@ Nick39:
Ik dacht al waarom schrijf je van die korte stukjes.
Sterkte met je klauw.
Ik dacht al waarom schrijf je van die korte stukjes.
Sterkte met je klauw.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Wel een beetje omslachtig natuurlijk. Eerst een brief typen, dan uitprinten, vervolgens weer inscannen en dan mailen..... Schiet mij maar lek.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Als jew weet hoe ik mijn klauw heb gebroken zou je nog veel meer lachen..Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:08:
wuhahahahahaha *rolt over de vloer"![]()
Succes met je klauw Nick, kzou die nagels is knippen van die klauw![]()
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Ik zou me kunnen bedenken dat jij ter verdediging wanneer je iets gaat ontkennen zou kunnen zeggen,dat mailtje heb je zelf gemaakt oid.Sithlord76 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:43:
quote: [b]Sithlord76
Bedankt voor het sturen van uw e-mail.
Uit uw bericht begrijp ik dat u uw pakket wil graag wilt wijzigen.
Om uw aanvraag te voltooien ontvangen wij graag van u een schriftelijk verzoek.
Dit mag naar het volgende adres:
XMS BV
Postbus 92
2180 AB Hillegom
Mocht u een scanner in bezit hebben kunt u ook uw brief inscannen en sturen naar
orderdesk@xmsnet.nl
Verwijderd
Vertel vertel vertel vertel......Nick39 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:47:
[...]
Als jew weet hoe ik mijn klauw heb gebroken zou je nog veel meer lachen..
Ik lag/zat zaterdagavond half op de bank, hand onder mijn hoofd,arm op de leuning.Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:58:
[...]
Vertel vertel vertel vertel......
Enne btw. ik lachte je niet uit hoor, want is toch vervelend.
Was meer om hoe je het melde.
Verwijderd
Hoe is het nu met de hond?Nick39 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:33:
[...]
Ik lag/zat zaterdagavond half op de bank, hand onder mijn hoofd,arm op de leuning.
Op de een of andere manier heb ik iets afgekneld waardoor mijn arm ging slapen en gevoelloos werd.
Mijn hond (ernsig ziek) deed iets waardoor ik op handen en knieen naar haar wilde duiken op de grond.
Mijn volle gewicht kwam op de slapende arm terecht en mijn hand sloeg dubbel omdat ik geen gevoel had in mijn arm en de spieren het niet konden opvangen. (ik sloeg over de kop)
Zaterdag eigenwijs geweest om niet naar het ziekenhuis te gaan,maar zondag ben ik via de dokterspost wel gegaan ook omdat mijn pols dikker werd, een barstje in mijn armbot (spaakbeen) en een flinke spierblessure.
Op zich kunnen ze dat niet gipsen (kan wel maar het is nutteloos) want het is geen echte breuk.
Tubigrip er weer omheen en zoals ze zo mooi zeggen: met rust en op geleide van de pijn laten genezen.
Spieren zijn uitgerekt.
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Verwijderd
Verwijderd
Hier nog geen reactie. Heb de 16e gemaild naar het info-adres conform "opdracht" van de servicedesk.Speedy-Andre schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:51:
Ik heb na een week dan toch een bevestigend antwoord op m'n email(s) betreffende omruil van de A130M voor de M540 pvr.
Xms stuurt begin september de M540 pvr op en er zit een retour doos bij voor de A130M.
Die laatste moet ik wel voor 20 september terugsturen anders krijg ik een rekening van €199
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2011 06:25 ]
Verwijderd
Terminaal helaas...hoewel ze er zelf nog niet van is overtuigd... we hebben met de dierenarts afgesproken tot hoever we moeten,gaan,wat "hondvriendelijk" is.
Sterkte ermee!Nick39 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:32:
[...]
Terminaal helaas...hoewel ze er zelf nog niet van is overtuigd... we hebben met de dierenarts afgesproken tot hoever we moeten,gaan,wat "hondvriendelijk" is.
Qua pijnstilling zitten we nu aan diee grens.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ik heb zaterdag 20-08 gebeld en gelijk erachteraan een mailtje gestuurd (rond 16:00) en gisteren (23-08) een bevestiging en akkoord teruggekregen...Luuk1983 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:47:
[...]
