Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-06-2024
Anoniem: 80466 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:52:
De AT&T sessie is nu bezig. Ik heb nog geen Nokia 900 gezien maar nog niet afgelopen
Als het goed is, is het een Developer Summit. Het zou me verbazen als AT&T een 900 laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

Relief2009 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:55:
[...]
Als het goed is, is het een Developer Summit. Het zou me verbazen als AT&T een 900 laat zien.
Aan de andere kant zal AT&T wel wat voorrechtjes bedongen hebben als eerste carrier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Anoniem: 80466 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:57:
[...]

Aan de andere kant zal AT&T wel wat voorrechtjes bedongen hebben als eerste carrier
Ik denk niet dat Nokia hun de show laat stelen. Dat ze als enige de 900 mogen verkopen is denk ik al genoeg. Ik ben benieuwd of Nokia een internationale model laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Steve Ballmer bij AT&T

"Developers, developers, developers"
Inmiddels 500 miljoen Windows 7 PC's

Ook aanwezig HTC CEO Peter Chou:
HTC komt met de HTC Titan II
16 Megapixel camera en nog steeds een 4,7 inch scherm

Stephen Elop on stage !!! Nokia time
"We will deliver our first US 4G LTE smartphone to AT&T customers"
Hmm geen phone in beeld.
Wordt toch wachten op de Nokia persconferentie

[ Voor 138% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 09-01-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Zoals verwacht, we moeten wachten op de Nokia Conferentie.

Die Titan 2 is trouwens bizar. 4.8 inch scherm met 16MP camera!

[ Voor 5% gewijzigd door Relief2009 op 09-01-2012 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Relief2009 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:24:
Zoals verwacht, we moeten wachten op de Nokia Blog.

Die Titan 2 is trouwens bizar. 4.8 inch scherm met 16MP camera!
De huidigeTitan had al een erg goede camera. Dit gaat wel erg ver voor een telefoon camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Anoniem: 80466 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:25:
[...]

De huidigeTitan had al een erg goede camera. Dit gaat wel erg ver voor een telefoon camera
Erg veel, maar het is wel een fast wide-angle lens (f2.6, 28mm). Dus er zou meer op een foto moeten passen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:34
Anoniem: 80466 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:25:
[...]

Erg goed? Ik zou hem onder gemiddeld noemen. Genoeg betere camera's op de markt (Nokia N8, Samsung Galaxy S en S2, SonyEricsson Xperia Arc, iPhone 4, iPhone 4S).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
MarcoC schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:31:
[...]

Erg goed? Ik zou hem onder gemiddeld noemen. Genoeg betere camera's op de markt (Nokia N8, Samsung Galaxy S en S2, SonyEricsson Xperia Arc, iPhone 4, iPhone 4S).
Eh ja, de titan heeft één van de betere camera's. De enige die hierboven komen zijn de iPhone 4S en N8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Relief2009 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:33:
[...]

Eh ja, de titan heeft één van de betere camera's. De enige die hierboven komen zijn de iPhone 4S en N8.
Vind ik niet, erg veel chromatic noise (de lelijkste ruis die er is) en erg veel post-processing waardoor op 1:1 de foto's er zeer onnatuurlijk uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
MarcoC schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:35:
[...]

Vind ik niet, erg veel chromatic noise (de lelijkste ruis die er is) en erg veel post-processing waardoor op 1:1 de foto's er zeer onnatuurlijk uitzien.
Dat mag je vinden. Maar de titan maakt ook de scherpste foto's vergeleken met de concurrentie.

Ontopic: het is dus toch geen 4,8 inch zoals eerst op The Verge stond. 4,7 inch dus.

[ Voor 10% gewijzigd door Relief2009 op 09-01-2012 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Relief2009 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:36:
[...]

Dat mag je vinden. Maar de titan maakt ook de scherpste foto's vergeleken met de concurrentie.
http://www.gsmarena.com/p...Phone1=4027&idPhone2=3275

Kijk hier rechts naar het gras. De iPhone 4 toont beduidend meer detail, ondanks dat het "maar" 5MP is. Zolang HTC niets doet aan die overmatige post-processing zullen het altijd matige foto's blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
MarcoC schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:37:
[...]

Kijk hier rechts naar het gras. De iPhone 4 toont beduidend meer detail, ondanks dat het "maar" 5MP is. Zolang HTC niets doet aan die overmatige post-processing zullen het altijd matige foto's blijven.
De iPhone 4 is idd scherper, maar er is ook meer ruis. Verbaasd me trouwens dat de camera van de 4S slechter is. Die vind ik gelijkwaardig aan de Titan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MarcoC schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:37:
[...]

Het gras is beter voor de iphone 4 maar de iphone toont de egaal grijze achtergrond ronduit vlekkerig wit/grijs terwijl de titan die netjes egaal grijs toont en vlak onder het gras zitten tussen de lijntjes boven de meetlat bij de iphone allerlei niet bestaande blauwe en rode verkleuringen.
De iphone 4 heeft duidelijk veel meer last van kleur en ruis issues dan de titan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Anoniem: 80466 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:50:
[...]

