[PC] League of Legends - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 43 Laatste
Acties:
  • 115.598 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44
Corki is zeker beter dan MF, ook een HEEL stuk moeilijker, positionering is met hem een heel stuk belangrijker voor zijn damage. MF is een stuk veiliger en makkelijker om te spelen, en heeft toch nog een heel goed late game potentieel.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
meer mensen problemen met inloggen? hij blijft hangen op gegevens op halen van server :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:23

Hu9o

Schokkend

mss dat nu de 'scheduled down time' begonnen is?

En dat betekend dan ook dat de elo wordt gerest en de banners worden uitgedeeld

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hu9o schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 14:04:
mss dat nu de 'scheduled down time' begonnen is?

En dat betekend dan ook dat de elo wordt gerest en de banners worden uitgedeeld
op zaterdag middag :|?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jup ook inlog problemen hiero :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydegart
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-04 11:41
NA werkt prima op dit moment.

Modern technology has its origins in an altogether non-practical search for useless knowledge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vexanthrope
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-10-2023
badboyqxy schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 13:58:
meer mensen problemen met inloggen? hij blijft hangen op gegevens op halen van server :S
Misschien hebben ze wel een Diginotar ssl certificaat ;)

[ Voor 65% gewijzigd door vexanthrope op 03-09-2011 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
vexanthrope schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 14:13:
[...]

Misschien hebben ze wel een Diginotar ssl certificaat ;)
:O dadelijk ben ik nog mijn ip en mijn rp kwijt :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vexanthrope
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-10-2023
Jozrael EUW forum 03-09-2011 until 04-10-2011:
Hello Summoners,

Unfortunately we encountered a serious platform issue that has kicked players out of game and off of the platform, and they are unable to login. We have an Operations team triaging at the moment, and we will provide more information here as it comes to light.

We apologize for the inconvenience. I apologize for the lack of translation at this hour.
src: http://euw.leagueoflegends.com/board/announcement.php?f=10

[ Voor 6% gewijzigd door vexanthrope op 03-09-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Lol! Gistetrper ongeluk ranked gequeed, ik was lam, verloor.

In mijn rage/tilt mezelf naar 1470 gefaald ofzo.

Ik las op reddit zo'n zelfde verhaal. Fuk my lol life....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlantisx
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-07-2021
Iemand nog aan het trollen @ EU east tijden downtime ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
atlantisx schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 14:43:
Iemand nog aan het trollen @ EU east tijden downtime ?
Wilde ik net gaan doen maar die kleine wil toch maar niet slapen :+

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
Tribunal is terug! :)

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlantisx
Garen free to play terwijl je trolled op eu east is te erg xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
atlantisx schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 15:53:
Garen free to play terwijl je trolled op eu east is te erg xD
Eens. In mijn iets van 5de garen game OOIT (vroegah met free2play ook wel eens geprobeerd en gefaald, toen was hij nog niet gebuffed), en ik haalde iets van 8/1/4 in 20 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetricCandy
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-10-2020

MetricCandy

MetricCandy

west weer terug samen met de grote vriend... de rij...

MetricCandy - Btag: MetricCandy#1397

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
sivir en shen komen met buffs. Shen komende patch, sivir gaat voor later zijn

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Tryn is toch verassend leuk, en met de aanpassingen heb je echt geen volle crit runepage meer nodig. Het gaat veel beter met Armor Pen/Attack Speed tegenwoordig, maar ik geef de voorkeur aan lanen met hem. Ik ben nog niet echt op een ideale build met hem, veel items werken op zich goed, maar ik heb wel echt altijd IE + PD, daar kan hij toch echt niet zonder mee. Hij is verassend goed in de lane dankzij zijn Q, maar heeft toch echt problemen vs 2x ranged. Je bent afhankelijk van je auto attacks voor je heals, dus als je gezoned word, moet je toch echt defensief gaan spelen. Stiekum farmen, grote items kopen en dan steamrollen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 13:38
ik zoek nog 3 man voor Go4LoL morgen om 15:00 uur

als je mee wil doen laat het me weten
dan invite ik je voor het team

Edit: nog 2 man
Speedzor en Lollerpwn doen al mee

[ Voor 18% gewijzigd door blamauci op 03-09-2011 22:02 ]

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Soms moet je avonds laat voor de verandering dit soort potjes spelen:

Afbeeldingslocatie: http://www.fikkieart.nl/Pics/garennn.png

Erg leuk om iedereen te turret diven :) Met die Karma kan je goed chasen en geeft net dat kleine beetje extra shield die je tegen heimers grenade nodig hebt. En ja ik heb vrij weinig MR aangezien die Kennen nooit echt wat deed in teamfights :)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Ik pak meestal gewoon merc treads, dan heb je ook wat extra MR. Die boots of swiftness heb je niet echt nodig met speedboost van silence en ghostblade lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:23

Hu9o

Schokkend

Zijn er nog mensen die de 5x5 ladder willen pushen om zilver te halen voor de deadline?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
ik wil altijd wel, laat het wel op tijd weten zodat het niet telkens 23:30 is dat we pas beginnen

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Hu9o schreef op zondag 04 september 2011 @ 10:34:
Zijn er nog mensen die de 5x5 ladder willen pushen om zilver te halen voor de deadline?
Zilver haal ik niet meer, maar ik wil jullie op zich wel helpen als ik er ben. Gil maar in got chat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jullie algemene runes zouden moeten kiezen voor AD carry en AP carry, welke zouden jullie dan nemen?
Voor AD speel ik meestal Ashe/Miss Fortune/Caitlyn en voor AP zijn dat Annie/Veigar/Brand.

Ik heb op dit moment veel magic en armor penetration runes en manareg/lvl. Dit zijn ook bijna mijn enige runes, de rest van IP uitgegeven aan nieuwe champions. Ik heb nu wel zo'n 8k IP weer staan en voorlopig hoef ik geen nieuwe champions, dus ik wil graag mijn basis runes versterken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 12:37:
Als jullie algemene runes zouden moeten kiezen voor AD carry en AP carry, welke zouden jullie dan nemen?
Voor AD speel ik meestal Ashe/Miss Fortune/Caitlyn en voor AP zijn dat Annie/Veigar/Brand.

Ik heb op dit moment veel magic en armor penetration runes en manareg/lvl. Dit zijn ook bijna mijn enige runes, de rest van IP uitgegeven aan nieuwe champions. Ik heb nu wel zo'n 8k IP weer staan en voorlopig hoef ik geen nieuwe champions, dus ik wil graag mijn basis runes versterken.
AD:
Armorpen reds
Armor yellows of manarege/lvl omdat AD carries in het begin vrij mana-hungry zijn.
Magicres/lvl blues
Armorpen quints

AP:
Magicpen reds
Manaregen/lvl yellows
AP/lvl blues
Flat AP quints

[ Voor 4% gewijzigd door Vicarious op 04-09-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightstyle
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09-2021
Moet zeggen dat ik zeer teleurgesteld ben in Riot. Ik wist dat de Mac client niet hun hoogste prioriteit was, maar vanaf 6 september stoppen ze er helemaal mee. Geen support meer in iedergeval voor de mac.
Ze zeggen dat het heeft te maken met Dominion wat niet op deze client kan draaien.
Ik weet dat mac's niet super geschikt zijn voor games maar zo zwaar is lol nou ook alweer niet. Weet niet waar Riot hun programeurs vandaan halen maar krijg het idee dat ze slecht zijn met vooruit plannen.
Over the past 13 months we have been working with another company on a Mac version of LoL. We have been silent because both companies have been exploring every possible avenue to ensure the Mac version is up to Riot standards. So far we have been unable to ensure a consistent quality bar across platforms. At the heart of the issue is our rapid update cycle, where we make regular balance changes and content updates. We currently develop on the PC, but since the plan was for the Mac to share servers, we believed that a Mac version that was frequently unavailable was not up to Riot standards. For that reason we have severely limited the number of participants in Mac testing.

