Ok :)!
Verwijderd
Sure. Heb mijn eerste 6 achter elkaar gewonnen tot 1 van dat team waar ik mee speelde ineens besloot om klote champs te picken en een beetje te gaan kutten. Ik voeg je morgen toe, ga nu naar bed.Baristo schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:32:
Heey GoTérs
ELO resset is er bijna en dat betekend ELO grinden voor sommige.
Zelf heb ik silver voor 3x3 en soloQ, maar wil heel graag goud. ik denk dmv het spelen van 5x5 premade dat mogelijk is voor vele van ons. 3 redenen.
1. veel gotters spelen deze map
2. veel gotters krijgen nog 50+ elo per game
3. veel gotters hebben een lagere soloQ rating door team mates (matchmaking)
Morgen is het zaterdag en vroeg me af of mensen in de avond gaan gemen voor ELO.
PM me als je wil queen.
Baristo aka My LoL Account
PS: moet morgen werken kan vanaf 21:00 online zijn.
Je mag me altijd inviten MyLoL. Ik zal geen nidalee spelen though, wil de vijand ook een kans geven.
Voor de mensen die een badge halen terwijl ze merken dat ze eigenlijk 1 elo tekort komen:
http://clgaming.net/redtracker/topic/12611/?p=1
Voor de mensen die een badge halen terwijl ze merken dat ze eigenlijk 1 elo tekort komen:
speedzor schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:16:

Wet van Murphy: je gaat spelen en 6 games op rij verliezen. Mark my words.
xD, heb ik ook al last van, ik zat op 1500 en natuurlijk wil je er dan een paar winnen. Vanaf dat punt was elke game nog een ramp, bijna elke game die ik speelde faalde elke lane op mijn eigen lane na -.-'. Heb leavers gezien, 0/10 ashe spelers. 0/8 garen spelers. gaat dus erg lekker tot nu toe xD mja mja blijf gewoon door spelen tot de reset, veel slechter dan dit kan me elo toch niet worden hoop ik xD.
-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //
*mompelt iets met 1450 elo hebben en dan denken dat je 1495 voor silver moet, vervolgens 5 loses op een rij en dan horen dat je maar 1410 elo hoeft te hebben >.<*speedzor schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:27:
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door atlantisx op 27-08-2011 02:30 ]
Ik kan als het goed is wel mee doen met die 5v5's.
Sure, stuur maar een invite af en toe
Vicariously I live while the whole world dies
ik had hetzelfde van 1445 en zit nu op 1278.....atlantisx schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 02:29:
[...]
*mompelt iets met 1450 elo hebben en dan denken dat je 1495 voor silver moet, vervolgens 5 loses op een rij en dan horen dat je maar 1410 elo hoeft te hebben >.<*
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Verwijderd
Vuistregel in low Elo Ranked, speel de meest OP champ dat je in je arsenaal hebt en carry je team.speedzor schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:16:
Ik zal geen nidalee spelen though, wil de vijand ook een kans geven.
Is al een paar dagen oud maar er is weer een nieuwe penny arcade strip over LoL !

En bedankt Murphyspeedzor schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:27:
[...]
atlantisx schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 15:34:
Is al een paar dagen oud maar er is weer een nieuwe penny arcade strip over LoL !
[afbeelding]

Maar echt! Wooden PC alert!!
Surfin' paradise!
Verwijderd
Solo Q heb je toch maar 1400+ nodig voor zilver?
Ik zit nu op 1405 atm, en heb wel een zilveren badge nu.
Maar wil er wel zeker van zijn.
jup, 1520+ voor gold en 1400+ voor zilver
Verwijderd
Ja.Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:07:
Solo Q heb je toch maar 1400+ nodig voor zilver?
@Snappie
Als je daadwerkelijk goed genoeg bent om in een hoger Elo bracket te komen kun je je team eigenhandig carryen. Vooral op pre-1500 Elo teamcomp hard negeren en carry/off-tanks kiezen waar je goed mee bent. Beschouw iedereen als incompetent, want dat zijn ze meestal ook. Met een carry/off-tank kun je daarop azen.
Wel leuk dat in de laatste weekend voor het hele ranked gebeuren dat je WLAN adaptertje kuren krijgt en zichzelf zomaar disconnect van de USB poortjes.
Tijd voor een nieuwe!
Tijd voor een nieuwe!
what the fuck? Niet gezien gister
Gister nog de mooiste ranked game ooit gehad met atlantisx, door een bug was iedereen random en starte ook nog. Volgens mij had iedereen ook ramdom runes, masteries en summoners. Het leek wel een beetje op smurfen.
Dan is ap taric opeens viable xD
Dan is ap taric opeens viable xD
[ Voor 32% gewijzigd door Baristo op 28-08-2011 10:06 ]
Haha, dat heb ik ook wel eens gehad, alleen dan alleen bij mijzelf
Ik kon niemand kiezen, alles was grijs en ook het bannen was niet mogelijk. Iedereen natuurlijk vloeken dat ik noob etc etc.. Toch maar gauw gedodged
[ Voor 7% gewijzigd door FikkieHo op 28-08-2011 11:22 ]
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
Verwijderd
Kun je net zo goed gewoon spelen. Dodge = double loss in ranked.FikkieHo schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 11:21:
Haha, dat heb ik ook wel eens gehad, alleen dan alleen bij mijzelfIk kon niemand kiezen, alles was grijs en ook het bannen was niet mogelijk. Iedereen natuurlijk vloeken dat ik noob etc etc.. Toch maar gauw gedodged
Gwoon bluffen werkt altijd. Clarity helpt altijd.
Zovaak op de laatste seconde iemand laten dodgen.
Zovaak op de laatste seconde iemand laten dodgen.
Hmmm.. weird though, ik heb namelijk geen leave + lost gekregen.. Waarschijnlijk was het toen in die periode dat alle leaves werden teruggedraaid
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
Verwijderd
Sinds juli geen LoL meer gespeeld omdat m'n computer toen echt was overleden en ik had ook even geen tijd om te gamen i.v.m. de studie.
Gelukkig heb ik nu een nieuwe pc en ook weer een beetje tijd. 't Is wel weer even wennen om eerlijk te zijn
Gelukkig heb ik nu een nieuwe pc en ook weer een beetje tijd. 't Is wel weer even wennen om eerlijk te zijn
Verwijderd
Heb het nu ook geprobeerd. Ik had toendertijd echt een hekel aan dota. En alhoewel het er precies hetzelfde uitziet (zelfs de bomen doet me denken aan wciii), is er veel ook net iets beter.
Automatching, recipes mooi uitgewerkt.
Het lvl'en gaat echt traag sinds lvl 5, maar ik denk dat ik dit spel wel wat vaker ga spelen.
Het lvl'en gaat echt traag sinds lvl 5, maar ik denk dat ik dit spel wel wat vaker ga spelen.
