XMS Glasvezel ervaring - XIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 69.732 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Speedy-Andre schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:30:
Ik zoek aan afbeelding van de achterkant van de M540 pvr, heeft ie dezelfde aansluitingen als de 130M?
Afbeeldingslocatie: http://pi4amf.nl/media/Amino-arsorti.PNG

Afbeeldingslocatie: http://pi4amf.nl/media/Amino-RCs.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Nu (15min) ook aan de telefoon met servicedesk (Roel)... Inderdaad nog weinig bekend over omruilactie van m540... Word uitgezocht... Lijkt nu toch wat gevonden te hebben dat het mag... Maar ik heb geen 130M maar die gewone van de pilot... en hij vraagt nu na.... (dit was mij al eerder toegezegt dat het geen probleem moest zijn...)

Hij zegt over die 1 september deadline:
alle bestellingen van m532 NA 1 augustus mogen omgeruild worden na een m540 tot 1 september

Maar goed kan ook voor deze omruilactie gelden natuurlijk

EDIT:

Zo 32 min verder....
Er zijn wat randvoorwaarden over hoe lang je de 130 in bezit hebt etc..
Maar je verzoek en akkoord verklaring voor deze omruiling moet ik mailen naar: orderdesk@xmsnet.nl
En dan moet het goed komen.

Misschien kan Rekenblok dit nog bevestigen? Of toevoegen in zijn bericht of de startpost...

[ Voor 60% gewijzigd door Mau_Maus op 12-08-2011 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:11

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dank u, welke remote hoort standaard bij de 540?
Mijn 130M heeft 2 rf aansluitingen een din en geen stereo tulp, dus nog weer een andere ;)
Hij lijkt nog het meest op de 140.

[ Voor 19% gewijzigd door Speedy-Andre op 12-08-2011 18:00 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Speedy-Andre schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:54:
[...]

Dank u, welke remote hoort standaard bij de 540?
De linker word uitsluitend met de A110 geleverd

De middelste AB zit bij de A130 /140 & M532

De rechter AB word nu met de M540's meegeleverd (en zal tzt ook bij de rest van het assortiment zitten).
De bediening en 'hand-ligging' is in vergelijking van de andere AB's gewoon weg perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:23

Fiber

Beaches are for storming.

Daar lijken wel de dedicated 'page up, down, etc.' knoppen voor de Gemist menu's te ontbreken. Hoe is dat dan opgelost.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Mau_Maus schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:42:

Dat mag wel wat duidelijker, ik heb hem 13 maanden.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Fiber schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:15:
Daar lijken wel de dedicated 'page up, down, etc.' knoppen voor de Gemist menu's te ontbreken. Hoe is dat dan opgelost.
Geen ID, ik wist niet eens dat het kon. Zal er zo eens naar kijken.
De handleiding staat iig hierrr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Speedy-Andre schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:18:
[...]

Dat mag wel wat duidelijker, ik heb hem 13 maanden.
Ja hij noemde wat data, ik ben zelf geen medewerker ofzo. Ik denk dat dat samenhing met de actie van een jaar geleden... Dus met 13 maanden zit je goed denk ik. Dat je niet daarna een 130 hebt bemachtigd om daarmee met inruilactie mee te doen. Ik zou zeggen mail het... Als er een bezwaar is zullen ze dat wel opmerken. Of bel even met de servicedesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:34:
[...]

Ja hij noemde wat data, ik ben zelf geen medewerker ofzo. Ik denk dat dat samenhing met de actie van een jaar geleden... Dus met 13 maanden zit je goed denk ik. Dat je niet daarna een 130 hebt bemachtigd om daarmee met inruilactie mee te doen. Ik zou zeggen mail het... Als er een bezwaar is zullen ze dat wel opmerken. Of bel even met de servicedesk
Ik heb 'm vanaf half/eind augustus vorig jaar, net geen jaar dus. De eerste aankondiging van de PVR's was in de nieuwsbrief van oktober. Lijkt mij voldoende, als je op dat moment al klant was en al een 130(m) had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:50
Nu (15min) ook aan de telefoon met servicedesk (Roel)... Inderdaad nog weinig bekend over omruilactie van m540... Word uitgezocht... Lijkt nu toch wat gevonden te hebben dat het mag... Maar ik heb geen 130M maar die gewone van de pilot... en hij vraagt nu na.... (dit was mij al eerder toegezegt dat het geen probleem moest zijn...)

alle bestellingen van m532 NA 1 augustus mogen omgeruild worden na een m540 tot 1 september

EDIT:

Zo 32 min verder....
Maar je verzoek en akkoord verklaring voor deze omruiling moet ik mailen naar: orderdesk@xmsnet.nl

Misschien kan Rekenblok dit nog bevestigen? Of toevoegen in zijn bericht of de startpost...
Hmm, er is toch echt een mailing intern geweest ;) . mailen naar orderdesk@xmsnet.nl is ook goed.
Zet voor de zekerheid even je klanten nummer in een pm naar mij :)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Rekenblok schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:16:
[...]

Hmm, er is toch echt een mailing intern geweest ;) . mailen naar orderdesk@xmsnet.nl is ook goed.
Zet voor de zekerheid even je klanten nummer in een pm naar mij :)
Done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op vrijdag 12 augustus 2011 even voor 15:14:
[Mooie dingen in de start post over de Amino x40 serie.]
Weet iemand van dicht bij Glashart of dit ook geldt voor XMS zusje Lijbrandt?
Met name voor de 140 in mijn geval ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT:

Zo 32 min verder....

Heb je echt 32 minuten aan de lijn gehangen hiervoor? Ik heb nog niets gehoord. Ze zullen volgende week wel bellen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:07:
[...]

Heb je echt 32 minuten aan de lijn gehangen hiervoor? Ik heb nog niets gehoord. Ze zullen volgende week wel bellen ofzo.
Jup en kost me ook bijna 10 euro met mijn mobiel zon 088 nummer, maja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:23:
Meteen gebeld natuurlijk.
In eerste instantie een verbaasde reactie vanuit XMS. Na navraag bleek er geen actie te zijn. :? Het zou ook niet bekend zijn, of er wel een actie zou komen.... :? :? Na voorgelezen te hebben uit de nieuwsbrief van oktober 2010 weer in de wacht gezet.

Het wordt nu uitgezocht en ik krijg een reactie.
Ik heb hier boven ook niet gezegd dat er een actie is.
Dat maak je er nu zelf van ;)
Ik heb gezegd dat het tussen nu en 1 september mogelijk is om je box om te ruilen.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:45:
[...]

Dit is het XMS topic, geen lijbrandt topic ;)
RetroTycoon schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:27:
[...]

Oké, dit is het XMS-topic, maar bij gebrek aan een Concepts ICT-topic: is er een vergelijkbare actie voor Concepts-klanten?
Tja, neem contact op met concepts ict zou ik zeggen, want zoals je zelf al zegt: dit is het XMS topic ;)

[ Voor 36% gewijzigd door White_Collar op 13-08-2011 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien op m'n A110: wat doen die 2 kijkwijzer symbolen ineens rechts ipv boven in je scherm :?

