[PC] League of Legends - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 43 Laatste
Acties:
  • 115.609 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunkjah
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-09-2024
Afbeeldingslocatie: http://riot-web-static.s3.amazonaws.com/images/news/Champion_Rotation_Cards/English/cho%27gath.jpgAfbeeldingslocatie: http://riot-web-static.s3.amazonaws.com/images/news/Champion_Rotation_Cards/English/gragas.jpgAfbeeldingslocatie: http://riot-web-static.s3.amazonaws.com/images/news/Champion_Rotation_Cards/English/nidalee.jpgAfbeeldingslocatie: http://riot-web-static.s3.amazonaws.com/images/news/Champion_Rotation_Cards/English/ryze.jpgAfbeeldingslocatie: http://riot-web-static.s3.amazonaws.com/images/news/Champion_Rotation_Cards/English/shen.jpgAfbeeldingslocatie: http://riot-web-static.s3.amazonaws.com/images/news/Champion_Rotation_Cards/English/skarner.jpgAfbeeldingslocatie: http://riot-web-static.s3.amazonaws.com/images/news/Champion_Rotation_Cards/English/teemo.jpgAfbeeldingslocatie: http://riot-web-static.s3.amazonaws.com/images/news/Champion_Rotation_Cards/English/urgot.jpgAfbeeldingslocatie: http://riot-web-static.s3.amazonaws.com/images/news/Champion_Rotation_Cards/English/veigar.jpgAfbeeldingslocatie: http://riot-web-static.s3.amazonaws.com/images/news/Champion_Rotation_Cards/English/zilean.jpg

iem free champ rotation :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:19

Bloodclot

Jawier!

ook begonnen met LoL.
Heb de Malphite gekozen, leuke char met survivability en ook leuke burst dmg om toch af en toe een speler neer te halen.

4 pvp potjes nu gespeeld na een aantal keer co-op.
Alle 4 verloren, eerste potje ging redelijk gelijk op.
Overige 3 verloren door quiters early game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

eindelijk nidalee! :D:D zeker wel gaan testen deze week. Maar wel na de patch, het heeft geen zin om eerst old style en de dag daarna new style te leren. Gragas gaat ik ook proberen, puur omdat hij een baard heeft :p Skarner zal ook getest worden en Urgot kan ook wel leuk worden.

Dat word een drukke week voor me :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11-2020
lol amumu is echt sterk. Erg leuk poppetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Skarner gaat ik wel even proberen puur voor de leuk, maar denk niet dat dat een champ wordt die ik ga kopen.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 20:29:
althans, annie, Brand is gewoon goed door z'n goede ulti
Ik vind brand zijn ulti mss nog zijn minst goede punt. Met zijn q kan je stunnen, zijn w doet ziekelijk veel damage en kan je heel vaak iemand mee raken en die e is een nobrainer.

Verkies persoonlijk zelfs brand boven annie. Akkoord annie heeft een aoe stun met haar tibbers of w, maar speel liever brand. E-Q-W <3
RTG schreef :
Het is al erg genoeg dat ze het doen, maar het grootste probleem is dat men het "normaal" gaat vinden. Imo hoort het er juist helemaal niet bij. Het mag dan wel een spelletje zijn maar die jongens hebben een soort van voorbeeldfunctie (hoewel het ze waarschijnlijk geen drol kan interesseren).

Stoer doen, flink flamen of trollen... velen vinden het erg vermakelijk op streams, maar het verziekt wel de sfeer in het spel. En als het dan in hun games gebeurd is het ineens huilen omdat ze niet uit hun elo wegkomen en is het de schuld is van de rest van het team.
200% hoe ik er over denk en net daarom vind ik het veel relaxter en aangenamer om naar guardsman te kijken dan bijvoorbeeld hsgg.

Trouwens onlangs ook een paar russen in een potje gehad die zich natuurlijk enkel in het russisch uitten behalve om te trollen/griefen. Wat voor nut heeft het voor die gasten om zich naar west te laten transferen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedzor schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:40:
Ziet er goed uit, ik ga wat meer op hem letten :)
Shushei is ook zeker aan te raden! Positieve houding, rustig aan z'n pc en heerlijke muziek. Van die rustige muziek of groepen zoals Kamelot. Heb er al onbekende pareltjes gehoord, beetje iersachtig soms.
Heb het niet gezien, maar schijnt dat hij tijdens een potje LoL, met Alistar, in een zg. 'cow'-outfit speelde :') _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amtreble
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-05-2022
Welke heroes hebben we deze week?, heb nog niet kunnen kijken.
Zit op werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
amtreble schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:42:
Welke heroes hebben we deze week?, heb nog niet kunnen kijken.
Zit op werk.
zie de post van spunkjah een paar posts boven je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunkjah
Ik wil zeker Zilean proberen zo leuk die bommen :D
Ben ook heel benieuwd wat de nieuwe patch gaat doen voor support, denk dat ik janna en ali maar eens moet gaan leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:22:
[...]

Heb het niet gezien, maar schijnt dat hij tijdens een potje LoL, met Alistar, in een zg. 'cow'-outfit speelde :') _/-\o_
Hah dit heb ik wel gezien, wat een idioot :D Wel een hele goede speler die je nooit zal zien ragen. Hij speelde op dat moment vrij slecht en zorgde er mede voor dat zijn team verloor dus hij kreeg flink wat rage naar zijn hoofd, maar hij reageerde er niet op (zelfs niet door zijn mic op stream). Knap als je je zo in kan houden met wat hij allemaal te verduren kreeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb dit weekend Zilean een paar keer uitgeprobeerd. Best leuke champion, er zijn maar weinig mensen die lekker om kunnen gaan met die bommen van hem. Zijn ultimate is met een beetje AP echt gamechanging alleen vind ik het het verrekte lastig de juiste teammate te kiezen in het heetst van de strijd. Dat zal ongetwijfeld ook wel zijn wat de betere Zileans van de mindere onderscheidt. Met bommen harassen kan iedereen. :) In elk geval ga ik hem vaker spelen, vanwege de utility die hij in een team brengt.

Wat betreft Shushei, dat is zeker weten een van mijn favoriete spelers. Hartstikke goed maar altijd aardig. Ik heb hem inderdaad nog _nooit_ zien uitvallen naar een ander. Zijn stream is tegenwoordig ook de eerste die ik opzet als het lukt :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Cloud schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:07:
Ik heb dit weekend Zilean een paar keer uitgeprobeerd. Best leuke champion, er zijn maar weinig mensen die lekker om kunnen gaan met die bommen van hem. Zijn ultimate is met een beetje AP echt gamechanging alleen vind ik het het verrekte lastig de juiste teammate te kiezen in het heetst van de strijd. Dat zal ongetwijfeld ook wel zijn wat de betere Zileans van de mindere onderscheidt. Met bommen harassen kan iedereen. :) In elk geval ga ik hem vaker spelen, vanwege de utility die hij in een team brengt.

Wat betreft Shushei, dat is zeker weten een van mijn favoriete spelers. Hartstikke goed maar altijd aardig. Ik heb hem inderdaad nog _nooit_ zien uitvallen naar een ander. Zijn stream is tegenwoordig ook de eerste die ik opzet als het lukt :)
Gewoon de eerste die dood gaat of lijkt te gaan, ook als je dat zelf bent. Een 4v5 gevecht win je in principe niet, en vrijwel iedereen heeft een belangrijke rol in een teamfight (behalve als je echt een feeder in je midden hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Je kan ook klikken op de champion icoontjes linksboven als het een beetje chaotisch wordt. Weet je iig zeker dat je raak klikt.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Wat betreft Shushei, dat is zeker weten een van mijn favoriete spelers.
Zelf mag ik ook graag streams kijken, en shushei is zeker een leuke troll. Meestal zit hij een of ander vaag char te spelen(leona/scarner gisteren bijv.) altijd 100% offensief op het suicidale af, waardoor het wel vrij grappig is om naar te kijken.

Ik vond guardsman altijd het fijnst om naar te kijken omdat hij als 1 van de weinige ook echt toelicht en nooit raged. Kortom die probeert je ook nog wat te leren en zijn keuzes toe te lichten. Maar ik werd xin zhao en lanewick wel een beetje zat.

Gisteren voor het eerst Candypanda gekeken, die is echt ziek goed. Hij speelde ezreal, ik vond het gewoon eng hoe handig hij daarmee speelde. Maar zoals bij de meeste streams licht hij weinig toe, waarom hij bepaalde items koopt, waarom hij ergens heenloopt etc. Maar wel gaaf om eens te zien, zijn positioning was echt zo goed en het gemak waarmee hij al zijn skillshots doet terwijl hij vrijwel alles last-hit, indrukwekkend.

Make it fool proof and someone will make a better fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Vicarious schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:20:
[...]

Gewoon de eerste die dood gaat of lijkt te gaan, ook als je dat zelf bent. Een 4v5 gevecht win je in principe niet, en vrijwel iedereen heeft een belangrijke rol in een teamfight (behalve als je echt een feeder in je midden hebt).
Op zich lukt me dat nog wel, maar ik zit meer met het daadwerkelijk klikken op de champ in alle chaos. Voor mezelf is het simpel: gewoon ALT+R, maar de anderen is wat lastiger.
Pkunk schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:23:
[...]

Je kan ook klikken op de champion icoontjes linksboven als het een beetje chaotisch wordt. Weet je iig zeker dat je raak klikt.
Dat is inderdaad een goede tip, ik wist wel dat het kon maar gebruik het eigenlijk nog nooit. Misschien toch maar eens gaan proberen :)

@hierboven:
Daarom kijk ik tegenwoordig ook wat minder Bob, omdat ik Xin en Lanewick ook wel gezien heb. Voor mijn gevoel speelde hij vroeger vaker andere champions. :) Candypanda is inderdaad verschrikkelijk goed en gaaf om naar te kijken. Alleen het gebrek aan uitleg vind ik wel jammer inderdaad.

