Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Inderdaad wel een leuke review, ondanks de licht kinderlijke stijl. Ergens heeft de schrijver ook wel een punt. Waarom "windows" phone 7? "Metro Phone 7" zou nog meer op zijn plek zijn (en ja, dat klinkt ook voor geen meter). Gewoon "Phone 7" klinkt eigenlijk wel OK. Ik denk echter dat het wat lastig is om daar een beschermde handelsnaam van te maken is...

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Caelorum schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:23:
[...]

Jammer alleen dat ze een HTC specifieke app (prikbord) toeschrijven aan WP7. Verder een nette review inderdaad.
Ja en dat de reviewer niet door heeft dat je de batterij en verbinding naar beneden kan swipen..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Eindelijk is offline navigatie ook beschikbaar!

WP7.nl: Navignon beschikbaar voor WP7

Afbeeldingslocatie: http://www.wp7.nl/wp-content/uploads/2011/10/navigon4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:30
maratropa schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 20:58:
[...]

Ja en dat de reviewer niet door heeft dat je de batterij en verbinding naar beneden kan swipen..
Huh? Heb ik iets gemist? Bij mij doet dat het anders niet?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
Martinspire schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:46:
[...]
Hij bedoelt dat de reviewer niet door heeft dat als je vanaf de bovenkant van het scherm naar beneden swipet (of drukt blijkbaar, thanks onder) met je vinger dat je dan naast de klok ook de batterij etc te zien krijgt.

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 10-10-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:04
Martinspire schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:46:
[...]

Neem aan dat bedoeld wordt dat je meerdere iconen in de status balk kan laten zie . Hoeft niet persé door te swypen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

agoNITE schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:50:
[...]

Neem aan dat bedoeld wordt dat je meerdere iconen in de status balk kan laten zie . Hoeft niet persé door te swypen.
Klopt, je kunt ook gewoon drukken. Maar het duurt ook even voordat ik dat door had. Staan dit soort dingen wel ergens beschreven eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat ik ook op te wachten. Ik had al goede ervaring met de Select versie en Navigon was op andere platformen ook m'n favoriet. Navigon pakt nu uit met een echte volledige versien. Nog even wachten totdat de dikke download klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Laatst online: 11:18
Er zou ook een traffic4all moeten zijn maar ik zag em in de nederlandse marketplace niet staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
ECiftci schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 22:29:
Er zou ook een traffic4all moeten zijn maar ik zag em in de nederlandse marketplace niet staat...
Die schijnt toch niet echt de moeite te zijn. Staat inderdaad nog niet in de NL Marketplace: http://www.microsoft.com/...%3D&q=traffic4all&x=0&y=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:59
PaT schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 22:38:
[...]

Die schijnt toch niet echt de moeite te zijn. Staat inderdaad nog niet in de NL Marketplace: http://www.microsoft.com/...%3D&q=traffic4all&x=0&y=0
Klopt volgens mij niet.. Zie ook:

http://www.windowsphone.c...2d-4dd0-9f86-9faf54e7ed4e
of
zune://navigate/?phoneappID=7ac7653f-562d-4dd0-9f86-9faf54e7ed4e

[ Voor 8% gewijzigd door Manuel op 10-10-2011 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
je heb gelijk, volgens mij hebben ze hem snel na mijn post er in gezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
PaT schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 23:10:
je heb gelijk, volgens mij hebben ze hem snel na mijn post er in gezet ;)
Ik kon hem anders vanmiddag al opzoeken. Kijk meestal rond mijn middagpauze eventjes wat er allemaal bij is gekomen.

Navigon zelf ook geïnstalleerd, zal morgen mijn ervaring wel laten weten.

Ik heb trouwens het idee dat de marketplace op een vast aantal momenten per dag (ik gok 4) wordt geupdate en dat er verder geen verandering in zit? Soms dan kijk ik en dan heb ik geen updates, enkele momenten later heb ik er ineens een stuk of 5. Klopt dat een beetje? Of is het te forceren dat ie de marketplace update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:53
Forceren per app is mogelijk, maar dan moet je weten welke app natuurlijk.

Als bijvoorbeeld Navigon een update heeft: even in de market naar de Navigon pagina gaan, terug naar de zoekresultaten en dan opnieuw naar de Navigon pagina, dat forceert een version check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Domino schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:05:
Forceren per app is mogelijk, maar dan moet je weten welke app natuurlijk.

Als bijvoorbeeld Navigon een update heeft: even in de market naar de Navigon pagina gaan, terug naar de zoekresultaten en dan opnieuw naar de Navigon pagina, dat forceert een version check.
Hmm, dat wist ik niet. Wel handig om te weten, vaak zie ik bij WP7 sites al dat er een update aankomt en als ik er echt op zit te wachten kan het wel handig zijn.

Maar wat is de instelling precies van hoe vaak hij naar updates zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Wat je ook kan doen, is op de webmarket op reinstall drukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derdappie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-08 22:49
Niet echt een nieuwsbericht, maar wel leuk. Kwam ik gister per toeval op msn.nl, en wat zie ik daar? Reclame voor Windows Phone. Je kon spelen met de telefoon van Britt. http://www.brittdekker.nl...indows-phone-reclame/367/

Als je zelf wat rondklikt op msn.nl kom je de reclame vast ook tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:01
Haha, moest even hard lachen. Maar, als zij er mee overweg kan dan moet iedereen dat kunnen, zal wel de gedachte zijn geweest:
http://www.detelefoonvanbritt.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perceptor schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:18:
Haha, moest even hard lachen. Maar, als zij er mee overweg kan dan moet iedereen dat kunnen, zal wel de gedachte zijn geweest:
http://www.detelefoonvanbritt.nl/
Eens en het zorgt voor wat meer bekendheid. Die is nog steeds erg laag.
Ik ben erg benieuwd of de komende maanden de bekendheid wat grotere stappen gaat nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-07 15:40
Geduchte concurrent onderweg voor Siri: Tellme

Een van de grootste vernieuwingen die gepresenteerd werd bij de introductie van Apple’s iPhone 4S was Siri. Met deze functie kan je tegen je toestel pratend opdrachten geven, zoeken en nog veel meer. Uiteraard werd dit weer als ‘revolutionair’ aangeprezen, maar daarvoor werd gemakshalve Microsofts Tellme functionaliteit in Windows Phone 7 vergeten.

