Bier = beter
Volgens mij heeft Ziggo oook te maken met oude voorraden en moet er vanaf; wat heb je aan een HD recorder met scart aansluiting??
HDMI is toch al een tijdje de standaard voor HD.
Ik sta op het punt om op glasvezel te gaan, en heb de keuze uit XMS en Concepts-ICT (gek genoeg nog niet Tweak, postcode 3828SL). Als ik het allemaal goed gelezen heb is het niet zo heel lastig om aan te sluiten
Er rest mij echter 1 vraagje. Ik moet een modem gaat uitzoeken. Nu had ik in het begin iets gelezen over de Draytek Vigor 2130 die wel goed schijnt te zijn, maar die is ook wel erg aan de prijs (119 euro) ook heeft iemand advies gegeven over de TP-Link TL-WR1043ND. die is meteen een stuk goedkoper. Nu ben ik helaas NOG geen router expert. <sorry> Een Router moet werken met de snelheid die de glasvezel kan gaan bieden, en moet iig 1 draadloos toegangspunt hebben. (heb een draadloze laptop en een 'vaste' PC) Daarnaast moet de Router VPN ondersteunen (nodig voor mijn werk). Kan iemand enig advies geven?
Dan nog een vraag over een onderwerp wat dat al heel vaak besproken is: Amino 532 of wachten op de 540. Kan iemand uitleggen, of een link geven WAAR de exacte verschillen staan (behalve de diskgrootte).
De sitecom 30x serie is goedkoop (4-5 tientjes) en uitermate geschikt voor 100Mbit abonnementen. (pricewatch: Sitecom WL-342 Wireless Router 300N X3)kuwerti schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 08:31:
meteen een stuk goedkoper. Nu ben ik helaas NOG geen router expert. <sorry> Een Router moet werken met de snelheid die de glasvezel kan gaan bieden, en moet iig 1 draadloos toegangspunt hebben. (heb een draadloze laptop en een 'vaste' PC) Daarnaast moet de Router VPN ondersteunen (nodig voor mijn werk). Kan iemand enig advies geven?
Op de diskgrootte na zijn er geen verschillen die van belang zijn. Wel gebruikt de amino een iets nieuwere HDMI standaard maar de features daarin worden toch niet gesupport door GHM. (http://www.aminocom.com/products/a540-pvr/)Dan nog een vraag over een onderwerp wat dat al heel vaak besproken is: Amino 532 of wachten op de 540. Kan iemand uitleggen, of een link geven WAAR de exacte verschillen staan (behalve de diskgrootte).
Het is de nieuwere cisco, interactief,heeft naast scart ook HDMI hoor,ik hoef hem ook niet maar daar gaat het niet om het werd gevraagd,uit de scart komt uiteraard geen HD.wiebo66 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 23:56:
[...]
Volgens mij heeft Ziggo oook te maken met oude voorraden en moet er vanaf; wat heb je aan een HD recorder met scart aansluiting??
HDMI is toch al een tijdje de standaard voor HD.
Specificaties:
https://www.ziggo.nl/#pro...name=interactief&ns_fee=0
Superscherp televisiekijken in HD-kwaliteit**
Zonder extra kosten On Demand films en series kijken
Zonder extra kosten gemiste uitzendingen bekijken
Live tv pauzeren en terugspoelen
Programma’s opnemen en terugkijken
Inclusief smartcard, SCART- en HDMI kabel
Je kan de scart gebruiken om door te lussen of gebruiken op een wat oudere tv zodat je later over kan op HD.
Je kan het dan ook omdraaien,wat moet elke full HD tv dan met een scart aansluiting ?
Nu heb ik er 3 staan, led, full hd serie 9, 4 HDMI ingangen maar ook nog steeds een scart ingang. (via een of ander dwaas verloopje die aan de ene kant een smal poortje heeft en aan de andere kant een scart, voor de poort zelf was geen plaats meer) .
[ Voor 21% gewijzigd door Nick39 op 19-07-2011 10:15 ]
Bij mijn ouders heb ik ook goede ervaringen met de Netgear WNDR3700. Is net even iets duurder dan de Sitecom. Ik heb geen idee of deze ook daadwerkelijk 'beter' is: pricewatch: Netgear WNDR3700 Simultaneous Dual-Band. De Netgear heeft in ieder geval 1Gbit poorten, de Sitecom 100Mbit.denan schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 09:40:
De sitecom 30x serie is goedkoop (4-5 tientjes) en uitermate geschikt voor 100Mbit abonnementen. (pricewatch: Sitecom WL-342 Wireless Router 300N X3)
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Hee, ik zie dat die een aansluiting heeft voor een USB drive. Kan ik dus hiermee mijn 2TB Samsung USB disk als een soort NAS gaan gebruiken???Luuk1983 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:12:
[...]
Bij mijn ouders heb ik ook goede ervaringen met de Netgear WNDR3700. Is net even iets duurder dan de Sitecom. Ik heb geen idee of deze ook daadwerkelijk 'beter' is: pricewatch: Netgear WNDR3700 Simultaneous Dual-Band. De Netgear heeft in ieder geval 1Gbit poorten, de Sitecom 100Mbit.
Don't knowkuwerti schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:33:
[...]
Hee, ik zie dat die een aansluiting heeft voor een USB drive. Kan ik dus hiermee mijn 2TB Samsung USB disk als een soort NAS gaan gebruiken???
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ja, dat kan.kuwerti schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:33:
[...]
Hee, ik zie dat die een aansluiting heeft voor een USB drive. Kan ik dus hiermee mijn 2TB Samsung USB disk als een soort NAS gaan gebruiken???
Ik heb zelf ook sinds een paar maanden zo'n ding staan. Ben er dik tevreden over en heb heel even getest of dat werkt met een externe harddisk aan de usb poort. Nu heb ik een (zelfbouw) NAS staan dus was het voor mij niet interessant genoeg om het te blijven gebruiken maar op zich leek het wel goed te werken, al moet je niet teveel snelheid verwachten. Overigens is die USB poort volgens de gebruiksaanwijzing alleen geschikt voor een harddisk, dus niet voor een printer o.i.d.
Maar voor de rest dus een prima router. Ik heb 'm gekocht, aangesloten en ingesteld, en sinds die tijd heb ik er niet meer naar omgekeken.
