Modern technology has its origins in an altogether non-practical search for useless knowledge.
Nice, (mooi uitgelijnd ookBananenspin schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 03:03:
[...]
Astu! http://bananenspin.nl/tools/f2pgen.php
Met bijbehorende bunny.
Echter ik heb alle plaatjes ff geselecteerd en deze werken niet:
eve, gragas, irelia. jarvan, karma, karthus, nidalee, olaf, shaco, skarner, sona, tryn, tf. udyr, xin en zil

MetricCandy - Btag: MetricCandy#1397
Ze hebben zelf nog niet alle plaatjes geupload van alle f2p champs.. die plaatjes doen ze pas 2 maanden ongeveer, gok dat die champs nog niet f2p zijn geweest.
HOI.
+1 voor de tool
MetricCandy - Btag: MetricCandy#1397
Verwijderd
herinner dat die nog niet zo lang geleden f2p was.
Ah ja heb zijn naam gewoon verkeerd ingevuld ;pVerwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:18:
http://riot-web-static.s3..._Cards/English/zilean.jpg werkt wel normaal gezien
herinner dat die nog niet zo lang geleden f2p was.
HOI.
erg handig ! Ziet er ook mooi uitBananenspin schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 03:03:
[...]
Astu! http://bananenspin.nl/tools/f2pgen.php
Met bijbehorende bunny.
League of Legends EUW: IBullit
Ben nieuw in dit forum en ik heb deel 4 van dit topic door zitten lezen. Heel intersant forum en het heeft al behoorlijk wat van mijn vragen beantwoord.
Alleen nu had ik een paar vragen die jullie vast wel kunnen beantwoorden.
Ik ben lvl 17 en ik kan alleen Normal games doen, klopt dit? Je kan zeker pas op lvl 30 Ranked doen.
Mijn tweede vraag is; Hebben jullie ook een GoT channel op de North America server? Want ik heb ook vaak last van leavers/ragequiters etc. Lijkt me leuker als ik met tweakers kan spelen
Verder speel ik nu met Nocturne en mijn ervaringen zijn erg positief, vooral in 3vs3. Dan haal ik makkelijk 20/2/10 ofso ik zeg maar wat. Alleen in 5vs5 gaat het iets moeizamer. Hebben jullie nog wat tips voor Nocturne voor in 5vs5, want ik vindt het een geweldige Champ om mee te spelen. Vooral zijn Parinoia
Nou dat was het wel denk ik.
[ Voor 8% gewijzigd door amtreble op 17-08-2011 12:23 ]
welkomamtreble schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:20:
Hallo allemaal,
Ben nieuw in dit forum en ik heb deel 4 van dit topic door zitten lezen.
Nu had ik een paar vragen die jullie vast wel kunnen beantwoorden.
Ik ben lvl 17 en ik kan alleen Normal games doen, klopt dit? Je kan zeker pas op lvl 30 Ranked doen.
Mijn tweede vraag is; Hebben jullie ook een GoT channel op de North America server? Want ik heb ook vaak last van leavers/ragequiters etc. Behoorlijk irritant
Verder speel ik nu met Nocturne en mijn ervaringen zijn erg positief, vooral in 3vs3. Dan haal ik makkelijk 20/2/10 ofso ik zeg maar wat. Alleen in 5vs5 gaat het iets moeizamer. Hebben jullie nog wat tips voor Nocturne voor in 5vs5, want ik vindt het een geweldige Champ om mee te spelen. Vooral zijn Parinoia
Nou dat was het wel denk ik.
1. Je kan inderdaad pas ranked games gaan spelen op lvl 30
2. Zo ver ik weet niet. Maar de meeste mensen spelen op EU West en hebben een smurf account op de US server. Dit hebben de meeste gemaakt omdat een paar weken terug de europese servers van riot veel problemen hadden en daardoor niet mogelijk was om in te loggen. (vandaar de split eu west en eu east pacific)
3. In 5vs5 zou ik met nocture de jungle in gaan. Ik heb erg veel aan deze guide gehad van TheOddone KLIK!
al zou het nog best is wat lastiger worden omdat je nog geen runes/tier1 runes hebt en nog niet alle masteries.
als je gaat lanen met nocture, zorg dat je veel last hit en veel minions krijgt. in een teamfight focus de champs die weinig hp/armor/magic resist hebben en dus snel dood gaan
[ Voor 9% gewijzigd door axel101 op 17-08-2011 12:28 ]
Ja dat klopt, Ranked kan pas vanaf lvl30. Alleen zou ik zelfs daarna nog een tijd wachten voordat je er mee begint.amtreble schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:20:
Alleen nu had ik een paar vragen die jullie vast wel kunnen beantwoorden.
De meeste mensen spelen op de EUW servers, er zijn wel een paar die op NA spelen maar sinds de server problemen voorbij zijnMijn tweede vraag is; Hebben jullie ook een GoT channel op de North America server? Want ik heb ook vaak last van leavers/ragequiters etc. Lijkt me leuker als ik met tweakers kan spelen
Nocturne werkt het beste in de jungle, maar daar heb je (om het veilig te doen) wel wat runes voor nodig. Maar gaat er precies niet zo lekker in 5v5?Verder speel ik nu met Nocturne en mijn ervaringen zijn erg positief, vooral in 3vs3. Dan haal ik makkelijk 20/2/10 ofso ik zeg maar wat. Alleen in 5vs5 gaat het iets moeizamer. Hebben jullie nog wat tips voor Nocturne voor in 5vs5, want ik vindt het een geweldige Champ om mee te spelen. Vooral zijn Parinoia
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Die Guide die Axel101 gegeven heeft op Jungle ga ik zeker even checken, maar kan nu nog niet want ik zit op werk. Dat Jungle had ik al eerder gezien in filmpjes enzo en dat leek me wel leuk ja maar zoals jullie al zeiden heb ik nog niet alle tier 1 runes etc.axel101 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:25:
[...]
3. In 5vs5 zou ik met nocture de jungle in gaan. Ik heb erg veel aan deze guide gehad van TheOddone KLIK!
Nouja dat het moeizaam ging kwam ook vooral door het team wat we hadden hoor, allemaal mensen die twijfelen bij het aanvallen enzo niet dat ik supergoed ben hoor ofso. maar dan push ik voor een gank en dan trekken de mensen die lane van mijn kant terug.Cloud schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:29:
[...]
Nocturne werkt het beste in de jungle, maar daar heb je (om het veilig te doen) wel wat runes voor nodig. Maar gaat er precies niet zo lekker in 5v5?
Over die EU servers, ik las dat er een transfer functie in toekomst aan zat te komen. Dan ga ik graag bij de tweakers zitten natuurlijk.
[ Voor 24% gewijzigd door amtreble op 17-08-2011 12:50 ]
Allereerst wil ik zeggen dat vergelijken van champions heel erg lastig is. Het hangt er sterk vanaf hoe je een champion opbouwt en welke rol je ermee speelt en hoe je hem speelt. Vgl. Alistar, voor de nerf was zijn selfheal veel te hoog als je AP alistar speelde. Precies met als oorzaak dat de scaling hoog was, maar niemand bouwde hem zo. Hij kreeg een buff op zijn overige scaling om zijn lanephase te verbeteren en hoppa... full AP alistar had een extreme heal.Nazanir schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:49:
Soraka vergelijken met Self Heal champions vind ik niet echt een eerlijke vergelijking. Mundo scaled gewoon niet. Gangplank scaled dan wel met AP 1.0, maar zijn zelfheal heeft ook een hele hoge cooldown, en de enigste AP die je op een GP zal hebben, is Sheen/Triforce. Een GP met een te sterke self heal, zul je dan niet vaak tegenkomen.