Toegegeven, Siri gaat verder dan Tellme, maar daar is Microsoft zich blijkbaar ook van bewust en dus wordt er achter de schermen hard gesleuteld aan deze functionaliteit. Nog meer dan Apple’s Siri zal Tellme je persoonlijke assistent worden die vrolijk tegen je terug praat. Hoe dat er ongeveer uit moet komen te zien, is te zien in onderstaand filmpje. Let daarbij ook op hoe Microsoft aan kijkt tegen het delen van media vanaf je telefoon naar de tv en via een pad. Nu alleen nog wennen aan het feit dat je tegen een telefoon zit te praten en dat deze terug praat!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=PR74_TT8lN8&feature=player_embedded]

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Hey wat een VER-SCHRIK-KE-LIJK goed artikel! :+ _/-\o_ *O* _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 21:37
Intressant bericht, en zou mij echt wel overwegen om een WP7 toestel te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

.. en een tablet met Windows 8. En een XBOX met kinect ;)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:58

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als dat tellme echt zo goed werkt, dan hoeven we nooit meer iets zelf te doen :)
Is de spraakherkenning al zo ver ontwikkeld dat dit mogelijk is?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 10:21
Het filmpje heet niet voor niets 'a look into the future' ;)

Dit is waar ze naar toe willen werken. Niet wat nu mogelijk is.

De beste spraakherkenning op dit moment is denk ik nog altijd IBMs Watson. Maar dat is ondertussen dan weer een supercomputertje... dus ja. Niet helemaal eerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
http://www.microsoft.com/...%2fbuy%2f7%2fdefault.aspx

Samsung Focus S. Een idee hoe de Omnia S eruit zal zien?

Hier meer foto's

http://www.engadget.com/p...-flash-for-atandt/4542909

[ Voor 20% gewijzigd door Relief2009 op 20-10-2011 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Ik vind die Focus S qua looks echt beroerd. De specs daarentegen... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
PaT schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:04:
Ik vind die Focus S qua looks echt beroerd. De specs daarentegen... :9~
Ik vind hem inderdaad ook erg simpel uitzien, maar het is wel een erg dunne telefoon met een prachtige scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Hier echt een HEEL erg slechte review van Windows Phone 7

http://www.nu.nl/gadgets/...-welkome-afwisseling.html

Ik weet niet wat die koekebakker heeft lopen doen, maar zeuren dat Twitter niet werkt of slechts met brakke third party apps terwijl die gewoon in de People hub verweven zit.
Daarnaast klagen dat Youtube stopt zodra het toestel in standby gaat, ja DUH... dan is je Wifi gelocked en dan doet ie het niet meer he? Wat is het nut van Youtube "kijken" met een gelocked scherm? Ga je dan naar muziek luisteren via Youtube? Dan zet je je lockscreen maar uit ofzo...

Marketplace die niet beschikbaar is? Heeft ie het toestel getest met een kapotte 3G verbinding of ergens in een oude leegstaande schuilkelder...

Sorry hoor voor deze tirade, maar dit slaat werkelijk nergens op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dat is wel een hele domme review ja!
Om eerlijk te zijn ben ik erg enthousiast over Windows mobile PHONE en zodra mijn contract afloopt ga ik ook over, heb nu een iphone. Samsung focus S is prachtig!

[ Voor 4% gewijzigd door PaT op 01-11-2011 10:23 . Reden: Sorry, maar ik kon het niet laten... ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Laatst online: 07-09 23:28
PaT schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:52:

Ik weet niet wat die koekebakker heeft lopen doen, maar zeuren dat Twitter niet werkt of slechts met brakke third party apps terwijl die gewoon in de People hub verweven zit.
Die 'koekebakker' loopt al jaren bij nu.nl rond. Altijd een negatieve toon over Microsoft en positief over Apple. Heel ergerlijk. Nu.nl is toch geen blog, waar het over je mening gaat? Het is wat beter geworden sinds er andere mensen schrijven geloof ik. Maar bij deze gast weet je het meestal wel. Jammer dat zulke 'journalisten' een (groot) platform krijgen. Maarja, objectiviteit is er in deze sector nauwelijks meer volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 12:24

StrongArmLance

Endless flow

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 23:13:
[...]