We are regretfully going to shut down the Mac Beta client indefinitely starting 12:00 AM PT on September 6, 2011. We realize our current approach regarding the Mac platform won't guarantee the quality and frequent updates we deliver today on the PC and are expected by our player community. We will continue to investigate the opportunity to provide player access on the Mac Platform in the future that aligns with our service and content update standards. We are committed to building a solution that will work on the Mac in the long run, but it will take some time. Additionally, testers that have utilized the League of Legends store during the Beta can either continue playing the PC version of the game, or receive a full refund on RP purchases made (which would close out the account). Details of the refund program will be communicated to these players via email. As a result of this situation, Riot would like to give all active participants in the Mac beta a code that unlocks the Champions Pack, as a token of appreciation for the time they have dedicated to helping us evaluate the Mac client and our sincere apology for not being able to have the testing work out as originally planned. To qualify for the reward, you must have a majority of your logins come from the Mac client, and you must login to the Mac client and click on the Store button between Friday, September 2 and Tuesday, September 6. Rewards will be added to the accounts of verified testers by the end of September.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noobvraag, maar kan een mac niet doen alsof hij een xp pc is? Soort van dosbox achtig iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

of gewoon bootcamp gebruiken :) maar dan moet je natuurlijk wel telkens switchen. Ook niet ideaal.

[ Voor 51% gewijzigd door FikkieHo op 04-09-2011 13:06 ]

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Laatst online: 08-09 13:38
Speedzor Lollerpwn nukidin en dutchyfalcon jullie hebben een mailtje gehad van mij vanuit de ESL site
het kan zijn dat ie tussen de ongewenste mail staat bij mij zelfs met een smartscreen waarschuwing maar het komt echt van mij kunnen jullie hier AUB snel op reageren

edit: met reageren bedoel ik dus je summoner name instellen op ESL en de clan tag invullen anders kan ik ons niet aanmelden voor Go4LoL

[ Voor 20% gewijzigd door blamauci op 04-09-2011 13:50 ]

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
ik heb geen mail van je gekregen. Kun je anders de link geven waar ik de summoner name en clan tag kan instellen? (wat is de clantag?)

@nukidin: thanks, heb het ingevuld. Moest je het niet gezien hebben: je kunt bij de settingspagina ook je GameAccount ID invullen (aka: je summoner name)

[ Voor 36% gewijzigd door speedzor op 04-09-2011 14:44 ]

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nukidin247
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-08 22:24
speedzor schreef op zondag 04 september 2011 @ 14:05:
ik heb geen mail van je gekregen. Kun je anders de link geven waar ik de summoner name en clan tag kan instellen? (wat is de clantag?)
Clantag: GoT
site: esl.eu

Dan moet je gewoon inloggen, muis over je naam houden en naar settings.
daar kun je GoT neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlantisx
50 minuten wachten voor een forfeit >.>

[ Voor 133% gewijzigd door atlantisx op 04-09-2011 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
blamauci schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 21:40:
ik zoek nog 3 man voor Go4LoL morgen om 15:00 uur

als je mee wil doen laat het me weten
dan invite ik je voor het team

Edit: nog 2 man
Speedzor en Lollerpwn doen al mee
Ik zie dat jullie tot de tweede ronde zijn gekomen, nice :) Hebben jullie de 2 matches opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 18:56

Flapmo

and back is gigi!

Vicarious schreef op zondag 04 september 2011 @ 19:31:
[...]

Ik zie dat jullie tot de tweede ronde zijn gekomen, nice :) Hebben jullie de 2 matches opgenomen?
En nu weer verloren tegen team international feeding ;(

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-08-2024
Heb speciaal een account aangemaakt omdat ik een LoL topic zag. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
fijn had net een cheater in me potje. een leblanc die 20.000 ability power had :S
wist niet goed hoe deze te reporten dus maar onder unskilled player gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
badboyqxy schreef op maandag 05 september 2011 @ 00:14:
fijn had net een cheater in me potje. een leblanc die 20.000 ability power had :S
Van alle reports, is net unskilled diegene die niet gepakt mag worden. Deze worden niet naar gekeken, maar worden gebruikt om het matchmaking systeem te optimaliseren.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetricCandy
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-10-2020

MetricCandy

MetricCandy

van zo iets uitzonderlijks zou ik een screenshot maken en een support ticket openen.

Dit is iets heel bijzonders namelijk!

MetricCandy - Btag: MetricCandy#1397

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
badboyqxy schreef op maandag 05 september 2011 @ 00:14:
Tenzij die Leblanc een werknemer van Riot is, lijkt dit me eerder een bug dan een cheat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:03

Dreanor

Joene

De vraag is dan ook, 1 shot Leblanc iedereen of was ze gewoon normaal aan het damage dealen?

Als ze echt zelfs je tank 1 shot = cheat, zo niet dan display bugg.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Ligt het aan mij of zijn er steeds meer bugs in lol de laatste tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Eerlijk is eerlijk, ik heb geen lasta van bugs de laatste tijd, de client draait vrij netjes, geen problemen tijdens loaden of tijdens spelen.

Had gister een episch potje als Tryndamere. early game werden we vrij hard gestompt, het hele vijandige team had FLash + Ignite (jep early game kills hoggen), maar ze hadden geen late game champions. Ik kreeg de kans om wat kills te maken, lekker minions + jungle farmen, en ik had echt mijn hele build compleet, bestaande uit:

2x PD, IE, BT, BC en Ghostblade. En alle elixers actief.

Ik weet nog wel dat ik hun Miss Fortune besprong vanuit de jungle: Spinning Slash -> 2 shotted.

De reactie: DUDE WTF!? Hij was dood voor hij tijd had te reageren, echt geweldig. Zo mooi om te zien hoe mensen compleet bang van me waren geworden, ik hoefde maar op ze af te lopen en ze sloegen al op de vlucht. Niet echt handig, want ik had mijn team achter me aan lopen, dus Mocking Shout -> Aced. Helaas net geen Penta.

Ik ben even de naam kwijt, maar het Tenacity item dat Attack speed en crit % geeft, is echt goddelijk op Tryn early game, en zorgt ervoor dat je ult een stuk veiliger te gebruiken is.

