XMS Glasvezel ervaring - XIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 69.729 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:28:

Maar ik ben met je eens dat het met name voor ouderen vaak een onoverzichtelijke brij is.
Juist de partij waar jij het over hebt is blij met analoog en dvb-c. Geen extra kastjes.. geen andere afstandbediening.. geen nieuwe kabels trekken. Gewoon tv in alle kamers zoals ze gewend zijn en geen knopjes/opties/userinterface die ze niet kennen. Willen ze dat alsnog dan is het een kleine moeite om het erbij te nemen in de vorm van IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Fiber schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:28:
Je moet de mensen direct bij het begin eerlijke en duidelijke keuzes geven. Dan is iedereen blij en weet iedereen direct waar hij of zij aan toe is.
Ik snap je niet echt.. je vraagt om eerlijke en duidelijke keuzes?

1- een abonnement met analogetv/dvb-c/internet en telefonie
2- een abonnement met het bovenstaande EN Interactieve TV met uzg/videotheek/hd

Eerlijk.. en een keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:54

Fiber

Beaches are for storming.

Nee dat kon niet direct. Dat kan alleen achteraf, als je al klant ben en dan is het weer een contractswijziging, moet je handtekeningen scannen en mailen. Gedoe dus.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Fiber schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:33:
Nee dat kon niet direct. Dat kan alleen achteraf, als je al klant ben en dan is het weer een contractswijziging, moet je handtekeningen scannen en mailen. Gedoe dus.
Gewoon via het klantenportal en anders even met de helpdesk bellen (of naar het dichtsbijzijnde XMS huis). IPTV aan/uit is *geen* contractwijziging.

Maar je gaat met je hink-stap wel mooi voorbij aan mijn argumenten. Wat is er mis met DVB-C/analoog als de meerderheid van de klanten die diensten graag heeft (of zelfs liever dan IPTV)?

Als mensen in vraagbundelingsgebieden iets niet goed begrijpen:
- Kan men altijd eerst vragen stellen aan XMS
- Kan men de website van XMS bekijken
- Kan men met de initiatiefgroep praten
- Kan men een kennis/neef/nichtje met ervaring/kennis vragen stellen.

[ Voor 38% gewijzigd door denan op 15-08-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

denan schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:39:
[...]
Gewoon via het klantenportal en anders even met de helpdesk bellen (of naar het dichtsbijzijnde XMS huis). IPTV aan/uit is *geen* contractwijziging.
hdtv ook niet?
Maar je gaat met je hink-stap wel mooi voorbij aan mijn argumenten. Wat is er mis met DVB-C/analoog als de meerderheid van de klanten die diensten graag heeft (of zelfs liever dan IPTV)?
Waar koop je anders een mooie hd flatscreen voor? Om pixels te gaan tellen?
- Kan men altijd eerst vragen stellen aan XMS
Been there: U bent nog geen klant, we kennen u nog niet...
- Kan men de website van XMS bekijken
Die is ook niet echt overzichtelijk.
Lastig, het kantoortje is nu omgebouwd tot ReggeFiber winkel en die kunnen dom genoeg niet in de computers van XMS kijken.
- Kan men een kennis/neef/nichtje met ervaring/kennis vragen stellen.
That's me...!

[ Voor 64% gewijzigd door Fiber op 15-08-2011 15:52 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nope. Dat is een optie op een optie.
Waar koop je anders een mooie hd flatscreen voor? Om pixels te gaan tellen?
Omdat ie zo mooi plat is? Ik kan je niet vertellen waarom iemand zo'n tv koopt maar de meerderheid (zie Ziggo kwartaalcijfers) heeft gewoon analoge TV als primaire bron of als multiroom oplossing.
Been there: U bent nog geen klant, we kennen u nog niet...
Onzin.. als iemand geen klant is kan ie natuurlijk altijd vragen stellen over het product.
<snip
That's me...!
Zo maak je het jezelf wel erg makkelijk he :)

Terug naar het begin:
De meeste mensen willen graag analoog en DVB-C omdat het makkelijk is en ze niets aan hoeven te passen. Geloof je de cijfers (van partijen als Ziggo/UPC die liever zien dat iedereen voor digitaal kiest) of houd je je vast aan je eigen waarheid? :)

[ Voor 72% gewijzigd door denan op 15-08-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
denan schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:39:
[...]

[...]
[...]
Bij vraagbundeling nieuwe stijl is er geen spraken meer van een initiatiefgroep. (helaas)
Gelukkig is er in vrijwel iedere plaats waar XMS actief is een servicepunt waar mensen naar toe kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
trankilo schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:49:
Bij vraagbundeling nieuwe stijl is er geen spraken meer van een initiatiefgroep. (helaas)
Gelukkig is er in vrijwel iedere plaats waar XMS actief is een servicepunt waar mensen naar toe kunnen.
Dat zou ik de initiatiefgroep voor g-3 in nijmegen maar niet laten horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Mooie zenderuitbreiding bij UPC! http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=6038 O.a. BBC 1 HD zit erbij vanaf 1 september.

Zijn er voor Glashart nog aankomende nieuwe zenders die toegevoegd gaan worden? Ik denk aan BBC 1 HD, FoxLife, RTL Lounge, RTL Crime, 24Kitchen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij ligt EPG er weer eens uit bij DVB-C...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
elwinvangestel schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:15:
Mooie zenderuitbreiding bij UPC! http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=6038 O.a. BBC 1 HD zit erbij vanaf 1 september.

Zijn er voor Glashart nog aankomende nieuwe zenders die toegevoegd gaan worden? Ik denk aan BBC 1 HD, FoxLife, RTL Lounge, RTL Crime, 24Kitchen...
Er staan zeker een paar leuke dingen op stapel op het platform van Glasgart Media. Uiteraard mag ik er nog niks over zeggen, afwachten dus. Maar bedenk goed dat het TV en met name het interactieve TV aanbod een zeer (ZEER!) dynamische wereld is. Dit geld voor alle providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:45
elwinvangestel schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:15:
Nooit gedacht dat UPC als eerste grote provider met BBC 1 HD zou komen. Als GHM dit niet zeer binnenkort kan evenaren zal ik dat best wel irritant vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
trankilo schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 23:23:
[...]

Er staan zeker een paar leuke dingen op stapel op het platform van Glasgart Media. Uiteraard mag ik er nog niks over zeggen, afwachten dus. Maar bedenk goed dat het TV en met name het interactieve TV aanbod een zeer (ZEER!) dynamische wereld is. Dit geld voor alle providers.
Je maakt ons zeer nieuwsgierig nu, haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

odo966 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 23:33:
[...]

Nooit gedacht dat UPC als eerste grote provider met BBC 1 HD zou komen. Als GHM dit niet zeer binnenkort kan evenaren zal ik dat best wel irritant vinden.
Die komt er bij Ziggo ook per 1 september in. Het HD-aanbod van Ziggo in het plus-pakket is sowieso best wel aardig. Ook de HD-zenders van de SBS-groep, Eurosport en Discovery Showcase zitten er in. Als Ziggo de zenders nu ook nog 1:1 door gaat geven (geruchten gaan rond), dan zit je w.b. TV absoluut niet slecht bij Ziggo. Hopelijk sluit Glashart binnenkort weer aan bij de kabelaars qua aanbod in het standaard-pakket (de SBS-zenders erbij in HD zou eigenlijk toch wel mogen van mij). Het valt me eigenlijk nu pas op, dat Ziggo ook een vrij uitgebreid "Gemist"-aanbod heeft. Wist ik niet eens....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2011 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 23:45:
[...]

