XMS Glasvezel ervaring - XIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 69.730 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:57

GerkeP

Vragen mag altijd........

sjansen schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:50:
volgens mij stond er "werkzaamheden DIGITALE televisie"...
Dan de vraag of dit IPTV en/of DVB-C betreft?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
Loveparade schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:56:
[...]

Dan de vraag of dit IPTV en/of DVB-C betreft?
Voor zover duidelijk gaat het om alles wat vanuit technicolor komt, staat geen specifieke dienst in de melding.

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rekenblok schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 13:13:
27 juli: Werkzaamheden digitale televisie
In de nacht van dinsdag op woensdag, 27-07-2011 tussen 01:30 en 06:.00 uur, zullen er spoed werkzaamheden plaatsvinden aan het netwerk.

Tijdens deze werkzaamheden zullen zowel de radio als de tv signalen enige malen worden onderbroken.

Onze excuses voor het eventuele ongemak.
Ziggo meldt dit ook altijd... dan staat er "geen signaal" midden in beeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:54

Fiber

Beaches are for storming.

fast-server schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:54:
Be benieuwd of reggefiber haar netwerk ook gaat upgraden nu KPN ook tot 500Mbps gaat aanbieden.
Bron: nieuws: KPN verhoogt snelheid glasvezel tot 500Mbps

Ze kunnen dan mooi concurreren met de kabel welke max. 120Mbps levert momenteel.

Een hogere aangeboden snelheid betekend meestal dat de prijzen zakken.
Ben wel nieuwsgierig of KPN de 500 Mbit optie ook echt over het hele netwerk gaan uitrollen op korte termijn. De 200 Mbit optie van XMS schiet ook nog niet zo heel erg hard op voor mijn gevoel... :z

Weet iemand wanneer de migratie van het Portaal netwerk naar ReggeFiber gaat gebeuren in Amersfoort? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:17
Nick39 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 13:03:
[...]

En nieuwe klanten krijgen 100 mbits voor de prijs van 50.
Mijn buurman is 3 maanden weg geweest bij XMS,en die zit nu gewoon netjes op 100 mbits voor de prijs van 50 en dat is geen tijdelijke actie voor 3 maanden.
Ik ben opzoek naar een nieuwe aansluiting en kan kiezen tussen Ziggo 120/10 en o.a. XMS 50/50. Als ik voor hetzelfde geld 100/100 kan krijgen bij XMS zou dit mijn keuze wel vergemakkelijken :) . Is deze aanbieding ergens bekent of enkel telefonisch o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

@Nick39

Heb jij nog analoge TV signaal? Ben terug van vakantie en moest dus inderdaad al mijn zenders opnieuw opzoeken.

Of het ligt aan mij, maar volgens mij is het analoge signaal vele malen beter. Kan jij dat misschien nog checken of is echt alles al Ziggo als het gaat om TV?

MEGA COMPLIMENTEN AAN XMS.

(dan heb ik dus vanaf nu 0,0 redenen meer om te klagen _/-\o_ )

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
My-life schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 16:14:
[...]

Ik opzoek naar een nieuwe aansluiting en kan kiezen tussen Ziggo 120/10 en o.a. XMS 50/50. Als ik voor hetzelfde geld 100/100 kan krijgen bij XMS zou dit mijn keuze wel vergemakkelijken :) . Is deze aanbieding ergens bekent of enkel telefonisch o.i.d.?
Die aanbieding van 100/100 ipv 50/50 is afhankelijk van het gebied waar je zit.
Je zou het dan hier moeten zien :http://www.xmsnet.nl/beschikbaarheid

[ Voor 7% gewijzigd door Mr. Jinx op 26-07-2011 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 15:10

The Wizard

Moderator Mobile
Fiber schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 16:03:
[...]

Ben wel nieuwsgierig of KPN de 500 Mbit optie ook echt over het hele netwerk gaan uitrollen op korte termijn. De 200 Mbit optie van XMS schiet ook nog niet zo heel erg hard op voor mijn gevoel... :z

Weet iemand wanneer de migratie van het Portaal netwerk naar ReggeFiber gaat gebeuren in Amersfoort? O-)
Ach, wie maakt er gebruik van de 200 Mbit? In Zeewolde kun je het aantal 200 Mbit aansluitingen op 2 vingers tellen... :)

Zal misschien ook wel komen door de hoge prijs. En het is jammer dat je niet voor 1 maand kan afsluiten zoals bij 100 Mbit, je zit gelijk aan een jaarcontract vast. Zal wel komen doordat de CPE vervangen moet worden. Helaas zijn in Zeewolde de CPE's van de 100 Mbit variant. Al zou dat XMS niet uit moeten maken, aangezien ze niet opdraaien voor de infrastructuur, dat is Glashart/Reggefiber's "probleem".

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ben ook benieuwd wanneer het in Leiden gaat gebeuren.

Wat de 500 mbits betreft:
Het zal denk ik hooguit een optie worden want een uitbreiding boven de 100 mbits betekent dat de hardware fisiek vervangen moet worden.
Op de plaatsen waar ze nu 200 aanbieden (en waar dat al gedaan is) kan in theorie natuurlijk elke snelheid geboden worden tot 1 gigabit.
Alleen zijn de prijzen voor een 100 mbit abbo al te hoog, is de prijs van een 200 mbit abbo voor een doorsnee consument al totaal oninteressant dus wat moet dan een 500 mbit abbo niet gaan kosten.
Qua Marketing staat het leuk maar het is al meer gezegd,de doorsnee Tweaker prikt daar zo doorheen.
KPN zegt ook al nog dit jaar 40 mbits te kunnen leveren via koper:
"Dat komt omdat we hebben geïnvesteerd in nieuwe technologie” aldus Blok. Deze doelt hierbij op de upgrade van het oude koperdraadnetwerk en aanleg van meer nieuwe glasvezelnetwerken. Hierdoor kan KPN hogere internetsnelheden aanbieden. Zo kan KPN – volgens eigen zeggen - 40% van de Nederlandse huishoudens aan het einde van 2011 een gegarandeerde snelheid van meer dan 40 Mbps aanbieden.
http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=5888

Wat is dan nog het verschil met onze 50 mbits via de vezel ?
De 50 mbits wordt gewoon een instap abonnementje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03:34
Hoe kan het dat de belkosten bij XMS zo voordelig zijn? Starttarief 0,03 en 0,02 per minuut.

Mijn ouders hebben een brief van Ziggo gekregen dat de telefoonkosten verhoogd worden voor bellen naar vaste nummers van 0,03 p/m naar 0,08 p/m met een starttarief van 0,08.
Ze willen nu dus het liefste weg. Maar bij KPN kost het 0,09 p/m en starttarief van 0,10 p/m.
Bij Tele2 kost het 0,08 p/m en starttarief van 0,10 p/m. Dus volgens mij is er geen alternatief. (Zijn er soms prijsafspraken?) Helaas ligt er bij hun geen glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

@ The Wizard. Dat snap ik allemaal wel, maar de vraag is gaan ze het ook echt verder uitrollen of blijft het bij een klein gebiedje om net als XMS mooie sier mee te kunnen maken? En om het on-topic te houden, is XMS al iets verder dan Zeewolde en wat is het schema? Zelfde voor de Portaal migratie. Is ook al een tijd aangekondigd, maar in de praktijk merken we er niets van.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:32
@lethargy

Wanneer je het eea zelf regelt via een voip aanbieder kun je nog veel goedkoper bellen. Je moet alleen de juiste hardware hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door marigo op 26-07-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@lethargy
Via Belbob kost het 4 cent per minuut (vast naar vast in Nederland)... gebruik ik ook via xms als ik naar een mobiel moet bellen met vast.
Dat kost via Belbob 16 cent per minuut overdag en bij xms 19 cent.
Geen hardware nodig en er komt geen cent bij.
Werkt ook bij Ziggo.

[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 26-07-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03:34
Dat Belbob klinkt goed. Ze bellen ook vaak naar het buitenland, dus dat scheelt dan ook wel. Hopelijk vinden ze het niet te moeilijk. Naar andere Ziggo abonnees bellen ze gratis, dus er zal dan een lijstje moeten komen wanneer ze met Belbob moeten gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lethargy schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 18:30:
Dat Belbob klinkt goed. Ze bellen ook vaak naar het buitenland, dus dat scheelt dan ook wel. Hopelijk vinden ze het niet te moeilijk. Naar andere Ziggo abonnees bellen ze gratis, dus er zal dan een lijstje moeten komen wanneer ze met Belbob moeten gaan bellen.
Ik heb het in de telefoon als voorkeurnummer gezet,Belbob nummer, paar pauze's dan het nummer, je merkt het niet eens zo.. Bij Lijbrandt adviseren ze Belbob zelfs voor bellen naar het buitenland.
Overigens hebben ze bij Ziggo wel de belkosten van vast naar mobiel verlaagd naar 8 cent,het maakt dus niet meer uit of je naar vast of mobiel belt,het kost beiden 8 cent.

[ Voor 13% gewijzigd door Nick39 op 26-07-2011 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 16:44:
@Nick39

Heb jij nog analoge TV signaal? Ben terug van vakantie en moest dus inderdaad al mijn zenders opnieuw opzoeken.

Of het ligt aan mij, maar volgens mij is het analoge signaal vele malen beter. Kan jij dat misschien nog checken of is echt alles al Ziggo als het gaat om TV?

MEGA COMPLIMENTEN AAN XMS.

(dan heb ik dus vanaf nu 0,0 redenen meer om te klagen _/-\o_ )
Nee ik heb niets meer ingesteld staan,het is alleen nog Ziggo, is dvb-c al hier dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Nick39 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 23:17:
[...]

Nee ik heb niets meer ingesteld staan,het is alleen nog Ziggo, is dvb-c al hier dan ?
DVB-C, heb ik nog niet naar gekeken. Had het puur over de analoge lijn.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat is al gebeurd/ cq. zijn er nog mee bezig. wijk schothorst is al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Laatst online: 10-09 01:13
Zijn er hier toevallig nog meer mensen die ervaring hebben met een verhuizing binnen XMS gebied?

In mijn geval loopt het tot nu toe flink in de soep allemaal.. Ten eerste moest eerst mijn oude adres afgesloten worden, dat is op 01-07 gebeurd.. Vervolgens kon het tot 3 weken duren voordat een monteur het modem kwam installeren op het nieuwe adres (er hing alleen een dummy Genexis kastje).. Dat vond ik al belachelijk, maar ok.. De monteur is vervolgens ook precies 3 weken later langsgekomen om een ander modem op te hangen, een Packetfront DRG 600 wat ik zo van de plaatjes op de 1e pagina van dit topic kan zien.. Na de installatie bleek er echter geen signaal op de lijn te zitten (monteur vermoedde geen of verkeerde patching in de wijkcentrale/kast?), ik zou er nog van horen en hij vertrok.. Bijna een week later nog niks gehoord dus ik ging zelf maar weer eens bellen.. Eerst met Glashart, die zeiden dat mijn adres volledig was opgeleverd en aangesloten dus verwezen me door naar de XMS helpdesk.. XMS dus gebeld en die stelde vast dat er idd iets mis is met het signaal en dat er opnieuw een monteur moet worden gestuurd.. Deze zou binnen 1-2 dagen contact met me opnemen om een afspraak te maken om langs te komen, daar zit ik nu dus op te wachten.. Al met al gaat dit hele verhaal dus langer dan een maand duren vrees ik.. En dat terwijl ik wel gewoon voor de hele maand juli betaald heb vorige maand (periode 01-07 t/m 01-08).. Hier kwam ik achter toen ik de nieuwe factuur voor 01-08 t/m 01-09 binnenkreeg en de boel nakeek.. Uiteraard heb ik XMS hierover een e-mail gestuurd, want ik vind het niet normaal dat ik voor een service moet betalen waar ik een maand lang totaal geen gebruik van heb kunnen maken..

Anyway, het is duidelijk dat er (nog) geen goede procedures voor verhuizingen zijn bij XMS.. En het constant moeten aansturen van derden bevordert een snelle dienstverlening ook niet.. Een fatsoenlijke verhuisprocedure bij een serviceprovider hoort binnen een paar dagen geregeld te zijn lijkt mij.. Ik denk dat er weinig klanten zijn die het pikken dat ze een maand lang zonder internet, TV/radio en telefoon moeten zitten..

[ Voor 16% gewijzigd door Inflatable op 27-07-2011 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wat had je van tevoren afgesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
@Fiber, heb je het tegen mij?

Er is niks afgesproken, moet dat dan? Ik wilde alleen dat ze mijn XMS aansluiting verhuisde van mijn oude naar mijn nieuwe adres per 1 juli.. Dat was dus niet mogelijk, eerst moest het oude adres afgesloten worden voordat de procedure voor aansluiting van het nieuwe adres kon starten.. En die procedure kon tot 3 weken duren kreeg ik te horen.. Dat vond ik vreemd maar had geen andere keuze dan ermee akkoord gaan.. Over betaling(en) is niet gesproken..

Ondertussen zijn we dus ruim over de 3 weken heen en zit ik nog steeds in de aansluitprocedure omdat er iets fout is gegaan met de aansluiting op het nieuwe adres.. Het oude adres is per 1 juli afgesloten.. Een maand lang dus geen internet, tv/radio en telefoon terwijl ik er wel voor betaald heb (dik 60 euro).. :|

[ Voor 3% gewijzigd door Inflatable op 27-07-2011 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 07:09
Fiber schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:02:
@ The Wizard. Dat snap ik allemaal wel, maar de vraag is gaan ze het ook echt verder uitrollen of blijft het bij een klein gebiedje om net als XMS mooie sier mee te kunnen maken? En om het on-topic te houden, is XMS al iets verder dan Zeewolde en wat is het schema? Zelfde voor de Portaal migratie. Is ook al een tijd aangekondigd, maar in de praktijk merken we er niets van.
Dat idee heb ik ook al een tijdje: roepen dat je het snelste abbo hebt, 200/200 Mbit, maar het intussen niet verder uitrollen. Ik heb me direct opgegeven voor 200/200, een anderhalf jaar geleden inmiddels al weer, maar nooit meer iets vernomen. Beetje triest wel.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inflatable schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 01:18:
Zijn er hier toevallig nog meer mensen die ervaring hebben met een verhuizing binnen XMS gebied?

In mijn geval loopt het tot nu toe flink in de soep allemaal.. Ten eerste moest eerst mijn oude adres afgesloten worden, dat is op 01-07 gebeurd.. Vervolgens kon het tot 3 weken duren voordat een monteur het modem kwam installeren op het nieuwe adres (er hing alleen een dummy Genexis kastje)..
Op dit punt was ik al direct afgehaakt en was ik een jaar naar een andere provider gegaan. Ik gebruik ook bewust geen e-mail en webspace bij mijn access-provider (nouja minimaal). Ik heb een domeinnaam en neem services af bij een hosting-provider voor deze diensten. Kost je tegenwoordig nog geen 3 tientjes per jaar en je bent niet meer afhankelijk van 1 partij.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:36
marigo schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:02:
@lethargy

Wanneer je het eea zelf regelt via een voip aanbieder kun je nog veel goedkoper bellen. Je moet alleen de juiste hardware hebben.
Je kan bij diverse voip providers voor rond de 5 euro een lokaal nummer hebben, met goeie tarieven. Koop op marktplaats eenFritz 7170 (als je alleen analoog wil bellen) die verkopen ze voor rond de 35 euro, je kan je sip nummer instellen en je fritz laten fungeren als NT1 ISDN lijn voor je eventuele ISDN centrale die je nog had. Maar je kan ook gewoon een analoge telefoon aansluiten. Sterdiensten werken bij mij (breezz in combi met fritz 7170) Je kan er meerdere SIP nummers in plaatsen en laten sturen naar 1 van de 3 analoge toestelpoorten.

Dat ding heeft ook nog een ingebouwde fax naar pdf systeem, ken een voip nummer toe aan de fax en geef een mail adres op waar de fax in pdf heen moet. Owja als je er een USB stick in zet slaat hij het ook op de usb stick op die je via \\ip-van=fritz\ en via FTP kan benaderen. Zit ook nog een voicemailsysteem in en je kan onderling doorverbinden. Als je nog verder wil gaan zoals mij kan je ook een virtueel extensie aanmaken, je kan dus een Sip client (hardware of software) aansluiten op je fritz alszijnde toestel.

Mijn config is simpel 3 sipnummers 1x bij voipbuster voor internationaal en 2x breezz waarvan eentje geporteerde huisnummer is, en de ander mijn fax. Huisnummer gaat over op 2 toestellen via twee toestelpoorten, derde toestelpoort is voor mijn faxapparaat voor het verzenden van faxen. Het is ook mogenlijk tegelijkertijd een fax te versturen en 2 gesprekken te voeren zowel naar binnen of naar buiten.

Werkt als een trein en erg onafhankelijk. Eenmalig paar tientjes voor de hardware en verder iets van 5.25 per nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MiK schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 07:55:
[...]

Je kan bij diverse voip providers voor rond de 5 euro een lokaal nummer hebben
Ik kan dat ook met mijn oude (ik krijg het bijna niet uit mijn strot) xperia van KPN ( is gewoon een siemens) Budgetphone is ook heel leuk maar om de een of andere manier heb ik al 2 van die voip adapters van Linksys die ze er bij leveren,opgeblazen.

Zoals menigeen weet zit ik voor 70% bij Ziggo.
Op zich vind ik de nieuwe maatregel, we trekken mobiel en basis qua tarieven gelijk ook wel een knappe actie.
Maar er is door niemand om gevraagd.
Leuk dat mobiel nu ook 8 cent kost,maar daar heeft bijna iedereen wel zo zijn eigen bundeltje voor.
Duidelijk is wel dat de mensen die niet naar mobiel bellen,de kosten moeten gaan opbrengen voor de rest.

Ik herhaal nog eens mijn vraag, is XMS ook van plan,net als Ziggo,om mobiel bellen in te gaan voeren ?
Jullie hebben het gehad,er was toen weinig animo voor,misschien nu met de nieuwe hoge tarieven van kpn en vodafone wel ?
En is de 100 mbits per maand opzegbaar,of is dit gelijk een jaardienst ?

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 27-07-2011 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
Nick39 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:30:
Ik herhaal nog eens mijn vraag, is XMS ook van plan,net als Ziggo,om mobiel bellen in te gaan voeren ?
Daar was toen wel ERG weinig animo voor. Verder zal XMS het in moeten kopen bij een van de bestaande partijen. Of dat prijstechnisch uit kan betwijfel ik.. KPN/Vodafone/T-mobile zullen echt geen goedkope abonnementen resellen terwijl hun eigen prijzen onder vuur liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:47:
[...]

Daar was toen wel ERG weinig animo voor. Verder zal XMS het in moeten kopen bij een van de bestaande partijen. Of dat prijstechnisch uit kan betwijfel ik.. KPN/Vodafone/T-mobile zullen echt geen goedkope abonnementen resellen terwijl hun eigen prijzen onder vuur liggen.
Het gekke is dus dat Ziggo gebruik maakt van het KPN netwerk, en flink goedkoper is.
Blijkbaar hebben ze dus een deal kunnen sluiten.
Ik kan me zo voorstellen dat mensen die nu in september moeten overstappen,een goedkoper alternatief zoeken.
Telio doet ook mobiel... Ik heb de nieuwe prijzen gezien van KPN maar als je een 2 GB abbo wil gaat dat naar 155 euro !!!.
Misschien is het nu wel een goede tijd,ik hoor steeds meer mensen om me heen die weg willen bij hun huidige mobiele provider.
Ik heb 2 android toestellen en een tablet, mijn zoon heeft er een,dat loopt nu allemaal wireless vanwege de kosten,maar aan mobiele abonnementen ben ik nu al 150 euro kwijt en moet ik nog oppassen dat ik onder de 1 GB blijf per toestel per maand... dat wordt straks flink duurder :(

2 vraagjes nog:
1: Is het 100 mbits abbo nu wel of niet maandelijks opzegbaar ?
2: Is er iets bekend over de migratie van de Portaal woningen in Leiden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:50
Fiber schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:02:
Jij merkt er nog niks van omdat je nog niet gemigreerd bent ;) Echter gebeurt dit momenteel in vollen gang in Amersfoort.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Inflatable schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 01:18:

In mijn geval loopt het tot nu toe flink in de soep allemaal.. Ten eerste moest eerst mijn oude adres afgesloten worden, dat is op 01-07 gebeurd.. Vervolgens kon het tot 3 weken duren voordat een monteur het modem kwam installeren op het nieuwe adres (er hing alleen een dummy Genexis kastje).. Dat vond ik al belachelijk, maar ok.. De monteur is vervolgens ook precies 3 weken later langsgekomen om een ander modem op te hangen, een Packetfront DRG 600 wat ik zo van de plaatjes op de 1e pagina van dit topic kan zien.. Na de installatie bleek er echter geen signaal op de lijn te zitten (monteur vermoedde geen of verkeerde patching in de wijkcentrale/kast?), ik zou er nog van horen en hij vertrok.. Bijna een week later nog niks gehoord dus ik ging zelf maar weer eens bellen.. Eerst met Glashart, die zeiden dat mijn adres volledig was opgeleverd en aangesloten dus verwezen me door naar de XMS helpdesk.. XMS dus gebeld en die stelde vast dat er idd iets mis is met het signaal en dat er opnieuw een monteur moet worden gestuurd.. Deze zou binnen 1-2 dagen contact met me opnemen om een afspraak te maken om langs te komen, daar zit ik nu dus op te wachten.. Al met al gaat dit hele verhaal dus langer dan een maand duren vrees ik.. En dat terwijl ik wel gewoon voor de hele maand juli betaald heb vorige maand (periode 01-07 t/m 01-08).. Hier kwam ik achter toen ik de nieuwe factuur voor 01-08 t/m 01-09 binnenkreeg en de boel nakeek.. Uiteraard heb ik XMS hierover een e-mail gestuurd, want ik vind het niet normaal dat ik voor een service moet betalen waar ik een maand lang totaal geen gebruik van heb kunnen maken..

Anyway, het is duidelijk dat er (nog) geen goede procedures voor verhuizingen zijn bij XMS.. En het constant moeten aansturen van derden bevordert een snelle dienstverlening ook niet.. Een fatsoenlijke verhuisprocedure bij een serviceprovider hoort binnen een paar dagen geregeld te zijn lijkt mij.. Ik denk dat er weinig klanten zijn die het pikken dat ze een maand lang zonder internet, TV/radio en telefoon moeten zitten..
Je kosten worden gewoon gecrediteerd, maak je geen zorgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
In mijn genexis is waarschijnlijk de analoge tv module defect. Is het mogelijk om deze module te demonteren en te monteren? Of is dit alleen voor de monteur.

Het verleden laat wel eens zien dat wanneer er een module wordt getrokken en weer teruggestoken deze gewoon weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Rekenblok schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 12:22:
[...]
Je kosten worden gewoon gecrediteerd, maak je geen zorgen ;)
Kosten zou ik me ook geen zorgen over maken, maar ik vind die lange tussentijd wel echt slecht. Dat zou naadloos moeten zijn, of liefst zelfs met enige overlap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
marigo schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 12:29:
In mijn genexis is waarschijnlijk de analoge tv module defect. Is het mogelijk om deze module te demonteren en te monteren? Of is dit alleen voor de monteur.

Het verleden laat wel eens zien dat wanneer er een module wordt getrokken en weer teruggestoken deze gewoon weer werkt.
De CPE's zijn verzegeld, dus dat moet een monteur doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

The Wizard schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:20:
[...]

De CPE's zijn verzegeld, dus dat moet een monteur doen.
Bij de mijne kreeg de monteur de boel niet meer goed gemonteerd en ontbreekt sindsdien het zegel ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Ok, check. Ik ga wel wachten op het telefoontje van netwerkbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Dat is handig ;). Bij mij is ie afgebroken, dat heb je met die plastic dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Fiber schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 12:44:
[...]

Kosten zou ik me ook geen zorgen over maken, maar ik vind die lange tussentijd wel echt slecht. Dat zou naadloos moeten zijn, of liefst zelfs met enige overlap.
Precies.. Het geld boeit me ook niet zoveel, het is meer het principe.. Ik blijf het ook belachelijk vinden dat een verhuizing zolang moet duren.. Het is ook niet alsof XMS net bestaat, ik ben al sinds eind 2006 klant bij ze, dus ze hebben tijd zat gehad om een fatsoenlijke verhuisprocedure op te zetten lijkt mij.. Maar kennelijk is dat nog steeds niet gebeurt.. Ik begrijp dat soort zaken niet bij bedrijven.. Ik mag hopen voor ze dat ze daar nu wel aan werken, want op deze manier gaan ze echt klanten kwijt raken bij verhuizing vrees ik.. Een verhuizing moet binnen een paar dagen of zelfs naadloos geregeld zijn zoals je zelf al zegt, het moet geen weken tot maand duren.. Stel je voor dat je b.v. zeer afhankelijk bent van je vaste telefoonlijn, ben je een maand niet bereikbaar, dat kan gewoon niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Inflatable schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:40:
[...]

Precies.. Het geld boeit me ook niet zoveel, het is meer het principe.. Ik blijf het ook belachelijk vinden dat een verhuizing zolang moet duren.. Het is ook niet alsof XMS net bestaat, ik ben al sinds eind 2006 klant bij ze, dus ze hebben tijd zat gehad om een fatsoenlijke verhuisprocedure op te zetten lijkt mij.. Maar kennelijk is dat nog steeds niet gebeurt.. Ik begrijp dat soort zaken niet bij bedrijven.. Ik mag hopen voor ze dat ze daar nu wel aan werken, want op deze manier gaan ze echt klanten kwijt raken bij verhuizing vrees ik.. Een verhuizing moet binnen een paar dagen of zelfs naadloos geregeld zijn zoals je zelf al zegt, het moet geen weken tot maand duren.. Stel je voor dat je b.v. zeer afhankelijk bent van je vaste telefoonlijn, ben je een maand niet bereikbaar, dat kan gewoon niet..
Het kan ook, maar in de meeste gevallen is het modem niet "service ready" om jou diensten te leveren op het nieuwe adres. Dan moet er een monteur langs komen. En dat kan inderdaad lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Rekenblok schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:06:
[...]

Het kan ook, maar in de meeste gevallen is het modem niet "service ready" om jou diensten te leveren op het nieuwe adres. Dan moet er een monteur langs komen. En dat kan inderdaad lang duren.
Blijft de vraag, waarom gaat het aansturen van zo'n monteur pas van start nadat het oude adres is afgesloten? Ik heb ruim van te voren aangegeven dat ik per 1 juli wilde verhuizen, dan regel je zo'n monteur toch alvast voor die tijd en niet pas erna?

En in mijn geval leveren ze het dan ook nog eens niet werkend af.. Kan ik nu voor de 2e keer op een monteur gaan zitten wachten.. Hopelijk duurt dat niet te lang, maar het feit dat ze mij zouden bellen voor een nieuwe afspraak levert alweer vertraging op.. Ik heb daarom weinig illusies dat het deze maand nog opgelost gaat worden, dan zit ik dus ruim een maand zonder.. Dat bedoel ik dus met het moeten inschakelen van derden wat een snelle dienstverlening in de weg staat.. XMS zou zoiets gewoon meteen zelf kunnen inplannen/afspreken zodra je ze belt i.p.v. een derde partij mij weer moet gaan bellen voor een afspraak..

Trouwens, toen ik Glashart belde vorige week werd mij doodleuk gemeld dat de betrokken aannemer 3 weken op vakantie zou gaan.. Van dat soort berichten word je als klant niet vrolijk, of het nou wel of niet uitmaakt voor je.. Zoiets zeg je niet.. Ik was tot nu toe vrij geduldig omdat ik toch nog niet over was naar mijn nieuwe woning, maar komend weekend ga ik wel over en dan ben ik geen happy camper als ik daar geen tv/radio, internet en telefoon heb.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik kreeg vandaag respons op mijn vraag van 1.5 a 2 weken geleden waarom Ivestigation discovery geen ondertiteling heeft.

Ik werd vanmiddag gebeld met de mededeling dat het moest werken.
Ik kom net thuis en ik probereren, maar geen ondertiteling, dus ik bellen en het uitleggen wanneer hoe en wat, ik moest even een software update uitvoeren op de PVR. Dat had ik gedaan maar nog steeds geen ondertiteling. Ik weer bellen en werd me medegedeeld dat het echt zou moeten werken en dat hij t anders ook niet wist, Dus ik vroeg of ze even daar konden kijken of het daar wel werkte, hij kijken en even later werkte het ook op de helpdesk niet. Na weer even wat vragen blijkt dat het er helemaal niet opzit, ik moest het vergelijken met BBC wat een engelse zender is die heeft ook geen ondertiteling, dat snap ik overigens wel, maar discovery heeft een aantal themakanalen, en de rest van de themakanalen hebben wel allemaal ondertiteling, maar waar Investigation discovery dan niet ? erg raar en vooral erg jammer, na een uur kak ik in. Het mocht ook niet baten aan te geven dat andere tv aanbieders dit kanaal wel aanbieden met ondertiteling.

Beetje jammer, eerst zeggen dat het opgelost is en moet werken en puntje bij paaltje na een aantal telefoontjes etc kom het er op neer dat het lulkoek is omdat het er uberhaupt niet op zit of op heeft gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 07:09
Okay, nog steeds geen reactie hier over de uitrol van 200/200 Mbit lijnen buiten Zeewolde.
Inmiddels wacht ik hier dus al 1,5 jaar op. En waarom wil ik dit: heel simpel; 100/100 draait hier al vanaf t begin, maar na het aansluiten van 2 amino bakjes, de 110 boven en de 130 beneden, stort het internet in elkaar. max 70 Mbit van de 100. En volgens de XMS helpdesk, is dat probleem verholpen zodra de nieuwe g-bit modem wordt geplaatst. En verder wil ik gewoon snel internet, aangezien ik m'n website goed wil kunnen hosten. Maar voorlopig kastje-naar-de-muur verhaal. Niemand kan me vertellen wanneer dit in Leiden mogelijk gaat worden. Misschien maar eens nadenken over een andere provider, die wel iets wil doen voor de ruim € 110,- per maand welke ik nu betaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
MrPompidom schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 18:34:
Okay, nog steeds geen reactie hier over de uitrol van 200/200 Mbit lijnen buiten Zeewolde.
Inmiddels wacht ik hier dus al 1,5 jaar op. En waarom wil ik dit: heel simpel; 100/100 draait hier al vanaf t begin, maar na het aansluiten van 2 amino bakjes, de 110 boven en de 130 beneden, stort het internet in elkaar. max 70 Mbit van de 100. En volgens de XMS helpdesk, is dat probleem verholpen zodra de nieuwe g-bit modem wordt geplaatst. En verder wil ik gewoon snel internet, aangezien ik m'n website goed wil kunnen hosten. Maar voorlopig kastje-naar-de-muur verhaal. Niemand kan me vertellen wanneer dit in Leiden mogelijk gaat worden. Misschien maar eens nadenken over een andere provider, die wel iets wil doen voor de ruim € 110,- per maand welke ik nu betaal?
Hier in Leiden zuidwest hetzelfde probleem, maar ik vindt 100 mbit eigenlijk wel verkapt als je 70 overhoud als je 2 aminos hebt en gebruikt hou je idd 70 over, dus je betaald voor 20 mbit extra 30 euro.

Als je het heel reeel ziet krijg je niet geleverd wat ze verkopen, en blijven ze ingebreken, ziggo zou je modem vervangen, wat ze indertijd deden. XMSnet doet dat gewoon niet, jammer dan, daarom zei ik al we hebben mooi glas liggen vol mogenlijkheden maar het is nu al achterhaald als je het vergelijkt met Ziggo, het enige verschil is echt dat de upload lekker snel is van glas, Op korte termijn gaan ze geen modems vervangen en ik vermoed daardoor dat de glasgebruikers op een gegeven moment wegdruppelen. Klanten worden ook niet getrakteerd op upgrades voor een leuke prijs dus eigenlijk vindt ik t nu al niet meer aantrekkelijk.

Ik blijf nog wel even bij XMS puurt omdat die aminos zo duur waren en tweedehands niet genoeg opleveren. Helaas jammer dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Ik zit zelf ook al een poos te twijfelen of ik zal overstappen naar Ziggo
Weet het nog niet ben wel tevreden over me verbinding maar zou ook wel eens een upgrade willen krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MiK schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 18:11:
Ik kreeg vandaag respons op mijn vraag van 1.5 a 2 weken geleden waarom Ivestigation discovery geen ondertiteling heeft.

Na weer even wat vragen blijkt dat het er helemaal niet opzit, ik moest het vergelijken met BBC wat een engelse zender is die heeft ook geen ondertiteling, dat snap ik overigens wel, maar discovery heeft een aantal themakanalen, en de rest van de themakanalen hebben wel allemaal ondertiteling, maar waar Investigation discovery dan niet ?

Beetje jammer, eerst zeggen dat het opgelost is en moet werken en puntje bij paaltje na een aantal telefoontjes etc kom het er op neer dat het lulkoek is omdat het er uberhaupt niet op zit of op heeft gezeten.
En dat antwoord was nog fout ook,want bij Ziggo zit het er gewoon wel bij.
Alleen zit bij Glashart vermoedelijk de dvb ondertiteling er niet op,want het heeft bij mij (Ziggo) wel degelijk Nederlandse ondertiteling..
Eigenschappen van Investigation Discovery,

http://www.dtvmonitor.nl/...type=1&name=Investigation Discovery

1820 MPEG1 Audio (eng) 204 kbit/s
1860 MPEG2 Video 3186 kbit/s
1870 Private PES Teletext (eng)TXT subtitle (dut)TXT subtitle (swe)TXT subtitle (nor)TXT subtitle (dan)TXT subtitle (fin) 77 kbit/s
4007 ECM (Irdeto Ziggo (Multikabel)) 7 kbit/s
5007 ECM (Irdeto Ziggo (Casema)) 7 kbit/s
5050 PMT 16 kbit/s
7130 Private PES DVB subtitles (dut) 63 kbit/

Op service 1870 zie je de ondertiteling via teletekst: Engels,Nederlands,Zweeds,Noors,Deens en Fins.

Op service 7130 Zie je dat er ook DVB ondertitels zijn in het Nederlands.
Er zijn in de stream dus zowel via Teletekst Nederlandse ondertitels aanwezig als via DVB.
Deze storing moet dus doorgegeven worden aan Glashart aangezien die het signaal blijkbaar zonder ondertitels op het net zet.
lethargy schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 16:58:
Hoe kan het dat de belkosten bij XMS zo voordelig zijn? Starttarief 0,03 en 0,02 per minuut.

Mijn ouders hebben een brief van Ziggo gekregen dat de telefoonkosten verhoogd worden voor bellen naar vaste nummers van 0,03 p/m naar 0,08 p/m met een starttarief van 0,08.
Als de prijsverhoging ingaat wordt er ook een nieuwe dienst ingevoerd:
Per 1 september komt met de Ziggo-dienst "VolopBellen Altijd" (10 euro per maand extra) waarmee je kosteloos kan bellen naar alle vaste nummers in Nederland.
Denk dat dit voor jouw ouders de meest beste oplossing is.

[ Voor 47% gewijzigd door Nick39 op 27-07-2011 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:51
Hoe zit het bij jullie eigelijk met de hostname (rdns)? Dit gaat hier nog steeds niet goed en krijg telkens meer gezeur ermee omdat ip niet overeenkomt met de hostname.

De mailserver van mijn developmentserver hier heb ik nu maar laten lopen via mijn server in amsterdam. Vaak genoeg te horen gekregen dat de mail gewoon niet aankwam. In de logs zag ik vaak dat mijn server gebounced werd, reden dus in de meeste gevallen ip komt niet overeen met de hostname.

Ik zie net doormiddel van google dat hier in 2007 al meldingen is van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

@rhodium

Zelfde probleem hier. Heb op advies van Denan mail naar support gestuurd, maar helaas alleen een autoreply gehad en nog steeds geen rdns. Ik gebruik nu freesmtp betaald om mail op bestemming te krijgen, want via xms smtp komt het ook vaak niet aan :(

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Meer mensen waarbij de nummerherkenning niet werkt bij uitgaande gesprekken?

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
rfbroek schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 00:20:

Gr
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Vanmiddag een e-mail ontvangen van XMS dat ik niet hoef te betalen voor de periode dat ik geen verbinding heb gehad en dat ik het teveel betaalde bedrag gecrediteerd krijg zodra de verbinding werkt op het nieuwe adres.. Dat is dan wel weer netjes..

Hopelijk gaat de boel ook snel werken op mijn nieuwe adres.. Vandaag is er niet gebeld voor een afspraak met monteur, dus dat moet dan morgen (lees: vandaag) worden.. Mogen ze wat mij betreft meteen langskomen..

[ Voor 5% gewijzigd door Inflatable op 28-07-2011 04:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gr
Had ik in het begin ook. We hadden ervoor gekozen om ons nummer niet in de telefoongids en andere nummerdiensten op te laten nemen. Volgens de helpdesk zetten ze voor jouw nummer dan ook de nummerherkenning standaard uit. Of ben je al langer klant en werkte het eerst wel?

Gewoon even de helpdesk bellen. Voor ons hadden ze het vrij snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:17
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 08:39:
Dat kan je volgens mij ook via Mijn XMS instellen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:03
Inflatable schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:36:
[...]

Blijft de vraag, waarom gaat het aansturen van zo'n monteur pas van start nadat het oude adres is afgesloten? Ik heb ruim van te voren aangegeven dat ik per 1 juli wilde verhuizen, dan regel je zo'n monteur toch alvast voor die tijd en niet pas erna?

En in mijn geval leveren ze het dan ook nog eens niet werkend af.. Kan ik nu voor de 2e keer op een monteur gaan zitten wachten.. Hopelijk duurt dat niet te lang, maar het feit dat ze mij zouden bellen voor een nieuwe afspraak levert alweer vertraging op.. Ik heb daarom weinig illusies dat het deze maand nog opgelost gaat worden, dan zit ik dus ruim een maand zonder.. Dat bedoel ik dus met het moeten inschakelen van derden wat een snelle dienstverlening in de weg staat.. XMS zou zoiets gewoon meteen zelf kunnen inplannen/afspreken zodra je ze belt i.p.v. een derde partij mij weer moet gaan bellen voor een afspraak..

Trouwens, toen ik Glashart belde vorige week werd mij doodleuk gemeld dat de betrokken aannemer 3 weken op vakantie zou gaan.. Van dat soort berichten word je als klant niet vrolijk, of het nou wel of niet uitmaakt voor je.. Zoiets zeg je niet.. Ik was tot nu toe vrij geduldig omdat ik toch nog niet over was naar mijn nieuwe woning, maar komend weekend ga ik wel over en dan ben ik geen happy camper als ik daar geen tv/radio, internet en telefoon heb.. |:(
Ik zit zelf nog te wachten op het telefoontje van de monteur en ik begrijp ook wel de situatie waarin XMS zich verkeerd, maar ik denk dat je hier betere verwachtingsmanagement kan toepassen.
Er wordt nergens tijdens de aanmelding (via de website) gemeld hoelang het kan duren voordat de monteur belt. Daarnaast wordt er helemaal geen status aanduiding gegeven.

Dat zijn dingen die je redelijk makkelijk kunt inregelen en welke een flinke impact kunnen hebben op je klantvriendelijkheid.
In jouw geval, dat Glashart meldt dat de monteur 3 weken op vakantie gaat, wordt er natuurlijk helemaal niet nagedacht. Dat zou iets intern moeten zijn en niet iets waar je de klant mee op moet zadelen. Dat een resource (monteur) op vakantie gaat is een intern probleem en moet ook intern opgelost worden.

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MiK, kortom de helpdesk heeft je verkeerd voorgelicht, er zit een ondertitelstream op Investigation discovery en Glashart zal dat moeten fixen, misschien dat tot die tijd teletekst 888 wel werkt, er zit namelijk zowel een teletekst stream op Investigation Discovery als een DVB subtitle.
Als ook teletekst 888 niet werkt zul je opnieuw de helpdesk moeten bellen en ze er van moeten overtuigen dat Discovery de ondertitels wel meestuurt maar dat Glashart ze er niet op zet.
Het zit er bij de bron wel degelijk op en het heeft er altijd opgezeten.
Als de helpdesk zegt dat het er niet op zit heb je helaas de verkeerde persoon gesproken die geen zin had er op door te gaan,misschien kan Denan of Rekenblok iets voor je betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gr
Kan komen dmv de migratie/ cq werkzaamheden afgelopen tijd.
Even in "mijn XMS" nummerweergave uitzetten, dat duurt een paar min.
Vervolgens weer aanzetten, duurt ook een paar min, en het zal weer werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2011 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Nick39 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 09:10:
@MiK, kortom de helpdesk heeft je verkeerd voorgelicht, er zit een ondertitelstream op Investigation discovery en Glashart zal dat moeten fixen, misschien dat tot die tijd teletekst 888 wel werkt, er zit namelijk zowel een teletekst stream op Investigation Discovery als een DVB subtitle.
Als ook teletekst 888 niet werkt zul je opnieuw de helpdesk moeten bellen en ze er van moeten overtuigen dat Discovery de ondertitels wel meestuurt maar dat Glashart ze er niet op zet.
Het zit er bij de bron wel degelijk op en het heeft er altijd opgezeten.
Als de helpdesk zegt dat het er niet op zit heb je helaas de verkeerde persoon gesproken die geen zin had er op door te gaan,misschien kan Denan of Rekenblok iets voor je betekenen.
Ik zal vanavond eens naar de stream in XBMC kijken of ik hem daar wel gewoon kan instellen. Moet ik even kijken of ik een playlist kan vinden waar hij instaat, want ik kijk hem normaliter niet.

Bij de amino moet de subtitel aangegeven worden in dat java menu gedoe. Een HTPC kijkt gewoon naar de stream en dan zeg je welke PID je er wel en niet in wil.

[ Voor 4% gewijzigd door j1nx op 28-07-2011 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibus69
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Gisterenavond werd ik ineens gebeld door iemand van Reggefiber i.v.m. de wegvallende eerste twee seconden, met de vraag of ze vandaag een nieuw type modem konden komen plaatsen.

Nu is de monteur ondertussen al weer weg en heeft - voor de tweede keer - geconstateerd dat het signaal te zwak binnen komt. De vorige keer is dit dus ook doorgegeven door diezelfde monteur maar er is blijkbaar niets mee gedaan bij Reggefiber. Degene die ik gisterenavond aan de telefoon had wist in ieder geval van niets.
Dit keer wist de monteur me in ieder geval te vertellen dat het signaal op 600 meter van de pop naar beneden duikt. Dit moet natuurlijk eerst opgelost gaan worden voordat er verder gekeken kan gaan worden.

Overigens wist die monteur niets van de plannen van degene die gisteren gebeld heeft en het modem is dan ook niet vervangen voor een nieuwer type. Hier moet blijkbaar de hele boel voor worden aangepast en die tijd was sowieso niet ingepland. Wel heeft ie 'm vervangen voor een soortgelijke maar ik heb werkelijk geen idee waarom dat gedaan is. In ieder geval heb ik nu weer een mooie blauwe sticker in plaats van een rode. O+

Nu dus hopen dat ze die knik, of wat het dan ook is, gaan oplossen. En dan natuurlijk nog afwachten of dat ook daadwerkelijk het probleem van die twee seconden oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Laatst online: 22:54

JME

zeg maar Jamie

Ik gebruik mijn xmsnet-mailadres niet, nooit gedaan ook. Helemaal in het begin heb ik een forward-regel naar mijn reguliere mailadres aangemaakt, voor het geval dat XMS het zelf eens zou willen gebruiken om mij te mailen, maar meer niet.

Gisteren en vandaag ontvang ik plotseling twee vrijwel dezelfde spamberichten op dit "adres dat niemand kent". Afzender is "Reservation Departament" en het bericht vertelt in steenkolen-engels dat een Amerikaans hotel ten onrechte een groot bedrag van mijn creditcard heeft afgeschreven. Of ik bijgevoegd formulier maar eventjes wil invullen zodat zij dat kunnen rechtzetten. Tuurlijk jongens... ;-)

Twee vragen hierover:
1. algemeen: hoe komt zo'n spambot achter een mailadres dat nog nooit actief is gebruikt?
2. specifiek: kan XMS deze berichten opnemen in het spamfilter?

[ Voor 22% gewijzigd door JME op 28-07-2011 11:04 . Reden: logischer volgorde ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 08:39:
[...]

Had ik in het begin ook. We hadden ervoor gekozen om ons nummer niet in de telefoongids en andere nummerdiensten op te laten nemen. Volgens de helpdesk zetten ze voor jouw nummer dan ook de nummerherkenning standaard uit. Of ben je al langer klant en werkte het eerst wel?

Het heeft altijd gewerkt. Sinds paar dagen niet meer. Als ik zelf gebeld word werkt het overigens wel.
Ik sta inderdaad niet in het telefoonboek, maar ondanks dat werkte het wel altijd.
Bij mijn XMS staat anoniem bellen ook UIT.

2 seconden probleem had ik gisteren trouwens ook weer.

Gr Ronald

[ Voor 8% gewijzigd door rfbroek op 28-07-2011 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Even AAN zetten (Duurt een paar minuten) en dan weer UIT zetten (Duurt ook een paar minuten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:36:
Even AAN zetten (Duurt een paar minuten) en dan weer UIT zetten (Duurt ook een paar minuten)
IDD. dat had ik ook al gemeld aan rfbroek.
Dat is ook de oplossing en dan werkt het weer.

Dus @rfbroek, even nummerweergave uitzetten, en vervolgens weer aanzetten.
, betreffende het 2 sec probleem, even doormailen naar Denan.
Stukje in dit topic terug kun je een post daarover vinden van hem.

Ik heb geen problemen meer met het 2 sec probleem.
Alleen KEI VEEL last van wegvallende sec van geluid in het gesprek.
Gebeurt nu steeds vaker.
Irritant want je moet steeds weer vragen "wat zei je" :(

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
En zo niet, Even bellen met de service desk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Rekenblok/Denan:
2 vraagjes nog:
2: Is er iets bekend over de migratie van de Portaal woningen in Leiden ? (periode waarin dit plaats gaat vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 13:58:
@Rekenblok/Denan:
2 vraagjes nog:
2: Is er iets bekend over de migratie van de Portaal woningen in Leiden ? (periode waarin dit plaats gaat vinden)
100mbit, kun je maandelijks opzeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 13:52:
[...]

IDD. dat had ik ook al gemeld aan rfbroek.
Dat is ook de oplossing en dan werkt het weer.

Dus @rfbroek, even nummerweergave uitzetten, en vervolgens weer aanzetten.
, betreffende het 2 sec probleem, even doormailen naar Denan.
Stukje in dit topic terug kun je een post daarover vinden van hem.

Gebeurt nu steeds vaker.
Ik heb thuis een gesprekje gevoerd om te zien of het probleem nog speelt. Wat blijkt, het speelt nog steeds, echter iedereen die ons nummer ziet als wij bellen wacht tegenwoordig gewoon een secondje of 2 alvorens ze zeggen "met ....."

Mijn vrouw gaf ook een andere irritatie van haar aan. Wij hebben de telefoon gesplits. een draad voor beneden en een ander naar boven. NIET twee verschillende lijnen maar gewoon echt gesplits. Als de telefoon gaat dan rinkelen beide toestellen en als je beneden oppakt dan kan je boven mee luisteren.

Nu gaf zij aan dat ze erg moe word van het feit dat als zij bijvoorbeeld boven of beneden de telefoon op pakt, ze de andere telefoon soms best nog wel vaak daarna over hoort gaan. MEER als 1 keer, zij gaf aan soms zelfs 3 tot 4 keer?

Mijn vraag: Hoe werkt dat precies? Het versturen van dat overgaan toontje? Kan het niet zijn dat vanwege het achteraf nog steeds mee sturen van dat overgaan toontje dat het lijkt alsof het geluid wegvalt, maar dat eigenlijk gewoon iets voor de tijd van de TUUT het geluid wegdrukt.

Dit kan natuurlijk gebeuren direct tijdens het opnemen, of klaarblijkelijk dus ook nog later in het gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 13:52:
[...]
Gebeurt nu steeds vaker.
Merkwaardig, dit herken ik totaal niet en volgens mij hadden we toch dezelfde setup ? (DRG 600 )
Al eens geprobeerd met een vast toestel ? (dus geen dect) ?"
Het draait hier vlekkeloos met die nieuwe DRG,het kan een (langere) moment opname zijn maar Ik heb sinds mijn oude echte koperen kpn draadje nog nooit zo'n stabiele telefoondienst gehad.
Bij internetplusbellen (internetminbellen eigenlijk) xs4all telefonie,Ziggo telefonie,Budgetphone,niets haalt het bij mijn huidige telefonie kwaliteit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 14:06:
[...]

Merkwaardig, dit herken ik totaal niet en volgens mij hadden we toch dezelfde setup ? (DRG 600 )
Al eens geprobeerd met een vast toestel ? (dus geen dect) ?"
Het draait hier vlekkeloos met die nieuwe DRG,het kan een (langere) moment opname zijn maar Ik heb sinds mijn oude echte koperen kpn draadje nog nooit zo'n stabiele telefoondienst gehad.
Bij internetplusbellen (internetminbellen eigenlijk) xs4all telefonie,Ziggo telefonie,Budgetphone,niets haalt het bij mijn huidige telefonie kwaliteit !
Ik heb al verschillende telefoons geprobeerd.
Zelfs de eerste keer een compleet nieuwe set gekocht omdat ik dacht dat het daar aan lag.
Overigens, en dat weet ik bijna 100% zeker, had ik dit ook al eens af en toe met oude setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 14:03:
[...]

Mijn vrouw gaf ook een andere irritatie van haar aan. Wij hebben de telefoon gesplits. een draad voor beneden en een ander naar boven. NIET twee verschillende lijnen maar gewoon echt gesplits. Als de telefoon gaat dan rinkelen beide toestellen en als je beneden oppakt dan kan je boven mee luisteren.
Dat klopt, als je dit wilt voorkomen dan moet er een speciaal splitterkastje tussen,kan je bij de bouwmarkt kopen, op het moment dat toestel 1 opneemt wordt toestel 2 uitgeschakelt of andersom, ook bij uitgaande gesprekken.
Nu gaf zij aan dat ze erg moe word van het feit dat als zij bijvoorbeeld boven of beneden de telefoon op pakt, ze de andere telefoon soms best nog wel vaak daarna over hoort gaan. MEER als 1 keer, zij gaf aan soms zelfs 3 tot 4 keer?
Dat kan zo zijn bij bv dect telefoons, zodra de belspanning op de lijn komt kan deze soms wel 2 a 3 keer nog de bel laten overgaan voordat gedetecteerd wordt dat de bel in werkelijkheid niet meer overgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 14:09:
[...]

Ik heb al verschillende telefoons geprobeerd.
Zelfs de eerste keer een compleet nieuwe set gekocht omdat ik dacht dat het daar aan lag.
Overigens, en dat weet ik bijna 100% zeker, had ik dit ook al eens af en toe met oude setup.
Ben btw nu even de telefoon centrale een complete reset aan het geven.
Kijken of dat wat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Nick39 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 14:14:
[...]

Dat klopt, als je dit wilt voorkomen dan moet er een speciaal splitterkastje tussen,kan je bij de bouwmarkt kopen, op het moment dat toestel 1 opneemt wordt toestel 2 uitgeschakelt of andersom, ook bij uitgaande gesprekken.

[...]

Dat kan zo zijn bij bv dect telefoons, zodra de belspanning op de lijn komt kan deze soms wel 2 a 3 keer nog de bel laten overgaan voordat gedetecteerd wordt dat de bel in werkelijkheid niet meer overgaat.
1) Ben ik tevreden mee, doe ik niets aan.

2) Beneden hebben we een DECT, boven een vaste telefoon. Misschien dat het dan dus inderdaad wel aan de DECT ligt.

Ik zal eens vragen of het inderdaad zo is als zij BOVEN opneemt beneden vaak door rinkelt en als ze BENEDEN opneemt dat het dan BOVEN minder vaak door rinkelt.

Nooit bij stil gestaan dat het aan de DECT kan liggen. Het was ook maar een ideetje. Ik zal binnen kort eens weer wat testjes doen (waarschijnlijk weekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik heb XMSnet weer gebeld over de ondertiteling van Investigation Discovery dat ik het toch niet vindt kloppen dat alle andere Discovery themakanalen wel ondertiteling hebben en Ivestigation niet (ze maakten de vergelijking met BBC die ook geen ondertiteling heeft omdat het een engelse zender is)

Ze nemen het weer in behandeling. Initiatief moet dus duidelijk van de klant komen, er zal niemand zeggen van "dit klopt idd niet er hoort ondertiteling onder en al helemaal als de concurent dat ook heeft"

Oftewel kijk eens verder dan je neus lang is. Voor mijn werk in de inbraakbeveiligingstechniek moet je verder nadenken en logisch denken.

Ik ga mijn telefonie van XMSnet definitef opzeggen, ik gebruik het nooit, wilde het als backup houden, maar aangezien Breezz (zakelijk) altijd werkt en er nagenoeg nooit internet storingen zijn, scheelt het toch twee euo per maand.

Poen is poen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 09:38:
[...]

Kan komen dmv de migratie/ cq werkzaamheden afgelopen tijd.
Even in "mijn XMS" nummerweergave uitzetten, dat duurt een paar min.
Vervolgens weer aanzetten, duurt ook een paar min, en het zal weer werken.
Klopt, het werkt weer :-)
Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rfbroek schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 18:41:
[...]

Klopt, het werkt weer :-)
Dank
yw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
JME schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:02:
Ik gebruik mijn xmsnet-mailadres niet, nooit gedaan ook. Helemaal in het begin heb ik een forward-regel naar mijn reguliere mailadres aangemaakt, voor het geval dat XMS het zelf eens zou willen gebruiken om mij te mailen, maar meer niet.

Gisteren en vandaag ontvang ik plotseling twee vrijwel dezelfde spamberichten op dit "adres dat niemand kent". Afzender is "Reservation Departament" en het bericht vertelt in steenkolen-engels dat een Amerikaans hotel ten onrechte een groot bedrag van mijn creditcard heeft afgeschreven. Of ik bijgevoegd formulier maar eventjes wil invullen zodat zij dat kunnen rechtzetten. Tuurlijk jongens... ;-)

Twee vragen hierover:
1. algemeen: hoe komt zo'n spambot achter een mailadres dat nog nooit actief is gebruikt?
2. specifiek: kan XMS deze berichten opnemen in het spamfilter?
Hier heb ik hezelfde probleem wat inderdaad 2 dagen geleden is begonnen. Ik ontvang nu ongeveer 20 spam e-mails per dag m.b.t. Het afschrijven van een x bedrag van mijn creditcard. Deze e-mail zijn zowel in het engels als in het duits.

Het spam filter staat al op high, maar ze blijven binnen komen.

Dit is gekomen nadat ik thuis ben gekomen van vakantie en een berg reclame binnen kreeg. Hierdoor heb ik mij afgemeld bij een aantal "normale" websites omdat ik geen zin meer had in al die aanbiedingen.

Het gaat om sites zoals Paradigit, replace-direct, mycom, kassa, etc

Kan dit roet in het eten gegooid hebben? Ben er in ieder geval niet blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Email adressen kunnen natuurlijk ook gewoon gegokt zijn, dat komt wel vaker voor. Wat betreft het spamfilter zou ik lekker alles door gmail laten binnenhalen, die hebben in mijn ervaring een uitstekend spamfilter en bovendien kun je daar berichten als dat al nodig is zelf op de spamlijst zetten.

En dan ook nog een uitstekende sync mogelijkheden met je smartphone wat voor mij de grootste reden was om volledig naar gmail over te stappen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door ik222 op 28-07-2011 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Bedankt voor de tip. Ik ga dat even uitproberen, want dit heb ik nog nooit meegemaakt.

De laatste 2 dagen zie ik 's ochtends "receiving 23 of 23 e-mails"....zooo ik heb een hoop vrienden.
(bijna) Allemaal SPAM!!! :(

[ Voor 1% gewijzigd door marigo op 28-07-2011 22:07 . Reden: Bijna allemaal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

MiK schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 18:23:
Ik heb XMSnet weer gebeld over de ondertiteling van Investigation Discovery dat ik het toch niet vindt kloppen dat alle andere Discovery themakanalen wel ondertiteling hebben en Ivestigation niet (ze maakten de vergelijking met BBC die ook geen ondertiteling heeft omdat het een engelse zender is)

Ze nemen het weer in behandeling. Initiatief moet dus duidelijk van de klant komen, er zal niemand zeggen van "dit klopt idd niet er hoort ondertiteling onder en al helemaal als de concurent dat ook heeft"

Oftewel kijk eens verder dan je neus lang is. Voor mijn werk in de inbraakbeveiligingstechniek moet je verder nadenken en logisch denken.
Ik had zojuist de stream toegevoegd aan mijn TVHeadend / XBMC systeem en er zitten 8 verschillende talen subtitels in, waaronder nederlands.

Ik kon dus ook gewoon nederlands kiezen en voila!

Is dus iets voor XMS en NIET Glashart. XMS moet in het java menu van de amino box de juiste subtitle ID meegeven als nederlandse ondertitels.

EDIT: Hier de stream info vanuit TSReader
Program Association Table

PAT Version Number: 2
Transport Stream ID: 2 (0x0002)

PMT PID 5030 (0x13a6) - Program 1 Discovery ID
Program Map Table(s)

Program Number: 1 Discovery ID
Descriptor: Private Data Indicator Descriptor
53 41 50 53 SAPS
Descriptor: CA Descriptor
CA System ID: 3584 (0x0e00) Scientfic Atlanta
CA PID 6030 (0x178e)
PCR PID: 0x0550

Stream Type: 0x02 MPEG-2 Video PID 1360 (0x0550)
MPEG Video: Bitrate 15.000 Mbps Resolution 544 x 576i
MPEG Video: Framerate 25 fps Aspect Ratio 4:3 Chroma Format 4:2:0

Stream Type: 0x04 MPEG-2 Audio PID 1320 (0x0528)
MPEG1 Audio: Bitrate 192 Kbps Sample Rate 48 KHz
MPEG1 Audio: Layer II Mode Stereo
Descriptor: ISO639 Language Descriptor
Language: eng
Audio type: undefined

Stream Type: 0x04 MPEG-2 Audio PID 1321 (0x0529)
Language: pol

Stream Type: 0x04 MPEG-2 Audio PID 1322 (0x052a)
Language: hun

Stream Type: 0x04 MPEG-2 Audio PID 1323 (0x052b)
Language: rus

Stream Type: 0x80 User Private PID 1370 (0x055a)

Stream Type: 0x06 PCM Audio PID 1371 (0x055b)
Descriptor: Registration Descriptor
Format identifier: 0x42535344 (BSSD)
Descriptor: Subtitling Descriptor

Stream Type: 0x06 PCM Audio PID 1373 (0x055d)

Stream Type: 0x06 PCM Audio PID 1372 (0x055c)

Stream Type: 0x06 PCM Audio PID 1374 (0x055e)

Stream Type: 0x06 PCM Audio PID 1375 (0x055f)

Stream Type: 0x06 PCM Audio PID 1376 (0x0560)

Stream Type: 0x06 PCM Audio PID 1377 (0x0561)

Stream Type: 0x06 PCM Audio PID 1381 (0x0565)
Conditional Access Table

CAT Version Number: 1
Network Information Table

Service Description Table

SDT Channel 1
Service Name: Discovery ID
Provider Name:
Transport Stream ID: 2 (0x0002)

Original Network ID: 8016 (0x1f50)
Descriptor: CA Identifier Descriptor
CA Identifier: Scientfic Atlanta
Event Information Table

MPEG-2 Statistics

Table Sections Processed CRC Errors
PAT 851 0
CAT 344 0
PMT 2 0
NIT 0 0
SDT 172 0
EIT 0 0

Continuity errors: 0
TEI errors: 0
Sync Losses: 0
Calculated multiplex rate: 3368347 bps
General Information

Source: Multicast UDP
Tuner: 233.81.233.124 port 10220
Signal: n/a
Network Type: DVB
Run Time: 000:02:54
PID Usage Chart

0x0000 (0.22% ~ 0.01 Mbps)
0x0000 MPEG-2 Program Assocation Table
0x0001 (0.09% ~ 0.00 Mbps)
0x0001 MPEG-2 Conditional Access Table
0x0011 (0.04% ~ 0.00 Mbps)
0x0011 DVB Service Definition Table
0x0014 (0.00% ~ 0.00 Mbps)
0x0014 DVB Time Definition and Offset Tables
0x0528 (6.05% - 0.20 Mbps)
0x0528 MPEG-2 Audio for program 1
0x0529 (6.05% - 0.20 Mbps)
0x0529 MPEG-2 Audio for program 1
0x052a (6.05% - 0.20 Mbps)
0x052a MPEG-2 Audio for program 1
0x052b (6.05% - 0.20 Mbps)
0x052b MPEG-2 Audio for program 1
0x0550 (70.07% - 2.36 Mbps)
0x0550 MPEG-2 Video for program 1
0x055a (2.23% ~ 0.08 Mbps)
0x055a User Private for program 1
0x055b (0.27% ~ 0.01 Mbps)
0x055b PCM Audio for program 1
0x055c (0.28% ~ 0.01 Mbps)
0x055c PCM Audio for program 1
0x055d (0.28% ~ 0.01 Mbps)
0x055d PCM Audio for program 1
0x055e (0.27% ~ 0.01 Mbps)
0x055e PCM Audio for program 1
0x055f (0.29% ~ 0.01 Mbps)
0x055f PCM Audio for program 1
0x0560 (0.28% ~ 0.01 Mbps)
0x0560 PCM Audio for program 1
0x0561 (0.26% ~ 0.01 Mbps)
0x0561 PCM Audio for program 1
0x0565 (0.34% ~ 0.01 Mbps)
0x0565 PCM Audio for program 1
0x13a6 (0.44% ~ 0.01 Mbps)
0x13a6 MPEG-2 PMT for program 1
0x178e (0.44% ~ 0.01 Mbps)
0x178e ECM for system ID 0x0e00 (3584) Scientfic Atlanta for program 1

[ Voor 68% gewijzigd door j1nx op 28-07-2011 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Het meest handige zou het zijn als ze de middleware zo zouden aanpassen dat de amino gewoon altijd standaard alle geluids en ondertitelingsporen laat zien via de mini EPG. Dab kan iedereen altijd zelf kiezen tussen alles wat beschikbaar is. UPC en Ziggo doen het ook op die manier volgens mij.

Er zijn namelijk tientallen zenders waar meerdere geluid en / of ondertitelingsporen bij zitten maar die je in de amino niet kunt kiezen...

[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 28-07-2011 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

ik222 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:28:
Het meest handige zou het zijn als ze de middleware zo zouden aanpassen dat de amino gewoon altijd standaard alle geluids en ondertitelingsporen laat zien via de mini EPG. Dab kan iedereen altijd zelf kiezen tussen alles wat beschikbaar is. UPC en Ziggo doen het ook op die manier volgens mij.

Er zijn namelijk tientallen zenders waar meerdere geluid en / of ondertitelingsporen bij zitten maar die je in de amino niet kunt kiezen...
Tientallen? Zeg gerust bijna allemaal!

Dat is een van de redenen waarom ik via mijn XBMC kijk ipv een amino box. Ik wil kiezen of ik ondertiteling wil en welke (Kies ook redelijk vaak voor engels bijvoorbeeld)

De amino is niet meer als een webbased video-spelertje. Als ze die dingen om moeten bouwen voor een volledige DVB TS uit elkaar te trekken dan zijn ze wel even bezig.

Dat kan overigens niet in de middleware, dat moet echt in de firmware en moet waarschijnlijk door de jongens van amino gecodeerd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
j1nx schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:34:
[...]

Tientallen? Zeg gerust bijna allemaal!

Dat is een van de redenen waarom ik via mijn XBMC kijk ipv een amino box. Ik wil kiezen of ik ondertiteling wil en welke (Kies ook redelijk vaak voor engels bijvoorbeeld)
Als die-hard tweaker kun je natuurlijk ook zelf je middleware maken, zolang de betreffende info maar beschikbaar is in de streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
@j1nx
Dat is dus wel iets voor ghm en niet voor xms. Persoonlijk vind ik de oplossing van ik222 het beste:gewoon alles vrij geven en via de gui de klant laten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

denan schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:54:
@j1nx
Dat is dus wel iets voor ghm en niet voor xms. Persoonlijk vind ik de oplossing van ik222 het beste:gewoon alles vrij geven en via de gui de klant laten kiezen.
Ik ook! Enige kans dat dat ook echt gaat gebeuren? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:17
Cartoon Network in het Nederlands is inderdaad een hel! Ik wil Engels kunnen kiezen!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:11:
[...]

Ik had zojuist de stream toegevoegd aan mijn TVHeadend / XBMC systeem en er zitten 8 verschillende talen subtitels in, waaronder nederlands.

Ik kon dus ook gewoon nederlands kiezen en voila!

Is dus iets voor XMS en NIET Glashart. XMS moet in het java menu van de amino box de juiste subtitle ID meegeven als nederlandse ondertitels.

EDIT: Hier de stream info vanuit TSReader

[...]
Zei ik toch, de ondertitels zitten in de stream, maar ik heb geen digitale tv van XMS dus ik ga niet bellen, als ik dan 3 keer uitleg met stream nummers erbij dat het er wel in zit en het wordt niet gelezen dan houdt het voor mij op.
XMS maakt de middleware niet,maar klager had 3 dagen geleden al kunnen weten hoe of wat en dan was het misschien nog gefixt,en tevens een omweg aangeboden.
Aan de ene kant kiest Glashart ervoor om het zo vriendelijk mogelijk te maken,hoe minder opties des te meer je kan verklooien,maar vrijheid van ondertitel en geluidsstream is toch wel een minimum,aan de andere kant als je klaagt en dan 3 dagen niet verder kijkt,niet terug leest en noem maar op, ja jammer dan,dan is het gewoon klagen om het klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
IPTV issues

GHM is druk bezig om een aantal 'vage' IPTV issues te onderzoeken en op te lossen. Een paar minor issues lijken in de firmware of middleware te zitten, andere issues lijken veroorzaakt te worden in andere domeinen. Het probleem bij deze issues is dat ze vaak voor een beperkte groep klanten gelden en niet generiek zijn (STB met raar gedrag doet het prima in de teststraat of op andere locaties). Om de problemen goed te onderzoeken is het dan ook belangrijk dat klanten contact opnemen met de helpdesk om het probleem door te geven. Belangrijk hierbij is dat de informatie volledig is:
- Wat gebeurde er
- Wanneer gebeurde het (en hoe vaak)
- Naar welke zender keek men, wat nam men op
- Wat was je aan het doen toen het probleem optrad
- Hoe zit je netwerk in elkaar (powerplugs geven toch vaak problemen, ook al heeft het maanden goed gewerkt)

EPG data verversen
Er is een fix live gezet die dit probleem zou moeten verhelpen. Om de fix te activeren moet de STB wel even op standby worden gezet. Even van de stroom halen kan natuurlijk ook. Mocht het probleem niet verholpen zijn -> even een email naar denan.nospam@gmail.com. Ik zet het dan door naar de helpdesk.

Sony Soundbar
Er schijnen wat issues te zijn met Sony TV's met een sony soundbar in combinatie met een Amino 532. GHM wil dit graag onderzoeken maar heeft geen testmogelijkheden. Ben je een klant en heb je issues -> email naar denan.nospam@gmail.com en ik zet het door naar support.
Add: Iets soortgelijks speelt met een Philips Soundbar (HTS9140). iemand daar ervaringen mee?

Audio/subtitle in verkeerde taal
Men gaat hier een fix/workaround voor bouwen. Melden is niet meer nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door denan op 29-07-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

denan schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:54:
@j1nx
Maakt GHM dan alle middleware pagina's voor al hun afnemers? Ik was onder de indruk dat zij 1 versie uitbrengen en dat dan de afnemers die kunnen tweaken voor hun eigen netwerk waaronder het Logo en dergelijke.

Maar de index.html van de amino staat dus bij GHM in plaats van XMS.

Verder ben ik het ook eens dat alle talen en ondertitels gewoon beschikbaar moeten zijn, maar zover ik mij kon herrinerren stond de juiste PID expliciet vermeld in de link (in het menu vanuit de index.html pagina) die door de amino als kanaal word geopend. Maar dat kan anders zijn tegenwoordig, heb die file al in geen maanden meer bekeken, dus .....

Ik hoop dat ze dan wel een dynamisch pagina maken die de PID's uitleest i.c.m. een TS Reader, anders blijven ze bezig, als er weer eens wat veranderd etc.
DJSmiley schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:37:
[...]

Als die-hard tweaker kun je natuurlijk ook zelf je middleware maken, zolang de betreffende info maar beschikbaar is in de streams.
Tuurlijk is het leuk zo'n middleware oplossing zelf te bouwen, maar waarom zou ik mijzelf beperken met dat "browser based" video spelertje van Amino? Er zijn al betere "soort van" middleware oplossingen beschikbaar; VDR (linux), TVHeadend (linux), MCE (windows), Mediaportal (windows), 4therecord (windows).

Ik heb momenteel een oude P4 op de zolder staan met een zooi schijven. Die dient als mijn NAS en PVR.
  • Sickbeard icm sabnzbd <- Download alle series die ik wil kijken wanneer ik ze wil kijken
  • Couchpotato icm sabnzbd <- Idem maar dan met films
  • Headphone icm sabnzbd <- Idem maar dan voor de muziek die ik graag luister
  • TVHeadend <- Werkt de TS IPTV streams voor me af, analyseerd de audio en subtitle PID's en geeft die door aan welke client ik dan ook gebruik.
Voor beneden aan de TV, geef ik een aantal links. Kan je zelf bepalen wat je ervan vind;(HD setop box met PVR funcionaliteit en Media speler ineen voor een vele lagere prijs als de PVR van XMS)

Nadeel op dit moment is alleen nog dat hij 720P max output heeft (Hij kan wel 1080 decoderen) Maar aangezien mijn TV, HD-ready is maakt het voor mij niet echt uit. En 1080 output schijnt eraan te komen.

Ik heb TV-gemist via de XOt addon, maar er staat nog altijd ergens op mijn todo list om de java versie van tvgemist van IrTimmer om te bouwen naar XBMC addon.

Maar dat is weer een verhaaltje voor de volgende keer ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
j1nx schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:14:
Maakt GHM dan alle middleware pagina's voor al hun afnemers? Ik was onder de indruk dat zij 1 versie uitbrengen en dat dan de afnemers die kunnen tweaken voor hun eigen netwerk waaronder het Logo en dergelijke.
Yup, zelfs de logo's staan bij GHM. Op de prijzen/pakketopties na zit er geen verschil tussen de verschillende aanbieders.
Ik hoop dat ze dan wel een dynamisch pagina maken die de PID's uitleest i.c.m. een TS Reader, anders blijven ze bezig, als er weer eens wat veranderd etc.
Dat zou inderdaad de mooiste oplossing zijn. Er gebeurt zo veel op tv gebied dat bijhouden onmogelijk is.
Nadeel op dit moment is alleen nog dat hij 720P max output heeft (Hij kan wel 1080 decoderen) Maar aangezien mijn TV, HD-ready is maakt het voor mij niet echt uit. En 1080 output schijnt eraan te komen.

Ik heb TV-gemist via de XOt addon, maar er staat nog altijd ergens op mijn todo list om de java versie van tvgemist van IrTimmer om te bouwen naar XBMC addon.
Ik ben persoonlijk een groot fan van XBMC, al sinds de oude XBOX versie (eigenlijk het enige waar ik een xbox voor heb aangeschaft). De recente Ipad2 versie werkt ook fantastisch en gezien het feit dat wij bijna geen lineaire tv meer kijken gebruiken we de ipad al vaker dan de tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
Eerder zag ik een melding voorbijkomen dat ze in bepaalde regio's bij een nieuw abonnement 100/100mbit kregen ipv 50/50. Nu heb ik deze regio's niet kunnen vinden, maar zou dit een aankondiging zijn dat we binnenkort allemaal nu eens 100mbit krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

denan schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:23:
[...]

Yup, zelfs de logo's staan bij GHM. Op de prijzen/pakketopties na zit er geen verschil tussen de verschillende aanbieders.
Wauw, had ik niet verwacht. Mag XMS het niet van GHM? Die middleware pagina is nou niet bepaald rocket science, een beetje JAVA/HTML/CSS hobbiest bij XMS kan al een hoop doen.
[...]

Dat zou inderdaad de mooiste oplossing zijn. Er gebeurt zo veel op tv gebied dat bijhouden onmogelijk is.
Juist, plus dat ze dan ineens instellingen kunnen gaan opslaan in een database en/of cookie. Dit opend dan de deur naar je eigen zender volgorde, kiezen tussen thema's, etc.

[...]
Ik ben persoonlijk een groot fan van XBMC, al sinds de oude XBOX versie (eigenlijk het enige waar ik een xbox voor heb aangeschaft). De recente Ipad2 versie werkt ook fantastisch en gezien het feit dat wij bijna geen lineaire tv meer kijken gebruiken we de ipad al vaker dan de tv :)
Bij ons thuis is het TV kijken behoorlijk veranderd. Zo heb ik tientallen series staan waarvan automatisch elke aflevering van word gedownload. Nieuwe films die gereleased worden automatisch gedownload.

TV kijken is niet meer; "Eens kijken wat er vandaag op TV is", maar; "Hmm eens denken, wat ik vanavond eens ga kijken"

Zin in een filmpje? Dan kies ik er eentje uit de film bibliotheek
Zin in een aflevering van een serie? Dan kies ik er eentje uit de serie bibliotheek.

Soms kijken we dagen niets, soms 3 films achter elkaar. Soms pompen we in een hele week 6 seizoenen van een serie er door heen.

En het mooiste is. Ik hoef er zelf dus helemaal niets meer voor te doen. En zoals jij al aan gaf. De mobiele devices van vandaag, haken tegenwoordig ook daar op in. Het is dus niet alleen meer "wat wil ik kijken" en "wanneer wil ik dat kijken", maar nu ook "WAAR wil ik dat kijken"

is 2011 niet een fantastisch jaar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
j1nx schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 11:32:
Wauw, had ik niet verwacht. Mag XMS het niet van GHM? Die middleware pagina is nou niet bepaald rocket science, een beetje JAVA/HTML/CSS hobbiest bij XMS kan al een hoop doen.
Ik denk niet zozeer dat het "mogen" is.. maar het GHM product is zo opgezet dat ISP's het makkelijk in het eigen product kunnen integreren. Waarom zou je dan dingen bij de ISP in beheer geven terwijl het een kwestie is van een logo'tje ergens inplakken.
En het mooiste is. Ik hoef er zelf dus helemaal niets meer voor te doen. En zoals jij al aan gaf. De mobiele devices van vandaag, haken tegenwoordig ook daar op in. Het is dus niet alleen meer "wat wil ik kijken" en "wanneer wil ik dat kijken", maar nu ook "WAAR wil ik dat kijken"

is 2011 niet een fantastisch jaar _/-\o_
Yup.. Ben vooral een groot fan van de scrapers van XBMC. Via torrents gewoon alles taggen wat 'complete season' in de titel heeft. Naar de nas pompen en XBMC sleept er automatisch het artwork bij, de samenvatting van de aflevering en de posters. Verbaas me er elke keer weer over hoe mooi de interface van XBMC is als ik door de share scroll :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

[...]
Ik heb momenteel een oude P4 op de zolder staan met een zooi schijven. Die dient als mijn NAS en PVR.
[...]
Klinkt ideaal. Heb je een tip voor een site of handleiding om zoiets op te zetten voor dummy's zoals ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Fiber schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 11:44:
[...]

Klinkt ideaal. Heb je een tip voor een site of handleiding om zoiets op te zetten voor dummy's zoals ik?
Een mede tweaker, heeft wel een mooie blog. Die kan je verder helpen. Hij heeft volgens mij zelfs ook een volledig geautomatiseerde oplossing.

Zal even zoeken naar de link

EDIT:
Begine hier maar;
Entertainment vanuit de luie stoel: Open Source: XBMC Live

[ Voor 17% gewijzigd door j1nx op 29-07-2011 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
Ben ook nieuwsigerig naar een goeie tut hiervoor.
Heb momenteel een Win7-Mediacenter onder de pc staan, met de animo ernaast. Verder nog een zelfbouw Linux nas in het netwerk aanwezig.
Kijk zelf altijd via htpc, maar zou eigenlijk weleens naar een andere oplossing toe willen werken waarbij ik ook makkelijk met mijn iPhone of iPad live tv zou kunnen kijken, of opgenomen films terug kan zien als ik 's avonds in bed zit.

[edit]Ah, bedankt.. hij was er al :)

[ Voor 4% gewijzigd door L201 op 29-07-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
L201 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 11:53:
Kijk zelf altijd via htpc, maar zou eigenlijk weleens naar een andere oplossing toe willen werken waarbij ik ook makkelijk met mijn iPhone of iPad live tv zou kunnen kijken, of opgenomen films terug kan zien als ik 's avonds in bed zit.
XBMC voor de iphone/ipad:
http://wiki.xbmc.org/inde...stall_XBMC_on_iPhone/iPad
Speciale touch skin:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=105142

Wel even een tip: Gestures zijn ingevoerd in de laatste nightly build.
single tap: select/execute
2 finger single tap: context menu
2finger swipe left: go back
beside that just drag or flick through lists...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
Thanks, hij is jailbroken, dus ga ik eens proberen...
Maar ik neem aan dat ik dan nog wel het e.e.a. nodig heb om iptv te kunnen kijken erop, bijv. een routertje die mijn iptv signaal op mijn gewone lan plaatst (Genexis gebied namelijk..). Of kan hij dan connecten naar de htpc wanneer deze met xbmc draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
Deze moet via ssh geinstalleerd worden neem ik aan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Tuurlijk is het leuk zo'n middleware oplossing zelf te bouwen, maar waarom zou ik mijzelf beperken met dat "browser based" video spelertje van Amino? Er zijn al betere "soort van" middleware oplossingen beschikbaar; VDR (linux), TVHeadend (linux), MCE (windows), Mediaportal (windows), 4therecord (windows).

• Sickbeard icm sabnzbd <- Download alle series die ik wil kijken wanneer ik ze wil kijken
  • Couchpotato icm sabnzbd <- Idem maar dan met films
  • Headphone icm sabnzbd <- Idem maar dan voor de muziek die ik graag luister
  • TVHeadend <- Werkt de TS IPTV streams voor me af, analyseerd de audio en subtitle PID's en geeft die door aan welke client ik dan ook gebruik.
Voor beneden aan de TV, geef ik een aantal links. Kan je zelf bepalen wat je ervan vind;(HD setop box met PVR funcionaliteit en Media speler ineen voor een vele lagere prijs als de PVR van XMS)

Maar dat is weer een verhaaltje voor de volgende keer ......
Eigenlijk natuurlijk een veel mooiere oplossing als zo'n Amino 540. Helaas heb ik de komende maanden echt te weinig tijd en geld (bruiloft begin volgend jaar en vorig jaar een ander huis gekocht) om eens goed naar zulke oplossingen te kijken en er 1 te bouwen.

Globaal zou ik zoiets wel willen hebben:
- Degelijke maar niet te snelle PC met 3 disks (1 voor OS en een RAID1 van 2x 1,5TB voor de data) in de meterkast met Linux, die dienst doet als PVR en opgenomen programma's + gedownloade meuk + de GHM-streams ontvangt op NIC1 (IPTV) en alles doorgeeft op NIC2 (LAN). De PC kan dan meteen dienst doen als NAS.
- Elegant en klein apparaatje aan de TV via HDMI, waarmee ik de streams op kan vragen bij de PC in de meterkast, via mijn LAN. Kan ik alles meteen ook bekijken op de PC, laptop en iPad.

Dat zal wel een project gaan worden voor volgend jaar ofzo. Dit jaar hou ik het maar bij het inruilen van mijn Amino 130M voor een Amino M540.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 13:48:
[...]
Globaal zou ik zoiets wel willen hebben:
- Degelijke maar niet te snelle PC met 3 disks (1 voor OS en een RAID1 van 2x 1,5TB voor de data) in de meterkast met Linux, die dienst doet als PVR en opgenomen programma's + gedownloade meuk + de GHM-streams ontvangt op NIC1 (IPTV) en alles doorgeeft op NIC2 (LAN). De PC kan dan meteen dienst doen als NAS.
- Elegant en klein apparaatje aan de TV via HDMI, waarmee ik de streams op kan vragen bij de PC in de meterkast, via mijn LAN. Kan ik alles meteen ook bekijken op de PC, laptop en iPad.
Dat is inderdaad ook mijn uiteindelijke ideale opstelling... vooralsnog eerst maar spelen met de huidige hardware die ik heb staan om te zien of ik alles krijg zoals ik zou willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

L201 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 13:54:
[...]

Dat is inderdaad ook mijn uiteindelijke ideale opstelling... vooralsnog eerst maar spelen met de huidige hardware die ik heb staan om te zien of ik alles krijg zoals ik zou willen...
Dat is dan dus ook de oplossing die ik nu heb :D

Oh ja ook niet onaardig om te vermelden. Ik zap vrijwel instantaan van zender naar zender via XBMC. Is sneller als het analoge zappen van mijn lcd-TV (al zegt dat denk meer over mijn TV)

[ Voor 21% gewijzigd door j1nx op 29-07-2011 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
Maar jij hebt je iptv ook via XBMC lopen neem ik aan? Heb je daar dan nog plugins voor nodig, of is dat redelijk out-of-the-box??
Ik heb nu voor mijn mediacenter wel een m3u file waarin de playlists staan, kan je die dan ook gewoon toevoegen in XBMC ofzo?

Al gaan we nu misschien een beetje té offtopic trouwens??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Laatst online: 18:17
ericjanvanputten schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 11:17:
Eerder zag ik een melding voorbijkomen dat ze in bepaalde regio's bij een nieuw abonnement 100/100mbit kregen ipv 50/50. Nu heb ik deze regio's niet kunnen vinden, maar zou dit een aankondiging zijn dat we binnenkort allemaal nu eens 100mbit krijgen?
Ik ben ook erg benieuwt. Op dit moment twijfel ik tussen Ziggo en XMS. Als XMS 100mbit aanbied bij het huidige alles-in-1 abbo ben ik om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
L201 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 13:45:
Deze moet via ssh geinstalleerd worden neem ik aan??
Nope. gewoon Ifile en downloadthis installeren. Bestand downloaden met downloadthis en dan met ifile in de juiste map zetten. XBMC update ik zo ook btw, veel sneller om een link op het xbmc forum aan te klikken via de ipad dan dat ik erin moet ssh'en.

Maar we gaan nu inderdaad erg offtopic. XBMC heeft een eigen thread hier op tweakers :) (of pm me als je vragen hebt over de Ipad installatie)

opmerking: weet trouwens niet of de ipad1 rap genoeg is voor 720p/1080p decoding. Vanaf mijn nfs share heb ik in ieder geval op de ipad2 geen problemen gehad bij het afspelen van 40gb bluray mkv's.
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is inmiddels al een aantal keren voorgekomen, maar: verdere flamewars worden niet getolereerd. Hou het ontopic, zo niet, dan kun je (ongeacht wie er begon) een OW verwachten.