[PC] League of Legends - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 43 Laatste
Acties:
  • 115.597 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Flat MR, MR/lvl en Flat CDR zijn denk ik Glyphs waar je nooit fout mee kunt gaan. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:24:
[...]

quote Nazanir on EHP :
Bij Reduction, moet je denken aan items zoals Malady en Starks of Black Cleaver. Reduction heeft als enige penetration stat, de mogelijkheid om onder de 0 resist te gaan, en dus bonus damage te doen. Echter, omdat het gebruikelijk is dat men end game minstens 50-100 armor heeft, zul je dit niet snel behalen.

dus met enkel ArmPen or MagPen kan je de armor of magic resistance niet onder de 0 brengen

maar met reduction thingies wel
alhoewel,
fiddle zn passive is dat reduction?
abyssal scepter is dat reduction?
en stacken die?
ik denk in heel uitzonderlijke gevallen zal het misschien gebeuren dat je MR onder de 0 gaat, maar lijkt me niet heel waarschijnlijk
Flat armor reduction en magic resist reduction verlagen de stats van de tegenstander en zo kan je theoretisch negatieve stats krijgen.

Items/stats die magic resist verminderen: Malady, Abyssal Scepter, Amumu's passive, Eve's Ravage, Fiddle Dread, Karthus Wall of Pain, Kayle Holy Fervor, Morg Tormented Soil, Nidalee Bushwhack, Ryze Spell Flux & Soraka Starcall.

Hier de info over Armor debuffs: http://leagueoflegends.wi...enetration#Negative_armor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vocalise schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:39:
Kleine update na een heavy gaming weekend...
Orianna is vast heel sterk maar niet voor mij weggelegd >.< Ik heb best aaridge games gewonnen met solo mid en dou met Blitzcranvk lees gemiddeld over 15 matches 12-2-13. Je bent bijna niet te ganken en na een kleine 5 akward potjes positioneer je jezelf en je bal best aardig, maar daarna toch even op de old trusty morgana gelogged en als een besst mensen verscheurd met WW en Lee in Bot 10 potjes lang.

Ik ben nu lvl 20 en mag mijn glyphs gaan kopen, dit gaat RP worden want mijn ip is gespendeerd, maar welk glyphs raden mensen aan?
ik denk dat je gewoon Runes bedoelt? en niet enkel glyphs

de meest basic runebuilds die je op 2 pagina's kan plaatsen en voor de meeste champs speelbaar zijn
en die ik de meeste newbies voorstel, heb het zelf ook ooit zo gedaan en heeft goede resultaten geleverd

Red marks : ArmPen / MagPen
Yellow seals : Flat Armor (Att Spd / Dodge )
Blue glyphs : MR/lvl (Flat MR / CDR / flat AP)
Quints : Movement speed (Flat health / Flat AP)
de tussenhaakjes zijn optionals voor later

je maakt dan gewoon 2 pagina's een met ArmPen vr AD champs en een met MagPen vr AP champs en dan heb je ongeveer 22000IP nodig om al die runes te kopen en een goeie basis om van te vertrekken
andere runes zal je later nog altijd kunnen bijkopen om specifiek je build op een bepaalde champ af te stellen
(dan is het wel handig van zo'n runepagebundel te kopen met RP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Over flat vs /lvl resist runes: ik neem altijd voor armor flat omdat je dan minder damage van creeps krijgt (lategame voel je die toch niet) en omdat je in de early levels veel afhankelijk bent van auto-attacks voor de damage. Zeker met junglen is flat armor vele malen beter. Bovendien vind ik armor HEEL makkelijk te verkrijgen, bij MR is dat een iets ander verhaal.

MR neem ik juist altijd /lvl omdat het breakpoint vrij snel bereikt is en het lastiger is om MR-items te stacken zonder je build heel erg aan te moeten passen.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-08-2024
Net 10/1/9 gespeeld met Fiddlesticks. Daarvoor Vladimir gespeeld, maar ik vind hem "meh". iemand tips voor hem? Ik heb gehoord dat hij degelijk underpowered is. Zo maar even Katarina kopen dan, nog 500 ip nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
arcanis schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:30:
Wat vinden jullie eigenlijk van de meerdere ninja tabi's build. Omdat elke paar 12% dodge geeft, dit stackt dan niet oneindig maar volgens mij is het nog 28% voor 3 paar.
Het stacked sowieso niet normaal.
The dodge formula is a multiplicatively cumulative formula. By default, each champion has a dodge modifier of 100, meaning they will be hit by every physical attack directed at them. Sources that modify the dodge stat are multiplied in sequence, reducing the previous dodge modifier by the given percentage.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:12

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

LikeAKing schreef op maandag 05 september 2011 @ 17:45:
Net 10/1/9 gespeeld met Fiddlesticks. Daarvoor Vladimir gespeeld, maar ik vind hem "meh". iemand tips voor hem? Ik heb gehoord dat hij degelijk underpowered is. Zo maar even Katarina kopen dan, nog 500 ip nodig :P
Vlad:
start met boots en 3 pots
hextech revolver is je eerste item
daarna spirit visage en boots upgraden naar cdr boots
crystal scepter
deathcap
Void staff en je revolver upgraden

hp/lvl seals, ap/lvl glyphs, flat ap quints, magic pen marks.

en: smartcast gebruiken voor je Q :D

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcanis
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06 10:25
djengizz schreef op maandag 05 september 2011 @ 17:46:
[...]

Het stacked sowieso niet normaal.

[...]