Krijg je ook geen leave voor, je verliest alleen ELO.FikkieHo schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 12:15:
Hmmm.. weird though, ik heb namelijk geen leave + lost gekregen.. Waarschijnlijk was het toen in die periode dat alle leaves werden teruggedraaid
Mjah dat is veranderd. Normaal was je met zo'n 100 wins wel level 30 (ervanuitgaande dat je ongeveer de helft wint), nu gaat dat al richting 200. Heel bizar. Ook het opbouwen van IP gaat veel trager. Ik had voordat ik level 30 was op mijn main EU account al vrijwel alle runes die ik wilde en heb ook nog ee nzooi champs gekocht van IP, maar op mijn smurfs geef ik niks uit aan champs en haal ik alleen runes en heb ik continue IP tekort. Beetje jammer allemaal.Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 12:30:
Heb het nu ook geprobeerd. Ik had toendertijd echt een hekel aan dota. En alhoewel het er precies hetzelfde uitziet (zelfs de bomen doet me denken aan wciii), is er veel ook net iets beter.
Vind het allemaal erg meevallen, ik spel gemiddeld ongeveer 1 match per dag, daarmee farm ik genoeg IP om elke nieuw uit te komen champ te kopen + tussendoor eens wat runes e.d. Vind ik een prima snelheid waarmee je IP verdient, wil je sneller koop je boosts.Vicarious schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:22:
[...]
Mjah dat is veranderd. Normaal was je met zo'n 100 wins wel level 30 (ervanuitgaande dat je ongeveer de helft wint), nu gaat dat al richting 200. Heel bizar. Ook het opbouwen van IP gaat veel trager. Ik had voordat ik level 30 was op mijn main EU account al vrijwel alle runes die ik wilde en heb ook nog ee nzooi champs gekocht van IP, maar op mijn smurfs geef ik niks uit aan champs en haal ik alleen runes en heb ik continue IP tekort. Beetje jammer allemaal.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Zo ziet tegenwoordig mijn gemiddelde ranked game eruit die ik speel, snap er dus HELEMAAL niks van he -.-'

Owjah, die sona van ons was de laatste 10 minuuten afk -.-'

Owjah, die sona van ons was de laatste 10 minuuten afk -.-'
[ Voor 11% gewijzigd door Intruder op 28-08-2011 14:30 ]
Mjah als je eenmaal level 30 bent en al je schaapjes op het droge hebt zeg maar dan is het prima te doen. Zoals het nu bij mij gaat heb ik ook geen klachten. Ik heb het meer over de beginnende spelers die in de afgelopen 2 maanden zijn gestart.Dreanor schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:46:
[...]
Vind het allemaal erg meevallen, ik spel gemiddeld ongeveer 1 match per dag, daarmee farm ik genoeg IP om elke nieuw uit te komen champ te kopen + tussendoor eens wat runes e.d. Vind ik een prima snelheid waarmee je IP verdient, wil je sneller koop je boosts.
edit: met 1 match per dag verdien je (uitgaande van allemaal wins) maximaal zo'n 2800 IP in de 2 weken tot een nieuwe champ (14x200). Nieuwe champs zijn 99% zeker 6300 IP. Hoe doe je dat?
[ Voor 13% gewijzigd door Vicarious op 28-08-2011 15:00 ]
Je moet ook geen roa bouwen als je je team wil caryen.
Dorans, sorc, deathcap en daarna void.
RoA geeft 80 ap voor 3200 gold. Squishy zijn met orianna is geen probleem met die range. Die eerste 3200 gold die je uitgeeft is belangrijk midgame. Met hp+mana krijg je geen kills
.
Dorans, sorc, deathcap en daarna void.
RoA geeft 80 ap voor 3200 gold. Squishy zijn met orianna is geen probleem met die range. Die eerste 3200 gold die je uitgeeft is belangrijk midgame. Met hp+mana krijg je geen kills
Integendeel, de hp heb je wel nodig om niet door de andere carry ge-oneshot te worden en een beetje mana kun je wel gebruiken wil je langer dan een halve minuut agressief spelen.
Deathcap als eerste echte ap item is ook zonde. Als je eerst je geld investeert in een ander AP item, en daarna voor de Deathcap gaat krijg je veel meer uit de ap% increase.
En als je voor de Catalyst gaat die je uiteindelijk upgrade naar een RoA, kun je stukken langer blijven lanen door de passive ook. Ik zie geen reden om een Deathcap te verkiezen boven een RoA.
Squishy wil je zelfs met Orianna niet zijn, je wilt niet weten hoe effectief je een andere lane kunt ganken als je de tower een paar hits kunt tanken. Zo kun je achterom via de eerste tower gaan ganken i.p.v. via de rivier die bijna altijd geward is.
Deathcap als eerste echte ap item is ook zonde. Als je eerst je geld investeert in een ander AP item, en daarna voor de Deathcap gaat krijg je veel meer uit de ap% increase.
En als je voor de Catalyst gaat die je uiteindelijk upgrade naar een RoA, kun je stukken langer blijven lanen door de passive ook. Ik zie geen reden om een Deathcap te verkiezen boven een RoA.
Squishy wil je zelfs met Orianna niet zijn, je wilt niet weten hoe effectief je een andere lane kunt ganken als je de tower een paar hits kunt tanken. Zo kun je achterom via de eerste tower gaan ganken i.p.v. via de rivier die bijna altijd geward is.
Verwijderd
Ga gewoon 2/3 doran's rings als Orianna als dat nodig is (tegen een Leblanc of een Annie), en volg daarna met Sorc Shoes en Deathcap eropvolgend.JiePie schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 15:14:
Integendeel, de hp heb je wel nodig om niet door de andere carry ge-oneshot te worden en een beetje mana kun je wel gebruiken wil je langer dan een halve minuut agressief spelen.
Deathcap op zichzelf heeft al 182 AP (met +30% meegerekend, nog meer als je AP runes hebt, je doran's helpen ook al weer mee), dus dat is zeker niet slecht. RoA heeft een rampup tijd, en Banshee's is een betere opvolger voor catalyst imo. Als je heel erg nodig defensive stats nodig hebt, is Banshee's een betere keuze. Verder hoor je als Orianna weinig damage te krijgen, door je skillset. Je shield, je slow en de grote range van je Q horen ervoor te zorgen dat je goed mensen uit de buurt kan houden.
Met de huidige skillset en AP ratio's neig ik meer naar de bovenstaande build van grasmaaier nl. Orianna kan van begin tot eind games domineren met een flinke hoeveelheid AP. Die Dorans geven ook 100 HP/stuk om haar wat minder squishy te maken en die mana regen is erg lekker.
Net een game verloren omdat onze annie een RoA + Banshee + Merc had gekocht. +8000 gold, en 120 AP had ze....Vicarious schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 16:30:
Met de huidige skillset en AP ratio's neig ik meer naar de bovenstaande build van grasmaaier nl. Orianna kan van begin tot eind games domineren met een flinke hoeveelheid AP. Die Dorans geven ook 100 HP/stuk om haar wat minder squishy te maken en die mana regen is erg lekker.
ze werd ook nog steeds ge1shot...
Door alle hp en (useless extra) mana heeft ze mischien ooit 1 of 2 extra stuns gedaan, die nog steeds nergens voor nodig waren. Omdat de rest van het team dps was en niet een vol team kan killen...
Rol van de meeste AP carries is burst, als je na een goeie ult doodgaat als AP burster is dat niet zo erg meer, als je maar 30-70% hp burst hebt gedaan zodat de dps alles kan finshen. Pas als je in team fights zo hard word gepermastunned dat je je ult niet kan plaatsen is het tijd voor hp/mr/ar etc.