Eens en het zorgt voor wat meer bekendheid. Die is nog steeds erg laag.
Ik ben erg benieuwd of de komende maanden de bekendheid wat grotere stappen gaat nemen.
Ik vond die reclame heel goed bedacht... Alleen vraag ik me af hoeveel mensen daar nou echt op geklikt hebben en gedacht hebben wat een tof telefoon toestel! Is dat android? Of dat ze daar uberhaubt niet bij nadachten... ik zag namelijk nergens duidelijk wp7 zien staan... Kan ook dat het er super groot stond... Die dingen mis ik vaker :(

Windows phone marketing topic:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Volgens de bronnen van WMPoweruser zal Apollo (WP8) een NT-kernel draaien. Ik heb zelf geen hoge pet van deze website, dus hun zogenaamde bronnen kan ook gewoon onzin zijn of een reactie bait zijn. Maar altijd interessant om te lezen.

http://wmpoweruser.com/ac...run-on-windows-nt-kernel/

En Chevron Labs is vandaag officieel gelanceerd. Voor een eenmalige bedrag van 9 dollar kun je je eigen applicaties sideloaden. Erg handig voor hobbyisten die geen developers licentie willen/kunnen betalen.

http://labs.chevronwp7.com/

[ Voor 27% gewijzigd door Relief2009 op 04-11-2011 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:22
Relief2009 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:15:
Volgens de bronnen van WMPoweruser zal Apollo (WP8) een NT-kernel draaien. Ik heb zelf geen hoge pet van deze website, dus hun zogenaamde bronnen kan ook gewoon onzin zijn of een reactie bait zijn. Maar altijd interessant om te lezen.

http://wmpoweruser.com/ac...run-on-windows-nt-kernel/

En Chevron Labs is vandaag officieel gelanceerd. Voor een eenmalige bedrag van 9 dollar kun je je eigen applicaties sideloaden. Erg handig voor hobbyisten die geen developers licentie willen/kunnen betalen.

http://labs.chevronwp7.com/
wmpoweruser is inderdaad een waardeloze website, als hun het zeggen is dat eerder reden het niet te geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
PaT schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:52:

Daarnaast klagen dat Youtube stopt zodra het toestel in standby gaat, ja DUH... dan is je Wifi gelocked en dan doet ie het niet meer he? Wat is het nut van Youtube "kijken" met een gelocked scherm? Ga je dan naar muziek luisteren via Youtube? Dan zet je je lockscreen maar uit ofzo...

Marketplace die niet beschikbaar is? Heeft ie het toestel getest met een kapotte 3G verbinding of ergens in een oude leegstaande schuilkelder...

Sorry hoor voor deze tirade, maar dit slaat werkelijk nergens op!
Al weer een weekje of 2 geleden, maar zag jouw bericht nu pas en wil toch even inhaken op het feit dat het artikel helemaal niet negatief is, en juist naar waarheid geschreven. Jouw interpretatie klopt alleen niet helemaal.
Hij zegt helemaal nergens dat Twitter niet werkt, alleen dat je Twitter PER SE via "het systeem" moet gebruiken en er nog geen officiele Twitter app is, maar alleen brakke 3rd party apps:
"Twitter is wel beschikbaar voor het systeem, maar [dit mist: DE OFFICIELE TWITTER APP IS] nog niet te downloaden in Nederland. Hierdoor worden gebruikers overgeleverd aan veelal brakke apps van derden die vaak langzaam laden.", ik ben zelf geen Twitteraar, maar ik lees overal de vraag wanneer nou de officiele Twitter app in NL uit gaat komen. Dus blijkbaar wordt hij wel echt gemist hoor.

Zijn probleem met YouTube is moeilijk te snappen. Ik heb het direct even getest in de HTC YouTube app, en een filmpje wordt alleen maar "gepauzeerd", wat ik juist keurig vind. Het filmpje door laten laden en afspelen zou ik persoonlijk als slordig ervaren. Echter kan het zijn dat de schrijver het over de YouTube website (via de MS YouTube "app") of een andere YT app heeft, en als deze website/apps een filmpje écht stoppen en afsluiten, ipv pauzeren, zou dit wel heel slecht zijn.

En ja, ik heb ook wel eens het probleem ondervonden, terwijl ik met WiFi verbonden was(!!), dat de Marketplace niet beschikbaar was. En ja, dan krijg je inderdaad de simpele foutmelding dat hij niet beschikbaar is, zonder dat er een reden bij staat. Paar seconden later werkt hij wel weer, maar stel dat je dit net overkomt op een moment dat je je geweldige WP7 toestel aan een iPhone vriend laat zien... Sta je mooi voor lul dus.

Dit is wel onzin "Nadeel is dat er altijd standaard gezocht moet worden met zoekmachine Bing.", want je kunt in IE9 ook gewoon naar www.google.nl gaan :+

Maar lees deze quotes eens, los van het feit dat er uberhaupt aandacht aan wordt besteed en men nu WP7 in ieder geval van naam kent:
- "De software is onderscheidend en praktisch, maar heeft nog een lange weg te gaan."
- Los kopje "Uniek" (altijd goed) met als eerste zin: "Feit is dat Microsoft zich met Mango onderscheidt".
- "In plaats daarvan gebruikt Microsoft tegels, die aangepast kunnen worden door gebruikers en bovendien actuele informatie geven."
- "Zo geeft de e-mailtegel aan hoeveel nieuwe berichten er zijn [dit mist: EN] kunnen updates op sociale netwerken ook direct weergegeven worden op het thuisscherm. Er zijn zelfs tegels aan te maken voor onderdelen van apps die direct verwijzen naar een bepaalde sectie binnen de applicatie."
- "De grootste veranderingen van WP 7 naar 7.5 zijn de multitaskmogelijkheden waardoor gemakkelijk tussen actieve applicaties gewisseld kan worden" - ik vind dit zelf bijzonder slecht werken. Bijna geen enkele app ondersteunt het om de app te verlaten namelijk, de apps resetten zich bijna altijd...
- "Alle nieuwe berichten en foto’s van sociale netwerken worden in deze applicatie verzameld en in één overzicht getoond." - Voor de "sociale mensen" (*kuch*) onder ons zéér belangrijk.
- "Het systeem zelf werkt bijzonder soepel en vertoond geen haperingen."
- "WhatsApp laadt bijzonder langzaam in vergelijking met Android en iOS terwijl e-mail juist wel snel binnengehaald wordt." - Negatief, maar in dezelfde zin nog positief! Bovendien is hij negatief over een 3rd party app, terwijl hij positief is over de mail -> van MS/het OS zelf.
- "(...) gebruikers kunnen gamen met hun Xbox Live-account tegen vrienden. Een goede sociale toevoeging aan het systeem."
- "Deze nadelen nemen niet weg dat Windows Phone een degelijk systeem is dat prima kan concurreren met Android en iOS als applicaties niet zwaar meewegen."
- "Het is bovendien iets totaal anders en dat is wel een welkome afwisseling."
- "Als Nokia zich met de toestellen weet te onderscheiden van de rest met een systeem dat ook onderscheidend is en goed en snel functioneert, kan het aandeel van Windows Phone flink toenemen."

