Dat bedoelde ik ook met binnenkort. Kan m nu al research maar is3 bevalt me ook nog goed. Ga de S70 ook niet meer voor 'm researchen als ie toch tier 10 en dus als elite wordt geconverteerd. Kan de exp beter gebruiken zodat ik straks in de Duitse tree nog richting Tiger kan en richting Panther.
[Voor 52% gewijzigd door Gizzy op 20-07-2011 10:13]
Van alle tier 9 Heavy's vind ik persoonlijk de IS4 de sterkste (wanneer volledig geupgrade). De minimaus en T34 zijn veel gemakkelijker te killen dan een IS4 (naar mijn mening).
En een tier 9 is beter dan een compleet missende tank wanneer je tier 10's te kort komt.
EDIT: volgens mij heb ik je post verkeerd begrepen bedenk ik me nu....
[Voor 8% gewijzigd door wontcachme op 20-07-2011 10:26]
Lees net dat de 6.7 update voor de Russische lijn waarschijnlijk nog vertraagd gaat worden. Dus nog tijd zat voor de Is-4 te halen. Maar asap XP sparen op de VK3001H om richting de panther te gaan. IS-4 rustig met doubles op de IS-3 halen en free exp bewaren.
Van alle tier 9 Heavy's vind ik persoonlijk de IS4 de sterkste (wanneer volledig geupgrade). De minimaus en T34 zijn veel gemakkelijker te killen dan een IS4 (naar mijn mening).
En een tier 9 is beter dan een compleet missende tank wanneer je tier 10's te kort komt.
EDIT: volgens mij heb ik je post verkeerd begrepen bedenk ik me nu....
1vs1 win ik het meestal met mijn T34 van een is4. Ligt voornamelijk aan de positionering, maar als ik hull down ben kunnen ze meestal weinig doen behalve wachten op hulp of koppig mij proberen af te schieten
Ik denk dat een T34 meer kan bieden in een CW dan een IS4. De IS4 is te zwak om voorop mee te doen en niet accuraat genoeg om te snipen.
[Voor 9% gewijzigd door patrickos85 op 20-07-2011 10:40]
Als een IS4 stilstaat met zijn front naar me toe, vind ik het zelfs een dankbaar doelwit voor mijn IS3. Maar een beetje rijdend etc, ja dan is het een ander verhaal.
1vs1 win ik het meestal met mijn T34 van een is4. Ligt voornamelijk aan de positionering, maar als ik hull down ben kunnen ze meestal weinig doen behalve wachten op hulp of koppig mij proberen af te schieten
Ik denk dat een T34 meer kan bieden in een CW dan een IS4. De IS4 is te zwak om voorop mee te doen en niet accuraat genoeg om te snipen.
lol
Dat ben ik niet met je eens.
[Voor 3% gewijzigd door Donderpoes op 20-07-2011 10:47]
De standaard gun (weet even niet welke dat is) daar kon ik heel de tijd zijn voorkant mee penetreren. Hij bleef ook recht op me af rijden, eigenlijk een easy target. Ik had ook uiteindelijk iets van 10 shots van hem ontvangen waar van er toch zeker 5/6 gebounced waren en er 2 op men tracks waren. Vind de standaard gun ook eigenlijk helemaal niet slecht, had er eerst wat problemen mee maar nu vind ik hem toch best aardig en ook een goeie money maker.
Heb er ook ondertussen een half miljoen mee verdiend, en 60k XP voor de nieuwe gun.
Als de T34 goed hull down staat kan je er weinig tegen doen.
Dat Nemean een T34 verrot knalt kan betekenen dat de T34 nog de 105mm gun heeft ipv de 120mm. Met die kan ik op close range de voorkant penetraten van een Ferdi.
Maar goed, een T34 op open terrein is nooit goed. Dat kunnen USA tanken gewoonweg niet. Die gaan zo snel naar de knoppen
Dat Nemean een T34 verrot knalt kan betekenen dat de T34 nog de 105mm gun heeft ipv de 120mm. Met die kan ik op close range de voorkant penetraten van een Ferdi.
Maar goed, een T34 op open terrein is nooit goed. Dat kunnen USA tanken gewoonweg niet. Die gaan zo snel naar de knoppen
Hij was ook eerst hull down.
Ik stond een overview te houden op de vlag van de tegenstander (punt2), terwijl ons team aardig wat klappen zat op te vangen van een paar IS-4's en een IS-7 (bij punt1). Ik wist dat er iemand bij punt 2 moest zitten, en uit eindelijk zag ik 2 icoontjes dat 2 heavies waren. Al gauw zag ik dat het een Löwe was en een T34.
Ik wachtte zo lang mogelijk tot ik een verrassingsschot kon vuren, en bij het eerste schot schoot ik er 10 tot 17% af en hij had niks door (zag mij niet), vervolgens had ik een hit op zijn tracks. Daarna had hij me door en kon ik een schot door zijn frontal armor (bottom) schieten waardoor hij het warm kreeg en zijn crew wat brandwonden opliepen.
Die Löwe was intussen gelijk weg gevlucht, toen ik uit eindelijk de T34 gesloopt had ben ik achter de Löwe gegaan, en heb uit eindelijk ondersteuning gekregen van een Pershing en een IS-3. We zijn toen met 3 man gaan cappen en uit eindelijk nog gewonnen ook.
Heeft me uiteindelijk 988XP opgeleverd (als ik het me nog goed herinner) en iets van 35.000 credits.
IK ben ook van mening dat de IS 4 de sterkste tier 9 van de game is. Tegen een een T34 hull down is vrij weinig te beginnen, maar de hull is helemaal gatenkaas. Zelfde geldt een beetje voor de VK4502. Als er iemand me aanvalt in de flanken dan ben ik redelijk de sjaak.
Laatst met mijn IS-3 een VK4502 redelijk op de korrel van de flank, maar toen kwam natuurlijk weer het bezoek binnen thuis. Was wel al voor 50% weg naar 3 schoten waarvan 1 mis.
ik ben een tijdje terug begonnen met spelen met het idee om voor de pershing te gaan. Ik heb op het moment de m5 stuart alsd hoogste tier tank maar de heavies kan ik alleen dmg doen als ik recht achter ze sta op 20meter afstand ofzo. Niet bepaald leuk om met die m5 tegen lowe en dat soort tanks te staan.
Wazigeside schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:09:
ik ben een tijdje terug begonnen met spelen met het idee om voor de pershing te gaan. Ik heb op het moment de m5 stuart alsd hoogste tier tank maar de heavies kan ik alleen dmg doen als ik recht achter ze sta op 20meter afstand ofzo. Niet bepaald leuk om met die m5 tegen lowe en dat soort tanks te staan.
Hoewel light tanks niet mijn speelstijl is moet je juist tanks zichtbaar maken voor je team zodat zij ze afknallen. Jij krijgt een gedeelte van de xp omdat jij de tank op laat lichten. Doel is wel om zo lang mogelijk te blijven leven, wat mij dus niet lukt
Hoewel light tanks niet mijn speelstijl is moet je juist tanks zichtbaar maken voor je team zodat zij ze afknallen. Jij krijgt een gedeelte van de xp omdat jij de tank op laat lichten. Doel is wel om zo lang mogelijk te blijven leven, wat mij dus niet lukt
dat lukt mij dus ook niet zo goed. 1 foutje en ik ben kapot.
Dat lijkt me een ammo rack hit, of eventueel een penetrating hit met HE op een weak spot. 212 doet 1850 HE dmg met 120mm penetration. Als een HE niet penetrate, dan wordt de damage sowieso gehalveerd.
Waar ik best wel van baal is dat wanneer ik met de IS4 (S70 gun) schiet op een andere is4/T30/IS7 ik nooit meer dan dan ongeveer 390hp eraf knal. Schiet een IS7/IS4 op mij dan schiet er vaak 500+ af.
En dat met hitbox skin
EDIT:
lol, net een potje met 6 kills, 5 damaged en 3 detected in de IS4. 2000xp, 72k credits, Sniper, Top Gun en Steel Wall.
Op een moment waren ik, 2 tier 5 arty en een jagdtiger over. En de tegenstander nog met 2x lowe, minimaus, is4, 1x arty, 2x medium, tiger 2 en tiger. Uiteindelijk hebben we met zn vieren die nog allemaal weten te killen terwijl de arty halverwege de map was, jagdtiger aan het defenden en ik bij de enemy base. Ze vielen ons één voor één aan
[Voor 51% gewijzigd door wontcachme op 20-07-2011 18:19]
Victory!
Battle: El Halluf Thursday, July 21, 2011 11:10:10
Vehicle: T-44
Experience received: 1,390
Credits received: 29,920
Battle Achievements: Reaper
Omdat al onze heavies 1 kant op gingen op deze map besloot ik om de andere kant in de gaten te gaan houden. Met een andere medium stond ik dus de lange oprit omhoog in de gaten te houden. Toen ik in de kill-feed zag dat onze tanks toch wel erg hard werden afgemaakt besloot ik de andere kant op te scheuren.
Eenmaal de heuvel op geklommen zag ik een VK3002DB welke onze 2 heavies probeerde te flanken. 2x op geschoten, een keer in de flank geraakt de andere bouncde op zijn front armour. Deze is door onze arty richting de schroothoop gestuurd.
Ondertussen hadden de enemy heavies onze laatste 2 heavies afgemaakt en kwamen ze richting mij. de Tiger II stond als eerste voor mijn loop. 2% *BOEM* en weg. De IS-3 zou het daarna even proberen. 14%. Ik ontwijk zijn eerste shell en weet 'm in zijn rechter achterkant te raken. Die was ook dood.
Een 8% Lowe wist mij wel hard te raken, mijn HE shell die zijn zijn flank ging was voldoende. Toen stond er nog een 2% lowe eenzaam tussen de wrakken. Met een beetje slim manoeuvreren stond mijn 100mm in zijn flank. Boem en deze was weg.
Toen stond het 3-4. 2 TD's en ik aan onze kant. 2 TD's, een arty en een Duitse med aan hun kant. Tijdens het omhoog rijden kwamen de vijandige TD's in onze basis tevoorschijn, deze hebben verloren van onze TD's.
Eenmaal omhoog spot ik de arty in het stadje, hij houd netjes de hoek van zijn gebouw in de gaten. Ik rijd dwars door muren en een gebouw heen en sta naast 'm. 1 shell in zijn zijkant, blijf rijden zodat ik naar zijn achterkant kijk en geef 'm daar nog een shell.
Toen ging ik maar cappen, maar eenmaal op 45% werd de overgebleven Duitse medium door onze TD's gesniped.
Heb alleen de restjes van anderen kunnen opruimen, maar voelt wel geweldig!
net een echte arty party gehad. totaal 15 artys aanwezig met minimum tier 6 XD. Helaas geen screenshot van omdat zou gauw niet wist waar de printscreen knop zit op mijn mac..
had het trouwens maar liefst 46 seconden uitgehouden.
Nee, exacter dan begin Augustus kan ik je niet geven
das al wat ik moest weten, want wat ik wist was, "begin augustus, eind juli"
en nu ga ik een XP probleem krijgen met mijn VK3001P, ik ga er teveel hebben, ik wou rond de overgang genoeg xp hebben voor direct de tiger te kopen, maar ik ga er teveel hebben... de VK3002 interesseert me weinig zodus mar de crew wat extra trainen dan... kan nooit kwaad.
[Voor 5% gewijzigd door Joindry op 21-07-2011 14:04]
Inmiddels iets meer dan 20 battles gedaan met m'n T-46, en ik merk dat het niveau van de battles al een stuk hoger ligt dan met de T-26 en MS-1. Er komen nog steeds nieuwe maps voorbij, die ik eerst moet verkennen voordat ik er goede xp haal.
Helaas ook 2x binnen 10 seconden na de start tot een boel afval geschoten door een tank 2 tiers hoger...
das al wat ik moest weten, want wat ik wist was, "begin augustus, eind juli"
en nu ga ik een XP probleem krijgen met mijn VK3001P, ik ga er teveel hebben, ik wou rond de overgang genoeg xp hebben voor direct de tiger te kopen, maar ik ga er teveel hebben... de VK3002 interesseert me weinig zodus mar de crew wat extra trainen dan... kan nooit kwaad.
Hoe bedoel je dat?
Teveel exp om de Tiger te kunnen unlocken bedoel je?
Ik denk dat hij bedoelt dat hij eerder de xp voor de Tiger bij elkaar heeft dan de credits. Moet ik wel zeggen dat het een beetje een non-issue is, want hoe erg is het nu eenmaal om meer xp op je tank te hebben dan strikt genomen nodig is?
Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0), AMD Ryzen 5 3600 met Gelid Tranquillo Rev.4, 16GB Crucial Ballistix DDR4-3600, Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6, be quiet! Pure Power 11 500W, Kingston A2000 500GB, 1TB WD Caviar GP en een Dell Ultrasharp U2410
Quantor schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:42:
Als je niet met goud gaat converteren naar free exp, kun je beter gelijk de exp voor je crew gaan benutten, moet je tank wel elite zijn natuurlijk.
Wat dan natuurlijk niet gaat omdat ik de VK3002Db niet wil researchen omdat ik mijn XP wil sparen voor de switch naar de tigertree.
en gold to XP wil ik dan ook weer niet, veels te duur.
Anyway, vandaag was het echt mijn dag niet, 8 games, 4 kills ofzo. ik ga stoppen uit pure miserie.
Heb net een nieuwe laptop binnen gekregen, even kijken hoe World of Tanks hier op gaat draaien ^^.
Had zojuist men nieuwe gun behaald op de Ferdinand wat een beest is de Ferdi dan zeg!
Wat voor laptop heb je gekregen? Ben altijd benieuwd hoe WOT loopt op verschillende laptops. Zit zelf te denken aan een macbook air te halen voor studie en voor onderweg. Zou fijn zijn als ik soms een spelletje WOT erop kan spelen met redelijke fps.
Pff, ik zit nog met drie tier 1 tankjes... Nu eens de beslissing gaan maken welke kant ik op wil.
Germany gaat sowieso mijn hoofdlijn worden, maar dan...
Als je trouwens een gun/turret researched bij je huidige tank, en erop zet. Past die dan ook op een opvolger, of moet je die dan alsnog een tweede keer aanschaffen?
Eigenlijk dus gewoon of kun je die van de oude tank af kan halen en (in de store en van daaruit) op de volgende zetten?
crizyz schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 23:02:
Pff, ik zit nog met drie tier 1 tankjes... Nu eens de beslissing gaan maken welke kant ik op wil.
Germany gaat sowieso mijn hoofdlijn worden, maar dan...
Als je trouwens een gun/turret researched bij je huidige tank, en erop zet. Past die dan ook op een opvolger, of moet je die dan alsnog een tweede keer aanschaffen?
Eigenlijk dus gewoon of kun je die van de oude tank af kan halen en (in de store en van daaruit) op de volgende zetten?
Je kan verschillende modules researchen bij WOT. Een aantal van die modules passen op verschillende tanks, maar niet allemaal! Het kan dus zijn dat je wat van je vorige tank kan gebruiken, maar meestal ga je voor betere modules bij een nieuwere en sterkere tank.
Om je te helpen bij een richting: (in a nutshell)
heavy (richting MAUS) kan je veel schoten verdragen voordat je uiteindelijk ten onder gaat. Je bent dan wel langzaam. Voordeel is weer dat je een redelijk groot wapen hebt.
Medium (richting panther) ben je snel en ga je redelijk snel kapot. veel flanken, scouten en arty killen.
Tank destroyer (richting jagdtiger) verstoppen in een bosje en de vijand in een hinderlaag laten lopen. Nadeel is dat je minder hitpoints hebt en dat je geen draaiende turret hebt. Ze hebben wel dikke wapens erop zitten.
Arty: Elke heavy en tank destroyer vervloekt deze tak van WOT. ze schieten over het hele terrein met de dikste wapens in het spel. als je eenmaal bent ontdekt ga je vaak snel dood. in close combat ben je ook vaak de sjaak.
Ik zou zeggen probeer lekker wat uit en kijk wat je speelstijl is.
oosterhofjf schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 22:42:
Wat voor laptop heb je gekregen? Ben altijd benieuwd hoe WOT loopt op verschillende laptops. Zit zelf te denken aan een macbook air te halen voor studie en voor onderweg. Zou fijn zijn als ik soms een spelletje WOT erop kan spelen met redelijke fps.
Intel Core i7 2720 @ 2.2GHz (zonder turboboost / met @ 3.3Ghz) 8M Cache.
8GB DDR-3 @ 1333Mhz
500GB 7200RPM 16M > komt nog een SSD bij
En een GT555M met 2GB
Het is een 17,3" met 1920x1080 resolutie .
Ik ga morgen hem even uit testen op WoT, en dan kom ik morgen wel even terug met een fraps benchmark. Heb hem vandaag even helemaal geconfigureerd voor dat ik in september naar school toe ga ^^.
Je kan verschillende modules researchen bij WOT. Een aantal van die modules passen op verschillende tanks, maar niet allemaal! Het kan dus zijn dat je wat van je vorige tank kan gebruiken, maar meestal ga je voor betere modules bij een nieuwere en sterkere tank.
Om je te helpen bij een richting: (in a nutshell)
heavy (richting MAUS) kan je veel schoten verdragen voordat je uiteindelijk ten onder gaat. Je bent dan wel langzaam. Voordeel is weer dat je een redelijk groot wapen hebt.
Medium (richting panther) ben je snel en ga je redelijk snel kapot. veel flanken, scouten en arty killen.
Tank destroyer (richting jagdtiger) verstoppen in een bosje en de vijand in een hinderlaag laten lopen. Nadeel is dat je minder hitpoints hebt en dat je geen draaiende turret hebt. Ze hebben wel dikke wapens erop zitten.
Arty: Elke heavy en tank destroyer vervloekt deze tak van WOT. ze schieten over het hele terrein met de dikste wapens in het spel. als je eenmaal bent ontdekt ga je vaak snel dood. in close combat ben je ook vaak de sjaak.
Ik zou zeggen probeer lekker wat uit en kijk wat je speelstijl is.
Veel plezier!
Wat de hoofdlijnen zijn weet ik ook wel een beetje. Maar toch bedankt voor de extra uitleg.
Het systeem van die upgrades heb ik me ook wel een beetje uit zitten te vogelen, ik heb nu ook al 2 kanonnen die op een opvolger passen. Maar mijn vraag was dan ook of ik dat specifiek kanon kan gebruiken? Dus of ik er 2x credits aan uit moet geven, xp is sowieso maar 1x.
Maar ik denk dat ik maar voor de Pz 2 ga. Dan kan ik altijd nog kiezen voor de SPGs of de mediums.
Moet ik me wel even door die autocannon heenbijten maar goed.
[Voor 4% gewijzigd door crizyz op 21-07-2011 23:54]
Ben zelf met mijn KV wel gegaan voor de 107mm vanaf de 76mm was wel een hel omdat je natuurlijk weinig penetrate als je bij de grote jongens word gegooid.
Je moet dan ook eerst de grote turret researchen dus meer xp nodig voordat je de 107mm kan mounten.
Was toendertijd ook nog niet overtuigd over het gebruik van HE shells t.o.v. armourpiecing en de 122mm heeft geen AP shells.
Heb zelfs nu de 122 nog niet eens geresearchd terwijl ik al in een KV3 rondkruip.
Tipje mocht je uiteindelijk wel uitkomen bij de grote turret en je hebt hem geresearched mount hem pas als je ook de bijbehorende gun hebt gekocht.
Zie namelijk aardig wat tankjockey's in een KV met grote turret en 122mm gun....geweldig GROOT doelwit.
Mijn taktiek met de KV was eerst achterblijven op de base en wachten op scouts of een goede closesnipe plek zoeken om artie te verdedigen.
Wat betreft het gebruik van de 122mm met HE shells, heb alleen een voorbeeld van HE gebruik in mijn Hetzer TD icm. de 105 mm StuH 42 L/28 en alleen HE Shells.
Hiermee 1 shot ik soms op 400m zelfde Tier, mediums, en soms met 2 shots hogere tiers.
Dit lukt mij dus echt niet met de beste AP gun van de Hetzer (75 mm PaK 39 L/48).
Op afstand en Close range doe je ook aardig wat dammage vooral als je op tracks en andere weakspots richt bij de zware jongens.
Nadeel van de HE guns zijn dat ze niet echt zuiver schieten en je shell op grote afstand dus naast je uiteindelijke richtpunt en target terecht kan komen.
Ook is de shell wat langer onderweg dan een AP shell, beetje artie idee dus en in de verte op een moving target schieten vergt wat oefening.
Heb je het onder de knie dan zit je met een big smile in je tank elke keer als je weer een doel treft en uitschakeld met minimaal shell verbruik.
shockwae schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 02:43:
Ben zelf met mijn KV wel gegaan voor de 107mm vanaf de 76mm was wel een hel omdat je natuurlijk weinig penetrate als je bij de grote jongens word gegooid.
Je moet dan ook eerst de grote turret researchen dus meer xp nodig voordat je de 107mm kan mounten.
Was toendertijd ook nog niet overtuigd over het gebruik van HE shells t.o.v. armourpiecing en de 122mm heeft geen AP shells.
Heb zelfs nu de 122 nog niet eens geresearchd terwijl ik al in een KV3 rondkruip.
Tipje mocht je uiteindelijk wel uitkomen bij de grote turret en je hebt hem geresearched mount hem pas als je ook de bijbehorende gun hebt gekocht.
Zie namelijk aardig wat tankjockey's in een KV met grote turret en 122mm gun....geweldig GROOT doelwit.
Mijn taktiek met de KV was eerst achterblijven op de base en wachten op scouts of een goede closesnipe plek zoeken om artie te verdedigen.
Wat betreft het gebruik van de 122mm met HE shells, heb alleen een voorbeeld van HE gebruik in mijn Hetzer TD icm. de 105 mm StuH 42 L/28 en alleen HE Shells.
Hiermee 1 shot ik soms op 400m zelfde Tier, mediums, en soms met 2 shots hogere tiers.
Dit lukt mij dus echt niet met de beste AP gun van de Hetzer (75 mm PaK 39 L/48).
Op afstand en Close range doe je ook aardig wat dammage vooral als je op tracks en andere weakspots richt bij de zware jongens.
Nadeel van de HE guns zijn dat ze niet echt zuiver schieten en je shell op grote afstand dus naast je uiteindelijke richtpunt en target terecht kan komen.
Ook is de shell wat langer onderweg dan een AP shell, beetje artie idee dus en in de verte op een moving target schieten vergt wat oefening.
Heb je het onder de knie dan zit je met een big smile in je tank elke keer als je weer een doel treft en uitschakeld met minimaal shell verbruik.
Bedoel je de 152mm gun op KV of praat je over de 122mm op de KV-3?
Vanavond eindelijk de IS kunnen unlocken en men KV-3 heeft nu elite status gekregen. Heb echter nog niet genoeg silver om me een IS aan te schaffen.
Op men KV moet ik nog 100k exp grinden voordat hij op elite status komt en de arty geunlockt kan worden.
Wat me opvalt is dat het matchmaking systeem moeilijk te volgen is. Soms heb je hele periodes dat je als tier 5 of tier 6 heavy tank bij tier 9 en tier 10 tanks wordt ingedeeld.
[Voor 10% gewijzigd door belgian1 op 22-07-2011 04:34]
Nee, we hebben het over de stock gun 76mm ZiS-5, de 76mm S-54 en de 122mm. Of deze acceptabel zijn om wat sneller exp mee te farmen om de 107mm te unlocken. http://wiki.worldoftanks.com/KV
Ik heb de tracks en de turret al resereached, op advies van de GoT mensen. Ik rijd rond met de standaard turret.
Ben niet helemaal onbekend met lompe guns en HE only shells (M2, M3 Lee, M5, Hetzer, Stug) dus denk dat ik eerst even voor de 122mm ga, alvorens de 107mm te unlocken.
Inderdaad, ben soms ook niet te spreken over de Matchmakig. Zeker als je ziet hoeveel tanks klaarstaan om ingedeeld te worden in battles. Ik dacht dat het verschil in tiers maximaal 2 kon zijn, maar soms twijfel ik nog.
[Voor 19% gewijzigd door Voggels op 22-07-2011 10:22. Reden: Matchmaking]
Na 33 battle's ben ik de T-46 helemaal zat. Andere tanks aanvallen kan ik maar beter laten, en scouten gaat soms goed, maar meestal zijn m'n tracks na 15 seconden al aan gort geschoten.
Daarom heb ik nu maar een SPG gekocht, in de hoop dat die mij wat beter ligt. Misschien ook maar wat gold kopen..
Ik heb de 107mm unlocked met de 76mm S-54. Was op zich prima te doen als je er een beetje mee leert spelen, maar zodra je de 107mm hebt gaat het echt als een trein.
Accuracy en reload times van die 122/152mm vond ik echt 3x ruk.
wvdveer schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:32:
Ik heb de 107mm unlocked met de 76mm S-54. Was op zich prima te doen als je er een beetje mee leert spelen, maar zodra je de 107mm hebt gaat het echt als een trein.
Accuracy en reload times van die 122/152mm vond ik echt 3x ruk.
SU-18 is echt een grappige Arty. Erg veel plezier gehad die paar battles. Je mist wel range op grote maps.
T-46 was op zich ook nog niet verkeerd. Top gun erop, zorgen dat je scout of door verdediging heenbreekt en dan HE in de enemy arties z'n poeperd duwen.
Ik neem ook altijd een repairkit, brandblusser en EHBO kit mee. Kost maar 3k silver iedere keer dat je ze gebruikt, en dat kan het verschil uitmaken tussen leven en dood (tracks repairen en weer kunnen schuilen)
Overy SPG's gesproken, heb bijna m'n Wespe elite en genoeg geld voor z'n opvolger, echter vond ik het bij de Wespe frustrerend dat je continue mist (als in, je wacht tot de hit circle zo klein als 't maar kan is geworden, 75% is gevuld met tank en toch presteren je shell in die overige 25% te krijgen). Is dit iets wat typerend is voor de Wespse, of is dit zo met alle SPG's?
Is met alle SPG's die ik heb gezien en gespeeld Af en toe heel erg frustrerend.
Net een potje, Werd doodgeschoten door Arty, toen hadden we nog Tiger I, PzIII en een Grille die geen ammo meer had. Tegenstander had T29, IS en ook een Grille.
Paar mensen chatten dat die PzIII moest flank, die arty moest kapotschieten en daarna proberen te cappen. Wat we ook zeiden, hij deed helemaal niets, behalve achter de Tiger schuilen. Uiteindelijk is die kapotgeschoten, heb zowaar de tegenstander gefeliciteerd.
Potje met nog 7.5 minuten te gaan, ge-eindigd in een draw, omdat er 1 niet kan/wil luisteren. Zwaar frustrerend (zit nog steeds aan daily op die tank, had t redelijk gedaan, dus wilde de win)
Ik start met A-20 in noordoosten en reed langs de rechterflank naar de vijandelijke campheuvel om wat te spotten, dan naar center afdalen zodat de verdedigers weinig terug kunnen doen.
3 low-tier arties staan daar omdat ze het gebrek aan bereik moet compenseren en prikjes uitdelen met 30 schoten per minuut. Dan in de staart van een KV prikken, terugrijden om wat TDs dol te draaien en 4 kills. De vijand moet al met een enorme trollface naar de scout kijken.
De enige manier op een glibberige shell-dodging scout te killen met de wendbaarheid van een Leopard scout gebruiken om mij vanuit het niets frontaal op een brug te rammen. Als guns niet meer fatsoenlijk werken, dan moet je wel melee gaan.
2762 doubled XP scout run.
Een rare scout run met mogelijk veel lag. Met het alt-tabben start ik ietsje later in dit potje, de A-20 beukt door center, vliegt voorbij de vijandelijk vlag en ging arties spotten.
Het leek wel all clear op de spoorwegen, de 3 arties moeten wel op de hill staan en plotseling uncloak een arty waar ik bijna tegen gereden heb. Het leek wel op tegen een covertops of een stealthbomber in EVE Online decloaken door er tegen te vliegen. Dan maar een SU-26 afmaken, plotseling decloaken 2 arties in mijn flanken, ik ging in de zijkant van een M7 Priest schuilen en schoot hem op mijn scherm dood. Plotseling warpt de M7 Priest met laatste procentjes HP rond de A-20 om mij langs achteren te nuken.
Moortn schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:28:
Na 33 battle's ben ik de T-46 helemaal zat. Andere tanks aanvallen kan ik maar beter laten, en scouten gaat soms goed, maar meestal zijn m'n tracks na 15 seconden al aan gort geschoten.
Daarom heb ik nu maar een SPG gekocht, in de hoop dat die mij wat beter ligt. Misschien ook maar wat gold kopen.
Als TD-speler heb ik een hekel aan arty (de enige counter), daarom heb ik een T-54 met 2 secundaire skills, T-44, A-20,... klaar staan om de arties wat te pesten.
[Voor 12% gewijzigd door rapture op 22-07-2011 13:57]
Ik bedenk mij ineens dat ik gisteren een SU-100 mij wilde rammen tegen mijn T34. Dus ik dacht, laat maar komen! ik reed dus ook tegen hem aan en hij deed *boem* met 50% hp. Toen had ik wel even iets van.. maar dat werd snel *insert trollface.jpg*
patrickos85 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 15:07:
Ik bedenk mij ineens dat ik gisteren een SU-100 mij wilde rammen tegen mijn T34. Dus ik dacht, laat maar komen! ik reed dus ook tegen hem aan en hij deed *boem* met 50% hp. Toen had ik wel even iets van.. maar dat werd snel *insert trollface.jpg*
Botsen in WoT klopt inderdaad voor geen meter. Had ook een keer, volgens mij een Tiger vs mijn SU-100. hij wilde mij rammen dus ik vol in de achteruit. hij komt langzaam dichterbij en raakt me met 2km/h verschil. koste me iets van 25% terwijl ik soms met een light/medium met 45-50 km/h op een stil staande SPG knal om er maar iets van 10% af te krijgen, en soms zelfs helemaal niets
Botsen in WoT klopt inderdaad voor geen meter. Had ook een keer, volgens mij een Tiger vs mijn SU-100. hij wilde mij rammen dus ik vol in de achteruit. hij komt langzaam dichterbij en raakt me met 2km/h verschil. koste me iets van 25% terwijl ik soms met een light/medium met 45-50 km/h op een stil staande SPG knal om er maar iets van 10% af te krijgen, en soms zelfs helemaal niets
Laatst reed ik met de Patton met 48km/h vol op de voorkant van een Maus op topsnelheid. Dat kostte mij minimaal 700hp, aangezien ik nog zoveel had en ik ontplofte
Ik heb wel gelezen dat verschillende factoren invloed hebben op botsen. Snelheid, gewicht en waar je tegenaan rijd. Voorkant, achterkant of zijkant( achterkant is zwakker, lijkt me logisch)
Die light tanks die botsen tegen een T6 arty zullen hem detracken en schade doen, maar omdat ze relatief licht zijn en het verschil van gewicht groot is, zal het niet al teveel zijn. Doe ik dat met mijn T34, zal er een stuk meer vanaf gaan.
Vorige week een botsing met Lowe gedaan op mijn T30. Aangezien hij op 2% zat, scheelde mij dat kostbare reloadtijd
Vorige week een botsing met Lowe gedaan op mijn T30. Aangezien hij op 2% zat, scheelde mij dat kostbare reloadtijd
Zo heb ik op men KV-3 de kamikaze battleachiment behaald door men front in een de flank van een panter II met 2% hp te ploegen.
Repair leek me toen ook goedkoper dan een extra 122mm shell.
oosterhofjf schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 22:42:
Om even terug te komen op je vraag met de volgende instellingen eventjes de resolutie naar 1920x1080 en naar fullscreen:
Haal ik tussen de 35~40 FPS. Vind ik nog best aardig voor een laptop ^^.
Had ook gelijk het potje gewonnen ^^
Wel moest ik zeggen dat het scherm redelijk donker ging en de gamma omhoog moest zetten, en mijn friendly tanks werden in eens doorzichtig xD.
Er zijn eenmaal close combat situaties, waar je niet snel genoeg kan herladen. Of de cursor van de gun vliegt in het rond en je hebt minder dan 50% kans om raak te schieten. Dan is rammen een zekere optie om een niet zo hoge tier arty of lower tier tank af te maken. Bepaalde doelwitten hebben dermate weinig hp, dat je echt geen dure shell wilt verspillen.
Tot ze je lower-plate of de triangle weakspot boven de tracks beschieten.... De triangles zijn overigens 100% penetration als je hem goed kent en dus iedere x bij het corner snipen meteen vindt (als je hem niet precies weet te vinden doe je 0 damage maar penetrate je ook overigens ), m.a.w. T95 heeft een (welverdiende) buff nodig.
[Voor 25% gewijzigd door Paprika op 22-07-2011 23:54]
Zo heb ik op men KV-3 de kamikaze battleachiment behaald door men front in een de flank van een panter II met 2% hp te ploegen.
Repair leek me toen ook goedkoper dan een extra 122mm shell.
ik gisteren ook mijn eerste kamikaze "verdiend" al wat ik er voor moest doen was sterven toen ik geramd werd door een T34 met mn JagdpzIV. Hij had nog 50%, ik 25. hij kwam me rammen wat zeker zou lukken, was het niet dat ik nog een shell los door em kreeg 1sec voor hij mij kwam rammen (weet nie hoeveel % hij nog over had toen). Ik reed zelfs weg van hem om em te ontwijken maar dat is duidelijk niet gelukt, de verbazing was groot toen ik daar een medaille voor kreeg
[Voor 8% gewijzigd door Joindry op 23-07-2011 09:12]
Paprika schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 23:44:
Tot ze je lower-plate of de triangle weakspot boven de tracks beschieten.... De triangles zijn overigens 100% penetration als je hem goed kent en dus iedere x bij het corner snipen meteen vindt (als je hem niet precies weet te vinden doe je 0 damage maar penetrate je ook overigens ), m.a.w. T95 heeft een (welverdiende) buff nodig.
T95 heeft voor zover ik weet iets 6 weakspots op de front zitten. Waarvan de cupola's de grootsten zijn.
Ding kan op zich nog best veel arty hebben, totdat ze een direct hit hebben, dan ben je weg.
Je kan iets meer damage doen met zowel de AP als HE, je kan 13mm meer pantser doorprikken.
Reload is ietsje trager maar hij schiet wel zuiverder.
Heb overigens de S-54 zelf overgeslagen en ben gewoon gaan grinden voor de turret met 107mm.
Toen ik de 107mm had ben ik pas gegaan voor de engines etc.
Snappie88 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:41:
Overy SPG's gesproken, heb bijna m'n Wespe elite en genoeg geld voor z'n opvolger, echter vond ik het bij de Wespe frustrerend dat je continue mist (als in, je wacht tot de hit circle zo klein als 't maar kan is geworden, 75% is gevuld met tank en toch presteren je shell in die overige 25% te krijgen). Is dit iets wat typerend is voor de Wespse, of is dit zo met alle SPG's?
Ik vond dit inderdaad ook het geval met de wespe. Meer dan met voorgangers. Ik heb mijn wespe weggedaan en ben nu bijna klaar om de hummel te unlocken, maar dat doe ik met de Pz IV. Daar kost hij trouwens oon minder xp (35K om 42K).
Daarom speel je T10s ook alleen in clanbattles met gold ammo en hou je de E-75 voor pubs . De VK4502 vs Maus is de enige T9 vs T10 battle waar je eigenlijk gewoon geen kans maakt. IS-4 > IS-7 & T34 > T30 kan makkelijk zat, zeker in pubs.
[Voor 44% gewijzigd door Paprika op 24-07-2011 14:41]
Die E100 wordt een *** tank om tegen te komen. Schiet vaker dan de IS4/IS7, heeft enorme schade en een goede bepansering van voren. Twee schoten van hem zouden mij in een IS4 kapot kunnen krijgen. En dan ook nog eens bijna 3000hp
Daar kunnen de IS4 nu en IS7 toch niet tegenop? Die hebben 6 schoten nodig om dat ding te killen terwijl ze er maar 2 tot 3 kunnen incasseren.
[Voor 9% gewijzigd door wontcachme op 24-07-2011 15:22]
das dan ook ongeveer het enige, de gun is exact dezelfde, de engine ook. De turret niet volledig. Maar om er een aparte tank van te maken...
Staat de P trouwens voor prototype of? Iemand enig idee?
Ik heb recentelijk de IS-3 gekocht. Hierop heb ik het volgende spul zitten:
Geüpgraded tracks
Geüpgraded motor
Geüpgraded radio (Tier X)
Geüpgraded turret
En de laatste IS gun (Niet de BL-9)
Ik heb er al redelijk wat potjes mee gespeeld, alleen ik ga voor mezelf nog te vaak een noob-ige dood tegemoet.
Het probleem is volgens mij dat ik deze tank als een medium probeer te spelen. Als ik top-tier ben probeer ik te flanken en met zwakkere tanks kiekeboe te spelen. Ook als ik met tier 10 en tier 9's rondrijd probeer ik dit.
In de potjes dat ik top tier ben dan gaat dit me nog wel redelijk af, maar zodra ik met de echt grote jongens meedoe dan word ik gewoon hopeloos afgeslacht. Ik blijf een beetje hangen achter de hogere tiers, als ik alleen tegen een hogere tier sta dan trek ik me zo ver mogelijk terug, maar telkens vind ik mezelf toch terug in een groot kruisvuur van tanks met meer vuurkracht.
Wat ik eigenlijk probeer is om tips en advies te vragen hoe ik mij het beste kan gedragen in verschillende situaties. Want nu noob ik maar wat aan om eerlijk te zijn.
Je zult de BL-9 echt nodig hebben. Daarna moet je je inderdaad als een medium gedragen. Bijvoorbeeld op de hill gaan bij maps zoals Himmelsdorf. Verder gewoon je snelheid gebruiken voor kiekeboe stijl, maar dan na het schieten niet blijven hangen, maar naar een ander gedeelte van de map gaan zodat ze nooit pre-aimed op je zijn.
Vooral dus het feit gebruiken dat je een betere gun hebt dan mediums en meer snelheid dan heavies.
[Voor 4% gewijzigd door Paprika op 24-07-2011 22:19]
Tot je de BL9 hebt blijf je het moeilijk houden tegen tiergenoten en hoger. Verder heeft de IS3 een target voorop zitten waar men moet mikken ongeveer (onder de schuine plaat en driver hatch). Verder moet je goed oefenen met wanneer naar voren komen en schieten. Wanneer je merkt dat een de tegenstander net heeft geschoten moet jij gaan. En vooral blijven flanken omdat je van voren vrij kwetsbaar bent.
En wacht maar tot je de IS4 hebt. Dan denk je dat je met neon borden boven je rijdt van "schiet mij"
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel en analytisch
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie.
Meer details
janee
Relevantere advertenties
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht.
Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Ingesloten content van derden
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden.
Meer details