[PC] League of Legends - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 43 Laatste
Acties:
  • 115.582 views

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
Van zodra het op EU komt ga ik lekker Teemo gaan spelen :) Overal schrooms! M'n Dot gaat er dan nog eens voor zorgen dat men even moet wachten met capturen en hoge movement speed.

Streaming History

Verwijderd

Cloud schreef op donderdag 22 september 2011 @ 11:12:
[...]

Me too. Ik wil me nu eerst gaan concentreren op Ranked games. Eens kijken wat voor rating ik nu eigenlijk heb. :)

Movement quints heb ik in elk geval al. Laatst gekocht om te gaan rellen met Singed en eigenlijk zitten ze sindsdien standaard op mijn Tank rune-page.
lol bij mij zitten die op 8vd9 runepages :)
heb enkel een AP page met flat ap quints
en heb nog armpen quints en gebruik ze nooit meer voor het ogenblik :(

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 11:25:
[...]

lol bij mij zitten die op 8vd9 runepages :)
heb enkel een AP page met flat ap quints
en heb nog armpen quints en gebruik ze nooit meer voor het ogenblik :(
Ik heb uitsluitend Health quints (gekocht in de tijd dat ze nog beter waren :P ) en één page met magicpen quints (gebruik ik eigenlijk alleen voor roflstomp pub games met LeBlanc oid).

Surfin' paradise!

Verwijderd

Snappie88 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 11:57:
[...]

Ik heb uitsluitend Health quints (gekocht in de tijd dat ze nog beter waren :P ) en één page met magicpen quints (gebruik ik eigenlijk alleen voor roflstomp pub games met LeBlanc oid).
Arpen quints heb je zeker nodig wil je snel junglen, de arpen heb je nodig om goede damage te doen tegen lvl 1 creeps. Verder zijn ArPen quints ook erg goed op AD carries, hoewel sommigen meer voordeel hebben van AD quints (MF, Vayne, Cait). Verder zijn AP quints supergoed op AP carries. Magicpen quints gebruik ik eigenlijk niet meer, heb ze wel. Movement speed quints gebruik ik alleen maar op Singed.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb geen AD quints, maar wel Armor Pen, Magic Pen, Flat AP, Flat HP, naast mijn Movement Quints. Meeste runepages gebruiken een combinatie van de bovenstaande quints. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
heb net een hele moeilijke keuze moeten maken tussen nieuwe leuke champs om mee te spelen of 7 armour pen runes te kopen. toch maar het laatste gedaan.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb me in eerste instantie geconcentreerd op runes omdat je daar uiteindelijk zo veel IP aan kwijt bent. Champions die ik echt graag wilde hebben heb ik toen met RP gekocht (nou ja dat wil zeggen, ik heb beide champion packs gekocht). :) Inmiddels heb ik de meest gebruikelijke/nuttige runes allemaal wel 3x of 9x dus sindsdien koop ik champions met IP.

Armor Pen runes gaan je niet tegenvallen, goede keus :)

[ Voor 7% gewijzigd door Cloud op 22-09-2011 13:00 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 20:24

Dreanor

Joene

Waarom heeft iedereen IP te kort? Ik snap dat niet.

Zelf speel ik tegenwoordig gemiddeld 1 match per dag en ik verdien genoeg IP om elke nieuwe champ te kopen op dag van uitkomen. Ik koop ze niet allemaal en hou dus IP over voor Runes.

Nu moet ik wel vermelden dat ik twee rune pages had toen ik nog niet werkte (en veel meer kon spelen, 1 jaar geleden) en uit die tijd had ik al een basis page Armor Pen en basis Magic.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:35
Ik heb zelf ook altijd het gevoel dat als ik op mijn smurf speel dat het spelen van AP me veel makkelijker af gaat en dan geef armor pen runes hebben een veel groter effect heeft dan geen magic pen runes hebben. Komt natuurlijk ook doordat er magic pen boots zijn maar geen armor pen boots.

Ad carry ben ik ook pas gaan spelen op mijn main nadat ik een armor penetration rune page heb gemaakt en wat was dat een verademing.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Verwijderd

Dreanor schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:16:

Zelf speel ik tegenwoordig gemiddeld 1 match per dag en ik verdien genoeg IP om elke nieuwe champ te kopen op dag van uitkomen. Ik koop ze niet allemaal en hou dus IP over voor Runes.

Nu moet ik wel vermelden dat ik twee rune pages had toen ik nog niet werkte (en veel meer kon spelen, 1 jaar geleden) en uit die tijd had ik al een basis page Armor Pen en basis Magic.
als je al speelt vanaf het begin wel ja
maar ik heb nog maar 30tal champs (nooit rp gebruikt)
dus ik moet nog heel veel champs kopen (runes heb ik zowat alles wat ik wil ondertussen)

en trouwens ongeveer om de twee weken een nieuwe champ van 6300IP
1 first win of the day (max 295ip) *14 = 4130 IP dan moet je me eens uitleggen hoe het kan dat je genoeg hebt om champs steeds te kopen + over hebben voor runes
maar 1 uitleg meer dan 1 match per dag

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 14:26

flessuh

Set sail for fail!

Dreanor schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:16:

ik heb alle champs, waarvan ongeveer 60% gekocht met RP... vooral nadat ik 5k RP gekocht had, en het dubbele kreeg door een fout van riot, waar ze nooit wat mee/tegen hebben gedaan. (helaas op US, dus wacht nog altijd op transfer-mogelijkheden..) en ik houd dat sinds een tijdje bij met IP. Als ik 1 of 2 potjes per dag doe (tot first win of the day bonus) zit ik op ongeveer 9000IP als er een nieuwe champ uit komt, dan houd je dus nog voldoende over voor een rune zo nu en dan. werkt prima.

Sinds kort gebruik ik echt overal smart-casting voor, wat ik er wel wat jammer aan vind is dat je met AOE spells, zoals de W van brand, niet kunt zien wat het bereik is, maar ja, na een tijdje moet je dat ook wel weten op zich...

[ Voor 6% gewijzigd door flessuh op 22-09-2011 13:24 ]

https://www.dutchsolarboat.com

• speedzor
4x ranked gespeeld vandaag, 3x gewonnen :) Best kut dat ik nu pas tot de ontdekking gekomen ben dat de +-40 win/loss bonus opnieuw gebruikt wordt. Kan iemand hier meer info over geven? Hebben wij een hard reset gekregen? (toen ik deze morgen opstond was m'n elo van 1287 veranderd naar unranked)

Even compleet in de war door de gang van zaken.. :P

Streaming History

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 20:24

Dreanor

Joene

Volgens mij is het om de 3 a 4 weken en niet twee, plus in het weekend kan ik twee/drie spelen. Daarbij komt dat ik niet elke champ koop, maar ik zou het wel kunnen (die undead heb ik niet gekocht bijvoorbeeld).

