Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 45 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 375.231 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 09:29
FigurantXL schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 18:27:
[...]

Het zou me niet verbazen als je nog steeds zelf je kleren strijkt, de was doet en nog steeds opzoek naar een vrouw bent ;)
Nee hoor. Ik heb een heel puik exemplaar aan de haak weten te slaan waar ik hartstikke blij mee ben O+

En zij met mij O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:29
Na, zoals velen anderen dit topic gevolgd te hebben, hierbij een paar shots van mijn home cinema setup.
Ik woon net een aantal weken in mijn nieuwbouw appartementje en ben nog druk met de sfeermakers en de verlichting.

Afbeeldingslocatie: http://img696.imageshack.us/img696/5030/1klg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img713.imageshack.us/img713/107/2kll.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img685.imageshack.us/img685/3673/3klw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img199.imageshack.us/img199/1162/4klir.jpg

U ziet:
  • Tv: Samsung UE40D8000
  • Reveiver: Marantz SR6005
  • Speakers; Bowers & Wilkins CM 8
  • Media: Sonos ZonePlayer 90 + iPad 2
  • Pc: Rechts in de hoek mijn trouwe Antec P182
  • Toetsenbord & muis: Logitech Cordless MediaBoard Pro keyboard, touchpad & Logitech MX Revolution
  • Mini Rietveld stoel :+
Mijn Sonos is verbonden met de NAS in de meterkast, Synology DS211+ met 2x 1,5 TB als JBOD. Hierop staat een kopie van al mijn muziek en afbeeldingen, tevens staan hier mijn films op. De receiver is het centrale verdeelpunt van alle gegevens naar de TV en de Speakers. Al met al erg tevreden over de setup en probeer nog zoveel mogelijk alles te fine tunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-05 15:10

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Chills schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 21:57:
Na, zoals velen anderen dit topic gevolgd te hebben, hierbij een paar shots van mijn home cinema setup.
Ik woon net een aantal weken in mijn nieuwbouw appartementje en ben nog druk met de sfeermakers en de verlichting.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

U ziet:
  • Toetsenbord & muis: Logitech Cordless MediaBoard Pro keyboard, touchpad & Logitech MX Revolution
Mijn Sonos is verbonden met de NAS in de meterkast, Synology DS211+ met 2x 1,5 TB als JBOD. Hierop staat een kopie van al mijn muziek en afbeeldingen, tevens staan hier mijn films op. De receiver is het centrale verdeelpunt van alle gegevens naar de TV en de Speakers. Al met al erg tevreden over de setup en probeer nog zoveel mogelijk alles te fine tunen.
toon volledige bericht
Very nice. ik zou me zo thuis voelen. :) een heerlijk rustig interieur met een mooie setup.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382536

Mooi Chills....! Ziet er goed uit man......

Ga je de set speakers nog uit breiden in de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
Thanks! Nou daar zit een klein verhaaltje aan vast: ik was eerst van plan om om 2 st. B&W CM1 speakers te kopen met een slimline receiver, om later uit te gaan breiden. Echter heb ik me toen bedacht en gekozen voor een goede basis met een stevige receiver.
Ik vrees dat mijn woonkamer te klein is om nog meer speakers te herbergen, wellicht als de PC uit de woonkamer weg is, dat ik hier een subwoofer neerzet om toch iets meer controle te hebben over de lage tonen. Nog een nadeel; de center spreaker van B&W past op een paar mm. na net niet in mijn tv meubel.

Overigens luister ik voornamelijk muziek en heb begrepen dat dit uit een 5.1 set niet helemaal ideaal is, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374197

Het mooiste is om je tv aan de muur te hangen en dan je center er onder te leggen is ook een optie.
Het zal er wel mooi uitzien omdat je tv zo super mooi dun is en de led strip om de tv komt dan mooier tot zijn recht,
Voor muziek is stereo het beste.
Voor films advieseer ik je wel om een center te kopen heeft zo veel meer waarde surround hoef niet persee.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 374197 op 09-07-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:04
Mooie set idd!

Leuke sfeerpeer! Een goed lichtplan is altijd lastig.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 374197 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 20:09:
En hoe klink het nu wil zelf mischien over een tijdje ook kef serie halen en de center hoe klink die kwa stemmen.
Tom, met alle respect. Bedenk dit keer eerst goed wat je wilt. Jou kennende ga je toch eerst twijfelen of je wellicht niet beter voor een andere serie van Jamo kan gaan, of XTZ, of B&W of de andere merken die je al eens in gedachten hebt gehad. Anders krijg je weer van die situaties zoals voorheen: eerst de halve set verkocht om op een ander merk over te gaan en daarna exact dezelfde speakers weer terug kopen die je weg had gedaan.

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 10-07-2011 17:53 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:50
Ziet er absoluut chill uit Chills. Je doet je naam eer aan. :+

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-04 19:11
Anoniem: 374197 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 20:09:
RuudBurger
Wow wat zijn die nieuwe serie van kef mooi.
En hoe klink het nu wil zelf mischien over een tijdje ook kef serie halen en de center hoe klink die kwa stemmen.
Klinkt erg lekker en elk klein dingetje in de muziek hoor ik nu. Is natuurlijk ook wel een verschil vanaf de z5500 ;)
Fear probeert me nog te overtuigen dat ik een subwoofer moet nemen, maar ik raad iedereen aan eerst zonder te proberen, ik mis hem totaal niet namelijk. In Dark Knight, met die explosies etc, is er voor mij ruim voldoende bas.
Ook muziek zoals Amon Tobin (Journeyman), welke toch aardig was bas nodig heeft, klinkt erg goed. Je hoort echt elk klein sampletje, druppeltje, plingeltje los van elkaar.

Ook is dit mijn eerste receiver, ik heb de microfoon al gebruik voor automatisch instellen. Zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten? Ben overal al doorheen gebladerd maar bij sommige instellingen hoor ik geen verschil.

@Chills:
Ziet er mooi uit, vooral de tv meubel is erg mooi! Beetje kleine TV dat wel :D
Die stoelen alleen, is toch totaal niet comfortabel? ik zit echt nooit recht in een stoel en dan heb je zo'n harde rand in je rug! Ook, kunnen je voeten zo wel bij het tafeltje? Groot gemis ;)
Je hoort het, ik zit graag lui voor mijn TV, haha.
Het ziet er in ieder geval erg mooi uit! Past goed bij elkaar.

[ Voor 16% gewijzigd door RuudBurger op 10-07-2011 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-05 15:36

el-jorge

turn around and feel the vibe

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

U ziet:
toon volledige bericht
Heel mooi. Ik vind je tv meubel met bijpassende salontafel ook echt te gek. Waar heb je die vandaan?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:05
Chills schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 22:49:
Thanks! Nou daar zit een klein verhaaltje aan vast: ik was eerst van plan om om 2 st. B&W CM1 speakers te kopen met een slimline receiver, om later uit te gaan breiden. Echter heb ik me toen bedacht en gekozen voor een goede basis met een stevige receiver.
Ik vrees dat mijn woonkamer te klein is om nog meer speakers te herbergen, wellicht als de PC uit de woonkamer weg is, dat ik hier een subwoofer neerzet om toch iets meer controle te hebben over de lage tonen. Nog een nadeel; de center spreaker van B&W past op een paar mm. na net niet in mijn tv meubel.

Overigens luister ik voornamelijk muziek en heb begrepen dat dit uit een 5.1 set niet helemaal ideaal is, klopt dit?
Puur muziek vinden de meeste stereo gewoon het mooiste inderdaad. Maar je kan je receiver gewoon op stereo (Pure Direct) zetten als je muziek luistert en op surround voor films. Het mooiste aan Pure Direct of Source Direct is dat dat verder alle poespas uitzet en je speakers op large zet, wat over het algemeen erg mooi is met muziek, zeker met die Marantz die je hebt staan.

Verder heb je echt een prachtige set en dito inrichting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 15:40

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

U ziet:
toon volledige bericht
Me eigen vloer O+
Mooie setup !,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RuudBurger schreef op zondag 10 juli 2011 @ 12:19:
[...]Fear probeert me nog te overtuigen dat ik een subwoofer moet nemen, maar ik raad iedereen aan eerst zonder te proberen, ik mis hem totaal niet namelijk. In Dark Knight, met die explosies etc, is er voor mij ruim voldoende bas.
Mijn advies is het ook altijd eerst zonder te proberen. Maar ik vind het altijd zo knap al mensen meteen roepen dat ze geen subwoofer nodig hebben zonder het echt te hebben getest. Dus getest in een thuissituatie, niet testen bij de audio en hifi-winkel. Met muziek is zonder subwoofer spelen altijd wel makkelijk, muziek gaat niet snel onder de 60 Hz. Maar films zie je toch redelijk naar de 10 Hz duiken, dan ga je toch echt een subwoofer nodig hebben. Als jij geen subwoofer mist is dat natuurlijk geen probleem, maar dat is dan een momentopname aangezien je nog niet met subwoofer hebt geprobeerd. Feit is en blijft dat een goede subwoofer je redelijk wat geld gaat kosten, want een simpele subwoofer van een paar honderd euro zal je set eerder breken dan maken. Het is maar net hoe veel geld je over hebt voor die laatst paar Hz-jes aan de onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362006

FeaR schreef op zondag 10 juli 2011 @ 13:15:
[...]