Waarom is er pvd nog geen Day9 voor de LoL scene opgestaan? :P

[ Voor 16% gewijzigd door Cloud op 23-08-2011 11:25 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
TheInsomniac schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:23:
[...]

Ik vond guardsman altijd het fijnst om naar te kijken omdat hij als 1 van de weinige ook echt toelicht en nooit raged. Kortom die probeert je ook nog wat te leren en zijn keuzes toe te lichten. Maar ik werd xin zhao en lanewick wel een beetje zat.
Ik ben het vaak ook niet met zijn keuzes eens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Niet online
Vicarious schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:26:
[...]

Ik ben het vaak ook niet met zijn keuzes eens :D
Lol, ik ook niet altijd, hij positioned vrij vaak defensief. Lanephase met xin wel vrij offensief, maar als het op teamfighten aankomt vrij defensief, dat werkt niet altijd super. Overigens vind ik zijn itemization wel vrij sterk over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:27

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

TheInsomniac schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:56:
[...]

Lol, ik ook niet altijd, hij positioned vrij vaak defensief. Lanephase met xin wel vrij offensief, maar als het op teamfighten aankomt vrij defensief, dat werkt niet altijd super. Overigens vind ik zijn itemization wel vrij sterk over het algemeen.
Das ook vrij logisch, omdat Xin heel sterk is in 1v1, maar in teamfights juist smelt omdat hij voor de carries moet gaan en dan juist de focus van de tank en carries krijgt.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Vicarious schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:20:
[...]

Je hebt er meer aan als je je carry revived die bv 3 seconden na je support dood gaat, heb liever iemand die 500dmg per seconde doet dan iemand die een shield kan geven dat 9 seconden cooldown heeft.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ik ben een complete beginner met dit type spel. Ik heb wel Starcraft 2 en alle Red Alert series gespeeld. Maar nog niet iets waar je maar 1 poppetje hebt.

Ik heb alleen even de tutorial gedaan, en ben nu even het e.e.a. aan het lezen.

Wat vragen:

Het komt er eigenlijk dus op neer, dat je 1 champion speelt in een potje van 4 on 4.
Iedereen begint gelijk, en moet in het potje items en levels halen?
Er is geen advantage dat je aan het begin al kan halen, doordat je items kan bewaren of houden enzo?
Die minion gastjes kun je niks mee doen, die vechten uit hunzelf en zijn onbestuurbaar?

Kun je ook met vrienden in een team gaan zitten tegen andere? Of is het dan 'unranked', en krijg je geen IP?
Krijg je ook IP met coop games tegen bots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Niet online
Fanatic_FS schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:04:
[...]

Das ook vrij logisch, omdat Xin heel sterk is in 1v1, maar in teamfights juist smelt omdat hij voor de carries moet gaan en dan juist de focus van de tank en carries krijgt.
Die positioning met champs in teamfights geldt generiek voor Guardsman Bob, zijn aggressie in lanephase alleen met Xin Zhao. Hij doet dat ook met Udyr bijvoorbeeld, zelfs met amumu is hij vrij defensief.
En inderdaad Xin first in in teamfights is niet echt handig, hoewel het met zijn built wel moet kunnen(defensief) en gezien de ult van Xin zelfs wenselijk.(20% of current health is geen goede finishing move).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlantisx
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-07-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:06:
Oke ik ben een complete beginner met dit type spel. Ik heb wel Starcraft 2 en alle Red Alert series gespeeld. Maar nog niet iets waar je maar 1 poppetje hebt.

Wat vragen:

Het komt er eigenlijk dus op neer, dat je 1 champion speelt in een potje van 4 on 4.
Er is geen advantage dat je aan het begin al kan halen, doordat je items kan bewaren of houden enzo?
Die minion gastjes kun je niks mee doen, die vechten uit hunzelf en zijn onbestuurbaar?

Kun je ook met vrienden in een team gaan zitten tegen andere? Of is het dan 'unranked', en krijg je geen IP?
Ja, Een champion in potjes van 3x3 / 5x5
Ja.
Nee, Echter als je een hoger level hebt kan je runes kopen, deze geven een klein voordeel maar dat is allemaal pas relevant als jij zelf ook dat hogere level hebt.
Correct.

Ja, Je kan unranked in een team, en verdiend dan gewoon IP punten. Je kan 5x5, of 3x3 doen, waarbij de laatste (over het algemeen) minder IP punten oplevert
Ja, Je verdiend na je eerste potje, wel een bepaald aantal uren minder ip dan dat eerste potje.

Het is overigens handiger om meteen normal games te gaan doen na een paar potjes co-op. Tenzij je niks geeft om het spelen tegen mensenlijke tegenstander, dan is co-op uitteraard het alternatief.

[ Voor 15% gewijzigd door atlantisx op 23-08-2011 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vragen:

1 champion inderdaad in een potje 5vs5 of 3vs3.
Iedereen begint op lvl 1 en gaande weg kan je experience behalen door in de buurt te zijn van minion/champion/tower kills tot maximum lvl 18.
Summoner spells/runes/masteries kun je advantages noemen die je voor het spel kan "instellen".

Summoner spells : kan je er 2 per game gebruiken en je zal naarmate je summoner (dus niet de champion die je speelt maar jijzelf) levelt (tot maximum lvl 30) zal je er meerdere bijkrijgen. Deze staan mooi uitgelegd in de client zelf.

Runes : Zullen ook pas van toepassing worden naarmate je summoner levelt, deze zijn versterkingen van je basestats (extra hp/armor/damage...). Je kan runepages maken, maar deze moet je kopen via RP (gold)

Masteries : Talent trees die 3 grote blokken bevatten. Offense, Defense & Utility. Naar gelang welke champion je speelt kan je die gaan instellen naar hun rol. Uiteindelijk heb je 30 punten die je kan spenderen op max level. Als ik het goed herinner krijg je 1 punt per level.

Minions kan je inderdaad niet besturen, maar voor de nieuwe gamemode die er aankomt (dominion), komt er een summoner spel waar je een minion kan promoten, zodoende dat hij sterker is, maar je kan het zover ik weet nog altijd niet zelf besturen.

Trouwens, zijn er gotters die zin hebben om vnvnd es catch the teemo te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekwaus21
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:04

Wat vragen:

Misschien nog een nuttige tip, kijk naar stream's of naar matches van afgelopen gamescom. Je ziet dan duidelijk hoe het allemaal in elkaar steekt en strategieën die voor jou ook handig kunnen zijn.

Wie weet wanneer de nieuwe patch is? elke keer kom ik een jax tegen op ranked die dan iedereen in elkaar slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModaSo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
Welke veranderingen komen er voor Janna en alistar mss? Aangezien het toch wel peetjes zijn die ik vrij veel speel? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Niet online
ModaSo schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:59:
Welke veranderingen komen er voor Janna en alistar mss? Aangezien het toch wel peetjes zijn die ik vrij veel speel? Iemand een idee?
Volgens mij geen wijzigingen. De healers de veranderen zijn Sona, Soraka, Taric, Nidalee, en Kayle. Jax veranderd ook, maar die is geen healer.
Alistar's heal is natuurlijk 2 patches terug al hard generved, en janna's ult gebruik je niet vaak voor de healing.

[ Voor 4% gewijzigd door TheInsomniac op 23-08-2011 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
http://euw.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=367477

Heb maar even van m'n hart gedaan wat er al een tijdje op lag :)

De patch werd even uitgesteld vanwege de grootte ervan en bijkomende testen.
Ergens in de volgende dagen zal hij wel uitgerold worden vermoed ik.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Goed verhaal speedzor en w.m.b. helemaal waar. Die meta werkt alleen als je een team hebt wat die meta ook echt kan spelen.

Ranked speel ik nog niet, maar ook in normal kom ik dit vaak genoeg tegen. Teams waarbij ik van tevoren denk, 'wow dit ziet er goed uit' worden keihard gestomped. En soms als ik een team heb waarvan ik denk dat het nooit kan werken (4 carries en een offtank) winnen we moeiteloos. Ik heb het op mijn ELO dan ook maar opgegeven te klagen over teamcompositie omdat het nu eerder tegen je werkt, dan voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaaab
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-08-2022
Cloud schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:24:
[...]

Op zich lukt me dat nog wel, maar ik zit meer met het daadwerkelijk klikken op de champ in alle chaos. Voor mezelf is het simpel: gewoon ALT+R, maar de anderen is wat lastiger.
Volgens mij kun je R + F1 tm F5 gebruiken, F1 is dan bovenste portret en F5 onderste portret. Zo deed ik het in ieder geval altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Cloud schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:33:
Ik heb het op mijn ELO dan ook maar opgegeven te klagen over teamcompositie omdat het nu eerder tegen je werkt, dan voor je.
Precies. Je gaat dan al met de verkeerde mindset een game in waardoor je alleen maar minder gaat spelen. Probeer er altijd gewoon het beste van te maken en je ziet wel waar het schip strandt. Kheb wel eens in een team gezeten als Pantheon, Yi, Ashe, Cait en om te trollen nam ik zelf Teemo oid. Bleek dat die pantheon en Yi fucking goed waren en na 20 minuten hadden we de tegenstander al laten surrenderen. Het zegt allemaal niet zo gek veel zolang het geen competitive play is, en zelfs dan is het wel eens een goed idee om je tegenstander in verwarring te brengen (zeker als je weet dat ze beter zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:46:
[...]