Bron
Dat snap ik maar zoals ik al zeg volgens mij blijft er nog 28% over in plaats van 36%, wat dus best wel veel is. Ik ga het toch maar eens proberen als ik weer een trynd en yi tegen kom op tt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
Smartcast? Telkens Shift ingedrukt houden is toch een pokke gedoe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

LikeAKing schreef op maandag 05 september 2011 @ 18:09:
Smartcast? Telkens Shift ingedrukt houden is toch een pokke gedoe :P
Reassign keys ftw :)

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
Hm, dat betekend dus dat "elke" skillshot in the game naar je cursor toe gaat als ik dat zo zal doen?
Dus bijvoorbeeld Brands "W" werkt precies hetzelfde als Karthus' "Q" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Jep, kan je per key instellen (QWER) dus hoeft niet voor iedere skill mocht je de een wel willen smartcasten en de ander niet.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 13:38
http://www.esl.eu/benelux...-Belgian-qualifier-info-/

5000 euries en een plek in de ESL mayor series

roept u maar

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
Even over nadenken. Met dingen als Vladimir's Q die je moet targeten, werkt dat dus alleen zodra je cursor op een enemy is?
Denk dat het wel lastig is Om Te smartcasten als je bijvoorbeeld Annie bent. Die Q+W+R als smartcast hebben... lijkt me in sommige gevallen onhandig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Kijk eens bij de datum, februari 2011...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

LikeAKing schreef op maandag 05 september 2011 @ 18:29:
Even over nadenken. Met dingen als Vladimir's Q die je moet targeten, werkt dat dus alleen zodra je cursor op een enemy is?
Denk dat het wel lastig is Om Te smartcasten als je bijvoorbeeld Annie bent. Die Q+W+R als smartcast hebben... lijkt me in sommige gevallen onhandig. :P
Vlads Q werkt idd alleen als je je muis op een enemy houd.
Voor Annie kun je bv instellen dat alleen je Q smartcast en W en R gewoon normaal blijven.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
lol waarom staat de signup nog open dan wtf ESL is FAIL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:24:
[...]

ik denk in heel uitzonderlijke gevallen zal het misschien gebeuren dat je MR onder de 0 gaat, maar lijkt me niet heel waarschijnlijk
Extreem voorbeeld for the lolz:
(http://clgaming.net/board...ter/index2.html#post18457)
Well I think I should point out that % MR reduction can reduce the enemy MR below 0 without any other reduction effects, Trundle's agony is the only % reduction skill I can think of right now, but it's 50% reduction at the last tick of the 6 seconds, it works based off CURRENT MR/AR when used, if the target had buffs to MR/AR when those buffs went away they would lose relatively more than that 50%.

[...]

Example 3: just for kicks, to show how bad it can get take master Yi with his base level 18 MR of about 50 (god forbid master yi is on your team), add the sona with aegis again, and say soraka too master yi now has 101 MR, Galio casts bulwark on Yi for 191 MR, and Yi then meditates reaching an OP 491 MR, Trundle ults on the last second of meditate, where bulwark is still effective, master Yi will at the last second lose 245.5 MR, if all his buffs leave him, sona/soraka dying or moving away and the like, Master Yi will reach nearly -200MR and his armor will be in a similarly bad state, if I'm rate -200 means you take triple damage, this is where a karthus/caitlyn any other carry with a nuke of some sort could probably one shot him. if he reached -200 MR that would 500% MR reduction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

blamauci schreef op maandag 05 september 2011 @ 18:35:
lol waarom staat de signup nog open dan wtf ESL is FAIL
Je moet de goede link hebben :)

Dat is deze: http://www.esl.eu/benelux...-Belgian-qualifier-info-/

En gefeliciteerd Nutral :)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
dan zit je 2 maanden thuis door vakantiejob en herexamens, begint de EQL Qualifier 2 dagen na je laatste examen en 1 dag nadat je op vakantie gaat :(

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
FikkieHo schreef op maandag 05 september 2011 @ 18:48:
[...]

Je moet de goede link hebben :)

Dat is deze: http://www.esl.eu/benelux...-Belgian-qualifier-info-/

En gefeliciteerd Nutral :)
ja ik had de link direct gekopieerd uit mijn browser dus nogal wazig dat ie niet klopte maar goed dan ben ik iig niet compleet gestoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

je kunt met flat pen er ook onder komen, bijv 60 flat pen op iemand die 30 resist heeft, blijft er -30 van over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Nutral schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:00:
[...]

je kunt met flat pen er ook onder komen, bijv 60 flat pen op iemand die 30 resist heeft, blijft er -30 van over.
Is gewoon echt niet waar. Heb het in een vorig topic nog nagezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
Fanatic_FS schreef op maandag 05 september 2011 @ 18:31:
[...]

Vlads Q werkt idd alleen als je je muis op een enemy houd.
Voor Annie kun je bv instellen dat alleen je Q smartcast en W en R gewoon normaal blijven.
Maar dat is lastig als je zo'n 20 verschillende champs speelt toch?
Hoe doe je dat? Bij controls ingame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

LikeAKing schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:40:
[...]

Maar dat is lastig als je zo'n 20 verschillende champs speelt toch?
Hoe doe je dat? Bij controls ingame?
ingame: Escape->Key bindings
en dan naar smartcast spell 1/2/3/4 waar nu shift+Q/W/E/R staat en dan veranderen.
Zit ook een handige knop om alles weer te resetten als je een andere champ gaat spelen.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
Ik speel nu als Annie. en tegen de enemy Talon. Die vent is echt behoorlijk overpowered hoor, mag van mij wel een nerf. En Annie's nerf van de afgelopen patch was dus nergens voor nodig. Ik kan niemand meer instakillen :'(

@Fanatic; hm kan het niet helemaal vinden :P
edit: oh en heimerdinger is ook behoorlijk irritant. Ik met mijn volle nuke + ik ben 2 lvls hoger brengt hem naar 50% hp, hij doet even zijn Q en doet mij naar 50% hp. Wat is er toch met Annie gebeurt :'(

[ Voor 27% gewijzigd door LikeAKing op 05-09-2011 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

psyy138

blackbulls.nl

oke ik ben ook weer beetje actief hiero :P weetje wat gaaf is voor zo nu en dan ,, 6vs6 in custom games :) (H)
maarja iemand oooit al 12vs12 gedaan?? volgens mij zover ik weet werkt da niet

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathology
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 11:55
Nou, mijn lag is blijkbaar alleen maar met morgana? De rest van de champions werken vrij prima, doch als ik een game met morgana speel is het niet te doen.

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Nu online

psyy138

blackbulls.nl

Pathology schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:02:
Nou, mijn lag is blijkbaar alleen maar met morgana? De rest van de champions werken vrij prima, doch als ik een game met morgana speel is het niet te doen.

:/
hoe kan da nou weer?