Met orianna begin ik met een meki --> philo, als ik dan tenacity nodig heb bouw ik het verder. Omdat orianna zo'n nice schild heeft werkt het extra goed. Bij 40+ min games word het tijd voor een banshee, daarvoor probeer ik rylia's te hebben omdat de slow ook levens red ipv hp/mr/ar.
(redelijke teams oneshotten elkaar altijd binnen 10 sec, daarna zijn het meestal de leftovers die elkaar proberen te killen, die 900 hp extra helpt je niet met meer dmg doen als je nog geen dmg doet)
[ Voor 40% gewijzigd door Baristo op 28-08-2011 18:53 ]
een Catalyst earlygame is zeker goed omdat je hierdoor heel veel lane sustain krijgt waardoor je langer in lane blijft als de tegenstander er geen heeft, dus hem outfarmed en outlvled.
Ik ben meer van de blu buff met potions combi, rond lvl 8 burst ik een minion wave en ga ik weer bij me toren staan, dan heb ik 30 sec om wraith/wolves te pakken als het kan/mag/veilig is. Lane opponent harrasen doe ik alleen maar voor dat we elkaar kunnen 1shotten. Meestal valt er een kill na lvl 6 en gaan we elkaar niet meer harrassen. Dit doe ik voor 2 redenen:Fanatic_FS schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 18:59:
een Catalyst earlygame is zeker goed omdat je hierdoor heel veel lane sustain krijgt waardoor je langer in lane blijft als de tegenstander er geen heeft, dus hem outfarmed en outlvled.
1. ik wil me ult niet gebruiken op 1 champ en het dan op cd hebben terwijl er teamfights kunnen komen
2. het denyen van een champion mid is heel risci, met blu buff is dat het niet waard
BTW: wave 1-wraith wave 2-wolves wave 3-niks HERHAAL
Ja dat is weer een beetje een extreem voorbeeld.Baristo schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 18:37:
[...]
Net een game verloren omdat onze annie een RoA + Banshee + Merc had gekocht. +8000 gold, en 120 AP had ze....
Een beetje AP carry pakt er sorc boots bij en een 2de ap item na de RoA, niet meteen Banshee's. Dan heb je inderdaad geen burst.
Blue buff kun je tevens niet altijd hebben, ligt er maar net aan wie je als jungler in het team hebt.
En mooi na elke wave je eigen jungle leeg gaan maken is ook heel zeldzaam want de jungler doet ook nog zijn eigen routine.
Wat je verder beschrijft is de ideale situatie voor jou als AP carry, en dat zal ruim genomen in 1 van de 5 games voorkomen als je geluk hebt. (In solo/duo queue iig.)
Sowieso "moet" er helemaal niks; er is geen perfecte of ideale build, en maar goed ook anders zou het spel behoorlijk saai zijn. Builds zijn afhankelijk van je eigen speelstijl (icm je runes/masteries) en de manier waarop de game verloopt.
Verwijderd
Err.... "vroeger" was het moeilijker om 30 te worden. Bij een van de patches hebben ze de EXP requirements naar beneden geschroeft. Een vriend van me is op zijn 95ste win lv30 geworden laatst met een 1.1 win/loss ratio.Vicarious schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:22:
[...]
Mjah dat is veranderd. Normaal was je met zo'n 100 wins wel level 30 (ervanuitgaande dat je ongeveer de helft wint), nu gaat dat al richting 200.
ik heb 180 wins en 28.... net 28 geworden...
Maar oke, ik amuseer me erg veel met LoL en daar gaat het toch ook om? ^_^
Maar oke, ik amuseer me erg veel met LoL en daar gaat het toch ook om? ^_^
95wins zegt niet hoeveel co-op en customs hij gespeeld heeft, verder heeft hij misschien xp boost gebruikt?
[ Voor 28% gewijzigd door Fanatic_FS op 28-08-2011 23:38 ]
Ja ik was ook na ruim 80 wins lvl 30, maar ik heb daarvoor wel belachelijk veel tegen AI gespeeld, zowel custom als de vs AI mode (tot lvl20 eigenlijk nooit PvP gedaan!). Dus die wins zeggen niet zo heel veel over hoe veel je hebt moeten spelen om lvl30 te worden
Gamen op een laptop is best ok .... echt
Blue potion is te duur om early game veel aan te schaffen. Voor daat geld, kan je beter wards kopen om maar iets te noemen. Met Annie je ult gebruiken (zeker mid) om een kill te krijgen, vind ik zeker niet erg, Tibbers heeft een relatief lage cooldown, en kan je daarna ook helpen om flink druk op de mid tower te zetten. Flash -> Tibbers -> AoE -> Vuurbal en eventueel nog ignite, maar alles gaat early game dood aan zulke burst. Met Catalyst zit je zo weer aan je mana en hp. Er is niets mis om je ult te gebruiken, om een kill te krijgen. Je kan even free farmen, exp/gold verdienen, tower pushen, ruimte om te ganken, etc.Baristo schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 19:42:
[...]
Ik ben meer van de blu buff met potions combi, rond lvl 8 burst ik een minion wave en ga ik weer bij me toren staan, dan heb ik 30 sec om wraith/wolves te pakken als het kan/mag/veilig is. Lane opponent harrasen doe ik alleen maar voor dat we elkaar kunnen 1shotten. Meestal valt er een kill na lvl 6 en gaan we elkaar niet meer harrassen. Dit doe ik voor 2 redenen:
1. ik wil me ult niet gebruiken op 1 champ en het dan op cd hebben terwijl er teamfights kunnen komen
2. het denyen van een champion mid is heel risci, met blu buff is dat het niet waard
Dat wilt niet zeggen dat je elke ult maar altijd moet gebruiken. Je wilt liever niet Amumu zijn ult gebruiken om maar 1 kill te krijgen, gezien de hoge cooldown. Maar die van Annie, kan je lekker misbruiken om zo of druk te zetten, of gewoon kills bij elkaar te harken. Dat wilt natuurlijk niet zeggen dat je hem te pas en te onpas gaat gebruiken, maar als je een kill kan krijgen, ga ervoor.
-
Verwijderd
Meestal last-hit je gewoon met je auto-attack en Q... geen mana costs en je pushed je lane niet als een bezetene. Annie hoeft totaal geen mana problemen te hebben. Op lv5 burst je iemand naar 2/3e hp en op 6 maak je het af.Baristo schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 19:42:
[...]
Ik ben meer van de blu buff met potions combi, rond lvl 8 burst ik een minion wave en ga ik weer bij me toren staan, dan heb ik 30 sec om wraith/wolves te pakken als het kan/mag/veilig is. Lane opponent harrasen doe ik alleen maar voor dat we elkaar kunnen 1shotten. Meestal valt er een kill na lvl 6 en gaan we elkaar niet meer harrassen. Dit doe ik voor 2 redenen:
Eigenlijk hoor je met niemand mana problemen te hebben. Ik merk zelf eigenlijk dat ik alleen mana problemen krijg als ik als een gek aan het harassen ben.
