Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 45 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 375.476 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubschen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-03 11:55
ConZito schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 23:16:
Die Emotiva is overzichtelijk gebouwd dat je die echt wel zelf kan maken met minimale kennis.
Dat wil ik dan wel eens zien..... Wat let je? Er zijn schijnbaar genoeg mensen die zoiets willen zonder te hoeven te importeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:23
MazeWing schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 01:08:
[...]

Dan zullen ze toch eerst met goede alternatieven moeten komen, want de huidige legale downloads laten vaak flink te wensen over. 720p met DD is zo'n beetje het max. En daar betaal je vaak nog meer voor dan een filmpje huren bij de videotheek. Wat dat betreft hebben de huidige MKV's het super voor elkaar. Stukken kleiner dan Blu-Ray (10-12GB max per film) met een mooie 5.1 DTS track, waarvan het beeld eigenlijk niet te onderscheiden is van een echte Blu-Ray.

Maar de grootste drempel is het feit dat veel mensen het verschil niet zien (of willen zien) tussen een DVD en HD content. De reden dat DVD uiteindelijk zo'n succes was, komt grotendeels doordat het makkelijker en kleiner was dan een videoband. Blu-Ray heeft als enige voordeel de betere beeldkwaliteit. En helaas (voor ons) hechten mensen er niet genoeg waarde aan om te kiezen voor het superieure formaat.

*knip*
Ben het op zich wel met je eens. Ik ben misschien geen extreem kritische kijker, maar ik vind veel DVD of DVDrip content, gestreamd via PS3 mediaserver naar m'n plasma echt heel goede kwaliteit. Natuurlijk zie je wel verschil met Bluray, maar bij veel content hecht ik er niet genoeg waarde aan.

Series en de hele mikmak die ik ook op mn iPad, laptop en pc kijk daar is DVDrip ruim voldoende. Zeker veel voordeel omdat het stuk minder bestandsgrootte is. En het is binnen 5 minuten gedownload zodat je gelijk kan kijken :X Als ik dan dezelfde bestanden afspeel op m'n plasma via PS3 media server dan is het verschil in beeldkwaliteit al extreem groot. Met een redelijke upscaler is DVD formaat dus nog steeds goed te doen.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:44
FeaR schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 22:50:
[...]

Ik weet het zo net nog niet. Ik denk wel dat de toekomst ligt in downloadable content en dus geen fysieke media meer. Maar zolang Sony tot één van de grootste filmmaatschappijen op de wereld behoort zie ik Blu-ray niet zo'n dood sterven als HD DVD.

[...]

Ik twijfel dus nog steeds. Meest ideal zou ik nog een XPA-2 voor de fronts en een XPA-5 voor de rest vinden, want ik wil ooit wel naar 7.1. Desnoods met dipoles aan de muur en dus geen vloerstaanders.

Nadeel van de processor van Emotiva is dat het me allemaal te lang duurt. Heb jaren geleden al foto's gezien van de pro en dat zag er goed uit. Ding zou bijna uitkomen, maar toen was daar opeens HDMI 1.4 en 3D. En sindsdien is en blijft het redelijk stil vanaf die kant.

Eindversterker (XPA-5) heb ik ooit in het echt gezien en gehoord en vind het een mooie machine. Enige nadelen zijn dat je een hele lichte zoem hoort uit het apparaat, maar dat schijn je vaker te hebben met een ringkern. Andere nadeel is het aanzetten van het apparaat, bij sommige mensen flikkeren de lampen dan een beetje. Verder vind ik de looks wel oké, geborsteld alu met blauwe ledjes. Wel subtiele ledjes, want de ledjes op de XPR zijn way too much.

Als ze kapot gaan is het wel een probleem inderdaad, dan mag je hem terug sturen naar de VS. Aan de andere kant, voor die 900 euro is het haast te doen om gewoon een nieuwe te bestellen. Plus dat Emotiva zeer coulant is met het toesturen van onderdelen als je het defect zelf kan maken. Maar... ze zijn aan het nadenken om een importeur in Europa toe te wijzen. Dat zou al een stuk schelen.

Voor 900 euro krijg je 5 x 200 Watt. Wat nooit gehaald kan worden door de interne voeding, het is iets van 125 - 150 Watt wat iemand berekend had. Maar dat wordt wel zeer stabiel geleverd en daar gaat het om. Voor dat geld heb je met wat geluk een Classé of Rotel stereo-eindversterker. Ook leuk natuurlijk. Of je moet geluk hebben, laatst een Proceed AMP 5 voor 1300 euro zien staan. 5 x 125 Watt, maar dat ding had drie voedingen en woog bijna 60 kilo. Grote kans dat die 125 Watt heel conservatief op was gegeven.
Hier ook geen last van zoemende rinkerntrafos hoor.
In mijn voorversterker zit er een en in mijn eindversterker zelfs 2. Komt geen enkel geluid vandaan. Kan het niet iets anders zijn bij die Emotiva? Maarre 60 KG, das een flinke joekel, die van mij weegt ongeveer 35 kg en vind ik echt al de max om alleen te sjouwen zonder deze te beschadigen. Of iets anders ermee te beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:44
FIFO schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:33:
[...]
....tekst...

Enig probleem dat ik nog zie de betaling van content. Nederlanders hebben niet allemaal een creditcard zoals in de VS. ideal zou een oplossing kunnen zijn, maar om met je identifier voor je tv te zitten is niets. Voor de nederlandse markt zouden ze een soort van automatische incasso moet doen met behulp van ideal en dat je via de website van de content aanbieder een soort maximum hebt of bepaalde instellingen kunt doen.
Je hebt hier al bestaande oplossingen voor: PayPal.
Als ze dit koppelen aan de applicatie van je VoD dienst.

Je moet alleen van te voren geld ernaar overmaken als je geen creditcard hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:52
Ruubschen schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 04:29:
[...]

Dat wil ik dan wel eens zien..... Wat let je? Er zijn schijnbaar genoeg mensen die zoiets willen zonder te hoeven te importeren....
Als je ook even de context er bij pakt had je geweten dat het over reparaties ging en terugsturen naar de US als je Emotiva product gebreken heeft. ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:34
fisherman schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:13:
[...]Hier ook geen last van zoemende rinkerntrafos hoor.
In mijn voorversterker zit er een en in mijn eindversterker zelfs 2. Komt geen enkel geluid vandaan. Kan het niet iets anders zijn bij die Emotiva?
Volgens mij was het een combinatie van de ringkern plus de device welke meet of je met 230 Volt of 110 Volt werkt. Maar het is een extreem lichte zoem. Je moet je oor echt tegen het apparaat aanhouden wil je het horen. Alleen is dat voor sommige mensen al genoeg om zich - blijkbaar - aan te irriteren.
Maarre 60 KG, das een flinke joekel, die van mij weegt ongeveer 35 kg en vind ik echt al de max om alleen te sjouwen zonder deze te beschadigen. Of iets anders ermee te beschadigen.
Net even nagekeken en het was 54 kilo, maar dat is nog steeds best wel ziek voor een eindversterker. En het is ook wel te zien waar het gewicht vandaan komt als je de binnenkant bekijkt.