Andere self heals, scalen gewoon helemaal niet (hooguit met levels), Xin Zhou zijn passive, Irilia's Hiten Style, Mundo's ultimate, etc.
Nu Gangplank (als voorbeeld v soraka). In de huidige metagame eindigd soraka de meeste games met weinig AP, 2-3 gp/5 items, cdr boots, soul shroud/aegis of the legion etc. De base heal van soraka is al lager dan gangplank, nu is de cooldown inderdaad de helft van die van Gangplank en Gangplank stacked geen cdr.
Na de change is de cd van soraka gelijk aan die van gangplank(op lvl 5 zelfs langer dan die van GP), de scaling minder dan de helft en als ik moet kiezen tussen 125 armor of remove all crowd control.... dan weet ik het nog niet.
Het probleem is hoe bouw je hem, ik zie een build met cdr boots, lich bane, rabadons, en archangels voor de mana op GP prima werken. Enorme self-heal, ULT en heal scalen alleen met AP dus daar ga je op vooruit. GP is niet echt een autoattacker dus hoe hard hij de AD mist weet ik niet, cdr scaled hij goed mee(parley ook). Met lich bane scaled parley ook met AP, raise moral of scurry into parley en dat doet au.
Na de change is soraka niet meer een buff-bot, simpelweg te hoge cooldowns om zonder AP wat te betekenen. Dus ze zal meer AP moeten brengen dan nu, maar om dat te kunnen moet ze ook iets anders kunnen. Nu is haar damage behoorlijk gebuffed, die scaling is behoorlijk hoger, wat het interessanter maakt om haar te laten farmen en AP te gaan.
Ik vind dat die rolverandering ook moet inhouden dat haar base-stats gebuffed moeten worden, aangezien ze niet meer ergens achterin kan blijven staan, sterker nog ze loopt ongeveer in bruiserrange. Dat is iets wat gisteren ook is geroepen, terecht denk ik, ze is nu te squishy voor haar nieuwe rol.
De verandering in metagame waarin heal on other wordt generved snap ik en vind ik ook leuker. Je hebt dan geen spelers meer die een beetje achterin hangen en niets doen. Maar om dan de ultieme support ook op selfheal voorbij te laten streven door het halve veld vind ik onhandig. Haar dps is niet dusdanig dat ze gefocussed moet worden, maar het moet ook niet zijn dat ze een squishy champ is zonder escape en dus instadead is en zonder burst.
Champion | Base Heal | Scaling | Cooldown | Bonus |
Soraka | 320 | 0.45 | 20s | 125 armor for 4 secs |
Gangplank | 360 | 1.0 | 18s | Remove cc |
Mundo | 70%max HP | 0,7*hp | 75s | 30%movement speed 12 secs |
Alistar | 180 | 0.2 | 12s | AOE 50% heal, cdr 2s/ enemy death in range(incl minons) |
Nunu | 345 | 1.0 | 10s | Requires minion, deals damage |
Warwick | 220 | 0.8 | 6s | Requires enemy unit, deals damage |
Nidalee | 180 | 1.3 | 10s | Ook heals-other |
Tryndamere | 70 | 1.5 | 12s | Ook +2.65*furypoints healing |
Vladimir | 55 | 0.25 | 4s | Deals damage(lots) |
Bovenstaand overzichtje met active heals op de niet supports. Bovenstaande chars hebben vaak ook nog meer regen door lifesteal/spellvamp.
Als support kan ik met de volgende rol voor soraka voorstellen. Debuff/buff bot. Haar starfall is een enorm nuttige debuff (max 120 magicpen aoe in feite) en een ult die erg nuttig kan zijn en een silence. Alleen de kans dat ze dat overleeft is vrijwel 0. Starfall is prima as is, maar dat houdt in dat soraka in theorie 15 seconden moet kunnen blijven leven in bruiser range.
Om dit te kunnen moeten er twee dingen veranderen denk ik. Basestats en stats/lvl vergelijkbaar met Jax, in verband met bruiserrange(300 range aoe spell). En haar selfheal moet anders scalen(0.9 oid) maar ook de armorbuff duration moet naar 8 seconden oid. Dan kan een soraka met banshee, abyssal, en selfbuff richting de 200/150 armor/MR gaan, wat sustained damage doen en debuffen, is niet eenvoudig te focussen maar niet onmogelijk en kan voldoende AP bouwen om /ignore te voorkomen. Wat haar ook een leuk char zou maken volgens mij.
Make it fool proof and someone will make a better fool.
Als ik jou was zou ik wachten met runes kopen aangezien je bijna lvl 20 bent. Vanaf lvl 20 kan je tier3 runes (de beste) kopen.amtreble schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:44:
Bedankt voor de snelle reacties,
[...]
Die Guide die Axel101 gegeven heeft op Jungle ga ik zeker even checken, maar kan nu nog niet want ik zit op werk. Dat Jungle had ik al eerder gezien in filmpjes enzo en dat leek me wel leuk ja maar zoals jullie al zeiden heb ik nog niet alle tier 1 runes etc.
[...]
Nouja dat het moeizaam ging kwam ook vooral door het team wat we hadden hoor, allemaal mensen die twijfelen bij het aanvallen enzo niet dat ik supergoed ben hoor ofso. maar dan push ik voor een gank en dan trekken de mensen die lane van mijn kant terug.En wat het ook vaak is als ik in het begin probeer te jungle dan kan diegene die in zn 1tje top zit bijvoorbeeld het niet aan en moet ik hem heel de tijd helpen.
Over die EU servers, ik las dat er een transfer functie in toekomst aan zat te komen. Dan ga ik graag bij de tweakers zitten natuurlijk.
Ik snap inderdaad dat het lastig te junglen is als de meeste mensen waarmee je speelt waarschijnlijk nog nooit een jungler hebben gehad. maar gewoon blijven proberen en communiceren/pingen.
Ja dat was ik ook al van plan, aangezien ik bijna 20 was. Vooral als ik voor verschillende characters runes moet kopen ben je nog best veel kwijt.axel101 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:21:
Als ik jou was zou ik wachten met runes kopen aangezien je bijna lvl 20 bent. Vanaf lvl 20 kan je tier3 runes (de beste) kopen.
Als ik op NA speel, zit ik standaard in de GoT chatroom. Meer dan 1-2 mensen zitten daar echter niet inamtreble schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:20:
Mijn tweede vraag is; Hebben jullie ook een GoT channel op de North America server? Want ik heb ook vaak last van leavers/ragequiters etc. Lijkt me leuker als ik met tweakers kan spelen

Modern technology has its origins in an altogether non-practical search for useless knowledge.
Nog een keertje, er zit een verschil tussen een harde cap, diminishing returns en geen cap en bij geen cap kan het procentueel gezien alsnog diminishing returns zijn.Nazanir schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:49:
Soraka vergelijken met Self Heal champions vind ik niet echt een eerlijke vergelijking. Mundo scaled gewoon niet. Gangplank scaled dan wel met AP 1.0, maar zijn zelfheal heeft ook een hele hoge cooldown, en de enigste AP die je op een GP zal hebben, is Sheen/Triforce. Een GP met een te sterke self heal, zul je dan niet vaak tegenkomen.
Andere self heals, scalen gewoon helemaal niet (hooguit met levels), Xin Zhou zijn passive, Irilia's Hiten Style, Mundo's ultimate, etc.