Zo speel ik veel talon sinds hij uit is, als ik gewoon op last hitten focus e.d. totaal geen mana problemen (zonder mana regen runes/talents). Maar op het moment dat ik erg agressief speel en veel haras dan heb ik behoorlijk mana problemen. Hetzelfde geldt als ik Orianna speel.
Dus wat dat betreft zijn mana problemen meer probleem van speelstijl dan buffs, items, runes of talents!
Zo speel ik veel talon sinds hij uit is, als ik gewoon op last hitten focus e.d. totaal geen mana problemen (zonder mana regen runes/talents). Maar op het moment dat ik erg agressief speel en veel haras dan heb ik behoorlijk mana problemen. Hetzelfde geldt als ik Orianna speel.
Dus wat dat betreft zijn mana problemen meer probleem van speelstijl dan buffs, items, runes of talents!
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Sion heeft zeker mana problemen. Zijn stun kost vanaf level 1 100 mana, met een mana pool van 200 (zonder masteries/runes), is dat zeker vanaf level 2 problematisch, als je je combo kan doen. In verhouding met vele andere champions trekt hij zeker aan het kortste eind.
Maar goed, hij is misschien een uitzondering.
Maar goed, hij is misschien een uitzondering.
-
Sion idd en Veigar hebben best wel mana problemen.
Talon daarintegen heeft een belachelijk grote manapool vergeleken met andere.
Talon daarintegen heeft een belachelijk grote manapool vergeleken met andere.
Het is niet zozeer dat Talon een hele grote manapool heeft, het is meer dan zijn skills lagere manacosts hebben.
-
weet iemand eigenlijk nou hoe je custom skins installeert???
het wil mij maar niet lukken en ik ben aardig computer savvy:P
eerst wilde het wel lukken met de oude launcher maar ik snap de manier voor de nieuwe launcher niet
het wil mij maar niet lukken en ik ben aardig computer savvy:P
eerst wilde het wel lukken met de oude launcher maar ik snap de manier voor de nieuwe launcher niet
http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309
Ik bedoelde potions 35 gold p/st, blu potion koop ik als me blu buff is gejat.Nazanir schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 08:53:
[...]
Blue potion is te duur om early game veel aan te schaffen.
Met Annie je ult gebruiken (zeker mid) om een kill te krijgen, vind ik zeker niet erg,
Tuurlijk gebruik je je ult om je lane te winnen. maar daarna (lvl >7) hoef je het niet meer te gebruiken omdat jij en je enemy een cs wave in 1x bursten. Je enemy doet dit waarschijnlijk ook, omdat het instagibbben van een creepwave ze direct naar de toren stuurd om gedenied te worden moet/gaat hij dit ook doen.
Als je enemy dan nog tibbers op zich laat landen zonder dat je "extreem" overextend was het al een noob waartegen je aan het lanen was. Het is niet voor niets dat alle "tierlist/viable/FOTM w/e champs" voor mid lane een creep wave kunnen instagibben vanaf een laag lvl.
Jouw champion is slechts zo viable als de tegenstander tegenover je. Als er een goede counter tegen je staat, ga je het al lastig krijgen, maar je bent ook zeer afhankelijk van hoe goed en hoe je tegenstander uberhaupt speelt. Is hij heel aggressief, speel wat voorzichtiger en straf hem wanneer je kan (dikke kans dat hij overextend).
Kan je niet goed farmen, speel defensief, probeer minions onder je toren te killen (2 hits op een melee minion + 1 auto attack, 1 auto attack op ranged minion, tower hit daarna weer auto attack). Speel slim, lok je tegenstander uit zijn mana/cooldown te gebruiken, zorg voor goede communicatie, etc.
Geen enkele champion is echt OP, hoewel sommige wel beter zijn dan anderen, is het ook wel een beetje situatie gebonden. Sivir kan ook heel goed minions farmen, maar dat maakt haar niet OP, ze vult de rol van pusher gewoon heel erg goed (zeker als je teleport als Summoner Spell neemt), Xin ins heel erg goed in 1v1 gevechten, Alistar is een geweldige disrupt, Sona een goede support, Kass een anticarry, etc
Geen 1 champ doet alles, ze hebben hun sterke en zwakke punten, pas je lanes hier op aan, en vergeet niet naar je tegenstander te kijken.
Kan je niet goed farmen, speel defensief, probeer minions onder je toren te killen (2 hits op een melee minion + 1 auto attack, 1 auto attack op ranged minion, tower hit daarna weer auto attack). Speel slim, lok je tegenstander uit zijn mana/cooldown te gebruiken, zorg voor goede communicatie, etc.
Geen enkele champion is echt OP, hoewel sommige wel beter zijn dan anderen, is het ook wel een beetje situatie gebonden. Sivir kan ook heel goed minions farmen, maar dat maakt haar niet OP, ze vult de rol van pusher gewoon heel erg goed (zeker als je teleport als Summoner Spell neemt), Xin ins heel erg goed in 1v1 gevechten, Alistar is een geweldige disrupt, Sona een goede support, Kass een anticarry, etc
Geen 1 champ doet alles, ze hebben hun sterke en zwakke punten, pas je lanes hier op aan, en vergeet niet naar je tegenstander te kijken.
-
Alleen Orianna is OP.
Farmed, Zoned, doet goede damage, heeft een shield, disrupt enemy, shield en speed teammate/zelf, Poked.
Farmed, Zoned, doet goede damage, heeft een shield, disrupt enemy, shield en speed teammate/zelf, Poked.
Orianna is verre van OP, alleen is het weer FOTM tijd geloof ik?
Ze is zelfs iets generfed na release, maar tot iemand met veel ELO zegt dat iemand OP is, hoor je er niemand over. Ik speelde haar sinds release, heb ook veel gepost hier over haar, maar ze is echt niet OP. Zoning doet ze inderdaad goed, maar dit geld minstens voor Lux, ze heeft goede range, goede damge, een Snare, een ult met veel range/damage, ze kan prima poken, heeft een team shield, aoe slow, dus waarom zou Lux niet OP zijn?
Iets roepen gaat namelijk heel makkelijk.
Ze is zelfs iets generfed na release, maar tot iemand met veel ELO zegt dat iemand OP is, hoor je er niemand over. Ik speelde haar sinds release, heb ook veel gepost hier over haar, maar ze is echt niet OP. Zoning doet ze inderdaad goed, maar dit geld minstens voor Lux, ze heeft goede range, goede damge, een Snare, een ult met veel range/damage, ze kan prima poken, heeft een team shield, aoe slow, dus waarom zou Lux niet OP zijn?
-
Verwijderd
very true
Orianna is enkel en alleen in handen van een mastermind een beetje OP
omdat al haar skills (incl passive) scalen op AP
maar ze is zo moeilijk om correct te spelen dat het niet plezant is
je moet met je bal soms 3 stappen op voorhand denken en in een game als deze waar teamfights zo fast-paced zijn is dat alles behalve een evidentie
de meeste spelers die het pullen om op de juiste moment de juiste beslissing te maken hebben gewoon geluk
Orianna is enkel en alleen in handen van een mastermind een beetje OP
omdat al haar skills (incl passive) scalen op AP
maar ze is zo moeilijk om correct te spelen dat het niet plezant is
je moet met je bal soms 3 stappen op voorhand denken en in een game als deze waar teamfights zo fast-paced zijn is dat alles behalve een evidentie
de meeste spelers die het pullen om op de juiste moment de juiste beslissing te maken hebben gewoon geluk
Orianna is zo'n type champ waar mensen of heel goed mee zijn of uber slecht. Er zit geen groep tussen. Het aantal mensen dat met haar kan spelen is op 1 hand te tellen (bij wijze van).