Het gras is beter voor de iphone 4 maar de iphone toont de egaal grijze achtergrond ronduit vlekkerig wit/grijs terwijl de titan die netjes egaal grijs toont en vlak onder het gras zitten tussen de lijntjes boven de meetlat bij de iphone allerlei niet bestaande blauwe en rode verkleuringen.
De iphone 4 heeft duidelijk veel meer last van kleur en ruis issues dan de titan
Dat komt omdat de Titan door zeer agressieve noise reduction de ruis verwijdert. Het resultaat is dat je dan ook details verwijdert. Ik zie liever een klein beetje (natuurlijke) ruis dan een foto die Photoshop level >9000 lijkt te hebben. Maar misschien is dat persoonlijk :) .

Zeker bij "drukke" foto's worden HTC-foto's hierdoor altijd enorm lelijk. Kijk maar:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SYd3d.jpg

Het is niet moeilijk te raden welke foto door de iPhone gemaakt is, en welke door de HTC Titan. Ik weet in ieder geval dat ik de iPhone-foto 100x mooier vind dan de Titan-foto, ondanks dat deze meer megapixels heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door MarcoC op 09-01-2012 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
PaT schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 08:09:
Hoe kan je nu zeggen dat een Lumia 800 niet mooi genoeg is en een 900 wel??? :? Dat zijn potjandikkie praktisch dezelfde telefoons qua looks. De ene is alleen groter dan de andere... 8)7
Relief2009 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 09:51:
[...]

Het ontwerp is wel degelijk verschillend. De 800 heeft nog dat 2D glas wat de 900 niet heeft. De 900 lijkt daardoor platter en minder gebogen (wel dezelfde dikte). En de verhoudingen van de telefoon zijn ook anders.
Dezelfde designtaal, maar zeker niet dezelfde design.

Ik wacht sowieso met een abbo nemen of tel kopen voordat ik hem in mijn handen heb gehad.
Inderdaad echt verschillende telefoons hoor. Wat mij het meeste stoort bij de 800 is dat je wel ERG veel telefoon krijgt voor erg weinig scherm, en met "veel telefoon" bedoel ik behuizing... Die verhouding is bij de 900 een stuk beter.
En ook dat gekke glas van de 800 is er niet bij de 900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Ik moet zeggen dat de Titan 2 er strakker uitziet dan de Titan. Vooral de achterkant.

http://www.wpcentral.com/hands-htc-titan-ii-att-video

[ Voor 7% gewijzigd door Relief2009 op 09-01-2012 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
kristan schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:40:
http://www.pu.nl/pu-tv/topgear-nokia-lumia-800

5 sterren!
Verder wel wat doorzichte en ondoordachte dingen
Zoals in het begin zegt hij windows mobile, maar daarna wel WP

En de reacties zijn om te huilen maar nvm :)
Echt een wazige review... "Windows Mobile", "Windows Store", etc. etc. Die gasten hebben echt nergens verstand van.

Het zijn volgens mij ook gewoon 2 pikkies die van straat zijn geplukt en van tevoren een script hebben ingestudeerd, want deze 2 hebben totaal geen verstand van telefoons. Die kleine rat kent volgens mij alleen de iPhone, en die langer slungel is zeker niet objectief met zijn 5 sterren.
Een telefoon zonder FFC toch 5 sterren geven... Dat is toch wel een standaard feature die je bij 5 sterren telefoons kunt verwachten. Ben benieuwd wat ze een Titan zullen geven, 8 sterren?! (van de 5!!)

Daarnaast wordt er totaal niks over het toestel of WP7 gemeld, alleen oppervlakkige informatie. Niks over Nokie Maps of de andere Nokia dingen, ook live tiles komen niet aan bod, en ga zo nog maar even door. Bijzonder wazige review, vroeger was PU nog wel een degelijk blad en website, maar als het blad van hetzelfde niveau is als deze review zou ik het nog niet eens gratis willen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Relief2009 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:42:
Ik moet zeggen dat de Titan 2 er strakker uitziet dan de Titan. Vooral de achterkant.

http://www.wpcentral.com/hands-htc-titan-ii-att-video
Ik vind de Titan juist een stuk mooier. Die gekke onderlip van de Titan 2 snap ik niet helemaal, en waarschijnlijk zijn door dit geintje ook de accessoires dus niet uitwisselbaar. Leer eens iets van Apple aub!

Grijs vind ik sowieso heel lelijk bij telefoons, en voor mijn gevoel zitten de leds van de camera aan de verkeerde kant. Dit hoort nou eenmaal boven de lens te zitten, ipv eronder, net als bij normale camera's.

Behalve 4G (werkt dat al in NL?!) en de 16MP camera is er dus totaal geen reden om de Titan 2 te kopen.

Ik denk dat het een trucje is van HTC om zonder argwaan te wekken de Titan in prijs te verlagen zodat ze meer marktaandeel krijgen met hun WP7 telefoons. Misschien zelfs vanuit MS opgezet dus. Een andere reden kan ik me niet voorstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nokia heeft op dit moment de Nokia 900 gepresenteerd op de CES

LTE
4.3 amoled clearblack display
Zwart en Cyan en later waarschijnlijk nog meer kleuren
1830 mAH battery
Carl Zeiss lens
F2.2 aperture lens, 28mm focal length and wide mode function