Beetje late reactie dus, maar eh... hoezo negatief?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Hmm het ligt er dus maar net aan hoe je een bepaald artikel leest. Bij mij kwamen dus juist niet de stukken die jij vet gedrukt heb meer prominent naar boven en daardoor kwam het op mij als negatief over. Als andere juist de positieve kanten zien, dan kan ik dat natuurlijk alleen maar toejuichen.

Wel is het zo dat je nu zelf een paar toevoegingen heb gedaan die niet in het originele artikel staan. Daarmee breng je deels een nuance aan die in het originele artikel ontbreekt.

Gelukkig zie ik de laatste tijd steeds meer erg positieve reviews over WP7 verschijnen. Alleen maar fijn, want dat trekt weer ontwikkelaars aan, zodat wat mij betreft de achilleshiel van het OS, het gebrek aan bepaalde apps, zo snel mogelijk opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:42
Blijkt maar dat WP7-fanboys niet anders zijn dan iOS- of Android-fanboys; allemaal verdedigen ze hun platform :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
MarcoC schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:00:
Blijkt maar dat WP7-fanboys niet anders zijn dan iOS- of Android-fanboys; allemaal verdedigen ze hun platform :P .
Ik weet niet of iedere "gebruiker" direct een "fanboy" is in jouw ogen..? Ik probeer zelf altijd objectief te blijven, en heb daardoor in andere topics soms het verwijd gekregen dat ik WP7 afkraak :P Tsja, zijn dat dan de fanboys die hun OS willen verdedigen tegenover mij? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
WingsOfFury schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:17:
[...]

Ik weet niet of iedere "gebruiker" direct een "fanboy" is in jouw ogen..? Ik probeer zelf altijd objectief te blijven, en heb daardoor in andere topics soms het verwijd gekregen dat ik WP7 afkraak :P Tsja, zijn dat dan de fanboys die hun OS willen verdedigen tegenover mij? ;)
Ik had het niet over jou :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
MarcoC schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:35:
[...]

Ik had het niet over jou :) .
En bedankt he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Geen probleem ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:55

NoFearCreations

3DPrint the world!

Misschien een verkeerd topic om te vragen, maar is er een soort flash demo van Phone 7.5?
Daarmee bedoel ik, dat ik gewoon achter me pc, en beetje kan kijken hoe het werkt? De meeste filmpjes heb ik nu wel gezien, maar ben nog steeds niet 100% overtuigt.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:50
NoFearCreations schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 19:47:
Misschien een verkeerd topic om te vragen, maar is er een soort flash demo van Phone 7.5?
Daarmee bedoel ik, dat ik gewoon achter me pc, en beetje kan kijken hoe het werkt? De meeste filmpjes heb ik nu wel gezien, maar ben nog steeds niet 100% overtuigt.
ik denk dat deze: http://www.detelefoonvanbritt.nl/ er het dichtste bij in de buurt komt.

je kunt door de people hub heen, je "Me" hub, xbox live kan je miniem bekijken, agenda, foto's etc. Natuurlijk is een echte ervaring 100x beter maar dit is beter dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
En jij denkt dat een Flash demo je wel overtuigt? Stap toch lekker in de auto, rijd naar je telefoonboer op de hoek en vraag daar of je even met een WP7 toestel mag spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:01
WingsOfFury schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 15:48:
[...]

En jij denkt dat een Flash demo je wel overtuigt? Stap toch lekker in de auto, rijd naar je telefoonboer op de hoek en vraag daar of je even met een WP7 toestel mag spelen :)
Of op de fiets ;-)
In flash mis je de ervaring die je hebt door het touchscreen. Dus idd even langs een winkel gaan of vrienden maken met iemand die een WP7 toestel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:20
Is er al een makkelijke manier om in internet explorer op windows phone back/forward te doen? Of bij je openstaande tabs te komen zonder door het menu te moeten?

De vorige knop op je phone werkt heel goed, tot je een keer vanuit een andere programma weer internet opent.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Devian schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 23:00:
Is er al een makkelijke manier om in internet explorer op windows phone back/forward te doen? Of bij je openstaande tabs te komen zonder door het menu te moeten?

De vorige knop op je phone werkt heel goed, tot je een keer vanuit een andere programma weer internet opent.
Precies IE9 vind ik sowieso een ramp..
Ik mis de back en forward.