Sterkte ermee!![]()
OT: Hier ook de 16e een mail gestuurd over omruilen, nog steeds geen reactie gehad... Nou heb ik met mijn GMail-adres gemaild, terwijl (achteraf) volgens de helpdesk ik met mijn XMS mail had moeten mailen. Maar ja, aangezien ik niks hoor heb ik geen idee of het nu in behandeling is genomen of niet...
Ik heb als 1 van de eerste gemaild vrijdag de 12de (misshcien wel de aller eerste) Maar ook nog geen reactie gehad.Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 06:22:
[...]
Hier nog geen reactie. Heb de 16e gemaild naar het info-adres conform "opdracht" van de servicedesk.
Wel typisch, dat ze je nu al een strakke deadline kunnen geven voor het terugsturen van je 130, terwijl ze nog niet precies aan kunnen geven wanneer je de M540 gaat ontvangen. "Begin" september kan natuurlijk ook best 14 september zijn en dan heb je 4 werkdagen om je 130 terug te sturen.
Achja, we wachten gewoon vrolijk af. Lang zal het nu niet meer duren. Als ik op 31 augustus nog geen reactie op mijn mail heb, ga ik voor de zekerheid toch maar weer een keer bellen.
Heh, verdomme! Was als geintje bedoelt. Dan wil je niet dat soort antwoorden terug zien.Nick39 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:32:
[...]
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Verwijderd
Heel erg veel Sterkte ermee Nick !!!Nick39 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:32:
[...]
Haha dit is voor mij typisch XMS helpdesk. Ik bel om 12:58 of me mail naar orderdesk van de 12de goed is aangekomen etc.Mau_Maus schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:13:
[...]
Ik heb als 1 van de eerste gemaild vrijdag de 12de (misshcien wel de aller eerste) Maar ook nog geen reactie gehad.
[ Voor 18% gewijzigd door Mau_Maus op 24-08-2011 17:40 ]
Zo probeert de Nuon mij steeds om 18.00 te bellen,maar dan zit ik te eten en dan neem ik niet op,omdat "mijn Nuon" niet werkt omdat ze er 2 accounts aan hebben gehangen.. en steeds geef ik op, dat ik tussen 17.45 en 18.45 niet bereikbaar ben,en steeds toch bellenMau_Maus schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 17:14:
[...]
Haha dit is voor mij typisch XMS helpdesk. Ik bel om 12:58 of me mail naar orderdesk van de 12de goed is aangekomen etc.
Godverdegodverdegodverdomme, leuk dat ze dat tegen mij niet gezegd hebben. Ik weet het toevallig van iemand anders. En uberhaupt weten we alleen maar van deze actie via tweakers hier, wat ik al zeer raar vind. En ik vind het echt compleet verrukt, idioot en belachelijk dat er geen ontvangstbevestiting komt of een mailtje dat het vanaf je XMS adres moet komen.Mau_Maus schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 17:14:
Wonderbaarlijk wordt ik 15 min later terug gebeld, En let op iedereen: Het moet perse vanaf je XMS emailadres, anders doen ze er niks mee. Leuk dat iemand dat niet gewoon even antwoord via de mail. En zet de voorwaarden en actie eens op de site!
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Misschien was ik ook wat bevooroordeeld door de periode dat ik in 6 weken tijd 5 weken geen internet en tv had door een migratie fout van XMS, waar ik elke dag zelf achteraan moest om wat voor elkaar te krijgen, en nooit een excuse gehad en alleen maar cvompensatie van abbonement, op hele zakelijke kille manier in een brief.Nick39 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 17:40:
[...]
Zo probeert de Nuon mij steeds om 18.00 te bellen,maar dan zit ik te eten en dan neem ik niet op,omdat "mijn Nuon" niet werkt omdat ze er 2 accounts aan hebben gehangen.. en steeds geef ik op, dat ik tussen 17.45 en 18.45 niet bereikbaar ben,en steeds toch bellen
Ik begrijp je frustratie.Luuk1983 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 17:52:
[...]