Afbeeldingslocatie: http://img854.imageshack.us/img854/3053/image0077.th.jpg

link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Als er kijkwijzer informatie beschikbaar is zal deze ook getoond worden. Die extra informatie word sinds de laatste update getoond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Jou waarschuwen dat deze film eigenlijk te spannend voor jou is... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat snap ik, maar waarom staan die 2 symbolen rechts in beeld ipv achter die andere bovenaan ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Geen idee, ik vind het wel mooi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik niet, want ze staan nu midden tussen de tekst en dat was eerst niet. Lijkt erop dat bepaalde iemanden wat verklooid hebben (in een XML bestand ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nou we het toch over de mini EPG hebben, ik heb het soms dat, als de tekst vrij lang is, dat dan het onderste deel weg valt, waar bijvoorbeeld de acteurs vermeld staan. Het lijkt niet scroll-baar, of zie ik dat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 10:29:
ik niet, want ze staan nu midden tussen de tekst en dat was eerst niet. Lijkt erop dat bepaalde iemanden wat verklooid hebben (in een XML bestand ?)
Tja, over smaak valt natuurlijk niet te twisten. Maar heel storend is het toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 10:33:
Nou we het toch over de mini EPG hebben, ik heb het soms dat, als de tekst vrij lang is, dat dan het onderste deel weg valt, waar bijvoorbeeld de acteurs vermeld staan. Het lijkt niet scroll-baar, of zie ik dat over het hoofd?
Is een bekende bug of ik zie ook iets over het hoofd. Zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 09:40:
[...]
Dit is het XMS topic, geen lijbrandt topic ;)
[...]
Hm, verrassende reaktie voor iemand die doorgaans postings produceert van hoog inhoudelijk nivo ...

/edit
Overigens lijken de verwijzingen naar de 140 en 540 weer uit de start post verwijderd ??????

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 00:12
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:44:
[...]

Hm, verrassende reaktie voor iemand die doorgaans postings produceert van hoog inhoudelijk nivo ...

/edit
Overigens lijken de verwijzingen naar de 140 en 540 weer uit de start post verwijderd ??????
Totaal geen versassende reactie hoor! Je zit gewoon in het verkeerde topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

[...]

Nee, ze zijn wat algemener.
In de tabel staan geen model nummers meer.
Zoals ik het lees 1e kolom A110, 2e kolom A130/140 en 3e kolom A532/540.
Functioneel is er volgens mij geen verschil tussen A130/140 onderling of A532/540 behalve de grootte van de hdd in de 540 en de 1080p mogelijkheid bij de A140 en 540.
Dat inruilen van de A130 voor de A540 lijkt mij expliciet iets van Xms ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kuwerti schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:55:
[...]

Totaal geen versassende reactie hoor! Je zit gewoon in het verkeerde topic :+
Mijn verontschuldigingen, ik wist niet dat XMS topic lezers de Staphorsters onder de glasvezelgebruikers zijn ... :?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2011 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat zullen de echte Staphorsters waarderen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Tweakers / topic lezers,

Vanaf vandaag zal ik hier geen post meer doen, die inhoudelijk of over XMS gaan.
I.v.m dat er toch nog mensen zijn die denken dat ik webcare van XMS ben en hier ook naar XMS toe bellen met verwijzing naar het XMS topic op Tweakers.net en ook omdat ik hier nu een jaartje wat mensen heb geholpen ga ik dat nu beëindigen.
Overigens de webcare functie zal waarschijnlijk binnenkort officieel ingevuld gaan worden waardoor mijn aanwezigheid al helemaal niet meer nodig is. ;)

Wat ik hier doe op het forum is eigenlijk niet mijn taak, eigenlijk ben ik XMS huis medewerker en geen webcare.
Ik trek me dan ook terug op support vlak en informatieve vlak terug uit dit topic. Ik blijf natuurlijk gewoon actief met posten, echter reageer ik niet meer op problemen en discussies die gepost word die XMS gerealiteerd zijn.
Topic post hou ik natuurlijk nog wel bij.

Groet,
Pieter-bas

[ Voor 16% gewijzigd door White_Collar op 15-08-2011 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
[...]

Wat verwacht je dan voor reactie van mij? :P Dit is het XMS topic, geen Lijbrandt topic. Dus hier kan eigenlijk niemand je vraag beantwoorden omdat dit topic over XMS als provider gaat en niet over de provider Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:14:
[...]
De kritiek binnen de organisatie over mijn aanwezigheid in dit topic is in de laatste 2 maanden explosief toegenomen. En eigenlijk ben ik daarom ook zat om mijn post continu blijven te verdedigen binnen de organisatie.
[...]
WTF :?
Ze zouden eens moeten kijken hoeveel jij de laatste tijd hebt afgevangen aan klachten en hebt opgeleverd aan goodwill ...

Alle begrip voor je beslissing, maar jammer dat je er mee stopt.
Alle goeds man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:19:
[...]

WTF :?
Ze zouden eens moeten kijken hoeveel jij de laatste tijd hebt afgevangen aan klachten en hebt opgeleverd aan goodwill ...

Alle begrip voor je beslissing, maar jammer dat je er mee stopt.
Alle goeds man!
I know, helaas word het niet echt gewaardeerd. Dat is ook één van de redenen dat ik niet gesolliciteerd heb naar webcare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Pieter-bas,

super bedankt voor al je support de laatste tijd hier. Wordt denk ik toch door de overgrote meerderheid hier erg gewaardeerd. Het officiële webcare team (mocht het er gaan komen) moet nog maar zien te bereiken wat jij hier voor iedereen voor elkaar gebokst hebt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:16:
[...]
Wat verwacht je dan voor reactie van mij? :P Dit is het XMS topic, geen Lijbrandt topic. Dus hier kan eigenlijk niemand je vraag beantwoorden omdat dit topic over XMS als provider gaat en niet over de provider Lijbrandt.
Daarom luidde mijn vraag ook niet:
Rekenblok, geldt dit ook voor XMS zusje Lijbrandt?
maar:
Je kan natuurlijk heel gekunsteld XMS en Lijbrandt uit elkaar houden, maar zolang de helpdesk bezetting zich zelf nog weleens vergist bij het opnemen van de telefoon is dat dat niet erg houdbaar.

Buiten dat worden ook in dit topic weleens vragen gesteld / postings gedaan over (de vergelijking met) o.a. KPN en zelfs XS4ALL, alsook over ADSL en kabel (waar XMS ook niet aan doet voor zover ik weet) dus in mijn beleving beging ik niet zo'n hele grote zonde door te vragen of, naar aanleiding van een bericht mbt XMS, iemand van dicht bij Glashart iets kon zeggen over XMS zusje Lijbrandt in het licht van het betreffende bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:11:
[...]
Functioneel is er volgens mij geen verschil tussen A130/140 onderling [...]
Alleen al een blik op de aansluitingen zou opleveren dat er wel degelijk een verschil is tussen de 130m en de 140 (de 130-zonder-m wordt niet meer uitgeleverd).
Verder gebruikt de 140 een nieuwere HDMI variant en heeft'ie meer geheugen (= o.a. buffercapaciteit) en een nieuwere / snellere processor.

Of deze verschillen voor een ander van belang zijn, geen idee. Maakt mij ook niet uit, laat iedereen z'n ding doen.
Maar voor mij zijn ze (en dan met name de aansluitingen) de moeite waard om nog effe te wachten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:27:
[...]

Daarom luidde mijn vraag ook niet:

[...]

maar:

[...]

Je kan natuurlijk heel gekunsteld XMS en Lijbrandt uit elkaar houden, maar zolang de helpdesk bezetting zich zelf nog weleens vergist bij het opnemen van de telefoon is dat dat niet erg houdbaar.

Buiten dat worden ook in dit topic weleens vragen gesteld / postings gedaan over (de vergelijking met) o.a. KPN en zelfs XS4ALL, alsook over ADSL en kabel (waar XMS ook niet aan doet voor zover ik weet) dus in mijn beleving beging ik niet zo'n hele grote zonde door te vragen of, naar aanleiding van een bericht mbt XMS, iemand van dicht bij Glashart iets kon zeggen over XMS zusje Lijbrandt in het licht van het betreffende bericht.
Ik straf je ook niet af. O-) Echter denk ik dat je vraag sneller te beantwoord word als je de zelfde vraag in het Lijbrandt topic stelt. En ik werk echt alleen voor XMS, anders had ik je vraag wel beantwoord O-)

[ Voor 3% gewijzigd door White_Collar op 13-08-2011 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok, ik zit al zeker 1,5 jaar mee te kijken jouw uitleg was heel goed en verhelderend.
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:50

JME

zeg maar Jamie

Hoeveel opstarttijd heeft een Amino 100 normaal nodig? Die van ons doet er wel 30-40 seconden over voordat de melding "abonnee informatie wordt opgehaald" (of zoiets) in beeld verschijnt. Hoe vaak ik al niet vol ongeduld opnieuw op de powerknop heb gedrukt (waardoor ie dus weer uitgaat, zucht...). Mega irritant, maar hoort dat zo traag te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Tweakers / topic lezers,

Vanaf vandaag zal ik hier geen post meer doen, die inhoudelijk of over XMS gaan.
I.v.m dat er toch nog mensen zijn die denken dat ik webcare van XMS ben en hier ook naar XMS toe bellen met verwijzing naar het XMS topic op Tweakers.net en ook omdat ik hier nu een jaartje wat mensen heb geholpen ga ik dat nu beëindigen.
Erg jammer, je inzet hier wordt erg gewaardeerd. Wie gaat het overnemen? Vroeger hadden we Denan, toen geloof ik Yogoi, toen kwam jij, dus ik ben benieuwd! ;)
Overigens de webcare functie zal waarschijnlijk binnenkort officieel ingevuld gaan worden waardoor mijn aanwezigheid al helemaal niet meer nodig is. ;)
Door jou? :)
Wat ik hier doe op het forum is eigenlijk niet mijn taak, eigenlijk ben ik XMS huis medewerker en geen webcare.
De kritiek binnen de organisatie over mijn aanwezigheid in dit topic is in de laatste 2 maanden explosief toegenomen.
Kritiek binnen de organisatie op jou? Lijkt me de omgekeerde wereld, wat een, nou ja, laat ook maar, :N :N :N
Het risico dat ik neem om hier te posten word nu te groot. En eigenlijk ben ik daarom ook zat om mijn post continu blijven te verdedigen binnen de organisatie.
Nogmaals, zijn ze niet goed bij hun hoofd of zo, daar bij XMS? :Y
Ik trek me dan ook terug op support vlak en informatieve vlak terug uit dit topic. Ik blijf natuurlijk gewoon actief met posten, echter reageer ik niet meer op problemen en discussies die gepost word die XMS gerealiteerd zijn.
Groet,
Pieter-bas
Jammer, maar super dat je de TS en de rest nog wel blijft doen! Succes! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:45:
[...]
Geen idee, vraag het eens hier: Lijbrandt: vragen en klachten

Edit: We zouden natuurlijk ook een wat algemener GlasHart Media topic kunnen maken, of een ReggeFiber topic, maar ik weet eigenlijk niet of dat wel zo handig is. O-)

Shit, en nou heb je RekenBlok ook nog weggepest... ;) En bedankt! ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Fiber op 13-08-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
Fiber schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:08:
[...]

Geen idee, vraag het eens hier: Lijbrandt: vragen en klachten

Edit: We zouden natuurlijk ook een wat algemener GlasHart Media topic kunnen maken, of een ReggeFiber topic, maar ik weet eigenlijk niet of dat wel zo handig is. O-)
Volgens mij gaat lbt die 140's en 540's nu ook leveren. (als dat de vraag is tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
@ Rekenblok

Grappig dat ze daarop commentaar op je hebben. Toen ik 6 weken geen internet en tv had werd mij zelfs vanuit de organisatie aangeraden om het via de "bekende" xms mensen in het topic opgelost te krijgen.

Dus hun mogen wel naar je verwijzen wanneer het hun uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

JME schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:59:
Hoeveel opstarttijd heeft een Amino 100 normaal nodig? Die van ons doet er wel 30-40 seconden over voordat de melding "abonnee informatie wordt opgehaald" (of zoiets) in beeld verschijnt. Hoe vaak ik al niet vol ongeduld opnieuw op de powerknop heb gedrukt (waardoor ie dus weer uitgaat, zucht...). Mega irritant, maar hoort dat zo traag te zijn?
Wel iets langer als vroeger inderdaad, ik loop tegenwoordig bewust even weg als ik hem aanzet, koffie halen o.i.d, maar inderdaad, het is zeker wel lastig als je nog net op tijd denkt te zijn voor het Half Acht Nieuws van RTL4 of zo. Ik weet niet exact hoe lang, zal het eens timen, maar inderdaad net lang genoeg om irritant te zijn. En dan heb ik het over opstarten uit standby, ik zet hem nooit helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Fiber schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:17:
[...]

Wel iets langer als vroeger inderdaad, ik loop tegenwoordig bewust even weg als ik hem aanzet, koffie halen o.i.d, maar inderdaad, het is zeker wel lastig als je nog net op tijd denkt te zijn voor het Half Acht Nieuws van RTL4 of zo. Ik weet niet exact hoelang, zal het eens timen, maar inderdaad net lang genoeg om irritant te zijn. En dan heb ik het over opstarten uit standby, ik zet hem nooit helemaal uit.
Klopt. Duurt inderdaad best even. Kan zo 20 seconden zijn. Mijn ouders waren ook al ongeduldig. :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Mojo schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:21:
[...]
Klopt. Duurt inderdaad best even. Kan zo 20 seconden zijn. Mijn ouders waren ook al ongeduldig. :P
Dat is zo sinds de laatste grote software update voor mijn gevoel, die is waarschijnlijk veel groter of zwaarder dan de vorige versie. Zijn de ander STB's sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Rekenblok, bedankt voor al je tijd en energie die je hierin gestoken hebt. Ondanks dat ik alleen wat initiële issues had tijdens de beginperiode, en sindsdien probleemloos gebruik maak van XMS internet en digitale tv, was je voor mij altijd een grote bron van informatie, en een hulp voor velen hier.
Jammer dat dit binnen XMS anders gezien wordt, en ik snap jouw 'tweestrijd' hierin.
In mijn ogen ben je wel een pionier en zeer pro-actief, wat uiteindelijk ook z'n vruchten afwerpt bij alle niet-tweakers, simpelweg omdat er hier veel issues, bugs en vragen binnen Tweakers 'naar boven' komen, waar XMS zelf, en de gehele gebruikersgemeenschap van XMS bij gebaat is.
Nogmaals, bedankt voor al je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:11:
Volgens mij gaat lbt die 140's en 540's nu ook leveren. (als dat de vraag is tenminste)
Dat was idd de vraag, dank voor het antwoord :)

En voor iedereen die me zo vriendelijk opmerkzaam maakt op het Lijbrandt topic: het bestaan daarvan is mij bekend, zelfs zo bekend dat ik verwachtte hier (in het XMS topic) sneller een inhoudelijke reaktie te krijgen (wat bedoeld is als compliment).
In het Lijbrandt topic is nl het tweewekelijks terugkerende kibbelweekend over de kwaliteit en herkomst van IPTV streams aan de gang ... en mijn ervaring is dat daarbij overige postings nog weleens over het hoofd worden gezien.

Desondanks heb ik een poging gewaagd. Een ieder die daar wel kan zeggen wat hij of zij hier niet kan, is bij deze uitgenodigd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Mau_Maus schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:14:
@ Rekenblok

Grappig dat ze daarop commentaar op je hebben. Toen ik 6 weken geen internet en tv had werd mij zelfs vanuit de organisatie aangeraden om het via de "bekende" xms mensen in het topic opgelost te krijgen.

Dus hun mogen wel naar je verwijzen wanneer het hun uitkomt.
Ik denk niet zozeer dat hem het probleem zit in de wijze waarop Rekenblok hier de laatste tijd alles (erg netjes) heeft opgepakt. Het lastige aan 'onofficiele' webcare is dat er toch bepaalde verwachtingen gewekt worden door posts op dit forum. Rekenblok (en Yog .. en ikzelf) hebben al vaak zat gemerkt dat een kleine opmerking in dit forum of het oplossen van een probleem (buiten de geijkte paden om) onverwachte gevolgen kan hebben. Ondanks onze disclaimers zien de bezoekers van dit forum ons toch als een spreekbuis van XMS/LBT of reggefiber. Nou is dat aan vaste bezoekers nog wel uit te leggen (ook al hebben we daar soms zelfs moeite mee ;)) maar als ik als nietsvermoedende tweaker dit forum zou binnenvallen zou ik ook niet weten wat ik met de reacties hier aanmoet.

Het probleem is dat mensen je hoe dan ook verantwoordelijk houden voor de inhoud van je posts op een forum als tweak. Daarbij komt nog dat het erg lastig is om onze posts helder en duidelijk te houden met name door de grote hoeveelheid inhoudelijke kennis die we hebben. Zaken/processen en werkwijzen die voor ons duidelijk zijn (en te verklaren) zijn dat voor iemand die onze posts leest vaak niet. Het feit dat we (gebonden door SLA's/NDA's met externe partijen en regelgeving vanuit de overheid) niet alles op tafel kunnen gooien maakt het een schrijven van een volledige post een complex verhaal dat waarschijnlijk bij menig forumbezoeker tot irritatie heeft geleid. (of bij medewerkers van die partij die meelezen op tweak)

Een ander nadeel is dat door deze onofficiele webcare alles buiten de processen van XMS om loopt. Natuurlijk lopen er dingen mis en natuurlijk maken mensen fouten, zo werkt het bij elk bedrijf, maar als iemand buiten alle processen om dat soort issues op gaat pakken komt de kennis nooit bij de juiste personen terecht. Fijn dat er dan voor die individuele klant een oplossing is maar beter is het als zulke issues op het vizier van de 1e/2e lijn komen zodat er aan een generieke oplossing gewerkt kan worden. Zo heb ik zelf de laatste tijd de meeste issues doorverwezen naar de 'normale' supportkanalen en houd ik me alleen bezig met zaken die niet op een 1e/2e lijn thuis horen.

Wat dat betreft snap ik wel wat rekenblok hierboven post; vanuit zijn (on)officiele rol zal het erg lastig worden om naast de officiele webcare medewerkers te werken. De kans dat hij hen het gras voor de voeten wegmaait is natuurlijk erg groot.. en vanuit XMS is het beter (vooral vanuit het oogpunt van verantwoordelijkheid) om zo'n webcare rol een officiele invulling te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:04

Pogostokje

* twiet *

@Rekenhulp:
... ook naar XMS toe bellen met verwijzing naar het XMS topic op Tweakers.net ...
Dit is waarschijnlijk een belangrijke reden dat men in de organisatie een beetje wantrouwig is geworden.

Waarschijnlijk zijn er een paar tweakers geweest die gemeend hebben rechten te kunnen ontlenen hieraan, dat soort dingen. De kans is vrijwel 100% dat iemand (of een aantal) die hier meeleest het voor je verpest heeft.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irtimmer
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Hmm, klinkt niet alsof mijn twee maanden geleden tweede hands 130 daar onder valt. Dan moet ik maar op mijn usb-schijf blijven opnemen die aan de 130 hangt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

denan schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:33:
[...]
Een ander nadeel is dat door deze onofficiele webcare alles buiten de processen van XMS om loopt. Natuurlijk lopen er dingen mis en natuurlijk maken mensen fouten, zo werkt het bij elk bedrijf, maar als iemand buiten alle processen om dat soort issues op gaat pakken komt de kennis nooit bij de juiste personen terecht. Fijn dat er dan voor die individuele klant een oplossing is maar beter is het als zulke issues op het vizier van de 1e/2e lijn komen zodat er aan een generieke oplossing gewerkt kan worden. Zo heb ik zelf de laatste tijd de meeste issues doorverwezen naar de 'normale' supportkanalen en houd ik me alleen bezig met zaken die niet op een 1e/2e lijn thuis horen.
[...]
Hier heb je zeker een punt. Beetje hetzelfde als in een groot warehouse of logistiek centrum. Als je daar zaken buiten de standaard processen om gaat regelen, omdat iemand bijvoorbeeld erg veel haast heeft, dan wordt het op den duur ook een puinhoop, en kun je op het laatst helemaal niets meer terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
irtimmer schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:43:
[...]

Hmm, klinkt niet alsof mijn twee maanden geleden tweede hands 130 daar onder valt. Dan moet ik maar op mijn usb-schijf blijven opnemen die aan de 130 hangt ;)
Als je daar nou eens een mooie guide voor opzet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdedreu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-05-2020
Wow heren en dames bedankt.

Ik check al maanden regelmatig de website van XMS en af en toe ook Tweakers omdat ik graag een PVR wilde maar dan wel met 250 GB. Na het lezen van de bovenstaande posts zojuist maar even gebeld met XMS en ik mag mijn A130 omruilen met 50 euro bijbetaling. op de website staat hierover niets vermeld dus zonder tweakers had ik dit nooit geweten.

Deadwood, All Swearengen: "The world ends when you're dead. Until then, you got more fucking punishment in store. Stand it like a man....... And give some back”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
Tweakers / topic lezers,

<KNIP>

Groet,
Pieter-bas
Rekenblok, Thx voor de vele goede en nette info! Jammer inderdaad dat een paar lezers van dit forum toch gemeend hebben recht te kunnen ontlenen aan wat jij hier gepost hebt.

Thanks again!!! _/-\o_

[ Voor 35% gewijzigd door kuwerti op 13-08-2011 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
irtimmer schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:43:
[...]

och, als mij nog een plezier wilt doen: lijkt mij ook wel leuk als je een kleine handleiding of stappenplan wil posten. Dan kunnen we nog een interessant blokje "tweaks" toevoegen met alle eer natuurlijk naar jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:45:
[...]

+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irtimmer
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
denan schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:45:
Grote kans dat het lek dan gedicht wordt en ik niet meer kan opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Je mag me ook wel pmmen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

irtimmer schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:30:
[...]

Grote kans dat het lek dan gedicht wordt en ik niet meer kan opnemen.
Aha, nu ik je weer zie langs komen.

Ben na heel veel omwegen nu weer beland bij XBMC als mediacenter en ben er klaar mee (Het uitzoeken dan)

XBMC+PVR+ATV2 = de ultieme settop box

DUS......

Nu weer terug naar de XBMC plugin die ik wilde maken van jouw TVGemist java binary (+source)

Heb je nog een recentere versie als die ik laatst van je kreeg of niet? Zo ja, dan wil ik hem graag even bekijken. Dan kan ik van de week kijken of ik de java functie kan omzetten naar python en het gebeuren in een xbmc plugin kan gieten.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweakers / topic lezers,

De kritiek binnen de organisatie over mijn aanwezigheid in dit topic is in de laatste 2 maanden explosief toegenomen. Het risico dat ik neem om hier te posten word nu te groot. En eigenlijk ben ik daarom ook zat om mijn post continu blijven te verdedigen binnen de organisatie.

Groet,
Pieter-bas
Heb ik ook eens een kritiekpuntje over de organisatie dus ik hoop dat die meelezen.
Zonder Rekenblok was ik allang ex klant en ik weet zeker dat dit voor meer mensen geldt.
Deze jongen heeft zich 300% ingezet voor de "xms-ers" en verdient een pluim,geen kritiek.
Als alles binnen jullie organisatie zo goed geregeld was, was er geen Rekenblok nodig.
Dat zegt dus meer over jullie organisatie dan over Rekenblok.
Hij heeft menigeen geholpen die door jullie klantenservice met een kluitje het riet in werd gestuurd.
Pieter-bas, ik respecteer je besluit,maar het enige waar men je van kan beschuldigen is een tomeloze inzet voor zowel het bedrijf als de klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:48:
[...]

Heb ik ook eens een kritiekpuntje over de organisatie dus ik hoop dat die meelezen.
Zonder Rekenblok was ik allang ex klant en ik weet zeker dat dit voor meer mensen geldt.
Deze jongen heeft zich 300% ingezet voor de "xms-ers" en verdient een pluim,geen kritiek.
Als alles binnen jullie organisatie zo goed geregeld was, was er geen Rekenblok nodig.
Hij heeft menigeen geholpen die door jullie klantenservice met een kluitje het riet in werd gestuurd.
Pieter-bas, ik respecteer je besluit,maar het enige waar men je van kan beschuldigen is een tomeloze inzet voor zowel het bedrijf als de klanten.
_/-\o_ ik sluit mij hier volledig bij aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En nog wat beste organisatie,als jullie ons,klanten,zouden respecteren,was er allang een echte webcare geweest,maar verder als roepen dat ie komt,komen jullie niet,het enige dat ik regelmatig van xms krijg,is de rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 11:49

R2L

[...]

Helemaal mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

[...]

AMEN !!!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janneman1965
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 19:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
:$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:48
[...]

Als aanstaand XMS klant, G-3 Nijmegen, volg ik dit topic al een maand of drie. Ik sluit me van harte bij Nick aan. At Rekenblok. Ik heb je altijd hard aan het werk gezien waarbij je immer correct bleef en als de broodnodige smeerolie of vliegende keeper binnen XMS dienstverlening hebt gefunctioneerd waarbij je jouw kennis en ervaring gebruikt hebt om niet standaardproblemen langs de juiste kanalen te leiden.

Het komt mij niet over als dat XMS je helemaal fair behandelt in deze. Prima dat ze een webcare team opzetten dat jouw werk, dat je op vrijwillige basis en met volle inzet en integriteit gedaan hebt, vervangt. Maar eerder dan kritiek zouden ze je moeten prijzen voor getoonde inzet en integriteit. 8) :Y) :Y d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakers / topic lezers,

De kritiek binnen de organisatie over mijn aanwezigheid in dit topic is in de laatste 2 maanden explosief toegenomen. Het risico dat ik neem om hier te posten word nu te groot. En eigenlijk ben ik daarom ook zat om mijn post continu blijven te verdedigen binnen de organisatie.

Groet,
Pieter-bas
Jammer joh. Verder ben ik het wel met Nick39 eens: het zegt meer over XMS als organisatie dan over jou. Ik ga er verder geen heel verhaal over houden. Ik heb eerder al aangegeven, dat ik wel enige twijfels heb over met name de communicatie van XMS (zowel intern als naar de klant). Over de diensten ben ik overwegend positief.

Nu maar hopen, dat XMS zich als organisatie in positieve zin gaat ontwikkelen. Eigenlijk is het natuurlijk niet zo mooi, dat klanten hun toevlucht zoeken tot een forum van een derde partij om informatie te krijgen of geholpen te worden. Daar zou ik ook niet blij mee zijn, als ik in de schoenen van XMS stond. Het is dan natuurlijk wel de bedoeling, dat je actie gaat ondernemen om dat te veranderen. Begin eens met dat gedorcht van een website..... zo aantrekkelijk is die niet en je kunt er gewoon aan afzien dat die niet voldoende aandacht krijgt.
dennisdedreu schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:50:
Wow heren en dames bedankt.

Ik check al maanden regelmatig de website van XMS en af en toe ook Tweakers omdat ik graag een PVR wilde maar dan wel met 250 GB. Na het lezen van de bovenstaande posts zojuist maar even gebeld met XMS en ik mag mijn A130 omruilen met 50 euro bijbetaling. op de website staat hierover niets vermeld dus zonder tweakers had ik dit nooit geweten.
Hebben ze je ook iets kunnen vertellen over levertijd e.d. en hoe het verder zal gaan? Ik heb gisteren eind van de middag gebeld en toen was het allemaal nog niet helemaal duidelijk. Ze nemen nog contact met me op, maar ik heb nog niets gehoord.

Aangezien het nu allemaal duidelijk lijkt te zijn, verwacht ik dat ze me maandag wel zullen bellen. (Zoniet, dan ga ik dinsdagochtend zelf maar bellen. Heb dinsdag t/m donderdag vrij, omdat ik de trap ga schilderen. Dus dan bel ik gewoon even voor ik met de grondverf aan de slag ga.) Ik heb geen zin om straks weer ergens achterin de rij te staan, terwijl ik blijkbaar als eerste aan de telefoon hing. (Als ik niet de eerste was geweest, hadden ze er bij de servicedesk waarschijnlijk al wel meer over gehoord/gelezen.)

Edit:
Ik heb al eerder, via dit forum, aangegeven dat er dingen mis zijn waren op de website. Ter ere van Rekenblok zal ik nog een volgende tip geven:

Ga op de homepage van XMS maar eens naar "Nieuws". Klik daar maar eens op de items "RTL HD" en/of "Extra HD zenders in het interactieve basispakket". Dat zijn nog eens items: een titel en een datum zonder enige inhoud. (En als je een willekeurig nieuwsitem opent, verdwijnt het item "RTL HD" ineens uit de lijst met items....)

En omdat ik in een gulle bui ben vandaag, nog een:
Kijk eens naar de inhoud van "Werkzaamheden". Dan zie je onder "Storingen" wat items staan zonder datum en vermoedelijke doorlooptijd. Omroep Amersfoort is al tijden failliet, item is nooit geupdate. Maar.... is dit een storing? Vervolgens ga je naar werkzaamheden. Daar staat een item over problemen met de teletekst van Eredivisie Live HD. Aha! Een Storing! Maar..... waarom staat die onder werkzaamheden? En waarom is niemand dit de afgelopen weken/maanden opgevallen?

En als ik dan toch bezig ben.... de disclaimer op de website bevat deze fraaie zin:
Ieder aansprakelijkheid voor eventuele schade ten gevolge van, toegang tot en gebruik van op de website aangeboden content en/of inhoud van de sites van andere organisaties en bedrijven waarnaar www.xmsnet.nl wordt gelinkt, sluit XMS zich uitdrukkelijk uit.
Ik ben geen taaljurist, maar de privacy-statement komt op mij ook een beetje twijfelachtig over. Wil je als bedrijf een professionele indruk maken? Laat dit soort teksten dan maken door iemand met taalkennis en laat ze controleren door een tweede persoon met taalkennis.

En voor de mensen die wat achtergrondinformatie over XMS wil lezen: vooral niet onder achtergrondinformatie kijken, want daar staat alleen het adres, BTW-nummer en KvK-nummer.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Tweakers / topic lezers,

Ik kan me de reactie van XMS wel een beetje voorstellen maar dit zegt meer over XMS, de helpdesk dan over Rekenblok. Als XMS alles goed geregeld had had Rekenblok deze functie niet op zich hoeven nemen.
Toch is het niet netjes om Rekenblok hierop af te rekenen. Wel mooi dat XMS een webcare team gaat opzetten!
@XMS ik ken nog wel een paar mensen die dit team goed kunnen inwerken; Denan, Rekenblok en Yogoi :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
wiebo66 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 00:56:
Ik kan me de reactie van XMS wel een beetje voorstellen maar dit zegt meer over XMS, de helpdesk dan over Rekenblok. Als XMS alles goed geregeld had had Rekenblok deze functie niet op zich hoeven nemen.
Toch is het niet netjes om Rekenblok hierop af te rekenen. Wel mooi dat XMS een webcare team gaat opzetten!
@XMS ik ken nog wel een paar mensen die dit team goed kunnen inwerken; Denan, Rekenblok en Yogoi :) :)
Vanuit een organisatie gezien is het wel begrijpelijk. Niet dat ik het er mee eens ben hoor.
Maar ik zag hetzelfde gebeuren bij UPC, daar had je op een gegeven moment ook UPC medewerkers die in de vrije tijd mensen gingen helpen op fora. Dat zijn natuurlijk de echte TOPPERS binnen het bedrijf. Er zijn toen zelfs mensen (bijna) ontslagen. Totale waanzin natuurlijk.

Echter heeft een groot bedrijf altijd een eigen communicatie afdeling en bepaald beleid. Die voelen zich al snel gepasseerd. Alle openbare communicatie moet via hun lopen. Als er dan techneuten op fora gaan lopen posten dan hebben ze er totaal geen grip meer op.

Oplossing zou dan zijn om een officieel webcare team op te richten, maar dan nog moeten daar zoveel afspraken over gemaakt worden dat ze bijna niets meer 'vrij' kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:31
In nederland zijn wij gewoon niet service gericht :) Providers willen graag veel geld verdienen en weinig service bieden.

Voorbeeld(offtopic en niet over isp), Vriendin van mij heeft een Iphone 4, deze heeft een niet werkende camera, elke keer problemen, is al een paar keer terug geweest. Niet opgelost, ze gaar naar Amerika en daar gaat ze langs de Applestore en geeft aan wat het probleem is, ze hebben een kwartier geprobeerd op te lossen en niet gelukt. Ze kreeg gewoon een totaal nieuwe Iphone zonder kosten. DAT is pas service. Hoef je hier in NL echt niet aan te denken zelfs.

Ook onze helpdesken zijn zo, iedereen voelt zich in organisatisch veel te snel gepasseerd en dan wordt je teruggeroepen. Wat ze vergeten is dat mensen zoals Rekenblok onmisbaar zouden moeten zijn in hun organisatie. Maargoed zo zitten wij hollanders toch in elkaar :) lekker aan jezelf denken

Maar veel dank aan Rekenblok voor zijn hulp en bijdrage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:13
Achja, managers, het is bij elk bedrijf tegenwoordig hetzelfde geloof ik.. Ik ga daar verder geen woorden aan vuil maken.. Enige wat ik weet is dat ik via dit forum ook een paar keer beter/sneller geholpen ben dan via de officiele kanalen bij XMS.. En ja, ik weet dat het allemaal onofficieel is en dat er geen rechten aan ontleend kunnen worden, dat lijkt me logisch.. Ik meld een probleem sowieso altijd eerst via de officiele kanalen en ga pas hulp inroepen via een forum als deze als het naar mijn gevoel via de officiele kanalen niet lekker loopt..
dennisdedreu schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:50:
Na het lezen van de bovenstaande posts zojuist maar even gebeld met XMS en ik mag mijn A130 omruilen met 50 euro bijbetaling. op de website staat hierover niets vermeld dus zonder tweakers had ik dit nooit geweten.
Dat is mooi, voor 50 euro wil ik mijn 130 ook wel omruilen voor een 540.. Ik ga morgen ook maar even bellen dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag...duh :)

Mijn moeder heeft nu sinds een maand of 6 XMS en alles loopt als een trein maar er is 1 heel vaag probleem die ik nog niet heb gezien...........

Als je de TV en de digitale ontvanger uitzet springt af en toe de TV en de ontvanger aan....krijg je beeld en geluid dat duurt dan een sec of 10 en dan gaat alles weer uit.

Helpdesk aan de lijn gehad en we hebben de software geupdate maar dat helpt dus niet.......

Vager dan vaag probleem..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 22:27:

Mijn moeder heeft nu sinds een maand of 6 XMS en alles loopt als een trein maar er is 1 heel vaag probleem die ik nog niet heb gezien...........

Als je de TV en de digitale ontvanger uitzet springt af en toe de TV en de ontvanger aan....krijg je beeld en geluid dat duurt dan een sec of 10 en dan gaat alles weer uit.

Helpdesk aan de lijn gehad en we hebben de software geupdate maar dat helpt dus niet.......

Zie nergens de vraag >:)

Heeft dat niet met dat stomme "HDMI praat met elkaar protocol" te maken? Hoe heet dat ook alweer. Denon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 11:49

R2L

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 22:27:

Heej da's toevallig, ik heb precies het zelfde hier...
Type TV is Samsung in combinatie met de M130, maar ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
HDMI-CEC. Uitzetten (of hdmi->dvi en dvi->hdmi connecters tussen je kabel zetten) en het probleem is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
[...]

Ook ik sluit me hier bij aan. Bedankt Pieter-bas voor wat je hier hebt bijgedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

denan schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 09:41:
(of hdmi->dvi en dvi->hdmi connecters tussen je kabel zetten) en het probleem is weg.
Dat zou ik dan weer niet adviseren, da's 2x extra kans op een slechte verbinding en je bent dan het geluid op de tv kwijt dat met hdmi tenminste een goede lipsync heeft :/
Hdmi-cec op een surrround receiver zorgt ook voor leuke verrassingen omdat dan nog meer apparatuur mee doet met het feestje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibus69
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Zojuist heb ik toch ook maar gebeld i.v.m. het omruilen van mijn A130. Duurde wel even omdat degene aan de telefoon de interne mail blijkbaar nog niet goed had gelezen. Wat ik wel vreemd vind is dat ik ook nog een mail moest sturen, maar goed, als dat het enige is dan kan ik daar prima mee leven. ;)

Die mail heb ik ondertussen verstuurd en nu dus maar hopen dat ik daar een reactie op krijg.

B.t.w. wil ik Rekenblok ook nog even bedanken voor al zijn werk tot nu toe. En natuurlijk ook voor de tip van de A540. Zonder die tip zou ik er in ieder geval al niets vanaf weten.

[ Voor 18% gewijzigd door Quibus69 op 15-08-2011 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-12-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:46:
[...]
Opmerkingen website XMS
[...]
Daarnaast zou ik persoonlijk een folder als www.xmsnet.nl/uploads niet openzetten voor webbrowsing. 8)

Overigens de zitzak actie lijkt blijkbaar alleen voor Hoogland en Hilversum.. :zitzakaktie :'(

If it's stupid and works, then it ain't stupid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
Divver schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 10:36:
[...]

Daarnaast zou ik persoonlijk een folder als www.xmsnet.nl/uploads niet openzetten voor webbrowsing. 8)

Overigens de zitzak actie lijkt blijkbaar alleen voor Hoogland en Hilversum.. :zitzakaktie :'(
hoogland? hoera!! 8) (heb mij ruim een week geleden aangemeld, maar nog steeds niets gehoord ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Eigenlijk gek. We zijn het er toch over eens dat iptv het primaire en belangrijkste tv platform is voor XMS. Toch?

Maar als je, als niets vermoedende argeloze nieuwe XMS klant, netjes een all in one contract afsluit dan krijg je....: Analoog en DVB-C! Analoog is hoe je het ook wendt of keert een aflopende zaak en DVB-C is een leuk extraatje.

Dat is toch raar! Of denk ik nou krom? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:46
Fiber schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:49:
Eigenlijk gek. We zijn het er toch over eens dat iptv het primaire en belangrijkste tv platform is voor XMS. Toch?

Maar als je, als niets vermoedende argeloze nieuwe XMS klant, netjes een all in one contract afsluit dan krijg je....: Analoog en DVB-C! Analoog is hoe je het ook wendt of keert een aflopende zaak en DVB-C is een leuk extraatje.

Dat is toch raar! Of denk ik nou krom? O-)
Analoog en DVB-C zijn vooral voor mensen met een tweede, derde of vierde TV waarop ze gewoon de basiszenders willen kijken en niet overal een UTP kabel naartoe moeten trekken en een Amino moeten aanschaffen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dat snap ik. Maar waarom zit iptv niet in het basispaket? Met analoog en DVB-C als extra's>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Fiber schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:03:
Dat snap ik. Maar waarom zit iptv niet in het basispaket? Met analoog en DVB-C als extra's>
Omdat het basispakket dan duurder zou worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:49:
[...]
Analoog is hoe je het ook wendt of keert een aflopende zaak [...]
Verrassende uitspraak ... hoe kom je daartoe?

Volgens mij is analoog via kabel juist het primaire platform voor bijna alle gebruikers (op misschien 2 tot 5% van de bevolking na).
En het lijkt mij een goeie zaak wanneer een aanbieder rekening houdt met de beoogde gebruikersgroep ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

@Denan. Kan zijn, maar mensen worden nu lekker gemaakt met allerlei innovatieve voordelen van glasvezel zoals huisartsen, lokale sport, kerkdiensten, wijk tv en alle VOD, UZG, EPG, etc. en niet te vergeten hdtv diensten die allemaal afhankelijk zijn van iptv. iptv is wat glasvezel onderscheid van de kabel, maar je moet het apart, en erger nog, achteraf aanvragen. Ik vind dat gek.
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:14:
[...]

Verrassende uitspraak ... hoe kom je daartoe?

Volgens mij is analoog via kabel juist het primaire platform voor bijna alle gebruikers (op misschien 2 tot 5% van de bevolking na).
En het lijkt mij een goeie zaak wanneer een aanbieder rekening houdt met de beoogde gebruikersgroep ... ;)
Bijna iedereen (behalve ik...) heeft tegenwoordig een hd flatscreen. Daar wil je, lijkt mij, toch wel hdtv op, naast alle andere extra's van digitaal zoals EPG etc. Dat kan niet analoog.

[ Voor 47% gewijzigd door Fiber op 15-08-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik vind het wel goed dat digitale tv een optie is.
Xms zal je niet 'buggen' om toch vooral op digitale tv over te stappen zoals bijv. Upc wel doet.
Voor veel ouderen met een 'glasbak' heeft het weinig zin, afgezien van het ruimere zenderpakket.
Er zijn kabelaars die je extra laten betalen voor dvb-c maar die hebben geen iptv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Fiber schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:15:
@Denan. Kan zijn, maar mensen worden nu lekker gemaakt met allerlei innovatieve voordelen van glasvezel zoals huisartsen, lokale sport, kerkdiensten, wijk tv en alle VOD, UZG, EPG, etc. en niet te vergeten hdtv diensten die allemaal afhankelijk zijn van iptv. iptv is wat glasvezel onderscheid van de kabel, maar je moet het apart, en erger nog, achteraf aanvragen. Ik vind dat gek.
"Innovatieve voordelen" wil toch niet zeggen dat dat default bij elk abonnement aan staat? Laat mensen maar lekker de keuze hebben. En vergeet vooral niet dat de overgrote meerderheid van de mensen nog steeds analoog kijkt. Vorig jaar was volgens mij de penetratie van LCD tv's pas 60%.

add:
Kwartaalcijfers Ziggo:
1.1 mill analoog only kijkers
1.6 mill DVB-C/Interactive kijkers (waarvan iedereen natuurlijk ook nog analoog heeft)

[ Voor 8% gewijzigd door denan op 15-08-2011 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Maar dat is een beetje het probleem aangezien je niet echt kan kiezen.

XMS zou ook 2 pakketten kunnen aanbieden

1 All in 1 analoog met IPTV TV als optie zoals het nu is
2 All in 1 Digitaal met analoog als optie

Op die manier voelen een hoop mensen zich niet genaaid aangezien ze helemaal geen analoog willen en daar ook niet voor willen betalen.

Op de huidige manier gedraagt XMS zich als een kabelaar met het enigste verschil dat bij XMS analoog niet nodig is om IPTV te kunnen kijken

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fast-server schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:40:
Maar dat is een beetje het probleem aangezien je niet echt kan kiezen.

XMS zou ook 2 pakketten kunnen aanbieden

1 All in 1 analoog met IPTV TV als optie zoals het nu is
2 All in 1 Digitaal met analoog als optie

Op die manier voelen een hoop mensen zich niet genaaid aangezien ze helemaal geen analoog willen en daar ook niet voor willen betalen.

Op de huidige manier gedraagt XMS zich als een kabelaar met het enigste verschil dat bij XMS analoog niet nodig is om IPTV te kunnen kijken
Deze discussie hebben we al een keer gehad :)

De kosten voor IPTV bestaan uit:
- Kosten zenders die bovenop het analoge aanbod komen
- Kosten zenders analoge aanbod

Er zit een overlap in het zenderpakket waarbij alle analoge zenders ook in het IPTV pakket vallen. Het is dus niet zo dat als je IPTV neemt en geen analoog kijkt je betaalt voor iets dat je niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige dat je dus daadwerkelijk zou besparen wanneer je een pakket zonder analoog zou aanbieden zijn de kosten voor de RF module in de Genexis, begrijp ik.
Dat lijkt me in het niets te vallen vergeleken bij de kosten voor de RTV rechten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:59:
Het enige dat je dus daadwerkelijk zou besparen wanneer je een pakket zonder analoog zou aanbieden zijn de kosten voor de RF module in de Genexis, begrijp ik.
Dat lijkt me in het niets te vallen vergeleken bij de kosten voor de RTV rechten ...
Nee want die moet je hoe dan ook bij de installatie opleveren. Een monteur naderhand langssturen om een module te plaatsen is veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Bij Ziggo (sorry) moet je toch ook altijd het basis pakket afnemen? Is ook analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Het gaat mij niet eens zo zeer om de prijs, maar om het ongemak. Kennissen van mij van mij, oudere mensen besluiten glasvezel te nemen om het 40 procents initiatief in hun dorp te steunen. Dat gaat door hoera! Hebben gekozen voor een all in one basispaket. Vragen mij, wat zijn nou voor ons de voordelen tov van Ziggo en Telfort wat we al hadden? Hmf... Die zijn er eigenlijk nauwelijks, alleen de wijk/kerk/lokale sport/huisarts/etc. tv die belooft is maar wat nog maar afwachten is of het er echt van komt. Ze besluiten ook gelijk maar hun 36 cm crt tv'tje te upgraden voor een 32 inch hd flatscreen. Denken ze mooi beeld te hebben, is ook wel zo, maar voor optimaal beeld moet je eigenlijk hdtv hebben.... Moet je dus die mensen weer uit gaan leggen dat je dat apart moet aanvragen..... Lastig! En het kost nog extra ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
[...]

* Darkangle tips his hat.

Bedankt Rekenblok, ik sluit mij hier bij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Fiber schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:10:
Het gaat mij niet eens zo zeer om de prijs, maar om het ongemak. Kennissen van mij van mij, oudere mensen besluiten glasvezel te nemen om het 40 procents initiatief in hun dorp te steunen. Dat gaat door hoera! Hebben gekozen voor een all in one basispaket. Vragen mij, wat zijn nou voor ons de voordelen tov van Ziggo en Telfort wat we al hadden? Hmf... Die zijn er eigenlijk nauwelijks, alleen de wijk/kerk/lokale sport/huisarts/etc. tv die belooft is maar wat nog maar afwachten is of het er echt van komt. Ze besluiten ook gelijk maar hun 36 cm crt tv'tje te upgraden voor een 32 inch hd flatscreen. Denken ze mooi beeld te hebben, is ook wel zo, maar voor optimaal beeld moet je eigenlijk hdtv hebben.... Moet je dus die mensen weer uit gaan leggen dat je dat apart moet aanvragen..... Lastig! En het kost nog extra ook.
En aan de andere kant heb je weer mensen die geen zin hebben om met een STB te werken of overal UTP kabels aan te leggen. Die mensen zijn juist blij met DVB-C en analoog als optie.

Dus als ik het goed begrijp telt het 'ongemak' van die mensen zwaarder dan het plezier dat 90% van de rest van de klanten heeft van analoog en dvb-c?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:10:
Tja, daar kan ik ook wel weer in komen ... met name als het gaat om ouderen.

Van jongeren mag je verwachten dat ze zelf een referentiekader hebben en zich (zoals van een mondige consument wordt verwacht) zelf een beetje verdiepen in de inhoud en voor- en nadelen van de aangeboden pakketten, maar voor ouderen is dat over het algemeen wat lastiger (hoewel mijn oma van 84 precies weet uit te leggen aan mijn ouders hoe Skype werkt ;) maar da's een beetje een uitzondering).

Anderzijds: als je kennissen alleen al het 'oude' analoge signaal vergelijken met GHM DVB-C zullen ze al zien dat de kwaliteit beter is.
En ze hebben iig de keuze tussen een beter (SD) DVB-C beeld, met EPG, en een nóg beter (HD) IPTV beeld. Dat lijkt mij beter dan zoals bijvoorbeeld door KPN geen keuze gelaten te worden, waardoor inpandig nieuwe kabels getrokken moeten worden, radio geluisterd moet worden via de tv, extra kastjes bij alle tv's, etc.

Maar ik ben met je eens dat het met name voor ouderen vaak een onoverzichtelijke brij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Je moet de mensen direct bij het begin eerlijke en duidelijke keuzes geven. Dan is iedereen blij en weet iedereen direct waar hij of zij aan toe is.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is inmiddels al een aantal keren voorgekomen, maar: verdere flamewars worden niet getolereerd. Hou het ontopic, zo niet, dan kun je (ongeacht wie er begon) een OW verwachten.