Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:30
Morgen is de Nokia-Microsoft event. Wat zijn de verwachtingen?

Ik denk dat een aantal Nokia telefoons met WP7.5 wel in de verwachting liggen. Ben benieuwd hoe dicht de gelekte foto's bij de waarheid zitten. Ik denk dat er nog wel het 1 en ander zal verschillen.

Verder hoop ik ook eindelijk op een releasedate. Zowel van Nokia telefoons, als Mango, als eventueel telefoons van andere makers met WP7.5. Al gok ik dat Nokia misschien een tijdelijke exclusiviteit heeft, wat betreft Mango telefoons. Ik denk niet dat ze al zullen aankondigen dat er een goedkopere versie komt van WP7 zoals al eerder is gesuggereerd, maar het zou wel mooi zijn.

En ik denk dat er een hoop blablabla gedaan zal worden. Met van die mooie woorden zoals Dynamisch, energiek, geweldig, etc.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 10:21
Afhankelijk van wat nokia aanbied, overweeg ik mijn Omnia 7 door te verkopen (voor een miniprijsje dankzij de prijsdaling) en een NWP7 aan te schaffen. Maar helemaal zeker weten doe ik niet. Een aantal van die concepten waren wel echt geniaal (zoals die eerste via engadget en die nieuwere uit dat gelekte filmpje - NIET de sea ray)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
cPT.cAPSLOCK schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 00:46:
Afhankelijk van wat nokia aanbied, overweeg ik mijn Omnia 7 door te verkopen (voor een miniprijsje dankzij de prijsdaling) en een NWP7 aan te schaffen. Maar helemaal zeker weten doe ik niet. Een aantal van die concepten waren wel echt geniaal (zoals die eerste via engadget en die nieuwere uit dat gelekte filmpje - NIET de sea ray)
Mij maakt het eigenlijk vrij weinig uit van welke fabrikant de WP7 Mango telefoon af komt. Aangezien er niet zo'n groot verschil in zit zoals bij Android, lijkt me het eerder op merk of bouwkwaliteit en voorgaande ervaringen afgaan. Zelf niet echt ervaring met Nokia telefoons, maar ik denk dat ik eerder op specs af zal gaan. Ik weet het niet zeker, maar ik gok dat Microsoft ook wel een soort goedkeuring moet geven aan de toestellen, om ervoor te zorgen dat ze niet alleen softwarematig, maar ook hardwarematig van enige kwaliteit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Martinspire schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 02:12:
[...]Ik weet het niet zeker, maar ik gok dat Microsoft ook wel een soort goedkeuring moet geven aan de toestellen, om ervoor te zorgen dat ze niet alleen softwarematig, maar ook hardwarematig van enige kwaliteit zijn.
Die hadden ze al gesteld met de vrij strakke minimum hardware requirements. Ook Nokia zal zich daar gewoon aan moeten houden. Microsoft kan het zich namelijk niet veroorloven richting de developers om hier een uitzondering op te maken (lees, te verlagen voor Nokia).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Volgens de bronnen van de ex-engadget bloggers, zal er niets worden getoond. Ik hoop dat ze het fout hebben.

http://thisismynext.com/2...t-windows-phone-gamescom/

Ik moet zeggen dat Nokia met iets heel moois moet komen om mij van de Omnia 7 weg te halen. Het toestel bevalt mij veel beter dan gedacht. Ik hoop dat Samsung op deze wijze mooie toestellen blijft maken. Alleen ben ik bang dat het plastic van de SGS-serie ook bij Windows Phone zal komen.

[ Voor 53% gewijzigd door Relief2009 op 16-08-2011 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Het punt met de omnia 7 is voor mij dat het scherm absurd snel bekrast raakt. Ik heb boven in het middel haarfijne lijntjes (niet storend) maar links ook een duidelijke kras van +- 7mm, die ook wat die is. Die breekt het licht dat vanuit het scherm komt, waardoor het verkleurd wordt. Dat is vooral op witte pagina's erg storend.

De hardware van Nokia is over het algemeen uitstekend, dus als ze een mooi ontwerp met een SLCD of AMOLED scherm hebben, ben ik denk ik toch klaar met de Omnia 7. Hij bevalt in z'n geheel erg goed, maar over de hardware heb ik mixed feelings.

Heb ik wel zo'n mooi Noreve hoesje, maar dit is gebeurd nadat een vriend van me hem even gebruikt had en vervolgens open weglegde... In de boot. Tijdens het zeilen. Op een vrij volle kaartentafel. Vrij onsuccesvol.

[ Voor 18% gewijzigd door cPT.cAPSLOCK op 16-08-2011 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverAqua
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-10-2022
Nieuwe Xbox Live games in aantocht.

KLIK
Screenshots onderaan de pagina! ;)

[ Voor 11% gewijzigd door SilverAqua op 16-08-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl
  • Laatst online: 07-09 11:13

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

http://www.allaboutphones...uizend-dollar-kosten.html

Auw.
De nieuwe Xbox Live games zijn wel om te smullen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:35
Deze fout wordt overal opgepikt. De IS12T gaat tegen de huidige wisselkoers 1000 USD kosten, maar dat kost een iphone met dezelfde koers ook.

De YEN nodigt juist nu niet uit om te importeren vanuit Japan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
De Mango Silverlight For Windows Phone Toolkit is vrijgegeven.
http://windowsteamblog.co...lication-development.aspx

Beschikt over een boel tweaks en nieuwe functionaliteit voor ontwikkelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Hoe zit het eigenlijk met dat pers event van Microsoft en Nokia van vandaag? Ik lees er nergens wat over en ik neem toch aan dat daar wel IETS over te melden valt?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spammen van eigen geschreven berichten op je eigen site is niet toegestaan, zie ook Het algemeen beleid .

[ Voor 82% gewijzigd door janvanduschoten op 23-08-2011 21:13 . Reden: Spam verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
cPT.cAPSLOCK schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:54:
De Mango Silverlight For Windows Phone Toolkit is vrijgegeven.
http://windowsteamblog.co...lication-development.aspx

Beschikt over een boel tweaks en nieuwe functionaliteit voor ontwikkelaars.
Ik las het ja. Zitten mooie dingen in zoals HubTile en ExpanderView! Deze nieuwe update moet ervoor zorgen dat de apps steeds meer qua stijl passen bij de hubs.
ppaddo schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:55:
Hoe zit het eigenlijk met dat pers event van Microsoft en Nokia van vandaag? Ik lees er nergens wat over en ik neem toch aan dat daar wel IETS over te melden valt?
Er is geen persevent. Het is een soort bijeenkomst/feestje thats all.