Godverdegodverdegodverdomme, leuk dat ze dat tegen mij niet gezegd hebben. Ik weet het toevallig van iemand anders. En uberhaupt weten we alleen maar van deze actie via tweakers hier, wat ik al zeer raar vind. En ik vind het echt compleet verrukt, idioot en belachelijk dat er geen ontvangstbevestiting komt of een mailtje dat het vanaf je XMS adres moet komen.
Ik ga in ieder geval hier een officiele klachtenbrief over schrijven, ik pik deze hele vreemde gang van zaken absoluut niet.
Nou ik denk niet dat alle communicatie verplicht met het XMS-mailadres moet zijn, maar in dit geval zal het vast dienen als extra verificatie dat je zegt wie je bent (om gebruik te kunnen maken van de actie). Je hebt sowieso een XMS e-mailadres, daar komen je facturen op binnen. Dit e-mailadres wordt aangemaakt op het moment dat je klant wordt.trankilo schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 18:00:
Het verplichte gebruik van een xmsnet e-mail adres voor communicatie met XMS is ook mij niet bekend. Staat ook nergens gecommuniceerd op hun site.
Voor communicatie niet, maar voor deze omruiling wel... blijkbaar dat je buurman niet voor jou dit aanvraagt als grap en hun voor niks zon box al toesturen ofzo. En geld in rekening brengen... Al dacht ik dat je eerst een soort brief kreeg hierover na je aanmelding.trankilo schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 18:00:
[...]
Ik begrijp je frustratie.
Het verplichte gebruik van een xmsnet e-mail adres voor communicatie met XMS is ook mij niet bekend. Staat ook nergens gecommuniceerd op hun site.
Overigens heb ik vandaag een e-mail van de XMS servicedesk terug gehad als antwoord op een mail van 21 augustus. Dus het kan blijkbaar wel. Want ik heb nooit een e-mail adres bij XMS aangemaakt, laat staan gebruikt, en heb de mail verzonden via hotmail.
Aha, ik heb idd in al die jaren nog nooit rekeningen gehadLuuk1983 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 18:02:
[...]
Nou ik denk niet dat alle communicatie verplicht met het XMS-mailadres moet zijn, maar in dit geval zal het vast dienen als extra verificatie dat je zegt wie je bent (om gebruik te kunnen maken van de actie). Je hebt sowieso een XMS e-mailadres, daar komen je facturen op binnen. Dit e-mailadres wordt aangemaakt op het moment dat je klant wordt.
Ik snap je redenering. Maar het is totaal niet meer van deze tijd om dat op die wijze te doen. Je kan normaal gesproken ieder willekeurig e-mail adres opgeven. En klanten kunnen dat bij de meeste ISP's middels een klant-inlog aanpassen.Mau_Maus schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 18:05:
[...]
Voor communicatie niet, maar voor deze omruiling wel... blijkbaar dat je buurman niet voor jou dit aanvraagt als grap en hun voor niks zon box al toesturen ofzo. En geld in rekening brengen... Al dacht ik dat je eerst een soort brief kreeg hierover na je aanmelding.
[ Voor 42% gewijzigd door trankilo op 24-08-2011 18:16 ]
Heb je al gebeld naar XMS?Luuk1983 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 17:52:
[...]
Godverdegodverdegodverdomme, leuk dat ze dat tegen mij niet gezegd hebben. Ik weet het toevallig van iemand anders. En uberhaupt weten we alleen maar van deze actie via tweakers hier, wat ik al zeer raar vind. En ik vind het echt compleet verrukt, idioot en belachelijk dat er geen ontvangstbevestiting komt of een mailtje dat het vanaf je XMS adres moet komen.
Ik ga in ieder geval hier een officiele klachtenbrief over schrijven, ik pik deze hele vreemde gang van zaken absoluut niet.
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Het kunnen omruilen op zich was bekend gemaakt in de nieuwsbrief van oktober, echter weet ik nu nog steeds officieel niet dat de M540 pvr inmiddels leverbaar is.Luuk1983 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 17:52:
[...]
...., leuk dat ze dat tegen mij niet gezegd hebben. Ik weet het toevallig van iemand anders. En uberhaupt weten we alleen maar van deze actie via tweakers hier, wat ik al zeer raar vind. En ik vind het echt compleet verrukt, idioot en belachelijk dat er geen ontvangstbevestiting komt of een mailtje dat het vanaf je XMS adres moet komen.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Die mening deel ik ook en vind het goed dat je het positieve element ook nog even naar voren brengt.Speedy-Andre schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 19:25:
[...]
Het kunnen omruilen op zich was bekend gemaakt in de nieuwsbrief van oktober, echter weet ik nu nog steeds officieel niet dat de M540 pvr inmiddels leverbaar is.
Nog gekker is dat er zelfs een deadline is voor aanmelden en die kennen we alleen omdat Rekenblok het hier meldde.
Omdat mijn aanmelding goed is gegaan zal ik geen klachtbrief schrijven, maar de schoonheidsprijs verdient deze 'actie' niet
Wel kan ik het waarderen dat Xms mijn 130M van ruim een jaar oud wil inruilen tegen de oorspronkelijke nieuwprijs
Netjes, dat krijg je nergens anders voor elkaar !!!... vraag ik me wel af wat ze er mee doen (met al die inruil dingen),krijgt dan iemand die een 130 besteld een ingeruilde die dan al een jaar ergens anders heeft gestaan ?Speedy-Andre schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 19:25:
[...]
Wel kan ik het waarderen dat Xms mijn 130M van ruim een jaar oud wil inruilen tegen de oorspronkelijke nieuwprijs
Hmmm. UPC was beter?ToniW schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 21:34:
De WAF (Wife Acceptance Factor) begint hier in huis aardig te kelderen. Zojuist weer geconfronteerd met een opname die niet meer af te spelen is en de box laat hangen, en ik heb notabene een nieuw apparaat gekregen waar dit probleem niet meer mee zou moeten optreden. Er wordt hier al hardop geroepen dat het TV kijken bij UPC allemaal veel beter werkte.
Morgen maar weer eens de helpdesk gaan bellen
[ Voor 6% gewijzigd door White_Collar op 24-08-2011 22:36 ]
Ik zelf vond UPC ruk, vooral het internetgedeelte van het pakket, maar ik moet toegeven: een opname op disk gaf nooit problemen bij het afspelen. Mijn huisgenoten worden niet echt warm van 100Mbit upload of het 'open' karakter van de IPTV streams. Ze zien alleen maar de karige STB die het heel veel slechter doet dan die van UPC. Niets zo erg als een boze echtgenote die voor de zoveelste keer lekker naar NCIS zit te kijken en halverwege met stilstaand/hakkelend/niet-synchroon beeld en een dode box geconfronteerd wordt.
[ Voor 4% gewijzigd door ToniW op 24-08-2011 22:59 ]
De WAF hier wilde ook terug naar joepishit, maar ik ben gelukkig "saved by the bell" door de komst van de M540...
WAF je niet te snel rijk! Het lijkt mij dat er hoegenaamd geen verschil zal zijn tussen de 532 (die ik heb) en de 540, behalve dan de grotere harddisk. Dan heb je nog meer ruimte om opnames te laten verklooien,,,R2L schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 23:01:
De WAF hier wilde ook terug naar joepishit, maar ik ben gelukkig "saved by the bell" door de komst van de M540...
Vond het destijds n.m.l. de moeite waar om erop te wachten en mijn geduld is beloond, want ook ik heb de toezegging gekregen dat ik de M130 van inmiddels 1,5 jaar mag omruilen voor de M540.
Heel erg netjes...
De tijd zal het leren hoe het met de M540 zal gaan...ToniW schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 23:04:
[...]
WAF je niet te snel rijk! Het lijkt mij dat er hoegenaamd geen verschil zal zijn tussen de 532 (die ik heb) en de 540, behalve dan de grotere harddisk. Dan heb je nog meer ruimte om opnames te laten verklooien,,,
[ Voor 8% gewijzigd door Luuk1983 op 25-08-2011 10:15 . Reden: Twee PS-en toegevoegd :P ]
Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D
Verwijderd
Of een technisch probleem bij jouw ISP? Ik kan namelijk gewoon op de site komen.mwoe schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:04:
Technisch probleem bij XMS?
Kan niet meer remote inloggen op m'n thuisPC en zie tevens dat de xmsnet website ook niet te benaderen valt.
GerkeP
UPC digitaal blocked ook.. en analoog stond ook vaak stil.. of viel uit. Maar dat vergeten ze dan weerLuuk1983 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:00:
Natuurlijk, we mannen en met name tweakers willen nieuwe technologie, betere beeldkwaliteit en vooruitgang. Echter, sommige technieken zijn nog TE nieuw en geven wat problemen. En ik merk zelf dat de vrouw soms heel goed de vinger kan leggen op de zwakke plekken van een systeem. En dat 'ja maar bij UPC werkte dat beter' is heel irritant, maar laten we eerlijk wezen, EIGENLIJK heeft ze gelijk in een aantal gevallen. Zeker, ze snappen niet alles en een hoop dingen zijn te verklaren. Maar als ze aangeeft dat het beeld af en toe stilstaat met blokjes en dat dat irritant is en dat dat bij UPC niet zo was, dan heeft ze gewoon gelijk.
Ik heb voor XMS een tijd digitaal gehad en daar heb ik nooit één probleem mee gehad. Ja in de early days toen digitale TV net geïntroduceerd was, maar toen woonde ik nog niet met mijn vrouwtjedenan schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:24:
UPC digitaal blocked ook.. en analoog stond ook vaak stil.. of viel uit. Maar dat vergeten ze dan weer
[ Voor 7% gewijzigd door Luuk1983 op 25-08-2011 10:42 ]
1)Luuk1983 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:38:
[...]
Edit: Ik wil hiermee vooral de discussie aanwakkeren welke kant glasvezel/XMS naar toe zou moeten gaan. Ik zou graag mensen glasvezel aanbevelen, maar ik kan moeilijk echt hard maken waarom ze het echt zouden moeten hebben. Bijna iedereen zegt achteraf die hier in Wijchen uiteindelijk heeft meegedaan: mja, ik weet niet of ik het weer zou doen als ik de keuze nog een keer zou krijgen. En dat is jammer...
Ik heb zelf voorheen ook UPC DTV gehad. Weinig te klagen, alleen uitzendinggemist werkte altijd echt heel klote. Geen retoursignaal. Terwijl de aansluiting wel in orde was. Maar vergeet niet, ook UPC heeft veel kinderziektes gehad. Niet iedereen had er last van.Luuk1983 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:38:
[...]
Ik heb voor XMS een tijd digitaal gehad en daar heb ik nooit één probleem mee gehad. Ja in de early days toen digitale TV net geïntroduceerd was, maar toen woonde ik nog niet met mijn vrouwtjeVerder werkte analoog en digitaal altijd. In het begin van XMS waren er zeer regelmatig periodes dat op een avond het beeld elke 1 a 2 minuten een keer oversloeg. Dit is heel erg verbeterd en ik ben dan ook zeer tevreden met XMS en mijn vriendin volgens mij ook. Als we dalijk de PVR hebben en die werkt ook naar behoren, dan is alles hetzelfde als toen we bij UPC zaten.
Toch begin je nu wel te zien dat de kabelaars echt aan de maximum capaciteit beginnen te komen. Ze moeten analoge zenders schrappen voor HD-zenders. (Overigens een goede ontwikkeling IMO), maar dat hoeft Glashart Media natuurlijk niet. De UTP-kabel is inderdaad een nadeel, maar meestal gelukkig wel goed te doen.En dat is meteen het probleem wat ik net aangaf. Voor mensen waarvoor alles gewoon moet werken en ze het verder niet zo interesseert (en dat zijn er een hoop) heeft glasvezel/XMS simpelweg geen meerwaarde. Hoe langer ik XMS heb, hoe meer ik het idee heb dat het allemaal weinig uitmaakt voor die mensen. Als ze UPC/ziggo hebben wat goed werkt en ze zijn tevreden, dan is er geen enkele reden om XMS/glasvezel te nemen. De prijs maakt weinig uit en de internetsnelheid hebben ze toch niet nodig. Maar met XMS moeten ze wel een UTP kabel gaan trekken voor de TV, kunnen ze geen HD zenders via de coax ontvangen en hebben ze perse een apart kastje nodig om extra en HD-zenders te krijgen. Dat is voor deze groep volgens mij allemaal gedoe om uiteindelijk tot hetzelfde te komen als dat ze al hadden.