Mijn advies is het ook altijd eerst zonder te proberen. Maar ik vind het altijd zo knap al mensen meteen roepen dat ze geen subwoofer nodig hebben zonder het echt te hebben getest. Dus getest in een thuissituatie, niet testen bij de audio en hifi-winkel. Met muziek is zonder subwoofer spelen altijd wel makkelijk, muziek gaat niet snel onder de 60 Hz. Maar films zie je toch redelijk naar de 10 Hz duiken, dan ga je toch echt een subwoofer nodig hebben. Als jij geen subwoofer mist is dat natuurlijk geen probleem, maar dat is dan een momentopname aangezien je nog niet met subwoofer hebt geprobeerd. Feit is en blijft dat een goede subwoofer je redelijk wat geld gaat kosten, want een simpele subwoofer van een paar honderd euro zal je set eerder breken dan maken. Het is maar net hoe veel geld je over hebt voor die laatst paar Hz-jes aan de onderkant.
Ik ben het met je eens Fear. Mijn sub staat voornamelijk ingeschakeld bij films. Aangezien ik mijn fronts aanstuur met een 15W buizenbak kom ik bij sommige muziekstukken wat laag te kort. Dan kan ik gelukkig mijn sub er bij zetten. "Elk voordeel heb zijn nadeel", want je levert dan wel wat dynamiek in.

Ook het advies om een goede sub te kiezen strookt. Die van mij heb ik gelukkig uit een faillissement kunnen kopen, anders ga je toch hard richting €800,- a -€1000,-.

Bij de betere HiFi-zaak mag je hem thuis uitproberen als je serieus geïnteresseerd bent. Als je niet om garantie/service te springen zit, kan je hem natuurlijk ook 2e hands aanschaffen nadat je je keuze hebt gemaakt.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 362006 op 10-07-2011 13:26 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
@RuudBurger: die Rietveld stoel is toch veel te klein man om erin te zitten! :P De witte eettafel stoelen zitten heerlijk en de rand is juist heerlijk zacht, of bedoel je de donkere? Dat zijn echt DE stoelen om een hele avond in te zitten. En ik ben vrij lang, dus die voeten kunnen makkelijk op de tafel.

@el-jorge: deze zijn o.a. te koop bij Riant-Stoutenbeek, de salontafel is de CT 130 van het merk Hulsta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBravo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-03 13:58
hier ook even mijn kersverse setje:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-Grcba4NnJoA/ThnDTtK_CnI/AAAAAAAAAL0/LR2cmirDgoY/s400/Picture%252520113.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-4B3nHgxpUWU/ThnDVqooCMI/AAAAAAAAAMA/n_rWXOmpQHY/s400/Picture%252520110.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-wGkzPN0eR_Y/ThnDXPLfsSI/AAAAAAAAAME/Cv77Owmdc_E/s400/Picture%252520111.jpg

wat staat er:

TV: JVC LT-32A90BU (krijgertje)

UPC ontvanger (hdmi naar TV, dropveter naar amp)
DVD-speler: Pioneer DV-490V (regiovrij), (hdmi naar TV, dropveter naar amp)

fat PS2, waarbij ik me afvraag hoe lang deze het nog doet, gezien het regelmatig te horen onheilspellende gebrom. :P

afgelopen week opgehaald:
versterker: NAD C 316BEE
CD-speler: NAD C 515BEE, aangesloten met een Monster 350i kabel
speakers: ELAC FS 67.2, aangesloten met een simpele NorStone speakerkabel

heb nog een media-/digitale-muziekspeler, evt. i.c.m. een NAS op m'n verlanglijstje staan (en de ruimte in het kastje), maar daarvoor nog erg zoekende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-05 13:10

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

U ziet:
toon volledige bericht
Een vraagje, ik heb zelf ook spikes onder mijn speakers, maar ik zie dat jij er van die plaatjes onder hebt liggen :) Hoe kom je daar aan? Ik ben er zelf ook naar op zoek gezien mijn spikes zo'n beetje dwars door de vloer heen komen.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
Die ''kreeg'' ik er bij; set gekocht bij RAF Hilversum. Een paar 5 eurocent muntjes schijnen ook vaak gebruikt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Chills schreef op zondag 10 juli 2011 @ 23:21:
Die ''kreeg'' ik er bij; set gekocht bij RAF Hilversum. Een paar 5 eurocent muntjes schijnen ook vaak gebruikt te worden.
Thnx :). Ik heb even gezocht op internet en ben een set tegen gekomen voor een paar euro. Hier zaten (net zoals jij zult hebben :) ) uitgevreesde puntjes in speciaal voor spikes :). Voor die paar eurojes :).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Morgen m'n eerste receiver ophalen een een "goedkope" centerspeaker. Ben geen high-end user en ook de opstelling zal niet ideaal zijn, maar wil toch ergens beginnen. Zodra het staat volgen er foto's :)

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Ok ik wilde eigenlijk wachten totdat alles klaar was, maar ik zie veel te veel nette fotos voorbij komen van kamers die helemaal opgeruimd en schoon gemaakt zijn voor de foto's :P

Ik zag een tijdje terug ergens een audio rek staan van alu buis, en dat zag er wel leuk uit. Zat zelf al een tijdje tegen mn leenbakker glazen audio meubel aan te kijken en werd het toch een beetje zat.. Ikea kasten etc zijn aan mij niet besteed, wilde iets origineels maken. Dus het idee met de alu pijpen is in overdrive gegaan >:)

50mm steigerpijpen met gebruikte steigerplanken, voor de industriele look.

Eerst even wat gaten in de muur gejast, 30mm om precies te zijn. Dressoir stond eerste tegen de muur, maar gaat ook weg. Heb nog een hoop meubels die uit geld gebrek zijn blijven staan, maar woon er nu jaartje of 2 dus mag wel wat veranderen.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-hiXRz8wV_X8/ThpPwtWlDdI/AAAAAAAABPg/ekJEAoM2bAM/s1024/IMAG0694.jpg

Had iets nodig om de steigerpijpen fatsoenlijk vast te zetten aan de muur, en kwam uiteindelijk op draadeind terecht (25mm)
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-OoHg29bg1NE/ThpPxSWXp8I/AAAAAAAABPs/l3jvB6BCOw4/s640/IMAG0695.jpg

Met chemische ankers in de muur gezet en met mn ikea servies uitgelijnd. Anker droogt binnen 10min en krijg je er echt nooit meer uit dus goed recht boren is een pre ;)
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-Sya9ypIu3ic/ThpPxN3FIzI/AAAAAAAABPo/gGsndOH_354/s1024/IMAG0696.jpg

Ziet er allemaal vrij recht uit:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-PCixBzFWA1I/ThpPxbj7NoI/AAAAAAAABPw/NZ7r2zgmQxc/s1024/IMAG0697.jpg

Vervolgens wat bochten op de kop getikt en buizen op maak gezaagt. Was nog van plan om met staaldraad de hoeken met de muur te verbinden maar blijkt niet nodig te zijn, kan er gewoon op gaan zitten 8)
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-jvH4lB12ltw/ThpPwlXWYQI/AAAAAAAABPc/909CruB9UzA/s1024/IMAG0698.jpg

En toen begon het echte werk, de gehele kabel zooi los getrokken en alles opnieuw uitmeten, aansluiten en testen. Aangezien de apparatuur nu veel verder van elkaar verwijdert staat, moet ik nog wat kabel bij gaan kopen maar het meeste is er. Ik heb nog meer plannen voor de kabels maar dat komt in de volgende update :P
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-_MZB7CwnC1w/ThpPwoX8E2I/AAAAAAAABPk/HtMVRDgMUmQ/s1024/IMAG0719.jpg

Het zal niet iedereen zn ding zijn, maar ik vind het er tof uit zien, en het is zeker origineel ;)

Zal wel een fatsoenlijk lijstje maken als alles af is, maar dit staat er ongeveer:
-xbox360 (oude 20gb model, omgebouwd)
-xbox360 slim 250gb
-ps3 320gb (met cf)
-homemade mc (amd x2, 4TB, alles passief water gekoeld)
-Harrie Karton AVR135 + DVD
-2 sony zuilen voor, onbekend achter, sony center
-magant sub (weinig subtiel, maar voor films prima)

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Prachtige manier van klussen _O_

Zo doe ik dat ook wel eens, alleen hangt het dan schots en scheef.

Respect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:12

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Anoniem: 362006 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 11:08:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Versterking:

Sony STR-DA1200ES voor HT, center, rear en sub
CR Developments "Kalypso" 4x EL84 push/pull voor stereo/HT-fronts

Digitale bronnen:

Sony BDP-S570 voor BluRay/DVD
Sony DVP-NS78HDMI voor DIVX-schijfjes
Cambridge-Audio 640C V2 voor CD
PC voor FLAC, MP3, DIVX, MPEG4, HD-video bestanden en streaming radio, digitaal via SoundBlaster Live! 24-bit external, Video via HDMi 1.4
Humax IR-Fox digitale tv/radio

Analoge bronnen:

Thorens TD160 met Denon DL-110 high output MC-element
Cambridge Audio 540P MM-phonotrap

Beeldweergave:
Sony KDL-40EX700 40" lcd-tv

geluidsweergave:

Monitor Audio BR5 als fronts
Monitor Audio BR1 als surround en rear
Monitor Audio BR-LCR als center
Mordaunt-Short avant MS309i 175w 25cm longthrow woofer active sub

Kabels:

Monster XP2 luidspreker kabel voor rears en center
van den Hull pure silver voor fronts
Cambridge Audio en HQ Professional interlinks

PC:

Core i7 965+ @4,2GHZ
Kingston HyperX 6gb (XMP1800)
2x Asus EAH HD6850
2x OCZ Vertex II 60GB
1x Samsung Greenpoint 7200RPM 1,5TB
Soundblaster Live! 24-bit External
Recom Windowcase (5fans)
Recom 750W PSU
toon volledige bericht
Mooi set! Je had me al met de Monitor Audio's, en toen zag ik de Cambridge Audio 640C voorbij komen :9~
Ik neem aan dat je de Cambridge analoog hebt aangesloten?

Maar is die centerspeaker nou zo diep of heb je een steuntje of iets voor de tv gemaakt? De voet van mijn Samsung past niet op een RS-LCR, die is lang zo diep niet namelijk...
RuudBurger schreef op zondag 10 juli 2011 @ 12:19:
[...]

Klinkt erg lekker en elk klein dingetje in de muziek hoor ik nu. Is natuurlijk ook wel een verschil vanaf de z5500 ;)
Fear probeert me nog te overtuigen dat ik een subwoofer moet nemen, maar ik raad iedereen aan eerst zonder te proberen, ik mis hem totaal niet namelijk. In Dark Knight, met die explosies etc, is er voor mij ruim voldoende bas.
Ook muziek zoals Amon Tobin (Journeyman), welke toch aardig was bas nodig heeft, klinkt erg goed. Je hoort echt elk klein sampletje, druppeltje, plingeltje los van elkaar.

Ook is dit mijn eerste receiver, ik heb de microfoon al gebruik voor automatisch instellen. Zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten? Ben overal al doorheen gebladerd maar bij sommige instellingen hoor ik geen verschil.
[...]
Fear probeerde dat ook al bij mij :P En ja, ik weet wat de voordelen van een goede sub zijn en dat ze echt wel mijn RS8's kunnen aanvullen, maar ik heb daar op dit moment gewoon echt niet de behoefte aan. Voor muziek is het niet nodig, en bij films mis ik het niet.

En dan wordt €800 tot €1000 wel een heel grote investering... Dan sowieso eerst andere surrounds, waarvan ik het verschil aanzienlijk beter zal horen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker
  • Laatst online: 06-02 21:37

Thermaltaker

hardware enthusiast

U ziet:
Prachtig Chills! Iets om trots op te zijn, imho.
Heb je de combi van de B&W's en de Marantz SR6005 speciaal genomen, na meerdere receivers in combinatie met deze speakers te beluisteren? Ben namelijk benieuwd of deze receiver, of evt. de SR7005 de CM8's goed kan aansturen en dan met name in het laag.
Ik heb zelf laatst de XT series van B&W beluisterd met de SR7005, maar deze was niet krachtig genoeg om de XT8's mooi los te laten komen. Het was een wereld van verschil qua geluidsbeeld, toen ik dezelfde speakers hoorde in combinatie met een Rotel RSX1560.

@ Fear en anderen: Wat denken jullie van de combinatie B&W CM8, CMC, CM1 en de Marantz SR6006 of SR7005? Gaan deze receivers de gehele surroundset trekken, of dien ik wat zwaarders (of klasse D materiaal) te overwegen?

[ Voor 4% gewijzigd door Thermaltaker op 11-07-2011 11:00 ]

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deepbass909 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 09:36:
[...]Fear probeerde dat ook al bij mij :P En ja, ik weet wat de voordelen van een goede sub zijn en dat ze echt wel mijn RS8's kunnen aanvullen, maar ik heb daar op dit moment gewoon echt niet de behoefte aan. Voor muziek is het niet nodig, en bij films mis ik het niet.
Nu doe je net of ik iedereen naar een subwoofer praat. Ik vind het - in het algemeen, dus niet alleen op jouw reagerende - altijd zo knap dat mensen (meestal voor 100%) weten dat ze een subwoofer niet missen of nodig hebben. Zelfs als ze het nog nooit met een subwoofer hebben geprobeerd, laat staan een goede subwoofer. Dat komt er bij mij gewoon niet in. Als je een subwoofer niet nodig vind kan dat, maar zeg niet dat je hem niet mist als je het nog nooit hebt geprobeerd. Dat is heel wat anders ;) .

Ik heb verder ook geen aandelen van SVS, Velodyne, BK of weet ik al niet meer :9

Feit is en blijft inderdaad wel dat je voor een goede subwoofer moet gaan. Geen subwoofer is beter dan een goedkope subwoofer. Dat laatste kan je set namelijk echt breken. En een goede subwoofer kost nu eenmaal een bom duiten. Plus het punt dat je voor echt optimaal geluid voor films en muziek bijna aan twee subwoofers zou moeten. Een mooie gesloten muzikale subwoofer voor bij muziek en een grote gepoorte subwoofer voor de klappen bij films.
Thermaltaker schreef op maandag 11 juli 2011 @ 10:38:
[...]@ Fear en anderen: Wat denken jullie van de combinatie B&W CM8, CMC, CM1 en de Marantz SR6006 of SR7005?
Als jij dat lekker vind klinken gewoon doen :)

Het lijkt overigens wel alsof de - nieuwere - CM8 makkelijker aan te sturen is dan de - oudere - CM7 en CM9 van B&W. Als je soms verhalen leest over mensen die een receiver van 1500 euro aan een paar CM7 hebben hangen omdat de andere receiver het niet trok. Of zelfs een receiver die in de beveiliging sprong toen het volume wat meer open werd geschroefd. Dan lijkt de CM8 wat makkelijker als je de gekoppelde receivers hier in dit topic ziet.

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 11-07-2011 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:01
@intuliegend: Heel apart, ik vind het wel wat hebben eerlijk gezegd!

Al krijg ik zoiets er zelf nooit doorheen bij vrouwlief :o :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:18
FeaR schreef op maandag 11 juli 2011 @ 10:49:
[...]
Nu doe je net of ik iedereen naar een subwoofer praat. Ik vind het - in het algemeen, dus niet alleen op jouw reagerende - altijd zo knap dat mensen (meestal voor 100%) weten dat ze een subwoofer niet missen of nodig hebben. Zelfs als ze het nog nooit met een subwoofer hebben geprobeerd, laat staan een goede subwoofer. Dat komt er bij mij gewoon niet in. Als je een subwoofer niet nodig vind kan dat, maar zeg niet dat je hem niet mist als je het nog nooit hebt geprobeerd. Dat is heel wat anders ;) .

Ik heb verder ook geen aandelen van SVS, Velodyne, BK of weet ik al niet meer.
Helemaal mee eens. Als je geen goede sub (heb zelf een BK) hebt geprobeerd, kun je niet zeggen dat je hem niet mist. Ik heb het soms ook bij muziek dat hij hele lage tonen heel mooi strak neerzet. Komt niet veel voor, maar toch fijn dat het kan :)

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 13:56
h40d schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:00:
[...]

Helemaal mee eens. Als je geen goede sub (heb zelf een BK) hebt geprobeerd, kun je niet zeggen dat je hem niet mist. Ik heb het soms ook bij muziek dat hij hele lage tonen heel mooi strak neerzet. Komt niet veel voor, maar toch fijn dat het kan :)
Vergeet niet dat de meeste mensen een subwoofer zien vergelijkbaar met de standaard setjes. Met die dingen mag je blij zijn als je 35Hz -3dB haalt. Met dat in het achterhoofd is het niet meer dan normaal dat mensen met flinke fronts geen sub denken nodig te hebben, want die zuilen zijn vergelijkbaar met dat soort subs qua laagweergave.
Ik wil niet zeggen dat iedereen een sub moet hebben, mensen moeten er zelf voor kiezen. Het voordeel van niet weten wat je mist, is dat je het niet mist :)
Echter als je een echte sub ervaren hebt, dan wil je niet meer zonder, vooral niet met stevige actiefilms.
Helaas zijn ze zo belachelijk groot :( (svs pb-10 zelfbouw eigenaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

KillaZ schreef op maandag 11 juli 2011 @ 10:52:
@intuliegend: Heel apart, ik vind het wel wat hebben eerlijk gezegd!

Haha dat hoor ik van meer mensen, gelukkig (imho) ben ik nog vrijgezel en kan dus gewoon de hele woonkamer een week lang in een soort warzone veranderen >:)

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382536

FeaR schreef op maandag 11 juli 2011 @ 10:49:
[...]

Ik heb verder ook geen aandelen van SVS, Velodyne, BK of weet ik al niet meer :9

Feit is en blijft inderdaad wel dat je voor een goede subwoofer moet gaan. Geen subwoofer is beter dan een goedkope subwoofer. Dat laatste kan je set namelijk echt breken. En een goede subwoofer kost nu eenmaal een bom duiten. Plus het punt dat je voor echt optimaal geluid voor films en muziek bijna aan twee subwoofers zou moeten. Een mooie gesloten muzikale subwoofer voor bij muziek en een grote gepoorte subwoofer voor de klappen bij films.
Klopt helemaal wat Kevin zegt..... ! Ik heb zelf mijn HKTS 60 set vorige week verkocht en die sub van Harman Kardon deed het aardig... alleen ging ie veel te snel over zn nek (lees: bij een film). Klonk soms echt niet goed! Door nog wat andere oorzaken heb ik die set verkocht en heb ik alleen nog de Focal Chorus 836v als front speakers over... Ook deze speakers produceren erg veel laag zoals iedereen wel weet. Maar ondanks dat ik niet tevreden was over de HK sub mis ik hem toch.....