[ Voor 47% gewijzigd door Relief2009 op 18-08-2011 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppaddo schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:55:
Dat was een feestje,

Verwijderd

Scott Adams (Dilbert) heeft zijn oordeel geveld over Windows Phone: http://dilbert.com/blog/entry/windows_phone_challenge_result en raadt het aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
En het lijkt er toch op dat 25 augustus de eerste toestellen met Mango uitgeleverd gaan worden (in Japan wel te verstaan)

WPCentral

En op 1 september heeft HTC een leuk event in Londen, mogelijk ook met Mango toestellen!

WMPoweruser

[ Voor 31% gewijzigd door PaT op 19-08-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
En misschien dat er toch nog een betere synchronisatie tussen WP7 en je desktop in de pijplijn zit:

WMPoweruser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
ppaddo schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:53:
En het lijkt er toch op dat 25 augustus de eerste toestellen met Mango uitgeleverd gaan worden (in Japan wel te verstaan)

WPCentral

En op 1 september heeft HTC een leuk event in Londen, mogelijk ook met Mango toestellen!

WMPoweruser
Ik blijf het raar vinden dat er nog geen persbericht/evenement is van Microsoft uit om hier wat duidelijkheid in te geven. Zowel releasedates als welke telefoons/fabrikanten/providers iets gaan doen. Het lijkt namelijk zo kort dag te zijn (bekendmaking en uitgave) dat het wel uit zal lekken en daarom de hele presentatie en/of feestelijkheden wat zal temperen. Er is na de Gamescom toch niet veel nieuws meer wat ook maar in de buurt komt, dus ze hebben wat dat betreft gewoon vrij spel om eventjes alle headlines te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Microsoft heeft belangrijke patenten gekregen voor de Metro UI en het toetsenbord voor WP7

http://wmpoweruser.com/mi...rUser+%28WM+Power+User%29

Brandon Watson doet echt alles om meer aanhangers en devs voor WP 7 te krijgen.

http://wmpoweruser.com/fr...andoned-webos-developers/

En Brandon Watson moet $1000 dollar naar een goed doel sturen voor Molly Wood

http://wmpoweruser.com/wi...-but-does-not-love-mango/

Edit:

En dit verklaart waarom Mango phones al zo vroeg uitkomen:
http://wmpoweruser.com/mi...-hands-of-handset-makers/

[ Voor 11% gewijzigd door MarluXiaXl op 20-08-2011 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ik vind het niet super-irritant, maar wat meer informatie over het bericht is altijd wel handig. Verder staat de site al wel in mn bookmarks ;)

Zit zelf nog steeds te wachten op meer informatie over de release en telefoons van Mango. Over 2 weken zou het zover moeten zijn, maar nog steeds vrij weinig nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:41
Er is helemaal geen exacte datum aangegeven door MS. Alleen herfst/najaar 2011. Verder 'lanceert' MS de software verder niet. De OEM's doen dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 08:36:
Er is helemaal geen exacte datum aangegeven door MS. Alleen herfst/najaar 2011. Verder 'lanceert' MS de software verder niet. De OEM's doen dat :)
Dat geldt wel voor nieuwe toestellen, maar voor bestaande toestellen zal Microsoft toch de update vrij moeten geven dunkt me..? Tenminste de update komt toch van MS en niet van de OEM?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CAP-Team schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:15:
[...]Dat geldt wel voor nieuwe toestellen, maar voor bestaande toestellen zal Microsoft toch de update vrij moeten geven dunkt me..? Tenminste de update komt toch van MS en niet van de OEM?
Zelfs daar moeten de OEM's hun toestelspecifieke drivers op toepassen en akkoord op geven.

Het zal mij benieuwen wanneer de eerste bestaande telefoonupdates gaan plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverAqua
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-10-2022
Vandaag zijn er weer twee nieuwe WP7 toestellen gepresenteerd, later vandaag komen de foto's uit. ;)
Het gaat om een nieuwe Asus en Acer toestel.
The ASUS device has a matt black finish and appears to be an engineering sample according to the Windows Phone NZ site. The device may also have a front facing camera but it’s not immediately clear whether this is just a sensor on the device.

Acer’s offering is the Acer M310. The device includes a shiny black look and beveled edges according to Windows Phone NZ. The M310 also includes video output to HDMI and DLNA support to stream content to TVs and other DLNA compatible devices. The M310 sports 8GB of storage capacity and reportedly looks similar to Acer’s W4 device.
LINK

[ Voor 54% gewijzigd door SilverAqua op 23-08-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Zune 4.8 is twee dagen voor de lancering van de is12t gereleased :)

http://www.microsoft.com/...oft+Download+Center%29#tm

[ Voor 78% gewijzigd door Relief2009 op 23-08-2011 19:16 ]

• Relief2009
Mobile Hotspot zit in Mango, alleen is het blijkbaar aan de carriers om dit wel of niet te enablen. Ik vraag me af of geunlockte telefoons, zoals deze in de EU gangbaar zijn, deze functie standaard ingebouwd krijgen?

http://www.wpcentral.com/...g-mobile-hot-spot-feature

• Relief2009
FF camera ondersteund in Mango + Lync en Skype zullen er gebruik van maken.

http://www.wpcentral.com/...s-and-more-ff-camera-talk

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Een hoop nieuwe Windows Phone toestellen duiken op.

Het zou mooi zijn als er de komende maanden inderdaad een aantal van uit zouden komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
HTC OMega renderingen gelekt. Gerecycled design van HTC :( Maar een FFC camera erop, dus dat belooft veel goeds voor de concurrentie :D

http://wmpoweruser.com/fi...ing-camera/#disqus_thread

[ Voor 20% gewijzigd door Relief2009 op 26-08-2011 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Aldus een medewerker van ZDNet ;)
Op zich wel nette prestatie hoor, maar is niet uit een onderzoek gekomen. Kan dus met mazzel zijn of iets dergelijks.
Desalniettemin interessant om te weten, maar niet iets waar je meteen een telefoon voor gaat kopen. Denk echter wel dat MS misschien een onderzoek zal laten uitvoeren om weer ergens mee te kunnen adverteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHankey
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-02-2022
...

[ Voor 98% gewijzigd door MrHankey op 17-11-2020 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
MrHankey schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 11:11:
Meer winnaars voor #WPAppItUp wedstrijd
Lees het hier...

Microsoft heeft een wedstrijd uitgeschreven waarin studenten hun WP7 app ideeën moeten presenteren via Blend met SketchFlow. Er zijn nieuwe winnaars aangekondigd (waaronder ik dus, _/-\o_ haha!) maar er zijn nog steeds 15 telefoons beschikbaar. Je moet toegang hebben tot MS Dreamspark om mee te kunnen doen.
gefeliciteerd! Welke inzending is van jou? Ga je die ook maken?

[ Voor 3% gewijzigd door Matthijs Hoekstra op 27-08-2011 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHankey
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-02-2022
...