Opzich heb je wel een punt, maar ook via glasvezel zijn er natuurlijk een aantal mainstream diensten leverbaar. Mensen willen graag alle diensten bij een aanbieder onderbrengen. Qua prijs is er weinig verschil, maar XMS probeert met lokale ondersteuning ook een extra stukje service aan te bieden.Nogmaals, dit is niet MIJN directe mening, ik ben tevreden met XMS en blijf er ook zeker bij. Maar al die voordelen die glasvezel zou hebben? Nou ik zie ze voor de gemiddelde consument niet. Dus je kan nu wel weer het vaste lijstje aan 'voordelen' gaan opnoemen, maar wat heeft de gemiddelde consument daar nou ECHT aan? IK snap de voordelen en ben er ook absoluut blij mee. Moet ik eens aan mijn buurman gaan uitleggen. En nee die gast is geen 60 ofzo, maar gewoon 29. Die kan wat hem betreft alles met UPC en ziet totaal geen voordeel in XMS, behalve dat hij extra moeite moet doen (weer bijvoorbeeld die kabel trekken, weer extra betalen om hardware aan te schaffen) om tot hetzelfde te komen.
Je hoort over het algemeen veel dingen. Sommige mensen hebben er spijt van, omdat het natuurlijk wel wat werk kost om alles om te zetten, veel mensen vinden het prettig om alles bij 1 aanbieder onder te brengen (hadden veel mensen niet). Maar je hebt gelijk hoor, mensen hebben zich niet altijd gerealiseerd dat je wel ff bezig bent met opzeggen en de portering en de aansluiting. Moeilijk is het niet, maar het is voor sommigen toch wel eens een drempel.Edit: Ik wil hiermee vooral de discussie aanwakkeren welke kant glasvezel/XMS naar toe zou moeten gaan. Ik zou graag mensen glasvezel aanbevelen, maar ik kan moeilijk echt hard maken waarom ze het echt zouden moeten hebben. Bijna iedereen zegt achteraf die hier in Wijchen uiteindelijk heeft meegedaan: mja, ik weet niet of ik het weer zou doen als ik de keuze nog een keer zou krijgen. En dat is jammer...
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Klopt, maar ik geloof dat Nick39 eens voorgerekend heeft hoeveel rek er nog in DVB-C zit. Dat verbaasde mij echt. En DVB-C zit in een hele hoop TV's en is niet iets wat op korte termijn weg gaat. Er zijn al mogelijkheden IPTV via een CAM module aan te bieden. Is dat niet iets?j1nx schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:11:
1)
Glasvezel moet gewoon zijn poot stijf houden. Die kabelaars komen vanzelf wel richting glas (zullen wel moeten). Enige wat je kan doen is de overbrugging minder pijnlijk maken (DVB-C), maar vanwege die overbrugging is er voor de gewone consument inderdaad weinig meer waarde. En meer moeite.
Inderdaad er is werkelijk helemaal niks unieks aan.j1nx schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:11:
Glasvezel providers zouden eigenlijk nou eindelijk eens met een van die unieke dingen moeten komen, die kabelaars niet hebben en ook niet 1,2,3 kunnen implementeren. Video bellen zo zoiets kunnen zijn.
Geconcoleerdj1nx schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:11:
2)
Ik heb ook bijna op het punt gestaan om XMS weg (te moeten) doen vanwege de WAF. Ik had op een gegeven moment gewoon geen amunitie meer om het te verdedigen. Gelukkig werd de TV beter en het belangrijkste, de telefoon, ook. WAF is leuk, maar probeer maar een een Vrouw en 3 dochters. Geloof me .....;)
Ik heb er weinig over te klagen. Stotteringen en artifacts heb ik al heel lang niet meer gehad, behalve soms als het aan de zender zelf lag (ja dat kan ook nog namelijkj1nx schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:11:
3) Hoe is het IPTV signaal nu. Lees ineens over (veel) blokjes en dergelijke. Ik kijk bijna nooit IPTV, denk gemiddeld ~4 uur per week. Niet via een amino, en heb eigenlijk nog nooit artifacts en/of stottering meegemaakt?
[ Voor 15% gewijzigd door Caelorum op 25-08-2011 11:45 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 25-08-2011 14:30 ]
1
2
3
4
5
6
7
| 9 15 ms 12 ms 12 ms static.kpn.net [139.156.113.105] 10 32 ms 97 ms 200 ms tengigabitethernet4-3.ar7.ams2.gblx.net [207.138.112.129] 11 210 ms 204 ms * internlnet-b-v.gigabitethernet6-2.ar7.ams2.gblx.net [207.138.92.46] 12 19 ms 19 ms 18 ms vlan52.xr1.mer-nm.internl.net [217.149.207.218] 13 * * * Time-out bij opdracht. 14 * * * Time-out bij opdracht. 15 * * * Time-out bij opdracht. |
[ Voor 76% gewijzigd door mwoe op 25-08-2011 12:09 ]
Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D
Verwijderd
Gewoon een auto-forward naar info@xmsnet.nlVerwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:10:
Niemand last van spam hier op hun XMS mail adres ?
Het is bij mij zo extreem de 3 dagen dat dit nu aan de gang is.
Inmiddels geloof ik wel stuk of 30 gehad!
Word je niet vrolijk van.
Of ik doe iets goed, of ik heb geluk... Ik heb mijn spam filter nog steeds op de standaard instellingen staan (dat is 'light' geloof ik?), maar ik heb nog nooit spam ontvangen via het XMS-account. Deze wordt geforward naar gmail, maar ook daar dit niks in de spam box. Tenzij ze stil ook mails verwijderen natuurlijk, dan kan ik het niet zien.Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:10:
Het is bij mij zo extreem de 3 dagen dat dit nu aan de gang is.
Inmiddels geloof ik wel stuk of 30 gehad!
Word je niet vrolijk van.
Nee! Dan beantwoorden ze me mail over de Amino omruilen helemaal langzaamj1nx schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:17:
Gewoon een auto-forward naar info@xmsnet.nl
[ Voor 15% gewijzigd door Luuk1983 op 25-08-2011 12:19 ]
Ik denk dat sommige spam mailtjes niet eens aankomen in je gmail mailbox. Ik krijg als ik de gmail spam folder mag geloven maar 2 spam berichten per dag. Daar geloof ik natuurlijk niks van aangezien mijn mailadres een aantal keer in de zoekresultaten van google terug te vinden is.Luuk1983 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:18:
[...]Deze wordt geforward naar gmail, maar ook daar dit niks in de spam box. Tenzij ze stil ook mails verwijderen natuurlijk, dan kan ik het niet zien.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Krijg ik door de spam problematiek waar hierboven soms deze error.mwoe schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:55:
hmm, via m'n telefoonbrowser lukt het ook, maar niet via m'n pc op het werk.
Vreemd.
Met tracert blijft ie hier hangen:
code:
1 2 3 4 5 6 7 9 15 ms 12 ms 12 ms static.kpn.net [139.156.113.105] 10 32 ms 97 ms 200 ms tengigabitethernet4-3.ar7.ams2.gblx.net [207.138.112.129] 11 210 ms 204 ms * internlnet-b-v.gigabitethernet6-2.ar7.ams2.gblx.net [207.138.92.46] 12 19 ms 19 ms 18 ms vlan52.xr1.mer-nm.internl.net [217.149.207.218] 13 * * * Time-out bij opdracht. 14 * * * Time-out bij opdracht. 15 * * * Time-out bij opdracht.
Verwijderd
De sterretjes timeouts zijn servers binnen het xms domein waarvan XMS niet wil dat jij ze ziet.mwoe schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:36:
[...]
Krijg ik door de spam problematiek waar hierboven soms deze error.
Ziet men xmsnet als spammer?
[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 25-08-2011 14:11 ]
Thanks voor de info, maar het probleem is dat ik die site vanaf hier niet kan bereiken als ik hem in m'n adresbalk intik (www.xmsnet.nl)Nick39 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:09:
[...]
De sterretjes timeouts zijn servers binnen het xms domein waarvan XMS niet wil dat jij ze ziet.
Zit je vlak bij een pop, dan heb je er maar een, zitten er div pops tussen dan krijg je er meer.
Elke timeout geldt voor 1 server in het netwerk.
Ze werken prima,maar reageren gewoon niet op de ping/tracert commando's.
Hop 13, 14 en 15 in jouw geval zijn dus wijkrouters die geen zin hebben in jouw tracert/ping commando,en laten dus ook hun interne ip niet zien.
Ik twijfel momenteel heel erg tussen kabel of glas. Imho is glas zeker de toekomst, maar, vooral omdat ik op dit moment (en vermoeddelijk ook voor de komende 2-4 jaar... misschien weer als mijn kids wat ouder zijnFiber schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:31:
* Fiber heeft ook nog nooit spam op z'n XMS gehad...
De enige echte voordelen van glasvezel voor de normale consument lijken mij te zitten in al die 'Huis van de Toekomst'-achtige diensten die wel in de folders staan maar nooit van de grond lijken te komen. Huisarts consult voor Oma via haar tv, bewakingsdiensten, lokale sport, cultuur, kerk, etc. live op je tv.
Buienradar en Nu.nl vind ik trouwens wel leuk op m'n tv. Nou nog YouTube, Flickr, FaceBook, Google Plus, Twitter,..
10 second ninja DONE
Onderbouw eensSagat schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:39:
[...]
Ik twijfel momenteel heel erg tussen kabel of glas. Imho is glas zeker de toekomst, maar, vooral omdat ik op dit moment (en vermoeddelijk ook voor de komende 2-4 jaar... misschien weer als mijn kids wat ouder zijn) toch geen dikke internet lijn nodig heb, en de kabelaars op tv gebied gewoon meer ervaring hebben, is dat voor mij wsl de betere keuze.
Ik heb even snel door de laatste pagina's van het topic heen gelezen en juist op tv gebied lijkt xms soms wat steekjes te laten vallen.
Zijn er nog argumenten om desondanks toch voor glas te kiezen?
In het achterhoofd houden dat je op een forum alleen maar negatieve dingen leest. Vergelijk dit forum met de UPC/ZIggo threads en je hebt een iets beter beeld.Sagat schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:39:
Ik heb even snel door de laatste pagina's van het topic heen gelezen en juist op tv gebied lijkt xms soms wat steekjes te laten vallen.
Al maanden alleen maar. Heel af en toe een paar dagen minder.Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:10:
Is geen bekend probleem. Draai een software update en hou het even in de gaten. Blijft het gebeuren -> neem dan contact op met de CSD.rfbroek schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:58:
Al maanden alleen maar. Heel af en toe een paar dagen minder.
Zijn er trouwen ook mensen waarbij de herinnering bij IPTV het af en toe gewoon niet doen?
Ik stel er zo'n 15 per dag in maar de helft wordt niet getoond
Als je nu nog niets hebt en je moet de keuze maken tussen de twee dan zou ik vooral voor glas kiezen. Feit is dat het gewoon meer toekomstbestendig is en ook het internet heeft een lekker lage ping. Het voelt daardoor lekker snel en soepel.Sagat schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:39:
Je vergeet veel hogere upload. Ik de performance thuis via VPN is sinds ik een Glasvezel verbinding heb net zo hoog als op kantoor. Dat is toch wel een heel groot voordeel, zeker als je kijkt na beweging richting steeds flexibeler je werk indelen (werken 2.0).Luuk1983 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:13:
[...]
Als je nu nog niets hebt en je moet de keuze maken tussen de twee dan zou ik vooral voor glas kiezen. Feit is dat het gewoon meer toekomstbestendig is en ook het internet heeft een lekker lage ping. Het voelt daardoor lekker snel en soepel.
Mijn betogen hierboven gaan vooral over mensen die al UPC/Ziggo hebben en overstappen naar glas. In verhouding zit er weinig meerwaarde is. Echter, als je nog niks hebt en de keuze tussen de twee moet maken, dan zou ik direct voor glas gaan.