Je bedoeld UPC zekerdenan schreef op maandag 18 juli 2011 @ 10:01:
[...]
Ik krijg bijna het idee dat je XMS neerzet als een soort lijkenpikkers dat de verzorgingstehuizen afstruint op zoek naar goedgelovige bejaarden?? Het is geen pretium

Nee dat is XMS zeker niet!!
XMS is trouwens best wel mat met de klantenwerving in mijn ogen. Zo'n Kick doet dat toch heel knap...
Voor alle duidelijkheid, dat zijn GEEN klanten van XMS maar een andere snel opkomende provider. Ik vond dat belangrijk om even gezegd hebben.
Wij werken i.o.v. vele Fiber ISP's, dus mijn ervaringen/opmerkingen dienen in een breder licht bekeken te worden. Zal ik duidelijker vermelden in het vervolg.
Mijn binding met XMS is momenteel niet op 'inhome install' gebied, maar op die van TV en VoD.
Wie is wij...?trankilo schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 19:20:
[...]
Wij werken i.o.v. vele Fiber ISP's, dus mijn ervaringen/opmerkingen dienen in een breder licht bekeken te worden. Zal ik duidelijker vermelden in het vervolg.
Mijn binding met XMS is momenteel niet op 'inhome install' gebied, maar op die van TV en VoD.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
De D-Link 655 is ook een goede betaalbare router voor gebruik op glasvezel.. Ik gebruik hem zelf al een paar jaar en hij werkt nog steeds perfect.. Wat belangrijk is voor gebruik op glasvezel, hij kan tot over de 200Mbit upload aan via WAN (internet) en doet tot 300Mbit draadloos.. Dat hij daarbij ook nog Gigabit LAN-poorten heeft is ook handig..Luuk1983 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:12:
[...]
Bij mijn ouders heb ik ook goede ervaringen met de Netgear WNDR3700. Is net even iets duurder dan de Sitecom. Ik heb geen idee of deze ook daadwerkelijk 'beter' is: pricewatch: Netgear WNDR3700 Simultaneous Dual-Band. De Netgear heeft in ieder geval 1Gbit poorten, de Sitecom 100Mbit.
[ Voor 8% gewijzigd door Inflatable op 19-07-2011 22:08 ]
OK, duidelijk.Nick39 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:03:
[...]
Het is de nieuwere cisco, interactief,heeft naast scart ook HDMI hoor,ik hoef hem ook niet maar daar gaat het niet om het werd gevraagd,uit de scart komt uiteraard geen HD.
Specificaties:
https://www.ziggo.nl/#pro...name=interactief&ns_fee=0
Superscherp televisiekijken in HD-kwaliteit**
Zonder extra kosten On Demand films en series kijken
Zonder extra kosten gemiste uitzendingen bekijken
Live tv pauzeren en terugspoelen
Programma’s opnemen en terugkijken
Inclusief smartcard, SCART- en HDMI kabel
Je kan de scart gebruiken om door te lussen of gebruiken op een wat oudere tv zodat je later over kan op HD.
Je kan het dan ook omdraaien,wat moet elke full HD tv dan met een scart aansluiting ?
Nu heb ik er 3 staan, led, full hd serie 9, 4 HDMI ingangen maar ook nog steeds een scart ingang. (via een of ander dwaas verloopje die aan de ene kant een smal poortje heeft en aan de andere kant een scart, voor de poort zelf was geen plaats meer) .
Alleen de advertentie/bestelbon van ziggo is dat niet;
Interactieve HD recorder met smartcard
Kijk televisie in superieure HD kwaliteit, haal de nieuwste films in huis en kijk uitzendingen terug. Uw favoriete programma’s en series neemt u eenvoudig op. De Interactieve HD recorder is voorzien van een SCART aansluiting en is dus geschikt voor alle televisies, ook de oudere toestellen.
Hier ook goede ervaringen met D-Link, hier staat een D-Link 855 aan een server gekoppeld. Heeft geen moeite met 100 mbit uploaden, Echter veel verbindingen vind hij niet zo heel erg leukInflatable schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 21:58:
[...]
De D-Link 655 is ook een goede betaalbare router voor gebruik op glasvezel.. Ik gebruik hem zelf al een paar jaar en hij werkt nog steeds perfect.. Wat belangrijk is voor gebruik op glasvezel, hij kan tot over de 200Mbit upload aan via WAN (internet) en doet tot 300Mbit draadloos.. Dat hij daarbij ook nog Gigabit LAN-poorten heeft is ook handig..

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
- 11 Juli: Aanmelding ontvangen
- 12 Juli: Aanmelding verwerkt en brief verstuurd
- 15 Juli: Etc Etc.
Had ik goed begrepen dat de activatie maximaal 20 werkdagen duurt?
Ik woon trouwens in Amersfoort (Zielhorst) en er hangt nu zo'n dummy kastje.
Powered by KPN
Ik heb hem ook en tegenwoordig niets dan problemen. Er zijn verschillende hardware revisies (a1 tm a..6?) en als je een van de eerste hebt (wat je op de doos niet kunt zien) krijg je enorm veel problemen met torrents en dns als je hem langere tijd gebruikt.Inflatable schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 21:58:
[...]
De D-Link 655 is ook een goede betaalbare router voor gebruik op glasvezel.. Ik gebruik hem zelf al een paar jaar en hij werkt nog steeds perfect.. Wat belangrijk is voor gebruik op glasvezel, hij kan tot over de 200Mbit upload aan via WAN (internet) en doet tot 300Mbit draadloos.. Dat hij daarbij ook nog Gigabit LAN-poorten heeft is ook handig..
Verwijderd
Heb em nu een tijdje staan, en werkt perfect.
Dan kan het wel ff duren jaPackardhell schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 07:48:
Had ik goed begrepen dat de activatie maximaal 20 werkdagen duurt?
Ik woon trouwens in Amersfoort (Zielhorst) en er hangt nu zo'n dummy kastje.
Die monteur is van het bedrijf dat dat netwerk regelt, zoiets als Glashart of een onderaannemer.
Ik heb A2 uit mijn hoofd, en bedraad is super... alleen draadloos signaal is na 3 jaar een drama geworden bij mij (welke firmware versie dan ook of antenna's).denan schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 08:33:
[...]