Ook irritant dat zoek opdrachten nu blijven staan en verschijnen wanneer je websites invult, erg irritant zit echt in de weg, ook google.nl blijft er altijd staan! Ook als je de geschiedenis probeert te verwijderen blijven de zoekopdrachten daar, ik had mango opgezocht en nu krijg je telkens weer een optie minder bij elke zoekopdracht die je invult?
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Modbreak:Dit topic is ooit opgezet om de laatste nieuwtjes over WP7 centraal te bespreken. Langzaam maar zeker wordt dit de spirituele opvolger van het algemene WP7 topic. Dat is dus niet de bedoeling. Ik zit al te twijfelen wat de meerwaarde van dit topic nog is. Bij aanhoudend off-topic gepraat zal dit topic dan ook zondermeer dicht gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Laatst online: 19:28

robertwebbe

Robert Webbe

PaT, waar kunnen we dan discuseren over WP7 in het algemeen? Of moeten we dan naar het forum van wp7nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Volgens deze grafiek van wp7 is het wp7 het op 2 na interessantste ( mobiele )platform om voor te ontwikkelen.
Na ios en android, voor BlackBerry.. Wat natuurlijk al vrij duidelijk was, maar alsnog de link naar het artikel met goed nieuws: http://m.wpcentral.com/ap...st-interesting-developers

De grafiek klopt bij 66 en 68% niet aangezien die over de 70% lijn zitten... Ach kan de pret niet drukken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-07 15:40

Nokia yesterday posted a promotional video for developers stating the power of Lumia devices running Nokia hardware and Microsoft's dynamic OS. Interestingly the video uses a new Nokia Windows Phone hardware desgin instead of actual Lumia 800. It can be either a concept device or the rumored Nokia Ace. Anyway, it looks good.

Update: Well, Nokia made the video private, so I guess that confirms it then.

wmpoweruser.com

Afbeeldingslocatie: http://wmpoweruser.speedymirror.com/wp-content/uploads/2011/11/newnokia.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Toms_88 op 16-11-2011 23:23 ]

:9

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
robertwebbe schreef op zondag 13 november 2011 @ 12:07:
PaT, waar kunnen we dan discuseren over WP7 in het algemeen? Of moeten we dan naar het forum van wp7nl?
Dat laatste zeker niet... We hebben een tijdje terug besloten om dat soort discussies, gelijk aan iOS en Android, plaats te laten vinden in de specifieke toesteltopics.

• WingsOfFury
PaT schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:44:
[...]

Dat laatste zeker niet... We hebben een tijdje terug besloten om dat soort discussies, gelijk aan iOS en Android, plaats te laten vinden in de specifieke toesteltopics.
Erg jammer voor zo'n jong OS.

En zeer onhandig. Soms heb je gewoon een probleem op toestel X dat anderen niet hebben omdat er maar 10 anderen op GoT zitten met hetzelfde toestel, maar iemand op toestel Y kent het probleem wel. Moet je dus alle topics bij gaan houden. Nu zijn het er maar een paar, maar over 2-3 maanden misschien wel 10...

Uitzondering dus voor WP7? O-)

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:57
Zeker gezien WP7 niet verschilt, of het nu op een Samsung Focus of een HTC Titan staat, t'is allemaal hetzelfde, op enkele hele kleine dingetjes na...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Zonder dat ik nu de WP7 fanboy uit wil hangen, maar een tekst als dit:
Windows Phone brengt tot nu toe nog niet het succes waarop Microsoft gehoopt had. Het besturingssysteem legt het af tegen Android van Google en iOS van Apple. Ook Blackberry blijft Microsoft flink voor.
uit http://www.nu.nl/gadgets/...-vervangen-microsoft.html staat toch wel een beetje haaks op alle jubelreviews van de laatste tijd... Lijkt Nu.nl nu continu te vergeten dat WP7 pas officieel 2 a 3 maanden in Nederland beschikbaar is? De Lumia is bij zo'n beetje alle providers het best verkochte toestel en zelfs notoire anti-MS journalisten geven aan dat het systeem best wel ok is...

Logisch dat Android en iOs nog lang niet gepasseerd zijn (dat zou pas een prestatie zijn!) en als ik het goed begrepen heb heeft MS Blackberry al aardig in het vizier.
Colin v/d Hoek moet misschien zelf maar eens aan de slag met een WP7 handset...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaT schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:07:
*knip*
Zoiets dacht ik inderdaad ook toen ik het las. Maargoed, wellicht krijgen ze dat binnenkort door en dan slaat de stemming volledig om.

Overigens stond er verder nog een opmerkelijk nieuwsbericht op nu.nl;

http://www.nu.nl/internet...den-in-windows-phone.html

Behoorlijk wazig verhaal, maar als het echt zo is lijkt me dat dit snel opgelost moet worden. Zolang men in de tussentijd maar niet algemeen bekend gaat maken wàt voor bericht je dan moet ontvangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als je een iOS of Android toestel hebt kun je een WP 7 emulator demo draaien door naar http://aka.ms/wpdemo te browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

PaT schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:07:

[...]

uit http://www.nu.nl/gadgets/...-vervangen-microsoft.html staat toch wel een beetje haaks op alle jubelreviews van de laatste tijd... Lijkt Nu.nl nu continu te vergeten dat WP7 pas officieel 2 a 3 maanden in Nederland beschikbaar is? De Lumia is bij zo'n beetje alle providers het best verkochte toestel en zelfs notoire anti-MS journalisten geven aan dat het systeem best wel ok is...

Logisch dat Android en iOs nog lang niet gepasseerd zijn (dat zou pas een prestatie zijn!) en als ik het goed begrepen heb heeft MS Blackberry al aardig in het vizier.
Colin v/d Hoek moet misschien zelf maar eens aan de slag met een WP7 handset...
Ik las het vandaag, ik werd er echt chagrijnig van...
maar ik geloof dat dat gewoon weer een andere afdeling is... Niet 'tech' page waardig ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm dit is wel een yummy apppje
nieuws: App laat gebruiker thema's maken voor Windows Phone 7

Kom ik bijna in de verleiding om een chevron unlock aan te schaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er hierdoor ook aan te denken om te gaan voor een chevron unlock. Alleen jammer dat het (nog) niet met live-tiles is. Dit houdt mij nog even tegen

