XMS Glasvezel ervaring - XIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 69.731 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 09:42:
IPTV issues

GHM is druk bezig om een aantal 'vage' IPTV issues te onderzoeken en op te lossen. Een paar minor issues lijken in de firmware of middleware te zitten, andere issues lijken veroorzaakt te worden in andere domeinen. Het probleem bij deze issues is dat ze vaak voor een beperkte groep klanten gelden en niet generiek zijn (STB met raar gedrag doet het prima in de teststraat of op andere locaties). Om de problemen goed te onderzoeken is het dan ook belangrijk dat klanten contact opnemen met de helpdesk om het probleem door te geven. Belangrijk hierbij is dat de informatie volledig is:
- Wat gebeurde er
- Wanneer gebeurde het (en hoe vaak)
- Naar welke zender keek men, wat nam men op
- Wat was je aan het doen toen het probleem optrad
- Hoe zit je netwerk in elkaar (powerplugs geven toch vaak problemen, ook al heeft het maanden goed gewerkt)
Ik weet jij doet je best Denan.
Maar zal het nut hebben deze dingen te melden.
Ik heb al diverse malen (over denk nu toch 7 maanden verspreid) aangegeven aan de servicedesk dat teletekst niet werkt van Net5, en Veronica op de M532 (misschien ook wel de overige andere type's stb's).
Nu vind ik dit wel niet zo'n grote ramp, maar toch kijk ik soms wel is even snel derop.
Maar er is tot op heden nog niet veranderd daaraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 17:26:
Ik weet jij doet je best Denan.
Maar zal het nut hebben deze dingen te melden.
Ik heb al diverse malen (over denk nu toch 7 maanden verspreid) aangegeven aan de servicedesk dat teletekst niet werkt van Net5, en Veronica op de M532 (misschien ook wel de overige andere type's stb's).
Nu vind ik dit wel niet zo'n grote ramp, maar toch kijk ik soms wel is even snel derop.
Maar er is tot op heden nog niet veranderd daaraan.
Zeker; alles doorgeven aan de helpdesk. Men heeft nu een directe lijn naar de personen bij GHM die alle issues in beheer hebben die spelen dus alles wat er nu bij komt kan ook direct onderzocht/opgepakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:31
j1nx schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:11:
[...]

Ik had zojuist de stream toegevoegd aan mijn TVHeadend / XBMC systeem en er zitten 8 verschillende talen subtitels in, waaronder nederlands.

Ik kon dus ook gewoon nederlands kiezen en voila!

Is dus iets voor XMS en NIET Glashart. XMS moet in het java menu van de amino box de juiste subtitle ID meegeven als nederlandse ondertitels.

EDIT: Hier de stream info vanuit TSReader

[...]
Dankjewel voor deze info, als ze weer met een lulverhaal komen, dan weet ik dat ik het niet moet geloven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

MiK schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 18:41:
[...]

Dankjewel voor deze info, als ze weer met een lulverhaal komen, dan weet ik dat ik het niet moet geloven :)
Alle eer naar Nick39, ik heb alleen gevalideerd vanuit de iptv stream wat hij had gezegt.

Neem het de helpdesk maar niet kwalijk. DVB standaard is nu eenmaal weer een vak apart, buiten de comfort zone van menig helpdesk medewerker.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MiK schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 18:41:
[...]

Had het pas 3 keer gemeld maar je leest blijkbaar niet zo graag terug.
Maar stel dan ook geen vragen.
@j1nx thanks for the credits.
Niet persoonlijk bedoeld voor wie dan ook maar ik zie hier de trend ook opduiken die in andere fora opduikt,men mikt een probleem neer,kijkt totaal niet terug of er reacties op zijn,gaat er vanuit dat een ander het wel fixt en een terugkoppeling met dit of dat is geslaagd krijg je ook niet.
Er zijn tientallen sites die gedetailleerd over elke provider en streams info geeft die je met een google opdracht kan vinden,maar waarom zou men,er is altijd wel iemand te vinden die de vraag nog wel een keer wil beantwoorden.
Je kan het ook omdraaien,als jejezelf vooraf goed informeert kan je de helpdesk prikkelen om iets verder het probleem in te duiken ipv een "dan zal het wel niet werken" antwoord te geven.

[ Voor 58% gewijzigd door Nick39 op 30-07-2011 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Nick ik ben het met je eens, maar in dit geval kan ik er ook wel begrip voor hebben.

De mensen hier weten dat jij alleen nog internet afneemt en dus de telefoon en tv de deuruit hebt gedaan. Ondanks dat je hier je sporen ruimschoots verdiend hebt als het gaat om je kennis nivo en zeker je DVB kennis. Willen de mensen toch graag een confirmatie van wat jij weet/zegt icm met wat xms levert.

Neemt niet weg dat "het internet" van vandaag steeds luier word en duplicatie daardoor steeds meer een feit is.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:50
j1nx schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 11:27:
Nick ik ben het met je eens, maar in dit geval kan ik er ook wel begrip voor hebben.

De mensen hier weten dat jij alleen nog internet afneemt en dus de telefoon en tv de deuruit hebt gedaan. Ondanks dat je hier je sporen ruimschoots verdiend hebt als het gaat om je kennis nivo en zeker je DVB kennis. Willen de mensen toch graag een confirmatie van wat jij weet/zegt icm met wat xms levert.

Neemt niet weg dat "het internet" van vandaag steeds luier word en duplicatie daardoor steeds meer een feit is.
Fout. Hij heeft ook nog telefoon :P Anders had ik mij niks voor niks ingespannen O-)

[ Voor 3% gewijzigd door White_Collar op 30-07-2011 11:45 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Nick39 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 11:03:
[...]

Had het pas 3 keer gemeld maar je leest blijkbaar niet zo graag terug.
Maar stel dan ook geen vragen.
@j1nx thanks for the credits.
Niet persoonlijk bedoeld voor wie dan ook maar ik zie hier de trend ook opduiken die in andere fora opduikt,men mikt een probleem neer,kijkt totaal niet terug of er reacties op zijn,gaat er vanuit dat een ander het wel fixt en een terugkoppeling met dit of dat is geslaagd krijg je ook niet.
Er zijn tientallen sites die gedetailleerd over elke provider en streams info geeft die je met een google opdracht kan vinden,maar waarom zou men,er is altijd wel iemand te vinden die de vraag nog wel een keer wil beantwoorden.
Je kan het ook omdraaien,als jejezelf vooraf goed informeert kan je de helpdesk prikkelen om iets verder het probleem in te duiken ipv een "dan zal het wel niet werken" antwoord te geven.
Je kan ook zeggen,,, je hebt dit forum niet nodig, als je goed zoekt vindt je alles toch wel :p
Let lekker op jezelf maat.