[ Voor 151% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 10-01-2012 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-04 20:33
Geïnteresseerden kunnen de live feed van de Nokia presentatie op CES volgen op Engadget.
Het is mss geen live video streaming, maar ze zijn verdomd snel met het updaten daar bij Engadget :)

http://www.engadget.com/2...e/?sort=newest&refresh=30

The Verge feed is inderdaad zoveel beter dan deze van Engagdet. Al is de conferentie ondertussen wel afgelopen. :P Met dank aan Relief2009 voor de tip! _/-\o_

http://live.theverge.com/...CES_2012_press_conference

Front-facing camera met f/ 2.4 ;)

[ Voor 32% gewijzigd door c-mattic op 10-01-2012 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

c-mattic schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 00:15:
Geïnteresseerden kunnen de live feed van de Nokia presentatie op CES volgen op Engadget.
Het is mss geen live video streaming, maar ze zijn verdomd snel met het updaten daar bij Engadget :)

Ik zit op de neowin feed
http://www.neowin.net/new...a-press-conference---live

Steve Balmer nu ook bij Nokia. Was al eerder bij AT&T en doet over een paar uur nog de Microsoft keynote
"AT&T has sold more Windows Phones than any other carrier"

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 10-01-2012 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Al deze telefoons zijn voor de Amerikaanse markt, dus het is nog maar de vraag of ze Europa gaan bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MarcoC schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 00:22:
Al deze telefoons zijn voor de Amerikaanse markt, dus het is nog maar de vraag of ze Europa gaan bereiken.
over een paar weken is het World Mobile Congress in Europa. Dan weten we vast meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-04 20:33
Anoniem: 80466 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 00:24:
[...]
over een paar weken is het World Mobile Congress in Europa. Dan weten we vast meer
Van 28 februari tot 1 maart om precies te zijn. Toch nog wat meer dan een paar weken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
c-mattic schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 00:15:

Ik ben meer fan van The Verge feed. Engadget heeft het een beetje voor mij afgedaan met hun zure opmerkingen.

@900

Jammer dat het voorlopig alleen AT&T is. Voor Europa zullen we dus moeten wachten tot het Barcelona Mobile Congress eind Februari ;(

Al moet ik zeggen, als ik de video nu bekijk dan wacht ik wel even wat langer 8)
[YouTube: http://youtu.be/k3Nfh9bl0Z8]

[ Voor 8% gewijzigd door Relief2009 op 10-01-2012 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
c-mattic schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 00:39:
[...]

Van 28 februari tot 1 maart om precies te zijn. Toch nog wat meer dan een paar weken ;)
6 weken is nog steeds een paar weken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:17
http://www.gsmpedia.nl/nokia-lumia-910

De Lumia 910.. Europese Lumia 900 :) Met 12MP camera^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-05 18:58
Nice, over 2 maanden is mijn abbo afgelopen maar ik wacht toch even met vernieuwen tot de 910 er is :)
Wilde eerst voor de 800 gaan maar nu die 910 waarschijnlijk komt wachten we maar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Syncen meerdere google agenda's bijna mogelijk?
Bij mij werkte het nog niet...

http://support.google.com...r.py?hl=en&answer=2450384

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-12-2024
Volgens mij gaven ze op Engadget aan dat, om het werkend te krijgen, ze eerst hun Google account opnieuw toe moesten voegen. Weet niet meer zeker via welke bron het kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Windows Phone 8 features:

http://pocketnow.com/wind...-windows-phone-8-detailed

Samengevat:
  • Hardware- Windows Phone 8 will support Multicore processors, Four screen resolutions (actual pixel counts weren’t specified), and removable microSD card storage. There will also be support for NFC as well.
  • Platform- Windows Phone 8 will allow developers “reuse — by far — most of their code” from Windows 8 and vice versa in their apps. Also Microsoft is planning for richer version of ActiveSync as a replacement for Zune client.
  • App Platform extension- Windows Phone 8 will support app-to-app communication, native Skype integration and allows camera app to be skinned by OEM’s. Windows Phone 8 will also add native code support.
  • Data Management – Windows Phone 8 will feature DataSmart, which aims to reduce, and simplify the tracking of, data usage. The phone will automatically connect to Wi-Fi hotspots when available and Bing Local scout can display local hotspots in maps.
  • Internet Explorer – Microsoft is planning for server side compression technique as used in Opera Mini, Kindle Fire Silk ,etc, .
  • Enterprise Support- Windows Phone 8 will get native BitLocker encryption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-05 12:20

StrongArmLance

Endless flow

dankje voor het posten _/-\o_
Ik zal straks even het toekomstige wp updates even aanpassen:)
Nu er meer info vrijkomt is dat wel wat interessanter. Wie helpt mee? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

WingsOfFury schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:25:
[...]

Echt een wazige review... "Windows Mobile", "Windows Store", etc. etc. Die gasten hebben echt nergens verstand van.

Het zijn volgens mij ook gewoon 2 pikkies die van straat zijn geplukt en van tevoren een script hebben ingestudeerd, want deze 2 hebben totaal geen verstand van telefoons. Die kleine rat kent volgens mij alleen de iPhone, en die langer slungel is zeker niet objectief met zijn 5 sterren.
Een telefoon zonder FFC toch 5 sterren geven... Dat is toch wel een standaard feature die je bij 5 sterren telefoons kunt verwachten. Ben benieuwd wat ze een Titan zullen geven, 8 sterren?! (van de 5!!)