Hardcaps:
Attackspeed: 2.50
Cooldown Reduction: 40%
Softcaps:
Movespeed: 500
Magic resistance: 75%
Physical resistance: 75%
Magic/armor pen%: ~45% (dit is dus niet voor flat pen)
(Dit heeft te maken met diminishing returns, 1 armor geeft bijv. niet langer meer 1% resist, maar nog maar 0.5%, de diminishing returns na 75% zijn zo hoog, dat je theoretisch wel 100% kan komen te zitten, maar je niet genoeg item slots hebt, dit geld ook voor movespeed en % pen).
Geen cap:
AP
AD
Flat armor/magic pen
HP
Armor en magic resistance heeft geen cap, elke punt zorgt voor een procent meer effectieve health.
Movement speed heeft een ingebouwde diminishing returns, boven 500 of 450 volgens mij zijn extra punten minder effectief.
Armor penetration en magic penetration heeft ook geen diminishing returns, er zijn gewoon niet zoveel manieren om procentuele te verkrijgen.
tenacity heeft geen cap maar de items stacken niet dus je hebt dan alleen tenacity van een item + eventuele passive of ability. dan nog werk je met procenten bijvoorbeeld:
Irelia heeft een passive tenacity, met 3 enemies om je heen is dat dan 35% tenacity, als je dan tenacity boots koopt krijg je nog een 35% tenacity, maar die word berekend op de 65% die over is, dus 35% van 65% is dan 22,75%. Totale reduction word dan ongeveer 57%
Dodge heeft hetzelfde, als je 10% dodge hebt, en je doet er met een ander item 10% bij dan kom je uit op 19% dodge.
even ter verduidelijking niet Eu East Pacific maar Eu Nordic East (dus Scandinavië en het Oostblok)axel101 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:25:
[...]
Dit hebben de meeste gemaakt omdat een paar weken terug de europese servers van riot veel problemen hadden en daardoor niet mogelijk was om in te loggen. (vandaar de split eu west en eu east pacific)
Verwijderd
Parley scaled 0 met ap zijn ult iets van 0.2 en die heal inderdaad met 1. Dit is echt afschuwelijk slecht omdat je dus alleen een redelijke self heal hebt. Want je damage is met deze build dus ongeveer 0. Je ult lopen ze uit en een parley doet misschien 200 damage. Ik heb het wel eens gedaan om te trollen en zelfs met 700 ap merkte ik amper verschil in hoe sterk mijn ult was. Gezien iedereen er gewoon nog iets sneller uit liep.TheInsomniac schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:45:
[...]
Na de change is de cd van soraka gelijk aan die van gangplank(op lvl 5 zelfs langer dan die van GP), de scaling minder dan de helft en als ik moet kiezen tussen 125 armor of remove all crowd control.... dan weet ik het nog niet.
Het probleem is hoe bouw je hem, ik zie een build met cdr boots, lich bane, rabadons, en archangels voor de mana op GP prima werken. Enorme self-heal, ULT en heal scalen alleen met AP dus daar ga je op vooruit. GP is niet echt een autoattacker dus hoe hard hij de AD mist weet ik niet, cdr scaled hij goed mee(parley ook). Met lich bane scaled parley ook met AP, raise moral of scurry into parley en dat doet au.
-
Maar gaat er nou een optie komen dat je je Account kan transferen naar een andere regio?
[ Voor 41% gewijzigd door amtreble op 17-08-2011 13:46 ]
Verwijderd
Zeker hiervan ? Had gisteren op een bepaald moment +- 280 armor en dit verhoogde niet meer. Bleef hangen op 74% reduced incoming damage. Of ik moet gewoon zwaar scheel zitten kijken hebben.Nutral schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:25:
[...]
Nog een keertje, er zit een verschil tussen een harde cap, diminishing returns en geen cap en bij geen cap kan het procentueel gezien alsnog diminishing returns zijn.
Armor en magic resistance heeft geen cap, elke punt zorgt voor een procent meer effectieve health.
Nevermind, had de rest van je uitleg niet grondig gelezen. Blijkt dus dat hij hangt op 75% reduced incoming damage, maar als je verder stackt heeft het wel degelijk nog nut ?
@hierboven. Free transfers zouden er komen tussen eu east & west, maar denk niet van/naar usa server.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2011 13:53 ]
Ja die komt er, maar dat gaat om EUW van/naar EU-N&E. Een transfer van/naar NA staat nog niet op de planning helaas.amtreble schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:42:
Maar gaat er nou een optie komen dat je je Account kan transferen naar een andere regio?
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Pro's Nocturne:
- Goddelijke ganks vanaf lvl 6 en kan ook splitpushen met die ult indien er mid een standoff is omdat hij een vrij grote range op zijn ult heeft
- Meer damage dan Lee Sin en een veel betere ulti
- Indien de juiste build nog verrassend tanky
- Spellshield
- CC met fear
- Lijkt me niet heel moeilijk om te spelen itt Lee Sin
Pro's Lee Sin:
- Meer health dan Noct en vaak ook een stuk tankier (maar minder damage)
- Low level ganks zijn sterker en kan sneller voor ganks gaan
- Kan al heel snel blue buff aan team geven omdat hij er zelf niet veel aan heeft
- Meer utility in teamfights
- Is ook een prima solo top itt Nocturne
Ik heb met beide chars echter alleen zeer beperkte F2p-ervaring dus ben op zoek naar jullie ervaringen.
Vicariously I live while the whole world dies
Heb niet genoeg ervaring, maar tis een leuke maar lastig te spelen champ.
En soms is ie een beetje buggy met zijn sonic wave.
[ Voor 10% gewijzigd door FikkieHo op 17-08-2011 14:13 ]
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
Het ontvluchten van vijanden gaat goed door je fear en je Q ability, weet zo 123 niet hoe die Q heet.
En daardoor wordt het achtervolgen van vijanden ook gelijk makkelijk want als je ze raakt met je Q ability laten een spoor achter waardoor increased speed en attack krijgt.
Verder heb ik geen ervaring met Lee Sin.
Ik overwoog hem wel te kopen maar omdat het een vrij moeilijke character was koos ik eerst voor Nocturne.
Verwijderd
Nocturne is heel makkelijk te spelen en inderdaad beter in ganken. hij is iets minder in jungle control dan lee sin though. Met nocturne heb je wel een goddelijke top lane hero. Lee sin word niet echt in lane gespeeld geloof ik.amtreble schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:13:
Mijn ervaringen met Nocturne zijn erg positief. Zijn ganks zijn zo erg relaxt, verder kan je met paranioa je team ondersteunen en vijanden ganken.
Het ontvluchten van vijanden gaat goed door je fear en je Q ability, weet zo 123 niet hoe die Q heet.
En daardoor wordt het achtervolgen van vijanden ook gelijk makkelijk want als je ze raakt met je Q ability laten een spoor achter waardoor increased speed en attack krijgt.
Verder heb ik geen ervaring met Lee Sin.
Ik overwoog hem wel te kopen maar omdat het een vrij moeilijke character was koos ik eerst voor Nocturne.
Verder is zijn ult natuurlijk geniaal en heeft hij een redelijk hoge survivability.
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Verwijderd
15/20/25 per hit is nieveel iedere 10 seconde maar kan het verschil uitmaken, geeft ook 120% dmg
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2011 14:36 ]
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Nu zegt Lord-Ronddraai het ook al en dat vroeg ik me ook al een tijdje af; Waarom is tie dan beter in Top lane en niet in bot lane?Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:25:
Nocturne is heel makkelijk te spelen en inderdaad beter in ganken. hij is iets minder in jungle control dan lee sin though. Met nocturne heb je wel een goddelijke top lane hero. Lee sin word niet echt in lane gespeeld geloof ik.
Ik had er eigenlijk ook nooit echt over nagedacht dat er verschil in zit.