Precies. Je gaat dan al met de verkeerde mindset een game in waardoor je alleen maar minder gaat spelen. Probeer er altijd gewoon het beste van te maken en je ziet wel waar het schip strandt. Kheb wel eens in een team gezeten als Pantheon, Yi, Ashe, Cait en om te trollen nam ik zelf Teemo oid. Bleek dat die pantheon en Yi fucking goed waren en na 20 minuten hadden we de tegenstander al laten surrenderen. Het zegt allemaal niet zo gek veel zolang het geen competitive play is, en zelfs dan is het wel eens een goed idee om je tegenstander in verwarring te brengen (zeker als je weet dat ze beter zijn)
huh? koop je als enemy team toch gewoon Thornmails

als ik 4-5 AD of 4-5 AP champs zie op enemy team zeg ik in chat onmiddellijk: buy thornmail or banshees veil ASAP en elke keer zijn die spelletjes in ons voordeel omgedraaid zelfs als we in het begin volledig geowned werden

ok teamcomposition is niet alles maar de balans tussen AD en AP is toch wel belangrijk vind ik persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Balans tussen AD en AP is belangrijk, maar dat gaat dan ook niet zo vaak fout. Ik heb mezelf niet vaak in een full-AP of full-AD team gevonden; maar wel vaak in een (bijna) full-carry team. En dat laatste is waar Vicarious meer op doelt volgens mij.

Overigens is Thornmail nog aardig duur, als je echt veel AD carries in de tegenpartij hebt en je verliest je early game daardoor hard, dan moet je je eigen build behoorlijk uitstellen wil je die Thorns kunnen veroorloven. Grote kans dat je mid-game dan alsnog verliest omdat je te weinig damage doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:04:
[...]

huh? koop je als enemy team toch gewoon Thornmails

als ik 4-5 AD of 4-5 AP champs zie op enemy team zeg ik in chat onmiddellijk: buy thornmail or banshees veil ASAP en elke keer zijn die spelletjes in ons voordeel omgedraaid zelfs als we in het begin volledig geowned werden

ok teamcomposition is niet alles maar de balans tussen AD en AP is toch wel belangrijk vind ik persoonlijk
Op low ELO is dat allemaal relatief. Jij kunt het zien, en adviseren, maar dit wil niet zeggen dat ze dit ook doen.

Overigens vind ik het advies om een banshee veil te kopen best goed(meeste AP heeft ook cc, die daarmee wat beperkt kan worden(als dit niet zo is, kun je beter abyssal scepter/force of nature-wits end adviseren). Maar thornmail weet ik niet, vind het nogal situational, zorg iig voor 1 frozen heart in je team liefst op de tank oid. En thornmail alleen op die chars waarvan je niet wilt dat ze worden aangevallen, en dit niet zelf kunnen voorkomen en alleen als de damage anders echt te gek is.
Ook randuins en atma's en ook zhonya's zijn items die armor leveren en daarnaast ook jou nog wat boosten. Het enige wat echt nuttig is, is meer armor stacken dan normaal, simpelweg omdat het veel efficienter is dan wanneer er ook een hoop AP in het team van de tegenstander zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
TheInsomniac schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:30:
[...]

Op low ELO is dat allemaal relatief. Jij kunt het zien, en adviseren, maar dit wil niet zeggen dat ze dit ook doen.
Dit was dan een normal, maar inderdaad. In een normal vind ik het ook geen probleem om af en toe een trollpotje te hebben. Vaak doe ik dan gewoon vrolijk mee (zoals een paar pagina's terug ook te zien is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheInsomniac schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:30:
[...]

.... en de rest van het verhaal :)
true thornmail en banshees veil waren maar voorbeelden

een keer tegen Full AP team gestaan en had mn team als 3e en 4e item aangeraden om BV en FON te kopen en wonder boven wonder luisterden ze allemaal maar uiteindelijk lategame (45-50 min) deed de tegenstander niets van damage en konden we ze gewoon in 1 keer een volledige lane alle turrets pushen terwijl we in het begin hadden lopen feeden
dat was echt een cool spel, vooral omdat we alle 5 en BV en FON hadden

frozen heart vergeet ik altijd eigenlijk hoewel die meestal beter is dan thornmail maar in teamfight
tegen vb Caitlyn Yi Ashe Pantheon RandomDude
zijn 5 thornmails heel ambetant voor hen , ze focussen mss 1 of 2 mensen neer die 100 armor meer hebben en ze pakken behoorlijk wat damage wat de teamfight volledig in hun nadeel kan doen draaien vooral omdat die allemaal AD carry (squishy) zijn nuja op 500+ normals heb ik zo'n ongebalanceerd team nog maar paar keer tegengekomen dusja.. vrij exceptionele omstandigheden

maar inderdaad Tank Support rangeADcarry APcarry Jungle of gelijk welke andere teamcomp hoeft niet altijd zo exact nagestreefd te worden, zeker niet low elo daar denk ik dat het beter is dat de spelers champs kiezen waar ze goed mee zijn, er zit meestal wel 1 speler in je team die beetje rekening houdt met wat iedereen kiest (doe ik toch :))

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

RTG

Dat riep ik een half jaar terug ook al vaker; mensen staren zich veel te veel blind op meta's, fotm's en blaten elkaar bij alles na zonder zelf eens te denken. En zodra ook maar iemand afwijkt wordt diegene meteen voor idioot uitgemaakt en is de hele match potentieel al verziekt door de golf van flame die volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Het enige waar ik me een beetje aan kan storen is als iemand per se een solo lane wil hebben (kondigt dit ook aan in champ select) en hij rent direct naar bot lane. Da's gewoon niet handig :P Maargoed, ook dan zul je mij niet snel zien flamen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wtf :') solo bot, nieuwe meta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Erger is als iemand een solo heel graag wil en keihard faalt.

Denk ik WTF ga oefenen, er is geen reden om 4x te feedde in je lane. Tegen geen enkele champ.

Want dan had ik zelf beter die lane genomen, hetzelfde geld voor junglers die kunnen ook zo faal zijn.
Liever zeg je dat je niet/slecht jungled dan dat het een 4v5 is.

Maarja, faalbazen zijn overal. Jammer dat mensen naar belachelijke elo's worden gecarried.

Edit: vast zitten op 1400 is wel goed voor mijn champ stats. Winnen is te random dus ga ik maar me k/d/a pimpen.

[ Voor 55% gewijzigd door Baristo op 23-08-2011 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
RTG schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:24:
Dat riep ik een half jaar terug ook al vaker; mensen staren zich veel te veel blind op meta's, fotm's en blaten elkaar bij alles na zonder zelf eens te denken. En zodra ook maar iemand afwijkt wordt diegene meteen voor idioot uitgemaakt en is de hele match potentieel al verziekt door de golf van flame die volgt.
Heel erg waar! Zelf een keer meegemaakt dat ik eenn 2e carry nam in ranked toen ik nog geen support speelde (wat ik op tijd had aangekondigt). De rage die er volgde was ongelovelijk. Toen ik echter de game domineerde, zelfs terwijl ik de andere carry liet farmen waren ze stil. Toen ze zelf echter dom gingen spelen en we toch verloren begon het ragen weer en was het opeens weer mijn schuld.

offtopic:
Overigens was dit de ergste rager die ik ooit had meegemaakt. Meerdere doodsbedreigingen voor mij en mijn familie ed. en na de game als friend toevoegen om door te flamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nukidin247
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-08 22:24
@Speedzor's topic, Goed vertelt inderdaad ^^

-
Zonet voor het eerst met Gragas gespeeld en toen schoot me ineens binnen dat shushei gragas AP speelt, dus dat heb ik ook geprobeerd.
...
_/-\o_ _/-\o_

Wat is dat toch een masterlijke build!
Heb guide gezocht van mobafire ofzo, en ik eindigde met 20+ kills en minder dan 5 deaths en 10+ assists.
Ga ik zeker nog een keer proberen!

Ik ben nu ook aan het sparen voor irelia. nog zo'n 100 IP dan kan ik haar kopen, maar; Moet ik dat doen?
Voor mij ziet ze er heel tof uit en is ze ook redelijk sterk.

Iemand mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapeno
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:38
nukidin247 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:43:
@Speedzor's topic, Goed vertelt inderdaad ^^

-
Zonet voor het eerst met Gragas gespeeld en toen schoot me ineens binnen dat shushei gragas AP speelt, dus dat heb ik ook geprobeerd.
...
_/-\o_ _/-\o_

Wat is dat toch een masterlijke build!
Heb guide gezocht van mobafire ofzo, en ik eindigde met 20+ kills en minder dan 5 deaths en 10+ assists.
Ga ik zeker nog een keer proberen!

Ik ben nu ook aan het sparen voor irelia. nog zo'n 100 IP dan kan ik haar kopen, maar; Moet ik dat doen?
Voor mij ziet ze er heel tof uit en is ze ook redelijk sterk.

Iemand mening?
Hangt van je speelstijl af. Ik vind haar super leuk om te spelen. ze een hele goeie solo top champ misschien wel de beste. aan het begin een beetje rustig aandoen gewoon farmen op het eind ben je een goddess, niet meer kapot te krijgen en jij maakt de carry makkelijk dood :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

RTG

Baristo schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:59:
Erger is als iemand een solo heel graag wil en keihard faalt.

Denk ik WTF ga oefenen, er is geen reden om 4x te feedde in je lane. Tegen geen enkele champ.

Want dan had ik zelf beter die lane genomen, hetzelfde geld voor junglers die kunnen ook zo faal zijn.
Liever zeg je dat je niet/slecht jungled dan dat het een 4v5 is.

Maarja, faalbazen zijn overal. Jammer dat mensen naar belachelijke elo's worden gecarried.
Óf ze hebben gewoon eens een prutspotje zoals we allemaal wel eens hebben. Juist op het moment dat iemand niet lekker gaat is het belangrijk niet te gaan zeiken of je zelf te ergeren want dan maak je de boel 10x zo erg. Bij 9 van de 10 keer begint het geflame dan al en steven je recht op een loss af terwijl de game nog alle kanten op kon. Ook met een gefeede lane hoeft er nog niks aan de hand te zijn, je moet er alleen wel in blijven geloven.