Ik had het ook meerdere malen gelezen, maar dat jij zoveel verstand en logica heeft over streams en ondertitelingen betekend niet dat ik dat ook heb.

Als je je btw ergert waarom kom je hier dan ?

Zo nu weer on-topic

Was er nou nog spraken dat XMSnet hun eigen inter-netwerk gaat opzetten, of blijven ze InterNL gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MiK schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 11:56:
[...]

Je kan ook zeggen,,, je hebt dit forum niet nodig, als je goed zoekt vindt je alles toch wel :p
Let lekker op jezelf maat.
Je bent lekker dankbaar,ik zoek alles voor je op en heb het 3 bladzijdes geleden al in Jip en janneke taal voor je opgezocht en uitgelegd.
Met opmerkingen als let lekker op jezelf maat maak je het wel heel makkelijk,want die moeite doe ik geen tweede keer meer voor je en een ander dan toch vanzelf ook niet.
Gelukkig kies ik mijn maten zelf.
Ik had het ook meerdere malen gelezen, maar dat jij zoveel verstand en logica heeft over streams en ondertitelingen betekend niet dat ik dat ook heb.
En waarom geloof ik je nou niet.
Je hebt geen bal terug gelezen want anders had je kunnen vragen, ik snap dit of dat niet,leg het me eens uit ?
Als je je btw ergert waarom kom je hier dan ?
Ik was hier al, al 4 jaar... en op GOT verwacht men dat je iets ook zelf uitzoekt,op zijn minst iets weet van de materie,op zijn minst even terug leest.
Met de houding die je nu bezigt kom je er niet.
Was er nou nog spraken dat XMSnet hun eigen inter-netwerk gaat opzetten, of blijven ze InterNL gebruiken.
Ook deze vraag is al een aantal malen voorbij gekomen,maar zoek maar even een andere gek die hem voor je beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 11:27:

Dat ik het de deur uit gedaan heb,betekent niet dat ik er niet kan komen...
Met VLC, de virtuele amino,de opgeschreven mac nummers van alle in mijn bezit zijnde decoders (ook tijdens de pilot) kom ik een heel eind.
Daarnaast,zelfs de simpelste truukjes van probeer anders ondertiteling via teletekst ( voor nederland meestal 888 ) leest meneer niet.
Als je een vraag op GOT neergooit,kan en zal men van je verwachten dat je even terug bladert.
Als ik zelfs een uitgekauwde link post waarin een foto staat van de datacapture inclusief uitleg over de ondertitels,rechtstreeks van de mediagateway en zelfs vertel welke talen ondertitels er aanwezig zijn, dan is het simpel,meneer leest niet,meneer moest zijn frustratie over de helpdesk ff kwijt,en onderneemt geen enkele moeite om zelf wat wijzer te worden.
Als je dan helpt en men heeft ook nog het "fatsoen" om te zeggen,let ff op jezelf,dan is de conclusie helemaal simpel,gewoon ff bashen en het liefst ff een hapklare oplossing per e-mail aangeleverd of hopen dat rekenblok het oppikt of Denan,zo ga je niet met elkaar om op GOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik vroeg niet om een oplossing voor het ondertitelingsprobleem, ik heb het hier aangegeven, en ook bij de XMShelpdesk dat ik geen ondertiteling heb, en ik deel dat hier, misschien hebben andere mensen dit probleem ook, dat kan je namelijk weleens hebben op een forum! Wellicht hadden anderen het wel, terwijl XMSnet zegt dat het er zowizo niet bij zit.

En ook jij hoeft mij niet te geloven :) dat is jou zaak .

En als je sarcastisch gaat doen dan kan je mijn bericht berichtjes niet lezen :) zou je mijn en ik misschien anderen ook een lol mee doen..

Van XMS eigen netwerk is idd info over geweest, maar ik vroeg me eigenlijk af of daar al wat meer over bekend is.

[ Voor 43% gewijzigd door boswandeling op 30-07-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MiK schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 13:01:
Ik vroeg niet om een oplossing voor het ondertitelingsprobleem, ik heb het hier aangegeven, en ook bij de XMShelpdesk dat ik geen ondertiteling heb, en ik deel dat hier, misschien hebben andere mensen dit probleem ook, dat kan je namelijk weleens hebben op een forum! Wellicht hadden anderen het wel, terwijl XMSnet zegt dat het er zowizo niet bij zit.

En ook jij hoeft mij niet te geloven :) dat is jou zaak .

En als je sarcastisch gaat doen dan kan je mijn bericht berichtjes niet lezen :) zou je mijn en ik misschien anderen ook een lol mee doen..

Van XMS eigen netwerk is idd info over geweest, maar ik vroeg me eigenlijk af of daar al wat meer over bekend is.
Ongelofelijk kinderachtige reactie,maar ik volg je raad op en negeer je,met alle plezier zelfs,vrees alleen dat op de manier zoals jij reageert,anderen je ook zullen negeren,maar dat is geheel jouw zaak en verantwoording.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Wat is het probleem, ik dank ergens voor en de reactie is meer "jammer dat je niet lees wat dit al voorbij gekomen"

idd het was al voorbij gekomen, maar ik vraag niets, ik leg gewoon even uit wat de helpdesk mij duidelijk probeert te maken, die site met de streaminfo kende ik al, maar ik heb er niet genoeg verstand van om dit XMSnet duidelijk te maken, dat er wel ondertiteling onder hoort. Ik wil dit technisch kunnen onderbouwen, en niet verwijzen naar een site waar ik geen verstand van heb.

Ik ben blij dat je me geholpen hebt, daar niet van, maar vindt je reactie nogal lauw heel verhaal van "tegenwoordig kwakt iedereen maar wat neer en verwacht dat ze antwoord krijgen" Ik ben zo niet hoor, ik draag mijn steentje echt wel bij waar nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Voor de natuur liefhebbers een zwarte dag:
Storing Zender Private Spice
Momenteel is er een storing met de zender Private Spice , hierdoor is het niet mogelijk deze zender te bekijken.

Het probleem wordt onderzocht , ons excusses voor het ongemak.

[ Voor 6% gewijzigd door White_Collar op 30-07-2011 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:54

Fiber

Beaches are for storming.

Zal wel een oververhitte server zijn lijkt mij... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 16:26:
Voor de natuur liefhebbers een zwarte dag:

[...]
:P :9 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Rekenblok schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 16:26:
Voor de nat uur liefhebbers een zwarte dag:

[...]