Hoe vaak heb ik iemand haar ult volledig verkeerd zien doen, omdat deze te ver weg liep van de bal en de ult werd gebruikt precies dat de bal weer naar haar terug sprong...
Hoe vaak heb ik iemand haar ult volledig verkeerd zien doen, omdat deze te ver weg liep van de bal en de ult werd gebruikt precies dat de bal weer naar haar terug sprong...
Verwijderd
Nee. Orianna is retardedly OP. En dat is/word genoeg geroepen door high Elo players (Elementz, Saintv)Nazanir schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:21:
Orianna is verre van OP, alleen is het weer FOTM tijd geloof ik?
Orianna:
AoE Speedbuff/Debuff
Shield
AoE Nuke op 2sec cd (Q)
AoE Knock (CC-R geen effect)
Lux:
AoE Speed Debuff + Slow
Shield
Double Snare
Daarbij trekt Orianna's ult mensen op een kluitje, zodat de volgende AoE ult er met gemak overheen kan en iedereen raakt. Daarbij zijn 2 van Lux' skills een line AoE, betekenend dat het vaak minder raakt dan een circle AoE. Orianna farmed en zoned ook veel makkelijker door Q cooldown.
Die nerfs stelden trouwens geen donder voor.
Verwijderd
maar daar zeg je het ook, vooral de high elo players vinden dat.Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:35:
[...]
Nee. Orianna is retardedly OP. En dat is/word genoeg geroepen door high Elo players (Elementz, Saintv)
op mijn elo stellen orianna's bitter weinig voor, ze fucken het toch op
2 Dingen:
High ELO is misschien 5% van de hele player base.
Orianna heeft een gigantisch hoge skillcap, vergelijkbaar met Anivia. Tenzij je weet wat je doet, ga je falen met Orianna. Op papier klinkt een dubbele snare sterk, een AoE stun skillshot geweldig, etc. Maar het punt is, dat deze champs gewoon moeilijk te beheersen zijn. Zie je Orianna erg vaak in games dan, en domineren zie die games compleet? Lijkt mij persoonlijk namelijk erg sterk.
Vergeleken met Annie, die gewoon recht-toe recht aan een nuker is, zit er zeker wel verschil in hoe moeilijk een champion is om te spelen.
Orianna heeft een gigantisch hoge skillcap, vergelijkbaar met Anivia. Tenzij je weet wat je doet, ga je falen met Orianna. Op papier klinkt een dubbele snare sterk, een AoE stun skillshot geweldig, etc. Maar het punt is, dat deze champs gewoon moeilijk te beheersen zijn. Zie je Orianna erg vaak in games dan, en domineren zie die games compleet? Lijkt mij persoonlijk namelijk erg sterk.
Vergeleken met Annie, die gewoon recht-toe recht aan een nuker is, zit er zeker wel verschil in hoe moeilijk een champion is om te spelen.
-

Hetgene wat haar "op" maakt is haar utility, die heel erg handig is in SoloQ.
Wat mischien wel een beetje OP is, is haar ult met die van lee sin. 500 dmg AP + 500 dmg AD AoE op een heel team, maar dat is moeilijk voor elkaar te krijgen.
Als je haar wil counteren, neem lee/akali/ez/katarina/vayne. Orianna kan niks tegen champs met een spambare jump.
@nazanir
Ja, best zuur dat de mensen die easy champs spelen ook nog worden gereward met hoge ap ratio's/AoE stuns
Verwijderd
Moeilijkheid != sterkte van een champ.Nazanir schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:12:
2 Dingen:
Iedereen kan met genoeg oefening efficient worden met een champ. Dat random gasten in free to play week Orianna pakken en falen of gewoon uberhaupt stom zijn (te hard pushen, niet lasthitten etc) dat is een hele andere kwestie. Champs worden balanced op potentie, niet op spelerniveau.
@DarkCorvuz je stelt het al: op jouw Elo (wat dat dan ook moge wezen) zijn er mensen slecht met Orianna. Waar het variabele dus slechte mensen is.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 16:31 ]
Moeilijkheid = Sterkte van een Champ.
Als je Wall van Anivia verkeerd plaatst, help je het vijandige team meer, dan je eigen team. Als je Snare mist, kan je misschien niet ontkomen, als je verkeerd over een wall dashed/flashed ben je misschien wel de pineut. Als je de positionering van Orianna haar Ball niet onder controle hebt, ga je er niets mee uitrichten. Als je de ult van Gragas verkeerd gebruikt, kan je zelfs je tegenstander redden, ipv in jouw team dwingen.
Moeilijkheid bepaald voor een groot gedeelte echt wel, hoe het spel zal verlopen. Targeted spells zijn namelijk niet te missen, Skillshots wel. De Dark Binding van Morgana is bijv goed te ontwijken als je een beetje kan juken, maar stuns van Sion of Tarric weer niet.
De effectieviteit van zulke champs hangt namelijk niet eens alleen van jou af, maar ook of je tegenstanders jou door hebben, en jouw aanvallen weten te ontwijken (dit geld voornamelijk voor skillshotters).
Dus ja, als je slecht bent met Orianna, ga je af, maar als je slecht bent met Annie, kan je nog steeds heel makkelijk je Tibbers/Incinerate/Disintegrate combo + sun doen.
Als je Wall van Anivia verkeerd plaatst, help je het vijandige team meer, dan je eigen team. Als je Snare mist, kan je misschien niet ontkomen, als je verkeerd over een wall dashed/flashed ben je misschien wel de pineut. Als je de positionering van Orianna haar Ball niet onder controle hebt, ga je er niets mee uitrichten. Als je de ult van Gragas verkeerd gebruikt, kan je zelfs je tegenstander redden, ipv in jouw team dwingen.
Moeilijkheid bepaald voor een groot gedeelte echt wel, hoe het spel zal verlopen. Targeted spells zijn namelijk niet te missen, Skillshots wel. De Dark Binding van Morgana is bijv goed te ontwijken als je een beetje kan juken, maar stuns van Sion of Tarric weer niet.
De effectieviteit van zulke champs hangt namelijk niet eens alleen van jou af, maar ook of je tegenstanders jou door hebben, en jouw aanvallen weten te ontwijken (dit geld voornamelijk voor skillshotters).
Dus ja, als je slecht bent met Orianna, ga je af, maar als je slecht bent met Annie, kan je nog steeds heel makkelijk je Tibbers/Incinerate/Disintegrate combo + sun doen.
-
Ik heb net orianna gekocht dus alle tips zijn welkom!
League of Legends EUW: IBullit
Probeer goed te voorspellen waar de enemy champions heen lopen, als je de bal alleen maar achter aan stuurt is het zo makkelijk te ontwijken. Voor de rest lekker farmen (met orianna is dat heel makkelijk) en zo snel mogelijk rod of ages -doe ik dan- zodat je health, mana en ap krijgt.axel101 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:43:
Ik heb net orianna gekocht dus alle tips zijn welkom!
En verder vind je veel tips in de bovenstaande reacties.
[ Voor 6% gewijzigd door koekwaus21 op 29-08-2011 16:50 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:29:
[...]
@DarkCorvuz je stelt het al: op jouw Elo (wat dat dan ook moge wezen) zijn er mensen slecht met Orianna. Waar het variabele dus slechte mensen is.
ik snap waarop je doelt maar op high elo is ze niet makkelijker te spelen, ze blijft heel moeilijk en dan zeker als je tegen andere champs speelt die ook door high elo worden gespeeld en die maar al te goed weten hoe ze een orianna in de fout kunnen dwingen wat gemakkelijker gebeurd dan als die geen orianna zou spelen, net omdat ze zo moeilijk is en het is bijna onmogelijk om haar foutloos te spelen omdat je zoveel verschillende combo's kan pullen met haar bal, je moet als orianna dan altijd drie stappen vooruit denken en daar ligt haar zwakte, want als je dan anders reageert dan dat ze verwacht dan mist ze de bal soms wel eens ( letterlijk en figuurlijk )
Verwijderd
Ik heb zelfs Annie spelers of Tibbers op een single target met nog 200 HP zien gebruikenNazanir schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:43:
Moeilijkheid = Sterkte van een Champ.
Tibbers zonder stun gebruiken tijdens passief lanen
Tibbers compleet zien missen
Goed/slecht is een relatief begrip. stel ik heb een champ met een hele dunne line AoE die 9999 damage dealed. Supermoeilijk om te raken en maar 2% van alle spelers zal dit ooit masteren. Maakt dit een game-changing ult minder OP? Hoe goed/debiel iemand met een champ is heeft geen enkele relatie met hoe powerful een champ is.
Overigens, zo moeilijk is Orianna niet. Niets in LoL is daadwerkelijk "moeilijk", alleen de learning curves zijn moeilijker.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 17:12 ]
Mee eens. Anders krijg je altijd groepen mensen die zich gaan specialiseren in een champ en er dan zo retarded goed mee worden dat ze er 90% van de games mee winnen.Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:29:
[...]
Champs worden balanced op potentie, niet op spelerniveau.
@hierboven: moeilijk is een relatief begrip. Ik ben niet zo'n goede speler. Voor mij zijn sommige champs dus wel degelijk moeilijk om mee te spelen. In ieder geval om er GOED mee te spelen. Ik heb bijvoorbeeld veel Lee Sin gespeeld de afgelopen tijd. Hoewel het steeds iets beter gaat blijf ik Lee Sin moeilijker vinden om mee te spelen dan bijvoorbeeld een Warwick. Da's gewoon echt easymode als ik eerst Lee Sin heb gespeeld en de volgende game warwick.
[ Voor 39% gewijzigd door Vicarious op 29-08-2011 17:23 ]
Potentie staat zeker wel in verhouding met spelerniveau. Ik neem Anivia toch weer even, omdat het een heel mooi voorbeeld is. Haar Q doet erg veel damage en heeft een erg goede AP ratio (uitgaande van een fullhit, 1:1), daarnaast heeft deze skill lange range en een stun/slow. Nadeel is dat hij vrij traag beweegt. Iemand die vrij bewegelijk is en over een dash/flash beschikt, kan er niet alleen voor zorgen dat de skill mist, maar het laat je ook compleet kwetsbaar, want je kan hem nu niet defensief gebruiken als die persoon tot de aanval overgaat. Kunnen voorspellen waar iemand gaat zijn is 1 ding, maar die persoon juist die kant op dwingen, dat is de kunst.
Haar wall had ik al besproken, plaatsing daarvan kan levens redden of verpesten. Zo ook met de plaatsing van je Ult en de range ervan. Haar potentieel is inderdaad enorm, maar tegen goede tegenstanders of als je zelf wat minder bent, zal dit potentieel erg tegen gaan vallen. Is het terecht dat dat Anivia haar Q betere base damage heeft, dan Annie's Q, AoE is en een slow/stun heeft? Absoluut, want Annie haar Q raakt -altijd-.
Er zijn weinig mensen die haar goed kunnen spelen, maar ze kan games winnen. Voor beide argumenten valt wat te zeggen.
Haar wall had ik al besproken, plaatsing daarvan kan levens redden of verpesten. Zo ook met de plaatsing van je Ult en de range ervan. Haar potentieel is inderdaad enorm, maar tegen goede tegenstanders of als je zelf wat minder bent, zal dit potentieel erg tegen gaan vallen. Is het terecht dat dat Anivia haar Q betere base damage heeft, dan Annie's Q, AoE is en een slow/stun heeft? Absoluut, want Annie haar Q raakt -altijd-.
Er zijn weinig mensen die haar goed kunnen spelen, maar ze kan games winnen. Voor beide argumenten valt wat te zeggen.
-
Tuurlijk, maar ook daarin zal Riot een balans moeten vinden. Een champ die je heel moeilijk maakt kun je ook weer niet TE powerful maken omdat anders het groepje dat er goed mee kan spelen iedereen ermee facerollt. Ze houden ongetwijfeld rekening met de moeilijkheidsgraad, maar moeten wel in de gaten houden dat ze hier niet te ver in gaan en dat er ook spelers zijn die daadwerkelijk zo goed met anivia kunnen worden dat ze >75% raken. Vergeet ook niet dat de Q van Anivia een hogere CD heeft dan de Q van Annie.
Ik main anivia maar als ik een lekker begin heb faceroll je het hele team van de andere. Plus op mijn lvl kan 1 goede wall je de game al laten winnen. Alleen een wall goed plaatsen is nog best wel lastig
Net een potje brand gespeeld op ranked, speel hem nooit, maar ik moest ap en hem van de enemy denyen door hem te picken.
Wat een retarded dmg! Echt wtf, een goede W+E+ult (heb je nog een stun over) en je hebt een ace. Ik vond de combo moeilijk te plaatsen. De enemy focusde me heel goed. Maar toen het me eindelijk lukte gingen we langzaam van een loss naar een win.
Na 50 min, van een 1-8 naar een win gespeeld. Late game is brand zijn ult volgens mij de hoogste AoE nuke in de game. Ik ga brand zeker masteren binnenkort.
Wat een retarded dmg! Echt wtf, een goede W+E+ult (heb je nog een stun over) en je hebt een ace. Ik vond de combo moeilijk te plaatsen. De enemy focusde me heel goed. Maar toen het me eindelijk lukte gingen we langzaam van een loss naar een win.
Na 50 min, van een 1-8 naar een win gespeeld. Late game is brand zijn ult volgens mij de hoogste AoE nuke in de game. Ik ga brand zeker masteren binnenkort.
Als je Brand zou willen mainen kan ik je aanraden magic pen quints en glyphs te kopen vanwege zijn passive.
Verwijderd
@Nazanir
Toch vind ik het niet helemaal eerlijk om alles aan Orianna te downplayen omdat ze lastiger te besturen is. Ze heeft een veel lagere skillcap dan Anivia en is veel beter als een caster. Minder mana moeite, hoge mobiliteit en geen afhankelijkheid van de frost debuff om hoogste potentie te bereiken.
Het enige lastige wat ik kan bedenken aan Orianna is het richten van een ball die al in het veld ligt. Dat is waar ik aan moest wennen, dat de damage line constant anders was en de timing. Een Q + Slow combo is bij lange na niet zo moeilijk als Anivia's Q double dmg + E combo. Ik snap even niet waar mensen erbij komen dat Orianna zo moeilijk is. Waar ligt dit dan? Vanaf day 1 eigenlijk vrij hard gecarried met Orianna, zelfs in een supporting role met AD op duo lane.
Toch vind ik het niet helemaal eerlijk om alles aan Orianna te downplayen omdat ze lastiger te besturen is. Ze heeft een veel lagere skillcap dan Anivia en is veel beter als een caster. Minder mana moeite, hoge mobiliteit en geen afhankelijkheid van de frost debuff om hoogste potentie te bereiken.
Het enige lastige wat ik kan bedenken aan Orianna is het richten van een ball die al in het veld ligt. Dat is waar ik aan moest wennen, dat de damage line constant anders was en de timing. Een Q + Slow combo is bij lange na niet zo moeilijk als Anivia's Q double dmg + E combo. Ik snap even niet waar mensen erbij komen dat Orianna zo moeilijk is. Waar ligt dit dan? Vanaf day 1 eigenlijk vrij hard gecarried met Orianna, zelfs in een supporting role met AD op duo lane.
Nieuwe champion rotation

Aangepast met Kennin ipv Karthus. In verband met bugs waardoor Karthus disabled is.

Aangepast met Kennin ipv Karthus. In verband met bugs waardoor Karthus disabled is.
[ Voor 20% gewijzigd door axel101 op 30-08-2011 13:22 ]
Wat dacht je van Garen?Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:29:
we geen veel MF en Karthus zien denk ik
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Kart is heel erg leuk in de handen van onervaren mensen, die roflstomp je gewoon waar ze bij staan. Vaak hebben ze niet eens door dat ze een passive hebben, hopelijk zitten die mensen niet in -mijn- team in zulke gevallen. Hopelijk ook niet in het team van de tegenstander, daar zijn practice games of anders co-op vs AI voor. Daar kan je lekker oefenen en proberen.
Garen valt wel mee, zijn FOTM gehalte is erg gezakt de laatste tijd. MF viel de laatste keer trouwens wel mee tijdens de free week, hopelijk nu ook weer.
Ik heb alleen Leonia niet, aangezien ik graag tanks mag spelen, wil ik haar wel eens proberen.
Garen valt wel mee, zijn FOTM gehalte is erg gezakt de laatste tijd. MF viel de laatste keer trouwens wel mee tijdens de free week, hopelijk nu ook weer.
Ik heb alleen Leonia niet, aangezien ik graag tanks mag spelen, wil ik haar wel eens proberen.
-
Moet je jezelf nog wel even een andere combo aanlerenBaristo schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:12:
Net een potje brand gespeeld op ranked, speel hem nooit, maar ik moest ap en hem van de enemy denyen door hem te picken.
De W doe je meestal na je ult aangezien Pillar of Flame (w) 25% meer damage doet als de tegenstanders ablaze zijn. Wat een goeie combo is Ult + e + w maar dit is erg lastig en omdat je dichterbij de tegenstander moet zijn om e te kunnen gebruiken ga ik toch liever voor Ult + W.
Je houd dan nog twee spells over tijdens het gevecht dat zijn je e en je q. Deze kun je gebruiken om een tegenstander te stunnen. Let op Q is een skillshot dus je moet wel een beetje richten aan de ene kant heeft hij een snelle missle speed dusja.
Die was zeker gister al van toepassing? Niet normaal hoeveel Garen's

In de middag wel een mooi potje, volledig Demacian team
[ Voor 34% gewijzigd door atlantisx op 30-08-2011 10:37 ]
Verwijderd
Freljord team is ook best hardatlantisx schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:27:
[...]
Die was zeker gister al van toepassing? Niet normaal hoeveel Garen's![]()
In de middag wel een mooi potje, volledig Demacian teamEn maar demacia capsen bij iedere kill, level 1 tower diving, etc. En dan nog hard winnen ook, demacia is to good
.
Beste Singletarget combo is E + Q + W + Rdragon3016 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:52:
[...]
Moet je jezelf nog wel even een andere combo aanleren
De W doe je meestal na je ult aangezien Pillar of Flame (w) 25% meer damage doet als de tegenstanders ablaze zijn. Wat een goeie combo is Ult + e + w maar dit is erg lastig en omdat je dichterbij de tegenstander moet zijn om e te kunnen gebruiken ga ik toch liever voor Ult + W.
Je houd dan nog twee spells over tijdens het gevecht dat zijn je e en je q. Deze kun je gebruiken om een tegenstander te stunnen. Let op Q is een skillshot dus je moet wel een beetje richten aan de ene kant heeft hij een snelle missle speed dusja.
Beste AOE combo is Q + E + W + R
Maar het AOE combo ga je niet vaak perfect kunnen doen en dus ga je een combinatie van de twee doen (E op dichtste, Q op hem zodat ie stunned raakt en dan je W en R erop smijten)
ps: rush alsjeblief rylais op brand.
Met jou beste aoe heb je een effect van je q niet in gebruik . Terwijl deze stun wel degelijk nut heeft tijdens teamfights zonde als deze op cd is en je er niks mee hebt kunnen doen want betreft damage output is je q niet zo interresant.speedzor schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:53:
[...]
Beste Singletarget combo is E + Q + W + R
Beste AOE combo is Q + E + W + R
Maar het AOE combo ga je niet vaak perfect kunnen doen en dus ga je een combinatie van de twee doen (E op dichtste, Q op hem zodat ie stunned raakt en dan je W en R erop smijten)
ps: rush alsjeblief rylais op brand.
[ Voor 37% gewijzigd door Ninjaman op 30-08-2011 11:23 ]
O boy, een pot of 6 achter elkaar verloren door afk-ers (4/6) en apen die er werkelijk niets aan doen om te winnen (fail talons 2x). Dat frustreert, damn.
Wel veel lol gehad die potjes verder omdat ik blitz speelde en vanuit eigen base lekker mensen over de muur kon trekken
.
Wel veel lol gehad die potjes verder omdat ik blitz speelde en vanuit eigen base lekker mensen over de muur kon trekken
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Ohhh Leona en Lee in de free rotation 
Was nog op zoek naar een goede tank, en wilde Lee toch al die tijd al eens proberen vanwege zijn jungle-capaciteiten. Vanavond maar weer s wat coop-potjes starten dan en daarna normal games vervuilen
Wil nu alleen Irelia en Vayne nog s in de free rotation hebben, enige twee die ik echt nog eens wil testen.
Was nog op zoek naar een goede tank, en wilde Lee toch al die tijd al eens proberen vanwege zijn jungle-capaciteiten. Vanavond maar weer s wat coop-potjes starten dan en daarna normal games vervuilen
Wil nu alleen Irelia en Vayne nog s in de free rotation hebben, enige twee die ik echt nog eens wil testen.
If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.
Haha, dat was precies wat ik dacht!
Moet alleen vijf werkdagen wachten tot Alice m'n nieuwe modem heeft geleverd (zodat ik eindelijk kan zeggen dat 't niet het modem is wat problemen geeft zoals ik al meteen zei tegen ze) dus waarschijnlijk mag ik ze gewoon binnenkort kopen
Surfin' paradise!
Die stun is singletarget en dus geen AoE.dragon3016 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:16:
[...]
Met jou beste aoe heb je een effect van je q niet in gebruik . Terwijl deze stun wel degelijk nut heeft tijdens teamfights zonde als deze op cd is en je er niks mee hebt kunnen doen want betreft damage output is je q niet zo interresant.
Uiteraard is die stun heel sterk, maar indien je wilt stunnen dan ga je minder AoE damage hebben. Dit zijn de ideale combos, in een teamfight ga je veel eerder E-Q-W-R gaan. Geen ideale AoE damage, maar wel die sterke stun erin.
Brand is m'n main carry, ondertussen weet ik wel hoe het zit met hem
Ik zie Brand ook veel in Ranked tegenkomen tegenwoordig, is ook een steady AP carry. Misschien ook maar eens kopen... Iemand een goede guide ergens voor mij?
Surfin' paradise!
Singletarget is je Q de hoogste damage die je hebt, zeker aangezien het veruit de laagste cooldown heeft.dragon3016 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:16:
[...]
Met jou beste aoe heb je een effect van je q niet in gebruik . Terwijl deze stun wel degelijk nut heeft tijdens teamfights zonde als deze op cd is en je er niks mee hebt kunnen doen want betreft damage output is je q niet zo interresant.
Overigens zijn er met Brand heel veel goede combo's mogelijk, sterk afhankelijk van teamcomposition, type fight en positioning. Je Q heeft ongeveer 60% van de cooldown van je W en E. Kortom wil je optimaal kunnen stunnen zul je toch je W en E een beetje in de tijd moeten spreiden. Dus afwisselend W+Q en E+Q proberen te landen tijdens teamfights.
Brand heeft met zijn W een extreme poke, die gebruik je om die reden al vaak voor het gevecht begint, dus die kan best op cooldown zijn. Je Q wil je of kunnen landen op een carry van de tegenstander of op de bruiser die op jou afkomt(defensief dus). Als opener in teamfights zul je op z'n best de tank raken, dat is een wasted stun imo.
Vaak poke ik met W(pokewars met brand vind ik niet erg, soms kun je ook een goede Q landen), na een echte initiate, en compacte tegenstander doe ik vaak R+W+Q en 4 seconden later een E+Q op een carry of iemand die achter mij aankomt.(met wat CDR). Zijn ze niet compact, dan wil je de missile speed op je R wel omhoog hebben en ligt of een E+R+Q of een W+R+Q het meest voor de hand.
Komt er geen bruiser achter je aan en/of zijn ze nog steeds erg compact gooi de E/W er ook wel direct achteraan, maar daarmee gooi je een stun weg, als je Q weer van cooldown is, is de burning effect voorbij en heb je geen skill van cooldown om die weer up te krijgen. Als de initiele burning bijna voorbij is(3 seconden bijv) kun je heel goed je E doen, dan heb je een stuntarget voor het uitkiezen. De stun zie ik toch wel als 1 van de belangrijkste (survival) skills van brand, die gooi ik niet graag zinloos weg.
Make it fool proof and someone will make a better fool.
In een nutshell:Snappie88 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:27:
Ik zie Brand ook veel in Ranked tegenkomen tegenwoordig, is ook een steady AP carry. Misschien ook maar eens kopen... Iemand een goede guide ergens voor mij?
Skillorder:
E-W-Q-W-E-R-W-E-W-E-R-W-E-E-Q-R-Q-Q
De eerste twee kan je omdraaien. Bij een level 1 fight pak je W eerst, anders E. De reden voor deze E is dat je die zoveel mogelijk cast op de vijand om hem te harassen en je passive te laten ticken.
De mana cost is niet zoveel en het doet pijn. Eventueel een W direct erna om de passive van je W te gebruiken en je hebt al een hoop health weggedaan
Items:
Bij een vijand zoals Cassiopeia, Gragas, Orianna begin je met boots en 3x Health Pots.
Bij een minder "gevaarlijke" zoals Ryze, Malzahar, Annie (aka: geen spammable skillshot) een dorans ring.
Vaak pak ik 1 of 2 dorans rings, afhankelijk van hoe moeilijk het gaat. Gaat het goed, ga dan voor die Giant's Belt. Dit bouw je uit naar een rylais ASAP, samen met je boots naar sorcerers.
Nu heb je je basis en ga je voor je deathcap.
Mana problemen moet je maar voor lief nemen. Je krijgt blue buff elke 5 minuten wat je in het gevecht zal houden, buiten die tijd moet je wat mana conserveren en af en toe terug gaan. In tournament play is dit niet optimaal, maar op het elo van de gemiddelde tweaker maakt dit niet veel uit. Iedereen zit toch maar wat te roamen vanaf level 10.
Na deze items bekijk je het situational.
Word je heel vaak gefocused? Rod of Ages/Banshees veil/Quicksilver Sash/Abyssal Scepter.
Feeden ze je? Void Staff, Will of the Ancients, Zhonya's Hourglass.
Masteries
Standaard 9/0/21, niets mis mee.
Runes:
Hangt af van je speelstijl.
Sowieso Magic Penetration reds, de rest is variabel.
Ben je heel mana intensief? Pak dan ManaRegen yellows. Anders kun je hier voor Flat armor gaan versus de autoattacks in het begin en de minions.
Voor blue raad ik Magic Resistance/level aan, dit geeft je 28 magres op level 18 en zorgt ervoor dat je minder snel neergaat.
Als Quintessences is flat HP nooit een slechte keus, het zorgt ervoor dat je wel tegen een stootje kan.
Dit kan ingewisseld worden voor Magic Penetration, maar het hangt dus af van je persoonlijke voorkeur.
Summoner Spells:
Flash en Ignite, geen discussie.
Ik denk dat ik zowat alles heb gehad zeker? Vraag maar indien er nog iets zou zijn
Ah, Garen en Karthus maar eens proberen deze week. Leona heb ik al eens geprobeerd en hoewel ik vaak tanks speel is die echt niks voor mij. Ik kan met vrijwel elke tank overweg, maar met Leona heb ik steeds het gevoel dat ik een blok aan het been ben voor mijn team.
jungle leona!Vicarious schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:01:
Ah, Garen en Karthus maar eens proberen deze week. Leona heb ik al eens geprobeerd en hoewel ik vaak tanks speel is die echt niks voor mij. Ik kan met vrijwel elke tank overweg, maar met Leona heb ik steeds het gevoel dat ik een blok aan het been ben voor mijn team.
Het is jammer dat ik nu te druk ben met deus ex, maar ik denk dat ik tussendoor wat tijd ga vinden om in private play jungle leona te proberen
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
http://euw.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=379203
Karthus disabled, kennen is nu deel van de free rotation.
vind het opzich wel nice dat karthus disabled is. Alleen jammer van cassispeedzor schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:06:
http://euw.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=379203
*heb de champ rotation aangepast van kart naar kennen paar posts hierboven*
Dit topic is gesloten.