C-22 was een voorloper van C-41. Als je het niet erg vindt om hem in zwart-wit te ontwikkelen, zou je kunnen overwegen een alternatief proces te gebruiken als Caffenol. Hier staan nog een paar tips voor C-22. Je moet wel bereid zijn om wat langer op je ontwikkeling te wachten
http://www.amateurphotogr...ad.php?89868-Process-C-22
Ik heb zopas een acute aanval van GAS gehad
Ik zocht een macrolens met een mooie bokeh voor mijn Sony en ik kwam uit op de Bokina (90mm). Die was ook te koop binnen een straal van 20km. Maar ik had mijn Sony nog niet terug, omdat ik die nog aan iemand uit had geleend. Dus ik had een Minolta nodig om die Bokina op uit te proberen (moest wel, want dat ding is best prijzig, weet je). Dus we gingen even naar de kringloop en zagen een paar mooie exemplaren in de vitrinekast staan. Ik zag de Minolta x-300 staan en ik zette er een prachtige heldere Tokina 80-200mm lens op (body en lens waren samen nog geen 15 euro). En ik nam stiekem ook nog een Kodak Disc 4000 camera mee, er zaten nog een paar opnames op
De Minolta leek een beetje defect, omdat de sluiter bleef hangen. De batterijen die erin zaten, waren... nou ja, oud (het waren eerder resten van twee batterijen). Weg ermee en schoonmaken en twee nieuwe erin. En hij draaide weer als een zonnetje

Stiekem kende ik de camera al een beetje, omdat ik heb leren fotograferen met een soortgelijk model.
's Avonds zijn we even een paar kilometer gaan rijden en hebben we die Bokina uitgeprobeerd. Briljant ding, ben er echt helemaal weg van (zo'n mooie lens, echt een van mijn beste aankopen sinds jaren). Heb nog geen resultaten, maar ik kan natuurlijk wel mijn aanwinsten even showen (natuurlijk gaat er wel wat uit die camerakast weg, want anders groei ik dicht... en die andere Tweaker hier in huis ook)

De Bokina naast de camera, nu zit de 80-200mm erop

Lekker zware lenzen en echt zalig in het gebruik. Je sleept wel wat gewicht mee, maar dat maakt mij weinig uit, want ik werk liever met echt glas.

Bonuscamera. Er staan nog een paar opnames op de Konica discfilm

(Ben ook stiekem benieuwd wat erop staat, wat dat betreft ben ik wel een beetje een voyeur)