[ Voor 4% gewijzigd door j1nx op 30-07-2011 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 18:32
Ik had deze week een probleem met het analoge/dvb-c signaal. Het rtv ledje op de genexis brande niet meer en ik dacht zelf dat de module was overleden. Dinsdagochtend de storing gemeld bij de servicedesk en een afspraak kunnen maken nadat netwerkbeheer mij woensdag had terug gebeld voor een afspraak. Men had op dezelfde dag al tot 2x toe gebeld om een afspraak te maken, maar zij bellen met een anoniem nummer en dit heb ik geblokkeerd in mijn router. Hulde voor de snelle reactietijd van de netwerkbeheerder

Dagelijks heb even naar de genexis gekeken of er al wat veranderd was, maar het rtv ledje bleef uit. Dit was ook vrijdagochtend nog het geval. Echter toen de monteur voor de deur stond en ik de meterkast opende....je raad het al.....brande het rtv ledje. (ken je het gevoel, met kiespijn naar de tandarts)

Ik vroeg nog aan deze man of hij eerst ergens anders was geweest, maar dat was niet het geval. Hij zei wel dat er wel eens foutief wordt geschakeld en dat dit waarschijnlijk het issue was.

Maar goed, ik ben blij dat het weer werkt en de snelle reactie op dit incidentje. Blijf het wel vreemd vinden, maar wilde jullie dit vage feit niet onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Is er ook iets met Discovery World/T&L/Science? Zowel de oude als de nieuwe locatie voor de streams werkt niet.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Discovery World doet het op de amino prima hier...

[ Voor 5% gewijzigd door ik222 op 30-07-2011 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
ari3 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 18:53:
Is er ook iets met Discovery World/T&L/Science? Zowel de oude als de nieuwe locatie voor de streams werkt niet.
Je moet ook een Amino gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet iedereen wil via een Amino kijken :)

Maar ik heb ook even gekeken bij een kennis met IPTV en de Technicolor Discovery World stream werkt gewoon. Dus zal wel een lokaal probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 19:39:
Niet iedereen wil via een Amino kijken :)

Maar ik heb ook even gekeken bij een kennis met IPTV en de Technicolor Discovery World stream werkt gewoon. Dus zal wel een lokaal probleem zijn.
Officieel kan het alleen met de Amino O-) Hoe kijk jij dan? :+

[ Voor 3% gewijzigd door White_Collar op 30-07-2011 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Dat kan natuurlijk ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik hoop dat ze een beetje opschieten met dat Openen en afspelen op de PVR. Ik heb een aantal programma`s opgenomen gister, die kan ik niet afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Rekenblok schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 19:20:
[...]

Je moet ook een Amino gebruiken ;)
Ik gebruik ook een Amino maar wel met mijn eigen frontend ;) Het vreemde is dat alle zenders werken behalve Discovery World/Science/Investigation. Volgens mij zou igmp://233.81.233.123:10218 moeten werken. De oude locatie igmp://239.193.128.110:1234;rtpskip=yes werkt ook niet meer.

Ik zie in de logs dat mijn proxy een timeout krijgt op de join van de multicast group 233.81.233.123 terwijl andere zenders (bijv. TRT Türk op 233.81.233.44) in dit subnet wel werken. Ik vermoed daarom dat het probleem niet bij mij lokaal zit.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
ari3 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 14:43:
[...]
Ik gebruik ook een Amino maar wel met mijn eigen frontend ;) Het vreemde is dat alle zenders werken behalve Discovery World/Science/Investigation. Volgens mij zou igmp://233.81.233.123:10218 moeten werken. De oude locatie igmp://239.193.128.110:1234;rtpskip=yes werkt ook niet meer.

Ik zie in de logs dat mijn proxy een timeout krijgt op de join van de multicast group 233.81.233.123 terwijl andere zenders (bijv. TRT Türk op 233.81.233.44) in dit subnet wel werken. Ik vermoed daarom dat het probleem niet bij mij lokaal zit.
Ik pest je alleen een klein beetje O-) Echter, heb je een paar foto's van je frontend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03:34
De newsserver van XMS is er net mee opgehouden.

Unable to connect to news.xmsnet.nl:119 (Socket Error # 10061 Connection refused.)

Is er een storing?

[ Voor 16% gewijzigd door lethargy op 31-07-2011 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrarifreak
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
lethargy schreef op zondag 31 juli 2011 @ 16:02:
De newsserver van XMS is er net mee opgehouden.

Unable to connect to news.xmsnet.nl:119 (Socket Error # 10061 Connection refused.)

Is er een storing?
Lijkt er wel op kom er hier ook niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
bel even 088 555 2 555 voor de storing dienst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrarifreak
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
newsserver werkt inmiddels alweer!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03:34
Ja werkt hier ook weer. Ik denk dat het een paar uur down was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Storing Newsserver : 2011-07-31 15:55

Op dit moment is er een storing.gaande.
Onze engineers zijn bezig het te onderzoeken.

Onze excuses voor het ongemak

Update: 17:05
Er bleek een probleem te zijn op de authenticatie servers. Dit is inmiddels opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet waar de spamfilters en virusfilters mee bezig zijn,maar het is maar goed dat mijn partner me gelooft, ik krijg nu continue mail dat mijn creditcard niet geldig was, vanochtend weer in Park Hyatt.
Zo zie je nog eens wat van de wereld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:46
Nick39 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:13:
Ik weet niet waar de spamfilters en virusfilters mee bezig zijn,maar het is maar goed dat mijn partner me gelooft, ik krijg nu continue mail dat mijn creditcard niet geldig was, vanochtend weer in Park Hyatt.
XMS heeft helemaal geen problemen met spamfilters en virusfilters, want ze hebben ze helemaal niet joh ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Laatst online: 07:50

JME

zeg maar Jamie

Dat is dus dezelfde rommel die ik sinds een dag of wat ook krijg. Omdat ik mijn xmsnet-mailadres toch nooit gebruik, denk ik dat ik de forward-regel naar mijn vaste mailadres maar uitschakel. Heb het altijd zo gehad "voor het geval dat", omdat ik er toch geen last van had. Als er echter spam op binnen gaat komen, dan ben ik het liever kwijt. Voor alle zekerheid: is er een kans dat XMS zelf dit mailadres gebruikt om mij te bereiken? is volgens mij nog nooit gebeurd, maar wil het graag ff zeker weten voordat ik de boel dichtgooi.
Wel slecht trouwens, dat overduidelijk repeterende spam er door blijft komen... Ik dacht ook dat XMS een spamfilter had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Och.. ik zal het eerste porno spammailtje "het was ERG gezellig vorige week.. wanneer spreken we weer af??" nooit vergeten. Mijn vriendin zat in mijn mailbox en het duurde wel even voordat haar ervan kon overtuigen dat het niet van een persoon kwam :)

Zelfde btw toen google net search autocomplete had aangezet. Je wil niet weten wat er toen nog in de ongefilterde autocomplete zat na het woord 'tractor'. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Deze mailtjes krijg ik ook al een tijdje zo ook de vele mailtjes over en van verschillende pakketdiensten.
Ik dacht al heb ik me weer eens op een vage nieuwsbrief geabonneerd..... blijkbaar dus niet, Maar forwarden naar Gmail lost vrij veel op, veel komt direct in de spambox binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Laatst online: 20:57

GerkeP

Vragen mag altijd........

