XMS Glasvezel ervaring - XIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste
Acties:
  • 69.532 views

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:29

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

"Ter zijner tijd is het ook mogelijk om de Amino 130M tegen bijbetaling om te ruilen voor de Amino M540."

Dit staat in de nieuwsbrief van oktober 2010, lijkt me hard genoeg om Xms er aan te houden ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:48
Speedy-Andre schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:57:
"Ter zijner tijd is het ook mogelijk om de Amino 130M tegen bijbetaling om te ruilen voor de Amino M540."

Dit staat in de nieuwsbrief van oktober 2010, lijkt me hard genoeg om Xms er aan te houden ;)
Inderdaad.... ik had me niet gerealiseerd dat het zo duidelijk in de nieuwsbrief stond. Maar er staat in ieder geval niet dat het precies 50 euro is ;)
In de loop van 2011 komt er een nieuwe settopbox met recorder: de Amino M540. Het grootste verschil tussen beide boxen is de grootte van de harde schijf. De Amino M532 heeft een harde schijf grootte van 160GB en de Amino M540 van 250GB. Beide settopboxen kosten € 249,-. Ter zijner tijd is het ook mogelijk om de Amino 130M tegen bijbetaling om te ruilen voor de Amino M540. Let op!: Het is niet mogelijk om de Amino M532 later in te ruilen voor de Amino M540.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Luuk1983 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:11:
[...]

Inderdaad.... ik had me niet gerealiseerd dat het zo duidelijk in de nieuwsbrief stond. Maar er staat in ieder geval niet dat het precies 50 euro is ;)

[...]
Het bij te betalen bedrag is het verschil tussen de nieuwprijs van de 130M en M540.
Er staat in de tekst dat de M540 €249 kost, dus dan kom ik op €50 ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Speedy-Andre schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:17:
[...]

Het bij te betalen bedrag is het verschil tussen de nieuwprijs van de 130M en M540.
Er staat in de tekst dat de M540 €249 kost, dus dan kom ik op €50 ;)
En waar staat dat het te betalen bedrag exact het verschil in aanschafprijs is? :)

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Luuk1983 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:11:
[...]

[...]
Klopt... Maar das ook onduidelijke communicatie van XMS kant. Waarom niet gelijk duidelijk?

Ik heb in die tijd ook 2x er over gebeld en 3 mailtjes gestuurd, wat die actie dan zou worden. Dat is best belangrijk voor de keuze, of je gebruik maakt van de actie van de 532, of even wacht op zelfde korting met 540. Ik heb toen dezelfde dag gemaild of ze me konden uitleggen hoe die actie dan wordt... Straks is het dan meer dan 100 euro bijleggen... (Dan had ik de 532 genomen)

08 december had ik nog geen antwoord op de mails... (nog steeds niet) en aan de telefoon kwamen ze niet verder dan: waarschijnlijk een zelfde actie (daarin zagen ze wel dat de mails aangekomen waren).

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:13
@Amino 540

Ik heb ruim een week geleden de aanvraag gedaan voor een compleet abbo. ook aangegeven dat ik een PVR wilde. (160 euro) XMS geeft aan dat ze standaard per 11-08-2011 alleen nog maar de 540 leveren. Ik ga er dus vanuit dat ik voor die 160 euro een 540 krijg.
Ik ben benieuwd.
houd jullie op de hoogte.
Speedy-Andre schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:57:

Ik zie hier ook keihard niet staan: uw volledig aankoopbedrag van de amino 130 wordt hierbij van de prijs afgetrokken.... je hebt het ding toch gebruikt ?
Ziggo zou zoiets niet doen denk ik,(die rekent gewoon de volledige prijs als je een andere decoder wil) en ik moet de eerste winkel waar ik mijn oude e-reader kan inwisselen voor de nieuwe en alleen het aankoopverschil hoef bij te betalen,nog zien,die krijgen mij als vaste klant.

Er staat keihard dat je met bijbetaling de M540 kan kopen,maar er staat absoluut niet,hoeveel dat bij te betalen bedrag is, en zeker niet dat het volledige aankoopbedrag van de 130 wordt afgetrokken van de aanschafprijs van de M540.

Je hebt dus hard genoeg geen poot om op te staan, XMS houdt zich netjes aan de belofte alleen lezen wij graag iets anders dan dat er staat.

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 18-08-2011 12:33 ]

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

Samsung Galaxy is toch WAY OVERPRICED!

Dat was al met de 7" en ook met de 10", doe mij dan maar een "asus transformer"

Vind het wel een ballen aktie van apple

Apple VS. Google ............ FIGHT!

[ Voor 10% gewijzigd door j1nx op 18-08-2011 12:56 ]

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• denan
j1nx schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:55:

[ Voor 8% gewijzigd door denan op 18-08-2011 13:14 ]

j1nx schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:55:
[...]

Samsung Galaxy is toch WAY OVERPRICED!

Apple ook hoor... de dollar prijs is in de winkel gelijk aan de euro prijs.
Heb nu een acer netbook er bij gekocht die zowel op android als op windows 7 draait.
En dan moet ik eens gaan dumpen, 3 tablets, 3 netbooks,het wordt wat teveel..
Hoop niet dat er in de amino's ook een patent zit anders...

Anoniem: 403364

Nick39 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:07:
[...]

Apple ook hoor... de dollar prijs is in de winkel gelijk aan de euro prijs.
Heb nu een acer netbook er bij gekocht die zowel op android als op windows 7 draait.
Hoop niet dat er in de amino's ook een patent zit anders...
Je vergeet dat de dollar-prijzen altijd ex-BTW prijzen zijn, en de europrijzen inclusief-BTW.

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
L201 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 08:46:
Is het eigenlijk nodig om te bellen? Of zou je gewoon gelijk het mailtje kunnen sturen??
Ik heb begin deze week al een mailtje gestuurd maar daar is (wordt?) niet op gereageerd. Moet je perse bellen of wordt deze actief ook nog op een andere manier gecommuniceerd? Ik voel enige urgentie omdat er gezegd werd dat je voor 1 september het verzoek zou moeten indienen...

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Anoniem: 192602

Ik heb ook eerder deze week een e-mail gestuurd, mij werd verteld naar 'info@xmsnet.nl' te sturen. Maar ook hierop geen enkele reactie (wat bij XMS wel vaker gebeurt helaas)

Als ik morgen nog niets heb gehoord ga ik de e-mail doorsturen naar support@xmsnet.nl, webcare@xmsnet.nl, orderdesk@xmsnet.nl

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Haha, lekker terug spammen naar Xms :P

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:51
Nick39 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:07:
[...]

we horen het wel wanneer we V&A in de gaten moeten houden. Met jouw kritische blik vertrouw ik je spullen wel ;)

Hi Ha Hopjesvla

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-12-2024
wiebo66 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 02:36:
[...]

Misschien dat er voor andere partijen ook speelruimte is/komt.
Dat is zeer zeker niet ondenkbaar gezien KPN zich steeds verder in Reggefiber/borgh en Co nestelt. Zij nemen ook hun huidige onderhandelingspositie mee. Dat zou voor een doorbraak kunnen zorgen. (Kunnen dus! ik zeg het er maar even specifiek bij ;) )

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik vind dat er erg veel fouten op de website van XMS staan zeg ...