Hij is toch met stip mijn favo carry. Toch is hij niet zo heel makkelijk te spelen, ignite counterd je altijd, gewoon heel erg hard en een goede Malzahar maakt je genadeloos af (ik zei een goede :p). Als je early game niet de kans krijgt te farmen/killen, ga je het late game erg moeilijk krijgen, omdat je dan niet genoeg items en damage doet. Wat ik heb gemerkt, om dan towers te killen en je ult daarvoor te (mis)bruiken, werkt erg goed, om toch nog een game in jouw voordeel te beslechten. Dankzij je hoge base movespeed en Spinning Slash, kan je vrij makkelijk ontsnappen ook nog.

@Draenor: Leblanc heeft een gigantisch burst gehalte. Ze heeft de hoogste single targer/burst damage in de game, zeker als ej een competente speler hebt die smart cast goed gebruikt:

Q -> R -> E -> W je bent een seconde of 5-6 gesilenced, dus je stuns e.d. kan je wel vergeten, je bent daarna geslowed/snared en met haar W kan ze nog eens op je springen, om daarna veilig de aftoch te blazen. Er zijn -geen- cheats in LoL, want dan zou de client server side aangepast moeten worden. Tot op heden is dat gewoon nog niet gelukt. Als LeBlanc een beetje Magic Pen heeft + Deathcap, kan ze alles in 1 burst plat krijgen, zeker early/mid game.

Working as intended, niet meer, niet minder.

[ Voor 16% gewijzigd door Nazanir op 05-09-2011 09:49 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baristo schreef op maandag 05 september 2011 @ 09:22:
Ligt het aan mij of zijn er steeds meer bugs in lol de laatste tijd?
lee sin land speed record ooit gezien?
wanneer ie zn kick land op een champ die teleport en het tweede deel triggert wanneer die net opbeamt?
dit is vr mij toch buggy, zou niet mogelijk mogen zijn maja..

op youtube staan nog paar grappige fimpjes:
rammus land speed record (is anders ook wel grappig maar niet echt bug)
teleport gank wtf
master escape artist singed (deze is hilarisch wanneer hij op het einde akkoord gaat om 1v5 te doen en ze zeker paar minuten nodig hebben om hem eindelijk te pakken te krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:03

Dreanor

Joene

@Nazanir
Ik weet dat Leblanc hoge burst heeft, maar een tank met 1 spel (= 1 shot) killen is niet mogelijk. Ja, haar combo, als ze alles raakt hit hard, maar een tank gaat er niet dood aan.

Maar dat was mijn post ook niet voor bedoelt. Ik reageerde op de mogelijke cheater met 20.000 AP op Leblanc. Als dat getal klopt, dan kan ze alles en iedereen met 1 shot, 1 skill, killen. Dus als ze dat niet deed is het een display bug!

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand dit weekend, en dan vooral gisteren, last gehad van freezes ingame. Heb het af en toe gehad dat ik stilstond voor 2-3 seconden terwijl de rest van het internet het wel bleef doen.

Zaterdag Leona gekocht en wat mee lopen spelen. Vind haar echt leuk om te lanen, ze is vrij stevig en deelt nog redelijk wat damage uit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydegart
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-04 11:41
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:23:
Heeft er iemand dit weekend, en dan vooral gisteren, last gehad van freezes ingame. Heb het af en toe gehad dat ik stilstond voor 2-3 seconden terwijl de rest van het internet het wel bleef doen.

Zaterdag Leona gekocht en wat mee lopen spelen. Vind haar echt leuk om te lanen, ze is vrij stevig en deelt nog redelijk wat damage uit ook.
Gisteren tijdens één game had ik last van enorme latency pieken: regelmatig schoot het van 50 naar 1000/2000ms. Ik had geen downloads openstaan en in windows taakbeheer zag ik de pieken niet terug.

Modern technology has its origins in an altogether non-practical search for useless knowledge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodyus
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 11:35
ydegart schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:31:
[...]

Gisteren tijdens één game had ik last van enorme latency pieken: regelmatig schoot het van 50 naar 1000/2000ms. Ik had geen downloads openstaan en in windows taakbeheer zag ik de pieken niet terug.
Me too.. Liep niet helemaal lekker gisteren met de servers van Riot imo.. Gelukkig is er dan altijd nog mijn NA-account, maar daar heb ik ook standaard een ping van 90 of hoger.. xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
Even een vraagje tussendoor :P Welke champs spelen jullie voornamelijk? Ik speel opzich best vaan Teemo, Nocturne, Akali, Annie, Brand, Malzahar, Anivia, en als ik moet tanken Singed.
heb bijna 3150ip btw, even kijken wie ik ga kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodyus
Ik speel vooral met Akali (geweldige killstealert, me likey :P), Karthus, Alistar en Cottontail Teemo :P

Ik begrijp niet dat ik Akali niet vaker zie (ben dan nog maar lvl 20, maar toch). Het is echt een geweldig leuke char.. Misschien maar beter dat we haar niet zo vaak tegen komen dan haha xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Laatst online: 16-09 14:41
(jarig!)
speel zelf op het moment nog altijd met Caitlyn en Brand. Ben nu bezig met Talon en Singed.

Singed vooral gekozen omdat hij behoorlijke damage kan doen, en ik nog altijd een tank nodig heb voor ranked games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Akali is meer een pubstomper. Ze is heel gevoelig voor CC, geen goede escape, en bijzonder kwetsbaar voor AoE. Je Shroud maakt je wel ontzichtbaar, maar alles wat AoE/Skillshot is, raakt je nog wel gewoon. Je hebt early game een hele slechte laning phase en moet het hebben van je kills. Pas vanaf level 6 kan je goed initiaten, maar voor een assassin, ontbreekt het haar aan een goede chase/escape skill. Kijkende naar bijv Kassadin, LeBlanc, die beide een hele mooie Flash/Dash skill hebben en beide beschikken ze over CC (Silence/Slow/Snare), daar schiet Akali toch echt te kort in.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodyus
Nazanir schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:46:
Akali is meer een pubstomper. Ze is heel gevoelig voor CC, geen goede escape, en bijzonder kwetsbaar voor AoE. Je Shroud maakt je wel ontzichtbaar, maar alles wat AoE/Skillshot is, raakt je nog wel gewoon. Je hebt early game een hele slechte laning phase en moet het hebben van je kills. Pas vanaf level 6 kan je goed initiaten, maar voor een assassin, ontbreekt het haar aan een goede chase/escape skill. Kijkende naar bijv Kassadin, LeBlanc, die beide een hele mooie Flash/Dash skill hebben en beide beschikken ze over CC (Silence/Slow/Snare), daar schiet Akali toch echt te kort in.
Hmm, als je het zo stelt dan begrijp ik ineens waarom ik Akali zo weinig zie xD
Maar op level 20 ben ik met Akali toch echt nog wel heer en meester.. Maar ben nu dus bang dat ik dat in de ranked games niet hoef te verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
bloodyus schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:50:
Maar ben nu dus bang dat ik dat in de ranked games niet hoef te verwachten...
Als je niet op het hoogste level speelt is elke champ viable.

Je hebt namelijk nog zo veel fouten in je gameplay (nofi) dat die over het algemeen zwaarder wegen dan de eventuele beperkingen van je champion keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Akali is erg afhankelijk van de rest van je team. Je team moet genoeg afleiding bieden en CC hebben zodat de focus niet op Akali komt te liggen. Maar als dit lukt heeft ze wel een enorme burst damage.