Vicarious schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:59:
Ik heb weer bijna 6300 IP en ga daar een champ van kopen. Ik twijfel tussen Nocturne en Lee Sin, wat raden jullie aan?

LeeSin is ietsjes lastiger dan nocture, maar is wel echt super leuk op te spelen, als je van veel tegelijk doen houd.
Niets is mooier dan je teammate redden door te flashen + shiel en dan het vollededige team dat achter hen aanzit met een kick weg te trappen :D!
Lee heeft ook als voordeel dat deze veel rollen goed dan vervullen, goede Mid-lane, (mocht je mid er niks van bakken o.i.d), goede solo top, goede jungler (alleen zonde om lee in de jungle te zetten). Voor mij was lee de enige reden om weer lol te gaan spelen
Volgensmij is het eerder andersom, nocture heb ik misschien 1 keer solo top gezien, ook niet verassend met zijn zeer zwakke early gameVerwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:25:
[...]
Met nocturne heb je wel een goddelijke top lane hero. Lee sin word niet echt in lane gespeeld geloof ik.
[ Voor 19% gewijzigd door atlantisx op 17-08-2011 14:41 ]
Nee de passive heeft een CD van 10 seconden. Dus na 10 seconden, geeft je eerstvolgende melee hit zowel een heal als extra damage.Verderf schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:35:
Elke 3de melee hit was dat geloof ik?
Tenzij dat veranderd is?
Every 10 seconds, Nocturne's next attack strikes surrounding enemies for 120% physical damage and heals himself for 15/20/25 per target hit.
Nocturne's basic attacks reduce this cooldown by 1 second.
[ Voor 31% gewijzigd door Cloud op 17-08-2011 14:37 ]
edit:
Ah, bijna goed, dus in principe elke 2de melee hit met een 10 sec CD.
[ Voor 24% gewijzigd door Verderf op 17-08-2011 14:39 ]
Verwijderd
& !
Nidalee haar heal wordt generft
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2011 14:39 ]
Zijn er al.Cloud schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:52:
[...]
Ja die komt er, maar dat gaat om EUW van/naar EU-N&E.
Je speelt hem inderdaad nog niet helemaal goed. Je energie mag eigenlijk niet opraken en zeker LeeSin heeft altijd wel wat te doen tijdens langere teamfights vanwege z'n dubbele skills. Door z'n passive moet je in een teamfight niet al te zeer je skills spammen maar wat autottacks tussendoor doen. Bij langere teamfights trekt de boel meestal wat uit elkaar of wordt er gechased en daarvoor heeft Lee juist geweldige skills.FikkieHo schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:12:
Nadeel vind ik wel dat bij wat langere teamfights je niks anders kan doen dan autoattacken. Je burst damage is enorm, maar daarna houdt het dan ook op. Die energybar is leuk, maar als je eenmaal de bar hebt opgemaakt, zit je een beetje rondjes te lopen..
Ik heb nog nooit gangplank gespeeld, en de beschreven build was alleen een mogelijkheid die ik zag om AP gangplank te spelen. Het meest belangrijke onderdeel daarin is Lichbane, waarmee je iedere parley ook met AP laat scalen. Doe je dit niet, heb je gelijk is het echt zinloos. Met lichbane daarentegen en de 700 AP die je noemt, doet je parley rond de 900 damage op lvl 18, en die kan nog critten ook. Nu zou ik zelf nooit voor zoveel AP gaan, maar dat terzijde. En dan heb je ook nog een heal van meer dan 1k. De scaling van je ult lijkt me knap irrelevant, Cooldown reduction lijkt me na de core items veruit het meest belangrijk en daarnaast wat armor/MR/ArP.Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:29:
[...]
Parley scaled 0 met ap zijn ult iets van 0.2 en die heal inderdaad met 1. Dit is echt afschuwelijk slecht omdat je dus alleen een redelijke self heal hebt. Want je damage is met deze build dus ongeveer 0. Je ult lopen ze uit en een parley doet misschien 200 damage. Ik heb het wel eens gedaan om te trollen en zelfs met 700 ap merkte ik amper verschil in hoe sterk mijn ult was. Gezien iedereen er gewoon nog iets sneller uit liep.
antwoord is simpel de draak kan dan niet gefarmd
maar ook gecompliceerd,
wanneer 1 iemand in de botlane staat zal wanneer de jungler draak gaat doen de duo tegenstander lane gemakkelijk 1 iemand weg kunnen sturen om met draak te helpen.
of wanneer jou jungler geward word kan hij gedood door de 2e botlaner
[ Voor 44% gewijzigd door dutchshadow op 17-08-2011 15:10 ]
elke punt zorgt voor een percentage effectieve hp, niet incoming damage.Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:51:
[...]
Zeker hiervan ? Had gisteren op een bepaald moment +- 280 armor en dit verhoogde niet meer. Bleef hangen op 74% reduced incoming damage. Of ik moet gewoon zwaar scheel zitten kijken hebben.
Nevermind, had de rest van je uitleg niet grondig gelezen. Blijkt dus dat hij hangt op 75% reduced incoming damage, maar als je verder stackt heeft het wel degelijk nog nut ?
@hierboven. Free transfers zouden er komen tussen eu east & west, maar denk niet van/naar usa server.
stel je hebt 1000hp
als je dan 0 armor hebt, heb je 0 damage reduction en dus 1000 phys damage om te killen.
als je 100 armor hebt, heb je 50% damage reduction en dus 2000 phys damage om te killen
als je 200 armor hebt, heb je 66,6% damage reduction en dus 3000 phys damage om te killen
als je 300 armor hebt, heb je 75% damage reduction en dus 4000 phys damage om te killen
als je 400 armor hebt, heb je 80% damage reduction en dus 5000 phys damage
als je 500 armor hebt, heb je 83,3% damage reduction en dus 6000 phys nodig
als je 600 armor hebt, heb je 86% damage reduction en dus 7000 phys nodig.
Oooh vandaar haha, nu snap ik het.speedzor schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:07:
Je antwoord is nogal raar verwoordt, maar het komt erop neer dat je zoveel mensen dichtbij dragon wilt hebben ter bescherming ervan
[ Voor 78% gewijzigd door amtreble op 17-08-2011 15:13 ]
Damage taken bereken je door:Nutral schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:09:
[...]
elke punt zorgt voor een percentage effectieve hp, niet incoming damage.
stel je hebt 1000hp
als je dan 0 armor hebt, heb je 0 damage reduction en dus 1000 phys damage om te killen.
als je 100 armor hebt, heb je 50% damage reduction en dus 2000 phys damage om te killen
als je 200 armor hebt, heb je 66,6% damage reduction en dus 3000 phys damage om te killen
als je 300 armor hebt, heb je 75% damage reduction en dus 4000 phys damage om te killen
als je 400 armor hebt, heb je 80% damage reduction en dus 5000 phys damage
als je 500 armor hebt, heb je 83,3% damage reduction en dus 6000 phys nodig
als je 600 armor hebt, heb je 86% damage reduction en dus 7000 phys nodig.
100*damage/(100+armor)=damage taken
Je hebt dus eigenlijk altijd verborgen armor van 100 punten. De eerste 100 extra armor halveert damage taken. (Je deelt dan door (100+100=200)). Om nogmaals te halveren heb je nog 200 armor extra nodig.
Die optie bestaal al hoor, is vorige week ofzo geimplementeerd geloof ik,Cloud schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:52:
[...]
Ja die komt er, maar dat gaat om EUW van/naar EU-N&E. Een transfer van/naar NA staat nog niet op de planning helaas.
Bij maar bij de other section van de shop
-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //
Verwijderd
Je moet early game redelijk oppassen ja met nocturne maar als je dat achter de rug hebt ben je supersterk.atlantisx schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:36:
[...]
Volgensmij is het eerder andersom, nocture heb ik misschien 1 keer solo top gezien, ook niet verassend met zijn zeer zwakke early game
Een volledig gefarmde nocturne is gewoon bijna niet te stoppen in teamfights. Je ziet het misschien nog niet veel gespeeld worden, maar dat had je ook niet met lane warwick tot een tijdje terug.
[ Voor 18% gewijzigd door atlantisx op 17-08-2011 15:29 ]
Verwijderd
Ja dat hangt er helemaa vanaf tegen wie je lanet, met irelia heb je ook een hele shitty early game. Als je dan tegen jax nidalee akali of rumble moet ga je er hard af. Als je eenmaal je triforce hebt ben je daarna gewoon heel de game sterk. Ik speel zelf vrijwel alleen maar ranked dus je kan gewoon kijken wie er top gaat. Het probleem is trouwens nooit creeps die in je tower gepusht worden, dat is alleen maar relaxed als je zwakker bent. Kan je sowieso de exp pakken, de meeste last hits en je tegenstander is makkeijker te ganken. Het probleem is meer als jouw wave een klein beetje pusht, wat makkelijk kan met die passive. Je hard gezoned kan worden.atlantisx schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:28:
Het probleem is, wat doe je al die tijd totdat het achter de rug is ? Als je constant kapot harrassed word, en je tegenstander netjes creeps de tower in pushen schiet het niet op als solotop, Dan kom je wel leuk mee qua level, maar heb je vervolgens veel te weinig cs om er iets mee te kunnen doen. Juist daarom moet de solo-top een degelijk early game hebben, anders word je gewoon kapot denied.
[ Voor 20% gewijzigd door atlantisx op 17-08-2011 15:47 ]
Ik ben trouwens maar overnieuw begonnen omdat ik geen idee heb hoe mijn account heet.
Edit: De nieuwste hero toen ik speelde was vlad, welke hero's zijn er bij gekomen sinds dien die leuk om te spelen zijn?
[ Voor 16% gewijzigd door arcanis op 17-08-2011 15:56 ]
Ik ben nu lvl 11 dus heb nog geen flash/runes, dus het zal wel lastig worden.Verderf schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:55:
Anivia is nog steeds een erg goeie champ mits ze goed gespeeld word
Check verder fipo om te zien welke champions er op dit moment gereleased zijn; alle nieuwe champions hebben wel iets leuks, sommige wat unieker dan de ander.
Met Irelia een shitty early game? Vind dat zelf wel meevallen eigenlijk. Ik word als Irelia zelden de lane uitgeharasst omda tik begin met een regrowth pendant en mn W-skill als eerste max. Meestal heal ik dan ruim voldoende bij om eventuele harass tegen te gaan.Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:36:
[...]
Ja dat hangt er helemaa vanaf tegen wie je lanet, met irelia heb je ook een hele shitty early game. Als je dan tegen jax nidalee akali of rumble moet ga je er hard af. Als je eenmaal je triforce hebt ben je daarna gewoon heel de game sterk. Ik speel zelf vrijwel alleen maar ranked dus je kan gewoon kijken wie er top gaat. Het probleem is trouwens nooit creeps die in je tower gepusht worden, dat is alleen maar relaxed als je zwakker bent. Kan je sowieso de exp pakken, de meeste last hits en je tegenstander is makkeijker te ganken. Het probleem is meer als jouw wave een klein beetje pusht, wat makkelijk kan met die passive. Je hard gezoned kan worden.
@atlantisx: ik weet dat jij veel ervaring hebt met Lee Sin en er fucking goed mee bent, maar waarom is het zonde om hem in de jungle te zetten? Zijn ganks zijn uitstekend toch?
Probeer eens je lol-client venster ietsje groter/kleiner te trekken vanuit een hoek.speedzor schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:07:
Ok, ik word er gek van. Ga eens heel snel naar jullie Match history kijken. Zie je daar dan ook de hele tijd de woorden 'Defeat/Victory', 'Summoners rift' en de datum eronder om de 2 seconden even van links naar rechts bewegen?
My heroRTG schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:28:
[...]
Probeer eens je lol-client venster ietsje groter/kleiner te trekken vanuit een hoek.
Omdat je in principe met Lee nooit out-laned kan worden, je kan niet denyed worden want je farmed dan met je Q-W combo. (Ook 2v1 lane) Je kan nagenoeg niet worden geganked, je kan ten alle tijden weg met je W en indien nodig flash er achter aan, of andersom.
Early game zeer goede schade, en 9/10 mensen blijven leuk met 300 hp in de lane, terwijl dit gewoon een gegarandeerde kill is op level 2/3.
Verwijderd
zn passive heeft een CD van 10 seconden waar per basic attack van nocturne een seconde van af gaatCloud schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:36:
[...]
Nee de passive heeft een CD van 10 seconden. Dus na 10 seconden, geeft je eerstvolgende melee hit zowel een heal als extra damage.
Tenzij dat veranderd is?
[...]
dus meer attack speed op nocturne = meer zn passive die bovenkomt
Dit is onjuist. Er is sinds vorige week een switch mogelijkheid van EU Nordic-East naar EU West en andersom. Transfers van en naar de North-America server is nog niet mogelijk. Iedereen op de voormalige EU server heeft een gratis switch gekregen tussen Nordic-East naar West(of andersom). Niet op de NA servers.Intruder schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:18:
[...]
Die optie bestaal al hoor, is vorige week ofzo geimplementeerd geloof ik,
Bij maar bij de other section van de shopiedereen heeft 1 gratis switch gekregen
Dat bedoelde hij ook, het kwam er alleen een beetje ongelukkig uitTheInsomniac schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:29:
[...]
Dit is onjuist. Er is sinds vorige week een switch mogelijkheid van EU Nordic-East naar EU West en andersom. Transfers van en naar de North-America server is nog niet mogelijk. Iedereen op de voormalige EU server heeft een gratis switch gekregen tussen Nordic-East naar West(of andersom). Niet op de NA servers.
Shurelia - Associate Game Designer
Once again a disclaimer: These changes are not final until they're live, and may be subject to change, please do not use this against me as I would love to continue this exchange of information.
Taric - (The comprehensive Taric changes will be out the following patch)
Base attack speed increased to .625 from .613
Imbue
Ability power ratio reduced to 0.6 from 1.1
Cooldown increased to 24/23/22/21/20 seconds from 16/15/14/13/12
Basic attacks against enemy champions now reduce Imbue’s cooldown by 4 seconds (still 2 seconds against other targets)
Nidalee
Javelin Toss
Mana Cost reduced to 50/60/70/80/90 from 60/70/80/90/100
Cooldown reduced to 6 from 7
Pounce
May now be affected by cooldown reduction
Cooldown increased to 3.5 from 3
Primal Surge
Mana cost changed to 60/80/100/120/140
Base heal changed to 50/85/120/155/190 from 60/90/120/150/180
AP ratio reduced to 0.7 from 1.25
Swipe AP ratio increased to 0.4 from 0.2
Aspect of the Cougar now grants 10/15/20 Armor and Magic Resist instead of 10% Dodge
General
Cleaned up a lot of Nidalee's tooltips, especially Cougar form
More coming soon when I get the info. I don't have information on the other healers yet.
If you want to discuss healing changes, join the PVP.net chatroom "SupportDiscussion" , I'll try to hang out in there when I can.
Greetings, Summoners!
Today we wanted to bring you a peek into the mechanics behind Talon, the Blade's Shadow, the new assassin that's joining the League!