Manual van dat apparaat is ook leuk geschreven, bij de specificaties staat er bijvoorbeeld dit:
The correlation between published specifications and performance is unreliable. A
list of numbers reveals virtually nothing.
Weer eens wat anders dan merken die met hoge vermogens adverteren.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked!Fricked!
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-04-2024
Anoniem: 362006 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 11:08:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Versterking:

Sony STR-DA1200ES voor HT, center, rear en sub
CR Developments "Kalypso" 4x EL84 push/pull voor stereo/HT-fronts

Digitale bronnen:

Sony BDP-S570 voor BluRay/DVD
Sony DVP-NS78HDMI voor DIVX-schijfjes
Cambridge-Audio 640C V2 voor CD
PC voor FLAC, MP3, DIVX, MPEG4, HD-video bestanden en streaming radio, digitaal via SoundBlaster Live! 24-bit external, Video via HDMi 1.4
Humax IR-Fox digitale tv/radio

Analoge bronnen:

Thorens TD160 met Denon DL-110 high output MC-element
Cambridge Audio 540P MM-phonotrap

Beeldweergave:
Sony KDL-40EX700 40" lcd-tv

geluidsweergave:

Monitor Audio BR5 als fronts
Monitor Audio BR1 als surround en rear
Monitor Audio BR-LCR als center
Mordaunt-Short avant MS309i 175w 25cm longthrow woofer active sub

Kabels:

Monster XP2 luidspreker kabel voor rears en center
van den Hull pure silver voor fronts
Cambridge Audio en HQ Professional interlinks

PC:

Core i7 965+ @4,2GHZ
Kingston HyperX 6gb (XMP1800)
2x Asus EAH HD6850
2x OCZ Vertex II 60GB
1x Samsung Greenpoint 7200RPM 1,5TB
Soundblaster Live! 24-bit External
Recom Windowcase (5fans)
Recom 750W PSU
Ten eerste... wat een ontzettend dikke opstelling. Zeker die buizenversterker! Heel mooi spul. Wat ik jou wil vragen is het volgende. Ik heb exact dezelfde receiver, maar ben niet blij met de aansturing van m'n front speakers. (B&W 604 S3). Dit wil ik anders. Maar hoe heb je dit precies aangesloten en kan dit ook met een ander soort stereo amp. ipv de buizenversterker die jij gebruikt? Of is het wel aan te raden om hier een buizenversterker voor te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
FeaR schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:59:
[...]

Volgens mij was het een combinatie van de ringkern plus de device welke meet of je met 230 Volt of 110 Volt werkt. Maar het is een extreem lichte zoem. Je moet je oor echt tegen het apparaat aanhouden wil je het horen. Alleen is dat voor sommige mensen al genoeg om zich - blijkbaar - aan te irriteren.
Dat kan natuurlijk doorklinken als je hem ergens opzet wat mee kan gaan trillen.
I heb ook een hekel aan de kleinste geluidjes tijdens een film, maar denk niet dat ik me zou storen aan zoiets als ik het zo lees, tenzij er iets mee zou resoneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@ Chills

Die Rietveld stoel van jouw, is dat een officiële of is dat van Ebay of...?
Ik zoek namelijk de Eames Lounge Chair maar die is of harstikke duur of niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-07 13:01
Oops heb een bericht in een fout topic geplaatst maar kan nu niet meer verwijderen

[ Voor 184% gewijzigd door HaNS1443 op 14-07-2011 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-07 00:24
Ruubschen schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 04:29:
[...]

Lees even goed terug. Ik doelde hiermee op garantie kwesties, mocht er iets stuk zijn, dat je een dergelijke versterker goed zelf kan repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-07 19:40
Piet91 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 16:21:
@ Chills
Die Rietveld stoel van jouw, is dat een officiële of is dat van Ebay of...?
Ik zoek namelijk de Eames Lounge Chair maar die is of harstikke duur of niet te vinden.
Ik heb ooit de stoel als bouwpakketje voor mijn verjaardag ontvangen; komt volgens mij uit een musuem of iets dergelijks. Wellicht bij de betere hobby winkel te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubschen
  • Laatst online: 22-03 11:55
ConZito schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:06:
[...]

Lees even goed terug. Ik doelde hiermee op garantie kwesties, mocht er iets stuk zijn, dat je een dergelijke versterker goed zelf kan repareren.
Mijn excuses, ik dacht dat je het had over het daadwerkelijk bouwen ervan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-04 11:45
Pffffffff.... Wat een geouweh**r over vermogens van versterkers hier de laatste tijd. Lijkt me redelijk offtopic voor een HT thread. Praten over mediacenters en SD / HD content mag dan weer niet (wat volgens mij meer HT gerelateerd is dan het gewicht of het vermogen van een versterker).

ik zeg: show me the pictures....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Misschien een idee om een foto topic en een discussie topic over de gehele opstelling te maken? Kan je in die tweede ook een hoop vragen qua aanschaf kwijt.

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

martijn--g schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:45:
Misschien een idee om een foto topic en een discussie topic over de gehele opstelling te maken? Kan je in die tweede ook een hoop vragen qua aanschaf kwijt.
Ben ik het helemaal mee eens! Het is de laatste tijd meer discussie dan foto's in dit topic . :/ (einde deel 44 en begin deel 45)

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
EMDB schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:43:
Pffffffff.... Wat een geouweh**r over vermogens van versterkers hier de laatste tijd. Lijkt me redelijk offtopic voor een HT thread. Praten over mediacenters en SD / HD content mag dan weer niet (wat volgens mij meer HT gerelateerd is dan het gewicht of het vermogen van een versterker).

ik zeg: show me the pictures....
En wat voegen dit soort opmerkingen dan toe? Nu doe je zelf mee met het alleen posten van tekst ;)
martijn--g schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:45:
Ik vraag me af hoe levensvatbaar zo'n topic is. In de HK is er ook een discussietopic over de afbeeldingen gepost in Het Grappige Plaatjes Topic. Het topic met de plaatjes loopt goed, alleen het discussietopic minder. Eens in de zo veel tijd wordt het weer naar boven geschopt om dan snel weer uit het oog te worden verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Chills schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:54:
[...]

Ik heb ooit de stoel als bouwpakketje voor mijn verjaardag ontvangen; komt volgens mij uit een musuem of iets dergelijks. Wellicht bij de betere hobby winkel te bestellen?
Ah, thanks. Kon 'm nergens meer vinden namelijk. Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HokiPoki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-05 18:17
Tja.. de titel van het topic lijkt me toch duidelijk aangeven wat de bedoeling is? Zelf vind ik het vooral een leuk topic omdat ik andere setups kan bewonderen en daar inspiratie uit kan putten. Louter tekst sla ik vaak over..

Anyways, hier fotos van de oude staat van mn setup. Nieuwe fotos volgen asap.

Afbeeldingslocatie: http://www.alt42.nl/htfts/1_thumb.jpg
Gettomod van IKEA bureau met speakers op de ideale luisterhoogte. Let vooral op de mooi geschilderde muur :9~ !

Afbeeldingslocatie: http://www.alt42.nl/htfts/2_thumb.jpg
Voor 70 euro electrisch schermpje op de kop getikt, helaas is diy beamer naar beneden gelazerd en beeldkwaliteit was eigenlijk zo laag dat ik niet de moeite heb genomen die te repareren. Nu aan het 'sparen' voor echte beamer (TW-3200 wss).

Afbeeldingslocatie: http://www.alt42.nl/htfts/3_thumb.jpg
En nog een close up van een van de rears.

Wat er staat:
  • 2x Kef iQ5's als fronts.
  • B&W 2000IFS als center. (2e hands).
  • 2x Kef iQ1's als rears.
  • Sony DA1200ES receiver.
  • Silverstone LC-17 met pc erin.
  • 24" Samsung SyncMaster T240 als monitor.
  • Sennheiser HD 465 als hoofdtelefoon.
Op dit moment zit ik nog steeds op dezelfde studentenkamer maar bureau staat inmiddels ergens anders in de kamer (met eigen crappy 2.1 setje). Op de plek van het bureau staat een verlaagd dressoir met de center op de receiver en daarnaast de printer. Ook zit de pc (met nieuwe hardware etc.) weer in een normale kast die bij het bureau staat. htpc kast staat beetje weg te roesten naast de receiver (niet aangesloten).
Als ik een film wil kijken dan zet ik mij beeldscherm op een stand van wat afvalhout voor mijn bank, verbonden met een lange hdmi kabel.

Wat er nog moet komen:
  • Epson TW-3200 Beamer
  • DIY Sub
  • Mediameubel
  • NAS
  • Grotere leefruimte ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
  • Laatst online: 25-04 11:45
FeaR schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:08:
[...]
En wat voegen dit soort opmerkingen dan toe? Nu doe je zelf mee met het alleen posten van tekst ;)
[...]
Iemand moet het blijkbaar in de gaten houden omdat de Mod zelf ook afdwaalt... 8)

Feit is en blijft dat als je klachten hebt je dit soort dingen moet melden via een TR (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif) en niet in het topic. Over het gepraat over codecs/bestandsformaten in het vorige deel kwam een berg TR's binnen, idem met de home cinema's van anderen die werden gepost. Tot op heden heeft dit topic nog geen TR's dus wellicht is de ergernis niet groot genoeg. Plus dat dit soort posts dus niets toevoegen en het nog meer offtopic maken. Dus maak een TR aan of stuur een DM aan één van de moderators of Admin van Audio.

[ Voor 50% gewijzigd door FeaR op 15-07-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362006

Wicked!Fricked! schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:04:
[...]

Ten eerste... wat een ontzettend dikke opstelling. Zeker die buizenversterker! Heel mooi spul. Wat ik jou wil vragen is het volgende. Ik heb exact dezelfde receiver, maar ben niet blij met de aansturing van m'n front speakers. (B&W 604 S3). Dit wil ik anders. Maar hoe heb je dit precies aangesloten en kan dit ook met een ander soort stereo amp. ipv de buizenversterker die jij gebruikt? Of is het wel aan te raden om hier een buizenversterker voor te nemen?
Zelf vond ik het geluid bij Stereo van de Sony ook erg mager. Heel erg "gemaakt" en "klinisch". Ik gebruik de Sony nu alleen als voorversterker bij surround, geluid via de pc en Blu-Ray. De buizenbak zit via de pre-out uitgang aan de receiver. De cd-speler en de draaitafel zijn direct op de buizenbak aangesloten, aangezien deze 5 ingangen heeft.

Zelf ben ik een enorme fan van buizenversterking. Het is een geluid wat lastig in woorden te omschrijven is. Warm, vol en rond komt nog het meest in de buurt. Het vermogen van een buizenversterker ligt (vaak) lager en kan daarom soms wat moeite hebben met veel "laag". Bij muziek voor mij geen probleem, maar bij films heb ik echt een sub nodig.

Je zou uiteraard deze opstelling ook kunnen doen met een losse (transistor) eindversterker aan de Sony 1200ES. Voordat ik de buizenversterker had, heb ik deze gehad: De Vincent D-150 Hybride eindbak

Afbeeldingslocatie: http://img825.imageshack.us/img825/7134/vincentd150.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img189.imageshack.us/img189/6901/vincentd15015.jpg

Deze heeft buizen voor de voorversterking en transistoren voor de eindversterking. Resultaat: 2x 150W continu vermogen (zie ook de enorme ringkerntrafo's). Weegt zo'n 27kg. Helaas trok het ding zo veel aanloopspanning dat mijn groepenkast het niet trok. Ingeruild tegen de Kalypso en nog geen moment spijt gehad.

Nog even in het kort: Sony 1200ES -----> (buizen)(eind)versterker via de Pre-out op de receiver----> luidsprekers

Waarschijnlijk komen je B&W's ( :9~ ) dan ook veel beter tot hun recht. Een echte purist op audiogebied zal zich omdraaien in zijn graf (hoe minder componenten tussen bron en luidsprekers des te beter), maar voor mij heb ik nu alles wat ik wil!

Als tip wil ik je de deze Sony TA-N55ES aanraden. Superding voor relatief weinig geld

Hopelijk kan je hier wat mee!

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 362006 op 15-07-2011 15:29 . Reden: aangevuld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-07 00:38
De Sony STR-DA1200ES klinkt naar mijn oren erg mooi bij zowel stereo als surround. Hierbij heb ik absoluut niet het gevoel of het gemaakt / klinisch is. Zeker voor het bedrag wat het ding heeft gekost (~450,- nieuw bij Digital Street) vind ik hem onwijs goed.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:24

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

FIFO schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:33:
[...]

Ik denk dat de huidige tv-providers (ziggo en upc) een heel belangrijke rol gaan spelen. Met name voor Henk en Ingrid die inderdaad een dikke led-tv hebben die analoog is aangesloten.
Zeker, maar vergeet ook niet de rol van tv-zenders. Die moeten ook behoorlijke HD-content aan gaan bieden.
Ik verwacht hetvolgende: met de jaren verschijnen er nieuwe decoders, allemaal met HDMI. Beeld op tv gaat qua kwaliteit vooruit. Er wordt meer geinvesteerd in tv on demand, gebruiksvriendelijke uitzending gemist. Ook films on demand in hoge kwaliteit. Daarnaast gaan Apple, Google, Xbox, Sony, Amazon diensten leveren om films te kunnen streamen in hoge kwaliteit, elk met een eigen kastje natuurlijk.
Elke HD-ontvanger/decoder heeft al HDMI. Films on demand worden al op 720p geleverd (via Movie Max kan ik direct vanaf de tv on-demand film kijken). Maar omdat hiervoor gebruik gemaakt wordt van internet, is full-HD nog niet beschikbaar (er zijn genoeg providers die gewoon nog niet stabiel genoeg zijn voor streaming).
Zal inderdaad eerst wel beginnen met 720p, maar dit is al een stap. Apple geeft zelf geen ondersteuning voor 1080p omdat er niet genoeg bandbreedte is om het signaal vlekkeloos te kunnen ontvangen bij veel huishoudens, niet omdat de hardware het niet ondersteund.

Enig probleem dat ik nog zie de betaling van content. Nederlanders hebben niet allemaal een creditcard zoals in de VS. ideal zou een oplossing kunnen zijn, maar om met je identifier voor je tv te zitten is niets. Voor de nederlandse markt zouden ze een soort van automatische incasso moet doen met behulp van ideal en dat je via de website van de content aanbieder een soort maximum hebt of bepaalde instellingen kunt doen.
Dit bestaat dus al, check o.a. Movie Max. Dat werkt met een pre-paid abbo/tegoed waarvoor je films voor 2 dagen kan "huren".

Wat de bewustwording van het voordeel van HD wel in de weg staat, is de aangeboden kwaliteit op de zenders. Sinds ik HD heb, valt mij op dat veel zenders wel "HD" uitzenden, maar het meestal gewoon 576i is maar slecht geupscaled wordt. Films zijn vaak gewoon blokkerig. Overschakelen naar het niet-HD kanaal geeft dan vaak juist een beter beeld, omdat upscaling dan door mijn Humax gedaan wordt.
Die blokkerigheid maakt dat een dvd (die door de tv of speler geupscaled wordt) en vaak beter uitziet. Sowieso is dvd vaak al erg scherp. Je moet dan een echte full-HD video zien, wil je het voordeel kunnen ervaren. Henk en Ingrid zullen dit niet snel doen, dus waarom zou je dan ook meer uitgeven voor een Bluray speler en schijfje? (het is eigenlijk hetzelfde als het wel of niet plaatsen van een sub ;) )

Wat dat betreft had ik gisteren een mooie ervaring. Ik heb nu Rango in 1080p en DTS thuis liggen. Wat een super film! Maar ook wat is full-HD geweldig! En bij Rattlesnake Jake werd wel duidelijk dat een sub niet direct nodig is. De stem van Bill Nighy (je weet wel, Davy Jones in Pirates of the Caribbean) is iets bijgewerkt zodat hij nog meer lage ondertonen heeft dan normaal. Zelfs met mijn center (de RS-LCR van Monitor Audio), ingesteld op full-range, voelde je zijn stem nog in de onderbuik :9~
Samen met de tv is die RS-LCR wel de beste upgrade tot nu toe in mijn HT-opstelling (na natuurlijk de basis van een Cambridge Audio receiver en de RS-8 fronts). Bioscoop geluid komt nu ineens wel heel dicht bij. 8)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:22

NvM

Weet je wat stiekem ook wel fijn is aan HD-materiaal? De vlijmscherpe ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:24

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

NvM schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:16:
Weet je wat stiekem ook wel fijn is aan HD-materiaal? De vlijmscherpe ondertiteling.
En ondertiteling die niet een kwart van het beeld in beslag neemt :X Vooral als de ondertiteling op een andere plek gezet wordt om tekst in het beeld leesbaar te houden...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John00188
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-06-2021
Sir_Hendro schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:08:
De Sony STR-DA1200ES klinkt naar mijn oren erg mooi bij zowel stereo als surround. Hierbij heb ik absoluut niet het gevoel of het gemaakt / klinisch is. Zeker voor het bedrag wat het ding heeft gekost (~450,- nieuw bij Digital Street) vind ik hem onwijs goed.
Ik heb hem ook, klinkt prima voor het geld wat je ervoor betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Naar aanleiding van de klachten ( en de TR ;) ) over het offtopic gepost in dit topic, is er overlegd binnen de Audio en Hifi Crew en we zijn tot het volgende gekomen:

Voor wat offtopic gepraat is altijd ruimte geweest in deze reeks en dat zal ook blijven. Daar zal dus geen verandering in komen. Volgens sommigen is dat zelfs nodig voor de sfeer. Dit omdat alleen maar foto's van home cinema's het topic vooral kil en minder gezellig zal maken. GoT is en blijft een discussieforum en in alleen foto's posten zit weinig discussiewaarde. Er zijn al 44 delen op dit "format" geweest en die 44 delen waren er niet geweest als dit geen succesvolle reeks was. Dus blijkbaar ergert de meerderheid van de users zich er niet aan of leest gewoon over alle niet-foto's heen. Dat laatste is dus ook het advies voor de mensen die zich wel ergeren.

Lange verhaal kort is dat we dus gewoon verder gaan zoals het was. Wat wel hetzelfde blijft is dat het hier nog steeds gaat om foto's van je eigen home cinema. Maar dat is iets wat ook al 45 delen geldt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362006

John00188 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:39:
[...]

Ik heb hem ook, klinkt prima voor het geld wat je ervoor betaald
Laten we zeggen dat ik last heb van kritische oren ;) Vooral als je het geluid van buizenversterkers gewend bent. Ik ben het met jullie eens dat hij voor een receiver bovengemiddeld presteert. Icm de lastig aan te sturen Monitor Audio's klonk het voor mij wel te kil. Gelukkig is iedereen vrij om te kiezen. Laten we overigens voorop stellen dat ik een grote fan ben van de ES lijn van Sony!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richeh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11-2023
Chills schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 21:57:
Na, zoals velen anderen dit topic gevolgd te hebben, hierbij een paar shots van mijn home cinema setup.
Ik woon net een aantal weken in mijn nieuwbouw appartementje en ben nog druk met de sfeermakers en de verlichting.
Nette setup! Even snel een offtopic vraag, hoe breed is die woonkamer van tv muur tot bank muur? Zit te wachten op een nieuwbouw appartement maar kan de grote niet echt visualiseren.. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382536

Omdat ik sinds een paar dagen een nieuwe subwoofer heb zal ik mijn setup nog een keertje tonen aan jullie.

Overigens ben ik zeer blij met de SVS SB12-NSD! Echt een mooi ding! Hij voldoet helemaal aan mijn verwachtingen. Lekker strakke bass met muziek en hele dikke klappen tijdens film kijken. TOP!

Huidige setup
-TV: Panasonic TX-P50VT30
-Recorder: Cisco 8485DVB HD
-Receiver: Harman Kadon AVR 460
-iPhone dockingstation: Harman Kardon The Bridge III
-Front speakers: Focal Chorus 836V
-Subwoofer: SVS SB12-NSD
-Bekabeling: Bettercables Silver Serpent Subwoofer Kabel

Huidige Setup
Afbeeldingslocatie: http://img823.imageshack.us/img823/2333/35832132.jpg

Panasonic TX-P50VT30 (Mei 2011)
Afbeeldingslocatie: http://img849.imageshack.us/img849/3627/sdc17986.jpg

Harman Kardon AVR 460 (Januari 2011)
Afbeeldingslocatie: http://img638.imageshack.us/img638/6637/14976625.jpg

Focal Chorus 836V (Februari 2011)
Afbeeldingslocatie: http://img695.imageshack.us/img695/6502/sdc18046.jpg

SVS SB12-NSD (Juli 2011)
Afbeeldingslocatie: http://img717.imageshack.us/img717/6884/32006781.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img607.imageshack.us/img607/6355/64070890.jpg

Huidige Setup
Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/5508/sdc18156.jpg

Nog 1 voor Kevin-------->>>GRIL :*) :*)

Afbeeldingslocatie: http://img146.imageshack.us/img146/5898/sdc18145.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:49

Apoca

Array Technology Industry

mooie strakke setup, geheel mijn smaak :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisg
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-07 11:24
@Rallufff: Hele gave setup erg strak! Heb zelf net een nieuwbouwwoning gekocht (moet nog gebouwd worden..) maar overweeg ook zo'n tegelvloer heb je misschien ook een overzichtsfoto? Erg stijlvol zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Apoca schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 10:47:
mooie strakke setup, geheel mijn smaak :)
Thanks! :*)
Chrisg schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 14:21:
@Rallufff: Hele gave setup erg strak! Heb zelf net een nieuwbouwwoning gekocht (moet nog gebouwd worden..) maar overweeg ook zo'n tegelvloer heb je misschien ook een overzichtsfoto? Erg stijlvol zo!
Inderdaad strak... je moet er van houden :) . Dit is bij mij de 1e verdieping. Hier is mijn woonkamer aangezien de beganegrond geheel kantoorruimte is waar ik zelf werk.

Overzichtsfoto en een shot van de vloer.

Afbeeldingslocatie: http://img827.imageshack.us/img827/4627/sdc18184.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/7871/sdc18183u.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
:>

Weer eens wat anders dan dat standaard doek wat je vooral op speakers en subwoofers ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Nette setup hoor!

Mooie vloer ook :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-07 19:40
richeh schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 22:47:
[...]
Nette setup! Even snel een offtopic vraag, hoe breed is die woonkamer van tv muur tot bank muur? Zit te wachten op een nieuwbouw appartement maar kan de grote niet echt visualiseren.. :z
Muur tot muur is 3,990 m1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FeaR schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 15:55:
[...]

Weer eens wat anders dan dat standaard doek wat je vooral op speakers en subwoofers ziet.
Op de voorganger van deze sub zat ook een doek dacht ik... Dit staat een stuk stoerder hoor.

Je moet alleen wel zorgen dat de gril erg goed vast zit aan de sub want hij is er al een paar keer afgedonderd door de trillingen haha.
KillaZ schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 16:03:
Nette setup hoor!

Mooie vloer ook :)
8) Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Ik vind het wel een vette sub :9

Zelf ga ik er zeker geen kopen zolang ik nog in dit appartement woon. Denk dat nu al mn buren zo nu en dan flink last van me hebben zonder die sub.

Hoe doen jullie dat overigens allemaal met die dikke setups? Gewoon hups open dat volume? Of houden jullie nog een klein beetje rekening met de buren?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat ziet er heel erg goed uit zeg! _O_ Wel goed om te horen dat er nog subs zijn die het goeie van beide werelden aankunnen. Muziek of films. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
vosss schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 19:42:
Hoe doen jullie dat overigens allemaal met die dikke setups? Gewoon hups open dat volume? Of houden jullie nog een klein beetje rekening met de buren?
Semi-dove buurman en redelijk tolerante ouders :*)
Plus een subwoofer op een Auralex Subdude, dat dempt ook zeer goed.

Al moet ik wel zeggen dat ik me verbaas hoe goed het geluid soms nog hoorbaar is. Als ik de receiver op -30.0 heb staan dan kan ik beneden in de woonkamer (en ik zit op de zolder) nog letterlijk horen wat er gezongen/gespeeld wordt. Dat is pas bij -45.0 echt over. Alleen met de receiver op -45.0 vind het de muziek op mijn kamer toch te zacht. Wel allemaal verstaanbaar en eigenlijk nog te hard voor een goed gesprek bij te voeren, maar als ik alleen ben dan mag het volume toch wel omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zelf ga ik er zeker geen kopen zolang ik nog in dit appartement woon. Denk dat nu al mn buren zo nu en dan flink last van me hebben zonder die sub.

Ik woon vrijstaand dus ik hoef nergens op te letten ;).

Een vriend van mij heeft regelmatig zijn Harman Kardon setje aanstaan in een appartement. De HK subwoofers zijn niet echt je-van-het want ik spreek uit ervaring en hij kreeg gewoon politie op bezoek omdat ''meerdere'' mensen al een aantal weken klachten hadden over het harde gedreun. En dan was dit zelfs nog alleen top 40 muziek... laat staan als hij wat hardstyle of wat r&b nummers gaat draaien haha... Wat dat betreft wel verstandig om nog even te wachten voor je buren ;)
Joopieboy schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 19:42:
Dat ziet er heel erg goed uit zeg! _O_ Wel goed om te horen dat er nog subs zijn die het goeie van beide werelden aankunnen. Muziek of films. :)
Dit is als ik het goed heb de laatste nieuwe subwoofer van SVS dus wellicht dat ze ervoor hebben gezorgd dat zowel muziek als film er goed uitkomt aangezien SVS toch bekend stond/staat als vooral goed te zijn met film kijken en minder met muziek.

Ik had op amerikaanse forums al gelezen dat deze erg goed was met zowel film als muziek en vooral dat laatste sprak mij wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Anoniem: 382536 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 20:00:
[...]

Dit is als ik het goed heb de laatste nieuwe subwoofer van SVS dus wellicht dat ze ervoor hebben gezorgd dat zowel muziek als film er goed uitkomt aangezien SVS toch bekend stond/staat als vooral goed te zijn met film kijken en minder met muziek.

Ik had op amerikaanse forums al gelezen dat deze erg goed was met zowel film als muziek en vooral dat laatste sprak mij wel aan.
Dat klinkt wel heel erg positief, erg jammer dat deze niet in de kleur beuken te leveren is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Joopieboy schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 20:06:
[...]Dat klinkt wel heel erg positief, erg jammer dat deze niet in de kleur beuken te leveren is...
De "kleur" beuken zie je sowieso niet erg veel. Het is vooral zwart (glos en satin, of ebony als je met houtnerf wilt) en zodra je naar andere kleuren gaat krijg je de meer donkere kleuren als cherry, mokka, macassar et cetera. Het lichte beuken lijkt vooral populair te zijn in de lagere segmenten als het gaat om speakers. Althans, zo lijkt het wel als je wat termen in Google zet. Maar er zijn wel subwoofers welke in die kleur te leveren zijn. REL heeft er sowieso een paar, maar ook BK Subwoofers zijn er in diverse kleuren te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FigurantXL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-06 07:52

Ik woon in een appartement met aan de linkerkant een Kerk ( die zingen mij zondag me bed uit)
Rechterkant woont een stewardess die ook nooit thuis is.
Onder woont niemand - Boven buurman is bijna nooit thuis en verder heb ik niemand behalve de poezen en de vriendin om rekening mee te houden, en als je de muziek hard genoeg zet hoor je die ook niet meer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Nu online
verder heb ik niemand behalve de poezen en de vriendin om rekening mee te houden, en als je de muziek hard genoeg zet hoor je die ook niet meer 8)
:D !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Mijn sub is (al zeg ik het zelf) prima afgesteld --> die hoorde ik niet eens bij de buren.

Daarnaast zijn mijn boekenplank modellen prima hoorbaar, dus echt hard gaat het nooit. Dit gaat natuurlijk veranderen zodra ik van 3.1 naar 5.1 ga >:)

Das Boot, The Dark Knight, Iron Man 2 en Transformers...... :Y

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FigurantXL schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 20:19:
[...]
verder heb ik niemand behalve de poezen en de vriendin om rekening mee te houden, en als je de muziek hard genoeg zet hoor je die ook niet meer 8)
hahahah _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-07 20:27
....

Hier gaat het volume aardig omhoog bij het kijken van een film.
Heb aan 1 kant buren, nog geen klachten gehad....ik zie het als een beetje geven en nemen.
Ik zeur niet als de buren het hard hebben staan en andersom ook niet....en ik kijk mijn films meestal tot middernacht.

Ik heb dan wel niet van die (SVS) subs die ik hier zo voorbij zie komen :+
Denk dat dat ook scheelt. ;)

Bij een film zet ik de receiver op -3dB. en soms ook nog op 0.0dB
Heb dan pas het idee dat ik het ervaar zoals het zou 'moeten'

Setup:
- Denon 2310
- 2x KEF iQ50
- 1x KEF iQ2c (ja die bestond ook :+ )
- 2x Logitech Z-5300 speakertjes tbv rear :X 8)7
- 1x BK Gemini II - de sub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

FeaR schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 20:17:
[...]

De "kleur" beuken zie je sowieso niet erg veel. Het is vooral zwart (glos en satin, of ebony als je met houtnerf wilt) en zodra je naar andere kleuren gaat krijg je de meer donkere kleuren als cherry, mokka, macassar et cetera. Het lichte beuken lijkt vooral populair te zijn in de lagere segmenten als het gaat om speakers. Althans, zo lijkt het wel als je wat termen in Google zet. Maar er zijn wel subwoofers welke in die kleur te leveren zijn. REL heeft er sowieso een paar, maar ook BK Subwoofers zijn er in diverse kleuren te leveren.
Ja precies en dat is vaker nog wel jammer. Dank voor de tips trouwens, dan ga ik daar eens naar kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:25

MazeWing

The plot thickens...

JvdW schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 20:55:
[...]

Hier gaat het volume aardig omhoog bij het kijken van een film.
Heb aan 1 kant buren, nog geen klachten gehad....ik zie het als een beetje geven en nemen.
Ik zeur niet als de buren het hard hebben staan en andersom ook niet....en ik kijk mijn films meestal tot middernacht.

Ik heb dan wel niet van die (SVS) subs die ik hier zo voorbij zie komen :+
Denk dat dat ook scheelt. ;)

Bij een film zet ik de receiver op -3dB. en soms ook nog op 0.0dB
Heb dan pas het idee dat ik het ervaar zoals het zou 'moeten'

Setup:
- Denon 2310
- 2x KEF iQ50
- 1x KEF iQ2c (ja die bestond ook :+ )
- 2x Logitech Z-5300 speakertjes tbv rear :X 8)7
- 1x BK Gemini II - de sub :)
-3dB en soms 0.0dB :o
Ik vind mijn setup (denon 2808 + B&W 683's) al fucking hard staan als ie op -18dB staat. En als ik een demo geef van mijn setup, dan laat ik vaak het begin van quantum of sollace zien (tevens het enige goede stuk van heel de film) en als ik daar harder dan -10dB ga, dan heb ik echt het gevoel dat ik hoorschade ga krijgen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

MazeWing schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 22:51:
[...]

Ik vind mijn setup (denon 2808 + B&W 683's) al fucking hard staan als ie op -18dB staat. En als ik een demo geef van mijn setup, dan laat ik vaak het begin van quantum of sollace zien (tevens het enige goede stuk van heel de film) en als ik daar harder dan -10dB ga, dan heb ik echt het gevoel dat ik hoorschade ga krijgen.
Ik ga vaak al niet verder als -24db omdat mijn ouders dan al boven staan. :+
Maar ik snap wel wat jullie willen zeggen, -3 en 0.0 is idioot hard. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Joopieboy schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 22:58:
[...]

Ik ga vaak al niet verder als -24db omdat mijn ouders dan al boven staan. :+
Maar ik snap wel wat jullie willen zeggen, -3 en 0.0 is idioot hard. :X
Terwijl 0dB toch "reference" is. Maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat iemand met goede speakers en versterker een film op dat volume gaat bekijken.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Die dB-waarden zijn natuurlijk maar een indicatie. Wat bij de één op -24.0 dB extreem hard kan zijn kan bij de ander best acceptabel zijn. Veel hangt van de ruimte af (akoestiek) en dingen als het rendement van de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

FeaR schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 23:02:
Die dB-waarden zijn natuurlijk maar een indicatie. Wat bij de één op -24.0 dB extreem hard kan zijn kan bij de ander best acceptabel zijn. Veel hangt van de ruimte af (akoestiek) en dingen als het rendement van de speakers.
Ik denk dat het meer met de versterker te maken heeft. Als ik mijn B&W's op een flut receiver zou aansluiten, moet ik 'm volgens mij ook harder zetten dan ik nu hoef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

FeaR schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 23:02:
Daar heb je zeker gelijk in. Ik merk het verschil al tussen mijn sony studio headphone en mijn magnat monitors. Die sony speelt 'prettig' tussen de -54 en -60, en de speakers op -40 en -44. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Nu online
Dat - zoveel db wat ik hier overal lees, kan ik dat ook instellen op mijn Onkyo srtx508?
Die geeft gewoon volume aan van 0 tot ik geloof 70 of 80 ofzo.

Dat -db vind ik eigenlijk wel toffer, maar ik kan er geen setting over vinden en ook in de manual niet.

Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Is puur de weergave van je versterker/receiver zelf, mijn Yamaha had ook een andere weergave. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
MazeWing schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 22:51:
[...]

Bij films staat mijn versterker meestal rond de -15 tot -16. Superhard is dat niet.

Maar goed, met speakers van 81db/watt is geeft dat een stuk minder herrie als met PA speakers van 95db/watt.. Rendement van speakers is ook zwaar van belang, -'x' db zegt niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
vosss schreef op zondag 17 juli 2011 @ 00:01:
Dat - zoveel db wat ik hier overal lees, kan ik dat ook instellen op mijn Onkyo srtx508?
Die geeft gewoon volume aan van 0 tot ik geloof 70 of 80 ofzo.

Dat -db vind ik eigenlijk wel toffer, maar ik kan er geen setting over vinden en ook in de manual niet.
Bij sommige receivers is er een mogelijkheid om tussen de manieren te kiezen, maar bij lang niet allemaal. Dus als het niet in de manual staat en je kan in de OSD niets vinden, bestaat de kans dat het niet kan met jouw receiver. Geloof dat Marantz wel een optie had om te switchen.

Overigens heet het een "relatieve weergave" (-50 db, -25.5 dB) en een "absolute weergave" (10, 50). In het geval van de relatieve weergave wordt de mate van attenuation aangegeven, oftewel hoeveel het signaal wordt verzwakt voordat het de eindversterker ingaat. Dus eigenlijk gaat een receiver na de 0.0 dB pas versterken. Voor de absolute weergave is er niets van te zeggen. Het is namelijk niet zo dat een versterker welke van 0 - 80 gaat op standje 40 de helft van het vermogen gebruikt. Grote kans dat er in de laatste stappen procentueel het meeste vermogen wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-05 19:19
En met die Audyssey setup kan het basisvolume ook al totaal verschillen. Na het draaien van die setup staan bij mij de fronts op -6dB en de sub op -12dB. ( wat ik dan daarna steeds weer allemaal op 0 zet ).
Daar bovenop komt nog eens de 7.1 offset van -10dB ( standaard ).

Mijn vriendin wordt er helemaal gek van als ik wat aan die settings geprutst heb. De ene keer kan ze buren kijken op -30 , dan weer op -40 enz... :)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-07 20:27
MPAnnihilator schreef op zondag 17 juli 2011 @ 10:29:
En met die Audyssey setup kan het basisvolume ook al totaal verschillen. Na het draaien van die setup staan bij mij de fronts op -6dB en de sub op -12dB. ( wat ik dan daarna steeds weer allemaal op 0 zet ).
Daar bovenop komt nog eens de 7.1 offset van -10dB ( standaard ).

Mijn vriendin wordt er helemaal gek van als ik wat aan die settings geprutst heb. De ene keer kan ze buren kijken op -30 , dan weer op -40 enz... :)
Klopt inderdaad. En de iQ50 hebben een gevoeligheid van 88dB, ook niet hoog
Bij mij zijn de fronts ingesteld na de Audyssey setup op:

Front L: -5.5dB Surr. L: -4dB
Front R: -5.0dB Surr R: -2.5dB
Center: -9.5dB Sub: -8.5dB

En de Ref. Level Offset op 0dB (standaard voor films)
Daarna check ik alle levels nog een keer met een dB meter zodat ik weet dat alle kanalen op luisterpositie even hard staan.

Ik vraag me af waarom je alles handmatig weer op 0dB zou willen zetten.
Zeker als er al verschillen zijn in de instellingen. Dan kan het zo maar zijn dat je linker kanaal te hard staat vergeleken met je rechter...

En als Audyssey je sub al insteld op -12dB (de max) dan staat die ook al te hard....
Het blijft allemaal wel een persoonlijke voorkeuze natuurlijk....als jij het fijn vindt is het prima :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FigurantXL
Is even geleden en er is niet echt veel verandert , en dan toch even een paar foto's.
Zoek de verschillen.
Oud:
http://img16.imageshack.u...layer.php?id=p1011861.jpg
Nieuw:
http://img191.imageshack....php?id=20110717115859.jpg
Frontview vanaf de bank
Afbeeldingslocatie: http://img191.imageshack.us/img191/9328/20110717115859.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/954/20110717113253.jpg
Te groot uitgevallen HTPC , maar nu kan ik ook een game spelen vanaf de bank.
Afbeeldingslocatie: http://img192.imageshack.us/img192/3883/20110717113457.jpg

Ik heb de fronts afgeplakt met mat zwarte plakfolie, het grijze deel van de front vond ik achteraf toch minder mooi
Afbeeldingslocatie: http://img28.imageshack.us/img28/8276/20110717113510.jpg

Hotspot
Afbeeldingslocatie: http://img683.imageshack.us/img683/8062/26940717430935929971610.jpg
Panoramaview
Afbeeldingslocatie: http://img600.imageshack.us/img600/8016/20110712213646.jpg

Specs:
HK AVR 138
HK DVD 28
HKTS11 Center/Rears/Sub
Jamo S606 fronts
HTPC AMD 955 BE op Crosshair Formula III met 295GTX (i know )
Samsung PS50A450P ( nodig aan vervanging toe wil graag de PS63C7700, maar het was al een hele opgave om deze 50 inch te krijgen, gezien mijn vriendin alles al snel groot vindt, ok heeft soms zijn voordelen lol)

[ Voor 8% gewijzigd door FigurantXL op 17-07-2011 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Nu online
Jamo O+ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
FigurantXL schreef op zondag 17 juli 2011 @ 12:21:
Is even geleden en er is niet echt veel verandert , en dan toch even een paar foto's.
Ziet er strak uit.
Maar het eerste wat mij op viel waren die 2 witte kabels die daar links in de hoek gewoon schuin over de muur lopen.
En is het slim om die pc tegen de radiator aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FigurantXL
centr1no schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:46:
[...]

Ziet er strak uit.
Maar het eerste wat mij op viel waren die 2 witte kabels die daar links in de hoek gewoon schuin over de muur lopen.
En is het slim om die pc tegen de radiator aan te zetten?
Radiator staat nooit aan en die 2 kabels, tja moet toch ergens mijn stroom vandaan trekken.
Moet nog een goede manier vinden om dat netjes weg te werken met langere kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er goed uit! Strakke inrichting. Vriend van mij heeft die jamo's in het wit... Staat ook errug mooi! O+

Ben je tevreden over die Harman Kardon subwoofer? Ik zie dat dit namelijk nog het oude model is en hoorde van verschillende mensen dat die beter is dan het nieuwe model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Als het licht vol op het doek staat vanaf de andere kant, kijkt dat dan niet vervelend? Of is het doek zo dicht dat deze bijna niks meer doorlaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FigurantXL
Anoniem: 382536 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:07:
Ziet er goed uit! Strakke inrichting. Vriend van mij heeft die jamo's in het wit... Staat ook errug mooi! O+

Ben je tevreden over die Harman Kardon subwoofer? Ik zie dat dit namelijk nog het oude model is en hoorde van verschillende mensen dat die beter is dan het nieuwe model?
Ben zelf heel tevreden over de subwoofer.
Mooie aanvulling bij de Jamo's en tijdens films echt onmisbaar, maakt het geluid echt vol.
Ik heb de nieuwe gezien en volgens mij is die ook een stuk kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FigurantXL
bartva schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:17:
Als het licht vol op het doek staat vanaf de andere kant, kijkt dat dan niet vervelend? Of is het doek zo dicht dat deze bijna niks meer doorlaat?
Er kan nooit licht vol op het doek staan want er zit nog een hele kamer echter , eetkamer.
Verder raak je eraan gewend, wij werken allebei en zijn wij 's avonds pas thuis en dan merk je er niks meer van.
Maar ik begrijp wat je bedoelt.

[ Voor 11% gewijzigd door FigurantXL op 17-07-2011 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Laatst online: 19-03 09:10
Anoniem: 382536 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 15:37:
[...]

Thanks! :*)

[...]

Inderdaad strak... je moet er van houden :) . Dit is bij mij de 1e verdieping. Hier is mijn woonkamer aangezien de beganegrond geheel kantoorruimte is waar ik zelf werk.

Overzichtsfoto en een shot van de vloer.

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi! Waar heb je die bank vandaan..? ben ook opzoek naar een dergelijke opstelling voor mijn nieuwe appartement eind dit jaar!

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SmithNL schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:44:
[...]

Mooi! Waar heb je die bank vandaan..? ben ook opzoek naar een dergelijke opstelling voor mijn nieuwe appartement eind dit jaar!
Die bank heb ik bij Goossens gekocht. Het model Clipper volgens mij.

Ik hoorde laatst van iemand die er werkt dat het model uit de collectie zou gaan dus ik weet niet of je hem nog kunt bestellen. Wel handig dat je die 3 stukken achter je zowel omhoog als naar achter kunt klappen. Fijne bank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Laatst online: 02-11-2024
...
Overigens heet het een "relatieve weergave" (-50 db, -25.5 dB) en een "absolute weergave" (10, 50). In het geval van de relatieve weergave wordt de mate van attenuation aangegeven, oftewel hoeveel het signaal wordt verzwakt voordat het de eindversterker ingaat. Dus eigenlijk gaat een receiver na de 0.0 dB pas versterken. Voor de absolute weergave is er niets van te zeggen. Het is namelijk niet zo dat een versterker welke van 0 - 80 gaat op standje 40 de helft van het vermogen gebruikt. Grote kans dat er in de laatste stappen procentueel het meeste vermogen wordt geleverd.
Ik weet bijna 100% zeker dat dit voor iedere versterker geld. Dat heeft er namelijk mee te maken dat het volume een logaritmisch verband volgt. Verdubbeling van het volume is een toename van 3dB. Zoals in jouw voorbeeld als 40 de helft van het vermogen is, heb je aan de stappen 41 t/m 79 eigenlijk helemaal niks, aangezien je een verdubbeling van het geluid al moeilijk kunt waarnemen.

Het heeft ook met het menselijke oor te maken. Wij zijn erg gevoelig voor geluiden, behalve voor harde geluiden. We horen wel dat het hard is, maar als het 2 keer zo hard is kunnen wij dat niet zeggen, dat kunnen wij niet onderscheiden. Op een normale avond kunnen wij wel krekels onderscheiden van omgevingsgeluid, maar die beesten maken echt geen enorm kabaal. Vooral in het onderste bereik van je versterker is je oor het gevoeligste voor geluid, daar wil je dus ook veel stappen op je volume knop hebben.
Ik kan het weten, want ik heb een radio die dat dus niet heeft. Standje 1 is bijna muisstil en standje 2 klinkt echt super veel harder. Qua vermogen is het een nauwelijks meetbaar verschil (vermogen uit het stopcontact, met een redelijke meter), het zit in de variatie van het opgenomen vermogen van de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:25
Sinds gister op m'n kamer, het is erg bescheiden maar wel erg leuk met film kijken :) .
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IhqAXhn1q0JvhP2AjF73kvZk/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/h3PUHv36xtiFZSEghz4w3kof/medium.jpg

Sony 32EX521
Creative Inspire 4.1 4400 (al behoorlijk oud, maar komt imho prima geluid uit :) ).

Dit alles aangedreven door m'n Macbook Pro via Displayport > DVI > HDMI ( :') ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

TheJVH schreef op zondag 17 juli 2011 @ 17:36:
Sony 32EX521
Creative Inspire 4.1 4400 (al behoorlijk oud, maar komt imho prima geluid uit :) ).

Dit alles aangedreven door m'n Macbook Pro via Displayport > DVI > HDMI ( :') ).
Heb hier zelf de kld26ex302, tot op heden nog geen spijt van gehad. Tegenover andere tv's hebben de sony's erg veel fijne functies en mogelijkheden.

Heb je met die hdmi geen last van haperingen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
  • Laatst online: 25-12-2020
bartva schreef op zondag 17 juli 2011 @ 18:57:
[...]

Heb hier zelf de kld26ex302, tot op heden nog geen spijt van gehad. Tegenover andere tv's hebben de sony's erg veel fijne functies en mogelijkheden.

Heb je met die hdmi geen last van haperingen? :o
Ik heb zelf de KDL37EX521, zeker geen last van haperingen met HDMI hier, top TVtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Painore schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:36:
[...]

Ik heb zelf de KDL37EX521, zeker geen last van haperingen met HDMI hier, top TVtje!
Ik bedoel in combinatie met de MacBook Pro en HDMI :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhough
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-07 11:31
ConZito schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:33:
Kleine repost omdat ik niet echt meer iets nieuws gekocht heb, denk ook de laatste pics voor de grote verhuizing ;)

Audio @ work:
(KRK RP5 G2, Little Dot DAC, Little Dot Amp, UE TripleFi 10vi)
[afbeelding]
Waarom heb jij KRK op je werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-07 20:23
Vhough schreef op maandag 18 juli 2011 @ 08:15:
[...]

Waarom heb jij KRK op je werk?
Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiXke
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11-2024
Waarsch wel een job waar geluid voor nodig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
SiXke schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:54:
Waarsch wel een job waar geluid voor nodig is :)
ConZito schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 18:46:
[...]
Ik werk bij een marketing bureau, vandaar dat ook alles mag en niets te gek is ;)

[ Voor 33% gewijzigd door FeaR op 18-07-2011 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
bartva schreef op zondag 17 juli 2011 @ 23:48:
[...]

Ik bedoel in combinatie met de MacBook Pro en HDMI :9
Het is een beetje een raar kabeltje (DP > DVI > HDMI), maar het werkt perfect en ik heb prachtig beeld. Alleen jammer is dat er geen geluid wordt meegestuurd. Nu heb ik dus gewoon m'n jack gesplit en die direct aangesloten.

Misschien eens kijken naar een DP naar HDMI adapter die ook geluid ondersteund :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-07 16:13

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Ik heb gewoon een DP naar HDMI kabel :) En trap er 3D én geluid doorheen naar mijn Panasonic TX-50VT30 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

TheJVH schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:22:
[...]
Misschien eens kijken naar een DP naar HDMI adapter die ook geluid ondersteund :) .
Ik heb er eentje van DP naar HDMI maar blijf de haperingen houden, mocht iemand interesse hebben in het kabeltje roep dan even. Gebruik nu een WD Elements play dus het kabeltje is overbodig geworden.

DP naar HDMI met geluid kost geloof ik iets van 60 euro. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Hmm, jinxed :P . Ik heb nu een kabel van 3 meter aangesloten, en nu werkt het dus niet. 1,5 gaat prima maar 3 meter krijg ik alleen ruis en flikkeringen. Geen haperingen, maar wss gewoon een te zwak signaal.

EDIT: Vaag, nu werkt het wel. Kwestie van opnieuw aansluiten / TV aan en uit doen...

[ Voor 17% gewijzigd door TheJVH op 18-07-2011 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:36
Denk dan eerder dat het aan je kabel ligt. 3 meter zou bij lange na niet te lang moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-07 08:58
Martijn1990 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:20:
Denk dan eerder dat het aan je kabel ligt. 3 meter zou bij lange na niet te lang moeten zijn.
Nee dank denk ik ook eerder aan een meter of minstens 10 maar eerder meer. Maar ik zei dat het probleem al is opgelost. Misschien kon je de kabel gewoon niet eruit halen en er weer in doen terwijl de TV aanstond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no00waa
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-07 11:57
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2jbusfn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2w3qc5e.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/dhbx1y.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/wi8qc6.jpg

Een nieuwe kamer en wat nieuwe apparatuur :P Tegenwoordig woont mijn duitse vriendin bij mij ( 2 studentenkamers ;p ) en heb ik het een en ander aangeschaft/verandert!

Aangezien ik bij mijn vorige post zo emotioneel aangevallen werd door Slonzo heb ik ook gelijk maar een nieuw setje boxen aangeschaft :P
Ben nog van plan veel betere speakers een keer te gaan halen maar aangezien we waarschijnlijk weer een jaar naar Australie of Afrika gaan als ik afgestudeerd ben wacht ik daar nog maar even mee! Ik hou niet van oude spullen :(

Wat is er allemaal te zien;

TV: Samsung 46" LED C6710
TV Recorder: Ziggo Interactieve HD recorder (Cisco 8485DVB HD DVR)
Receiver: Onkyo TX-NR809
Speakerset: Harman Kardon HKTS 30 5.1
Gameconsole 1: xbox 360slim (250GB) + 2 controllers
Gameconsole 2: PS3slim (320GB) + PS move + 2 controllers
Mediaplayer 1: Dune Smart D1 + interne USB stick 8GB voor BDlive
Mediaplayer 2: Boxee Box
Blu-ray speler: Samsung BD-C6900
Headset: AKG K-272 HD
NAS: Synology 1511+ met 5x Samsung EcoGreen F4EG (al weer vol :()
Router: Netgear WNDR3700 ( CAT 6 Bekabeling )
Switch: HP Procurve V1810-24G

Speakers Computer: Logitech Z-5500 Digital
PC Headset: Sennheiser PC 160

Tataaa!

Edit; Voordat we dat weer krijgen, ik heb echt 0,0 problemen met kabels :P Kabelmanagement komt wel een keer als we iets voor ons zelf hebben.
De laatste foto is wat scheef genomen zie ik nu, het hangt NIET scheef natuurlijk :P

[ Voor 9% gewijzigd door no00waa op 20-07-2011 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Laatst online: 02-11-2024
no00waa schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:50:
[Paar foto's]
...
NAS: Synology 1511+ met 5x Samsung EcoGreen F4EG (al weer vol :()
...
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
Sexy ding zeg!

Hoe bevallen die speakers trouwens? Komt daar een beetje goed geluid uit?
Ik heb nogal wat afkeer van Bose en wantrouw daarom altijd wel een beetje kleine speakers.
Een vriend van mij is wel op zoek naar zoiets, dus vandaar mijn interesse.

Is dat kleine zwarte kastje rechts naast het meubel de sub? Die grote ziet er te speels en stoer uit, dus dat moet wel van de Logitech zijn.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Nu online
Links van het meubel is de sub van de Logitech.

Tenminste voor de kijker thuis zegmaar :)

Rechts is de sub van de HK zo te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.productwiki.com/upload/images/harman_kardon_hkts_15.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door vosss op 20-07-2011 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-07 16:48
rechts is idd de sub van de HK set. Die nieuwe setjes hebben een veel kleiner subje dan de oude. Ik heb zelf de HKTS11BQ set en die sub is gewoon een bijzettafel:) Wel een hele mooie bijzettafel!:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

no00waa schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:50:
Aangezien ik bij mijn vorige post zo emotioneel aangevallen werd door Slonzo heb ik ook gelijk maar een nieuw setje boxen aangeschaft :P
Als dat je excuus is, heb ik er helemaal geen probleem mee :+

Heb zelf enkele dagen geleden een SVS SB12-NSD besteld!
Ik post wel een paar nieuwe foto's en bevindingen als hij bij me thuis staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Ik zoek nog zo'n HK subje voor @ work. Bijna niet te vinden los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:37
ConZito schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:22:
Ik zoek nog zo'n HK subje voor @ work. Bijna niet te vinden los.
2.1 set bij correct voor 150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
FIFO schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:28:
[...]

2.1 set bij correct voor 150 euro.
Mja, maar dat vind ik dus teveel voor alleen een sub en twee satts die ik niet ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-07 14:00
ConZito schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:36:
[...]

Mja, maar dat vind ik dus teveel voor alleen een sub en twee satts die ik niet ga gebruiken.
Ze verkopen de subwoofer ook los in het zwart voor 139,00 euro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
brndst schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:39:
[...]

Ze verkopen de subwoofer ook los in het zwart voor 139,00 euro. :)
Haha, hoe is dat een betere deal :P

Maar ik ga nog wel eens neuzen, ik zat tweedehands te denken, max 75 euro en dan het liefst binnen 25km van m'n huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-07 14:00
ConZito schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:43:
[...]

Haha, hoe is dat een betere deal :P

Maar ik ga nog wel eens neuzen, ik zat tweedehands te denken, max 75 euro en dan het liefst binnen 25km van m'n huis :)
haha ik snap het wel. :) maar je vond de sateliten geen meerwaarde.. dus dan is dat 10tje toch weer mooi meegenomen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:22

DjVe

Hatsaflats!

wel verdorie! iemand gebruikt mijn foto's van mijn B&W CM1 op marktplaats, maar geeft ook nog eens aan dat de verwarming ernaast nooit aan staat...best knap aangezien dat mijn huis was :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Jordy van e schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:46:
wel verdorie! iemand gebruikt mijn foto's van mijn B&W CM1 op marktplaats, maar geeft ook nog eens aan dat de verwarming ernaast nooit aan staat...best knap aangezien dat mijn huis was :S
Mailen met dat je het niet waardeert dat hij jouw foto's gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:22

DjVe

Hatsaflats!

FeaR schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:50:
[...]

Mailen met dat je het niet waardeert dat hij jouw foto's gebruikt?
Natuurlijk al gedaan FeaR ;)
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.

• Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.