Zeker in de levels onder de 30 is Akali super sterk omdat vrijwel niemand weet hoe je goed met haar om moet gaan en er te weinig teamplay is. Als je zelf goed kunt last hitten met Akali en zorgt dat je voor in de levels 6-10 een paar kills pakt, ben je mid-game bijna niet meer te stoppen. Dit weekend nog 18/6/9 o.i.d. gegaan met haar, waarbij veel deaths te wijten waren aan arrogantie van mijn kant :P Dat was dan met spelers met lvls tussen de 25 en 30.

Kassadin ben ik echt heel slecht mee, maar misschien toch weer eens een poging mee doen. Iemand een goede core build voor hem? :) LeBlanc heb ik niet maar kan inderdaad ook verschrikkelijk bursten.

Overigens kan Akali prima Ranked, zie Westrice (die echt eng goed is met haar, mijn grote voorbeeld :P). Maar het hangt wel behoorlijk af van je teamcompositie. Akali past niet in elk team even goed.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodyus
Okay, dank voor de reacties.. Zou wel zonde zijn als ik, door het teambelang in Ranked, uiteindelijk (haast) nooit meer met Akali zou kunnen spelen..
Zijn er nog meer van dit soort characters, die je eigenlijk niet ziet in Ranked games omdat ze te zwak zijn ivm andere champions?! Dan hoef ik die iig niet te spelen.

Ik begrijp dat Riot champions probeert te balanceren, dus dat iedere champion op een gegeven moment weer 'in the picture' kan komen voor Ranked games. Dus ik vraag nu naar de zwakste chars van dit moment. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

bloodyus schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:04:
Okay, dank voor de reacties.. Zou wel zonde zijn als ik, door het teambelang in Ranked, uiteindelijk (haast) nooit meer met Akali zou kunnen spelen..
Zijn er nog meer van dit soort characters, die je eigenlijk niet ziet in Ranked games omdat ze te zwak zijn ivm andere champions?! Dan hoef ik die iig niet te spelen.
Er zijn wel meer champions die 'men' doorgaans te zwak vindt, of juist waarvan men vindt dat er betere alternatieven zijn om te spelen. Maar Riot werkt constant aan de balance dus dit kan elk moment veranderen. En ook al zou je Akali niet in Ranked spelen, het blijft een prachtige champion om mee te spelen. En door met veel champions te spelen weet je ook wat ze kunnen en hoe je ze tegen kunt houden.

Ik zou niet allemaal champions achterwege gaan laten puur en alleen om Ranked. :) Dat is zonde voor de fun, maar ook qua kennis niet gunstig.
Ik begrijp dat Riot champions probeert te balanceren, dus dat iedere champion op een gegeven moment weer 'in the picture' kan komen voor Ranked games. Dus ik vraag nu naar de zwakste chars van dit moment. :P
Echt super zwak zitten ze er niet in, het is meer dat er over het algemeen betere champions zijn. Als je een idee wilt hebben van welke doorgaans zwakker geacht worden, kun je het beste kijken naar Tier lists.

Een goed uitgangspunt is http://www.rog.clgaming.net/ daarbij. Champions die niet eens voorkomen in de Tierlist zijn champions die door velen vermeden zullen worden. Maar één ding: neem deze lijsten altijd met een korreltje zout. De lijst wordt bijgehouden door mensen met 2000+ ELO. Champions die op dat niveau niet werken, kunnen prima werken op bijvoorbeeld 1200. Er zijn helaas teveel mensen die zich geheel blind staren op die lijst en denken dat champions die daar laag of niet staan, geheel ruk zijn. Dat is gewoon niet zo. :)

Ik zelf zou de lijsten geheel vermijden, tenzij je op het punt in Ranked komt dat ze meer waarheid voor je gaan bevatten. Maar als je nu nog niet eens lvl 30 bent, zal dat nog wel even duren.

[ Voor 4% gewijzigd door Cloud op 05-09-2011 11:13 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

RTG

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 09:47:lee sin land speed record ooit gezien?
wanneer ie zn kick land op een champ die teleport en het tweede deel triggert wanneer die net opbeamt?
dit is vr mij toch buggy, zou niet mogelijk mogen zijn maja..
Is afgelopen patch gefixt.
djengizz schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:57:
Als je niet op het hoogste level speelt is elke champ viable.
Elke champ kan altijd viable zijn, je moet alleen net de goede speelmanier vinden waarop deze binnen het team past.
bloodyus schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:04:
Je niet druk maken om ranked en of ze wel of niet als "zwak" bestempeld worden; gewoon spelen wat je leuk vindt. Tegen de tijd dat je bij 30 bent en met ranked wil beginnen zijn de "viable" keuzes al tig keer veranderd,

Niet te veel in hokjes gaan denken of je laten beïnvloeden door de meta; als je met een champ supergoed bent is het voor jouw altijd een goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
Ik ben level 30 en heb geen probleem om Akali te spelen.
Iemand tips welke 3150 ip champ ik moet kopen? Ik dacht aan Katarina ofzo. Ik ben op zoek naar een carry achtig iemand. Of Karma? Is zij een goede support? Xin/Olaf achtige champs zoek ik niet echt :P

@Bloodyus; Momenteel is Evelynn toch echt wel de zwakste als ze niet gefeed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodyus
Thanks voor de reacties jongens (of meisjes) :P
Die tier lijsten had ik al eens gezien inderdaad, en in de solotier staat Akali zelfs bovenaan xD

Maar ik zal vanaf nu mijn hart laten spreken en spelen puur voor de fun, niet voor de stats.. (lees: een klein beetje voor de stats) ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Ik meen dat ik een keer een guide voor Kass heb geschreven in een van de eerdere delen, even zoeken voor je:

Hmm kan hem niet zo snel vinden. Ik heb mijn core voor hem ook iets aangepast (aangezien Kass sinds die guide wat wijzigingen heeft gehad), dus ik geef je even een snelle overview:

R > W > Q > E

Q en W doen tegenwoordig evenveel damage op level 5, W heeft iets bredere range gekregen. Persoonlijk level ik W liever voor Q, vanwege het AoE damage potentieel, en de slow gewoon heerlijk is icm Riftwalk. Je E neem je rond level 8 1 puntje in, om zelfstandig sneller stacks voor je W te kunnen bouwen, wat je graag wilt doen, is Riftwalk -> Null Sphere, -> Force Pulse -> Riftwalk -> Force Pulse -> Null Sphere.

Zo zal het niet vaak lopen, maar die 2e Force Pulse krijg je vaker dan je denkt. door je E tussen door te activeren, krijg je een extra stack, door je Riftwalk tevens. Met een paar stacks op Riftwalk, doet ook deze vrij veel damage. Zowel Riftwalk als Force Pulse hebben lage cooldowns, waardoor ze spambaar zijn. In absolute termen, kan Force Pulse veel meer damage doen dan Null Sphere.

