Het is me eindelijk gelukt om het geluid van de weerwidget écht definitief uit te zetten. Het bleek dat als je het weer ook nog eens als "Live Background" instelt, daar wéér een checkbox zit (na doorklikken op Settings) voor het afspelen van geluid. Die stond nog aangevinkt, dus dat heb ik uitgezet en heb nu al bijna een week geen geluid meer wanneer het type weer verandert (eigenlijk logisch, aangezien de achtergrond dan ook meeveranderde en dan het geluid altijd af werd gespeeld).
Ik kwam afgelopen vrijdag ook per ongeluk achter de screenshot functie die schijnbaar nieuw is

Ik hield de telefoon een beetje onhandig vast terwijl ik op mijn home-knop drukte om uit een app te gaan en ineens had ik een screenshot gemaakt. Dus ik op het Internet zoeken hoe dat nou precies moest, want ik weet dat het tot mijn teleurstelling bij de lancering nog niet mogelijk was.
In ieder geval erg handig dat het nu ook eindelijk (op Android) kan! Op de Samsung Galaxy SII van mijn vrouw werkt het op dezelfde manier (gelijk even uitgeprobeerd bij haar namelijk). Alleen zit er bij de Sensation volgens mij nog wel een bug in; vanochtend zat ik in een app en drukte ik op de home-knop, maar in plaats van naar de homescreen te gaan werd een screenshot gemaakt. Vervolgens nog een paar keer gedrukt, maar iedere keer werd er een screenshot gemaakt - ik zat als het ware "vast" in de app (alleen met de back-knop kon ik terug). Pas nadat ik het scherm uit en weer aan deed werkte de knop weer. Ik gok dus dat de powerknop werd gezien als permanent ingedrukt (wat natuurlijk niet zo was).
Vanochtend in de trein heb ik nog iets opgemerkt wat me tegenvalt, maar ik weet niet of het een hardware-issue is, of een fout in software. Met de Adobe Reader app opende ik een PDF van de Sp!ts van vandaag omdat die niet op het station lag vanochtend en ik die altijd leuk vind op maandag voor de uitgebreide voetbalpagina's. Het bestand was 28 MB en Adobe Reader liep heel de tijd vast als ik op een pagina probeerde in te zoomen zodat de tekst te lezen was. Erg slecht vind ik, dit heb ik op de Desire nooit meegemaakt
Tenslotte: weet iemand of het mogelijk is dat van de aluminium unibody 'verf'(?) af kan bladeren? Sinds gisterenmiddag heb ik opeens op mysterieuze wijze een paar witte puntjes op de achterkant van mijn Sensation, in de buurt van het "htc" logo; dus de plek waarop de telefoon ligt als je 'm bijvoorbeeld op tafel legt. Ik heb geen idee hoe ze erop komen en met krabben en (met een natte vinger) wrijven komt het er niet af. Dus ik heb het idee dat het puntjes zijn waar verf afgebladerd is, maar ik vind het wel erg vreemd.
Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X