Ik heb hem ook en tegenwoordig niets dan problemen. Er zijn verschillende hardware revisies (a1 tm a..6?) en als je een van de eerste hebt (wat je op de doos niet kunt zien) krijg je enorm veel problemen met torrents en dns als je hem langere tijd gebruikt.
Heb voor de rest ook alles bedraad, en bedraad is die bij mij echt een koning, met wat ik ook doe.
dus ik vervang hem voorlopig nog niet. al is het wel vervelend met me mobiel.
20 juli: Werkzaamheden Digitale Televisie
Op woensdag 20 juli worden er werkzaamheden uitgevoerd op het netwerk voor digitale televisie.
Tijdens deze werkzaamheden zullen de onderstaande zenders enige malen kort worden onderbroken:
Nederland 1,2 en 3
Cultura 24
Politiek 24
101TV
RTL - 4, 5, 7 en 8
Journaal 24
Radio 1 - 6
Onze excuses voor de overlast.
Wij hebben hier de Linksys E4200 staan werkt helemaal super voor glasvezel deze is echt super snel zowel daraadloos als bekabeld. pricewatch: Linksys E4200 Simultaneous Dual Band Wireless-N Router
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
De DrayTek Vigor 2130 doet 800MbitInflatable schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 21:58:
[...]
De D-Link 655 is ook een goede betaalbare router voor gebruik op glasvezel ... hij kan tot over de 200Mbit upload aan via WAN (internet)
Nou is 800 natuurlijk heel veel, maar met 200Mbit kan het me zo nog maar eens voorstellen dat je binnen de levensduur van de router tegen deze limiet aan gaat lopen.
[ Voor 22% gewijzigd door Luuk1983 op 20-07-2011 15:19 ]
Ik vond het best moeilijk om goede specificaties te vinden van de WAN->LAN, maar vooral LAN->WAN throughput van een router. Dat zijn meestal niet de specificaties die je heel makkelijk kan vinden. Of het is 'up to xxx Mbit' (lekker vaag), of alleen de WAN->LAN (oftewel alleen download) etc.fast-server schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:16:
een beetje tweaker kan dit zelf toch wel uitzoeken... daarnaast staat er op smallnetbuilder een prima overzicht van routers en de bijbehorende snelheden.
Edit: Oeps, twee berichten achter elkaar, sorry!
[ Voor 4% gewijzigd door Luuk1983 op 20-07-2011 15:38 ]
Ik draai een linux server
987Mbps
Beste router die je maar kan hebben aangezien alle opties mogelijk zijn.
[ Voor 0% gewijzigd door fast-server op 20-07-2011 16:01 . Reden: edit foei i.d.d. :) ]
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
foei!fast-server schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:55:
Daarom zij zei ik al eerder "iedereen heeft andere wensen"

WAN - LAN 687 Mbps
LAN - WAN 689 Mbps
Maximum Simultaneous Connections 34,925
getest op WAN naar LAN, LAN naar WAN, maximale gelijktijdige up/download snelheid en maximum aantal gelijktijdige verbindingen.
Weet jij websites die deze parameters wel testen?denan schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:43:
En: op smallnetbuilder pakken ze alleen peakperformance. Ze zeggen niet hoe stabiel de verbinding is met multiple connecties (torrents, UDP).
Verwijderd
Breedband Arnhem lanceert het consumentenaanbod voor de deelnemers van haar consumententrial. Hierin zijn 125 huishoudens in de Burgemeesterswijk aangesloten op een FTTH netwerk. De prijs van een symmetrische verbinding begint bij 35 Mbps voor 35 euro per maand en loopt op tot 1 Gbps voor 375 euro. Voor 70 Mbps betaalt men 50 euro per maand en 125 Mbps komt op 65 euro. Bij een jaarcontract is er geen activeringsfee. Televisie wordt aangeboden voor 10 (basispakket) of 20 euro (pluspakket) per maand, met een activeringsfee van 70 euro (incl. ontvanger). Voor telefonie betaalt men geen vastrecht, maar alleen gebruikstarieven en een activeringsfee van 25 euro.
Hier is ie vervangen voor Crime Investigation.elwinvangestel schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:10:
Vandaag is op kanaal 238 Hallmark gestopt met uitzenden. Iemand idee of er vervanging komt voor deze zender? Ik noem RTL Lounge of FOX Life? Dat zijn zenders die nog wel missen in het aanbod naar mijn idee. ;-)
Moest wel ff lachen om dit nieuwtje:
Bron: Tweakers zelf..Ziggo begint maandag met het aanbieden van mobiel internet. Op termijn moeten daar mobiele videodiensten en mobiel bellen bijkomen, zo maakt het bedrijf bekend. Voor het aanbod maakt Ziggo gebruik van het netwerk van KPN.
nieuws: Ziggo begint met aanbieden mobiel internet op KPN-netwerk
Aan de ene kant dus concurrenten,maar aan de andere kant gebruiken ze elkaars diensten wel.
Ik ben benieuwd hoe ze dat bij de helpdesk gaan regelen als je een storing hebt... mobiel bellen gaat dan ff niet
Router
Ik heb de Linksys (Cisco) WRT 610 staan en die haalt de 100-100 perfect, en op dit moment dumpen ze deze router massaal... al gezien voor 40 euro..
[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 21-07-2011 17:35 ]
En hier is vast geen Glashart? ;-)Nick39 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:35:
[...]
Hier is ie vervangen voor Crime Investigation.
Verwijderd
Is die WRT610 dual-radio? (En dan niet selectable dual-radio zoals de WRT320, maar simultaneous dual-radio op 2.4 en 5GHz.) In dat geval moet ik toch misschien eens gaan kijken of ik er 1 op de kop kan tikken voor een paar tientjes.Nick39 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:35:
[...]
Router
Ik heb de Linksys (Cisco) WRT 610 staan en die haalt de 100-100 perfect, en op dit moment dumpen ze deze router massaal... al gezien voor 40 euro..
Ik heb een WET610N ethernet-bridge op de studeerkamer (met daaraan een switch waar apparatuur zoals mijn desktop en printer op aangesloten zit). Die WET610N maakt verbinding met mijn WRT320 in de meterkast. Aangezien ik ook soms wat oudere apparatuur in huis heb, draait de WRT320 op 2.4GHz op G+N. Ik zou graag de link naar de studeerkamer op 5GHz N-only zetten en dan de tweede radio gebruiken voor wireless clients op 2.4GHz G+N.