Qua Runes, een vrij standaard caster build:

Red: Magic Pen
Yellow: Armor/Level
Blue: CDR of MR/Level
Quint: Magic Pen/Movespeed

Movespeed is vooral early game goddelijk, lategame is het een kersje op je mobiliet dankzij Riftwalk.

Masteries: 9/0/21 met impr Flash. Summoner Spells: Ignite/Flash

Item build:

Mana gem x2 HP pot

Rush Roa + Sorc boots. Daarna rechtstreeks voor de Deathcap. Daarna ga ik toch vaak voor een Lichbane. Extra MS, beetje MR, maar die proc is op Kass echt heerlijk. Je wilt toch al dicht bij je tegenstanders komen voor Force Pulse, dus dan ziet je damage rotation er zo uit:

Rift Walk -> Lich attack -> Force Pule -> Null Sphere -> Lich attack -> Rift Walk -> Lich attack -> Null Sphere

Dat zou in het ideale geval zijn. Je wilt niet tussen Force Pulse en Null Sphere 2-3 seconden wachten tot je Lichbane Proc weer klaar is. Je tegenstander is dan weer vrij om te doen en laten wat hij wilt (CC is dan uitgewerkt) en je maakt je kwetsbaar voor counter ganking.

Je AP zou dan rond de 450 moeten liggen, dus mooie bonus damage voor je Lichbane per proc.

Andere goede items: Void Staff als je tegenstanders veel MR stacken, of anders gewoon Abyssal.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ziet er goed uit. Je gaat mid denk ik met Kass hé? Het enige probleem wat ik daarbij altijd heb, is dat zijn autoattacks melee zijn. De meeste tegenstanders die je op mid tegen zult komen zijn allemaal ranged, wat je dus open laat voor flink veel harass.

Hoe ga jij daar mee om? Of is het gewoon potjes blijven kopen en vaak teruggaan? Zeker zolang je nog geen lvl6 bent lijkt mij de mogelijkheid tot terugharassen ook vrij klein. Alleen je Null Sphere heb je dan wat aan, maar die max je juist wat later. Of misschien de lane iets laten pushen naar je eigen tower en dan vooral onder de tower farmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
Cloud schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:26:
Ziet er goed uit. Je gaat mid denk ik met Kass hé? Het enige probleem wat ik daarbij altijd heb, is dat zijn autoattacks melee zijn. De meeste tegenstanders die je op mid tegen zult komen zijn allemaal ranged, wat je dus open laat voor flink veel harass.

Hoe ga jij daar mee om? Of is het gewoon potjes blijven kopen en vaak teruggaan? Zeker zolang je nog geen lvl6 bent lijkt mij de mogelijkheid tot terugharassen ook vrij klein. Alleen je Null Sphere heb je dan wat aan, maar die max je juist wat later. Of misschien de lane iets laten pushen naar je eigen tower en dan vooral onder de tower farmen?
Ik heb Kassadin 3x gespeeld en 3 keer 25+ kills gekregen. Ik maxede zijn Q eerst en die E (die Slow Down) als 2e. Die Q heeft een degelijke ranged, alleen early game erg weinig damage.
Ik was gewoon duolane bot, met een rumble die mijn E steeds op laadde wanneer ik maar wou. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:18

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

LikeAKing schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:15:
Ik ben level 30 en heb geen probleem om Akali te spelen.
Iemand tips welke 3150 ip champ ik moet kopen? Ik dacht aan Katarina ofzo. Ik ben op zoek naar een carry achtig iemand. Of Karma? Is zij een goede support? Xin/Olaf achtige champs zoek ik niet echt :P

@Bloodyus; Momenteel is Evelynn toch echt wel de zwakste als ze niet gefeed is.
Mordekaiser misschien?

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Cloud schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:26:

Kass kan zowel dual lane bot als mid. Ook mid level je de skills op dezelfde manier. Veel harassen wanneer je kan. Dat je melee bent, is helemaal geen issue. Zeker niet na level 6 wanneer je een Force Pulse charge klaar hebt. Het idee dat je met Riftwalk dan op ieder gewenst moment op iemand kan springen die ook maar iets over extend en je dan los kan gaan met Force Pulse -> Null Sphere -> Ignite is best eng. Dus speel voorzichtig, maar niet te defensief.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Nou ja, toch Kassadin maar weer eens proberen dan. Echt even 5 potjes met hem spelen en niet te snel opgeven ;) En als duolane ook kan, dan eerst dat maar eens proberen voor de veiligheid.

Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kassadin is fucking irritant door die silence :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Ik haat kassadin wanneer ik met m'n geliefde brand in mid speel. Staat ie plots van het ene moment op het andere voor je neus met z'n combo, kan je niets doen behalve autoattacks. Hoeft ie maar 2x te doen en ik ben dood of ik moet terugkeren.

Waarom geen Tear of the Goddess op kassadin?

https://www.facebook.com/...other-mag/274022322616128
Xypherous - Associate Technical Designer

Orianna's strengths are as follows:

1. Zone control/reach - mostly due to Q range of 850 and leash of 1125.
2. High base values - Total base damage of 1000 at 18.
3. Scaling - Total ratios of 2.0 at 18 - (AKA, this is the baseline for burst AP mages.)
4. Utility - Slow, Speed, Shield, Vacuum, Defense Bonus, Scout - (AKA, this is the baseline for most utility support kits.)
5. Harassment potential - 550 AR + Decent AA damage.

Sure, she's hard to use and land, but in the hands of competitive players who have mastered her, she's currently paying off way too easily. I didn't quite expect her to be that dominating in competitive play.

Although I'm not on live balance, I'm pushing for steady nerfs until she's in an acceptable state at high-tier play and then I will try to push on Quality of Life fixes that would make her easier to play in the hands of new players. (Although, I note, I have comparatively very little say on actual balancing.)

My intent was that an Orianna player would never be able to use her toolset all at once effectively and that there would be trade-offs between the various modes of mage or support, but in the end, competitive players have figured out how to use all her tools at once. Orianna has the tools to do everything your support player can do and everything your burst mage can do, while making your tank a better tank.

So yeah... she's crazy. My bad on that, I fully admit that I was completely off on her power to skill scaling ratio. :/

I think if we hit her laning zone control along with some more ratio/range tweaks, she'll still be completely insane once mastered but far less frustrating / crazy OP to face at high elo - Then we can push some quality of life stuff to make it easier for mid elo players to use her.

Orianna has to be changed and fixed to make sure that higher-tier play is still competitive and that she's not warping the game at that skill level. Her skill cap is high but right now, it is ridiculously overpoweredly high at competitive play.

I know there's a general perception that we 'cater to low skill' - but Orianna (and before, Ezreal) proves just the opposite is true. If a champion is problematic at any skill level, it's completely unacceptable.

My reasoning that she will need further adjustments in mid-elo to bring her up is that if her power level gets nerfed to make her relatively in lane with the other competitive picks, then in general, no one besides the top 10% or so will be able to use her effectively - and so she'd be problematic at mid-elo because she'd be really frustrating to play *as* - but I could be wrong on that.

My desire to make quality of life buffs to her has to wait until after we fix her zoning/poke problem with other changes.