[ Voor 98% gewijzigd door MrHankey op 17-11-2020 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*spam* Die is pas uitgelekt op pocketnow.com en nu al te koop. Beetje snel niet?

[ Voor 27% gewijzigd door pven op 02-09-2011 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:04
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:21:
*spam* Die is pas uitgelekt op pocketnow.com en nu al te koop. Beetje snel niet?
Niks over te vinden op HTC.com...

[ Voor 16% gewijzigd door pven op 02-09-2011 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

agoNITE schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:09:
[...]

Niks over te vinden op HTC.com...
Het is wel illegaal denk ik want het staat op een soort ebay site te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-06 12:20
Misschien niet 100% ontopic, maar de Windows Phone komt erin voor en het is gewoon een ontzettend gave demonstratie.

http://youtu.be/oALIuVb0NJ4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows Phone Connector for Mac heeft ook een nieuwe versie gekregen en heeft onder andere Mango-support. Leuk dat Microsoft ook aan de Mac-users heeft gedacht.

http://www.wpcentral.com/...or-2-0-mac-upgraded-mango

Niet zo veel veranderingen dan vorige versie, maar werkt toch iets beter. Ringtones syncen makkelijker nu.
Alles werkt naadloos samen met iTunes, Aperture en iPhoto.

Echt hele goede applicatie met respect voor OSX.

• Benedykt
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 21:28
Het is 1 september, vandaag was dé dag toch....?

NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | Sapphire Nitro+ RX 6950 XT | FujiFilm X-S10 | Sigma 18-50mm F/2.8 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8 | Meike 50mm F/0.95

Verwijderd

Benedykt schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:36:
Volgens mij is er nooit gezegd dat het 1 september zou worden.. denk dat dit puur speculatie is vanwege de events van HTC en volgens mij ook Samsung die vandaag zijn.

Gerucht dat nu de wereld in is geholpen is dat het 15 september zou zijn..

Verwijderd

Benedykt schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:36:
De dag voor wat?
Mango is al uitgebracht op een telefoon in Japan.
Dus de relase op een nieuw device is al geweest.
De release van updates is afhankelijk van de OEM's en TELCO's en daar lijkt me geen specifieke datum voor. Wanneer je telefoon wordt geupdate hangt af van je combinatie vanOEM en TELCO.

Verwijderd

Eindelijk.................

“NAVIGON’s premium navigation app soon will be available for Windows Phone 7 users. The app includes many signature features that have made NAVIGON’s apps successful on Android devices and the iPhone, including on-board maps, spoken turn-by-turn directions, visual lane guidance, live traffic information and rerouting, among many other features. NAVIGON’s new app runs on Windows Phone 7.5 and also takes advantage of new features made available to developers with this new release. These features include the augmented reality function Reality Scanner, which provides an instant and effortless way of identifying nearby destinations while on foot; an option to select address information directly from the phone’s contact list; and the ability to save a favorite or home address as a shortcut on the start screen.”

• Martinspire
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:02:
[...]

De dag voor wat?
Mango is al uitgebracht op een telefoon in Japan.
Dus de relase op een nieuw device is al geweest.
De release van updates is afhankelijk van de OEM's en TELCO's en daar lijkt me geen specifieke datum voor. Wanneer je telefoon wordt geupdate hangt af van je combinatie vanOEM en TELCO.
HTC had toch een evenement vandaag?
Bovendien is die beurs nu begonnen, waar een hoop electronica wordt gepresenteerd. Dus dat is niet helemaal waar. Verder moeten er nog een hoop telefoons worden aangekondigd, wat nu (nog steeds) niet gebeurd is.

Mango voor bestaande telefoons komt er zeker aan, maar er is nog nergens een datum genoemd, dus dat zou met de beurs wel kunnen gebeuren. Misschien dat er later vandaag nog wat meer info beschikbaar is.

@hierboven: mooi dat Navigon weer een nieuwe versie gaat uitbrengen. Hoop dat de ondersteuning beter is dan voor WM6, want daar was al lange tijd geen update voor te krijgen. Vooral rijbaanweergave bij snelwegen is een fijne toevoeging. Ik blijf het jammer vinden dat er geen TomTom voor uitkomt, maar de laatste Navigon applicaties doen niet meer onder voor TomTom geloof ik (zeker niet zoals ze het de laatste tijd bij WM6 en andere OSsen hebben laten vallen). Geen idee of de services ook zo goed zijn, maar in ieder geval fijn om een offline-navigatie te kunnen kiezen voor WP7. Scheelt als je in het buitenland bent.

[ Voor 26% gewijzigd door Martinspire op 01-09-2011 13:12 ]

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Het lijkt er op dat DE mango datum 15 september wordt. Check o.a. Wpcentral.com! Nog maar 2 weken wachten!

Verwijderd

ppaddo schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:14:
Het lijkt er op dat DE mango datum 15 september wordt. Check o.a. Wpcentral.com! Nog maar 2 weken wachten!
Alweer de vraag, wat bedoel je daarmee.
Ik kan me niets voorstellen bij "DE mango datum".

Gaat Nokia op die dag een device presenteren of zelfs releasen in europa?

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:25:
[...]

Alweer de vraag, wat bedoel je daarmee.
Ik kan me niets voorstellen bij "DE mango datum".
Natuurlijk kan je dat wel.

Men bedoeld de dag dat Microsoft het vinkje op de server zet bij: "push Mango update"
Net zoals men ooit het vinkje bij NODO heeft aangezet.

De dag dat de Mango update voor de bestaande telefoons uitkomt dus.

EDIT:
In dit schema staat hij er nog niet bij. Dus het telco verhaal gaat niet op.

[ Voor 16% gewijzigd door ImpaileR op 01-09-2011 13:46 ]

• Martinspire
ImpaileR schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:42:
[...]

Men bedoeld de dag dat Microsoft het vinkje op de server zet bij: "push Mango update"

EDIT:
Zolang er nog niets definitief is bevestigd, lijkt me het onnodig om telkens weer data te noemen. Eerst was het 1 augustus, vervolgens 16 augustus. Vervolgens 1 september en nu weer 15 september. Ik zou graag gewoon iets willen zien van officiële presentaties of persberichten, voordat we alweer verder gaan met geruchten. Daarom lijkt me dat evenement van HTC ook wel interessant, maar ik hoop dat ze nu toch onderhand eens wat gaan doen, want nu begint het steeds meer te lijken op een release van klein softwarebedrijf wat alles niet helemaal vlekkeloos heeft geregeld. Doet eerder vermoeden dat er wat problemen zijn, die ze niet naar buiten willen brengen. Ik snap daarom ook al niet, waarom MS niet van zich laat horen, want dat lijkt me toch wel de groep die zulke dingen kan achterhalen.

