :P
Het was er niet voor maar tijdens, misschien heb ik het verkeerd gezegd :p

Ik vind dat een karthus gerust dood mag gaan midden in het gevecht want hij kan meestal blijven vechten tot het einde van het gevecht + kan die zijn ult dan ook nog doen zonder dat iemand hem kan interrupten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxTox
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:51:
[...]

Oja ? Heimer met garrison en beetje brains houdt zelfs 2 mensen gemakkelijk van zich af.

Onlangs nog gemerkt. Die heimerdinger had gewoon de game gewonnen op zijn alleen omdat hij zo ubersterk verdedigde.
Tenzij je burst champions hebt die ook nog wat hits kunnen hebben, ik (Olaf) en een Talon hadden Heimer dood in drie seconden, die heeft niks te zeggen. Er zijn ook Heimers die het wat langer kunnen uithouden maar die hebben dan ook niet de items om zoveel damage te doen met Rockets, zelf speel ik liever een hit & run Heimer met rockets en als ze te dicht bij komen stun met grenade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was misschien een noob heimer :P
Pagina: 1 ... 34 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.