Gemiddeld zit ik ook standaard op 12000 IP.

Qua runes zit ik met een standaard Armor Pen en magic pen page. Daarnaast heb ik een tank page, maar ik heb voor allen flat HP quints (behalve armor pen) en gele runes waardoor je ook bespaard.

Gewoon slim bezig zijn. ;)

En ik speel niet vanaf het begin en heb 21 champs waarvan 1 gratis gekregen (kayle).

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

• Knupoltor
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10-2022
Beste Lolers :),

Ik zoek wat hulp maar kan omwille van veiligheidsreden niet op mobafire of solomid ...

Nu dat season 2 begonnen is wil ik mijn mijn masterie en rune page nog is volledig aanpakken.
Zelf heb ik ongeveer een 4000 ip over en heb ik toch al de meest belangrijke runes, maar ik heb er eigenlijk nooit werk van gemaakt om verschillende runepages te maken ( yes, you can call me lazy).

Graag had ik 5 verschillende runepages:
-ad carry
-ap carry
-jungle
-support
-tanky

welke runes kan ik het best kopen met deze ip zodat ik voor alle 5 toch wat universele runes heb ( in afwachting tot meer ip)

Muchos thx

Verwijderd

aha maja dat verklaart wel het een en het ander,
tuurlijk ik zou ook telkens de nieuwe kunnen kopen (kspeel namelijk gemakkelijk 3-4 games per dag en in het weekend soms tot 10 op een dag)
maar kwil de oude ook allemaal :)

dont shoot me just my 2 cents
-ad carry
q:mov spd
r: armpen
y: flat armor / att spd
b: MR/lvl (just coz they are the best glyphs)

-ap carry
q:flat ap
r:mag pen
y:mana regen
b: flat ap

-jungle
q: mov spd
r: armpen
y: flat armor
b: MR/lvl

-support
q: mov spd (g/5sec)
r: mag pen/armor pen (depends)
y: flat armor
b: MR/lvl

-tanky
q: mov spd
r: mag pen/armor pen (depends)
y: dodge/flat armor
b: Mr/lvl

ik heb wel nog andere runepagecombinaties zoals crits ed
maarja kheb 9 runepages :)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2011 13:42 ]

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Knupoltor schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:35:

Ik zoek wat hulp maar kan omwille van veiligheidsreden niet op mobafire of solomid ...

Nu dat season 2 begonnen is wil ik mijn mijn masterie en rune page nog is volledig aanpakken.
Zelf heb ik ongeveer een 4000 ip over en heb ik toch al de meest belangrijke runes, maar ik heb er eigenlijk nooit werk van gemaakt om verschillende runepages te maken ( yes, you can call me lazy).

-ad carry
-ap carry
-jungle
-support
-tanky

welke runes kan ik het best kopen met deze ip zodat ik voor alle 5 toch wat universele runes heb ( in afwachting tot meer ip)

Muchos thx
Red: armor pen en magic pen
Yellow: flat armor en mana regen/lvl
Blue: magicres/lvl en flat AP
Quints: Flat AP, armorpen en flat HP

Dan kun je alles maken.

Vicariously I live while the whole world dies

• Intruder
Knupoltor schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:35:

-ad carry
-ap carry
-jungle
-support
-tanky

Muchos thx
Armor yellow's passen opzig op al die 5 classes, kosten 410 per stuk
Zelfde geld voor flat magic res/magic rest per level blue's
Voor de rest zijn er gewoon runes die je voor die classes nodig hebt

AD carry = armor pen reds (must have), armorpen of ad quints

AP carry = magic pen reds (must have), flat ap quints/magic pen/health quints

jungle = atack speed reds, atack dmg quints, armor yellows en mr/level blues vind ik de beste jungle page, werkt eigenlijk op elke jungle champion en het zijn ook best universele runes.

Support = Speel ik eigenlijk altijd met gp5 quints, rest is persoonlijke voorkeur.

tanky = armorpen/magic pen reds, armor yellows, mr/level blues, health regen/health quints

Dit zijn een beetje de meest universele maar toch essentiele rune pages die ik me kan bedenken, waarvan ik zelf eerst de armor yelows (205 each dacht ik) en de magic resist blues zou halen omdat die voor elke champion te gebruiken zijn.

• speedzor
-ad carry
Arpen red, flat armor yellow, magres/level blue, arpen quint.

-ap carry
Magpen red, manareg/level yellow, ap/level blue, magpen quint

-jungle
Gebruik ik gewoon m'n AD carry page voor (of tank/ap carry, afhankelijk van de champion)

-support
flat magres red, flat armor yellow, magres/level blue, gp/10 quint.

-tanky
flat magres red, flat armor yellow, magres/level blue, flat HP quint.

Edit: AP = Ability Power, Arpen = Armor Penetration.
http://www.solomid.net/guides.php?g=4804
Hier vind je heel veel afkortingen

[ Voor 14% gewijzigd door speedzor op 22-09-2011 13:51 ]

Streaming History

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Heeft iemand misschien een lijstje met uitleg van afkortingen?

Ik dacht namelijk dat AP = Armor Penetration. Maar ik zie mensen ook wel ArmorPen schrijven :/ .
Dus ik ben nu een beetje in de war :+

Verwijderd

DivineNL schreef op woensdag 21 september 2011 @ 09:33:
Ik heb gewoon 1 runepage voor AD/jungle (beetje tanky dps page) En ik wil nu graag een Critplank page :D

Kwam op het idee doordat ik(scarner) samen met een riven tegen een gangplank stond die 8/10 keer critte. Ik wil dit zo graag proberen dat ik gewoon een hele crit rune page koop xD
Zou ik niet doen. Crits zonder AD/ArPen doen minder damage over time dan gewoon ArPen/AD page pakken en dan Crit items kopen. Avarice+Atmas+IE+PD geeft je genoeg crit.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

AP is officieel Ability Power. Armor Penetration kent veel afkortingen, zoals ArP, APen, en nog wat van zulks :+ Verder noemt men in dezelfde trend Magic Penetration vaak MPen.
speedzor schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:48:
[...]

Edit: AP = Ability Power, Arpen = Armor Penetration.
http://www.solomid.net/guides.php?g=4804
Hier vind je heel veel afkortingen
Dat is wel een handig naslagwerkje! Ik wou dat ik die gevonden had toen ik begon. :P Ik heb gewoon lekker de noobie uitgehangen en alles in-game gevraagd. Soms tot frustratie van mijn teammates :+

[ Voor 56% gewijzigd door Cloud op 22-09-2011 13:54 ]

• Intruder
Starck schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:49:
Heeft iemand misschien een lijstje met uitleg van afkortingen?

Ik dacht namelijk dat AP = Armor Penetration. Maar ik zie mensen ook wel ArmorPen schrijven :/ .
Dus ik ben nu een beetje in de war :+
Meest gebruikte termen zijn dus

AP = Ability power
AD = Attack damage
Arpen/Armor pen = armor penetration
MPen/Magic pen = Magic penetration
Mres/MagicRes = magic resistance
Armor spreekt dus voorzich ^^
TT = Twisted treeline
GP5 = Gold per 5

Nja en daar komt nog een hele rits aan item afkortingen bij maar even een voorbeeld te noemen, FoN = Force of Nature

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
Even voor de duidelijkheid...

SS = Miss

En dus NIET SaphuA Sucks O-)

• speedzor
SaphuA schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:56:
Even voor de duidelijkheid...

SS = Miss

En dus NIET SaphuA Sucks O-)
Beide zijn algemeen aanvaard, moet je maar uit de context afleiden welke het is!

Streaming History

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Intruder schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:54:
[...]

Meest gebruikte termen zijn dus

AP = Ability power
AD = Attack damage
Arpen/Armor pen = armor penetration
MPen/Magic pen = Magic penetration
Mres/MagicRes = magic resistance
Armor spreekt dus voorzich ^^
TT = Twisted treeline
GP5 = Gold per 5

Nja en daar komt nog een hele rits aan item afkortingen bij maar even een voorbeeld te noemen, FoN = Force of Nature
Tnx! bij AP en GP5 had ik nog vraagtekens. Maar het is nu duidelijk :*)

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44
Zo, eindelijk aan ranked toe gekomen.

1 potje gister laat gespeeld, ging niet echt lekker, maakte veel fouten en we hadden een echt compleet waardeloze Morde.

2e potje vanochtend gespeeld, mooi resultaat:

20k gold verdiend
9/4/14
4 towers gekilled
3 inhibs gesloopt
Had iets van +450 damage op mijn Q gefarmed en ik kon met mijn Q + Tri echt Veigar in 1 klap doormidden blaffen

Vrij succesvolle start voor Nasus ranked Solo Q :)

-

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

+450 damage? Sodeju. Hoe lang was die game? 150 minions/creeps/champs neerhakken met Q, dat duurt wel even zeg. 150 minions gewone CS vind ik al best netjes.

Ik hoop vanavond of dit weekend ook ranked met Nasus de solo Q in te gaan. Ben benieuwd hoe ik het zelf doe :p

• bloodyus
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 11:35
Starck schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:58:
[...]

Tnx! bij AP en GP5 had ik nog vraagtekens. Maar het is nu duidelijk :*)
Ability Power is de extra schade die jouw abilitys (Q, W, E, R) doen.
Dus je Q doet bijvoorbeeld 100 magic damage, maar omdat jij 20 Ability Power hebt doet het er nog eens 12 extra damage, dus totaal 112 damage (zoiets, pin mij niet vast op de waardes).

En Gold Per 5 betekent hoeveel geld (gold) je per 5 seconden verdient.

Simple as that :P

Verwijderd

Maar 5 magic penetration is dat 5% meer schade of gewoon 5 meer AP als het ware.

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Cloud schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:27:
+450 damage? Sodeju. Hoe lang was die game? 150 minions/creeps/champs neerhakken met Q, dat duurt wel even zeg. 150 minions gewone CS vind ik al best netjes.

Ik hoop vanavond of dit weekend ook ranked met Nasus de solo Q in te gaan. Ben benieuwd hoe ik het zelf doe :p
met een champ als nasus wel ja...mijn record met singed is nog altijd 547 :o

en dat zonder er op te focussen....was alleen een game van bijna een uur.... zelfde met heimer, die farmt ook als een idioot

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@bloodyus
Dat is iets te kort door de bocht, maar je zit dichtbij. Het is niet zo dat 20 AP zich standaard vertaald in +12 magic damage. Dat hangt af van de scaling die er op die skill zit.

Er zijn skills die 1.0 AP (of AD wat dat betreft) scaling hebben. Dus stel je doet met je Q skill 100 magic damage en hebt 85 AP, dan doe je 185 magic damage. 1.0 komt echter met name bij AP scaling niet vaak voor, eerder 0.4-0.6 gok ik. Dan doe je dus bijvoorbeeld 100 + 0.4*85 magic damage. :)

Doorgaans is het zo dat AP zorgt voor meer magic damage zorgt en AD voor meer physical damage, maar hier zijn volgens mij uitzonderingen op. Je kunt ingame zien waar een skill mee scaled door de kleur van de bonus die erop zit. Oranje is AD scaling, groen is AP scaling. Er zijn nog meer varianten want er zijn bijvoorbeeld ook skills die scalen met je hoeveelheid Armor.

Kortom, het is allemaal vrij uitgebreid, maar dat is wel ongeveer het idee ja :+

@outcast within
Armor en Magic Penetration waag ik me niet aan, er zijn hier mannen (ik noem een Nazanir :+) die dat beter weten en uit kunnen leggen. ;) Het is in elk geval niet +5 AP.

[ Voor 9% gewijzigd door Cloud op 22-09-2011 14:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:33:
Maar 5 magic penetration is dat 5% meer schade of gewoon 5 meer AP als het ware.
Dat is het aantal Magic Resistance je doorbreekt bij de vijand. Hoeveel % dat is ligt aan hoevel Mres hij heeft.

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Jup. dus 5 mpen betekent dat je 5% minder damage nodig hebt om iemand dood te krijgen :)

• Intruder
bloodyus schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:31:
[...]

Ability Power is de extra schade die jouw abilitys (Q, W, E, R) doen.
Dus je Q doet bijvoorbeeld 100 magic damage, maar omdat jij 20 Ability Power hebt doet het er nog eens 12 extra damage, dus totaal 112 damage (zoiets, pin mij niet vast op de waardes).

En Gold Per 5 betekent hoeveel geld (gold) je per 5 seconden verdient.

Simple as that :P
Niet helemaal waar, maar daar kom je uiteindelijk wel achter ^^
Skills hebben ap ratio's en ad ratio's en sommige skills hebben gewoon vaste waardes zonder ratio's
Alle skills van bijvoorbeeld garen/talon doen extra damage naarmate jij meer Attack damage krijgt (kun je zien aan de rode waarde lettertjes)
Als je over de skil gaat met je muis en hij heeft groene letterjes heeft het een AP ratio.
Als de skill bijvoorbeeld een 0.8 ratio heeft dan komt er 80% van je AP bij de skils op
Dus 100 AP betekent dan 80 extra damage

@ outcast within
5 magic penetration wil zeggen dat jij door 5 magic resist van de tegenstander heen beukt. Dus als tegenstander 30 magic resist heeft (standaard waarde op level 1) dan blijft daar nog maar 25 van over, waardoor jij dus meer damage gaat doen,
Preciese waardes hierin kan ik je ook niet voor schotelen want die weet ik zo ook niet uit mijn hooft en moet ik even opzoeken ;)
Wel weet ik dat 100 Magic resist gelijk staat aan 50% damage reduction en ik geloof 300 magic resist gelijk aan 75%

Voor de rest is het zo dat items zoals void staff (penetrates 40% of the enemy's magic resist) applyed nadat de flat magic penetration er vanaf gaat.
Stel de tenstander heeft 100 magic resist, en jij doet 300 damage met een skill, dan blijft hier nog maar 150 van over,
Als jij nu 30 magic penetration hebt dan blijft er nog maar 70 over en gaat de damage reduction naar 41% en doe je dus 183 damage.
Stel je hebt hier ook nog een void staff naast dan gaat er van die 70 ook nog eens 40% vanaf en dan zal er 41 magic resist over blijven, wat ongeveer gelijk staat aan 29% dmg reduction

[ Voor 16% gewijzigd door Intruder op 22-09-2011 14:48 ]

Verwijderd

flessuh schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:34:
[...]

met een champ als nasus wel ja...mijn record met singed is nog altijd 547 :o

en dat zonder er op te focussen....was alleen een game van bijna een uur.... zelfde met heimer, die farmt ook als een idioot
netjes 547 cs dat is er eigenlijk wel wat over :)
maarja met singed heb je wel eens de neiging van alle minion waves er even tussendoor te willen lopen
met een beetje ap farmt ie al veel te easy

meestal kom ik met singed niet aan een spel van meer dan een uur maar ik denk dat rond de 440 mijn max is
dus toch wel nog een kwart meer en ik had met die 440 al geld teveel :) full build en potted en dan nog 10k gold opbouwen :)

edit:
voor de discussie hierboven
MR ARMOR Mpen Apen en damageoutput
check post hieronder van Nazanir en dan heb je een deskundige uitleg hierover, het befaamde stukje over EHP
Nazanir in "[PC] League of Legends - Deel 2"

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2011 14:44 ]

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Leuk, ik kreeg net een mailtje van RiotGames dat ik nog 900 IP krijg vanwege mijn aankoop voor Ryze, 2 weken voor de prijsverlaging. Was een eeuw geleden en ongeveer mijn eerste champion die ik heb gekocht, ooit, maar goed het is wel chill. Free 900 IP

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ah ja, die post van Nazanir zou eigenlijk wel gelinked kunnen worden vanuit de TS. Beter krijg je het niet dacht ik zo ;)
Gropah schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:45:
Leuk, ik kreeg net een mailtje van RiotGames dat ik nog 900 IP krijg vanwege mijn aankoop voor Ryze, 2 weken voor de prijsverlaging. Was een eeuw geleden en ongeveer mijn eerste champion die ik heb gekocht, ooit, maar goed het is wel chill. Free 900 IP
Netjes! Moest je daar zelf achteraan of kwamen ze daar zelf mee op de proppen? Twee weken vind ik een erg ruime en vriendelijke marge trouwens.

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Nutral schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:37:
Jup. dus 5 mpen betekent dat je 5% minder damage nodig hebt om iemand dood te krijgen :)
dat is uitgaande van 100 magic resist :P
als iemand geen magic resist items haalt hak je ze snel neer met wat magic penetration omdat ze niks over houden.

wel humor overigens, tryndamere met zn shout kan leuke effecten geven... zo stond er bij mij laatst -22 attack damage na zn shout :+

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Cloud schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:48:
[...]

Netjes! Moest je daar zelf achteraan of kwamen ze daar zelf mee op de proppen? Twee weken vind ik een erg ruime en vriendelijke marge trouwens.
Nope, kwam helemaal van zelf, was zelf ook verbaasd dat er mail was van riotgames. Dacht eerst dat het wel een apologie oid zijn voor alle problemen de laatste tijd, maar nee, het was dus het mailtje waarin stond dat ik 900 ip kreeg :)

Verwijderd

Ik heb ook 900 IP teruggekregen voor een Annie die ik denk ik twee maanden geleden heb gekocht :D.
Waarschijnlijk gekocht voor 1350 en was daarna 450.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2011 14:54 ]

• Intruder
En dan is het weer een nadeel dat je champion bundles hebt gekocht ^^, (digital collecters pack en de champion bundle) waar ik overigens geen spijt van heb ofzo. Heb ondertussen alle champion en nog genoeg IP over voor alle usefull runes hierdoor.

Zou ook oneerlijk zijn want dat zou betekenen dat je IP krijgt voor RP en dat gaat tegen de princiepen van riot in.

• bloodyus
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 11:35
flessuh schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:51:
[...]

als iemand geen magic resist items haalt hak je ze snel neer met wat magic penetration omdat ze niks over houden.

wel humor overigens, tryndamere met zn shout kan leuke effecten geven... zo stond er bij mij laatst -22 attack damage na zn shout :+
Doe je dan jezelf damage als je iemand slaat?!?! :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:54:
Ik heb ook 900 IP teruggekregen voor een Annie die ik denk ik twee maanden geleden heb gekocht :D.
Waarschijnlijk gekocht voor 1350 en was daarna 450.
wut?

dat zou fantastisch zijn als ze de hele historiek daarvan terugdraaien
ww, jax, teemo allen van 3150 naar 1350 als k me niet vergis en had ze allen duur gekocht
dan zou k 5400ip terugkrijgen van de eerste k 6300champ kopen
Doe je dan jezelf damage als je iemand slaat?!?!
logischerwijs zou je ze healen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2011 15:10 ]

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

bloodyus schreef op donderdag 22 september 2011 @ 15:04:
[...]

Doe je dan jezelf damage als je iemand slaat?!?! :+
dat gelukkig niet, maar een minion of tower damagen als caster gaat niet meer...

overigens vergeten veel mensen de dmg reduction van tryn zn shout valt me op, tegen AD champs kan het echt zoveel verschil maken, ook in teamfights overigens...

@hieronder, ik stond een minion te attacken, en zolang de shout duurde deed ik de minion geen dmg, dus blijkbaar niet dan...wat wel vreemd is ja

[ Voor 14% gewijzigd door flessuh op 22-09-2011 15:27 ]

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:53

Hu9o

Schokkend

flessuh schreef op donderdag 22 september 2011 @ 15:12:
[...]

dat gelukkig niet, maar een minion of tower damagen als caster gaat niet meer...
Dikke kans dat je dan dmg met je AP doet tegen een tower :)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

flessuh schreef op donderdag 22 september 2011 @ 15:12:
[...]

@hieronder, ik stond een minion te attacken, en zolang de shout duurde deed ik de minion geen dmg, dus blijkbaar niet dan...wat wel vreemd is ja
Nee Hu9o doelt specifiek op towers. Als je als AP type champion een tower aanvalt, wordt je attack damage verhoogt met een gedeelte van je AP. Dit omdat het anders wel heel langzaam gaat om als mage een tower neer te halen. :)

Bij minions aanvallen heb je dit effect niet en kan het dus goed kloppen dat je dan 0 damage doet.

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

oh ja, zit wat in ja...moet toch beter lezen }:O

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

flessuh schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:51:
[...]

Nope, dat is altijd.

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik volg zelf deze guide voor mijn runes.

Ik ben nu level 25 en heb met IP maar één champ gekocht. Al mijn IP is verder naar runes gegaan en ik heb nu een all-round setje waar ik de meeste rollen wel mee kan vervullen (niet altijd ideaal maar werkt wel).

-9 x ArmorPen marks + 9x MagicPen marks
-9x Armor seals + 9x Mana regen seals
-9x Magic resist glyphs + 9x cooldown reduction glyphs
-3x Health quints

Mijn volgende stap wordt om alle tier 1 runes uit die guide bij elkaar te spelen.

Gisternacht ook nog een paar potjes Dominion gespeeld. Erg leuke en action-packed game mode. In hoeverre dit competetief gespeeld gaat worden weet ik niet maar ik vond het een leuke afwisseling.

• speedzor
Nutral schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:37:
Nee, dit betekend enkel dat er 5 magic resistance van de vijand weg gaat. 1 magic resist is niet gelijk aan 1%.
Hier wordt een logaritmische schaal gebruikt als ik het goed heb, waarbij de eerste x-aantal magic resist dicht bij een 1:1 scaling staat en vanaf een bepaald punt wordt deze scaling alsmaar kleiner waardoor het steeds minder interessant wordt magic resist te stacken. Voorbeeld: 30 magic resist is +-25% magic damage reduction, maar bij 100 magic resist (70 meer) heb je maar een damage reduction van +- 55% (30 meer).
Dit gaat deze trend volgen, exact de reden waarom het een slecht idee is om resistances te stacken (boven de +- 150 ga je beter voor alternatieven zoals een frozen heart voor armor of iets dergelijks).

ps: dominion is nu even online op EUW

Streaming History

• Intruder

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Gropah schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:52:
[...]

Nope, kwam helemaal van zelf, was zelf ook verbaasd dat er mail was van riotgames. Dacht eerst dat het wel een apologie oid zijn voor alle problemen de laatste tijd, maar nee, het was dus het mailtje waarin stond dat ik 900 ip kreeg :)
Ik heb 'm ook gekregen voor Annie, die had ik dezelfde avond dat ze in IP verlaagd werd gekocht :P Eerst op m'n main gespeeld en haar gekocht voor 1350, later een potje op een alt (een vriend van mij is niet zo goed) en zat in de store te loeren... WAAAAT ANNIE 450 FFFFFUUUUUUUUU!!!1

Surfin' paradise!

Verwijderd

Annie zowat de eerste champ waar ik mee begon, of nee Ryze. Annie was nummer 2, mijn inspiratie? Annie bot :') Annie bot ownt iedere n00b :P

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:22

Nibbz

Postmaster General

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 16:25:
Annie zowat de eerste champ waar ik mee begon, of nee Ryze. Annie was nummer 2, mijn inspiratie? Annie bot :') Annie bot ownt iedere n00b :P
Afbeeldingslocatie: http://media.tumblr.com/tumblr_lj9p1l2Eug1qg9ilw.png

sorry als hij al voorbij was gekomen.. maar hij heerscht!!

[ Voor 10% gewijzigd door Nibbz op 22-09-2011 16:34 ]

13:37

• badboyqxy
domion is beschikbaar!!!

Verwijderd

LOL Darkunreal :D

holy shit?!? op Eu west?? Dat wordt speluh vanavond ! :D

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik weet niet of het zo lang online blijft. Naar eigen zeggen voeren ze de tests met Dominion uit in de off-peak uurtjes. Ik denk dus voor een uurtje of twee vanaf nu, maar niet veel langer.

Maar het is inderdaad nu actief op EUW. Misschien dat ik straks even een potje waag :)

[ Voor 19% gewijzigd door Cloud op 22-09-2011 16:54 ]

• WouterKvG
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:16
Ik denk dat het geen off-peak uurtjes zullen zijn. ;-)
Maar waarschijnlijk zullen ze 'm inderdaad niet al te lang beschikbaar houden.(Staat ook aangegeven) :(

- Somnox, 's werelds eerste slaaprobot

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
US was gisteren 2 uur lang.

• Baristo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Gisternacht 4 potjes dominion gespeeld (allemaal gewonnen xD).

Het is zeker leuk, omday het zo troll aanvoelde.
het 4de potje kreeg mijn team en ik het redelijk door en roflstompte we ook hard. En goeie openening is het halve werk als je daarna de points kan blijven houden. Champs die het extra goed doen atm zijn.

Akali, jax, heimer, rammus, singed, cho, talon, xin, garen, vayne, teemo en ashe

Garrison is echt OP en dat neem ik vanaf nu ook altijd met 21 in utility (w/e welke champ ik speel)

Daarna nog een SR gespeeld, en dominion kan SR niet vervangen. (voor mij in iedergeval) maar dat komt omdat SR atm ook meer teamplay nodig heeft en verschillende fases heeft waar ik dan persoonlijk van hou.

• speedzor
Afbeeldingslocatie: http://img835.imageshack.us/img835/4089/magres.png

Heb maar snel even een grafiek gemaakt adhv die formule. Dit is dus de magic resistance reduction die je krijgt naargelang het aantal 'punten' in magic resistance je hebt

Zoals je ziet gaat het vanaf een bepaald punt helemaal niet zo goed zijn om steeds verder te stacken (150 is hierbij makkelijk te onthouden omdat je dan +- 2 magres items hebt gekocht).

Streaming History

• Nazanir
Klopt, in mijn EHP uitleg, geef ik ook dat dan diminishing returns heel hard toeslaan rond de 150 MR. Je kunt op dat punt beter voor straight HP gaan, dingen zoals een Frozen Mallet of Warmogs.

-

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Speedzor, kan je de grafieken ook maken voor arpen, mpen en armor?

• speedzor
Zowel Armor als Magic Resistance hebben dezelfde formule dus is er geen verschil in de grafieken, maar voor de volledigheid zal ik ze hier toch zetten.
Arpen en Magpen hebben geen speciale formule maar bestaan vooral uit een vaste penetratie of reductie. Hier is het nutteloos een grafiek over te maken omdat dit geen enkele speciale voortgang gaat tonen, het wordt gewoon met een vast nummer verlaagd.
Er zijn enkele procentuele verlagingen, maar hier kan je ook niet echt een grafiek van maken omdat dit afhangt van verschillende andere factoren in de volgorde voor het vergelijken.
Bovenstaande zin is vast niet echt duidelijk, maar indien je toch wilt weten hoe een totale reduction berekend wordt dan kun je op de volgende links kijken. Daar staat de volgorde, inclusief voorbeelden, hoe de totale reductie berekend wordt.

http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Armor_Penetration
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Magic_penetration

Afbeeldingslocatie: http://img821.imageshack.us/img821/7164/armorh.png
Afbeeldingslocatie: http://img26.imageshack.us/img26/4089/magres.png

[ Voor 14% gewijzigd door speedzor op 22-09-2011 18:25 ]

Streaming History

• Baristo
speedzor schreef op donderdag 22 september 2011 @ 17:42:
[afbeelding]

Heb maar snel even een grafiek gemaakt adhv die formule. Dit is dus de magic resistance reduction die je krijgt naargelang het aantal 'punten' in magic resistance je hebt

Zoals je ziet gaat het vanaf een bepaald punt helemaal niet zo goed zijn om steeds verder te stacken (150 is hierbij makkelijk te onthouden omdat je dan +- 2 magres items hebt gekocht).
Hou er wel rekening mee dat je ingame restricted bent aan items, runes en masteries.

Zoals met shen heb ik 2 runepages, 1 met hp en hp/lvl, waarna ik een Eagis/GA bouw. De andere flat armor en mag res en dan rush ik warmogs zodat ik snel hp kan stacken. allebij werkt, hangt af je lane opponent waar je het meeste voordeel uit haalt.

Tegenwoordig gebruik ik runes en masteries om "gaten" in champions op te vullen, ipv nog beter te worden in wat ze al deden. Omdat items zo machtig zijn voor een champion. Enige uitzondering hiervoor is ranged AD, omdat die echt maar 1 rol heeft in de game.

Bijvoorbeeld: YI solo top = flat armor red en yellow, mag res blue en movespeed quints + 9/0/21 masteries. Dit geeft CDR, mana regen, survivabilty, 15% reduction op summoner spells, 7.5% movespeed, 5% faster lvl. Daarna hoef ik alleen nog maar gold uit te geven aan HP, DMG, Attack speed en Armor penentration (wat je waarschijnlijk toch al ging doen). Ik doe dit met de gedachte dat yi toch wel dmg doet en meer problemen heeft met survivabilty en mana management dan met het instagibben van een carry.

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

kom op, het gaat niet om reduction maar om effectieve hp. er zijn dus geen diminishing returns.

elke punt armor verhoogt je effectieve hp met 1%, dus elke punt armor penetration zorgt ervoor dat je 1% minder damage hoeft te doen. 50% is 2x zoveel, 66% 3x, 75% 4x en 80% 5x. zoals je ziet word de verlaging minder sterk per 100, maar het effect is hetzelfde.

• badboyqxy
dus als ik het goed begrijp kun je eigelijk beterr wat armour of magic resticance kopen dan een warmorg?

• Baristo
badboyqxy schreef op donderdag 22 september 2011 @ 18:31:
dus als ik het goed begrijp kun je eigelijk beterr wat armour of magic resticance kopen dan een warmorg?
het maakt niet uit, qua gold is het allebij met dezelfde cost effenciency, maar die van resistance is eerst hoger en gaat omlaag naarmate je er meer van hebt.

Verwijderd

Baristo schreef op donderdag 22 september 2011 @ 18:35:
[...]

het maakt niet uit, qua gold is het allebij met dezelfde cost effenciency, maar die van resistance is eerst hoger en gaat omlaag naarmate je er meer van hebt.
Nop
Armour en mr blijft altijd, 1 punt erbij = 1% langer leven.
Bij Hp is juist een punt steeds minder waardevol aangezien een ruby crystal in het begin bij 500 hp een toevoeging is van bijna 40%, maar als je lategame al 2000 hp hebt is het nog geen 10% extra meer.
Hp wordt dus steeds minder effectief om te kopen naarmate je er al meer van hebt, Armour en MR blijven echter altijd even waardevol. Het helpt echter weer niet tegen true dmg :)

• Vicarious
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 18:38:
[...]

Nop
Armour en mr blijft altijd, 1 punt erbij = 1% langer leven.
Bij Hp is juist een punt steeds minder waardevol aangezien een ruby crystal in het begin bij 500 hp een toevoeging is van bijna 40%, maar als je lategame al 2000 hp hebt is het nog geen 10% extra meer.
Hp wordt dus steeds minder effectief om te kopen naarmate je er al meer van hebt, Armour en MR blijven echter altijd even waardevol. Het helpt echter weer niet tegen true dmg :)
Je moet even goed lezen denk ik. Zie hierboven de grafiek maar. Lees ook het stukje van Nazanir over effective hit points maar.

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

die grafiek klopt wel, maar is verkeerd, gaat om effectieve hp, niet damage reduction

Er zijn wat dat betreft wel verschillen in keuze, soms is het handiger om health te nemen en soms handiger om magic/armor resistance.

magical characters -> magic resistance.
physical characters -> armor.
gemixt -> eerst health, dan magic resistance en armor.
True damage -> Health
Madreds bloodrazer -> magic resistance
void staff -> health/magic resistance
last whispere -> health/armor

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 07:14
Dominion is echt zalig :D Als iemand nog wil meedoen met mij en 2 maten, geef je maar private :o)

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

• Foamy
  • Laatst online: 17-09 17:43

Foamy

Fulltime prutser

eerst maar eens wachten totdat ik ingelogd ben :S queue van 30 minuten is echt niet grappig meer :(

blub

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Ik zat al te kijken waarom er een que was :P Ik dacht dus uitsluitend vannacht Dominion te kunnen spelen, maar dat word 'm dus niet :(

Zo maar even een potje proberen :)

Surfin' paradise!

• speedzor
holy crap :D Net 1422 elo in soloQueue gehaald, 5/6 rankeds vandaag al gewonnen met enorme scores. Kijk ik op de ladder rankings, zie ik dat sinds de laatste update, 1422 de 254ste plaats is ;)
Ben benieuwd waar ik sta wanneer ze update worden. Morgana en Gragas, beste carries!

Streaming History

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dominion is echt verschrikkelijk cool! Vanavond net even twee potjes kunnen doen. Eerste vrij hard verloren, maar dit was de tweede:

Dominion Close

Ja, dat zie je goed. We hebben 'nipt' gewonnen met 3 punten over. 8)7 Meteen ook een erg lange game, voor Dominion standaarden. Hij duurde maar liefst 27 minuten :P

We begonnen deze game vrij sterk en pakten al gauw 100 punten voorsprong. Maar de tegenstander kwam nogal hard terug waardoor we zo'n 10 minuten lang achter stonden. Maar vanaf het 20 minuten moment begonnen we weer wat terug te komen, al bleven we consequent achter staan. Op een gegeven moment stond het 9 - 35 voor hun. Ik dacht we zijn er geweest (zei zelfs al gg), maar we bleven cappen en killen. En hun puntjes bleven maar aftikken! Nu net op het eind hoorde je vlak voor het eind van de game 'The enemy has captured the Windmill!', waarna we na 3 seconde verloren zouden hebben.

Ik moet zeggen, wat een adrenaline dan! Zo'n game moet niet langer duren zeg, dan sterf je van spanning :P Dominion voelt echt als een teamfight vanaf moment nul, dat steeds intenser wordt. Super leuk en spannend. En al die buffs en kleine aanpassingen, echt goed gedaan door Riot tot nu toe. Wordt voor mij een leuke game mode als ik eens wat minder tijd heb maar toch LoL wil spelen. Nu wijk ik dan uit naar andere games maar dit is véél leuker.

* Cloud happy :)

• Vicarious
Lijkt mij ook een erg goede game modus. Erg goed verzonnen van RIOT om dit te implementeren.

• Foamy
  • Laatst online: 17-09 17:43

Foamy

Fulltime prutser

heerlijk! ondanks de twee losses toch twee fijne games gehad .. retesnel ; en echt teamverband.. yumyum

blub

• Intruder
BatsAap also happy
Tot nu toe stuk of 8 dominion games gespeeld en wat vet wat vet ^^
paar games compleet gefacerolled maar 1 of 2 games waren echt ontzettend close, die zijn niet goed voor je hart btw. erg gaaf die snelle gameplay en het voelt redelijk balanced aan, natuurlijk zijn er champions beter dan de anderen, maar er moet nog even getest worden welke tactics werken en welke team comps goed zijn.

denk dat als je 2 goede sustains neemt, 2 super snelle en iets met een global ult dat je de beste team comp hebt.

Verwijderd

Ik had net een uitslag 0-6 :o.

• Nazanir
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/p86QKtVLU2rgGuhFl7GwWCYC/full.jpg

Goede eerste dag voor Nasus ranked :)

Alle games met mijn geposte build, waarvan eentje een afwijking naar een FoN, omdat het andere team 4x AP had.

-

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Heeft iemand al iets van een tactiek voor Dominion bedacht?

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
Nazanir schreef op donderdag 22 september 2011 @ 17:43:
Klopt, in mijn EHP uitleg, geef ik ook dat dan diminishing returns heel hard toeslaan rond de 150 MR. Je kunt op dat punt beter voor straight HP gaan, dingen zoals een Frozen Mallet of Warmogs.
Armor en magic resistance hebben in principe geen diminishing returns. Als iemand x health heeft, geeft 100 armor een physical EHP van 2*x, bij 200 armor is 3*x, etc. Het duurt dan gemiddeld ook respectievelijk y, 2*y en 3*y tijd om hem met physical damage neer te halen. De reden om op dat punt voor health te gaan, is omdat health en armor/mr multiplicatief werken, dus is health efficiënter geworden.

Ter illustratie, de vermenigvuldiging a*b. Je wilt de uitkomst daarvan zo hoog mogelijk hebben. Je kunt er echter maar een bepaalde hoeveelheid, c, aan uitgeven, waardoor geldt c = a+b. De beste uitkomst krijg je, wanneer a en b zo dicht mogelijk bij elkaar liggen, oftewel bij een n = ½*c. Oftewel, a*b = n*n = n². Als er een efficiëntere oplossing is, is er dus een d waarvoor geldt (n+d)*(n-d) > n² ∧ d ≠ 0. Echter:
(n+d)*(n-d) = n²-d² < n²
Hoe groter d, des te groter het verschil.

Zo werkt het ook ongeveer met Effective Health; je moet een balans vinden tussen health en armor/mr. (Dit gaat overigens ook op voor ad/arpen/as/crit%/critdmg en ap/mpen/cdr.) Het moeilijke eraan is echter dat één punt health niet overeenkomt met één punt armor/mr en dat stats alleen beschikbaar zijn in voorgemaakte groottes. Ook hebben sommige situaties een ander optimum. Rammus zal misschien iets meer armor willen hebben dan normaal nodig is; als je veel true damage tegenover je hebt, heb je meer health nodig. Toch wil je altijd proberen om een gebalanceerde build hebben. Vergelijk bijvoorbeeld de Physical Damage Health van deze twee builds.

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Net echt raarste bug gehad.

Was bezig met dominion, waren lekker bezig, beetje winnen. Op een gegeven moment staat het 150-15. Wij denken winnen we makkelijk. Is er eene bug waardoor hun score niet achteruit gaat... en wij dus uiteindelijk verliezen met 0-10... Lkkr

Maarja, dat soort spul heb je altijd met een beta.

Verwijderd

AJ1815 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 21:56:
Heeft iemand al iets van een tactiek voor Dominion bedacht?
4 gaan er top om in ieder geval die 2 punten vielig te stellen, 1tje bot die dat punt kan verdedigen. dit werkte bij ons iig een aantal keer, heb je meteen een voorsprong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gropah schreef op donderdag 22 september 2011 @ 22:12:
Net echt raarste bug gehad.

Was bezig met dominion, waren lekker bezig, beetje winnen. Op een gegeven moment staat het 150-15. Wij denken winnen we makkelijk. Is er eene bug waardoor hun score niet achteruit gaat... en wij dus uiteindelijk verliezen met 0-10... Lkkr

Maarja, dat soort spul heb je altijd met een beta.
Zeker dat je een turret meer had dan hen ? :)

Ik gisteren ook een dominion streak gehouden, en denk alle potjes gewonnen te hebben, vaak ook zoals cloud met een paar puntjes verschil op het eind.

Champs die ik speelde en mn bedenkingen :

Udyr : Wordt gewoon een heel sterke pick denk ik. Bear stance maxen en afslachten die handel.

Blitzcrank : Ook wel fantastisch. Mensen denken echt een pak minder na dan bij SR en worden gechainpulled. Misschien 1 grab gemist en dat was mn eigen fout. Grab + Garrison onder turret = hard !

Teemo : Hybrid teemo gegaan. Overal rond de turrets mushrooms gelegd en gaan backdooren. Werkt verrassend goed. Heb een paar kills opgeraapt terwijl ik points aan het capturen was en mijn team onze turrets verdedigde.

Karthus : Troll mode. Geen klein beetje voorzichtig gespeeld en zwaar AP gestackt, wilden er met zn allen een troll game van maken, maar wonnen uiteindelijk nog vrij mooi. Die ulti is op dominion echt lachen aangezien summoners veel minder snel bluepillen en als je dood bent kan je de turret nog vrij lang verdedigen ^^

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2011 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunkjah
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-09-2024
Nog excuses van gister :) Me WiFi was echt bagger bezig dus ff snel een kabel erin gestopt en daarna die gare bug dat ik je game niet meer kon joinen... Que liep op tot 50 min toen had ik geen zin meer. Vanavond nieuwe kans :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spunkjah schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 08:21:
[...]

Nog excuses van gister :) Me WiFi was echt bagger bezig dus ff snel een kabel erin gestopt en daarna die gare bug dat ik je game niet meer kon joinen... Que liep op tot 50 min toen had ik geen zin meer. Vanavond nieuwe kans :D
Haha geen probleem man. Vanavond proberen we opnieuw !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:48
De que op de EU nordic en east server bedroeg maar liefts 14 seconden voordat er een dominion game opgestart kon worden.

Vind het wel een hele leuke uitbreiding, lekkere snelle portjes.
Ben alleen nog wel erg nieuw in het spel en speel me Ashe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 14:28
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 22:41:
[...]

4 gaan er top om in ieder geval die 2 punten vielig te stellen, 1tje bot die dat punt kan verdedigen. dit werkte bij ons iig een aantal keer, heb je meteen een voorsprong.
Kunt beter 2 bot doen en 3 top. Het bovenste stuk op de map wordt namelijk vooral early game het meeste gevochten.Wat ik ook niet snap is dat mensen hierna gewoon lekker gaan kille zonder andere punten te capturen.
Het beste is gewoon bij deze punten te blijven staan en ze te verdedigen.

Verder is me opgevallen dat casters in het nadeel zijn.
Enkele goede champions zijn : Akali,Talon,Janna,Gragas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks dat ik nog een redelijke n00b ben in het spel heb ik me gister toch enorm vermaakt met de dominion mode! Gameplay doet me wel denken aan een soort van combinatie tussen Demigod en Battlefield, zeer leuke en korte potjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:01
speedzor schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:58:
[...]

Beide zijn algemeen aanvaard, moet je maar uit de context afleiden welke het is!
i lol'ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katarina is ook best goed in dominion. Shaco en Akali zijn echt sick though! Ging gister echt hard als kat, en de actie is ook heel leuk :) 1 van mijn gamebuddies wilde perse veigar en ik moet zeggen hij deed het niet slecht. Al is het alleen voor de stun. :)

Tyndamere heeft te lang nodig om items te krijgen die die nodig heeft en kan dn alleen iets doen als z'n ulti up is. Ik vond 'm vrij useless.
Lee Sin is best goed in domionion, met z'n slows, kicks, semi-tankyness en goede escape mechanisme / initiate. Maar zonder twijfel dat de assasins het leukste zijn om te spelen in dominion.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2011 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intruder schreef op donderdag 22 september 2011 @ 20:51:
BatsAap also happy
Tot nu toe stuk of 8 dominion games gespeeld en wat vet wat vet ^^
denk dat als je 2 goede sustains neemt, 2 super snelle en iets met een global ult dat je de beste team comp hebt.
heb gisterenavond zelfde gedaan 8-9 potjes en wat vet vet vet
en je hebt een goed inzicht :)
inderdaad dacht ik aan volgende teamcomp:
teemo/mf (ghost promote) boots of mobility/ PD of trinity force all about the mov speed
rammus (ghost promote) boots of mobility/ FoN all about the mov speed
pantheon (garrison ..) all about the ult :o
jax (garrison ..) all about the stun en massale damageoutput
swain (garrison ..) zn snare is ideaal als verdediging, zn ult ook daar kan je 3-4 man mee van een turret af houden samen met garrison

ok de twee promoters dienen gewoon om de map af te lopen en achter de vijand hun rug punten te cappen, ze kunnen een lane ook pushen met promote, en dan ghost + speed shrine naar de andere kant van de map of teamfight, defend of cappen

pantheon is een van de beste verdedigers met zn ult ff gelijk welke turret verdedigen
swain is ook een beest echt een fukking beest
en jax rules :) zou ook wel een udyr ofzo kunnen zijn
de garrisons zijn goeie verdediging + in aanvallende 2v2 bij hun turret kan het ook handig zijn

dominion voelt echt aan als een clusterfuck
na 15min lvl18 ?wtf
teemo na dikke 5 min samen met zn passive W zonder ghost mov speed 600 ?wtf
iedereen loopt alle kanten uit, je kan maar beter op ventrillo of teamspeak zitten want het is veel te fastpaced om te typen als je iets wilt doorgeven aan je team
soms denk je daar moet verdedigt worden en daar aangevallen en dan zie je heel hun team door de midden trekken naar een van je achterste punten en verandert alles
de buff in de midden is zalig grappig, je wordt groter :) kvraag me af fully stacked chogath met die buff hoe groot ie er zou uitzien :)
.... en nog zo veel meer clusterfucksentimenten

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2011 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loempie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-06 12:21
Gister 8x dominion gedaan; eerste 7 gewonnen, toen 1 verloren.

1 pot was echt overdreven spannend, we stonden op een gegeven moment achter met 1 - 236
en we hadden nog gewonnen met uiteindelijke score 1 - 0 8)7

BTW Malphite is ook lekker voor dominion :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ik heb gisteren toch wel 6 potjes dominion gespeeld. Ik speelde met een premade team van vrienden en we hebben de andere teams compleet geroflstompt met niet slechter dan 300-0.

Twisted fate en Rammus waren heeeeel nuttig.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Laatst online: 16-09 11:34

RaseriaN

So much choices..

Gisteren ook een paar potjes Dominion gedaan, maar wat een vette modus is het zeg :D
Vanaf het begin af aan meteen dikke actie en dat stopt maar niet tot het einde..

Viel me op dat Jax echt overdreven sterk is hier, me likey :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Volgens mij zijn alle off-tanks wel lekker voor dominion.

BTW om 1 of andere reden heb ik ook het idee dat de damage output veel hoger is? Aanvallen lijken meer damage te doen dan in SR of TT en je het lijkt alsof je meer meer armor of magic resist nodig hebt om minder damage te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:17
ik heb gister ook Dominion gespeeld en ik vind het niet zo geweldig... Heel het doel van het spel is eigenlijk anders en de samenwerking vind ik hier ook een stuk anders. Ik vind het gewoon niet zo leuk, geef mij maar de originele mode.

Daarna gister weer eens ranked gespeeld, meteen weer een noob mid en solo top die daar persee wouden staan. Ik speel nooit support maar ik moest maar support gaan want ik had last pick. Nouja vooruit ik taric gepakt en bot lane met een vayne die het gelukkig wel goed snapte. Maar onze mid (gragas) feedde hun annie en onze top (ww) was talon aan het feeden. Vayne kon die farm niet meer inhalen en ik ben nogal wat keer dood gegaan in team fights, uiteindelijk verloren.

Daarna dacht ik: Dit moet ik nog eens doen want dat was wel heel faal, pickt mijn team zo harde faal setup dat ik maar gewoon ben geleaved en geen ranked meer heb gespeeld. Ben benieuwd hoe ik ooit weer omhoog zal kunnen gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

o ja goeie dominion openeningstactiek
1 capt dichtste bot 1 capt dichtste top 3 cappen windmill via speed shrine :)
daarom ook dat het clusterfuck is
het spel begint en je hebt soms al onmiddellijk 3v3 bij windmill
Pagina: 1 ... 32 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.