Vanavond is dus HTC evenement en vanaf morgen start de IFA beurs in Berlijn (2 tot 7 september), dus ik hoop dan toch eindelijk op wat meer nieuws. Verder staan alle WP7 sites nu wel erg vol met speculaties, dus kijk wel wat kritischer naar de berichten.

[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 01-09-2011 14:19 ]

Verwijderd

De specs van de nieuwe HTC Eternity en Omega zijn nu al bekend!
*spam*
Ben benieuwd of dit echt is. We zullen het vanavond wel zien denk ik.

[ Voor 39% gewijzigd door pven op 02-09-2011 20:50 ]

• Martinspire
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:17:
De specs van de nieuwe HTC Eternity en Omega zijn nu al bekend!
http://wphome.nl/2011/htc-omega-en-eternity-specs-bekend/
Ben benieuwd of dit echt is. We zullen het vanavond wel zien denk ik.
Is niet bekend, maar wederom gelekt. Moet dus nog bevestigd worden, al ziet het er wel betrouwbaar uit. Graag niet alles als 100% zekerheid verkondigen aub.

Verwijderd

Martinspire schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:34:
[...]

Is niet bekend, maar wederom gelekt. Moet dus nog bevestigd worden, al ziet het er wel betrouwbaar uit. Graag niet alles als 100% zekerheid verkondigen aub.
Daarom vraag ik me dat ook af aan het eind van mijn post. Het ziet er wel betrouwbaar uit in ieder geval. Net tijdens het lezen duikt ook nog een Hands-on video van de HTC omega op.
*spam*

[ Voor 6% gewijzigd door pven op 02-09-2011 20:49 ]

• Martinspire
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:43:
[...]

Daarom vraag ik me dat ook af aan het eind van mijn post. Het ziet er wel betrouwbaar uit in ieder geval. Net tijdens het lezen duikt ook nog een Hands-on video van de HTC omega op.
*spam*
Ok mooi. Ziet er goed uit. Maar denk dat ik wel voor een ander model zal gaan. Vind deze iets te speels/onprofessioneel eruit zien. Doe mij maar een mooie zwarte of matte phone. Die Eternity ziet er voor mij al een stuk aantrekkelijker uit.

Zit trouwens nu nog even te twijfelen voor wat voor opvolger ik uberhaupt zou gaan. Ik denk dat bij mij de doorslaggevende factor het scherm zal zijn. Ben er alleen nog niet achter of ik dan eerder voor Super LCD, Super Amoled Plus of een andere variant zal gaan. Iemand tips?

[ Voor 16% gewijzigd door pven op 02-09-2011 20:50 ]

• Relief2009
De HTC Radar is een mooi toestel, maar 8GB is toch niet meer van deze tijd. Mijn Omnia 7 met 16GB kostte 200 euro. En dan moet dit rond de 400 kosten? De cpu en gpu zijn natuurlijk stukken sneller, maar is het waard om daarvoor 8GB voor in te leveren?

Edit: de zwarte tiles waren me niet eens opgevallen. Ziet er gaaf uit :D

[ Voor 77% gewijzigd door Relief2009 op 01-09-2011 16:22 ]

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:33

HollovVpo1nt

I like gadgets

Uhm, is al gepost =]

Anywho, ik vind de zwarte tiles met witte achtergrond goed kleuren met het toestel zelf. Hij is mooier dan op de foto vind ik... Maar 8GB is inderdaad niet veel...

Verwijderd

ImpaileR schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:42:
[...]

EDIT:
Misschien heeft men dat vinkje al aangezet maar hebben ze nog geen OEM die al een update getest heeft en wordt er daarom nog niks geupdate. Microsoft update namelijk afhankelijk van de OEM's.
Dus wat jij zoekt is blijbaar de datum dat HTC of Samsung of andere OEM zegt dat ze klaar zijn met testen van de Mango update zodat Micrsoft die voro hun devices kan gaan uitrollen.
Lijkt me niet echt een goed planbare datum.

Er lijkt me sowieso geen generieke datum waarop alle devices gaan updaten.

• Relief2009
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 16:31:
[...]

Misschien heeft men dat vinkje al aangezet maar hebben ze nog geen OEM die al een update getest heeft en wordt er daarom nog niks geupdate. Microsoft update namelijk afhankelijk van de OEM's.
Dus wat jij zoekt is blijbaar de datum dat HTC of Samsung of andere OEM zegt dat ze klaar zijn met testen van de Mango update zodat Micrsoft die voro hun devices kan gaan uitrollen.
Lijkt me niet echt een goed planbare datum.

Er lijkt me sowieso geen generieke datum waarop alle devices gaan updaten.
Deze datum is wel degelijk te plannen door keiharde deadlines af te spreken met OEM's. De grootste obstakel is niet de OEM, maar de providers. MS zal de update uitrollen, maar deze zal afhankelijk van je provider dus op verschillende datums aangeboden worden.

Verwijderd

Relief2009 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 16:36:
[...]
Deze datum is wel degelijk te plannen door keiharde deadlines af te spreken met OEM's. De grootste obstakel is niet de OEM, maar de providers.
Of het de OEM's of de TELCO/providers zijn (bij gebrande telefoons) ik heb geen enkele bericht gezien met een indicatie dat er sprake is van een harde deadline en dus ook niet van een vaste datum waarop de update van meerdere telefoons tegelijk zullen beginnen.

• Relief2009
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 16:41:
[...]

Of het de OEM's of de TELCO/providers zijn (bij gebrande telefoons) ik heb geen enkele bericht gezien met een indicatie dat er sprake is van een harde deadline en dus ook niet van een vaste datum waarop de update van meerdere telefoons tegelijk zullen beginnen.
Leer lezen. Ik zeg toch dat het wel degelijk te plannen is terwijl jij zegt dat het niet goed te plannen is. Daar heb je geen bronnen voor nodig, omdat zulke zaken intern worden geregeld.

Ontopic: YouTube: Forward facing cameras in Windows Phone 7.5 "Mango" - YouTube

Paar dingen die opvallen: frontcamera + rond 0:22-0:24 internet sharing, camera modes, sound enhancer, SIM applications en attentive phone. Jullie enig idee wat de laatste 4 opties zullen bieden?

[ Voor 4% gewijzigd door Relief2009 op 01-09-2011 21:10 ]

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

http://www.microsoft.com/...spx?cmpid=FBP_09012011_P1

Update over nieuwe WP toestellen op hun eigen site, ik hoop echt dat ze dat filmpje gaan inkorten en dan op televisie uitzenden ik vind het echt een geweldig filmpje! :D

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-08 14:48
MarluXiaXl schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:59:

Update over nieuwe WP toestellen op hun eigen site, ik hoop echt dat ze dat filmpje gaan inkorten en dan op televisie uitzenden ik vind het echt een geweldig filmpje! :D
Je link doet niet veel...