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathology
  • Laatst online: 18-09 11:55
Ik snap het zelf ook niet hoor haha. Maar ik ben blij. Ik had morgana pas gekocht en wilde haar steeds uitproberen en had dus die freezes, dacht echt dat het aan mijn internet lag en werd helemaal gefrustreerd. Mja kom ik er vandaag achter dat als ik Morgana niet speel dat er niets aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

psyy138 schreef op maandag 05 september 2011 @ 21:52:
oke ik ben ook weer beetje actief hiero :P weetje wat gaaf is voor zo nu en dan ,, 6vs6 in custom games :) (H)
maarja iemand oooit al 12vs12 gedaan?? volgens mij zover ik weet werkt da niet
6v6? hoe? max aantal spelers dat ik kan selecteren per team in custom is 5

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
Ik zit nu echt eventjes te twijfelen. Ik twijfel uit mijn runepage eventjes afmaken (magic resist per level) of Katarina/Karma kopen? of doorsparen voor Cassopeia. Moet even een "leuke of hard 2 play" champ vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nukidin247
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-08 22:24
Orianna was leuk en hard 2 play en hard 2 learn. Haar damage was te groot en is vet vaak generfed.
Nu is alles nog steeds hetzelfde behalve haar damage output en ratio's zijn veranderd :*(
Dus minder leuk...

[ Voor 5% gewijzigd door nukidin247 op 05-09-2011 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
Heb haar al, ze is inderdaad niet makkelijk, maar haar damage is niet al te groot nee, mits ze gefeed is natuurlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

nukidin247 schreef op maandag 05 september 2011 @ 23:20:
Orianna was leuk en hard 2 play en hard 2 learn. Haar damage was te groot en is vet vaak generfed.
Nu is alles nog steeds hetzelfde behalve haar damage output en ratio's zijn veranderd :*(
Dus minder leuk...
vet vaak generfed, l2readpatchnotes?
2 nerfs op orianna

Vladimir, Xin Zhao hebben vet veel nerfs gehad, maar Orianna zeker niet lol.

[ Voor 12% gewijzigd door Fanatic_FS op 06-09-2011 00:05 ]

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Rhodro, Saintvicious maakt je Jungle Janna populair! Je bent een visionair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nukidin247 schreef op maandag 05 september 2011 @ 23:20:
Dus minder leuk...
Vind haar echt niet zo hard to play hoor je hebt maar 1 skill shot, prima range, goede farm abilities, goede zoning, gamebreaking ult, aardige utility. En dan ook nog is gewoon goede damage. Zeker voor die nerfs was ze super OP. Toen ik haar kocht heb ik ook direct 10 games ofzo achter elkaar met haar gewonnen omdat gewoon geen andere mage zo goed was op mid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Nu online

psyy138

blackbulls.nl

Fanatic_FS schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:59:
[...]

6v6? hoe? max aantal spelers dat ik kan selecteren per team in custom is 5
moet je ff googlen, ik weet de site niet meer.
maar dan moet je je lol modden en dan kan je de team size aanpassen.
best gaaf ^^ maar wel druk

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydegart
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-04 11:41
Goed leesvoer voor iedere laner over het samenspel met de jungler:

http://www.solomid.net/guides.php?g=4959

Modern technology has its origins in an altogether non-practical search for useless knowledge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die ranked spelen moeten dat asap lezen. Gister Lee Sin jungle gespeeld, gaat Brand (onze mid AP carry) dood door een gank (nocturne + orianna). Het eerste wat hij zegt, 'nice ganks Lee Sin', terwijl hij de lane pushed.. en dan zelf geen wards neerlegt (hij ging op exact dezelfde wijze 3 of 4x dood).

Het moet toch niet gekker worden. Je gaat dood en het eerste wat je doet, is iemand anders de schuld geven.
Op top Cho'gath vs Nasus, waarbij ik Cho'gath voornamelijk zag pushen. Tja dan is een gank niet mogelijk.. Ook ging onze cho een aantal keer dood tegen onze nasus met trinity + bijna warsong @ 25 min in the game.

De enige die niet faalde was onze BoT (corki + janna volgens mij) waar ik een aantal succesvolle ganks heb kunnen plaatsen.

Te frustrerend voor woorden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

O, daar hoef je niet alleen een jungler voor te zijn.
Laatst moeten lanen samen met een nocturne (dat was al *zucht*) en hij ging continu onmogelijk hyperaggressief in. En ik liet hem zijn gang gaan. Iedere keer als hij dood ging was het mijn schuld omdat ik niet mee ging.

Grote jammer dan. Zulke mensen gaan bij mij heel snel op /ignore :)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 14:01
Ik zag inderdaad dat Runes niet verkrijgbaar zijn voor RP, zonde heb de afgelopen weken bakken IP uitgegeven aan hero's die ik wilde hebben/checken ect.
Ach dan maar de skins van Morgana kopen omdat die wel erg vet zijn en dan in het weekend een ip boost aanschaffen, ik zal vooral de magic runes pakken en flat ab quints, mijn hero's bestaan voor 88% uit casters/mages dus daar zal ik het meeste profijt van hebben.
Overigens hoe erg is het als je op morgana Teleport en ignite kiest ipv flash en ignite?
Ik vind mijn tp ideaal om even snel 2.5 k gold uit tegeven en terug te zijn voordat mijn creepwave er weer is maar ik hoor meer en meer dat ik eigenljik voor flash zou moeten gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe dan teleport/flash en laat je ignite weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 09:36:
Doe dan teleport/flash en laat je ignite weg.
Maar als ik geen iginte heb op Morgana mis ik serieus first bloods en early kills. Het gebeurd zoveel dat ik met een maatje sta te lanen, skillshot op target, je soil eronder en dan als de hero dan weg wil komen (d.m.v. flash bv O.o) skillshot iginte en killed. Dat zou ik niet willen missen.

De vraag is dan denk ik ook meer is flash zo goed dat ik mijn tp ervoor op moet geven? Ik spam redelijk heavy in de W op morgana bij punt 3 om zo 5 creeps per wave te clearen en gold te potten maar dat kost ook behoorlijk mana, ik had eerst zelfs standaard clarity en tp om maar te blijven farmen, maar flash lijkt me handig maar ik mis de spell nu niet echt.

Hoe zit dat in ranked of hogere normals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan hebben ze een guaranteed gank op je, want jij pushed met je pool en hebt geen flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
Je zou teleport niet nodig moeten hebben als morgana. Ze kan namelijk retehard pushen wat jou de tijd geeft om te recallen en terug te lopen. Zoveel xp/gold mis je daar niet mee en de items geven je weer een laning voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teleport is wel weer sweet voor ganks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 18:56

Flapmo

and back is gigi!