Heb vorige week de 'nieuwe' SVS SB12-NSD gekocht via L-Sound en hoop hem morgen of woensdag binnen te krijgen zodat ik mijn subwoofer weer terug heb maar dan tig keer beter dan die HK sub. Voor mij staat het vast dat ik een subwoofer echt mis wanneer ik zonder speel... Kan mijn eigen dus echt niet voorstellen als men zegt dat iemand een sub niet nodig is.... Onzin. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

U ziet:
toon volledige bericht
Nice! Bank is een Harvink Kadanz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36

Reinier

\o/

Pics van mijn setup, die nog niet echt helemaal is zoals ik hem hebben wil ;)

Totaalplaatje:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DebK7le0pOnr3HFiXjThTuYz/full.jpg

HTPC en receiver:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hnzwzzZPnCUr6uPKL5M3cMqQ/full.jpg

Linker front, let niet op de losse plint en het gat in de muur ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wEaPRJUxTxtFPMzbFVOCWwJZ/full.jpg

Rechter front... zoek de speakerkabel :9

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eIScvHK6oaEozpQdw1DuncFP/full.jpg

Center, O!Play en Wii (stoffig :X ):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HFQMV5tx7L5nwPQW41COfKPT/full.jpg

En de banken:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/axpKY0PiXJzxzVsuuVIDD5yg/full.jpg

Wat je ziet:

Samsung LE46C650 LCD-televisie;
HTPC: [CiP] Harman/Kardon HTPC;
Receiver: Harman/Kardon AVR 130
Front speakers: Canton Plus XXL.2 (niet aangesloten);
Center: Canton Plus AV 700, niet de .2 versie (niet aangesloten);
Media: Asus O!Play HDP=R1, zwarte Wii,

Wat je niet ziet:
DVD-speler: Harman/Kardon DVD 22: heeft vanaf dag 1 niet goed gewerkt;
Rear speakers: Canton Plus XS.2;
Sub: Canton AS 60 SC;
Remote: Logitech Harmony 520.

De speakers zijn al een jaar niet aangeloten omdat ik het geluid van m'n HTPC niet aan de praat krijg :D Geluidksaart werkt niet onder Ubuntu. Is meteen de reden dat de overige speakers nog in verhuisdozen op zolder staan. Zonde natuurlijk, dus ik ga daar binnenkort wat aan doen ;)
Oh, de receiver is dus ook al een jaar niet aangeweest :o

Edit:
Vond hier nog wat foto's van hoe het een paar jaar terug was (ander huis): Reinier in "Post hier foto's en specs van je home-ci..."

[ Voor 4% gewijzigd door Reinier op 11-07-2011 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Die htpc in receiver case is echt strak _/-\o_ Toevallig ook de volumeknop etc aangesloten of echt alleen de behuizing gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

intuliegend schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:12:
Die htpc in receiver case is echt strak _/-\o_ Toevallig ook de volumeknop etc aangesloten of echt alleen de behuizing gebruikt?

Volumeknop doet niets maar ik heb er wel ledjes in gemod (je ziet de gekleurde ring op de foto). Helaas in een iets andere kleur blauw dan de receiver. Verder werkt de aan-uitknop wel inclusief bijbehorend ledje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 20:01
Ik zou die kleine speakers toch op staanders zetten, anders klinken ze niet.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Tommie12 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:25:
Ik zou die kleine speakers toch op staanders zetten, anders klinken ze niet.
Klopt, ga ik nog wel doen. Maar op dit moment zijn ze niet eens aangesloten, dus klinken doen ze sowieso niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-04 11:45
Reinier schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:54:
Pics van mijn setup, die nog niet echt helemaal is zoals ik hem hebben wil ;)
[knip]
Je geluid van je HTPC doet het niet, je CD speler doet het niet (goed), je luidsprekers zijn niet aangesloten, je Wii zit onder het stof... Wat doet het eigenlijk wel in deze HT opstelling :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-05 14:50
EMDB schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:31:
[...]
Je geluid van je HTPC doet het niet, je CD speler doet het niet (goed), je luidsprekers zijn niet aangesloten, je Wii zit onder het stof... Wat doet het eigenlijk wel in deze HT opstelling :?
De tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Goed punt :)

Geluid gaat gewoon via de tv :X
De HTPC wordt gebruikt als pc-zonder-geluid. Ik gebruik de O!Play (of de media speler in de TV) om media vanaf het netwerk en internet te spelen. Films kijk ik ook via de Movie Max app in de televisie.

Best een kansloze setup eigenlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-02 11:17
Maar je hoeft je HTPC toch niet te gebruiken om geluid uit je Receiver te toveren? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Zojuist m'n eerste receiver (tweedehands) opgehaald. Helaas remde de buschauffeur iets te uitbundig en ging de receiver om. Gevolg, volumeknop kapot helaas. Gelukkig werkt het met de afstandsbediening nog wel :). Aangezien de knop niet gebruikt wordt is dit niet heel erg, jammer dat wel. Vanavond foto's van het geheel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
KillaZ schreef op maandag 11 juli 2011 @ 10:52:
Het moet ook niet door je vrouwlief heen, het moet in/aan de muur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
Thermaltaker schreef op maandag 11 juli 2011 @ 10:38:
[...]
Heb je de combi van de B&W's en de Marantz SR6005 speciaal genomen, na meerdere receivers in combinatie met deze speakers te beluisteren? Ben namelijk benieuwd of deze receiver, of evt. de SR7005 de CM8's goed kan aansturen en dan met name in het laag.
Ik heb bij de verkopende partij aangegeven wat ik zoal van plan was met de receiver en dat het (nu) nog te ver ging om met allemaal losse componenten te gaan werken. De SR6005 was in de aanbieding en voldeed aan mijn wensen; heb geen directe concurrenten geluisterd, alleen klasse hoger. Betreft het laag; heb gisteren de lage tonen een tandje lager gezet; beantwoordt dit je vraag ? :*)
Thefirstikke schreef op maandag 11 juli 2011 @ 12:55:
[...]
Nice! Bank is een Harvink Kadanz?
Jep dat is correct. Je hebt een aardig oog voor detail, als je de bank van die foto afhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker
  • Laatst online: 06-02 21:37

Thermaltaker

hardware enthusiast

Oke, dus je hebt de SR7005 ook beluisterd. Blijkbaar vond je niet gekveel verschil zitten in de geluidsbeleving tussen deze 2, aangezien je uiteindelijk voor de SR6005 hebt gekozen?!

Wat bedoel je precies met allemaal losse componenten? Losse voor- en eindversterkers, of een complete surround setup met een center en 2 surrounds ernaast?

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
Met een klasse hoger bedoelde ik andere merken in een andere prijsklasse; dus helaas geen direct vergelijk met een ander type Marantz.
Met de losse componenten bedoelde ik een aparte DAC, tuner, versterker etc. In het geval van de DAC leek mij dit niet van toepassing, omdat de Sonos de data al naar de receiver stuurt.

[ Voor 6% gewijzigd door Chills op 11-07-2011 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubschen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-03 11:55
Het lijkt overigens wel alsof de - nieuwere - CM8 makkelijker aan te sturen is dan de - oudere - CM7 en CM9 van B&W. Als je soms verhalen leest over mensen die een receiver van 1500 euro aan een paar CM7 hebben hangen omdat de andere receiver het niet trok. Of zelfs een receiver die in de beveiliging sprong toen het volume wat meer open werd geschroefd. Dan lijkt de CM8 wat makkelijker als je de gekoppelde receivers hier in dit topic ziet.

Zegt denk ik ook wel iets over de receivers. Voor dit geld kun je beter een aparte processor en eindversterker kopen, daar behaal je naar mijn mening veel betere resultaten mee dan zo'n receiver. Daarnaast kun je in de toekomst ook nog eens makkelijker upgraden....

Wat betreft de sub discussie, een goede sub mis je pas op het moment dat deze uitgeschakeld is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Laatst online: 22:34
Ruubschen schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 02:42:

Zegt denk ik ook wel iets over de receivers. Voor dit geld kun je beter een aparte processor en eindversterker kopen, daar behaal je naar mijn mening veel betere resultaten mee dan zo'n receiver. Daarnaast kun je in de toekomst ook nog eens makkelijker upgraden....

Wat betreft de sub discussie, een goede sub mis je pas op het moment dat deze uitgeschakeld is...
Ik heb het persoonlijk helemaal niet op receivers, zeker omdat het eigenlijk 2 in 1 is en als een ervan stuk gaat, zoals het voorversterker gedeelte, dan heb je ook niets meer aan het eindversterker gedeelte.
Jammer , maar dan kan je hem net zo goed weggooien.

Daarnaast vind ik alle receivers (top receivers uitgezonderd) gewoon onderbemeten en kan je beter voor een meerkanaals eindversterker gaan die alles moeiteloos kan aansturen.
Maar je kan ook natuurlijk een aparte eindversterker op pre outs aansluiten, alleen zou je dan de eindversterkers op de receiver uit moeten kunnen schakelen. Ook zijn de processoren in een reciever niet van die kwaliteit van een aparte voorversterker.
Ik vind een receiver hetzelfde als een kant en klare pc kopen, terwijl veel mensen hier wel perse een pc op willen bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Maar hoeveel ben je minimaal kwijt daarvoor?

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Póg mo Thóin schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 08:23:
Maar hoeveel ben je minimaal kwijt daarvoor?
Qua geld én ruimte?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

FeaR schreef op zondag 10 juli 2011 @ 13:15:
[...]

Ik zou aan de ene kant ook wel een subwoofer willen. Aan de andere kant geven de baspoorten van mijn Jamo 606 fronts ook een behoorlijke "dreun" in films.

Misschien dat ik nog eens een sub probeer maar voorlopig is het eigenlijk best prima.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Een reguliere receiver heeft al veel ruimte nodig en dat is al vaak een probleem met meubels en WAF, maar voor een aparte voor- eindversterkercombinatie heb je al gauw tweemaal zoveel ruimte nodig.
En dan is er nog de issue van prijs... Dergelijke combinaties kosten gewoon tegen de E2000 aan. Ik deel de mening van fisher volledig, maar helaas is het in de praktijk gewoon niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Póg mo Thóin schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 10:13:
[...]

Een reguliere receiver heeft al veel ruimte nodig en dat is al vaak een probleem met meubels en WAF, maar voor een aparte voor- eindversterkercombinatie heb je al gauw tweemaal zoveel ruimte nodig.
En dan is er nog de issue van prijs... Dergelijke combinaties kosten gewoon tegen de E2000 aan. Ik deel de mening van fisher volledig, maar helaas is het in de praktijk gewoon niet te doen.
I know, ik vulde je even aan :o ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
[...]

Als je rekening houden met WAF is er een compromis gesteld.
Zelfde geldt voor budget.
Ik ben van mening dat je altijd een compromis gesteld hebt als de keuze op een receiver gevallen is om wat voor reden dan ook.
Daarnaast ben ik het met je eens dat het nogal wat ruimte in beslag kan nemen.
Ik speel nu met een aparte voorversterker en een 6 kanaals eindversterker.
Een stap verder zou zijn om daar 6 losse eindversterkers van te maken, maar dat gaat echt heel veel ruimte in beslag nemen. Een extra losse meerkanaals eindversterker hoeft niet perse veel meer ruimte op te leveren.
Neem bijvoorbeeld een nieuwe klasse D versterker. Die wegen bijna niets en leveren VEEL vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Ruimte en WAF tot daaraan toe, maar prijs?! Wat voor compromis kun je op dat gebied afsluiten? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Ruubschen schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 02:42:

Hmm, heb hier een set B&W CM7's staan, met een Denon DRA-700AE. Ik kan het geluid zover opendraaien als ik wil, maar het vervormt niet, geen beveiligingen die inschakelen of geluid wat half inklapt oid :). Zegt misschien juist wel iets over de kwaliteit van de Denon maar toch, de DRA-700AE is nou niet bepaald een versterker van 1500 euro :P.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]Een reguliere receiver heeft al veel ruimte nodig en dat is al vaak een probleem met meubels en WAF, maar voor een aparte voor- eindversterkercombinatie heb je al gauw tweemaal zoveel ruimte nodig.
Als jij een processor koopt met de nieuwste formaten en aansluitingen dan ben je alleen al daarvoor een euro of 1500 kwijt. Dan houdt je niet extreem veel over voor je eindversterking. Denk dat je die 2000 euro nog wel wat mag verhogen. Sterker nog, één van de best geteste processor voor home cinema is een Integra van 2300 euro. Dus dan is heel je budget al weg. Overigens is die Integra qua aansluitingen gelijk aan een Onkyo van 1700 euro, maar intern schijnt er nogal wat verschil in te zitten.

Qua ruimte zijn er ook processoren welke maar een paar centimeter hoog zijn, maar de meeste zijn afgeleid van een receiver (bijvoorbeeld de AV7005 van Marantz, die komt van de SR7005) en dan zijn de terminals gewoon vervangen door XLR-aansluitingen.

Je kan er inderdaad ook voor kiezen een receiver te kopen en dan alles via de pre-outs aan te sluiten op de eindversterker. Alleen gaat dat tegenwoordig ook niet meer zo makkelijk. Op veel receivers zitten er pas pre-outs op de wat hogere modellen. Dus dan wordt het prijsverschil tussen een receiver met pre-outs of een losse processor al kleiner. En dan heb je nog steeds het punt dat een dedicated processor kwalitatief net wat hoger ligt.

Eindversterking kan je natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt. Een leuke eindbak is en blijft een Emotiva. Heb je een leuke vijf-kanaals voor een euro of 800 - 900. Al ga ik meer en meer twijfelen over dat merk, want hoewel er genoeg mensen laaiend enthousiast over zijn zijn er ook wat mensen die toch stellen dat het in stereo het net niet is. Dus dan zou je voor je fronts een aparte stereo eindbak neer moeten zetten.

Je kan ook gewoon zoiets neerzetten natuurlijk. De Denon AVP-A1HDA (processor) en de POA-A1HD (eindversterker), maar dan ben je wel een euro of 16.000 verder.

Edit
Blijft wel een feit dat een gewone standaard surround receiver in veel gevallen al meer dan genoeg is om een gemiddelde surroundset aan te sturen. Natuurlijk zal er met een goede eindversterker meer controle komen en zal het (wat) fijner klinken. Maar niet op elke speaker is het effect even goed hoorbaar. Dus hier geld ook weer, hoe veel geld heb je over voor een iets strakker geluid en meer controle. Idem met de subwoofer: hoe veel geld heb je over voor een strakker laag en dieper geluid.

Overigens is het wel een droom van me om een losse processor te hebben en dan voor elk kanaal een losse eindbak. Alleen ben je dan wel heel veel geld verder. En je moet zoiets in je kamer kwijt kunnen.

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 15-07-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-04 10:47
:9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
@ Fear, ja inderdaad, ik was wel wat conservatief met mijn schatting. Ik heb me er namelijk een beetje in verdiept, maar omdat de prijzen zo hoog waren ben ik maar verder gaan kijken. :D
Trouwens, wat bijvoorbeeld een leuke combo zou zijn is een Marantz 1601 plus een tweedehands meerkanaalsversterker. En dan ben je al klaar voor iets meer dan dan E1000. Maar helaas geen pre-outs op de Marantz... Jammer! Misschien een 5005 en een eindversterker, maar dan is het verschil al zoveel kleiner, het budget weer hoger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 20:01
FeaR schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 13:25:
[...]

Je kan ook gewoon zoiets neerzetten natuurlijk:
[afbeelding]

De Denon AVP-A1HDA (processor) en de POA-A1HD (eindversterker), maar dan ben je wel een euro of 16.000 verder.
Maar je hoeft wel geen centrale verwarming meer te plaatsen in je huis.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
[...]
Overigens is het wel een droom van me om een losse processor te hebben en dan voor elk kanaal een losse eindbak. Alleen ben je dan wel heel veel geld verder. En je moet zoiets in je kamer kwijt kunnen.
Als je zoiets neerzet mag je wel een paar aparte groepen aanleggen.
Bij sommige modellen van bepaalde merken is een enkele eindversterker al teveel voor een standaard groep als je daarmee een behoorlijk volume wil creeren.
We hebben het dan uiteraard wel over klasse A of AB versterkers en geen klasse D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Laatst online: 23-04 15:49
Dat is ook wel extreem hoor als je een versterker hebt met een opgenomen vermogen van boven de 3600watt, dat is niet heel erg normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 13:56
Was het vorige deel niet vervroegd gesloten vanwege offtopic gepraat en plaatjes die niet van de eigen setup zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ossi schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:56:
Was het vorige deel niet vervroegd gesloten vanwege offtopic gepraat en plaatjes die niet van de eigen setup zijn?
Nee, het vorige topic was gesloten omdat er een berg posts was met alleen maar home cinema's (en keukens 8)7 ) van anderen. Dit gaat nu over processoren en eindbakken ;) . En om niet in die trend terug te keren heb ik van het voorbeeld ook een linkje gemaakt en geen directe foto gepost.

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 12-07-2011 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubschen
[...]

Eindversterking kan je natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt. Een leuke eindbak is en blijft een Emotiva. Heb je een leuke vijf-kanaals voor een euro of 800 - 900. Al ga ik meer en meer twijfelen over dat merk, want hoewel er genoeg mensen laaiend enthousiast over zijn zijn er ook wat mensen die toch stellen dat het in stereo het net niet is. Dus dan zou je voor je fronts een aparte stereo eindbak neer moeten zetten.
Ik vind de eindversterker juist ook in stereo z'n mannetje staan. Ik heb er daarom voor gekozen om een aparte stereo preamp te kopen en meer te investeren in de front speakers. Op die manier haal je meer resultaat. Het is voor jou speakers ruim voldoende. Als je veel waarde hecht aan stereo weergave dan schiet je meer op met een dedicated stereo preamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
ConZito schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:55:
Dat is ook wel extreem hoor als je een versterker hebt met een opgenomen vermogen van boven de 3600watt, dat is niet heel erg normaal.
Dat is zeker niet abnormaal hoor.
De versterker die ik nu heb trekt maximaal 8 ampere en is niet eens een hele zware vsterker.
Deze levert 6 maal 135 watt bij 8 ohm wat eigenlijk gewoon normaal zou moeten zijn.
Wil je een versterker di echt moeilijke speakers aan kunnen sturen, dan moet je meestal een daaarvoor een aparte groep aanleggen.

Daarnaast menen sommigen dat andere apparaten kunnen storen en leggen om die reden een andere groep aan, maar dat vind ik wel erg ver gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

fisherman schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 15:56:
[...]

Dat is zeker niet abnormaal hoor.
De versterker die ik nu heb trekt maximaal 8 ampere en is niet eens een hele zware vsterker.
Deze levert 6 maal 135 watt bij 8 ohm wat eigenlijk gewoon normaal zou moeten zijn.
Wil je een versterker di echt moeilijke speakers aan kunnen sturen, dan moet je meestal een daaarvoor een aparte groep aanleggen.

Daarnaast menen sommigen dat andere apparaten kunnen storen en leggen om die reden een andere groep aan, maar dat vind ik wel erg ver gaan.
Volgens mij is daar wel een pragmatischere oplossing voor; niks anders op een groep aansluiten behalve je hifi setup.

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-05 14:50
Als je woonkamer alles op 1 groep heeft wordt het wat lastig tv kijken in het donker met deze pragmatische oplossing.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

[...]
Ik heb een losse processor, en in mijn surrounds zitten deze jongens:
http://www.bkelec.com/HiFi/Amps/pp50.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.bkelec.com/HiFi/Amps/Images/pp50.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Bal0n schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 15:58:
[...]

Volgens mij is daar wel een pragmatischere oplossing voor; niks anders op een groep aansluiten behalve je hifi setup.
Er bestaan wel een aantal eindversterkers waar een normale groep tekort schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Gisteren m'n eerste receiver opgehaald, dus bij deze mijn eerste set. De opstelling op m'n kamer is niet ideaal, meer gaten boren was geen mogelijkheid. Het is allemaal bij elkaar gezocht, omdat het voor mij op dit moment volstaat. In de toekomst gaat dat natuurlijk veranderen, maar tot die tijd is dit meer dan prima voor me :).

Let niet op de stof en de vette vingers op de foto's, dat is inmiddels verdwenen :P

Totaal
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2s7sz9w.jpg

Ik gebruik deze vanaf mijn bed, vanaf die positie is deze foto dan ook genomen. Links dicht bij de kast hangt een fotolijstje, niet een direct keuze. Hier zit een chemisch anker voor de beugel van mijn vorige tv. Ik stoor mezelf er niet aan dus het is prima zo.

Receiver
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/ibkkk8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/mmz9l0.jpg

Zoals jullie kunnen zien zit er een scheur in de receiver (front), dit met dank aan een buschauffeur die iets te enthousiast zijn rem gebruikte 8)7 . De volumeknop werkt hierdoor helaas niet meer. Gelukkig gebruik ik toch altijd een afstandsbediening dus erg is het niet, jammer dat wel.

De kabels lijken strak te zitten aan de achterkant, maar dat is niet, deze lopen netjes naar beneden toe en hebben alle ruimte die nodig is.

TV
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2nhjmli.jpg

De tv, voorzien van een mooie reflecterende flits van de camera :9. Daarnaast nog wat afstandsbedieningen voor de nodige apparatuur.

Rear speakers
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2mcu0dt.jpg

De rear speakers bevinden zich onder bed, ergens anders kon ik ze niet kwijt (zie begin van de post). Heb dit al eens zo gehad met een normale stereo set en dit werkt prima voor me. Let voorral op het cable management hier. :+

Front speakers
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2hwjqd2.jpg

De frontspeakers, het gat tussen deze speakers is dichtgemaakt met een stukje hout waarop vilt geplakt zit. Achter deze speakers bevinden zich de nodige kabels en stroom aansluitingen. Deze blijven door de houten plank er bovenop gelijk mooi uit het zicht.

Center speaker
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/21j5bhv.jpg

Een center speaker die ik goedkoop op de kop heb kunnen tikken. Helaas was het doek wel gescheurd, dat heb ik opgelost met twee paar zwarte panty's. :D

Media en vermaak.
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/mjohgk.jpg

Het nodige vermaak voor op de tv. De optische dropveter kabel is nog niet verwerkt in het cable management, dit omdat deze wat aan de korte kant is. Een langere is onderweg. :P

Media en vermaak 2
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2gw6zah.jpg

In de andere kast een aanvulling op het geheel, games en een humidor voor m'n andere hobby: sigaren. :9~

Waarom de center speaker niet op de laagste plank en de media op de bovenste plank?
Het geheel heeft eerst wat anders gestaan (zonder receiver, maar met stereo set). Daarbij stonden ze op een plank. De verschillende apparaten, en dan met name de harde schijven die erin zitten. Zijn veel beter hoorbaar als ik ze op een plank zet. Vandaar deze keuze.

De keuze van de front speakers is vanwege het cable management en het ondersteunen van de tv. (speakers zijn voorzien van stukjes vilt aan de bovenkant)

Waar is de subwoofer?
Deze ligt er wel maar krijg ik nog niet lekker aan de gang. Deze heb ik dan ook weggelaten en op de receiver zelf uitgeschakeld. Zodra deze goed werkend is of er een nieuwe komt, volgt er uiteraard een update. :*)

Wat hebben we gezien?
  • JVC RX-6000r receiver
  • Sony Bravia KDL-26EX302
  • Twee Bang & Olufsen BeoVox CX50, 60W 6Ohm speakers (rear)
  • Twee Akai SW-MX66, 40W 8Ohm speakers (front)
  • Sony SS-CN68, 90W 8Ohm
  • PS3 Slim 120GB
  • Wii (eerste model)
  • Western Digital Elements Play Media Player 1TB
  • De nodige afstandsbedieningen, controllers, games etc.
Niet op de foto
  • Iphone 3G
  • Ipad 2 3G
  • MacBook Pro 13" (late 2009)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Goed gebruik gemaakt van de ruimte :) En het belangrijkste, hoe klinkt het met films/games? Grote verbetering t.o.v. stereo set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Dankje :). Heb het nog niet volledig en luid kunnen testen, waarschijnlijk komt dat morgen. Wel al snel even getest met een film in combinatie met DTS audio, wat prachtig klinkt. :9 Kan er op dit moment dus nog niet al te veel over zeggen.

Wat ik tot nu toe heb gemerkt is dat wanneer ik geluid van de tv via de receiver laat komen (via twee keer tulp) dit enkel op de front boxen te horen is. Dit was met de stereo niet, deze stuurde ze allemaal aan. Dat vind ik dan wel weer jammer, maar daar is vast een oplossing of instelling voor, anyone? 8)7

Alles behalve de Western Digital Elements Play (optisch), gaat op dit moment via de tv naar de receiver met twee tulp aansluitingen. In de nabije toekomst is het wel de bedoeling dat de PS3 en de tv zelf (heeft ook een optische uitgang) via optische kabels naar de receiver gaan.

Deze heeft echter maar een optische aansluiting, dus daar moet een splitter voor komen. Waarschijnlijk deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Met 2 maal tulp kan je alleen stereo krijgen. Waarschijnlijk zit er op je receiver wel ee optie om dit te upmixen naar een soort surround. Bijvoorbeeld Dolby Pro Logic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85494

Wat een onzin met de hoeveelheid stroom die versterkers kunnen trekken.

Ik had een rotel 5x200 Watt eindbak (echte watts dus en met 100.000 microfarad caps) en alleen bij het inschakelen knaldde soms de stop eruit.
maar als ik op vol vermogen stond de spelen dan nog gaf mijn energy meter geen noemenswaardige hoeveelheid stroom verbruik aan. was zo'n beetje 200 watt constant, met andere apparatuur erbij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 85494 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 21:20:

Ik had een rotel 5x200 Watt eindbak (echte watts dus en met 100.000 microfarad caps) en alleen bij het inschakelen knaldde soms de stop eruit.
maar als ik op vol vermogen stond de spelen dan nog gaf mijn energy meter geen noemenswaardige hoeveelheid stroom verbruik aan. was zo'n beetje 200 watt constant, met andere apparatuur erbij aan.
200 Watt totaal uit een 5 x 200 Watt op vol vermogen en nog andere apparatuur er bij aan? Dat is eigenlijk best ziek weinig. Was het geen Klasse D toevallig?

Ik wacht overigens met vrees op de XPR-5 van Emotiva, ding schijnt zo'n 3000 Watt te trekken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Anoniem: 85494 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 21:20:

Ik heb het niet over een rotel klasse AB.
Mijn versterker trekt maximaal 8A maal 230V = 1840Watt. Daarbij klapt er nog geen stop uit.
Ik denk dat deze ongeveer te vergelijken is met een rotel qua verbruik.
Wat het verbuik in idle is weet ik niet, maar bij een stereo versterker is het verbruik meestal iets lager dan
het vermogen per kanaal, dus 2 * 100 watt komt ongeveer neer op 90 watt idle.
Daarnaast is het maximale vermogen van een stereo versterker ongeveer 4 maal het vermogen per kanaal. Dat zou 400 watt zijn voor 2*100 watt per kanaal.

Versterkers die echt veel stroom trekken zijn geen merken als rotel of in mijn geval parasound.
Ik heb het dan over merken als Classe, Mark & Levinson en Krell enz.
Daarnaast zijn de simpelere modellen wel gewoon te gebruiken van deze merken met een standaard groep, maar ga je naar de duurdere lijnen, dan zou ik zeker een aparte groep nemen, of zelfs krachtstroom in bepaalde gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:41
FeaR schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 21:29:
[...]

200 Watt totaal uit een 5 x 200 Watt op vol vermogen en nog andere apparatuur er bij aan? Dat is eigenlijk best ziek weinig. Was het geen Klasse D toevallig?

Ik wacht overigens met vrees op de XPR-5 van Emotiva, ding schijnt zo'n 3000 Watt te trekken :X
Af en toe kan ik de afwegingen van home theatre hobbyisten niet begrijpen. heel dikke eindbakken die op papier enorm veel energie slurpen, maar toch in een wat te kleine kamer staan en dus niet ten volle benut worden. 6 vloerstaanders erbij, voorzien van genoeg power, maar plaatsing daardoor wel minder.

Heb zelf wel genoeg aan een middenklasser zonder eindversterking, liefst nog een paar mooie satellieten erbij (zoals de kef-eitjes) voor een goede plaatsing.

Zolang ik geen plek heb voor 7 speakers ga ik ook niet upgraden naar dts-hd en andere formaten. Volgens mij wordt dit ook nog niet echt door apple ondersteund. kan me wel vinden in hun filosofie dat blu-ray techniek overgeslagen gaat worden.

mijn set-up is dan ook niet meer dan een 27 inch imac en marantz sr6001 (oudje beestje alweer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
FeaR schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 21:29:
[...]

Emotiva is mooi spul hoor, heb het overwogen, maar durfde het eigenlijk niet aan mbt verzending.
Qua betrouwbaarheid weet ik niet heo dat zit, maar de surround voorversterker schijnt hetzelfde te zijn als de toen verwachtte processor van Parasound.
Hoewel de processoren behoorlijk wat problemen gekend hebben denk ik dat je met een eindversterker zeker geen kat in de zak koopt. Sterker nog, ik denk dat dit een van de aller beste deals is die je kan krijgen.
Ik vind ze in ieder geval erg mooi opgebouwd van binnen. Van buiten zijn ze natuurlijk ook erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubschen
fisherman schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 22:00:
[...]

Emotiva is mooi spul hoor, heb het overwogen, maar durfde het eigenlijk niet aan mbt verzending.
Qua betrouwbaarheid weet ik niet heo dat zit, maar de surround voorversterker schijnt hetzelfde te zijn als de toen verwachtte processor van Parasound.
Hoewel de processoren behoorlijk wat problemen gekend hebben denk ik dat je met een eindversterker zeker geen kat in de zak koopt. Sterker nog, ik denk dat dit een van de aller beste deals is die je kan krijgen.
Ik vind ze in ieder geval erg mooi opgebouwd van binnen. Van buiten zijn ze natuurlijk ook erg mooi.
De eindversterker is inderdaad een koopje. Hoewel ik wat mensen op fora heb gezien met problemen met de UMC-1 heb ik hier zelf totaal geen problemen mee gehad. Was erg makkelijk aan te sluiten en staat hier al weer enkele maanden naar volle tevredenheid te spelen.
Wat betreft het verzenden wordt alles goed verpakt in dubbele dozen e.d. Dealers krijgen soms op dezelfde manier spullen aangeleverd. Hoewel zij (of de versturende partij) dan natuurlijk ook het risico dragen (en jij niet als koper zijnde)... Het is natuurijk ook niet zo dat de helft van de zendingen vanuit Emotiva niet aankomt of DOA is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FIFO schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 21:58:
[...]kan me wel vinden in hun filosofie dat blu-ray techniek overgeslagen gaat worden.
Ik weet het zo net nog niet. Ik denk wel dat de toekomst ligt in downloadable content en dus geen fysieke media meer. Maar zolang Sony tot één van de grootste filmmaatschappijen op de wereld behoort zie ik Blu-ray niet zo'n dood sterven als HD DVD.
fisherman schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 22:00:
[...]Emotiva is mooi spul hoor, heb het overwogen, maar durfde het eigenlijk niet aan mbt verzending.
Ik twijfel dus nog steeds. Meest ideal zou ik nog een XPA-2 voor de fronts en een XPA-5 voor de rest vinden, want ik wil ooit wel naar 7.1. Desnoods met dipoles aan de muur en dus geen vloerstaanders.

Nadeel van de processor van Emotiva is dat het me allemaal te lang duurt. Heb jaren geleden al foto's gezien van de pro en dat zag er goed uit. Ding zou bijna uitkomen, maar toen was daar opeens HDMI 1.4 en 3D. En sindsdien is en blijft het redelijk stil vanaf die kant.

Eindversterker (XPA-5) heb ik ooit in het echt gezien en gehoord en vind het een mooie machine. Enige nadelen zijn dat je een hele lichte zoem hoort uit het apparaat, maar dat schijn je vaker te hebben met een ringkern. Andere nadeel is het aanzetten van het apparaat, bij sommige mensen flikkeren de lampen dan een beetje. Verder vind ik de looks wel oké, geborsteld alu met blauwe ledjes. Wel subtiele ledjes, want de ledjes op de XPR zijn way too much.

Als ze kapot gaan is het wel een probleem inderdaad, dan mag je hem terug sturen naar de VS. Aan de andere kant, voor die 900 euro is het haast te doen om gewoon een nieuwe te bestellen. Plus dat Emotiva zeer coulant is met het toesturen van onderdelen als je het defect zelf kan maken. Maar... ze zijn aan het nadenken om een importeur in Europa toe te wijzen. Dat zou al een stuk schelen.

Voor 900 euro krijg je 5 x 200 Watt. Wat nooit gehaald kan worden door de interne voeding, het is iets van 125 - 150 Watt wat iemand berekend had. Maar dat wordt wel zeer stabiel geleverd en daar gaat het om. Voor dat geld heb je met wat geluk een Classé of Rotel stereo-eindversterker. Ook leuk natuurlijk. Of je moet geluk hebben, laatst een Proceed AMP 5 voor 1300 euro zien staan. 5 x 125 Watt, maar dat ding had drie voedingen en woog bijna 60 kilo. Grote kans dat die 125 Watt heel conservatief op was gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubschen
Eindversterker (XPA-5) heb ik ooit in het echt gezien en gehoord en vind het een mooie machine. Enige nadelen zijn dat je een hele lichte zoem hoort uit het apparaat, maar dat schijn je vaker te hebben met een ringkern. Andere nadeel is het aanzetten van het apparaat, bij sommige mensen flikkeren de lampen dan een beetje. Verder vind ik de looks wel oké, geborsteld alu met blauwe ledjes. Wel subtiele ledjes, want de ledjes op de XPR zijn way too much.
Van een zoemende trafo heb ik hier geen last :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Laatst online: 23-04 15:49
Die Emotiva is overzichtelijk gebouwd dat je die echt wel zelf kan maken met minimale kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:17

MazeWing

The plot thickens...

FIFO schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 21:58:
[...]

Af en toe kan ik de afwegingen van home theatre hobbyisten niet begrijpen. heel dikke eindbakken die op papier enorm veel energie slurpen, maar toch in een wat te kleine kamer staan en dus niet ten volle benut worden. 6 vloerstaanders erbij, voorzien van genoeg power, maar plaatsing daardoor wel minder.

Heb zelf wel genoeg aan een middenklasser zonder eindversterking, liefst nog een paar mooie satellieten erbij (zoals de kef-eitjes) voor een goede plaatsing.

Zolang ik geen plek heb voor 7 speakers ga ik ook niet upgraden naar dts-hd en andere formaten. Volgens mij wordt dit ook nog niet echt door apple ondersteund. kan me wel vinden in hun filosofie dat blu-ray techniek overgeslagen gaat worden.

mijn set-up is dan ook niet meer dan een 27 inch imac en marantz sr6001 (oudje beestje alweer).
Apple ondersteund zelfs geen 1080p met hun Apple TV, dus Apple moet eerst dat eens ondersteunen voordat ze naar HD audio formaten gaan.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:17

MazeWing

The plot thickens...

FeaR schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 22:50:
Ik weet het zo net nog niet. Ik denk wel dat de toekomst ligt in downloadable content en dus geen fysieke media meer. Maar zolang Sony tot één van de grootste filmmaatschappijen op de wereld behoort zie ik Blu-ray niet zo'n dood sterven als HD DVD.
Dan zullen ze toch eerst met goede alternatieven moeten komen, want de huidige legale downloads laten vaak flink te wensen over. 720p met DD is zo'n beetje het max. En daar betaal je vaak nog meer voor dan een filmpje huren bij de videotheek. Wat dat betreft hebben de huidige MKV's het super voor elkaar. Stukken kleiner dan Blu-Ray (10-12GB max per film) met een mooie 5.1 DTS track, waarvan het beeld eigenlijk niet te onderscheiden is van een echte Blu-Ray.

Maar de grootste drempel is het feit dat veel mensen het verschil niet zien (of willen zien) tussen een DVD en HD content. De reden dat DVD uiteindelijk zo'n succes was, komt grotendeels doordat het makkelijker en kleiner was dan een videoband. Blu-Ray heeft als enige voordeel de betere beeldkwaliteit. En helaas (voor ons) hechten mensen er niet genoeg waarde aan om te kiezen voor het superieure formaat.

Echter ben ik er wel van overtuigd dat Blu-Ray gewoon netjes DVD zal opvolgen in de retail markt. Zeker nu de prijzen van de schijfjes (en spelers) flink gedaald zijn en er regelmatig films uitkomen die zowel de Blu-Ray als DVD versie in 1 doosje hebben.

Maar helaas als ik bij mensen thuis kom en zie dat ze een dikke LED TV hebben staan en daar analoog tv op aan het kijken zijn, zakt de hoop weer langzaam weg......

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Voor 900 euro krijg je 5 x 200 Watt. Wat nooit gehaald kan worden door de interne voeding, het is iets van 125 - 150 Watt wat iemand berekend had. Maar dat wordt wel zeer stabiel geleverd en daar gaat het om.
Hoe kan een versterker met een voeding van 150 watt in godsnaam 5x200 watt leveren? En dan ook nog stabiel!? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vosss schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 02:11:
[...]Hoe kan een versterker met een voeding van 150 watt in godsnaam 5x200 watt leveren? En dan ook nog stabiel!? :?
125 - 150 Watt geleverd vermogen per kanaal...
De voeding van een XPA-5 is geloof ik iets van 1200 VA wat overeen komt met zo'n 800 Watt.
Als je dat gaat verdelen kom je al niet op 5 x 200 Watt. Maar de XPA-5 heeft 60,000uF dus daar zal wel veel sap vandaan komen als het nodig is.

[ Voor 21% gewijzigd door FeaR op 13-07-2011 02:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191050

Lapras schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 15:17:
[...]

Heb ze gekocht bij Hobo Hifi in Amsterdam. Daar hebben we in een luisterkamer gezeten waar die Paradigma's stonden. Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik voor dat bezoek nog nooit van het merk had gehoord en volgens mij waren dit ook de enige in de 'goedkope' luisterkamer (tot 600E) van dat merk die er stonden.
Bedankt, daar ga ik binnenkort eens een luistersessie inplannen. Hoe bevallen ze tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:41
MazeWing schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 01:08:
[...]

Dan zullen ze toch eerst met goede alternatieven moeten komen, want de huidige legale downloads laten vaak flink te wensen over. 720p met DD is zo'n beetje het max. En daar betaal je vaak nog meer voor dan een filmpje huren bij de videotheek. Wat dat betreft hebben de huidige MKV's het super voor elkaar. Stukken kleiner dan Blu-Ray (10-12GB max per film) met een mooie 5.1 DTS track, waarvan het beeld eigenlijk niet te onderscheiden is van een echte Blu-Ray.

Maar de grootste drempel is het feit dat veel mensen het verschil niet zien (of willen zien) tussen een DVD en HD content. De reden dat DVD uiteindelijk zo'n succes was, komt grotendeels doordat het makkelijker en kleiner was dan een videoband. Blu-Ray heeft als enige voordeel de betere beeldkwaliteit. En helaas (voor ons) hechten mensen er niet genoeg waarde aan om te kiezen voor het superieure formaat.

Echter ben ik er wel van overtuigd dat Blu-Ray gewoon netjes DVD zal opvolgen in de retail markt. Zeker nu de prijzen van de schijfjes (en spelers) flink gedaald zijn en er regelmatig films uitkomen die zowel de Blu-Ray als DVD versie in 1 doosje hebben.

Maar helaas als ik bij mensen thuis kom en zie dat ze een dikke LED TV hebben staan en daar analoog tv op aan het kijken zijn, zakt de hoop weer langzaam weg......
toon volledige bericht
Ik denk dat de huidige tv-providers (ziggo en upc) een heel belangrijke rol gaan spelen. Met name voor Henk en Ingrid die inderdaad een dikke led-tv hebben die analoog is aangesloten.

Ik verwacht hetvolgende: met de jaren verschijnen er nieuwe decoders, allemaal met HDMI. Beeld op tv gaat qua kwaliteit vooruit. Er wordt meer geinvesteerd in tv on demand, gebruiksvriendelijke uitzending gemist. Ook films on demand in hoge kwaliteit. Daarnaast gaan Apple, Google, Xbox, Sony, Amazon diensten leveren om films te kunnen streamen in hoge kwaliteit, elk met een eigen kastje natuurlijk.

Zal inderdaad eerst wel beginnen met 720p, maar dit is al een stap. Apple geeft zelf geen ondersteuning voor 1080p omdat er niet genoeg bandbreedte is om het signaal vlekkeloos te kunnen ontvangen bij veel huishoudens, niet omdat de hardware het niet ondersteund.

Enig probleem dat ik nog zie de betaling van content. Nederlanders hebben niet allemaal een creditcard zoals in de VS. ideal zou een oplossing kunnen zijn, maar om met je identifier voor je tv te zitten is niets. Voor de nederlandse markt zouden ze een soort van automatische incasso moet doen met behulp van ideal en dat je via de website van de content aanbieder een soort maximum hebt of bepaalde instellingen kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Ik hou het voorlopig lekker bij BD schijfjes. Worden zoals eerder gezegd ook steeds goedkoper en vind het toch wel leuk om een kast vol te hebben ;) Plus dat ik films vrijwel altijd meerdere keren kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Maar dit bestaat allemaal al. Alleen in NL is het nog niet goed verkrijgbaar, maar in de States al een hele poos. Sowieso kun je voor het kopen/huren van films ook een Click and Buy account gebruiken (of een vergelijkbaar systeem). iTunes gebruikt dit al langer en werkt best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Reinier schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:54:
Totaalplaatje:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DebK7le0pOnr3HFiXjThTuYz/full.jpg

[...] de reden dat de overige speakers nog in verhuisdozen op zolder staan. Zonde natuurlijk, dus ik ga daar binnenkort wat aan doen ;)
toon volledige bericht
Vanwege de reacties op mijn niet-functionerende setup (o.a. vanwege een verhuizing en een langdurige verbouwing) ben ik gisteren maar aan de slag gegaan om het weer werkend te krijgen. Een stel optische kabels gekocht, de O!Play en de televisie op de receiver aangelsloten, fronts, center en sub bekabeld en eindelijk weer fatsoenlijk een filmpje gekeken :)

De rears moeten nog, maar mijn woonkamer heeft een wat onhandige vorm dus ik moet nog even bedenken hoe ik de speakerkabels kwijt kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Reinier schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:49:
[...]

Vanwege de reacties op mijn niet-functionerende setup (o.a. vanwege een verhuizing en een langdurige verbouwing) ben ik gisteren maar aan de slag gegaan om het weer werkend te krijgen. Een stel optische kabels gekocht, de O!Play en de televisie op de receiver aangelsloten, fronts, center en sub bekabeld en eindelijk weer fatsoenlijk een filmpje gekeken :)

De rears moeten nog, maar mijn woonkamer heeft een wat onhandige vorm dus ik moet nog even bedenken hoe ik de speakerkabels kwijt kan :)
*O* Was toch wel zonde eigenlijk om al die apparatuur te hebben saan en er geen gebruik van te maken! Veel kijk- en luisterplezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
[...]

*O* d:)b Heb je pica? :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 15:40
Gister de LG 47lx9500 opgehangen 12 mm van de muur af :D.
Foto's volgen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

@Martijn1990

Pro Logic haalt helaas niks uit, het geluid blijf enkel uit de voorste speakers komen.
-------

Het valt me nu ook op dat dit bij dts ook het geval is (optisch van WD). Echter geeft de receiver wel aan dat de speakers aangesloten zijn. Zouden deze niet werken om dat de rest allemaal 8Ohm is en deze juist 6Ohm? Ik moet de aansluitingen nog wel controleren, maar het is altijd handig om vooraf informatie te hebben.

Mocht het hier aan liggen heb ik nog twee maal Technics SB-3030, 75W 8Ohm liggen die er dan voor in de plaats komen. Is het overigens niet sowieso beter om die er weg te leggen in plaats van de BeoVox CX50?

EDIT:
Zojuist even een test gedaan door een van de frontspeakers op het rear kanaal aan te sluiten, deze gaf daar wel geluid. Gezien het feit dat het geheel zo dus wel mee komt (tv signaal met Dolby Pro Logic nog niet getest), krijg ik sterk het vermoeden dat het hier om het aantal Ohm's gaat of dat de rear speakers gewoon kapot zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door barktus op 13-07-2011 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-03 00:44
[...]

Ik zou zeggen, doe ons een foto van de muur en laat ons jou alle oplossingen geven! [=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Reinier in "Post hier foto's en specs van je home ci..." ;)

Er is niet veel veranderd. De linker front staat nu op het audiomeubel, de rechter staat (tijdelijk) op een verhoginkje.
Ik zit te twijfelen: de fronts aan de muur bevestigen (ik heb de Cantomount beugels nog liggen), nieuwe stands kopen of toch even doorsparen voor een setje zuilen (bijv. Canton Chrono SL's)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
bartva schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:45:
@Martijn1990

Pro Logic haalt helaas niks uit, het geluid blijf enkel uit de voorste speakers komen.
-------

Het valt me nu ook op dat dit bij dts ook het geval is (optisch van WD). Echter geeft de receiver wel aan dat de speakers aangesloten zijn. Zouden deze niet werken om dat de rest allemaal 8Ohm is en deze juist 6Ohm? Ik moet de aansluitingen nog wel controleren, maar het is altijd handig om vooraf informatie te hebben.

Mocht het hier aan liggen heb ik nog twee maal Technics SB-3030, 75W 8Ohm liggen die er dan voor in de plaats komen. Is het overigens niet sowieso beter om die er weg te leggen in plaats van de BeoVox CX50?

EDIT:
Zojuist even een test gedaan door een van de frontspeakers op het rear kanaal aan te sluiten, deze gaf daar wel geluid. Gezien het feit dat het geheel zo dus wel mee komt (tv signaal met Dolby Pro Logic nog niet getest), krijg ik sterk het vermoeden dat het hier om het aantal Ohm's gaat of dat de rear speakers gewoon kapot zijn.
toon volledige bericht
Aan het verschil is Ohm zou het niet mogen liggen. Daar kunnen de speakers hooguit wat zachter door spelen. Als je de rears even op de front aansluiting aansluit, doet hij het dan wel? Zo nee, zullen gewoon de rear speakers stuk zijn en kan je die Technics eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Zojuist even een test gedaan door een van de frontspeakers op het rear kanaal aan te sluiten, deze gaf daar wel geluid.
Had je niet tegelijktijd even een rearspeaker op het frontkanaal aan kunnen sluiten? Dan had je het zeker geweten :)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.

• Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.