Nu wel... :S

• Relief2009
MarluXiaXl schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:59:

Mooi dat ze het hebben geupdate. Ziet er strak uit.

Dat filmpje is al oud, maar erg goed inderdaad :)

• Martinspire
Mooie telefoons van HTC. Ik had nog gehoopt op een tussenmodel eigenlijk. Bij de Titan vind ik 4.7 inch wel wat groot (<insert "thats what she said"-grapje>). Maar de 8gb geheugen van de Radar wel wat weinig.

Daarnaast is 599 wel wat veel (moet je gigaveel bij betalen naast de net verhoogde abonnementskosten), dus ik hoop op nog wat leuke alternatieven van Samsung. Super Amoled Plus met 16 of 32gb aan intern geheugen bijvoorbeeld, met een niet te groot maar ook niet te klein scherm (3,8 is voor mij al meer dan zat, maar als het 4,3 is kan ik er nog wel mee leven).

Ik geloof alleen niet dat Samsung nog een evenement in de planning heeft staan, dus ga er eigenlijk niet vanuit. 4 oktober als releasedate van de HTC zou ook wel fijn zijn voor de overige merken, maar heb het idee dat die nog later gaan zijn dan dat. Nu wordt kiezen voor een Omnia 7 met 16gb wel heel aantrekkelijk om dan na 1 jaar alweer een nieuwe WP7.5 (of zelfs de opvolger van Mango) toestel te nemen. De reden voor mij om een 16gb toestel te nemen is omdat ik er muziek op wil zetten en naast wat leuke applicaties en games ook nog een routeplanner ala Navigon erop wil zetten. Dan wordt 8gb wel wat krap denk ik. Uiteraard hoef ik geen jaren aan muziek erop te hebben, maar mijn huidige toestel met 4gb staat al zo rap vol dat ik 8gb ook wel makkelijk vol kan zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door Martinspire op 01-09-2011 23:44 ]

• Relief2009
Martinspire schreef op donderdag 01 september 2011 @ 23:40:
Mooie telefoons van HTC. Ik had nog gehoopt op een tussenmodel eigenlijk. Bij de Titan vind ik 4.7 inch wel wat groot (<insert "thats what she said"-grapje>). Maar de 8gb geheugen van de Radar wel wat weinig.

Daarnaast is 599 wel wat veel (moet je gigaveel bij betalen naast de net verhoogde abonnementskosten), dus ik hoop op nog wat leuke alternatieven van Samsung. Super Amoled Plus met 16 of 32gb aan intern geheugen bijvoorbeeld, met een niet te groot maar ook niet te klein scherm (3,8 is voor mij al meer dan zat, maar als het 4,3 is kan ik er nog wel mee leven).

Ik geloof alleen niet dat Samsung nog een evenement in de planning heeft staan, dus ga er eigenlijk niet vanuit. 4 oktober als releasedate van de HTC zou ook wel fijn zijn voor de overige merken, maar heb het idee dat die nog later gaan zijn dan dat. Nu wordt kiezen voor een Omnia 7 met 16gb wel heel aantrekkelijk om dan na 1 jaar alweer een nieuwe WP7.5 (of zelfs de opvolger van Mango) toestel te nemen. De reden voor mij om een 16gb toestel te nemen is omdat ik er muziek op wil zetten en naast wat leuke applicaties en games ook nog een routeplanner ala Navigon erop wil zetten. Dan wordt 8gb wel wat krap denk ik. Uiteraard hoef ik geen jaren aan muziek erop te hebben, maar mijn huidige toestel met 4gb staat al zo rap vol dat ik 8gb ook wel makkelijk vol kan zetten.
Vergeet niet dat het adviesprijzen zijn. Dus een prijs van 499 voor de Titan is wel reeel. Ik verwacht rond de 350 voor de Radar.

• Martinspire
Relief2009 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 23:46:
[...]

Vergeet niet dat het adviesprijzen zijn. Dus een prijs van 499 voor de Titan is wel reeel. Ik verwacht rond de 350 voor de Radar.
Vraag me af of providers dat nog gaan verminderen. Als je kijkt naar de iPhone prijzen, dan zit de Titan daar wel (enigszins) in de buurt en daar betaal je ook nog veel voor bij. 499 is al een stuk beter, maar grote kans dat je dan nog bijna 200 euro bijbetaald en dat is wel behoorlijk.

Wie weet trouwens wat voor verschillen er in hardwaretoevoegingen zitten met deze nieuwe toestellen? Dus niet zozeer de snellere processor en groter scherm, maar meer wat je nu kunt gebruiken met mango wat je met de oude toestellen gewoon niet hebt?
-Front Camera
-Nu met GPU?
-DNLA?
-?

Ik zie trouwens dat Samsung deze maand dus bij de IFA is, maar ook nog een SAMSUNG MOBILE SOLUTION FORUM evenement heeft (The largest mobile solution forum in Taiwan hosted by Samsung Electronics.). Hoop zelf op nog wat nieuws van de IFA, maar je weet maar nooit ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 01-09-2011 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Martinspire schreef op donderdag 01 september 2011 @ 23:49:
[...]

Vraag me af of providers dat nog gaan verminderen. Als je kijkt naar de iPhone prijzen, dan zit de Titan daar wel (enigszins) in de buurt en daar betaal je ook nog veel voor bij. 499 is al een stuk beter, maar grote kans dat je dan nog bijna 200 euro bijbetaald en dat is wel behoorlijk.

Wie weet trouwens wat voor verschillen er in hardwaretoevoegingen zitten met deze nieuwe toestellen? Dus niet zozeer de snellere processor en groter scherm, maar meer wat je nu kunt gebruiken met mango wat je met de oude toestellen gewoon niet hebt?
-Front Camera
-Nu met GPU?
-DNLA?
-?

Ik zie trouwens dat Samsung deze maand dus bij de IFA is, maar ook nog een SAMSUNG MOBILE SOLUTION FORUM evenement heeft (The largest mobile solution forum in Taiwan hosted by Samsung Electronics.). Hoop zelf op nog wat nieuws van de IFA, maar je weet maar nooit ;)
1. Adviesprijzen zijn adviesprijzen om een reden. Alleen dure winkels zetten adviesprijzen om in verkoopprijzen. Een beetje winkel zit er flink onder. En alsjeblieft vergelijk het niet met de overpricede iphone. Een SGS2 had een adviesprijs van 700 euro en de werkelijke verkoopprijs ligt nu onder de 500. Je zal bij de HTC bij een gemiddeld abbo hooguit 50 euro bijbetalen.

2. Samsung heeft al een IFA conferentie gehad en die was nogal teleurstellend. Geen WP7 zoals je waarschijnlijk hebt gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Relief2009 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 00:16:
[...]

1. Adviesprijzen zijn adviesprijzen om een reden. Alleen dure winkels zetten adviesprijzen om in verkoopprijzen. Een beetje winkel zit er flink onder. En alsjeblieft vergelijk het niet met de overpricede iphone. Een SGS2 had een adviesprijs van 700 euro en de werkelijke verkoopprijs ligt nu onder de 500. Je zal bij de HTC bij een gemiddeld abbo hooguit 50 euro bijbetalen.

2. Samsung heeft al een IFA conferentie gehad en die was nogal teleurstellend. Geen WP7 zoals je waarschijnlijk hebt gemerkt.
Die conferentie stond inderdaad in het teken van de tablets, maar dat wil nog niet zeggen dat ze geen WP7.5 op de beurs hebben staan (die gaat pas morgen open dus dan weten we meer). Misschien dat ze een deal hadden met android ofzo om die centraal te zetten. Geen idee, maar het lijkt me niet dat Samsung nog lang gaat wachten, want die Omnia 7 deed het zo slecht nog niet dacht ik. Dr zijn al aardig wat dingen opgedoken bij diverse websites, dus lijkt het me een kwestie van tijd. Asus, Nokia en LG mogen trouwens ook wel opschieten. Motorola en Sony Ericsson hebben volgens mij al aangegeven dat ze geen WP7 in ontwikkeling hebben, dus daar verwacht ik niet echt iets van.

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 02-09-2011 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

link

nu ook op de site van MS zelf netjes naast elkaar :)

Begin nu eindelijk beetje het gevoel te krijgen dat er beweging in zit :)

Komt er nu ook een grote launch van wp7 in NL? kan me het launch feestje van vista nog wel herinneren,en dat was toch wel erg leuk :)

[ Voor 31% gewijzigd door mrsar op 02-09-2011 09:24 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De titan ziet er echt gaaf uit. Ik vind die dunne randen erg mooi. Ben wel benieuwd hoe het scherm uit zal zien met een ppi van 200.
Ik hoop dat de Mango trein nu echt is vertrokken. Nog even wachten op Nokia en dan ga ik een keuze maken uit de telefoons, de HTC Titan zal ik ook overwegen. Hoewel ik de prijzen wel érg hoog vind.

*spam*

[ Voor 18% gewijzigd door pven op 02-09-2011 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Het Windows Phone kanaal is ook op YouTube vernieuwd check it out: YouTube: Kanaal van windowsphone - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het in Nederland ook zo dat we voor updates nog afhankelijk zijn van de providers?
Ik vind het belachelijk dat ik als eindgebruiker niet zelf mag bepalen welke officiele versie van de software ik erop zet, en wanneer ik dit doe. Nu heb ik geen ervaring hiermee aangezien Windows Phone mijn eerste smartphone OS wordt. Nouja, de iPhone ken ik ook, maar dat is via iTunes in ieder geval.

Is er al wat meer bekend over het verdere update beleid van Microsoft? Kunnen we bijvoorbeeld met enige regelmaat updates verwachten, of is dit alleen op de minor/major schaal van releases en moeten we dus wachten op Tango (of Apollo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 12:29:
Is het in Nederland ook zo dat we voor updates nog afhankelijk zijn van de providers?
Wel als je een telefoon heb die voor een provider is geproduceerd en geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 12:29:
Ik vind het belachelijk dat ik als eindgebruiker niet zelf mag bepalen welke officiele versie van de software ik erop zet, en wanneer ik dit doe. Nu heb ik geen ervaring hiermee aangezien Windows Phone mijn eerste smartphone OS wordt. Nouja, de iPhone ken ik ook, maar dat is via iTunes in ieder geval.

Is er al wat meer bekend over het verdere update beleid van Microsoft? Kunnen we bijvoorbeeld met enige regelmaat updates verwachten, of is dit alleen op de minor/major schaal van releases en moeten we dus wachten op Tango (of Apollo)?
1. Alleen als je een branded telefoon hebt gehaald. Advies is dus om je smartphone bij de kleine webshops te bestellen welke meestal unbranded zijn. Wel moet erbij gezegd worden dat providers hooguit update kunnen vertragen door het testen.

2. De updates zullen waarschijnlijk net als bij Apple zijn. Kleine update(s) tussendoor en elke jaar 1 Major.

[ Voor 4% gewijzigd door Relief2009 op 03-09-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Zo te merken is er op de IFA dus niet veel nieuws behalve de HTC telefoons? Dus die andere merken zien we waarschijnlijk ook niet voor oktober (en zelfs begin oktober lijkt me dan lastig)?

Het wachten op een mooi alternatief voor huidige toestellen duurt me dan wel erg lang. Denk dat ik dan maar over ga op een Samsung Omnia 7 met 16gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
HTC Titan komt op 4 oktober in Nederland!

Afbeeldingslocatie: http://wmpoweruser.com/wp-content/uploads/2011/09/image23.png

Bron: WMPowerUsers

[ Voor 11% gewijzigd door CokeZero op 03-09-2011 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een video behorende bij het nieuwsbericht over Navigon voor Windows Phone 7:
Video van hands on op de IFA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 23:36:
Een video behorende bij het nieuwsbericht over Navigon voor Windows Phone 7:
Video van hands on op de IFA
Werkt snel en soepel. Goed gedaan Navigon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er inderdaad goed uit, maar wat zouden we qua prijs kunnen verwachten..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relief2009 schreef op zondag 04 september 2011 @ 07:25:
[...]

Werkt snel en soepel. Goed gedaan Navigon!
Het is weer raar dat TomTom hier net mee bezig is
I

FA 2011 : No TomTom for Windows Phone 7

September 3, 2011 | By Edward

I dropped by to, rather big, TomTom stand at IFA 2011 trade show (such local tiny German trade show that happens to be bigger than US American CES) and there a press relations guy from TomTom company, named aptly, I am not kidding you, Tom Henkel

… told me what is the situation with TomTom apps:

* TomTom is not even working on TomTom for Windows Phone 7 or 7.5 or whatever because TomTom thinks that tiny market share of Windows Phone does not justify any efforts

* TomTom however is working pro-actively now on Android version of their TomTom navigation apps

* apart from TomTom for iPhone, that is extremely popular, TomTom recently have released TomTom designed especially for iPad

… so that’s it! I was trying to convince him that there are 5+ million Windows Phone 7 users and that soon Nokia will join the Windows Phone party and Nokia will start releasing Windows Phone 7.5 phones, then he said that according to him Nokia is over, Nokia has no future, so I am not convincing and I should crawl back to the cave from which I came. But he was clearly underlining 2 things: TomTom for iPad is out, TomTom for Android is under heavy development. However nobody is even moving a finger at TomTom to develop TomTom app for Windows Phone.

Juist omdat WP7 gesloten is en illegaal apps installeren moeilijker gaat dan via Android.
Volgens mij snappen ze bij TomTom het echt nog niet. Market share te laag? Dan moet je juist snel erbij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Met alle respect, maar TomTom is nooit erg snel een bepaalde markt in gesprongen. de app voor de iPhone duurde behoorlijk lang. Een speciale app voor de iPad, komt pas uit als het toestel al 2 jaar op de markt is. TomTom voor Android wordt nu pas ontwikkeld! Het zou dus voor TomTom wel heel tegennatuurlijk geweest zijn als ze gemeld hadden "TomTom voor WP7, ow die ligt al op de plank".

Als ze er al ooit aan beginnen, dan gok ik dat het nog wel 2 jaar duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 20:40:
Ziet er inderdaad goed uit, maar wat zouden we qua prijs kunnen verwachten..?
Wat ik gelezen heb is 79euro voor Europa. ( dezelfde prijs als op andere platforms)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppaddo schreef op zondag 04 september 2011 @ 21:08:
Met alle respect, maar TomTom is nooit erg snel een bepaalde markt in gesprongen. de app voor de iPhone duurde behoorlijk lang. Een speciale app voor de iPad, komt pas uit als het toestel al 2 jaar op de markt is. TomTom voor Android wordt nu pas ontwikkeld! Het zou dus voor TomTom wel heel tegennatuurlijk geweest zijn als ze gemeld hadden "TomTom voor WP7, ow die ligt al op de plank".

Als ze er al ooit aan beginnen, dan gok ik dat het nog wel 2 jaar duurt.
Het beleid was altijd. Focus op PNA en inbouw navigatie. Met het ontwikkelen voor Android had ik wel verwacht dat ze als een van eerste bij zouden zijn met WP7. Vooral omdat illegaal installeren moeilijker is dan met Android. Dat WP7 klein marktaandeel heeft en momenteel niet interessant getuigt bij mij niet van inzicht in de smartphone markt. Want het martkaandeel ZAL stijgen we hebben het tenslotte over MS die alles aan gelegen is terug te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 23:06:
[...]

Het beleid was altijd. Focus op PNA en inbouw navigatie. Met het ontwikkelen voor Android had ik wel verwacht dat ze als een van eerste bij zouden zijn met WP7. Vooral omdat illegaal installeren moeilijker is dan met Android. Dat WP7 klein marktaandeel heeft en momenteel niet interessant getuigt bij mij niet van inzicht in de smartphone markt. Want het martkaandeel ZAL stijgen we hebben het tenslotte over MS die alles aan gelegen is terug te komen.
Ik denk ook dat Navigon nu groot inzet omdat ze wel vertrouwen hebben in WP7, de markt groot genoeg achten om voldoende afzetmarkt te verkrijgen én het gemis aan alternatieve offline navigaties als grote pluspunten zien. Wat dat betreft zullen ze daar wel goed over nagedacht hebben, maar van wat ik kan zien, ziet het er prima uit. Dat andere navigatiesystemen wat gelikter zijn of uitgebreider, boeit me vrij weinig. Zolang het werkt, correct/precies werkt én de basisfunctionaliteiten (navigatie, favoriete locaties, files) erin zitten.

Ik zat al langer te wachten op een goede navigatie-app. Daar zit ik toch wat meer op te wachten dan een whatsapp imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:48

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik heb het gevoel dat ze bij Tom Tom een bepaalde arrogantie hebben, 1 waarbij ze denken dat ook al releasen ze het 2 jaar later dat iedereen het nog wilt hebben doordat het Tom Tom is.

Navigon pakt het slim aan, ze zijn straks de beste keuze waardoor ze in 1 keer de hele markt pakken, gezien de potentie van groei kan deze markt aardig groot worden.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomTom zal wel later in deze markt komen en toch zullen veel mensen het downloaden, op de iPhone staat TomTom ook al heel lang bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:36:
TomTom zal wel later in deze markt komen en toch zullen veel mensen het downloaden, op de iPhone staat TomTom ook al heel lang bovenaan.
Klopt, maar beetje bij beetje verlies Tom Tom wel zo positie. En je moet ook zo zien, als meer en meer mensen Navigon gebruiken, wordt het steeds populairder en zal het marktaandeel vergroten door o.a. mond op mond reclame. Zeker gezien het feit dat Tom Tom zijn verkoopcijfers omlaag ziet gaan, kan je dat soort dingen je niet veroorloven.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
[off-topic]Het is mond tot mond reclame. Ik weet niet hoe jij met andere mensen praat, maar zo lijkt het wel erg intiem :+

Het vervelende is dat (persoonlijke mening) TomTom wel de makkelijkste interface heeft, enorm bekend is, ook onder niet gadget geïnteresseerde en TomTom heeft nu eenmaal het label "het is goed en het werkt altijd" (in ieder geval in mijn omgeving. En dat label klopt ook nog wel aardig wat mij betreft). Dus zelfs al stappen ze pas over twee jaar op de WP7/9 trein, dan nog zullen ze best wat omzetten. Jammer dat tot die tijd je maar weinig andere serieuze producten heb op dit platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enorm bekend ja, maar Navigon is ook al heel erg bekend.

Persoonlijk vind ik weer de Navigon interface fijner.
In de praktijk ook sneller: afsluiten route TomTom 4 klikken. Navigon 2 klikken.

Ik had destijds ook een TomTom iPhone houder. Dat was echt een onhandig en vervelende houder.
Volume alleen aanpassen via een schuifknop en geratel op een slechte weg.
TomTom is wat mij betreft hard aan 't inzakken. Traag in ontwikkeling, onlangs pas Android, en de interface race hebben ze IMHO ook al verloren aan Navigon. Blijft de grote naamsbekendheid over.
Ik ben benieuwd hoe lang ze hier op kunnen teren. Wel jammer voor een NL bedrijf.

Edit: toevoeging perbericht
http://www.navigon.com:80...5_StrategySmartphone.html
Full version for Windows Phone 7 available soon

In addition to the new generation of navigation apps for iPhone and Android, the full version will soon be available for Windows Phone 7. The onboard navigation solution offers useful functions like traffic information in real time, spoken turn-by-turn directions and the “Lane Assistant Pro”. The version is available from Windows Phone 7.5 onwards and offers numerous functions such as Reality Scanner. The feature displays special destinations that are located in the vicinity of the current position in the live image of the smartphone camera.

The new versions of the apps will be released in the weeks following the IFA 2011.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Laatst online: 07-09 23:28
Vind het wel wat stil rond de Mango release. Afgezien van de HTC telefoons eigenlijk een non-show op IFA. En bij HTC lijken ze niet veel meer veranderd te hebben dan een paar chipjes.

