Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 45 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 375.477 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:34
Ik vind het sowieso een kutadvertentie. Zo'n hekel aan die zoektermen onderaan:
(Trefwoorden: Bose (haha), Bowers, Wilkins, Tannoy, Sony, Phillips, Magnat, Dynaudio, Canton, surround, Jamo, Dali, Nad, Rotel, Class'e, Kef, Paradigrim, Yamaha, Marantz, Denon, Cambridge audio, JBL, Solid, 5.1, subwoofer, ASW, CM, DM, S1, S2, S3)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:14

DjVe

Hatsaflats!

FeaR schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:00:
[...]

[...]
Ja, de foto's zijn duidelijk het hoogtepunt :9~ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250661

Die advertentie is inmiddels aangepast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

FeaR schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:00:
Wel humor :
Bose (haha)
:D

Of heb jij dat gedaan ?? :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:37
ConZito schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:43:
[...]

Haha, hoe is dat een betere deal :P

Maar ik ga nog wel eens neuzen, ik zat tweedehands te denken, max 75 euro en dan het liefst binnen 25km van m'n huis :)
Gaat je niet lukken. Niet voor die prijs. Wordt gemakkelijk 120 voor geboden. Daarnaast kun je best dat ding met 2 satellieten kopen voor 150, verkoop je de satellieten weer door. Ben je voor 100 euro klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
nero355 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:29:
[...]

Wel humor :
[...]

:D

Of heb jij dat gedaan ?? :P
Waar zie je me voor aan? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-06 08:58
FigurantXL schreef op zondag 17 juli 2011 @ 12:21:
Is even geleden en er is niet echt veel verandert , en dan toch even een paar foto's.
Zoek de verschillen.
Oud:
http://img16.imageshack.u...layer.php?id=p1011861.jpg
Nieuw:
http://img191.imageshack....php?id=20110717115859.jpg
Frontview vanaf de bank
[afbeelding]

[afbeelding]
Te groot uitgevallen HTPC , maar nu kan ik ook een game spelen vanaf de bank.
[afbeelding]

Ik heb de fronts afgeplakt met mat zwarte plakfolie, het grijze deel van de front vond ik achteraf toch minder mooi
[afbeelding]

Hotspot
[afbeelding]
Panoramaview
[afbeelding]
Ziet er erg mooi uit!
Wat voor een vloer heb je erin liggen?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

no00waa schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:50:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Een nieuwe kamer en wat nieuwe apparatuur :P Tegenwoordig woont mijn duitse vriendin bij mij ( 2 studentenkamers ;p ) en heb ik het een en ander aangeschaft/verandert!

Aangezien ik bij mijn vorige post zo emotioneel aangevallen werd door Slonzo heb ik ook gelijk maar een nieuw setje boxen aangeschaft :P
Ben nog van plan veel betere speakers een keer te gaan halen maar aangezien we waarschijnlijk weer een jaar naar Australie of Afrika gaan als ik afgestudeerd ben wacht ik daar nog maar even mee! Ik hou niet van oude spullen :(

Wat is er allemaal te zien;

TV: Samsung 46" LED C6710
TV Recorder: Ziggo Interactieve HD recorder (Cisco 8485DVB HD DVR)
Receiver: Onkyo TX-NR809
Speakerset: Harman Kardon HKTS 30 5.1
Gameconsole 1: xbox 360slim (250GB) + 2 controllers
Gameconsole 2: PS3slim (320GB) + PS move + 2 controllers
Mediaplayer 1: Dune Smart D1 + interne USB stick 8GB voor BDlive
Mediaplayer 2: Boxee Box
Blu-ray speler: Samsung BD-C6900
Headset: AKG K-272 HD
NAS: Synology 1511+ met 5x Samsung EcoGreen F4EG (al weer vol :()
Router: Netgear WNDR3700 ( CAT 6 Bekabeling )
Switch: HP Procurve V1810-24G

Speakers Computer: Logitech Z-5500 Digital
PC Headset: Sennheiser PC 160

Tataaa!

Edit; Voordat we dat weer krijgen, ik heb echt 0,0 problemen met kabels :P Kabelmanagement komt wel een keer als we iets voor ons zelf hebben.
De laatste foto is wat scheef genomen zie ik nu, het hangt NIET scheef natuurlijk :P
Haha, ik herkende die rare muur al meteen! Mooie chillspot man!
(lang geleden trouwens :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FigurantXL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-06 07:52
ruubruub schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:21:
[...]

Ziet er erg mooi uit!
Wat voor een vloer heb je erin liggen?
Ik heb 4 weken geleden de oude houten vloer eruit gegooid daar deze overal krom trok en heb de hele verdieping voorzien van een laminaat vloer die bedoelt is voor intensief gebruik.
Op de foto's van de oude situatie kun je het verschil zien.

[ Voor 15% gewijzigd door FigurantXL op 21-07-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounzzzzz
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-08-2024
Na een lange tijd dit topic gevolgd te hebben heb ik ook maar eens de moeite genomen om
een paar foto's te maken.
We zijn net klaar met een verbouwing van 2 maanden :/

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/mboi9i.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2cpxsgj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/majkwk.jpg

Wat je ziet / niet ziet

Samsung EU46D7000
Onkyo TX-NR609
Harman Kardon HKTS30 speakerset
Playstation 3
PopcornHour A-210
Ziggo Cisco 8485DVB HD PVR
Logitech Harmony 900

[ Voor 19% gewijzigd door bounzzzzz op 21-07-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
bounzzzzz schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 21:02:
Wat je ziet / niet ziet

Samsung EU46D7000
Onkyo TX-NR609
Playstation 3
PopcornHour A-210
Logitech Harmony 900
Voeg de foto's ook maar aan dat "niet ziet" lijstje toe, die zie ik ook niet :+
Ik krijg een mooie "404 Not Found".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounzzzzz
Poging twee |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Prima kamer! Ben je niet bang dat je lamp om flikkert als de subwoofer aan de arbeid gaat :X.

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounzzzzz
Hahaha neej, ik heb er nog geen last van gehad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-06 08:58
FigurantXL schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:28:
[...]

Ik heb 4 weken geleden de oude houten vloer eruit gegooid daar deze overal krom trok en heb de hele verdieping voorzien van een laminaat vloer die bedoelt is voor intensief gebruik.
Op de foto's van de oude situatie kun je het verschil zien.
das balen. De laminaat vloer vind ik er mooier uit zien.
Welke heb je gekozen? (ik zit zelf namelijk een beetje rond te kijken voor een vloer, vandaar de nieuwsgierigheid)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 414823

Mooie setup! Vraag me enkel een dingetje af... hoe heb je in hemelsnaam je receiver in je TV-meubel gekregen?? (Goeie smaak, ik heb zelf nl. toevallig hetzelfde meubel maar ik zie geen mogelijkheid :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounzzzzz
Ja dat vroeg mijn zelf ook af hoe ik dat moest doen.

Aan de achterkant moet je er 4 latjes vanaf hallen en een houtplaat losschroeven en erafhalen.

Dan moet je de decopeerzaag erbij halen 8) vond mijn meisie niet zo tof 8)7

En een stuk eiken weg zagen, receiver erin, aansluiten, plaat dicht maken en hoppa in het kastje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 414823

bounzzzzz schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 23:08:
Ja dat vroeg mijn zelf ook af hoe ik dat moest doen.

Aan de achterkant moet je er 4 latjes vanaf hallen en een houtplaat losschroeven en erafhalen.

Dan moet je de decopeerzaag erbij halen 8) vond mijn meisie niet zo tof 8)7

En een stuk eiken weg zagen, receiver erin, aansluiten, plaat dicht maken en hoppa in het kastje :+
Dit was voor mij plan 2, maar zoals jij het nu beschrijft in één woord: geniaal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounzzzzz
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04:15
Chills schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 21:57:
Na, zoals velen anderen dit topic gevolgd te hebben, hierbij een paar shots van mijn home cinema setup.
Ik woon net een aantal weken in mijn nieuwbouw appartementje en ben nog druk met de sfeermakers en de verlichting.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

U ziet:
  • Tv: Samsung UE40D8000
  • Reveiver: Marantz SR6005
  • Speakers; Bowers & Wilkins CM 8
  • Media: Sonos ZonePlayer 90 + iPad 2
  • Pc: Rechts in de hoek mijn trouwe Antec P182
  • Toetsenbord & muis: Logitech Cordless MediaBoard Pro keyboard, touchpad & Logitech MX Revolution
  • Mini Rietveld stoel :+
Mijn Sonos is verbonden met de NAS in de meterkast, Synology DS211+ met 2x 1,5 TB als JBOD. Hierop staat een kopie van al mijn muziek en afbeeldingen, tevens staan hier mijn films op. De receiver is het centrale verdeelpunt van alle gegevens naar de TV en de Speakers. Al met al erg tevreden over de setup en probeer nog zoveel mogelijk alles te fine tunen.
Hey Chills,

Erg mooie setup en een vette vloer..Welk merk/type/soort is het ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
bounzzzzz schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 23:08:
...
Ben je niet bang dat je receiver zo enorm snel oververhit raakt? Ik zou juist zeggen dat je hem open laat voor de ventilatie.

Hoeveel speling heb jij nog boven de receiver zitten en zitten er ventilatoren in de behuizing van de receiver?

Ik zit er bij mij aan te denken om de hele achterkant er vanaf te slopen ivm ventilatie en natuurlijk ook installatiegemak (kun je veel makkelijker bij de terminals, enzo). En daar dan weer iets achter zetten om het licht-dicht te maken. Bij mijn ouders hebben we daarvoor projectie doek gebruikt en dat met de zwarte kant naar de binnenkant van het meubel op de randen vast geniet. Werkt super goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FigurantXL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-06 07:52
ruubruub schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 22:15:
[...]

das balen. De laminaat vloer vind ik er mooier uit zien.
Welke heb je gekozen? (ik zit zelf namelijk een beetje rond te kijken voor een vloer, vandaar de nieuwsgierigheid)
Ik heb je een mailtje gestuurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounzzzzz
Petertyuh schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 16:08:
[...]

Ben je niet bang dat je receiver zo enorm snel oververhit raakt? Ik zou juist zeggen dat je hem open laat voor de ventilatie.

Hoeveel speling heb jij nog boven de receiver zitten en zitten er ventilatoren in de behuizing van de receiver?

Ik zit er bij mij aan te denken om de hele achterkant er vanaf te slopen ivm ventilatie en natuurlijk ook installatiegemak (kun je veel makkelijker bij de terminals, enzo). En daar dan weer iets achter zetten om het licht-dicht te maken. Bij mijn ouders hebben we daarvoor projectie doek gebruikt en dat met de zwarte kant naar de binnenkant van het meubel op de randen vast geniet. Werkt super goed.
Neej ben er niet bang voor.... hij slaat van zelf aan toch :X
Boven en zijkanten heeft hij 3 cm rondom speling.
Moet genoeg zijn denk ik, heb hier wel eens verhalen gelezen waar ze 1 cm speling hebben.
En nee bij mij zitten geen ventilatoren in (zover ik weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
bounzzzzz schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 19:50:
[...]Neej ben er niet bang voor.... hij slaat van zelf aan toch :X
Boven en zijkanten heeft hij 3 cm rondom speling.
Moet genoeg zijn denk ik, heb hier wel eens verhalen gelezen waar ze 1 cm speling hebben.
En nee bij mij zitten geen ventilatoren in (zover ik weet)
Een TX-NR609 heeft een ventilator. Rechts vooraan om precies te zijn. Aan de ene kant handig aangezien die dus wat voor verkoeling kan zorgen. Aan de andere kant wel een teken dat de receiver warmer wordt dan gemiddeld aangezien er anders geen fan nodig was geweest. Het is maar hoe je het bekijkt. Een centimeter of drie komt op mij wat krap over, maar proberen kan altijd natuurlijk. Die één centimeter lijkt me te weinig voor elke receiver trouwens, dat is vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Petertyuh schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 16:08:
Ik zit er bij mij aan te denken om de hele achterkant er vanaf te slopen ivm ventilatie en natuurlijk ook installatiegemak (kun je veel makkelijker bij de terminals, enzo).
Ik heb zelf maar 1 a 1,5cm ruimte boven m'n receiver. Werd zonder airflow toch wel een beetje warm, dus ik heb gewoon een 120mm fan in de achterkant van m'n meubel geknutseld, werkt erg goed! Draait op 7V (dus je hoort 'm amper) en de receiver blijft lekker fris. Voelt zelfs niet warm aan als je je hand erop legt. Hier zie je nog net de bovenkant van de fan zitten...
Hoef je enkel een gaatje te maken voor de fan, ipv de hele achterwand eruit te slopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:49
Ja Slonzo idd als je te weinig ruimte hebt om je receiver kun je het beste gewoon een dergelijke 120 of 140 mm fan plaatsen. Even een beetje geld uit geven voor een goede fan zonde sleeve bearing. Dus met lagertjes. Deze maken vooral als ze wat ouder worden minder geluid dan de sleeve bearing fans. Overigens een 140mm fan op 6á7 volt ga je ook niet horen naar mijn idee.

Die fan natuurlijk wel op een andere stroomvoorziening aansluiten dan dat je receiver staat. Een fan maakt circulaire eentonige pieken en dalen in het net. Dit kan zorgen dat je receiver iets of wat dof gaat klinken. Al met al gewoon even een nieuwe groep aanmaken voor je fan. [/sarcasm]

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:18
ConZito schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:22:
Ik zoek nog zo'n HK subje voor @ work. Bijna niet te vinden los.
Ik heb laatst nog een gloednieuwe (tape was helemaal dicht) set HKTS 2B (Subwoofer TS11 en twee speakers) op marktplaats gekocht voor € 110,00. Deze mensen hadden de set gekregen (bonnen aanwezig).

Waarom gekocht? Omdat er één krasje op de subwoofer van mijn HKTS11 was gekomen. 8)7

De set staat er nu nog steeds (alleen de inhoud gecontroleerd), maar doe hem niet weg. Stiekum denk ik er nu aan om er een 7.1 of 7.2 set van te maken met mijn HKTS11. Mijn versterker ondersteund het. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374197

Ik zou zeker een proberen naar een 7.2 setup zal zeker goed klinken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Jumpman schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 11:32:
[...]De set staat er nu nog steeds (alleen de inhoud gecontroleerd), maar doe hem niet weg. Stiekum denk ik er nu aan om er een 7.1 of 7.2 set van te maken met mijn HKTS11. Mijn versterker ondersteund het. :)
Als je de ruimte hebt en 7.1 of 7.2 goed kan plaatsen kan het zeker een meerwaarde hebben. Echter kan een slecht opgestelde 7.1 ook afbreuk doen. Beter een goede 5.1 dan een slechte 7.1, idem met een goede 2.0 ten opzichte van een slecht opgestelde 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293962

Anoniem: 414823 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 22:35:
Mooie setup! Vraag me enkel een dingetje af... hoe heb je in hemelsnaam je receiver in je TV-meubel gekregen?? (Goeie smaak, ik heb zelf nl. toevallig hetzelfde meubel maar ik zie geen mogelijkheid :?
@MrMojo
@bounzzzzz

Welk meubel is dit ook alweer? Ik heb 'm volgens mij al vaker langs zien komen hier in de home cinema thread. Gekocht bij Goossens?

Gode afmetingen + mooie kleur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Slonzo schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 00:41:
[...]

Ik heb zelf maar 1 a 1,5cm ruimte boven m'n receiver. Werd zonder airflow toch wel een beetje warm, dus ik heb gewoon een 120mm fan in de achterkant van m'n meubel geknutseld, werkt erg goed! Draait op 7V (dus je hoort 'm amper) en de receiver blijft lekker fris. Voelt zelfs niet warm aan als je je hand erop legt. Hier zie je nog net de bovenkant van de fan zitten...
Hoef je enkel een gaatje te maken voor de fan, ipv de hele achterwand eruit te slopen...
Dat is niet eens zo een heel gek idee. Alleen zit ik dan wel met de trafo die op dezelfde groep zit, waarvan ik heb gehoord dat dat slecht kan zijn voor de geluidskwaliteit. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Peter ik ben er niet zo van overtuigd dat dergelijk zaken voor problemen gaan zorgen. Eerder had ik al een sarcastische post daarover gemaakt. Proberen kan natuurlijk altijd. Misschien vind jij het geluid er wel beter op worden? Who knows. Ik kan best voorstellen dat als iets constant pieken trekt in het net dat er dan het een en ander veranderd in de voorziening van je speakers van powah! :'). Maar als jij toch constant een spanning weg trekt zou er toch weinig moeten gebeuren lijkt mij ?:).

Ik heb hier in de kelder een pompinstallatie staan om afvalwater naar het riool te pompen. Als deze aanslaat dan gaan er bepaalde lampen hier in huis ineens aan of uit. ('t zijn van die lampen die je aan kan raken om ze aan te zetten. Misschien ken je ze wel.) Dan is er duidelijk een spanningswisseling op het net waar te nemen :'). Het zit zelfs op een ander groep dus omdat die pomp een hele groep nodig heeft. Er zijn misschien wel mensen die dit gaan ontkrachten. Maar ik denk dat ik er bijvoorbeeld nooit last van heb met geluid omdat het gewoon een heel kort dal is in de toevoer. Als jij constant een klein beetje spanning wegtrekt voor een trafo dan moet dat toch ook geen probleem zijn?

Ik zou ooit wel eens ergens willen proberen of het verschil met bijv. power cables te horen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Petertyuh schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 21:55:
[...]Alleen zit ik dan wel met de trafo die op dezelfde groep zit, waarvan ik heb gehoord dat dat slecht kan zijn voor de geluidskwaliteit. Iemand ervaring mee?
Ik merk toch geen verschil hoor 8)7 Je andere apparatuur zit toch ook vol transfo's?
Héél misschien zou een PWM sturing een miniem verschilletje kunnen maken, maar je moet 'm zelfs niet PWM'en, gewoon op 7V laten draaien.
Als je al verschil merkt, heb je IMO gewoon een extreem crappy voeding in je receiver/versterker zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Zo eindelijk de knoop doorgehakt qua sub. het is een Sunfire HRS8 geworden, die ik voor een klein prijsje heb kunnen overnemen. Ik zat nog te twijfelen om een BK Genimi of een XLS200 te pakken, maar bij het horen van de Sunfire was ik al verkocht. Wat zit er een kracht in dat doosje zeg!

Zal van de week een nieuwe foto maken :)

Het gaat iig om deze sub!

Afbeeldingslocatie: http://www.hifigear.co.uk/media/catalog/product/cache/1/image/500x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/u/sunfire-5_3.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

En dan plaats ik de foto ook maar gelijk online:

Afbeeldingslocatie: https://blu1.storage.live.com/items/A2F80B9EB8F04364!2578:Scaled1024/DSCN2548.JPG?psid=1&ck=0&ex=720

U ziet:

Samsung 32A656 LCD
B&W CM1 op Norstone Esse stands
Sunfire HRS8 Subwoofer
Pioneer LX72 receiver
AppleTV 2 (met XBMC)
UPC HD DVR
LG Nas met 2TB
Norstone Eker meubel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:37
Jordy van e schreef op maandag 25 juli 2011 @ 10:16:
En dan plaats ik de foto ook maar gelijk online:

[afbeelding]

U ziet:

Samsung 32A656 LCD
B&W CM1 op Norstone Esse stands
Sunfire HRS8 Subwoofer
Pioneer LX72 receiver
AppleTV 2 (met XBMC)
UPC HD DVR
LG Nas met 2TB
Norstone Eker meubel
Leuk subje, gesloten behuizing ook nog. Is deze meer bedoeld voor 5.1 of ter ondersteuning van je fronts bij muziek?

Lijkt me ook een leuke sub ter aanvulling van monitoren in een stereo-opstelling. Alleen je zei tegen een leuk prijsje, volgens mij is deze sub aardig aan de prijzige kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

FIFO schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:38:
[...]

Leuk subje, gesloten behuizing ook nog. Is deze meer bedoeld voor 5.1 of ter ondersteuning van je fronts bij muziek?

Lijkt me ook een leuke sub ter aanvulling van monitoren in een stereo-opstelling. Alleen je zei tegen een leuk prijsje, volgens mij is deze sub aardig aan de prijzige kant.
Ik heb hem gekocht voor €400. Half jaar oud en ging weg wegens upgrade naar het 12 inch model. Nieuwprijs is €900 met 10 jaar garantie. Op zich dus een leuke deal :)

Hij klinkt op zowel muziek als film erg fijn. Gisteravond even op laag volume wat series bekeken, en het was een aangename aanvulling. Je hoort de sub niet tot je hem uit zet (lang leve klik-aan-klik-uit). Vanochtend even de knop open gegooid met transformers, en dan komt er wel een bak laag uit. Maar hij blijft ten alle tijden stabiel en strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:49

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Zal mijn setje eindelijk ook eens posten:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/18025325/2011-07-17%2015.31.10.jpg
Vanuit m'n luie hoek.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/18025325/2011-07-17%2014.24.26.jpg
Overzichtje.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/18025325/2011-07-17%2014.24.34.jpg
Detail.

- Cambridge Audio Sonata DR30
- Cambridge Audio Sonata NP30
- B&W CM1
- Samsung weet ik veel TV.
- Norstone stands en kast.

Ik zoek nog steeds iets leuks voor in het meubel, maar ben niet zo van de accessoires. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Beekforel op 25-07-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Die B&W CM1's blijven toch prachtig :']. Ik vind ze trouwens leuk staan met dat meubel en die Tv. Ik denk dat het niet bij iedereen in de smaak valt maar ik vind het echt top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Beekforel schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:56:
Zal mijn setje eindelijk ook eens posten:
[afbeelding]
Vanuit m'n luie hoek.

[afbeelding]
Overzichtje.

[afbeelding]
Detail.

- Cambridge Audio Sonata DR30
- Cambridge Audio Sonata NP30
- B&W CM1
- Samsung weet ik veel TV.
- Norstone stands en kast.

Ik zoek nog steeds iets leuks voor in het meubel, maar ben niet zo van de accessoires. :P
hehe schijnbaar hebben we dezelfde smaak qua speakers, tvs en meubels ;)

Zit net nog wat te spelen met de sub, merk ik dat er een brom in zit... :? Dus helemaal afgesloten van de receiver en stroom en alleen stroom erop...nog steeds een brom...

sub in andere kamer op andere groep gezet....brom blijft :( Hij is niet heel duidelijk aanwezig, maar je hoort het als je oor op de kast legt. Een dikke vette 50Hz brom! Ik denk dat ik morgen even langs HoBo rijdt (moet nog kabel hebben en wil even kijken naar een center). Wellicht hebben weten ze meer, anders op naar Stassen, waar hij vandaan komt.