Die komt er bij Ziggo ook per 1 september in. Het HD-aanbod van Ziggo in het plus-pakket is sowieso best wel aardig. Ook de HD-zenders van de SBS-groep, Eurosport en Discovery Showcase zitten er in. Als Ziggo de zenders nu ook nog 1:1 door gaat geven (geruchten gaan rond), dan zit je w.b. TV absoluut niet slecht bij Ziggo. Hopelijk sluit Glashart binnenkort weer aan bij de kabelaars qua aanbod in het standaard-pakket (de SBS-zenders erbij in HD zou eigenlijk toch wel mogen van mij). Het valt me eigenlijk nu pas op, dat Ziggo ook een vrij uitgebreid "Gemist"-aanbod heeft. Wist ik niet eens....
Alleen jammer dat Ziggo niet alles kan leveren:
Wegens overweldigende vraag is de Interactieve HD recorder op dit moment niet direct leverbaar. Wij vinden dit natuurlijk heel vervelend, omdat we goed begrijpen dat je het liefst vandaag nog gebruik zou maken van alle mogelijkheden van Interactieve TV. Naar verwachting zal de Interactieve HD recorder vanaf medio november weer op voorraad zijn. Vul hier je e-mail adres in als je hierover op de hoogte wilt worden gebracht.
:) :) Werd KPN in het verleden ook niet eens genekt door haar succes........ :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wiebo66 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 00:21:
[...]

Alleen jammer dat Ziggo niet alles kan leveren:
Wegens overweldigende vraag is de Interactieve HD recorder op dit moment niet direct leverbaar. Wij vinden dit natuurlijk heel vervelend, omdat we goed begrijpen dat je het liefst vandaag nog gebruik zou maken van alle mogelijkheden van Interactieve TV. Naar verwachting zal de Interactieve HD recorder vanaf medio november weer op voorraad zijn. Vul hier je e-mail adres in als je hierover op de hoogte wilt worden gebracht.
:) :) Werd KPN in het verleden ook niet eens genekt door haar succes........ :) :)
Bij helpdesk je naam en adres achterlaten,je kan dan gewoon van de actie mee profiteren.
@BazzH Ziggo geeft gewoon 1:1 weer, kun je op diverse monitor sites en met verschillende tools nakijken,er is geen verschil tussen het signaal dat XMS aanbiedt of dat Ziggo aanbied.
Het enige verschil is de manier waarop het aangeboden wordt,via de kabel of via vezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 20:26
IPTV en Media Player over dezelfde ethernetkabel.

Wij krijgen binnenkort glasvezel. Ik heb een alles-in-een pakket bij XMS aangevraagd. Nu zie ik dat internet en IPTV over verschillende ethernetpoorten/kabels gaan. Ik heb een ethernet kabel naar mijn TV liggen waarop een Popcorn media player is aangesloten(intern netwerk). Die gebuik ik om video/foto’s van mijn NAS te streamen. Ik wil eigenlijk niet nog een ethernet kabel gaan trekken naar mijn TV voor de IPTV decoder. Heeft iemand een goede oplossing om beide streams over dezelfde ethernetkabel te laten lopen? Ik zat te denken aan 2 switches met VLAN tagging maar ik kan hier niet echt een consumenten(betaalbare) oplossing voor vinden.

Wellicht is dit onderwerp al eens aan bod geweest, ik kan echter alleen maar posts vinden voor het kunnen afspelen van XMS TV streams op een HTPC. Dit is niet wat ik wil, ik wil mijn interne netwerk combineren met IPTV over één ethernetkabel zodat ik zowel de IPTV decoder kan gebruiken als mijn Media Player.

Heeft iemand dit zelfde soort probleem al eens bij de hand gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:31

Lightah

Strikes Again

Romulus schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:25:
Ik had hetzelfde probleem. Kon niet direct een oplossing vinden om het te combineren dus had ik de settopbox aangesloten via homeplug kastjes die ik nog had liggen. Heb de UTP kabel ook gesplitst gehad in twee keer 4 aders maar dan had ik geen gbit meer. Later heb ik alsnog een extra kabel getrokken omdat ik toch bezig was voor wat anders.

[ Voor 9% gewijzigd door Lightah op 16-08-2011 08:47 ]

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
trankilo schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 23:23:
Als je de vodafone berichten in de pers leest spreken ze daar al over een IPAD app waarmee men tv kan kijken op het GHM platform. Dat duveltje is dus al uit de doos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:11
Wellicht is dit onderwerp al eens aan bod geweest, ik kan echter alleen maar posts vinden voor het kunnen afspelen van XMS TV streams op een HTPC. Dit is niet wat ik wil, ik wil mijn interne netwerk combineren met IPTV over één ethernetkabel zodat ik zowel de IPTV decoder kan gebruiken als mijn Media Player.
Kan je niet een extra kabel langs die andere optrekken dan?
Overigens was het niet zo dat je Cat5 kon splitten op deze manier: 1234 - 5678, zodat je in feite twee ethernet kabels creëert. De snelheid zal waarschijnlijk wel wat zakken, maar wellicht ook niet. Het fijne weet ik er ook niet van :P Zover ik het had begrepen wordt voor ethernet over cat5 alleen de eerste 2 pairs gebruikt (de eerste 4 kabeltjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
@Lightah en @caelorum bedantk voor de suggestie. Er gaat echter ook al telefoon door deze kabel dus helaas heb ik die optie niet.

Heeft iemand ervaring m.b.t. dit probleem met Vlan tagging 802.1q ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
denan schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:07:
[...]

Als je de vodafone berichten in de pers leest spreken ze daar al over een IPAD app waarmee men tv kan kijken op het GHM platform. Dat duveltje is dus al uit de doos ;)
Cool. Zou voor mij een incentive zijn om dan toch maar een iPad te kopen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:40
Romulus schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:42:
@Lightah en @caelorum bedantk voor de suggestie. Er gaat echter ook al telefoon door deze kabel dus helaas heb ik die optie niet.

en gewoon een Gbit switch op het eind? Of zie ik iets over het hoofd?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
@Hopjesvla79 het probleem is dat de Internet poort (welk via een router aan het interne netwerk wordt gekoppeld) een andere is dan de IPTV poort. Als men de 2 had gecombineerd was er geen probleem geweest.

Waarom men het wil scheiden weet ik ook niet, ik denk dat men bang is dat er problemen gaan onstaan omdati iedereen natuurlijk een andere router gebruikt. Moderne routers hebben een IPTV optie maar niet iedereen gebruikt die dus ik denk dat men het daarom scheidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Romulus schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:42:
Had je dit topic al eens bekeken?
IPTV op je HTPC

Volgens mij staat daar precies beschreven hoe je met vlans kunt werken in combinatie met iptv.

Never mind.. die had je dus al gezien.

[ Voor 6% gewijzigd door Mr. Jinx op 16-08-2011 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:07:
[...]

Men spreekt er wel over maar de app is er nog niet,overigens komt er een zelfde app van Ziggo uit maar dan ook voor android.
De IPAD is totaal ongeschikt voor TV kijken en dat weet ik uit gebruikerservaring.
Het vierkante formaat leent zich simpelweg niet voor 16:9 uitzendingen die er dan ook verschrikkelijk uitzien op een ipad,slechts 2/3 van het scherm wordt benut en dan zo klein om toch het 16:9 formaat te behouden dat je ondertitels met een vergrootglas moet lezen.
De chipset van de IPAD 2 hapert nog wel eens bij tv uitzendingen,de hardware versnelling is nogal gebrekkig. (helaas kraak ik dus een van mijn eigen apparaten hiermee af)
Het is een leuke gadget maar meer ook niet,HD kanalen hoef je zowieso niet te proberen,de bitrate is zo hoog dat de apple er uitklapt.
Vodaphone is zo slim om eerst de prijzen van haar internet te verhogen,en komt dan met een bericht over een app voor iptv,maar dan voor een IPAD :(
Als de android honeycomb sourcecode weer open is,pluk je de apps voor android er zo af,dan kun je beter een galaxy tab kopen, die is qua formaat veel meer geschikt om tv te kijken dan de Ipad (welke ik ook heb), spijt heb ik er niet van maar in de praktijk ligt ie meer in de kast dan dat ik hem gebruik,ik vind mijn android tablets veel lekkerder.
Let er wel op bij aankoop van een android,dat deze minimaal is uitgevoerd met een tegra chipset van nvidia o.i.d, de bart smit modelletjes van 89 euro hebben geen hardware versnelling en zijn alleen geschikt voor een beetje tv als je een uberoid rom oid er op gooit.
Ik zou in elk geval voor deze app geen ipad kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:26:
Bij mij ligt EPG er weer eens uit bij DVB-C...
Gisteren maakte het niet uit of ik een handmatige EPG update uitvoerde, zojuist wel :)
59 zenders gevonden, dus dat zullen ze allemaal zijn. Het werkt dus weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:49:
De IPAD is totaal ongeschikt voor TV kijken en dat weet ik uit gebruikerservaring.
Het vierkante formaat leent zich simpelweg niet voor 16:9 uitzendingen die er dan ook verschrikkelijk uitzien op een ipad,slechts 2/3 van het scherm wordt benut en dan zo klein om toch het 16:9 formaat te behouden dat je ondertitels met een vergrootglas moet lezen.
De chipset van de IPAD 2 hapert nog wel eens bij tv uitzendingen,de hardware versnelling is nogal gebrekkig.
Kwestie van slechte implementatie. Mijn IPAD2 speelt 1080p MKV's zonder problemen af onder XBMC. In de build na 10.0.4 zit hardware decoding erin en ik ben nog niets tegengekomen dat ik niet kon afspelen. Verder is het ook best prettig TV kijken via de IPAD (UZG-feeds). Je zit inderdaad met de aspect ratio maar dat is een offer dat ik graag breng voor de portability van de ipad :)
Het is een leuke gadget maar meer ook niet,HD kanalen hoef je zowieso niet te proberen,de bitrate is zo hoog dat de apple er uitklapt.
Wederom een kwestie van 'goede software'.
Vodaphone is zo slim om eerst de prijzen van haar internet te verhogen,en komt dan met een bericht over een app voor iptv,maar dan voor een IPAD :(
Wat vodafone met haar mobile bv's doet staat los van wat vodafone met glasvezel gaat doen. Het puntje wat echter voor "ons" leuk is is de vermelding van een IPAD app voor tv kijken.. en het feit dat de dienst ingekocht is bij GHM.
Als de android honeycomb sourcecode weer open is,pluk je de apps voor android er zo af,dan kun je beter een galaxy tab kopen, die is qua formaat veel meer geschikt om tv te kijken dan de Ipad (welke ik ook heb), spijt heb ik er niet van maar in de praktijk ligt ie meer in de kast dan dat ik hem gebruik,ik vind mijn android tablets veel lekkerder.
Ipad + jailbreak + cydia/installous -> de volledige vrijheid die android je geeft (en meer) in combinatie met een UI die perfect werkt. Mijn vriendin heeft de ipad tegenwoordig vaker in haar bezit omdat XBMC er zo goed op draait en ze zo toegang heeft tot de complete medialibrary.
Honeycomb is leuk.. maar vergeleken met de IPAD onvolwassen. Ook de apps kunnen nog niet aan de ipad tippen, al zou ik graag nog wel een android tab willen om zelf mee te experimenteren. Jammergenoeg heeft team XBMC nog geen tegra2 port.. al zal de tegra2 chipset best wel eens moeite kunnen hebben met het decoden, wat ik zo in de tests gezien heb ligt die chipset qua prestaties toch wel 30-40% onder het niveau van de a5 in de ipad.
Tijd voor die quadcore tegra's! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartve
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 11:33
Ik heb twee van deze splitters/koppels, waarmee je in feite de ene helft van de UTP kabel gebruikt voor het ene signaal en de andere helft voor de andere, dus twee kabels in een. Qua spec daalt je snelheid van 1 x 1000 mb naar 2 x 100 mb (in theorie). Ik heb de STB (HD) en een audio streamer (veel FLAC vanaf mijn NAS) eraan hangen, en dat werkt zonder problemen. Een switch is in dit geval geen oplossing omdat het twee totaal verschillende domeinen betreft (IPTV en 'gewoon' netwerk/internet). Zie:
http://www.kleinspul.nl/index.php?productID=679&cat=465

Wij krijgen binnenkort glasvezel. Ik heb een alles-in-een pakket bij XMS aangevraagd. Nu zie ik dat internet en IPTV over verschillende ethernetpoorten/kabels gaan. Ik heb een ethernet kabel naar mijn TV liggen waarop een Popcorn media player is aangesloten(intern netwerk). Die gebuik ik om video/foto’s van mijn NAS te streamen. Ik wil eigenlijk niet nog een ethernet kabel gaan trekken naar mijn TV voor de IPTV decoder. Heeft iemand een goede oplossing om beide streams over dezelfde ethernetkabel te laten lopen? Ik zat te denken aan 2 switches met VLAN tagging maar ik kan hier niet echt een consumenten(betaalbare) oplossing voor vinden.

Heeft iemand dit zelfde soort probleem al eens bij de hand gehad?

Panasonic 7kW all-in-one KIT-ADC07L3E5 | Heishamon | Node-Red | Home Assistant | bgg 66 m2 vvw | 1e + 2e verd lt convectoren (Jaga) | pv 10120 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:16:
[...]

Kan je niet een extra kabel langs die andere optrekken dan?
Overigens was het niet zo dat je Cat5 kon splitten op deze manier: 1234 - 5678, zodat je in feite twee ethernet kabels creëert. De snelheid zal waarschijnlijk wel wat zakken, maar wellicht ook niet. Het fijne weet ik er ook niet van :P Zover ik het had begrepen wordt voor ethernet over cat5 alleen de eerste 2 pairs gebruikt (de eerste 4 kabeltjes).
1+2,3+6 zijn de aderparen, dus met 4+5,7+8 kun je een 2de maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:23:
[...]

Als er tegen die tijd nog een tablet op de markt is waar ie in kan... met al die processen die ze nu tegen elkaar aan het aanspannen zijn...
Gelukkig is er een goede android voor windows nu.
(Bluestacks) ben helaas door mijn invitaties heen.. maar goed het gaat off topic.
Ik vind die aspect ratio in elk geval voldoende om mijn ipad niet te gebruiken om te streamen.
De samsung galaxy ga ik zeker proberen aan te schaffen,die software voor honeycomb komt snel genoeg,merendeel van de apps zijn op zijn hoogst voor gingerbread en komen gewoon niet tot hun recht op een honeycomb systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:40
Romulus schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:25:
@Hopjesvla79 het probleem is dat de Internet poort (welk via een router aan het interne netwerk wordt gekoppeld) een andere is dan de IPTV poort. Als men de 2 had gecombineerd was er geen probleem geweest.

Waarom men het wil scheiden weet ik ook niet, ik denk dat men bang is dat er problemen gaan onstaan omdati iedereen natuurlijk een andere router gebruikt. Moderne routers hebben een IPTV optie maar niet iedereen gebruikt die dus ik denk dat men het daarom scheidt.
|:( had het kunnen weten |:(

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03:34
Rekenblok schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:14:
....
Vanaf vandaag zal ik hier geen post meer doen, die inhoudelijk of over XMS gaan.
I.v.m dat er toch nog mensen zijn die denken dat ik webcare van XMS ben en hier ook naar XMS toe bellen met verwijzing naar het XMS topic op Tweakers.net en ook omdat ik hier nu een jaartje wat mensen heb geholpen ga ik dat nu beëindigen.
....
Ik trek me dan ook terug op support vlak en informatieve vlak terug uit dit topic. Ik blijf natuurlijk gewoon actief met posten, echter reageer ik niet meer op problemen en discussies die gepost word die XMS gerealiteerd zijn.
Topic post hou ik natuurlijk nog wel bij.

Groet,
Pieter-bas
Heel erg jammer. In ieder geval nog erg bedankt voor je goede hulp. _/-\o_

Nog even een opmerking over de topic post.
Bij Handleidingen + Zender overzichten staan de handleidingen van de Animo 110, 130m en 532.
Komen daar nog de handleidingen bij van de nieuwe Animo's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
lethargy schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:36:

Bij Handleidingen + Zender overzichten staan de handleidingen van de Animo 110, 130m en 532.
Yup. Ik vermoed toch dat de nieuwe webcare medewerkers dat straks zullen oppakken en een nieuwe startpost + thread zullen starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:50
denan schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:38:
[...]

Yup. Ik vermoed toch dat de nieuwe webcare medewerkers dat straks zullen oppakken en een nieuwe startpost + thread zullen starten.
Ow? ik hou nog wel de start post bij :)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:15

DjVe

Hatsaflats!

Rekenblok schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:44:
[...]

Ow? ik hou nog wel de start post bij :)
het blijft je kindje of niet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Yup. Niemand komt aan maaskantje mijn topic start post!!!! ;)
fixed ;)

[ Voor 62% gewijzigd door White_Collar op 16-08-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03:34
Zo dat is snel! Erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

denan schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:38:
[...]
Hoe en waar gaan die nieuwe webcare gasten straks eigenlijk opereren? Een forum of Q & A rubriek op de XMS website? Hier in dit draadje? Of ook in alle andere computer/internet/tv en telefoon gerelateerde forums en websites en op Facebook, Google Plus, Twitter, etc.

En worden het vrijwilligers of betaalde krachten? Of gewoon helpdesk/support medewerkers met een speciale taak? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:17
Net contact gehad met de telefonische helpdesk over de 130M -> M540 en ik kom in aanmerking :) Ik werd ook binnen een minuut te woord gestaan met duidelijke uitleg van de procedure. Een dikke plus! Net als de meeste ervaringen die ik had met de XMS helpdesk.

[ Voor 13% gewijzigd door Luuk1983 op 16-08-2011 16:09 . Reden: Tiepvoud + korte uitbreiding ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Fiber schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:57:
[...]

Hoe en waar gaan die nieuwe webcare gasten straks eigenlijk opereren? Een forum of Q & A rubriek op de XMS website? Hier in dit draadje? Of ook in alle andere computer/internet/tv en telefoon gerelateerde forums en websites en op Facebook, Google Plus, Twitter, etc.

En worden het vrijwilligers of betaalde krachten? Of gewoon helpdesk/support medewerkers met een speciale taak? O-)
Volgens mij zijn ze dat nu druk aan het inrichten. Het worden "speciale" helpdeskmedewerkers die online kunnen reageren en ook als officiele webcare op tweak zullen opereren. Dus eigenlijk wat rekenblok al deed.. maar dan officieel ipv vrijwillig. het grote voordeel gaat zijn dat er niet meer zoveel buiten de processen om zal gebeuren (waar ik me ook nog wel eens schuldig aan maak btw ;)) en er over de communicatie en inrichting duidelijke afspraken gemaakt worden. Dan zal het dus niet meer voorkomen dat een medewerker hier 'prive' iets roept dat bij een klant in het verkeerde keelgat schiet en die klant vervolgens de helpdesk met die woorden om de oren slaat ;) (been there.. )

Zoals ik een tijd geleden al gepost hebt lijkt zo'n tweak backdoor voor die individuele klant wel handig maar het is veel belangrijker dat problemen via de juiste weg bij de helpdesk terecht komen en daar ook door de juiste personen opgepakt worden. Uiteindelijk zal het allemaal vast een stuk strakker worden maar dat kan alleen maar tot een kwaliteitsverbetering bij de helpdesk leiden.

En ik vermoed dat de 'vrijwilligers' in hun vrije tijd nog wel actief zullen zijn hier.. ik in ieder geval wel.

add: mental note....oO(Webcare instrueren dat Nick, Famous, Fiber en Trankilo op een blacklist moeten komen) ;)

[ Voor 4% gewijzigd door denan op 16-08-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
lethargy schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:36:
[...]

Het is geen antwoord op je vraag, maar alle handleidingen van de STB's (incl. afstandsbedieningen) die nu uit staan kun je hier vinden:
http://glashartmedia.nl/Diensten/Handleidingen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:14:
[...]

add: mental note....oO(Webcare instrueren dat Nick, Famous, Fiber en Trankilo op een blacklist moeten komen) ;)
Ik ben heel goed in dingen onthouden hoor! :9
word vervolgd ;)

@ Reken > Het bakkie thee ben ik nog niet vergeten hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

[...]
Webcare instrueren dat ... Fiber en ... op een blacklist moeten komen...
Huh... Wat heb ik misdaan? :Y)

Ik klaag eigenlijk nooit en probeer altijd opbouwende suggesties aan te dragen.... ;)

Maar gaat dit nou alleen over Tweakers of moeten we het breder zien inclusief andere sites en sociale media?

En ik heb ook niet het idee dat Tweakers op een 'helpdeskachtig' draadje zit te wachten. Het moet wel een discussie forum blijven lijkt mij. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
Fiber schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:30:
[...]

Huh... Wat heb ik misdaan?

Ik klaag eigenlijk nooit en probeer altijd opbouwende suggesties aan te dragen.... ;)

Maar gaat dit nou alleen over Tweakers of moeten we het breder zien inclusief andere sites en sociale media?

En ik heb ook niet het idee dat Tweakers op een 'helpdeskachtig' draadje zit te wachten. Het moet wel een discussie forum blijven lijkt mij. :z
Denk ook niet dat het een helpdeskdraadje zal worden, dat lijkt me eerder op een computeridee forum.

Helaas zitten hier ook mensen die het wel als een helpdesk zien (met het bekende gevolg......) maar ook genoeg mensen die kritisch zijn.
Naast oplossen van problemen zou een webcare ook zeker oog moeten hebben voor de kritische gebruikers, en waar mogelijk hier wat mee doen en/of bij de juiste afdelingen neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ahh gelukkig, ik sta tussen je favorieten :)
Maar ik hoop wel dat het management beseft dat er ook een minpunt aan officiele webcare zit.
Op vrijwillige basis,kun je altijd roepen,het is niet officieel.
Maar op het Ziggo forum lopen de echte webcare mensen op eieren omdat hun beloftes dus wel officieel is en Ziggo zich er aan moet houden.
Bij Rekenblok wist je dat hij het vrijwillig deed,lukte het niet of vergat hij iets,dan nam je dat gewoon.
Komt er een officiele webcare dan konden die het wel eens wat heter onder de voeten worden gemaakt dan iemand die op eigen houtje en op eigen initiatief het deed.
Bij Rekenblok kreeg je een gunst,maar een officiele webcare heeft zich gewoon aan de belofte te houden en die verlenen een dienst.
Dat is een hele andere insteek.

[ Voor 61% gewijzigd door Nick39 op 16-08-2011 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffel63
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06-2020
Is er al bekend of de (bekende) opnameproblemen die 532 heeft bij de 540 verdwenen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:04:
Net contact gehad met de telefonische helpdesk over de 130M -> M540 en ik kom in aanmerking :) Ik werd ook binnen een minuut te woord gestaan met duidelijke uitleg van de procedure. Een dikke plus! Net als de meeste ervaringen die ik had met de XMS helpdesk.
Ik heb net ook maar weer even gebeld. Blijkbaar had men vrijdag al wel geverifieerd, dat ik in aanmerking kom voor het omruilen van mijn 130 voor een 540. Alleen was ik daar nog niet van op de hoogte gesteld. Ik heb net een mail naar het info-adres gestuurd met de gevraagde gegevens.

Volgens de servicedesk zou ik de 540 begin volgende maand moeten ontvangen, waarna ik mijn 130 terug kan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik vraag me af of de actie nog op een 'normale' manier gecommuniceerd gaat worden, of alleen voor de mensen die toevallig goed opletten en op tweakers komen. Want als ik mijn pa niks gezegd had, had hij dan geen gebruik kunnen maken van de actie? Gevalletje 'alleen de mensen die zeuren krijgen d'r één, maar het liefst houden we het verder zo stil mogelijk'?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:16:
Ik vraag me af of de actie nog op een 'normale' manier gecommuniceerd gaat worden, of alleen voor de mensen die toevallig goed opletten en op tweakers komen. Want als ik mijn pa niks gezegd had, had hij dan geen gebruik kunnen maken van de actie? Gevalletje 'alleen de mensen die zeuren krijgen d'r één, maar het liefst houden we het verder zo stil mogelijk'?
Ben ik inderdaad ook benieuwd naar. Zeker aangezien Rekenblok meteen al aangaf, dat het na 1 september niet meer mogelijk is.

Ik kijk regelmatig op de website (gebruik mijn XMS-mail alleen via webmail) en daar is nog niets aangekondigd. Misschien komt er een dezer dagen nog een nieuwsbrief, waar het in staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk ook idd dat er een nieuwsbrief aan zit te komen.
Dan zal deze wel op moeten schieten :9
Daarin zal ook staan dat men via "mijn XMS" Mcafee internet beveiliging kan inschakelen/aanschaffen.
(overigens is dit nu al inschakelbaar via "mijn XMS").
Let op! Hieraan zijn wel kosten verbonden vanaf de 3e mnd.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:49:
Daarin zal ook staan dat men via "mijn XMS" Mcafee internet beveiliging kan inschakelen/aanschaffen.
Als ik extra goede AV wil, dan internet ik wel over een VPN via de proxy van de zaak. Afgezien van de virusscanner op de PC's, gaat het internetverkeer dan door 2 scan-engines heen (lang leve multi-vendor strategy). En als ik eerlijk moet zijn, zit McAffee daar niet bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Laatst online: 01-09 23:38
stoffel63 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:30:
Is er al bekend of de (bekende) opnameproblemen die 532 heeft bij de 540 verdwenen zijn?
Volgens het storingsoverzicht gaat het om "de PVR":

U kunt problemen ondervinden met het kijken van opnames die met de PVR zijn gemaakt. Het probleem is inmiddels in onderzoek en hopen we zo spoedig mogelijk met een oplossing te komen.

Blijkbaar hebben beide modellen er last van. We hopen (al een paar weken) met XMS mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Luuk1983 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:16:
Ik heb de 15e een 'zeur'mailtje naar de orderdesk gestuurd en Xms antwoordt simpelweg niet.
Dan nog maar eens met m'n Xms mail doen ipv Gmail, misschien wordt er dan wel iemand wakker?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffel63
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06-2020
ArjenB64 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:06:
[...]

Volgens het storingsoverzicht gaat het om "de PVR":

U kunt problemen ondervinden met het kijken van opnames die met de PVR zijn gemaakt. Het probleem is inmiddels in onderzoek en hopen we zo spoedig mogelijk met een oplossing te komen.

Blijkbaar hebben beide modellen er last van. We hopen (al een paar weken) met XMS mee ;)
Er staat inderdaad dat het om "de PVR" gaat. Dat staat er volgens mij al een tijdje. Al voor de komst van de 540.
Ik heb horen zeggen (of wellicht horen hopen) dat het probleem met de komst van de 540 (wellicht/hopelijk/mogelijk/etc) opgelost zou moeten/kunnen zijn.
Vandaar mijn vraag :9

Ik wacht al sinds eind januari op een goed werkende pvr dus we wachten nog maar even af :-(
Heb gelukkig wel inmiddels een tijdelijke oplossing gekregen in de vorm van een 130 in bruikleen, waardoor ik in elk geval IPTV kan kijken via de 130 en tegelijk vanaf de scart van mijn 532 op mijn eigen harddiskrecorder kan opnemen. Koste wel 3 brieven en tig telefoontjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:49:
Het zal weer eens geen geld kosten.. bij xs4all is het gewoon gratis...
@Denan, jij bedoelde dit dus: http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=6039
Vodafone gaat via xms telefonie,televisie en internet aanbieden..
Ze worden wel steeds ondoorzichtiger, Hollands Nieuwe is ook al Vodafone.
Eens rekenen.. 100 mbits 74,95
Ik heb nu alleen internet voor en telefonie voor 40 euro, wil ik naar 100 mbits dan komt er 30 bij, zit ik op 70 euro, krijg ik analoog en digitaal erbij voor 4 euro meer...
Het zal wel druk worden bij XMS zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Nick39 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:06:
[...]

Gratis bestaat helaas niet!!
Allen de regen is gratis en als je geluk hebt de zon ook :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
stoffel63 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:24:
[...]

Er staat inderdaad dat het om "de PVR" gaat. Dat staat er volgens mij al een tijdje. Al voor de komst van de 540.
Ik heb horen zeggen (of wellicht horen hopen) dat het probleem met de komst van de 540 (wellicht/hopelijk/mogelijk/etc) opgelost zou moeten/kunnen zijn.
Vandaar mijn vraag :9

Ik wacht al sinds eind januari op een goed werkende pvr dus we wachten nog maar even af :-(
Heb gelukkig wel inmiddels een tijdelijke oplossing gekregen in de vorm van een 130 in bruikleen, waardoor ik in elk geval IPTV kan kijken via de 130 en tegelijk vanaf de scart van mijn 532 op mijn eigen harddiskrecorder kan opnemen. Koste wel 3 brieven en tig telefoontjes...
Het zal wel een software issue zijn en het zou met niets verbazen als de 532 en 540 dezelfde firmware hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:57

GerkeP

Vragen mag altijd........

denan schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:23:

Ipad + jailbreak + cydia/installous -> de volledige vrijheid die android je geeft (en meer) in combinatie met een UI die perfect werkt. Mijn vriendin heeft de ipad tegenwoordig vaker in haar bezit omdat XBMC er zo goed op draait en ze zo toegang heeft tot de complete medialibrary.
Honeycomb is leuk.. maar vergeleken met de IPAD onvolwassen. Ook de apps kunnen nog niet aan de ipad tippen, al zou ik graag nog wel een android tab willen om zelf mee te experimenteren. Jammergenoeg heeft team XBMC nog geen tegra2 port.. al zal de tegra2 chipset best wel eens moeite kunnen hebben met het decoden, wat ik zo in de tests gezien heb ligt die chipset qua prestaties toch wel 30-40% onder het niveau van de a5 in de ipad.
Dan zou ik maar snel zo'n HoneyComb tablet gaan aanschaffen ;)
Mijn tablet draait vele malen beter dan een iPad2, scherm is scherper, helderder en heeft een betere kijkhoek :D

Er zijn hier al meerdere collega's die zijn overgestapt van de iPad en iPad 2 naar een HC tablet.
Veel meer vrijheid, betere toepassingen en voor beheerstoepassingen zoveel beter dan de door SJ gecontroleerde apps ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:06:
[...]

@Denan, jij bedoelde dit dus: http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=6039
Vodafone gaat via xms telefonie,televisie en internet aanbieden..
McAffee is gewoon het antivirus/firewall/antispam product met een licentie voor 3 (?) computers.

Vodafone loopt btw niet via XMS maar via Reggefiber.

@love:
En draait jouw pad ook xbmc? ;)

Met de jailbreak erop kan ik met de ipad doen wat ik wil (linux shell). Out of the box zou ik liever een droid tab hebben.. maar met de jailbreak vind ik de ipad toch 'completer' dan de google varianten.

[ Voor 20% gewijzigd door denan op 17-08-2011 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:24:
[...]

@love:

Met de jailbreak erop kan ik met de ipad doen wat ik wil (linux shell). Out of the box zou ik liever een droid tab hebben.. maar met de jailbreak vind ik de ipad toch 'completer' dan de google varianten.
Nog niet (nieuws: XBMC krijgt ook port naar Android), maar wel de XBMC remote

In die Linux shell heb je niet alle linux commando's tot je beschikking ;)

Ik kon met mijn iPad gewoon niet alle beheertaken uitvoeren die ik moest doen, met mijn HC tablet kan dat dus wel.

Misschien maar eens wat afspreken en onder het genot van wat drinken eens iRL ervaringen uitwisselen en laten zien :D

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-12-2023
Kan het zijn dat de mailserver pop.xmsnet.nl last heeft van obstipatie? Andere mensen hier last van?
Momenteel gaat het ophalen van mail met bitsnelheid en het lukt dus niet om mijn mail op te halen :?

If it's stupid and works, then it ain't stupid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:24:
[...]

McAffee is gewoon het antivirus/firewall/antispam product met een licentie voor 3 (?) computers.

Vodafone loopt btw niet via XMS maar via Reggefiber.

@love:

Al mijn droid tabs zijn geroot=jailbreak ( telefoons ook) dus ik kan gewoon met een terminal en busybox linux in om daar het een en ander te veranderen waarvan google denk ik niet wil dat ik ze verander of installeer.
De android en ipad app voor Ziggo draaien al en je kan zelfs vod er mee kijken.
Video on demand en iptv op je CI+ tv kan ook al.
http://www.neotion.com/media/images/neotion_ip_solutions.pdf
Afbeeldingslocatie: http://www.neotion.com/products/images/cam_ip.png
De retouropdrachten lopen via de cam waar een ethernetplug op zit.
Blijkbaar kan er via die oude coax veel meer dan dat men dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Nick39 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:36:
[...]

Al mijn droid tabs zijn geroot=jailbreak ( telefoons ook) dus ik kan gewoon met een terminal en busybox linux in om daar het een en ander te veranderen waarvan google denk ik niet wil dat ik ze verander of installeer.
De android en ipad app voor Ziggo draaien al en je kan zelfs vod er mee kijken.
Video on demand en iptv op je CI+ tv kan ook al.
http://www.neotion.com/media/images/neotion_ip_solutions.pdf
[afbeelding]
De retouropdrachten lopen via de cam waar een ethernetplug op zit.
Blijkbaar kan er via die oude coax veel meer dan dat men dacht.
Dit heeft niet zo zeer met de drager (HFC, Fiber PSTN, UMTS enz enz) te maken vind ik. Zolang je maar een IP verbinding hebt, hoe die er is, is vers twee. Namelijk, op een HFC netwerk, of coax zoals jij dat noemt, heb je wel de beperking dat je met de hele wijk op één glasvezel zit. En dan heb je te maken met de zwakste schakel in de keten (de coaxiale kabel).
  • Van 30 tot ongeveer 60Mhz is voor het retour signaal (met huidige techniek max 110Mb voor de hele wijk!)
  • Tussen 80 & 108 Mhz heb je de analoge radiozenders in FM.
  • Tussen ongeveer 150Mhz en 860Mhz heb je een zg. raster. waar de analoge, digitale TV en IP diensten in zitten.
Dat raster is opgedeeld in blokjes van 55Mb. Iedere analoge TV zender heeft zo'n blokje nodig. Hoewel je in dat blokje van 55Mb dus veel meer digitale TV en radiozenders kwijt kan. Een SD TV zender is in digitaal maar 8Mb/s en HD maar ongev 15Mb. Vandaar dat men van de analoge zenders af wil.
Ook voor de IP verbinding heb je van die blokjes nodig. Met de allernieuwst techniek is het mogelijk om 2 blokjes voor de upload te bundelen (2x55=110Mb). En voor de download is het mogelijk tot 8 blokjes te bundelen (8x55=440Mb). Dit zijn de maximale snelheden voor de hele wijk. Dus als een klant van Ziggo / UPC een wide open verbinding zou hebben, en een dowload van 440Mb/s start, ligt de wijk op z'n gat :? .

Het is mogelijk (zeer kostbaar) om in één wijk dit trucje twee keer toe te passen. Maar het modem van de eindgebruiker zal nooit boven die maximale waarden uit kunnen komen.

Het is een beetje een rekenkundig verhaal geworden maar je zal snel inzien dat de HFC netwerken prop en prop vol zitten.
Toen ik enige tijd terug aan een oud collega (die bij UPC werkt) vroeg of UPC ook 40 buitenlandse zenders gingen toevoegen, brak zijn klop terwijl zijn broek afzakte en hij met een bek vol tanden stond :P
Ik bedoel maar O-)

Waar de komende jaren echt de nadruk op zal liggen zijn de zg. "over de top diensten" (OTT). Dat zijn diensten die via het internet worden aangeboden, ondermeer via een producten als die CI+ IP module. Je kan nu al op je Samsug TV een filmpje bestellen als je dat ding op je router aansluit. Philips heeft NetTV en Sony weer iets met BraviaTV enz enz... En het inmiddels beruchte GoogleTV zit er aan te komen. Net als de HorizonBox van UPC wat digitaal TV kijken en Video on Demand over iedere (fatsoenlijke) internetverbinding mogelijk maakt. Apple is met haar 3e generatie AppleTV box bezig, en ga zo maar door.
Deze OTT diensten kan een consument overal en bij iedereen afnemen, ook in het buitenland. En zal de huidige heilige huisje in TV land vermoedelijk snel omver helpen.

Tot zo ver mijn bijdrage van vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
trankilo schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 17:28:
[...]

Dit heeft niet zo zeer met de drager (HFC, Fiber PSTN, UMTS enz enz) te maken vind ik. Zolang je maar een IP verbinding hebt, hoe die er is, is vers twee. Namelijk, op een HFC netwerk, of coax zoals jij dat noemt, heb je wel de beperking dat je met de hele wijk op één glasvezel zit. En dan heb je te maken met de zwakste schakel in de keten (de coaxiale kabel).
  • Van 30 tot ongeveer 60Mhz is voor het retour signaal (met huidige techniek max 110Mb voor de hele wijk!)
  • Tussen 80 & 108 Mhz heb je de analoge radiozenders in FM.
  • Tussen ongeveer 150Mhz en 860Mhz heb je een zg. raster. waar de analoge, digitale TV en IP diensten in zitten.
Upstream kan wel meer dan 110Mbit zijn, maar dat is afhankelijk van de gebruikte modulatie en channel bonding.
Downstream is tegenwoordig tot 800Mhz. De hoogste UHF banden worden uitgefaseerd omdat de 800Mhz band in te toekomst gebruikt gaat worden voor telefonie (2013). Met het oog daarop zullen kabelaars de >800Mhz frequenties niet verder gaan inzetten.
Dat raster is opgedeeld in blokjes van 55Mb. Iedere analoge TV zender heeft zo'n blokje nodig. Hoewel je in dat blokje van 55Mb dus veel meer digitale TV en radiozenders kwijt kan. Een SD TV zender is in digitaal maar 8Mb/s en HD maar ongev 15Mb. Vandaar dat men van de analoge zenders af wil.
Ook voor de IP verbinding heb je van die blokjes nodig. Met de allernieuwst techniek is het mogelijk om 2 blokjes voor de upload te bundelen (2x55=110Mb). En voor de download is het mogelijk tot 8 blokjes te bundelen (8x55=440Mb). Dit zijn de maximale snelheden voor de hele wijk. Dus als een klant van Ziggo / UPC een wide open verbinding zou hebben, en een dowload van 440Mb/s start, ligt de wijk op z'n gat :? .
Er zijn inmiddels ook 8x4 modems (dus 4 upstreamkanalen) De 440Mbit haal je in de praktijk echter niet, ik heb (in praktijksituaties) nog geen resultaten gezien boven de 400. (380 ofzo, en dat was bijna direct op de cmts getest...)
Het is mogelijk (zeer kostbaar) om in één wijk dit trucje twee keer toe te passen. Maar het modem van de eindgebruiker zal nooit boven die maximale waarden uit kunnen komen.

Het is een beetje een rekenkundig verhaal geworden maar je zal snel inzien dat de HFC netwerken prop en prop vol zitten.
Toen ik enige tijd terug aan een oud collega (die bij UPC werkt) vroeg of UPC ook 40 buitenlandse zenders gingen toevoegen, brak zijn klop terwijl zijn broek afzakte en hij met een bek vol tanden stond :P
Ik bedoel maar O-)

Waar de komende jaren echt de nadruk op zal liggen zijn de zg. "over de top diensten" (OTT). Dat zijn diensten die via het internet worden aangeboden, ondermeer via een producten als die CI+ IP module. Je kan nu al op je Samsug TV een filmpje bestellen als je dat ding op je router aansluit. Philips heeft NetTV en Sony weer iets met BraviaTV enz enz... En het inmiddels beruchte GoogleTV zit er aan te komen. Net als de HorizonBox van UPC wat digitaal TV kijken en Video on Demand over iedere (fatsoenlijke) internetverbinding mogelijk maakt. Apple is met haar 3e generatie AppleTV box bezig, en ga zo maar door.
Deze OTT diensten kan een consument overal en bij iedereen afnemen, ook in het buitenland. En zal de huidige heilige huisje in TV land vermoedelijk snel omver helpen.

Tot zo ver mijn bijdrage van vandaag :)
Agree. Hoe je het ook brengt: de capaciteit van de kabel is beperkt, itt glas. Maar het is wel aan de providers (/contentleveranciers als GHM) hoe de gemiddelde consument dit ervaart.. Een kabelnetwerk wat een beperkte capaciteit heeft met een goed werkend vod, opname en weetikveel wat tegen toekomst-gericht glas met allemaal mogelijkheden die nog niet helemaal stabiel zijn........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

De Rtl hd zenders klappen er hier net uit. Op dvb-c en analoog doen ze het nog wel :(

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:48
Loveparade schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:39:
De Rtl hd zenders klappen er hier net uit. Op dvb-c en analoog doen ze het nog wel :(
En op niet-HD zetten werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
...en we zijn weer terug bij af. De performance is weer naar 0. Ik wordt er wat moedeloos van. Het heeft ongeveer een maand gewerkt.

[ Voor 16% gewijzigd door ijdod op 17-08-2011 18:48 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 14:35
RetroTycoon schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:46:
[...]

Wellicht domme vrasg masr hoe doe je dat masterchef begint zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
ik222 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:45:
[...]

Denk dat ze het standaard naar SD gezet hebben omdat er wat problemen waren met de HD varianten. Maar je kunt nog steeds gewoon de HD variant erop krijgen door met de blauwe knop het kanaal weer op HD te zetten. Moet je wel eerst even het "kiezen van geluid en ondertitels in de mini gids" aanzetten bij instellingen --> algemeen

Als je het aangepast hebt blijft het ook gewoon onthouden per STB dus je hoeft dat niet telkens te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
Thanks maar op mijn a130 krijg ik dit nietvoor elkaar bluaw is bij mij info heb via moziak geprobeerd daar staat hij nu in favorieten maar dan in klein vierkantje. Heb geluid+ondertiteling aan staan in algemeen. Zie geen optie om tussen hd /sd te schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brous
  • Laatst online: 09-09 11:56

brous

No Soap for you!!

RetroTycoon schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:46:
[...]

Hier (Hilversum) werken de RTL HD zenders ook niet. Hoe moet je ze op SD zetten? Heb een amino 130.

edit:moet toch iets sneller zijn :) Heb de instellingen nagelopen wat t.coenraad verteld en getest maar lukt niet.

[ Voor 18% gewijzigd door brous op 17-08-2011 19:10 ]

Good morning! And in case I don't see you: good afternoon, good evening and good night!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Vreemd, werkt bij mij wel. Ik zie als ik de info-toets (nadat ik de minigids heb opgeroepen met de ok-toets) indruk onderin het beeld een toggle voor HD/standaard-kwaliteit.

Edit: nadat ik die instelling over audio in minigids had aangepast.

[ Voor 36% gewijzigd door RetroTycoon op 17-08-2011 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brous

brous

No Soap for you!!

RetroTycoon schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:10:
Vreemd, werkt bij mij wel. Ik zie als ik de info-toets indruk onderin het beeld een toggle voor HD/standaard-kwaliteit.
Bij mij staat er info. Als ik kijk bij algemeen -> audio /ondertitel staat er uit in minigids en kan niets selecteren.

Good morning! And in case I don't see you: good afternoon, good evening and good night!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Dat zou je moeten kunnen omschakelen. Upgrade je box anders eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
RetroTycoon schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:13:
Dat zou je moeten kunnen omschakelen. Upgrade je box anders eens.
Nogmaals geprobeerd maar er staat echt info onder blauw en als ik dit kies komt er wel vido: HD te staan maar een schakeloptie ben nu de 130 aan het flashen mocht dit ook niet helpen dan zal ik onder algemeen hem omschakelen om te kijken of hij dan wel oppakt want hij staat nu al op zoals in je post zegt

Edit: software update gedaan nu doet hd weer maar blauw knop is nog steeds info in minigids
Edit2: chips 3 sec en dan beeld freeze weer terug naar analoog

[ Voor 13% gewijzigd door Wingie op 17-08-2011 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brous

brous

No Soap for you!!

Heb net ook een upgrade gedaan. Mijn blauwe knop is nog steeds hetzelfde (info) maar RTL doet het bij mij wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brous schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:12:
[...]

Bij mij staat er info. Als ik kijk bij algemeen -> audio /ondertitel staat er uit in minigids en kan niets selecteren.
Die moet je met pijltje naar links op "aan" zetten. Daarna op de groene knop om weer terug te gaan naar het instellingen-menu.

Maar de storing lijkt alweer voorbij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Laatst online: 01-09 23:38
Wingie schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:06:
[...]

Thanks maar op mijn a130 krijg ik dit nietvoor elkaar bluaw is bij mij info heb via moziak geprobeerd daar staat hij nu in favorieten maar dan in klein vierkantje. Heb geluid+ondertiteling aan staan in algemeen. Zie geen optie om tussen hd /sd te schakelen
Je moet eerst in de instellingen van de box ergens iets aanzetten, zodat je via "blauw" kan kiezen voor HD of SD beeld. Ik kan zo niet meer vinden welke instelling het is, de helpdesk hoeft mij hier eerder doorheen geloodst. Als je ze belt, is het vast zo voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geachte klant,
Amsterdam - 009785.
ING Bank is niet in staat om uw account te verifieren.
Uw account vervallen in 48 uur, als je niet hieronder te controleren:
Om verifieren uw ING-rekening, klik op de link hieronder en vul uw gegevens:

(link verwijderd)

Uw account loopt in 48 uur, klik op de link en vul uw gegevens.
Soort van Lourdes... nog 48 uur,dan kan mijn account lopen !!!! YES !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag: Wanneer?

>>> Film1/Sport1 op de "ooohh zoooooo moderne nieuwe technologie" glasvezel via de providers zoals
XMSNET?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:27:

>>> Film1/Sport1 op de "ooohh zoooooo moderne nieuwe technologie" glasvezel via de providers zoals
XMSNET?
Zoek eens in dit topic zou ik zeggen... Want over dat onderwerp is al heeeeeeeeel veel geschreven ;)

* White_Collar vind het wel cool dat je hebt geregistreerd voor deze vraag terwijl dit al een paar keer beantwoord is :P

[ Voor 25% gewijzigd door White_Collar op 17-08-2011 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Ik kwam net deze link tegen http://webwereld.nl/tips-...e-internetverbinding.html

Misschien is het voor iemand die last heeft van een slechte verbinding om het te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er schijnt een probleem te zijn met de aanvoer van RTL4 HD bij het NOB, dus als hier toevallig ook uitval is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo

XMSNET?
De genoemde zenders zijn in handen van de kabel (coax) bedrijven. Het antwoord is dus zo lang mogelijk als hun het kunnen rekken, niet....

En dat is de truc, genereer content en hou het exclusief om je klanten te binden. Eerlijk is eerlijk. Dat hebben hun dus succesvol gedaan.

Maar er is hoop na de overname van Premiere voor de film kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan

XMSNET?
Ruikt lichtelijk naar upc marketing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley

XMSNET?
Van mij hoeft Film1 oid niet (Alleen sport1 kan interessant zijn ivm live wedstrijden voor de liefhebbers)

Ik zie liever (en dat is imho ook de toekomst) een uitbreiding van video on demand.

ABC/CBS/HBO/BBC uitzending-gemist tegen een kleine vergoeding... dat zou monster zijn. Nu moet je daarvoor creatief doen met itunes en ebay-us-giftcards enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
DJSmiley schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:47:
[...]

Van mij hoeft Film1 oid niet (Alleen sport1 kan interessant zijn ivm live wedstrijden voor de liefhebbers)

Ik zie liever (en dat is imho ook de toekomst) een uitbreiding van video on demand.

ABC/CBS/HBO/BBC uitzending-gemist tegen een kleine vergoeding... dat zou monster zijn. Nu moet je daarvoor creatief doen met itunes en ebay-us-giftcards enz
Sport 1,2,3, enz enz kan je echt vergeten.
Is 100% coax!

Dan moet GHM zelf wat gaan opzetten (goed ID weer vanmijzelf B-) 'k zal eens een 'balletje' opgooien binnenkort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
trankilo schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:51:
[...]

Sport 1,2,3, enz enz kan je echt vergeten.
Is 100% coax!
Dit klopt niet helemaal:

Interactieve Digitale Televisie van KPN

Bij Glasvezel Alles-in-1 Groen geniet u van alle voordelen van Interactieve Digitale Televisie van KPN. We zetten de voordelen voor u op een rij:

Standaard digitale interactieve televisie
Haarscherp digitaal beeld.
Standaard ruim 50 zenders, de tien Nederlandse zenders in HD.
HD pakket (7 zenders), meer zenders pakket, Sport1 en Eredivie Live optioneel.
Uitzending gemist en digitale videotheek.
Regionale, nationale en internationale zenders.
Gratis HD Set-top box.
Bron: http://www.tweak.nl/consument/fiber.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
wiebo66 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:25:
[...]

Dit klopt niet helemaal:

Interactieve Digitale Televisie van KPN

Bij Glasvezel Alles-in-1 Groen geniet u van alle voordelen van Interactieve Digitale Televisie van KPN. We zetten de voordelen voor u op een rij:

Standaard digitale interactieve televisie
Haarscherp digitaal beeld.
Standaard ruim 50 zenders, de tien Nederlandse zenders in HD.
HD pakket (7 zenders), meer zenders pakket, Sport1 en Eredivie Live optioneel.
Uitzending gemist en digitale videotheek.
Regionale, nationale en internationale zenders.
Gratis HD Set-top box.
Bron: http://www.tweak.nl/consument/fiber.html
KPN heeft een reden dat hun wat van de coax klanten wat speelruimte hebben gekregen, maar ga ik hier niet verder op in. Hier ging het om in relatie met GHM.

• wiebo66
trankilo schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:34:
[...]

KPN heeft een reden dat hun wat van de coax klanten wat speelruimte hebben gekregen, maar ga ik hier niet verder op in. Hier ging het om in relatie met GHM.
Misschien dat er voor andere partijen ook speelruimte is/komt.

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 07:09
mooi, ook ik kom in aanmerking voor de omruil actie met de M540. Volgens de helpdesk medewerker kan ik de M540 in september verwachten.

:)

• Luuk1983
MrPompidom schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 08:36:
mooi, ook ik kom in aanmerking voor de omruil actie met de M540. Volgens de helpdesk medewerker kan ik de M540 in september verwachten.

:)
Toen ik de tweede keer belde voor mijn pa, toen zei die medewerker dat volgens het protocol het mailtje gestuurd moet worden via je xmsnet mailadres. Dat heeft de medewerker toen ik voor mezelf belde niet gezegd. Ik heb m'n mailtje via mijn GMail-adres verstuurd. Ik ben nu in dubio of ik er nog even een mailtje achteraan moet sturen of niet. Maar ja, daar kan je potentieel behoorlijke verwarring mee krijgen. Ik heb in ieder geval nog geen bevestiging gehad op mijn mail naar xms.

Oh ja en de reden waarom ik voor me pa belde, was dat hij zelf eerste gebeld had en de medewerker helemaal niks afwist van de actie. Lekker handig dan. Gelukkig heb ik alle keren dat ik gebeld heb een medewerker gesproken die wel gewoon van de actie wist en wat de voorwaarden zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Luuk1983 op 18-08-2011 08:43 ]

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
Is het eigenlijk nodig om te bellen? Of zou je gewoon gelijk het mailtje kunnen sturen??
Ik zit nog een beetje in dubio of ik het ga doen of niet... Kan nu ook al via mijn mediacenter opnemen, dus het zou vooral zijn om helemaal up to date te zijn, of zodat ik hem eventueel makkelijker boven kan plaatsen op mijn oude tv die alleen scart heeft..

• Luuk1983
L201 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 08:46:
Is het eigenlijk nodig om te bellen? Of zou je gewoon gelijk het mailtje kunnen sturen??
Ik zit nog een beetje in dubio of ik het ga doen of niet... Kan nu ook al via mijn mediacenter opnemen, dus het zou vooral zijn om helemaal up to date te zijn, of zodat ik hem eventueel makkelijker boven kan plaatsen op mijn oude tv die alleen scart heeft..
Nou ja, ze kunnen meteen zien of je in aanmerking komt (ik weet niet precies wat de voorwaarden zijn hiervoor) voor de actie. En dan leggen ze nog even uit wat je precies waarheen moet sturen.

Edit: tot nu toe heb ik altijd succes gehad met de volgende menu's:
(1): diensten die je afneemt
(4): vragen over tv

[ Voor 8% gewijzigd door Luuk1983 op 18-08-2011 08:48 ]

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
Luuk1983 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 08:48:
[...]

Nou ja, ze kunnen meteen zien of je in aanmerking komt (ik weet niet precies wat de voorwaarden zijn hiervoor) voor de actie. En dan leggen ze nog even uit wat je precies waarheen moet sturen.

Edit: tot nu toe heb ik altijd succes gehad met de volgende menu's:
(1): diensten die je afneemt
(4): vragen over tv
En refereer je dan naar Tweakers als je zegt dat je om wilt ruilen?? In mijn achterhoofd spookt het verhaal van Rekenblok Of zeg je gewoon dat je gehoord hebt dat de 130 weer om te ruilen is voor een 540?

• Luuk1983
L201 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:10:
[...]

En refereer je dan naar Tweakers als je zegt dat je om wilt ruilen?? In mijn achterhoofd spookt het verhaal van Rekenblok Of zeg je gewoon dat je gehoord hebt dat de 130 weer om te ruilen is voor een 540?
Het woord 'Tweakers' is niet over mijn lippen gekomen ;) Als ik een medewerker aan de lijn gehad had die van niks wist, dan had ik 'm uitgelegd dat ik sowieso al een aantal mensen gehoord heb dat die meedoen aan de actie, maar ik zal tweakers als het even kan niet vermelden. Dat kan altijd nog als het nodig is.

Eigenlijk een beetje om dezelfde reden als jij aangeeft ;)

• GerkeP

GerkeP

Ik heb gisteren een mail naar info gestuurd met de vraag, nog geen reaktie gehad, ik wacht wel af

GerkeP

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Luuk1983 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 08:41:
[...]

Toen ik de tweede keer belde voor mijn pa, toen zei die medewerker dat volgens het protocol het mailtje gestuurd moet worden via je xmsnet mailadres. Dat heeft de medewerker toen ik voor mezelf belde niet gezegd. Ik heb m'n mailtje via mijn GMail-adres verstuurd.
Welk protocol :?
Er is behalve die ene nieuwsbrief geen enkele communicatie geweest en zonder Rekenblok had niemand waarschijnlijk geweten dat de M540 inmiddels beschikbaar is gekomen.
Ik heb eerst met Gmail een aanvraag gedaan en na enkele dagen geen antwoord ook met m'n Xms mail.
Je zou bijna gaan denken dat orderdesk mailtjes 1x per maand gelezen/beantwoord worden 8)7
Gelukkig weet ik van Rekenblok tot wanneer de deadline is, ik ga er achteraan bellen als ik eind van de maand nog geen bevestiging heb.
Communiceren zal Xms echt eens moeten gaan leren, dit werkt toch niet ...

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• Luuk1983
Bij de webdesk hebben ze (blijkbaar?) een protocol met betrekking tot het omruilen van de Amino's
Speedy-Andre schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:28:
Er is behalve die ene nieuwsbrief geen enkele communicatie geweest en zonder Rekenblok had niemand waarschijnlijk geweten dat de M540 inmiddels beschikbaar is gekomen.
Als je echt goed gaat lezen is er nooit officieel gezegd dat er gegarandeerd een nieuwe actie ging komen met betrekking tot het omruilen van de 130M naar de M540. Die suggestie is wel gewekt. En ik heb het vermoedde dat ze dus niet moeilijk doen als je aan komt kloppen voor het omruilen, maar dat ze er niet mee te koop gaan lopen en er reclame voor gaan maken.

Maar ik ben het zeker met je een dat het raar is dat het nergens gecommuniceerd wordt. Mijn pa had het nooit geweten als ik hier niet op tweakers mee las met iedereen.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is inmiddels al een aantal keren voorgekomen, maar: verdere flamewars worden niet getolereerd. Hou het ontopic, zo niet, dan kun je (ongeacht wie er begon) een OW verwachten.