Mijn inbox van de webmail (ik gebruik het dus niet meer)

Afbeeldingslocatie: http://twitpic.com/5z9ano

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Loveparade schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:41:
Mijn inbox van de webmail (ik gebruik het dus niet meer)

[afbeelding]
9 spam mails in een maand tijd.. dat red ik in gmail nog wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:49:
[...]

9 spam mails in een maand tijd.. dat red ik in gmail nog wel :)
Voor een ongebruikt adres waar alleen facturen en nieuwsbrief op binnen horen te komen?
En buiten de 2 facturen en een nieuwsbrief, zijn het 12 spamberichten ;)

[ Voor 11% gewijzigd door GerkeP op 01-08-2011 11:52 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Dan nog. Dat valt nog wel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Loveparade schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:51:
Voor een ongebruikt adres waar alleen facturen en nieuwsbrief op binnen horen te komen?
En buiten de 2 facturen en een nieuwsbrief, zijn het 12 spamberichten ;)
Ik tel er toch echt 9 van 1 Jul t/m 1 aug :)

Dat is toch echt verwaarloosbare spam hoor, zelfs op een account wat je (bijna) niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:12:
[...]

Ik tel er toch echt 9 van 1 Jul t/m 1 aug :)

Dat is toch echt verwaarloosbare spam hoor, zelfs op een account wat je (bijna) niet gebruikt.
Maar wel spam die door spamassassin gewoon wordt gefilterd, dus ik snap niet waarom dat niet lukt met de xms spamfilters?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Laatst online: 07:50

JME

zeg maar Jamie

Wat ik vooral interessant vind, is hoe de spammer überhaupt aan dit mailadres kan komen, als het nog nooit is gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
JME schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:30:
Wat ik vooral interessant vind, is hoe de spammer überhaupt aan dit mailadres kan komen, als het nog nooit is gebruikt?
Brute Force?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoutvw
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 19:50
Hey mede Xms-gebruikers. Is het een bekend probleem dat bij connecties vanaf verschillende adsl/kabel verbindingen naar een xms aansluiting de transfer snelheden traag zijn? Heb namelijk een ftp servetje opgezet en de performance hiervan is erg wisselend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arnoutvw schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:06:
Hey mede Xms-gebruikers. Is het een bekend probleem dat bij connecties vanaf verschillende adsl/kabel verbindingen naar een xms aansluiting de transfer snelheden traag zijn? Heb namelijk een ftp servetje opgezet en de performance hiervan is erg wisselend.
Jouw performance is altijd gelimiteerd aan de up en download snelheden van de ander.
Jij kan wel up en downen met 50 mbits maar als de tegenpartij maar 5 mbits kan verzenden wordt jouw download beperkt tot die snelheid.
@Denan, vermakelijke verhalen weer :)
8 spam berichten in een week, dat noem ik geen spam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoutvw
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 19:50
Nick39 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:23:
[...]

Jouw performance is altijd gelimiteerd aan de up en download snelheden van de ander.
Jij kan wel up en downen met 50 mbits maar als de tegenpartij maar 5 mbits kan verzenden wordt jouw download beperkt tot die snelheid.
Dat snap ik :) We hebben het hier echter over 8kb/s up vanaf een Alice lijntje. Vanaf een andere lijn gewoon 4MB/s. Die Alice lijn is wel sneller dan 8kb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

arnoutvw schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:32:
[...]

Dat snap ik :) We hebben het hier echter over 8kb/s up vanaf een Alice lijntje. Vanaf een andere lijn gewoon 4MB/s. Die Alice lijn is wel sneller dan 8kb/s.
Kan van alles zijn natuurlijk.
Wat is de overboeking van dat lijntje? Heb je meerdere tests gedaan verspreid over de dag? Wat voor client heb je gebruikt? Toevallig spy- of malware actief? En zo zijn er nog wel meer zaken aan te voeren.....

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:16
En wat versta je als ftp-servertje ? Een NAS is geen ftp-server.. Dus die haalt die snelheid ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
sjansen schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:59:
En wat versta je als ftp-servertje ? Een NAS is geen ftp-server.. Dus die haalt die snelheid ook niet.
Mwoah, een beetje NAS haalt makkelijk 4MB/sec, das echt peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Volgens mij heeft niemand het hier aangekaart, maar op 584 al een paar dagen geen natuurfilms meer op Private Spice, hahaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
elwinvangestel schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 23:49:
Volgens mij heeft niemand het hier aangekaart, maar op 584 al een paar dagen geen natuurfilms meer op Private Spice, hahaha!
ohh? Iets met steen en geleefd ;) ---> Rekenblok in "XMS Glasvezel ervaring - XIII"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok houdt dat wel dagelijks, ehhhh wat zeg ik... per uur in de gaten hoor!
hahahahaha... Got You! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:16
Luuk1983 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 22:35:
[...]

Mwoah, een beetje NAS haalt makkelijk 4MB/sec, das echt peanuts.
Nou, dan met nadruk op BEETJE. 2 Nassen hier staan conceptronic ch3snas + eminent type ?. Die halen het niet zomaar..
Maar goed, dit is off-topic.

Het komt erop neer, dat er te weinig info van de poster is.
En hij gooit hier maar iets neer. (Heb ik vaker gehoord. :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 04:08:
[...]