Ik heb zelf vaak genoeg een slechte pot gehad, en op het moment dat ik zelf dan al helemaal gek wordt begint z'n klootviool ook nog eens een grote mond tegen me op te zetten. Dat werkt dan echt 10x zo hard averechts en terwijl iedereen in chat ondertussen druk aan het flamen is, wordt er niet meer opgelet en gaan er nog een paar keer mensen onnodig dood en is het echt voorbij.

Gewoon iemand rustig vragen of hij een laneswitch of hulp nodig heeft en wat defensiever wil spelen werkt een stuk beter, dan opgefokt te raken over een slechte start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Je hebt gelijk, ik ben niet echt een flamer, maar ik kan wel heel gefrustreerd raken over sommige spelers.

Het is ook best demotiverend als je een support role hebt genomen omdat faalbaas #1 zo nodig jax solo top moest hebben (terwijl een tank ook nice zou zijn) en AD carry #2 compleet outfarmed/zoned word en je jungler #3 liever small camps farmed dan mid helpt die constant geganked word.
Of als je na een goede laning phase een carry hebt die altijd solo ronddwaald en gecaught word.

Meestal zijn dit mensen met <30 Wins, of DuoQ'ers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nukidin247
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-08 22:24
Soms kan ik echt niet tegen de bugs van dit #$%%&@ spel.
Al helemaal niet in combinatie met de faalheid van Windows.

Ik zat zonet in een game, met 4 andere GoTers, in de loading screen en dan sluit het spel af.
Dus ik start hem op en dan staat er ''Reageert niet meer''. :@
Ik wachtte even en hij deed het weer, en toen session closed.
Zo'n 4 keer achter elkaar is dat gebeurd en toen hield ik ermee op.
Echt te frustrerend is dat.

Daar mogen ze echt wat aan doen die Riot lui, als ze even ophouden met luieren en niks doen en geen updates.

Edit: Bij de mensen waar ik mee ging spelen, Sorry hoor maar het spel deed gewoon niks meer.

[ Voor 8% gewijzigd door nukidin247 op 23-08-2011 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
1-0-11 als alistar, 26-6-20 als gragas, 22-10-6 als teemo, 19-2-12 als twitch, mooie avond geweest :D
M'n elo kunnen opkrikken naar 1424, met wat geluk raak ik aan m'n zilveren status de komende dagen!

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

ik merk dat die session closed/niet connecten vaker voorkomt als je internet het druk heeft (torrents oid)
volgens mij is de netcode een beetje brak, want veel andere games hebben er geen last van, maar het is aan te raden om alle downloads in je huis uit te doen :)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Gister level 30 geworden :D:D:D:D

En daarna me mastery pages opgeschoont en een 2de rune page volgemaakt. Daarna Genoeg over voor Wukong en die paste ook in mijn rune pages dus die ook maar aangeschaft.

Daarna een paar potjes met wat tweakers gedaan. Eerste 3 gingen netjes. De 4de, mja enter fail mode met cait. Ik werd hard gefocussed, dat wel. Maar 0/8 :s Het was niet mijn game. Al was de enemy vayne wel erg goed, en is vayne ook wel de anti-carry carry. Maja, die was dus best wel erg goed :)

Vanavond hou ik het wel bij Wukong, Garen en Jarvan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunkjah
:( Daar gaan me support champions, gelukkig hebben we Janna en Alistar nog, maar toch dit is een droevige dag voor support.
New Skins in the Store
  • Renegade Talon
  • Crimson Elite Talon
  • Demolisher Nunu
  • Dragonslayer Vayne
PVP.net Store
  • Added a Purchases tab that contains a history of all your purchases
  • Champions tab redesigned to feature full art splashes
  • Home page layout graphics updated
  • Home page now features a progress indicator for content being loaded
  • Filtering and search redesigned to be more visually appealing and compact
  • Made several fixes and tweaks to padding/alignments/font issues throughout the store
PVP.net v1.42.34
  • New landing page design
  • Now displays YouTube videos (Champion spotlight/Community Spotlight, etc). These videos can be expanded to full screen
  • Top news articles from LeagueOfLegends.com are displayed in the lower left
  • Featured and sale items from the store are now displayed in the top right
  • Redesigned the banner scroller to make it smoother
  • New art and layout for the End of Game screen
  • Improved messages for game invites to include game type
  • Updated the design for map/game selection
  • Summoner's Rift Autumn map is now directly selectable from the custom game screen League of Legends v1.0.0.124
Talon, the Blade's Shadow
  • Noxian Diplomacy: Talon viciously stabs his enemy, dealing heavy physical damage and causing them to leave a blood trail that Talon can use to track them.
  • Rake: Talon fans out three blades in front of him that quickly return to him, dealing damage and slowing any target hit in either direction.
  • Cutthroat: Talon leaps behind his target and silences them for a short duration, amplifying the damage of any of his follow up attacks and abilities.
  • Shadow Assault (Ultimate): Talon enters stealth for a short duration, gaining a movement speed boost and sending blades that deal damage to all enemies in their path flying in every direction. Once the blades reach a certain distance, they pause and form a circle. When Talon reappears from stealth, the blades return to him, once again dealing damage to any opponent they pass through.
  • Mercy (Passive): Talon's auto-attacks deal additional damage to a target that is under the influence of any crowd control effect.
Alistar
  • Unbreakable Will
  • Duration adjusted to 7 seconds at all ranks from 6/7/8 seconds
  • Physical and Magical Damage reduction reduced to 50/60/70% from 75% at all ranks
Jax
  • Leap Strike damage reduced to 20/45/70/95/120 from 35/60/85/110/135
  • Empower
  • Damage reduced to 60/95/130/165/200 from 75/110/135/180/215
  • Empower now breaks spell shields
Kayle
  • Attack damage per level increased to 2.8 from 2.5
  • Attack speed per level increased to 2.5 from 2
  • Reckoning
  • Now scales with bonus attack damage at a 1.0 ratio in addition to a 1.0 ability power ratio
  • Damage amplification increased to 6/7/8/9/10% from 5% at all levels
Lee Sin
  • Resonating Strike will now only automatically attempt to attack champions rather than all enemies
Nidalee
  • Javelin Toss
  • Mana Cost reduced to 50/60/70/80/90 from 60/70/80/90/100
  • Cooldown reduced to 6 seconds from 7 seconds
  • Pounce
  • May now be affected by Cooldown Reduction
  • Cooldown increased to 4 seconds from 3 seconds
  • Primal Surge
  • Mana cost adjusted to 60/80/100/120/140 from 65/70/75/80/85
  • Base heal adjusted to 50/85/120/155/190 from 60/90/120/150/180
  • Ability power ratio reduced to 0.7 from 1.25
  • Swipe ability power ratio increased to 0.4 from 0.2
  • Aspect of the Cougar now grants 10/15/20 armor and magic resistance instead of 10% Dodge
  • Fixed several tooltip errors (especially those in Cougar form)
Orianna
  • Command: Dissonance base damage reduced to 70/115/160/205/250 from 70/120/170/220/270
  • Command: Protect shield ability power ratio reduced to .4 from .6
  • Fixed a bug with Command: Shockwave dealing extra damage at ranks 11 and 16
Sona
  • Aria of Perseverance
  • Base heal reduced to 25/50/75/100/125 from 35/70/105/140/175
  • Ability power ratio reduced to .25 from .35
  • Now grants double her passive aura bonus to her heal target and herself for 3 seconds
  • Reduced the lockout time while casting Sona's songs to make them more responsive
  • Fixed a bug where Hymn of Valor and Aria of Perseverance caused her to deal 20% reduced damage
Soraka
  • Recommended Items updated
  • Base health increased to 446 from 426
  • Base health per level increased to 71 from 67
  • Starcall
  • Cooldown reduced to 2.5 seconds from 3 seconds
  • Base damage reduced to 60/85/110/135/160 from 60/90/120/150/180
  • Ability power ratio increased to .4 from .25
  • Mana cost reduced to 35/40/45/50/55 from 40/50/60/70/80
  • Shred increased to 8/9/10/11/12 from 8 at all levels
  • Maximum stacks reduced to 10 from 20
  • Range increased by 30
  • Astral Blessing
  • Ability power ratio reduced to .45 from .9
  • Cooldown increased to 20 seconds from 10 seconds
  • Base Heal increased to 70/140/210/280/350 from 60/120/180/240/300
  • Armor buff increased to 25/50/75/100/125 from 20/35/50/65/80
  • Armor buff duration increased to 5 seconds from 4 seconds
  • Cast range increased to 750 from 650
  • Infuse
  • Ability power ratio increased to .75 from .6
  • Cooldown reduced to 10 seconds from 15 seconds
  • Silence duration adjusted to 1.5/1.75/2/2.25/2.5 from 1/1.5/2/2.5/3
  • No longer grants double Mana when casting on yourself
  • Wish
  • Ability power ratio reduced to .7 from 1.3
  • Mana cost reduced to 100/175/250 from 200/275/350
Taric
  • Base attack speed increased to .625 from .613
  • Imbue
  • Ability power ratio reduced to .6 from 1.1
  • Cooldown increased to 20/19/18/17/16 seconds from 16/15/14/13/12 seconds
  • Basic attacks now reduce Imbue?s cooldown by 1 second (from 2) but the reduction now increases to 3 seconds when attacking an enemy champion
Udyr
  • Turtle Stance
  • Heal reduced to 10/12/14/16/18% from 12/14/16/18/20%
  • Mana return reduced to 5/6/7/8/9% from 9/10.5/12/13.5/15%
  • Fixed a bug with Phoenix Stance where the activation damage was counting as single target spell damage for Spell Vamp or Rylai's
Xin'Zhao
  • Three Talon Strike knock up duration slightly reduced
  • Audacious Charge slow duration reduced to 1.5 seconds from 1.75 seconds
General
  • UI Improvements
  • New scoreboard with new art!
  • Removed upper left redundant champion info
  • Floating text is now prioritized to show important events such as being stunned or silenced much more quickly
  • Kills are now displayed as "Kill Callouts" along the right hand side of the screen and show assists
  • Added a new ping functionality: You can now ping to signal your teammates to fall back
  • You are now able to mute players from the scoreboard
  • Improved prioritization for selection of units around towers
  • Made improvements to loadtimes and frame rates for Summoner's Rift, Twisted Treeline, and Tutorials
  • Toggle spells no longer cancel channeling when turned off
  • Made improvements to camera panning to make it smoother
  • Made improvements to how Fog of War interacts with the environment to enhance the visual display (does not affect the gameplay aspect of Fog of War)
  • Fixed a bug where Champions could be pulled across the map while teleporting
  • Fixed several issues where character animations would sometimes freeze
  • Fixed several bugs associated with reconnecting to a game
  • Fixed several bugs associated with load time crashes
  • Fixed a rare bug that caused in-game crashes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 01:03

Dreanor

Joene

In solo/unranked games maakt team comp erg weinig uit. Zo heb ik laatst gewonnen met een team waar ik dat niet van had gedacht. Dit ging zo:

Champ selection
Ik was als eerste in champ select en kies wukong. Twee teammates na mij instant locken met pantheon en Xin. -.-

Dus ik kies een AP ranged, Orianna. Waarna iemand roept: Good somebody with brains, now I can pick Cait ...

Ik heb nu al mijn hoop gevestigd op de laatste die of AP kiest of AP tank. Deze roept, omfg me no tank, just offtank en locked met Irelia ...

Nu had ik zoiets van fuck it full AD it is! En ik neem weer Wukong met het idee keihard geowned te worden.

De vijand heeft nice team met jungler, ad/ap en tank. Dus dat zag er niet goed uit.

Bleek helemaal niemand van de vijand ook maar 1 armor item te kopen, NIET EEN!!! WTF! Wij ownde ze zo hard omdat zelfs hun tank niet eens een armor item kocht. Hoe grappig was dat!

Full AD team en niemand van de vijand bedenkt zich om ook maar 1 armor item te kopen. 8)7

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11-2020
Heeft iemand nog tips voor sivir. Ik vind het wel een leuke poppetje maar ik ben er soms nogal slecht mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fbian
  • Laatst online: 31-10-2023
Na het volgen van de stream op Gamescom zag ik volgens mij iemand van CLG nidalee spelen. En betreft de nieuwe update van Nidalee heb ik besloten deze te gaan kopen en de wel bekende tournament build toegepast die te zien is op http://www.mobafire.com/l.../tournament-nidalee-96037 .
Nidalee is echt super sterk en onuitputtelijk! Je bespaard mana dankzij haar ulti zodat je mana voor je heal en je speer kan gebruiken! Al met al erg tevreden over Nidalee!! Leuke champion!

"With great powers comes great responsibility." Sheldon Cooper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

De Support nerfs vallen me nog wel mee. De meeste healing supports stacken toch niet massieve hoeveelheden AP. Eerder CDR om de heals vaker te kunnen doen.

Sona is wel de sjaak. Minder heal en minder AP-ratio. Wel een buff op het aura-effect.

Soraka. In het begin hoef je toch niet extreem te spammen dus is de heal-nerf bijna een buff te noemen. Sterkere heal EN hogere armor. Ja, je CD is hoger geworden dus in teamfights is het minder spammen.
Infuse is zelfs gebuffed voor het spammen op andere mensen (alleen krijg je zelf geen dubbel-mana meer)
En d'r ult is nu minder van "ja, bijna dood... o kut vol leven... voor het hele team"

Taric is voornamelijk generfed met die cooldown. Voortaan maar wat meer champions meppen.

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Newb vraag.
Ben net begonnen met LoL om af en toe naast Starcraft te spelen. Heb wat Co-op games gespeelt en wat botgames om een gevoel te krijgen voor de verschillende champions. Ik heb nu mijn eerste 6300 punten (Level 12) en was van plan om Wukong te kopen (<3 Journey to the West). Verder heb ik ook de gratis Tristana via Facebook.Verder nog niks gekocht.

Mijn vraag is nu wat het verstandigste is om hierna mijn punten aan te besteden? Wat mij opviel is dat bij Runes het kopen van Tier1 en Tier2 Runes waarschijnlijk niet slim is (?) omdat als je de Tier3 runes hebt je de Tier1 en Tier2 Runes waarschijnlijk nooit meer gebruikt.

Moet ik nu toch runes kopen of is het verstandiger om mijn punten te spenderen aan wat meer champions zodat ik beter mijn team kan aanvullen met verschillende rollen? Misschien een combinatie van beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Ik weet niet aan wat voor passieve botlanes jij denkt, maar als er wat agressie te bespeuren valt dan mag soraka toch de hele tijd lopen healen hoor. Soraka is de enige support waar ik voor een rabadon/morellos durfde te gaan, net omdat zij zo'n sterke ratios had.

Al bij al zijn de changes niet zo aangrijpend, maar zeker op soraka ga je een nieuwe speelstijl moeten ontwikkelen. Die nerf op alistar vond ik nu ook weer niet nodig.

De veranderen in het General onderdeel staan me wel aan, het speelplezier gaat hierdoor serieus verbeterd worden!

@hierboven: runes tier3 kun je pas vanaf level 20 kopen, wacht tot dan. Tier1 en 2 runes zijn het imo niet waard om je IP aan te gebruiken. Spaar maar voor champions :)

ps: announcement voor nieuwe champion

The first of the mysterious and deadly Crimson Elite--Talon, the Blade's Shadow-- has revealed himself, but Demacian Commandos beware: still more danger lurks in the shadows.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/317303_263962540288968_155123054506251_1085914_6385356_n.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door speedzor op 24-08-2011 09:57 ]

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
LoL @ Judge Dredd

Afbeeldingslocatie: http://www.movie-list.com/posters/big/zoom/judgedredd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
nukidin247 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:38:
Soms kan ik echt niet tegen de bugs van dit #$%%&@ spel.
Al helemaal niet in combinatie met de faalheid van Windows.

Ik zat zonet in een game, met 4 andere GoTers, in de loading screen en dan sluit het spel af.
Dus ik start hem op en dan staat er ''Reageert niet meer''. :@
Ik wachtte even en hij deed het weer, en toen session closed.
Zo'n 4 keer achter elkaar is dat gebeurd en toen hield ik ermee op.
Echt te frustrerend is dat.

Daar mogen ze echt wat aan doen die Riot lui, als ze even ophouden met luieren en niks doen en geen updates.

Edit: Bij de mensen waar ik mee ging spelen, Sorry hoor maar het spel deed gewoon niks meer.
goed nieuws, zie onderaan de patchnotes die hierboven staan :)

@rest of patchnotes: ben benieuwd hoe dit support gaat beinvloeden. Udyr heeft ook een aardige (misschien wel terechte) nerf gekregen. Die Jax nerf maakt hem weer een echte lategame champion. Early game proberen zoveel mogelijk te farmen en vanaf een minuut of 25/30 gewoon alles rapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44
Ik zie Starcall gewoon nog altijd niet als viable, ook niet met deze changes, de range is nog altijd relatief kort, je moet dus redelijk dichtbij staan om iemand te raken (minions of vijandelijke champs) en je moet toch echt een paar stacks hebben voor het een beetje damage doet.

Je wilt als support niet gewoon midden in een gevecht staan, maar op een relatief veilige afstand blijven. Sona kan dit geweldig doen, voor Tarric is het geen probleem, want hij is vrij tanky, en bouwd opzich goed als een tank. Maar Soraka is kwetsbaar als een nat papiertje en de enige vorm van "CC" die je hebt, is een silence. Maar dat gaat ten koste van de mana restore van die skill.

Deze patch verkloot Soraka gewoon enorm.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Nazanir schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:03:
Ik zie Starcall gewoon nog altijd niet als viable, ook niet met deze changes, de range is nog altijd relatief kort, je moet dus redelijk dichtbij staan om iemand te raken (minions of vijandelijke champs) en je moet toch echt een paar stacks hebben voor het een beetje damage doet.

Je wilt als support niet gewoon midden in een gevecht staan, maar op een relatief veilige afstand blijven. Sona kan dit geweldig doen, voor Tarric is het geen probleem, want hij is vrij tanky, en bouwd opzich goed als een tank. Maar Soraka is kwetsbaar als een nat papiertje en de enige vorm van "CC" die je hebt, is een silence. Maar dat gaat ten koste van de mana restore van die skill.

Deze patch verkloot Soraka gewoon enorm.
Mee eens, en dat was nou net de enige support die ik speelde :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

djengizz schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 09:52:
[...]

Moet ik nu toch runes kopen of is het verstandiger om mijn punten te spenderen aan wat meer champions zodat ik beter mijn team kan aanvullen met verschillende rollen? Misschien een combinatie van beide?
Runes zou ik laten voor wat ze zijn. Begin daar pas mee als je lvl20 bent. Tot die tijd zou ik je meeste IP gewoon opsparen voor lvl20 maar af en toe een champion is ook niet erg. Ik zou me wel concentreren op de free to play champions. Probeer daar elke week een aantal van uit, dat is goed voor je basics :)

Qua aan te schaffen champions zou ik zelf kiezen voor de goedkopere (niet 6300 IP) champs, om zo wat IP te besparen en omdat de goedkopere champions in eerste instantie makkelijker te spelen zijn en je meer leert.

