Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Ik ben zelf ook met de USSR medium lijn bezigoosterhofjf schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:35:
Ik ben momenteel bezig met de russische medium lijn t/m de t34-85
bt 2: snel, goede gun, wendbaar en verder een van mijn favoriete tanks
bt7: een grotere bt 2. Ik vind het geen geweldige tank omdat je het lastig krijgt met de matchmaking
a 20: snel, draaicirkel van een halve maan, erwtenschieter als geweer. Mijn tip zorg dat je 60 km/h rijdt en niet stoppen
t 34: snel genoeg, geweldige gun!, prima als sniper en speel niet als een heavy dan komt het goed. erg fijne tank!
t 34-85: heeft een dikke gun alleen schiet niet erg precies, turret armour is goed dus hull down. Als je niet kan schuilen tegen een heavy ben je dood
Even heel kort door de bocht mijn bevindingen dusverre
t 44 en t 54 zijn blijkbaar ubertanks
Maar ik sta inderdaad te popelen om in de T-44 te stappen, al denk ik dat het gigantisch aanpassen word aan de 122mm van die tank.
Als je met een T-28 door een Hetzer gezien wordt, dan word je one-shotted. Het is zo groot dat de gemiddelde tegenstander niet ernaast kan schieten.Madje schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:10:
T-28 is gemaakt van papier en veel te groot voor een medium. Maar het 85mm kanon kan behoorlijk wat schade leveren als hij een beetje in de buurt is. Van afstand kun je beter de 57mm zis-8 gebruiken. Het is dus wat verschuilen achter de heavies en altijd ervoor zorgen dat je samen met iemand rijdt. Als je alleen ergens staat, dan ben je zo af.
Ligt aan je speelstijl, bij US heavies schiet je hard maar is je hull nogal kwetsbaar (hulldown gaan dus waar mogelijk). De duitse heavies zijn veelal nauwkeurig met schieten, redelijk kwetsbaar en doen niet superveel damage. Die zijn dus vooral bedoelt om van achter je linies te schieten.IlIlIlIlIl schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:38:
Ik denk dat ik van de US heavy's maar over ga naar de duitse heavy's ben nog niet zo heel ver nou (T29). Ik heb het idee dat de duitse heavy's een stuk harder zijn dan die van de usa
[removed]
Valt wel mee.. Idd niet je zijkanten of achterkant laten zien. Hard er recht op af rijden en dan op het laatste eromheen cirkelen. Hetzer heeft of een AUW-gun met lange reload, of een sniper die niet zo super is tegen een T-28rapture schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:48:
[...]
Als je met een T-28 door een Hetzer gezien wordt, dan word je one-shotted. Het is zo groot dat de gemiddelde tegenstander niet ernaast kan schieten.
Klopt, het spel is niet zozeer om welke tank goed is, maar hoe je met elke tank omgaat.redwing schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:59:
[...]
Ligt aan je speelstijl, bij US heavies schiet je hard maar is je hull nogal kwetsbaar (hulldown gaan dus waar mogelijk). De duitse heavies zijn veelal nauwkeurig met schieten, redelijk kwetsbaar en doen niet superveel damage. Die zijn dus vooral bedoelt om van achter je linies te schieten.
Met elke tank kan je goed spelen zolang je de zwakke kanten van je tank maar weet. Zou niet zomaar overschakelen, kost je veel tijd en geld terwijl een T29 ook erg goed kan zijn.
Ga hull down en laat je koepel alleen zien, bounced er erg veel!
Zelfs als je door een stuart gezien wordt, dan ben je binnen enkele tellen dood. Alle tiers aan tanks doen redelijk wat schade tegen de t-28. Redelijk in de zin van: 20-40% tot instant death.Voggels schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:00:
[...]
Valt wel mee.. Idd niet je zijkanten of achterkant laten zien. Hard er recht op af rijden en dan op het laatste eromheen cirkelen. Hetzer heeft of een AUW-gun met lange reload, of een sniper die niet zo super is tegen een T-28
Kijk inderdaad wat je speelstijl is. Laatst heb ik een T-34 gekocht omdat ik las dat sommige hem fijn vonden, echter kan ik er maar niet lekker in spelen... ik vind het leuker om klappen op te (kunnen) vangen of om flink wat schade te doen. en de Russische heavy's en TDs voldoen hierin voor mij.x-cessive schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:03:
Klopt, het spel is niet zozeer om welke tank goed is, maar hoe je met elke tank omgaat.
Met elke tank kan je goed spelen zolang je de zwakke kanten van je tank maar weet.
Oneshot een T-28 van 400m+.. Was me nog nooit overkomen.. Moet misschien ook eerdere statement terugnemen
3x Oneshot, daarna wat HE op een KV aan de overkant.. toen geen HE meer.. 10 AP haalt ook niets uit, zelfs perfect gemikt..
Neem nu dus meer HE mee
[ Voor 4% gewijzigd door Voggels op 13-07-2011 13:28 . Reden: Ammo ]
met de 10cm heb ik altijd alleen 20HE's bijVoggels schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:27:
Ronde in m'n Hetzer op El Halluf.. Ik neem normaal 10 AP en 10 HE mee, in de korte krachtigere loop.
Oneshot een T-28 van 400m+.. Was me nog nooit overkomen.. Moet misschien ook eerdere statement terugnemen.
3x Oneshot, daarna wat HE op een KV aan de overkant.. toen geen HE meer.. 10 AP haalt ook niets uit, zelfs perfect gemikt..
Neem nu dus meer HE mee
*burp*
-
Inderdaad, T-28's zijn zo groot dat ik ze met een Hetzer in beyond visual range (300m normale view range) nog kan one-shotten.Voggels schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:27:
Ronde in m'n Hetzer op El Halluf.. Ik neem normaal 10 AP en 10 HE mee, in de korte krachtigere loop.
Oneshot een T-28 van 400m+.. Was me nog nooit overkomen.. Moet misschien ook eerdere statement terugnemen.
10,5 cm is HE only en ik kan daarmee tier 8 heavies op 400 m snipen.3x Oneshot, daarna wat HE op een KV aan de overkant.. toen geen HE meer.. 10 AP haalt ook niets uit, zelfs perfect gemikt..
Neem nu dus meer HE mee
Bij gelijke of lagere tiers penetreren de HE-shells in de zijkanten ook goed of je smijt een overdaad aan splash damage tegen hen dat je niet eens aan AP moet denken.Nazanir schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:30:
Ik heb wel altijd 5 AP shells bij in mn Hetzer, ik gebuik zelf ook de 105, heerlijk kanon is dat. Ik neem die 5 mee, mocht ik tegen same tier spelen en op relatief korte afstand moeten vechten, is een AP shell tegen een tier 2-3 tankje toch wel fijn om bij te hebben.
[ Voor 28% gewijzigd door rapture op 13-07-2011 13:32 ]
Ik heb Binoculair Telescope
Camouflage net
Toolbox.
toolboxNemean schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:36:
Wat voor Equipement hebben jullie op je TD's?
Camouflage net
Toolbox.
rammer
mijn hetzer tegenover de andere hetzer, die 10% maakt de wereld van verschil.
reloaden blijft altijd te lang duren, maar 10% van die 8 seconden met de 105mm is een wereld van verschil. Dan nog je crew op 110% krijgen en der gaat serieus wat reload time af.
[ Voor 35% gewijzigd door Joindry op 13-07-2011 13:41 ]
geen bino? welke TD hebje? Want zonder ziet de hetzer maar 300m, wat niet echt ver te noemen is...Zoijar schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:42:
vents, net en rammer
Met je vents, haal je dan 115% op primairy skill?
Zucht.. weer faal heavies, die gaan voor de kill ipv de cap. Exp en Credits zijn zeker niet belangrijk voor stock KV's? Faal
[ Voor 39% gewijzigd door Voggels op 13-07-2011 14:52 ]
Op een Hetzer ga je toch geen bino zetten? Dat ding schiet eigenlijk alleen maar HE op 10,5cm en verder moet je gewoon zo snel mogelijk naar de Stug. Pas op een Jagdpz of liever de Jagdpanther zou ik een Bino zetten. Die JP met lange 88 schiet loep en loepzuiver en heeft 200mm penetration. Dan heb je ook een gun waar je het voor kan gebruiken.Joindry schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:45:
[...]
geen bino? welke TD hebje? Want zonder ziet de hetzer maar 300m, wat niet echt ver te noemen is...
Met vents heb je 116% (commander heeft 105/10=10,5=11% erbij)
Rammer merk je niet echt snel nee, maar het helpt wel. Je moet het alleen eens klokken en een gun hebben met een lange reloadtijd. Bij voorkeur <6 r.p.m. dan kan je het wel een beetje merken.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Verwijderd
ik speel zelf enkel met Duitse voertuigen maar meen dat het grote verschil tussen duitse en russische TD's is dat de Duitse TD uitblinkt in : Zowel armor als Accuracybelgian1 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:38:
Ik zou graag ook een TD lijn gaan verkennen maar twijfel over welke.
Is er een groot verschil tussen de speelstijl op USSR TD's in vergelijking met de Duits TD's?
Ik heb een AT-1 in men garage en die beviel me wel maar ben nog niet zeker of ik de USSR verder ga volgen of toch maar eens een stapje richting de Duits lijn ga maken.
Ik denk dat ik eerst maar de KV-3 ga proberen te unlocken met men KV en dit hopelijk voor de treechange er is.
en de Russische in : Mobiliteit en Vuurkracht
Houden! hij wordt elite en zo kan je ook nog lekker wat free XP erbij farmen,vooral de Double xp bonus is erg lekker op mn Jagdpanthertje ennuh ik weet niet hoe jij over je JP denkt maar bij mij staat ie nog steeds in de garage hoor..waarom zou je hem weg willen doen dan?Nemean schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:59:
Ik ben van plan de Ferdinand te kopen, nu zit ik te denken. Zou ik men Jagdpanther houden? Of zou ik men crew alleen overzetten naar de Ferdi? En de Jagdpanther houden? Hmm... denken denken denken.
Trouwens ook een T-43 aan het grinden en ik kan niet wachten tot ik een T-44 heb, zodat ik de Vertical Stabilizer erop kan zetten. Ik rij nu rond met een aimcircel zo groot als mijn tank; dat speelt voor geen meter. Met mijn IS-4 kon ik 3 van de 4 keer rijdend een tank op 100-200m raken.
JP gewoon houden, prima moneymaker. Je kán hem eventueel verkopen als je de Ferdi met 128mm hebt. Dan verdien je echt enorm veel credits. 40.000-60.000 per pot als je een goede hebt
Wel je crew overzetten mits de configuratie past, Ferdi heeft volgens mij 2 loaders. JP kan er misschien maar 1 hebben.
[ Voor 13% gewijzigd door Nox op 13-07-2011 14:28 ]
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Daarom camonet en bino, die kan je tenminste meenemen naar je volgende tanks.
Verwijderd
jep! ennuh ferdi heeft idd een loader meerNoxiuZ schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:27:
Ik heb op mijn T-29 ook een vertical stabilizer. Ik gebruik hem niet echt heel veel omdat de ammo erg duur is en lange reloadtijd heeft maar rijdend tanks schieten is zo lekker. Vooral mediums hebben er veel baat bij.
JP gewoon houden, prima moneymaker. Je kán hem eventueel verkopen als je de Ferdi met 128mm hebt. Dan verdien je echt enorm veel credits. 40.000-60.000 per pot als je een goede hebt
Wel je crew overzetten mits de configuratie past, Ferdi heeft volgens mij 2 loaders. JP kan er misschien maar 1 hebben.
Al heb je een kléin beetje goud kan je ze demounten. 10 goudstukken kost dat. Welgeteld een stuiver.x-cessive schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:29:
Rammer enz is allemaal hartstikke leuk maar kan je niet meenemen naar je volgende tank. Is dus eenmailige investering van 500K credits, is voor een arme niet premium spelende gamer tikkie te duur;)
Daarom camonet en bino, die kan je tenminste meenemen naar je volgende tanks.
Dat wist ik niet...NoxiuZ schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:30:
[...]
Al heb je een kléin beetje goud kan je ze demounten. 10 goudstukken kost dat. Welgeteld een stuiver.
Verwijderd
ja klopt dat is een hele vooruitgang idd! maareh de verschillende versies zijn niet allemaal compitabel met alle voertuigen toch? zo heb je geloof ik een medium en heavy rammer toch? en die vents staat ook een nummertje achter 2 of 3 ofzo?NoxiuZ schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:30:
[...]
Al heb je een kléin beetje goud kan je ze demounten. 10 goudstukken kost dat. Welgeteld een stuiver.
ISU-152 (bijna de 704Joindry schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:45:
geen bino? welke TD hebje? Want zonder ziet de hetzer maar 300m, wat niet echt ver te noemen is...
Ja, vents gaat boven de 100%. Zelfs zo dat je commander 5% beter is, en afgerond een extra 1% aan je andere crew geeft. Dus die gaan naar 116%.
Eenmaal de ventilation de accuratie opgedreven heeft en de rammer knijpt de herlaadtijd, dan blijft er weinig nog over om in het derde slot te duwen. 300 m view range van een Hetzer is te kort (in vergelijking met Marder II), dus bino's erop voor extra range. Uiteraard is het beter dan mijn team allemaal 400+ m doelwitten doet oplichten zodat ik altijd in Beyond Visual Range werk. Camo skill is al bezig met mijn Hetzer cloaky te maken.NoxiuZ schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:21:
Op een Hetzer ga je toch geen bino zetten? Dat ding schiet eigenlijk alleen maar HE op 10,5cm en verder moet je gewoon zo snel mogelijk naar de Stug. Pas op een Jagdpz of liever de Jagdpanther zou ik een Bino zetten. Die JP met lange 88 schiet loep en loepzuiver en heeft 200mm penetration. Dan heb je ook een gun waar je het voor kan gebruiken.
Bedoel je nou dat als je simpel gezegd ingezoomd staat de hele tijd je eerder andere voertuigen spot dan wanneer je dat niet doet?rapture schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:36:
[...]
Uiteraard is het beter dan mijn team allemaal 400+ m doelwitten doet oplichten zodat ik altijd in Beyond Visual Range werk.
Of dat je op voertuigen schiet die je zelf eigenlijk niet ziet maar door je medespelers worden gespot?
[ Voor 12% gewijzigd door x-cessive op 13-07-2011 14:43 ]
Vergeet bij de T-44 niet een wet ammorack te nemen voor de 2e toren... Is echt absurd hoevaak die anders explodeert...BramSd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:25:
Jagdpanther met Rammer, Vents en Gun Laying Drive. Dat laatste is misschien niet heel hard nodig, maar bino's heb ik nooit het nut van gemerkt en camo haal ik wel uit de secondary skill.
Trouwens ook een T-43 aan het grinden en ik kan niet wachten tot ik een T-44 heb, zodat ik de Vertical Stabilizer erop kan zetten. Ik rij nu rond met een aimcircel zo groot als mijn tank; dat speelt voor geen meter. Met mijn IS-4 kon ik 3 van de 4 keer rijdend een tank op 100-200m raken.
flickr - WOT Profile - Game PC
Nu alleen nog 15k exp voor mijn panther halen en dan ben ik helemaal tevreden.
Oh ja, het valt me ook wel heel erg op hoeveel KVs en PZ IVs er vandaag wel niet rond rijden.
[ Voor 12% gewijzigd door redwing op 13-07-2011 16:24 ]
[removed]
Onder andere de KV en de PzIV krijgen vandaag (tot vannacht 5 uur) dubbele credits, en ze zijn 50% goedkoper.redwing schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:48:
Oh ja, het valt me ook wel heel erg op hoeveel KVs en PZ IVs er vandaag wel niet rond rijden.
Ik weet 't en daar ging mijn post ook juist overVoggels schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:27:
[...]
Onder andere de KV en de PzIV krijgen vandaag (tot vannacht 5 uur) dubbele credits, en ze zijn 50% goedkoper.
[removed]
Maar ik heb vandaag met wat free XP de stug ontwikkeld en gekocht en ik heb nu al een half miljoen credits er extra bij. Soms potjes richting de 50k. Als ik een ferdinand had wist ik het wel. Dan waren er potjes van meer dan een ton gekomen
EDIT:
Koop een SSD of nieuwe PC.dudee schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:30:
ik kom steeds half het potje binnen nogal irritant als ik highest tier ben..
[ Voor 27% gewijzigd door Nox op 13-07-2011 16:39 ]
Yup, vandaar ook dat ik die toch een keer ga kopen, ik zat er alleen aan te denken om eens met de KV-1S te gaan rijden juist omdat je die zo weinig ziet. Maar als dat een tank is waar je weinig lol aan kunt beleven ga ik liever voor de KV-3 (traag, taai en schiet goed)NoxiuZ schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:34:
KV-3 is enorm taai en wordt geloof ik naar tier 7 gezet...
[removed]
Genoeg plezier te beleven met de KV-1S en nog meer (schijnt) met de KV-13. Ik zwaai ook altijd vriendelijk wanneer ik in mijn A-32 een andere tegenkom. Ik wacht nog altijd op de aangekondigde buff voor 'scout-tanks'redwing schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:41:
[...]
Yup, vandaar ook dat ik die toch een keer ga kopen, ik zat er alleen aan te denken om eens met de KV-1S te gaan rijden juist omdat je die zo weinig ziet.
Dat worden die paper-tanks toch? Daar wil ik er ook wel eentje van. Zullen die 80 km/h gaan met 440pk op 10 ton?Lector schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:43:
[...]
Genoeg plezier te beleven met de KV-1S en nog meer (schijnt) met de KV-13. Ik zwaai ook altijd vriendelijk wanneer ik in mijn A-32 een andere tegenkom. Ik wacht nog altijd op de aangekondigde buff voor 'scout-tanks'
Speel je liever sniper, dan de 50mm ... L60
5e potje in de Marder II, eerste 3 gingen wel erg slecht, vooral omdat ik nooit TDs heb gespeeld (zat te ver naar voren en toen werd ik 1shotted).
[ Voor 19% gewijzigd door Paprika op 13-07-2011 17:50 ]
Ik zit nu self met een SU-100 op de amerikaanse servers te spelen.
Tweede.x-cessive schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:43:
Bedoel je nou dat als je simpel gezegd ingezoomd staat de hele tijd je eerder andere voertuigen spot dan wanneer je dat niet doet?
Of dat je op voertuigen schiet die je zelf eigenlijk niet ziet maar door je medespelers worden gespot?
Anderen kunnen doelwitten spotten en oplichten ver buiten mijn eigen view range. Dan mag ik als een blinde mol maar 300 m view range hebben en zij zorgen voor bv 400+ m doelwitten waarop ik kan locken. Vanaf 400 m kunnen zelfs Ferdi's open en bloot op een hill niet meer gespot worden.

Of gaat gewoon helft van het geld eraf als je koopt
- De camouflageschema's verschillen per tank;
- Verschillende varianten camouflage (desert, arctic, woodland etc.)
- Camouflage kan je tijdelijk kopen met credits, permanent met goud;
- Het is voor andere spelers mogelijk om te zien welke camouflage je gebruikt;
- Camouflage heeft invloed op je 'stealth', zo zul je minder snel gespot worden op een woestijnmap wanneer je een desert-camouflage op je tank hebt;
- Er komt een consumable 'Adaptive Camouflage', waarmee automatisch de juiste camouflage wordt geselecteerd op basis van de map waar je op speelt.
Bron: http://www.youtube.com/watch?v=iPE4zfR12rc
p.s. in het filmpje is rond 01.20 de E75 met de 88/l100 (aldus de geruchten) te zien
Alleen voor de tanks die in aanmerking komen.x-cessive schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:33:
Tank kopen is toch helft van het geld? Bij mij staan nog gewoon oude prijzen erop...
Verwijderd
mmm dat is ruk en onrealistisch aangezien de maps random zijn? zou ik zeggen woodland of desertrgras schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:21:
In patch 7.0 komt er hoogstwaarschijnlijk een nieuwe feature.. camouflage!
- De camouflageschema's verschillen per tank;
- Verschillende varianten camouflage (desert, arctic, woodland etc.)
- Camouflage kan je tijdelijk kopen met credits, permanent met goud;
- Het is voor andere spelers mogelijk om te zien welke camouflage je gebruikt;
- Camouflage heeft invloed op je 'stealth', zo zul je minder snel gespot worden op een woestijnmap wanneer je een desert-camouflage op je tank hebt;
- Er komt een consumable 'Adaptive Camouflage', waarmee automatisch de juiste camouflage wordt geselecteerd op basis van de map waar je op speelt.
p.s. in het filmpje is rond 01.20 de E75 met de 88/l100 (aldus de geruchten) te zien
"- Er komt een consumable 'Adaptive Camouflage', waarmee automatisch de juiste camouflage wordt geselecteerd op basis van de map waar je op speelt."Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:42:
[...]
mmm dat is ruk en onrealistisch aangezien de maps random zijn? zou ik zeggen woodland of desert
Verwijderd
nog even en we krijgen een "Air-Ground attack" consumable waarbij een willekeurige tank op het slagveld door een Stuka,Sturmovik of thunderbolt wordt geraped hahargras schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:43:
[...]
"- Er komt een consumable 'Adaptive Camouflage', waarmee automatisch de juiste camouflage wordt geselecteerd op basis van de map waar je op speelt."
ik zie nog niet helemaal in waarom dit beter is dan het huidige camo systeem,zal het stukje maar eens lezen zo haha
Dit is een aanvulling op het huidige systeem.Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:48:
[...]
nog even en we krijgen een "Air-Ground attack" consumable waarbij een willekeurige tank op het slagveld door een Stuka,Sturmovik of thunderbolt wordt geraped haha
ik zie nog niet helemaal in waarom dit beter is dan het huidige camo systeem,zal het stukje maar eens lezen zo haha
Hopelijk kan een tank dan meer dan drie consumables voortaan gebruiken. Vind drie weinig wordenrgras schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:43:
[...]
"- Er komt een consumable 'Adaptive Camouflage', waarmee automatisch de juiste camouflage wordt geselecteerd op basis van de map waar je op speelt."
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

In m'n uppie tegen een: T32, Tiger, 2 KV's, VK3001H, Pershing, Ferdinand en een Jagdpanzer IV.
Ok, ok ok. Ik was niet helemaal in mijn uppie. De andere 2 die er stonden waren binnen een seconde of 30 dood.
Wauw, respect!Paprika schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 17:50:
[afbeelding]
5e potje in de Marder II, eerste 3 gingen wel erg slecht, vooral omdat ik nooit TDs heb gespeeld (zat te ver naar voren en toen werd ik 1shotted).
Verwijderd
Indrukwekkend! mooie prestatie man! [insert random kudo's]Paprika schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 17:50:
[afbeelding]
- mijn 100% gehaald met de Löwe crew.. dat bleef maar duren. Nu begin ik 2e skill te trainen en blijkt dat die direct 8-18% ver staan in zo een skill, is dat normaal?
- de VK3001(P) unlocked en gekocht: die standaard trouwens ook geen meter vooruitkomt
-mijn eerste TopGun medaille, met je raad het nooit, de Stug III, mijn meest gehate tank. Plots gisteren leek het alsof ik em begreep, op drie rondjes 12 kill. en nog een hoop damaged. Het stomste is wel, de game met mijn zes kills hebben we nog verloren. het was ik tegen 5 andere, heb er nog 2 neergehaald maar toen was het over. Dat wil dus zeggen dat mijn 14 andere tanks sterke team erin geslaagd was om ook 6tanks te killen evenveel als ik
De accuracy is een stuk omhoog gegaan met wat crew te levellen en de rammer erbij te steken, nu ben ik dik fan geworden van mantletshots op de Tiger
@vipeax, iiiss niiice.
De eerste paar % vliegen je om je oren, de laatste duren lang, als je nog maar bv 1 xp hoefde tot de 100% dan wordt de rest gebruikt voor lvl 1 tot x zodat het op kan schieten.Joindry schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 08:18:
- mijn 100% gehaald met de Löwe crew.. dat bleef maar duren. Nu begin ik 2e skill te trainen en blijkt dat die direct 8-18% ver staan in zo een skill, is dat normaal?
Gisteren ook lekker genieten van de extra credits. SU-85 verkocht, KV-1S gekocht voor half geld. PZ3 Aus A elite gemaakt en een PZ3 gekocht voor half geld. Tweede 122mm unlocked op mn SU-152 en lekker credits mee kunnen grinden. had op een keer zelfs 51k credits!
De KV-1S speelt opzich wel lekker met de 122MM die ik meteen kon equipen speelt hij een beetje als de KV met 153mm, maar dan on Steroids. stuk sneller en een stuk snellere reload.
Hij is slapper als de KV-3 maar speelt wel leuk!
Dan moet ik ook gelijk eens bedenken hoe ik mijn crew ga verdelen. Ik heb dan op mijn KV3002DB 100% crew zitten en bij de aanpassingen van de panther krijg je ook nog een crew op 100%. Ik denk dat ik dan de crew op de VK3002 laat zitten om die elite te maken (tiger researchen), alleen ik ben er nog niet over uit of ik dan de crew van de panther over ga zetten naar de panther II of die crew eerst doorlevel zodat ze de extra skills gaan leren.
Daarnaast begint mijn T34 eindelijk ook eens een beetje te lukken al komt hij met de 105mm toch echt te kort aan vuurkracht. Ik heb er nu wel al de nieuwe tracks op zitten waardoor er iig fatsoenlijk mee te sturen is
En ik zie dat mijn totale exp die ik verdient heb sinds gisteren over de 1 miljoen is
[ Voor 35% gewijzigd door redwing op 14-07-2011 10:04 ]
[removed]
Verwijderd
Maar de stock gun
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2011 11:05 ]
Dat zal volledig afhangen welke tiers je krijgt. In principe doet de Ferdinand het beter tegen tier 8 dan de Jagdpanther tegen de tier 7s. De 128mm is overigens gewoon geweldig.Nemean schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 09:40:
Heb mijn 100% crew naar men Ferdinand gebracht. En wanneer ik alles heb afgerond breng ik een 75% crew terug in mijn Jagdpanther. Moet zeggen dat de Ferdinand een stuk minder klappen vangt, of word dat nog beter door een nieuwe gun? Had het idee dat mijn JP toch meer kon bouncen. Maar moet wel zeggen dat ik er lekker veel credits mee kan verdienen. ^^
Daar kun je enkel op komen als je een paar weken terug je aangemeld hebt en geselecteerd bent.dudee schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 07:45:
kaap en hoe speel je op de supertestserver?
Eind Juli / begin Augustus, dat staat ook gewoon netjes in de TS.oosterhofjf schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:01:
weet iemand wanneer de 6.6 update komt?
Bino, Camo en Ventilation is mijn inziens de beste combi.Nemean schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:36:
Wat voor Equipement hebben jullie op je TD's?
Camouflage net
Toolbox.
Bino voor ver kijken, Camo voor.. camo en Ventilation voor de bonus die al je crew members krijgen en dus zowel je RoF als mobiliteit etc.
Klopt maar als jij de TD lijn volgt is het allemaal dezelfde type en kun je ze altijd overzetten naar de volgende tank.Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:32:
[...]
ja klopt dat is een hele vooruitgang idd! maareh de verschillende versies zijn niet allemaal compitabel met alle voertuigen toch? zo heb je geloof ik een medium en heavy rammer toch? en die vents staat ook een nummertje achter 2 of 3 ofzo?
Overzetten, dat maakt echt zoveel uit en op je beste tank wil je de beste crew hebben.Nemean schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:10:
Zou ik men crew overzetten naar de Ferdinand of niet? Ze zijn 100% met 2e skill.
Kun je op je Jagdpanther wel weer 75% crew zetten en daarmee langzaamaan naar de 100% toe spelen.
Was al benieuwd wanneer het zou gaan komen dus dit is goed nieuws.rgras schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:21:
In patch 7.0 komt er hoogstwaarschijnlijk een nieuwe feature.. camouflage!
De tank op 01:20 ziet er inderdaad uit als de E-75, de KT kan het sowieso niet zjin vanwege de gun die erop zit en de E-100 is een slag groter.
Er mag ook best wat moeite gedaan worden als je een vraag hebt, stond gewoon netjes op de WoT site vermeld.x-cessive schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:33:
Tank kopen is toch helft van het geld? Bij mij staan nog gewoon oude prijzen erop...
Gisteren niet zo lang kunnen spelen en de paar potjes waarin ik terecht kwam waren ruk.skoozie schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 08:52:
[...]
Gisteren ook lekker genieten van de extra credits. SU-85 verkocht, KV-1S gekocht voor half geld. PZ3 Aus A elite gemaakt en een PZ3 gekocht voor half geld. Tweede 122mm unlocked op mn SU-152 en lekker credits mee kunnen grinden. had op een keer zelfs 51k credits!
Ondanks dat toch wel 300k credits verdient en de Panther voor de helft van de prijs kunnen kopen.
Met die 152mm guns kan ik echt nooit omgaan, de accuracy van de duitse tanks bevalt me dan ook heel goed. De SU-152 speel ik dan ook altijd met de 122mm guns al vind ik dat nogal scheve guns. Ik snap ook niet hoe ik die tank in de closed beta fijn gevonden hebVerwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:04:
Zo, gister ff de SU152 gescoord voor 7 ton, scheelt toch wel aardig in de portemonnee![]()
Maar de stock gungewoon KV's in de koepel oneshotten, viel zowat van me stoel van het lachen
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Anders kan ik mezelf wat XP uitsparen om sneller een degelijke VK te krijgen.
ik zou een pic posten om wat duidelijker over te komen, maar op het werk kan ik niet op de site van WOT
[ Voor 17% gewijzigd door Joindry op 14-07-2011 11:29 ]
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Als het echt alleen om de gun gaat kun je die gewoon overslaan, zodra je er eentje hebt geresearched kun je hem gebruiken of je de gun er voor nu wel of niet hebt gerearched. Je moet natuurlijk wel de tracks + turret hebben die nodig zijn om hem te kunnen mounten.Joindry schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:26:
Vraagje, de beste gun (88mm - 36L 42 denkik) )op de VK 3001P is dezelfde als op die op de jagdpanzer IV. Als ik die research bij JP, dan kan ik hem ook mounten bij de VK (als mijn tracks en turret het toelaten, dat weet ik) maar in de researchtree van de VK staat er voor de 88mm nog een andere gun om te researchen. Moet ik deze dan ook nog doen vooraleer ik de 88 kan mounten? of kan ik die overslaan? en gewoon de betere mounten.
Hmm, ik zeg precies het tegenovergestelde van wat psycho zegt
[ Voor 9% gewijzigd door redwing op 14-07-2011 11:36 ]
[removed]
Als je even verder had gekeken dan had je gelezen dat ik dat ook al had gedaan,psychoclown schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:25:
[...]
Er mag ook best wat moeite gedaan worden als je een vraag hebt, stond gewoon netjes op de WoT site vermeld.
Hij bedoelt eerst kijken voordat je de vraag stelt, niet erna pasx-cessive schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:35:
[...]
Als je even verder had gekeken dan had je gelezen dat ik dat ook al had gedaan,
[removed]
redwing schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:35:
[...]
Als het echt alleen om de gun gaat kun je die gewoon overslaan, zodra je er eentje hebt geresearched kun je hem gebruiken of je de gun er voor nu wel of niet hebt gerearched. Je moet natuurlijk wel de tracks + turret hebben die nodig zijn om hem te kunnen mounten.
Hmm, ik zeg precies het tegenovergestelde van wat psycho zegtMijn ervaring is van tijdens beta toen ik dit gedaan heb, misschien dat het in de tussentijd verandert is ?
Nauw zeggen jullie wel het tegengestelde...Psychoclown schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:35:
[...]
Ja je moet dan eerst die eerste gun researchen op je 3001 voordat je de top gun kunt installeren
Dat zei ik ook al ja, mijn ervaring is van beta toen je gewoon de gun kon fitten als je hem had geresearched, als psycho ervaring van na de release heeft kan het goed zijn dat ze dit gewoon hebben aangepast.Joindry schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:39:
[...]
[...]
Nauw zeggen jullie wel het tegengestelde...
Ik zal vanavond wel eens kijken hoe ik dat momenteel heb staan, ik heb die gun ook + de genoemde tanks maar ik weet eigenlijk niet of ik daarbij netjes het rijtje heb gevolgd. Hier op het werk kan ik helaas geen Wot opstarten om dit na te kijken.
[ Voor 24% gewijzigd door redwing op 14-07-2011 11:50 ]
[removed]
Heeft die ventilation heel veel effect? Of is het niet erg merkbaar?psychoclown schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:25:
[...]
Bino, Camo en Ventilation is mijn inziens de beste combi.
Bino voor ver kijken, Camo voor.. camo en Ventilation voor de bonus die al je crew members krijgen en dus zowel je RoF als mobiliteit etc.
Heb ze inderdaad gister overgezet, moet wel zeggen dat na paar potjes ik meer money verdien met de Ferdinand (en de gun van de JP) dan met de JP zelf.psychoclown schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:25:
[...]
Overzetten, dat maakt echt zoveel uit en op je beste tank wil je de beste crew hebben.
Kun je op je Jagdpanther wel weer 75% crew zetten en daarmee langzaamaan naar de 100% toe spelen.
Ik moet nu nog heel wat XP verzamelen, eerst maar eens men tracks kan ik de FUG12 equipen, men camo net toevoegen en gelijk men engine vernieuwen. ^^Paprika schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:08:
[...]
Dat zal volledig afhangen welke tiers je krijgt. In principe doet de Ferdinand het beter tegen tier 8 dan de Jagdpanther tegen de tier 7s. De 128mm is overigens gewoon geweldig.
Met de KV-1S had ik ook iets soortgelijks, ik had de topgun al unlocked met een andere tank.De gun kon ik direct mounten (na de tracks te upgraden), ondanks dat er nog een gun en turret voor zitten.redwing schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:49:
Dat zei ik ook al ja, mijn ervaring is van beta toen je gewoon de gun kon fitten als je hem had geresearched, als psycho ervaring van na de release heeft kan het goed zijn dat ze dit gewoon hebben aangepast.
blijkbaar paste de gun direct op de standaard turret en was ik Good-to-Go
Verwijderd
Leuk om te lezen dat je je draai gevonden hebt met de Stug3!Joindry schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 08:18:
Eindelijk een goede avond gehad. 2uurtje gespeeld en eindelijk
- de VK3001(P) unlocked en gekocht: die standaard trouwens ook geen meter vooruitkomt
-mijn eerste TopGun medaille, met je raad het nooit, de Stug III, mijn meest gehate tank. Plots gisteren leek het alsof ik em begreep, op drie rondjes 12 kill. en nog een hoop damaged. Het stomste is wel, de game met mijn zes kills hebben we nog verloren. het was ik tegen 5 andere, heb er nog 2 neergehaald maar toen was het over. Dat wil dus zeggen dat mijn 14 andere tanks sterke team erin geslaagd was om ook 6tanks te killen evenveel als ikdas effe een egoboost.
De accuracy is een stuk omhoog gegaan met wat crew te levellen en de rammer erbij te steken, nu ben ik dik fan geworden van mantletshots op de Tigereen tiger gewoon frontaal uitgeschakeld zonder dat hij één schot kon lossen, ieder schot los op zijn mantlet.
@vipeax, iiiss niiice.
om even terug te komen op de Tiger 1 spelers die je nog heel vaak gaat tegenkomen;
je kan aan hoe de persoon daarmee speelt al zien of het een free kill is of niet
je ziet nog steeds heel veel Tigers rondrijden met de Dikke korte loop op zn tiger gemonteerd die lui horen bij een bepaalde groep die ik maar even de "Shotgun Tigers" noem en proberen dat ding in close combat te gebruiken waar de tiger helemaal niet voor gemaakt is
daarnaast heb je nog mensen die wel netjes de "88 Long" hebben ge-equiped maar de aanval inleiden en overal vooroprijden alsof ze in een russische heavy rijden,ook een easy kill.
zie je een tiger rijden die afstand houd en van cover naar cover rijd dan moet je gaan uitkijken want die weet hoe de tiger werkt want op lange afstand blijkt het een formidabele sniper te zijn en die 88 Long is verdomd accuraat dus als je een Tiger ziet die als een TD speelt weet je dat ie weet waarmee hij bezig is,tenzij de tiger de top tier vd battle is dan is het wel wijs om de aanval in te leiden maar nooit zonder ondersteuning..
maar mooi die shots op de mantle man! ik pak ze meestal op de zijkant of zij-achterzijde,veel tiger commandanten nemen het principe van de tank op een lichte hoek toz van je loop parkeren iets te letterlijk en leggen hun hele zijkant bloot, is de tiger top tier? knal een mooie HE-pinda op zn tracks en je collega's doen de rest!
Kracht van de ferdi ligt op grote afstanden , met de Jagdpanther rij je dichter op de vijand en met de ferdi moet je er juist verder van wegblijven net zoals met de Jagdtiger.Nemean schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 09:40:
Heb mijn 100% crew naar men Ferdinand gebracht. En wanneer ik alles heb afgerond breng ik een 75% crew terug in mijn Jagdpanther. Moet zeggen dat de Ferdinand een stuk minder klappen vangt, of word dat nog beter door een nieuwe gun? Had het idee dat mijn JP toch meer kon bouncen. Maar moet wel zeggen dat ik er lekker veel credits mee kan verdienen. ^^
dat het lijkt alsof de Jagdpanther meer bounced komt omdat zijn front armor meer sloped is en in een schuine hoek staat bij die ferdi is het allemaal veel hoekiger,ferdi heeft ook een aantal weak points in zn front armor waar iedereen op mikt van dichtbij,van veraf is de kans dat je zon weak spot raakt aanzienelijk kleiner.
daarnaast ga je van T7 naar T8 en komt je ook vaker de wat zwaardere jongens tegen met de wat zwaardere guns zoals Vipeax al uitlegde in zijn post.
ging niet helemaal goed, de rammer die ik op mn jagdpz4 had was niet compitable met de Heavy rammer die ik nodig had voor mn Jagdtigerpsychoclown schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:25:
Klopt maar als jij de TD lijn volgt is het allemaal dezelfde type en kun je ze altijd overzetten naar de volgende tank.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2011 12:12 ]
Ik ga ook zeker op grootte afstand staan, ik ben niet zo van de close combat actie als TD. Doe het wel eens maar dan is het wel in een situatie dat het kan.
Thanks voor de info though ^^! Kan niet wachten om vanavond weer een paar potjes te doen.
Men Jagdpanther hou ik overigens, daar kan ik nog wat money mee pakken. Denk overigens nog wel aan een medium (Duits) om wat money mee te gaan verdienen.
had je edit niet gezien, srry.redwing schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:49:
[...]
Dat zei ik ook al ja, mijn ervaring is van beta toen je gewoon de gun kon fitten als je hem had geresearched, als psycho ervaring van na de release heeft kan het goed zijn dat ze dit gewoon hebben aangepast.
Ik zal vanavond wel eens kijken hoe ik dat momenteel heb staan, ik heb die gun ook + de genoemde tanks maar ik weet eigenlijk niet of ik daarbij netjes het rijtje heb gevolgd. Hier op het werk kan ik helaas geen Wot opstarten om dit na te kijken.
Zou jij ook willen spelen op je werk
ik heb al verschillende keren mijn bureaublad afgezocht op het werk met het idee:"snel even één potje"
Maar dat lukt dus niet
@redwing, het was dus wel degelijk een Tiger met IS mentaliteit, heel aanvallend, ik kon er gewoon als eerste een schot uitpersen en toen kwam gewoon geen schot meer terug, doodleuk om de 3.5seconden eens klikken en de hp's langzaamaan zien verdwijnen
[ Voor 14% gewijzigd door Joindry op 14-07-2011 12:42 ]
Dus het hangt ervan af wat ik eerst neem, afhankelijk hoe de verschillende onderdelen op stock zijn. Als een gun overdraagbaar is (zoals de 105 van de hetzer), kan ik die gewoon overzetten en inderdaad eerst engine + tracks doen zonder echt in te hoeven leveren (uitgaande van de StuG).
-

Ik weet uit ervaring waar de dode hoeken in center liggen, die ik zelf met een TD moeilijk kan verdedigen. Dan merk ik de campende TD's en heavies op. Ik weet hoe snel ze draaien, hoe ver hun guns kunnen depressen en maak gebruik van relief voor cover. Over de heuvel, arty gespot en terug naar onze rechterflank vluchten zodat de achtervolgende vijanden in onze vuursteun rijden. Terug de heuvel op om helemaal naar hun base te penetreren zodat ik ver van vijandelijk vuur zat.
De vijand vloekte dat niemand iets zinnigs tegen de A-20 kon doen. De team vroeg of ik de 2 overige arties kon spotten, snel weer rushen, arties gespot en ik reed tegen een rots die ik te laat opmerkte. Arty reed bijna tegen mijn zijkant aan en ik werd gepakt. 15 man gespot, het scorebord is niet gemaakt om meer dan 14 gespot te tonen en daarom is er een scroll bar nodig. 1794 doubled XP voor een A-20.

M'n garage bestaat nu uit:
PzIV (sniper, full upgrades)
StugIII (bijna beste gun)
KV (stock
M4 Sherman (stock)
SU-18 (full upgrades)
Dat wordt weer veel exp grinden op de KV en de M4 om ze een beetje speelbaar te maken..
Verwijderd
'k heb m'n IS redelijk stock (enkel de goeie gun gereseached). Heb nu bijna genoeg xp voor een IS-3 en heb ook redelijk veel free XP (60.000).
Zou ik de IS-3 stock laten en zo snel mogelijk de IS-4 researchen met hulp van m'n free xp? Of de IS-3 direct redelijk goed uitbouwen en de IS-4 dan vanaf 0 grinden?
Dit topic is gesloten.
Wil je in de playertable stuur psychoclown of Annihilism dan een DM met je WoT profiellink!
Alle info omtrent de Gathering of Tanks clan vind je in de TS - Gathering of Tanks.