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

We are not forgotten:

http://www.nu.nl/gadgets/...tevreden-tabletmarkt.html

Meneer Mol noemt wp in 1 wp7 met android en bada... Wel als 3e maar Samsung denkt niet aan de support nog verder te laten afweten en dat is mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
En om dit topic nog in levend te houden: foto leaks van de Lumia 900. Hij ziet er gaaf uit!

http://pocketnow.com/wind...e-for-att-pictured-images

Afbeeldingslocatie: http://cdn.pocketnow.com/html/portal/news/0000020792//Nokia-Ace-ATT-Top.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pocketnow.com/html/portal/news/0000020792/Nokia-Ace-ATT-Middle-4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pocketnow.com/html/portal/news/0000020792/Nokia-Ace-ATT-Bottom-2.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door PaT op 31-12-2011 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zal ongetwijfeld maandenlang weer exclusief zijn voor AT&T in de VS en heel lang niet beschikbaar zijn in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 20:28:
Die zal ongetwijfeld maandenlang weer exclusief zijn voor AT&T in de VS en heel lang niet beschikbaar zijn in Europa.
Die met AT&T branding wel ;)

Kan me niet voorstellen dat Nokia zoiets nu zou flikken.
Hopelijk gewoon een lauch net als bij de Lumia 800.

Enne, ziet er inderdaad gaaf uit. Mooi strak net als de Lumia 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 21:19:
[...]
Die met AT&T branding wel ;)

Kan me niet voorstellen dat Nokia zoiets nu zou flikken.
Die grote US providers eisen anders vaak exclusieve modellen.
Zie je ook aan de Samsung focus en focus S die mooi niet in Europa komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 21:29:
[...]

Voor de Samsung Focus kwam hier weer de Omnia 7
De Focus Flash=Omnia W is weer wel in de VS als in Europa uitgebracht.
Afijn, blijft koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:37

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 21:29:
[...]

Voor Nokia is US nog geen grote markt, ik verwacht niet dat ze een high end toestel boven de 800 alleen daar zullen uitbrengen. Wel mogelijk is dat ze daar een LTE versie (4G) uitbrengen van de Lumia 800 en 900 (Ace in US?) en in de rest van de wereld de 3G variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Kan me vergissen, maar volgens mij heeft Nokia nog nooit een telefoon later op de markt uitgebracht in Europa. Dit is ook waar zij de grootste markt hebben wbt. smartphones.
Aan de andere kant is de markt voor WP7 smartphones wel wat groter in de VS en ze kunnen alle winst en succesverhalen nu wel gebruiken.
Ben het verder eens met gauchov6: een LTE versie heeft nog niet veel nut in Europa dus kunnen ze beter een goedkopere 3G versie lanceren hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
De grootste markt van Nokia zit helemaal niet in Europa. Laten we daar eerlijk over zijn. Azie is voor Nokia haar grootste geldbron en de reden waarom ze nog zoveel verkopen. In China dacht ik een marktaandeel van 40%.

En gauchov6 heeft gelijk. Een 900 alleen voor de USA uitbrengen zou heel dom zijn, omdat ze daar niet al te bekend/populair zijn. Een normale hspa+ variant voor de rest van de wereld lijkt me logisch. Laten we hopen dat ze tegelijkertijd komen of zelfs eerder.

Wat me trouwens opvalt is dat er wordt gesproken van Mango. We krijgen dus nog geen Tango phones. Laten we hopen dat MS op CES wat meer info loslaat over Tango/Apollo. Ik had gehoopt dat Tango Februari zou worden, maar als ik de gelekte roadmap zie dan is het dus tussen April-Juni. MS moet echt meer vaart maken.

[ Voor 29% gewijzigd door Relief2009 op 31-12-2011 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Relief2009 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 10:54:
De grootste markt van Nokia zit helemaal niet in Europa. Laten we daar eerlijk over zijn. Azie is voor Nokia haar grootste geldbron en de reden waarom ze nog zoveel verkopen. In China dacht ik een marktaandeel van 40%.[...]
Ze hebben een aandeel van 28% op de Chinese smartphone markt, 14% in de VS en 19% in Europa.
De vragen zijn alleen wat de verdeling over de regios binnen de WP7 verkopen van Nokia is, wanneer WP7 in China wordt uitgebracht (verwacht halverwege 2012) en hoe goed het gaat aanslaan bij de kleuren en plaatjes geile chinese markt (ooit een chinees navigatiesysteem gezien?).
Momenteel zou het heel onlogisch zijn voor Nokia om Europa te negeren/passeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relief2009 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 10:54:
Wat me trouwens opvalt is dat er wordt gesproken van Mango. We krijgen dus nog geen Tango phones.
Hoe bedoel je?
Er wordt toch in het artikel van pocketnow gesproken over LTE versies van de Nokia 900.
Dat vereist sowieso Tango omdat Mango geen LTE ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:49:
[...]

Hoe bedoel je?
Er wordt toch in het artikel van pocketnow gesproken over LTE versies van de Nokia 900.
Ik denk dat er maar wat gegokt wordt.
Ik gok zelf ;) op Tango1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:49:
[...]

Hoe bedoel je?
Op andere websites wordt er ook gepraat over een Mango update die LTE-ondersteuning moet geven.

Aan de andere kant is de gelekte Roadmap ook erg oud (Tom Warren), dus laten we hopen dat Tango een stuk eerder komt.

[ Voor 13% gewijzigd door Relief2009 op 01-01-2012 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Why will Windows Phone be better in 2012? Here’s a short list:
http://mobilitydigest.com...e-will-be-better-in-2012/
.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2012 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
PocketNow heeft wat extra details over de 900. Iets andere design dan de 800 met een grotere scherm, grotere batterij en LTE. Telefoon schijnt ook op 3G te werken (1700). De 900 zal ook globaal worden verkocht. Ik neem dan aan dat we een LTE-loze versie krijgen.