Again, I reiterate that I'm not on live balance. I would love to make quality of life buffs to her but I am 100% behind on live that we need to fix her zoning/poke problem first.

lowering skill cap is not a way to make your game competetive. huge fail

This isn't an instance of lowering skill cap. Lowering the skill cap would mean that Orianna takes less skill to be good at in the end.

The problem with her, at the moment, is that she is completely broken when mastered. This isn't an instance of 'she takes too much skill so we need to reduce the amount of skill required to play her', this is an instance of 'this character is broken OP.'

Skill cap *is not* theoretical maximum power level of a character. Skill cap is how much maximum skill you can pour into a character to make him better. That won't change, just payoff shouldn't be 'broken OP.' It should just be 'very very strong.'

She's fine as is...further nerfing her will make me not want to play this original and unique champion ever.

I guess this is where we disagree. She's one of the most problematic and warping champions in competitive play at the moment, to the point of 'pick her or ban her, or else we lose.'
Unfortunately, while I can appreciate the fact that people do enjoy how different she is and how she can be learned or mastered, any champion that warps the competitive game that much has to be adjusted and changed so that it's no longer a problem.

Easier to play?

Let me put it this way, there is no humanly way possible to make her easier to play without massive changes to her skill sets, just due to how her targetting, etc. works.

What I would push for is things like reduced mana cost/cooldowns on utility spells (like 'E' and 'R'), slightly higher base stats, etc - so that messing up is less of a total earflick. It wouldn't be stuff like 'Hai! Now Q is targetted and autoaims' etc.

Again though, I'm not on live balance. I actually have comparatively little say about how she gets changed. These are just my hopes.

TLDR: Her damage is average at best, her laning ability isn't any better with other strong AP mages and she's extremely mana inefficient. She has really high utility to make up for her damage... so what's the problem?

She is, the best AP mage in the game, at the moment. She completely outclasses Brand and Annie in terms of damage and range. At the competitive level, Orianna's current status is 'pick/ban or lose.' It's not acceptable when *any* champion gets to that state in *any* skill tier.

This isn't just internal analysis. This is the generally agreed consensus among all the top competitive teams at the moment. I think Fanatic put it something like 'If the 2nd most OP champion is a 3, Orianna would be a 5.'

Outclasses Brand and Annie in terms of damage? Am I missing something here?

Orianna has a 2.1 AoE AP ratio with 950 total base damage. To put that into context, Annie has a 2.15 AP ratio with 925 total base damage. The reason why Orianna is favored here is because of range, given that she outranges Annie's threat range by 250 or so.

Brand has something like a potential 2100 base damage with a 4.0 AP ratio but it is done at 675 and the majority of it is either single target or two targets maximum. While that looks insane, that's because 1050 and 1.5 AP ratio of that is hoping you get lucky with his ultimate. The reason why Orianna is favored here, isn't because of raw damage, it's because of consistency because she never has to unload her full combo if she misses her lead Q, whereas Brand must commit to burning all his cooldowns to use his full pyroclasm/conflagarate/pillar.

In any event, as I've said many times before, I'm not on live balance. These are what I *hope* we can do to tune her down in competitive play and bring up her in general play but ultimately it's up to Classick, et al, who have a better view of competitive balance overall.

why did they not change her until now

To be fair, we've been steadily nerfing her for quite some time. I think it's been 4 or so patches in a row now.

We didn't initially nerf her on release because it was unclear then whether or not she was overpowered. It wasn't until people really got a handle on her strengths that her problems became clear.
De interviewer is duidelijk niet opgezet met de plannen, beetje professioneler mocht ook wel

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cvan
  • Laatst online: 12-05 20:59
Ik heb altijd superveel lol met Orianna, jammer dat ze haar nu weer moeten gaan nerfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Tear of the Goddes biedt veel minder early game potentieel dan een Catalyst. Vooral omdat de passive van Catalyst nu door blijft werken in RoA, heb je er meer profijt van> Tuurlijk is het niet super spannend meer als je van level 17->18 gaat, maar toch.

De heal en mana regen zijn early game erg prachtig, en de extra HP geeft je mooi wat survivability. Ondanks je Riftwalk hebt, ben je wel squishy als assassin en gevoelig voor CC. RoA is goedkoper, biedt meer voordeel dan een Archangel, en geeft meer AP. Om meer voordeel uit je AA te halen, moet je eerst je tear volspammen, en wat extra mana items hebben voor je het volle potentieel van de AA bereikt. Hier heb je totaal geen last van met RoA. Tenzij je een Anivia of Swain in je team hebt, wil je ook zo veel mogelijk de Blue Buff hebben. CDR + mana regen maken de AA in dat opzicht ook overbodig.

De rush naar Deathcap hoef ik hopelijk niet uit te leggen. Early game hoef je niet zo heel veel AP te hebben als Kass, want hij heeft prima damage potentieel met wat magic pen runes. Rond Mid game is de AP heel erg welkom, en zal je RoA ook een heel eind maxed out zijn.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
Cvan schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:32:
Ik heb altijd superveel lol met Orianna, jammer dat ze haar nu weer moeten gaan nerfen.
Alweer?!!!! ik vind haar nu al niet zo "super" meer. :(

En ik heb Mordekaiser al. Ik dacht toch echt aan Katarina, ik speel enkel Normal Games en wil fun. (ben wel lvl 30 uiteraard) is ze een beetje goed mits goed gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze wordt niet zo heel goed meer als de enemy team een vorm van CC heeft die je ulti kan disrupten.
Maar ze is zeker veel fun om mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
Maar ik heb al 45+- andere champs dus qua viable enzo maakt het me niet meer uit. Denk dat ik haar gewoon neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:59

Zyppora

155/50 Warlock

Katarina is echt een supersterke champ, mits goed gespeeld. Bouw haar volledig AP, rush Rylai's en als je ult steeds interrupted wordt, een Banshee's. Deathcap is een must.

Katarina kan eigenlijk maar twee kanten op:
- je tegenstanders weten niet precies wat ze doen en je hakt ze keer op keer in de pan
- je tegenstanders weten wel wat ze doen en je bent chopped liver

Shunpo is een heerlijke escape/chase ability, en zeker met Rylai's, is ook je Bouncing Blades supergoed om te chasen.

Ik speel de laatste tijd zelf alleen maar Teemo. Supersquishy maar wel hartstikke leuk om te doen. Vorige week in de picking phase Teemo gepickt, begint Ashe over hoe Teemo underpowered is. Ik denk, laat maar blaten.

Ashe en ik bot. Ik gebruik (uiteraard) mijn passive en dat levert me gewoon FB op. Tweede kill in de game is ook voor mij en toen was Ashe over :*) 'You're using Teemo differently'. Ja, sommige mensen kunnen dat.

Die game uiteindelijk gewonnen met 9/0/4 na een quadra kill :*) Van het weekend met Teemo mijn tweede quadra kill ever gemaakt.