[ Voor 26% gewijzigd door DjVe op 25-07-2011 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Heb je meer informatie over die kast? Ziet er namelijk wel erg mooi uit. Zeker door de combinatie van zwart en wit waardoor het weer niet te kil wordt. Maar die kast ziet er ook wel diep uit, dus dieper dan de gemiddelde 40 centimeter die je bij een Ikea-kast veelal hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

FeaR schreef op maandag 25 juli 2011 @ 18:28:
[...]

Heb je meer informatie over die kast? Ziet er namelijk wel erg mooi uit. Zeker door de combinatie van zwart en wit waardoor het weer niet te kil wordt. Maar die kast ziet er ook wel diep uit, dus dieper dan de gemiddelde 40 centimeter die je bij een Ikea-kast veelal hebt.
Dat is deze. Ik vind het ook een mooi meubel, echter vind ik de paal waar de tv aan komt te hangen niks. Hij zou vetter zijn zonder tv standaard :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Jordy van e schreef op maandag 25 juli 2011 @ 18:51:
[...]Dat is deze. Ik vind het ook een mooi meubel, echter vind ik de paal waar de tv aan komt te hangen niks. Hij zou vetter zijn zonder tv standaard :(
Had hem net gevonden op een andere site. Die paal hoeft van mij ook niet, wil de TV namelijk blind ophangen door middel van een voorzetwand. En dan achter die wand een leuke RGB-LED. Maar de maten vallen me ook wat tegen. Ik zoek eigenlijk een meubel wat gewoon minstens 50 centimeter diep is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

FeaR schreef op maandag 25 juli 2011 @ 18:53:
[...]

Had hem net gevonden op een andere site. Die paal hoeft van mij ook niet, wil de TV namelijk blind ophangen door middel van een voorzetwand. En dan achter die wand een leuke RGB-LED. Maar de maten vallen me ook wat tegen. Ik zoek eigenlijk een meubel wat gewoon minstens 50 centimeter diep is.
Dat heb ik dus ook. Gelukkig is 45,5 cm diep genoeg voor mijn Pioneer monster, maar het scheelt niet veel. Meubels van 50cm diep zijn er vrijwel niet...of je moet ze laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 17:01
Jordy van e schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:56:
Zo eindelijk de knoop doorgehakt qua sub. het is een Sunfire HRS8 geworden, die ik voor een klein prijsje heb kunnen overnemen. Ik zat nog te twijfelen om een BK Genimi of een XLS200 te pakken, maar bij het horen van de Sunfire was ik al verkocht. Wat zit er een kracht in dat doosje zeg!

Zal van de week een nieuwe foto maken :)

Het gaat iig om deze sub!

[afbeelding]
Hmz,lijkt dat even veel op een peerless xls10:
Mooi kast :Y

Meubel overigens ook erg mooi.
Als dat (wat ik dus denk) een Peerless unit is dan wil dat inderdaad wel lekker gaan (kracht zoals jij omschrijft)
Ik heb een zelfbouw wat er veel op lijkt kwa gebruikte units (1x 10 inch Peerless xls10 met 2x 10inch passieve radiator) gaat als de brandweer.
Kende het merk niet Sunfire,maar zo op de site te zien mooi speelgoed *O*
Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/planet10/TLS/projects/sampson/images/Peerless_XLS_10_front.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door fragcompany op 25-07-2011 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Jordy van e schreef op maandag 25 juli 2011 @ 18:59:
[...]Dat heb ik dus ook. Gelukkig is 45,5 cm diep genoeg voor mijn Pioneer monster, maar het scheelt niet veel. Meubels van 50cm diep zijn er vrijwel niet...of je moet ze laten maken.
Dan gaat het denk ik toch iets laten maken worden. Zeker als je op termijn nog iets van een eindversterker wilt. Die zijn meestal wel over de 50 cm diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

fragcompany schreef op maandag 25 juli 2011 @ 19:03:
[...]

Hmz,lijkt dat even veel op een peerless xls10:
Mooi kast :Y

Meubel overigens ook erg mooi.
[afbeelding]
Lijkt er wel op jah...alleen heb ik een 8 inch :)

@ FeaR...ja maar dan heb je een zak geld nodig die je niet aan audio kan uitgeven :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Jordy van e schreef op maandag 25 juli 2011 @ 19:06:
[...]@ FeaR...ja maar dan heb je een zak geld nodig die je niet aan audio kan uitgeven :O
So be it... ik ga ook geen audio op een gammel ding van de Ikea zetten. Sowieso wordt dat wel grappig als je daar een leuke eindversterker op gaat zetten van een kilootje of 35...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

FeaR schreef op maandag 25 juli 2011 @ 19:08:
[...]

So be it... ik ga ook geen audio op een gammel ding van de Ikea zetten. Sowieso wordt dat wel grappig als je daar een leuke eindversterker op gaat zetten van een kilootje of 35...
Dat zijn uitdagingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-07 14:51
Of het zien stuiteren van een dure versterker dwars door je kastje heen ;)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
[...]

Als je een dergelijk strak meubel zoekt EN 50cm diep, kijk dan eens naar de COBRA-serie van Coesel. Is zowel hangend als staand leverbaar, in iedere RAL-kleur die je wilt en zelf in te delen (modulair systeem) qua deuren, lades, etc. Heb er zelf ook een gekocht i.v.m. de 50cm diepte en is echt een sieraad in het huis.

Hieronder een voorbeeld van een kast van 3.60m.
Afbeeldingslocatie: http://www.coesel.nl/awm/fotos_groot_01/Cobra_04.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-07 00:24
Ik heb nu ook een meubel van net even door de 3 meter, maar dat is verre van ideaal wat betreft plaatsing van je fronts en je stereobeeld/surround ervaring. Het is al snel veel te breed dan namelijk, wel mooi, keuzes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
nl.mark schreef op maandag 25 juli 2011 @ 21:17:
[...]Als je een dergelijk strak meubel zoekt EN 50cm diep, kijk dan eens naar de COBRA-serie van Coesel. Is zowel hangend als staand leverbaar, in iedere RAL-kleur die je wilt en zelf in te delen (modulair systeem) qua deuren, lades, etc. Heb er zelf ook een gekocht i.v.m. de 50cm diepte en is echt een sieraad in het huis.

Hieronder een voorbeeld van een kast van 3.60m.
[afbeelding]
HELD _/-\o_
Dat is precies wat ik zoek! En ook nog eens hangend wat natuurlijk zeer strak is.
Kan eventueel ook nog twee rijen van drie blokken zodat het wat minder breed is.

Kost dat? :P
ConZito schreef op maandag 25 juli 2011 @ 21:31:
Ik heb nu ook een meubel van net even door de 3 meter, maar dat is verre van ideaal wat betreft plaatsing van je fronts en je stereobeeld/surround ervaring. Het is al snel veel te breed dan namelijk, wel mooi, keuzes :P
Een meubel van 3.60 is ook wel erg breed. Een beetje apparaat is 43 centimeter breed. Dus laten we 50 centimeter aanhouden voor wat ademruimte en tussenschotten. Dan kom je op een meter of drie. Wellicht nog wat breed, mar scheelt al een stuk. En anders wordt het toch 2 x 3.

[ Voor 33% gewijzigd door FeaR op 25-07-2011 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Mijn nieuwe meubel wordt totaal zo'n 210 centimeter breed en 60 cm diep met drie compartimenten. Ik zorg wel voor een binnenhoogte van 40 ongeveer anders past het dus nooit. Daar kan ik alles in kwijt in ieder geval en ik vermoed dat ik meer te verstoppen heb dan de meeste hier :P

Ik vind die strakke meubels best netjes hoor, maar dat past dus niet bij m'n interieur. Meubel waar ik nu mee bezig ben wordt opgetrokken uit massief hout en steigerpijp, weer eens wat anders :)

Ben nog even aan het uitdenken of ik ook van steigerpijp direct een beugel kan bouwen om m'm plasma zwevend op te hangen. Die wil ik dus niet aan de muur, maar gelijk op een lijn met de fronts.

Als dat niet lukt laat ik een beugel maken in ieder geval, moet toch een goede 50cm uit de muur komen dan en dat is best fors als daar dik 50kg aan hangt.

[ Voor 10% gewijzigd door ConZito op 25-07-2011 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverAqua
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-10-2022
Afbeeldingslocatie: http://img846.imageshack.us/img846/1295/photocb5c52038d8e721ed9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img198.imageshack.us/img198/3186/photo0058cb9e885f2111b6.jpg

Sorrie voor de slechte kwaliteit (HD7 foto's), digi cam is net overleden helaas.

Op de foto:
- Philips HTS6515
- Philips 37PFL7603
- Boxee Box
- Xbox 360 Slim 250
- JBL dock

En een Beetlejuice collectors item. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
FeaR schreef op maandag 25 juli 2011 @ 21:32:
[...]

HELD _/-\o_
Dat is precies wat ik zoek! En ook nog eens hangend wat natuurlijk zeer strak is.
Kan eventueel ook nog twee rijen van drie blokken zodat het wat minder breed is.

[...]

Een meubel van 3.60 is ook wel erg breed. Een beetje apparaat is 43 centimeter breed. Dus laten we 50 centimeter aanhouden voor wat ademruimte en tussenschotten. Dan kom je op een meter of drie. Wellicht nog wat breed, mar scheelt al een stuk. En anders wordt het toch 2 x 3.
Goed om te horen dat ik je (misschien) heb kunnen helpen :)

Zelf heb ik een 1.80m versie (3x 60cm) met valkleppen. In hoogglans en inclusief ophanging kostte dat 1400 euro. In vergelijking met Ikea wellicht duur, maar als je het vergelijkt met merken als Banz Bord valt het mee. Mocht je willen weten waar ik hem vandaan heb, stuur dan maar even een DM.

edit:
Aangezien een foto meer zegt dan 1000 woorden; hier mijn kast. Zie overigens dat Tinypic wat heeft geresized e.d. dus foto is wat opgerekt in de hoogte..
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/301o509.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Pepppie op 26-07-2011 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
In dit topic heb al regelmatig die Nakamichi pluggen voorbij zien komen die door mensen besteld werden. Nu zie ik op ebay dat ze per 24 besteld kunnen worden. Heeft iemand toevallig een paar over? Ik kan er nu 6 gebruiken, met toekomstige achterspeakers 10. Ik kan me voorstellen dat er meer mensen zijn die aan 24 veel te veel hebben. Of misschien samen bestellen? Afhandeling lijkt me het handigst via PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215257

Bokmaaa schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:21:
In dit topic heb al regelmatig die Nakamichi pluggen voorbij zien komen die door mensen besteld werden. Nu zie ik op ebay dat ze per 24 besteld kunnen worden. Heeft iemand toevallig een paar over? Ik kan er nu 6 gebruiken, met toekomstige achterspeakers 10. Ik kan me voorstellen dat er meer mensen zijn die aan 24 veel te veel hebben. Of misschien samen bestellen? Afhandeling lijkt me het handigst via PM.
http://cgi.ebay.nl/8-pcs-...ain_0&hash=item3f03eeb925
Koop hier 2 van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Ach %^&! Ik zit weer eens de sukkel uit te hangen.. Goeie tip Blackflower, maar ik vergeet dat er aan de andere kant van de kabel ook nog een speaker hangt waar pluggen op hun plek zijn :F Die 24 op ebay zijn dus prima bij een volledige surroundset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 15:33
FeaR schreef op maandag 25 juli 2011 @ 21:32:
[...]

HELD _/-\o_

[...]

Lijkt erg veel op Karat:
Afbeeldingslocatie: http://case-outdoor.nl/library/products/1260807631.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-07 17:13

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[...]

Ik zou dan juist die paal wel willen hebben, maar niet het meubel. Nu de tv aan de muur hangen met een gootje eronder, met de paal wordt ook het draaien weer mogelijk...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
nl.mark schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 08:11:
[...]Zelf heb ik een 1.80m versie (3x 60cm) met valkleppen. In hoogglans en inclusief ophanging kostte dat 1400 euro. In vergelijking met Ikea wellicht duur, maar als je het vergelijkt met merken als Banz Bord valt het mee.
Dan gaat een versie van 2 x 3 hem niet worden, want dat gaat dan toch richting de 3000 euro denk ik zo. Maar zo'n versie zoals jij hebt is ook niet verkeerd. Dan wordt het in de toekomst wellicht wat apparaten op het meubel zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
FeaR schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:32:
[...]

Dan gaat een versie van 2 x 3 hem niet worden, want dat gaat dan toch richting de 3000 euro denk ik zo. Maar zo'n versie zoals jij hebt is ook niet verkeerd. Dan wordt het in de toekomst wellicht wat apparaten op het meubel zetten.
Nou, dit was wel een van de duurdere opties.. EN hang EN hoogglans EN valkleppen EN hoogglans afdekplaat. Als je glas neemt als afdekplaat en geen valkleppen en geen hoogglans, scheelt het al de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
nl.mark schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 16:17:
[...]Nou, dit was wel een van de duurdere opties.. EN hang EN hoogglans EN valkleppen EN hoogglans afdekplaat. Als je glas neemt als afdekplaat en geen valkleppen en geen hoogglans, scheelt het al de helft.
Op zich is hangen wel mooi, al zou ik ook wel kunnen leven met een staand meubel. Maar hoogglans en valkleppen wil ik sowieso hebben. Gewone deurtjes is met twee kastje nog wel te doen als ze van elkaar af schanieren, maar met drie is dat - naar mijn mening - geen mooi gezicht. Maar op de site staan meer dan genoeg dealers van dit merk, dus daar gaan we dan maar een keer langs om te zien wat de mogelijkheden zijn :) .

Want op jouw foto ziet het kastje er ook al redelijk hoog uit. Op die manier heb ik wellicht niet eens zes ruimtes nodig.

Net even de folder bekeken en een hoogte van 25 centimeter zou wat mij betreft ook kunnen. Dus die optie in twee rijen van drie is zeker mogelijk. Want met zes keer 61,2 breed x 25 hoog x 50 diep kom ik een heel eind. En een meubel van iets meer dan 50cm hoog is meer dan te doen. Genoeg ademruimte voor de apparatuur in dat geval. Qua hoogte zal het zo'n 5 - 8 centimeter zijn afhankelijk van het apparaat maar door de vele centimeters aan de zijkant komt dat wel goed. Al twijfel ik wel een beetje of een console als de PS3 in één zo'n vakje niet erg karig is :P

Andere optie is hetzelfde als jij maken: dus 3 x 61,2 breed en dan 45,5 hoog. Dat zou op zich ook nog te doen zijn aangezien je de kastjes met een plank door de helft kan doen. Denk dat het qua deurtjes mooier is om deze laatste manier te doen. Echter zit ik dan wel met de hoogte van de ruimtes. Al zou dat ook wel weer op te lossen zijn door de hoge apparaten op de onderste rij te zetten en de lagere op de bovenste.

In beide gevallen komt het idee op hetzelfde neer. Ach, genoeg opties in ieder geval en iets waar ik zeker wat mee kan :)

[ Voor 46% gewijzigd door FeaR op 26-07-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
25cm is inderdaad ook een mooie optie, alleen hebben wij ook onze complete DVD/CD collectie in de kasten opgeruimd en dat wordt met het lage model lastig.

Zijn inderdaad nogal wat dealers ja! Bel even van te voren of ze ook de versie met glazen dekplaat hebben staan. Erg gaaf en goedkoper dan een MDF-hoogglans plaat. Wij wilden echter perse wit en wit glas wordt groenig = geen optie :)

Ben benieuwd of het je lukt te vinden wat je wil (voor de juiste prijs ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Wegens een verhuizing naar kamers komt er verandering in mijn situatie. Nu wil ik op m'n kamer het bekende Lack tv meubel plaatsen van de Ikea :9 http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40105340.

Via een ouder topic al achter de hoogtemaat gekomen, dit is in principe prima (als ik de voetjes van m'n receiver af schroef). Deze pakt aan de bovenkant en zijkant lucht.

De situatie wordt dan :
  • Receiver links (2cm van de kant, ook aan bovenkant ongeveer 2cm vrij).
  • Center speaker in het midden.
  • PS3 Slim daarnaast.
Het is een JVC receiver (zie http://gathering.tweakers...message/36390952#36390952). En zolang het leuk klinkt vind ik het allemaal prima.

Mijn vraag is nu, gaat de receiver genoeg lucht krijgen? Zo nee, wat kan ik daar het beste aan doen? :+

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 11:17
Die voetjes zitten er niet voor niks op. Ook (of zelfs juist) via de onderkant wordt lucht aangezogen.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-07 15:14

MAZZA

Barbie is er weer!

Wij hebben een kastje op maat laten maken door House of Mayflower. Ik heb maanden gezocht naar een kastje wat voldeed aan de afmetingen en er ook nog mooi uitzag. Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat als ik aan al mijn wensen wil voldoen dat op maat maken de enige optie is. En dat is duur.. Maar goed, dan heb je ook precies wat je wilt en zoiets koop je niet voor 2 jaar :)

Half augustus wordt hij geleverd, dan zal ik wat foto's posten.

Hij is iig op basis van dit meubel, alleen dan meer in verhouding wat het vak betreft icm met de lades ernaast:
Afbeeldingslocatie: http://www.houseofmayflower.nl/media/catalog/product/cache/1/image/389x309/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/t/v/tvdressoir-anoes-sfeer.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

HarmoniousVibe schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 19:07:
Die voetjes zitten er niet voor niks op. Ook (of zelfs juist) via de onderkant wordt lucht aangezogen.
Aan de onderkant zit niets anders dan een volledig dicht vlak, dat lijkt me dus sterk :P

@Mazza, ziet er mooi uit! In mijn geval is het inderdaad voor ongeveer 2 jaar. Zoiets laten maken is zoals je zelf ook al zei dus geen optie. :)

[ Voor 20% gewijzigd door barktus op 26-07-2011 19:11 ]

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-07 17:44
Na nu bijna 3 jaar mee te lezen in dit topic waag ik het ook maar eens om mijn setje te posten!

Zoals te zien op de foto's woon ik nog thuis dus heb ik niet een complete kamer te vullen met enkel beeld en (vooral) geluid. Ik houd echter van een strak geheel dus heb er zoveel mogelijk uitgegooid.

De audioverslaving begon eigenlijk bij de aanschaf van een setje Eltax Concept 400 (voornamelijk op basis van dit forum). Inmiddels een jaar of drie verder zijn er heel wat versterkers, receivers en speakers langsgekomen van verschillende merken waardoor ik niet alleen ervaring opdeed maar ook nog eens leuk geld wist te verdienen. Ik heb tot deze versterker aan toe alleen maar 5.1 of 7.1 receivers gehad. Nu ik deze heb wil ik echter niet meer terug. Misschien koop ik nog eens een wat goedkoper 5.1 set maar voorlopig is dit heerlijk. Vooral muziek klinkt echt VEEL beter.

Hieronder is een foto te zien van waar het allemaal mee begon, gevolgd door foto's van hoe het nu is.

Hoe alles ooit begon:
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/qrj50p.jpg

Hoe het nu is

Overview:
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/kan1xt.jpg

Zitplaatsen:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/vu8pj.jpg

Apparatuur:
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/ygl0.jpg

Speaker close-up:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/295d82r.jpg

Elac CL 102 i _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/118j7lh.jpg

Verzameling afstandsbedieningen waarvan de helft niet wordt gebruikt (de Harmony alleen voor TV aan en uit dus die telt half :P ):
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2mnnd3o.jpg

Voor de kabeltjes liefhebbers:
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/xclw6a.jpg

Wat er min of meer te zien is:

Speakers: Elac CL 102 i
Versterker: Denon PMA-1500R
CD-speler: Denon DCD-755AR
Tuner: Denon TU-1500RD
TV: Philips Matchline IDTV 100Hz Classic
Mediaspeler: Popcorn Hour A110 met daarin een Western Digital Caviar Green 1TB HDD
Gameconsole: Xbox 360 Premium 20GB
Externe HDD: Platinum 640GB
Speakerkabels: Monster MSeries
Afstandsbediening: Logitech Harmony 525

Voor de toekomst heb ik niet erg veel plannen behalve mijn Xbox en Popcorn Hour aansluiten op het thuis netwerk voor Xbox Live en natuurlijk het streamen van muziek en films vanaf de PC. De mogelijkheid om je Popcorn Hour dan te kunnen besturen met je telefoon is overigens ook leuk :P

Daarnaast moet er echt nog iets gedaan worden qua aankleding van mijn kamer want het galmt nogal en vooral hoge tonen klinken bij een hoger volume al snel vrij schel. Een vloerkleed staat op de planning. Iemand misschien nog ideeën voor dingen om aan de muur te hangen?

Edit: En zoals te zien is een nieuw TV-meubel ook niet verkeerd O-)

Op- en aanmerkingen zijn uiteraard altijd welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:25

MazeWing

The plot thickens...

Mooie specs, alleen die tv kan echt niet meer he.

Koop dan op z'n minst voor 300 euro een 32 inch lcd tv. De hele tv haalt je hele set onderuit en ik kan me niet voorstellen dat het echt leuk is om een film of een game op dat ding te spelen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
nl.mark schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 18:46:
[...]25cm is inderdaad ook een mooie optie, alleen hebben wij ook onze complete DVD/CD collectie in de kasten opgeruimd en dat wordt met het lage model lastig.
Vraag me alleen af hoe dat met deurtjes wordt als je twee van 25 centimeter op elkaar gaat zetten. Deurtje van de bovenste rij hangt dan als een overlap over het onderste kastje en dat ziet er wellicht wat apart uit. Daarom sluit ik de 45,5 centimeter versie ook zeker niet uit. Dan heb je gewoon mooi één deurtje. Maar beide doen wat ik wil: zes compartimenten maken.
Zijn inderdaad nogal wat dealers ja! Bel even van te voren of ze ook de versie met glazen dekplaat hebben staan. Erg gaaf en goedkoper dan een MDF-hoogglans plaat. Wij wilden echter perse wit en wit glas wordt groenig = geen optie :)
De versie met de zwart/grijze glazen dekplaat vond ik op sommige foto's ook wel erg mooi. Breekt het witte van het meubel. Dus dat zie ik ook nog als optie, zeker als dat goedkoper is wordt het een no-brainer.
Ben benieuwd of het je lukt te vinden wat je wil (voor de juiste prijs ;))
Zodra ik wat heb komen de foto's vanzelf ;)

Is die 50 centimeter overigens de echte binnenmaat van het kastje of is dat inclusief deur? Want een Emotiva XPA is al een 19" diep wat overeenkomt met 48,3 centimeter. Die 50 centimeter die ik nodig heb is dus echt de binnenmaat. Gaat lastig worden als er van die 50 centimeter nog xx centimeter af gaat voor het deurtje...

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 27-07-2011 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ik denk dat ik binnenkort eindelijk mn stereo (B&W 683) uit ga breiden naar 5.1
Ik wil beginnen met 2 rear speakers te plaatsen (B&W 685) op de norstone stand die ik laatst hier voorbij heb zien komen. Ik vind die persoonlijk een stuk mooier dan de B&W stand (en waarschijnlijk ook goedkoper ook).

Vervolgens een center (B&W HTM61) en als laatste een subwoofer (BK 200 of 400 serie).
Waarom deze volgorde? Omdat ik het idee heb dat ik het meeste uit rears haal, aangezien het nu al klinkt alsof spraak, etc. uit de tv komt. Voor de prijs van de center (€600) heb ik 2 rears. En de sub als laatste omdat ik nu al redelijk wat bass heb en ik 'm niet alleen hoor, maar ook voel. Daarbij woon ik in een appartement en zal dus nooit maximaal van een sub kunnen genieten. De reden waarom ik twijfel tussen de 200 en 400 is vanwege de grootte van de woonkamer. Deze is rond de 34m2, alleen het tv gedeelte is zeg maar de helft. Ik vraag me dan ook serieus af of de 400 geen overkill is.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Na het bekijken van alle mooie setjes hier zal ik binnenkort die van mij ook eens op de foto zetten.
Eerst even nog een nieuw kastje halen.

[ Voor 195% gewijzigd door Ernemmer op 27-07-2011 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
MazeWing schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 00:29:
De reden waarom ik twijfel tussen de 200 en 400 is vanwege de grootte van de woonkamer. Deze is rond de 34m2, alleen het tv gedeelte is zeg maar de helft. Ik vraag me dan ook serieus af of de 400 geen overkill is.
Ik speel hier met een Velodyne SPL-1200 Ultra in een nog kleinere ruimte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

FeaR schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 00:50:
[...]

Ik speel hier met een Velodyne SPL-1200 Ultra in een nog kleinere ruimte ;)
Dus jij gaat nooit onder de douche neem ik aan? al het vuil trilt gewoon van je lichaam af? :o
Is dat niet zware overkill in een kleine ruimte? dan moet je de bass toch stukken zachter/minder krachtig zetten? Wat is dan nog de meerwaarde van een sub met die specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
MazeWing schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 00:54:
[...]Dus jij gaat nooit onder de douche neem ik aan? al het vuil trilt gewoon van je lichaam af? :o
Is dat niet zware overkill in een kleine ruimte? dan moet je de bass toch stukken zachter/minder krachtig zetten? Wat is dan nog de meerwaarde van een sub met die specs?
Tsja, wat is overkill. Ik wilde eerst voor een SVS PB13 Ultra gaan :P
Maar de Velodyne staat hier vrolijk te spelen op een volume van 15 op de subwoofer en het voegt meer dan genoeg toe. Volume kan tot 80, maar ik vind het wel goed zo. Ik geef meer om een goede aanvulling in het laag dan het hard wegtrillen bij films :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Maar had een goedkopere sub dan ook geen optie kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
MazeWing schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 01:11:
Maar had een goedkopere sub dan ook geen optie kunnen zijn?
Zeker wel, ik had ook nooit gedacht een Velodyne SPL-1200 Ultra te bezitten. Maar wie zou er geen "ja" hebben gezegd als je een bericht krijgt van iemand dat hij zijn Velodyne wel wil verkopen voor 800 euro. Inclusief nog lopende garantie, bon, boekjes, remote, powercable en zes meter QED-subwooferkabel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzel
MazeWing schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 23:51:
Mooie specs, alleen die tv kan echt niet meer he.

Koop dan op z'n minst voor 300 euro een 32 inch lcd tv. De hele tv haalt je hele set onderuit en ik kan me niet voorstellen dat het echt leuk is om een film of een game op dat ding te spelen.
Ja heb je gelijk in. De afgelopen paar jaar is er qua geluid veel verandert terwijl het beeld eigenlijk heeft stil gestaan :P Mja punt is dat ik of gelijk een goeie, grote TV (37" of groter met Full HD en zonder 3D onzin) wil, of hier nog even mee blijf zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:35

Vrijdag

De Zwarte

Chrizzel schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:13:

Daarnaast moet er echt nog iets gedaan worden qua aankleding van mijn kamer want het galmt nogal en vooral hoge tonen klinken bij een hoger volume al snel vrij schel. Een vloerkleed staat op de planning. Iemand misschien nog ideeën voor dingen om aan de muur te hangen?

Edit: En zoals te zien is een nieuw TV-meubel ook niet verkeerd O-)

Op- en aanmerkingen zijn uiteraard altijd welkom :)
Je zou bij de Ikea of Leen Bakker ofzo een vloerkleed kunnen kopen en dat tussen de bank en de tv leggen, dat scheelt al behoorlijk, zeker als het een wat hoogpoliger tapijtje is. Een Ludde ofzo O+
Aan de muur misschien een schilderij/litho of zoiets? Je kan ook een paar (grote) potplanten neerzetten, zoals een varen. Dat is meteen ook handig voor zuurstof en het ziet er leuk uit met wat groent :)

/edit: een nieuwe tv van tussen de 37" en 42" hoeft niet eens zo duur te zijn, volgens mij heb je tegenwoordig al een goede tv voor rond de 500-600 van 40".

[ Voor 8% gewijzigd door Vrijdag op 27-07-2011 09:53 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flanger
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:10

flanger

That Guy

bounzzzzz schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 21:02:
Na een lange tijd dit topic gevolgd te hebben heb ik ook maar eens de moeite genomen om
een paar foto's te maken.
We zijn net klaar met een verbouwing van 2 maanden :/

[afbeelding]

Wat je ziet / niet ziet

Samsung EU46D7000
Onkyo TX-NR609
Playstation 3
PopcornHour A-210
Logitech Harmony 900
Vanwaar komt je TV-meubel, als ik vragen mag?

Just because I rock, doesn't mean im made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzel
Vrijdag schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 09:52:
[...]

Je zou bij de Ikea of Leen Bakker ofzo een vloerkleed kunnen kopen en dat tussen de bank en de tv leggen, dat scheelt al behoorlijk, zeker als het een wat hoogpoliger tapijtje is. Een Ludde ofzo O+
Aan de muur misschien een schilderij/litho of zoiets? Je kan ook een paar (grote) potplanten neerzetten, zoals een varen. Dat is meteen ook handig voor zuurstof en het ziet er leuk uit met wat groent :)

/edit: een nieuwe tv van tussen de 37" en 42" hoeft niet eens zo duur te zijn, volgens mij heb je tegenwoordig al een goede tv voor rond de 500-600 van 40".
Hmmm een plantpot is inderdaad wel een goed idee, eigenlijk nooit echt bij stil gestaan :) . Voor aan de muur zat ik te denken aan van die canvas doeken met daarop een zwart-wit foto van bijvoorbeeld NY waarbij alleen de gele taxi's in kleur zijn maarja... das ook niet bijster origineel.
Het is wel hard nodig om wat te doen aan de aankleding want zelfs het dichtdoen van de gordijnen scheelt al behoorlijk.

Een nieuwe, degelijke TV is inderdaad niet eens zo heel duur maar ik ben 18 en heb m'n rijbewijs net gehaald dus op het moment is het budget helaas vrij beperkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ-Princeps
  • Laatst online: 22:08
Chrizzel schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:32:
[...]

Hmmm een plantpot is inderdaad wel een goed idee, eigenlijk nooit echt bij stil gestaan :) . Voor aan de muur zat ik te denken aan van die canvas doeken met daarop een zwart-wit foto van bijvoorbeeld NY waarbij alleen de gele taxi's in kleur zijn maarja... das ook niet bijster origineel.
Het is wel hard nodig om wat te doen aan de aankleding want zelfs het dichtdoen van de gordijnen scheelt al behoorlijk.

Een nieuwe, degelijke TV is inderdaad niet eens zo heel duur maar ik ben 18 en heb m'n rijbewijs net gehaald dus op het moment is het budget helaas vrij beperkt :P
Wij hebben laatst hier thuis zelf een foto op canvas laten printen, kostte niet gek veel en je kan het zo origineel maken als je zelf wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-07 17:18
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6135/5984316287_178cc01c6e_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6145/5970987734_dd00b45ce9_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6002/5984880514_559327411b_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6126/5974824840_817e9c2a2e_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6140/5984318403_fa26697130_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6139/5984921322_082f8fa122_z.jpg

Wat neerkomt op:
Sony KDL-40X3500
Pioneer VSX-921
2 x JBL Northbridge E100
1 x JBL Northbridge EC25
1 x JBL Northbridge E250p
2 x JBL Northbridge E10

Buffalo NAS LS-WX4.0
En de HTPC zit verstopt in het tv-meubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Mooie set hoor, alleen schreeuwen je speakers om meer ruimte van de muur af !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
Mektheb schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 17:46:
Mooie set hoor, alleen schreeuwen je speakers om meer ruimte van de muur af !
Waarom als ik vragen mag? die "luchtuitlaat" zit niet aan de achterkant en dat lijkt mij het belangrijkste issue m.b.t. afstand van de muur, of is er een andere goede reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

JJFS schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 17:38:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat neerkomt op:
Sony KDL-40X3500
Pioneer VSX-921
2 x JBL Northbridge E100
1 x JBL Northbridge EC25
2 x JBL Northbridge E10

Buffalo NAS LS-WX4.0
leuke set! Je appartement zier er ook goed afgewerkt uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
JJFS schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 18:07:
[...]Waarom als ik vragen mag? die "luchtuitlaat" zit niet aan de achterkant en dat lijkt mij het belangrijkste issue m.b.t. afstand van de muur, of is er een andere goede reden?
De plaats van de reflexpoort maakt zeker wat uit. Een speaker met een reflexpoort aan de achterzijde of onderkant heeft over het algemeen wat meer ruimte nodig dan een speaker met alles front facing. Echter kan een speaker baat hebben bij wat meer ruimte. Zelfs al zit alles naar voren gericht kan je een wat rustiger geluidsbeeld krijgen als de speaker wat vrijer staat. Hangt wel heel veel af van het soort speaker en de gebruikte units (in verband met afstralen). Zet je linker speaker voor de grap eens wat verder naar voren en naar links en idem met de rechter speaker. Dan krijgen ze een stuk meer ruimte. Denk dat je dan wel iets van verschil kan horen. Gewoon om te testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skr
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-04 10:26

skr

Afbeeldingslocatie: http://benscho9.home.xs4all.nl/fotos_1/thumbs/IMG_0393.JPG

Afbeeldingslocatie: http://benscho9.home.xs4all.nl/fotos_1/thumbs/IMG_0390.JPG

Afbeeldingslocatie: http://benscho9.home.xs4all.nl/fotos_1/thumbs/IMG_0391.JPG

Afbeeldingslocatie: http://benscho9.home.xs4all.nl/fotos_1/thumbs/IMG_0392.JPG

Afbeeldingslocatie: http://benscho9.home.xs4all.nl/fotos_1/thumbs/IMG_0394.JPG

Je ziet:

Front: KEF IQ90
Rear: KEF IQ50
Center: KEF IC60C
Sub: geen ;)

Onkyo TX-NR807
PS3

SONY 46-EX700 (oid)

Normaal uiteraard altijd met kappen erop. De fronts zijn bi-amped (ja klopt je kan je afvragen of het nuttig is)

Fotos zijn helaas slechte kwaliteit want gemaakt met handycam met veel te kleine ccd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Bi-amped? Waar is dan je 2e versterker? ;)

Ziet er overigens wel netjes uit!

[ Voor 30% gewijzigd door DrSnuggles op 28-07-2011 22:15 ]

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
@ SKR, mooi hoor !
Persoonlijk zou ik de TV ophangen ! kan de ps3 mooi int midden.

@ jjfs.
Ik zie dat fear het al haarfijn uitgelegd heeft, bedoelde er niks mee hoor het advies is mij ook toen gegeven en heb het opgevolgd en het klinkt nu een stuk "ruimer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roughrock
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-06-2023
Mektheb schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 23:22:
@ SKR, mooi hoor !
Persoonlijk zou ik de TV ophangen ! kan de ps3 mooi int midden.

@ jjfs.
Ik zie dat fear het al haarfijn uitgelegd heeft, bedoelde er niks mee hoor het advies is mij ook toen gegeven en heb het opgevolgd en het klinkt nu een stuk "ruimer"
tv ophangen, centerspeaker bovenop in t midden en ps3 op oude plaats van centerspeaker lijkt me geluidstechnisch en optisch beter:)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

JJFS schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 17:38:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat neerkomt op:
Sony KDL-40X3500
Pioneer VSX-921
2 x JBL Northbridge E100
1 x JBL Northbridge EC25
2 x JBL Northbridge E10

Buffalo NAS LS-WX4.0
Blijft altijd een mooie serie tv. Krijgt je Pioneer reciever wel genoeg lucht?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374197

@bal0n

De onkyo is een 7.2 amp dus de 2 kanalen voor surround back kan je ook bi ampen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 374197 op 29-07-2011 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Waarom gelooft iedereen toch in die mumbo-jumbo van fabrikanten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
ConZito schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 00:17:
Niet iedereen hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzel
@skr Wat zijn die KEF speakers qua design toch gruwelijk mooi Heb ooit een set Q55 gehad, die me helaas qua klank niet zo bevielen maar dat is een khwestie van smaak Schitterende speakers en een dito interieur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
Fietsbel schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 23:32:
[...]

Blijft altijd een mooie serie tv. Krijgt je Pioneer reciever wel genoeg lucht?
Jazeker, er zit ongeveer 1.5 cm ruimte boven wat je overigens niet zo goed kan zien op deze foto en de achterkant van het meubel is open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skr
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-04 10:26

skr

Bal0n schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:14:
Bi-amped? Waar is dan je 2e versterker? ;)
Anoniem: 374197 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 00:02:
@bal0n
De onkyo is een 7.2 amp dus de 2 kanalen voor surround back kan je ook bi ampen.
ConZito schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 00:17:
Okee, dus de verschillende eindtrappen delen een voeding? Neemt niet weg dat de uitgangen een individueel onafhankelijk signaal erop zetten. Hoewel ik het ook absoluut niet zeker weet, het voorkomt de scheiding tussen hoog en laag intermodulatie effecten (het laagohmige laag dat het hoogohmige hoog verstoort). Wil er niet over discussiëren want ik weet het zelf ook gewoon niet. ;)

Wat ik wel weet is dat het in ieder geval niet slechter klinkt. Plus dat mijn receiver veeel minder warm wordt. (maar dat komt mischien door een interne fan die bij bi-amp wel aan gaat)
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.

• Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.