Rekenblok houdt dat wel dagelijks, ehhhh wat zeg ik... per uur in de gaten hoor!
hahahahaha... Got You! ;)
nope, zoiets heet interne mailingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rekenblok schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:02:
[...]

nope, zoiets heet interne mailingen :)
Met een aparte usb stick ingebracht ?....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:13
Update wat betreft mijn verhuizing binnen XMS service gebied.. De verhuizing is eindelijk afgerond, alles werkt op het nieuwe adres.. Heeft bijna 5 weken geduurd (pfff).. 2x monteur langs moeten komen etc.. Maargoed, het werkt nu.. En het mooiste is ik heb gewoon nog mijn oude vaste IP.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als het eenmaal werkt ben je het wachten snel vergeten.
Toch kan er nog wel wat verbeteren aan de communicatie bij XMS.

Ik heb eind juni een abo aangevraagd, met aansluit datum 1 augustus.
Je raad het al, op 1 augustus nog helemaal niets gehoord of ontvangen. Het dummy modem hangt nog netjes in de meterkast. Even naar de status gevraagd bij XMS. Blijkt dat de opdracht nu pas bij de aannemer ligt (via reggefiber) en dat dat nu nog 20 dagen kan duren. Echter, door vakanties kan dat ook uitlopen.
Het zou mooi zijn als je dat proces een beetje kon volgen via 'Mijn XMS'.
Overigens wel onhandig dat ze pas de aannemer inschakelen op het moment dat je abonnement in zou gaan (1 augustus), dat hadden ze toch meteen in gang kunnen zetten zou je zeggen?
Je moet geduld hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor zover van toepassing bij XMS:
Eigenaar MTV Networks Benelux bevestigt aan Totaal TV het einde van alle activiteiten van TMF in Nederland. Vanaf 1 september zijn TMF-kanalen TMF NL, TMF Pure en TMF Dance niet meer bij Nederlandse televisieaanbieders te bekijken.

Bron:http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=5958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

TLC heeft nog de Mini EPG van Animal Planet. Niet handig, misschien kan iemand met connecties het even aan GHM doorgeven... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
@Mr. Jinx, zelfde liep ik dus ook tegenaan bij mijn verhuizing.. De monteur werd pas aangestuurd nadat het oude adres was afgesloten en dat zou zo'n 3 weken kunnen duren.. Bij mij duurde dat dus ook precies 3 weken en werkte het nog niet.. Uiteindelijk heeft het in totaal 5 weken geduurd.. Ik mag hopen dat het voor jou iets sneller gaat.. En voor XMS idd een taak weggelegd om dit soort procedures ernstig te verbeteren (lees: te versnellen)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inflatable schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 07:00:
@Mr. Jinx, zelfde liep ik dus ook tegenaan bij mijn verhuizing.. De monteur werd pas aangestuurd nadat het oude adres was afgesloten en dat zou zo'n 3 weken kunnen duren.. Bij mij duurde dat dus ook precies 3 weken en werkte het nog niet.. Uiteindelijk heeft het in totaal 5 weken geduurd.. Ik mag hopen dat het voor jou iets sneller gaat.. En voor XMS idd een taak weggelegd om dit soort procedures ernstig te verbeteren (lees: te versnellen)..
Volgens mij mag dit wettelijk niet eens en bestaat er een maximale termijn voor verhuizen van internet aansluitingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Nick39 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:04:
[...]

Volgens mij mag dit wettelijk niet eens en bestaat er een maximale termijn voor verhuizen van internet aansluitingen..
Nope, die wettelijke verplichting is er niet gekomen, maar een isp - isp migratie mag volgens gedragscode niet langer dan 24 uur duren.

Helaas gaat het hier niet om een migratie, maar om een verhuizing, en daarover wordt niets gezegd ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Inflatable schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:47:
Update wat betreft mijn verhuizing binnen XMS service gebied.. De verhuizing is eindelijk afgerond, alles werkt op het nieuwe adres.. Heeft bijna 5 weken geduurd (pfff).. 2x monteur langs moeten komen etc.. Maargoed, het werkt nu.. En het mooiste is ik heb gewoon nog mijn oude vaste IP.. :)
Goed om te horen dat het werkt. Verhuizingen zijn inderdaad nog erg lastige dingen. :(
Mr. Jinx schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 20:01:
Als het eenmaal werkt ben je het wachten snel vergeten.
Toch kan er nog wel wat verbeteren aan de communicatie bij XMS.

Ik heb eind juni een abo aangevraagd, met aansluit datum 1 augustus.
Je raad het al, op 1 augustus nog helemaal niets gehoord of ontvangen. Het dummy modem hangt nog netjes in de meterkast. Even naar de status gevraagd bij XMS. Blijkt dat de opdracht nu pas bij de aannemer ligt (via reggefiber) en dat dat nu nog 20 dagen kan duren. Echter, door vakanties kan dat ook uitlopen.
Het zou mooi zijn als je dat proces een beetje kon volgen via 'Mijn XMS'.
Overigens wel onhandig dat ze pas de aannemer inschakelen op het moment dat je abonnement in zou gaan (1 augustus), dat hadden ze toch meteen in gang kunnen zetten zou je zeggen?
Je moet geduld hebben :)
PM je gegevens eens? :-)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Mojo schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:25:
[...]

Goed om te horen dat het werkt. Verhuizingen zijn inderdaad nog erg lastige dingen. :(
Waarom? Als ISP naar ISP binnen 24 uur kan dan moet een verhuizing bij dezelfde ISP dat ook kunnen.. Het is gewoon een kwestie van nieuwe adres alvast klaarmaken voor de datum van verhuizing en dan op de dag van verhuizing de service overzetten van oude naar nieuwe adres..

Ik vermoed dat XMS gewoon (nog) geen goede afspraken/contracten heeft met de partijen waarvan ze afhankelijk zijn (internet, telefonie en TV/Radio worden allemaal door andere bedrijven geleverd, en de beheerder van het glasvezel netwerk is ook weer een aparte partij).. En dat terwijl ze toch al zo'n 5 jaar op de markt opereren.. Infeite wordt er nu gehandeld alsof het om een hele nieuwe aansluiting gaat en de aanvraag daarvan pas mag gaan lopen zodra de oude aansluiting is afgesloten.. Waarom is mij een raadsel, maar klantvriendelijk is het zeker niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Inflatable schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:10:
[...]