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodyus
Teemo ownt inderdaad, mits goed gespeeld. En je moet ook zijn R goed weten te plaatsen, dan kan je heel veel kills pakken inderdaad. Ik speel zelf ook veel met Teemo de laatste tijd en kon vorige week met korting zijn Cottentail skin kopen :D Heel leuk, paaseieren ipv paddestoelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Heb Katarina gespeeld tijdens haar laatste free week en vond haar heel erg fun om te spelen.
Je ulti moet je echt goed timen om hem af te laten gaan, gewoon wachten tot de meeste cc gebruikt is en dan ulti'en.
Mijn Kat build:
Gunblade
Crystal Scepter
Guardian Angel
Void staff of Abyssal
Deathcap
Boots

Zo'n beetje de recommended dus welke in dit geval ook echt goed zijn XD

[ Voor 10% gewijzigd door Fanatic_FS op 05-09-2011 13:50 ]

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teemo zat bij de eerste champs die ik ooit gekocht heb en speel hem nog steeds
Free wards :)
cdr glyphs + nashor's tooth = 39.85 % CDR which is nice
teemo is een smeerlapje :)
met een heerlijke offgamepassive : teemo will get jumped by greedy bastards who underestimate the lil bugger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Fanatic_FS schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:49:
Heb Katarina gespeeld tijdens haar laatste free week en vond haar heel erg fun om te spelen.
Je ulti moet je echt goed timen om hem af te laten gaan, gewoon wachten tot de meeste cc gebruikt is en dan ulti'en.
Mijn Kat build:
Gunblade
Crystal Scepter
Guardian Angel
Void staff of Abyssal
Deathcap
Boots

Zo'n beetje de recommended dus welke in dit geval ook echt goed zijn XD
Drop GA, en bouw ipv daarvan je Deahtcap. GA geeft heel weinig armor/MR stats voor de prijs, en dat 2e leven is voor kat weggegooid geld. Als je inzit over je defensive stats: neem dan armor/level yellows en mr/level blues en gebruik een 9/21/0 build. Door die GA te pushen, mis je midgame een gigantisch damage potentieel dat je anders zou krijgen van je deathcap en gaat de transitie naar late game ronduit slecht.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Staat toch echt deathcap in mijn build hoor.
per lvl seal en glyph? flat seals en glyphs zijn beter voor laning.

[ Voor 44% gewijzigd door Fanatic_FS op 05-09-2011 15:23 ]

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Ik dacht in principe, dat e GA deed bouwen -voor- Deathcap, wat ik persoonlijk erg zonde zou vinden, kan ook gewoon zijn dat ik je verkeerd begreep.

Bedenk je goed, dat flat op level 1 inderdaad meer voordeel geeft, maar dat de per level na level 5 op break even zitten, en je early game toch een voordeel geven. Alles daarna is bonus. Ik zelf ben altijd heel erg fan geweest van de mr/armor per level seals en glyphs. Gewoon omdat ze mooi naar lategame schalen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Items staan idd niet in build order, want anders zou ik dus boots als laatste nemen.
De per lvl seals en glyphs zijn pas gelijk/beter op lvl 10, niet 5.

flat glyph: 1.49
lvl glyph: 0.15
flat seal: 1.41
lvl seal: 0.15

Flat armor om earlygame minion damage te verminderen en Flat magic resist om niet in de negative mr te komen door magic pen van de tegenstander.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
Dat vind ik wel een interesante discussie eigenlijk..

Soms zie ik het voordeel van flat runes wel in. Als je dit voordeel early game goed benut kun je het de tegenstander moeilijker maken waardoor je voor jezelf een snowball creeerd. Een goede early game is namelijk aardig vaak bepalend voor een potje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlantisx
Fanatic_FS schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:43:
Flat armor om earlygame minion damage te verminderen en Flat magic resist om niet in de negative mr te komen door magic pen van de tegenstander.
Wait what, Negatieve mr ? Je kan niet onder de 0 komen, Het is niet alsof een spel meer schade doet als je 10 meer penetrate dan dat je target aan mr heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

on the contrary. je doet dan wel meer damage. je krijgt dan negatieve magic resist, dus dan word het magic vulnerability :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathology
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 11:55
Ik heb sinds gisteren echt vreselijke lag in LoL. Ik freeze gewoon 5+ seconden maar zie gewoon wat er gebeurt om mij heen(niet zoals normale lag dat het gewoon stopt). Ik heb een nieuwe WLAN adapter en dacht dat het daaraan lag, maar ik speel andere games(zoals TF2) gewoon perfect en er is niks met mijn internet verder.
Ik kan op deze manier gewoon geen normaal potje meer spelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cvan
  • Laatst online: 12-05 20:59
Ja dat heb ik ook wel eens, dat ligt echt aan de servers of netwerk code. Het is super irritant en soms gebeurd het heel vaak in een match. Er zit niks anders op dan gewoon doorspelen, meestal stopt het na een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Vooral een stukje eigen voorkeur geeft toch wel de doorslag. Zoals ik al zei, ik ben voor MR/Armor fan van per level runes, omdat die mooi in late game schalen. Magic Pen en Armor Pen bestaan alleen in Flat, en omdat er niet heel veel items zijn en de items die er zijn, geven unique bonussen, heb je gewoon armorpen/magicpen nodig voor iedereen met wie je damage wilt doen.

CDR geef ik de voorkeur aan, om flat te hebben, early game heb je er meer aan, maar late game kan je te makkelijk een overdaad aan CDR items beschikken, waardoor het naar verhouding te veel in game gold kost, om aan de cap te komen. Aan de andere kant, voor de Energy based champs, zou ik helemaal geen CDR runes willen, omdat ze anders echt Energy starved zullen zijn.

Alles wat met HP/HP regen te maken heeft qua runes, vermijd ik. de bonussen die je krijgt early game, zijn dankzij de nerfs een aantal patches terug, te weinig geworden en ze schalen heel slecht in late game (175 bonus HP als je HP/Level Yellows zou gebruiken bijv). Dat gaat echt geen game brekende dingen doen.

Movespeed quints zijn altijd handig aangezien movement speed een stat is die niet direct vertaald naar daamge, armor, of wat dan ook.

Edit:

Zowel MR als Armor -kunnen- onder de 0 geraken, het zal echter niet heel vaak voorkomen. Er zijn een paar items die er voor kunnen zorgen dat dit gebeurt: Stark's Black Cleaver, Malady. Dit is de "reduction" stat. De reden waarom het niet zo vaak voorkomt, is te danken aan de volgorde, waarop penetration berekend word:

Reduction - Penetrarion (Flat) - Penetration (Percentage).

Dat betekend, als je Stark's Brutalizer en Last Whisper hebt, jouw armor penetration als volgt eruit ziet, uitgaan van 100 armor (is een makkelijke stat:

-20 voor Stark's. -15 voor Brutalizer en -40% over de resterende 65, wat neerkomt op 26 pen.

Flat Penetration zal nooit onder de 0 kunnen komen, en brengt ook geen voordeel als je met je Reduction al onder de 0 zit.

Stel iemand heeft 50 armor, je hebt Stark's en Black Cleaver, kan je theoretisch zijn armor op de -15 krijgen (-20 van Stark's -45 als je 3 stacks BC hebt), dit zou neerkomen op ong 10~15% bonus damage op je AD. Dus als jou auto attacks 100 damage doen, doen ze nu 115 damage.