Afbeeldingslocatie: http://www.chelloo.com/images/temp/xms-aanbieding.png
http://www.xmsnet.nl/beschikbaarheid/hilversum

Speciale aanbieding in Hilversem: Hilversum:
In die gekleurde vakken staat dan dat je tot 30 juni 2012 extra snelheid krijgt (hartstikke mooi natuurlijk!)
Maar in de tekst daaronder staat dan weer tot 31-12-2011.

Komt in z'n geheel allemaal erg rommelig over. Er lijkt niet erg nagedacht over webdesign en al helemaal niet over pakkende teksten. Met zo'n website ga je de oorlog niet winnen -O-

Anoniem: 39993

Anoniem: 192602 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:50:
Ik heb ook eerder deze week een e-mail gestuurd, mij werd verteld naar 'info@xmsnet.nl' te sturen. Maar ook hierop geen enkele reactie (wat bij XMS wel vaker gebeurt helaas)

Als ik morgen nog niets heb gehoord ga ik de e-mail doorsturen naar support@xmsnet.nl, webcare@xmsnet.nl, orderdesk@xmsnet.nl
Ik heb dinsdag gemaild. En om eerlijkt ze zijn: ik verwacht geen snelle reactie. Je wordt echt wel vriendelijk te woord gestaan bij XMS hoor, daar zul je mij niet over horen klagen. Maar terugbellen of reageren op mail, is bij mij eigenlijk in alle 3 de gevallen niet (snel genoeg) gebeurd.

Niet dat daardoor eventuele problemen niet opgelost worden hoor, dat zeker wel. Maar je zult er zelf achteraan moeten bellen, om te horen dat het geregeld is.

Op een mail hoor je eigenlijk binnen 2 werkdagen een reactie te krijgen. Let wel: een reactie hoeft niet een antwoord of oplossing te zijn. Al is het alleen maar een berichtje waarin de ontvangst van je mail wordt bevestigd.

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-05 13:50
Hallo allemaal;

Eigenlijk hoop ik op een upgrade van 50 naar 100Mbit ( en 100 naar 200) eind december...of een goedkopere optie daarvoor. Ik heb de indruk dat alle nieuwe aansluitingen dit jaar geleverd, zoieso 200Mbit aan moeten kunnen. Inmiddels ben ik wel gewend aan 100Mbit en zou niet graag terug willen naar 50.

Verder erg tevreden over XMS.

Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

Groeten Jacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Laatst online: 22:10

GerkeP

Vragen mag altijd........

Toevallig meer die een storing hebben in Veenendaal, PC3905?
Ik kan niet bij mijn server :(

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishly
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-04 20:24
Loveparade schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 07:21:
Werkt gewoon op 3906 in Veenendaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Krishly op 19-08-2011 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Loveparade schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 07:21:
Hier werkt het momenteel in dit deel van 3905.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Caelorum schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:39:
[...]

Hier werkt het momenteel in dit deel van 3905.
Dan zal het mijn server wel zijn, vanmiddag maar kijken wat er loos is

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sithlord76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-05 21:15
Weet iemand hoe lang het gemiddeld duurt voor dat er wordt gereageerd op email bij xms??

Ik wil graag van digitale tv naar een totaal pakket, alleen krijg ik het gevoel als je eenmaal klant bent dat ze dan niet thuis zijn... :X

En is er iemand bekent met het volgende probleem? Als je de amino aanzet en dan alleen maar geluid krijgt en vervolgens dan moet resetten door de strekker er uit te trekken? 8)7

Het gebeurd niet zo vaak maar ik vind het wel vreemd…..moet ik nu xms vragen om deze om te ruilen of is er een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:22
Sithlord76 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:57:
Weet iemand hoe lang het gemiddeld duurt voor dat er wordt gereageerd op email bij xms??

Ik wil graag van digitale tv naar een totaal pakket, alleen krijg ik het gevoel als je eenmaal klant bent dat ze dan niet thuis zijn... :X

En is er iemand bekent met het volgende probleem? Als je de amino aanzet en dan alleen maar geluid krijgt en vervolgens dan moet resetten door de strekker er uit te trekken? 8)7

Het gebeurd niet zo vaak maar ik vind het wel vreemd…..moet ik nu xms vragen om deze om te ruilen of is er een andere oplossing?
Als je een probleem hebt kun je het best bellen, mailen heeft geen zin (zie ook andere berichten in dit topic). Ja, het is een schade en niet netjes - maar het is nu eenmaal zo. Ik weet dat veel Tweakers liever mailen dan bellen (als wat het maar vanwege de kosten), maar bellen werkt gewoon beter.

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hopjesvla79 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 15:52:
[...]

we horen het wel wanneer we V&A in de gaten moeten houden. Met jouw kritische blik vertrouw ik je spullen wel ;)
Daar zitten zelfs de plastic folietjes bij voor over het scherm, wees niet bang,in de originele dozen,en mocht er een verborgen gebrek inzitten dan krijgt iedereen de centjes gewoon terug,zo doe ik het op MP ook.
Als ik iemand zou willen belazeren dan moet ik dat voor een paar miljoen doen en gelijk maken dat ik wegkom,maar niet iemand die zelf alles bij wijze van spreken bij elkaar moet schrapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik loop met de hond langs de wijkpop, komt er een wagen van Liander de stoep op rijden, monteur met meetapparaat in zijn hand, stopt voor de deur van de wijkpop en morrelt aan de deur.
Ik wijs hem vriendelijk op het kracht station van Liander (stroom transport transformatorhuisje waar de hoogspanning naar 380 volt gaat), 15 meter verderop, zo van "daar moet je zijn".
Monteur van, ja,maar ik moet weten van wie deze kast is, wijzend op de wijkpop, want die staat op onze hoofdkabel.
Oops...
Vriendelijk verwezen naar xms/reggefiber.
Nu hebben ze van de gemeente tussen het Liander huisje en de wijkpop in de brandpoort die tussen het transformator huisje en de wijkpop zit, een kolk compleet met riool afvoer gemaakt omdat die brandpoort steeds vol met water staat en die aangesloten op de riolering waar de hemelwaterpijp van het transformatorhuisje op uit komt en die langs de wijkpop loopt.
Ik hoop niet dat ik straks zonder internet zit ( en met me de hele wijk) want hij keek niet bepaald vriendelijk naar de wijkpop.
Hierna reed ie weg, zonder zelfs maar naar het transformatorhuisje toe te lopen.
Hij had het puur voorzien op de wijkpop van XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sithlord76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-05 21:15
Packardhell schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:29:
[...]

Als je een probleem hebt kun je het best bellen, mailen heeft geen zin (zie ook andere berichten in dit topic). Ja, het is een schade en niet netjes - maar het is nu eenmaal zo. Ik weet dat veel Tweakers liever mailen dan bellen (als wat het maar vanwege de kosten), maar bellen werkt gewoon beter.
Dat was ook mijn eerste actie, maar kreeg vervolgens te horen dat ik een brief kon posten of mailen om het voor elkaar te krijgen.....dus nu dan maar een briefje posten. (vind ik persoonlijk niet echt meer van deze tijd :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:58

Fiber

Beaches are for storming.

Sithlord76 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:57:
...
Ik had deze week gewoon binnen 2 dagen (telefonisch) antwoord van een zeer aardige helpdesk-medewerker die hard bezig is voor ons om iets uit te zoeken. Hij komt afspraken na, belt terug, denkt mee en doet zijn best voor ons. Dat sommige zaken bij XMS gewoon een beetje onhandig geregeld zijn of langs elkaar heen lopen daar kan hij weer niks aan doen. ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192602

Vandaag na 3 dagen antwoord op omruil-aktie via de e-mail (maandag verstuurd, vrijdag antwoord) : Begin september kan ik de M540 verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Laatst online: 22:01
Vandaag mijn Amino M540 opgehaald bij het postkantoor. Woensdag had ik hem besteld en gisteren was ie al bezorgd, maar toen was ik er niet.
Installatie ging erg snel, eerst een firmware update, daarna de beeldinstellingen op 1080p50 gezet. Zappen gaat iets langzamer dan de amino 110. Hij reageert wel beter op de AB, bij de 110 moest je nog goed mikken.
Van de harddisk is verder niets te horen, alleen als je er met je oor ovenhangt dan hoor je hem heel zachtjes zoemen. Nu mijn harmony nog even opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:48
Nick39 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:02:
Ik loop met de hond langs de wijkpop, komt er een wagen van Liander de stoep op rijden, monteur met meetapparaat in zijn hand, stopt voor de deur van de wijkpop en morrelt aan de deur.
Ik wijs hem vriendelijk op het kracht station van Liander (stroom transport transformatorhuisje waar de hoogspanning naar 380 volt gaat), 15 meter verderop, zo van "daar moet je zijn".
Monteur van, ja,maar ik moet weten van wie deze kast is, wijzend op de wijkpop, want die staat op onze hoofdkabel.
Oops...
Vriendelijk verwezen naar xms/reggefiber.
Nu hebben ze van de gemeente tussen het Liander huisje en de wijkpop in de brandpoort die tussen het transformator huisje en de wijkpop zit, een kolk compleet met riool afvoer gemaakt omdat die brandpoort steeds vol met water staat en die aangesloten op de riolering waar de hemelwaterpijp van het transformatorhuisje op uit komt en die langs de wijkpop loopt.
Ik hoop niet dat ik straks zonder internet zit ( en met me de hele wijk) want hij keek niet bepaald vriendelijk naar de wijkpop.
Hierna reed ie weg, zonder zelfs maar naar het transformatorhuisje toe te lopen.
Hij had het puur voorzien op de wijkpop van XMS.
Welke wijkpop/straat is dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MiK schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:21:
[...]

Welke wijkpop/straat is dat ?
Van Speijkstraat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Pop is dat huisje ana het eind van de straat met die airco unit erop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MiK schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:27:
[...]

Pop is dat huisje ana het eind van de straat met die airco unit erop ?
Jeps,met die mooie groene deur, half in de tuin,met die enorme punten ijzer er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KPN ook al:
KPN wil televisiekijken via iPad lanceren

KPN gaat naar alle waarschijnlijkheid volgende maand televisiekijken via de iPad en PC mogelijk maken. Het telecombedrijf heeft een aantal "nerds” uitgenodigd om komende maandag de nieuwe dienst uit te testen.
http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=6088

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Nick39 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:30:
[...]

Jeps,met die mooie groene deur, half in de tuin,met die enorme punten ijzer er op.
Lelijk ding zo daar, met oud en nieuwe even kijken hoeveel dat huisje kan hebben. Nee hoor zonder gekheid, ze zullen toch niet zo maar de stroom verbreken ? zal toch wel enige vorm van backup zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MiK schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:34:
[...]

Lelijk ding zo daar, met oud en nieuwe even kijken hoeveel dat huisje kan hebben. Nee hoor zonder gekheid, ze zullen toch niet zo maar de stroom verbreken ? zal toch wel enige vorm van backup zijn ?
Dat huissie kan heel veel hebben want dat huissie heb ik zien plaatsen.
Een betonnen bak op de grond, een betonnen huisje er op,daar rondomheen bakstenen,dus achter die bakstenen zit een betonnen muur van 15 cm dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Nick39 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:40:
[...]

Dat huissie kan heel veel hebben want dat huissie heb ik zien plaatsen.
Een betonnen bak op de grond, een betonnen huisje er op,daar rondomheen bakstenen,dus achter die bakstenen zit een betonnen muur van 15 cm dik.
nood schuilhuisje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269348

@ Denan, Reken > de melding op de website van XMS bij werkzaamheden, teletekst Eredivisie Live HD1 die kan ook wels verwijderd worden.
Teletekst werkt daar inmiddels al een eeuw weer op :9

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 269348 op 19-08-2011 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-04 22:00
lethargy schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:29:

Van de harddisk is verder niets te horen, alleen als je er met je oor ovenhangt dan hoor je hem heel zachtjes zoemen.
Alleen jammer dat dit 24/7 door gaat en niet in sleep modus gaat wanneer je de STB in standby zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
Anoniem: 269348 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 21:22:
@ Denan, Reken > de melding op de website van XMS bij werkzaamheden, teletekst Eredivisie Live HD1 die kan ook wels verwijderd worden.
Teletekst werkt daar inmiddels al een eeuw weer op :9
Waarom staat mijn naam daar nog bij?

----> Rekenblok in "XMS Glasvezel ervaring - XIII"

[ Voor 16% gewijzigd door White_Collar op 20-08-2011 09:53 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Reken > Nou, omdat je nog wel voor XMS werkt :P
Kijk dat je inhoudelijk geen problemen meer op pakt via/van dit forum,
wil nog niet zeggen dat je het misschien niet kan doorgeven aan desbetreffende persoon.

Maar goed... wist zelf ook niet of je dat wel/ dan niet wilde doen.
Dus ik zette beide namen er maar ff bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Anoniem: 269348 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 11:47:
@ Reken > Nou, omdat je nog wel voor XMS werkt :P
Kijk dat je inhoudelijk geen problemen meer op pakt via/van dit forum,
wil nog niet zeggen dat je het misschien niet kan doorgeven aan desbetreffende persoon.

Maar goed... wist zelf ook niet of je dat wel/ dan niet wilde doen.
Dus ik zette beide namen er maar ff bij ;)
Ik dacht dat ik toch vrij duidelijk was in mijn bericht :P
Dit soort zaken zijn in mijn ogen dingen voor webcare, en dat ben ik niet dus ook niet. O-)
Waarom niet? Dat staat in mijn bericht ---> Rekenblok in "XMS Glasvezel ervaring - XIII"

[ Voor 9% gewijzigd door White_Collar op 20-08-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Anoniem: 192602 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:59:
Vandaag na 3 dagen antwoord op omruil-aktie via de e-mail (maandag verstuurd, vrijdag antwoord) : Begin september kan ik de M540 verwachten.
Ohw? Ik had vrijdag al een mail gestuurd en nog niks gehoord. Kreeg je gewoon een bevestiging? Of had je specifiek om reactie gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Mau_Maus schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:34:
[...]

