speedzor schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:28:
Van zodra de patch uit is ga ik toch eens battlemage soraka uittesten. Lang geleden dat ik nog iets over die kwaliteiten gelezen heb en het lijkt me dat ze nu toch wel iets kan doen in die richting.
Soort van sustained AP carry misschien?

Hoe langer ze in gevecht zit, hoe meer damage ze gaat doen
Over battlemage soraka heb ik vorige week nog het een en ander gedicht, maar dat vergt wel dat je tanky genoeg kunt zijn om in de benodigde range te blijven. Helaas denk ik dat totaal niet het geval is. Qua HP zijn alleen anivia en sona lager, heeft weliswaar iets meer armor dan sona, maar niet veel en 0 escapes en niets dat haar MR geeft. Dus super squishy, geen escape en een range die vergelijkbaar is met amumu tears. Er nu ook geen enkele stimulans om een battlemage soraka niet op te blazen in teamfights.
Champion base stats:
HP varieert op lvl 18 varieerd tussen de 1610 (Anivia) en 2380(Nunu).
Amumu(als voorbeeld) zit op 1984 HP (Soraka 1657 na patch), maar amumu springt als tank in teamfights, basestats hiervoor heeft hij ook niet echt, qua armor vergelijkbaar met soraka, idem qua MR. De reden dat hij tanken kan is farmen, dus door itemizen kan hij tanky genoeg worden om dit wel te kunnen. En dan krijg je er een hoop cc en aoe damage terug zonder dat hier AP voor nodig is, en met echt goede farm heb je zelfs de ruimte hier wat AP aan toe te voegen.
Soraka zou net zo tanky moeten worden als amumu om haar spells te kunnen gebruiken(offensief), en heeft daar dus vergelijkbare farm voor nodig. Eigenlijk nog meer, aangezien je ook wat AP wilt stacken dan, want haar damage is niet %-based. (tenzij je een full AP team speelt en ze alleen haar debuff moet casten). Junglen kan soraka niet(te traag). Dus dit farmen moet in lane gebeuren. Dit kan natuurlijk, maar op z'n best krijg je een soraka tank die AOE kan debuffen en silence/healen. Maar full AP is echt vrij zinloos, daar is ze te squishy voor, te hoge cooldowns, of ze moet op een dodelijk plek gaan staan omdat haar range te laag is.
Om AP te kunnen spelen, moet ze anders kunnen positionen(grotere AOE range) van haar starfall(om niet OP te worden zou je de range kunnen laten scalen, of een aimed AOE(a la brand) met delay(grote range, lagere damage, zelfde debuff), zodat ze endgame grote range heeft, maar earlygame niet extreem kan zonen.) Maar ook dan is nog super squishy, of haar selfheal moet een buff krijgen.
Enige route die met soraka mogelijk lijkt is full AP team te gaan en soraka zelf als debuff tank gebruiken. Maar dat is meer trollbuild dan echt serieus, maar dit lijkt me wel grappig. (soraka, amumu, karthus, annie, malzahar). De laatste drie om AP's te hebben die wel behoorlijke manasustain hebben en in teamfights verschillende use hebben.
Make it fool proof and someone will make a better fool.