Verwijderd
De banden van 5 GHz en 2,4 GHz werken afzonderlijk van elkaar, maar wel gelijktijdig.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 09:08:
[...]
Is die WRT610 dual-radio? (En dan niet selectable dual-radio zoals de WRT320, maar simultaneous dual-radio op 2.4 en 5GHz.) In dat geval moet ik toch misschien eens gaan kijken of ik er 1 op de kop kan tikken voor een paar tientjes
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2011 09:55 ]
Ziggo doet dat momenteel ook en als je de nieuwe tarieven van KPN en Vodafone ziet schrik je je een rolberoerte en tegen die nieuwe tarieven is Ziggo met mobiel internet heel goedkoop (ze zijn net aan het uitrollen dus nog lang niet overal beschikbaar).
Zo gaat bij KPN een 2 GB bundeltje ruim 155 euro kosten.
Ik weet dat XMS het had,maar dat het toen niet zo aansloeg...misschien met de nieuwe tarieven wel ?
Is nog heel kleinschalig beschikbaar, maar de snelheden zijn er vooral op gericht om de kabelaar af te stekenVerwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:57:
Las net onderstaand bericht, is niets mis in Arnhem![]()
Breedband Arnhem lanceert het consumentenaanbod voor de deelnemers van haar consumententrial. Hierin zijn 125 huishoudens in de Burgemeesterswijk aangesloten op een FTTH netwerk. De prijs van een symmetrische verbinding begint bij 35 Mbps voor 35 euro per maand en loopt op tot 1 Gbps voor 375 euro. Voor 70 Mbps betaalt men 50 euro per maand en 125 Mbps komt op 65 euro. Bij een jaarcontract is er geen activeringsfee. Televisie wordt aangeboden voor 10 (basispakket) of 20 euro (pluspakket) per maand, met een activeringsfee van 70 euro (incl. ontvanger). Voor telefonie betaalt men geen vastrecht, maar alleen gebruikstarieven en een activeringsfee van 25 euro.
Ze bieden wel een hogere snelheid voor dan XMS voor het zelfde geld.
Zoals ik al eerder aanhaalde is TV gewoon duur bij XMS, maar goed ze houden er graag kabelprijzen op na.
En anders kijk je eerst naar de productspec van het TV product dat ze daar leveren? 25 zenders voor 10 euro. Geen analoog, geen dvb-c. Puur het iphion product waarvoor je de STB moet kopen.fast-server schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 11:21:
Zoals ik al eerder aanhaalde is TV gewoon duur bij XMS, maar goed ze houden er graag kabelprijzen op na.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Ja. Afhankelijk van de dikte van de coax-kabel en het aantal (scherpe) bochten in de leiding, kan dit prima. Dikke coax-kabel en scherpe bochten maken het een wat grotere uitdaging. Hoe ik het gedaan heb:Fiber schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:41:
Situatie: Redelijk nieuwe flat, gaten boren is uit den boze. Glasvezelmodem in de meterkast bij de voordeur, tv in de huiskamer aan de andere kant van de flat. Er loopt wel een coax vanuit de meterkast naar de tv-aansluiting in de muur. Trek je voor digitale tv dan de ethernet kabel door dezelfde buis als de coax? En kan die coax dan nog blijven zitten voor analoog en eventueel DVB-C? Iemand ervaring?
1. Coax-kabel vastgemaakt aan mijn trekveer (stevig touw mag ook).
2. Coax-kabel uit de leiding getrokken, waardoor de trekveer nu in de leiding zit.
3. Coax-kabel en UTP-kabel goed vastgemaakt aan de trekveer.
4. Kabels samen door de leiding getrokken.
Bij mij ging het om een leiding van standaard-doorsnede en (22 jaar oude) groene coax-kabel van destijds Casema. Lastig, maar het is gelukt.
Ik heb dat hier ook gedaan om IPTV via UTP bij de televisies te krijgen. Kan over het algemeen prima aangezien zeker in relatief nieuwe huizen dit soort CATV leidingen meestal directe leidingen zijn die niet via een centraaldoos o.i.d. lopen.Fiber schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:41:
Situatie: Redelijk nieuwe flat, gaten boren is uit den boze. Glasvezelmodem in de meterkast bij de voordeur, tv in de huiskamer aan de andere kant van de flat. Er loopt wel een coax vanuit de meterkast naar de tv-aansluiting in de muur. Trek je voor digitale tv dan de ethernet kabel door dezelfde buis als de coax? En kan die coax dan nog blijven zitten voor analoog en eventueel DVB-C? Iemand ervaring?
Ik heb het hier zo gedaan: Nieuwe coax + utp kabel gekocht, deze beide vastgemaakt aan de huidige coax kabel en zo erdoorheen getrokken. In mijn geval had ik de coax kabels beide een flink stuk gestript en toen de koperen kernen in elkaar gedraaid. Daarnaa ook nog ductape over de verbinding. De UTP kabel heb ik vervolgens iets verder op de coax kabel vastgemaakt (zodat er niet één dikke prop onstaat) en wel door de UTP kabel te strippen en deze per aderpaar om de witte mantel van de coax kabel te draaien en dan vast te plakken met wederom ductape. Let wel op dat je ook niet teveel ductape gebruikt omdat het dan een prop vormt die enkel gaat stroppen.
/Edit met een trekveer kan ook natuurlijk en dan heb je geen nieuwe coax nodig. Alleen ik had geen trekveer dus heb ik er maar gewoon nieuwe coax ingetrokken.
[ Voor 5% gewijzigd door ik222 op 22-07-2011 12:52 ]
DVB-C is een half product bij XMS (geen plus zenders) en daar moet je een DVB-C TV voor hebben of een STB die je moet kopen.denan schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:16:
[...]
En anders kijk je eerst naar de productspec van het TV product dat ze daar leveren? 25 zenders voor 10 euro. Geen analoog, geen dvb-c. Puur het iphion product waarvoor je de STB moet kopen.
De doelgroep heeft grotendeels Digitale TV en het pluspakket
daarnaast is de 1e STB gratis! bron: http://www.breedbandarnhem.nl/thuis/digitale-televisie
Wil je alleen digitaal de basis zenders dan is XMS duurder, het zelfde geld voor het pluspakket.
BA is een kleine organisatie, je zou verwachten dat GHM/reggefiber het dan toch minimaal voor die zelfde prijs of minder kan aanbieden (aangezien ze meer kopen/verkopen staffel korting op hardware etc.)
Het is puur een observatie
Observaties zijn prima maar niet als die observaties afzakken tot een niveau waarop appels met peren vergeleken worden en vervolgens uit die vergelijking 'feiten' gedestilleerd worden.
Je stelt dat "xms tv duur is" en "xms kabelprijzen aanhoud" en om dat te onderbouwen post je een product dat 1/3 van de functionaliteit heeft, een lager zenderaanbod en niet multiroom geschikt is. Sorry maar van zulke redenaties gaan mijn nekharen overeind staan
Begin maar eens met uitzoeken wat het werkelijk kost om een zender door te geven (rechtenafdracht) en kijk dan nog eens of het IPTV aanbod van XMS "duur" is. Trek het vervolgens door en bereken de aanschafkosten van hardware om analoog/dvb-c door te geven vanuit de headends. Zo dik is die marge vast niet.
add: en ja.. ik weet heel goed wat het iphion product is. Bij InterNLnet heb ik de pilot voor Iphion opgestart
[ Voor 6% gewijzigd door denan op 22-07-2011 13:03 ]
Z0 heb ik het wel gedaan, die combi inbouwdoosjes kosten hooguit 20-25 euro. Nog een tip als je coax+ utp door een smalle goot trekt: vet de kabels in met kaarsvet / olie en het gaat een stuk soepelerFiber schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:00:
@ BazzH, @ ik222, Super, klinkt goed, dank voor de snelle reply! Er is sowieso een afspraak dat een monteur van XMS alles zou komen aanleggen, maar dan weten we in ieder geval dat het kan. Hoe werk je dan de huiskamerkant af? Met een frontje waar naast de standaard radio en tv aansluiting ook een ethernet aansluiting in zit?
Verwijderd
Hebbie die dandenan schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:59:
[...]
van zulke redenaties gaan mijn nekharen overeind staan
Ik heb twee doosjes naast elkaar gezet, enkele voor UTP en tweede voor radio en TV. Die multidoosjes waar coax en utp op gaan, zijn steeds moeilijker te krijgen. Geloof dat Denan laatst al aangaf dat ze zijn gestopt met de productie.ik222 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:11:
Afwerking heb ik zelf iets simpeler gedaan. Ik heb in het originele CATV afdekplaat gewoon een gaatje geboord en daar de UTP kabel doorheen gedaan. Dan gewoon een connector aan de UTP kabel en die rechstreeks de stb in. Maar zo'n speciale comidoos is natuurlijk wel netter
Als coax en utp niet lukken door een buis, kan je ook een multikabel gebruiken
Nee ik heb geen banden met die online shop
[ Voor 3% gewijzigd door DjVe op 22-07-2011 13:25 ]
Verwijderd
Ik precies andersom. Ik heb een dubbele contactdoos (flush mount, dus geen opbouw) voor UTP gepakt en heb 1 van de 2 poorten er uitgesloopt. De coax-kabel komt door dat gat heen. Moet alleen nog een keer een goede splitter met F-connectors en een paar F-connectors halen bij de speciaalzaak om zowel de TV boven als beneden via coax aan te sluiten. Ik heb nog een versterker liggen, maar het signaal is zo hard dat ik die waarschijnlijk niet eens nodig heb.ik222 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:11:
Afwerking heb ik zelf iets simpeler gedaan. Ik heb in het originele CATV afdekplaat gewoon een gaatje geboord en daar de UTP kabel doorheen gedaan. Dan gewoon een connector aan de UTP kabel en die rechstreeks de stb in. Maar zo'n speciale comidoos is natuurlijk wel netter
Aangezien de Amino slechts een 100Mb-verbinding nodig heeft, gaat over de UTP-kabel ook nog de telefoon.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2011 13:50 ]
Zou je in een Telfort Zyxel wifi modem/router het modem gedeelte kunnen uitschakelen?
Verwijderd
Ligt eraan. Bij mij zit het ISRA-punt van KPN aan de andere kant van het huis, in de woonkamer. Kabel en glasvezel komen binnen in de meterkast.Fiber schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 14:44:
Telefonie is geen punt, lijkt mij een kwestie van stekkertjes omsteken in de meterkast. Internet gaat via wifi, is ook niet zo ingewikkeld.
offtopic:
Zou je in een Telfort Zyxel wifi modem/router het modem gedeelte kunnen uitschakelen?
Verwijderd
U kunt problemen ondervinden met het kijken van opnames die met de PVR zijn gemaakt. Het probleem is inmiddels in onderzoek en hopen we zo spoedig mogelijk met een oplossing te komen.
XMS
f5 op de storings pagina ?Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 19:26:
Problemen met opnames PVR
U kunt problemen ondervinden met het kijken van opnames die met de PVR zijn gemaakt. Het probleem is inmiddels in onderzoek en hopen we zo spoedig mogelijk met een oplossing te komen.
XMS
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Ik heb sinds vanmiddag een heerlijk functionerende aansluiting. Ik loop echter tegen één probleempje aan waar ik geen raad mee weet. Het lukt me niet om mijn pc bereikbaar te laten zijn vanaf het web. ik gebruik de Netgear wndr3700 router en heb het packetfront modem.
Op de router heb ik port forwarding ingesteld:
1 FTP 20 21 192.168.XXX.XXX
2 HTTP 80 80 192.168.XXX.XXX
En via het interne ipje kom ik keurig op de site/ftp. Vanaf buitenaf echter geen enkele respons.
Iemand een idee wat ik aan het vergeten ben?
Groet,
joffri
Verwijderd
heh... ???? ik vat em even niet.
explain
edit> vat em inmiddels
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2011 23:35 ]
En vergeet een eventuele firewall in je OS niet!ik222 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 20:48:
Staat de firewall op de router aan? En zo ja heb je daar een uitzondering in gemaakt?
Dat zal het waarschijnlijk niet zijn als hij hem vanuit het LAN wel al kan benaderen.Luuk1983 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 00:42:
[...]
En vergeet een eventuele firewall in je OS niet!
Wel met Windows 7ik222 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 07:27:
[...]
Dat zal het waarschijnlijk niet zijn als hij hem vanuit het LAN wel al kan benaderen.
GerkeP
idd, het sharebeleid is in windows 7 heel anders en heb je te maken met beveiliging van bnnenaf en van buitenaf in de firewall.
Ik heb dat opgelost door de gastgebruiker meer rechten te geven.
( cmd venster openen via start uitvoeren.
Daar tik je in: control userpasswords2
Dubbelklik op Gast.
Klik op Groepslidmaatschap.
Verander gast naar Standaardgebruiker.
Vervolgens de gedeelde directory bij delen,beveiliging,bij toegang toevoegen de gebruikers: iedereen en gast.)
Met de UTP heb ik het simpel gedaan,je hebt van die ringen waarmee je diepgelegen contactdozen kunt "ophogen"
De WCD van de tv komt daardoor iets naar voren maar wordt nog steeds afgedekt door het afdekplaatje.
Aan de onderkant van het afdekkapje heb ik met een rattenstaart vijl, of hoe noem je dat, ronde vijl ? een rondje gemaakt waar de UTP doorheen komt.
UTP gewoon zonder stekker doorgevoerd en met een telefoon en utp tang er weer een nieuwe plug opgezet toen ie erdoor was.
Voor alle zekerheid een tweede UTP meegetrokken,die zit in een lus onderin de tv WCD.
UTP cat 6 is zo stug dat met tape aan elkaar geplakte kabels zelf al als trekveer dienen..
Bij normaal kijken is het Engelstalig, de opname is echter Franstalig.
Kan ik bij terugkijken van de opname nog een ander geluidsspoor selecteren? Zo ja hoe?
Mocht dat niet kunnen hoe kun je dit bij programmeren van de opname instellen welke taal je wilt opnemen?
Nee dat gaat niet, bij Cartoon Network is er net zoiets aan de hand. Dat zijn allemaal zenders die wel meerdere geluidsporen hebben (op de HTPC kun je dat zien) maar waarbij de amino nog niet de mogelijkheid biedt een keuze te maken tussen de verschillende geluidsporen. Die functionaliteit werkt echt nog maar op een heel beperkt aantal zenders (Discovery HD en Arte) terwijl vrijwel alle HD zenders meerdere geluids en ondertitelingsporen bevatten.bluesparkle schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:00:
Vorige week een opname gemaakt van Luxe TV HD. Deze zender is volgens mij meertalig.
Bij normaal kijken is het Engelstalig, de opname is echter Franstalig.
Kan ik bij terugkijken van de opname nog een ander geluidsspoor selecteren? Zo ja hoe?
Mocht dat niet kunnen hoe kun je dit bij programmeren van de opname instellen welke taal je wilt opnemen?
Dat hij bij opnemen iets anders opneemt dan tijdens normaal kijken lijkt mij een bug in de software.
[ Voor 5% gewijzigd door ik222 op 25-07-2011 12:05 ]
Kun je ergens zien welke aanbieders er voor een bepaald adres zijn?Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 22:32:
...
vanaf augustus wordt het netwerk in Veenendaal vrijgegeven voor de concurrentie (o.a. Concepts ICT, Solcon en Tweak). Bij Concepts hebben ze een mooie aanbieding nu: eerste jaar gratis digitale TV en gratis PVR (welliswaar een 532, maar aangezien ik al vanaf december op de 540 wacht....). En aangezien ik ook met 35Mb wel tevreden kan zijn, gaat me dat ruim 10 euro per maand schelen. Overwegen waard. En Solcon heeft een uitstekende naam w.b. support, maar die zit qua prijs dan weer vergelijkbaar met XMS (al levert Solcon standaard een router met wireless met ondersteuning in bruikleen, huur je daar je STB en leveren ze RDNS).
Ik dacht al dat het vrijgeven van het netwerk eraan zat te komen, want laatst had XMS ineens een "feestelijke inschrijfmiddag" bij de snackbar in Veenendaal West (met gratis ballonnen!), terwijl het XMS-huis al sinds maart gesloten is.
[...]
Verwijderd
ReggefiberMy-life schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:14:
[...]
Kun je ergens zien welke aanbieders er voor een bepaald adres zijn?
Ik zie dat Tweak bij mij het 200 Mbit pakket aanbiedt voor 99 euro compleet.
XMS nog niet?
GerkeP
Goku33 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:25:
Wat is nu eigenlijk de makkelijkste manier om een toekomstig programma op te nemen?
Voorbeeld:
Gisteren (zondag) bedacht ik om een programma op dinsdagavond op te nemen. Ik open de Guide en moet eerst 500x naar rechts drukken om naar dinsdag te gaan. Echter heeft mijn guide blijkbaar maar voor een halve dag vooruit de programmagegevens beschikbaar. Hij laadt dan 1x een half dagje aan gegevens bij en je kan weer een flink aantal keren naar rechts drukken. Dan verschijnt als ik pas bij maandagavond ben weer die melding 'De programmagegevens worden ververst'. Die melding gaat echter niet meer weg, en die gegevens worden ook niet bijgeladen. De enige oplossing om de melding nog weg te krijgen is de box herstarten.
Dit hele proces ben ik een stuk of 3 keer langs gegaan en toen heb ik het maar opgegeven. Blijkbaar kan ik pas op dinsdagochtend iets programmeren om op dinsdagavond op te nemen.
Dit moet toch makkelijker kunnen? (En nee, niet handmatig een zender, datum en tijd in stellen, want dat is wel heel 1999).
Verwijderd
Kan de Genexis (die jij waarschijnlijk ook hebt) eigenlijk wel meer dan 100Mb aan? Ik moet zeggen, dat ik de specs nooit echt heb bekeken, maar ik ging er eigenlijk vanuit dat hij geen Gb-interfaces heeft.Loveparade schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:39:
[...]
Ik zie dat Tweak bij mij het 200 Mbit pakket aanbiedt voor 99 euro compleet.
XMS nog niet?
Ok thanks. Hopen dat het snel opgelost wordt dan.ik222 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:04:
[...]
Nee dat gaat niet, bij Cartoon Network is er net zoiets aan de hand. Dat zijn allemaal zenders die wel meerdere geluidsporen hebben (op de HTPC kun je dat zien) maar waarbij de amino nog niet de mogelijkheid biedt een keuze te maken tussen de verschillende geluidsporen. Die functionaliteit werkt echt nog maar op een heel beperkt aantal zenders (Discovery HD en Arte) terwijl vrijwel alle HD zenders meerdere geluids en ondertitelingsporen bevatten.
Dat hij bij opnemen iets anders opneemt dan tijdens normaal kijken lijkt mij een bug in de software.
Is het al gemeld bij XMS?
Deze vraag (en een vaste opname programmering , bijv. elke dinsdag 20:30) heb ik, inmiddels al 3x uitgezet bij XMS. Resultaat: 3x een automatisch replay (na X-tijd) dat m'n mail niet gelezen was.Goku33 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:13:
Een herhaling van een eerdere vraag van mij waar nooit echt een antwoord op is gekomen:
[...]
Ik heb maar eens gebeld en het antwoord (van dit bijzonder innoverende bedrijf. NOT
Wat ontzettend TRIEST

Geen idee, zal wel niet, maar dat is niet mijn probleem toch? Als ze dat aanbieden zal dat wel aangepast worden denk ik.Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:38:
[...]
Kan de Genexis (die jij waarschijnlijk ook hebt) eigenlijk wel meer dan 100Mb aan? Ik moet zeggen, dat ik de specs nooit echt heb bekeken, maar ik ging er eigenlijk vanuit dat hij geen Gb-interfaces heeft.
Mijn Untangledoos kan het in ieder geval wel moeiteloos aan :-D
GerkeP
Concepts-ICT, KickXL, Solcon zijn dus allemaal laxe, niet innoverende bedrijven?dspijkers schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:19:
[...]
Deze vraag (en een vaste opname programmering , bijv. elke dinsdag 20:30) heb ik, inmiddels al 3x uitgezet bij XMS. Resultaat: 3x een automatisch replay (na X-tijd) dat m'n mail niet gelezen was.
Ik heb maar eens gebeld en het antwoord (van dit bijzonder innoverende bedrijf. NOT): "Dat moet nog geïmplementeerd worden.".
Wat ontzettend TRIEST
Ik weet het, je neemt diensten af van de provider en die kijk je erop aan. Maar denk je nu echt dat XMS en alle glasvezelproviders deze wens niet duidelijk kenbaar hebben gemaakt bij Glashart Media? Ik weet zeker dat deze providers deze functionaliteit nog liever vandaag dan morgen zien, maar het feit dat het er nog niet is geeft aan dat het echt niet zo makkelijk te implementeren is als soms gedacht word.
Volgens mij hebben we het hier over een PVR (hardware in de vorm van een Amino) die niet de juiste firmware heeft.d0s schreef op maandag 25 juli 2011 @ 18:41:
[...]
Concepts-ICT, KickXL, Solcon zijn dus allemaal laxe, niet innoverende bedrijven?
Ik weet het, je neemt diensten af van de provider en die kijk je erop aan. Maar denk je nu echt dat XMS en alle glasvezelproviders deze wens niet duidelijk kenbaar hebben gemaakt bij Glashart Media? Ik weet zeker dat deze providers deze functionaliteit nog liever vandaag dan morgen zien, maar het feit dat het er nog niet is geeft aan dat het echt niet zo makkelijk te implementeren is als soms gedacht word.
Je zou toch zeggen dat (in het jaar 2011) het mogelijk moet zijn dit te "maken"? Er zijn toch meer digitale Tv aanbieders die dit wel hebben "gemaakt" in de hardware die zij leveren?
Mijn videorecorder uit het jaar NUL kon dat al.
Het is net of de consumenten XMS (ja want da's mijn provider) ietsheel bijzonders vragen (dat nog nooit is ontwikkeld).
Een beetje het beeld van de "mobieltjes uit Star Trek 1966 zeg maar.
Klopt, ik geef alleen maar aan dat de providers die gebruik maken van Glashart Media (dus Amino) het nog niet kunnen aanbieden. Daar zullen ze zelf ook echt niet gelukkig mee zijn.dspijkers schreef op maandag 25 juli 2011 @ 19:26:
[...]
Volgens mij hebben we het hier over een PVR (hardware in de vorm van een Amino) die niet de juiste firmware heeft.
Je zou toch zeggen dat (in het jaar 2011) het mogelijk moet zijn dit te "maken"? Er zijn toch meer digitale Tv aanbieders die dit wel hebben "gemaakt" in de hardware die zij leveren?
Mijn videorecorder uit het jaar NUL kon dat al.
Het is net of de consumenten XMS (ja want da's mijn provider) ietsheel bijzonders vragen (dat nog nooit is ontwikkeld).
Een beetje het beeld van de "mobieltjes uit Star Trek 1966 zeg maar.
Dit soort functionaliteit moet inderdaad in de middleware van GHM opgenomen worden. Dat staat vast al ergens op de roadmap maar daar staan nog 1012390 andere dingen op die voor andere klanten net zo belangrijk zijn. Als je ziet hoe snel de ontwikkelingen bij GHM gaan (tot nu nog toe elke maand nieuwe features, bugfixes, zenderpakketten en opties) heb ik er alle vertrouwen in dat het product op den duur alle functionaliteit gaat bieden die een klant maar wenst. Vergelijk het IPTV product en zenderpakket maar eens met wat er een maand of 6 geleden leverbaar was.. of zelfs het pakket van 12 maanden terug. Het is een wereld van verschil.d0s schreef op maandag 25 juli 2011 @ 19:36:
[...]
Klopt, ik geef alleen maar aan dat de providers die gebruik maken van Glashart Media (dus Amino) het nog niet kunnen aanbieden. Daar zullen ze zelf ook echt niet gelukkig mee zijn.
Ik snap het allemaal wel (denan schreef op maandag 25 juli 2011 @ 20:22:
[...]
Dit soort functionaliteit moet inderdaad in de middleware van GHM opgenomen worden. Dat staat vast al ergens op de roadmap maar daar staan nog 1012390 andere dingen op die voor andere klanten net zo belangrijk zijn. Als je ziet hoe snel de ontwikkelingen bij GHM gaan (tot nu nog toe elke maand nieuwe features, bugfixes, zenderpakketten en opties) heb ik er alle vertrouwen in dat het product op den duur alle functionaliteit gaat bieden die een klant maar wenst. Vergelijk het IPTV product en zenderpakket maar eens met wat er een maand of 6 geleden leverbaar was.. of zelfs het pakket van 12 maanden terug. Het is een wereld van verschil.
maar je gaat me toch niet serieus vertellen dat als je (tegenwoordig) een PVR functionaliteit aanbiedt, je het plannen van opnames achterwegen laat? OF je levert een compleet product (en voor mij is er dus GEEN discussie over HOE een PVR geleverd wordt) OF je wacht tot je wel een compleet product kan afleveren.
Dat is alles wat ik zeg (vindt).
EDIT: Waarschijnlijk een lokaal probleem. Servicedesk ingelicht.
[ Voor 18% gewijzigd door marigo op 26-07-2011 13:27 . Reden: Lokaal probleem ]
Doe het dan ook net als ik en andere zelf. Beetje tweaker trekt dat toch gewoon naar zich toe.dspijkers schreef op maandag 25 juli 2011 @ 20:33:
[...]
Ik snap het allemaal wel () ..................
maar je gaat me toch niet serieus vertellen dat als je (tegenwoordig) een PVR functionaliteit aanbiedt, je het plannen van opnames achterwegen laat? OF je levert een compleet product (en voor mij is er dus GEEN discussie over HOE een PVR geleverd wordt) OF je wacht tot je wel een compleet product kan afleveren.
Kijk maar eens naar de plannings mogelijkheden van "4therecord".
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Dank je voor je reactie.
Dat is ook een oplossing

Een oplevering wordt altijd bepaald door 4 factoren: tijd, kwaliteit, features en geld. Tijd en geld zijn meestal harde factoren, waar niet vele aangedaan kan worden. Dat betekend dat je óf aan features concessies moet doen, óf aan kwaliteit.dspijkers schreef op maandag 25 juli 2011 @ 20:33:
OF je wacht tot je wel een compleet product kan afleveren.
Persoonlijk heb ik liever concessies op features. Dat dat voor de meeste mensen geld, zie je aan het succes van de Apple producten.
@denan
Heeft GHM al een visie op het "Horizon" project van concullega UPC? (met GHM infrastructuur lijkt het makkelijker te realiseren)
[ Voor 10% gewijzigd door SkyFlyer op 26-07-2011 01:16 ]
deze info klopt dus niet altijd. reggefiber zegt bijvoorbeeld dat Tweak beschikbaar is op 3828SL (willekeurig nummer) en bij Tweak zelf zeggen ze dat ze geen glas op deze postcode kunnen leveren...

[ Voor 9% gewijzigd door kuwerti op 26-07-2011 08:15 ]
Tsja tuurlijk doe je het dan wel als consument weer zelf. Die discussie heb ik ook vaker gevoerd en ik ben het met je eens voor deze simpele feature als "vaste opname tijden". Voor de rest kan je alleen maar wachten tot jouw gewilde feature komt.dspijkers schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:56:
@ j1nx
Dank je voor je reactie.
Dat is ook een oplossing. Maar natuurlijk wel weer een waarbij je als consument ZELF de oplossing toepast
.
Tijd kost geld en elke feature erbij kost dus geld. Ze zullen dus vaak een volgorde aanhouden waarbij een bepaalde feature terug verdien kan worden waardoor een andere development weer betaalt kan worden. (Neem de videotheek als voorbeeld.)
Maar je bent een tweaker en als je dus even tweaked dan kan je met een simpele pc op de zolder (voor de backend heb je niet veel nodig) een full fledged PVR bouwen.
- Je neemt een windows servertje
- Je installeerd de backend van MediaPortal (<- IPTV er in, <- XMLTV er in)
- Je vervangt de TV sektie met die van 4therecord
- Voila
- Record any "CSI" episode shown somewhere between 7PM and 11PM, but not the ones from "Miami", and don't record episodes that have been recorded before.
- Record "The Simpsons" every Monday and Wednesday on Channel Foo around 7PM (so also when it's shown at 7:15PM or 6:55PM).
- Record all movies with "Samuel Jackson" on BBC1 or BBC2 and don't record movies that have been recorded before.
- Record all documentaries on NGC or Discovery Channel that have "Global warming" in their description.
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Geen idee@denan
Heeft GHM al een visie op het "Horizon" project van concullega UPC? (met GHM infrastructuur lijkt het makkelijker te realiseren)
mbt de epg popup:
Kunnen mensen die last hebben van de popup "EPG data verversen" een email met klantgegevens sturen naar denan.nospam@gmail.com? Ik heb voor de helpdesk wat extra cases nodig. Het gaat hierbij dus om het probleem waarbij de EPG data verdwijnt en je een popup in beeld krijgt die pas weg gaat na een reboot.
Bron: nieuws: KPN verhoogt snelheid glasvezel tot 500Mbps
Ze kunnen dan mooi concurreren met de kabel welke max. 120Mbps levert momenteel.
Een hogere aangeboden snelheid betekend meestal dat de prijzen zakken.
In de kosten voor aanleg/beheer zal weinig veranderen. Denk eerder dat hogere snelheden leiden tot 'meer voor hetzelfde geld' .fast-server schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:54:
Een hogere aangeboden snelheid betekend meestal dat de prijzen zakken.
Het klopt iig dat het wel even kan duren. Toch maar even de XMS Helpdesk gebeld, want er wordt in de brief en op Mijn.XMS geen enkele indicatie gegeven hoe lang het aansluiten en de activatie op zich laten wachten. Zo kunnen ze in principe je een jaar laten wachten. XMS helpdesk heeft echter aangegeven dat ik komende vrijdag maar even terug moet bellen als ik deze week nog niets van de monteur heb gehoord.Caelorum schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 09:14:
[...]
Dan kan het wel ff duren jaZe moeten eerst zo'n monteur langs laten komen om dat kastje te vervangen en je lijn aan te melden. Dan krijgt XMS een melding dat het ok is en dan duurt het nog max 48? uur.
Die monteur is van het bedrijf dat dat netwerk regelt, zoiets als Glashart of een onderaannemer.
Ik ben benieuwd, heb mij op 11 Juli aangemeld dus had eigenlijk wel een reactie verwacht van de monteur.