Over de patch: ziet er goed uit! Support changes weet ik nog niet echt wat ik daarvan vind, maar al die PvP.net en gameclient changes zijn volgens mij allemaal top :) Ze verbeteren wel echt een hele hoop hoor.

[ Voor 11% gewijzigd door Cloud op 24-08-2011 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:00:
[...]

Udyr heeft ook een aardige (misschien wel terechte) nerf gekregen.
Nja weet het niet of die zo terecht is. Ga vanavond es testen hoezeer zijn junglen hier zal onder lijden.

Geruchten doen de ronde dat wetdream uit SK gekickt is, en Falli de SK manager zou opgestapt zijn. Allemaal geruchten wel nog op dit punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 14:07
Mijn vraag is nu wat het verstandigste is om hierna mijn punten aan te besteden? Wat mij opviel is dat bij Runes het kopen van Tier1 en Tier2 Runes waarschijnlijk niet slim is (?) omdat als je de Tier3 runes hebt je de Tier1 en Tier2 Runes waarschijnlijk nooit meer gebruikt.

Level 1 runes kosten praktisch nix en geven toch al de helft van de bonussen die lvl3 runes geven, dus ik raad altijd iedereen die nieuw is aan om lvl1 runes te kopen tot lvl20... sure je hebt dan wat ip uitgegeven aan lvl1 runes, maar het is echt heeeel weinig en ze leveren je gewoon zoveel voordeel op, vooral mana regen runes op manahungry champions zijn heel fijn ;)

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:06:
[...]

Nja weet het niet of die zo terecht is. Ga vanavond es testen hoezeer zijn junglen hier zal onder lijden.

Geruchten doen de ronde dat wetdream uit SK gekickt is, en Falli de SK manager zou opgestapt zijn. Allemaal geruchten wel nog op dit punt.
Wetdream is een mongol en zeer vaak de reden dat ze verliezen, dus ik zou dat terecht vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

GVD, nog meer Xin Zhao nerfs :@ de vorige nerf sloeg al nergens op en nu nog meer nerfs.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:06:
[...]

De nerf op zijn heal valt me nog mee, maar op de mana return is wel echt aanzienlijk. Ik vermoed dat je nu nog afhankelijker van de blue buff wordt. Ik denk dat de Phoenix stance build nu een stuk sterker wordt dan de Tiger stance build voor z'n jungle. Helaas gebruikte ik altijd de tiger variant, omdat ik geen zin heb om AS runes aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:38:
[...]

De nerf op zijn heal valt me nog mee, maar op de mana return is wel echt aanzienlijk. Ik vermoed dat je nu nog afhankelijker van de blue buff wordt. Ik denk dat de Phoenix stance build nu een stuk sterker wordt dan de Tiger stance build voor z'n jungle. Helaas gebruikte ik altijd de tiger variant, omdat ik geen zin heb om AS runes aan te schaffen.
Vreesde ook daarvoor. Vond Udyr al niet de snelste jungler voordien, en met deze nerfs vrees ik dat het er niet beter op zal worden, ofwel zoals je zegt, op een andere manier gaan junglen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

Airdack schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:14:
[...]

Level 1 runes kosten praktisch nix en geven toch al de helft van de bonussen die lvl3 runes geven, dus ik raad altijd iedereen die nieuw is aan om lvl1 runes te kopen tot lvl20... sure je hebt dan wat ip uitgegeven aan lvl1 runes, maar het is echt heeeel weinig en ze leveren je gewoon zoveel voordeel op, vooral mana regen runes op manahungry champions zijn heel fijn ;)
Collega van me zei juist dat ik moest wachten tot lvl20. Doe het nu al zonder tot en met level 13. Bijna 14 :+

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
Ik begrijp niet dat ze Xin, Udyr en Jax nerfen (opzich terechte nerfs imo) terwijl ze Irelia met rust laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Overigens vind ik de aanpassingen op de ultimate van Nidalee wel prachtig. Geen 10% dodge maar extra armor en MR. Dan hoef ik geen aparte rune en mastery pages voor haar te gebruiken die zich richten op dodge, maar kan ik gewoon meer richting carries gaan. Scheelt me weer een pagina :)
iCy schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:43:
[...]

Collega van me zei juist dat ik moest wachten tot lvl20. Doe het nu al zonder tot en met level 13. Bijna 14 :+
Ik heb het niet gedaan, maar achteraf gezien vond ik het niet waard, die lvl1 runes waar je later niets meer aan hebt. Als je al zo'n eind gekomen bent, zou ik nog even volhouden tot lvl20 :)
SaphuA schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:44:
Ik begrijp niet dat ze Xin, Udyr en Jax nerfen (opzich terechte nerfs imo) terwijl ze Irelia met rust laten.
Ik snap eigenlijk niet dat de Udyr zijn jungle zo hard aanpakken, zo goed was hij daar ook niet in maar de nerf richt zich wel vooral daarop vind ik. Jax is logisch want early game is hij gewoon een beest. Xin nerf is maar een kleintje, ik betwijfel of dat zo merkbaar zal zijn.

Irelia is recent generfd met haar heals hé, voor mijn gevoel is ze al een stuk minder sterk (sustained) dan ze eerder was. Weet niet of ze nog zoveel meer nerf nodig heeft, want extreme damage output heeft ze zonder goede farm ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 14:07
Ik ben sowieso 100% voor het nerfen van tanky dps, ik ben er ziek van hoe sterk ze zijn, vooral lategame. Lategame een warwick of irelia is een hel voor me, je kan ze niet volledig neerbursten en dan healen ze zichzelf in notime weer vol terwijl ze door je heen maaien alsof je een grassprietje bent (tenzij je zelf ook tanky dps speelt uiteraard).

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Airdack schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:49:
Ik ben sowieso 100% voor het nerfen van tanky dps, ik ben er ziek van hoe sterk ze zijn, vooral lategame. Lategame een warwick of irelia is een hel voor me, je kan ze niet volledig neerbursten en dan healen ze zichzelf in notime weer vol terwijl ze door je heen maaien alsof je een grassprietje bent (tenzij je zelf ook tanky dps speelt uiteraard).
Dat vind ik vooral opgaan voor Warwick, zijn heal is echt bizar. Die van Irelia vind ik echt vies tegenvallen hoor. 1v1 is Warwick bijna niet neer te krijgen, ook niet door andere tanky dps.

Laatst nog een kogmaw die een WW trof op hooguit 15% hp. Kogmaw was tegen de 85% en ze hadden min of meer gelijke levels. Drie keer raden wie won en nee WW had z'n ultimate niet. Dat soort situaties lijken mij best onwenselijk, dus dat ze van WW afblijven is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Airdack schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:49:
Maar warwick is geen tanky dps, hij is een ap bruiser die 1 damage skill heeft (behalve ulti dan) die scaled met % health van de tegenstander.

WW heeft laatst al een nerf gehad op zijn healing van Q.

Verder is Udyr generfd omdat hij oneindig in lane kon blijven, zijn jungle is haast niet generfd, omdat je turtle stands niet gebruikt voor mana regain, want je hebt blue buff.

[ Voor 16% gewijzigd door Fanatic_FS op 24-08-2011 10:54 ]

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fbian
  • Laatst online: 31-10-2023
Cloud schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:48:
Overigens vind ik de aanpassingen op de ultimate van Nidalee wel prachtig. Geen 10% dodge maar extra armor en MR. Dan hoef ik geen aparte rune en mastery pages voor haar te gebruiken die zich richten op dodge, maar kan ik gewoon meer richting carries gaan. Scheelt me weer een pagina :)
Beter he! Daarom ga ik nu even een tijdje met Nidalee spelen! THE SPEAR! en het healen uiteraard!

"With great powers comes great responsibility." Sheldon Cooper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fanatic_FS schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:52:
[...]
Verder is Udyr generfd omdat hij oneindig in lane kon blijven, zijn jungle is haast niet generfd, omdat je turtle stands niet gebruikt voor mana regain, want je hebt blue buff.
Zijn jungle is haast niet generfd? Waar haal je dat ?

En wat met de ap carry die blauw krijgt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:04:
[...]

omdat de life regain van turtle stands maar 2% minder is geworden, vergeleken met de 4% van mana regain.
Wat moet de AP Carry met blue buff op 1:55min ? Lane pushen en gegankd worden en de buff weggeven?

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fanatic_FS schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:08:
[...]

omdat de life regain van turtle stands maar 2% minder is geworden, vergeleken met de 4% van mana regain.
Wat moet de AP Carry met blue buff op 1:55min ? Lane pushen en gegankd worden en de buff weggeven?
Als je bvb als brand direct kan starten met blauw, kan je je tegenstand het echt heel lastig maken. Had het ook niet per se enkel over de eerste spawn. Vond het leuk niet volledig afhankelijk te zijn van de blauwe buff maar dit wordt nu wel anders.

Bij warwick hebben ze opgelet bij zijn nerf om zijn junglen hier niet minder te laten door worden, maar de nerf op udyr die vooral zijn laning phase moest intomen, heeft vermoedelijk wel een redelijke invloed op zijn jungling en net daar ben ik niet zo gelukkig om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcanis
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06 10:25
Ik heb vroeger (jaar terug ofzo) veel warick gespeeld, maar nu zie ik dat jullie hem meer als tanky dps spelen. Dus ben ik zeer benieuwd wat voor builds jullie hier ongeveer voor gebruiken.

Verder zit ik nog steeds te kloten met anivia :( ben nu lvl 14 dus heb nog geen mana regen runes. Dus ben je bijna verplicht om als eerste voor tear te gaan, terwijl mijn voorkeur uitgaat naar catalyst zo snel mogelijk uitbouwen naar Rod. De build waar ik meestal na toe probeer te gaan is: Sorc boots, Rod, BV, Archangels staff, die deathcap en als laatste item een defensive item afhanklijk van het anders team. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Hoezo wordt zijn jungle er flink door generfd?
De eerste jungle ronde heb je blue buff waardoor je stances kan veranderen zonder probleem, en dat is dan nodig omdat je de lifegain van turtle nodig hebt omdat je nog geen items hebt etc.

Na je eerste keer shoppen heb je wriggles lantern/philo stone en hoef je niet meer naar turtle te switchen omdat je genoeg defense en lifesteal van de wriggles hebt en is mana dus geen probleem.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

arcanis schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:31:
Ik heb vroeger (jaar terug ofzo) veel warick gespeeld, maar nu zie ik dat jullie hem meer als tanky dps spelen. Dus ben ik zeer benieuwd wat voor builds jullie hier ongeveer voor gebruiken.

Verder zit ik nog steeds te kloten met anivia :( ben nu lvl 14 dus heb nog geen mana regen runes. Dus ben je bijna verplicht om als eerste voor tear te gaan, terwijl mijn voorkeur uitgaat naar catalyst zo snel mogelijk uitbouwen naar Rod. De build waar ik meestal na toe probeer te gaan is: Sorc boots, Rod, BV, Archangels staff, die deathcap en als laatste item een defensive item afhanklijk van het anders team. Iemand nog tips?
Void Staff en Anivia is, na de laningphase heel erg afhankelijk van blue buff, dus vraag je jungler of team om de blue buffs als het kan.

mijn warwick build:
sorc shoes/merc threads
banshees veil/force of nature
sunfire cape
frozen heart
spirit visage
wits end

[ Voor 6% gewijzigd door Fanatic_FS op 24-08-2011 11:35 ]

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
Ik kan me wel vinden in de meeste changes. Maar kom op weer een Alistar nerf? Dat is de derde op rij. En zijn ultimate, wat was daar zo overpowered aan? Nu zijn al zijn skills zwaar generfed sinds de remake (en zijn Q &W al twee of drie keer).

Kayle vond ik al vrij sterk sinds de remake en de laatste patch, dus die ga ik nu nog maar wat vaker spelen.

Soraka’s changes ben ik eigenlijk wel blij mee. Ja, je kunt minder vaak healen en je AP ratio’s zijn aangepakt. Maar AP bouw je toch niet op Soraka (tenzij het een hele lange game is of je ver voor staat) en de base heal van W is gebuffed en de armour bonus is zwaar gebuffed.
De verandering op Wish vind ik dan ook prima, want Wish was qua mana altijd erg duur.

Nidalee lijkt me ook te zijn generfed, vooral de bijna verdubbeling van de mana cost op haar heal gaat haar laning phase geen goed doen.

Taric is gewoon domweg generfed. Ze verwachten toch niet echt dat je champions gaat lopen slaan met je hamer?

Verder zie ik een redelijk aantal fixes voor game freezes en dergelijke, dus hopelijk is mijn probleem daarmee ook opgelost die ik sinds de laatste patch had; freezes van ~10 seconden op random punten, zoals strak onder een vijandelijke toren.
Newb vraag.
Ben net begonnen met LoL om af en toe naast Starcraft te spelen. Heb wat Co-op games gespeelt en wat botgames om een gevoel te krijgen voor de verschillende champions. Ik heb nu mijn eerste 6300 punten (Level 12) en was van plan om Wukong te kopen (<3 Journey to the West). Verder heb ik ook de gratis Tristana via Facebook.Verder nog niks gekocht.
Ik zou eerlijk gezegd geen Wukong kopen. Ja hij ziet er tof uit, maar hij is gewoon erg duur en voor 6300IP zijn er heel wat betere heroes.

Onderstaande heb ik al eens eerder op FoK! gepost:

"Een aantal goede goedkope (noob friendly) heroes zijn:
-Ashe: 450 (IP) of eventueel Sivir ook voor 450. Beide ranged AD (attack damage) heroes.
-Annie: 450. Een erg sterke mage.
-Morgana: 1350. Een mage met wat meer utility.
-Cho'Gath. Een tank of tanky mage. (Afhankelijk van hoe je hem bouwt). 1350
-Amumu. Een tank, maar die komt vooral goed tot recht in de jungle (en daar heb je runes voor nodig, die moet je echter pas vanaf level 20 kopen). 1350
-Eventueel Soraka voor 450, maar over het algemeen is support spelen op laag level niet zo'n leuke bezigheid. Ook Taric (support/tankish) kost 1350.
-En persoonlijk vind ik Kayle nu heel tof (sinds de veranderingen): 450

Er zijn er verder nog wel wat (bijvoorbeeld Master Yi of Dr. Mundo). Eigenlijk kan je met alle heroes van 450 of 1350 geen echte miskoop doen (behalve misschien Evelyn :P). Je kunt natuurlijk ook slechts één hero kopen voor 3150/6300, maar met bovenstaande goedkope heroes heb je wat meer keuze. Voor duurdere heroes zou ik je vooral aanraden ze pas te kopen, nadat je ze een keer hebt gespeeld (als ze in de gratis rotatie zitten)."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nidalee FTW twee keer moeten lezen maar is in principe gewoon een dikke buff
HSGG zal blij zijn :)
en ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Thnx voor al het advies, de runes laat ik even zitten dan.
Thormodo schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:35:
Ik zou eerlijk gezegd geen Wukong kopen. Ja hij ziet er tof uit, maar hij is gewoon erg duur en voor 6300IP zijn er heel wat betere heroes.

...

Er zijn er verder nog wel wat (bijvoorbeeld Master Yi of Dr. Mundo). Eigenlijk kan je met alle heroes van 450 of 1350 geen echte miskoop doen (behalve misschien Evelyn :P). Je kunt natuurlijk ook slechts één hero kopen voor 3150/6300, maar met bovenstaande goedkope heroes heb je wat meer keuze. Voor duurdere heroes zou ik je vooral aanraden ze pas te kopen, nadat je ze een keer hebt gespeeld (als ze in de gratis rotatie zitten)."
Begrijp ik maar Wukong is vanwege de lore een must have karakter voor mij :P. Ik speel toch nog niet competitief en plezier in het spel is me ook veel waard.

Die goedkopere champs heb ik ook sneller bij elkaar en ondertussen kan ik oefenen met Wukong en de gratis heroes en omhoog levellen. Mijn volgende stap wordt dan gewoon, zoals jullie al aanraden, wat kost effectievere champs te kopen en een meer gebalanceerd setje te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:44:
Nidalee FTW twee keer moeten lezen maar is in principe gewoon een dikke buff
HSGG zal blij zijn :)
en ik ook :)
Hoe zie jij dit als een buff? Het is alleen een buff tegen domme spelers:

Javelin Toss zul je bijna niet gebruiken in laning phase. Fatsoenlijke spelers dodgen die dingen namelijk makkelijk. Dus van die buff zul je alleen wat meer poke hebben late game.
Maar primale Surge is zwaar generfed, dus zul je minder lang kunnen poken. De healing is omlaag gegaan en de mana cost extreem omhoog. Dit gaat ook veel pijn doen in laning phase.
Ze hebben Aspect of the Cougar gebuffed, maar ik betwijfel zeer of het nu wel nut gaat hebben. In teamfights wil je als nidalee toch niet in melee range zitten.
djengizz schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:46:
Begrijp ik maar Wukong is vanwege de lore een must have karakter voor mij :P. Ik speel toch nog niet competitief en plezier in het spel is me ook veel waard.
Ach ja Wukong heb ik ook gekocht puur omdat het een aap is. :P Maar op lagere levels zijn sowieso bijna alle heroes wel goed te gebruiken.

[ Voor 27% gewijzigd door Thormodo op 24-08-2011 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:04:
[...]

Dat kan nog steeds vanaf de 2e of 3e blue. Bijna elke jungler heeft blue buff nodig in het begin, da' s niks raars. Ik denk dat zijn jungling bijna hetzelfde is, alleen zijn solo top is behoorlijk generfd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

djengizz schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:46:
[...]

Die goedkopere champs heb ik ook sneller bij elkaar en ondertussen kan ik oefenen met Wukong en de gratis heroes en omhoog levellen. Mijn volgende stap wordt dan gewoon, zoals jullie al aanraden, wat kost effectievere champs te kopen en een meer gebalanceerd setje te krijgen.
Lijkt mij een goed plan op deze manier :)
Thormodo schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:49:
[...]
Hoe zie jij dit als een buff? Het is alleen een buff tegen domme spelers:

Javelin Toss zul je bijna niet gebruiken in laning phase. Fatsoenlijke spelers dodgen die dingen namelijk makkelijk. Dus van die buff zul je alleen wat meer poke hebben late game.
Maar primale Surge is zwaar generfed, dus zul je minder lang kunnen poken. De healing is omlaag gegaan en de mana cost extreem omhoog. Dit gaat ook veel pijn doen in laning phase.
Ze hebben Aspect of the Cougar gebuffed, maar ik betwijfel zeer of het nu wel nut gaat hebben. In teamfights wil je als nidalee toch niet in melee range zitten.
De buff voor haar Cougar form is juist bedoeld zodat je als Nidalee wél in melee range kan komen in teamfights. Nu is het namelijk zo dat Nidalee aan de zijlijn moet staan met haar heal + javelin totdat iemand zo dom is met low hp weg te lopen. Nu kan Nidalee met haar pounce+swipe aanzienlijk meer damage doen en is ze minder squichy omdat ze niet meer dodge krijgt maar juist armor + MR. Zo heb je een consequentere damage reduction dan bij dodge.

De javelin toss mag dan op zich makkelijk te dodgen zijn, dat lukt lang niet altijd hoor. Daar gaat ie simpelweg te snel voor. Met een beetje voorspelling m.b.t. de lasthits van je tegenstander kun je die javelin prima in z'n gezicht gooien. Zeker als je dat vanuit de brush doet.
Ach ja Wukong heb ik ook gekocht puur omdat het een aap is. :P Maar op lagere levels zijn sowieso bijna alle heroes wel goed te gebruiken.
Same :P En ik vind hem nog leuk om te spelen ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Ben benieuwd hoe de guides voor soraka er nu uit gaan zien. Want nu moet ze in principe toch meer AP gaan om een beetje viable te zijn?

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die alistar nerf :') 50% op lvl 1 ulti wat een BS !!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
Champion spotlight van Talon:
http://leaguecraft.com/vi...n-spotlight-youtube.xhtml

Ziet er mooi uit, denk dat ik hem ga kopen bij het uitbrengen ervan

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:07:
Die alistar nerf :') 50% op lvl 1 ulti wat een BS !!!!!!!
Op level 1 duurt hij wel een seconde langer hé. Dus is een beetje afhankelijk van de situatie hoe erg de nerf uitpakt. 75% op alle levels was misschien ook wel wat te bruut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Cloud schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:00:
[...]

De buff voor haar Cougar form is juist bedoeld zodat je als Nidalee wél in melee range kan komen in teamfights. Nu is het namelijk zo dat Nidalee aan de zijlijn moet staan met haar heal + javelin totdat iemand zo dom is met low hp weg te lopen. Nu kan Nidalee met haar pounce+swipe aanzienlijk meer damage doen en is ze minder squichy omdat ze niet meer dodge krijgt maar juist armor + MR. Zo heb je een consequentere damage reduction dan bij dodge.

De javelin toss mag dan op zich makkelijk te dodgen zijn, dat lukt lang niet altijd hoor. Daar gaat ie simpelweg te snel voor. Met een beetje voorspelling m.b.t. de lasthits van je tegenstander kun je die javelin prima in z'n gezicht gooien. Zeker als je dat vanuit de brush doet.
Die 10/15/20 MR/Armour gaat je echt niet veel helpen in teamfights.
En je gaat simpelweg geen elke 6 seconden een Javelin naar iemand gooien, want dat heeft totaal geen nut (of je moet, zoals ik zei tegen een belachelijk slechte tegenstander spelen.) Dus het maakt geen bal uit voor laning of die nu een 6 of 7s cooldown heeft.
Cloud schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:11:
[...]

Op level 1 duurt hij wel een seconde langer hé. Dus is een beetje afhankelijk van de situatie hoe erg de nerf uitpakt. 75% op alle levels was misschien ook wel wat te bruut.
Die seconde maakt geen malle moer uit. Alistar was één van de weinige heroes waarop je je ulti geen prioriteit gaf over andere skills. Het is gewoon een zware nerf. Punt.
FikkieHo schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:07:
Ben benieuwd hoe de guides voor soraka er nu uit gaan zien. Want nu moet ze in principe toch meer AP gaan om een beetje viable te zijn?
Juist helemaal geen AP meer nu de ratios dratisch omlaag gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Thormodo op 24-08-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
ik denk dat soraka eerder richting aura reduction items gaat gaan. Starks fervor, abyssal scepter, frozen heart,...
Ze zit nu toch dichter bij het gevecht, deze dingen kunnen een verschil maken. En het maakt haar tankier om te overleven in het centrum

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Thormodo schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:16:
[...]

Die seconde maakt geen bal uit. Alistar was één van de weinig heroes waarop je je ulti geen prioriteit gaf over andere skills. Het is gewoon een zware nerf. Punt.
Het is op zich wel een zware nerf. Maar als ik jouw redenatie doortrek: het lijkt mij ook niet normaal dat je ultimate op lvl1 even sterk hoort te zijn als op lvl3, toch? Dan kun je wel zeggen dat dat Alistar 'uniek' maakt, maar het lijkt mij nog steeds raar. Maar misschien dat de percentages wel erg (te) hard omlaag gegaan zijn.

Misschien was 60-70-80 beter geweest. Hoe dan ook is het een bizarre hoeveelheid damage die je ermee ontwijkt. :) Zijn ultimate is nog steeds verre van nutteloos.

[ Voor 7% gewijzigd door Cloud op 24-08-2011 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:11:
[...]

keyword; misschien. Ik ga iig mijn alistar mastery page + rune page verwijderen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
laten we nu ook weer niet overdrijven hé. De nerf zal hem raken, maar hij is allesbehalve useless geworden. In teamfights ga je nog altijd niet plots gefocused worden. Alistar zijn kracht zit in zijn CC van Q en W, dat is ongeschonden gebleven.
Het zal er op neerkomen wat voorzichtiger te spelen en geen turret voor een half uur op level 6 tanken.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Cloud schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:24:
[...]

Het is op zich wel een zware nerf. Maar als ik jouw redenatie doortrek: het lijkt mij ook niet normaal dat je ultimate op lvl1 even sterk hoort te zijn als op lvl3, toch? Dan kun je wel zeggen dat dat Alistar 'uniek' maakt, maar het lijkt mij nog steeds raar. Maar misschien dat de percentages wel erg (te) hard omlaag gegaan zijn.

Misschien was 60-70-80 beter geweest. Hoe dan ook is het een bizarre hoeveelheid damage die je ermee ontwijkt. :) Zijn ultimate is nog steeds verre van nutteloos.
Hoezo het punt omdraaien? Jij komt aan met je "Maar hij duurt een seconden langer!". En ik zeg dat maakt geen bal uit, want als je niet genoeg hebt aan 6 seconden ga je ook niet genoeg hebben aan 7 seconden.
Overigens gold dit vooral voor AP Alistar (die nu helemaal niet meer bestaat). En de ultimate was al sterker op level 3 dan op level 1.... Het was alleen zo dat je er vaak meer aan had op pulverize (Q) eerst te levelen.
En het hele nut van support Alistar na de laning phase is er ingaan met Headbutt + Pulverize om vervolgens je ulti te gebruiken. Dit wordt nu generfed.
Dus AP Alistar zul je nu helemaal weinig meer zien en support Alistar wordt generfed. Ik dacht dat ze juist passief spel wilden vermijden, maar blijkbaar willen ze geen Alistars zien die eens wat leuks proberen.
Maar goed je praat duidelijk over een hero die je niet vaak hebt gespeeld...

[ Voor 7% gewijzigd door Thormodo op 24-08-2011 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

:?
Jij komt aan met je "Maar hij duurt een seconden langer!". En ik zeg dat maakt geen bal uit, want als je niet genoeg hebt aan 6 seconden ga je ook niet genoeg hebben aan 7 seconden.
Dat was mij wel duidelijk hoor, alleen begreep ik uit jouw opmerking ('ulti geen prioriteit over andere skills') dat jij zijn ultimate zag als een one point wonder. Ik vraag mij af of dat wel de bedoeling kan zijn van een ultimate. :)

Ik gaf alleen maar aan dat ondanks de dmg reduction generfed is hij wel een seconde langer duurt en dat zal helpen. That's all. Ik zei niet dat die seconde de gehele nerf goed maakte toch?
Het hele nut van support Alistar na de laning phase is er ingaan met Headbutt + Pulverize om vervolgens je ulti te poppen. Dit wordt nu generfed.
Ja dit word generfed maar niemand zegt toch dat dat niet zo is :?
Maar goed je praat duidelijk over een hero die je niet vaak hebt gespeeld...
Dat is compleet irrelevant voor de discussie over nerfs. Tenzij je denkt dat ik de nerfs hier probeer goed te praten. Het is duidelijk dat de nerfs op Alistar je niet zinnen, maar je kunt het wel vriendelijk houden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Het is druk op werk en ik heb geen tijd voor de champion spotlight atm. Heeft iemand nog nieuwe skins gespot? En hoe zijn die nieuwe nunu en vayne skin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekwaus21
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:04
ye-roon schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:46:
Het is druk op werk en ik heb geen tijd voor de champion spotlight atm. Heeft iemand nog nieuwe skins gespot? En hoe zijn die nieuwe nunu en vayne skin?
Hier zijn images van skins: http://lol-game.ru/forum/...predreliz-skinov-v100124/
Ik weet alleen niet of dit de echte skins zijn want ik vind ze best wel lelijk. Neem aan dat in-game wel wat beter uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Je begint over het feit dat één seconde je gaat helpen. Ik zeg dat dat niet het geval is. Vervolgens zeg jij dat je het raar vindt dat ik de ultimate niet eerst levelde.
Dat was mij wel duidelijk hoor, alleen begreep ik uit jouw opmerking ('ulti geen prioriteit over andere skills') dat jij zijn ultimate zag als een one point wonder. Ik vraag mij af of dat wel de bedoeling kan zijn van een ultimate. :)
Ik gaf alleen maar aan dat ondanks de dmg reduction generfed is hij wel een seconde langer duurt en dat zal helpen. That's all. Ik zei niet dat die seconde de gehele nerf goed maakte toch?
En waarom zou je niet zelf uit mogen maken welke skills je kiest? Het brengt juist wat meer variatie in het plaatje in plaats van op level 6, 11 en 16 standaard R te kiezen. Nu wordt je weer gedwongen om eerst je ultimate te levelen.
Overigens duurt de skill nu ook nog eens 1 seconden korter op level 3.
Dat is compleet irrelevant voor de discussie over nerfs.
Dat is juist heel relevant voor een discussie over nerfs (of elk ander onderwerp). Je moet niet willen discussiëren over dingen waar je weinig verstand van hebt. Dat voorkomt een heleboel onnodige dingen.

[ Voor 12% gewijzigd door Thormodo op 24-08-2011 13:17 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.