[PC] League of Legends - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 43 Laatste
Acties:
  • 115.589 views

Verwijderd

nukidin247 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:06:
Mijn indruk = overpowered
Ze hoeft geen mana en geen energy en dat vind ik vrijwel voor iedere champ die niks nodig heeft overpowered
Ja, Renekton, Tryndamere, Mundo en Vlad zijn allen gigantisch overpowered :|

• Pausie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 23:47
Renekton- Furry Tryn- Furry Mundo- HP Vlad- HP

Katrina heeft niks nodig.

[ Voor 23% gewijzigd door Pausie op 15-09-2011 16:16 ]

• Baristo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Misschien onder niveau geresset...

Afbeeldingslocatie: http://img851.imageshack.us/img851/2719/epicmorgklein.jpg

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
wat een slachtpartij 8)7

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 15:34

psyy138

blackbulls.nl

beter heb nu 10 wins in row met 9 verschillende champs :P

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/4v5sts.png

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2dtofno.png

[ Voor 49% gewijzigd door psyy138 op 15-09-2011 16:44 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Verwijderd

Flapmo schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:07:
[...]

Switching Sides was SS origineel volgens mij. Alleen heeft de EU de term SS verkracht door hem voor miSS te gebruiken. Geen idee of US nu nog SS naast MIA gebruikt (beide beteken(d)en wat anders).
ahuh; zo had ik het ook

MIA : Missing in action = NA
SS : Switching sides = EU

op een of andere manier worden ze nu voor hetzelfde gebruikt
maar SS was oorspronkelijk wanneer je zag dat een vijand naar een andere lane ging of als je zelf laneswitch wou doen
en MIA was als je gewoon niet wist waar de vijand was

nuja betekenis MIA lijkt me het belangrijkste en zolang als je elkaar verstaat
je kan er nog steeds bij pingen als je de vijand hebt ergens naartoe zien gaan
en als je zelf wil laneswitchen vraag je het toch gewoon even
in ieder geval ik zie zelden SS op NA server en als het zo is is het waarschijnlijk een smurf van EU :)
99% vd keren is het MIA

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
Zow, ik ben terug van vakantie :)
De vorige 9 paginas doorlezen is me net wat teveel werk, iemand een kleine samenvatting van de afgelopen 5-6 dagen?
De patchnotes ga ik nu bekijken

Streaming History

• MetricCandy
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-10-2020

MetricCandy

MetricCandy

samenvatting:
- riven
- elo reset
- patch
- boel posts over builds

MetricCandy - Btag: MetricCandy#1397

• P-aul
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-07 16:45
Speel het sinds kort ook (net lvl 7) maar wat mij erg stoort is dat je erg afhankelijk bent van teammates, sommige potjes zijn er 2 of zelfs 3 AFK wat ik nu al meerdere keren mee gemaakt heb.. Heb wel nog vooral tegen bots maar ook gewone potjes 5 vs 5. Iemand nog tips voor beginners?

• -kardo-
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11-2020
heeft iedereen oopeens kayle gekregen?

• speedzor
-kardo- schreef op donderdag 15 september 2011 @ 17:25:
heeft iedereen oopeens kayle gekregen?
Mensen die Kayle nog niet hadden, maar nu wel brons gehaald hebben en dus een kayle skin krijgen, krijgen kayle er dan gratis bij.
Net hetzelfde als Jarvan voor de mensen met gold.

Streaming History

• -kardo-
lol maar ik heb niet eens ranked gespeeld maar wel nice :D.

Verwijderd

jup iedereen nieuwe kayle skin om een of andere reden kan een foutje zijn

we zouden in de openingpost misschien wat tips voor newbies moeten plaatsen want het zijn altijd dezelfde vragen :)

voordat je lvl 30 bent is het normaal dat je met mongolen, leavers, enz te maken krijgt
na lvl 30 nog steeds maar het is al minder

Tips: kies een easy AD carry en speel ermee tot je lvl 30 bent :) carry every single game yourself don't count on it someone will do it for you

• atlantisx
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-07-2021
speedzor schreef op donderdag 15 september 2011 @ 17:26:
[...]
Mensen die Kayle nog niet hadden, maar nu wel brons gehaald hebben en dus een kayle skin krijgen, krijgen kayle er dan gratis bij.
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 17:27:
jup iedereen nieuwe kayle skin om een of andere reden kan een foutje zijn
Kyle skin (en champ indien nog niet gekocht) krijg je zodra je 10 ranked games in season 1 hebt gespeelt, ongeacht elo, wins, loses, en map.

Thans, Dat was de bedoeling, blijkbaar weer een Riot faal |:( . Ach de skin is toch niet om aan te zien en free kyle leuk voor degene die haar nog niet hadden :).

Merken andere ook dat veel gold/platinium jarvans episch falen ?

[ Voor 14% gewijzigd door atlantisx op 15-09-2011 17:43 ]

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:26

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

atlantisx schreef op donderdag 15 september 2011 @ 17:29:
[...]

[...]

Kyle skin (en champ indien nog niet gekocht) krijg je zodra je 10 ranked games in season 1 hebt gespeelt, ongeacht elo, wins, loses, en map.

Thans, Dat was de bedoeling, blijkbaar weer een Riot faal |:( . Ach de skin is toch niet om aan te zien en free kyle leuk voor degene die haar nog niet hadden :).

Merken andere ook dat veel gold/platinium jarvans episch falen ?
10 games in welke mode dan ook, niet perse 10 ranked.

[specs]

• MetricCandy
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-10-2020

MetricCandy

MetricCandy

iedereen die 10 matchmaking potjes heeft gespeeld in season 1 heeft kyle...

(dus normal, coop vs ai, ranked)(alleen custom weet ik niet)

EDIT: sorry te laat, had niet op nieuwe berichten geklikt...

[ Voor 18% gewijzigd door MetricCandy op 15-09-2011 17:52 ]

MetricCandy - Btag: MetricCandy#1397

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:03

Dreanor

Joene

Wat ik tot nu toe (theorie) zie, is dit een erg leuke patch.

Riven
Spreekt mij heel erg aan, echter ik ga haar nog niet kopen. Zie volgend punt.

Shen/Taric
Twee van mijn "old school loves" waarmee ik erg veel gespeeld heb tijdens de weg naar lvl 20 (en in mindere mate 30). Dus door de nieuwe buffs wil ik eerst deze twee weer eens goed spelen.

Gratis Kayle
Ik heb deze champ nog nooit gespeeld maar altijd al eens willen proberen sinds de veranderingen van Kayle in een van de vorige patches.

Dus ik heb wel wat te doen de komende avonden. :)

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 13:38
woot lekker veel ELO gekregen

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Taric + Sion is best wel weer een killer combo geworden zo te zien, vooral nu Taric ook nog eens een spike kan doen met zijn ult en shatter.

[ Voor 35% gewijzigd door Fox op 15-09-2011 18:30 ]

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 18:56

Flapmo

and back is gigi!

Zag op high elo stream een jungle SION die werkelijk alles aan het rapen was elk potje.

Nieuwe champ is een complete faal volgens mij. Altans, wat ik ervan zie op de streams slaat riven nog geen deuk in een pakje boter.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ipGdd.png

Verliezen tegen 3 semi-supports, soms lijkt solo-q wel op russisch roulette. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

RTG

SniperFox schreef op donderdag 15 september 2011 @ 23:49:
Verliezen tegen 3 semi-supports, soms lijkt solo-q wel op russisch roulette. :X
Minder in standaard labels denken, jullie hebben gewoon een slechte samenstelling vergeleken met jullie tegenstander. Waar zie je sowieso 3 semi-supports; ze hebben er 0.

Morgana en taric zijn full AP gegaan, Singed is tank, Xin is bruiser en Vayne full AD. Terwijl jullie 2 tanks hebben,1 bruiser en nog 2 eens "supports".