Kunnen we nog een pers-event van Microsoft verwachten over Mango en de nieuwe telefoons? Is het wachten op Nokia? De BUILD conference gaat toch vooral over Windows 8 denk ik?

Ik wil niet op de zaken vooruit lopen, maar ik vind het toch akelig stil. De hype van Mango is wel zo'n beetje over. De aankondiging was al zo lang geleden. Het is bijna net zo stil als bij Apple. Maar daar weten we dat de hype nog moet komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Zou ondertussen inderdaad wel meer verwachten.ik weet dat er gezegt is dat nokia flink aan marketing ging doen als hun telefoons uitkomen,maar vind het wel jammer dat microsoft in NL zo weinig aan marketing doetterwijl je het in DE wel ziet (of moet nog komen) want de userbase is er wel.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 08:39
mrsar schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 08:25:
Zou ondertussen inderdaad wel meer verwachten.ik weet dat er gezegt is dat nokia flink aan marketing ging doen als hun telefoons uitkomen,maar vind het wel jammer dat microsoft in NL zo weinig aan marketing doetterwijl je het in DE wel ziet (of moet nog komen) want de userbase is er wel.
Matthijs had volgens mij al aangegeven dat de marketing met name van de OEM's zal komen en niet van Microsoft zelf. Dat zou wel kunnen verklaren dat je nu nog weinig hoort.
Maar, ik had ondertussen ook wel meer verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Wat valt er te marketen als er geen telefoons beschikbaar zijn? Jezus, heb eens wat geduld joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Relief2009 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:02:
Wat valt er te marketen als er geen telefoons beschikbaar zijn? Jezus, heb eens wat geduld joh.
haha, ik vind het wel mooi dat men zo ongeduldig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:13:
[...]

haha, ik vind het wel mooi dat men zo ongeduldig is :)
Zou er persoonlijk niet al te trots op zijn dat het op de blogs en nieuws sites alleen maar over de iPhone 5 en Android gaat.. Maar je hebt er zo te horen wel vertrouwen in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Cheeky schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:32:
[...]

Zou er persoonlijk niet al te trots op zijn dat het op de blogs en nieuws sites alleen maar over de iPhone 5 en Android gaat.. Maar je hebt er zo te horen wel vertrouwen in?
Ik snap de link naar iPhone5 en Android niet die je maakt op mijn reactie die ik gaf op relief2009. Maar ik weet niet welke blog en nieuwssites jij leest maar ik lees niet alleen maar iphone5 nieuws (dat is er helemaal niet, alleen maar geruchten) en android nieuws. Ik lees ook veel Windows Phone nieuws en eigenlijk vooral positief nieuws. Daar ben ik wel blij mee.
En niet alleen ik heb er vertrouwen in, er zijn ook veel analisten die het erg positief inzien voor Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:14:
[...]

Ik snap de link naar iPhone5 en Android niet die je maakt op mijn reactie die ik gaf op relief2009. Maar ik weet niet welke blog en nieuwssites jij leest maar ik lees niet alleen maar iphone5 nieuws (dat is er helemaal niet, alleen maar geruchten) en android nieuws. Ik lees ook veel Windows Phone nieuws en eigenlijk vooral positief nieuws. Daar ben ik wel blij mee.
En niet alleen ik heb er vertrouwen in, er zijn ook veel analisten die het erg positief inzien voor Microsoft.
Het mogen dan geruchten zijn, maar het leeft wel een stuk meer. En de analisten waren volgens mij vorig jaar ook positief, maar sindsdien is er in de US weinig verbetering in het marktaandeel van MS. Afgezien van de nieuwe HTC telefoons (waar de meeste lezers niet warm of koud van worden), lees ik op een site als Engadget af en toe eens een berichtje over WP7.5. Voor het echte nieuws moet je naar wmpoweruser.com oid. Maar daar lopen de mensen rond die toch al klant zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

MS houdt zich nu gewoon redelijk stil, WP7 is pas echt 'af' met Mango, als je een jaar lang een grote groep mensen hebt die zeuren over dat een OS nog niet af en te weinig/niet de juiste apps heeft en op lange termijn ben je slechter af.
MS heeft zich vooral gericht op de ontwikkeling van het OS, andere services en zeker ook apps door het aantrekkelijk te maken voor iPhone/Android devs om ook apps te releasen op WP7.

Een jaar geleden was WP7 een snel en mooi OS, maar ook met een paar belangrijke features die er niet in zaten en relatief weinig apps, nu zitten die features er wel in met een hoop apps waardoor de meeste gebruikers alles krijgen wat ze willen.
Ik heb dan ook geen twijfel dat MS en partners massaal gaan adverteren met de release van Mango.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
ma 05 sep 2011, 15:35

'Windows Phone tweede in 2015'

door onze redactie, Telegraaf
Windows Phone 7 van Microsoft is in 2015 het op-één-na grootste mobiele besturingssysteem op de markt. Dat voorspelt marktanalysebureau Gartner. Hiermee zou het systeem populairder zijn dan iOS van Apple.

'Windows Phone 7 is in 2015 het op-één-na grootste besturingssysteem voor mobiele telefoons.'

Het bureau denkt dat Android van Google in 2015 op 49 procent van alle smartphones staat. Apple's iOS zal tegen die tijd gedaald zijn naar 17 procent, terwijl Windows Phone 7 dan op 19,5 procent staat.

Volgens Gartner zal de populariteit van het systeem blijven groeien doordat grote smartphoneproducenten als HTC en Nokia het platform ondersteunen. Ook de goedgevulde portemonnee van Microsoft en de bereidwilligheid van het bedrijf om een nieuw product lang te blijven aanbieden - ook als het niet meteen een enorm succes is - draagt bij aan deze relatief positieve voorspelling.

Tegenover financieel persbureau Bloomberg heeft Microsoft laten weten de inschatting van Gartner nog laag te vinden.

Bron: De Telegraaf (Digitaal)

Mooi nieuws, hopelijk zou het ook echt zo worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij opvalt aan IE9 bij mango is dat bij het inzoomen de tekst NIET op het scherm
geherschikt wordt. Kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:43
Dat klopt. Dat deed IE7 ook al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:42:
Wat mij opvalt aan IE9 bij mango is dat bij het inzoomen de tekst NIET op het scherm
geherschikt wordt. Kan iemand dat bevestigen?
Tekst opschalen via zoom is in IE9 erg veranderd door de veranderde rendering van fonts met DirectWrite.
Zie bijvoorbeeld:
http://blogs.msdn.com/b/i...b-pixel-fonts-in-ie9.aspx

Overigens heeft Microsoft recent op Windows diverse fonts gepatched omdat die fonts er in de nieuwe rendering met name op kleine groottes niet voldoende duidelijk uitzagen.
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste