XMS Glasvezel ervaring - XIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 69.710 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:07
@ Nick39:
Ik dacht al waarom schrijf je van die korte stukjes. :)
Sterkte met je klauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wuhahahahahaha *rolt over de vloer" :9
Succes met je klauw Nick, kzou die nagels is knippen van die klauw ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om verwarring te voorkomen: je kan inderdaad voor €50,- de A130m inruilen voor de 540 volgens de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sithlord76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:26
quote: Sithlord76

Weet iemand hoe lang het gemiddeld duurt voor dat er wordt gereageerd op email bij xms??

Ik wil graag van digitale tv naar een totaal pakket, alleen krijg ik het gevoel als je eenmaal klant bent dat ze dan niet thuis zijn... :X

quote:
Packardhell schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:29:
[...]

Als je een probleem hebt kun je het best bellen, mailen heeft geen zin (zie ook andere berichten in dit topic). Ja, het is een schade en niet netjes - maar het is nu eenmaal zo. Ik weet dat veel Tweakers liever mailen dan bellen (als wat het maar vanwege de kosten), maar bellen werkt gewoon beter.

Dat was ook mijn eerste actie, maar kreeg vervolgens te horen dat ik een brief kon posten of mailen om het voor elkaar te krijgen.....dus nu dan maar een briefje posten. (vind ik persoonlijk niet echt meer van deze tijd :+)

Nu heb ik nog geen tijd gehad om deze brief te posten en had ik besloten om rustig te wachten op antwoord van xms. Nu na een week zowaar een berichtje van xms:

Bedankt voor het sturen van uw e-mail.

Uit uw bericht begrijp ik dat u uw pakket wil graag wilt wijzigen.
Om uw aanvraag te voltooien ontvangen wij graag van u een schriftelijk verzoek.
Dit mag naar het volgende adres:
XMS BV
Postbus 92
2180 AB Hillegom
Mocht u een scanner in bezit hebben kunt u ook uw brief inscannen en sturen naar
orderdesk@xmsnet.nl

8)7 |:( schiet mij maar lek eerst zeggen dat je een brief moet posten en vervolgens aangeven dat je ook mag mailen....

Ok, het is een ander email adres dan waar ik mijn mailtje(brief) heen gestuurd hebt, maar dit kon deze persoon toch ook direct zelf intern door mailen.....of heb ik dat nou mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel een beetje omslachtig natuurlijk. Eerst een brief typen, dan uitprinten, vervolgens weer inscannen en dan mailen..... Schiet mij maar lek.

Gewoon een briefje schrijven in Word of een andere tekstverwerker, je handtekening erin plakken en dan als PDF opslaan. Zal vast ook wel werken. Ze zullen je handtekening wel willen hebben ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:33

Fiber

Beaches are for storming.

Faxen mag vast ook wel... Punt is, dit is iets van een contractswijziging en dan willen ze graag een handtekening. Zal wel iets juridisch zijn om je eventueel aan je betalingen te kunnen houden. Lastig. Zeker. Maar het is nou eenmaal niet anders. O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sithlord76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:26
Ik zal er dan maar een handtekening er in scannen of painten :P ....zo lang ik uiteindlijk maar krijg wat ik wil... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:08:
wuhahahahahaha *rolt over de vloer" :9
Succes met je klauw Nick, kzou die nagels is knippen van die klauw ;) ;)
Als jew weet hoe ik mijn klauw heb gebroken zou je nog veel meer lachen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:50

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb na een week dan toch een bevestigend antwoord op m'n email(s) betreffende omruil van de A130M voor de M540 pvr.
Xms stuurt begin september de M540 pvr op en er zit een retour doos bij voor de A130M.
Die laatste moet ik wel voor 20 september terugsturen anders krijg ik een rekening van €199 8)7

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sithlord76 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:43:
quote: [b]Sithlord76

Bedankt voor het sturen van uw e-mail.

Uit uw bericht begrijp ik dat u uw pakket wil graag wilt wijzigen.
Om uw aanvraag te voltooien ontvangen wij graag van u een schriftelijk verzoek.
Dit mag naar het volgende adres:
XMS BV
Postbus 92
2180 AB Hillegom
Mocht u een scanner in bezit hebben kunt u ook uw brief inscannen en sturen naar
orderdesk@xmsnet.nl
Ik zou me kunnen bedenken dat jij ter verdediging wanneer je iets gaat ontkennen zou kunnen zeggen,dat mailtje heb je zelf gemaakt oid.
Weet helemaal niet waarover het gaat,maar in bepaalde situaties kan ik me voorstellen dat men iets schriftelijks wil met een handtekening.
Zodat er iets in een dossier bewaard kan worden.
Het is relatief gemakkelijk om je per mail voor iemand anders voor te doen en een bestelling te plaatsen,een "officiele brief" is dan toch wat meer rechtsgeldig ?
(en kan vergeleken worden met je eerste inschrijving)
Bij Ziggo duurt het gemiddeld 1 maand voor je antwoord krijgt, als je antwoord krijgt,en 9 van de 10 keer slaat het antwoord nergens op en moet je toch bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:47:
[...]

Als jew weet hoe ik mijn klauw heb gebroken zou je nog veel meer lachen..
Vertel vertel vertel vertel......

Enne btw. ik lachte je niet uit hoor, want is toch vervelend.
Was meer om hoe je het melde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:58:
[...]

Vertel vertel vertel vertel......

Enne btw. ik lachte je niet uit hoor, want is toch vervelend.
Was meer om hoe je het melde.
Ik lag/zat zaterdagavond half op de bank, hand onder mijn hoofd,arm op de leuning.
Op de een of andere manier heb ik iets afgekneld waardoor mijn arm ging slapen en gevoelloos werd.
Mijn hond (ernsig ziek) deed iets waardoor ik op handen en knieen naar haar wilde duiken op de grond.
Mijn volle gewicht kwam op de slapende arm terecht en mijn hand sloeg dubbel omdat ik geen gevoel had in mijn arm en de spieren het niet konden opvangen. (ik sloeg over de kop)
Zaterdag eigenwijs geweest om niet naar het ziekenhuis te gaan,maar zondag ben ik via de dokterspost wel gegaan ook omdat mijn pols dikker werd, een barstje in mijn armbot (spaakbeen) en een flinke spierblessure.
Op zich kunnen ze dat niet gipsen (kan wel maar het is nutteloos) want het is geen echte breuk.
Tubigrip er weer omheen en zoals ze zo mooi zeggen: met rust en op geleide van de pijn laten genezen.
Spieren zijn uitgerekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Nick > wow. das niet misselijk.
Idd wel een beetje gek hoe het is gegaan ;)
Vooral hetgeen dat je over de kop sloeg (sorry, der kwam toch even een glimlach bij kijken toen ik dat las).
Maar ik wens je veel sterkte, want armen en benen kun je nou eenmaal niets aan hebben.
Ikzelf loop nog steeds met een slijmbeursontsteking aan de voet... auw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Nick39 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:33:
[...]

Ik lag/zat zaterdagavond half op de bank, hand onder mijn hoofd,arm op de leuning.
Op de een of andere manier heb ik iets afgekneld waardoor mijn arm ging slapen en gevoelloos werd.
Mijn hond (ernsig ziek) deed iets waardoor ik op handen en knieen naar haar wilde duiken op de grond.
Mijn volle gewicht kwam op de slapende arm terecht en mijn hand sloeg dubbel omdat ik geen gevoel had in mijn arm en de spieren het niet konden opvangen. (ik sloeg over de kop)
Zaterdag eigenwijs geweest om niet naar het ziekenhuis te gaan,maar zondag ben ik via de dokterspost wel gegaan ook omdat mijn pols dikker werd, een barstje in mijn armbot (spaakbeen) en een flinke spierblessure.
Op zich kunnen ze dat niet gipsen (kan wel maar het is nutteloos) want het is geen echte breuk.
Tubigrip er weer omheen en zoals ze zo mooi zeggen: met rust en op geleide van de pijn laten genezen.
Spieren zijn uitgerekt.
Hoe is het nu met de hond?

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn zeg.
der komt me vanavond een zooi spam binnen.
Allemaal met onderwerp, "een cadeau van een vriend".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:51:
Ik heb na een week dan toch een bevestigend antwoord op m'n email(s) betreffende omruil van de A130M voor de M540 pvr.
Xms stuurt begin september de M540 pvr op en er zit een retour doos bij voor de A130M.
Die laatste moet ik wel voor 20 september terugsturen anders krijg ik een rekening van €199 8)7
Hier nog geen reactie. Heb de 16e gemaild naar het info-adres conform "opdracht" van de servicedesk.
Wel typisch, dat ze je nu al een strakke deadline kunnen geven voor het terugsturen van je 130, terwijl ze nog niet precies aan kunnen geven wanneer je de M540 gaat ontvangen. "Begin" september kan natuurlijk ook best 14 september zijn en dan heb je 4 werkdagen om je 130 terug te sturen.

Achja, we wachten gewoon vrolijk af. Lang zal het nu niet meer duren. Als ik op 31 augustus nog geen reactie op mijn mail heb, ga ik voor de zekerheid toch maar weer een keer bellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2011 06:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het gaat maar door, de spam/virus mail's op mn XMS email adres.
Onderwerp : Bonus cadeau van een vriend.
Stand nu : 15 mails, in 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:01:
[...]

Hoe is het nu met de hond?
Terminaal helaas...hoewel ze er zelf nog niet van is overtuigd... we hebben met de dierenarts afgesproken tot hoever we moeten,gaan,wat "hondvriendelijk" is.
Qua pijnstilling zitten we nu aan diee grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:23
Nick39 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:32:
[...]

Terminaal helaas...hoewel ze er zelf nog niet van is overtuigd... we hebben met de dierenarts afgesproken tot hoever we moeten,gaan,wat "hondvriendelijk" is.
Sterkte ermee! :'(

OT: Hier ook de 16e een mail gestuurd over omruilen, nog steeds geen reactie gehad... Nou heb ik met mijn GMail-adres gemaild, terwijl (achteraf) volgens de helpdesk ik met mijn XMS mail had moeten mailen. Maar ja, aangezien ik niks hoor heb ik geen idee of het nu in behandeling is genomen of niet...

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-xxx-ie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-08 08:14
Luuk1983 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:47:
[...]

Sterkte ermee! :'(

OT: Hier ook de 16e een mail gestuurd over omruilen, nog steeds geen reactie gehad... Nou heb ik met mijn GMail-adres gemaild, terwijl (achteraf) volgens de helpdesk ik met mijn XMS mail had moeten mailen. Maar ja, aangezien ik niks hoor heb ik geen idee of het nu in behandeling is genomen of niet...
Ik heb zaterdag 20-08 gebeld en gelijk erachteraan een mailtje gestuurd (rond 16:00) en gisteren (23-08) een bevestiging en akkoord teruggekregen...
Misschien dat ze de mailbox vanaf de laatst binnengekomen mail behandelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 06:22:
[...]

Hier nog geen reactie. Heb de 16e gemaild naar het info-adres conform "opdracht" van de servicedesk.
Wel typisch, dat ze je nu al een strakke deadline kunnen geven voor het terugsturen van je 130, terwijl ze nog niet precies aan kunnen geven wanneer je de M540 gaat ontvangen. "Begin" september kan natuurlijk ook best 14 september zijn en dan heb je 4 werkdagen om je 130 terug te sturen.

Achja, we wachten gewoon vrolijk af. Lang zal het nu niet meer duren. Als ik op 31 augustus nog geen reactie op mijn mail heb, ga ik voor de zekerheid toch maar weer een keer bellen.
Ik heb als 1 van de eerste gemaild vrijdag de 12de (misshcien wel de aller eerste) Maar ook nog geen reactie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het geen idee om veranderingen aan pakketten en optioneel aan te schaffen apparatuur in je "mijn xms" omgeving te zetten.
Het lijkt me dat als je daar een pakket wijziging aanvinkt,totaal onnodig om er dan nog een brief over te sturen,niet iedereen kan daar zomaar bij.
Idem dito met apparatuur, zoveel apparaten zijn er niet.

Of een apart e-mail adres voor dit soort bestellingen,iets van promotie@xmsnet.nl of zo, zo kan je de bestellingen scheiden van de klachten of info vragen.
Misschien sales@xmsnet.nl gebruiken om je keuze voor een andere decoder door te geven.
Nu komt alles op 1 hoop terecht,maar een td-er hoeft zich niet bezig te houden met een omruiling van een decoder,die vraag hoort helemaal niet thuis bij een helpdesk medewerker, dat kan een administratief persoon gemakkelijk doen.
Dan kan de support zich gewoon met haar eigen dingen bezig houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

[...]

Heh, verdomme! Was als geintje bedoelt. Dan wil je niet dat soort antwoorden terug zien.

Sterkte, ik weet dat dit soort situaties met een hond echt niet onder doen aan soort gelijke situaties met mensen. Ze noemen het niet voor niets dierbare

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Heel erg veel Sterkte ermee Nick !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Mau_Maus schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:13:
[...]

Ik heb als 1 van de eerste gemaild vrijdag de 12de (misshcien wel de aller eerste) Maar ook nog geen reactie gehad.
Haha dit is voor mij typisch XMS helpdesk. Ik bel om 12:58 of me mail naar orderdesk van de 12de goed is aangekomen etc.

Sorry de afdeling is nog lunchen. Ik bel vanmiddag terug met de status. Niks gehoord tot 17:00. Ik bel om 17:00 weer. Ja ticket staat nog open, maar afdeling is al naar huis. Je kan het beste morgen bellen. (Hiervoor stond ik 10min in de wacht, toen hij ging controleren...)

Tuurlijk het gaat soms ook goed en vaak ook hele vriendelijk, behulpzame mensen (op paar na), maar ik heb zovaak dit soort dingen met XMS. Jammer.

Wonderbaarlijk wordt ik 15 min later terug gebeld, En let op iedereen: Het moet perse vanaf je XMS emailadres, anders doen ze er niks mee. Leuk dat iemand dat niet gewoon even antwoord via de mail. En zet de voorwaarden en actie eens op de site!

[ Voor 18% gewijzigd door Mau_Maus op 24-08-2011 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mau_Maus schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 17:14:
[...]

Haha dit is voor mij typisch XMS helpdesk. Ik bel om 12:58 of me mail naar orderdesk van de 12de goed is aangekomen etc.
Zo probeert de Nuon mij steeds om 18.00 te bellen,maar dan zit ik te eten en dan neem ik niet op,omdat "mijn Nuon" niet werkt omdat ze er 2 accounts aan hebben gehangen.. en steeds geef ik op, dat ik tussen 17.45 en 18.45 niet bereikbaar ben,en steeds toch bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubris
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

hubris

X-Life Crew

Ach, alles beter dan een verzekeringsmaatschappij die maar tot 17.30u bereikbaar is..
Maargoed, dat is offtopic.

Ontopic: Zijn er eigenlijk al mensen hier die een A140/A540 hebben?
Ik ben wel benieuwd hoe ze bevallen namelijk..

X-Life crew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Mau_Maus schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 17:14:
Wonderbaarlijk wordt ik 15 min later terug gebeld, En let op iedereen: Het moet perse vanaf je XMS emailadres, anders doen ze er niks mee. Leuk dat iemand dat niet gewoon even antwoord via de mail. En zet de voorwaarden en actie eens op de site!
Godverdegodverdegodverdomme, leuk dat ze dat tegen mij niet gezegd hebben. Ik weet het toevallig van iemand anders. En uberhaupt weten we alleen maar van deze actie via tweakers hier, wat ik al zeer raar vind. En ik vind het echt compleet verrukt, idioot en belachelijk dat er geen ontvangstbevestiting komt of een mailtje dat het vanaf je XMS adres moet komen.

Ik ga in ieder geval hier een officiele klachtenbrief over schrijven, ik pik deze hele vreemde gang van zaken absoluut niet.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Nick39 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 17:40:
[...]

Zo probeert de Nuon mij steeds om 18.00 te bellen,maar dan zit ik te eten en dan neem ik niet op,omdat "mijn Nuon" niet werkt omdat ze er 2 accounts aan hebben gehangen.. en steeds geef ik op, dat ik tussen 17.45 en 18.45 niet bereikbaar ben,en steeds toch bellen ;)
Misschien was ik ook wat bevooroordeeld door de periode dat ik in 6 weken tijd 5 weken geen internet en tv had door een migratie fout van XMS, waar ik elke dag zelf achteraan moest om wat voor elkaar te krijgen, en nooit een excuse gehad en alleen maar cvompensatie van abbonement, op hele zakelijke kille manier in een brief.

Maar omdat die andere collega zei dat de afdeling weg was en ticket nog open stond... vreesde ik het ergste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Luuk1983 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 17:52:
[...]

Godverdegodverdegodverdomme, leuk dat ze dat tegen mij niet gezegd hebben. Ik weet het toevallig van iemand anders. En uberhaupt weten we alleen maar van deze actie via tweakers hier, wat ik al zeer raar vind. En ik vind het echt compleet verrukt, idioot en belachelijk dat er geen ontvangstbevestiting komt of een mailtje dat het vanaf je XMS adres moet komen.

Ik ga in ieder geval hier een officiele klachtenbrief over schrijven, ik pik deze hele vreemde gang van zaken absoluut niet.
Ik begrijp je frustratie.
Het verplichte gebruik van een xmsnet e-mail adres voor communicatie met XMS is ook mij niet bekend. Staat ook nergens gecommuniceerd op hun site.
Overigens heb ik vandaag een e-mail van de XMS servicedesk terug gehad als antwoord op een mail van 21 augustus. Dus het kan blijkbaar wel. Want ik heb nooit een e-mail adres bij XMS aangemaakt, laat staan gebruikt, en heb de mail verzonden via hotmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
trankilo schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 18:00:
Het verplichte gebruik van een xmsnet e-mail adres voor communicatie met XMS is ook mij niet bekend. Staat ook nergens gecommuniceerd op hun site.
Nou ik denk niet dat alle communicatie verplicht met het XMS-mailadres moet zijn, maar in dit geval zal het vast dienen als extra verificatie dat je zegt wie je bent (om gebruik te kunnen maken van de actie). Je hebt sowieso een XMS e-mailadres, daar komen je facturen op binnen. Dit e-mailadres wordt aangemaakt op het moment dat je klant wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
trankilo schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 18:00:
[...]

Ik begrijp je frustratie.
Overigens heb ik vandaag een e-mail van de XMS servicedesk terug gehad als antwoord op een mail van 21 augustus. Dus het kan blijkbaar wel. Want ik heb nooit een e-mail adres bij XMS aangemaakt, laat staan gebruikt, en heb de mail verzonden via hotmail.
Voor communicatie niet, maar voor deze omruiling wel... blijkbaar dat je buurman niet voor jou dit aanvraagt als grap en hun voor niks zon box al toesturen ofzo. En geld in rekening brengen... Al dacht ik dat je eerst een soort brief kreeg hierover na je aanmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Luuk1983 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 18:02:
[...]

Nou ik denk niet dat alle communicatie verplicht met het XMS-mailadres moet zijn, maar in dit geval zal het vast dienen als extra verificatie dat je zegt wie je bent (om gebruik te kunnen maken van de actie). Je hebt sowieso een XMS e-mailadres, daar komen je facturen op binnen. Dit e-mailadres wordt aangemaakt op het moment dat je klant wordt.
Aha, ik heb idd in al die jaren nog nooit rekeningen gehad :9
Wel apart allemaal. Ik ken geen andere ISP die dat op die manier doet. Heel ongebruikelijk!
Mau_Maus schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 18:05:
[...]

Voor communicatie niet, maar voor deze omruiling wel... blijkbaar dat je buurman niet voor jou dit aanvraagt als grap en hun voor niks zon box al toesturen ofzo. En geld in rekening brengen... Al dacht ik dat je eerst een soort brief kreeg hierover na je aanmelding.
Ik snap je redenering. Maar het is totaal niet meer van deze tijd om dat op die wijze te doen. Je kan normaal gesproken ieder willekeurig e-mail adres opgeven. En klanten kunnen dat bij de meeste ISP's middels een klant-inlog aanpassen.
Marketing technisch gezien is het natuurlijk heel slim om een XMS adres te verplichten. Dan wordt je bedrijfsnaam veel gezien ;)

PS.
als je eens wist hoe het e-mail systeem van dochter Concepts-ICT werkt dan hoop ik niet dat het bij XMS net zo ingewikkeld is.

[ Voor 42% gewijzigd door trankilo op 24-08-2011 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:43
[...]

Heb je al gebeld naar XMS?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

[...]

...., leuk dat ze dat tegen mij niet gezegd hebben. Ik weet het toevallig van iemand anders. En uberhaupt weten we alleen maar van deze actie via tweakers hier, wat ik al zeer raar vind. En ik vind het echt compleet verrukt, idioot en belachelijk dat er geen ontvangstbevestiting komt of een mailtje dat het vanaf je XMS adres moet komen.

Het kunnen omruilen op zich was bekend gemaakt in de nieuwsbrief van oktober, echter weet ik nu nog steeds officieel niet dat de M540 pvr inmiddels leverbaar is.
Nog gekker is dat er zelfs een deadline is voor aanmelden en die kennen we alleen omdat Rekenblok het hier meldde.
Omdat mijn aanmelding goed is gegaan zal ik geen klachtbrief schrijven, maar de schoonheidsprijs verdient deze 'actie' niet ;)
Wel kan ik het waarderen dat Xms mijn 130M van ruim een jaar oud wil inruilen tegen de oorspronkelijke nieuwprijs :*)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Speedy-Andre schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 19:25:
[...]

Het kunnen omruilen op zich was bekend gemaakt in de nieuwsbrief van oktober, echter weet ik nu nog steeds officieel niet dat de M540 pvr inmiddels leverbaar is.
Nog gekker is dat er zelfs een deadline is voor aanmelden en die kennen we alleen omdat Rekenblok het hier meldde.
Omdat mijn aanmelding goed is gegaan zal ik geen klachtbrief schrijven, maar de schoonheidsprijs verdient deze 'actie' niet ;)
Wel kan ik het waarderen dat Xms mijn 130M van ruim een jaar oud wil inruilen tegen de oorspronkelijke nieuwprijs :*)
Die mening deel ik ook en vind het goed dat je het positieve element ook nog even naar voren brengt.

En ik kan iedereen zeggen dat die M540 echt een hele verbetering is t.o.v. de A130. De bedieningssnelheid is er echt op vooruitgegaan door de betere hardware. En dat i.c.m. de nieuwe afstandsbediening gaat dat super snel en soepel.
Je zal er iig geen spijt van krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy-Andre schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 19:25:
[...]

Netjes, dat krijg je nergens anders voor elkaar !!!... vraag ik me wel af wat ze er mee doen (met al die inruil dingen),krijgt dan iemand die een 130 besteld een ingeruilde die dan al een jaar ergens anders heeft gestaan ?
Of worden ze aangeboden als "refurbished"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik kan me voorstellen dat de retour gekomen 130M's voor reparatie/vervanging worden gebruikt.
Lang niet iedereen ruilt z'n 130M in en ik neem aan dat Xms tenminste tot 2 jaar na levering service verleent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Laatst online: 10:39
De WAF (Wife Acceptance Factor) begint hier in huis aardig te kelderen. Zojuist weer geconfronteerd met een opname die niet meer af te spelen is en de box laat hangen, en ik heb notabene een nieuw apparaat gekregen waar dit probleem niet meer mee zou moeten optreden. Er wordt hier al hardop geroepen dat het TV kijken bij UPC allemaal veel beter werkte.
Morgen maar weer eens de helpdesk gaan bellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

WAF sucks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
ToniW schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 21:34:
De WAF (Wife Acceptance Factor) begint hier in huis aardig te kelderen. Zojuist weer geconfronteerd met een opname die niet meer af te spelen is en de box laat hangen, en ik heb notabene een nieuw apparaat gekregen waar dit probleem niet meer mee zou moeten optreden. Er wordt hier al hardop geroepen dat het TV kijken bij UPC allemaal veel beter werkte.
Morgen maar weer eens de helpdesk gaan bellen :(
Hmmm. UPC was beter? :P

[ Voor 6% gewijzigd door White_Collar op 24-08-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
Ik zelf vond UPC ruk, vooral het internetgedeelte van het pakket, maar ik moet toegeven: een opname op disk gaf nooit problemen bij het afspelen. Mijn huisgenoten worden niet echt warm van 100Mbit upload of het 'open' karakter van de IPTV streams. Ze zien alleen maar de karige STB die het heel veel slechter doet dan die van UPC. Niets zo erg als een boze echtgenote die voor de zoveelste keer lekker naar NCIS zit te kijken en halverwege met stilstaand/hakkelend/niet-synchroon beeld en een dode box geconfronteerd wordt.
Dus stelt men hier heel terecht de vraag waarom we eigenlijk zo nodig aan de glasvezel moesten... En dan heb ik niet eens een goed antwoord eigenlijk...

[ Voor 4% gewijzigd door ToniW op 24-08-2011 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 17:22

R2L

De WAF hier wilde ook terug naar joepishit, maar ik ben gelukkig "saved by the bell" door de komst van de M540... :)
Vond het destijds n.m.l. de moeite waar om erop te wachten en mijn geduld is beloond, want ook ik heb de toezegging gekregen dat ik de M130 van inmiddels 1,5 jaar mag omruilen voor de M540.
Heel erg netjes... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
R2L schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 23:01:
De WAF hier wilde ook terug naar joepishit, maar ik ben gelukkig "saved by the bell" door de komst van de M540... :)
Vond het destijds n.m.l. de moeite waar om erop te wachten en mijn geduld is beloond, want ook ik heb de toezegging gekregen dat ik de M130 van inmiddels 1,5 jaar mag omruilen voor de M540.
Heel erg netjes... d:)b
WAF je niet te snel rijk! Het lijkt mij dat er hoegenaamd geen verschil zal zijn tussen de 532 (die ik heb) en de 540, behalve dan de grotere harddisk. Dan heb je nog meer ruimte om opnames te laten verklooien,,, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 17:22

R2L

ToniW schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 23:04:
[...]

WAF je niet te snel rijk! Het lijkt mij dat er hoegenaamd geen verschil zal zijn tussen de 532 (die ik heb) en de 540, behalve dan de grotere harddisk. Dan heb je nog meer ruimte om opnames te laten verklooien,,, :)
De tijd zal het leren hoe het met de M540 zal gaan...
Mijn ervaringen met glas zijn tot op heden erg positief...
De klachten die je zo nu en dan op het forum voorbij ziet komen heb ik gelukkig nog niet ervaren...

Bij mij liep juist die bak van joepieshit altijd vast???
Moest toch wel een paar keer per week stekker lostrekken en opnieuw opstarten...
Was zo blij dat ik van ze verlost was, dat ik niet alleen de box, maar ook het hele ISRA punt wat in de meterkast zat incl. 1 meter groene coax heb terug gestuurd... :+
Het kan overigens ook dat het aan het brakke coax netwerk van ze lag hier in de wijk, maar dat kan ik niet meer beoordelen... :)

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
WAF/GFAF is inderdaad lastig.. en vooral erg beperkt. Ik heb al moeite zat om uit te leggen dat blokjes in beeld of slecht/stilstaand beeld niet perse aan mijn dreambox of aan de schotel liggen.. maar ook bij de zenders zelf kunnen spelen. Het is dan al snel "ja.. maar vroeger bij UPC (analoog) had ik dat nooit!".. en dan vergeten ze spontaan de klachten die ze hadden over beeldkwaliteit.. wegvallend beeld.. of zwart beeld op een zender die uit de lucht was.

WAG/GFAF is als graadmeter belangrijk.. maar ze hebben wel last van het 'vroeger was alles beter!' syndroom :)

• Luuk1983
Nou, de vrouw thuis is ergens wel een goede graadmeter. Die van mij vindt het totaal niet boeiend of we een grote of kleine TV hebben (heb het toch voor elkaar gekregen een 50" plasma neer te zetten ;)) en ze zou het onderhand niet boeiend vinden om gewoon analoog te kijken.

Natuurlijk, we mannen en met name tweakers willen nieuwe technologie, betere beeldkwaliteit en vooruitgang. Echter, sommige technieken zijn nog TE nieuw en geven wat problemen. En ik merk zelf dat de vrouw soms heel goed de vinger kan leggen op de zwakke plekken van een systeem. En dat 'ja maar bij UPC werkte dat beter' is heel irritant, maar laten we eerlijk wezen, EIGENLIJK heeft ze gelijk in een aantal gevallen. Zeker, ze snappen niet alles en een hoop dingen zijn te verklaren. Maar als ze aangeeft dat het beeld af en toe stilstaat met blokjes en dat dat irritant is en dat dat bij UPC niet zo was, dan heeft ze gewoon gelijk.

En hoe de vrouw er naar kijkt kan zeker ook aangeven hoe andere consumenten en niet-tweakers er naar kijken. Er zijn een hoop mensen die zich veel minder interesseren in dingen. En voor die mensen moet het gewoon werken. Laten we ook eerlijk wezen, als gewone consument, wat hebben die als voordeel van glasvezel? Helemaal totaal niks. TV van UPC doet het prima en als ze dalijk die CI+ modules op orde hebben hoef je bij UPC geen aparte kastjes meer te gebruiken om overal in huis HD zenders te ontvangen via de coax. Veel makkelijker dan glasvezel. De snelheid bij internet is meer dan prima bij UPC. En hoewel UPC natuurlijk ook gezeur had in het begin is de hele dienstverlening behoorlijk uit uitgekristaliseerd en werkt over het algemeen redelijk foutloos. Dit geldt natuurlijk ook allemaal voor Ziggo. En glasvezel is niet eens goedkoper.

Vragen van de vrouw als: waarom moeten we nou weer een aparte/nieuwe (UTP) kabel voor de TV trekken, waarom kunnen we geen film1 krijgen, waarom kunnen we niet opnemen met die XMS box (toen was de PVR er nog niet). Waarom schokt het beeld elke minuut, dat was bij UPC nooit (valt tegenwoordig mee overigens). Zijn eigenlijk hele valide vragen. Wij als tweaker gaan deze verdedigen en vinden dat de vrouw irritant is. Maar ze heeft gewoon gelijk. Op dit moment zou ik denk ik mensen die niet zoveel om alles geven gewoon een UPC combo abonnementje aanraden. Hoeven ze ook geen nieuwe TV-kabel te trekken.

Ik vind dat glasvezel goede sprongen gemaakt heeft, maar voor mensen die het niet zo boeit allemaal is het gewoon niet interessant en levert het waarschijnlijk meer gezeur op dan dat het voor die mensen waard is.

PS Dit is een algemene voorstelling, dit geldt natuurlijk niet voor iedereen. Ik wilde gewoon even een punt maken.

PS2 Ik ben zelf tevreden over XMS en ga het zeker ook niet wegdoen, maar ik probeer me te verplaatsen in vrouwlief, of liever gezegd de wat minder veeleisende consument qua TV en internet.

PS3 Mijn vrouwtje is niet zo'n hele moeilijke, maar kan wel kritische vragen stellen. Maar we komen er altijd goed uit samen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Luuk1983 op 25-08-2011 10:15 . Reden: Twee PS-en toegevoegd :P ]

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-07 10:19
Technisch probleem bij XMS?
Kan niet meer remote inloggen op m'n thuisPC en zie tevens dat de xmsnet website ook niet te benaderen valt.

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Verwijderd

mwoe schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:04:
Technisch probleem bij XMS?
Kan niet meer remote inloggen op m'n thuisPC en zie tevens dat de xmsnet website ook niet te benaderen valt.
Of een technisch probleem bij jouw ISP? Ik kan namelijk gewoon op de site komen.

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:58

GerkeP

Vragen mag altijd........

hier werkt ook alles gewoon

GerkeP

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-07 06:53
Ik kan ook nog gewoon inloggen op mijn server thuis en de website doet het gewoon :)

• denan
Luuk1983 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:00:
Natuurlijk, we mannen en met name tweakers willen nieuwe technologie, betere beeldkwaliteit en vooruitgang. Echter, sommige technieken zijn nog TE nieuw en geven wat problemen. En ik merk zelf dat de vrouw soms heel goed de vinger kan leggen op de zwakke plekken van een systeem. En dat 'ja maar bij UPC werkte dat beter' is heel irritant, maar laten we eerlijk wezen, EIGENLIJK heeft ze gelijk in een aantal gevallen. Zeker, ze snappen niet alles en een hoop dingen zijn te verklaren. Maar als ze aangeeft dat het beeld af en toe stilstaat met blokjes en dat dat irritant is en dat dat bij UPC niet zo was, dan heeft ze gewoon gelijk.
UPC digitaal blocked ook.. en analoog stond ook vaak stil.. of viel uit. Maar dat vergeten ze dan weer :)

• Luuk1983
denan schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:24:
UPC digitaal blocked ook.. en analoog stond ook vaak stil.. of viel uit. Maar dat vergeten ze dan weer :)
Ik heb voor XMS een tijd digitaal gehad en daar heb ik nooit één probleem mee gehad. Ja in de early days toen digitale TV net geïntroduceerd was, maar toen woonde ik nog niet met mijn vrouwtje ;) Verder werkte analoog en digitaal altijd. In het begin van XMS waren er zeer regelmatig periodes dat op een avond het beeld elke 1 a 2 minuten een keer oversloeg. Dit is heel erg verbeterd en ik ben dan ook zeer tevreden met XMS en mijn vriendin volgens mij ook. Als we dalijk de PVR hebben en die werkt ook naar behoren, dan is alles hetzelfde als toen we bij UPC zaten.

En dat is meteen het probleem wat ik net aangaf. Voor mensen waarvoor alles gewoon moet werken en ze het verder niet zo interesseert (en dat zijn er een hoop) heeft glasvezel/XMS simpelweg geen meerwaarde. Hoe langer ik XMS heb, hoe meer ik het idee heb dat het allemaal weinig uitmaakt voor die mensen. Als ze UPC/ziggo hebben wat goed werkt en ze zijn tevreden, dan is er geen enkele reden om XMS/glasvezel te nemen. De prijs maakt weinig uit en de internetsnelheid hebben ze toch niet nodig. Maar met XMS moeten ze wel een UTP kabel gaan trekken voor de TV, kunnen ze geen HD zenders via de coax ontvangen en hebben ze perse een apart kastje nodig om extra en HD-zenders te krijgen. Dat is voor deze groep volgens mij allemaal gedoe om uiteindelijk tot hetzelfde te komen als dat ze al hadden.

Nogmaals, dit is niet MIJN directe mening, ik ben tevreden met XMS en blijf er ook zeker bij. Maar al die voordelen die glasvezel zou hebben? Nou ik zie ze voor de gemiddelde consument niet. Dus je kan nu wel weer het vaste lijstje aan 'voordelen' gaan opnoemen, maar wat heeft de gemiddelde consument daar nou ECHT aan? IK snap de voordelen en ben er ook absoluut blij mee. Moet ik eens aan mijn buurman gaan uitleggen. En nee die gast is geen 60 ofzo, maar gewoon 29. Die kan wat hem betreft alles met UPC en ziet totaal geen voordeel in XMS, behalve dat hij extra moeite moet doen (weer bijvoorbeeld die kabel trekken, weer extra betalen om hardware aan te schaffen) om tot hetzelfde te komen.

Edit: Ik wil hiermee vooral de discussie aanwakkeren welke kant glasvezel/XMS naar toe zou moeten gaan. Ik zou graag mensen glasvezel aanbevelen, maar ik kan moeilijk echt hard maken waarom ze het echt zouden moeten hebben. Bijna iedereen zegt achteraf die hier in Wijchen uiteindelijk heeft meegedaan: mja, ik weet niet of ik het weer zou doen als ik de keuze nog een keer zou krijgen. En dat is jammer...

[ Voor 7% gewijzigd door Luuk1983 op 25-08-2011 10:42 ]

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-08 15:55
Op mijn nieuwe adres in Hilversum ben ik de enige die de glasvezelaansluiting in het gebouw gebruikt, misschien wel de enige in de hele straat.. En ik vind dat prima, krijg ik ook geen gezeur met bandbreedte etc (zover dat al mogelijk was/is met glasvezel).. Maar voor de acceptatie/groei van glasvezel is dat natuurlijk geen goed teken..

Wat me trouwens ook opvalt is dat ik op mijn oude adres (ook in Hilversum) met digitale TV nog wel eens had dat het beeld en/of geluid afentoe stilstond voor een fractie van een seconde of dat het signaal zelfs even helemaal weg was en dat ik daar op het nieuwe adres helemaal geen last van heb.. Was dus waarschijnlijk een lokaal probleem..

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Luuk1983 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:38:
[...]
Edit: Ik wil hiermee vooral de discussie aanwakkeren welke kant glasvezel/XMS naar toe zou moeten gaan. Ik zou graag mensen glasvezel aanbevelen, maar ik kan moeilijk echt hard maken waarom ze het echt zouden moeten hebben. Bijna iedereen zegt achteraf die hier in Wijchen uiteindelijk heeft meegedaan: mja, ik weet niet of ik het weer zou doen als ik de keuze nog een keer zou krijgen. En dat is jammer...
1)
Glasvezel moet gewoon zijn poot stijf houden. Die kabelaars komen vanzelf wel richting glas (zullen wel moeten). Enige wat je kan doen is de overbrugging minder pijnlijk maken (DVB-C), maar vanwege die overbrugging is er voor de gewone consument inderdaad weinig meer waarde. En meer moeite.

Glasvezel providers zouden eigenlijk nou eindelijk eens met een van die unieke dingen moeten komen, die kabelaars niet hebben en ook niet 1,2,3 kunnen implementeren. Video bellen zo zoiets kunnen zijn.

2)
Ik heb ook bijna op het punt gestaan om XMS weg (te moeten) doen vanwege de WAF. Ik had op een gegeven moment gewoon geen amunitie meer om het te verdedigen. Gelukkig werd de TV beter en het belangrijkste, de telefoon, ook. WAF is leuk, maar probeer maar een een Vrouw en 3 dochters. Geloof me .....;)

3) Hoe is het IPTV signaal nu. Lees ineens over (veel) blokjes en dergelijke. Ik kijk bijna nooit IPTV, denk gemiddeld ~4 uur per week. Niet via een amino, en heb eigenlijk nog nooit artifacts en/of stottering meegemaakt?

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-08 12:03

Mojo

The Power Within

Luuk1983 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:38:
[...]

Ik heb voor XMS een tijd digitaal gehad en daar heb ik nooit één probleem mee gehad. Ja in de early days toen digitale TV net geïntroduceerd was, maar toen woonde ik nog niet met mijn vrouwtje ;) Verder werkte analoog en digitaal altijd. In het begin van XMS waren er zeer regelmatig periodes dat op een avond het beeld elke 1 a 2 minuten een keer oversloeg. Dit is heel erg verbeterd en ik ben dan ook zeer tevreden met XMS en mijn vriendin volgens mij ook. Als we dalijk de PVR hebben en die werkt ook naar behoren, dan is alles hetzelfde als toen we bij UPC zaten.
Ik heb zelf voorheen ook UPC DTV gehad. Weinig te klagen, alleen uitzendinggemist werkte altijd echt heel klote. Geen retoursignaal. Terwijl de aansluiting wel in orde was. Maar vergeet niet, ook UPC heeft veel kinderziektes gehad. Niet iedereen had er last van.
En dat is meteen het probleem wat ik net aangaf. Voor mensen waarvoor alles gewoon moet werken en ze het verder niet zo interesseert (en dat zijn er een hoop) heeft glasvezel/XMS simpelweg geen meerwaarde. Hoe langer ik XMS heb, hoe meer ik het idee heb dat het allemaal weinig uitmaakt voor die mensen. Als ze UPC/ziggo hebben wat goed werkt en ze zijn tevreden, dan is er geen enkele reden om XMS/glasvezel te nemen. De prijs maakt weinig uit en de internetsnelheid hebben ze toch niet nodig. Maar met XMS moeten ze wel een UTP kabel gaan trekken voor de TV, kunnen ze geen HD zenders via de coax ontvangen en hebben ze perse een apart kastje nodig om extra en HD-zenders te krijgen. Dat is voor deze groep volgens mij allemaal gedoe om uiteindelijk tot hetzelfde te komen als dat ze al hadden.
Toch begin je nu wel te zien dat de kabelaars echt aan de maximum capaciteit beginnen te komen. Ze moeten analoge zenders schrappen voor HD-zenders. (Overigens een goede ontwikkeling IMO), maar dat hoeft Glashart Media natuurlijk niet. De UTP-kabel is inderdaad een nadeel, maar meestal gelukkig wel goed te doen.
Nogmaals, dit is niet MIJN directe mening, ik ben tevreden met XMS en blijf er ook zeker bij. Maar al die voordelen die glasvezel zou hebben? Nou ik zie ze voor de gemiddelde consument niet. Dus je kan nu wel weer het vaste lijstje aan 'voordelen' gaan opnoemen, maar wat heeft de gemiddelde consument daar nou ECHT aan? IK snap de voordelen en ben er ook absoluut blij mee. Moet ik eens aan mijn buurman gaan uitleggen. En nee die gast is geen 60 ofzo, maar gewoon 29. Die kan wat hem betreft alles met UPC en ziet totaal geen voordeel in XMS, behalve dat hij extra moeite moet doen (weer bijvoorbeeld die kabel trekken, weer extra betalen om hardware aan te schaffen) om tot hetzelfde te komen.
Opzich heb je wel een punt, maar ook via glasvezel zijn er natuurlijk een aantal mainstream diensten leverbaar. Mensen willen graag alle diensten bij een aanbieder onderbrengen. Qua prijs is er weinig verschil, maar XMS probeert met lokale ondersteuning ook een extra stukje service aan te bieden.
Je hoort over het algemeen veel dingen. Sommige mensen hebben er spijt van, omdat het natuurlijk wel wat werk kost om alles om te zetten, veel mensen vinden het prettig om alles bij 1 aanbieder onder te brengen (hadden veel mensen niet). Maar je hebt gelijk hoor, mensen hebben zich niet altijd gerealiseerd dat je wel ff bezig bent met opzeggen en de portering en de aansluiting. Moeilijk is het niet, maar het is voor sommigen toch wel eens een drempel.

Ik denk wel dat je over het algemeen kan zeggen dat Glasvezel wel goed werkt en dat het meerendeel van de mensen er wel wat op vooruit zijn gegaan. Alleen je ziet helaas wel dat mensen van te voren niet helemaal weten wat er precies moet gebeuren en dat daar misverstanden uit ontstaan. En dat is jammer.

Disclaimer: Dit is dus mijn eigen mening.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Luuk1983
j1nx schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:11:
1)
Glasvezel moet gewoon zijn poot stijf houden. Die kabelaars komen vanzelf wel richting glas (zullen wel moeten). Enige wat je kan doen is de overbrugging minder pijnlijk maken (DVB-C), maar vanwege die overbrugging is er voor de gewone consument inderdaad weinig meer waarde. En meer moeite.
Klopt, maar ik geloof dat Nick39 eens voorgerekend heeft hoeveel rek er nog in DVB-C zit. Dat verbaasde mij echt. En DVB-C zit in een hele hoop TV's en is niet iets wat op korte termijn weg gaat. Er zijn al mogelijkheden IPTV via een CAM module aan te bieden. Is dat niet iets?
Glasvezel providers zouden eigenlijk nou eindelijk eens met een van die unieke dingen moeten komen, die kabelaars niet hebben en ook niet 1,2,3 kunnen implementeren. Video bellen zo zoiets kunnen zijn.
Inderdaad er is werkelijk helemaal niks unieks aan.
2)
Ik heb ook bijna op het punt gestaan om XMS weg (te moeten) doen vanwege de WAF. Ik had op een gegeven moment gewoon geen amunitie meer om het te verdedigen. Gelukkig werd de TV beter en het belangrijkste, de telefoon, ook. WAF is leuk, maar probeer maar een een Vrouw en 3 dochters. Geloof me .....;)
Geconcoleerd ;)
3) Hoe is het IPTV signaal nu. Lees ineens over (veel) blokjes en dergelijke. Ik kijk bijna nooit IPTV, denk gemiddeld ~4 uur per week. Niet via een amino, en heb eigenlijk nog nooit artifacts en/of stottering meegemaakt?
Ik heb er weinig over te klagen. Stotteringen en artifacts heb ik al heel lang niet meer gehad, behalve soms als het aan de zender zelf lag (ja dat kan ook nog namelijk ;))

• Luuk1983
@Mojo:
Ik zei niet dat mensen spijt hebben. Ze zijn op zich wel tevreden. Maar er overheerst het gevoel van: ik heb nu moeite moeten doen, ik heb hardware moeten aanschaffen, ik heb kabels moeten veranderen en eigenlijk kan ik nu hetzelfde als dat ik voorheen kon. Waarom heb ik die moeite eigenlijk gedaan? Is dit nou het geweldige glasvezel waar iedereen het over had? En daarom zeggen ze achteraf: ach, als ik weer de keus had was ik misschien wel bij UPC gebleven. Niet omdat XMS slecht is, maar omdat ze extra moeite hebben moeten doen voor 'hetzelfde'.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:33
GAF is hier heel erg hoog. Heb toen glasvezel hier kwam de verstandige keuze gemaakt om alleen internet af te nemen en TV te laten voor wat het is. Betaal me nu wel scheel met 65E per maand, maar dat is de stabiliteit van de diensten wel waard :P
Hoor zelfs soms positieve geluiden omdat het internet maar eens in het jaar eruit ligt ^^

[ Voor 15% gewijzigd door Caelorum op 25-08-2011 11:45 ]

Toen ik xms "nam" was het simpel, Ziggo was nog casema, Docsis 2 was op zijn eind,van docsis 3 had nog niemand iets gehoord,Denan regelde bijna alles hier en ik was mr positivo.
Coax was oud en uit. Echter met de komst van docsis 3 heeft de kabel een flinke inhaal maneuvre gemaakt. Ik heb toen ook wel eens gezegd, ik hoop dat XMS nooit gaat lijken op de KPN's en Ziggo's.
Qua digitale tv en zo loopt XMS aardig achter Ziggo aan, en als het gerucht klopt dat er een aantal HD zenders in het standaard pakket komen dan is dat mooi (niet voor mij want ik zit bij Ziggo met de tv en die heeft dat per 1 september al gedaan.) Maar met sommige dingen doet XMS onbegrijpelijk star,en met andere dingen juist heel soepel: Decoders kun je zo omruilen tegen de nieuwprijs,(dat doet geen enkele concurrent,hulde) maar bij een snelheidsverhoging doet xms de concurrent niet na ( ja op mijn kosten ;) ) Ik zit hier dan toevallig misschien in een uitzonderingspositie van Ziggo dat we die 120 mbits down ook echt halen. Maar als je dan ziet dat bij bepaalde diensten xms echt zijn best doet om de concurrentie bij te blijven,zoals bij digitale tv,maar qua internetsnelheid dan ondertussen op adsl na (hoewel die een nieuwe techniek hebben ontwikkeld om ook naar 50 mbits over koper te kunnen) onderaan de markt opereert, daar begrijp ik er weinig van. Aanbiedingen/acties die XMS niet ventileert,op geen enkele manier behalve onofficieel hier en gewoon de snelheid niet verhogen. Ik moet betalen voor 100 mbits,terwijl de buren 1 maandje weg gaan naar Ziggo en vervolgens een heel jaar kunnen genieten bij XMS zonder meerkosten.
XMS is aan de ene kant zo soepel en vooruitstrevend,aan de andere kant zo star.
Vandaar dat ik toch op het onderzoek door een externe instantie wat steeksproefsgewijs onder een paar Tweakers heeft plaatsgevonden met toestemming van Tweakers.net, ik toch heb moeten aangeven dat ik deze provider niet kan aanbevelen en dat ik,als er concurrentie op de vezel komt,ook zeker niet blijf. Als "oude" klant voel ik me een beetje in een hoekje gestopt,en als dit de techniek van de toekomst moet zijn,met de snelheden,en de dokters online en weet ik veel wat men in de lokkertjes allemaal roept wat mogelijk is (alleen geen hond die het doet) dan vraag ik me echt af wat de vezel op dit moment voor mij toegevoegde waarde heeft ten opzichte van koper of coax.
Ik kan het echt,en ik heb een hoop fantasie,niet bedenken.

[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 25-08-2011 14:30 ]

• mwoe
hmm, via m'n telefoonbrowser lukt het ook, maar niet via m'n pc op het werk.
Vreemd.

Met tracert blijft ie hier hangen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
  9    15 ms    12 ms    12 ms  static.kpn.net [139.156.113.105]
 10    32 ms    97 ms   200 ms  tengigabitethernet4-3.ar7.ams2.gblx.net [207.138.112.129]
 11   210 ms   204 ms     *     internlnet-b-v.gigabitethernet6-2.ar7.ams2.gblx.net [207.138.92.46]
 12    19 ms    19 ms    18 ms  vlan52.xr1.mer-nm.internl.net [217.149.207.218]
 13     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 14     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 15     *        *        *     Time-out bij opdracht.

[ Voor 76% gewijzigd door mwoe op 25-08-2011 12:09 ]

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Verwijderd

Niemand last van spam hier op hun XMS mail adres ?
Het is bij mij zo extreem de 3 dagen dat dit nu aan de gang is.
Inmiddels geloof ik wel stuk of 30 gehad!
Word je niet vrolijk van.

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:10:
Gewoon een auto-forward naar info@xmsnet.nl

• Luuk1983
Of ik doe iets goed, of ik heb geluk... Ik heb mijn spam filter nog steeds op de standaard instellingen staan (dat is 'light' geloof ik?), maar ik heb nog nooit spam ontvangen via het XMS-account. Deze wordt geforward naar gmail, maar ook daar dit niks in de spam box. Tenzij ze stil ook mails verwijderen natuurlijk, dan kan ik het niet zien.
j1nx schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:17:
Gewoon een auto-forward naar info@xmsnet.nl
Nee! Dan beantwoorden ze me mail over de Amino omruilen helemaal langzaam :o

[ Voor 15% gewijzigd door Luuk1983 op 25-08-2011 12:19 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:33
Luuk1983 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:18:
[...]Deze wordt geforward naar gmail, maar ook daar dit niks in de spam box. Tenzij ze stil ook mails verwijderen natuurlijk, dan kan ik het niet zien.
Ik denk dat sommige spam mailtjes niet eens aankomen in je gmail mailbox. Ik krijg als ik de gmail spam folder mag geloven maar 2 spam berichten per dag. Daar geloof ik natuurlijk niks van aangezien mijn mailadres een aantal keer in de zoekresultaten van google terug te vinden is.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:33

Fiber

Beaches are for storming.

* Fiber heeft ook nog nooit spam op z'n XMS gehad...

De enige echte voordelen van glasvezel voor de normale consument lijken mij te zitten in al die 'Huis van de Toekomst'-achtige diensten die wel in de folders staan maar nooit van de grond lijken te komen. Huisarts consult voor Oma via haar tv, bewakingsdiensten, lokale sport, cultuur, kerk, etc. live op je tv.

Buienradar en Nu.nl vind ik trouwens wel leuk op m'n tv. Nou nog YouTube, Flickr, FaceBook, Google Plus, Twitter,..

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• mwoe
mwoe schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:55:
hmm, via m'n telefoonbrowser lukt het ook, maar niet via m'n pc op het werk.
Vreemd.

Met tracert blijft ie hier hangen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
  9    15 ms    12 ms    12 ms  static.kpn.net [139.156.113.105]
 10    32 ms    97 ms   200 ms  tengigabitethernet4-3.ar7.ams2.gblx.net [207.138.112.129]
 11   210 ms   204 ms     *     internlnet-b-v.gigabitethernet6-2.ar7.ams2.gblx.net [207.138.92.46]
 12    19 ms    19 ms    18 ms  vlan52.xr1.mer-nm.internl.net [217.149.207.218]
 13     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 14     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 15     *        *        *     Time-out bij opdracht.
Krijg ik door de spam problematiek waar hierboven soms deze error.
Ziet men xmsnet als spammer?

Verwijderd

Nou ik bemerk wel dat de mail server vele malen van de dag rete traag is.
Ik gebruik nog een andere mail server, en die gaat echt zo snel als licht.
Dat de server van XMS zo traag is vaak, komt denk door de vele spam die verstuurd/ontvangen word.
Ik blijf het niet normaal vinden dat XMS deze niet beter kan filteren.
Je kan dan idd wel forward gebruiken naar bv Gmail,
maar het hoort gewoon goed te werken bij XMS.
Je betaalt voor deze dienst.
mwoe schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:36:
[...]

Krijg ik door de spam problematiek waar hierboven soms deze error.
Ziet men xmsnet als spammer?
De sterretjes timeouts zijn servers binnen het xms domein waarvan XMS niet wil dat jij ze ziet.
Zit je vlak bij een pop, dan heb je er maar een, zitten er div pops tussen dan krijg je er meer.
Elke timeout geldt voor 1 server in het netwerk.
Ze werken prima,maar reageren gewoon niet op de ping/tracert commando's.
Hop 13, 14 en 15 in jouw geval zijn dus wijkrouters die geen zin hebben in jouw tracert/ping commando,en laten dus ook hun interne ip niet zien.

[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 25-08-2011 14:11 ]

• mwoe
Nick39 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:09:
[...]

De sterretjes timeouts zijn servers binnen het xms domein waarvan XMS niet wil dat jij ze ziet.
Zit je vlak bij een pop, dan heb je er maar een, zitten er div pops tussen dan krijg je er meer.
Elke timeout geldt voor 1 server in het netwerk.
Ze werken prima,maar reageren gewoon niet op de ping/tracert commando's.
Hop 13, 14 en 15 in jouw geval zijn dus wijkrouters die geen zin hebben in jouw tracert/ping commando,en laten dus ook hun interne ip niet zien.
Thanks voor de info, maar het probleem is dat ik die site vanaf hier niet kan bereiken als ik hem in m'n adresbalk intik (www.xmsnet.nl)

• White_Collar
pingen kan wel?

• Sagat
  • Laatst online: 10:33

Sagat

Is pappa x2!

Fiber schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:31:
* Fiber heeft ook nog nooit spam op z'n XMS gehad...

De enige echte voordelen van glasvezel voor de normale consument lijken mij te zitten in al die 'Huis van de Toekomst'-achtige diensten die wel in de folders staan maar nooit van de grond lijken te komen. Huisarts consult voor Oma via haar tv, bewakingsdiensten, lokale sport, cultuur, kerk, etc. live op je tv.

Buienradar en Nu.nl vind ik trouwens wel leuk op m'n tv. Nou nog YouTube, Flickr, FaceBook, Google Plus, Twitter,..
Ik twijfel momenteel heel erg tussen kabel of glas. Imho is glas zeker de toekomst, maar, vooral omdat ik op dit moment (en vermoeddelijk ook voor de komende 2-4 jaar... misschien weer als mijn kids wat ouder zijn ;) ) toch geen dikke internet lijn nodig heb, en de kabelaars op tv gebied gewoon meer ervaring hebben, is dat voor mij wsl de betere keuze.

Ik heb even snel door de laatste pagina's van het topic heen gelezen en juist op tv gebied lijkt xms soms wat steekjes te laten vallen.

Zijn er nog argumenten om desondanks toch voor glas te kiezen?

10 second ninja DONE

• White_Collar
Sagat schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:39:
[...]

Ik twijfel momenteel heel erg tussen kabel of glas. Imho is glas zeker de toekomst, maar, vooral omdat ik op dit moment (en vermoeddelijk ook voor de komende 2-4 jaar... misschien weer als mijn kids wat ouder zijn ;) ) toch geen dikke internet lijn nodig heb, en de kabelaars op tv gebied gewoon meer ervaring hebben, is dat voor mij wsl de betere keuze.

Ik heb even snel door de laatste pagina's van het topic heen gelezen en juist op tv gebied lijkt xms soms wat steekjes te laten vallen.

Onderbouw eens :)

• denan

In het achterhoofd houden dat je op een forum alleen maar negatieve dingen leest. Vergelijk dit forum met de UPC/ZIggo threads en je hebt een iets beter beeld.

Wat betreft TV: het tv product is van GHM en alle ISP's op het netwerk gebruiken hetzelfde product. Het enige verschil is dat XMS meestal qua pakketintroducties vooraan staat: de videotheek kwam als eerste bij XMS en de nieuwe zender pakketten zie je meestal ook bij XMS het eerst terug.

Verder is de afgelopen tijd GHM maandeljiks met nieuwe zenders/producten/diensten op de proppen gekomen.. en dat gaan ze de komende tijd ook doorzetten. Tel dat op bij de kwaliteit (1 op 1 vanuit technicolor) en een dvb-c/analoge variant.. en je bent aardig compleet :)

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Al maanden alleen maar. Heel af en toe een paar dagen minder.

Zijn er trouwen ook mensen waarbij de herinnering bij IPTV het af en toe gewoon niet doen?
Ik stel er zo'n 15 per dag in maar de helft wordt niet getoond :(

• denan
rfbroek schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:58:
Al maanden alleen maar. Heel af en toe een paar dagen minder.

Zijn er trouwen ook mensen waarbij de herinnering bij IPTV het af en toe gewoon niet doen?
Ik stel er zo'n 15 per dag in maar de helft wordt niet getoond :(
Is geen bekend probleem. Draai een software update en hou het even in de gaten. Blijft het gebeuren -> neem dan contact op met de CSD.

• Luuk1983
Als je nu nog niets hebt en je moet de keuze maken tussen de twee dan zou ik vooral voor glas kiezen. Feit is dat het gewoon meer toekomstbestendig is en ook het internet heeft een lekker lage ping. Het voelt daardoor lekker snel en soepel.

Mijn betogen hierboven gaan vooral over mensen die al UPC/Ziggo hebben en overstappen naar glas. In verhouding zit er weinig meerwaarde is. Echter, als je nog niks hebt en de keuze tussen de twee moet maken, dan zou ik direct voor glas gaan.

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:14
Luuk1983 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:13:
[...]

Als je nu nog niets hebt en je moet de keuze maken tussen de twee dan zou ik vooral voor glas kiezen. Feit is dat het gewoon meer toekomstbestendig is en ook het internet heeft een lekker lage ping. Het voelt daardoor lekker snel en soepel.

Mijn betogen hierboven gaan vooral over mensen die al UPC/Ziggo hebben en overstappen naar glas. In verhouding zit er weinig meerwaarde is. Echter, als je nog niks hebt en de keuze tussen de twee moet maken, dan zou ik direct voor glas gaan.
Je vergeet veel hogere upload. Ik de performance thuis via VPN is sinds ik een Glasvezel verbinding heb net zo hoog als op kantoor. Dat is toch wel een heel groot voordeel, zeker als je kijkt na beweging richting steeds flexibeler je werk indelen (werken 2.0).
Lage ping en meer toekomstbestendig zijn ook voordelen die ik zou noemen.
Qua download snelheid en prijs maakt het elkaar niet veel.

De potentie van glas is gigantisch, maar er wordt nog te weinig uitgehaald. Dat wil trouwens niet zetten dat dit de schuld is van Glashart/XMS. Het kan natuurlijk ook liggen aan conservatieve content providers en concurrentiewerende deals.