Daarnaast wordt er totaal niks over het toestel of WP7 gemeld, alleen oppervlakkige informatie. Niks over Nokie Maps of de andere Nokia dingen, ook live tiles komen niet aan bod, en ga zo nog maar even door. Bijzonder wazige review, vroeger was PU nog wel een degelijk blad en website, maar als het blad van hetzelfde niveau is als deze review zou ik het nog niet eens gratis willen ontvangen.
het zijn game recensenten he.
dat wazige is hun stijl, ik kan er wel om lachen.
Ik heb een abonnement en kan me ergeren aan sommigen in de redactie maar er zijn een paar redacteurs die er wel wat van kunnen.
Kleine rat en lange slungel is niet erg aardig.
Meneer de kleine rat is in zijn reviews zo subjectief als de pest en de lange slungel weet af en toe wel wat waardige reviews in elkaar te zetten. Maar er lopen daar mongolen rond die erger zijn dan die twee.
Maar ik probeer alleen naar het positieve te kijken en pu.nl wordt veel bezoch en publiciteit voor wp7 is nooit weg.

Double post -.-'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
En Thurrott bevestigt het zelf ook. Hij wist het blijkbaar al, maar mocht er niets over zeggen.

http://www.winsupersite.c...ws-phone-8-preview-142154

Misschien toch wel slim om wat langer door te gaan met mijn Omnia 7 of een Nokia 710 halen. Ik wil niet teveel geld uitgeven aan een 900.

Ik heb liever een smartphone die volledig gebruikmaakt van wat WP8 toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
En jawel, de Lumia 900 komt waarschijnlijk rond mei naar de Benelux en de 610 is nu officieel de instapper van de Lumia lijn!

Daarnaast is Skype er nu ook! nieuws: Skype beschikbaar voor Windows Phone

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Die witte 900 is wel erg mooi. Verder mooi apps van Nokia (Reader, Transport en Update voor Drive). Lijkt me duidelijk dat voor handige en nuttige apps je voor Nokia moet gaan.

Jammer dat HTC pas met Apollo weer nieuwe toestellen gaat maken.

[ Voor 52% gewijzigd door Relief2009 op 27-02-2012 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Nou ja, de Titan en Radar zijn ook nog geen half jaar uit. Past wel in de strategie van HTC om minder toestellen te gaan maken. Tot zo ver 3 Androids en 2 WP7's. Best aardig verdeeld lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:35

koekiemonster

want a cookie

Ik vind de Lumia900 inderdaad een mooi toestel.

Iemand enig idee waarom Nokia in een jaar slechts 4 toestellen verscheept en men zo focust op 1 design (wel een schitteren design)?

Verder, wat was ook alweer de reden voor LG om haar toestel nu niet te tonen?

edit: en ik ben vast niet de enige die moet lachen om het accent van onze Ballmer?

[ Voor 14% gewijzigd door koekiemonster op 27-02-2012 12:02 ]

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PaT schreef op maandag 27 februari 2012 @ 10:46:
En jawel, de Lumia 900 komt waarschijnlijk rond mei naar de Benelux en de 610 is nu officieel de instapper van de Lumia lijn!
De 610 gaat 190 euro kosten (adviesprijs) en is wordt dus gewoon een behoorlijk goedkope Windows Phone.

Trager toestel maar wel nog gewoon met een 3,7 inch beeldscherm en een 5mp camera.
http://www.intomobile.com...phone-tango-just-190-eur/
Iemand enig idee waarom Nokia in een jaar slechts 4 toestellen verscheept en men zo focust op 1 design (wel een schitteren design)?
Van oktober tot nu is 5 maanden. Bovendien lijken alleen de 800 en 900 hetzelfde design.
De 610 en 710 wijken daar nogal van af.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 27-02-2012 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
koekiemonster schreef op maandag 27 februari 2012 @ 12:01:
[...]Iemand enig idee waarom Nokia in een jaar slechts 4 toestellen verscheept en men zo focust op 1 design (wel een schitteren design)?[...]
Ze hebben een tijdje terug aangegeven dat een deel van het probleem van Nokia was dat ze teveel toestellen uitbrachten. Klanten weten dan niet meer zo goed wat ze moeten halen en de producten zelf lijden ook onder de versplinterde aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:35

koekiemonster

want a cookie

Helder, maar Nokia en MS werken sinds februari 2011 samen, als dan grotendeels de specs al vast staan (van de hardware) en het design van hun toptelefoon gewoon gejat is van hun N900, kan je je afvragen of die 4 telefoons echt wel zo'n prestatie is als men denkt te hebben neergezet.

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Was er nou eigenlijk ook nog een soort presentatie van de Tango release op het World Mobile Congress?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
De 29e heeft Microsoft zijn show, wie weet wat ze dan allemaal gaan presenteren.

Misschien stiekem een gigantische line-up met de nieuwe toestellen van HTC, LG, Samsung, Nokia, ZTE en....Sony :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 12:31
Anoniem: 80466 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:06:
Was er nou eigenlijk ook nog een soort presentatie van de Tango release op het World Mobile Congress?
Er zijn een aantal blogposts geplaatst door MS. De Nokia 610 is aangekondigd een 256MB device met het het 7.5 refresh os erop.

http://windowsteamblog.co...-world-congress-2012.aspx

Ook voor de ontwikkelaars wat nieuws: http://blogs.microsoft.nl...-1-1-ctp-beschikbaar.aspx

In principe zouden alle toestellen de update moeten kunnen krijgen. gaat nog wel een paar maanden duren.