Waarom? Als ISP naar ISP binnen 24 uur kan dan moet een verhuizing bij dezelfde ISP dat ook kunnen.. Het is gewoon een kwestie van nieuwe adres alvast klaarmaken voor de datum van verhuizing en dan op de dag van verhuizing de service overzetten van oude naar nieuwe adres..
En laat die aanname nu niet kloppen. Het is nu niet mogelijk om het adres alvast klaar te maken. Waarom, geen flauw idee. Maar daarom duurt het zo lang. Erg onhandig inderdaad. :(
Ik vermoed dat XMS gewoon (nog) geen goede afspraken/contracten heeft met de partijen waarvan ze afhankelijk zijn (internet, telefonie en TV/Radio worden allemaal door andere bedrijven geleverd, en de beheerder van het glasvezel netwerk is ook weer een aparte partij).. En dat terwijl ze toch al zo'n 5 jaar op de markt opereren.. Infeite wordt er nu gehandeld alsof het om een hele nieuwe aansluiting gaat en de aanvraag daarvan pas mag gaan lopen zodra de oude aansluiting is afgesloten.. Waarom is mij een raadsel, maar klantvriendelijk is het zeker niet..
Zou zomaar kunnen. Voor een verhuizing is XMS afhankelijk van een aantal partijen en contracten.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Loveparade schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:09:
[...]
Nope, die wettelijke verplichting is er niet gekomen, maar een isp - isp migratie mag volgens gedragscode niet langer dan 24 uur duren.

Helaas gaat het hier niet om een migratie, maar om een verhuizing, en daarover wordt niets gezegd ;)
Dan kun je dus bij een verhuizing eigenlijk beter eerst een maandje Telfort of zo aanvragen, en dan weer XMS. Dan krijg je dus 2 keer een 24 uurs migratie... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:45
Nick39 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 20:36:
Voor zover van toepassing bij XMS:
Eigenaar MTV Networks Benelux bevestigt aan Totaal TV het einde van alle activiteiten van TMF in Nederland. Vanaf 1 september zijn TMF-kanalen TMF NL, TMF Pure en TMF Dance niet meer bij Nederlandse televisieaanbieders te bekijken.

Bron:http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=5958
Hopelijk zal GHM inderdaad de nieuwe MTV-kanalen gaan voeren, inclusief de aangekondigde HD-kanalen:

http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=5959

Het ligt in ieder geval voor de hand dat TMF NL vervangen zal worden door MTV Music 24, zoals bij Ziggo en UPC al aangekondigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Fiber schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 23:17:
TLC heeft nog de Mini EPG van Animal Planet. Niet handig, misschien kan iemand met connecties het even aan GHM doorgeven... ;)
Als het toch over de EPG gaat, bij NDR matcht die niet met wat er op tv is. EPG is (denk ik) van een klassieke radiozender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Mojo schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:26:
[...]

En laat die aanname nu niet kloppen. Het is nu niet mogelijk om het adres alvast klaar te maken. Waarom, geen flauw idee. Maar daarom duurt het zo lang. Erg onhandig inderdaad. :(
Dan moet dat maar eens uitgezocht worden.. In mijn geval had het makkelijk gekund want ik had/heb toegang tot beide adressen.. En hoe doet XMS het dan als het om een ISP migratie gaat (wat wel binnen 24 uur zou moeten)? Dat werkt zeker alleen als de andere provider op hetzelfde glasvezelnetwerk levert waardoor een nieuw modem plaatsen etc niet nodig is..

Een snelle verhuisprocedure is zeer belangrijk als goede service naar je vaste klanten toe.. Zoals het nu gaat bij XMS is kort gezegd onacceptabel.. Je kan je klanten niet een maand lang zonder internet, TV/radio en vaste telefoonlijn laten zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
zo nu en dan is het wel eens leuk om een speedtest te doen, zeker nu ik een beetje het gevoel heb (nergens op gebaseerd) dat we binnenkort wel eens meer snelheid zouden kunnen gaan krijgen...

nooit heb ik op speedtest.net hogere waardes gehaald dan 50mbit heen en weer... nu dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1415778959.png

heeft dit iets te betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Dat je een asymmetrische verbinding hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Inflatable schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:51:
[...]

Dan moet dat maar eens uitgezocht worden.. In mijn geval had het makkelijk gekund want ik had/heb toegang tot beide adressen.. En hoe doet XMS het dan als het om een ISP migratie gaat (wat wel binnen 24 uur zou moeten)? Dat werkt zeker alleen als de andere provider op hetzelfde glasvezelnetwerk levert waardoor een nieuw modem plaatsen etc niet nodig is..
Ter info: dat duurt 6 weken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
ericjanvanputten schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 20:11:
zo nu en dan is het wel eens leuk om een speedtest te doen, zeker nu ik een beetje het gevoel heb (nergens op gebaseerd) dat we binnenkort wel eens meer snelheid zouden kunnen gaan krijgen...

nooit heb ik op speedtest.net hogere waardes gehaald dan 50mbit heen en weer... nu dit:
[afbeelding]

heeft dit iets te betekenen?
Bij speedtest haal ik soms nog wel hogere uploadwaardes. Heeft volgensmij niks te betekenen. Maar speedtest is onnauwkeurig met hoge uploads, dus hoeveel waarde je er aan moet hechten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Loveparade schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:09:
[...]

Ok dan was ik daar mee in de war, excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Inflatable schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:51:
[...]

Een snelle verhuisprocedure is zeer belangrijk als goede service naar je vaste klanten toe.. Zoals het nu gaat bij XMS is kort gezegd onacceptabel.. Je kan je klanten niet een maand lang zonder internet, TV/radio en vaste telefoonlijn laten zitten..
De verhuisprocedure staat al op de agenda. Er zijn wel wat haken/ogen aan het hele verhaal inclusief wat lastige timingissues doordat het administratieve systeem natuurlijk maar 1 adres per klant kent. Ook zijn er nogal wat verschillen in de individuele situaties van klanten (wel of geen toegang tot de woning... Wel of geen naadloze overgang. Wel of geen NT aanwezig..etc) die een geautomatiseerde oplossing best lastig maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:32
denan schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 08:42:
[...]
De verhuisprocedure staat al op de agenda. Er zijn wel wat haken/ogen aan het hele verhaal inclusief wat lastige timingissues doordat het administratieve systeem natuurlijk maar 1 adres per klant kent.
Klinkt als slechte software. 1 adres per klant is iets wat zelfs een eerste jaars HBO'er na enig nadenken niet zou doen. Hoe gaan jullie dat doen als een klant twee woningen heeft en deze allebij van glasvezel wil voorzien? (bijv. omdat hij een huis verhuurt incl.)
Ook zijn er nogal wat verschillen in de individuele situaties van klanten (wel of geen toegang tot de woning... Wel of geen naadloze overgang. Wel of geen NT aanwezig..etc) die een geautomatiseerde oplossing best lastig maken.
Wel of geen toegang tot de woning is mi. irrelevant. Een afspraak om het een en ander te regelen moet toch wel worden gemaakt met de klant.

*edit*
Nu zal er vast nog wel het een en ander zijn, maar het is geen rocket science ofzo.

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 04-08-2011 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

denan schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 08:42:
[...]

De verhuisprocedure staat al op de agenda. Er zijn wel wat haken/ogen aan het hele verhaal inclusief wat lastige timingissues doordat het administratieve systeem natuurlijk maar 1 adres per klant kent. Ook zijn er nogal wat verschillen in de individuele situaties van klanten (wel of geen toegang tot de woning... Wel of geen naadloze overgang. Wel of geen NT aanwezig..etc) die een geautomatiseerde oplossing best lastig maken.
Vraag ik me ineens af;
Hoe groot is de huidige klantenbase van XMS.
Hoeveel verhuizingen waren er in 2010
Hoeveel procent is dit van de klantenbase
Kortom wat is de uitkomst van XMS haar onderzoek wat als uitkomst heeft dat het geautomatiseerd moet?

Verhuizen is een kostbaar ding, dat doen niet veel mensen vaak. Daarbij komt dan ook nog eens dat het nog minder vaak voorkomt dat de verhuizing dan ook daadwerkelijk plaats vind tussen twee huizen die FTTH hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:32
j1nx schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 09:31:
[...]
Verhuizen is een kostbaar ding, dat doen niet veel mensen vaak. Daarbij komt dan ook nog eens dat het nog minder vaak voorkomt dat de verhuizing dan ook daadwerkelijk plaats vind tussen twee huizen die FTTH hebben.
En toch zijn het dit soort 'kleine' dingen die ervoor zorgen dat klanten tevreden blijven en ook XMS aanraden bij buren en familie. Daarnaast wordt de groep die gaat verhuizen binnen glasvezel gebied alleen maar groter.
Alleen al een verkorting van de procedure tot twee weken zou al een hoop schelen. Doe daar dan nog 50% korting op de eerste maand bij en je hoort niemand klagen :P

Nu vraag ik me af. Stel ik ga bijv. naar Enschede verhuizen. Daar ligt glasvezel maar dan van reggefiber. Hoe gaat dat in zijn werk?

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 04-08-2011 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Toch maar weer melden hier :(

Ik laat Gmail nu mijn xms mail poppen.
2 berichten met virus.

Hoe kan het dat het virusfilter van XMS/InterNL deze niet opmerkt.
Deze virussen zijn al bekend sinds oktober 2010, maar komen gewoon in de mailbox terecht ????? :(
Ik weet dat deze discussie al vaker is gevoerd, maar waarom zijn ze bij XMS niet in staat dit soort zaken af te vangen?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Caelorum schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 09:17:
Klinkt als slechte software. 1 adres per klant is iets wat zelfs een eerste jaars HBO'er na enig nadenken niet zou doen. Hoe gaan jullie dat doen als een klant twee woningen heeft en deze allebij van glasvezel wil voorzien? (bijv. omdat hij een huis verhuurt incl.)
Dat klinkt dan verkeerd. Elke klant heeft een eigen debiteurnummer en elk "adres" is een fysiek poortnummer waarop je CPE hangt. De diensten van een klant zijn gekoppeld aan die unieke informatie en kunnen niet op 2 plaatsen tegelijk bestaan. Dat snapt die eerstejaars HBO'er ook best wel.

Vergeet ook niet dat een ISP gewoon "vastrecht" moet afdragen voor de ingekochte diensten. Zijn er 2 diensten actief dan mag er 2x betaald worden... en dat kan aardig in de papieren lopen als een klant een dienst afneemt die per kwartaal loopt.
Wel of geen toegang tot de woning is mi. irrelevant. Een afspraak om het een en ander te regelen moet toch wel worden gemaakt met de klant.
Er zijn genoeg situaties waarbij een klant verhuist naar een andere woning en zijn oude woning verlaat, 2 maanden of langer in een tussenwoning zit en vervolgens in de nieuwe woning trekt. Ook deze klanten zien het als "een gewone verhuizing" en daar moet je in je proces rekening mee houden.
Nu zal er vast nog wel het een en ander zijn, maar het is geen rocket science ofzo.
Je ziet nog een stuk of 30-40 dingen over het hoofd. Verhuizen is niet "kabeltje prik prak" maar een lastige lijst met afhankelijkheden en externe processen (Aannemers/RFO/woningbouwstichtingen) en hier en daar komen er nog stukjes regelgeving om de hoek kijken.

Rocket science.. nee.. Maar het is toch wel Jenga.. en jij zit aan de onderste steen te wrikken.

Afbeeldingslocatie: http://blog.staubsense.com/wp-content/uploads/2009/06/jenga2.jpg
j1nx schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 09:31:
Ik zeg niet dat alles geautomatiseerd moet worden.. dat kan ook niet aangezien er teveel variabelen zijn waarop XMS geen invloed heeft. Een aantal stappen moeten echter wel in de systemen ingeregeld worden. Wat vooral veel tijd gaat kosten is alle processen en uitzonderingen inzichtelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Caelorum schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 09:46:
Nu vraag ik me af. Stel ik ga bijv. naar Enschede verhuizen. Daar ligt glasvezel maar dan van reggefiber. Hoe gaat dat in zijn werk?
Hetzelfde als nu.. als XMS daar kan leveren tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Laatst online: 03-08 19:51
Tip voor radio luisteraars die geen logo willen zien; druk op de play knop. Weer aan met b.v. Exit of Terugspoelen.

Werkt iig met Amino 130.

Wat is trouwens kanaal 253, NL Live TV?

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubris
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

hubris

X-Life Crew

CultFreak schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:05:
Tip voor radio luisteraars die geen logo willen zien; druk op de play knop. Weer aan met b.v. Exit of Terugspoelen.

Werkt iig met Amino 130.

Wat is trouwens kanaal 253, NL Live TV?
Als ik dat doe, dan zie ik 'Teletekst is niet beschikbaar' in beeld op de A110 (met de afstandsbediening van de PVR).
Maar inderdaad, geen rondspringend logo meer. Bedoelde je dat, of zie je op de 130M wat anders?

Op de PVR heeft het drukken op PLAY geen effect. Er gebeurt dan niets.

X-Life crew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Laatst online: 03-08 19:51
Ik krijg een zwart scherm zonder meldingen.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Het is misschien even tijd om wat positieve geluiden te laten horen. Het is natuurlijk makkelijker om te klagen over de zaken die (nog) niet goed gaan, want daar zijn we van nature beter in, maar er zijn toch wel zaken die wel goed lopen gebaseerd op mijn ervaring.

Ik neem het komplete pakket af en ervaar hierbij het volgende:

Internet: hoge beschikbaarheid en stabiel. Zeker tov vorig jaar waar de dhcp het nog wel eens liet afweten
Digitale tv: werkt vrijwel altijd. Die ene keer dat het niet werkt stb spanningsloos gemaakt en het werkt weer.
Analoge tv/dvb-c: 1x storing gehad, snel opgelost
Telefonie: geen ervaring, want gebruik ik niet. Deze dienst opzeggen betekent een iets duurder abonnement

Conclusie: Nog steeds een tevreden XMS klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Leuk filmpje gespot over glasvezel:
http://www.pbs.org/wnet/n...eo/video-high-fiber/9263/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CultFreak schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 17:27:
Ik krijg een zwart scherm zonder meldingen.
Dan moet je je monitor aanzetten ;)

Waar, op je TV? Welke settop box? Hebje iets veranderd? Zitten alle stekkers er goed in? Knippert het ledje als je de afstandsbediening gebruikt?

Kortom: geef eens wat meer info? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubris
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

hubris

X-Life Crew

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:37:
[...]

Dan moet je je monitor aanzetten ;)

Waar, op je TV? Welke settop box? Hebje iets veranderd? Zitten alle stekkers er goed in? Knippert het ledje als je de afstandsbediening gebruikt?

Kortom: geef eens wat meer info? ;)
Eerst teruglezen. Cultfreak heeft geen probleem, maar juist een 'oplossing' :)
Ik ga even proberen of ik dat kan reproduceren, moet nog even zien of ik ergens een 130M geregeld kan krijgen...

X-Life crew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44
Op de amino 130m is het mogelijk om het geluidsniveau door de amino te laten regelen. Iets met 981 oid als tv code gebruiken en dan volume - doen.
Kan ditzelfde ook op de 110? Op de XMS staat iets over 231 gebruiken als code, alleen gaat het STB knopje dan knipperen.

Heb namelijk een merkloze tv en kan dus niet het volume veranderen. Heb je 2 afstandsbedieningen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Rekenblok zit nu in de trein naar praag. Over een weekje ben ik er weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Rekenblok schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 02:05:
Rekenblok zit nu in de trein naar praag. Over een weekje ben ik er weer ;)
Have fun! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Ditto! (Mazzelaar)

@Denan
05:36 - WTF!
Get a life _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
@Denan
05:36 - WTF!
Get a life _/-\o_
Uit de hand gelopen oorontsteking dus zit aan de pijnstillers + antibiotica. En dat slaapt best slecht. Wel een mooie gelegenheid om eens alle zenders op mijn schotel af te zappen. Volgens mij ben ik na 500 zenders afgehaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 00:12
Ik ga vandaag XMS telefoon-Tv-internet bestellen (met interactieve HD en HD pakket)

heb nog een paar vraagjes:
1
Op dit moment heb ik uiteraard een TV met een dolbysurround systeem (dus twee afstandsbedieningen)
Nu krijg ik (vlgs mij) er een Amino 532 en een IPTV kastje bij. betekent dit dat ik dan zo 4 afstandsbedieningen heb???

2
Ik heb nu ziggo met CI+ Het zappen gaat traag (3 seconden) . moet dit sneller gaan met de glasvezelverbinding

3
De HD-recorder kost eenmalig 160 euro (een Amino 532) Moet je deze recorder bij XMS afnemen, of kun je deze ergens anders (goedkoper??) bestellen?

4 Kun je al je wensen opgeven als je online gaat bestellen (dus interactieve TV, HD-pakket enzo??)

Thanks (en denan: beterschap ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
kuwerti schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 11:44:
Ik ga vandaag XMS telefoon-Tv-internet bestellen (met interactieve HD en HD pakket)

heb nog een paar vraagjes:
1
Op dit moment heb ik uiteraard een TV met een dolbysurround systeem (dus twee afstandsbedieningen)
Nu krijg ik (vlgs mij) er een Amino 532 en een IPTV kastje bij. betekent dit dat ik dan zo 4 afstandsbedieningen heb???
Amino = IPTV... Maar je dvb-c kastje kan vervallen dus effectief houd je evenveel afstandsbedieningen. Maar goed, er zijn niet voor niets universele afstandsbedieningen te koop.
3
De HD-recorder kost eenmalig 160 euro (een Amino 532) Moet je deze recorder bij XMS afnemen, of kun je deze ergens anders (goedkoper??) bestellen?
Kun je elders kopen, maar niet aan te raden. Ding moet de juiste firmware hebben om door GHM herkend te worden. Die firmware kun je wel geforceerd updaten vaak, mits de Amino niet customized en dichtgespijkerd is zoals bij Tele2, maar zonder ervaring met DHCPd onder Linux, Wireshark, JTAG headers kun je dat vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 10:53:
[...]

Uit de hand gelopen oorontsteking dus zit aan de pijnstillers + antibiotica. En dat slaapt best slecht. Wel een mooie gelegenheid om eens alle zenders op mijn schotel af te zappen. Volgens mij ben ik na 500 zenders afgehaakt. :)
Hoop dat je ook druppels hebt gehad..weet uit ervaring dat dit niet lekker is.
Schotelzappen... moet je de eutelsat 13 graden eens nemen, langs al die exotische zenders,verbaast me dat je de herrie ook niet zonder schotel kan ontvangen,de een is nog harder dan de ander.
Kom je van een beschaafde zender af, opeens op een arabische, als je geluk hebt kun je nog net je speakers opvangen.
Ze allemaal zappen is me nog nooit gelukt,viel altijd voor die tijd in slaap.
Ik "monitor" de 10 graden, de 13 graden, de 19 graden,de 23.5 de 28.2 graden (astra en eurobird) en de Thor op 1 graad west..
En als je vannacht het astra promo kanaal hebt gekeken, daar was de lancering van de nieuwe Astra 1N te zien. (geslaagd)
Die gaat eerst op 28.2 draaien tot de lancering van de nieuwe Astra in 2013 voor 28.2, dan gaat de 1N naar 19.3 toe zodra de nieuwe die in 2013 naar 28.2 gaat,het goed doet.
Je moet je huisarts in elk geval vragen om sofradex druppels.

[ Voor 12% gewijzigd door Nick39 op 07-08-2011 12:17 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is inmiddels al een aantal keren voorgekomen, maar: verdere flamewars worden niet getolereerd. Hou het ontopic, zo niet, dan kun je (ongeacht wie er begon) een OW verwachten.