Ik lees de changes echt volledig anders dan wat ik tot nu toe lees.
Volgens mij is het de bedoeling van Riot dat de Dedicated support rol verdwijnt, het volledig babysitten van bijv. de AD carry in botlane in de huidige metagame. Is daarmee Soraka verkloot ik denk het niet.
Als je bijvoorbeeld de scaling van Starcall bekijkt is die nu vrij behoorlijk voor een AOE damage spel met een 1,5sec cd met max cdr en lage manacost. Uberfarming en haress ability. Omdat door de hogere cd op de heals babysitting niet effectief meer is, zal een support+carry zwakker zijn dan 2 carries, kortom soraka gaat ook last-hitten en haressen.
Daarmee is stacken van gp/5 minder interessant(kan nog steeds) maar wellicht eerst 3x dorans ring, sorc boots into rabadons oid en op 20min oid heb je 200+ AP op soraka tegenover de huidige 40-50 oid(kage lucky pick?) Daarmee is de heal die je doet een stuk sterker, je Infuse is vele malen sterker, betere scaling en je stacked meer ap.
Astral blessing is meer een buff dan een heal geworden, maar 125 armor is echt heel erg veel. Daarmee kan iedereen ineens turrets tanken, vind persoonlijk de duration nog iets te kort, 8 sec lijkt me beter.
Endgame heb je dan 500AP zoals iedere mage en max cdr:
Je hebt een AOE damage spell die 360 damage doet om de 1,5 seconde excl. shred.
Je hebt een heal van 545 om de 12 secs(max cdr), die je een buff geeft van 125 armor.
Je hebt een silence van 2,5 sec om de 6 seconden die een serieuze nuke is van ±600 damage schat ik.
Je hebt een global heal van 750 health
Kortom ik denk dat Soraka behoorlijk sterk is, de grootste verandering is dan gewoon dat je soraka heel anders zal gaan spelen, en dat geld voor alle supports. Dedicated support is gewoon niet wat ze willen, wat ik wel waardeer als ik eerlijk ben.
Enige wat wel echt moet veranderen zijn de niet support chars zoals Nidalee die wel een zieke heal on other heeft op dit moment, maar dat willen ze er dus uit hebben. Overigens zie je bij Nid een beetje hoe soraka gespeeld zal gaan worden, namelijk eerst AP stacken waarmee je heals echt eng worden.
Make it fool proof and someone will make a better fool.