Ohw? Ik had vrijdag al een mail gestuurd en nog niks gehoord. Kreeg je gewoon een bevestiging? Of had je specifiek om reactie gevraagd?
Gewoon Rustig afwachten. Kom vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Rekenblok schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 15:01:
Gewoon Rustig afwachten. Kom vanzelf.
Misschien wel, maar ik vind het echt ronduit schandalig dat ik niet eens een ontvangstbevestiging krijg als ik afgelopen dinsdag (16 aug) een mail gestuurd heb en nog steeds niet weet of de mail überhaupt aangekomen is. Het maakt me niet eens zoveel uit als ik even moet wachten op een antwoord als het bijvoorbeeld heel druk is, maar een ontvangstbevestiging of een mailtje dat het heel druk is en dat het heel even kan duren vind ik toch echt het uiterst minimale wat ik verwacht van een bedrijf.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Ik vind het altijd vreemd dat email anders behandeld wordt als telefoon. Een inkomend telefoongesprek laat je toch ook niet vijf dagen rinkelen alvorens je opneemt? Waarom kan een email niet in dezelfde wachtrij komen als telefoongesprekken? Wie het eerst komt, die wordt het eerst geholpen. Is de helpdeskmedewerker een email aan het beantwoorden dan kan hij dus even geen telefoongesprek aannemen. Lijkt me een vrij standaard manier van werken, maar sommige bedrijven lijken nog steeds te denken dat telefoon direct opgenomen moet worden. Met uitzondering van hulpdiensten als 112 zijn er geen dingen die dermate dringend zijn dat je deze mondeling moet regelen. Dit geldt natuurlijk ook voor een telecomhelpdesk.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00

DjVe

Hatsaflats!

ari3 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 11:08:
Ik vind het altijd vreemd dat email anders behandeld wordt als telefoon. Een inkomend telefoongesprek laat je toch ook niet vijf dagen rinkelen alvorens je opneemt? Waarom kan een email niet in dezelfde wachtrij komen als telefoongesprekken? Wie het eerst komt, die wordt het eerst geholpen. Is de helpdeskmedewerker een email aan het beantwoorden dan kan hij dus even geen telefoongesprek aannemen. Lijkt me een vrij standaard manier van werken, maar sommige bedrijven lijken nog steeds te denken dat telefoon direct opgenomen moet worden. Met uitzondering van hulpdiensten als 112 zijn er geen dingen die dermate dringend zijn dat je deze mondeling moet regelen. Dit geldt natuurlijk ook voor een telecomhelpdesk.
Als ik even uit mijn eigen ervaring mag spreken, is mail wel degelijk anders dan een telefoontje. Veel mails zijn niet volledig en missen NAW gegevens of een duidelijke omschrijving van wat men wil. Daar moet dus weer een mail op terug, met de vraag wat men bedoeld/gegevens/ect. Daarop moet de klant weer echter de pc kruipen om een mail te beantwoorden.

Mail is gewoon eenwegverkeer, terwijl je in een telefoongesprek mensen kan sturen/voorstellen/corrigeren. Je hebt minder last van miscommunicatie en kost nog minder tijd ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rekenblok schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:29:
[...]

Ik dacht dat ik toch vrij duidelijk was in mijn bericht :P
Dit soort zaken zijn in mijn ogen dingen voor webcare, en dat ben ik niet dus ook niet. O-)
Waarom niet? Dat staat in mijn bericht ---> Rekenblok in "XMS Glasvezel ervaring - XIII"
Jaja... je was ook duidelijk.
Maar het betreft hier gewoon een storings melding weghalen ipv iets in behandeling nemen.
Maar goed whatever ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jordy van e schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 11:25:
[...]

Als ik even uit mijn eigen ervaring mag spreken, is mail wel degelijk anders dan een telefoontje. Veel mails zijn niet volledig en missen NAW gegevens of een duidelijke omschrijving van wat men wil. Daar moet dus weer een mail op terug, met de vraag wat men bedoeld/gegevens/ect. Daarop moet de klant weer echter de pc kruipen om een mail te beantwoorden.
Als je op je website alleen een mailto-link maakt voor het versturen van een melding wel ja. Zakelijk heb ik zo nu en dan contaxt met verschillende IT-leveranciers. Als ik daar online een ticket/service request aan wil maken, ga ik gewoon naar de website en vul een formuliertje in nadat ik ben ingelogd op kun supportsysteem. Dan hebben ze je volledige naam, eventuele bedrijfsnaam, volledig adres, postadres, telefoonnummers en e-mailadres zonder dat de klant deze handmatig in hoeft te voeren. Die gegevens staan namelijk allemaal in je CRM-systeem. XMS heeft ook zo'n supportsysteem, maar maakt zich er "makkelijk" vanaf met een mailto-link op de website onder "Contact". Dat levert je inderdaad onvolledige mails op.

Intern leveren wij natuurlijk ook support. Wij geven duidelijk de voorkeur aan meldingen per e-mail. Dan kun je, voordat je contact opneemt met de klant, alvast even de nodige documentatie erbij pakken, in het ticket-systeem zoeken naar vergelijkbare meldingen en eventueel de historie van de klant bekijken.
Mail is gewoon eenwegverkeer, terwijl je in een telefoongesprek mensen kan sturen/voorstellen/corrigeren. Je hebt minder last van miscommunicatie en kost nog minder tijd ook.
Klopt helemaal. Zeker bij wat complexere storingen/verzoeken zul je er met e-mailverkeer niet komen. Maar dat hoeft ook niet: je kunt best telefonisch contact opnemen met en klant naar aanleiding van een e-mail. Het voordeel is dan, dat je voorbereid zo'n gesprek in gaat en de kern van het probleem/verzoek al kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 14:01:
[...]

Klopt helemaal. Zeker bij wat complexere storingen/verzoeken zul je er met e-mailverkeer niet komen. Maar dat hoeft ook niet: je kunt best telefonisch contact opnemen met en klant naar aanleiding van een e-mail. Het voordeel is dan, dat je voorbereid zo'n gesprek in gaat en de kern van het probleem/verzoek al kent.
Klopt idd helemaal.
Ikzelf heb bij de TD van een telecomprovider gewerkt,
en dan kreeg ik technische issues van collega's doorgespeeld.
Het voordeel is dat je dan eerst helemaal kan focussen op het probleem,
en vaak de klant terug belt met de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij zijn de helpdesk medewerkers bezig met het beantwoorden van de telefoontjes en werken ze tussendoor aan de mail,die zo behoorlijke achterstand oploopt.
Ik belde voor een probleem waar ik een week eerder over gemaild had, helpdeskmedewerker tikt e.e.a. in en ,ja die mail zie ik hier inderdaad staan,was nog niet geopend.
Maar via telefoon is het toch handiger omdat je gelijk hoort dat bv de medewerker je mail toch anders interpreteerd dan jij het bedoelde.
Bij mail krijg je dan of een antwoord dat totaal niet klopt,of de vraag om verduidelijking en zo zit je al weer 2 weken verder.
Ik bel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 269348 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 14:19:
[...]

Klopt idd helemaal.
Ikzelf heb bij de TD van een telecomprovider gewerkt,
en dan kreeg ik technische issues van collega's doorgespeeld.
Het voordeel is dat je dan eerst helemaal kan focussen op het probleem,
en vaak de klant terug belt met de oplossing.
In a perfect world...

Mijn ervaring is dat emails juist hopeloos onvolledig zijn. Klanten vertellen niet duidelijk wat hun probleem is en troubleshoots zijn ze onbekend.. Dan kun je mooi een voorbeeld troubleshoot op je webpage zetten maar niemand leest dat. In het extreme geval zou je zelfs nog met keuzes op een webform kunnen werken. En wat doet een klant dan? Hetzelfde als bij een telefonisch keuzemenu: "1-1-1-1-1-1-1 (verzenden)".

add: typisch voorbeeld (niet van XMS):
- Email van klant "Het werkt niet. Crediteer even de eerste maand op mijn abonnement" (van een onbekend email adres")
- reactie "wie bent u en wat werkt niet"
- Klant 'Ja weet je niet wie ik ben? Crediteer het, ik heb geen zin in dit gezeik'
- etcetc

Bleek later iemand te zijn die zich erg belangrijk achtte en ooit ergens met een manager van het bedrijf had gekletst. Zonder ooit duidelijk aan te geven wie hij was kreeg hij het zover om het tot de directeur te escaleren.

Mail behandelen kost veel meer tijd dan een telefoontje omdat je (naast het uitzoeken wat het probleem is) enorm moet letten op taalgebruik en volledigheid. Voor je het weet schiet je reactie bij de klant in het verkeerde keelgat en dan ben je nog verder van huis.

@Bazzzh
Zakelijk is een ander verhaal. Dan kun je een ticket terugstuiteren met "doe eerst je eigen werk eens goed". "Gewone" consumenten pikken dat echter niet :)

[ Voor 17% gewijzigd door denan op 21-08-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
denan schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:07:
[...]

Als je de vodafone berichten in de pers leest spreken ze daar al over een IPAD app waarmee men tv kan kijken op het GHM platform. Dat duveltje is dus al uit de doos ;)
Dan is het een doosje met twee duveltjes; XS4ALL stapt ook in glasvezel via het glashart netwerk, heerlijk zo'n open netwerk: https://blog.xs4all.nl/20...as-bij-xs4all-komt-eraan/
Maar voorlopig houdt ik het nog wel bij XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

wiebo66 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 01:22:
[...]

Dan is het een doosje met twee duveltjes; XS4ALL stapt ook in glasvezel via het glashart netwerk, heerlijk zo'n open netwerk: https://blog.xs4all.nl/20...as-bij-xs4all-komt-eraan/
Maar voorlopig houdt ik het nog wel bij XMS.
Heb je gezien wat je krijgt bij xs4all en wat je moet betalen?
Xs4all is niet meer de provider wat het is geweest, is nu gewoon een commerciele melkkoe van KPN en de extra's die ze vroeger boden voor het geld zijn er niet meer ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:11

buzzlightyear

To infinity and beyond...

Heb enkele vragen m.b.t. de M532/540 decoders:
1) Beschikken deze over favorietenlijsten? Zo ja, hoeveel?
2) Kan de zender lijst zelf worden aangepast qua volgorde en kunnen zenders ook geheel verwijdert (d.w.z. niet getoond) uit de zenderlijst?
3) Hoe ervaren jullie de beeldkwaliteit in vergelijking met Ziggo SD DTV?
4) Hoeveel decoders kunnen tegelijk worden aangesloten op DTV signaal? De info hierover is tegenstrijdig op de site van XMS en de helpdesk maakt het ook niet duidelijker

[ Voor 23% gewijzigd door buzzlightyear op 22-08-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
buzzlightyear schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:10:
2) Kan de zender lijst zelf worden aangepast qua volgorde en kunnen zenders ook geheel ‘verwijdert’ (d.w.z. niet getoond) uit de zenderlijst?
Neem eens een kijkje in de start post zou ik zeggen en in dit topic, want daar worden eigenlijk al je antwoorden al gegeven... Eerst zoeken dan pas vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear

buzzlightyear

Neem eens een kijkje in de start post zou ik zeggen en in dit topic, want daar worden eigenlijk al je antwoorden al gegeven... Eerst zoeken dan pas vragen
Heb ik uiteraard gedaan, alle manuals van de decoders doorgenomen en gezocht binnen de 13 "XMS Glasvezel ervaring" fora maar niet kunnen terugvinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

buzzlightyear schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:10:
Glashart media gebruikt mozaiek voor favorieten (klik)
2) Kan de zender lijst zelf worden aangepast qua volgorde en kunnen zenders ook geheel verwijdert (d.w.z. niet getoond) uit de zenderlijst?
Je kan de volgorde niet aanpassen, maar het is wel mogelijk zenders te blokkeren.
Beide zijn prima.
4) Hoeveel decoders kunnen tegelijk worden aangesloten op DTV signaal? De info hierover is tegenstrijdig op de site van XMS en de helpdesk maakt het ook niet duidelijker
Je kan meerdere decoders gebruiken door middel van een netwerk switch. Je hebt per tv een decoder nodig, maar je kan ook DVB-C/analoog gebruiken voor je overige tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In aanvulling op Jordy van E, de digitale tv kwaliteit is exact gelijk aan die van Ziggo aangezien de bron het zelfde is.
In de pilot had ik 3 decoders aan, wel moet je "oppassen" dat DTV van je gewone internet snelheid afgaat.
Heb je een 50/50 abbo dan kan je een 100 mbits verbinding aan en zal het decoder verkeer zich in de 50 mbits die je reserve hebt afspelen en merk je er niets van.
Heb je een 100 mbits abbo dan snoept elke aan staande decoder ongeveer 8-10 mbits van je internet snelheid af bij een SD zender en tot 14 mbits per decoder bij een HD uitzending.

Indien je dvb-c gebruikt voor je overige tv's dan krijg je daar alleen het analoge pakket op, ongeveer 39 zenders,en niet de zenders uit de digitale pakketten, en geen HD.
In die situatie is dvb-c van Ziggo dus beter omdat je daar wel de HD versies van de zenders krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear

buzzlightyear

In de pilot had ik 3 decoders aan
Thanks. Op de site van XMS staat dat je max. 2 decoders tegelijkertijd kunt aansluiten. Imo is er geen max. op het aantal decoders maar bekijk ik het meer vanuit "hoeveel" decoders kunnen tegelijkertijd streamen. Denk je dat 4 decoders tegelijkertijd op HD (worst case scenario qua bandbreedte) nog werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
buzzlightyear schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:07:
[...]

Thanks. Op de site van XMS staat dat je max. 2 decoders tegelijkertijd kunt aansluiten. Imo is er geen max. op het aantal decoders maar bekijk ik het meer vanuit "hoeveel" decoders kunnen tegelijkertijd streamen. Denk je dat 4 decoders tegelijkertijd op HD (worst case scenario qua bandbreedte) nog werkt?
12-14Mbit per HD feed.. dus worst case 7 tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-05 19:12
Is het niet ook zo dat als meerdere decoders dezelfde zender streamen, ze slechts eenmaal de bijbehorende bandbreedte gebruiken? Vanwege de werking van multicast?

Dus strikt genomen zou er dan geen maximum aantal decoders zijn, maar een maximum aantal verschillende tegelijk bekeken zenders.

Allemaal nogal theoretisch want ik vind 7 decoders al best veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
odo966 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:31:
Is het niet ook zo dat als meerdere decoders dezelfde zender streamen, ze slechts eenmaal de bijbehorende bandbreedte gebruiken? Vanwege de werking van multicast?

Dus strikt genomen zou er dan geen maximum aantal decoders zijn, maar een maximum aantal verschillende tegelijk bekeken zenders.

Vandaar de vermelding "worst case" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

odo966 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:31:

Daarnaast staan er dan vaak nog maar 1 of 2 boxen tegelijk te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear

buzzlightyear

Heb je een 50/50 abbo dan kan je een 100 mbits verbinding aan en zal het decoder verkeer zich in de 50 mbits die je reserve hebt afspelen en merk je er niets van.
Heb je een 100 mbits abbo dan snoept elke aan staande decoder ongeveer 8-10 mbits van je internet snelheid af bij een SD zender en tot 14 mbits per decoder bij een HD uitzending.
Interessant! Ik heb de XMS helpdesk afgelopen donderdag gebeld en die gaven aan dat, los van de internetverbinding, er altijd 50 Mb/s gereserveerd is voor DTV. Dus als je 100 Mb/s internet afneemt je 150/100 krijgt waarvan 50 Mb/s download gereserveerd is voor DTV.
XMS gaf ook aan dat je ruwweg 8 Mb/s voor DTV SD en 12 Mb/s voor DTV HD moet rekenen. Theoretisch lijkt het dan of je 4 HD stream tegelijkertijd (totaal = 48 Mb/s) kunt bekijken.

Wat ik me afvraag is of dit ook in de praktijk haalbaar is. En echt exotisch is dat niet: 1x woonkamer HD kjiiken, 1x woonkamer HD opnemen, 2x slaapkamer HD kijken.

Iemand ervaring met bijv. 4 decoders tegelijkertijd op HD stream?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-04 09:35

Mojo

The Power Within

buzzlightyear schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:10:
[...]

Interessant! Ik heb de XMS helpdesk afgelopen donderdag gebeld en die gaven aan dat, los van de internetverbinding, er altijd 50 Mb/s gereserveerd is voor DTV. Dus als je 100 Mb/s internet afneemt je 150/100 krijgt waarvan 50 Mb/s download gereserveerd is voor DTV.
XMS gaf ook aan dat je ruwweg 8 Mb/s voor DTV SD en 12 Mb/s voor DTV HD moet rekenen. Theoretisch lijkt het dan of je 4 HD stream tegelijkertijd (totaal = 48 Mb/s) kunt bekijken.

Wat ik me afvraag is of dit ook in de praktijk haalbaar is. En echt exotisch is dat niet: 1x woonkamer HD kjiiken, 1x woonkamer HD opnemen, 2x slaapkamer HD kijken.

Iemand ervaring met bijv. 4 decoders tegelijkertijd op HD stream?
Ik ben bang dat er een misverstandje is. De binnenkomende lijn is 100Mbit. Als je 50Mbit internet afneemt, kan je dus behoorlijk wat DTV kijken voor je iets gaat merken in de downloadsnelheid.

Als je 100Mbit internet afneemt en je gaat TV kijken, zal je zien dat je internet *iets* (de bitrate van de uitzending) langzamer wordt.

De streams zijn inderdaad ~8Mbit voor SD en ~12Mbit voor HD.

Ik heb zelf wel eens getest met 6 HD-Streams tegelijkertijd. Geen centje pijn, alleen internet was wat langzamer. :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:22

The Wizard

Moderator Mobile
Of je moet een 1 Gbit CPE hebben, dan klopt het wel natuurlijk, dan heb je capaciteit zat.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
The Wizard schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:48:
Of je moet een 1 Gbit CPE hebben, dan klopt het wel natuurlijk, dan heb je capaciteit zat.
Dan nog is er geen cap van 50Mbit voor DTV. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:22

The Wizard

Moderator Mobile
Dat bedoel ik ;). Een cap op 50 Mbit zou idioot zijn, dan ben je niet toekomst gericht bezig (3D toekomst?)

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear

buzzlightyear

Ik heb zelf wel eens getest met 6 HD-Streams tegelijkertijd. Geen centje pijn, alleen internet was wat langzamer.
Dan nog is er geen cap van 50Mbit voor DTV. :)
Ben altijd 'wantrouwig' over helpdesks en valideer vervolgens bij Tweakers als jullie om te verifieren of de helpdesk 'the truth and nothing but the truth' spreekt.
Thanks voor jullie feedback.

Nog 1 aanvullende vraag: is de kwaliteit van de HD kanalen enigszins vergelijkbaar met bijv. Ziggo HD? Ik was in de demo locatie van Reggefiber en het viel me op dat de compressie niet geweldig was. Kan ook het speficieke programma zijn geweest maar wellicht is het iets structureels? Met name de bekende wangen van gezichten bleven een beetje hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
buzzlightyear schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:49:
[...]

[...]

Ben altijd 'wantrouwig' over helpdesks en valideer vervolgens bij Tweakers als jullie om te verifieren of de helpdesk 'the truth and nothing but the truth' spreekt.

Nog 1 aanvullende vraag: is de kwaliteit van de HD kanalen enigszins vergelijkbaar met bijv. Ziggo HD? Ik was in de demo locatie van Reggefiber en het viel me op dat de compressie niet geweldig was. Kan ook het speficieke programma zijn geweest maar wellicht is het iets structureels? Met name de bekende wangen van gezichten bleven een beetje hangen.
Dat is knap, de streams komen rechtstreeks van het media park af en worden 1:1 door gezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear

buzzlightyear

Dat is knap, de streams komen rechtstreeks van het media park af en worden 1:1 door gezet ;)
Dan ligt het aan mij :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:01
Kan natuurlijk ook dat op de betreffende TV diverse zogenaamde 'beeldverbetering'meuk actief is, al dan niet brak afgesteld.

Ik weet alleen niet of alle glashart/reggefiber winkels een eigen glasvezelverbinding hebben, immers in gebieden waar het nog niet aangelegd is kunnen ze hun eigen natuurlijk ook niet aansluiten, dus moeten ze ergens het tv signaal vandaan halen.
Mr. Jinx schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:01:
[...]

Maar dat verhaal klopte dus niet 100%.
Digitale tv (via ip) gaat van de beschikbare 100Mbit af. Indien je een 50Mbit abonnement heb zul je het niet merken omdat je 50Mbit over hebt.
Tenzij je een 1Gbit CPE krijgt, maar of dat inmiddels al standaard wordt uitgeleverd vraag ik me af?
Nieuwe gebieden krijgen de nieuwe UFTU. De modules zijn zowel 100 als 1Gbit leverbaar. Of de 100Mbit ook daadwerkelijk geleverd wordt weet ik niet. 't lijkt me logischer dat in die gebieden alles op gbit gezet wordt (ook met het oog op de 500Mbit pakketten die kpn wil gaan introduceren)

[ Voor 69% gewijzigd door DJSmiley op 22-08-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
buzzlightyear schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:49:
Maar dat verhaal klopte dus niet 100%.
Digitale tv (via ip) gaat van de beschikbare 100Mbit af. Indien je een 50Mbit abonnement heb zul je het niet merken omdat je 50Mbit over hebt.
Tenzij je een 1Gbit CPE krijgt, maar of dat inmiddels al standaard wordt uitgeleverd vraag ik me af?
De meeste CPE's kunnen maximaal 100Mbit aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Jinx op 22-08-2011 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Over het aantal STB's per aansluiting, het hangt er ook van af of je op een WBA of WDGO netwerk zit en wat voor CPE je hebt.
In mijn geval zit ik op een WDGO netwerk met een Genexis. Op de IP-TV poort is een bepaalde bandbreedte toegekend waarmee ik 5x SD en 3x HD kan kijken. Met de zelfde bandbreedte kan je in MPEG-4 natuurlijk meer streams verwerken.

Volgens GlashartMedia zou je 3 STB's per aansluiting kunnen gebruiken. MAAR !

Maar die vlieger gaat niet op als je een PVR en 2 andere STB's hebt (zoals ik), en wat gaat opnemen terwijl je kijkt. Dan verbruikt je PVR dus ineens 2 streams en gaat een andere STB (of de opname) de mist in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aart363
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-01-2022
Telefonie herkenning nummers die ik intoets werkt nog steeds niet. Bv als een systeem vraagt de nummers van mijn postcode in te toetsen herkend systeem er een of twee. Erg irritant en al vanaf begin een probleem. Reeds derde modem ik mijn kast....niet geholpen. Wie of wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Mojo schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:46:
[...]

Ik ben bang dat er een misverstandje is. De binnenkomende lijn is 100Mbit. Als je 50Mbit internet afneemt, kan je dus behoorlijk wat DTV kijken voor je iets gaat merken in de downloadsnelheid.

Als je 100Mbit internet afneemt en je gaat TV kijken, zal je zien dat je internet *iets* (de bitrate van de uitzending) langzamer wordt.

Ik heb zelf wel eens getest met 6 HD-Streams tegelijkertijd. Geen centje pijn, alleen internet was wat langzamer. :P
Misschien een domme vraag maar hoeveel bandbreedte gebruikt een analoge zender en een DVB-C zender of is dit gelijk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
wiebo66 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:16:
[...]

Misschien een domme vraag maar hoeveel bandbreedte gebruikt een analoge zender en een DVB-C zender of is dit gelijk??
DVB-C & analoge TV & radio gaat over een aparte glasvezel (er zitten 2 vezels in je aansluiting). Deze diensten hebben dus totaal geen invloed op je IP diensten (Internet, Telefoon & IP-TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Een gerucht wat ik voorbij zag komen in een ander topic betreffend het basis pakket IPTV:
NDSFREAK schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 17:15:
[...]

KPN zal rond de maand november volledig de HD streams 1 op 1 doorgeven zonder tussen komst of compressie te gebuiken. Deze steams zullen rechstreeks van de uitzendstraat komen en ook zo in de woning binnen komen. Dit heb ik vorige week donderdag 2011 nogmaals bevestigd gekregen van KPN sales.

Nog een nieuwtje als jullie dat nog niet wisten, in november zal Glashart media de SBS zenders in HD doorgeven in het standaard digitale pakket van Glashart Media.
Ik weet niet of het klopt, maar als het waar is: Dan is dat een mooie ontwikkeling :)

[ Voor 8% gewijzigd door White_Collar op 23-08-2011 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mojo schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:46:
[...]

Dat is ook 1 van de redenen, waarom ik nooit een 100Mb abo zou nemen. Ik vind 30 euro extra per maand voor 100Mb al zeer fors betaald en daarnaast kan er, met een PVR-box, zomaar ongeveer 25Mb vanaf als je 1 zender opneemt en een andere kijkt. En die situatie doet zich natuurlijk voor veel mensen in de avonduren voor, aangezien er vaak 2 interessante programma's tegelijk komen. En wanneer heb je de gelegenheid om van je internetverbinding gebruik te maken? Juist.... voornamelijk 's avonds.
Rekenblok schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 02:05:
Een gerucht wat ik voorbij zag komen in een ander topic betreffend het basis pakket IPTV:

[...]

Ik weet niet of het klopt, maar als het waar is: Dan is dat een mooie ontwikkeling :)
Zou me niets verbazen. Ziggo geeft deze zenders al in HD door in het standaard-pakket (UPC volgens mij ook). Hiermee volgt Glashart dus de concurrentie.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 23-08-2011 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-05 23:04
Eens dat de 100Mbit de 30 euro extra niet waard is, helemaal als je IPTV bandbreedte er ook nog eens vanaf gaat.. Maar dat mag iedereen voor zichzelf bepalen natuurlijk..

En wat betreft steeds meer HD zenders in het DTV basispakket.. Leuk voor de mensen die alleen dat basispakket afnemen en ook een HD setupbox hebben, maar ik vraag me daardoor ook steeds meer af waarom ik nog 5,95 euro per maand extra betaal voor een HD-pakket.. Want dat heeft als het zo doorgaat natuurlijk steeds minder toegevoegde waarde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-xxx-ie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-01 18:56
Inflatable schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 08:25:
Eens dat de 100Mbit de 30 euro extra niet waard is, helemaal als je IPTV bandbreedte er ook nog eens vanaf gaat.. Maar dat mag iedereen voor zichzelf bepalen natuurlijk..

En wat betreft steeds meer HD zenders in het DTV basispakket.. Leuk voor de mensen die alleen dat basispakket afnemen en ook een HD setupbox hebben, maar ik vraag me daardoor ook steeds meer af waarom ik nog 5,95 euro per maand extra betaal voor een HD-pakket.. Want dat heeft als het zo doorgaat natuurlijk steeds minder toegevoegde waarde..
Ik heb de mijne gelijk stopgezet, vind het onnodig om bijna 6 euro te betalen voor de 2 zenders die ik dan extra kijk... (Discovery HD Showcase en NatGeo HD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inflatable schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 08:25:
[...]

Ik heb mijn HD-pakket dan ook direct stopgezet, toen de RTL-zenders standaard al in HD doorgegeven werden. De enige zender, die ik soms weleens bekeek en nu moet missen, is Discovery HD Showcase. Maarja, ik ga geen 6 euro per maand betalen voor die enkele keer dat ik die zender bekijk.

Daarnaast zie je, dat de kabelaars in rap tempo steeds meer zenders in HD gaan doorgeven. Glashart volgt dan toch wel. (Jammer dat ze, met die mooie glasvezeltechniek, op het gebied van zender-aanbod toch steeds achter de koper-jongens aanlopen. Maar ik vrees, dat die koper-jongens met hun gigantische hoeveelheid abonnees gewoon net iets meer te zeggen hebben in TV-land.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:27:
Daarnaast zie je, dat de kabelaars in rap tempo steeds meer zenders in HD gaan doorgeven. Glashart volgt dan toch wel. (Jammer dat ze, met die mooie glasvezeltechniek, op het gebied van zender-aanbod toch steeds achter de koper-jongens aanlopen. Maar ik vrees, dat die koper-jongens met hun gigantische hoeveelheid abonnees gewoon net iets meer te zeggen hebben in TV-land.)
Dat valt reuze mee hoor. Het HD aanbod van GHM behoort tot een van de grootste van nl. Ook komen er de komende tijd nog veel leuke nieuwe dingen aan (op korte termijn). Als ik naar het huidige aanbod kijk en naar de tijd die ze steken in productdevelopment gaat het een leuk jaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
denan schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:13:
[...]

Dat valt reuze mee hoor. Het HD aanbod van GHM behoort tot een van de grootste van nl. Ook komen er de komende tijd nog veel leuke nieuwe dingen aan (op korte termijn). Als ik naar het huidige aanbod kijk en naar de tijd die ze steken in productdevelopment gaat het een leuk jaar worden.
Ik moet direct toegeven dat als ik zie wat de ontwikkelingen het afgelopen jaar geweest zijn, dat ik goede hoop heb voor de toekomst. Ja natuurlijk kunnen sommige dingen beter, maar het aanbod HD zenders is explosief gestegen, de nieuwe TV-gids is drastisch beter dan het gedrocht dat er eerst gebruikt werd. De PVR is erbij gekomen. En we hebben natuurlijk buienradar op de TV O-). Ik vind de menu's van de Amino's veel professioneler ogen dan bijvoorbeeld de boxen van UPC en dat had ik niet verwacht.

Ik ben in ieder geval behoorlijk tevreden. Ik vind wel dat XMS / reggefiber gewoon de volle 100Mbit open moet zetten. Zeker omdat je snelheid verliest door TV te kijken is 30 euro per maand voor 100Mbit totale onzin. Ik mag aannemen dat de capaciteit er is met glasvezel, dus zet 'm gewoon open. (Ja ja ik weet dat het vast niet zo simpel ligt en dat er voor data betaald moet worden etc., maar ik vind op dit moment 50/50 één van de zwakke punten van dit glasvezelgebeuren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat was die goedkope hoster ook al weer, mijn domein verloopt en ik wil niet meer van die giga kosten aan de Heeg gaan betalen.
Heb al tig bladzijdes terug gekeken maar kan het niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denan schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:13:
[...]

Je mist, zonder HD-pakket, op dit moment alleen wel alle HD-zenders van de SBS-groep. En dat zijn nou eenmaal erg veel bekeken zenders. Daar kun je natuurlijk commentaar op verwachten, als andere aanbieders deze al wel in het standaardpakket hebben.

(Ik wil het platform verder ook zeker niet afzeiken, want dan had ik de diensten zelf natuurlijk niet afgenomen.)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 23-08-2011 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Aart363 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 19:55:
Telefonie herkenning nummers die ik intoets werkt nog steeds niet. Bv als een systeem vraagt de nummers van mijn postcode in te toetsen herkend systeem er een of twee. Erg irritant en al vanaf begin een probleem. Reeds derde modem ik mijn kast....niet geholpen. Wie of wie?
Bekend probleem. Er staat een fix klaar die binnenkort uitgerold zal worden. Het is niet nodig om je CPE te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Nick39 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:52:
Wat was die goedkope hoster ook al weer, mijn domein verloopt en ik wil niet meer van die giga kosten aan de Heeg gaan betalen.
Heb al tig bladzijdes terug gekeken maar kan het niet meer vinden.
Was dat niet transip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YES.. nu nog zien een TOKEN te pakken te krijgen..
Ik neem aan eerst bij transip een account aanmaken.. ik ga eens kijken hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:58

Fiber

Beaches are for storming.

Rekenblok schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 02:05:
[...]
Niet meer dan logisch. Uiteindelijk wordt HD de norm en SD de uitzondering. En dan, over een paar jaar of zo, komt er vast wel weer wat nieuws, super HD tv en/of 3D tv pakketen en/of wat er verder nog meer uitgevonden gaat worden. De ontwikkelingen zullen vast niet stil blijven staan lijkt mij. Mijn 4:3, 80 cm, 100 Hz CRT glasbak aangesloten op een A110 doet het nog prima trouwens, no problem at all. ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Heeft iemand trouwens nog een A110 staan waar hij/zij niks mee doet en 'm voor een vriendelijke bedrag kwijt wil? Ik heb nog een CRT TV staan in de hobbyruimte en ik kan makkelijker een netwerkkabel trekken dan een coax kabel. Dus een amino zou het makkelijkste zijn om daar TV aan te sluiten. Omdat het puur voor erbij is heb ik weinig zin om een nieuwe Amino te gaan kopen en er veel geld aan uit te geven. Dus mocht iemand 'm kwijt willen: graag, anders uiteraard even goede vrienden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

Nick39 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:54:
[...]

YES.. nu nog zien een TOKEN te pakken te krijgen..
Ik neem aan eerst bij transip een account aanmaken.. ik ga eens kijken hoe het werkt.
Ik zit er ook, dus weet niet wat je bedoelt met "TOKEN", maar als dat een soort van "invite" is dan kan ik misschien iets voor je betekenen.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:11:
[...]

Ik zit er ook, dus weet niet wat je bedoelt met "TOKEN", maar als dat een soort van "invite" is dan kan ik misschien iets voor je betekenen.
Nee, ze hebben een zogenaamd token nodig waarmee mijn oude provider bevestigt dat ik mijn domein kan verhuizen naar transip,het kwam allemaal toch wat duurder uit dan dat ik dacht maar als het goed is, is alles nu geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:43:
[...]

Bekend probleem. Er staat een fix klaar die binnenkort uitgerold zal worden. Het is niet nodig om je CPE te vervangen.
Zelfs dit probleem herken ik niet, het (telefonie) werkt hier fantastisch sinds de hardware vervangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Laatst online: 22:01
Luuk1983 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:08:
Heeft iemand trouwens nog een A110 staan waar hij/zij niks mee doet en 'm voor een vriendelijke bedrag kwijt wil?
Ik heb je een DM gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zonder reclame te maken,maar ongelofelijk dat trans ip, ik vul vanochtend de hele boel in,vanmiddag verhuizing al gerealiseerd,dns servers al geupdated en ik betaal 3/4 minder,dank jullie voor de tips.
(tik wat langzamer/raarder,heb m'n klauw gebroken)
Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is inmiddels al een aantal keren voorgekomen, maar: verdere flamewars worden niet getolereerd. Hou het ontopic, zo niet, dan kun je (ongeacht wie er begon) een OW verwachten.