Het toestel zal draaien op Mango en niet op Tango. Wat waarschijnlijk aangeeft dat Tango vertraagd is.

http://pocketnow.com/wind...-900-ace-details-revealed

Afbeeldingslocatie: http://cdn.pocketnow.com/html/portal/news/0000020840//800vs900fin.jpg

Ik moet zeggen dat ik op de 900 ga wachten. Deze komt qua grootte voor mij het beste uit. De 800 was naar mijn gevoel te klein. Vooral als je een Omnia 7 gewend bent.

[ Voor 54% gewijzigd door Relief2009 op 04-01-2012 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Relief2009 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 00:51:
PocketNow heeft wat extra details over de 900. Iets andere design dan de 800 met een grotere scherm, grotere batterij en LTE. Telefoon schijnt ook op 3G te werken (1700). De 900 zal ook globaal worden verkocht. Ik neem dan aan dat we een LTE-loze versie krijgen.

Het toestel zal draaien op Mango en niet op Tango. Wat waarschijnlijk aangeeft dat Tango vertraagd is.

http://pocketnow.com/wind...-900-ace-details-revealed

[afbeelding]

Ik moet zeggen dat ik op de 900 ga wachten. Deze komt qua grootte voor mij het beste uit. De 800 was naar mijn gevoel te klein. Vooral als je een Omnia 7 gewend bent.
Ik heb nu een Titan en wil op korte termijn apps gaan ontwikkelen. Een dev-phone maakt natuurlijk niks uit, maar ben toch van plan om dev en prive gescheiden te houden. Titan wordt dan dev, en zeker de 900 prive. Heb met de 800 gespeeld, maar vind die te klein en niet mooi genoeg. De Titan daarentegen is weer te groot. Ik verwacht dus dat de 900 precies goed is qua formaat, en hij ziet er super strak uit. Hopelijk valt de prijs mee :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Hoe kan je nu zeggen dat een Lumia 800 niet mooi genoeg is en een 900 wel??? :? Dat zijn potjandikkie praktisch dezelfde telefoons qua looks. De ene is alleen groter dan de andere... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Dit gaat ook zeker mijn nieuwe telefoon worden. Kom maar op met de pre-order mogelijkheid. De 800 vind ik ook net iets te klein, ben nu zo gewend aan het 4,3 scherm van mijn HD2. De 900 is perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
PaT schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 08:09:
Hoe kan je nu zeggen dat een Lumia 800 niet mooi genoeg is en een 900 wel??? :? Dat zijn potjandikkie praktisch dezelfde telefoons qua looks. De ene is alleen groter dan de andere... 8)7
Het ontwerp is wel degelijk verschillend. De 800 heeft nog dat 2D glas wat de 900 niet heeft. De 900 lijkt daardoor platter en minder gebogen (wel dezelfde dikte). En de verhoudingen van de telefoon zijn ook anders.
Dezelfde designtaal, maar zeker niet dezelfde design.

Ik wacht sowieso met een abbo nemen of tel kopen voordat ik hem in mijn handen heb gehad.

[ Voor 41% gewijzigd door Relief2009 op 04-01-2012 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

http://www.pu.nl/pu-tv/topgear-nokia-lumia-800

5 sterren!
Verder wel wat doorzichte en ondoordachte dingen
Zoals in het begin zegt hij windows mobile, maar daarna wel WP

En de reacties zijn om te huilen maar nvm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:57
Iemand nog wat nieuws over de 900 ? (Nokia)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Addiction schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:43:
Iemand nog wat nieuws over de 900 ? (Nokia)
Wat dacht je van foto? Ik vind hem echt super sexy :D. Ik ben blij dat ik gewacht heb ;)

http://pocketnow.com/wind...900-first-official-images

Afbeeldingslocatie: http://cdn.pocketnow.com/html/portal/news/0000020946//Nokia-Lumia-900.jpg

Nokia heeft van 15 uur tot 15.45 een conferentie (Las Vegas). Dat is dus van 0:00 - 0:45 bij ons.

[ Voor 33% gewijzigd door Relief2009 op 09-01-2012 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De AT&T sessie is nu bezig. Ik heb nog geen Nokia 900 gezien maar nog niet afgelopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:52:
De AT&T sessie is nu bezig. Ik heb nog geen Nokia 900 gezien maar nog niet afgelopen
Als het goed is, is het een Developer Summit. Het zou me verbazen als AT&T een 900 laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relief2009 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:55:
[...]
Als het goed is, is het een Developer Summit. Het zou me verbazen als AT&T een 900 laat zien.
Aan de andere kant zal AT&T wel wat voorrechtjes bedongen hebben als eerste carrier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:57:
[...]

Aan de andere kant zal AT&T wel wat voorrechtjes bedongen hebben als eerste carrier
Ik denk niet dat Nokia hun de show laat stelen. Dat ze als enige de 900 mogen verkopen is denk ik al genoeg. Ik ben benieuwd of Nokia een internationale model laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steve Ballmer bij AT&T

"Developers, developers, developers"
Inmiddels 500 miljoen Windows 7 PC's

Ook aanwezig HTC CEO Peter Chou:
HTC komt met de HTC Titan II
16 Megapixel camera en nog steeds een 4,7 inch scherm

Stephen Elop on stage !!! Nokia time
"We will deliver our first US 4G LTE smartphone to AT&T customers"
Hmm geen phone in beeld.
Wordt toch wachten op de Nokia persconferentie

[ Voor 138% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Zoals verwacht, we moeten wachten op de Nokia Conferentie.

Die Titan 2 is trouwens bizar. 4.8 inch scherm met 16MP camera!

