[PC] League of Legends - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 43 Laatste
Acties:
  • 115.588 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normal draft mode, klinkt leuk.
Maar volgens mij wordt er geen rekening gehouden met je normal ELO, want ik ben nog geen fatsoenlijk team tegen gekomen...
- Jungle poppy, sterft @ blue.
- Jungle shen + galio + taric, shen 6 lvls onder solo lane op t eind, beide solo lanes 2 lvls onder hun tegenstanders.
- Iemand die nooit connect noch in draft mode komt, spel wijst hem ashe toe met smite, game begint toch, gast komt nooit in game..
- Ik eindelijk junglen met lee sin, bot faalt hard, vayne geeft FB weg, ik kom ganken en ben nog 10 seconden van ze af en vayne gaat er al 1v2 in zonder hulp van taric, ik kom al te laat maar q nog maar snel naar een minion om bij der te komen voor shield + slow. Hele game lang mogen aanhoren hoe dat ik faalde omdat ik die q "miste" terwijl Vayne eindigt met 2/13 en ik met 5/2/12. Dikke loss vanzelfsprekend.

Dat zijn letterlijk mijn eerste 4 potjes draft mode normal, deels heb ik het zelf te verwijten, spelen in het weekend en denken dat ik redelijke mensen tegen kom... wie hou ik voor de gek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 15:37:
Normal draft mode, klinkt leuk.
Maar volgens mij wordt er geen rekening gehouden met je normal ELO, want ik ben nog geen fatsoenlijk team tegen gekomen...
- Jungle poppy, sterft @ blue.
- Jungle shen + galio + taric, shen 6 lvls onder solo lane op t eind, beide solo lanes 2 lvls onder hun tegenstanders.
- Iemand die nooit connect noch in draft mode komt, spel wijst hem ashe toe met smite, game begint toch, gast komt nooit in game..
- Ik eindelijk junglen met lee sin, bot faalt hard, vayne geeft FB weg, ik kom ganken en ben nog 10 seconden van ze af en vayne gaat er al 1v2 in zonder hulp van taric, ik kom al te laat maar q nog maar snel naar een minion om bij der te komen voor shield + slow. Hele game lang mogen aanhoren hoe dat ik faalde omdat ik die q "miste" terwijl Vayne eindigt met 2/13 en ik met 5/2/12. Dikke loss vanzelfsprekend.

Dat zijn letterlijk mijn eerste 4 potjes draft mode normal, deels heb ik het zelf te verwijten, spelen in het weekend en denken dat ik redelijke mensen tegen kom... wie hou ik voor de gek...
Ik vind het echt een hele verbetring. Behalve dat er teveel OP champs worden gepicked wat mij betreft, vind het zelf wel leuk om UP stuff te spelen in normals. En ik vind het ook heel relaxed dat ik bijvoorbeeld niet tegen een dikke counter van mezelf aan kan lopen. Nouja het kan wel maar dat is dan niet puur luck van je tegenstander zoals voorheen. Of dat je tegen een vol AOE team moet en je geen janna hebt of goede split pushers. Gewoon minder potjes zullen verloren of gewonnen worden door pure randomness van teams.

Draft mode maakt spelers natuurlijk niet opeens meer pro dus ze zullen niet opeens stoppen met feeden, ragen of nieuwe champs proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe wordt er hier tegen Soraka aangekeken? Ik vind het steeds een leukere champ om mee te spelen, maar zie haar eigenlijk heel weinig voorbij komen. Mij bevalt het wel om eens voor de afwisseling niet te concentreren op lasthitten, maar gewoon het vuile, nodige, werk op te knappen. Dat zij ranged is, maakt het ook wat makkelijker en als je zorgt dat je altijd op de goede plek bent, voorkom je problemen.

Bij de build die ik nu gebruik start ik met Philosopher's Stone (5g/10s), Heart of Gold (5g/10s) en Kage's Lucky Pick (5g/10s) en dat is puur voor het gold (dat je niet krijgt met minions of champions killen) en dat bevalt mij prima. Deze drie items kun je ook allemaal handig uitbouwen (Shurelya's Reverie, Randuim Omen en Deathfire Grasp).

Verder nog mensen hier die haar spelen en adviezen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
ik vind soraka een champ die je alleen op low levels speelt, ze is geinig om keer mid te spelen. Maar is niet de beste healer dan kun je beter sona kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
Zever gezever. Soraka is een heerlijke support en je moet haar dan ook niet enkel voor de heals spelen. Ze heeft een gigantische armor buff en is m'n favoriete support indien ik 3x AD bij de vijand zie. Als support gaat ze je helpen met een grote magres reduction, stevige heals, gigantische armor buff, silence, global heal en sterke laning phase.

Ik speel haar ook heel graag als AP mid met een catalyst -> rod of ages, Tear of the godess -> Archangel staff, boots of lucidity, Rabadons deathcap, Rylais crystal scepter en nog iets situationeel.

Je gp/5 stacking is goed voor support role, maar ik zou eigenlijk niets echt verder uitbouwen behalve shurelya.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
Wat vinden mensen eigen van de 1 gold 10sec quincies voor supports zijn dit goede runes zodat je carrie alle creeps kan hebben. Of kun je toch beter speed etc gebruiken ?

weet iemand welke file je moet backuppen om je mastries te behouden ben de mijne na elke update kwijt geen zin om elke keer 10 nieuwe masteries in te stellen.

[ Voor 32% gewijzigd door badboyqxy op 18-09-2011 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Ik gebruik die quintessences voor m'n support role, is wel prettig om mee te werken. Het is een gevalletje van personal preference, speed quints en flat HP quints zijn ook goed.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
Wat zijn goede support champs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Taric, janna, sona, soraka, alistar zijn een aantal erg goede. Interupts + heal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Sona, Soraka, Alistar, Taric en Janna zijn de meest gebruikte en zo goed als altijd een veilige keuze.
Blitzcrank, Kayle, Lux, Leona, Shen, Karma, Maokai, Morgana, Nidalee, Orianna en Zilean kunnen ook support gespeeld worden maar zijn veel minder doorgaans

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 21:34
Lol.. Akali is echt een champion waarmee je je keyboard kunt facerollen en toch winnen.. Eerste 2 games dat ik met haar speelde 17-7-7 en 12-2-3 tegen teams met een shitload cc... Zelden zo easily kills gekregen als met haar..

Edit: Ik zal morgen maar eens wat meer games met haar spelen om een wat betere onderbouwing van mijn mening te krijgen :)

[ Voor 21% gewijzigd door Kaasdipje op 19-09-2011 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Vicarious schreef op zondag 18 september 2011 @ 09:17:
JUIST voor mensen die nog maar weinig runes hebben zou ik het niet doen. Je wilt namelijk niet met rare random rune pages rondlopen terwijl je tegenstander een mooie runepage heeft, want dan is hij vanaf het begin in het voordeel. ALS je dit wilt gaan doen adviseer ik toch echt eerst even de runes die je ECHT nodig hebt te kopen. Mijn advies voor een minimale inkoop:

- Armor pen reds
- Magic pen reds
- Flat armor yellow
- Flat mana regen yellow
- Magic res/lvl blue
- AP/lvl blue
- Armorpen quints
- Flat AP quints

Op die manier heb je 2 runepages, eentje voor AP en eentje voor AD. De rest is allemaal optioneel (zoals dure crit of dodge runes) dus voor de rest kan Cvan's methode handig zijn. Bedenk alleen wel dat het lang kan duren voordat je een set compleet hebt omdat er random runes worden gegenereerd.
imo is man/lvl beter voor yellows gezien je vrij snel gelijk speelt met flat mana en op lager level kosten je skills ook minder.
voor ap blue ben ik zelf voor flat gegaan wegens akali. dus daar heeft flat voordelen voor sommige champions.

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
Het hangt een beetje van je definitie van 'support' af. Je zou alle eigenschappen van een champion in drie categorieën kunnen onderverdelen: offense, defense en utility (wat overigens mooi overeenkomt met de mastery trees).
• Onder offense vallen dan dingen als attack damage, ability power, attack speed, Infinity Edge, Rabadon's Deathcap, Veigars Primordial Burst, Tristana's Rapid Fire.
• Defense is dan onder andere health, armor, magic resist, self-healing, Cho'Gaths Feast stacks, Shens Feint.
• Utility bestaat ten slotte uit al het overige, bijvoorbeeld heals, Clairvoyance, cooldown reduction, targeted shields, aura's, alle vormen van crowd control, alles wat een teamgenoot meer offense of defense geeft.

