Klein verhaal:
Toen ik een tijd geleden WOW ging spelen heb ik een tijdje guildloos gespeeld (kreeg wel veel invites maar alles van die hjgh lvl guilds die gewoon invites spammen naar iedereen en dat vind ik te onpersoonlijk dus dat ignorde ik altijd ookal wilde ik graag de perks).
Na een paar weken /w me een GM van een kleine lvl 4 guild en ging een aardig gesprek met me aan en dit vond ik wel lekker social en ben toen dus gejoined. Ze hadden iets van 50 leden en het was het idee dat het gewoon een sociale gezellige guild zou zijn die samen dungeons en HCs doet en ooit misschien raids.
Maja vlak erna veranderde de GM van idee en kreeg bijna iedereen invite recht en iedereen was direct full member waardoor we in korte tijd absurd snel groeiden tot iets van 900+ leden waardoor ik het nogal onpersoonlijk vond. Maja ik had toen het idee dat ik altijd wel kon leaven als het me te kil word.
Maja over de tijd was ik een van de gasten die altijd actief was en altijd de guild hielp. En als iemand iets wilde kwamen ze vaak eerst naar mij inplaats van naar een officer of GM (grotendeels omdat de meeste mensen hun niet kenden).
Daardoor ben ik na een tijdje officer geworden en nu een maand ofzo geleden senior officer.
Sindsdien probeer ik ook steeds samen met de andere officers en de GM de problemen die de guild heeft te bespreken en dingen te verbeteren. Want veel goede actieve leden gingen gewoon vanwege bepaalde dingen weg waar niets aan gedaan werd.
Na flink aandringen werd eindelijk het invite recht van iedereen afgenomen behalve officer en hoger. En na weer flink aandringen eindelijk bepaalde mensen gekicked zodat de guild wat kleiner word (gewoon long inactives die niemand kent en gasten die misbruik maakte van de GB) en ook kreeg ik de GM zover mij de GB te laten opruimen en werden ook de regels erop wat strikter (vanwege flink misbruik).
Omdat er ook flink wat dingen verkeerd gingen doordat er geen communicatie is heb ik voor de guild (na het besproken te hebben met GM en officers) een gratis forum aangemaakt. Maar je raad het al geen hond gebruikt dit forum.
We proberen al een tijdje een sociale raiding groep te organiseren maar er is wel animo maar we willen dit via het forum doen en dat is de meeste leden teveel moeite

.
Ik heb nu zelf al diverse keren het rank probleem besproken met de GM en diverse ideen op het forum gezet. Maar omdat de GM zich nooit op het forum laat zien is hier ook geen beweging in (na het wegnemen van de invite rechten bij iedereen is iedere nieuwe member op de newbie rank blijven steken wat uiteraard tot geklaag leid). Dit is flink wat werk maar als we het samen doen zou dit zeer snel te fixen zijn maar een groot deel van het werk enzo moet van mij afkomen en ik ben het type dat zulke zooi eerst wil bespreken wat dus niet echt lukt.
Maja een tijd geleden hebben we (officers en hoger) besproken dat we nog 1 of 2 officers erbij willen maar dat met elkaar besproken word wie het word. Ik dus een paar opties op het forum gezet (paar weken geleden al).
En dat bepaalde zooi eerst besproken word zodat niemand verrast word.
Naja nu kom ik net online en hoor ik dat we gaan mergen met een andere guild (men kon me niet zeggen met wie maar ik denk dat ik weet wie) en dat er een nieuwe officer bij is.
Aan de ene kant is het niet mijn guild dus de GM mag doen wat hij wil maar het is gewoon idioot dat er nooit iets besproken word. Dan heb je aan de ene kant het gevoel ''leuk ik word gewaardeerd want ik ben officer'' maar aan de andere kant denk je ook ''damn ik ben alleen officer omdat ik een van de weinigen ben die graag zijn hoofd tegen die muur slaat''.
En de gast die dus nu Officer is is een gast die ik nooit ervoor had gekozen. Reden is gewoon dat niemand hem kent (praat nooit in Guild Chat en wil nooit iets met de guild doen). Maar nu is hij opeens officer en is hij opeens erg aardig met de andere officer
Maarja de vorige guild merge was ook gewoon lachwekkend zo slecht.
Vlak voor ik Officer werd mergden we met een guild welke 3 mensen bleken te zijn. Het idee was onderandere dat hun het raiden zouden organiseren wat zich uitte in een blinde invite aan iedere lvl 85 voor een raid 3 dagen later.
Ik heb het gevoel dat deze merge weer slecht aangepakt word en we nog meer goede leden kwijt raken.
Maar zijn er hier ervaren officers die me wat tips kunnen geven hoe ik het met de GM moet aanpakken?