Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dain Bramage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 10:28
Anoniem: 415187 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 17:08:
Hup, ik zit met stof onder het scherm! Mensen die dit ook aan de hand hebben (gehad). Hebben jullie hem opgestuurd? Lossen ze het probleem op? en is er een blijvende oplossing?
Hebben meer mensen last van. Ja, ja, over 1-2 maanden durf ik daar een uitspraak over te doen.
ps. vergeet niet dit thread + vorige threads te lezen, het is een bekend euvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-06 20:27
Nou, ik ben benieuwd. Het is nu ook mogelijk de Sensation the over of underclocken. Ik ben teruggegaan naar 816 Mhz in plaats van 1.2 Ghz. Eens kijken wat er met de batterij gaat gebeuren nu. Al bij al ben ik bijzonder goed te spreken over de battery life van de Sensation. Het is zowaar een stap vooruit van mijn oude Hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09-2023

323

Je leest heel veel over de batterij
Maar wat hebben jullie aanstaam enz
Daar ligt het ook aan lijkt mij
Mijn batterij doet ongeveer 2 a3 dagen mee
De eerste drie a 4 keer helemaal leeg en dan ruim 12 uur op de lading
Dan gaat ik gewoon op internet bellen en sms en whattap
En verder ben ik zeer tevreden over de het toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
Het probleem van de batterij is dat wat jij 'heavy use' noemt, voor mij wel eens 'light use' zou kunnen zijn. Voor een goede vergelijking zou je een app moeten hebben die dagelijks gebruik nabootst. Standby staan, maar ook browsen, wat gamen en bellen. Anders kun je nooit een goede vergelijking trekken.

Er zijn inderdaad een aantal dingen die je uit kunt zetten. Met name auto sync scheelt veel, maar uitzetten is voor sommige mensen wel bijzonder irritant. Nog een die veel mensen niet weten is Settings > Sound > Pocket mode uitzetten. Die houdt in de gaten of de telefoon in een broekzak zit aan de hand van beweging. Niet leuk voor de batterij. Ook kun je in het Phone scherm *#*#4636#*#* invullen en dan onder Phone information 'WCDMA Preferred' veranderen naar 'GSM auto PRL'. De telefoon scant dan minder agressief voor nieuwe mobiele netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

Mijn batterij gaat maar heel langzaam leeg als ik hem niet gebruik. Maar daarbij wel alles aan (sync, verbinding, bluetooth, noem maar op).

Zodra ik mijn telefoon gebruik, gaat hij als een razende leeg.

Volgens mij heeft het met het scherm te maken.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hoe vinden jullie 't bereik van de Sensation? Bij weinig bereik (1-2 streepjes) valt deze soms helemaal weg als het toestel in m'n broekzak zit of als ik hem in m'n handen vast heb. Leg ik hem op tafel, springt hij weer naar een paar streepjes. (Met of zonder plastic case)

[ Voor 5% gewijzigd door Dj-sannieboy op 14-08-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-06 11:02
Zeer herkenbaar! Heb echt exact hetzelfde.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
Slecht ja, al is het met de radiodriver uit die update van een paar dagen terug wel iets beter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb de update nog niet, maar nu mis ik vaak oproepen omdat 't bereik binnenshuis hier erg slecht is. De HTC klantenservice zei dat ik het toestel kan ruilen voor een nieuwe bij Vodafone, binnen 27 dagen. Ik kan hem ook opsturen naar HTC voor onderzoek. In beide heb ik weinig trek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-04 21:53
Dj-sannieboy schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 23:49:
Ik heb de update nog niet, maar nu mis ik vaak oproepen omdat 't bereik binnenshuis hier erg slecht is. De HTC klantenservice zei dat ik het toestel kan ruilen voor een nieuwe bij Vodafone, binnen 27 dagen. Ik kan hem ook opsturen naar HTC voor onderzoek. In beide heb ik weinig trek..
Dan doe je niets. Jemig, krijg je de mogelijkheid om je toestel simpelweg om te ruilen is het nog niet goed. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
J0ey schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 00:55:
[...]

Dan doe je niets. Jemig, krijg je de mogelijkheid om je toestel simpelweg om te ruilen is het nog niet goed. 8)7
Ik denk zo dat hij weinig zin heeft om dat ding (gratis) terug te sturen als alle Sensations dat probleem hebben en het dus hoogstwaarschijnlijk niet opgelost gaat worden, simpelweg omdat het 'normaal' is.

Edit: Ik zat net nog even wat met mijn Hero te klooien, en het viel me op dat ik mijn Sensation nu op een lagere clock heb draaien, 618 Mhz op de Sensation tegen 648 Mhz op de Hero. :P

[ Voor 17% gewijzigd door doltishDuke op 15-08-2011 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

Vreemd genoeg wanneer ik me tel. uit de oplader haal blijft het LED lampje branden.
Dit duurt ong. een uur en dan gaat hij uit...

Heeft iemand dit probleem ook?

Edit: Tevens geeft hij nog aan dat hij aan het opladen is terwijl hij niet meer aan de lader zit... En dat terwijl ik net een boardswap heb gehad.... Weer terug sturen of?

[ Voor 34% gewijzigd door donvalentino op 15-08-2011 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09-2023

323

Dj-sannieboy schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 22:32:
Hoe vinden jullie 't bereik van de Sensation? Bij weinig bereik (1-2 streepjes) valt deze soms helemaal weg als het toestel in m'n broekzak zit of als ik hem in m'n handen vast heb. Leg ik hem op tafel, springt hij weer naar een paar streepjes. (Met of zonder plastic case)
Daar heb ik ook last van ook buiten heel slecht bereik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 20:27
Ik heb de Sensation nu twee dagen, ik ben er zeer tevreden over en het is in vergelijking met mijn oude Desire zeker een verbetering. Er is alleen een puntje van kritiek en dat is de batterij. Ik heb nu twee keer gehad dat ik 's nachts ging slapen met een volle batterij en ik de telefoon 'uitgeschakeld' had. Toen ik de telefoon weer aan zette, was het batterijpercentage nog maar 50% (gister) en vanochtend nog maar 40%. Hier schrok ik best wel van. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Het zou wellicht aan de Fast Boot optie kunnen liggen maar daar twijfel ik aan, het lijkt mij niet zo reeel dat een telefoon met Fast Boot optie ingeschakeld 's nachts 50 tot 60% van de batterij consumeert. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

J0ey schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 00:55:
[...]

Ik heb het toestel net nieuw, dus hen ruilen voor een andere nieuwe zal niet helpen. Zeker omdar alle Sensations het hebben. Probleem is te kleine antenne's in de back cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

donvalentino schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 07:41:
Vreemd genoeg wanneer ik me tel. uit de oplader haal blijft het LED lampje branden.
Dit duurt ong. een uur en dan gaat hij uit...

Heeft iemand dit probleem ook?

Edit: Tevens geeft hij nog aan dat hij aan het opladen is terwijl hij niet meer aan de lader zit... En dat terwijl ik net een boardswap heb gehad.... Weer terug sturen of?
Hier gaat het lampje gelijk uit als ik de stekker eruit trek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xurk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-04-2024

Xurk

Burnside

Het is me eindelijk gelukt om het geluid van de weerwidget écht definitief uit te zetten. Het bleek dat als je het weer ook nog eens als "Live Background" instelt, daar wéér een checkbox zit (na doorklikken op Settings) voor het afspelen van geluid. Die stond nog aangevinkt, dus dat heb ik uitgezet en heb nu al bijna een week geen geluid meer wanneer het type weer verandert (eigenlijk logisch, aangezien de achtergrond dan ook meeveranderde en dan het geluid altijd af werd gespeeld).

Ik kwam afgelopen vrijdag ook per ongeluk achter de screenshot functie die schijnbaar nieuw is :) Ik hield de telefoon een beetje onhandig vast terwijl ik op mijn home-knop drukte om uit een app te gaan en ineens had ik een screenshot gemaakt. Dus ik op het Internet zoeken hoe dat nou precies moest, want ik weet dat het tot mijn teleurstelling bij de lancering nog niet mogelijk was.
In ieder geval erg handig dat het nu ook eindelijk (op Android) kan! Op de Samsung Galaxy SII van mijn vrouw werkt het op dezelfde manier (gelijk even uitgeprobeerd bij haar namelijk). Alleen zit er bij de Sensation volgens mij nog wel een bug in; vanochtend zat ik in een app en drukte ik op de home-knop, maar in plaats van naar de homescreen te gaan werd een screenshot gemaakt. Vervolgens nog een paar keer gedrukt, maar iedere keer werd er een screenshot gemaakt - ik zat als het ware "vast" in de app (alleen met de back-knop kon ik terug). Pas nadat ik het scherm uit en weer aan deed werkte de knop weer. Ik gok dus dat de powerknop werd gezien als permanent ingedrukt (wat natuurlijk niet zo was).

Vanochtend in de trein heb ik nog iets opgemerkt wat me tegenvalt, maar ik weet niet of het een hardware-issue is, of een fout in software. Met de Adobe Reader app opende ik een PDF van de Sp!ts van vandaag omdat die niet op het station lag vanochtend en ik die altijd leuk vind op maandag voor de uitgebreide voetbalpagina's. Het bestand was 28 MB en Adobe Reader liep heel de tijd vast als ik op een pagina probeerde in te zoomen zodat de tekst te lezen was. Erg slecht vind ik, dit heb ik op de Desire nooit meegemaakt :/

Tenslotte: weet iemand of het mogelijk is dat van de aluminium unibody 'verf'(?) af kan bladeren? Sinds gisterenmiddag heb ik opeens op mysterieuze wijze een paar witte puntjes op de achterkant van mijn Sensation, in de buurt van het "htc" logo; dus de plek waarop de telefoon ligt als je 'm bijvoorbeeld op tafel legt. Ik heb geen idee hoe ze erop komen en met krabben en (met een natte vinger) wrijven komt het er niet af. Dus ik heb het idee dat het puntjes zijn waar verf afgebladerd is, maar ik vind het wel erg vreemd.

Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuio
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 14:28
Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/twitpic/photos/large/372912170.jpg?AWSAccessKeyId=AKIAJF3XCCKACR3QDMOA&Expires=1313403366&Signature=rye%2FtRxO%2FP6B9LsBZAAVuqfwqUM%3D
Nog even een picca, hij doet het overigens nog perfect.

[ Voor 34% gewijzigd door qwertyuio op 15-08-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:15
qwertyuio schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 12:00:
[afbeelding]
Nog even een picca, hij doet het overigens nog perfect.
Das ook niet een klein beetje kapot..... Lijkt het nou zou of heeft je telefoon ook redelijk wat val schade aan de behuizing rond om het glas? Het lijkt iig alsof de lak er op diverse plaatsen van af is.

Ik vraag me af als HTC dit toestel überhaupt wil repareren. Jij zegt dat het toestel nog goed werkt, maar het lijkt igg als hij heel hard is gevallen, misschien heeft het toestel ook wel interne schade. Alleen deze vraag is voor HTC al voldoende om te zeggen dat ze het niet doen (ze kunnen immers geen garantie meer garanderen).

ps. bied je eigen WA verzekering geen soelaas?

[ Voor 25% gewijzigd door Bullet NL op 15-08-2011 12:09 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xurk

Xurk

Burnside

Doe eens niet, straks krijg ik nachtmerries :o Ik heb al 2x gedroomd dat het scherm van mijn Sensation ook ongeveer zo gebarsten was!

Maar even serieus: echt heel rot voor je. Hopelijk kom je er nog uit met de verzekering / HTC.

Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-06 20:36
Gisteravond had ik iets heel raars: De sms beltoon klonk (maar die klonk ook wel heel vaag), maar er was nergens een sms te zien en het LED lampje knipperde ook. Terwijl ik door mijn inbox ging om te zoeken, kreeg ik opeens een pop-up met daarin het bericht. LED bleef maar knipperen. Uiteindelijk maar even een fast reboot gedaan en probleem was opgelost. Het smsje stond nu ook in mijn inbox... vreemde bug :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

@qwertyuio
Foto doet het niet (meer)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Ok, ik heb nu iets raars. Ik weet niet of ik het zelf heb verneukt door de batterij verkeerd te calibreren, of dat het ergens anders vandaan komt, maar mijn telefoon valt nu gewoon af en toe random uit.

Als je batterij kalibreert, dan moet je tot 100% laden, en dan je battery stats wipen. Daarna je telefoon leeg laten lopen. Maar was mij nou niet duidelijk is, mag je tijdens dat leeglopen je telefoon gebruiken? Of met je echt helemaal wachten tot dat die helemaal leeg is?

Ik heb hem namelijk 1x helemaal verkeerd gekalibreert, namelijk battery stats wipen toen de batterij nog maar 4% had (ik dacht toen dat die zo leeg mogelijk moest zijn :') ), en daarna opladen. Maar sindsdien valt die spontaan uit, en heb nu al een keer opnieuw de battery stats gewiped (en dit keer wel op 100% batterij).

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Dahlhaus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-06 19:53
Xurk schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 11:44:

Sinds gisterenmiddag heb ik opeens op mysterieuze wijze een paar witte puntjes op de achterkant van mijn Sensation, in de buurt van het "htc" logo; dus de plek waarop de telefoon ligt als je 'm bijvoorbeeld op tafel legt. Ik heb geen idee hoe ze erop komen en met krabben en (met een natte vinger) wrijven komt het er niet af. Dus ik heb het idee dat het puntjes zijn waar verf afgebladerd is, maar ik vind het wel erg vreemd.
Dat viel mij ook op, na een dag of twee. Dacht eerst aan een kras, maar dat is het niet. Lijkt of de coating op die plek iets te dun is aangebracht waardoor het witte plastic/grondverf o.i.d. er doorheen schijnt. Naast licht kraken en de nodige software issues weer een reden om te denken dat dit model met te grote haast op de markt is gegooid. Hoewel ik best tevreden ben zal ik volgende keer toch niet meer blind voor een HTC kiezen, dat hebben ze nu wel voor elkaar.

Martino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
Sh4wn schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:08:
Ok, ik heb nu iets raars. Ik weet niet of ik het zelf heb verneukt door de batterij verkeerd te calibreren, of dat het ergens anders vandaan komt, maar mijn telefoon valt nu gewoon af en toe random uit.

Als je batterij kalibreert, dan moet je tot 100% laden, en dan je battery stats wipen. Daarna je telefoon leeg laten lopen. Maar was mij nou niet duidelijk is, mag je tijdens dat leeglopen je telefoon gebruiken? Of met je echt helemaal wachten tot dat die helemaal leeg is?

Ik heb hem namelijk 1x helemaal verkeerd gekalibreert, namelijk battery stats wipen toen de batterij nog maar 4% had (ik dacht toen dat die zo leeg mogelijk moest zijn :') ), en daarna opladen. Maar sindsdien valt die spontaan uit, en heb nu al een keer opnieuw de battery stats gewiped (en dit keer wel op 100% batterij).

Iemand enig idee?
Een verkeerde calibratie kan voor zover ik weet niet zorgen voor uitvallen van de telefoon.

Overigens, als je de batterij leeg probeert te krijgen voor een calibratie kun je de telefoon het beste 'normaal' gebruiken zoals jij dat persoonlijk doet, een calibratie is niet voor niets specifiek voor jouw telefoon, batterij en gebruikspatroon. Niet heel de dag gamen dus, maar ook niet stil laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-06 18:55
Bullet NL schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 12:06:
[...]

Das ook niet een klein beetje kapot..... Lijkt het nou zou of heeft je telefoon ook redelijk wat val schade aan de behuizing rond om het glas? Het lijkt iig alsof de lak er op diverse plaatsen van af is.

Ik vraag me af als HTC dit toestel überhaupt wil repareren. Jij zegt dat het toestel nog goed werkt, maar het lijkt igg als hij heel hard is gevallen, misschien heeft het toestel ook wel interne schade. Alleen deze vraag is voor HTC al voldoende om te zeggen dat ze het niet doen (ze kunnen immers geen garantie meer garanderen).

ps. bied je eigen WA verzekering geen soelaas?
Ik kan helaas de foto niet zien maar mijn glas was ook helemaal gebarsten en HTC heeft hem nu net opgehaald. MIjn telefoon deed het ook nog perfect, dus verwacht dat ze hem wel repareren. Volgens mij is het gewoon bij dit glas dat als ie eenmaal barst hij dan ook ver doorbarst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
Die buitenkant van de Sensation is wel echt extreem krasgevoelig zeg. Ik heb er nu ineens weer twee putjes en een kras bij. Beetje jammer wel. Het glas heeft gelukkig nog niets.

Hopelijk zijn die behuizingen binnenkort ergens tegen een fatsoenlijke prijs te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dain Bramage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 10:28
Sinds mijn Sensation terug is van reparatie (scherm vervangen ivm stof + nieuwe achterkant) trilt deze 9 van de 10 keer niet. Als deze trilt dan is dat een stuk "zachter" dan voor de reparatie (ipv "brom", een "hol"geluid).
Dacht eerst aan een verkeerde instellingen maar die staan allemaal goed.

Heeft iemand een idee? Heb geen zin om mijn Sensation weer 2 weken te missen als er een makkelijke oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402288

doltishDuke schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:23:
Die buitenkant van de Sensation is wel echt extreem krasgevoelig zeg. Ik heb er nu ineens weer twee putjes en een kras bij. Beetje jammer wel. Het glas heeft gelukkig nog niets.

Hopelijk zijn die behuizingen binnenkort ergens tegen een fatsoenlijke prijs te scoren.
Wat doe jij precies allemaal met je telefoon? Ik heb nog geen enkele kras of deuk in de behuizing zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
Anoniem: 402288 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:51:
[...]

Wat doe jij precies allemaal met je telefoon? Ik heb nog geen enkele kras of deuk in de behuizing zitten...
Dat vraag ik me ook wel af ja. Hij is één keer plat op het scherm op een stenen vloer gedonderd en daar heeft hij niets aan over gehouden. Waar nu dus al die putjes vandaan komen is mij niet duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Xurk schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 11:44:
Het is me eindelijk gelukt om het geluid van de weerwidget écht definitief uit te zetten. Het bleek dat als je het weer ook nog eens als "Live Background" instelt, daar wéér een checkbox zit (na doorklikken op Settings) voor het afspelen van geluid. Die stond nog aangevinkt, dus dat heb ik uitgezet en heb nu al bijna een week geen geluid meer wanneer het type weer verandert (eigenlijk logisch, aangezien de achtergrond dan ook meeveranderde en dan het geluid altijd af werd gespeeld).
Waar kun je nu precies dat geluid van de live achtergrond uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
D_Hermse schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 13:58:
[Flupje_01 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 11:51:
Ik heb af en toe dat het lijkt alsof sense ermee op houdt en weer moet worden gestart, dan krijg ik bijvoorbeeld als ik internet afsluit een wit scherm met HTC te zien, en dan achtergrond met ronddraaiend dingetje, en even later weer m'n homescreen met alles. Ik kan wel statusbalk naar beneden schuiven en dingen starten vanuit daar, maar niet naar homescreen gaan.]

Ik heb hier ook last van..
Hebben meer mensen hier last van of er misschien een oplossing voor?
Heb hier ook last van gehad. Nadat ik een cpu-monitor verwijderde was het over. Ik kreeg dat witte scherm en het laden van de Sense laag na afsluiten van meerdere apps, niet enkel na afsluiten internet.

Edit:
WTF???? Na het typen van dit bericht vertoond de telefoon opeens het kuurtje weer (2x achter elkaar), terwijl het al een paar dagen weg was....

[ Voor 8% gewijzigd door ralph075 op 15-08-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frazzy
  • Laatst online: 14-05 15:01
Ik heb de sensation nu een week of twee. Ik kom van een HTC HD2 en het was heel erg schrikken hoe traag de sensation was. Dit heb ik 24 uur aangekeken en toen meteen een custom rom geflasht. Nu is mijn Sense 3.0 rom voor me gevoel heel dicht genaderd tot de CM7 rom die ik op mijn HD2 draaide.

Ik kan niet wachten tot CM uitkomt op de Sensation. Ik pak iig nu nog net zo vaak de HD2 mee als de Sensation...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xurk

Xurk

Burnside

bartbh schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:00:
[...]
Waar kun je nu precies dat geluid van de live achtergrond uitzetten?
In ieder geval als je bij het menu (die met een soort van carrousel) van de beschikbare live backgrounds bent, kun je "Preview" kiezen en daarna heb je twee knoppen: "Apply" en "Settings". Als je bij de live background genaamd "Weather" op de tweede hiervan drukt, heb je twee opties die je in kunt stellen, namelijk de stad die je wilt zien en een vinkje voor geluid aan/uit.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eschwin1234
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Hmmmm, sinds de update van mijn sensation crashed sense steeds bij openen en dan afsluiten van een willekeurige app.

Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57
@Eschwin1234 Heb ik ook, zie een paar pagina's terug. Maar ik heb nu het idee dat het ligt aan de update van Paradise Island van afgelopen vrijdag, misschien dat je dat spel ook speelt en hebt geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Edit: laat maar, spuit 11

[ Voor 97% gewijzigd door ralph075 op 15-08-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Xurk schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:30:
[...]

In ieder geval als je bij het menu (die met een soort van carrousel) van de beschikbare live backgrounds bent, kun je "Preview" kiezen en daarna heb je twee knoppen: "Apply" en "Settings". Als je bij de live background genaamd "Weather" op de tweede hiervan drukt, heb je twee opties die je in kunt stellen, namelijk de stad die je wilt zien en een vinkje voor geluid aan/uit.

Succes!
Aaaaaah, dank u! Daar had ik 'm echt nooit gevonden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eschwin1234
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
LameDog schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:34:
@Eschwin1234 Heb ik ook, zie een paar pagina's terug. Maar ik heb nu het idee dat het ligt aan de update van Paradise Island van afgelopen vrijdag, misschien dat je dat spel ook speelt en hebt geupdate?
Oke, ik heb het spel zelf niet. Maar wel andere, zal ff kijken. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 06:15
HTC heeft vandaag de Sensation ROM unlock tool vrij gegeven, http://www.engadget.com/2...ive-sensation-prepares-fo

Nu is het mogelijk om volledige toegang tot je Sensation te krijgen zonder gebruik te maken van de XDA methode.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
Bullet NL schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 18:46:
HTC heeft vandaag de Sensation ROM unlock tool vrij gegeven, http://www.engadget.com/2...ive-sensation-prepares-fo

Nu is het mogelijk om volledige toegang tot je Sensation te krijgen zonder gebruik te maken van de XDA methode.
En zonder garantie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 09:57
Dat heeft HTC nooit gezegd. Er werd telkens gesproken over ".. you might lose part of your warranty". Dat schoot alleen al bij veel mensen in het verkeerde keelgat.

Mijn sensation is ook geunlockt via de andere methode.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
Klopt, maar waarom risico nemen

Daarnaast is de methode van XDA een heel stuk eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:08

The_Worst

Unox

Zodra je wil beginnen met het unlocken:
To prevent unauthorized access to your data, unlocking the bootloader will delete all personal data from your device including applications, text messages and personalized settings.
Daarna:
I acknowledge that, if my device requires repairs, HTC may charge for additional costs due to the unlocked bootloader.

[ Voor 23% gewijzigd door The_Worst op 15-08-2011 20:19 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419011

Sinds update Android, werkt de functie Meer ruimte maken (SD- en telefoongeheugen) niet meer. Geeft melding: Kan geen activiteit vinden voor deze handeling. Bekende probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
  • Laatst online: 27-11-2023
Anoniem: 419011 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 20:28:
Sinds update Android, werkt de functie Meer ruimte maken (SD- en telefoongeheugen) niet meer. Geeft melding: Kan geen activiteit vinden voor deze handeling. Bekende probleem?
Ja was mij ook al opgevallen.

9000-serie LCD-TV 42 inch 1080p Full HD digitale TV 42PFL9664H/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevdeertwegh
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-04 11:57
LameDog schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:08:
Ik heb gisteren de update op de telefoon gezet en sindsdien doet ie raar. Als ik een applicatie sluit, ofwel door op de terugpijl te drukken of op de homeknop lijkt het wel alsof sense iedere keer moet herstarten. Soms krijg ik eerst het witte scherm met HTC logo, soms mn achtergrond met een venstertje 'laden...'. De klok staat dan even op 12-uurstijd ingesteld. En deze dingen wisselen elkaar een aantal keer af totdat de telefoon weer 'normaal is'.
Een keer bleef ie in een loop hangen met de hiervoor genoemde dingen achter elkaar en heb ik de telefoon moeten herstarten.
Meer mensen met dit probleem?
Ik heb exact hetzelfde probleem. De telefoon is praktisch onbruikbaar geworden en ik irriteer me nu mateloos aan het toestel. Ik heb geen idee wat ik er aan kan doen, ik heb HTC hier vanmorgen al over gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
Heeft iemand anders ook wel eens last van een 'stroef' touchscreen? Het scherm van de Sensation reageert weliswaar op de lichtste aanrakingen maar soms wordt het bedienen moeilijk gemaakt doordat het scherm zijn gladheid kwijt is. Ik heb het idee dat dit gebeurt wanneer het scherm vrij is gemaakt van vingerafdrukken. Volgens mij hebben meerdere apparaten met touchscreen hier last van. Iemand tips? Werkt een goede screenprotector hiertegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32925

I-Heine-I schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 20:57:
Heeft iemand anders ook wel eens last van een 'stroef' touchscreen? Het scherm van de Sensation reageert weliswaar op de lichtste aanrakingen maar soms wordt het bedienen moeilijk gemaakt doordat het scherm zijn gladheid kwijt is. Ik heb het idee dat dit gebeurt wanneer het scherm vrij is gemaakt van vingerafdrukken. Volgens mij hebben meerdere apparaten met touchscreen hier last van. Iemand tips? Werkt een goede screenprotector hiertegen?
Ik heb het regelmatig als ik ietwat vochtige handen heb (of niet goed afgedroogd, of bezwete vingers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-05 21:59
Lang getwijfeld tussen samsung galaxy s2 en de htc sensation . Sense 3.0 en de bouw kwaliteit heeft de doorslag gegeven dat ik voor de sensation heb gekozen. Donderdagnacht besteld en zaterdag binnen gekregen. Tot nu toe zeer tevreden. Ik schrok alleen hoeveel geheugen standaard al verbruikt wordt. Van de 558 MB is standaard 440MB in gebruikt. Ik hou dus maar 118MB over. Tot nu toe geen performance problemen maar ik heb het gevoel als ik meer applicaties ga gebruiken dat dit wel eens een issue kan worden. Graag ontvang ik tips hoe ik meer geheugen vrij kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellever
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-03 13:41
Ik heb mijn HTC Sensation nu ~3 weken en ben er dik tevreden mee. Ik kwam van een HTC Desire HD af die ik ook al goed vond. Ik heb echt even zitten twijfelen of ik wel de Sensation moest nemen ipv de DHD houden. Ik ben uiteindelijk toch overgegaan zonder spijt.

Het probleem van LameDog is mij ook bekend maar is mij maar 2-3 keren overkomen. Vandaag heb ik de laatste update geïnstalleerd en heb het idee dat het toestel sneller reageert. Het switchen van home screens gaat een stuk vloeiender en ook de hoeveelheid RAM dat vrij is is toegenomen sinds de update. Met de accuduur ben ik zeker blij :). Deze was bij de DHD toch echt ondermaats maar bij de Sensation red ik er toch wel 2 dagen mee waar de DHD het einde van de dag af en toe niet haalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 19:40

Shunt

Boe

klopping schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 21:17:
Lang getwijfeld tussen samsung galaxy s2 en de htc sensation . Sense 3.0 en de bouw kwaliteit heeft de doorslag gegeven dat ik voor de sensation heb gekozen. Donderdagnacht besteld en zaterdag binnen gekregen. Tot nu toe zeer tevreden. Ik schrok alleen hoeveel geheugen standaard al verbruikt wordt. Van de 558 MB is standaard 440MB in gebruikt. Ik hou dus maar 118MB over. Tot nu toe geen performance problemen maar ik heb het gevoel als ik meer applicaties ga gebruiken dat dit wel eens een issue kan worden. Graag ontvang ik tips hoe ik meer geheugen vrij kan spelen.
Niet nodig ga niet onnodig geheugen vrij proberen te maken. Meestal handelt android dit mooi voor je af. Heb tot nu alleen bij slechte programmatuur problemen met geheugen gehad en dat was meer dat het geheugen vol liep en niet meer leeg kwam als iets anders.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuio
paulklooster schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:10:
[...]

Ik kan helaas de foto niet zien maar mijn glas was ook helemaal gebarsten en HTC heeft hem nu net opgehaald. MIjn telefoon deed het ook nog perfect, dus verwacht dat ze hem wel repareren. Volgens mij is het gewoon bij dit glas dat als ie eenmaal barst hij dan ook ver doorbarst
En hoeveel gaat dat kosten als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
klopping schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 21:17:
Nog maar een keer dan, Android is gebaseerd op Linux. Daar wil je juist je RAM zo vol mogelijk hebben omdat het allemaal preloaded stuff is. Het kan wel leger hoor, als jij graag langer wacht tot je apps geladen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

vraagje, zouden jullie het toestel terug sturen bij het volgende:

Wanneer de telefoon is opgeladen (maakt niet uit, een uur of heel de nacht) blijft het led lampje branden.
Of te wel, hij denkt dat hij nog aan het opladen is terwijl hij niet is aangesloten.

Ik heb net een boardswap gehad (tel. kon niet meer opladen)...

Er valt toch weinig te vervangen behalve een nieuw toestel?

[ Voor 7% gewijzigd door donvalentino op 16-08-2011 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XENTiC
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
Sinds de nieuwe Sensation update komen Whatsapp berichten pas aan nadat ik iets heb verstuurd en pusht Gmail ook geen mail meer lijkt het.

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHoltman
  • Laatst online: 10-05-2022
RunaR schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 19:48:
[...]
Dat heeft HTC nooit gezegd. Er werd telkens gesproken over ".. you might lose part of your warranty".
Op de website HTCdev staat het volgende:
"Unlocking your device may void all or parts of your warranty."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHoltman
Nu het mogelijk is om de bootloader te ontgrendelen wil ik daar wel even mee experimenteren maar is het ook mogelijk (en zo ja, hoe?) om de originele ROM op te slaan zodat je altijd weer terug kunt gaan naar de originele situatie? Ik neem aan dat "terug naar fabrieksinstellingen nl. niet weer werkt dan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:21

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

HHoltman schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:11:
Nu het mogelijk is om de bootloader te ontgrendelen wil ik daar wel even mee experimenteren maar is het ook mogelijk (en zo ja, hoe?) om de originele ROM op te slaan zodat je altijd weer terug kunt gaan naar de originele situatie? Ik neem aan dat "terug naar fabrieksinstellingen nl. niet weer werkt dan".
Je zit in het verkeerde topic, je moet in het [HTC Sensation] Rooten en Custom ROM's zijn ;)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHoltman
Excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:59
doltishDuke schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 20:00:
Het probleem van de batterij is dat wat jij 'heavy use' noemt, voor mij wel eens 'light use' zou kunnen zijn. Voor een goede vergelijking zou je een app moeten hebben die dagelijks gebruik nabootst. Standby staan, maar ook browsen, wat gamen en bellen. Anders kun je nooit een goede vergelijking trekken.

Er zijn inderdaad een aantal dingen die je uit kunt zetten. Met name auto sync scheelt veel, maar uitzetten is voor sommige mensen wel bijzonder irritant. Nog een die veel mensen niet weten is Settings > Sound > Pocket mode uitzetten. Die houdt in de gaten of de telefoon in een broekzak zit aan de hand van beweging. Niet leuk voor de batterij. Ook kun je in het Phone scherm *#*#4636#*#* invullen en dan onder Phone information 'WCDMA Preferred' veranderen naar 'GSM auto PRL'. De telefoon scant dan minder agressief voor nieuwe mobiele netwerken.
Heb de instelling gewijzigd, nu maar hopen op betere batterij verbruik ;)

Zijn er nog andere tips om je batterij verbruik te verbeteren?
En wat is beter voor je batterij:

- Email: push of pull?
Ik gebruik nu K9 en haal om het uur (pull) mijn emails op.

- Scherm helderheid, automatisch of 1 vaste stand

Ik vraag dit omdat er de een 'A' zegt en de andere 'B' op diverse forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

ChiMan schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:32:
[...]

Heb de instelling gewijzigd, nu maar hopen op betere batterij verbruik ;)

Zijn er nog andere tips om je batterij verbruik te verbeteren?
En wat is beter voor je batterij:

- Email: push of pull?
Ik gebruik nu K9 en haal om het uur (pull) mijn emails op.

- Scherm helderheid, automatisch of 1 vaste stand

Ik vraag dit omdat er de een 'A' zegt en de andere 'B' op diverse forums.
Voor mail, natuurlijk push, pull kost vaak veel batterij omdat het dan in 1x veel moet ophalen, en soms doet die dat dan ook wanneer het niet nodig is. Dan is het beter dat je telefoon af en toe een seintje krijgt met de nieuwe mail.

Zelf heb ik schermhelderheid op automatisch, gewoon omdat het veel fijner is. Natuurlijk kan je hem vast op een hele lage helderheid zetten, dat zal zeker batterij schelem, maar of het fijn is, is een 2e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
qwertyuio schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 21:42:
[...]

En hoeveel gaat dat kosten als ik vragen mag?
Ze hebben het nog niet laten weten, ik wacht nog op de prijsopgave. Helaas moet ik uitgaan van ongeveer 200 euro. Hier in Nijmegen kun je het trouwens laten repareren voor 80 euro, maar dan vervalt je garantie. Aangezien er nogal wat dingen mankeren aan deze telefoon wil graag de garantie nog behouden.

Ik laat het weten als ze een prijsopgave hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

paulklooster schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:04:
[...]

Ze hebben het nog niet laten weten, ik wacht nog op de prijsopgave. Helaas moet ik uitgaan van ongeveer 200 euro. Hier in Nijmegen kun je het trouwens laten repareren voor 80 euro, maar dan vervalt je garantie. Aangezien er nogal wat dingen mankeren aan deze telefoon wil graag de garantie nog behouden.

Ik laat het weten als ze een prijsopgave hebben!
Heb je het toestel niet verzekerd? Anders dekt dit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
donvalentino schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:40:
[...]

Heb je het toestel niet verzekerd? Anders dekt dit toch?
Nee, niet verzekerd. Het is dus echt huilen met de pet op. De val die hij maakte was niet eens hoog, hij viel op een zwakke plek. Waarom heeft de sensation dan ook geen kin!

Edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Top tip! :*)
Mijn Sensation lijkt te vliegen na het toepassen van deze tweak.
Thanx! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

weid1374 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:24:
[...]

Thanx! _/-\o_
Kan iemand makkelijk uitleggen wat dit verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-06 12:21

daaan

Brandweer Zoutkamp

Even de HTC Support chat geprobeerd, met de vraag of die ontzettend irritante vertaalbug niet op te lossen is (moet -> Moët, jou -> Jou, tot -> TOT)
Gelieve even te wachten terwijl wij een agent vinden om u te helpen.
U bent nu in verbinding met Dries.
Dries: Hallo Daan, bedankt om contact op te nemen met de klantenondersteuning van HTC. Momenteel ben ik even uw vraag aan het nalezen.
daaan: Ok
Dries: Welk toestel heeft u precies?
daaan: De Sensation
Dries: Welke taal van woordenboek heeft u ingesteld voor de autocorrectie?
daaan: Alleen Nederlands
Dries: Het is niet mogelijk het woordenboek aan te passen en dus ook niet om dit te voorkomen tenzij dat u autocorrect uitschakeld.
daaan: Oh, dat schiet ook niet echt op
daaan: Wat is 'Moët' nou voor woord :)

Dries: Dat begrijp ik.
daaan: prima, dank je.
Quietly brillant.. Jaja.

One's never alone with a rubber duck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Dat lost zich automatisch op? :?

Gewoon één of twee keer het woord zelf kiezen in plaats van op spatie te drukken en de volgende keer moët de autocorrectie het andere woord prefereren. Werkt hier goed na een paar keer corrigeren.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
The_Worst schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:36:
Gewoon één of twee keer het woord zelf kiezen in plaats van op spatie te drukken en de volgende keer moët de autocorrectie het andere woord prefereren.
Werkt hier goed na een paar keer corrigeren.
Right >:) _/-\o_

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan

daaan

Brandweer Zoutkamp

Gewoon één of twee keer het woord zelf kiezen in plaats van op spatie te drukken en de volgende keer moët de autocorrectie het andere woord prefereren. Werkt hier goed na een paar keer corrigeren.
Ben al tijden bezig geweest met het typen van 'Moet moet moet moet moet moet moet moet'. Op den duur lijkt het te werken, tot ik een ander tekstveld selecteer, dan is het weer 'Moët'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xurk

Xurk

Burnside

Grappigste post die ik vandaag heb gelezen _/-\o_

Het is helaas een triest verhaal inderdaad, waarin TOT, Jou en nog wat andere woorden ook grote rollen vertolken ;) En het klopt dat als je het in één vak een keer of twee zelf aanklikt, het onthouden wordt. Tótdat je inderdaad naar een ander vak gaat om te typen. Na een jaar op de Desire iedere keer "tot" aanklikken, werd het nog altijd 'gecorrigeerd' naar "TOT".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411339

Ik heb een HTC Sensation genomen en hopelijk komt hij morgen binnen. Topic is erg groot en ik lees wat van last naar begin. Zijn er wat 'must do' die ik zeker moet doen bij mijn nwe HTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Xurk schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:08:
[...]

Grappigste post die ik vandaag heb gelezen _/-\o_

Het is helaas een triest verhaal inderdaad, waarin TOT, Jou en nog wat andere woorden ook grote rollen vertolken ;) En het klopt dat als je het in één vak een keer of twee zelf aanklikt, het onthouden wordt. Tótdat je inderdaad naar een ander vak gaat om te typen. Na een jaar op de Desire iedere keer "tot" aanklikken, werd het nog altijd 'gecorrigeerd' naar "TOT".
En ga ook geen bestaande woorden met accenten toevoegen aan het woordenboek. Één keer "móet" toevoegen betekent dat je voor altijd handmatig de goede mag selecteren :P

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

offtopic:
Ik hoop dat jullie snappen dat ik dit gewoon met de pc getypt heb. ;)

Ik heb het met diverse tekstvelden geprobeerd, in dezelfde programma's en diverse andere en het werkt bij mij zo ver ik weet gewoon naar behoren.

[ Voor 73% gewijzigd door The_Worst op 16-08-2011 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
The_Worst schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:06:
[...]

offtopic:
Ik hoop dat jullie snappen dat ik dit gewoon met de pc getypt heb. ;)
[offtopic]Draai je daar ook Android op ? :P
No, seriously, ik twijfelde al, maar vond het verdacht dat er geen Moët (met hoofdletter) stond. 8)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:01
[...]

Thanx! _/-\o_
Hoe schakel je de radio uit? Ik heb vliegtuig mode aan en uitgezet. Is dit het zelfde? Al gevonden, in het zelfde menu.

[ Voor 5% gewijzigd door Monda op 16-08-2011 19:29 ]

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[...]

Thanx! _/-\o_
Ik merk hier anders helemaal geen verschil :P Verbinding lijkt net zo traag :P Alleen met WiFi is hij echt snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Volgens Vodafone op twitter komt de update voor de Sensation deze week voor Vodafone branded toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 417260

Hebben jullie genoeg aan het RAM van de sensation? Dus zijn jullie ooit tot het punt gekomen dat het vol zat, en zo ja: wat had je dan allemaal aan staan?

Ik kan namelijk niet kiezen tussen de sensation en evo 3d, het geheugen van de evo is mooi....maar is het nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
Anoniem: 417260 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:10:
Hebben jullie genoeg aan het RAM van de sensation? Dus zijn jullie ooit tot het punt gekomen dat het vol zat, en zo ja: wat had je dan allemaal aan staan?

Ik kan namelijk niet kiezen tussen de sensation en evo 3d, het geheugen van de evo is mooi....maar is het nodig?
Ik zou de evo 3d absoluut niet voor het geheugen nemen. Ik zou hem persoonlijk wel prefereren boven de sensation omdat ik denk dat de bouwkwaliteit van de Sensation niet fantastisch is (waarschijnlijk is ie iets te snel uitgebracht ivm Galaxy SII) Vooral het kraken en de veel te grootste signal drop bij de death grip vind ik toch wel erg belangrijke minpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Geen last van kraken noch van signal drop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
Joster schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:12:
Geen last van kraken noch van signal drop.
signal verlies bij WiFi. Je moet maar eens verbinding maken en dan je hand op de bovenkant leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vriezer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-07-2024
Anoniem: 417260 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:10:

http://geekfor.me/faq/you-shouldnt-be-using-a-task-killer-with-android/

wellicht een idee om dit aan de ts toe te voegen? (ook al is het een algemeene android/linux eigenschap)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257088

paulklooster schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:25:
[...]

signal verlies bij WiFi. Je moet maar eens verbinding maken en dan je hand op de bovenkant leggen.
klopt, dit heb je inderdaad heel erg als je wifi op de zuinige stand staat, vooral als je zit te internetten in landscape gebeurt dit, en laat dat nou net de lekkerste manier zijn om je webpagina's te lezen!

Maar als bij de geavanceerde wifi instellingen "beste Wi-Fi prestaties" staat aangevinkt valt dit bij mij echter reuze mee en het verschil in stroomverbruik vind ik zeer te verwaarlozen.

Deze instelling gebruik ik altijd al, ook toen ik nog bij htc windows mobile toestellen gebruikte. De maximum afstand vanaf de modem wordt groter en zonder vind ik dat het wifi gebeuren gewoon nog wel eens stopt als het niet aangevinkt staat. (alhoewel het bij dit toestel al beduidend minder is dan bij de desire hd die ik had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHoltman
Weet iemand of de HTC Sensation ook compatible is met de Ultimate Ears 500vi. Deze headset heeft een 3.5mm aansluiting en ingebouwde microfoon, wordt dit laatste ondersteund door Android/HTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan

daaan

Brandweer Zoutkamp

daaan schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:47:
[...]

Ben al tijden bezig geweest met het typen van 'Moet moet moet moet moet moet moet moet'. Op den duur lijkt het te werken, tot ik een ander tekstveld selecteer, dan is het weer 'Moët'.
Gister nog even aan het spelen geweest met dit Moët probleem. Ik heb dus moet, tot en jou toegevoegd aan mijn persoonlijke woordenboek. Dit heeft er voor gezorgd dat de verkeerde suggesties voor Moët en Jou zijn opgelost. Alleen TOT is nu nog dwars.

- edit-
Sterker nog, ik heb het persoonlijk woordenboek geback-upt, en de vervelende woorden vooraan in de lijst gezet. Geen idee of het wat doet, maar nu doen ze het allemaal goed :D. Jou deed nog even dwars maar na 1x corrigeren doet hij het nu ook overal.

*O*

[ Voor 18% gewijzigd door daaan op 17-08-2011 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xurk

Xurk

Burnside

Dat is wel de moeite waard om uit te proberen! Zojuist ook even 'jou', 'moet' en 'tot' toegevoegd. Ik zie niet hoe je ze vooraan kan zetten echter, want die lijst is op alfabetische volgorde? Net even meteen in een paar verschillende tekstvakken uitgeprobeerd (na eerst een keer alle woorden handmatig te selecteren) en 1x ging het vervolgens goed met 'jou' en 'moet', maar ook een keer niet :P Dus ik kijk het even aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257088

@daaan,

tnx!! goeie!

als ik echter Moet (met hoofdletter dus) aan het begin van de zin zet (ook na het invoeren van een extra "Moet" in het persoonlijke woordenboek) blijft hij klooien. Blijft bij mij verder ook nog een beetje wisselend in resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baberuth
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-05 19:30
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:26:
Volgens Vodafone op twitter komt de update voor de Sensation deze week voor Vodafone branded toestellen.
Deze week is voor mij vandaag ^^ Kreeg net melding dat er een update beschikbaar is. En ja, VF branded toestel :) Ben benieuwd of er verschil te merken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-06 10:12
Vriezer schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 00:04:
[...]

http://geekfor.me/faq/you-shouldnt-be-using-a-task-killer-with-android/

wellicht een idee om dit aan de ts toe te voegen? (ook al is het een algemeene android/linux eigenschap)
Toegevoegd in de FAQ.

En deze toegevoegd bij nieuws: nieuws: HTC zet bootloader-unlocker online

Mooi moment voor een nieuw deeltje: HTC Sensation: Ervaringen & Discussie (Deel 5)

Daar dus verder.

Deze gaat slotje met tong gifslotje met tong gifslotje met tong gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrro
  • Laatst online: 25-11-2024
Baberuth schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:09:
[...]

Deze week is voor mij vandaag ^^ Kreeg net melding dat er een update beschikbaar is. En ja, VF branded toestel :) Ben benieuwd of er verschil te merken is.
Zijn ze lekker snel mee bij Vodafone! Hopen dat het zo blijft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuio
Net bij de Belcompany geweest. Om mijn telefoon te laten repareren (gebarsten scherm) kost het me 150 euro. Als ik het zelf doe kost het me 40 euro maar dan ben ik mijn garantie kwijt, dat controleert HTC doormiddel van de coating op de schroefjes.

Nu zei mijn moeder dat het misschien onder onze WA-verzekering zou kunnen vallen, dus daar ga ik straks over bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
qwertyuio schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:00:
Net bij de Belcompany geweest. Om mijn telefoon te laten repareren (gebarsten scherm) kost het me 150 euro. Als ik het zelf doe kost het me 40 euro maar dan ben ik mijn garantie kwijt, dat controleert HTC doormiddel van de coating op de schroefjes.

Nu zei mijn moeder dat het misschien onder onze WA-verzekering zou kunnen vallen, dus daar ga ik straks over bellen.
Je Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering geldt alleen voor dingen die jij kapot maakt bij anderen. Je kunt je WA verzekering helaas niet voor jezelf gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

daaan schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 08:37:
[...]

Gister nog even aan het spelen geweest met dit Moët probleem. Ik heb dus moet, tot en jou toegevoegd aan mijn persoonlijke woordenboek. Dit heeft er voor gezorgd dat de verkeerde suggesties voor Moët en Jou zijn opgelost. Alleen TOT is nu nog dwars.
Dit lijkt me een mooie om op te nemen in de FP. Er zijn meer mensen met dit probleem en als deze oplossing werkt is het een irritatie minder. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan

daaan

Brandweer Zoutkamp

Xurk schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:08:
Dat is wel de moeite waard om uit te proberen! Zojuist ook even 'jou', 'moet' en 'tot' toegevoegd. Ik zie niet hoe je ze vooraan kan zetten echter, want die lijst is op alfabetische volgorde? Net even meteen in een paar verschillende tekstvakken uitgeprobeerd (na eerst een keer alle woorden handmatig te selecteren) en 1x ging het vervolgens goed met 'jou' en 'moet', maar ook een keer niet :P Dus ik kijk het even aan!
Ik heb het persoonlijke woordenboek eerst 'geback-upt' naar de geheugenkaart, dan kun je hem gewoon aanpassen met een teksteditor. Daarna dus weer importeren.
Anoniem: 257088 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:53:
@daaan,

tnx!! goeie!

als ik echter Moet (met hoofdletter dus) aan het begin van de zin zet (ook na het invoeren van een extra "Moet" in het persoonlijke woordenboek) blijft hij klooien. Blijft bij mij verder ook nog een beetje wisselend in resultaat.
Bij mij gaat het nu zonder uitzondering goed, ik heb wel bij elk woord eerst expliciet gekozen voor de goede vertaling, ook al gaf hij dat al als eerste hint. misschien is dat wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xurk

Xurk

Burnside

daaan schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:15:
[...]
Ik heb het persoonlijke woordenboek eerst 'geback-upt' naar de geheugenkaart, dan kun je hem gewoon aanpassen met een teksteditor. Daarna dus weer importeren.
Waar vind je het back-up bestandje op je geheugenkaart? Ik heb net in ASTRO zitten bladeren, maar zie het nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
paulklooster schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:03:
[...]

Je Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering geldt alleen voor dingen die jij kapot maakt bij anderen. Je kunt je WA verzekering helaas niet voor jezelf gebruiken.
Of je moet de WA verzekering van je moeder pakken als die hem heeft laten vallen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Op mijn Vodafone branded toestel net de update geinstalleerd.
Android-versie 2.3.4
Softwarenummer 1.45.162.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan

daaan

Brandweer Zoutkamp

Xurk schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:18:
[...]

Waar vind je het back-up bestandje op je geheugenkaart? Ik heb net in ASTRO zitten bladeren, maar zie het nergens.
Ik vind hem hier (op PC via USB)

e:\.data\HTC_IME\UserDictionary

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over: Levertijden, Beschikbaarheid en abonnementen mogen hier:

HTC Sensation levertijden- en abonnemententopic.

Post over accessoires voor deze telefoon mogen hier

Alles over rooten en custom ROM's hoort in het [HTC Sensation] Rooten en Custom ROM's.