Een goed support zou je dan kunnen opvatten als een champion met veel utility. Denk hierbij aan Janna (global movespeed buff, AoE knockup, damage shield, slow, AoE knockback + heal), maar ook aan Morgana (snare, AoE magic resistance reduction, spell shield, AoE slow + stun) of Galio (AoE slow, armor + MR shield, AoE movespeed buff, AoE taunt). Mordekaiser is daarentegen een champion die hoog scoort voor offense en defense, maar nauwelijk utility inbrengt; hij zou zijn W-schild op een teamgenoot kunnen gebruiken, maar dat zal meestal ook niet gebeuren. Als hij al utility wil hebben, heeft hij daarvoor zijn items of summoner spells nodig.

Wat echter meestal met support bedoeld wordt, is een champion die clairvoyance neemt, bot lane gaat met de ranged AD carry, die carry de last hits laat pakken, en zelf voornamelijk geld uitgeeft aan Gold/10 items en wards. Hun voornaamste taak in teamfights is meestal zorgen voor crowd control, wat alleen maar scalet met cooldown reduction (en het al dan niet in leven zijn van de crowd controller zelf, natuurlijk), waardoor ze met weinig farm alsnog goed bij kunnen dragen. Het gaat dan inderdaad meestal om de vijf champions die in de vorige posts genoemd werden, de meeste anderen komen zonder farm wat tekort. Al ziet support Galio er ook wel interessant uit. De skillset lijkt wel een beetje op Janna: allebei een slow, een shield, een movespeed buff, en hun twee ults die kunnen worden gecombineerd tot een waarachtig epische faal (*kuch*spreekt uit ervaring*kuch*). Om maar even een buildsuggestie te doen:
Spells: CV + Flash
Masteries: 9/0/21, eventueel 0/9/21
Items: Faerie Charm + wards + pots -> Philo Stone -> Boots -> Kage's Pick -> (Heart of Gold? ->) Merc Treads/situational boots -> Abyssal Scepter, met ondertussen wards, pots en oracle's waar nodig. Als het dan nog niet klaar is misschien Spirit Visage, Banshee's Veil, of iets met armor.
Skill order: R > W/Q > E, optioneel een punt in E rond levels 3-5.
Uiteraard voor verbetering vatbaar, maar eens een keertje uitproberen.

Tl;dr: Negeer al dat onzinnige gebrabbel hierboven in deze post, goede supports zijn Alistar, Janna, Sona, Soraka en Taric.
En, mocht je ooit nog eens tegen me spelen, Mordekaiser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
daves2hd schreef op maandag 19 september 2011 @ 00:31:
[...]

imo is man/lvl beter voor yellows gezien je vrij snel gelijk speelt met flat mana en op lager level kosten je skills ook minder.
voor ap blue ben ik zelf voor flat gegaan wegens akali. dus daar heeft flat voordelen voor sommige champions.
later in de game heb ik eigenlijk altijd heel weinig last van mana issues omdat door je items en door de natuurlijke groei je manapool zo groot wordt dat je eigenlijk nooit meer oom bent. Kwestie van voorkeur denk ik. AP/lvl blues neem ik omdat ik voor quints al flat AP neem als ik AP ga.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Holy shen. Ik heb die build eens uitgeprobeerd dit weekend; wat een kracht zit er dan in Nasus zeg :o De reacties van 'wtf Nasus OP' heb ik inmiddels een keertje voorbij zien komen. Ik kan het met je eens zijn dat dat goed voelt :P Niet alle games gewonnen dankzij leavers en compleet van de pot gerukte teammates, maar ik scoorde altijd lekker. Mijn eerste game ging ik zelfs 16-6-10 of iets dergelijks. Heb daarnaast inmiddels een paar double kills en een triple kill gehaald met hem. Dat voelt goed! Het mooiste is nog de angst die de carries na een tijdje vertonen. Ze rennen gewoon weg voor je, doodsbang dat je Wither op hun cast.

Het enige waar ik nog wat mee zit te spelen is de timing van de ultimate. Wanneer knal je die nu aan? Voor het gevecht, in het begin van het gevecht of juist aan het eind? Zelf wacht ik tot ik nu goed in de menigte sta en zodra ik damage begin te nemen zet ik hem aan. Dat lijkt redelijk effectief tot nu toe.

Je had in elk geval gelijk met de Q farm, dat is prima te doen. In duo lanes gaat het wat langzamer maar toen ik solo stond had ik op een gegeven moment 200+ bonus damage gefarmed ermee. Niet slecht vond ik zelf :) Towers pushen is nog nooit zo simpel geweest.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 16:17:
[...]

Ik vind het echt een hele verbetring. Behalve dat er teveel OP champs worden gepicked wat mij betreft, vind het zelf wel leuk om UP stuff te spelen in normals. En ik vind het ook heel relaxed dat ik bijvoorbeeld niet tegen een dikke counter van mezelf aan kan lopen. Nouja het kan wel maar dat is dan niet puur luck van je tegenstander zoals voorheen. Of dat je tegen een vol AOE team moet en je geen janna hebt of goede split pushers. Gewoon minder potjes zullen verloren of gewonnen worden door pure randomness van teams.

Draft mode maakt spelers natuurlijk niet opeens meer pro dus ze zullen niet opeens stoppen met feeden, ragen of nieuwe champs proberen.
Inderdaad dezelfde vaststelling hier. Je ziet telkens dezelfde picks ongeveer terugkomen.

Gisteren had ik zo bijvoorbeeld in bijna elke game tegen me : lee sin / noct jungle, udyr top, morgana mid & janna/soraka/taric + ad carry bot ><.

Dan ook maar eens op het einde van de avond mid gegaan met morgana tegenover een malzahar. Zo eenvoudig dat het niet mooi meer is. Niet dat ik het team zwaar gecarried heb (1-0-6), maar die malzahar kon me echt niets maken, zelfs niet met een gankende rammus. Denk dat ik ze wat vaker ga spelen voor ze generfd wordt.

Ik ben op zich wel tevreden met draft normal mode en hoop echt dat hij blijft nadat ranked queues worden gefixed, maar je zag dit weekend waar dit naar toe zal evolueren.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2011 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Cloud schreef op maandag 19 september 2011 @ 08:56:
[...]

Het enige waar ik nog wat mee zit te spelen is de timing van de ultimate. Wanneer knal je die nu aan? Voor het gevecht, in het begin van het gevecht of juist aan het eind? Zelf wacht ik tot ik nu goed in de menigte sta en zodra ik damage begin te nemen zet ik hem aan. Dat lijkt redelijk effectief tot nu toe.
Je doet het nu op het goede moment :P Laat ze eerst wat damage en CC wasten en daarna lekker ult poppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 14:41
(jarig!)
ben nu een paar dagen met Gragas bezig, en moet zeggen dat het een hele vette champ is. Begin nu zo snel mogelijk 3x Dorans Ring + Rabadon's te krijgen. Daarna gewoon nog wat AP items, en ban, 2 shot de meeste squishies ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zucht elo reset, rare omstandigheden, plots speel ik opnieuw samen met 7jarige meisjes met stoere praat en ze moeten toch altijd op mn team zitten. er sterft iemand op ons team en vanaf dan tot het einde van het spel zitten ze te zeuren.
ik HAAT ragers. ze typen meer dan dat ze iets nuttig doen en leiden heel je team af, sommige mensen spelen ook gewoon voor hun plezier maar dat gaat niet met zo'n eikeltjes.
die verdienen allemaal een report voor negative attittude en dat ze nu maar even gebanned worden, tegen dat mn elo dan wat hoger is hoef ik er niet meer mee samen te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 14:01
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 09:18:
[...]

Inderdaad dezelfde vaststelling hier. Je ziet telkens dezelfde picks ongeveer terugkomen.

Gisteren had ik zo bijvoorbeeld in bijna elke game tegen me : lee sin / noct jungle, udyr top, morgana mid & janna/soraka/taric + ad carry bot ><.

Dan ook maar eens op het einde van de avond mid gegaan met morgana tegenover een malzahar. Zo eenvoudig dat het niet mooi meer is. Niet dat ik het team zwaar gecarried heb (1-0-6), maar die malzahar kon me echt niets maken, zelfs niet met een gankende rammus. Denk dat ik ze wat vaker ga spelen voor ze generfd wordt.

Ik ben op zich wel tevreden met draft normal mode en hoop echt dat hij blijft nadat ranked queues worden gefixed, maar je zag dit weekend waar dit naar toe zal evolueren.
Morgana generfed?
Volgens mij is morgana precies waar ze moet zitten, als je je early kills pakt kun je, mits je tegenstanders geen dikke magicresist/banshees gaan stacken, de hele game door killen als je degelijk speelt.

Sta je tegen een cassio mid en wordt je farm gank tegengehouden kun je met je Black shield je team helpen. Je ult is dik als mensen erin blijven staan met 0 magic resist en je puddle eronder maar ook goed om uit je teamfights te komen met je team intact...

Ik ben wel wat beinvloed omdat ik 99% an de games met Veigar of Morgana speel, maar ik heb plenty of games als support gelopen omdat er een 4 tal banshees liepen met dikke magic resist als counter voor mijn Morgana en onze Talon en Yi non stop mensen opaten omdat er geen normal def gestacked was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Morgana is op dit moment vrij sterk. Laatst met Brand tegen een full AP runes Morgana mid gezeten, puddle onder mij betekend gewoon 1/5 van m'n health weg (dat was dus alleen de eerste tick). Ze is gewoon een erg lastige champion om tegen te vechten op dit moment. Naast het feit dat ze FOTM is op dit moment.

Overigens ben ik van 't weekend erg in de weer geweest met Lux (zie je weinig tegenwoordig, net gekocht met IP). Moet zeggen dat het goed voelt om een CV op een vluchtende Shaco te casten en 'm met je ultimate neer te knallen!

Nog spannender waren de potjes met LeBlanc. Ik heb dus Smartcasting aangezet en... Holy shit! LeBlanc is gemaakt om te smartcasten! Met wat vingervlugheid ram je in één seconde je complete combo eruit. Nog nooit zo vaak champions zo snel in het stof zien bijten. Zelfs één potje waar alle overige champions keihard aan het feeden waren een 16/7/0 gehaald. Ook enkele malen een Mejai's gehaald en volle stacks gehaald, en eigenlijk maar één potje gehad waar ik keihard gecountered werd (damn you Banshee's!). Maar wel heerlijk geflame af en toe naar mij toe, met de 'LB OP'. Ah, vandaag dat je haar zo vaak ziet :')

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44
Cloud schreef op maandag 19 september 2011 @ 08:56:
[...]

Holy shen. Ik heb die build eens uitgeprobeerd dit weekend; wat een kracht zit er dan in Nasus zeg :o De reacties van 'wtf Nasus OP' heb ik inmiddels een keertje voorbij zien komen. Ik kan het met je eens zijn dat dat goed voelt :P Niet alle games gewonnen dankzij leavers en compleet van de pot gerukte teammates, maar ik scoorde altijd lekker. Mijn eerste game ging ik zelfs 16-6-10 of iets dergelijks. Heb daarnaast inmiddels een paar double kills en een triple kill gehaald met hem. Dat voelt goed! Het mooiste is nog de angst die de carries na een tijdje vertonen. Ze rennen gewoon weg voor je, doodsbang dat je Wither op hun cast.

Je had in elk geval gelijk met de Q farm, dat is prima te doen. In duo lanes gaat het wat langzamer maar toen ik solo stond had ik op een gegeven moment 200+ bonus damage gefarmed ermee. Niet slecht vond ik zelf :) Towers pushen is nog nooit zo simpel geweest.
Leuk om te horen dat je succes hebt met m'n build, toch nog iemand blij kunnen maken. Gelukkig dat je in hebt gezien dat het met je Q farm op zich wel mee valt, daar heb je deze build voor. Wat betreft timing van je Ult, is heel erg afhankelijk van de situatie. Als het echt een groot teamfight is, wil je hem zo snel mogelijk aan hebben om damage te doen en bonus AP te krijgen, dan sla je de vijande carries alleen maar harder door midden. Het is ook heel handig voor tower diven, of om bijv weg te rennen met dat kleine beetje HP. Is het maar een 2v2 gevecht en zie je dat je prima zonder je ult kan, niet gebruiken.

Pop je ult ook nooit VOOR je een gevecht aan gaat. Als jij je ult aanzet, is dat meteen voor mensen een indicatie dat er iets gaat gebeuren, stel het activeren van je ult dan ook zo lang mogelijk uit. Voor de rest is het voornamelijk een inschatting, maar je kan hem eigenlijk nooit echt verkeerd gebruiken mijn inziens. Zolang je hem maar niet aanzet tijdens het lanen, omdat het kan :p/

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
@Snappie, mjaah ok al moet ik zeggen dat ik met Morgana zelf meestal een 150 ck's per match haal, een kill score van 10-2-20 ( ja hoger summoner lvl minder kills farmen, het is waar :) ) een degelijke build uitpers en afhankelijk van de match ook steeds vaker wards uitzet en een tikkie mee support met haar speel.

Ik ben in ieder geval een die hard Morgana fan en ik speel Veigar en Brand ook vaker en ook al zijn dat toch meer 1 op 1 kill hero's heeft Morgana een feel en playstyle die mij beter ligt.

Malzahar wil ik wel nog proberen, die suppresion en adds van abilties lijken me brilliant! Iemand ervaring met deze kanjer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Niet veel te zeggen over malzahar. Zorg gewoon dat je je combo goed landt en je hebt een kill.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
O.o that easy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Ik dacht dat je de nuance wel zou inzien :P Uiteraard vereist het enige plaatsing, timing en zo'n zaken, maar in een 1v1 op een vijand zonder cleanse abilities en gelijke farm ga je meestal wel die kill halen.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Nazanir schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:22:
[...]

Pop je ult ook nooit VOOR je een gevecht aan gaat. Als jij je ult aanzet, is dat meteen voor mensen een indicatie dat er iets gaat gebeuren, stel het activeren van je ult dan ook zo lang mogelijk uit. Voor de rest is het voornamelijk een inschatting, maar je kan hem eigenlijk nooit echt verkeerd gebruiken mijn inziens. Zolang je hem maar niet aanzet tijdens het lanen, omdat het kan :p/
Dat laatste sowieso niet ;) Wat ik nog wel een paar keer succesvol gedaan heb in een 1v2 lane; de ult gebruiken i.c.m. baiten. Als je na een tijdje redelijk low health raakt, willen tegenstanders zeker in een 1v2 lane nogal zelfverzekerd raken. Op het moment dat ze je dan aanvallen pop ik die ultimate en mep erop los. Al meerdere keren kills mee gehaald omdat men er gewoon niet genoeg rekening mee houdt. Zeker als het om AD carries gaat, waarbij je ook nog een Wither op ze kunt gebruiken. Tegen burst AP heb je het doorgaans wat lastiger, maar die tref ik nooit solo top :) Een ding moet ik je toegeven, Wither is inderdaad een van de sterkste anti-AD carry skills in de hele game. Je schakelt zo'n carry gewoon voor de helft van de teamfight uit en als je daarin genoeg schade op ze kunt doen; kunnen ze niets anders dan wegrennen.

Q farm valt me inderdaad heel erg mee, ik heb inderdaad geen problemen deze een beetje hoog te krijgen. En ik pak vaak de jungle even mee waarin ik de tijd neem zodat ik elke afzonderlijke creep met Q doodmep. Het mooiste is nog dat die skill ook op towers werkt. Mid tot end game kun je daarmee in een paar meppen zo'n tower neerkrijgen. Ook daar vergissen mensen zich vaak in. Dan ziet de tegenpartij mij een tower pushen en dan laten ze je eerst even begaan. Totdat ze de damage op de tower zelf zien, dan komen ze ineens allemaal. Wanneer het dus te laat is :P

Ik denk dat ik voorlopig Nasus blijf spelen als main, hij past doorgaans in elke teamsetup wel als fighter/pusher/offtank achtige champion. Zijn lifesteal geeft je enorme laning power, ik hoef niet vaak terug voor health in de laning fase.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
speedzor schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:46:
Ik dacht dat je de nuance wel zou inzien :P Uiteraard vereist het enige plaatsing, timing en zo'n zaken, maar in een 1v1 op een vijand zonder cleanse abilities en gelijke farm ga je meestal wel die kill halen.
Ik ben wat dat betreft toch net te simpel :)
Nee, wat ik bedoel is meer:
ik zag laatst een spotlight met zijn skillshot ect, maar die Ult lijkt me zo gruwelijk hard met een deathcap/ages en extra abilty items.... hoi hoi ik freeze je in place en doe je een BAK damage 1op 1 !

Alleen wat ik niet zo goed kan inschatten, in volle teamfights ben je dan ook van meerwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zal dat gaan gebeuren ja, niet dat ik er op zit te wachten verre van. Heb zo'n voorgevoel na de trend van de afgelopen maanden wat gezien te hebben. Zo denk ik ook dat singed in de nabije toekomst geraakt zal worden door de nerfbat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:03

Dreanor

Joene

Wat vinden jullie van Riven? Ik heb haar toch gekocht ondanks alle negatieve berichten.

En ik moet zeggen, wat een leuke champ zeg. Heerlijk hack&slash gevoel. :D

Ook vind ik haar helemaal niet underpowered of lage damage hebben. Je moet je passive gebruiken dan zit ze goed met damage en ik denk dat velen hier de mist in gaan. Want "Q" spammen doet niet veel dmg, maar Q - auto attack - Q - auto attack, etc is zeer mooi damage.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

speedzor schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:33:
Niet veel te zeggen over malzahar. Zorg gewoon dat je je combo goed landt en je hebt een kill.
In een teamfight met geluk en timing nog een penta :P Maltz zn skills scalen gewoon absurd hard...

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Malzahar is ook een echte smartcast kandidaat:

Flash -> Ignite -> Visions -> Null Zone -> Ult

Smelt echt iedereen, misschien nog een Call of the Void er tussen door, maar dat duurt eigenlijk iets te lang.

Zijn skills scalen inderdaad goed, maar zijn ult is zowel sterk, als een zwak punt. Je tegenstander is dan misschien stunned voor 2 seconden, maar jij ook. Voor ganks is het natuurlijk een fantastische ult, maar voor teamfights moet je er wel voorzichtig mee zijn, anders delf je het onderspit.

Ik denk dat zowel Morgana als Malzahar niet aangeraakt zullen worden in patches. Morgana is (al weer een jaar geleden geloof ik?) heel hard generfed (Q doet minder damage, lagere AP ratio, Ult doet minder damage, lagere AP Ratio) en ik ben van mening dat ze goed gebalanceerd is op het moment. Je ziet haar gewoon bijna nooit, dus mensen weten niet goed wat ze moeten verwachten. Ong. een jaar terug was ze een terechte FOTM, ze was echt heel sterk. Nu is ze vooral sterk door ontwetendheid.

Ik heb haar ook heel lang gemained, laatste kwam ik als Nasus vs een Morgana top, maar ik had tijdens het lanen al 3 kills op haar (zonder jungle gank). Niet omdat de Morgana speler slecht is, maar omdat ik precies weet hoe haar te counteren.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat moet ik als ryze doen wanneer ik 2 sterke heroes in tegenkom top of bottom. En met sterk bedoel ik van die grote tanky uitziende kerels die slaan en snel healen.
Ik sla geen deuk in een pak boter en voor ik het weet is mijn mana op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
Dan heb je meer magic pen. nodig. Gebruik je wel magic pen runes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SaphuA schreef op maandag 19 september 2011 @ 13:29:
Dan heb je meer magic pen. nodig. Gebruik je wel magic pen runes?
Ik gebruik de rode marks van magic penetration. 2speed quints. 1 cooldown ding en de rest mana regen.

Maar doet magic penetration 1 op 1 damage? 1extra penetration is 1 extra damage? Wat dan schiet zo'n rune niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:54
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 13:31:
[...]

Ik gebruik de rode marks van magic penetration. 2speed quints. 1 cooldown ding en de rest mana regen.

Maar doet magic penetration 1 op 1 damage? 1extra penetration is 1 extra damage? Wat dan schiet zo'n rune niet op.
Nee als een speler 30 magic resist heeft en jij hebt 5 magic penetration doet die spell voor 25 magic resist damage. Magic resist word weer omgerekend in procenten van minder damage door magic damage.
Meer informatie vindt je hier : http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Magic_Resistance
en
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Magic_Penetration

[ Voor 6% gewijzigd door Ninjaman op 19-09-2011 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Nee, als je bjiv 20 magic pen hebt, en je tegenstander heeft 30 MR, dan hit je hem met spells alsof hij 10 MR heeft.

Heeft hij 30 MR, dan staat dat gelijk met ong ~25% reductie, maar op 10 MR zal dit nog maar ~10% zijn.

Ik raad je aan eens mijn stukje over EHP te lezen, iemand had dat al eens gelinkt.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
Ik moet eerlijk zeggen dat ik met mijn Mage's geen issue heb met tanks of beefy chars, ik gebruik magic pen scaling/abilty power scaling/Mana regen scaling en flat abilty quin op lvl 23 en het is lachen geblazen in het begin.
Echter gaat je tegenstand dik op de magic resist moet je meer penetration stacken en zijn en banshees mjah dat kost je nog wat extra moeite.
Al speel ik met 1 tank 2 melee carry 1 support en mijn morgana meestal in een 5 man normal teampje atm, en zie je de hero's meer normal defence gearing bouwen, dan heb je als solo mage met een aoe poel stun en slow ult die stunned in teamfights echt lol, mijn favo setup is nog steeds, Morgana-Soraka-Amumu-yi/Akali-Caitlyn, zoals we het momenteel veel spelen.

We hebben 2 potten verloren van de 15 gespeeld met deze setup (average lvl 20+ summoners in normal 5 vs 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Cloud schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:48:
[...]

Dat laatste sowieso niet ;) Wat ik nog wel een paar keer succesvol gedaan heb in een 1v2 lane; de ult gebruiken i.c.m. baiten. Als je na een tijdje redelijk low health raakt, willen tegenstanders zeker in een 1v2 lane nogal zelfverzekerd raken. Op het moment dat ze je dan aanvallen pop ik die ultimate en mep erop los. Al meerdere keren kills mee gehaald omdat men er gewoon niet genoeg rekening mee houdt. Zeker als het om AD carries gaat, waarbij je ook nog een Wither op ze kunt gebruiken. Tegen burst AP heb je het doorgaans wat lastiger, maar die tref ik nooit solo top :) Een ding moet ik je toegeven, Wither is inderdaad een van de sterkste anti-AD carry skills in de hele game. Je schakelt zo'n carry gewoon voor de helft van de teamfight uit en als je daarin genoeg schade op ze kunt doen; kunnen ze niets anders dan wegrennen.

Q farm valt me inderdaad heel erg mee, ik heb inderdaad geen problemen deze een beetje hoog te krijgen. En ik pak vaak de jungle even mee waarin ik de tijd neem zodat ik elke afzonderlijke creep met Q doodmep. Het mooiste is nog dat die skill ook op towers werkt. Mid tot end game kun je daarmee in een paar meppen zo'n tower neerkrijgen. Ook daar vergissen mensen zich vaak in. Dan ziet de tegenpartij mij een tower pushen en dan laten ze je eerst even begaan. Totdat ze de damage op de tower zelf zien, dan komen ze ineens allemaal. Wanneer het dus te laat is :P

Ik denk dat ik voorlopig Nasus blijf spelen als main, hij past doorgaans in elke teamsetup wel als fighter/pusher/offtank achtige champion. Zijn lifesteal geeft je enorme laning power, ik hoef niet vaak terug voor health in de laning fase.
Ik ga dit vanavond ook maar eens proberen, heb nasus tijdje terug gekocht maar nog niet echt een feeling voor kunnen krijgen :)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
Nazanir schreef op maandag 19 september 2011 @ 13:08:
Malzahar is ook een echte smartcast kandidaat:

Flash -> Ignite -> Visions -> Null Zone -> Ult

Smelt echt iedereen, misschien nog een Call of the Void er tussen door, maar dat duurt eigenlijk iets te lang.

Zijn skills scalen inderdaad goed, maar zijn ult is zowel sterk, als een zwak punt. Je tegenstander is dan misschien stunned voor 2 seconden, maar jij ook. Voor ganks is het natuurlijk een fantastische ult, maar voor teamfights moet je er wel voorzichtig mee zijn, anders delf je het onderspit.

Ik denk dat zowel Morgana als Malzahar niet aangeraakt zullen worden in patches. Morgana is (al weer een jaar geleden geloof ik?) heel hard generfed (Q doet minder damage, lagere AP ratio, Ult doet minder damage, lagere AP Ratio) en ik ben van mening dat ze goed gebalanceerd is op het moment. Je ziet haar gewoon bijna nooit, dus mensen weten niet goed wat ze moeten verwachten. Ong. een jaar terug was ze een terechte FOTM, ze was echt heel sterk. Nu is ze vooral sterk door ontwetendheid.

Ik heb haar ook heel lang gemained, laatste kwam ik als Nasus vs een Morgana top, maar ik had tijdens het lanen al 3 kills op haar (zonder jungle gank). Niet omdat de Morgana speler slecht is, maar omdat ik precies weet hoe haar te counteren.
Mag ik vragen wie je nu mainplayed?
Ik ben nu een poosje bezig in normals en Morgana is een van mijn all time favorites, puur door idee speelstijl en kill/support role.
Nasus zag ik in je stukje voorbij komen, maar misschien nog leuke tips voor solo top/Mid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Nasus is een solo top :D

Voor solo top kan ik aanraden: Irelia, Jax, Udyr, Lee Sin
Voor mid kun je vrijwel alle mages spelen, maar de vaakst gespeelde zijn: Annie, Malzahar, Orianna, Brand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Mordekaiser blijft ook sterk op solo top :)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
Orianna heb ik gekocht op advies hier en ik begin haar redelijk in de vingers te krijgen, het is ZO hard wennen om een bal en jezelf in de gaten te houden en de Ult kan heel nuttig zijn.
Maar met Orianna heb ikzelf nog nooit het gevoel gehad totale controle te hebben ondanks goede scores in games.

malzahar wil ik spelen dus die komt zoiezo, veigar heb ik brand en morgana ook die pak ik mid, Jax lijkt me wel een baas, maar die is voleldig melee toch? Lijkt me verre van ideaal op solo top?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
Verderf schreef op maandag 19 september 2011 @ 13:59:
Mordekaiser blijft ook sterk op solo top :)
Jah wat een baas is dat tegen b.v. morgana, die gozer wil gewoon niet omvallen, hij maakt niets dood maar hem omleggen is (was voor de nerf) ook een vak apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Je ziet hem (gelukkig) wel een stuk minder na zijn nerf, naast het feit dat hij zon beetje standaard ban is bij draft pick :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Ik main Nasus op het moment. Ik wilde van het weekend de Solo Q ranked gaan bedwingen, maar dat is er niet van gekomen helaas. Dus kijken of ik vanavond of morgen ofzo een begin kan maken.

Nasus is een ijzersterke Solo Top kandidaat. Hij heeft hele goede lane control, niet geweldige harass (pas op level 4), maar kan geweldig ganks opzetten als je een jungler hebt, Wither is gewoon te goed hiervoor.

In Duo Lanes doet hij het ook heel erg goed, zeker als je tegen carries speelt. Ik had al eerder aangehaald dat Wither -de- beste single target slow in het spel is, maak daar misbruik van. Wil je harassen? Gebruik je Q dan om een harde klap mee te geven. Spirit Fire geeft je lane control en gratis farm, omdat de cast range erg groot is.

Maar goed, dat ik Nasus geweldig vind, betekend niet dat iedereen dat vind. Wat wel zo is, dat Nasus in bijna elke team set up wel een plekje heeft. Hij is een hele sterke bruiser, anti carry, laner, tower/lane pusher en heeft een ijzersterke late game. Theoretisch kan hij ook junglen, maar het is niet echt aan te raden, omdat anderen het sneller kunnen.

Voor mid, eigenlijk kunnen heel veel champs wel mid: Ezreal, Akali, Ryze, Vlad, Annie, Anivia, Jarvan (ja, Jarvan is een prima mid), Kat, etc, etc.

Het punt is niet zo zeer, dat je een poppetje speelt die je leuk vind, maar voornamelijk moet je er goed mee zijn, en het moet een goede aanvulling zijn op je team.

Kat is dan bijv. weer een hele slechte keus, want geloof me, in ranked zorgen mensen echt wel dat ze Kat geen kans laten voor haar ult. Draagt jouw poppetje bij in de team comp, welke counters heeft hij, hoe item afhankelijk ben je, hoe lane phase afhankelijk ben je, etc, etc.

Niet alle champs zijn dan nog even wenselijk, CC is een groot goed in deze game, des te meer in ranked. Als jij of heel gevoelig bent voor CC, of niets van CC hebt, word je bijdrage alweer minder in een teamfight. Dat maakt niet perse een Ezreal een slechte keuze, maar je moet dan wel een team hebben, die er voor zorgt dat Ez zijn damage wel kan doen tijdens deze gevechten.

Irelia, Nasus, Caitlyn, Malzahar, Anivia, Annie, Singed, zijn bijv. hele solide champs die in elk team wel plaats kunnen nemen. Voor Solo Q is dat heel erg wenselijk, maar voor arranged kan je van te voren beter afspreken wie wat gaat spelen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Ik weet van mezelf dat ik gewoon een lowzy carry ben, Tanken is meer mijn ding en ben ik voor de meeste tegenstanders rete irritant als Leona :D

Enige probleem is dat je als tank in soloq net zo goed kan leaven in het begin want het lijkt erop dat je tegenwoordig je eigen carry moet zijn wil je een kans hebben om uberhaupt te kunnen winnen.

Kat heb ik afgelopen weekend proberen te spelen omdat ik redelijk wat mensen er mee heb zien ownen maar of ik word keihard gefocussed of het lijkt alsof mijn skills/ult gewoon geen toegevoegde waarde hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
Kat is voor mij een kwestie van rennen en hopen of een survive als ze haar ult popped met Morgana, mijn skillshot zet haar wel vast maar de spin gaat gewoon door ( Yes door schade en schande geleerd) maar met, zoals gisteren, poppy in mijn Lane is Kat waardeloos, simpele beuk dat ze wegschiet en haar ult is wasted en Kat dood.

Ach ik heb door Morgana wel geleerd op sommige teammembers te bouwen en waar te supporten of war feller in te steken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Wat vinden jullie van Garen?

Ben net begonnen met spelen (nu lvl 6 summoner). En krijg wat hulp van Cloud :) .
Maar zie vrij weinig Garen spelers hier en online.

Persoonlijk heb ik voor Garen gekozen omdat hij gewoon simpel melee is. Hij is te spelen via de 2de tutorial missie, en dat beviel mij goed. Daarom heb ik hem ge-unlocked.

Verder probeer ik hem op dit moment uit met een AD Build. Maar ik lees ook interessante dingen over criticals bij Garen.

Ohja... Mijn nick is StarckNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Garen? FOTM ;)
Wordt vaak gespeeld/gebanned in ranked.
Z'n damage early en mid is echt hard

[ Voor 26% gewijzigd door speedzor op 19-09-2011 14:23 ]

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
FOTM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Niet online
Flavour of the month?

edit: ja dus :)

[ Voor 6% gewijzigd door Starck op 19-09-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetricCandy
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-10-2020

MetricCandy

MetricCandy

was fotm= flavor of the month, hij heeft nu een aanpassing gehad en zie hem weer wat minder. Garen is een goede champ je moet alleen wel goed focussen..

MetricCandy - Btag: MetricCandy#1397

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
Flavor of the Month, een pick omdat de hero zo sterk zou zijn na release :)
Een term uit mmorpg's ect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Vocalise schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:15:
Kat is voor mij een kwestie van rennen en hopen of een survive als ze haar ult popped met Morgana, mijn skillshot zet haar wel vast maar de spin gaat gewoon door ( Yes door schade en schande geleerd) maar met, zoals gisteren, poppy in mijn Lane is Kat waardeloos, simpele beuk dat ze wegschiet en haar ult is wasted en Kat dood.

Ach ik heb door Morgana wel geleerd op sommige teammembers te bouwen en waar te supporten of war feller in te steken :)
kat is net zoals Evelynn (die we al helemaal nooit meer zien :P) gewoon een incidentele solo champ, geen echte utility en eigenlijk alleen gevaarlijk als je haar feed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Starck schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:21:
Wat vinden jullie van Garen?

Ben net begonnen met spelen (nu lvl 6 summoner). En krijg wat hulp van Cloud :) .
Maar zie vrij weinig Garen spelers hier en online.

Persoonlijk heb ik voor Garen gekozen omdat hij gewoon simpel melee is. Hij is te spelen via de 2de tutorial missie, en dat beviel mij goed. Daarom heb ik hem ge-unlocked.

Verder probeer ik hem op dit moment uit met een AD Build. Maar ik lees ook interessante dingen over criticals bij Garen.

Ohja... Mijn nick is StarckNL
Bij garen moet je geen criticals stacken. Die werken namelijk niet met zijn E-skill, en Garen is niet het poppetje waarmee je 300x auto-attackt. Die moet het meer van zijn Q en E-skill hebben om flinke burst damage te doen en het af te maken met R. Mijn garen build:
- Start dorans blade. Dan doe je vanaf lvl 1 lomp veel damage en geeft ook health voor tankyness
- Bij recall nog een dorans blade en boots (lvl 1)
- Bouw ASAP een brutalizer -> ghostblade
- Lvl1 boots uitbouwen naar merc treads
- Frozen mallet
- Atma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
Ghe klinkt als een aaridge Garen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knupoltor
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10-2022
Gisteren iets heel ongewoons gezien. Ryze die AD ging!! En moet zeggen, hij ownde erg hard :o . Met een dorans blade als first item dacht iedereen in het team van wtf, maar die kerel had wel base dmg van 87. 4 hits en ignite en na 2 min lag de eerste tegenstander al neer ...

Denken jullie dat dit viable is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
Knupoltor schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:38:
Gisteren iets heel ongewoons gezien. Ryze die AD ging!! En moet zeggen, hij ownde erg hard :o . Met een dorans blade als first item dacht iedereen in het team van wtf, maar die kerel had wel base dmg van 87. 4 hits en ignite en na 2 min lag de eerste tegenstander al neer ...

Lijkt me .... apart voor Ryze die toch volledig mana depend is voor zijn abilty scaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axel101
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05-2021
Ik denk dat het puur luck was. Ryze scaled namelijk met mana. En denk als je full ad bouwt dat je mana pool niet erg groot is. Of te wel denk dat je spells weinig damage doen ;)

League of Legends EUW: IBullit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Knupoltor schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:38:

In principe kun je elke ranged AP-er ook gewoon als ranged AD carry spelen waarbij je skills puur voor de utility zijn. Wel zou ik dan voor een champ gaan met wat meer CC (zoals Annie, Brand bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Vicarious schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:35:
[...]

Bij garen moet je geen criticals stacken. Die werken namelijk niet met zijn E-skill, en Garen is niet het poppetje waarmee je 300x auto-attackt. Die moet het meer van zijn Q en E-skill hebben om flinke burst damage te doen en het af te maken met R. Mijn garen build:
- Start dorans blade. Dan doe je vanaf lvl 1 lomp veel damage en geeft ook health voor tankyness
- Frozen mallet
- Atma's.
Speel nu Garen niet meer zo vaak, maar mijn build was ongeveer hetzelfde. :) Als ik het zwaar had, wilde ik na de lvl1 boots nog wel twee Dorans aanschaffen. Maar doorgaans liet ik het ook bij één. Daarna inderdaad brutalizer, boots afmaken naar merc threads of swiftness (als het lekker gaat) en daarna verder met atma's en frozenmallet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Niet online
Vicarious schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:35:
[...]

- Frozen mallet
- Atma's.
Garen zijn E schijnt alleen criticals te doen over zijn bonus damage en niet base damage. Maar je Q word daardoor inderdaad qua damage nutteloos (behalve voor de speed boost en silence).

Maar zal jou build noteren. klinkt goed. Youmaa's Ghostblade heeft ook een active toch? Hoe activeer je die eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Door op het cijfer te drukken waaronder het item in je inventory zit. Waarbij 1, 2, 3 de bovenste drie slots zijn en 4, 5, 6 de onderste drie. :)

Active's gebruiken is iets wat ik helaas vaak vergeet... Zo zonde! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axel101
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05-2021
Starck schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:42:
[...]

Garen zijn E schijnt alleen criticals te doen over zijn bonus damage en niet base damage. Maar je Q word daardoor inderdaad qua damage nutteloos (behalve voor de speed boost en silence).

Maar zal jou build noteren. klinkt goed. Youmaa's Ghostblade heeft ook een active toch? Hoe activeer je die eigenlijk?
Ja Youmaa's Ghostblade heeft inderdaad een active. Je kan ze activeren door op 1 - 6 te drukken. Afhankelijk waar het item staat. Staat het item helemaal links boven dan kan je hem activeren door op 1 te drukken. Staat hij midde boven dan 2 etc. Je kan items verplaatsen in je inventory door ze te slepen.

Edit: Ah cloud was me al voor :P

League of Legends EUW: IBullit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Cloud schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:43:
Door op het cijfer te drukken waaronder het item in je inventory zit. Waarbij 1, 2, 3 de bovenste drie slots zijn en 4, 5, 6 de onderste drie. :)

Het helpt al een boel door je actives die je wilt gebruiken altijd naar 1 of 2 te slepen. Dan vergeet je ze wat minder snel is mijn ervaring.

Over Garen: Boots of Swiftness heb ik meestal niet nodig door de speedboost van je Q.

[ Voor 8% gewijzigd door Vicarious op 19-09-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Niet online
Ah thanks!

Moet ik het inderdaad ook niet vergeten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Gek genoeg doe ik dat verslepen ook altijd wel. Maar hoe vaak ik niet als tank doodgegaan ben waarna ik dacht 'kut randuin vergeten! :( ', te vaak... Maar dat zal wel komen met nóg meer ervaring. Boots of Swiftness vind ik altijd wel lekker om mid/end game lekker van lane naar lane te kunnen hoppen. Echt nodig is het niet en doorgaans wordt het dan ook Merc. Threads vanwege de Tenacity.

Ik hoop overigens dat ze Normal Draft nu gewoon aan laten staan, lijkt me leuk om mee te gaan spelen :) Eindelijk geen troll builds meer waar je blind tegenover gezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knupoltor
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10-2022
axel101 schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:40:
Ik denk dat het puur luck was. Ryze scaled namelijk met mana. En denk als je full ad bouwt dat je mana pool niet erg groot is. Of te wel denk dat je spells weinig damage doen ;)
Hij ging right away voor manamune en daarna bouwde hij hybrid ad ap. Was zeker geen luck want het opposite team was zelf ook heel verbaasd en waren zeker niet slecht. Zijn eindscore was iets van een 7/4/13.
Build was echt wel zeer sterk low mid game.

Dorans blade, manamune, nashor en dan nog wat mana stacks denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren ook een leuk spelletje gehad.

Top met een mede-noob (zijn we dat niet allemaal ooit geweest).

Opeens flipt men client, wil ie niemeer respawnen. Ik herstarten. Keer terug om dan tegenover overfed tegenstanders te staan met men medenoob (die precies totaal geen hulp had gehad).
Natuurlijk wordt ik geraped , zelfs achter de turret.

Begint ineens een teamgenoot te /all-en "plz report ! for feeding". Hatelijk zeg ik dan.

Waar trekken jullie de lijn tussen noobishness en feeden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:59:

Opeens flipt men client, wil ie niemeer respawnen. Ik herstarten. Keer terug om dan tegenover overfed tegenstanders te staan met men medenoob (die precies totaal geen hulp had gehad).

Begint ineens een teamgenoot te /all-en "plz report ! for feeding". Hatelijk zeg ik dan.

Noobishness resulteert in feeden :D Het enige waar echt voor gepunisht wordt is INTENTIONAL feeding. Dus keer op keer naar de tegenstander toe rennen en 1v5 proberen, of 2 man proberen te towerdiven in je eentje op lvl 1 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Niet online
Ryze met Manamune en Sheen is leuk voor mid game, maar zodra je CDR gaat spelen is een mana build toch echt beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
Cloud schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:43:

Wat mij enorm hielp om eraan te denken was 'Use item 6' te binden aan de T. 'Use item 5' heb ik op de S zitten, tenzij ik een self-cast spell als Black Shield gebruik. Normaal zit op de S echter het stop-commando, maar dat wist ik nog niet toen ik die voor het eerst instelde. Nu ben ik het zo gewend dat ik stop maar op de X heb gezet.
[...]

Die optie om te reporten voor feeden is alleen bedoeld voor mensen die opzettelijk zitten te feeden om de boel te verzieken. Slecht spelen is geen punishable offense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf

Dit soort situaties kom je bijna in elk potje wel tegen, wat dat betreft is de LoL community behoorlijk "verziekt"

Ik vind LoL verder een leuk spelletje maar er zijn dagen dat deze game me gestolen kan worden, zo vaak mee gemaakt dat mensen om de meeste stomme kleine dingen compleet word afgebrand en uitgemaakt voor wat dan ook.

[ Voor 12% gewijzigd door Verderf op 19-09-2011 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:22

Nibbz

Postmaster General

Nog Renekton spelers hier op het forum? Speel zelf nu sinds een weekje een klein beetje met Renekton. En tot nu toe vind ik het echt een gave champion om te spelen. Heb ook op internet een beetje rondgelezen naar een goeie build voor hem. Nu zijn de builds op mobafire redelijk uniek. De een wil voor veel dps, de andere voor meer survivibility en weer een andere maakt hier een combinatie in.

Tot nu toe heb ik in het begin van elke pot, iets meer gefocussed op dps items (kan item namen hier niet opzoeken.. @ work), in midgame iets van armour of magic resist, en end game meer dps items.

Kwa runes gebruik ik:
Red: Armour penetration | Yellow: flat Armour | en blue CD reduction

Mastery alles in offensive (en 1 point in defensive (nog geen lvl30) ).

Maar ben eigenlijk wel benieuwd, wat voor andere build, Renekton spelers gebruiken (op mobafire na, kan ik weinig info over hem vinden)

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
Mwoah an sich is de lol com nog wel behapbaar, echter ik zie nu ook op een andere account dat mensen spelers van lvl1 al afbranden in de eerste game als ze nog uitvinden wat wat doet en welk nut iets dient.

En ja we hebben allemaal onze games gehad met gangplank in mid tegen annie die na 20 minuten 23 kill sheeft geraked en niet meer te stoppen is, deal with it, take the loss, of werk om haar heen en sloop die inhibitors!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 14:26

flessuh

Set sail for fail!

Verderf schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:33:
[...]

kat is net zoals Evelynn (die we al helemaal nooit meer zien :P) gewoon een incidentele solo champ, geen echte utility en eigenlijk alleen gevaarlijk als je haar feed.
Komt omdat evelynn gecountered is met een oracles, zelfde met twitch, tenzij ze redelijk fed zijn. Daarnaast heeft evelynn geen stun meer, iets wat de meeste mensen heel erg missen blijkbaar.

het feit dat je katarina niet meer ziet is denk ik omdat er zoveel counters tegen zijn. de laatste aantal toegevoegde champs hebben bijvoorbeeld allemaal een stun of een knock-up/back waarme kat haar ult gecancelled is, zelfde voor nunu...

overigens had ik haar laatst wel tegen met irelia op solo top... zoo leuk, even wachten tot je lager HP bent en er op met die stun >:) katarina dood uiteraard

@hieronder...tegen die tijd hoort het potje gewoon voorbij te zijn. je hebt niet meer slots.. zelfde probleem vind ik late-game altijd dat je geen wards meer mee kan nemen omdat je daar geen slots voor hebt
en overigens zou ik toch magic pen boots nemen, scheelt aardig dmg soms

[ Voor 23% gewijzigd door flessuh op 19-09-2011 15:47 ]

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6Ugep.jpg

Wat moet ik hierna kopen? Ik ging wel lekker. Had 2 keer zoveel kills als ieder ander en wist de dood goed te ontwijken.

Ik heb geprobeerd om mijn boots in te ruilen voor een lichbane die een hoop stats heeft plus 8% movement. Maar dat werkte echt niet, ik was te traag en kon niet meer lekker kiten, rune prisonen, etc. Dus toen had ik de lichbane weer verkocht en de boots terug.

Of moet ik gewoon stoppen met killen en voor de assists gaan zodat mijn team meer goud krijgt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2011 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Boots verkopen helpt nooit. Het enige wat je m.i. nog had kunnen kopen was een Blue Elixer. Dan krijg je voor 4 minuten nog wat extra AP en verlaagde CD. Afgezien daarvan houdt het op dat punt gewoon op :)

edit:
Ah ja je zou inderdaad nog wel wat kunnen vervangen, zoals ze hieronder aangeven. Ik had even niet naar je daadwerkelijk build gekeken ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Cloud op 19-09-2011 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:26

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

morello's verkopen en void staff kopen, die cdr en manaregen van morello's heb je niet nodig aangezien je al aan de cdr cap zit met glacial en je skills/masteries, daarnaast heb je voldoende manaregen van je archangel.

verder zou ik voor sorc shoes of mercs gaan op ryze

[ Voor 11% gewijzigd door Fanatic_FS op 19-09-2011 15:47 ]

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Niet online
Meestal ga ik dan voor een tweede Archangel, soms wel 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 07:14
Welke items gebruiken jullie meestal op Brand? Gebruik altijd Rabadon's Deathcap, boots, Rod of ages, Sorc shoes, Morello's (als ik kan).
Meestal neem ik eerst Rod of ages of Deathcap, wat is het beste?

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
Ik ga zelf op mijn mages altijd eerst voor 1x ring dan bij eerste recall het eerste deel van mijn rod of ages en basic boots, dan bij recall 2 maak ik mijn ages af, bouw ik mijn sorc shoes en begin ik aan mijn deathcap met het 860 * geloof ik deel en port 3 is meestal deathcap en daarna voidstaff of die skull met resist en ability power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@Snobbieh
Op zich allemaal prima items, al prop ik op Brand daar meestal nog een vroege hextech revolver (niet de gunblade!) doorheen. Helpt verschrikkelijk in het lanen qua sustainability. :) Vanwege al zijn AoE spells kun je meestal behoorlijk veel healen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Cloud schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:56:
@Snobbieh
Op zich allemaal prima items, al prop ik op Brand daar meestal nog een vroege hextech revolver (niet de gunblade!) doorheen. Helpt verschrikkelijk in het lanen qua sustainability. :) Vanwege al zijn AoE spells kun je meestal behoorlijk veel healen.
inderdaad, ik denk dat de hextech revolver op veel champs wat onderschat is. ik neem hem op bijna al mn mages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fanatic_FS schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:47:
morello's verkopen en void staff kopen, die cdr en manaregen van morello's heb je niet nodig aangezien je al aan de cdr cap zit met glacial en je skills/masteries, daarnaast heb je voldoende manaregen van je archangel.

verder zou ik voor sorc shoes of mercs gaan op ryze
cdr cap? :( dus hebben die blue buffs ook geen nut?
Maar die void staff ziet er wel stoer uit. Maar 40% van niet zo heel veel blijft niet zo heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
Ik moest hem even google zoeken :) Die bouw ik zelf nooit, maar dat is meer omdat ik 99% van de tijd momenteel Morgana speel en dus de spellvamp zelf al heb ingebouwd; )
Op brand lijkt het me een degelijke keuze, niet te duur en wel dik nuttig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Cloud schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:46:
Boots verkopen helpt nooit. Het enige wat je m.i. nog had kunnen kopen was een Blue Elixer. Dan krijg je voor 4 minuten nog wat extra AP en verlaagde CD. Afgezien daarvan houdt het op dat punt gewoon op :)

edit:
Ah ja je zou inderdaad nog wel wat kunnen vervangen, zoals ze hieronder aangeven. Ik had even niet naar je daadwerkelijk build gekeken ;)
Eh niet helemaal waar. Als ik mijn droombuild op Tryn af krijg in een game (wat toch nog wel regelmatig gebeurt) dan ziet mijn build er als volgt uit:

PD, PD, IE, GhostBlade, BC, BT

Movespeed van 420 ofzo heb ik dan, dankzij de dubbele PD. maar met de boots ligt het rond de 436. Dat verschil vind ik verwaarloosbaar voor wat je terug krijgt met de PDs.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Nazanir schreef op maandag 19 september 2011 @ 16:07:
[...]

Eh niet helemaal waar. Als ik mijn droombuild op Tryn af krijg in een game (wat toch nog wel regelmatig gebeurt) dan ziet mijn build er als volgt uit:

PD, PD, IE, GhostBlade, BC, BT

Movespeed van 420 ofzo heb ik dan, dankzij de dubbele PD. maar met de boots ligt het rond de 436. Dat verschil vind ik verwaarloosbaar voor wat je terug krijgt met de PDs.
met 2x PD werkt het ook wel, maar als je een caster bent en je kan 1 8% item krijgen werkt het niet...

en even over je build, je hebt teveel crit... je hebt geen 100% meer nodig, maar 70% ofzo, meer is zonde omdat als je wat redelijk speelt zit je toch constant op full rage.

zelf bouw ik vaak PD->cloak&dagger->IE->BC->BT en boots natuurlijk

[ Voor 17% gewijzigd door flessuh op 19-09-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Oké dat is ook wel een hele extreme build :P Daar had ik geen rekening mee gehouden, maar dan is het op zich wel nuttig. Dat geldt natuurlijk alleen voor champions waar je sowieso veel MS op bouwt en dat zijn er niet zoveel. Misschien dat het op Yi ook voor kan komen.

Op casters is het in elk geval een slecht plan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Klopt, maar op Yi en Trynd maar bijv. ook Gangplank werkt een dubbele PD als een tiet als je zo ver komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:35
flessuh schreef op maandag 19 september 2011 @ 16:07:
[...]

met 2x PD werkt het ook wel, maar als je een caster bent en je kan 1 8% item krijgen werkt het niet...

en even over je build, je hebt teveel crit... je hebt geen 100% meer nodig, maar 70% ofzo, meer is zonde omdat als je wat redelijk speelt zit je toch constant op full rage.

zelf bouw ik vaak PD->cloak&dagger->IE->BC->BT en boots natuurlijk
100% is idd wel een zieke overkill, maar als je toch geld over hebt op het laatste moment dan is een phantom dancer bijna de enige optie om te kopen en dan je boots te verkopen. Zo hou je goede moment speed, meer crit chance en meer atack speed. Overall dus beter.
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:58:
[...]

Maar die void staff ziet er wel stoer uit. Maar 40% van niet zo heel veel blijft niet zo heel veel.
Een snuggere tegenstander zou zowieso magic resist gaan bouwen omdat jij ze met die build 1 shot zonder MR. Ook is het op ryze erg leuk om will of the antients te bouwen. heb je iets minder mana, maar omdat bijna al je skills single target zijn werkt de spellvamp erg goed. (AoE skills werkt spell vamp maar voor 30% van de dmg dealt) Ook stackt het nog eens als jij je ult aan zet. Over het algemeen ben je dan best wel unkillable als die aan is.

[ Voor 33% gewijzigd door Intruder op 19-09-2011 16:34 ]

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:58:
[...]

max cdr = 40%

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Tranzity schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:48:
Meestal ga ik dan voor een tweede Archangel, soms wel 3 :)
Hoezo 3 archangels op Ryze? de mana is unique en zijn AP scaling is heel slecht.
Enige champ waar archangel stacking op werkt is Karthus, omdat die na zijn dood nog kan casten.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Fanatic_FS schreef op maandag 19 september 2011 @ 16:34:
[...]

Hoezo 3 archangels op Ryze? de mana is unique en zijn AP scaling is heel slecht.
Enige champ waar archangel stacking op werkt is Karthus, omdat die na zijn dood nog kan casten.
en volgens mij geeft rod of ages nog meer mana ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
Nah dat net niet maar de stats zijn wel dik beter, enige waar A-Angels in uitblinkt is dat je de tear relatief vroeg hebt en dus in je lane kunt huishouden met al je abilities zonder enige restrictie verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snobbieh schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:53:
Welke items gebruiken jullie meestal op Brand? Gebruik altijd Rabadon's Deathcap, boots, Rod of ages, Sorc shoes, Morello's (als ik kan).
Meestal neem ik eerst Rod of ages of Deathcap, wat is het beste?
Start met Dorans Ring (heel zelde boots + pots, bv als je tegen karthus ofzo speelt), daarna rylais scepter of rabadons, afhankelijk van hoe goed het gaat. Daarna het item dat je niet hebt gepakt, ondertussen boots afmaken uiteraard. Hierna ga ik meestal hextech revolver, dan void staff en als laatste hourglass om vervolgens je hextech nog om te bouwen tot Will of the Ancients.

Beetje de perfecte build voor Brand imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Hextech revolver early is enorme zonde. Je doet al zo weinig damage, die 15% Spellvamp gaat je op dat punt te weinig HP teruggeven om echt een goeie keus te zijn. Dit moet je 4de item zijn, niet één van de eerste.
Op brand rush ik altijd Rylais scepter, het is gewoon de beste keus imo.
Als je begint met de Giants belt heb je ineens genoeg HP om elke burst caster te overleven en van zodra rylais af is, ben je te sterk in lane.

Een vijand die net in je castrange komt om te poken gaat sowieso caught raken door je conflagration slow. Met een rabadons zou je conflag meer damage doen, maar vanwege een +- gelijke movement speed gaat je Sear te laat toekomen. Conflagration zorgt ervoor dat hij zodanig geslowed is dat je stun zeker landt. Vanaf daar is het kinderspel uiteraard. En indien je niet voor de kill gaat, gaat hij je E + W combo niet kunnen ontwijken en doe je een enorm pak damage.

Brand is één van m'n meest gespeelde ranked champions en tevens één van m'n beste en na veel geprobeerd te hebben kom ik bij rylais uit als meest waardevolle build.

Volledige build is iets in de aard van: Rylais, Sorcerers Boots, Rabadons Deathcap, Banshees, Void Staff, something.

@ Movement:
Mijn endgame ashe bouw ik, idealiter, als 3x PD, IE, 2x BT. Geen defense omdat de paar keren dat ik tot hier geraakt ben, m'n Lifesteal genoeg 'defense' bezorgt en mensen dood zijn voor ze tot bij mij geraken.

Zelfde geldt voor Teemo: Malady (veranderd naar Madreds lategame), Sorcerers Boots (veranderd naar Phantom Dancer), Lich Bane, Rabadons Deathcap, Banshees Veil en Deathfire Grasp (evt Void Staff).

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedzor schreef op maandag 19 september 2011 @ 17:11:
Hextech revolver early is enorme zonde. Je doet al zo weinig damage, die 15% Spellvamp gaat je op dat punt te weinig HP teruggeven om echt een goeie keus te zijn. Dit moet je 4de item zijn, niet één van de eerste.
Op brand rush ik altijd Rylais scepter, het is gewoon de beste keus imo.
Als je begint met de Giants belt heb je ineens genoeg HP om elke burst caster te overleven en van zodra rylais af is, ben je te sterk in lane.

Een vijand die net in je castrange komt om te poken gaat sowieso caught raken door je conflagration slow. Met een rabadons zou je conflag meer damage doen, maar vanwege een +- gelijke movement speed gaat je Sear te laat toekomen. Conflagration zorgt ervoor dat hij zodanig geslowed is dat je stun zeker landt. Vanaf daar is het kinderspel uiteraard. En indien je niet voor de kill gaat, gaat hij je E + W combo niet kunnen ontwijken en doe je een enorm pak damage.

Brand is één van m'n meest gespeelde ranked champions en tevens één van m'n beste en na veel geprobeerd te hebben kom ik bij rylais uit als meest waardevolle build.

Volledige build is iets in de aard van: Rylais, Sorcerers Boots, Rabadons Deathcap, Banshees, Void Staff, something.

@ Movement:
Mijn endgame ashe bouw ik, idealiter, als 3x PD, IE, 2x BT. Geen defense omdat de paar keren dat ik tot hier geraakt ben, m'n Lifesteal genoeg 'defense' bezorgt en mensen dood zijn voor ze tot bij mij geraken.

Zelfde geldt voor Teemo: Malady (veranderd naar Madreds lategame), Sorcerers Boots (veranderd naar Phantom Dancer), Lich Bane, Rabadons Deathcap, Banshees Veil en Deathfire Grasp (evt Void Staff).
Het ligt ook gewoon aan de lane. Krijg je first blood ofzo, dan kan je makkelijk teruggaan en soms zelfs deathcap rushen. Meestal bouw ik catalyst > Deathcap > Rylai > Void Staff op Brand. Dan banshee's of evt catalyst verkopen en QSS halen.

Als endgame Ashe heb je gigantisch veel voordeel van of Banshee's tegen een hoog AP damage team, of GA tegen een meer melee georienteerd team. die derde PD heb je niet zoveel voordeel meer van. Met 2PD, IE, green pot en 3 punten in Deadliness zit je aan 95%. Die derde PD is dan 25% crit aan overkill, en als je passive stacks heeft nog meer. Wat je dan overhoudt is 55%AS en 15% movement speed.

Met een Banshee's heb je een heleboel meer life, mana en magic res, en met GA word je een minder groot doelwit. Het is natuurlijk veel voorkeur, maar zeker met Ashe (geen eigen escapes, itt Tristana, Corki, Cait) zou ik bijna nooit geen enkel defensive item halen. Als je dan toch zo offensive wilt zijn, doe dan 1 PD inruilen voor Cloak & Dagger ofzo. Anders zal elke degelijke CC comp je binnen 1 seconde opblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 17:33:
[...]

Met een Banshee's heb je een heleboel meer life, mana en magic res, en met GA word je een minder groot doelwit. Het is natuurlijk veel voorkeur, maar zeker met Ashe (geen eigen escapes, itt Tristana, Corki, Cait) zou ik bijna nooit geen enkel defensive item halen. Als je dan toch zo offensive wilt zijn, doe dan 1 PD inruilen voor Cloak & Dagger ofzo. Anders zal elke degelijke CC comp je binnen 1 seconde opblazen.
Ik bouw op carrys meestal maar 1 defensieve item, meestal gewoon qss. Banshee is wel beter voor je EHP maar bij qss kan je die ene vervelende stun gewoon cleansen en wegflashen. Als je banshee met iets niet belangrijks is gecleared kan je best de lul zijn. Maar veel meer dan 1 defensie item zou ik nooit doen want dan doe je gewoon weinig damage, en opgeblazen word je sowieso wel als je ook maar een beetje focus krijgt.
Pagina: 1 ... 29 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.