Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:04

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Mijn vorige HTC (Touch Pro 2) heb ik bijna twee jaar zonder screenprotector gewerkt. Er zitten natuurlijk wel wat krasjes op, maar gewoon normale gebruiksschade zeg maar.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-06-2024
Yukkie schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 21:18:
Ik krijg de mijne morgen. Ik zit alleen nog te twijfelen of ik een Screenprotector zal aanschaffen of een pouch/hoesje, of allebei. Tot nu toe doe ik het altijd met een screenprotector (mijn huidige en vorige telefoons). Maar zie steeds meer mensen zonder doen en met een pouch/hoesje. Wat is wijsheid in deze?
Niet nodig met gorilla glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pall66
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10-2024
Monda, ik heb als beveiliging Phone Locator Pro erop zitten, is niet gratis. Een erg goede tip. Als belangrijke tip wil ik wel meegeven dat je een patroon als beveiliging erop moet zetten, dat is volgens de maker van de applicatie de meest sterke beveiliging in Android. De telefoon kan zelfs niet gereset worden dus de dief heeft zo geen drol aan je telefoon. De telefoon dus bij diefstal alleen locken, NIET wipen. Bij wipen wordt de telefoon immers geleegd en kan de dief hem gewoon weer installeren. En dat gunnen we Ali/Achmed toch niet of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21
matvkeulen schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 21:20:
[...]

Niet nodig met gorilla glas.
Gorilla glas betekent niet dat je toestel krasvrij is. De kans dat je een krasje erop krijgt is (veel) minder groot dan gewone glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 23:45
pall66 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 21:21:
Monda, ik heb als beveiliging Phone Locator Pro erop zitten, is niet gratis. Een erg goede tip. Als belangrijke tip wil ik wel meegeven dat je een patroon als beveiliging erop moet zetten, dat is volgens de maker van de applicatie de meest sterke beveiliging in Android. De telefoon kan zelfs niet gereset worden dus de dief heeft zo geen drol aan je telefoon. De telefoon dus bij diefstal alleen locken, NIET wipen. Bij wipen wordt de telefoon immers geleegd en kan de dief hem gewoon weer installeren. En dat gunnen we Ali/Achmed toch niet of wel?
Haha nee daar heb je zeker gelijk in! (in mijn geval was het Ilias, maar geen bewijs).
Maar bij HTCSens.com kan je ook locken zag ik. Maar misschien kun je dan geen patroon als beveiliging gebruiken (heb eerlijk gezegd geen idee wat dit inhoudt).
Het vervelende is alleen dat ik nog steeds de volgende melding te zien krijg:
Apparaatzoeker is momenteel uitgeschakeld. Schakel deze functie weer in door naar de apparaat te gaan en kies Instellingen >> Locatie >> Apparaatzoeker.

Wat ik al heb gedaan:
- Locations geupdate
- HTC Sens en Hub gesynchroniseerd
- Apparaatzoeker uit en opnieuw aangezet
- Opnieuw opgestart

Iemand nog een idee?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 20:30
pall66 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 21:21:
wat dacht je van gewoon een nieuwe rom flashen? weg beveiliging
ok, nu nog niet mogelijk door de gelockte bootloader, maar beveiliging van de telefoons is alleen mogelijk als het al standaard in de rom zit, en je rom niet te wissen/updaten is.
Degene die een beetje kaas gegeten hebben van telefoons, snapt en weet dit tegenwoordig ook wel dat er allerlei anti-theft applicaties op (kunnen) draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt vaag dat bij sommige mensen die carrousel niet werkt. Ik hoef echt maar 1 keer snel te swipen over het scherm en hij komt al.

Ik lees ook nog veel dat mensen stof onder het scherm krijgen. Kan iemand die dit heeft misschien eens een foto ervan posten. Op het scherm heb ik weleens stof maar dit veeg ik er zo af. Ik heb niet echt het idee dat het zelfs maar tussen de rand gaat zitten bij mij, laat staan onder het scherm.

Nog een vraagje over htc sense. Als ik me aanmeld op de website kan ik me telefoon locken, beltoon over laten gaan etc. Maar in het scherm links staat dat de telefoon/site aan het synchroniseren is voor de locatie bepaling en dat dit tot 2 uur kan duren, maar dit blijft er gewoon altijd staan. Zelf na 6 uur ofzo...kan iemand misschien uitleggen hoe ik dit aan de praat krijg.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2011 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de update uitgevoerd. Scrollen door apps met lijsten gaat idd wat makkelijker en soepeler! Ik heb er nog weinig over gehoord maar de deathgrip problemen die ik heel erg had mbt WIFI in landscape zijn mooi verdwenen! Sinds m'n Vodafone sim erin zit heb ik wel elke dag zo'n drie maal dat het toestel uitvalt en de batterij krijgt de laatste dagen steeds een oplawaaier na zo'n uitval. Gewoon in één keer 30-40% van mn accu kwijt en de accuduur is ook flink minder. Maar even aanzien hoe dat zich de komende dagen gaat ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 07:50
caspertje19 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 23:06:
[...]

wat dacht je van gewoon een nieuwe rom flashen? weg beveiliging
ok, nu nog niet mogelijk door de gelockte bootloader, maar beveiliging van de telefoons is alleen mogelijk als het al standaard in de rom zit, en je rom niet te wissen/updaten is.
Degene die een beetje kaas gegeten hebben van telefoons, snapt en weet dit tegenwoordig ook wel dat er allerlei anti-theft applicaties op (kunnen) draaien
Het is gewoon mogelijk (met gelockte bootloader) om nieuwe roms te flashen, zolang het maar signed (HTC) roms zijn. Ik heb vorige mijn Sensation geflashed met de volledige 1.35.401.1 rom die ik van XDA gedownload heb (natuurlijk wel al mijn apps en settings terug moeten zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

He guys, sinds de update gaat mijn geluid ook harder wanneer ik muziek afspeel, is dit bij jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfie23
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-08 21:25
Een vraagje:

Ik heb op mijn begin scherm ingesteld dat ik een weer animatie wil. Dit ziet er heel mooi uit, maar elke keer als ik mijn telefoon unlock krijg ik een geluidje te horen passend bij het weer. Dit vind ik zeer irritant, hoe kan ik dit uitzetten? Want als ik via aanpas menu naar widgets ga, kan hij hem niet openen omdat me beginscherm vol staat.

Ook wil ik weten hoe ik nou bij de wifi instellingen kom dat ik de prestatie ervan kan verbeteren. Ik zoek me suf!

Alvast bedankt....

EDIT: punt 1 waarschijnlijk gevonden: Alle Programma's -> Weer -> Menu knop -> Instellingen -> Geluidseffecten uitvinken.

[ Voor 11% gewijzigd door rolfie23 op 08-07-2011 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Ik heb de Sensation nu 2 dagen, en ik ben er heel erg tevreden mee tot nu toe. Het enige nadeel is dat er nu al 2 minuscule stofjes onder het scherm zitten... erg vervelend... ik kijk het even aan, als het veel erger wordt dan doe ik toch even een belletje naar Hi of HTC...

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xurk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-04-2024

Xurk

Burnside

rolfie23 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 08:52:
Ook wil ik weten hoe ik nou bij de wifi instellingen kom dat ik de prestatie ervan kan verbeteren. Ik zoek me suf!
Via Instellingen naar de pagina gaan waar je alle beschikbare Wi-Fi netwerken onder elkaar kunt zien. Daar op je (hardware) menu-knop drukken en Geavanceerd kiezen. Daar zie je vervolgens een checkbox hiervoor :)

Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:11
Ik zie juist wat stof tussen de rand zitten. Kan het niet wegblaen; Maar stof onder het scherm heb ik na 3 weken nog steeds niet.

De carrousel heeft hier altijd goed gewerkt. 2 x snel swipen en het komt probleemloos tevoorschijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo de update er vannochtend ook op gezet. Tussen de homescreens switchen gaat nu toch echt een stuk soepeler. Ook als je alle apps opent en hierin naar boven of beneden scrollt gaat soepeler. Of de batterij langer meegaat weet ik nog niet, zou natuurlijk mooi zijn.
Bedoelen jullie met die carrousel dat de homescreens voorbij vliegen en (naar mijn idee) op een willekeurige homescreen weer stopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xurk

Xurk

Burnside

Ja, dat bedoelen we :) Dat het scherm helemaal uitzoomt en je kleine schermpjes ziet ronddraaien als een draaimolen (dat je de achtersten ook kunt zien). Bij mij bestaat het effect gewoonweg niet meer, ook al kan ik nu na de update volgens mij binnen 2 seconden alle zeven homescreens rondswipen (zó soepel gaat het!). Dus wat iemand anders hier opperde vond ik een goede: dat HTC misschien in de update voor de toestellen waar het niet goed werkte, het er helemaal uit heeft gehaald - wellicht tijdelijk.

Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm bij mij doet ie het soms en de ene kant wat beter dan de andere. Maar of ik t nu echt een toegevoegde waarde vindt. Het ziet er wel grappig uit maar dat is het ook...

Hoop dat de update mijn htc wat stabieler maakt en ik niet bijna elke dag de batterij eruit hoef te halen...
Tot nu toe nog niet hoeven doen, maar ja heb m ook pas vannochtend geupdate...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:05

The_Worst

Unox

ReCreator schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 08:54:
Ik heb de Sensation nu 2 dagen, en ik ben er heel erg tevreden mee tot nu toe. Het enige nadeel is dat er nu al 2 minuscule stofjes onder het scherm zitten... erg vervelend... ik kijk het even aan, als het veel erger wordt dan doe ik toch even een belletje naar Hi of HTC...
Ik zou snel zijn. Als je jouw telefoon binnen 8 dagen terugstuurt naar Hi kost het je niks en krijg je een nieuw toestel toegestuurd. Als je deze aanbiedt voor reparatie ben je deze langer kwijt en krijg je hetzelfde toestel weer terug. Nu is dat laatste niet zo erg maar bij Hi ben je de telefoon maximaal 10 dagen kwijt en bij HTC kan het 3,5 week duren.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:45
Xurk schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 10:36:
Ja, dat bedoelen we :) Dat het scherm helemaal uitzoomt en je kleine schermpjes ziet ronddraaien als een draaimolen (dat je de achtersten ook kunt zien). Bij mij bestaat het effect gewoonweg niet meer, ook al kan ik nu na de update volgens mij binnen 2 seconden alle zeven homescreens rondswipen (zó soepel gaat het!). Dus wat iemand anders hier opperde vond ik een goede: dat HTC misschien in de update voor de toestellen waar het niet goed werkte, het er helemaal uit heeft gehaald - wellicht tijdelijk.
Bij mij lukt het ook af en toe. Dus denk niet dat de functie verwijderd is. Volgens mij ligt het toch aan de Sense software. Misschien functioneert het slechter in combinatie met bepaalde apps ...

Ik wil eigenlijk een factory reset proberen, maar de telefoon synct niet meer met de market...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
Vanmorgen mijn Sensation opgehaald. Heerlijk zo'n afgeronde achterkant. Ligt lekkerder in de hand dat mijn iphone 4.

Meteen de update geïnstalleerd. Vreemde is dat ik met 37% batterij begon aan de update. Toen hij klaar was, stond hij op 64%. Wel tijdens de update aan de lader gehad, maar volgens mij laadt hij niet op tijdens het updaten?

Scrollen gaat wat soepeler zoals anderen al zeiden. Het spelen kan beginnen :9~

Wat mij overigens opvalt aan Sense 3.0 is dat in de Friendstream nu ook foto's getoond worden die door vrienden zijn geupload. Dat had ik met de Incredible S niet.

[ Voor 16% gewijzigd door matvkeulen op 08-07-2011 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

De batterij-indicator werkte niet altijd goed in de vorige versie aldus mensen op XDA. In de nieuwe versie moet dit verbeterd zijn. Daarnaast moet Android de meter kalibreren dus dit zet zichzelf wel recht in een paar dagen.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Laatst online: 15:45
... of de firmware update voegt 1000mA aan batterijhardware toe :D Zo komt het toch over bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfie23
Xurk schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:31:
[...]

Via Instellingen naar de pagina gaan waar je alle beschikbare Wi-Fi netwerken onder elkaar kunt zien. Daar op je (hardware) menu-knop drukken en Geavanceerd kiezen. Daar zie je vervolgens een checkbox hiervoor :)
Bedankt! Ik bleef zoeken. Maar ik heb nog een vraag:

Ik heb in mijn contacten lijst ingesteld dat mijn hyves en Facebook contacten niet worden weergeven. Dit werkt perfect, alleen als ik de bluetooth vanuit mijn auto koppel en ik vraag mijn telefoon boek op staan al deze contacten er wel waardoor ik dus een lijst van +500 contacten moet doorscrollen wat erg lang duurt. Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:38
BramPeters schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 07:41:
[...]

Het is gewoon mogelijk (met gelockte bootloader) om nieuwe roms te flashen, zolang het maar signed (HTC) roms zijn. Ik heb vorige mijn Sensation geflashed met de volledige 1.35.401.1 rom die ik van XDA gedownload heb (natuurlijk wel al mijn apps en settings terug moeten zetten).
Bij mij lukt het niet op een Vodafone branded toestel, een stock ROM te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
rolfie23 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:03:
[...]

Bedankt! Ik bleef zoeken. Maar ik heb nog een vraag:

Ik heb in mijn contacten lijst ingesteld dat mijn hyves en Facebook contacten niet worden weergeven. Dit werkt perfect, alleen als ik de bluetooth vanuit mijn auto koppel en ik vraag mijn telefoon boek op staan al deze contacten er wel waardoor ik dus een lijst van +500 contacten moet doorscrollen wat erg lang duurt. Hoe los ik dit op?
je kunt in Accounts de synchronisatie ervan uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 07:50
tiguan schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:16:
[...]

Bij mij lukt het niet op een Vodafone branded toestel, een stock ROM te installeren.
Je kan op een branded toestel inderdaad alleen branded (signed) roms installeren. Ik heb het geluk dat ik een unbranded Sensation heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfie23
RielN schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:27:
[...]

Aha gelukt.... Nu krijg ik dus alleen niet meer de meldingen om contacten te koppelen of dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

The_Worst schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 10:53:
[...]

Ik zou snel zijn. Als je jouw telefoon binnen 8 dagen terugstuurt naar Hi kost het je niks en krijg je een nieuw toestel toegestuurd. Als je deze aanbiedt voor reparatie ben je deze langer kwijt en krijg je hetzelfde toestel weer terug. Nu is dat laatste niet zo erg maar bij Hi ben je de telefoon maximaal 10 dagen kwijt en bij HTC kan het 3,5 week duren.
Hmm oke dank je wel :) Dan moet ik misschien van de week Hi maar even bellen over hoe, en wat.

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Laatst online: 20-07 17:01
rolfie23 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:33:
[...]

Aha gelukt.... Nu krijg ik dus alleen niet meer de meldingen om contacten te koppelen of dat wel?
Volgens mij moet je bij in 'Contacten' bij 'Weergeven' 'Alleen telefoonnummers weergeven' aanvinken. Ik zag vanochtend dat er ook opeens gmail-contacten waar ik alleen het mailadres van had in mijn telefoonlijst stonden maar dit zijn nu weg, net als de Facebook-contacten zonder telefoonnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Goed nieuws:
Liebe Fan Community, bald wird ein HTC Update für das HTC Sensation veröffentlicht werden. Dieses wird den Bootloader freischalten und einige Aktualisierungen der Nutzerschnittstelle mitbringen, die das HTC Sensation beschleunigen.
Nu is mijn Duits slecht maar volgens mij staat hier dat er binnenkort een update komt voor de HTC Sensation. Deze update geeft de bootloader vrij en zal de interface bijwerken die de Sensation sneller zal maken.

bron: FB HTC DE

Een paar reacties verder verwijst HTC naar 1.35.401.1 dus waarschijnlijk is de huidige update nog niet vrijgegeven daar. Nieuws over de bootloader is in elk geval goed nieuws. :)

[ Voor 13% gewijzigd door The_Worst op 08-07-2011 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21
Ik probeer de HTC Mail app te gebruiken in combinatie met met IMAP account.

Het ophalen en versturen van emails gaat zonder problemen.
Alleen zie ik niet welke emails ik al beantwoord of geforward heb.
(zoals bij mijn webmail of outlook).

Een voorbeeld screenshot (niet van min toestel)
Afbeeldingslocatie: http://www.cyandroid.com/wp-content/uploads/HTC_Sensation_review_15-210-100.jpg

Weet iemand of het mogelijk is om email icoontjes (repy - forward) via de standaard HTC Mail app zichtbaar te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die wel normaal gebruik kan maken van www.htcsense.com? Ik krijg steeds dat mijn telefoon niet gevonden kan worden... nuttig als ie dan ook daadwerkelijk kwijt raakt/gestolen wordt.

EDIT: blokkeren werkte wel 5 minuten nadat ik het geactiveerd had, maar de telefoon over laten gaan of localiseren niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:04

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ik had er gisteravond geen problemen mee.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfie23
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 15:29:
Iemand die wel normaal gebruik kan maken van www.htcsense.com? Ik krijg steeds dat mijn telefoon niet gevonden kan worden... nuttig als ie dan ook daadwerkelijk kwijt raakt/gestolen wordt.

EDIT: blokkeren werkte wel 5 minuten nadat ik het geactiveerd had, maar de telefoon over laten gaan of localiseren niet.
Ze waren bezig vanochtend met server onderhoud, je moet htc wel toegang geven voor locations. Heb dit op internet ergens gevonden. Naar accounts dan htc sense en dan naar locatie aanvinken. Nu is je toestel vindbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker013
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-08 04:01
Ik kan nergens vinden of de htc sensation toestellen, die jij bij een T-mobile shop koopt branded zijn of niet. De verkoper kon me hier geen antwoord op geven. Hij gaf aan dat wanneer hij ze weer binnen kreeg, hij dit kon gaan nakijken. Beetje raar toch. Als je daar werkt moet je dat toch wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Enige beetje vernieuwende phone met het 960x540 scherm. Mooi ding. Nu alleen eens kijken of ik ergens een interessante deal kan vinden :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 15:29:

Heb hetzelfde..overgaan werkte vorige week overigens wel maar heeft nu ook geen effect meer. Geen idee waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
Mijn Sensation ligt DOA bij Belnu..... Ik had een dode pixel precies onder de android status balk. Ik zag hem al zitten tijdens de eerste keer opstarten van de telefoon. Voor de zekerheid maar een foto gemaakt van een wit stuk papier.... en ja hoor......

Verder niets uitgepakt, toestel direct DOA aangemeld en terug gestuurd, nu maar hopen dan ik hem snel weer terug heb.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_ik
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-06-2022
Ik heb inmiddels mijn Sensation alweer twee weken binnen. Ik ben super tevreden over het toestel (mijn oude toestel was een HTC Touch HD). Inmiddels de update ook gedraaid. De enige verbetering die ik echt merk, is dat de batterij het toch langer volhoudt. Ik had eerst de optie geprobeerd die eerder in het topic is besproken (8 uur laden, toestel uit en weer laden enz enz.), maar dat gaf bij mij geen verschil.

Het enige wat ik irritant vind is het volgende. Ik gebruik de telefoon ook veel om muziek te luisteren en dan luister ik vaak naar nummers die meerdere uren duren. Ik merk, dat op één of andere manier dat mijn nummer weer vanaf het begin begint te spelen, ipv dat het verder gaat waar ik gebleven was, als er een tijdje tussen zit dat ik weer muziek luister. Heeft iemand die ervaring ook? Of weet iemand wat je niet moet doen om het nummer weer opnieuw te laten beginnen. Misschien doe ik iets onbewust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rolfie23 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 16:13:
[...]

Ze waren bezig vanochtend met server onderhoud, je moet htc wel toegang geven voor locations. Heb dit op internet ergens gevonden. Naar accounts dan htc sense en dan naar locatie aanvinken. Nu is je toestel vindbaar...
Als ik naar accounts ga op mijn telefoon en dan naar htc sense dan staat er het volgende rijtje:
HTC Hub synchroniseren
HTC Sense synchroniseren
Updaten bij openen
Updaterooster

Er staat niks over locatie of iets dat ik kan aan vinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:43
Bullet NL schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 18:59:
Mijn Sensation ligt DOA bij Belnu..... Ik had een dode pixel precies onder de android status balk. Ik zag hem al zitten tijdens de eerste keer opstarten van de telefoon. Voor de zekerheid maar een foto gemaakt van een wit stuk papier.... en ja hoor......

Verder niets uitgepakt, toestel direct DOA aangemeld en terug gestuurd, nu maar hopen dan ik hem snel weer terug heb.
Welcome to the dode pixel club haha. Hopelijk is de volgende in orde en ben je niet als mij binnenkort op je vierde Sensation aan het wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker013
Weet iemand of de sensation bij een t-mobile shop branded is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pall66
Ik heb toch echt de informatie van de maker van Phone Locator Pro dat als je een patroonbeveiliging actief hebt staan, het onmogelijk is het toestel te resetten of te overschrijven met een nieuwe rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:42
pall66 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 20:04:
Ik heb toch echt de informatie van de maker van Phone Locator Pro dat als je een patroonbeveiliging actief hebt staan, het onmogelijk is het toestel te resetten of te overschrijven met een nieuwe rom.
Dat kan volgens mij alleen maar als die app een nieuwe bootloader zou installeren, sterker nog een whipe in de bootloader zal voor een app die je vanuit de market installeert al genoeg zijn om te verwijderen...

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boeha
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 10:56
tweaker013 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 20:02:
Weet iemand of de sensation bij een t-mobile shop branded is?
volgens mij is t-mobile en Vodafone branded, KPN, HI, en telfort niet, dit was zo met eerdere HTC toestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pall66
Oh oke. Maar ik neem aan dat de gemiddelde Khalid/Mohammed niet weet hoe dat moet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Er kan net zo goed een Bart of Henkje je ding jatten. Deze veronderstellingen slaan nergens op. Wilde dat even gezegd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pall66
Ik wist dat die linkse opmerking een keer zou komen. In theorie heb je gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
pall66 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 20:36:
Ik wist dat die linkse opmerking een keer zou komen. In theorie heb je gelijk.
Ik wist dat hier iemand iets politieks over wilde zeggen. Mijn strekking was ook niet van links of rechtse aard, enkel dat dit niet het forum is dat te suggereren, iets wat je duidelijk wil doen als je die namen noemt. Kun je beter op FOK! doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Hm ik zit nu toch op een wat hogere battery drain merk ik, 5% per uur met Tweetdeck sync om de 2 uur, Whatsapp, Gmail push, HTC Weer widget elk uur. Verder niks gedaan met de telefoon, 3 uur geleden met 100% afgekoppeld. Lijkt juist na de laatste update te zijn, daarvoor meestal 3-4% met dezelfde setup. Of is 5% dan eigenlijk wel normaal met deze updatefrequenties?

Ik heb sinds de update wel constant WiFi-ontvangst, wat ik zelf wel fijn vindt. Het is wel een zeer zwak signaal, 1 wit puntje. Zou een zwakke WiFi meer batterij trekken dan een 3G verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
ik probeer wat te downloaden (wifi en 3g) op android market, maar blijft hangen bij download starten?
ik heb Sigic apk bestand op de geheugen kaart gezet, maar kan hem niet zien, waar moet ik kijken en hem aktiveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Heb je je SD ontkoppeld op je PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
RielN schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 22:08:
Heb je je SD ontkoppeld op je PC?
hoe bedoel je dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:11
boeha schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 20:11:
[...]

volgens mij is t-mobile en Vodafone branded, KPN, HI, en telfort niet, dit was zo met eerdere HTC toestellen
Enkele dagen geleden mijn HTC Sensation besteld bij de Vodafone winkel en meneer verzekerde mij dat Vodafone sinds enkele maanden zijn telefoons niet meer brand-merkt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ongeveer een week geleden mijn sensation besteld bij T-mobile. Gelukkig kreeg ik, in tegenstelling tot mijn verwachtingen, een unbranded toestel :).

Software nummer: 1.28.401.1

Ik moet zeggen, echt een geweldig toestel, totaal geen klachten gehad zoals hier te lezen valt (klopt af op hout).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jondezwaan
  • Laatst online: 12-09 06:42
Heeft iemand nog tips voor het optimale gebruik van de camcorder? Momenteel film ik in 720p, omdat voor mijn gevoel de 1080p functie nogal wat frames dropt(?). Ook 'kill' ik voorafgaande het filmen alle apps (advanced task killer), heeft dat overigens nut? Of zou de telefoon in flightmodus nog beter presteren?

Voor de mensen die benieuwd zijn, mijn eerste video test: http://vimeo.com/26176546

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:39
Ik ben inmiddels ook in het bezit van een Sensation! Was in 2 dagen geleverd via gsmwijzer met een Hi abbo. Wat een mooi toestel. Heb 'm vanochtend even heel kort aan gezet en ik ben onder de indruk van het scherm :) Superscherp en vind het er gewoon goed uit zien. Stap over vanaf een Desire dus had verwacht dat de nieuwheidsfactor vrij laag zou liggen, maar ik voel me toch weer even een klein kind :+
In elk geval out-of-the-box geen last van gekraak (tot nu toe). Vandaag werken+vanavond plannen dus ga er morgen eens serieus mee aan de slag en hopen dat ik niet tegen de bekende problemen aan loop.

[ Voor 35% gewijzigd door Southern Sun op 09-07-2011 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister is m'n telefoon zo'n 10 keer uitgevallen. Begin er nu schijtziek van te worden. Zodra het toestel onder de pak hem beet 40% komt valt hij keer op keer uit. Ga vandaag denk ik maar even een nieuwe batterij claimen. Als-ie uitvalt met een hoger accu percentage, is de Sensation zo 30% van de accu kwijt (van 60 naar 30). Meer mensen die hier last van hebben? De totale accuduur is ook flink verminderd sinds ik deze problemen heb. Voorheen kon ik zo'n 24 uur uit de batterij halen. Nu gaat hij nog maar zo'n 12 uur mee. De problemen begonnen overigens toen ik van m'n HI naar m'n Vodafone sim kaart overstapte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
jondezwaan schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 01:26:
Heeft iemand nog tips voor het optimale gebruik van de camcorder? Momenteel film ik in 720p, omdat voor mijn gevoel de 1080p functie nogal wat frames dropt(?). Ook 'kill' ik voorafgaande het filmen alle apps (advanced task killer), heeft dat overigens nut? Of zou de telefoon in flightmodus nog beter presteren?

Voor de mensen die benieuwd zijn, mijn eerste video test: http://vimeo.com/26176546
Ziet erg goed uit man! Wat voor technieken heb je er op toegepast?, ik heb andere Sensation filmpjes gezien die duidelijk van mindere kwaliteit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
Als ik youtube filmpjes op hd afspeel zie ik een flink verschil nog tussen mijn iphone 4 en sensation. De htc is veel minder scherp. Het grote beeld is wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Heeft iemand anders hier ook het probleem dat e-mail meldingen zich blijven herhalen?
zodra ik een mailtje binnenkrijg blijft hij elke 5 a 10 minuten de melding herhalen, wat vooral 's nachts vervelend is. (Ik wil mijn tel niet op stil zetten i.v.m. werk wat kan bellen) heb al gelezen dat het iets is van android 2.3 maar verder ook niet

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfie23
srry dubbelpost!

[ Voor 96% gewijzigd door rolfie23 op 09-07-2011 13:08 . Reden: dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfie23
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 19:53:
[...]

Als ik naar accounts ga op mijn telefoon en dan naar htc sense dan staat er het volgende rijtje:
HTC Hub synchroniseren
HTC Sense synchroniseren
Updaten bij openen
Updaterooster

Er staat niks over locatie of iets dat ik kan aan vinken?
Sorry ik deed het uit me hoofd, had verkeerde in me hoofd. Doe het alsvolgt:
In het homeschreen druk op je hardware instellingen knop en selecteer instellingen.
Ga naar Locatie.
Telefoonzoeker selecteren (staat deze al geselecteerd, deselect hem ff en dan weer activeren.)
RielN schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:27:
[...]
Mijn Facebook en Hyves contacten staan nog steeds in mijn telefoon lijst via bluetooth. Een andere oplossing dus misschien?

Hoe kan ik zorgen dat ik de flits wel kan gebruiken als mijn batterij geel is? Dit is wel erg irritant want het logotje staat erg lag op geel waardoor je dus geen flitser meer kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
Ik krijg in mijn berichtenlijst af en toe een "Multimediabericht" van anderen, die ik vervolgens niet kan bekijken als ik hem open (sterker nog, als ik de stream open zie ik hem er helemaal niet tussen staan). Ik neem dat dit een MMS oid is (?), heeft iemand daar ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

Enig idee hoe je filmpjes op inet kunt bekijken?
Krijg vaak de melding dat ik silver light moet downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donvalentino schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 13:26:
Enig idee hoe je filmpjes op inet kunt bekijken?
Krijg vaak de melding dat ik silver light moet downloaden...
Voor zover ik weet is Silverlight (nog) niet beschikbaar voor Android. Heb hier pas ook naar gezocht. Flash speelt ie wel gewoon af op inet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jondezwaan
  • Laatst online: 12-09 06:42
I-Heine-I schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 10:37:
[...]

Ziet erg goed uit man! Wat voor technieken heb je er op toegepast?, ik heb andere Sensation filmpjes gezien die duidelijk van mindere kwaliteit zijn.
Telefoon instellingen:

Formaat: 720p
Contrast: 2 stappen naar beneden
Scherpheid: 1 stap naar beneden
Witbalans: daglicht
Audio-opname uit.

Telefoon bevestigd op primitieve zelf geknutselde dolly.

Materiaal direct ingeladen in After Effects, gestabiliseerd met de ingebouwde stabilizer in een comp van 720p30. Daarna Mercalli zijn werk laten doen om de rolling shutter en het 'warpen', voorzover mogelijk, tegen te gaan.
Vervolgens de levels aangepast zodat de belichting relatief gelijk blijft en wat colorgrading toegepast. De compositie is lossless gerenderd en ingeladen in Compressor om er een H.264 clipje van te maken.

Weet iemand een goede camera app die je meer controle geeft over de video opname? Vooral de automatische belichting werkt soms erg frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Heb Car Dock Home 3 geïnstalleerd om dat Locations te vervangen.
Had ook meer praktische opties dan het standaard Locations. :)

Desondanks wordt nu nog iedere keer Locations opgestart wanneer ik mijn Sensation in de houder doe, en dus niet 'Car Dock Home 3'. :|

Weet iemand hoe ik het wel voor elkaar kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Moning2 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 22:22:
[...]

Enkele dagen geleden mijn HTC Sensation besteld bij de Vodafone winkel en meneer verzekerde mij dat Vodafone sinds enkele maanden zijn telefoons niet meer brand-merkt 8)
Ik heb mijn Sensation anderhalve week en hij is toch echt Vodafone branded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is om dat zogenaamde 3D effect uit te zetten in HTC Sense? Daarmee bedoel ik het effect dat als je tussen je home screens bladert dat bij HTC Widgets de lagen los komen. Ik vind het echt lelijk namelijk :)

Ik ben trouwens een beetje teleurgesteld in de nieuwe Sense interface. De HTC Widgets op de Desire zien er een stuk beter uit en ook iconen en tekst van applicaties op je home screens zien er naar mijn mening minder mooi uit. Iconen zullen wel uitgerekt moeten worden vanwege de hogere resolutie, ze zijn nu niet meer mooi scherp zoals op de Desire. En ik mis mijn OLED schermpje ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xurk

Xurk

Burnside

Eén van de weinige dingen wat ik vind dat Android mist ten opzichte van iOS, is de mogelijkheid om (makkelijk) een screenshot van je homescreen te maken. En dan staat er in dit artikel dat het bij sommige Android-toestellen dus wel makkelijk is nu! Maar dat de Sensation er dan niet één van is vind ik wel erg vreemd, als flagship-phone zijnde :?

Anyway, ik heb twee positieve dingen te vermelden over mijn Sensation:
  • Het gekraak van het hoesje als je erop drukt is uit zichzelf miraculeus verdwenen!
  • Ik kan de carrousel weer aan de praat krijgen :P (het is dus niet door de update "verwijderd")
Dat laatse is echt een raar verhaal. Gisteren zag ik een vriend van me die ook een Sensation heeft en waarvan het wel iedere keer lukt om het ding op gang te krijgen, dus ik liet het bij mij zien en hij ging het even proberen. Lukte het gewoon in 1x :+ En vervolgens lukte het mij ook heel de tijd! Maar later tijdens het eten lukte het ons allebei weer niet.
Vanochtend ben ik er even een tijdje weer mee bezig geweest en ineens lukte het ook weer, en nu lukt het ook heel de tijd gewoon. Maar wel alleen als ik met mijn nagel over de hele breedte van het scherm (snel) swipe, als ik dezelfde beweging doe met mijn vinger dan schuift-ie één homescreen op. Maar het lukt dus wel weer gewoon, alleen lijkt het wel dat pas als het één keer is gelukt, het daarna weer heel makkelijk gaat (dan lijkt het ineens geactiveerd te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 15:26:
Weet iemand of het mogelijk is om dat zogenaamde 3D effect uit te zetten in HTC Sense? Daarmee bedoel ik het effect dat als je tussen je home screens bladert dat bij HTC Widgets de lagen los komen. Ik vind het echt lelijk namelijk :)

Ik ben trouwens een beetje teleurgesteld in de nieuwe Sense interface. De HTC Widgets op de Desire zien er een stuk beter uit en ook iconen en tekst van applicaties op je home screens zien er naar mijn mening minder mooi uit. Iconen zullen wel uitgerekt moeten worden vanwege de hogere resolutie, ze zijn nu niet meer mooi scherp zoals op de Desire. En ik mis mijn OLED schermpje ;(
Die oled was wel aardig maar sorry, deze SLCD heeft wel heel wat strakker beeld dan die lelijke pen-tile op de desire :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker013
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 00:01:
Ik heb ongeveer een week geleden mijn sensation besteld bij T-mobile. Gelukkig kreeg ik, in tegenstelling tot mijn verwachtingen, een unbranded toestel :).

Software nummer: 1.28.401.1

Ik moet zeggen, echt een geweldig toestel, totaal geen klachten gehad zoals hier te lezen valt (klopt af op hout).
Heb je hem in de winkel gekocht van T-mobile of online besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoppa, weer een uitvaller net... zat weer rond de 50% en daar ging die weer. Na een reboot nog 22% procent over en toen viel die weer direct uit en toen was de batterij leeg. Ik plug hem in de oplader, start hem weer op en hij heeft aan dat-ie nog op 61% zit. Ik snap er niets meer van, maar ik ga volgende week naar Amerika en dan moet dat kokon koker ding gewoon goed werken. Iemand een suggestie? Denk er zelf aan om een nieuwe batterij in de winkel te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfie23
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 19:14:
Hoppa, weer een uitvaller net... zat weer rond de 50% en daar ging die weer. Na een reboot nog 22% procent over en toen viel die weer direct uit en toen was de batterij leeg. Ik plug hem in de oplader, start hem weer op en hij heeft aan dat-ie nog op 61% zit. Ik snap er niets meer van, maar ik ga volgende week naar Amerika en dan moet dat kokon koker ding gewoon goed werken. Iemand een suggestie? Denk er zelf aan om een nieuwe batterij in de winkel te halen.
Wat dacht je er van om met de hele telefoon terug te gaan naar de winkel? Dit is niet goed hoor. Ligt ook denk ik niet aan je batterij.

Sorry lees nu dat hij het goed deed eerst en dat je van je hi simkaart naar vodofone simkaart bent gegaan en alles fout gaat. Vodafone had hier toch ook een probleem mee, of zit ik nou verkeerd? Alsnogzou het niet mogen, dus of langs vodafone of kijken of de sim wel goed zit (Ik had wel eens dat hij slecht contact maakte met een toestel tijd terug. Papiertje tussen simkaart en houder (niet bij het koper) en werkte al stukken beter,)

[ Voor 23% gewijzigd door rolfie23 op 09-07-2011 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb er ook een. En een probleem gevonden.

Als ik eens SMS krijg van een mobiel nr en wil antwoorden, pakt hij het eerste nummer van de betreffende contactpersoon. In dit geval het thuis-telefoonnummer.

Ik zou verwachten dat een reply op een SMS wordt gestuurd naar het nummer waar het bericht vandaan komt.
Dit is dus (met de originele SMS app) niet het geval.

Telefoon is 'bij' met updates, ik kreeg meteen een update van 28 MB.

Kan iemand dit reproduceren?

Edit: bij de reply wordt het primaire adres getoond, de reply zelf gaat wel naar het nummer waar de sms vandaan kwam |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Octopuz op 10-07-2011 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
rolfie23 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 13:07:
[...]
Mijn Facebook en Hyves contacten staan nog steeds in mijn telefoon lijst via bluetooth. Een andere oplossing dus misschien?

Hoe kan ik zorgen dat ik de flits wel kan gebruiken als mijn batterij geel is? Dit is wel erg irritant want het logotje staat erg lag op geel waardoor je dus geen flitser meer kan gebruiken.
Heb je bij´Contacten en dan ´Weergeven´ bovenaan ´Alleen telefoonnummers´ aangevinkt? Ik had al mijn contacten met alleen mailadres bijvoorbeeld ook onder ´Telefoon´ staan, die zijn nu weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfie23
Tiroz schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 23:07:
[...]

Heb je bij´Contacten en dan ´Weergeven´ bovenaan ´Alleen telefoonnummers´ aangevinkt? Ik had al mijn contacten met alleen mailadres bijvoorbeeld ook onder ´Telefoon´ staan, die zijn nu weg.
Ja, maar dit maakt allemaal niet uit voor me telefoon lijst in me auto. Deze pakt gewoon alle contacten.

Niemand nog wat voor de flits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

Guys,

Ik begon dat carrousel gebeuren eigenlijk best leuk te vinden, het reageert steeds beter en beter..
Echter, ik kwam er vanochtend achter dat me telefoon niet meer oplaadt.
Ik had hem vannacht in de oplader gedaan en vanochtend brandde hij groen maar niks opgeladen...
Zelfs minder want had nog maar 20% batterij over...

Diverse opladers geprobeerd maar hij brandt wel (het lampje + tel gaf aan dat hij aan het opladen was) maar helaas werd me batterij alleen maar minder....
Tot hij uitviel, ik kan er nu helemaal niks mee.
Batterij en case enz. even uit elkaar gelaten om te koelen maar helaas, wanneer ik hem nu oplaadt brand het lampje ook niet...

Denk dat ik hem maar moet aanmelden ter reparatie want heb nu geen telefoon!!...
Zijn er mensen die tips hebben?
Ik heb hem via Vodafone gekocht, 1e Batch, Unbranded.

Verstandig om dit rechtstreeks met htc te regelen of via vodafone?

[ Voor 4% gewijzigd door donvalentino op 10-07-2011 17:10 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Ik snap er even helemaal niks meer van. Ik had op m'n Desire enkele games die ik graag naar op de Sensation wil hebben, bijvoorbeeld Paradise Island waar erg veel tijd in zit en waar ik niet opnieuw mee wil beginnen.
Nou heb ik vanaf m'n Desire applicaties op de SD kaart gezet die bij de Sensation zit. Vervolgens stop ik die sd kaart in de Sensation, maar die zegt dat er niks op staat :? Wat doe ik fout?

*edit: Goed, dit kan dus blijkbaar niet. Mooi kut, kan ik met alles opnieuw beginnen :(

[ Voor 36% gewijzigd door Southern Sun op 10-07-2011 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:47
Hmmm...kon altijd alle uit de market downloaden als ik VIA usb 'internet passthrough' had aanstaande, sinds vanochtend ineens niet meer...blijft op downloading staan....Via WiFi lukt het nog wel. Iemand een idee? Google is hierbij niet mijn vriend... ;(

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Zo de tering, die death grip is me ook meteen duidelijk. Zag bij het vasthouden in portrait mode al 1 streepje afvallen. Net typ ik even een smsje in landscape mode om te kijken hoe dat gaat, valt WiFi compleet weg :') Dat is wel erg slecht zeg.
Gelukkig is het verder een ontzettend tof ding en gebruik ik landscape mode niet heel vaak, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wava
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-12-2023
Ik heb 2 problemen met mijn Sensation Vodafone branded.
Het eerste probleem is dat ik geen mobiele dataconnectie tot stand kan brengen, wat ik ook probeer. Hiervoor heb ik alles al aan en uit gezet, handmatig providers gekozen etc. Niets helpt. Misschien dat het ligt aan dat het toestel branded is en ik een Hi simkaart heb, maar dat zou dan ook mijn telefoonverkeer moeten hinderen.

Het tweede probleem is dat mijn contacten van Facebook niet compleet gesynchroniseerd zijn. Van de ene helft van mijn contacten krijg ik wel een foto te zien, maar van de andere helft van mijn contacten niet. Zeer merkwaardig.

Weet iemand een oplossing voor vooral het eerste probleem? Want dat is toch wel erg vervelend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:21

iichel

Gazoooo

Southern Sun schreef op zondag 10 juli 2011 @ 17:02:
Zo de tering, die death grip is me ook meteen duidelijk. Zag bij het vasthouden in portrait mode al 1 streepje afvallen. Net typ ik even een smsje in landscape mode om te kijken hoe dat gaat, valt WiFi compleet weg :') Dat is wel erg slecht zeg.
Gelukkig is het verder een ontzettend tof ding en gebruik ik landscape mode niet heel vaak, maar toch.
Je smst toch ook niet via WiFi :P Maar idd, wel een beetje deathgrip... Was ook al bekend overigens ;)
Wava schreef op zondag 10 juli 2011 @ 17:53:
Het eerste probleem is dat ik geen mobiele dataconnectie tot stand kan brengen, wat ik ook probeer. Hiervoor heb ik alles al aan en uit gezet, handmatig providers gekozen etc. Niets helpt. Misschien dat het ligt aan dat het toestel branded is en ik een Hi simkaart heb, maar dat zou dan ook mijn telefoonverkeer moeten hinderen.

Het tweede probleem is dat mijn contacten van Facebook niet compleet gesynchroniseerd zijn. Van de ene helft van mijn contacten krijg ik wel een foto te zien, maar van de andere helft van mijn contacten niet. Zeer merkwaardig.

Weet iemand een oplossing voor vooral het eerste probleem? Want dat is toch wel erg vervelend!
Even hun faceboekprofiel bezoeken, lijkt erop dat ze dan wel opgeslagen worden (cache oid?).

[ Voor 44% gewijzigd door iichel op 10-07-2011 17:59 ]

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Dat probleem had ik ook, Hi herkent de Sensation nog niet en Hi stuurt daarom ook geen instellingen naar je mobiel . Je moet ze handmatig invoeren bij APN points.

Wou ze nog opzoeken, maar hoeft al niet meer zie ik :)

[ Voor 4% gewijzigd door tiguan op 10-07-2011 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0 0B
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:55

N0 0B

cxb1=N#

Je moet een APN toevoegen bij Wireless & networks > mobile network settings > APN.

met de volgende gegevens:
Name: mobiel internet
APN: portalmmm.nl
MCC: 204
MNC: 08
Auth type: PAP
APN type: default

de rest is not set.

Won't you break the beats, cause I'm hardcore - Tiga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 14:38
donvalentino schreef op zondag 10 juli 2011 @ 14:11:
Guys,

Ik begon dat carrousel gebeuren eigenlijk best leuk te vinden, het reageert steeds beter en beter..
Echter, ik kwam er vanochtend achter dat me telefoon niet meer oplaadt.
Ik had hem vannacht in de oplader gedaan en vanochtend brandde hij groen maar niks opgeladen...
Zelfs minder want had nog maar 20% batterij over...

Diverse opladers geprobeerd maar hij brandt wel (het lampje + tel gaf aan dat hij aan het opladen was) maar helaas werd me batterij alleen maar minder....
Tot hij uitviel, ik kan er nu helemaal niks mee.
Batterij en case enz. even uit elkaar gelaten om te koelen maar helaas, wanneer ik hem nu oplaadt brand het lampje ook niet...

Denk dat ik hem maar moet aanmelden ter reparatie want heb nu geen telefoon!!...
Zijn er mensen die tips hebben?
Ik heb hem via Vodafone gekocht, 1e Batch, Unbranded.

Verstandig om dit rechtstreeks met htc te regelen of via vodafone?
Ook een keer gehad. Schok me rot. Bleek een reset voldoende te zijn. Alsof hij hangt in het laad programma :S Daarna gaf hij ook aan dat hij vol zat. Al je telefoon gereset?

Uncomfortable silence can be so loud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wava
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-12-2023
Bedankt voor de tip! Het internet werkt nu perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfie23
tiguan schreef op zondag 10 juli 2011 @ 18:05:
[...]

Dat probleem had ik ook, Hi herkent de Sensation nog niet en Hi stuurt daarom ook geen instellingen naar je mobiel . Je moet ze handmatig invoeren bij APN points.

Wou ze nog opzoeken, maar hoeft al niet meer zie ik :)
De HI website herkend de telefoon nog niet, maar bij mij werdt wel degelijk alles ingesteld. Ik heb niets hoeven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 23:11
Na een water incident met mijn Desire Z ga ik waarschijnlijk ook de Sensation kopen. Ik zie alleen dat de T-Mobile versie bij een webshop een stuk goedkoper is dan de unbranded, zit dit alleen in het doosje of zit er dan ook T-Mobile software op geïnstalleerd? Ik heb wel een T-Mobile abbonement, dus als het hem alleen daarin zit maakt het niet zoveel uit.

Dit moet/mag in het Levertijden en abonnementen topic!

[ Voor 10% gewijzigd door Bullet NL op 11-07-2011 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Rubman schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 11:40:
Heeft iemand anders hier ook het probleem dat e-mail meldingen zich blijven herhalen?
zodra ik een mailtje binnenkrijg blijft hij elke 5 a 10 minuten de melding herhalen, wat vooral 's nachts vervelend is. (Ik wil mijn tel niet op stil zetten i.v.m. werk wat kan bellen) heb al gelezen dat het iets is van android 2.3 maar verder ook niet
Niemand met deze issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-09 20:17
heb ik ook gehad kan je uitzetten bij mail --> menu --> meer --> onderaan staat Een keer melden. die heb ik aangevinkt.

daarna heb ik het gmail acc toch in mijn gewone mail app gezet zodat ik maar 1 mail app hoef te openen voor me meerdere accts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino

donvalentino

erickov schreef op zondag 10 juli 2011 @ 18:40:
[...]

Ook een keer gehad. Schok me rot. Bleek een reset voldoende te zijn. Alsof hij hangt in het laad programma :S Daarna gaf hij ook aan dat hij vol zat. Al je telefoon gereset?
Helaas werkt dit niet.
Probleem is dat me telefoon niet meer wil opladen dus nu echt op is, harde reset zal het daarom niet doen ben ik bang.

Wat raden jullie aan, via vodafone laten repareren of via htc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

silvester6 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 07:22:
heb ik ook gehad kan je uitzetten bij mail --> menu --> meer --> onderaan staat Een keer melden. die heb ik aangevinkt.

daarna heb ik het gmail acc toch in mijn gewone mail app gezet zodat ik maar 1 mail app hoef te openen voor me meerdere accts.
dit is dus bij gmail, ik heb het probleem bij mail van htc gaat hij zo'n 4 keer af in een uur blijk ik maar 1 bericht te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
Weet iemand of er een app oid bestaat om de achtergrondverlichting van de Sensation nog verder te verlagen dan wat ik bij de instellingen kan regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Rubman schreef op maandag 11 juli 2011 @ 07:07:
[...]

Niemand met deze issue?
Volgens mij is de opzet van HTC Sense Mail juist dat aan de mail herhaald wordt
herinnerd (tot die gelezen is).

Jouw probleem kan worden opgelost door te kiezen voor Silent Time (in de Market);
althans 's-nachts dan.

Voor Gmail-accounts zou dan toch het "echte" Gmail-programma gekozen moeten
worden of andere mail-accounts een andere app uit de Market.

Silent Time zet alle geluid uit tijdens de nachtrust c.q. de aangegeven tijd, terwijl je wel nog
een aantal telefoonnummers kunt opgeven voor noodgevallen, die wel nog te horen
zijn (ideaal voor oproepen van alarmcentrales).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 22:53

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

matvkeulen schreef op maandag 11 juli 2011 @ 09:42:
Weet iemand of er een app oid bestaat om de achtergrondverlichting van de Sensation nog verder te verlagen dan wat ik bij de instellingen kan regelen?
Je kunt de achtergrondverlichting extra dimmen met de app Sreen Filter. Ik gebruikt het zelf voornamelijk 's avonds op mijn telefoon & tablet en ben er zeer tevreden over. Je kunt zelf het dimmingspercentage instellen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
janvanduschoten schreef op maandag 11 juli 2011 @ 09:57:
[...]

Je kunt de achtergrondverlichting extra dimmen met de app Sreen Filter. Ik gebruikt het zelf voornamelijk 's avonds op mijn telefoon & tablet en ben er zeer tevreden over. Je kunt zelf het dimmingspercentage instellen.
Dat is precies wat ik zocht! _/-\o_
Handig in de donkere nachtelijke uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bribrab
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 12:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Top, dat is toch wel weer prima service van HTC, goed dat klanten ook op de hoogte worden gehouden van het proces.

Overigens ook het probleem achter mijn battery drain gevonden; na de FOTA bleek dat WiFi beter was, maar mijn batterij 7-8% verloor in standby. Nadat ik 'Beste WiFi prestaties' heb uitgevinkt heb ik nergens meer last van, en het signaal is nog steeds veel beter! :D Ook veel minder last van de death grip. Wellicht is die instelling pas echt effect gaan hebben na de update, het effect op batterij was er in ieder geval.

[ Voor 143% gewijzigd door Tiroz op 11-07-2011 13:19 ]

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over: Levertijden, Beschikbaarheid en abonnementen mogen hier:

HTC Sensation levertijden- en abonnemententopic.

Post over accessoires voor deze telefoon mogen hier

Alles over rooten en custom ROM's hoort in het [HTC Sensation] Rooten en Custom ROM's.