[ Voor 9% gewijzigd door Matthijs Hoekstra op 27-02-2012 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matthijs Hoekstra schreef op maandag 27 februari 2012 @ 23:18:
[...]

Er zijn een aantal blogposts geplaatst door MS. De Nokia 610 is aangekondigd een 256MB device met het het 7.5 refresh os erop.

http://windowsteamblog.co...-world-congress-2012.aspx

Ook voor de ontwikkelaars wat nieuws: http://blogs.microsoft.nl...-1-1-ctp-beschikbaar.aspx

In principe zouden alle toestellen de update moeten kunnen krijgen. gaat nog wel een paar maanden duren.
Ik zie ook dat Microsoft de marketplace weer heeft uitgebreid naar 23 nieuwe landen.
http://www.businessweek.c...to-23-more-countries.html
Betekent dat ook dat alle app bouwers die reeds wereldwijd hun apps hebben gepubliceerd nu weer hun app expliciet moeten toevoegen aan die marketplaces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tango voor iedereen (mits je provider update)

http://blog.laptopmag.com...ts-with-video-voice-notes

Meest zichtbare wijziging: SMS multimedia attachments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:17
Nokia WP8 Leaked

Een WP8 met de 41mp pureview technologie, HD scherm, dualcore.. Ziet er wel nog vreemd (lelijk) uit :P Hopelijk veranderen ze het design een beetje en dan wordt het een interessante telefoon^^

[ Voor 6% gewijzigd door lucash op 14-04-2012 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuwe vierkante schermresoluties onderweg met WP8 ?!

WMPoweruser.com detecteert nieuwe devices met schermresoluties van 480x480 en 768x768
http://wmpoweruser.com/no...g-up-on-t-mobile-verizon/

Zouden dat Nokia's met een toetsenbordje zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Er worden nu meer Windows Phones dan iPhones verkocht in China en Rusland. Dat is natuurlijk een heel andere verhouding dan hier in Nederland, maar goed om te zien dat Windows Phone in ieder geval ergens gestaag voet aan de grond krijgt.

http://zunited.net/2012/0...hone-in-china-and-russia/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

@Wasrek Inderdaad.
In Europa gaan Duitsland en met name Finland lekker.
NL blijft ondanks inmiddels vele NL apps en één van de eerste Lumia 800 introduktie landen zijnde om een of andere reden achter. In de VS gaat het ook lekker,zelfs nog vóór de introduktie van de Lumia 900.

Leuk om te lezen. Wat mij betreft is het belangrijkst dat ook de lokale NL apps er voor Windows Phone komen. En dat doen ze. Zoals 9292, NOS en inmiddels 2 NL banken apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-05 14:28
Er is al wat meer uitgelekt over Windows phone 8. Lijst is alsvogt.

In Windows Phone 8, Nokia Maps replaces Bing Maps all together and will feature 3D navigation and hardware acceleration across all Windows Phone devices.
Skype will be built into the OS and integrated into your contacts and work like a regular phone call.
VOIP providers can patch into the OS just like Skype can.
Windows Phone Wallet will bring NFC payments to the OS.
Windows Phone 8 will bring Voice Tools so developers can plug into Tellme.
Windows Phone 8 will include WinRT
Native Development for gaming will be available.
New APIs for the camera in Windows Phone 8
Many other new Developer tools

Laten we hopen dat dit inderdaad straks mogelijk wordt. Zitten echt hele mooie features tussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Klinkt mij meer als een wishlist dan een lek/voorspelling... Vooral het Skype/VOIP verhaal: Ik geloof nooit dat Microsoft genoeg tegendruk op de Telco's hierover kan uitoefenen. Nog niet... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-05 19:55
Ik kan niet wachten tot 20 Juni! Ik wilde eigenlijk een Lumia aanschaffen omdat mijn Trophy een beetje problemen lijkt te krijgen met bereik, maar als ik die resoluties-speculaties zie (klinken erg plausibel) en overige leuke informatie die ik her en der lees... Wauw, heel gaaf.

Toch jammer dat ik in NL pas één andere persoon heb gezien met een Windows Phone... Kijken hoe dat gaat lopen over een paar maanden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EgMaf schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 00:07:
Klinkt mij meer als een wishlist dan een lek/voorspelling... Vooral het Skype/VOIP verhaal: Ik geloof nooit dat Microsoft genoeg tegendruk op de Telco's hierover kan uitoefenen. Nog niet... :)
VoIP kan toch al met de huidige telefoons.
Zo'n grote stap is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Het laatste wat de meeste Telco's willen hebben is integrated VOIP. Dat gaat hun bakken met geld kosten op lange termijn. Vooral omdat ze nog steeds niet willen inzien dat als ze de huidige winstmarges willen behouden ze gewoon de prijzen van internet moeten verhogen en dat datalimiet afschaffen. Of natuurlijk gewoon efficienter investeren in het network. Natuurlijk komt daar nog bij dat in sommige landen er wel een gezonde marktwerking is en je daar dus niet zo maar ff de prijzen kan verhogen (in Nederland hebben we blijkbaar een ongezonde markt :P)
Dit is wel een mooi artikel van neowin over mobile operators en VOIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Caelorum schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 09:34:
Het laatste wat de meeste Telco's willen hebben is integrated VOIP. Dat gaat hun bakken met geld kosten op lange termijn. Vooral omdat ze nog steeds niet willen inzien dat als ze de huidige winstmarges willen behouden ze gewoon de prijzen van internet moeten verhogen en dat datalimiet afschaffen. Of natuurlijk gewoon efficienter investeren in het network. Natuurlijk komt daar nog bij dat in sommige landen er wel een gezonde marktwerking is en je daar dus niet zo maar ff de prijzen kan verhogen (in Nederland hebben we blijkbaar een ongezonde markt :P)
Dit is wel een mooi artikel van neowin over mobile operators en VOIP.
Voor telco's zijn belminuten al veel minder lucratief geworden in de meeste recente contracten waar vaak de databundel de beperkende factor is geworden.
Videobellen zoals populair met Skype vreet data en is potentieel een nieuwe moneymaker in telecom.
Met een 250 MB data plan kom je niet ver met Skype videobellen.