Als je over de matchmaking zeurt, doe het dan wel goed. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I lol'd ^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:28
Anyhoe al wat mensen ervaring met de orriana nerf? Is het drama of valt het mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
Nazanir schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:37:
[...]

[Edit]

Food for thought:

Garen zijn E is sterker dan Wukong zijn R. De duratie is nagenoeg hetzelfde, garen zijn E op level 5: 210 DPS 1.4 AD Ratio CD van 9s. Wukong zijn R: 100 DP0.5/s (oftewel 200DPS) 0.6 AD Ratio, CD 90s. Ja hij heeft een knockup, maar dan heb ik toch liever Garen zijn Spin 2 Win.
http://clgaming.net/redtracker/topic/14126/?p=1
Blijkbaar duurt Garens spin ook maar 3 seconden, die van Wukong 4.

edit: Nieuwe skins die deze patch zijn toegevoegd: http://imgur.com/a/JAQP0
Respectievelijk voor Singed, Kog'Maw, Riven standaard, Riven, Malzahar, Riven.

[ Voor 12% gewijzigd door the Virtual op 16-09-2011 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe singed skin wordt vandaag nog aangeschaft :]

Denk ook karma te kopen, gisteren lopen proberen en toch behoorlijk impressed door haar skillset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 15:37

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Jasper 99 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 01:27:
Anyhoe al wat mensen ervaring met de orriana nerf? Is het drama of valt het mee?
Moet zeggen dat de decreased range van Q me nog meevalt. Op de een of andere manier voelt dat zelfs wat meer 'responsive'. Die decresed range van je auto-attack is wel helemaal ruk. Hierdoor kom je bij iedere lasthit die je wilt maken in bereik van zo'n beetje alle mid-able characters. Als Orianna ben je zeker early level nog wat fragiel wat het (nog meer dan het al was) lastig maakt om goed de earlygame door te komen met Ori..

Conclusie na alle nerfs van de afgelopen 3 patches; Eerst was het bijzonder lastig om Orianna te spelen, maar had je ook echt een streepje voor op de rest (noem het OP) als je haar eenmaal onder de knie hebt. Nu moet je haar goed onder de knie hebben om gelijkwaardig te zijn dan andere champs. Er zijn in ieder geval een hoop champs die nu makkelijker speelbaar zijn, en waarschijnlijk zelfs meer kunnen betekenen in games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 10:17
speedzor schreef op donderdag 15 september 2011 @ 17:26:
[...]

Ik heb er gister niet echt op gelet maar is dit echt zo? Ik dacht dat het zo was:
Platinum (Top 0.2%) – 1899 and above (3v3: 1700+, pre-made 5v5: 1750+) : a framed summoner icon in platinum, a platinum banner in summoner profile, a platinum forum badge and a special skin for Jarvan IV
Gold (Top 3%) – Between 1519 and 1898 (3v3: 1490-1699, pre-made 5v5: 1500-1749): a framed summoner icon in gold, a gold banner in your summoner profile, a gold forum badge and a special skin for Jarvan IV
Silver (Top 10%) – Between 1399 and 1518 (3v3: 1400-1489, pre-made 5v5: 1400-1499): a framed summoner icon in silver and a silver banner in your summoner profile
Bronze (Top 25%) – Between 1249 and 1398 (3v3: 1249-1399, pre-made 5v5: 1249-1399): a bronze banner in your summoner profile
En als dat toch zo is, wat krijgt silver dan voor champion?

EDIT: NVM, heb t al gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Laatst online: 19-07 22:44
Ik heb besloten de Solo Q te bedwingen met Nasus. Ik speel altijd erg solide met hem, hij is een goede anti-carry als je weet wat je doet, kan tussen zijn SS en Ult redelijk damage doen in teamfights, en met een gefarmde Q mep je mensen gewoon in 2. Ik heb dan ook een build gevonden die erg goed werkt.

Nasus is misschien geen top tier material, maar hij is echt bijzonder goed met de juiste set-up en hij heeft zonder twijfel de -beste- single target slow die ook attack speed verlaagt (dus Ashe, Caitlyn, of wie dan ook irritant loopt te doen, word zo mooi even uitgeschakeld. Mijn huidige build, lijkt in de verste verte niet op mijn oude build (Rush Triforce + Aegis), ik haal hem 75% van de games compleet en ik behaal ook altijd goede scores ermee (incluus het slopen van towers/inhibs).

Ik kies hier vaak voor een 0/21/9 build, je bent dan lekker tanky, goede lane sustainability en geweldige burst/harass. Qua runes:

Red: Armor Pen
Yellow: Armor/Level
Blue: CDR flat of MR/Level
Quint: Armor Pen

Hierdoor sla je super hard met je Q, en dat is physical. Spirit Fire is ook erg leuk, maar om hiervoor Magic Pen te nemen, is gewoon niet rendabel. Je ult doet met Magic Pen ook meer damage, maar daar is hij niet voor bedoeld. Spirit Fire is geweldige voor het Armor Reduction effect, en je ult voor dat beetje bonus damage dat je ervoor krijgt met de bonus HP. Bewaar je Wither ALTIJD voor een carry, 5 seconden opbouwende slow met attack speed reduction? Een carry zal zich wel 2x achter z'n oren krabben voor hij jou te lijf wilt gaan.

Skill volgorde:

R>E>Q>W

Begin met 1 puntje in je Q, zodat je meteen kan beginnen met het farmen van de damage hiervoor. Op level 2 of 4 neem je 1 puntje in Wither (op level 2 als je een snelle jungler hebt zoals Tryn, of snel voor een gank gaat), level 4 in het normale schema. Max Spirit Fire als eerste, daarna je Q, zodat je harder slaat en sneller ermee farmed en als laatste Wither. Wither is echt een one point wonder, die vanaf level 1 al bijzonder sterk is, daarom doen we deze als laatste maxen. Je neemt je R wanneer je kan natuurlijk.

Je optimale itembuild (althans mijn favo build):

Manamune, Mercs, BV, Frozen Heart, Sheen/Triforce, Luxe item.

Begin met een Meki Pendant + 2 red pots. Gewoon lekker solo top farmen, speel voorzichtig, je wilt niet geganked worden. Dankzij je Q + Passive, krijg je toch redelijk wat HP terug, dus je het goede sustainability. Vergis je niet, dankzij al de mana + Manamune, sla je al knap hard, Sheen daarbij is het kersje op de taart. Ik weet dat het misschien een vreemde keuze lijkt, maar don't knock it before you try it. Als je namelijk TriForce Rushed, heb je -niets- aan defensieve items Manamune kost minder dan de helft van een Tri, dus met het geld dat je bespaard, kan je meteen beginnen aan je Frozen Heart + Negatron cloak. Hierdoor ben je in 1 klap een stuk tankier, zonder dat je veel damage potentiel moet opgeven voor je Q.

Frozen Heart werkt ook heerlijk samen met je Wither, waardoor Carries helemaal langzaam zullen aanvallen.

Triforce bouw je als laatste, beginnende met Sheen, daarna Phage en pas als laatste maak je hem af.

Maak ook volop misbruik van je Q wanneer je towers aan het pushen bent. Het effect werkt namelijk ook vs towers. Helemaal als je later ook je Sheen/Tri hebt, dan kan je makkelijk per Q 25% van een tower afslaan. Weet waar je moet zijn, weet wanneer er teamfights voordoen, gebruik je wither voor carries, pop je ult en leg een goede E neer voor zone control/damage tijdens teamfights.

Nasus heeft het echt in zich om games te kunnen winnen, maar dan moet hij wel tot zijn volste benut worden. Ik heb het gevoel dat dat met deze build aardig lukt.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Gister even kunnen stoeien met Riven, maar dat valt toch tegen! En dan heb ik het niet over het plezier, maar de vergelijking Talon <-> Riven slaat als een tang op een varken. Talon is véél makkelijker. Riven staat dan wel op medium difficulty ingeschat, maar dat vind ik eigenlijk wat te laag. Om haar echt goed te gebruiken is timing, oriëntatie en snel denken vrij cruciaal. Het zal wel wennen zijn, maar het viel mij tegen om echt flink uit te pakken met haar. Het speelt overigens wel leuk, maar om nu te zeggen dat deze champ zonder energy management een eitje is daardoor; absoluut niet. :)

Was helemaal de rewards van Season1 vergeten, heb natuurlijk een mooie Kayle skin gekregen. Alleen speel ik nooit met Kayle. Misschien toch maar eens doen, maar ik heb geen idee wat ik nu echt met haar moet doen.

@Nazanir
Nasus heb ik vroeger ook wel eens wat mee gespeeld, maar ik vind dat je nu nogal afhankelijk van je Q-farm bent. Als je die farm niet kunt krijgen, voel je je dan nog wel nuttig als Nasus? Destijds had ik het gevoel van niet namelijk. Maar anders moet ik Nasus ook weer eens een kans geven. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekwaus21
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-07 21:26
Cloud schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:49:
Gister even kunnen stoeien met Riven, maar dat valt toch tegen! En dan heb ik het niet over het plezier, maar de vergelijking Talon <-> Riven slaat als een tang op een varken. Talon is véél makkelijker. Riven staat dan wel op medium difficulty ingeschat, maar dat vind ik eigenlijk wat te laag. Om haar echt goed te gebruiken is timing, oriëntatie en snel denken vrij cruciaal. Het zal wel wennen zijn, maar het viel mij tegen om echt flink uit te pakken met haar. Het speelt overigens wel leuk, maar om nu te zeggen dat deze champ zonder energy management een eitje is daardoor; absoluut niet. :)
Klopt, ik was gisteravond talon aan het spelen tegen riven. Riven had soraka met zich mee dus hij kon aardig farmen enzo en ik kon hem wel goed wat damage doen maar door soraka won hij toch nog. Wat ik wel ontdekt heb is dat hij handig is in teamfights, die knock-back en die stun kan wel vervelend zijn als je compact bij elkaar zit.. dan kan riven makkelijk er op in rammen en dan is het .. ;w. Toch vind lijkt het me echt leuke champion, meer de fantasy kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 14:01
Mwoah was niet echt impressed met de Riven spelers so far.
Ik was even bezorgd maar met zowel Morgana als met Yi heb ik nog geen problemen mogen ondervinden tegen Riven.

Gisteren wel voor het eerst met Talon gespeeld zelf, maar phoei dat is lastig als je Morgana en Veigar gewend bent ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Vocalise op 16-09-2011 11:33 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Dat Q farmen lukt altijd eigenlijk wel. Je kan altijd nog wat jungle pakken als het in je lane niet zo goed gaat. Maar je bent niet perse afhankelijk van je Q farm, om toch goed te presteren. Je kan namelijk altijd towers pushen, je hebt veel AD met deze items, genoeg mana om spirit fire te spammen, tanky genoeg om als damage soak te werken, en je Wither is gewoon altijd goed, zonder twijfel. Een Carry voor 4-5 seconden kunnen uitschakelen en flink kan toetakelen ondanks zelchte Q farm. Want als hij dan in je E staat, doet iedereen meer damage tegen die carry, des te leuker als het een melee carry is. Natuurlijk helpt Q farm late game met snel towers pushen, maar als het early game niet echt wilt vlotten, zijn er genoeg manieren om toch nog wat stacks voor je Q te krijgen. 150~200 bonus damage op je Q is mooi tussen mid/end game. Alles daarboven is bonus.

Voor de goede orde, je doet dan je AD + 210 (van de skill zelf dacht ik?) + 200 + Sheen Proc, met je armor pen + Spirit Fire, zal je hitten (zeker op carries) rond de 0 armor zit je makkelijk tegen de 800 aan met dan de damage van je ult + Spirit Fire, doe je makkelijk 1k damage non crit over de duratie van een teamfight.

Ik weet nog wel dat ik een keer uberfarmed was, toen mepte ik echt voor 1200 damage op een carry met Triforce Proc, aangezien hij nog iets van 1100HP over had na de teamfight, kwam de reactie in all chat: OMG WTF NERF NASUS MAN!!! Dan voel je je echt een baas.

Nasus heeft wat dat betreft een beetje het Morde syndroom, tenzij je hem early/mid game constant ganked, zal hij toch goed zijn in late game, vooral omdat deze itembuild dat toelaat. Toch tanky, toch pressence in teamfights met genoeg damage. Tower pushen kan je altijd, ongeacht goede farm of niiet.

Maar zeker de buffjes die Nasus heeft gehad een paar patches terug, maakt dat hij toch erg sterk is geworden:

Per Q stack 3 ipv 2 damage
Spirit Fire heeft geen cast delay meer, doet 50% van zijn totale damage "up front" en de rest over de 5 seconden (dat betekend op level 5, dat je meteen 210 damage doet, en nog eens 210 over 5 seconden, dit is geweldig tijdens lanen, maar maakt het ook een mooie AoE nuke tijdens teamfights).
Wither kost nog maar 80 mana ipv 100, en zal altijd zijn max slow berijken ondanks dat de tegenstander tenacity heeft.

Vooral dat laatste is de beste buff die Nasus zich kan wensen. Ik ga vanavond beginnen met Solo Q Nasus, en zal mijn bevindingen hier plaatsen. Hij is gewoon erg solide en naar mijn gevoel echt prima gebalanceerd zoals hij nu is. Hij is echter wel onder gewaardeerd (wanneer zie je hem echt?) maar toch een goede solide pick met een aantal ijzersterke anti carry skills.

@Riven: ik vind haar nogal, tegenvallen eigenlijk. Ze heeft een leuke kit, lijkt me leuk om te spelen. Maar ze doet eigenlijk nauwelijks tot geen damage. Ze kan niet echt een game naar haar toe trekken, en moet het heel erg hebben van fouten die je tegenstander maakt en dan afstraffen. Ze is echt geen Assassin zoals LeBlanc, Talon, Kassadin, Akali, etc. Ze heeft geen skills om snel een gevecht in te springen, en ze heeft geen echt goede burst om een carry te kunnen bespringen. Ik vind haar niet echt een toevoeging in een team, als ik eerlijk ben.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapeno
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:07
Nazanir schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:33:
Dat Q farmen lukt altijd eigenlijk wel. Je kan altijd nog wat jungle pakken als het in je lane niet zo goed gaat. Maar je bent niet perse afhankelijk van je Q farm, om toch goed te presteren. Je kan namelijk altijd towers pushen, je hebt veel AD met deze items, genoeg mana om spirit fire te spammen, tanky genoeg om als damage soak te werken, en je Wither is gewoon altijd goed, zonder twijfel. Een Carry voor 4-5 seconden kunnen uitschakelen en flink kan toetakelen ondanks zelchte Q farm. Want als hij dan in je E staat, doet iedereen meer damage tegen die carry, des te leuker als het een melee carry is. Natuurlijk helpt Q farm late game met snel towers pushen, maar als het early game niet echt wilt vlotten, zijn er genoeg manieren om toch nog wat stacks voor je Q te krijgen. 150~200 bonus damage op je Q is mooi tussen mid/end game. Alles daarboven is bonus.

Voor de goede orde, je doet dan je AD + 210 (van de skill zelf dacht ik?) + 200 + Sheen Proc, met je armor pen + Spirit Fire, zal je hitten (zeker op carries) rond de 0 armor zit je makkelijk tegen de 800 aan met dan de damage van je ult + Spirit Fire, doe je makkelijk 1k damage non crit over de duratie van een teamfight.

Ik weet nog wel dat ik een keer uberfarmed was, toen mepte ik echt voor 1200 damage op een carry met Triforce Proc, aangezien hij nog iets van 1100HP over had na de teamfight, kwam de reactie in all chat: OMG WTF NERF NASUS MAN!!! Dan voel je je echt een baas.

Nasus heeft wat dat betreft een beetje het Morde syndroom, tenzij je hem early/mid game constant ganked, zal hij toch goed zijn in late game, vooral omdat deze itembuild dat toelaat. Toch tanky, toch pressence in teamfights met genoeg damage. Tower pushen kan je altijd, ongeacht goede farm of niiet.

Maar zeker de buffjes die Nasus heeft gehad een paar patches terug, maakt dat hij toch erg sterk is geworden:

Per Q stack 3 ipv 2 damage
Spirit Fire heeft geen cast delay meer, doet 50% van zijn totale damage "up front" en de rest over de 5 seconden (dat betekend op level 5, dat je meteen 210 damage doet, en nog eens 210 over 5 seconden, dit is geweldig tijdens lanen, maar maakt het ook een mooie AoE nuke tijdens teamfights).
Wither kost nog maar 80 mana ipv 100, en zal altijd zijn max slow berijken ondanks dat de tegenstander tenacity heeft.

Vooral dat laatste is de beste buff die Nasus zich kan wensen. Ik ga vanavond beginnen met Solo Q Nasus, en zal mijn bevindingen hier plaatsen. Hij is gewoon erg solide en naar mijn gevoel echt prima gebalanceerd zoals hij nu is. Hij is echter wel onder gewaardeerd (wanneer zie je hem echt?) maar toch een goede solide pick met een aantal ijzersterke anti carry skills.
Sk wickd speelt de laatste tijd veel nasus, maar die bouwt hem pure tanky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Cloud schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:49:
Toch deed je het gisteren aardig vond ik. Je hebt mijn Annie goed verdedigd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Vocalise schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:13:
Mwoah was niet echt impressed met de Riven spelers so far.
Ik was even bezorgd maar met zowel Morgana als met Yi heb ik nog geen problemen mogen ondervinden tegen Riven.

Gisteren wel voor het eerst met Talon gespeeld zelf, maar phoei dat is lastig als je Morgana en Veigar gewend bent ;)
Ik ook niet :N Gisteren in het ene potje wat ik speelde een junglende Riven tegengekomen, die er niets van bakte. Toen ik level 8 was vroeg ze of ze alsjeblieft mee kon lanen op top... Ze was level 3 :')

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Lapeno schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:39:
[...]

Sk wickd speelt de laatste tijd veel nasus, maar die bouwt hem pure tanky
Daar zie ik persoonlijk het nut niet van in. Als je hem puur als tank bouwt, kan hij compleet genegeerd worden. Daarnaast heeft hij ook geen hard interrupts zoals Maokai, Shen, Rammus of Alistair die hebben. Als je hem puur tank bouwt, is er geen reden waarom je Nasus wilt aanvallen. Door mijn build ben je niet alleen flink tanky, je doet ook veel damage, omdat je zo'n dreiging bent, vestigd dat toch de aandacht op je. Je kan hard pushen, mept carries doormidden, en bent dan ook echt aanwezig in teamfights. Je zou Ashe ook als een tank kunnen bouwen, maar je doet dan gewoon geen damage en kan haar dan negeren.

Je doel als tank is om de aandacht of op je te vestigen (Shen, Rammus), of dat je een disrupt rol speels (Alistair, Maokai). Nasus doet niet echt iets van bovenstaande, hij bekleed meer de rol van bruiser in mijn ervaring, bouw hem ernaar. Hij is niet tanky genoeg, om de aandacht af te wenden, hij doet meer dan genoeg damage en heeft de beste single target slow in het spel.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasper 99 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 01:27:
Het valt wel mee, als je Orianna gewoon goed kunt spelen dan is er niks aan de hand. Hoewel ik gister een orianna op midlane keihard heb geowned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
Snappie88 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 12:15:
[...]

Ik ook niet :N Gisteren in het ene potje wat ik speelde een junglende Riven tegengekomen, die er niets van bakte. Toen ik level 8 was vroeg ze of ze alsjeblieft mee kon lanen op top... Ze was level 3 :')
level 3 :o Ach ik heb een Nocturne gehad die perse solo mid wilde staan, mumu jungle dus ik met Morgana solo top, bot Soraka en Blitzcrank.
Dikke los uiteraard, Nocturne 01-23!-02 onze mumu is 3 x dood gestompt door Jungle mobs en is daarna Noc gaan helpen* in mid....

De eerste pot waarbij ik letterlijk heb zitten snikken van het lachen over hoe makkelijk onze tegenstanders even een gankje zette op onze 2 mid spelers.
Je hoorde ze bijna letterlijk zeggen hey Singed heb je nog geld nodig?
Ow kom maar effe mid joh ik zet ze wel vast als jij ze effe aftikt ^.^

Dus in the end maar fijn in Bot bij mijn buddies gekropen, aardige push gezet en inhibitor down, maar mocht niet meer baten, in teamfights waren we outnumbered, out farmed en uiteindelijk hebben we de surrender ingezet, maar was echt een unieke ervaring 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Starck schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:51:
[...]

Toch deed je het gisteren aardig vond ik. Je hebt mijn Annie goed verdedigd _/-\o_
Dat was helaas nog tegen (beginner) AI en toen vond ik het al tricky ;) Maar het eindresultaat was nog wel aardig.

@rest
Ik denk dat Riven niet zozeer een assassin is, maar meer een DPS karakter. Het probleem is dat er champions zijn die dat beter kunnen dan Riven. Ze heeft wel haar stun en knockup en kan dus wel vrij irritant werken bij de tegenstanders. Maar om die dingen te kunnen doen moet er ze er middenin staan en daarvoor moet je eigenlijk wat meer tanky zijn. Nou ja, binnenkort maar weer eens spelen. Maar eerst die Nasus guide van Nazanir eens in de praktijk brengen :P

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die lichte 'E'-nerf op brand is wel te voelen :P Maar hij is nog steeds de baas. Ik ben nu morgana aan het oefenen want die facerolled gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
Hey wat cool, ik ben net begonnen aan Brand, meestal solo mid, erg tof.
Heb alleen wel het gevoel dat ik met zijn ult even moet oefenen, ik zet nu meestal de pillar, dan de naburn en dan de ult... Termen even niet bij de hand en zoveel heb ik nog niet gespeeld.
Maar echt multiple hits zoals ik ze door tegenstanders uitgevoerd zie worden vallen nog wat tegen bij mezelf.

Morgana speel ik al sinds het begin omdat ik zo gecharmeerd was van de looks, en mits de tegenstander niet volle bak magic resist build, is ze echt een geweldige early killer daarna killer/assist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Voor de beste damage output met je ult:

Ult eerst, Pillar doet namelijk meer damage wanneer ze Ablaze zijn, en daarna je Q + E. Die verspreid zich dan weer naar andere targets, en kan je misschien nog wat harrassen met je Q. Als je eerst Pillar doet, en dan je ult, is de missle speed wel sneller (hoeft geen probleem te zijn in een teamfight), maar mis je 25% extra damage van je Pillar.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 14:26

flessuh

Set sail for fail!

Vocalise schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 13:18:
Hey wat cool, ik ben net begonnen aan Brand, meestal solo mid, erg tof.
Heb alleen wel het gevoel dat ik met zijn ult even moet oefenen, ik zet nu meestal de pillar, dan de naburn en dan de ult... Termen even niet bij de hand en zoveel heb ik nog niet gespeeld.
Maar echt multiple hits zoals ik ze door tegenstanders uitgevoerd zie worden vallen nog wat tegen bij mezelf.

Morgana speel ik al sinds het begin omdat ik zo gecharmeerd was van de looks, en mits de tegenstander niet volle bak magic resist build, is ze echt een geweldige early killer daarna killer/assist ;)
de ult gebruiken nadat je iemand geraakt hebt heeft alleen nut als er een paar bij elkaar staan. Wanneer iemand in de brand staat gaat je ult sneller, wat resulteerd in minder tijd om te spreiden.

Ik gebruik zelf vaak mijn ult als initiator, en dan de pillar, zodat de pillar max dmg doet, tegen iedereen die geraakt is. Daarna kun je iemand stunnen met je Q, en ik wacht vaak 2 seconden en doe dan mn E, zodat er meer dmg komt van de passive.

Zelf ben ik gister maar eens met irelia begonnen. Het blijkt een erg leuke champ te zijn, die ik te weinig gespeeld heb, maar ik ben er nog niet helemaal uit welke items ik moet pakken gister nam ik bijv wit's end en verder redelijk tanky. Dit werkt wel, maar ik vond de dmg veel lager dan verwacht, maar ik weet zo geen goede item combo die beide redelijk geeft.

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Hmm ok ik ga orriana maar even weer goed proberen, maar ik speel both brand en orriana volgens mij is brand nu de betere pick dan ori. Wel jammer want ik vond ori een van de leukste om mee te spelen je kan er gewoon zo verdomd leuk mee spelen :P vooral met blue buff.

Verder een beetje met monkey aan het spelen iedereen vindt hem up maar ik heb nog nooit negatief met hem gestaan meestal faceroll ik best als ik solo top zit.

En me main carry ad mf gaat altijd prima maarja wordt een beetje saai vergeleken echte skill units :)

Jungle noc aan het proberen is ook wel vet en natuurlijk alle andere units ook spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Jasper 99 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 13:24:
Hmm ok ik ga orriana maar even weer goed proberen, maar ik speel both brand en orriana volgens mij is brand nu de betere pick dan ori. Wel jammer want ik vond ori een van de leukste om mee te spelen je kan er gewoon zo verdomd leuk mee spelen :P vooral met blue buff.

Verder een beetje met monkey aan het spelen iedereen vindt hem up maar ik heb nog nooit negatief met hem gestaan meestal faceroll ik best als ik solo top zit.

En me main carry ad mf gaat altijd prima maarja wordt een beetje saai vergeleken echte skill units :)

Jungle noc aan het proberen is ook wel vet en natuurlijk alle andere units ook spelen :P
ik ken het, ik heb heel leuk en aardig alle champs gekocht en houd dat nu bij met IP, maar heb een aantal champs nog nooit gespeeld, en toch wil ik dat wel proberen met een aantal

en dat is ook de reden dat ik nog altijd heel erg wacht op de transfer tussen US en EU....want lag is soms echt zwaar vervelend, vooral met champs met skillshots

[ Voor 8% gewijzigd door flessuh op 16-09-2011 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Speel je nog op us? Volgens mij komt die transfer nooit :P

Maar ik vind het inderdaad leuk om een beetje alles te proberen maar heb natuurlijk wel main champs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
is riven de moeite waard om te unlocken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Ik speel ook nog altijd op de US, ook ik wacht op de transfer. Als het mogelijk is EU op te splitsen, dan moet het ook mogelijk zijn een transfer te regelen tussen US - EU. Ik weet namelijk zeker, dat heel veel EU spelers op de US zitten, maar niet weg willen omdat ze veel hebben geinvesteerd. Destijds wilden we niet op EU spelen, vanwege GOA. Dus we kochten onze spulletjes gewoon op US. Nu de EU gewoon goed meedoet, wilden we naar de EU verhuizen, dit is ook meerdere malen bekend gemaakt bij Riot, maar heeft nog niets opgeleverd.

@badboyqxy ik kan niet oordelen of je een champ leuk vind of niet, maar op mijn bevindingen zou ik Riven afraden.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

inderdaad, en ik heb aardig geld uitgegeven om die champs te kopen, gelukkig na een fout van riot dubbel RP gekregen (nooit wat over gehoord verder).

maar feit blijft dat ik liever met 22ms speel dan met 187-250ms.

En toen ik begon was europe er volgens mij nog niet eens en anders had ik inderdaad ivm GOA er niet op willen spelen.

Het argument van riot was overigens dat US en EU verschillende databases zijn, en de splitsing van EU was dus een splitsing van die database. Ik vind het wel vreemd dat men wel een database kan splitsen, maar niet samen kan voegen bij riot...ook al zou het geld kosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat splitsen eenvoudiger dan samenvoegen is is erg logisch. Maar daar zal ik jullie hier niet mee vervelen :P Ik ben in de tijd van GOA toch overgestapt van US naar EU, op de gok zullen we maar zeggen. Is uiteindelijk helemaal goed gekomen toen Riot het overnam.

Nu wordt het afwachten voor mensen die nog van US naar EU willen, maar Riot heeft tot nu toe nooit gezegd het te gaan doen (ook niet in de verre toekomst, of andere beloften) voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Laatste tijd alleen nog maar met Master Yi in de 3 vs 3 potjes aan het spelen. Gisteren een heerlijk 22/4/6 potje, ik speel pas sinds 2 weken dus ik was al wel redelijk tevreden.

Inmiddels level 11, het gaat wel redelijk snel baal alleen van het aantal mensen dat disconnecten of afk zijn, dit maakt het niet altijd even leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
wat is riven een snelle champ zeg, kan snel wegvluchten, maar ook skillshots ontwijken. In de handen van een goeie speler echt dodelijk, maar die ben ik nog niet tegengekomen met riven :O

Hou het voorlopig nog bij Talon, wat een heerlijke champ om te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flessuh schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 13:23:
[...]
Zelf ben ik gister maar eens met irelia begonnen. Het blijkt een erg leuke champ te zijn, die ik te weinig gespeeld heb, maar ik ben er nog niet helemaal uit welke items ik moet pakken gister nam ik bijv wit's end en verder redelijk tanky. Dit werkt wel, maar ik vond de dmg veel lager dan verwacht, maar ik weet zo geen goede item combo die beide redelijk geeft.
ik heb Irelia ook nog niet zolang, de beste build die ik vond was van chaox op solomid

philo stone
merc threads or ninja tabi (according to enemy team)
Trinity force (beginnen met sheen of phage)
Guardian Angel
Force of Nature
Atma's Impaler
en dan philo stone verkopen voor Warmog's Armor

geeft je heel degelijke toughness en op het einde massale dmgoutput
maar vanaf trinity force met je slow en sheeneffect kan je ook al behoorlijk wat bursten
je blijft overeind in teamfights en kan goed initiaten en squishy's targetten

voor de rest haar gewoon wat gewoon worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Ik stel bij deze ook een teamspeak tot beschikking:

Gathering of Gamers

ip: got.nehox.nl
poort indien nodig: 9987

Geen enkel probleem om enkele veel aanwezige GoT-ers server admin te geven om het één en ander in goede banen te leiden.

[ Voor 3% gewijzigd door NeHoX op 16-09-2011 17:07 ]

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Die massale damage output is wat overtrokken. Irellia heeft prima burst mid game, maar ze schaalt niet zo heel goed naar late game. De damage van haar ult is dan gewoon weg te weinig. Je zult niet veel ruimte krijgen om auto attacks te gebruiken. Ze is wel vrij tanky late, maar ze zal niet de beslissende factor meer zijn in teamfights. Ze is een hele goede solo top pick, sterk in de lane, sterk in teamfights tot mid game. Dan moet je echt de game gewonnen hebben, anders stelt je Irelia met al die farm helaas ook niet veel meer voor.

Neemt niet weg dat ze erg leuk is om te spelen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
NeHoX schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 17:06:
Ik stel bij deze ook een teamspeak tot beschikking:

Gathering of Gamers

ip: got.nehox.nl
poort indien nodig: 9987

Geen enkel probleem om enkele veel aanwezige GoT-ers server admin te geven om het één en ander in goede banen te leiden.
THNX !!!!! ik bookmark em

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nazanir schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 17:07:
Die massale damage output is wat overtrokken. Irellia heeft prima burst mid game, maar ze schaalt niet zo heel goed naar late game. De damage van haar ult is dan gewoon weg te weinig. Je zult niet veel ruimte krijgen om auto attacks te gebruiken. Ze is wel vrij tanky late, maar ze zal niet de beslissende factor meer zijn in teamfights. Ze is een hele goede solo top pick, sterk in de lane, sterk in teamfights tot mid game. Dan moet je echt de game gewonnen hebben, anders stelt je Irelia met al die farm helaas ook niet veel meer voor.

kgeef je volledig gelijk nazanir
kmoet mijn woorden beter wegen, de massale damageoutput was erover :) ma toch goed burstpotentieel door haar Q + sheen
ult is eerder utility tool bij haar, kgebruik hem meer om minions te farmen dan iets anders, ok in teamfights ook wel

maar ik vind net dat ze lategame nog ambetanter wordt omwille van het feit dat ze steeds tankier word en zo niet rap neergaat en in teamfights kan ze dan wel verscheidene keren stunnen door lage cd
alleen zal ze het verschil niet maken maar in teamfights is ze geniaal als initiator, waarna als je team goed opvolgt je hun team uiteen kan rapen, je zal meestal meer assists hebben dan kills maar zolang als jij je team in staat kan stellen om de teamfights te winnen dan heb je al half gewonnen

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2011 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Punt is, dat ze late game niet goed genoeg mee kan komen in teamfights, om een verschil te maken. Leuk dat je tanky bent, en dus lang leeft, maar als de rest van je team dood is, gaa je toch echt niets meer klaar spelen. Daarom moet je als Irelia rond midgame, of de vroege stages van end game, gewoon gewonnen hebben.

Ze kan niet heel goed towers pushen (haar true damage doet niets vs towers), in tegenstelling tot bijv. Nasus, wien zijn Q wel degelijk pijn doet vs towers. Ze is niet echt een tank, waardoor ze niet in staat is, mensen van jouw carries af te houden. Ze is wel een goede anti caryr, maar haar damage potentieel is late game te weinig om deze rol goed te vullen. Ze heeft wel redelijk burst met Q + Sheen/Tri, en een beetje bonus damage met haar W (true damage blijt nais namelijk), maar dat is niet meer genoeg tegen die tijd.

haar ult is inderdaad meer utility, maar biedt in teamfights ook wederom, niet meer genoeg damage. Een Ashe of Yi met lifesteal bijv, zullen zichzelf sneller healen dan jij ze neer kan krijgen.

Tanky zijn is leuk, maar daar heb je niets aan als je als champion tijdens teamfights genegeerd kan worden, omdat men je niet als een belangrijk doel of gevaar ziet.

Morde zal in teamfights altijd gevaarlijk zijn, omwille van zijn ult bijv. Yi kan nog altijd geweldig backdooren, Amumu/Galio hebben fantastische ults, die teamfights kunnen winnen. Allemaal champs die late game tools hebben, om nog steeds verschil te maken, dan wel in teamfights, dan wel in het pushen van towers. Irelia heeft geen van alle, daarom dat ik er zo op hamer dat ze midgame gewonnen of bijna gewonnen moet hebben.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Nazanir schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 17:07:

ik bouw irelia met een wit's end, madreds (als laatste). heb je die items doe je dik 75+42+4% dmg extra per hit met flinke attack speed van de items... dan hak je in burst, maar ook over tijd best wel. tevens met guardian kom ik op 162 armor en MR, dus 62% reduction dus ook nog aardig durable, dan werkt irelia wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
dus wat is jouw build precies ? heb irelia unlocked vandag, maar kan er geen goede build bij vinden die ook redelijk damage doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nazanir schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 17:59:
Punt is, dat ze late game niet goed genoeg mee kan komen in teamfights, om een verschil te maken. Leuk dat je tanky bent, en dus lang leeft, maar als de rest van je team dood is, gaa je toch echt niets meer klaar spelen. Daarom moet je als Irelia rond midgame, of de vroege stages van end game, gewoon gewonnen hebben.

Ze kan niet heel goed towers pushen (haar true damage doet niets vs towers), in tegenstelling tot bijv. Nasus, wien zijn Q wel degelijk pijn doet vs towers. Ze is niet echt een tank, waardoor ze niet in staat is, mensen van jouw carries af te houden. Ze is wel een goede anti caryr, maar haar damage potentieel is late game te weinig om deze rol goed te vullen. Ze heeft wel redelijk burst met Q + Sheen/Tri, en een beetje bonus damage met haar W (true damage blijt nais namelijk), maar dat is niet meer genoeg tegen die tijd.

haar ult is inderdaad meer utility, maar biedt in teamfights ook wederom, niet meer genoeg damage. Een Ashe of Yi met lifesteal bijv, zullen zichzelf sneller healen dan jij ze neer kan krijgen.

Tanky zijn is leuk, maar daar heb je niets aan als je als champion tijdens teamfights genegeerd kan worden, omdat men je niet als een belangrijk doel of gevaar ziet.
Irelia is een van de beste late game champs. Elke paar seconde een dikke stun true damage goede heal in teamfights van je ult en je kan vrijwel niet gecc'ed worden. Ze is ook supertanky ik eindig met 3600 hp en zon 200 van beide resists. en ik weet niet wat jij doet maar als ik hun ashe aanval is die waarschijnlijk al dood voordat de stun afgelopen is. Je hebt gewoon meer dan 200 damage + sheen procs + 75 true damage dat doet zon squishy carry echt veel pijn, daarbij heb je ook een team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

badboyqxy schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 20:46:
dus wat is jouw build precies ? heb irelia unlocked vandag, maar kan er geen goede build bij vinden die ook redelijk damage doet
Denk dat je gewoon te slecht farmed ofzo? Als je je triforce rond de 20 minuten hebt zouden je attacks hard aan moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nukidin247
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-08 22:24
Build van Chaox kun je gebruiken, dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/photo/my-images/705/123ff.png/

http://imageshack.us/photo/my-images/705/123ff.png/

[ Voor 18% gewijzigd door nukidin247 op 16-09-2011 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Daarnet met 3 tweakers normal gespeeld. Malzahar support met vayne bot, 20-8-10 met Rod of Ages, 2x rabadons, sorcerers shoes, mejai en warmogs geeindigd. In totaal 20k gold verdiend :D

En dan zijn er nog die durven beweren dat dit enkel troll is.

Edit: Fuck yea, golden forum badge. E-peen +3000.

[ Voor 9% gewijzigd door speedzor op 17-09-2011 02:21 ]

Streaming History

• Cvan
  • Laatst online: 12-05 20:59
Gropah schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:34:
Even een vraagje over RP kopen. Je kan bij paypal kiezen voor Euro, British Pounds en Poolse zloty. Euro is redelijk, ponden zijn duur en zloty zijn goedkoper. Nu vroeg ik mij af, kan dat wel? Je geeft immers al aan dat je in nederland woont, dus kan je wel met zloty betalen? Het scheelt niet veel, maar ik ben nederlander :Y
Ja het is inderdaad goedkoper. Heb het zojuist geprobeerd en heb 4,24% minder betaald met PLN dan EUR.

Dus allen met een paypal account, koopt uw RP in poolse zloty!
Controleer wel voordat je de bestelling afrond of de wisselkoers je gunstig uitkomt, dit kan je in het paypal venster zien als je koopt. Paypal gebruikt een iets ongunstiger wisselkoers als normaal, zeker omdat zij het geld voor je omwisselen ofzo, want anders had ik wel 7% bespaard ipv 4%.

• atlantisx
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-07-2021
Te idioot dat ranked op dit moment makkelijker is dan normal, normal games gaan bij mij op dit moment nergens over. Enkel non-stop gevechten, idiote character keuzes, wins die loses moeten zijn en loses die wins moeten zijn. Half high elo gaat normal games doen omdat ze even het balanceren wilen afwachten, Fun Times, Not.

[ Voor 5% gewijzigd door atlantisx op 17-09-2011 05:46 ]

• Jaer288
  • Laatst online: 18-09 09:44
Cvan schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 00:05:
[...]

Ja het is inderdaad goedkoper. Heb het zojuist geprobeerd en heb 4,24% minder betaald met PLN dan EUR.

Dus allen met een paypal account, koopt uw RP in poolse zloty!
Controleer wel voordat je de bestelling afrond of de wisselkoers je gunstig uitkomt, dit kan je in het paypal venster zien als je koopt. Paypal gebruikt een iets ongunstiger wisselkoers als normaal, zeker omdat zij het geld voor je omwisselen ofzo, want anders had ik wel 7% bespaard ipv 4%.
Moet je wachten tot paypal het geld om heeft gezet en van je bankrekening heeft gehaald of krijg je gelijk je RP? Ben namelijk van de impuls aankopen en wil gelijk met de nieuw aangekochte champs kunnen spelen :+

• speedzor
http://euw.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=402570
Hello Summoners

With the launch of pre-season, we’ve noticed a couple problems with ranked queues that we’re going to be adjusting to help make sure that ranked games are fun and that the competitive ladder remains healthy.

Firstly, we’ve noticed that the average Elo is off from where we expected it to be (around 1200). More specifically, we noticed that our reset calculations didn‘t take into account Elo decay in the system. To account for this deflation problem, we’ll be increasing the 5v5 Solo Elo of those players who played at least 5 ranked games last season by 15 points.

Secondly, the Ranked Wins and Losses were not properly reset after we archived them during the Riven patch. We will be resetting these numbers to reflect the appropriate number of wins and losses players have accrued since the patch this week to reinforce the feeling of a new start.

Unfortunately, these changes must be done while the servers are offline. In order to reduce the impact of these issues on our pre-season, we will be disabling Ranked Queues this weekend. While the rank queues are disabled, we will be temporarily enabling the ability to play Normal Games with Draft Mode. We will be doing maintenance early next week in order to repair ranked queues so they can be re-enabled.

Streaming History

• Cvan
Jaer288 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 10:42:
[...]

Moet je wachten tot paypal het geld om heeft gezet en van je bankrekening heeft gehaald of krijg je gelijk je RP? Ben namelijk van de impuls aankopen en wil gelijk met de nieuw aangekochte champs kunnen spelen :+
Je krijgt het meteen, net als je normaal met euro's koopt.

• Jaer288
  • Laatst online: 18-09 09:44
Cvan schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 11:49:
[...]

Je krijgt het meteen, net als je normaal met euro's koopt.
Ga ik voor het eerst van mijn leven Zloty's uitgeven, best spannend :+
Geweldig, thanks!

• badboyqxy
hebben meer mensen 1200ip bijgeschregen gekregen op hun account ? gisteren 6300ip uitgegeven aan irelia en heb nu 1263 ip weer op mijn account staan? gisteren maar 1 potje vs. ai gespeeld

• speedzor
ik had inderdaad ook het gevoel plots 1k IP gekregen te hebben ja

Streaming History

• dommerick
  • Laatst online: 09-09 06:07

dommerick

is domm

Dat is de refund van kayle misschien? Zoiets las ik op de site.

Heeft geen signature.

• .lunatic
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 14:43
En alle andere price reduced champs zoals morgana, cho, annie etc. Als je dus 1350 voor annie hebt betaald en ze werd vlak daarna 450 dan krijg je het verschil terug.

• axel101
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05-2021
hmm dan ben ik unlucky want ik heb niks gekrege :P

League of Legends EUW: IBullit

Verwijderd

same, nadeel van alles in packs gekocht te hebben denk ik :p

edit : draft mode in normal. Heerlijk :]

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2011 14:26 ]

• Cvan
Ok ik heb zojuist even onderzoek gedaan naar de rune combiner en hem gesimuleerd.

Je kunt van 25 t1 runes één t3 rune maken. Omdat sommige t3 runes wel 820 kosten en je er 9 moet, en sommige quints 2k en er 3 van moet, is dit redelijk efficiënt.

Als de runecombiner evenredig verdeeld is (aanname!), dus elke rune heeft evenveel kans om eruit te komen, dan is het volgende het geval:

Om alle runes ingame te krijgen:
Een compleet nieuw account spaart 23% ip, ofwel 85.422 ip,
als je de runecombiner gebruikt zolang de directe verwachtingswaarde van de rune combiner groter is dan 0. Dat houdt in dat je gemiddeld 374 runes maakt via de runecombiner, en de rest van de runes die je dan nog moet koop je direct in de store. In totaal moet je 657 runes hebben om je collectie compleet te maken. Het is dus efficient om iets meer dan de helft ervan via combiner te maken. Een 2de voordeel is dat onder lvl 20 accounts ook t3 runes kunnen dragen.

Een account dat wat ouder is, zoals die van mij, waar ik redelijk veel van de duurste runes al heb:
Ik zou zelf 13% besparen, ofwel ~36k IP om alle runes te krijgen.

Ik heb ook verschillende strategieen getest om de runecombiner te gebruiken, zoals alle verkregen 205 ip runes weer opnieuw te combinen in de hoop dat je een duurdere krijgt. Hetzelfde met 410 ip runes. Dit is allemaal veel duurder dan direct kopen, dus de rune combiner is alleen efficient als je koopt met de verwachtingswaarde > 0.

Als er interesse is kan ik een excel sheet uploaden waarin je heel simpel die verwachtingswaarde kan uitrekenen. Het is het oude excel sheet van Montegroe, maar ik heb er extra dingen aan toegevoegd zoals de verwachtingswaarde en simulaties. De sheet van Montegroe zelf vind ik veel te optimistisch, hij berekend de kans op nuttige runes, maar vergeet daarbij de kans dat die nuttige rune waardeloos kan zijn, ergo een 205 ip rune. Als je niet oplet zit je dus runes te combinen terwijl het niet meer efficient is.

• Baristo
Ik heb de laatste 5 champs niet gekocht en heb nu bijna alle runes. In iedergeval de runes die er toe doen.

Ik vind het nog steeds meh van riot dat er maar 10/11 pages beschikbaar zijn (nadat je flink rp/ip hebt neergelegd).

Ik speel +10 champs regelmatig vs +80 verschillende champs. Dmv runes kan ik bijv een lane winnen van garen/singed. Wat zonder en goede page een kansloze bedoeling zou zijn.

@cvan er bestaan al spreadsheets over de combiner. Het bespaart in totaal veel ip, maar het is vervelend om allemaal random runes hebben + al die tijd runes te combinen.

• axel101
  • Laatst online: 06-05-2021
Er kan geen ranked gespeeld worden. Dus spelen we normal draft mode ! Voordat je speelt duurt het wat langer maar het is veel leuker omdat je kan counterpicken.

Hoop dat dit in de toekomst ook kan

League of Legends EUW: IBullit

• nukidin247
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-08 22:24
Cvan, een vriend van mij heeft 5 tier 1 runes gecombineerd en kreeg er een speed rune uit (die 2050 ip kost). Dat vind ik toch best wel genakt want ik heb dikke 2050 ip uitgegeven....

• Forn
  • Laatst online: 18-02-2024
axel101 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 16:12:
Er kan geen ranked gespeeld worden. Dus spelen we normal draft mode ! Voordat je speelt duurt het wat langer maar het is veel leuker omdat je kan counterpicken.

Hoop dat dit in de toekomst ook kan
As far as I know, we're planning to enable this permanently eventually. I'll check if we have an ETA yet.

(IMO, no reason we shouldn't have this as an option.)

Ze zijn er dus wel mee bezig.

http://euw.leagueoflegend...php?p=4397647#post4397647

Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604

Verwijderd

Wat doet magic penetration precies?
En moet je als ryze per se die magic penetration shoes nemen? (ikzelf vind boots lvl 3 wel fijn zodat ik mensen wat makkelijker kan rune prisonen en beter hit and run kan spelen.

• badboyqxy
mage pentration gaat af van de tegenstanders zijn magic resist iedere champ start met ca. 30 magic resist

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

nukidin247 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 18:02:
Cvan, een vriend van mij heeft 5 tier 1 runes gecombineerd en kreeg er een speed rune uit (die 2050 ip kost). Dat vind ik toch best wel genakt want ik heb dikke 2050 ip uitgegeven....
5 tier 1 runes geeft een lvl 2 rune, dus een 2050 ip tier 3 rune lijkt me sterk

[specs]

Verwijderd

Fanatic_FS schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 20:22:
[...]

5 tier 1 runes geeft een lvl 2 rune, dus een 2050 ip tier 3 rune lijkt me sterk
Ik had tijdens mijn trip naar lvl 20 wat lvl1/2 runes gekocht, en heb ze na die tijd geupgrade naar T3 met behulp van de goedkoopste van iedere tier. Ik heb ook een 2k quint gekregen, movement speed. En een t3 seal (health regen/lvl). Ik had dus geluk, maar het hadden ook 2 energy marks kunnen zijn he :P

Btw, ESL is nu aan het broadcasten, brackets: http://www.esl.eu/eu/lol/...llenge_ny_final/rankings/

SK en Fnatic in winner's round 3. Mogelijk ook in de (semi)final.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2011 20:46 ]

• -kardo-
Huh hoe zit dat met die gratis runes ofzo ik snap niet echt hoe het werkt.

Verwijderd

-kardo- schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 22:20:
Huh hoe zit dat met die gratis runes ofzo ik snap niet echt hoe het werkt.
Bij je runes page is er een button die op een recycle knopje lijkt. Als je daarop drukt, kan je je lagere tier runes combinen tot hogere tier runes (5t1=1t2 rune, en 5t2=1t3 rune). Ook kan je 2 runes van dezelfde tier combinen tot een random rune van hetzelfde tier.

Dus omdat sommige runes duurder zijn dan anderen, kan je als je nog maar weinig runes hebt, beter de goedkoopste kopen en die combinen tot duurdere. Je koopt 2 205 tier 3 runes, en dan heb je veel kans om een rune te krijgen die meer waard is dan 420 ip. Het is natuurlijk een kansspel, maar voor mensen die nog maar weinig runes hebben, is het misschien het proberen waard.

• MarluXiaXl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 11:13

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Heb sinds gister de game geïnstalleerd omdat een paar andere vrienden van mij ook LoL spelen en ik moet zeggen wat een verslavend spel :P
Wel een ontzettend leuk spel met veel replay waarde. Ben zelf nu veel bezig met Kharma en Talon, maar ik prefereer Kharma. Heb zelf ook Janna geunlocked maar deze was wat minder dan ik dacht, en ik wou Sona gaan unlocken. Heeft iemand ervaring met deze champ en of deze de 3150 points waard is?

• Cvan
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 22:39:
[...]

Bij je runes page is er een button die op een recycle knopje lijkt. Als je daarop drukt, kan je je lagere tier runes combinen tot hogere tier runes (5t1=1t2 rune, en 5t2=1t3 rune). Ook kan je 2 runes van dezelfde tier combinen tot een random rune van hetzelfde tier.

Dus omdat sommige runes duurder zijn dan anderen, kan je als je nog maar weinig runes hebt, beter de goedkoopste kopen en die combinen tot duurdere. Je koopt 2 205 tier 3 runes, en dan heb je veel kans om een rune te krijgen die meer waard is dan 420 ip. Het is natuurlijk een kansspel, maar voor mensen die nog maar weinig runes hebben, is het misschien het proberen waard.
Ik heb net een heel verhaal lopen vertellen dat 15 ip t1 runes kopen het best is, daarmee kost 1 combine 375 ip, jouw combine kost 410 ip voor hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cvan schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 23:51:
[...]

Ik heb net een heel verhaal lopen vertellen dat 15 ip t1 runes kopen het best is, daarmee kost 1 combine 375 ip, jouw combine kost 410 ip voor hetzelfde...
Ik gebruikte het enkel als voorbeeld voor het combineren van 2 runes naar een ander van hetzelfde tier. Om de functies van de rune combiner uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorVus
  • Laatst online: 31-03 14:15

CorVus

Aka Thumbass

lol @ malphite carry :D
Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/8666/admalphite.png

[ Voor 29% gewijzigd door CorVus op 18-09-2011 00:38 ]

I'm making a note here: "HUGE SUCCESS!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Arme AnnieBot..

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorVus

CorVus

Aka Thumbass

waarom denk je nou weer anniebot? (A)

was meer arme soraka (ja bot) en miss fortune (ja ook bot..)
maar toch zou dit ook best online moeten kunnen, ga ik binnenkort maar eens proberen..

aangezien alleen maar pronken met bots beaten is ook weer zo..
dus nog ff een vraagje, aangezien ik kayle gratis heb gekregen, en ik dat een mooie overstap vind van ranged naar melee, wat kan je het best mid/late game doen, want recommed items ben ik het niet zo mee eens, behalve Guinsoo's Rageblade daar kan ik me heel erg in vinden maar de rest niet echt..
en is kayle nu meer support of tank of aangezien dat ook best goed kan AP?

[ Voor 53% gewijzigd door CorVus op 18-09-2011 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Gaat denk ik niet werken deze build, veel te glass canon.
Malphite zijn E scaled met armor en zijn passive met health aka sunfire is perfect item voor hem.

Kayle is hybrid carry waarop je het beste attackspeed on-hit items kan builden.

Hextech gunblade
Malady
Nashors Tooth (voor de mana regen en cdr om zo je E altijd aan te hebben, overige stats zijn ook nice)
Wits End
Guardian Angel
Mercury thread/Sorc shoes/CDR Boots (als je geen cdr runes hebt)

Rageblade is ook een goed item.

[ Voor 55% gewijzigd door Fanatic_FS op 18-09-2011 00:52 ]

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorVus

CorVus

Aka Thumbass

maar toch vind ik de build niet bij haar (tis toch een chick?) skills passen behalve bij je E en dan ook nog een beetje je Q maar rest niet echt, vind sowieso rare combo van skills..
maar wel een leuke farmer in ieder geval en thanx voor de tips, kijken of ik er zo beetje uit kom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Waar zie jij in godsnaam een chick in Malphite? O.O

oh wow, moet leren refreshen. Edit conversaties...

[ Voor 37% gewijzigd door speedzor op 18-09-2011 01:12 ]

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 22:39:
[...]

Bedankt voor het uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
JUIST voor mensen die nog maar weinig runes hebben zou ik het niet doen. Je wilt namelijk niet met rare random rune pages rondlopen terwijl je tegenstander een mooie runepage heeft, want dan is hij vanaf het begin in het voordeel. ALS je dit wilt gaan doen adviseer ik toch echt eerst even de runes die je ECHT nodig hebt te kopen. Mijn advies voor een minimale inkoop:

- Armor pen reds
- Magic pen reds
- Flat armor yellow
- Flat mana regen yellow
- Magic res/lvl blue
- AP/lvl blue
- Armorpen quints
- Flat AP quints

Op die manier heb je 2 runepages, eentje voor AP en eentje voor AD. De rest is allemaal optioneel (zoals dure crit of dodge runes) dus voor de rest kan Cvan's methode handig zijn. Bedenk alleen wel dat het lang kan duren voordat je een set compleet hebt omdat er random runes worden gegenereerd.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
een nog goedkopere manier om aan runes te komen was door heel veel van die razor runes te krijgen en de gene die je over had weer weg te craften ik zelf had 14 speed quinces heb er 3 gehouden
Pagina: 1 ... 28 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.