Zucht, ik heb me toch een serie faalpotjes gehad. Het irritante vind ik nog niet eens dat ik verlies door een stel feeders in een andere lane, of afk-ers. Nee, het irritante is dat ze mij de schuld gaan geven. Laatste potje, ik speel morde en heb > 200CK. 2e teamie heeft fucking 51 ck. Ik sta idd 0/4/0 omdat enemy team zwaar fed is en ik gewoon lanes ging pushen waar ze niet waren.

Rest staat vervolgens 3/12/6 4/15/x etc, gaan ze whinen dat ik de game verlies. Ik sta 0/4/0 gaan ze dan roepen. Dus ik zeg netjes dat ik ~170CK meer heb, dus iets van 2500gold meer at the very least. Dit is zeker 4-5 kills en ik heb nog steeds minder deaths, dus ook geen feed naar enemy team hiervoor. Daarbij genomen is een morde die geen early game krijgt het haasje (1 vd fed switcht lane vs mij) dus ik vertel dit en leg uit dat ik het nog best aardig doe.

Nee hoor, REPORT UNSKILLED.

@#(*&@^#*& idiots!

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
Iemand lijstje met de nieuwste free champs? Kan niet op de lol site hier op werk >.<

[ Voor 3% gewijzigd door Tjukkie op 06-09-2011 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 18:56

Flapmo

and back is gigi!

Sure, alstu.

Afbeeldingslocatie: http://riot-web-static.s3.amazonaws.com/images/news/Champion_Rotation_Cards/English/corki.jpgAfbeeldingslocatie: http://riot-web-static.s3.amazonaws.com/images/news/Champion_Rotation_Cards/English/ezreal.jpgAfbeeldingslocatie: http://riot-web-static.s3.amazonaws.com/images/news/Champion_Rotation_Cards/English/fiddlesticks.jpgAfbeeldingslocatie: http://riot-web-static.s3.amazonaws.com/images/news/Champion_Rotation_Cards/English/galio.jpgAfbeeldingslocatie: http://riot-web-static.s3.amazonaws.com/images/news/Champion_Rotation_Cards/English/katarina.jpgAfbeeldingslocatie: http://riot-web-static.s3.amazonaws.com/images/news/Champion_Rotation_Cards/English/malphite.jpgAfbeeldingslocatie: http://riot-web-static.s3.amazonaws.com/images/news/Champion_Rotation_Cards/English/poppy.jpgAfbeeldingslocatie: http://riot-web-static.s3.amazonaws.com/images/news/Champion_Rotation_Cards/English/rammus.jpgAfbeeldingslocatie: http://riot-web-static.s3.amazonaws.com/images/news/Champion_Rotation_Cards/English/shaco.jpgAfbeeldingslocatie: http://riot-web-static.s3.amazonaws.com/images/news/Champion_Rotation_Cards/English/soraka.jpg
Generated door de f2pgen tool made by Bananenspin

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
oeh, wat een leuke rotation. Kan ik eindelijk ezreal eens proberen. Fiddlestick was ik van plan om te halen. Shaco stond ook op de planning, maar heb het gevoel dat die lastig is om goed te spelen...

Ben bang dat in elk potje nu een katarina voorkomt en dat 90% niet weet hoe je haar goed countered :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wordt shaco en fiddlesticks proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
Ezreal!!!!!!!! Woot finally, ik kan niet wachten om een ab en een atp build te proberen!! Hoe awesome is dat, maar dan zal ik een flash/iginte proberen vanavond en misschien de lucidity boots ipv magic pen boots maar kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Vocalise op 06-09-2011 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
Vocalise schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:07:
Ezreal!!!!!!!! Woot finally, ik kan niet wachten om een ab en een atp build te proberen!! Hoe awesome is dat, maar dan zal ik een flash/iginte proberen vanavond en misschien de lucidity boots ipv magic pen boots maar kopen.
ab? atp?

Bedoel je AP en AD? of..

Iemand een copy/paste van een ezreal guide toevallig? Gare firewall @ work =_=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
Tjukkie schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 09:57:
oeh, wat een leuke rotation. Kan ik eindelijk ezreal eens proberen. Fiddlestick was ik van plan om te halen. Shaco stond ook op de planning, maar heb het gevoel dat die lastig is om goed te spelen...

Ben bang dat in elk potje nu een katarina voorkomt en dat 90% niet weet hoe je haar goed countered :(
Shaco is even wennen maar was een van mijn eerste buys na Yi en Morgana. Shaco is een toffe ganker in mijn ogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
Katarina dus uitproberen. Ik denk dat ik gewoon mijn Runepage af ga maken, 3k ip heb je toch zo weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Tjukkie schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:09:
[...]

ab? atp?

Bedoel je AP en AD? of..

Iemand een copy/paste van een ezreal guide toevallig? Gare firewall @ work =_=
Farm, bouw trinity force en verder gewone AD carry items, profit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
Vicarious schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:27:
[...]

Farm, bouw trinity force en verder gewone AD carry items, profit.
Ging beetje googlen en zag discussies over AP of AD Ezreals. Aangezien zijn skills op 1 of beide scaled, en het feit dat ezreal meerdere keren generfd/gebuffd is, welke build is momenteel meer geschikt?

Je zegt AD build. Dan scalen je Q en R hard mee, aangezien ze 100% AD scaling hebben, maar negeer je dan W en E? Ik kreeg namelijk meer de neiging om AP te gaan nadat ik zijn skills zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Direct voor trinity is niet zo chill. Je eerste trip terug wil je double of triple dorans hebben + boots. Beserker greaves / Merc Threads kun je op je 2e trip halen. Brutalizer is ook wel ok, meestal ga ik voor een BF sword + sheen. BF sword naar bloodthirster. Je wilt zoveel mogelijk AD opbouwen, BT geeft je 60+40. Daarna phage, en opgegeven moment die trinity. Daarna tja, iig een AD item of misschien zelfs een defensieve item, ligt eraan.

AP ezreal is faal, maar probeer 't maar zou ik zeggen. W is toch bagger en level je totdat je niets anders kan levellen. Q is je bread and butter dus ja check maar ff zou ik zeggen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axel101
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05-2021
Hmm zeer mooie rotation!