Dus waar Skype gebruikt wel inteert op de gemaakte belminuten heeft het ook veel potentieel om hogere dataplannen te verkopen. Aangezien dataplannen momenteel veel meer impact hebben op de prijs van een abbo is dat voor Telco's een interessante ontwikkeling. Vraag is of ze die weten te kapitaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Anoniem: 80466 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 08:28:
[...]

VoIP kan toch al met de huidige telefoons.
Zo'n grote stap is het niet.
VoIP kan met een externe app, in Windows Phone willen ze het integreren. (dus je belt gewoon een contact vanuit je contactlijst en zonder dat je het merkt belt hij al over VoIP)

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Het is een feit dat het eraan komt. Skype wordt geintegreerd in Windows Phone.

Op WPCentral paar leaks waarbij je iemand in zijn profiel via Skype kan bellen.

http://www.wpcentral.com/...ear-show-skype-and-lenses

Het ziet er ook naar uit dat Rubino veel weet over Apollo, maar er verder niet veel over mag zeggen. Hij bevestigt wel wat er gelekt is of daarvoor bekend is geworden.

[ Voor 5% gewijzigd door Relief2009 op 13-06-2012 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:55
Gezien de nieuwe prijzen van abonnementen, lijkt het me dat ze dat nu wel dichtgetimmerd hebben. Je betaalt nu toch al erg veel voor een databundel en het bedrag van je belminuten is ook al duurder. Dus gok dat ze naast de prijs van het toestel er toch wel veel aan overhouden.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Martinspire schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:50:
Gezien de nieuwe prijzen van abonnementen, lijkt het me dat ze dat nu wel dichtgetimmerd hebben. Je betaalt nu toch al erg veel voor een databundel en het bedrag van je belminuten is ook al duurder. Dus gok dat ze naast de prijs van het toestel er toch wel veel aan overhouden.
Gelukkig hebben we WiFi ;) Wel heerlijk dat het zo ingebouwd wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Relief2009 op 13-06-2012 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Devian schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:09:
VoIP kan met een externe app, in Windows Phone willen ze het integreren. (dus je belt gewoon een contact vanuit je contactlijst en zonder dat je het merkt belt hij al over VoIP)
Als ik iemand bel, dan heb ik liever dat de verbinding goed is, dan dat ik gratis kan bellen. Nu is de gsm dekking in Nederland ook niet perfect, maar een stuk beter dan de mobiele internet dekking. Daarnaast is "1 streepje" genoeg om te bellen, maar of de ander jou dan nog goed kan verstaan via VoIP, en vice-versa, moet ik nog zien hoor.

Merk dat WP7 sowieso veel instabieler is dan iPhones mbt mobiel internet. En ja, dan heb ik het over 2 mensen die bij dezelfde provider zitten.
Bellen is overigens ook niet stabiel bij WP7, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
WingsOfFury schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 13:20:
[...]

Als ik iemand bel, dan heb ik liever dat de verbinding goed is, dan dat ik gratis kan bellen. Nu is de gsm dekking in Nederland ook niet perfect, maar een stuk beter dan de mobiele internet dekking. Daarnaast is "1 streepje" genoeg om te bellen, maar of de ander jou dan nog goed kan verstaan via VoIP, en vice-versa, moet ik nog zien hoor.

Merk dat WP7 sowieso veel instabieler is dan iPhones mbt mobiel internet. En ja, dan heb ik het over 2 mensen die bij dezelfde provider zitten.
Heeft dat niet meer te maken met de desbetreffende fabrikant zijn drivers?? Ik merk nu ik bij telfort zit totaal geen 3g problemen meer, bij vodafone merkte ik dit wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-05 17:07
WingsOfFury schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 13:20:
[...]

Welk toestel heb je? Ik heb echt 0,0 problemen met bellen en 3G.
Omnia 7 hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Domino schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 14:31:
[...]

Welk toestel heb je? Ik heb echt 0,0 problemen met bellen en 3G.
Omnia 7 hier.
Heb een Titan op T-Mobile. Laatste weken lijkt het bellen iets beter te gaan, maar heb maandenlang gehad dat als ik belde hij wel liet zien dat hij belde, maar er geen verbinding werd gemaakt/gezocht. Hierdoor moest ik 50-75% van mijn telefoontjes 2 keer doen. De 2e keer pakte hij ze wel iedere keer.

