PaT schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:52:
Hier echt een HEEL erg slechte review van Windows Phone 7
http://www.nu.nl/gadgets/...-welkome-afwisseling.html
Ik weet niet wat die koekebakker heeft lopen doen, maar zeuren dat Twitter niet werkt of slechts met brakke third party apps terwijl die gewoon in de People hub verweven zit.
Daarnaast klagen dat Youtube stopt zodra het toestel in standby gaat, ja DUH... dan is je Wifi gelocked en dan doet ie het niet meer he? Wat is het nut van Youtube "kijken" met een gelocked scherm? Ga je dan naar muziek luisteren via Youtube? Dan zet je je lockscreen maar uit ofzo...
Marketplace die niet beschikbaar is? Heeft ie het toestel getest met een kapotte 3G verbinding of ergens in een oude leegstaande schuilkelder...
Sorry hoor voor deze tirade, maar dit slaat werkelijk nergens op!
Al weer een weekje of 2 geleden, maar zag jouw bericht nu pas en wil toch even inhaken op het feit dat het artikel helemaal niet negatief is, en juist naar waarheid geschreven. Jouw interpretatie klopt alleen niet helemaal.
Hij zegt helemaal nergens dat Twitter niet werkt, alleen dat je Twitter PER SE via "het systeem" moet gebruiken en er nog geen officiele Twitter app is, maar alleen brakke 3rd party apps:
"
Twitter is wel beschikbaar voor het systeem, maar [dit mist: DE OFFICIELE TWITTER APP IS] nog niet te downloaden in Nederland. Hierdoor worden gebruikers overgeleverd aan veelal brakke apps van derden die vaak langzaam laden.", ik ben zelf geen Twitteraar, maar ik lees overal de vraag wanneer nou de officiele Twitter app in NL uit gaat komen. Dus blijkbaar wordt hij wel echt gemist hoor.
Zijn probleem met YouTube is moeilijk te snappen. Ik heb het direct even getest in de HTC YouTube app, en een filmpje wordt alleen maar "gepauzeerd", wat ik juist keurig vind. Het filmpje door laten laden en afspelen zou ik persoonlijk als slordig ervaren. Echter kan het zijn dat de schrijver het over de YouTube website (via de MS YouTube "app") of een andere YT app heeft, en als deze website/apps een filmpje écht stoppen en afsluiten, ipv pauzeren, zou dit wel heel slecht zijn.
En ja, ik heb ook wel eens het probleem ondervonden, terwijl ik met WiFi verbonden was(!!), dat de Marketplace niet beschikbaar was. En ja, dan krijg je inderdaad de simpele foutmelding dat hij niet beschikbaar is, zonder dat er een reden bij staat. Paar seconden later werkt hij wel weer, maar stel dat je dit net overkomt op een moment dat je je geweldige WP7 toestel aan een iPhone vriend laat zien... Sta je mooi voor lul dus.
Dit is wel onzin "Nadeel is dat er altijd standaard gezocht moet worden met zoekmachine Bing.", want je kunt in IE9 ook gewoon naar
www.google.nl gaan
Maar lees deze quotes eens, los van het feit dat er uberhaupt aandacht aan wordt besteed en men nu WP7 in ieder geval van naam kent:
- "De software is
onderscheidend en praktisch, maar heeft nog een lange weg te gaan."
- Los kopje "Uniek" (altijd goed) met als eerste zin: "Feit is dat Microsoft zich met Mango
onderscheidt".
- "In plaats daarvan gebruikt Microsoft tegels, die aangepast kunnen worden door gebruikers en
bovendien actuele informatie geven."
- "Zo geeft de e-mailtegel aan hoeveel nieuwe berichten er zijn
[dit mist: EN] kunnen updates op sociale netwerken ook
direct weergegeven worden op het thuisscherm. Er zijn
zelfs tegels aan te maken voor onderdelen van apps die direct verwijzen naar een bepaalde sectie binnen de applicatie."
- "De grootste veranderingen van WP 7 naar 7.5 zijn de multitaskmogelijkheden waardoor
gemakkelijk tussen actieve applicaties gewisseld kan worden" - ik vind dit zelf bijzonder slecht werken. Bijna geen enkele app ondersteunt het om de app te verlaten namelijk, de apps resetten zich bijna altijd...
- "Alle nieuwe berichten en foto’s van sociale netwerken worden in deze applicatie verzameld en in één overzicht getoond." - Voor de "sociale mensen" (*kuch*) onder ons zéér belangrijk.
- "Het systeem zelf werkt
bijzonder soepel en vertoond geen haperingen."
- "WhatsApp laadt bijzonder langzaam in vergelijking met Android en iOS
terwijl e-mail juist wel snel binnengehaald wordt." - Negatief, maar in dezelfde zin nog positief! Bovendien is hij negatief over een 3rd party app, terwijl hij positief is over de mail -> van MS/het OS zelf.
- "(...) gebruikers kunnen gamen met hun Xbox Live-account tegen vrienden.
Een goede sociale toevoeging aan het systeem."
- "Deze nadelen nemen niet weg dat Windows Phone een degelijk systeem is dat
prima kan concurreren met Android en iOS als applicaties niet zwaar meewegen."
- "Het is bovendien iets totaal anders en dat is wel een
welkome afwisseling."
- "Als Nokia zich met de toestellen weet te onderscheiden van de rest met
een systeem dat ook onderscheidend is en goed en snel functioneert, kan het aandeel van Windows Phone flink toenemen."
Beetje late reactie dus, maar eh... hoezo negatief?!