De reden dat dit niet vaak voorkomt, is om een paar redenen. Alle champs krijgen van nature armor, dus vaak zitten ze standaard al rond de 50~60 armor aan het eind. Armor zit ook op heel veel items, ook al zijn ze niet eens defensief (Madred's, Wriggle's, Atma's) dus >0 armor zal eigenlijk nooit voorkomen. Magic Pen al helemaal niet, omdat alleen Malady de reduction stat geeft en alleen werkt met auto attacks. Wel zijn er skills (Starcall bijv) die icm met deze items wel onder de 0 kunnen komen, maar ook dan is het niet waarschijnlijk. Te veel moeite.

Het is de kunst om de juiste balans tussen penetration en AD/AP te vinden.

[ Voor 41% gewijzigd door Nazanir op 05-09-2011 16:28 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

atlantisx schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:07:
[...]

Wait what, Negatieve mr ? Je kan niet onder de 0 komen, Het is niet alsof een spel meer schade doet als je 10 meer penetrate dan dat je target aan mr heeft.
quote Nazanir on EHP :
Bij Reduction, moet je denken aan items zoals Malady en Starks of Black Cleaver. Reduction heeft als enige penetration stat, de mogelijkheid om onder de 0 resist te gaan, en dus bonus damage te doen. Echter, omdat het gebruikelijk is dat men end game minstens 50-100 armor heeft, zul je dit niet snel behalen.

dus met enkel ArmPen or MagPen kan je de armor of magic resistance niet onder de 0 brengen

maar met reduction thingies wel
alhoewel,
fiddle zn passive is dat reduction?
abyssal scepter is dat reduction?
en stacken die?
ik denk in heel uitzonderlijke gevallen zal het misschien gebeuren dat je MR onder de 0 gaat, maar lijkt me niet heel waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathology
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 11:55
Cvan schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:12:
Ja dat heb ik ook wel eens, dat ligt echt aan de servers of netwerk code. Het is super irritant en soms gebeurd het heel vaak in een match. Er zit niks anders op dan gewoon doorspelen, meestal stopt het na een tijdje.
Ik heb het nu al sinds gisteren(3 matches) en vandaag(1 match). Zuigt een beetje de fun uit het spelen als je niks kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Pathology schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:10:
Ik heb sinds gisteren echt vreselijke lag in LoL. Ik freeze gewoon 5+ seconden maar zie gewoon wat er gebeurt om mij heen(niet zoals normale lag dat het gewoon stopt). Ik heb een nieuwe WLAN adapter en dacht dat het daaraan lag, maar ik speel andere games(zoals TF2) gewoon perfect en er is niks met mijn internet verder.
Ik kan op deze manier gewoon geen normaal potje meer spelen :(
Ik had zaterdagavond laat ook vreselijke lags inderdaad. Precies wat jij beschrijft. Echter toen ik ging pingen naar wat andere servers, zag ik daar ook pieken. Ook UPC toevallig? Afgezien van zaterdagavond gelukkig geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcanis
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06 10:25
Ik had ook af en toe een freeze van 5/10 sec, dacht dat het aan mij lag.

Wat vinden jullie eigenlijk van de meerdere ninja tabi's build. Omdat elke paar 12% dodge geeft, dit stackt dan niet oneindig maar volgens mij is het nog 28% voor 3 paar.

Ik kwam dit plaatje tegen, vandaar de vraag.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iLcH6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Je gooit wel je item slot weg voor bijzonder weinig voordeel. Je kunt volgens mij na je Ninja tabi beter gewoon armor/hp stacken afhankelijk van de situatie. Dodge helpt je niet tegen de meeste skills van champions, v.z.i.w.

Aan de andere kant zijn Yi en Trynd natuurlijk autoattackers, waarop het wel handig is wat dodge te hebben. Maar nog zou ik eerder voor Randuin's Omen gaan of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
Ook hier is het de kunst de balans te vinden tussen de juiste items. Ninja Tabi doet veel meer voor je EHP, dan armor/reduction doet. Als een Crit van Tryn na reduction nog 500 damage doet en je hebt 2000 HP, ga je nog steeds dood in 4 hits. Maar als hij mist, dan houd je effectief die 500 HP van de crit, heel letterlijk genomen heb je dan 2500 EHP. Echter, de berekening er achter is vrij complex en ken ik verder niet, dus daar wil ik niet te ver op in gaan.

Ninja tabi is niet echt een geweldige item meer in de huidige meta. Bijna alle champs, met name de nieuwere (denk aan Talon) die AD zijn, beschikken over genoeg skills die niet alleen schalen met AD, maar ook castbaar zijn (Olaf zijn Axe, het over grote deel van Talon zijn Kit, Tryn zijn Spinning Slash, Xin zijn ult, etc), dus ook al heb je tabi, AD champs kunnen je nog altijd damage doen. Erg jammer dat PD zijn dodge % is kwijt geraakt. Ik snap dat je het spel niet om right click to win wilt maken, maar je mist toch wel een beetje aan uniekheid, omdat je allemaal skills gaat bedenken, die veel op elkaar lijken en dezelfde werkingen zullen hebben.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 14:01
Kleine update na een heavy gaming weekend...
Orianna is vast heel sterk maar niet voor mij weggelegd >.< Ik heb best aaridge games gewonnen met solo mid en dou met Blitzcranvk lees gemiddeld over 15 matches 12-2-13. Je bent bijna niet te ganken en na een kleine 5 akward potjes positioneer je jezelf en je bal best aardig, maar daarna toch even op de old trusty morgana gelogged en als een besst mensen verscheurd met WW en Lee in Bot 10 potjes lang.

Ik ben nu lvl 20 en mag mijn glyphs gaan kopen, dit gaat RP worden want mijn ip is gespendeerd, maar welk glyphs raden mensen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volgens mij kan je geen runes van RP kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 07:14
Kan je idd niet

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axel101
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05-2021
Vocalise schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:39:
Kleine update na een heavy gaming weekend...
Orianna is vast heel sterk maar niet voor mij weggelegd >.< Ik heb best aaridge games gewonnen met solo mid en dou met Blitzcranvk lees gemiddeld over 15 matches 12-2-13. Je bent bijna niet te ganken en na een kleine 5 akward potjes positioneer je jezelf en je bal best aardig, maar daarna toch even op de old trusty morgana gelogged en als een besst mensen verscheurd met WW en Lee in Bot 10 potjes lang.

Ik ben nu lvl 20 en mag mijn glyphs gaan kopen, dit gaat RP worden want mijn ip is gespendeerd, maar welk glyphs raden mensen aan?
ieder zijn voorkeur voor champions :). IK vind orianna namelijk geweldig, lekker zonen ^^

Voor runes ligt eraan wat je voor champs speelt. Maar voor een algemene pagina zou ik iets van cooldown nemen als glyphs.
zoals hierboven al gezegd is kan je ze niet met RP kopen !

[ Voor 3% gewijzigd door axel101 op 05-09-2011 17:00 ]

League of Legends EUW: IBullit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
MR/level glyphs.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

MR/lvl
flat MR
AP/lvl

dit zijn de meeste gebruikte glyphs geloof ik.

[specs]

Pagina: 1 ... 22 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.