En mbt internet zijn er in het Titan topic meerdere verhalen over de slechte en vooral instabiele verbinding, kan dus ook aan de telefoon liggen. Deze problemen zijn de afgelopen weken juist toegenoemen in tegenstelling tot de bel problemen, die zijn afgenomen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-05 19:55
Nou heeft t-mobile ook niet zo'n hele goeie dekking denk ik. Toen ik op t-mobile zat (weliswaar 3 jaar geleden alweer) had ik ook geregeld dat de verbinding wegviel en internet niet wilde werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
WingsOfFury schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 15:24:
[...]

Heb een Titan op T-Mobile. Laatste weken lijkt het bellen iets beter te gaan, maar heb maandenlang gehad dat als ik belde hij wel liet zien dat hij belde, maar er geen verbinding werd gemaakt/gezocht. Hierdoor moest ik 50-75% van mijn telefoontjes 2 keer doen. De 2e keer pakte hij ze wel iedere keer.

En mbt internet zijn er in het Titan topic meerdere verhalen over de slechte en vooral instabiele verbinding, kan dus ook aan de telefoon liggen. Deze problemen zijn de afgelopen weken juist toegenoemen in tegenstelling tot de bel problemen, die zijn afgenomen 8)7
Durf bijna erop te wedden dat het probleem bij t-mobile zit. Ken meerdere mensen die een iphone of een android telefoon hebben en die hoor ik ook alleen maar klagen over hun 3g ontvangs en wegval bij telefoon gesprekken..

Ontopic:

Er is nieuwe screenshot van een wp8 toestel uitgelekt. Jammer genoeg is er niet veel te zien hoe hij eruit ziet, maar de hoeveelheid opslag wel!

http://www.wpcentral.com/...e-leak-shows-64gb-storage

[ Voor 12% gewijzigd door vali op 14-06-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
vali schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 22:06:
[...]

Durf bijna erop te wedden dat het probleem bij t-mobile zit. Ken meerdere mensen die een iphone of een android telefoon hebben en die hoor ik ook alleen maar klagen over hun 3g ontvangs en wegval bij telefoon gesprekken..

Ontopic:

Er is nieuwe screenshot van een wp8 toestel uitgelekt. Jammer genoeg is er niet veel te zien hoe hij eruit ziet, maar de hoeveelheid opslag wel!

http://www.wpcentral.com/...e-leak-shows-64gb-storage
Wat trouwens opgemerkt moet worden is dat het waarschijnlijk gaat om een 32gb model met 25gb Skydrive dan dat het gaat om een echte 64gb model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Relief2009 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:15:
[...]

Wat trouwens opgemerkt moet worden is dat het waarschijnlijk gaat om een 32gb model met 25gb Skydrive dan dat het gaat om een echte 64gb model.
Ik zag het ook in de comments staan. Ben benieuwd, hopelijk wordt er maandag meer bekend gemaakt over de tablets van Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Ik posted het maar hier omdat ik nog geen bericht zie in de frontpage.

http://www.wpcentral.com/...windows-phone-summit-live

Wp8 event begint om 9 uur in ieder geval!!! :9~

[ Voor 15% gewijzigd door vali op 20-06-2012 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
vali schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 18:28:
Ik posted het maar hier omdat ik nog geen bericht zie in de frontpage.

http://www.wpcentral.com/...windows-phone-summit-live

Wp8 event begint om 9 uur in ieder geval!!! :9~
Volgens mij is het al begonnen? http://live.theverge.com/...ne-developer-summit-2012/

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Ja maar zag zoiets staan dat er dan live meegekeken kan worden (videobeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Thanks!!!!! Zie gelijk dat Nokia maps standaard in wp8 gaat komen :D

[ Voor 13% gewijzigd door vali op 20-06-2012 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:16

BM

Moderator Spielerij
Nieuwe start menu is cool! :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Holy shit! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Holy shit inderdaad! Echt super mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275034

BM schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 18:45:
Nieuwe start menu is cool! :)
Eindelijk! Meer consistentie tussen de desktop, tablet en mobiel! Wat mij betreft is Windows Phone nu eindelijk pas ""volwassen"!

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 275034 op 20-06-2012 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Als ze gezorgt hebben dat al die overeenkomsten met Windows 8 (kernel, direct x etc) de stabiliteit en snelheid niet aantasten hebben ze een killer OS in handen imho :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-04 21:27

no upgrades to Windows Phone 8, but some features will come in Windows Phone 7.8

http://www.theverge.com/2...-phone-8-existing-devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Hmmz, dat is een rare keuze. Sommige WP7.x devices krijgen dus wel het nieuwe startscherm, en anderen weer niet. Even afwachten hoe dat uitpakt :) Het nieuwe startscherm is imho 1 van de meest zichtbare, en simpelst te tonen verbetering tov WP7, dat is nu dus niet direct meer te gebruiken als USP.