Corki,kat en ezreal stonden altijd al op de lijst om een keer gekocht te worden. Nu kan ik ze allemaal nog een keer gaan spelen en beslissen welke eerst komt.
Shaco was de eerste champ die ik ooit gekocht heb. Helaas heeft hij nog steeds veel bugs en klopt zijn ultimate niet.
Vind shaco vooral op TT erg leuk. Als je daar solo top hebt dan kan je vanaf lvl 3 of lvl4 zo snel en hard ganken dat je eigenlijk altijd FB hebt. Het is een kleine map en je kan door alle walls heen decieven.

League of Legends EUW: IBullit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:33:
Direct voor trinity is niet zo chill. Je eerste trip terug wil je double of triple dorans hebben + boots. Beserker greaves / Merc Threads kun je op je 2e trip halen. Brutalizer is ook wel ok, meestal ga ik voor een BF sword + sheen. BF sword naar bloodthirster. Je wilt zoveel mogelijk AD opbouwen, BT geeft je 60+40. Daarna phage, en opgegeven moment die trinity. Daarna tja, iig een AD item of misschien zelfs een defensieve item, ligt eraan.
BT moet je wel minions farmen. Hoe snel kan je die 40 stacks bij elkaar farmen? Met je W kan je geen minionwave clearen als je full AD gaat toch?

Even een berekening voor de nummerkrakers: zal je na 2x Doran's blade en AP runes met een bruzalizer meer damage kunnen doen dan een BF sword?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom ik zelden kies voor een BF sword (als je dit bij elkaar weet te farmen), 1ste trip terug is dezelfde reden dat ik niet direct een Needlessly large rod haal als een AP carry, en dat is lane sustainability.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je als AD carry in bot een BF sword bij elkaar farmed zsm is goed imho.
Aangezien je (Meestal) toch met een support bot zit en je dus al die lane sustain hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:31:
Aangezien je (Meestal) toch met een support bot zit en je dus al die lane sustain hebt.
Daar kun je alleen vanuit gaan in premades en ranked games, in soloq normals heb je vaak een compleet random team. Het hangt puur van die situatie af wat je bouwt.

Wat meestal wel werkt in soloq:
- Start met dorans blade
- First trip back dorans blade + lv1 boots
- Brutalizer
- Triforce (start met sheen, dan boots afmaken naar lvl 2 dan phage)
- Bloodthirster
- Als game nog niet voorbij is dorans shit verkopen en survivability of armorpen halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Met ezreal heb ik de neiging om toch wel snel voor een sheen te gaan, ook vanwege de extra mana voor je pool. Dorans blades koop ik alleen als het niet lekker gaat.
Hangt meestal af of ik lucidity of zerkers koop en de brutalizer koop ik meestal na mijn trinity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja sheen is wel lekker voor je E -> Q -> Auto attack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
Maar wat is nu zijn uitgangspunt? Een ability power of attack power hero of een hybrid?
De guides en ideen verschillen blijkbaar nogal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AD zonder twijfel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

trinity + ad, beetje cooldown reduction is handig. Later in de game kun je ook wat attackspeed/madreds kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Vocalise schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 12:14:
Maar wat is nu zijn uitgangspunt? Een ability power of attack power hero of een hybrid?
De guides en ideen verschillen blijkbaar nogal :)
Ik zou zelf puur AD gaan. Die w gebruik je dan alleen om je sheenproc te activeren en eventueel om een groep halfdode minions snel te clearen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:31:
Vreemd, als ik een normal game start op level 30, zie ik standaard instalockers. :') En dan nog carry's ook. Tryndamere/Caitlyn/Xin Zhao/Ashe, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:23

PromWarMachine

Forsaken Archer

Vicarious schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:36:
[...]

Daar kun je alleen vanuit gaan in premades en ranked games, in soloq normals heb je vaak een compleet random team. Het hangt puur van die situatie af wat je bouwt.

Wat meestal wel werkt in soloq:
- Start met dorans blade
- First trip back dorans blade + lv1 boots
- Brutalizer
- Triforce (start met sheen, dan boots afmaken naar lvl 2 dan phage)
- Bloodthirster
- Als game nog niet voorbij is dorans shit verkopen en survivability of armorpen halen
Mja, in het begin maakte ik ook vaak Sheen > Triforce op AD carries, maar ik ben er vanaf gestapt. Met Vayne / Tryn / Cait ga ik steeds vaker Zeal > PD > Bloodthirster. De volgorde is voornamelijk afhankelijk van de situatie. Bij Vayne wil je liever eerst AS en dan AD, terwijl je bij Tryn liever AD+crit eerst hebt.

Verder begin ik op Vayne altijd met boots + 3pots in plaats van dorans. 2 pots is ongeveer je hele leven op level 1~3. Dat is flink wat extra survivibility. Die heb ik hard nodig, want m'n tumble harrass wordt niet altijd gewaardeerd door de tegenstander. :+

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Yes, gewoon met ezreal AD gaan :) Die eerste burst die je doet bij een teamfight heeft iets te lange cooldown dat je toch alleen maar Q en auto attacks zit te spammen. En ik bouw hem meestal ook als Vicarious. Als we geen jungler hebbe, bouw ik een wriggle's om zo makkelijk jungle te clearen

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

ydegart schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 08:27:
Goed leesvoer voor iedere laner over het samenspel met de jungler:

http://www.solomid.net/guides.php?g=4959
QFT!

Geniale guide, verplicht leesvoer! Wie vanavond met mij wil spelen moet eerst deze lezen ;)

Overigens, wanneer gaat seizoen 2 van start? Ik ben nu terug naar brons gevallen, en wil weer richting goud. Wil wel graag een duo-que partner hebben :Y

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
@ hierboven: Morgana speel je met flash en ignite. Teleport is het niet waard voor een midlaner omdat je zo al snel naar beide kanten kunt gaan. Je mag misschien wel ergens een firstblood en 2-3 kills met een ignite gepakt hebben, vergelijk dat met het aantal keer dat je gered bent/iemand hebt kunnen redden/iemand gekilled hebt met je flash, dan zie je ook dat het zeker niet waard is om je flash op te geven.

@ hierboven: Als je genoeg gold hebt om een BF sword/needlessly in het begin te kopen, dan doe je dat gewoon. 3x dorans kiezen is enorm zwak in die situatie. Met die BF sword ga je pakken damage doen en de vijandelijke carry outlanen. 3x dorans is sowieso al teveel tenzij je echt zwaar harassed wordt, maar dan nog zou ik enkel 3 dorans pakken op een AP carry, de dorans blades zijn veel zwakker dan dorans rings door de nutteloze lifesteal <-> manaregen. BF sword > all, no discussion.

Seizoen 2 moet één dezer dagen starten. Morgen of overmorgen dus

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Laatst online: 18-09 10:17
Weet iemand toevallig wnr Dominion komt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm 30 dmg 300 health en 30% lifesteal oid? vs 45 dmg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:31:
hmm 30 dmg 300 health en 30% lifesteal oid? vs 45 dmg...
9% lifesteal en waardeloze items lategame die enkel backspace innemen.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Laatst online: 18-09 10:17
Ik vind doran's blades alleen nuttig met een wat minder goede start of als ik geld over heb wanneer ik recall. Ik vind het zinloos om niets te kopen als ik terug naar mijn lane ga en dan uiteindelijk weer terug te moeten om het item dat ik wouw te kopen. Stel je hebt 1.1k dan koop ik gwn wat doran's blades en pots+wards. Of als ik niet met boots ben gestart level 1 boots + 1 dorans blade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Hihi, ik speelde gister eens met karthus omdattie free was.
Ik gebruikte me Lux spellboek met zo veel mogelijk base ability power.
Op lvl 18 waren we hard aan het winnen en toen gebeurde het.

de PENTA-kill , nog nooit zo hard gelachen.

Ik won met 37-2-65 en 1175 AP :)

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetricCandy
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-10-2020

MetricCandy

MetricCandy

37-2-65 !!!!! wtf voor een pot was dat zeg????

en.... no screen no believe...

[ Voor 26% gewijzigd door MetricCandy op 06-09-2011 13:44 ]

MetricCandy - Btag: MetricCandy#1397

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
speedzor schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:32:
[...]

9% lifesteal en waardeloze items lategame die enkel backspace innemen.
Lategame waardeloos, early game (wanneer je ze koopt) gewoon de meeste bang for your bucks. Het maakt lasthitten easypeasy, je kan veel meer damage doen als je jungler komt ganken (en een kill oppikken) en in een normale game kun je nu eenmaal gewoon niet in 1x doorfarmen naar je BF sword. Dan heb ik liever die 300HP + een zooi damage zodat ik sneller kan farmen en kills kan oppakken zodat ik later na een gewonnen teamfight die BF kan halen. 3 is wat overdreven voor de blades, meestal stop ik bij 2. Dus start met dorans blade en na recall boots + nog een dorans.

Vergeet overigens ook niet dat je de helft van de goldcost van die dingen gewoon weer terugkrijgt als je ze sellt. Dus het kost je 950 gold voor 200 HP, 20 damage en 6%lifesteal maar je krijgt er weer 475 voor terug als je ze verkoopt om je BF te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Wanneer ik AD carry speel dan merk ik toch dat ik weinig problemen heb om door te gaan tot een instant BF. Het is over die situatie dat ik het heb, dan ga je geen dorans kopen maar direct een BF.

Als er redelijk wat pressure op de lane staat ga ik ook een dorans kopen, maar het idee van meer dan 1 dorans staat me zeker niet aan omdat je enkel maar je IE uitstelt. Wanneer de teamfights er komen en je vijand heeft net z'n IE, terwijl jij daar staat met je BF, Pickaxe en wat dorans, reken er maar op dat je die TF verliest

edit: de nieuwe champ rotation is nog niet live.
Er is nog geen reactie van riot (alhoewel het al 12 uur verder is), maar ik zie dit in het franse gedeelte staan:
Il semble effectivement que la nouvelle rotation ne soit pas en place, le problème a été remonté et je vous tiens au courant de l'avancée de la situation.
aka: ze zijn zich ervan bewust en houden ons up-to-date

[ Voor 27% gewijzigd door speedzor op 06-09-2011 14:00 ]

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:59

Zyppora

155/50 Warlock

Even een vraagje tussendoor, omdat we het toch over AD carries en de beste builds en zo hebben.

Ik ben zelf enorm voorstander van PD + BT op elke AD carry die je je maar kan verzinnen. Op Teemo zit dit dus standaard in mijn build. PD is goddelijk vanwege de mov spd, en de atk spd en crit chance zijn de 'extraatjes' die PD het geld waard maken. BT is AD + LS, wat gewoon een heerlijke combinatie is als je het mij vraagt. PD + BT is heerlijk om te chasen EN om te escapen. Ik probeer deze twee dan ook redelijk snel (ten minste voordat mid-game eindigt) af te bouwen.

Wat vinden jullie daarvan?

Daarnaast:
Ik begin mijn games stuk voor stuk met Doran's Blade. Bij mijn eerste back kijk ik altijd naar mijn gold om te beslissen wat te doen:
- heb ik meer dan 1650g -> BF Sword
- heb ik meer dan 1195g -> Zeal
- heb ik meer dan 920g -> Berzerker's
- heb ik minder -> Boots

Heb ik gold over -> hp pots (max 3)

Dit, tenzij ik word weggespeeld, dan ga ik voor Giant's Belt (bij meer dan 1110g) of Health Crystal, beide om uit te bouwen naar Frozen Mallet.

Ik heb ook standaard Exhaust/Ignite als spells. Vooral Exhaust is gewoon de meest veelzijdige spell in het hele spel. Ik ben de tel kwijt hoe vaak Exhaust mij gered heeft, of een kill bezorgd heeft (tower diver exhausten bijv. >:) )

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cvan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 20:59
Vicarious schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 00:30:
Rhodro, Saintvicious maakt je Jungle Janna populair! Je bent een visionair!
What what? Zit ie mijn ideeën te streamen? Waar blijft die verdomme credit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

MetricCandy schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:44:
37-2-65 !!!!! wtf voor een pot was dat zeg????

en.... no screen no believe...
Niet aan gedacht zal kijken of me maatje hem, en wij doen premades van 5 queen, dan krijg je standaard tegen je ook van die teams en we waren beetje tegen elkaar opgewassen.
Ging gelijk op tot wij een goede push hadden.
Gemiddeld duren ze dan ook rond de 50 minuten wat echt bizar is...

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zyppora schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:07:
Ik ben zelf enorm voorstander van PD + BT op elke AD carry die je je maar kan verzinnen. BT is AD + LS, wat gewoon een heerlijke combinatie is als je het mij vraagt. Ik probeer deze twee dan ook redelijk snel (ten minste voordat mid-game eindigt) af te bouwen.

- heb ik minder -> Boots
afhankelijk van wat ik heb of waarmee ik start volg ik wel gelijkaardige strategie voor veel AD carries
Ik heb ook standaard Exhaust/Ignite als spells."
hier zal ik meestal 1 chase/esc spell bij steken flash of ghost + exhaust of ignite, afhankelijk van welke champ
maarja PD+BT is een helse combo op heel veel AD carries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Zyppora schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:07:
Even een vraagje tussendoor, omdat we het toch over AD carries en de beste builds en zo hebben.

Ik ben zelf enorm voorstander van PD + BT op elke AD carry die je je maar kan verzinnen. Op Teemo zit dit dus standaard in mijn build. PD is goddelijk vanwege de mov spd, en de atk spd en crit chance zijn de 'extraatjes' die PD het geld waard maken. BT is AD + LS, wat gewoon een heerlijke combinatie is als je het mij vraagt. PD + BT is heerlijk om te chasen EN om te escapen. Ik probeer deze twee dan ook redelijk snel (ten minste voordat mid-game eindigt) af te bouwen.

Wat vinden jullie daarvan?

Daarnaast:
Ik begin mijn games stuk voor stuk met Doran's Blade. Bij mijn eerste back kijk ik altijd naar mijn gold om te beslissen wat te doen:
- heb ik minder -> Boots

Dit, tenzij ik word weggespeeld, dan ga ik voor Giant's Belt (bij meer dan 1110g) of Health Crystal, beide om uit te bouwen naar Frozen Mallet.

Ik heb ook standaard Exhaust/Ignite als spells. Vooral Exhaust is gewoon de meest veelzijdige spell in het hele spel. Ik ben de tel kwijt hoe vaak Exhaust mij gered heeft, of een kill bezorgd heeft (tower diver exhausten bijv. >:) )
Van Teemo weet ik het niet omdat ik hem speel zoals het hoort, AP, maar algemeen gesproken wil je gewoon die Infinity Edge rushen op de meeste AD Rangeds. Uitzondering hierop zijn Ezreal, Kog'Maw en mogelijks Vayne.

Je bent niet verplicht iets te kopen wanneer je terug gaat! Een Zeal gaat je echt geen noemenswaardig voordeel opleveren, maar het geeft wel een enorme setback t.o.v. de vijandelijke ranged carry die even doorspaart voor die B.F.
Berzerker's greaves wil ik nu nog mee instemmen, de mobiliteit maakt het verlies aan damage wel goed, maar hierna moet je zeker die B.F. rushen zodat je niet compleet outzoned wordt.

Een flash is een must op een AD Ranged, je bent te squishy en iedereen focussed je. Vaak wordt Exhaust hier ook op gepakt vanwege de defensieve mogelijkheid (nocturne die plots opduikt kun je exhausten) of offensief (een 2v2 in botlane bestaat uit een support en een AD ranged doorgaans. Als je hun carry exhaust, sluit je direct ook al hun damage af).

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
speedzor schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:58:
Wanneer ik AD carry speel dan merk ik toch dat ik weinig problemen heb om door te gaan tot een instant BF. Het is over die situatie dat ik het heb, dan ga je geen dorans kopen maar direct een BF.

Als er redelijk wat pressure op de lane staat ga ik ook een dorans kopen, maar het idee van meer dan 1 dorans staat me zeker niet aan omdat je enkel maar je IE uitstelt. Wanneer de teamfights er komen en je vijand heeft net z'n IE, terwijl jij daar staat met je BF, Pickaxe en wat dorans, reken er maar op dat je die TF verliest

edit: de nieuwe champ rotation is nog niet live.
Er is nog geen reactie van riot (alhoewel het al 12 uur verder is), maar ik zie dit in het franse gedeelte staan:

[...]

aka: ze zijn zich ervan bewust en houden ons up-to-date
In premades en toernooitjes zal je dat wel lukken, maar in soloq normal merk ik vaak dat:
- Er lang niet altijd een support bij je is in bot lane
- Die support niet altijd even goed is en jou slecht beschermt
- Je tegenstander weinig geeft om lasthits en continue jou harasst. In het geval van een sona tegen je kan zij je continue harassen terwijl hun AD carry veilig kan farmen.

In die gevallen duurt het echt een eeuwigheid om die fucking BF bij elkaar te farmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
M'n elo ligt wat hoger dan het gemiddelde, dus de setup heb ik niet echt problemen mee (skills van teammates dan weer wel). Dan nog zou ik maximaal 1, in uitzonderlijke situaties 2 dorans blades pakken. Een pickaxe van 975 gaat je ook helpen en het is weer een stap dichter bij de IE.

Die sona val je toch gewoon aan? Ze kan 1x haar Q doen en daarna heb je freehits voor 6 seconden. Uiteraard gaat een goede sona dit enkel doen wanneer ze 3 stacks op haar passive heeft en direct terugtrekken van zodra ze haar Q + autoattack gedaan heeft, maar dan is dat weer een fout van jullie kant. Je had sona nooit zo dicht mogen laten komen en al zeker niet het bosje naast jou laten overnemen.

De situatie waar je voor moet gaan is een ward in de river, de twee carries in de lane en de twee supports elk ongeveer halverwege het bosje tegen de muur. Wanneer er gehealed moet worden loopt de support wat dichter naar de carry, doet z'n ding en gaat dan terug.

Indien je een offensieve support zoals Alistar en Taric hebt, dan kan je de controle van de vijandelijke bush overpakken. Echter gaat een goeie support hier dan een ward in zetten zodat de vijandelijke carry jouw support kan harrassen indien ie in dat bosje komt.

TL;DR: 2 dorans maximaal (1 indien je niet start met een dorans) voor een AD ranged, ongeacht de omstandigheden waar je je in bevindt.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BT alleen als je je lane als bot domineert en dus ook zeker weet dat je hem vrij snel vol gestackt krijgt. Als je gezoned word of vaak geganked is het veel beter IE te gaan aangezien je daar veel meer zekerheid mee hebt en niet afhankelijk bent van je stacks op je BT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Een sona die jou harrassed moet je gwoon een paar goeie tikken geven, leert ze het vanzelf af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
speedzor schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:25:
TL;DR: 2 dorans maximaal (1 indien je niet start met een dorans) voor een AD ranged, ongeacht de omstandigheden waar je je in bevindt.
Volgens mij zijn we het redelijk eens hoor, ik haal ook vrijwel nooit 3x dorans blade. Enkele keer dat ik dat deed was toen ik met Garen aan het trollen was :P Ik stond geloof ik op 5 kills na 8 minuten toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Het is beter om een zeal te kopen dan je boots te upgraden aangezien die 8% morespeed minimaal 24movespeed zijn vergeleken met de 20 van boot upgrade.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben ook niet zo een voorstander van doran's items

doran's blade is in mijn opinie bijna enkel viable voor AD ranged carry en die speel ik bijna niet, ben meestal melee
op een teemo die ik wel speel, neem ik deze bijna nooit ook al zou die 100HP leuk zijn op hem, geef mij dan maar liever de ring en dan bouw ik hem wel iets meer hybrid of nog liever cheap item en pots omdat je meer sustain hebt dan

doran's shield is voor sommige tanky dps champs wel nog een ok start item, vooral als je ze nog niet 100% onder de knie hebt, mooie sustain early game maar heb meestal liever cheap item + pots omdat ik het gevoel heb dat als je je cheap item kan uitbouwen, je al onmiddellijk een voordeel hebt tov iemand die doran's shield zou gekocht hebben

doran's ring is zonder meer de beste doran's item en in mijn opinie de enige die het waard is om meer dan 1x te kopen, logischerwijs is dit enkel viable voor mages en een paar hybrid champs
in heel uitzonderlijke gevallen zou ik er tot max 3 stacken maar 2 lijkt me meer dan genoeg en op zich afhankelijk van wat je volgende item wordt zou ik het ook op 1 houden

meestal koop ik als startitems boots/regrowth pendant/dagger/long sword/meki pendant/cloth armor(jungle) + max health pots
beetje afhankelijk van champ maar :
regrowth pendant into philosophers stone
dagger into zeal
long sword into brutalizer
meki pendant into tear of the goddess
cloth armor into madred's razor
en ik heb hier geen wiskunde achter zitten maar ik heb het gevoel op termijn dat een doran's item je een achterstand in build geeft omdat je hem niet kan uitbouwen en toch moet verkopen met verlies, terwijl iemand die met een gewoon item begint van zodra hij die kan uitbouwen al een voordeel heeft tov een speler met een doran's item
dit hangt natuurlijk van het feit af dat als de doran's speler door zijn vroege goeie stats een kill kan oppikken hij wel een goeie koop heeft gedaan en het uiteindelijk wel rendeert, maar om te kunnen aantonen dat het puur aan het verschil in stats ligt en niet in skills is een beetje moeilijk

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Fanatic_FS schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:07:
Het is beter om een zeal te kopen dan je boots te upgraden aangezien die 8% morespeed minimaal 24movespeed zijn vergeleken met de 20 van boot upgrade.
Om van blootvoets naar level 2 boots te gaan ben je 975 gold oid kwijt. Hiermee ben je van van +-310 naar 390 speed gegaan (afhankelijk van champion en masteries/runes).

Zeal (1195 oid) geeft een 8% speedboost. Op een 310 basespeed is dat een speed van 335, minder dan level 1 boots.

Zeal koop je na een IE, vroeger is een verspilling van geld.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

speedzor schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:18:
[...]

Om van blootvoets naar level 2 boots te gaan ben je 975 gold oid kwijt. Hiermee ben je van van +-310 naar 390 speed gegaan (afhankelijk van champion en masteries/runes).

Zeal (1195 oid) geeft een 8% speedboost. Op een 310 basespeed is dat een speed van 335, minder dan level 1 boots.

Zeal koop je na een IE, vroeger is een verspilling van geld.
Lees aub, ik zeg boots upgraden wat je +20 move spd geeft, niet zeal ipv boots.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Fanatic_FS schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:29:
[...]

Lees aub, ik zeg boots upgraden wat je +20 move spd geeft, niet zeal ipv boots.
Dan is het goldverschil nog groter. Als ik goed kan lezen dan had hij het over beginitems en ging het over het item dat hij zou kopen moest hij geld hebben.

Waarop ik zeg: als ie geld genoeg heeft voor een zeal, wacht dan met kopen en spaar voor een BF. Heb je genoeg voor greaves dan mag je daarvoor gaan, de mobiliteit is goed. Hij geeft zelf aan dat hij nog geen boots heeft in die situatie, je kan niet magisch een onbestaand item upgraden.

Heb je geld genoeg voor een zeal maar nog geen boots & IE, dan koop je die zeal gewoon niet.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:59

Zyppora

155/50 Warlock

En wat als ik geen IE koop? ;)
Misschien staar ik me er wel blind op hoor, maar een BT is 'clean' al een redelijk goed item. De stacks zijn mooie extras die je met een beetje defensief lanen vanzelf opbouwt (ik rush BT zelf niet, maar BF en Vamp Scepter wel). Ik vind het zonde om mijn volledige early-game te moeten sparen om maar aan een IE te komen.

IE is 3830g. Daar kan ik andere dingen mee doen die interessanter zijn imo:
BF Sword (1650g)
Zeal (1195g)
Vamp Scepter (450g)
Boots (350g)

En dan houd ik nog zo'n 200g over, terwijl ik een hele zwik mov spd heb, lifesteal, en atk spd, en goede uitbouwmogelijkheden. En wat lever ik in? Extra crit damage, 35 AD en 15% crit chance. Is het dat waard? Ik vind eigenlijk van wel. Zeker die mobiliteit is erg lekker om te hebben.

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i agree, al is het maar omwille van de vamp scepter
die zorgt voor long term sustain die een IE niet kan geven
damage output = attspd * ad
dus die zeal zal al een deel van de mindere ad opvangen, die mov spd is onbetaalbaar
en aangezien je die zeal al hebt en de componenten van BT kan je maar beter eerst die BT afmaken want dat levert je enkel voordeel op naarmate ie stackt en als je al een zeal hebt die je kan uppen nr PD dan stackt je BT vlug vol die dan ook meer AD heeft dan de IE + tot 25% lifesteal wat niet verwaarloosbaar is
en dan IE bouwen kan nog steeds :)
Pagina: 1 ... 23 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.