Cloud schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 12:48:
[...]
Die runepages zijn inderdaad verschrikkelijk handig.

Zelf heb ik middels RP de twee oorspronkelijke championpacks (met iets van 10 per pack) gekocht en natuurlijk het een en ander aan skins.
Speelt iemand hier wel eens met Blitzcrank? Ik heb echt een grote hekel aan die champion om tegen te spelen, dus ik zat te denken zelf maar eens aan de slag met hem te gaan. Laatst hetzelfde met Zilean gedaan

Punt is alleen dat hij vrij veelzijdig is, maar ik niet weet wat nu de beste manier is om hem te bouwen. Als een AD support tank of zo?

Deze guide lijkt op zich wel goed, als uitgangspunt namelijk:
http://www.solomid.net/guides.php?g=171.
Blitzcrank is een grote heerser.
Als er een solotop gezocht wordt, bied ik me graag aan op blitz (of singed).
Ik start op blitzcrank met een mana crystal en twee health pots. Kan je ook regrowth pendant nemen eigenlijk, maar voor zijn passive verkies ik mana crystal.
Derna boots of speed, cataclyst, sheen (of voor cataclyst), banshees. Daarna kijk ik een beetje naar de tegenstanders wat te nemen maar meestal defensive.
Goed opletten is de boodschap, en soms verkijken tegenstanders zich blindt op het feit dat ze zich moeten positioneren achter creeps. Het is me al vaak voorgekomen dat de creep waarachter hij schuilt bijna dood is, en dat ik mijn grab doe van zodra ik weet dat de minion zal neergaan -> heel vaak heb je dan je enemy netjes onder je toren staan, powerfist er nog es op en hij is de helft van zijn hp kwijt.
De ulti van blitz is echt lekker maar verkijk je er niet op. Als je 1vs1 in fight bent is het beter je passive op de ulti te gebruiken, van zodra er meer dan 1 champ is heb je meer aan de active.
Een goede grab is als een geslaagde ashe pijl, geeft je heel veel voldoening.
Verder vind ik die piltzover skin van blitz een van de grappigste/mooiste in game :]
Dat geluidje als je die W activeert xD