[ Voor 34% gewijzigd door BM op 20-06-2012 19:13 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
BM schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:09:
Hmmz, dat is een rare keuze. Sommige WP7.x devices krijgen dus wel het nieuwe startscherm, en anderen weer niet. Even afwachten hoe dat uitpakt :)
Het het ook al geposted op de andere topic. Zover ik weet krijgen we alle mogelijkheden van wp8 alleen halen ze nfc en duelcore code eruit.
BM schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:09:
Hmmz, dat is een rare keuze. Sommige WP7.x devices krijgen dus wel het nieuwe startscherm, en anderen weer niet. Even afwachten hoe dat uitpakt :)
Als je de volledige website had geleden zie gelinkt werd, had je kunnen zien dat alle wp7 toestellen de nieuwe wp8 interface krijgen. We krijgen alleen geen ondersteuning voor nfc en duelcore (eigenlijk best logisch, want we hebben deze hardware niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Heb idd niet het hele artikel gelezen, zag alleen deze quote
Some existing devices get Windows Phone 8's new Start Screen UI
Vandaar mijn conclusie :)

Brrrr, zoetsappig Amerikaanse familiefilmpje :p

[ Voor 14% gewijzigd door BM op 20-06-2012 19:18 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Hell yeah, take me back in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Zo dat werd tijd :P Eindelijk een posted gemaakt op de frontpage :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Ik gok op een vrij pissed off xda communitty, al was dit te voorzien, ik vind het ook minder, dit moedigt niet aan nu een toestel te kopen.
Daarnaast haal je hem gewoon binnen met een cr natuurlijk.

Tuurlijk is het moeilijk om een lumia nfc en dualcore te geven.
7.8 will cut it

[ Voor 17% gewijzigd door StrongArmLance op 20-06-2012 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:49
Kan ik dan nog wel Windows 8 (WinRT) software draaien op mijn telefoon (zou cross-platform moeten zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Avalaxy schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:37:
Kan ik dan nog wel Windows 8 (WinRT) software draaien op mijn telefoon (zou cross-platform moeten zijn)?
Nee de UI's zijn toch compleet verschillend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Avalaxy schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:37:
Waarom zou je het willen? Waarschijnlijk heeft Windows RT geen support voor phonecalls, of andere features die je op een telefoon wel wilt. Daarbij is ie wss ook een stukje zwaarder dan WP8 :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Dit is vrij kut voor Nokia natuurlijk, dat 800/900 geen WP8 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:49
Ramon schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:46:
[...]

Nee de UI's zijn toch compleet verschillend?
BM schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:46:
[...]

Waarom zou je het willen? Waarschijnlijk heeft Windows RT geen support voor phonecalls, of andere features die je op een telefoon wel wilt. Daarbij is ie wss ook een stukje zwaarder dan WP8 :)
Maar het zou toch mogelijk zijn om dezelfde software op meerdere soorten devices te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Avalaxy schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:53:
[...]

[...]

Maar het zou toch mogelijk zijn om dezelfde software op meerdere soorten devices te draaien?
Als de devices dat ondersteunen wel ja. Ik kan me zo voorstellen dat telefoonfabrikanten wel iets van een lock inbouwen. Windows RT zal zelf niet zoveel problemen hebben om op een ARM telefoon te draaien :)

Als je bedoelt: software die zowel draait op je telefoon OS, als je desktop OS, dan is het een wat ander verhaal. Daar moeten ontwikkelaars wss wel kleine wijzigingen voor aanbrengen. De platformen liggen echter zo dicht bij elkaar dat die wijzigingen erg klein zijn, en snel kunnen gebeuren. In tegenstelling tot het porten vandaag de dag :)

[ Voor 28% gewijzigd door BM op 20-06-2012 19:59 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-04 13:58
ziet er strak zo'n ouwe lumia met de nieuwe interface :D
ik ben enthousiast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
titel aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Avalaxy schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:53:
[...]

[...]

Volgens mij is het idee meer dat je de "back-end" code kan hergebruiken. Je moet nog steeds de interface aanpassen op het apparaat waar je de software op wil draaien. Dus stel je maakt een reader voor tweakers.net, dan kan je alle code die alle afbeeldingen en content binnenhaalt hergebruiken, maar je moet nog steeds voor zowel WP7/8 als W8 een aparte interface maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-03 22:39
kristan schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:49:
Dit is vrij kut voor Nokia natuurlijk, dat 800/900 geen WP8 krijgt.
MS is toch al maanden bezig, zo niet ruim een jaar om WP8 werkende te krijgen op WP7 telefoons? Ze zijn er in ieder geval al maanden geleden achtergekomen dat het hem waarschijnlijk niet gaat worden. Het lijkt mij stug dat Nokia volledig buiten dat proces is gehouden.
En wat had Nokia anders gedaan, geen Lumia's uitgebracht? Hadden ze net zo goed meteen surseance van betaling kunnen aanvragen.

Ik vind het vooral kut voor de mensen die in de afgelopen weken wat voor WP7 telefoon dan ook hebben gekocht met een 2-jarig abbo. Die hoeven na 7.8 weinig nieuws meer te verwachten. Voor mij valt het wel mee, mijn abbo loopt rond oud en nieuw weer af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
nieuws: Gerucht: HTC komt dit jaar met drie Windows Phone 8-toestellen

Nou ik ben benieuwd! Dit klinkt toch wel heel erg goed. Ik hoop dat Unreal hier zich meteen op stort en al hun games voortaan ook voor WP8 uitbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Op zich lijkt het dan aannemelijk dat het gerucht van eerder, dat de Samsung Galaxy S3 ook met WP8 komt, ook klopt. HTC brengt zijn hele ONE lijn gewoon naar het Windows platform, Samsung zal dan hetzelfde doen.

Oktober klinkt trouwens wel fijn.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste