XMS Glasvezel ervaring - XIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 69.515 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252497

Ik kon weinig informatie vinden over het tijdspad van het opleveren van een glasvezelaansluiting bij XMS/Reggefiber. Tot zover het verloop van mijn aansluiting bij XMS:

- 12 augustus een brief binnen van XMS met inloggegevens
- 18 augustus brief binnen van reggefiber met ingeplande afspraak oplevering
- 26 augustus ~12:30 monteur netjes op tijd langsgeweest voor installeren Genexis en terugrijden naar wijkkast voor inschakelen signaal.
-- Doorgifte analoge TV signaal werkt niet, storing is direct door monteur aangemeld bij XMS
-- Er komt een andere monteur van XMS om te kijken naar het TV-signaal > 17:00
-- Internetverbinding werkt ook nog niet, omdat er nog geen dhcp leases uitgegeven worden op m'n aansluiting
-- ~13:30 telefonisch contact gehad met de helpdesk van XMS. Ze gaan kijken naar de dhcp lease, het opleveren kan tot 48 uur duren zegt de medewerker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Anoniem: 252497 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:48:
-- ~13:30 telefonisch contact gehad met de helpdesk van XMS. Ze gaan kijken naar de dhcp lease, het opleveren kan tot 48 uur duren zegt de medewerker
Dit klopt wel. Vaak is het binnen een paar uur al werkend, amar het kan tot 48 uur duren, nadat er een monteur is geweest om alles in orde te maken.
Hier duurde het overigens maar 4 uur ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-04 09:35

Mojo

The Power Within

Weet je toevallig of Reggefiber het modem wel heeft kunnen opleveren? (Laptoptest succesvol).

Ik wil ook wel even voor je kijken, PM gegevens maar. Hoewel ik inderdaad denk dat er niet zo heel veel aan de hand is ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Mojo op 26-08-2011 13:58 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mojo schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:57:
Weet je toevallig of Reggefiber het modem wel heeft kunnen opleveren? (Laptoptest succesvol).
Ik heb heb hem wel een laptop zien gebruiken om de verbinding te testen, maar helaas was hij niet heel erg spraakzaam. Voor zover ik weet heeft hij het modem qua internet wel kunnen opleveren, maar qua TV-signaal niet. Aangezien ik die dienst niet afneem maakte dat niet zoveel uit.
Mojo schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:57:
Ik wil ook wel even voor je kijken, PM gegevens maar. Hoewel ik inderdaad denk dat er niet zo heel veel aan de hand is ;)
Ik denk ook niet dat er veel aan de hand is, maar het zou toch jammer zijn als ik er dit weekend niet mee kan `testen'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_kers
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-03-2014
Hallo,

Ik volg al een tijdje dit forum waar hele goede inside informatie langs komt over XMS en glasvezel. Dit is mijn eerste post.

Sinds afgelopen dinsdag ben ik in het bezit van een glasvezel abbo van XMS 50|50 met Digitale TV pakket incl. M540 PVR. Na een bezoek aan het XMS huis in Amersfoort werd ik tot mijn stomme verbazing binnen 10 dagen aangesloten. Er was mij verteld dat er door de vakantie een achterstand was en het waarschijnlijk 4 tot 5 weken zou duren! Zelfs de PVR had ik de volgende dag na aansluiting al in bezit. Tot zover dus heel positief.

Mijn demo aan de familie, dat je een programma kunt opnemen en even later met terugkijken kan beginnen, liep echter op een teleurstelling uit :-( De Amino liep hortend en stotend vast en alleen door de stroom er af te halen kon ik de PVR weer bedienen.

Nu begrijp ik dat we op nieuwe firmware moeten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 11:15
Heb nu de mail met betrekking tot de omruilactie via mijn XMS-mailadres verstuurd en heb nu binnen 1,5 dag bevestiging. Of dat nu komt omdat het via mijn XMS-mail is of niet weet ik niet, maar ik ben in ieder geval blij dat er een bevestiging komt.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252497 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:01:
Ik denk ook niet dat er veel aan de hand is, maar het zou toch jammer zijn als ik er dit weekend niet mee kan `testen'. :)
De verbinding is geactiveerd. Zat dus maar een uurtje tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Luuk1983 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:31:
Heb nu de mail met betrekking tot de omruilactie via mijn XMS-mailadres verstuurd en heb nu binnen 1,5 dag bevestiging. Of dat nu komt omdat het via mijn XMS-mail is of niet weet ik niet, maar ik ben in ieder geval blij dat er een bevestiging komt.
Lijkt mij een beetje willekeurig. Ik heb 10 dagen geleden gemaild en nu nog geen reactie. Ik moest van de servicedesk naar het info-adres mailen, jij ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:08:
[...]

Lijkt mij een beetje willekeurig. Ik heb 10 dagen geleden gemaild en nu nog geen reactie. Ik moest van de servicedesk naar het info-adres mailen, jij ook?
Jep info[AT]xmsnet.nl. Mijn vorige mail die in gestuurd had met betrekking tot de onruilactie was met mijn gmail-account vorige week dinsdag (dd 16 aug) en daar heb ik nooit een reactie op gehad.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibus69
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-05 09:26
Ik heb 15-8 gebeld met XMS over die inruilactie en op aanwijzing van degene aan de telefoon een mail gestuurd. Vanaf mijn gmail overigens. Omdat ik maar geen reactie kreeg heb ik zojuist nog maar eens gebeld en na lang zoeken werd de mail gevonden. Volgens de medewerker was ie wel gelezen en hij snapte niet waarom ik geen reactie gehad heb.
Ik kreeg nog een keer de uitleg over hoe het verder in zijn werk zou moeten gaan en ik hoop dan ook maar dat het nu in orde komt. Op de vraag of ik een bevestigingsmail kon krijgen kreeg ik eigenlijk geen echt antwoord.
Duimen dat het goed gaat komen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Quibus69 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:19:
Ik heb 15-8 gebeld met XMS over die inruilactie en op aanwijzing van degene aan de telefoon een mail gestuurd. Vanaf mijn gmail overigens. Omdat ik maar geen reactie kreeg heb ik zojuist nog maar eens gebeld en na lang zoeken werd de mail gevonden. Volgens de medewerker was ie wel gelezen en hij snapte niet waarom ik geen reactie gehad heb.
Ik kreeg nog een keer de uitleg over hoe het verder in zijn werk zou moeten gaan en ik hoop dan ook maar dat het nu in orde komt. Op de vraag of ik een bevestigingsmail kon krijgen kreeg ik eigenlijk geen echt antwoord.
Duimen dat het goed gaat komen dus.
Ja en van de ene medewerker hoor je weer dat het perse met je xms-account gemaild moet zijn en de ander hoor je daar niet over. Mijn pa heeft ook met z'n GMail-account gemaild en is nu op vakantie, dus hij kan niet even nog een mailtje er achteraan sturen.

Maar goed, zoals we al geconcludeerd hadden is deze actie op zich heel erg mooi en een mooi gebaar van XMS, maar verder is het een totale samenraapsel van vreemdheden, onduidelijk communicatie, slechte uitleg etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-05 01:42
Ik heb afgelopen dinsdag gebeld en tegen mij werd gezegd een mailtje te sturen vanaf XMS account naar info@xmsnet.nl met aanvraag voor omruilen van Amino 130 naar 540 met bijbetaling van 50 euro.. Dat heb ik gedaan en vandaag antwoord gekregen.. De 540 wordt begin september opgestuurd en de 130 moet ik voor 20 september hebben teruggestuurd anders moet ik 199 euro extra bijbetalen..

Ik heb trouwens een vraagje over het mozaiek.. Sinds gisteren viel me op dat het geluid niet meer klopt.. Het mozaiek geeft nu alleen het geluid weer van de zender die rechtsonderin weergegeven wordt i.p.v. de zender die geselecteerd is.. Meer mensen last van? Ik heb mijn 130 al gereset en de software opnieuw geladen, maar heeft niet geholpen.. Alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Inflatable schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:45:

Ik heb trouwens een vraagje over het mozaiek.. Sinds gisteren viel me op dat het geluid niet meer klopt.. Het mozaiek geeft nu alleen het geluid weer van de zender die rechtsonderin weergegeven wordt i.p.v. de zender die geselecteerd is.. Meer mensen last van? Ik heb mijn 130 al gereset en de software opnieuw geladen, maar heeft niet geholpen.. Alvast bedankt..
Grappig, heb er op een M540 hier ook last van. Zal het eens aankaarten.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-12-2024
The Wizard schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:24:
[...]

In Horsterveld niks van gemerkt, is zeker een storing geweest in de wijk bij de cityPOP. Daar staan toch UPS systemen?
UPS systemen werken helaas maar kortstondig. Ze moeten de tijd overbruggen om bij een langdurige stroomstoring de locatie te voorzien van een noodstroomvoorziening (generator bv). Nu weet ik niet of er in die betreffende POP een dergelijk aansluitpunt is aangebracht om van lichtnet naar eilandbedrijf te schakelen. Of dat Reggefiber hun processen rondom stroomuitval op orde hebben.

Voor de kabelbedrijven (UPC & Ziggo bv) zijn die er wel maar die hebben in hun HUB's (zo heten de POP's van de kabelboeren) weer geen of heel sporadisch UPS voorzieningen aangebracht. Maar zij hebben dus wel eigen generatoren 24/7 klaar staan zodat onze monteurs binnen 1 tot max 2 uur de wijk weer kan voorzien van signaal.

Nu is het begrip stroomuitval ook wel erg breed. Het kan net zo goed een defect component zijn zoals een defecte voedingsunit. Een ge in/explodeert apparaat die de automaat onderuit heeft getrokken. Waarbij het apparaat defect blijft en spanningsloos tot deze is vervangen.
Enkele jater geleden is UPC in Hilversum onderuit gegaan door het vastlopen van een ventilator boven in een 19" kast :o We liepen daar met 10 man een uur lang te zoeken in die bunker naar wat de aardlek toch activeerde 8)7

En herinneren jullie die POP in Deventer nog?
Afbeeldingslocatie: http://www.pi4amf.nl/images/CIMG3030.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EricJH schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 18:20:
Nick. Da's een interessant overzicht van de technische stand van zaken en gemaakte keuzes bij de kabelexploitanten.

Zou je dat van een paragraafindeling kunnen voorzien? Ik was was bijna buiten adem van het lezen.... :o
Jazeker,maar ik kreeg laatst een preek dat dat niet meer van deze tijd is,alles achter elkaar, een punt,dan een spatie en doorgaan.
Op een nieuwe regel zou niet meer horen,word zou dat ook niet meer doen,een enter niet meer op een nieuwe regel,sterker.. ik doe dat nog steeds en edit het dan zodat het naast elkaar staat,want zo schijnt het te horen tegenwoordig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
trankilo schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 19:31:
[...]
[afbeelding]
Oh wat erg !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:07

The Wizard

Moderator Mobile
[...]

UPS systemen werken helaas maar kortstondig. Ze moeten de tijd overbruggen om bij een langdurige stroomstoring de locatie te voorzien van een noodstroomvoorziening (generator bv). Nu weet ik niet of er in die betreffende POP een dergelijk aansluitpunt is aangebracht om van lichtnet naar eilandbedrijf te schakelen. Of dat Reggefiber hun processen rondom stroomuitval op orde hebben.

Voor de kabelbedrijven (UPC & Ziggo bv) zijn die er wel maar die hebben in hun HUB's (zo heten de POP's van de kabelboeren) weer geen of heel sporadisch UPS voorzieningen aangebracht. Maar zij hebben dus wel eigen generatoren 24/7 klaar staan zodat onze monteurs binnen 1 tot max 2 uur de wijk weer kan voorzien van signaal.

Nu is het begrip stroomuitval ook wel erg breed. Het kan net zo goed een defect component zijn zoals een defecte voedingsunit. Een ge in/explodeert apparaat die de automaat onderuit heeft getrokken. Waarbij het apparaat defect blijft en spanningsloos tot deze is vervangen.
Enkele jater geleden is UPC in Hilversum onderuit gegaan door het vastlopen van een ventilator boven in een 19" kast :o We liepen daar met 10 man een uur lang te zoeken in die bunker naar wat de aardlek toch activeerde 8)7

[afbeelding]
Hier was de stroomuitval in een bepaald deel van Zeewolde, en wel ruim 5 uur lang, dus als er een UPS systeem aanwezig was, dan is die wel leeg getrokken :). Bedankt voor je inbreng, het is altijd interessant om de technische kant van zulke zaken te belichten.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
[...]
[afbeelding]
Dan baal je ook dat je dat platform bij aanleg niet 10 cm hoger hebt gehangen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 19:56:
[...]

Dan baal je ook dat je dat platform bij aanleg niet 10 cm hoger hebt gehangen ^^
Ja..hoewel dat vocht toch geen goed doet.. zijn de tules afgesloten.. de kabels lopen toch de grond in, lopen die niet vol ?
En ik vrees dat we er qua water overlast nog niet zijn... die ene fan werkt nu als een soort van buitenboord motor.. triest gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-12-2024
Nick39 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 20:04:
[...]

Ja..hoewel dat vocht toch geen goed doet.. zijn de tules afgesloten.. de kabels lopen toch de grond in, lopen die niet vol ?
En ik vrees dat we er qua water overlast nog niet zijn... die ene fan werkt nu als een soort van buitenboord motor.. triest gezicht.
De kabels lopen idd niet vol omdat deze gas-dicht moeten worden afgewerkt. In Zeewolde is niet geblazen vezel gebruikt maar een 'alles in 1' kabel. Maar in veel Portaal/Dudoc woningen van het eerste uur is er gebruik gemaakt van blown fiber. Daar blaast men de vezel door een holle buis. Als die buis gas, of zoals in dit geval dan water, de woning in zou kunnen brengen dan zijn de kosten niet te overzien. Vandaar dat ze gas (water) dicht worden afgewerkt.

Overigens, glasvezel roest niet. Dat je het weet >:)

Tja, en in Deventer zal nu wel een dompelpompje liggen onder de vloer. Dat zie je trouwens in veel POP's & HUB's. Je ziet wat voor ellende het kan voorkomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269348

trankilo schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:01:
[...]

Overigens, glasvezel roest niet. Dat je het weet >:)
_O-

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 269348 op 26-08-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:54:
IPTV update - XMS

GHM start met de introductie van XLnt radio op het IPTV platform in het basispakket. Het gaat daarbij om 50 radiozenders die per genre gesplitst zijn:
Zenderoverzicht:
1601XLnt Peuter- en kleuterliedjes
1626XLnt Filmmuziek
1602XLnt Kiddo FM
1627XLnt Relipop
1603XLnt Hip Hop
1628XLnt Comedy
1604XLnt R&B
1629XLnt Country
1605XLnt Skihut
1630XLnt Love Songs
1606XLnt Hard House / Trance
1631XLnt Motown
1607XLnt Dance
1632XLnt Seasons
1608XLnt Hits
1633XLnt Reggae
1609XLnt Party
1634XLnt Italia
1610XLnt Lounge
1635XLnt France
1611XLnt Chill out
1636XLnt Espagna
1612XLnt Jack FM
1637XLnt Blues
1613XLnt Today's pop
1638XLnt Oldies
1614XLnt Nederpop
1639XLnt Musical
1615XLnt Arabian Nights
1640XLnt Nederpop gold
1616XLnt Turk
1641XLnt Schlager
1617XLnt Salsa
1642XLnt Rock n roll
1618XLnt Alternative Rock
1643XLnt Classical
1619XLnt Hard Rock
1644XLnt Opera
1620XLnt Rock
1645XLnt Operette
1621XLnt New age
1646XLnt Contemporary Jazz
1622XLnt Lite Easy Listening
1647XLnt Classic Jazz
1623XLnt Classic Rock
1648XLnt Nederlandse luisterlied
1624XLnt Piratenhits
1649XLnt Crooners
1625XLnt Dance Classics
1650XLnt Nostalgie

Nieuwe zenders: RTL crime en RTL Lounge
Per 1 sept. start GHM met de doorgifte van deze twee zenders. Deze zenders maken deel uit van het pluspakket en worden niet onderbroken door reclames.

bron: www.glashartmedia.nl
De radiozenders zijn helemaal bagger, die hebben ze bij Ziggo ook,nou weet ik wel dat ik oud ben,maar toch, komop..geen jaren 70 niks.
Piratenhits... alle lokale Jantje Smit's en Marianne Webers die nooit een kans krijgen maar plaatselijk "beroemdheden" zijn ( zeer plaatselijk,soms alleen in een bepaalde straat) , Skihut... Alleen Dance classics is wel grappig.
Gelukkig heeft Ziggo nog iets van 10 van de oorspronkelijk eerst gelanceerde 40 music choice zenders waarvan er dan 3 jaren 70/80 en 90 zijn maar ook daar is non-stop bagger voor de niet meer zo jonge luisteraar.
Alsof radio het digitaal gewoon heeft afgedaan,bij alle providers !

RTL Lounge is wel leuk (vanaf sept. ook in HD) maar volledig op vrouwen gericht,en RTL Crime is goed !
RTL Crime start met hele avonden een thema, 3 afleveringen 24 achter elkaar op maandag enz..
Dus dat wordt vechten om de remote 's avonds maar wel heel veel afleveringen van series die dus al lang draaien of al zijn stopgezet.
Maar als er een avondje niets is,zijn beide zenders goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:14
de_kers schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:18:
Hallo,

Ik volg al een tijdje dit forum waar hele goede inside informatie langs komt over XMS en glasvezel. Dit is mijn eerste post.

Sinds afgelopen dinsdag ben ik in het bezit van een glasvezel abbo van XMS 50|50 met Digitale TV pakket incl. M540 PVR. Na een bezoek aan het XMS huis in Amersfoort werd ik tot mijn stomme verbazing binnen 10 dagen aangesloten. Er was mij verteld dat er door de vakantie een achterstand was en het waarschijnlijk 4 tot 5 weken zou duren! Zelfs de PVR had ik de volgende dag na aansluiting al in bezit. Tot zover dus heel positief.

Mijn demo aan de familie, dat je een programma kunt opnemen en even later met terugkijken kan beginnen, liep echter op een teleurstelling uit :-( De Amino liep hortend en stotend vast en alleen door de stroom er af te halen kon ik de PVR weer bedienen.

Nu begrijp ik dat we op nieuwe firmware moeten wachten?
Altijd leuk om te horen :)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Nick39 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:53:

De radiozenders zijn helemaal bagger, die hebben ze bij Ziggo ook,nou weet ik wel dat ik oud ben,maar toch, komop..geen jaren 70 niks.
Piratenhits... alle lokale Jantje Smit's en Marianne Webers die nooit een kans krijgen maar plaatselijk "beroemdheden" zijn ( zeer plaatselijk,soms alleen in een bepaalde straat) , Skihut... Alleen Dance classics is wel grappig.
Gelukkig heeft Ziggo nog iets van 10 van de oorspronkelijk eerst gelanceerde 40 music choice zenders waarvan er dan 3 jaren 70/80 en 90 zijn maar ook daar is non-stop bagger voor de niet meer zo jonge luisteraar.
Alsof radio het digitaal gewoon heeft afgedaan,bij alle providers !
Yup... 't is de leeftijd ;)

Persoonlijk vind ik de playlists best prima.. En het aanbod is lekker gevarieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:18

R2L

Dat van het vastlopen van die PVR is niet zo leuk om te horen... :+
Is het trouwens al bekend wanneer de update beschikbaar komt?

Heb zelf nog eventjes de tijd, want de M540 verwacht ik begin september...
Zou leuk zijn als de update er dan is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Laatst online: 05-05 01:42
Mojo schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:53:
[...]

Grappig, heb er op een M540 hier ook last van. Zal het eens aankaarten.
Duidelijk, dan zal het wel weer een nieuwe bug (of foutje) zijn na een of andere update.. Had er nooit last van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Anoniem: 49445 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 19:06:
Hallo allen,

zijn er meer mensen met problemen met de amino settopbox met harddisk. Het ding werkt voor tv kijken en zo eigenlijk prima, maar als je iets wil terugkijken wat opgenomen is gaat met soms met horten en stoten. Zodra je in een opgenomen uitzending gaat spoelen gaat het helemaal mis. Blokjes in beeld, geluid wat niet meer gelijk loopt met het beeld, en soms zelf dusdanige vastlopers dat dat de settopbox even van de stroom af moet om hem weer tot leven te wekken. Ik moet zeggen dat dat toch een beetje tegen valt van de PVR mogelijkheid.

Iemand nog een idee waar dat aan kan liggen ?
Vanavond nog wat opgenomen en terug gekeken zonder problemen! toevallig ook vrij veel doorgespoeld omdat ik al stukjes had gezien en niet gek ben op reclame en hiermee ook geen problemen.
Voordeel van het portaal netwerk???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nick39 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:53:
[...]RTL Lounge is wel leuk (vanaf sept. ook in HD) maar volledig op vrouwen gericht,en RTL Crime is goed !
Heb je een bron dat Lounge vanaf sept in HD wordt aangeboden?
Crime en Lounge in SD is bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:35:
[...]

Yup... 't is de leeftijd ;)

Persoonlijk vind ik de playlists best prima.. En het aanbod is lekker gevarieerd.
Het was ook een beetje een open deur... daarnaast vind ik digitale radio maar "butt", je zou eigenlijk een digitale tuner moeten hebben alleen voor radio: soort van RDS schermpje zodat je weet naar welke zender je luistert en waarmee je kan afstemmen.
Nu moet je met een losse decoder eerst de tv aanzetten,radio zender kiezen, tv weer uit.
Met een dvb-c tuner met de output naar de stereoset, moet je tv aan blijven staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mrbeam schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 09:48:
[...]

Heb je een bron dat Lounge vanaf sept in HD wordt aangeboden?
Crime en Lounge in SD is bekend.
Is voor Ziggo van toepassing,niet GHM. (hoewel die op de laatste zenderkaart van 18 aug weer op gewoon staat en nu foxlife in HD er onder staat aangekondigd)

[ Voor 18% gewijzigd door Nick39 op 27-08-2011 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269348

Nick39 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:34:
[...]

Het was ook een beetje een open deur... daarnaast vind ik digitale radio maar "butt", je zou eigenlijk een digitale tuner moeten hebben alleen voor radio: soort van RDS schermpje zodat je weet naar welke zender je luistert en waarmee je kan afstemmen.
Nu moet je met een losse decoder eerst de tv aanzetten,radio zender kiezen, tv weer uit.
Met een dvb-c tuner met de output naar de stereoset, moet je tv aan blijven staan...
Zo en zo vind ik dig radio niets.
Analoge radio vind ik een veel mooiere en heldere klank hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nick39 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:35:
[...]

Is voor Ziggo van toepassing,niet GHM. (hoewel die op de laatste zenderkaart van 18 aug weer op gewoon staat en nu foxlife in HD er onder staat aangekondigd)
Leek me al sterk Lounge in HD, daar die zender gewoonweg niet bestaat/beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:34:
[...]

Of een optie om het te bedienen via je ipad/droidpad/telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbosie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-04 01:11
Beste heren,

Ik heb XMS en heb ook een vast IP aangevraagt nu wil het zijn als ik de settings in mn router zet na 20 min aanstaan hij nog steeds geen verbinding heeft.
Ook bijna een uur de router van de stroom trekken bied geen soelaas.
Hoe krijg ik dat packetfron kreng beneden zover dat hij het vaste IP adres accepteerd ?
Nadat ik hem weer op automatisch een IP adres verkrijgen had gezet werkte hij natuurlijk meteen maar ik wil hem een VAST IP geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:14
timbosie schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:12:
Beste heren,

Ik heb XMS en heb ook een vast IP aangevraagt nu wil het zijn als ik de settings in mn router zet na 20 min aanstaan hij nog steeds geen verbinding heeft.
Ook bijna een uur de router van de stroom trekken bied geen soelaas.
Hoe krijg ik dat packetfron kreng beneden zover dat hij het vaste IP adres accepteerd ?
Nadat ik hem weer op automatisch een IP adres verkrijgen had gezet werkte hij natuurlijk meteen maar ik wil hem een VAST IP geven.
bellen met de service desk maandag.
Dat is namelijk de enigste oplossing. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door White_Collar op 27-08-2011 18:17 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-04 09:07
Rekenblok schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:16:
(over vast IP adres)
bellen met de service desk maandag.
Dat is namelijk de enigste oplossing. ;)
Dat is ook mijn ervaring. De instelling op de service pagina werkten bij mij ook niet. De service desk moest ergens nog een knopje omzetten.

Overigens heeft het niet geholpen bij de issues die ik met uitgaande mail had. Ik wil graag zelf via SMTP mijn mail afleveren, maar vooral Chello blijft halstarrig weigeren om met mijn server te praten omdat ik een 'dynamisch' adres heb.

+1 voor een eigen reverse DNS setting !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-05 13:01
ToniW schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:16:
[...]

Dat is ook mijn ervaring. De instelling op de service pagina werkten bij mij ook niet. De service desk moest ergens nog een knopje omzetten.

Overigens heeft het niet geholpen bij de issues die ik met uitgaande mail had. Ik wil graag zelf via SMTP mijn mail afleveren, maar vooral Chello blijft halstarrig weigeren om met mijn server te praten omdat ik een 'dynamisch' adres heb.

Een eigen rDNS zal op dit punt niet veel helpen. Als UPC je zou weigeren omdat je hostname/ rdns niet matched, ok. (maar goed, dan zou je nog altijd je mailserver kunnen configgen op je huidige rDNS naam).
Als UPC gewoonweg het hele netblok weigert omdat deze als dynamic/consumer use oid geregistreerd staat zal dat zo blijven. Alleen een vast IP, (in een ander netblock, wat dus niet als zodanig gelist staat) zou helpen.

Maar wat is er mis met het gebruiken van een smarthost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

ToniW schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:16:
[...]

Niet alleen Chello gaat je mail weigeren zonder RDNS. Je zit daarom wat betreft uitgaande SMTP echt vast aan de servers van XMS (of een andere smarthost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:08

GerkeP

Vragen mag altijd........

In overleg met de vrouw vandaag HD pakket uitgezet en Pluspakket aangezet.
Nu staat in Mijnxms bij beide een vinkje en in de voetnoot dat het HD pakket per 31-08 wordt uitgezet.
Hoe snel wordt dat pluspakket aangezet na wijziging in mijnxms?

edit:
direct na het herstarten van de Amino dus

Hallmark geeft zwart beeld?

[ Voor 16% gewijzigd door GerkeP op 28-08-2011 09:50 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

Die is toch een tijdje geleden al gestopt? Dacht ik hoor.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

j1nx schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 10:11:
[...]

Die is toch een tijdje geleden al gestopt? Dacht ik hoor.
Lijkt het wel op, staat ook niet in de lijst van het pluspakket, maar wordt nog wel aangeboden aan de Amino

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Loveparade schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 10:19:
[...]

Lijkt het wel op, staat ook niet in de lijst van het pluspakket, maar wordt nog wel aangeboden aan de Amino
Hallmark is er zelf mee gestopt per 20 juli al, de laatste maanden werd er al niets meer ge-updated en waren er kerstfilms te zien.
De reclame opbrengsten brachten te weinig op.
http://www.mediamagazine....n-nederland-en-vlaanderen
NBC richt zich nu meer op haar paradepaardjes: 13th Street Universal, Syfy Universal en E! Entertainment.

@Denan... zo'n radio app zou mooi zijn... nou ja via de xtreamer kan ik een hoop zenders luisteren.
Hoop dat de nieuwe series weer snel gaan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 15:02:
@Denan... zo'n radio app zou mooi zijn... nou ja via de xtreamer kan ik een hoop zenders luisteren.
Hoop dat de nieuwe series weer snel gaan beginnen.
Met de integratie van mobiel (android/iphone) en IPTV diensten die je bij veel andere providers ziet verwacht ik dat GHM niet achter zal blijven.. wie weet wat er over een aantal maanden mogelijk is :)

en wat betreft series: torchwood miracle day :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295271

Meer mensen die het opgevallen is dat de tijd in DVB-C is vastgelopen ?
Blijft hier (Nijmegen, 6545) staan op 19.14 uur.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

denan schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 16:16:
[...]
en wat betreft series: torchwood miracle day :)
Deze?
http://thetvdb.com/?tab=series&id=79511

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

denan schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 19:44:
[...]

Yup.. Maar dan wel de miracle day reeks.
Deze dan?
http://thetvdb.com/?tab=series&id=79537

Wil hem best toevoegen aan mijn SickBeard, maar wil wel de juiste natuurlijk. Ik vertrouw erop dat je weet wat goed is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:17

DjVe

Hatsaflats!

denan schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 19:44:
[...]

Yup.. Maar dan wel de miracle day reeks.
Sorry Denan, maar na de 7e aflevering...met die iets wat ongewone erotisch getinte scene, ben ik niet heel wild enthousiast meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
j1nx schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 19:50:
[...]

Deze dan?
http://thetvdb.com/?tab=series&id=79537

Wil hem best toevoegen aan mijn SickBeard, maar wil wel de juiste natuurlijk. Ik vertrouw erop dat je weet wat goed is ;)
Bijna.. http://thetvdb.com/?tab=s...511&seasonid=391031&lid=7 :)

oftewel: http://www.tv.com/shows/torchwood-miracle-day/

@jordy: waar gaat het heen met de jeugd van tegenwoordig.. Dat de wereld in de eerste paar delen compleet naar de knoppen gaat is geen probleem.. maar 2 kussende mannen is te erg? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

denan schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 20:54:
[...]

Bijna.. http://thetvdb.com/?tab=s...511&seasonid=391031&lid=7 :)

oftewel: http://www.tv.com/shows/torchwood-miracle-day/

@jordy: waar gaat het heen met de jeugd van tegenwoordig.. Dat de wereld in de eerste paar delen compleet naar de knoppen gaat is geen probleem.. maar 2 kussende mannen is te erg? :)
Het was meer dan kussen :+, het was erger dat mn vriendin binnen kwam lopen en me aan zat te kijken met een blik van WTF :o }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op mijn.xmsnet.nl staat:

"Voor sommige toepassingen is het handig of vereist om een vast IP adres te hebben. U heeft een gratis statisch IP adres dat middels DHCP automatisch aan uw aansluiting wordt gekoppeld. U hoeft hiervoor niets te doen."

Ik heb gisteren toch echt een ander ip adres gekregen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174828

Jordy van e schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 08:28:
[...]
Het was meer dan kussen :+, het was erger dat mn vriendin binnen kwam lopen en me aan zat te kijken met een blik van WTF :o }:O
En als t nou 2 vrouwen waren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Dan was dit punt niet aangehaald :9 :9~ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:29
Anoniem: 49445 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 19:06:
Hallo allen,

zijn er meer mensen met problemen met de amino settopbox met harddisk. Het ding werkt voor tv kijken en zo eigenlijk prima, maar als je iets wil terugkijken wat opgenomen is gaat met soms met horten en stoten. Zodra je in een opgenomen uitzending gaat spoelen gaat het helemaal mis. Blokjes in beeld, geluid wat niet meer gelijk loopt met het beeld, en soms zelf dusdanige vastlopers dat dat de settopbox even van de stroom af moet om hem weer tot leven te wekken. Ik moet zeggen dat dat toch een beetje tegen valt van de PVR mogelijkheid.

Iemand nog een idee waar dat aan kan liggen ?
Ik heb daar toch ook nog wel eens last van (Amino M532).
Meestal gaat het goed en zonder problemen. Eigenlijk de hele zomervakantie geen last van dit probleem en nu iedereen weer terug is van vakantie regelmatig last hiervan. Dus wellicht ook netwerkcapaciteits probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Anoniem: 252497 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 08:32:
Mja het is zo statisch als mogelijk. Zover ik heb begrepen is het bij echt ingrijpende wijzigingen in het netwerk soms mogelijk dat je een ander ip adres krijgt.
Het is iig altijd nog beter als bij Ziggo, waar je zo ongeveer elke maand een nieuwe kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 252497 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 08:32:
Op mijn.xmsnet.nl staat:

"Voor sommige toepassingen is het handig of vereist om een vast IP adres te hebben. U heeft een gratis statisch IP adres dat middels DHCP automatisch aan uw aansluiting wordt gekoppeld. U hoeft hiervoor niets te doen."

Wellicht ben je gemigreerd van Portaal naar Reggefiber? Dan krijg je een ander poortnummer en daarop is het IP gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denan schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:57:
[...]

Wellicht ben je gemigreerd van Portaal naar Reggefiber? Dan krijg je een ander poortnummer en daarop is het IP gekoppeld.
Lijkt me niet? Het gaat hier om een splinternieuwe aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 252497 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:19:
[...]
Lijkt me niet? Het gaat hier om een splinternieuwe aansluiting.
Dat kan nog steeds.. wel/niet migreren hangt van je locatie in het netwerk, niet van de tijd dat je aangesloten bent. Wat ook kan is dat je de eerste paar dagen een adres uit de tijdelijke pool krijgt totdat de DHCP config geupdate is. Dan kunnen er altijd verschillen ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denan schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:22:
[...]

Dat kan nog steeds.. wel/niet migreren hangt van je locatie in het netwerk, niet van de tijd dat je aangesloten bent. Wat ook kan is dat je de eerste paar dagen een adres uit de tijdelijke pool krijgt totdat de DHCP config geupdate is. Dan kunnen er altijd verschillen ontstaan.
Kijk dit is de gedetailleerde informatie waar ik behoefte aan had :)
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
IPTV update - XMS

In de 1e week van september (dus ergens begin volgende week) komt GHM met 2 nieuwe uitzendinggemist diensten. Het gaat daarbij om 13th street gemist en SyFy gemist.

13th street gemist is beschikbaar voor iedereen met een basispakket, Syfy gemist is beschikbaar voor alle klanten met een pluspakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49445

bluesparkle schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:07:
[...]

Ik heb daar toch ook nog wel eens last van (Amino M532).
Meestal gaat het goed en zonder problemen. Eigenlijk de hele zomervakantie geen last van dit probleem en nu iedereen weer terug is van vakantie regelmatig last hiervan. Dus wellicht ook netwerkcapaciteits probleem?
Lijkt me niet een netwerk probleem te zijn. De reguliere uitzending kijken gaat prima, maar het terugkijken en vooral spoelen in de opgenomen beelden (vanaf de harddisk) gaat slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:45:
IPTV update - XMS

In de 1e week van september (dus ergens begin volgende week) komt GHM met 2 nieuwe uitzendinggemist diensten. Het gaat daarbij om 13th street gemist en SyFy gemist.

13th street gemist is beschikbaar voor iedereen met een basispakket, Syfy gemist is beschikbaar voor alle klanten met een pluspakket.
Is dat onderdeel van het GHM gemist pakket en wordt dat straks een betaalde dienst?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Loveparade schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:53:
Is dat onderdeel van het GHM gemist pakket en wordt dat straks een betaalde dienst?
*kuch* de 3e zin *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:43

Fiber

Beaches are for storming.

denan schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:45:
... 13th street gemist is beschikbaar voor iedereen met een basispakket, ...
Dat is leuk nieuws!

Hoeveel dagen kun je terug kijken? Of is dit 13th Street On Demand? :Y

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Fiber schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:05:
[...]

Dat is leuk nieuws!

Hoeveel dagen kun je terug kijken? Of is dit 13th Street On Demand? :Y
Dat durf ik nog niet te zeggen.. Even wachten op de officiële info vanuit GHM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

denan schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:57:
[...]

Euh, zijn ze dit dan langzaam aan het doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
j1nx schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:04:
Euh, zijn ze dit dan langzaam aan het doen dan?
Euh... yup :) (zie de vorige 'tich' pagina's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:26:
[...]

Euh... yup :) (zie de vorige 'tich' pagina's)
Zou je,in het kort (liefst in het lang) kunnen uitleggen wat zo'n migratie/portatie inhoudt,wat de voor en of nadelen er zijn,dus waarom moet het ?

Al die uitzendingen gemist diensten zijn natuurlijk mooi,maar wordt ook de reclame herhaald ?
Ik kan me voorstellen dat half nederland zijn ideale avondje tv samenstelt via de uitzending gemist maar als je dan reclame inkomsten gaat missen...

Algemeen vraagje, zijn de dolby uitzendingen van Ned 1,2 en 3 bij GHM ook zoveel zachter als die van de commercielen ?
Bij ned 1,2 en 3 dolby is het volume de helft zachter als bij PCM,maar op PCM mis ik de geluidseffecten van dolby bij RTL 4.
Ik ben al 2 weken in de clinch met een Technicolor medewerker die stelt dat dolby en PCM net zo hard zouden moeten zijn maar waarom is dat dan niet zo op al mijn sets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Nick39 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:18:

Algemeen vraagje, zijn de dolby uitzendingen van Ned 1,2 en 3 bij GHM ook zoveel zachter als die van de commercielen ?
Bij ned 1,2 en 3 dolby is het volume de helft zachter als bij PCM,maar op PCM mis ik de geluidseffecten van dolby bij RTL 4.
Ik ben al 2 weken in de clinch met een Technicolor medewerker die stelt dat dolby en PCM net zo hard zouden moeten zijn maar waarom is dat dan niet zo op al mijn sets ?
Heel herkenbaar, ik ben steeds meer met de AB in de weer.
Gisteren een mooi voorbeeld bij de F1 op RTL, volume redelijk constant, totdat de reclame van KIA voorbij kwam, dat volume lag zeker 25% hoger en knalde dus de hele buurt door.
Bij 13th street ook heel veel verschillen in volume bij reclames etc

Dit is niet meer het verhaal van reclames die harder staan dan de reguliere uitzendingen, want zelfs in de reclames zitten verschillen in volume.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Zou je,in het kort (liefst in het lang) kunnen uitleggen wat zo'n migratie/portatie inhoudt,wat de voor en of nadelen er zijn,dus waarom moet het ?
In het 'heeeel' kort:
De portaal gebieden zitten in een andere administratie/netwerkstructuur dan de overige WGDO gebieden. Om meer dan 1 ISP actief te laten zijn (en een duidelijker beeld te krijgen van je netwerk) op het netwerk is een migratie naar de reguliere reggefiber netwerkstructuur/administratie nodig. Dat behelst in veel gevallen een administratieve migratie.. en hier en daar worden vezels/poorten geswitched waardoor klanten een ander poortnummer krijgen.
Al die uitzendingen gemist diensten zijn natuurlijk mooi,maar wordt ook de reclame herhaald ?
Ik kan me voorstellen dat half nederland zijn ideale avondje tv samenstelt via de uitzending gemist maar als je dan reclame inkomsten gaat missen...
Geen idee.. maar ze gaan vast toe naar een model waarbij de ondemand uitzendingen op de reclametijdstippen worden onderbroken door dynamische adds. Dat zie je nu bij RTLgemist online ook al.
IPTV? DVB-C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Loveparade schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:23:
[...]

Heel herkenbaar, ik ben steeds meer met de AB in de weer.
Gisteren een mooi voorbeeld bij de F1 op RTL, volume redelijk constant, totdat de reclame van KIA voorbij kwam, dat volume lag zeker 25% hoger en knalde dus de hele buurt door.
Bij 13th street ook heel veel verschillen in volume bij reclames etc

Dit is niet meer het verhaal van reclames die harder staan dan de reguliere uitzendingen, want zelfs in de reclames zitten verschillen in volume.
Dat was me allang opgevallen,gelukkig beschikt mijn tv over een "normalize audio" zetting, maar bij Ned 1,2 en 3 is al het geluid consequent zachter via Dolby.
Nu gaat bij mij de receiver bij ned 1,2 en 3 standaard op 2.1 en bij de RTL zenders op 5.1 wat dus betekent dat Ned 1,2 en 3 standaard niet echt dolby zijn, zet ik alles op PCM dan wordt het geluid van Ned 1,2 en 3 gelijk 30% harder maar mis je dus de overige dolby kanalen,ik kan op mijn tv helaas niet per kanaal instellen of de uitvoer PCM of Dolby kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nog een "last minute" iptv nieuwtje:

Eredivisie Live doet maandag 29 augustus rechtstreeks verslag van het jaarlijkse Telesport Voetballer van het Jaar Gala vanuit Studio 21 op het Media Park in Hilversum.
Deze uitzending is voor alle abonnees met digitale televisie gratis op het kanaal Eredivisie Live 1 te bekijken.
Hiertoe wordt het signaal van Eredivisie Live 1 op deze avond gratis opengesteld voor alle digitale TV kijkers.
De rechtstreekse uitzending van het Voetballer van het Jaar Gala op Eredivisie Live 1 begint om 20:15 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
denan schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:10:

Eredivisie Live doet maandag 29 augustus rechtstreeks verslag van het jaarlijkse Telesport Voetballer van het Jaar Gala vanuit Studio 21 op het Media Park in Hilversum.
Deze uitzending is voor alle abonnees met digitale televisie gratis op het kanaal Eredivisie Live 1 te bekijken.
Hiertoe wordt het signaal van Eredivisie Live 1 op deze avond gratis opengesteld voor alle digitale TV kijkers.
De rechtstreekse uitzending van het Voetballer van het Jaar Gala op Eredivisie Live 1 begint om 20:15 uur.
Doe mij dan maar korting omdat ik al een abonnement op Eredivisie Live heb en nu dus betaal voor iets dat gratis is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

denan schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:47:
[...]

In het 'heeeel' kort:
De portaal gebieden zitten in een andere administratie/netwerkstructuur dan de overige WGDO gebieden. Om meer dan 1 ISP actief te laten zijn (en een duidelijker beeld te krijgen van je netwerk) op het netwerk is een migratie naar de reguliere reggefiber netwerkstructuur/administratie nodig. Dat behelst in veel gevallen een administratieve migratie.. en hier en daar worden vezels/poorten geswitched waardoor klanten een ander poortnummer krijgen.
Is daat nog een officieel/non officieel schema van bekend? De Portaal woningen in Leiden. Zijn die al gedaan/wanneer zijn die aan de beurt. Of is dat een gevalletje 1 voor 1, je bent aan de beurt als je aan de beurt ben.
denan schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:10:

Heh, verdomme moeten we die weer terug gaan zetten in al die M3U lijsten terwijl ze er net uit verwijderd waren.

[ Voor 32% gewijzigd door j1nx op 29-08-2011 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:35:
[...]
Heh, verdomme moeten we die weer terug gaan zetten in al die M3U lijsten terwijl ze er net uit verwijderd waren.
Was offtopic.

[ Voor 66% gewijzigd door Nick39 op 29-08-2011 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Luuk1983 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:17:
Doe mij dan maar korting omdat ik al een abonnement op Eredivisie Live heb en nu dus betaal voor iets dat gratis is ;)
Hmmm.. zou ik nou richting de helpdesk een verzoek in te schieten om 0,0524 euro te crediteren.. of niet.. ;)

@j1nx:
Het zijn gecompliceerde migraties en door de veel externe factoren moeilijk voorspelbaar.. dus 1 voor 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Laatst online: 04-05 20:53

Goku33

Ownage!

Kan je nog meer offtopic gaan Nick39? Een topic over glasvezel en dan plotseling zo'n rant over voetbal. Dat mag wel in een ander topic hoor, kunnen we hier weer gewoon praten over de glasvezeldienst en dus niet over de programma's die daarover worden verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Goku33 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:50:
Kan je nog meer offtopic gaan Nick39? Een topic over glasvezel en dan plotseling zo'n rant over voetbal. Dat mag wel in een ander topic hoor, kunnen we hier weer gewoon praten over de glasvezeldienst en dus niet over de programma's die daarover worden verzonden.
Och.. af en toe ot gaan is niet zo erg toch? Zo druk is het nou ook weer niet op dit moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrarifreak
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
@denan
Kunnen wij binnenkort tv538 verwachten bij XMS?
of geldt hiervoor net zoals bij film1, minimaal aantal abbonees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-04 19:02
Denan ondanks dat het gecompliceerde migraties zijn, Verwacht jij dat Leiden dit jaar nog word gemigreerd?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goku33 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:50:
Je opmerking had via PB gekund en als jij bepaalt dat er niet meer gesproken mag worden over wat er over glas mag worden uitgezonden is 99% offtopic.
Ook aankondigingen en vragen over zenders of geluidsvolume ( @ denan via alle media, ook over de sat is het volume in dolby van ned 1,2 en 3 zachter dan in PCM ) kunnen dan niet meer.
En ik ben niet over voetbal begonnen of over het aanpassen van lijsten,zoenende mannen,series en programmering bij scifichannel,korting omdat het voetbal kanaal 1 dag open staat, en noem maar op.
Graag reactie via PB om niet offtopic te gaan.

[ Voor 34% gewijzigd door Nick39 op 29-08-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Laatst online: 28-04 13:13
denan schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:47:
[...]
De portaal gebieden zitten in een andere administratie/netwerkstructuur dan de overige WGDO gebieden.... Dat behelst in veel gevallen een administratieve migratie.. en hier en daar worden vezels/poorten geswitched waardoor klanten een ander poortnummer krijgen.
Krijg je dan ook een ander ip-adres als je (met een "portaal"-aansluiting) betaald hebt voor een vast ip?
Als dat zo is, dan stuurt XMS/Reggefiber daar toch wel even een berichtje van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ik zit nu eredivisie live 1 te kijken?
Teaser?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Loveparade schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 19:29:
Ik zit nu eredivisie live 1 te kijken?
Teaser?
't is niet je scherpste dag vandaag he loveparade? ;) (hint: scroll eens iets naar boven)
ArjenB64 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 19:24:
Krijg je dan ook een ander ip-adres als je (met een "portaal"-aansluiting) betaald hebt voor een vast ip?
Als dat zo is, dan stuurt XMS/Reggefiber daar toch wel even een berichtje van?
Nee, die worden binnen Portaal op een andere manier gemanaged (buiten de DHCP server)
rjn27 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 19:20:
Denan ondanks dat het gecompliceerde migraties zijn, Verwacht jij dat Leiden dit jaar nog word gemigreerd?.
Geen idee. Volgens mij zouden eind dit jaar toch wel alle gebieden gemigreerd moeten zijn maar wat de actuele status is weet ik zo niet.
ferrarifreak schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 17:12:
@denan
Kunnen wij binnenkort tv538 verwachten bij XMS?
of geldt hiervoor net zoals bij film1, minimaal aantal abbonees?
Geen idee.. maar het staat ze vrij om als contentleverancier contact op te nemen met GHM om over de doorgifte te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295271

Anoniem: 295271 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 16:17:
Meer mensen die het opgevallen is dat de tijd in DVB-C is vastgelopen ?
Blijft hier (Nijmegen, 6545) staan op 19.14 uur.....
Zet zojuist de TV aan en zie dat de tijd weer klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr33n
  • Laatst online: 11-09-2024
Hebben zelf nu ook al enkele maanden glasvezel van XMS, echter beginnen we problemen te vinden met de afstandbediening.

Hij verandert automatisch de actieve modus terug naar 'tv' in plaats van 'stb'. Om nu van kanaal te wisselen dienen we steeds eerst de setupbox knop te activeren en dan hopen dat hij er op reageert. Deze actie kan vaak een keer of 5-6 herhaald moeten worden voordat hij het ook daadwerkelijk doet. Volume doet hij vaak nog lastiger over.

Meestal nadat je het volume verandert nadat je van kanaal gewisseld hebt zet hij de modus van de afstandbediening weer op tv.

Iemand anders hier problemen mee ondervonden? Heb het advies van XMS zelf al opgevolgd door de STB + OK knop gedurende 10 seconden vast te houden en dan code 000 in te voeren. Dit zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
gr33n schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:32:
Hebben zelf nu ook al enkele maanden glasvezel van XMS, echter beginnen we problemen te vinden met de afstandbediening.

Hij verandert automatisch de actieve modus terug naar 'tv' in plaats van 'stb'. Om nu van kanaal te wisselen dienen we steeds eerst de setupbox knop te activeren en dan hopen dat hij er op reageert. Deze actie kan vaak een keer of 5-6 herhaald moeten worden voordat hij het ook daadwerkelijk doet. Volume doet hij vaak nog lastiger over.

Meestal nadat je het volume verandert nadat je van kanaal gewisseld hebt zet hij de modus van de afstandbediening weer op tv.

Iemand anders hier problemen mee ondervonden? Heb het advies van XMS zelf al opgevolgd door de STB + OK knop gedurende 10 seconden vast te houden en dan code 000 in te voeren. Dit zonder resultaat.
Is de batterij niet gewoon leeg? Dat hij het nog op het randje doet? En dat als je iets gedaan hebt wat energie kost (zoals volume wijzigen) dat hij door gebrek een energie reset? Ik weet het, het is een 'long shot', maar het kan geen kwaad even andere batterijen te proberen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr33n
Klinkt inderdaad als een long-shot, maar het zou zomaar kunnen werken.
Zal het vanavond als ik thuis ben even uitproberen.

Moest het toch even navragen, aangezien het misschien een bekend issue was bij XMS. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Luuk1983 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:48:
[...]

Is de batterij niet gewoon leeg? Dat hij het nog op het randje doet? En dat als je iets gedaan hebt wat energie kost (zoals volume wijzigen) dat hij door gebrek een energie reset? Ik weet het, het is een 'long shot', maar het kan geen kwaad even andere batterijen te proberen lijkt me?
Je hebt gelijk Luuk, dit klinkt als een lege batterij. Vraag me niet waarom, maar als de batterij minder vermogen gaat leveren springt hij automatisch terug naar de TV stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Luuk1983 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:48:
[...]

Zoals Jordy van E al zegt. Dit is inderdaad een lege batterij. Geen flauw idee waarom die AB dit doet, maar zo kan je op (een nogal irritante wijze) zien dat de batterij leeg is. :P

[ Voor 0% gewijzigd door Mojo op 30-08-2011 13:38 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nevermind

[ Voor 98% gewijzigd door Nick39 op 30-08-2011 13:38 . Reden: had mijn leesbril niet op. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr33n
Goed om een eenduidig antwoord te krijgen, inderdaad een vreemde manier om het aan te tonen. Thanks all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:52
[...]

Ik heb hetzelfde NED 1,2 en 3 geven PCM audio en de volume een stuk harder van het Dolby geluid op de RTL zendens. Dolby lijkt mij te zacht. Het gaat trouwens om IPTV, Amino 130.