Talon, the Blade's Shadow, is a physical damage assassin who specializes in high-mobility, high-risk, high-reward gameplay. Our goal with Talon was to create a powerful but fragile melee character with specialized tools to make him both deadly and evasive. As a result, what Talon lacks in durability and sustain, he dishes out in mobility and power.
The driving force behind Talon's gameplay is the way that he engages and disengages from combat using his four abilities:
Cutthroat: An ability that allows Talon to catch his enemies by surprise. Talon leaps behind his target and silences them for a short duration, amplifying the damage of any of his follow up attacks and abilities.
Noxian Diplomacy: Talon viciously stabs his enemy, dealing heavy physical damage and causing them to leave a blood trail that Talon can use to track them.
Rake: Talon fans out three blades in front of him that quickly return to him, dealing damage and slowing any target hit in either direction.
Shadow Assault (Ultimate): Talon enters stealth for a short duration, gaining a movement speed boost and sending blades that deal damage to all enemies in their path flying in every direction. Once the blades reach a certain distance, they pause and form a circle. When Talon reappears from stealth, the blades return to him, once again dealing damage to any opponent they pass through.
Mercy (Passive): Talon's auto-attacks deal additional damage to a target that is under the influence of any crowd control effect.
Playing Talon effectively is all about reading the situation and reacting strategically to your target. Shadow Assault can be either your saving grace or your deadliest advance. Using it to disappear can sting your target and leave them chasing ghosts. But if it's a fight you want, using it to initiate in conjuction with Cutthroat, Noxian Diplomacy, and Mercy can deal significant burst damage.
To sum up, Talon's a mean, shadowy, vicious assassin... and we're excited to see him join the League soon. And as a side note, his mobility and elusiveness makes him a very good pick on Dominion!
Ik heb overigens beide keren gejungled, maar ik vind Lee Sin niet zo'n supersnelle jungler. Kan misschien ook met mijn runes/masteries te maken hebben. Ik heb armorpen red, armor yellow, magicres/lvl blue en armorpen quints. Masteries heb ik de welbekende 1/8/21 masteries. Ik zie dat veel mensen voor flat AD reds gaan en 21/0/9 qua masteries. Is dat beter of maakt het niet veel uit?
Verwijderd
Runes zouden opzich goed moeten zijn, masteries raad ik wel echt 21-0-9 aan. Welke route neem je en welk starting item?Vicarious schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:39:
Nou ik heb Lee Sin gekocht en dat is wel even wennen zegEerst even een Coop vs AI gespeeld om even te wennen aan zijn skills en daarna een normal. In de normal was ik uiteindelijk 3/4/10 (victory). 2 deaths waren door ganks die ik probeerde maar die een beetje misgingen. Ik ben heel snel geneigd om al die skills gelijk dubbel te doen, maar als de tegenstander al onder zijn toren loopt is het nie thandig om die Q nogmaals te activeren zodat ik naast hem sta en onder de tower
Verder misclick ik nogal eens met dat shield en dan ben ik even mijn orientatie kwijt omdat ik verwacht ergens anders te staan. Nu kan je dat met je hoge health wel hebben, maar je mist toch een seconde dat je iets nuttigs doet in een teamfight.
Ik heb overigens beide keren gejungled, maar ik vind Lee Sin niet zo'n supersnelle jungler. Kan misschien ook met mijn runes/masteries te maken hebben. Ik heb armorpen red, armor yellow, magicres/lvl blue en armorpen quints. Masteries heb ik de welbekende 1/8/21 masteries. Ik zie dat veel mensen voor flat AD reds gaan en 21/0/9 qua masteries. Is dat beter of maakt het niet veel uit?
Edit: Hier heb ik veel aan gehad: http://www.solomid.net/guides.php?g=3091
1x solo roamer gespeeld, 2x dubbel roamer met een maat die blitzcrank pakte en 2x support in ranked.
In de normals wat complimentjes gekregen, in de rankeds werd ik pro genoemd en de oorzaak van de win ^^
Je hebt zoveel CC en aardig wat damage ter beschikking dat dat je een teamfight echt kunt bepalen. Hij is m'n nieuwe favoriete support aangezien hij ook de enigste is die een match echt wat kan sturen richting de win, zelfs als je teammates een beetje minder sterk zijn.
Als een nocturne op je carry vliegt, dan is alistar de enigste die die fear kan tegenhouden (op janna haar ulti uitgezonderd)
Als iemand de replay file(s) wilt hebben om te zien hoe ik er mee speel, laat maar weten
Edit: holy shit! Ben naar Dan Dinh aan het kijken die met Twitch speelt. Hoezo UP? Hij shred de vijandelijke Malphite in 2 seconden helemaal kapot.
Morgen eens Twitch uithalen, zien of ik er wat mee kan (hij staat 16-3-7 nu).
[ Voor 12% gewijzigd door speedzor op 18-08-2011 01:05 ]
Hehe die guide volgde ik toevallig ookVerwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:54:
[...]
Runes zouden opzich goed moeten zijn, masteries raad ik wel echt 21-0-9 aan. Welke route neem je en welk starting item?
Edit: Hier heb ik veel aan gehad: http://www.solomid.net/guides.php?g=3091
Ja. Weg met die armorpen! Jungle gaat juist snel aangezien hij blue links kan laten liggen.[b][message=36600117,noline]. Ik zie dat veel mensen voor flat AD reds gaan en 21/0/9 qua masteries. Is dat beter of maakt het niet veel uit?
Twitch isspeedzor schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 00:18:
Edit: holy shit! Ben naar Dan Dinh aan het kijken die met Twitch speelt. Hoezo UP? Hij shred de vijandelijke Malphite in 2 seconden helemaal kapot.
Morgen eens Twitch uithalen, zien of ik er wat mee kan (hij staat 16-3-7 nu).
1: Binair. Rocked de tent of compleet nutteloos
2: Enorm sterk tegen mensen die niet weten hoe ze er tegen moeten spelen. Hij is van papier-mache-in-de-regen dus als je vision weet te behouden (wards, oracle) issie ineens vele malen zwakker.
Idd is een gefed twitch een van de meest afschuwelijke dingen die je tegen kunt komen.
Ik snap ook niet dat die niet wat vaker in een bottom-lane ranged-AD+Support meta langskomt. Free-farm twitch is een eng idee.
sudo apt-get rekt
Omdat je met een twitch wil roamen om op elke lane druk te houden. Lategame zijn er toch wel oracles e.d. aanwezig, juist early game moet hij wat kills pakken om iedereen bang te maken en zelf flink fed te raken. Als die twitch zijn lane verlaat, laat je de support alleen staan, dan is je toren zo omver.MazeMouse schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 09:30:
[...]
Twitch is
1: Binair. Rocked de tent of compleet nutteloos
2: Enorm sterk tegen mensen die niet weten hoe ze er tegen moeten spelen. Hij is van papier-mache-in-de-regen dus als je vision weet te behouden (wards, oracle) issie ineens vele malen zwakker.
Idd is een gefed twitch een van de meest afschuwelijke dingen die je tegen kunt komen.
Ik snap ook niet dat die niet wat vaker in een bottom-lane ranged-AD+Support meta langskomt. Free-farm twitch is een eng idee.
Maar waarom is AD dan beter? Zijn skill scalen met AD, maar daar helpt armorpen toch net zo goed, zo niet beter voor? Ik snap de redenatie gewoon niet achter flat AD runes.RTG schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 05:28:
[...]
Ja. Weg met die armorpen! Jungle gaat juist snel aangezien hij blue links kan laten liggen.
Verwijderd
Creeps in je jungle hebben volgens mij tot 13 armor dus als je 13 armor pen hebt kan je hun armor tot 0 reduceren. En de ad die je hebt maakt het dan iets sneller. Ik denk niet dat het veel uitmaakt want het is ongeveer 6 AD.Vicarious schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:14:
[...]
Maar waarom is AD dan beter? Zijn skill scalen met AD, maar daar helpt armorpen toch net zo goed, zo niet beter voor? Ik snap de redenatie gewoon niet achter flat AD runes.
Ik dacht dat het wel verschil zou maken ook op level 1 omdat je + 25 AD kan hebben van quints + marks. Maar als je van 30 armor op de tegenstander uitgaat scheelt het echt 1 damage ofzo. Hij heeft wel 3 skills die scalen met ad met in totaal 4 ad ratio, maarja die scalen natuurlijk ook met armor pen. Dus ik snap niet helemaal waarom je AD runes zou gebruiken op leesin. Lijkt me dat je lategame meer aan je armor pen hebt. En dat het dus early game vrijwel niks uitmaakt.
Bij jax snap ik bijvoorbeeld wel waarom mensen ad runes stacken. Dat geeft hem niet alleen meer damage op zijn skills, want ze doen magic damage dus maakt armor pen niks uit. Het geeft hem ook extra life. Dat kan net genoeg zijn om een lane in je voordeel te keren.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2011 10:39 ]
Verwijderd
Heb het net zo vaak andersom. Tegenstander rolt even een van jouw lanes op, hele team gelijk gedemotiveerd en een surrender vote na 20 minuten terwijl er nog geen inhibitor down is! Dan kun je dus over het algemeen nog gewoon makkelijk winnen. Zeker als je een paar goede lategame heroes hebt.Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:52:
Vind dat zo irritant. Speel je echt een heel goed potje, doet niks fout, last hitting als een pro en dan surrender na 20 minuten. Ja, wel winst, maar als je een goed team hebt dan speel je liever wat langer door
.
Verwijderd
We komen in champ select en vertellen dit in chat.
Gevolg leader instalockt gangplank jungle voor zichzelf, andere twee nemen soraka & ad carry. Derna is het aan ons en schikken we ons naar het team (ik nam tank & hij ap carry). Gaan ze keihard falen in én de jungle én de botlane en krijgen wij verwijten naar ons hoofd geslingerd terwijl we onze lane houden en niet neergaan. Na 20 minuten was het potje dan ook voorbij ..
De jungle creeps hebben de volgende armour waarden:Vicarious schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:14:
[...]
Maar waarom is AD dan beter? Zijn skill scalen met AD, maar daar helpt armorpen toch net zo goed, zo niet beter voor? Ik snap de redenatie gewoon niet achter flat AD runes.
Golem 12
Red/Blue 24
Little Red/Blue 8
Big wraith 35
Small wraiths 30
Big wolf 9
Small wolf 6
(Dus niet maximaal 13, zoals vreemd genoeg vaak gezegd wordt.)
Dus bij veel mobs heb je genoeg aan 12 armour peneratration (aangezien je met armour penetration niet negatief kunt gaan.)
Maar uiteindelijk maakt het allemaal niet zo veel uit. Zelf gebruik ik de zelfde runes die ik ook voor tryndamere heb en dat werkt ook prima:
7 atk speed reds
2 armour pen reds
yellow armour
magic resist per level
2x flat health
1x armour pen
Met masteries kom je dan uit op 13 armour penetration. Meer armour penetration helpt dus wel bij de blue/red buff en de wraiths. Het is vooral belangrijk dat je eerst E levelt, dan W en dan Q en 21/0/9 mastires kiest. Qua runes maakt het allemaal niet zo gek veel uit.
Edit: Wat wel erg belangrijk is zijn skills goed timen om zo optimaal gebruik te maken van zijn passive (voor 2 hits 50% meer attack speed + 15 energy). Als je dat niet doet is zijn jungle wel traag.
Blue geeft ook extra energy regen (naast de dikke CDR)... Daar wordt je jungle dus veel sneller van en je ganks worden gevaarlijker. Dus waarom je in vredesnaam de Blue buff zou overslaan?RTG schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 05:28:
[...]
Jungle gaat juist snel aangezien hij blue links kan laten liggen.
[ Voor 38% gewijzigd door Thormodo op 18-08-2011 13:21 ]
"With great powers comes great responsibility." Sheldon Cooper
Verder ben ik benieuwd wie er gaat winnen in Keulen, heb zelf geen voorkeur als het maar Europees is. DotA 2 steltg me een beetje teleur maar dat kan nog meevallen, heb het tenslotte nog niet zelf gespeeld.
Path of Exile IGN: Isolocis/Henk
http://gamescom2011.leagueoflegends.com/
[ Voor 10% gewijzigd door Thormodo op 18-08-2011 12:36 ]
De reden dat die 12 of 13 als doel wordt aangehouden is dat zoals je zelf al aangeeft dit voor de meeste creeps genoeg is. Daarnaast geld voor veel van de overige creeps dat je daar je smite op zult gebruiken of dat ze nauwelijk HP hebben. Small golemn 800 hp, big wolf 550 hp, small wolves 400 hp. Young lizards 350HP. Totaal 4350 HP. Hierop heb je wat aan je 12 armorpen.Thormodo schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:28:
[...]
De jungle creeps hebben de volgende armour waarden:
Golem 12
Red/Blue 24
Little Red/Blue 8
Big wraith 35
Small wraiths 30
Big wolf 9
Small wolf 6
(Dus niet maximaal 13, zoals vreemd genoeg vaak gezegd word.)
De golemn/lizard buff hebben 1275 HP ->1525 op lvl 3. Waarvan je ongeveer 900 damage smite. En in het wraithcamp zit 1010HP (excl regen). Kortom 3k HP die wel wat heeft aan meer armorpen.
Boven de 12 armorpen is het of 1.66 armorpen/mark of 1.7%attackspeed, 8 stuks. Dus of 13% attackspeed of 13 armorpen, hierbij is die 13% attackspeed altijd nuttig en de armorpen maar voor 40% oid. Juist bij early game jungle maakt dit uit. Daarbij zijn van de melee AD junglers er ook een aantal die baat hebben bij attackspeed(Xin/Nunu bijv. waardoor ze meer healprocs of meer freespells hebben).
Kortom, om je earlygame jungle te versnellen is het na 12 Armorpen interessant om voor attackspeed te gaan ipv armorpen.
Gaan ze dominion ook streamen?, want dat wil ik wel zienThormodo schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:32:
Momenteel worden er trouwens ook matches gestreamd vanaf Gamescom. Nu is het Team Solo Mid (TSM) tegen My Revenge (myR).
http://gamescom2011.leagueoflegends.com/
En waarom vertel je mij dit allemaal? Want dat wist ik dus al.TheInsomniac schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:40:
[...]
De reden dat die 12 of 13 als doel wordt aangehouden is dat zoals je zelf al aangeeft dit voor de meeste creeps genoeg is.
[Heel verhaal]
Wat ik dus zei is dat bepaalde mensen (zoals Lord-Ronddraai) zeggen dat jungle creeps maximaal 12 armour hebben, wat dus gewoon niet waar is. Punt.
Geen idee, maar ik heb het idee dat alleen de matches van het Intel toernooi worden gestreamd. Maar misschien wordt er tussendoor nog wel wat Dominion getoond.koekwaus21 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:42:
[...]
Gaan ze dominion ook streamen?, want dat wil ik wel zien
Op het moment wordt er in ieder geval Starcraft 2 getoond op de stream.
[ Voor 83% gewijzigd door Thormodo op 18-08-2011 13:02 ]
Ah ok, op die manier. Ik had altijd (net als jij) begrepen dat dat kleine beetje verschil in runes nauwelijks uit zou maken voor je jungle speed en dat lategame die armorpen nuttiger is dan die damage runes.Thormodo schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:28:
[...]
De jungle creeps hebben de volgende armour waarden:
Golem 12
Red/Blue 24
Little Red/Blue 8
Big wraith 35
Small wraiths 30
Big wolf 9
Small wolf 6
(Dus niet maximaal 13, zoals vreemd genoeg vaak gezegd word.)
Dus bij veel mobs heb je genoeg aan 12 armour peneratration (aangezien je met armour penetration niet negatief kunt gaan.)
Maar uiteindelijk maakt het allemaal niet zo veel uit. Zelf gebruik ik de zelfde runes die ik ook voor tryndamere heb en dat werkt ook prima:
7 atk speed reds
2 armour pen reds
yellow armour
magic resist per level
2x flat health
1x armour pen
Met masteries kom je dan uit op 13 armour penetration. Meer armour penetration helpt dus wel bij de blue/red buff en de wraiths. Het is vooral belangrijk dat je eerst E levelt, dan W en dan Q en 21/0/9 mastires kiest. Qua runes maakt het allemaal niet zo gek veel uit.
Edit: Wat wel erg belangrijk is zijn skills goed timen om zo optimaal gebruik te maken van zijn passive (voor 2 hits 50% meer attack speed + 15 energy). Als je dat niet doet is zijn jungle wel traag.
Die passive moet ik wel even aan wennen. Dan moet ik dus zeg maar eerst E doen, dan 2x schoppen en dan pas nog een keer E om dat tweede effect te laten knallen? Is dat het idee?
Verder: in vrijwel elke guide zie ik ze Q als eerste maxen, dan W en als laatste pas E. Ben je met het maxen van E nog wel sterk genoeg early game tijdens ganks of als een eventuele counterjungler vervelend komt doen?
Idd, genoeg games gewonnen die gewoon op teamcomps betekenden "niet verliezen tot ongeveer 30+minuten en daarna oprollen"Vicarious schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:18:
[...]
Heb het net zo vaak andersom. Tegenstander rolt even een van jouw lanes op, hele team gelijk gedemotiveerd en een surrender vote na 20 minuten terwijl er nog geen inhibitor down is! Dan kun je dus over het algemeen nog gewoon makkelijk winnen. Zeker als je een paar goede lategame heroes hebt.
Dan sta je echt op je tandvlees je inhibitor turrets te verdedigen en ineens komt dat omslagpunt en win je.
En soms heb je op teamcomp dat je voor de 30minuten MOET winnen en mag je toekijken hoe je teamgenoten de tegenstanders binnen 10 minuten tot godlike feeden
sudo apt-get rekt
Armour penetration is inderdaad (over het algemeen) nuttiger endgame , maar als je een (iets) tragere jungle hebt kan je bijvoorbeeld gaan achterlopen en ben je endgame sowieso weinig meer waard. Het zijn allemaal afwegingenVicarious schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:15:
[...]
Ah ok, op die manier. Ik had altijd (net als jij) begrepen dat dat kleine beetje verschil in runes nauwelijks uit zou maken voor je jungle speed en dat lategame die armorpen nuttiger is dan die damage runes.
Die passive moet ik wel even aan wennen. Dan moet ik dus zeg maar eerst E doen, dan 2x schoppen en dan pas nog een keer E om dat tweede effect te laten knallen? Is dat het idee?
Verder: in vrijwel elke guide zie ik ze Q als eerste maxen, dan W en als laatste pas E. Ben je met het maxen van E nog wel sterk genoeg early game tijdens ganks of als een eventuele counterjungler vervelend komt doen?
Maar zolang je geen compleet debiele runes gebruikt maakt het naar m.i. allemaal niet zo gek veel uit, nee. In de guide op Solomid staat trouwens ook het volgende
Inderdaad eerst één keer E, dan 2x slaan, dan nog een keer E bij de wolves.You can pretty much use whatever combination of runes you prefer for Lee Sin. 25 armor pen, 13 armor, 13 mr, works really well, and you can even just go all out AD.
[...]
Als je vervolgens shield erbij pakt doe ik vaak eerst shield (W), dan E, dan W en dan weer E. En met Q erbij open ik dan weer met Q. Op hogere levels kan je wat meer met je skills gaan spammen (zeker als je de blue buff erbij hebt.)
Ik doelde op de eerste 3 levels qua skills.
[ Voor 30% gewijzigd door Thormodo op 18-08-2011 14:01 ]
[ Voor 13% gewijzigd door atlantisx op 18-08-2011 13:52 ]
Komt een beetje flauw over als ik eerlijk. Ik val je niet af, ik val je niet aan.Thormodo schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:56:
[...]
En waarom vertel je mij dit allemaal? Want dat wist ik dus al.
Ik vul je alleen maar aan door uit te leggen waarom mensen 12 ArP aanraden en daarna bijv. voor attackspeed gaan. Er zijn een stuk meer mensen die dit forum lezen dan jij alleen. Ik schat zo in, dat er redelijk wat mensen zijn voor wie dit wellicht wel nieuwe informatie is of bevat, daarom vertel ik 'jou' dit allemaal.
Alleen nog jungle geprobeerd, heb ook pas 1 'echte' game met hem gespeeld en 1x vs AI.atlantisx schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:51:
Sowieso armorpen... Je koopt in principe de gehele game geen verdere armor pen dus je hebt het gewoon nodig, het moet aardig gek lopen wil je een last whisper moeten kopen. Heb je lee al een keer gelaned ? Of alleen jungle ?
Irriteer mezelf altijd dood aan mensen die in het begin melden dat ze voor het eerste een champ spelen om vervolgens de rest van de game de tegenstander te feeden...
Bij mij ligt dat sterk aan de champ. Voor een heel aantal zijn de mechanics vrij simpel en vrij bekend, dan speel ik het rustig in normal. Ik bedoel, ik heb nog nooit ashe gespeeld, maar die ga ik echt niet testen v AI.Verderf schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:49:
Testen jullie champs altijd eerst in een potje vs ai of gaan jullie gelijk een normal game doen met een voor jouw nieuwe champ?
Irriteer mezelf altijd dood aan mensen die in het begin melden dat ze voor het eerste een champ spelen om vervolgens de rest van de game de tegenstander te feeden...
Zal wel voorzichtiger itemizen bij een first attempt en voorzichtiger spelen (boots en 3 pots). En primair last-hitten en damage dodgen.
Bij een kassadin ligt dat heel anders, die heb ik wel eerst uitgebreid getest want hoe die van mechanics had ik weinig beeld.
Verwijderd
Ik heb het idee dat een normal wel beter is ervoor, tegen AI geeft zon vertekend beeld over je champ omdat je enorm gefeed bent, als je dan daarna een normal doet maak je (ik iig) vaak foute beslissingen omdat je denk dat je sterker bent.Verderf schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:49:
Testen jullie champs altijd eerst in een potje vs ai of gaan jullie gelijk een normal game doen met een voor jouw nieuwe champ?
Tsjah... Sommige mensen weten blijkbaar plots Q-W-E-R en hun muis knopjes niet meer te vinden als zij een nieuwe champion spelen. Ik speel standaard een nieuwe champion in normal, (al houd ik niet van verandering in het algemeen, dus vaak is het niet dat ik iets nieuws speelVerderf schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:49:
YouTube: World Exclusive : League of Legends : Dominion - complete match with commentary - YouTube
[ Voor 10% gewijzigd door Lukin op 18-08-2011 15:04 ]
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Dit topic is gesloten.