[ Voor 5% gewijzigd door Relief2009 op 09-01-2012 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relief2009 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:24:
Zoals verwacht, we moeten wachten op de Nokia Blog.

Die Titan 2 is trouwens bizar. 4.8 inch scherm met 16MP camera!
De huidigeTitan had al een erg goede camera. Dit gaat wel erg ver voor een telefoon camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:25:
[...]

De huidigeTitan had al een erg goede camera. Dit gaat wel erg ver voor een telefoon camera
Erg veel, maar het is wel een fast wide-angle lens (f2.6, 28mm). Dus er zou meer op een foto moeten passen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:25:
[...]

Erg goed? Ik zou hem onder gemiddeld noemen. Genoeg betere camera's op de markt (Nokia N8, Samsung Galaxy S en S2, SonyEricsson Xperia Arc, iPhone 4, iPhone 4S).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
MarcoC schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:31:
[...]

Erg goed? Ik zou hem onder gemiddeld noemen. Genoeg betere camera's op de markt (Nokia N8, Samsung Galaxy S en S2, SonyEricsson Xperia Arc, iPhone 4, iPhone 4S).
Eh ja, de titan heeft één van de betere camera's. De enige die hierboven komen zijn de iPhone 4S en N8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Relief2009 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:33:
[...]

Eh ja, de titan heeft één van de betere camera's. De enige die hierboven komen zijn de iPhone 4S en N8.
Vind ik niet, erg veel chromatic noise (de lelijkste ruis die er is) en erg veel post-processing waardoor op 1:1 de foto's er zeer onnatuurlijk uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
MarcoC schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:35:
[...]

Vind ik niet, erg veel chromatic noise (de lelijkste ruis die er is) en erg veel post-processing waardoor op 1:1 de foto's er zeer onnatuurlijk uitzien.
Dat mag je vinden. Maar de titan maakt ook de scherpste foto's vergeleken met de concurrentie.

Ontopic: het is dus toch geen 4,8 inch zoals eerst op The Verge stond. 4,7 inch dus.

[ Voor 10% gewijzigd door Relief2009 op 09-01-2012 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Relief2009 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:36:
[...]

Dat mag je vinden. Maar de titan maakt ook de scherpste foto's vergeleken met de concurrentie.
http://www.gsmarena.com/p...Phone1=4027&idPhone2=3275

Kijk hier rechts naar het gras. De iPhone 4 toont beduidend meer detail, ondanks dat het "maar" 5MP is. Zolang HTC niets doet aan die overmatige post-processing zullen het altijd matige foto's blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
MarcoC schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:37:
[...]

Kijk hier rechts naar het gras. De iPhone 4 toont beduidend meer detail, ondanks dat het "maar" 5MP is. Zolang HTC niets doet aan die overmatige post-processing zullen het altijd matige foto's blijven.
De iPhone 4 is idd scherper, maar er is ook meer ruis. Verbaasd me trouwens dat de camera van de 4S slechter is. Die vind ik gelijkwaardig aan de Titan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoC schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:37:
[...]

Het gras is beter voor de iphone 4 maar de iphone toont de egaal grijze achtergrond ronduit vlekkerig wit/grijs terwijl de titan die netjes egaal grijs toont en vlak onder het gras zitten tussen de lijntjes boven de meetlat bij de iphone allerlei niet bestaande blauwe en rode verkleuringen.
De iphone 4 heeft duidelijk veel meer last van kleur en ruis issues dan de titan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:50:
[...]

Het gras is beter voor de iphone 4 maar de iphone toont de egaal grijze achtergrond ronduit vlekkerig wit/grijs terwijl de titan die netjes egaal grijs toont en vlak onder het gras zitten tussen de lijntjes boven de meetlat bij de iphone allerlei niet bestaande blauwe en rode verkleuringen.
De iphone 4 heeft duidelijk veel meer last van kleur en ruis issues dan de titan
Dat komt omdat de Titan door zeer agressieve noise reduction de ruis verwijdert. Het resultaat is dat je dan ook details verwijdert. Ik zie liever een klein beetje (natuurlijke) ruis dan een foto die Photoshop level >9000 lijkt te hebben. Maar misschien is dat persoonlijk :) .

Zeker bij "drukke" foto's worden HTC-foto's hierdoor altijd enorm lelijk. Kijk maar:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SYd3d.jpg

Het is niet moeilijk te raden welke foto door de iPhone gemaakt is, en welke door de HTC Titan. Ik weet in ieder geval dat ik de iPhone-foto 100x mooier vind dan de Titan-foto, ondanks dat deze meer megapixels heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door MarcoC op 09-01-2012 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
PaT schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 08:09:
Relief2009 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 09:51:
[...]

Het ontwerp is wel degelijk verschillend. De 800 heeft nog dat 2D glas wat de 900 niet heeft. De 900 lijkt daardoor platter en minder gebogen (wel dezelfde dikte). En de verhoudingen van de telefoon zijn ook anders.
Dezelfde designtaal, maar zeker niet dezelfde design.

Ik wacht sowieso met een abbo nemen of tel kopen voordat ik hem in mijn handen heb gehad.
Inderdaad echt verschillende telefoons hoor. Wat mij het meeste stoort bij de 800 is dat je wel ERG veel telefoon krijgt voor erg weinig scherm, en met "veel telefoon" bedoel ik behuizing... Die verhouding is bij de 900 een stuk beter.
En ook dat gekke glas van de 800 is er niet bij de 900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Ik moet zeggen dat de Titan 2 er strakker uitziet dan de Titan. Vooral de achterkant.

http://www.wpcentral.com/hands-htc-titan-ii-att-video

[ Voor 7% gewijzigd door Relief2009 op 09-01-2012 22:42 ]

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste