XMS Glasvezel ervaring - XIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:
  • 69.727 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 10:58:
2 seconden stilte -probleem

Tot nu nog toe heb ik 3 reacties gehad met informatie en ik kan me niet voorstellen dat dat alles is. Vanuit het forum hier kreeg ik het idee dat het een generiek issue was maar als ik naar de respons kijk dan lijkt het iets anders.
Het spijt me maar ik ga ook geen problemen melden die er niet zijn, sinds de drg 600 er hangt en de laatste wijzigingen zijn doorgevoerd heb ik nog nooit zo'n stabiele telefoonlijn gehad,behalve het oude KPN draadje.
Het is van ergernis nummer 1 veranderd in echt de meest stabiele dienst en ik vertrouw er inmiddels ook weer 100% in en dat heeft geen enkele provider sinds mijn overstapdrama naar internet plus bellen (waar ze gisteren ook weer een totale uitval hadden) en ziggo telefonie,ooit kunnen bereiken.
Naar mijn idee was het voor de veranderingen een generiek probleem maar heeft de laatste roll-out veel gefixt.
Ik zou de dienst nu zeker een 9+ geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibus69
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
@ Denan:
Mailtje is verstuurd... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
Nick39 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:44:
Het spijt me maar ik ga ook geen problemen melden die er niet zijn, sinds de drg 600 er hangt en de laatste wijzigingen zijn doorgevoerd heb ik nog nooit zo'n stabiele telefoonlijn
Shht nick.. Dat het bij jou opgelost is wist ik al.. daar hebben we al over gemailt :) Dit was een oproep aan de mensen die nog niets hebben laten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:25:
[...]

Shht nick.. Dat het bij jou opgelost is wist ik al.. daar hebben we al over gemailt :) Dit was een oproep aan de mensen die nog niets hebben laten horen.
ok ok ok :X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

Idd een zeer goede router voor dat geld. Ik blaas er alles overheen.... bittorrent usenet, alles met volle snelheid (
heb 50/50 verbinding). .
En geen herstarts nodig ivm "vollopen"

Jammer genoeg geen mogelijkheden voor vpn-verbindingen. dat is echt enige wat ik tot nu mis

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:17
jin schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:20:
[...]

Idd een zeer goede router voor dat geld. Ik blaas er alles overheen.... bittorrent usenet, alles met volle snelheid (
heb 50/50 verbinding). .
En geen herstarts nodig ivm "vollopen"

Jammer genoeg geen mogelijkheden voor vpn-verbindingen. dat is echt enige wat ik tot nu mis
Dan zou je naar de Draytek Vigor 2130 moeten kijken. Net even een slag duurder, maar met betere specificaties en mogelijkheden (800Mbit WAN->LAN en LAN -> WAN, hardware NAT, VPN, IPv6 etc)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
marigo schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 21:38:
Even.....met "beneden" moet ik dan voorstellen dat de tv aansluiting nog "verbinding" heeft met het Ziggo netwerk? Euhm, ik bedoel dat er fysiek wel iets omgeprikt moet worden om een "ander" signaal te ontvangen.

Misschien sla ik er wel naast, maar als ik bovenstaande letterlijk interpreteer, probeer je het dvb-c van XMS via de actieve aansluiting van Ziggo te ontvangen.

Corrigeer me wanneer dit niet zo is.
Mijn TV beneden werkt prima via UTP en eventueel ook via DVB-C van XMS door de COAX in de tv te stoppen (interne CI+).

Ik heb getest of de decoder werkte door de COAX in de Samsung te stoppen (en daarna via HDMI naar de TV). Ik kreeg geen signaal bij de frequentie van XMS.
Ik heb getest of ik met de smartcard van Ziggo (werkend op aansluiting van mijn zus in hetzelfde gebied) ik na een fabrieksreset wel signaal kon krijgen en dat kreeg ik.

Daarom denk ik dat alles goed werkt, behalve dan dat ik dus het DVB-C signaal van XMS niet kan oppikken met de decoder. Maar waarom niet..
Rekenblok schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:31:
Je coax heb je wel in het glasvezel modem?
Nee, in de Packetfront kan geen COAX toch?

De COAX komt uit het aparte kastje met daarop 3 ingangen: Data, TV en Radio.
De aansluiting bij Data kan overigens wel in de Packetfront, maar dat heb ik niet gedaan (niet nodig toch?).

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:50
CultFreak schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:43:
[...]

De aansluiting bij Data kan overigens wel in de Packetfront, maar dat heb ik niet gedaan (niet nodig toch?).
Ahh daar gaat het mis! :) Je moet de coax aansluiting gebruiken die in de Packetfront zit, anders kan je natuurlijk ook niet het dvb-c signaal gebruiken van glashart media.
Je zult de coax aansluiting moeten gebruiken die op de packetfront zit, dus niet de aansluiting van ziggo.

[ Voor 16% gewijzigd door White_Collar op 14-07-2011 13:51 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:11
Als het nog niet duidelijk is post dan eens een foto van je meterkast of waar die aansluitingen allemaal zitten. DAt legt allemaal wat makkelijker uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

CultFreak schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:43:
[...]

Mijn TV beneden werkt prima via UTP en eventueel ook via DVB-C van XMS door de COAX in de tv te stoppen (interne CI+).

Ik heb getest of de decoder werkte door de COAX in de Samsung te stoppen (en daarna via HDMI naar de TV). Ik kreeg geen signaal bij de frequentie van XMS.
Ik heb getest of ik met de smartcard van Ziggo (werkend op aansluiting van mijn zus in hetzelfde gebied) ik na een fabrieksreset wel signaal kon krijgen en dat kreeg ik.

Daarom denk ik dat alles goed werkt, behalve dan dat ik dus het DVB-C signaal van XMS niet kan oppikken met de decoder. Maar waarom niet..

[...]

De Packetfront ziet er dan wel anders uit dan de Genexis, maar onderstaande overzicht geeft wel duidelijk weer hoe een en ander aangesloten zou moeten zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.breukelenopglasvezel.nl/sites/default/files/u3/xmsoverzicht.png

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:44:
[...]

Het spijt me maar ik ga ook geen problemen melden die er niet zijn, sinds de drg 600 er hangt en de laatste wijzigingen zijn doorgevoerd heb ik nog nooit zo'n stabiele telefoonlijn gehad,behalve het oude KPN draadje.
Het is van ergernis nummer 1 veranderd in echt de meest stabiele dienst en ik vertrouw er inmiddels ook weer 100% in en dat heeft geen enkele provider sinds mijn overstapdrama naar internet plus bellen (waar ze gisteren ook weer een totale uitval hadden) en ziggo telefonie,ooit kunnen bereiken.
Naar mijn idee was het voor de veranderingen een generiek probleem maar heeft de laatste roll-out veel gefixt.
Ik zou de dienst nu zeker een 9+ geven.
Idd minder probleempjes.
Alleen nu wel "erg vaak" last van stilte's in het gesprek zelf,
soms voorafgaand van een soortgelijk DTMF toon (overigens, geen wisselgesprek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Robinski schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:59:
[...]

De Packetfront ziet er dan wel anders uit dan de Genexis, maar onderstaande overzicht geeft wel duidelijk weer hoe een en ander aangesloten zou moeten zijn:
[afbeelding]
Krijg nou wat. Dit schema hebben wij nog lopen teken in mijn old school periode van kattenbroek op glasvezel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Dank u voor de tips.

In de Packetfront zit een "TV-Out" plug, maar die heeft een F-connector i.p.v. een COAX-plug. Als ik de COAX kabel er los in prop dan werkt alles als een tiet. Op zoek naar een F-connector dus.

Wat trouwens fout staat is de naam van het netwerk, dat staat op Glashart Veenendaal.

Wat ik ook even niet snap is dat er schijnbaar dus wel een basis Ziggo abo (van vorige bewoner) actief is op mijn adres. Of is dat altijd aanwezig?

In ieder geval hartelijk dank voor het meedenken!

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Ik zou voor de Linksys E4200 gaan heb een nu een paar maanden in bezit en gaat super.
Tot nu toe heeft hij mij niet in de steek gelaten.
pricewatch: Linksys E4200 Simultaneous Dual Band Wireless-N Router
[/quote

[ Voor 47% gewijzigd door pieter01 op 14-07-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44
CultFreak schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 16:29:
Dank u voor de tips.

In de Packetfront zit een "TV-Out" plug, maar die heeft een F-connector i.p.v. een COAX-plug. Als ik de COAX kabel er los in prop dan werkt alles als een tiet. Op zoek naar een F-connector dus.

Wat trouwens fout staat is de naam van het netwerk, dat staat op Glashart Veenendaal.

Wat ik ook even niet snap is dat er schijnbaar dus wel een basis Ziggo abo (van vorige bewoner) actief is op mijn adres. Of is dat altijd aanwezig?

UPC is ook nog steeds aanwezig op mijn coax-kabel. Ondanks dat dat is opgezegt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:54

Fiber

Beaches are for storming.

Analoog signaal blijft vaak nog heel lang op de kabel staan omdat het te duur is om er af te halen. Dat moeten ze fysiek in de wijkkast doen en meestal sparen ze dat op om er een aantal tegelijk te doen. Als ze het al doen. Is altijd handig als tv back-up...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik weet het niet precies, maar er zijn wat dorpen/steden ergens in de buurt van Veenendaal die de tv via het netwerk van Veenendaal krijgen aangeboden.

@Fiber: totdat je zegt tegen de servicedesk van ziggo dat je nog aan het twijfelen bent of je wel of niet een abbo neemt :P

[ Voor 15% gewijzigd door Caelorum op 14-07-2011 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Dank u voor de tips.

Nope, is geen fout. Je zit namelijk op de headend van Veenendaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Aha. Dan is het compleet logisch als je weet waarom het is, maar verwarrend als dat niet zo is. Hoe dan ook werkt nu alles perfectemundo!

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CultFreak schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 17:47:
Aha. Dan is het compleet logisch als je weet waarom het is, maar verwarrend als dat niet zo is. Hoe dan ook werkt nu alles perfectemundo!
En iedere bouwmarkt verkoopt een verloopje van F-connector naar een coax plug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb nu bijna 13 maanden een contract bij Xms.
Had Xms mij eigenlijk niet voor afloop van de 12e maand moeten vragen of ik met ze door wil gaan :?
Bij de kabelaars is dat volgens mij al zo (wettelijk geregeld) ...
Niet dat ik opeens weg wil ofzo, maar ik vraag het me af ...

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Speedy-Andre schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:03:
Ik heb nu bijna 13 maanden een contract bij Xms.
Had Xms mij eigenlijk niet voor afloop van de 12e maand moeten vragen of ik met ze door wil gaan :?
Bij de kabelaars is dat volgens mij al zo (wettelijk geregeld) ...
Niet dat ik opeens weg wil ofzo, maar ik vraag het me af ...
Na 12 maanden is het per maand opzegbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 10:58:
2 seconden stilte -probleem

Tot nu nog toe heb ik 3 reacties gehad met informatie en ik kan me niet voorstellen dat dat alles is. Vanuit het forum hier kreeg ik het idee dat het een generiek issue was maar als ik naar de respons kijk dan lijkt het iets anders.

Dus nogmaals een oproep:
Heeft iemand binnen het XMS domein last van 2 seconden stilte bij het opzetten van een nieuw gesprek? Dus:
- Telefoon gaat over
- Andere kant neemt op
- je hoort een klik
- je begint te praten.. maar het blijft 2 seconden lang stil
- Na 2 seconden horen beide kanten wel geluid.

Zoja:

Aub een email naar denan.nospam@gmail.com met daarin:
- Je DRG/Packetfront type
- Hoe vaak het voorkomt
- Is het bij uitgaande of inkomende gesprekken?
- Komt het vaker voor bij bellen naar specifieke providers (bvb alleen naar tele2 nummers)
- Horen beide kanten de stilte? of slechts 1 kant
Nou geen slechte score 3 reacties op zo'n 11.000 VoIP-gebruikers op het PacketFront netwerk.
Stuur mij de gegevens eens naar de zakelijke mail. Zal ik ook eens een blik werpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:16:
[...]

Nou geen slechte score 3 reacties op zo'n 11.000 VoIP-gebruikers op het PacketFront netwerk.
Stuur mij de gegevens eens naar de zakelijke mail. Zal ik ook eens een blik werpen..
Kijk ik wil er natuurlijk niet keihard een baksteen tegen gooien ;)
Maar van die 11.000 gebruikers... wat kijkt ervan op dit forum... 20, 30 ?!
En dan niet te vergeten de mensen die geen eens reageren/ bellen naar XMS.

Maar goed... vandaag weer 2 keer gehad, stilte's in het gesprek zelf.
Het geluid valt gewoon even tussendoor weg voor een sec.
Overigens had ik dit ook al bij mn oude Packetfront "dacht ik".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 15:26
Ineens zijn Een HD en Canvas HD weer verandert in SD kanalen.....
Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
bluesparkle schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:37:
Ineens zijn Een HD en Canvas HD weer verandert in SD kanalen.....
Meer mensen hier last van?
Denk dat ze het standaard naar SD gezet hebben omdat er wat problemen waren met de HD varianten. Maar je kunt nog steeds gewoon de HD variant erop krijgen door met de blauwe knop het kanaal weer op HD te zetten. Moet je wel eerst even het "kiezen van geluid en ondertitels in de mini gids" aanzetten bij instellingen --> algemeen

Als je het aangepast hebt blijft het ook gewoon onthouden per STB dus je hoeft dat niet telkens te doen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door ik222 op 14-07-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 15:26
Optie vanuit minigids werkt thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:16:
[...]

Het is ook lekker handig om een oproep te doen terwijl in het land de schoolvakanties begonnen zijn. Er zijn er ook een heleboel net als ik aan het verzuipen op de camping.

Ik heb al een paar maandjes een stabiele lijn terwijl ik nog wel de 500 drg heb. Ik houd me dus nog even stil.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
j1nx schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 08:49:
Het is ook lekker handig om een oproep te doen terwijl in het land de schoolvakanties begonnen zijn. Er zijn er ook een heleboel net als ik aan het verzuipen op de camping.
Jij staat op de camping en reageert ook gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
denan schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 09:18:
[...]

Uitzonderingen bevestigen de regel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Caelorum schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 09:32:
[...]

Uitzonderingen bevestigen de regel toch?
Het forum is actief genoeg.. zeker niet minder dan de vorige paar maanden. Dus als het probleem nog veel speelt zou ik meer feedback moeten krijgen :)

Ik zal het verzoek nog wel een paar keer plaatsen btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:45
(één/Canvas HD):
ik222 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:45:
Denk dat ze het standaard naar SD gezet hebben omdat er wat problemen waren met de HD varianten.
Ons Net Eindhoven heeft hier zowaar een bericht over geplaatst:
http://www.onsneteindhove....php?menu=&disruption=103

Als het "opgelost" is zal HD weer de default worden voor deze zenders. We zullen zien of ze onder opgelost alleen de schokkerigheid verstaan, of dat het ook meer HD-waardige streams moeten worden zoals de verschillende kabelaars ook hebben voor deze zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:57

GerkeP

Vragen mag altijd........

j1nx schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 08:49:
[...]

Ik heb al een paar maandjes een stabiele lijn terwijl ik nog wel de 500 drg heb. Ik houd me dus nog even stil.
Vast de verkeerde camping? Hier ook op de camping bij 36 graden en een licht briesje ;-)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Zou iemand met GlasHart Media connecties eens kunnen informeren of bij Uitzending Gemist / RTL Gemist etc. de Pause en Play knoppen in het beeld omgedraaid kunnen worden? Ze zitten op de afstandsbediening namelijk precies andersom en als ik die op de tast bedien, met mijn ogen op het scherm, doe ik het steeds verkeerd. Zeer irritant. O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Fiber schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 00:49:
Zou iemand met GlasHart Media connecties eens kunnen informeren of bij Uitzending Gemist / RTL Gemist etc. de Pause en Play knoppen in het beeld omgedraaid kunnen worden? Ze zitten op de afstandsbediening namelijk precies andersom en als ik die op de tast bedien, met mijn ogen op het scherm, doe ik het steeds verkeerd. Zeer irritant. O-)
Lijkt me inderdaad wel iets om te fixen.

* White_Collar heeft famous in het echt gezien vandaag helaas maar wel amper 5 minuten O-), kom je nog een keer op de koffie?

[ Voor 9% gewijzigd door White_Collar op 16-07-2011 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Fiber schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 00:49:
Waarschijnlijk zit het in de afstandsbediening, met de Harmony (785) heb ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

denan schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 09:18:
[...]

Ja en het mooie is; Vrouwtje boos omdat ik de kleding nat heb laten worden terwijl ik de laptop wel netjes hoog en droog heb gehouden. (It's all about priorities)

@Loveparade: Mijn auto komt niet verder als brabant, dus ja; NL = verkeerde camping. (maar mijn internet kosten zijn lager)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
j1nx schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 09:32:
[...]
@Loveparade: Mijn auto komt niet verder als brabant, dus ja; NL = verkeerde camping. (maar mijn internet kosten zijn lager)
Ot: och.. usb gprs modem simlockvrij maken en je internet in 80% van de landen voor een euro per uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 00:57:
[...]

/me heeft famous in het echt gezien vandaag helaas maar wel amper 5 minuten O-), kom je nog een keer op de koffie?
hahahaha... ik kom zeker, en soon een keer op de thee.... ;)
We hadden even haast namelijk ivm, dat je daar niet mocht parkeren,
en we moesten dingen inpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

j1nx schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 09:32:
[...]

Ja en het mooie is; Vrouwtje boos omdat ik de kleding nat heb laten worden terwijl ik de laptop wel netjes hoog en droog heb gehouden. (It's all about priorities)

Kosten zijn hier ook niet enorm hoog, gebruik nu een sim van TIM (=Alice), 20 euro voor 4 weken onbeperkt 2/2 Mbit (na 10 GByte gaat het dan naar 1/1 Mbit) :D

En de kinderen kunnen dan gewoon de hele dag msn-en en hyven en facebooken op de telefoon, want simmetje zit in een Mifi :D

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 10:10:
[...]

Ot: och.. usb gprs modem simlockvrij maken en je internet in 80% van de landen voor een euro per uur :)
In "mijn" hotel (kom er al 10 jaar) in Griekenland kost internet 2 euro per kwartier maar ze hebben een speciale aanbieding, voor 8 euro mag je een uur... Nu heb ik wireless tethering op al mijn toestellen,en in de VIP rooms (die we standaard na 10 jaar krijgen) is internet gratis.
We hebben alleen even gekeken in het internet cafe dat ze ook hebben in het hotel omdat ze zulk extreem weer hadden aangekondigd in Nederland.
In Rhodos hebben ze trouwens gewoon standaard 100 mbits internet.
Het hotel bestaat uit 9 gebouwen, waar gewoon een lan stopkontakt in de kamer en slaapkamer zit,overal op elk dak staan van die Sennheiser antennes (lijken wel grote speakers) en ook nog op het strand... maar hallo.. ben op vakantie...de laptops bleven thuis en gewoon een oude nokia telefoon meegenomen,thats all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Loveparade schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 12:01:
[...]

Kosten zijn hier ook niet enorm hoog, gebruik nu een sim van TIM (=Alice), 20 euro voor 4 weken onbeperkt 2/2 Mbit (na 10 GByte gaat het dan naar 1/1 Mbit) :D

En de kinderen kunnen dan gewoon de hele dag msn-en en hyven en facebooken op de telefoon, want simmetje zit in een Mifi :D
Oh wow, dat moet ik even onthouden. Volgend jaar willen we verder (we zijn krampeer beginnelingen) en dan is 20 euro gewoon netjes voor de gehele vakantie.

Tether nu gewoon over de T-Mobile iPhone, dus kost me niets extra's al is dat abbo zo en zo al duur genoeg (Afzetters)

Edit: Hoe lang gaat die Mifi mee op een volle batterij? Wil ik ook nog aanschaffen pmdat ik nu toch loop te klooien met mijn laptop en tablet tegelijk. MyWi op de iphone kan wel usb en wifi tegelijk maar dan is een postduif toch sneller.

[ Voor 14% gewijzigd door j1nx op 16-07-2011 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:40:
zit,overal op elk dak staan van die Sennheiser antennes (lijken wel grote speakers) en ook nog op het strand... maar hallo.. ben op vakantie...de laptops bleven thuis en gewoon een oude nokia telefoon meegenomen,thats all.
Daarom... koop gewoon een usb gprs stick en ga in je vakantieland op zoek naar de locale aldi. Daar hebben ze vaakinternet simkaarten waarop je per uur tegoed kunt storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:17
OK, even he, hebben jullie zoveel behoefte om de hele tijd te internetten op vakantie? Als ik op vakantie ben heb ik mijn dataverbinding gewoon uit staan en in het zeldzame geval dat ik wat wil opzoeken, ja dan betaal ik d'r iets meer voor, jammer dan.

Sowieso vind ik persoonlijk - no offence uiteraard - dat 'de kinderen dan de hele dag kunnen MSNen, hyven en facebooken' walgelijk. Alsof je niet even zonder zou kunnen. Als je vanuit het werk bereikbaar moet zijn kan ik me er nog wat bij voorstellen, maar verder zou ik zeggen: ga juist eens wat anders doen dan de hele tijd te internetten.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Inderdaad, kinderen op de camping horen te spelen, zwemmen, voetballen, badmintonnen, etc. etc. desnoods in de kantine rondhangen bij de flipperkasten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik ben nu bezig met het installeren van mijn tv met digitale tv via de Animo 130M.

Ik heb dus de router in aansluiting in Lan poort B. En de netwerkkabel van Poort A. Maar nu vind de tv dus geen signaal. De kabels heb ik getest op mijn laptop en die werken wel allemaal. Er brand nu een rood lichtje de hele tijd op mijn setupbox. Iemand enig idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
stansfield schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 16:56:
Ik ben nu bezig met het installeren van mijn tv met digitale tv via de Animo 130M.

Ik heb dus de router in aansluiting in Lan poort B. En de netwerkkabel van Poort A. Maar nu vind de tv dus geen signaal. De kabels heb ik getest op mijn laptop en die werken wel allemaal. Er brand nu een rood lichtje de hele tijd op mijn setupbox. Iemand enig idee wat ik fout doe?
Staat allemaal in de start post. Maar dat had ik de vorige 3 keer ook al gezegd ;)
Dus kijk eerst even in de start post voordat je een vraag stelt. Op tweakers word namelijk verwacht dat je eerst even inleest voordat je een vraag stelt. Dit topic is namelijk niet bedoelt om alle vragen maar luk raak te gaan posten terwijl heel veel in de start post al geschreven staat. :)
Er brand nu een rood lichtje de hele tijd op mijn setupbox. Iemand enig idee wat ik fout doe?
Heb je tv al aangezet om te kijken wat er op je tv te zien is? ;)

[ Voor 30% gewijzigd door White_Collar op 16-07-2011 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:36
Ik denk dat ik een week of twee analoge tv op mijn lcd tv van samsung heb ingesteld, dit voor nood als dtv niet werkt. Dit werkte goed, nu wilde ik vandaag dvb-c instellen en ik zet mijn tv eerst even op een analoge zender, toen kreeg ik dit te zien YouTube: ‪XMSnet Leiden Analoge TV‬‏ - YouTube dit zie ik bij elke zender, het lijkt wel of het signaal steeds wegvalt en terugkomt. Een spanningsreset van `t Packetfront geval mocht niet baten.

Ik stelde trouwens dvb-c in en dat werk zonder problemen.

Toch wel een vaag pobleem.

Iemand al info wanneer er ondertiteling komt onder het kanaal investigation discovery (http://investigation.discovery.com/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

j1nx schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 15:10:
[...]

Edit: Hoe lang gaat die Mifi mee op een volle batterij? Wil ik ook nog aanschaffen pmdat ik nu toch loop te klooien met mijn laptop en tablet tegelijk. MyWi op de iphone kan wel usb en wifi tegelijk maar dan is een postduif toch sneller.
Ik gebruik de Huawei E5830 (Tmobile, maar simlockvrij http://gsm.t-mobile.nl/tm...0&WT.ac=inet-aanbieding-6) die doet het afhankelijk van het gebruik tussen de 4 en 8 uur op een batterij. Laden gewoon met een Mini-Usb van 5 volt.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk1983 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 16:14:
OK, even he, hebben jullie zoveel behoefte om de hele tijd te internetten op vakantie? Als ik op vakantie ben heb ik mijn dataverbinding gewoon uit staan en in het zeldzame geval dat ik wat wil opzoeken, ja dan betaal ik d'r iets meer voor, jammer dan.

Sowieso vind ik persoonlijk - no offence uiteraard - dat 'de kinderen dan de hele dag kunnen MSNen, hyven en facebooken' walgelijk. Alsof je niet even zonder zou kunnen. Als je vanuit het werk bereikbaar moet zijn kan ik me er nog wat bij voorstellen, maar verder zou ik zeggen: ga juist eens wat anders doen dan de hele tijd te internetten.
Dat is wat ik zeg... ik heb in die 14 dagen 15 minuten een pc gezien... maar er lagen er zelfs met een laptop op het strand :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MiK schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 17:31:
Iemand al info wanneer er ondertiteling komt onder het kanaal investigation discovery (http://investigation.discovery.com/)
Dat moet een fout zijn,want bij Ziggo is er gewoon dvb ondertiteling bij investigation discovery,dus Glashart media doet iets fout dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Rekenblok schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 00:57:
[...]
Lijkt me inderdaad wel iets om te fixen.
...
Zou super zijn!
wiebo66 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 01:23:
[...]
Waarschijnlijk zit het in de afstandsbediening, met de Harmony (785) heb ik geen problemen.
Gewoon de Amino 110 afstandsbediening, die is precies andersom als de aanduidingen op het scherm wbt de Pause en Play knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Rekenblok schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 00:07:
[...]

Hoezo is dat een tegenvaller? O-) Je hebt alle keuze vrijheid aan routers i.p.v zo'n stomme box van KPN.
Niet iedereen is een Tweaker ;)

Het gros van de klanten die ISP's bedienen wil gewoon dat alles werkt al de monteur de deur uit loopt. Die hebben geen verstand van routers (wattuh?) UTP kabel (hu?) met RJ45 connectoren (que?). Ik heb mensen in huilen zien uitbarsten omdat ze de opdracht kregen zelf een router aan te schaffen & aan te sluiten (no joke).

We zien nu ook weer in nieuwe projecten klanten voorbij komen die je nog twee weken te leven geeft en van analoog naar een Amino over gaan omdat het 'beter' is (beter voor dat soort mensen?) . Ga er maar aan staan als je 87 jaar bent en je TV eerst op HDMI1 moet zetten voordat je het journaal om 20:00hr kan zien.

En stel je zelf maar eens de vraag of jij wel moet verwachten dat die 98 procent van de bevolking die wij NIET vertegenwoordigd allemaal maar moeten weten wat een router is en doet met IPv4 / 6 WPA2 wireless-n gigabit bla bla... Voor je het weet moet ik je beschuldigen van arrogante technische zelfgecentreerdheid, wat mij gelukkig nooit is overkomen :P

Jij kiest net als ik voor die vrijheid, en die andere 98 procent kiest (of laat zich aanpraten adviseren) een bepaald product. Het laatste wat die mensen willen horen is ons technisch gezever. Die willen maar 1 ding, het moet gewoon werken. Maakt niet uit hoe, hebben geen interesse hoe, gewoon werken.....

En die zouden objectief gezien dus beter af zijn bij een andere provider dan XMS. Niet dan het NIET werkt, het werkt uit de kunst zelfs! XMS levert nu eenmaal niet die full service die andere (vaak ook iets duurdere) providers wel leveren.

Je ziet maar weer in dit topic dat iemand dagen (!!!) is bezig geweest om een DVB-C STB werkend te krijgen. Het is hem uiteindelijk wel gelukt dank zijn een aantal bewoner hier. Maarja, ik vraag me af of je dat wel zo moet willen als provider...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

trankilo schreef op zondag 17 juli 2011 @ 01:58:
[...]

Hier wel... Tenminste, daar mag je wel van uit gaan op GoT vind ik!
Het gros van de klanten die ISP's bedienen wil gewoon dat alles werkt al de monteur de deur uit loopt. Die hebben geen verstand van routers (wattuh?) UTP kabel (hu?) met RJ45 connectoren (que?). Ik heb mensen in huilen zien uitbarsten omdat ze de opdracht kregen zelf een router aan te schaffen & aan te sluiten (no joke).
Dat snap ik best, maar hier op Tweakers gaan we er van uit dat je zoiets op z'n minst zelf uit kan zoeken en leren.
We zien nu ook weer in nieuwe projecten klanten voorbij komen die je nog twee weken te leven geeft en van analoog naar een Amino over gaan omdat het 'beter' is (beter voor dat soort mensen?) . Ga er maar aan staan als je 87 jaar bent en je TV eerst op HDMI1 moet zetten voordat je het journaal om 20:00hr kan zien.
Wie is ' We' ? O-) Majesteitsmeervoud?
En stel je zelf maar eens de vraag of jij wel moet verwachten dat die 98 procent van de bevolking die wij NIET vertegenwoordigd allemaal maar moeten weten wat een router is en doet met IPv4 / 6 WPA2 wireless-n gigabit bla bla... Voor je het weet moet ik je beschuldigen van arrogante technische zelfgecentreerdheid, wat mij gelukkig nooit is overkomen :P
Dan helpen we ze toch een handje, ik zie het probleem niet.
Jij kiest net als ik voor die vrijheid, en die andere 98 procent kiest (of laat zich aanpraten adviseren) een bepaald product. Het laatste wat die mensen willen horen is ons technisch gezever. Die willen maar 1 ding, het moet gewoon werken. Maakt niet uit hoe, hebben geen interesse hoe, gewoon werken.....
Ja, logisch, maar wat is nou je punt?
En die zouden objectief gezien dus beter af zijn bij een andere provider dan XMS. Niet dan het NIET werkt, het werkt uit de kunst zelfs! XMS levert nu eenmaal niet die full service die andere (vaak ook iets duurdere) providers wel leveren.
XMS heeft vast ook wel een nette aansluitservice. Toch? Mag ik hopen!
Je ziet maar weer in dit topic dat iemand dagen (!!!) is bezig geweest om een DVB-C STB werkend te krijgen. Het is hem uiteindelijk wel gelukt dank zijn een aantal bewoner hier. Maarja, ik vraag me af of je dat wel zo moet willen als provider...
Huh, heb ik iets gemist...? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik vindt wel dat XMSnet zorg moet dragen voor tenminste 1 standaard router door XMSnet ge-support.
Uiteraard moet de snelheid haalbaar zijn met de geleverde pakketten.

Tussen klant en leverancier(xmsnet) zit nu een groot gat qua service, xmsnet doet de diagnose en de klant moet het gewoon verder uitzoeken als er problemen zijn.

Bij bijvoorbeeld ziggo is Sitecom aan te raden, en ze weten daar ook wel wat van (ook niet altijd maar het zou wel moeten) ze kunnen je dus feitelijk wel uit de stront helpen.

KPN heeft gewoon een door hun uitgeleverde modemrouter volledig ge-support, nadeel is wel dat als je een eigen modem/router wil plaatsen geen ipb meer hebt.

Maar een feit blijft, een klant wil geen gezeik over zelf uitzoeken en geen support krijgen. Een klant wil gewoon dat een monteur het komt aansluiten en dat het allemaal werkt als ie weg gaat, moet er een router tussen (bijna wel in alle gevallen) dan moet de monteur deze kunnen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
MiK schreef op zondag 17 juli 2011 @ 12:29:
Ik vindt wel dat XMSnet zorg moet dragen voor tenminste 1 standaard router door XMSnet ge-support.
Uiteraard moet de snelheid haalbaar zijn met de geleverde pakketten.

Tussen klant en leverancier(xmsnet) zit nu een groot gat qua service, xmsnet doet de diagnose en de klant moet het gewoon verder uitzoeken als er problemen zijn.

Bij bijvoorbeeld ziggo is Sitecom aan te raden, en ze weten daar ook wel wat van (ook niet altijd maar het zou wel moeten) ze kunnen je dus feitelijk wel uit de stront helpen.

KPN heeft gewoon een door hun uitgeleverde modemrouter volledig ge-support, nadeel is wel dat als je een eigen modem/router wil plaatsen geen ipb meer hebt.

Maar een feit blijft, een klant wil geen gezeik over zelf uitzoeken en geen support krijgen. Een klant wil gewoon dat een monteur het komt aansluiten en dat het allemaal werkt als ie weg gaat, moet er een router tussen (bijna wel in alle gevallen) dan moet de monteur deze kunnen plaatsen.
Ik vind het eigenlijk wel prima zo. Veel klanten die ik gesproken heb, weten toch echt wel wat van routers af. Het gemiddeld computer kennis niveau (inclusief netwerk kennis) is de afgelopen jaren best wel hard gestegen. Een jaar geleden was ik namelijk vaker aan het vertellen wat een router was, terwijl nu dat ik nog maar 1 keer per maand aan het vertellen ben. Uitzondering daar gelaten natuurlijk bijvoorbeeld boven de 65. Maar daar gaan meestal de XMS monteur langs om het één en ander in te stellen. Over het algemeen hebben weinig mensen moeite met de vereiste kennis. Dus om te stellen dat 98% moeite heeft is dan wel weer een beetje over te top 8)
Blijkbaar wist je dat nog niet, maar XMS heeft service managers die naar klanten toe rijd om ze te helpen met het bedienen van de digitale boxen en het instellen van router. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door White_Collar op 17-07-2011 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
98% is dan wel over de top maar ik denk da tje wel ergins in de 80 blijft steken, jij hebt het over mensen die je via de tel te spreken hebt gekregen, dat zijn meestal mensen die weten wat glas is en het daarom willen, maar als mijn vader die nu ziggo heeft zou willen overstappen en hij zou het zelf willen regelen, dat raad ik hem XMS zeker af, ik zou dan voor hem een router moeten kopen om zeker te weten dat hij een goeie uitkiest die de XMSnet snelheden aankan.

Je hebt het over een percentage mensen die bellen, dit zijn meestal mensen die idd enige kennis hebben, maar hou je ook rekening met mensen die kenissen hebben die wel weten hoe het werk en het door hun laten oplossen ?.

Als je als XMSnet een complete dienst levert zorg dat dat de randapparatuur ook compleet geleverd wordt.
Alle providers gaan die kant op, je kan gewoon niet ontkennen dat XMSnet een provider is die qua support en service op dit gebied niet kan concureren met een ziggo.

Mijn schoonvader heeft ook XMSnet eerder dan ik XMSnet had. Een monteur kwam langs en kabel in modem en een belletje en het werkt. Amino aansluiten "meneer ik weet niet hoe dat werkt maar als je de helpdesk belt komt u er wel met hun uit" Schoonvader tegen Monteur, "meneer ik heb hier een nieuwe router liggen een Linksys wrt54g" maar die sluit ik niet aan want die wordt niet ondersteund door XMSnet. "ow kan koop ik via jullie wel een router die wel ondersteund wordt door jullie, want als ik problelem heb met mijn setup wil ik niet afhankelijk zijn van kennisen maar afhankelijk zijn van de XMSnet helpdesk waar in indirect ook voor betaal" Meneer helaas leveren wij geen ondersteunende router, deze zal u zelf moeten uitzoeken en aanschaffen.

Mijn schoonvader kreeg meteen al spijt dat hij hier aan begonnen was, En gelijk heeft ie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Je had volgens mij over mijn eddit nog heen gelezen:
Blijkbaar wist je dat nog niet, maar XMS heeft service managers die naar klanten toe rijd om ze te helpen met het bedienen van de digitale boxen en het instellen van router. ;)
Ik zit overigens niet aan de telefoon, ik sta mensen te woord in een XMS huis. En daar is het gemiddeld kennis niveau van klanten iets lager als aan de telefoon ;) Ik praat gemiddeld met een klant om alles helder te krijgen ongeveer 12 tot 30 minuten om ze of bij te spijkeren of uit te leggen wat er allemaal nodig is. Ze krijgen zelfs mijn rechtstreekse nummer als ik het gevoel krijg dat de klant het toch niet snapt ;)
Als dat geen service is dan weet ik het ook niet meer hoor O-)
Mijn schoonvader heeft ook XMSnet eerder dan ik XMSnet had. Een monteur kwam langs en kabel in modem en een belletje en het werkt. Amino aansluiten "meneer ik weet niet hoe dat werkt maar als je de helpdesk belt komt u er wel met hun uit" Schoonvader tegen Monteur, "meneer ik heb hier een nieuwe router liggen een Linksys wrt54g" maar die sluit ik niet aan want die wordt niet ondersteund door XMSnet. "ow kan koop ik via jullie wel een router die wel ondersteund wordt door jullie, want als ik problelem heb met mijn setup wil ik niet afhankelijk zijn van kennisen maar afhankelijk zijn van de XMSnet helpdesk waar in indirect ook voor betaal" Meneer helaas leveren wij geen ondersteunende router, deze zal u zelf moeten uitzoeken en aanschaffen.
De vergelijking is krom, omdat je het hier hebt over een aannemer die alleen het modem komt activeren. Als je een monteur wilt die het voor jou thuis allemaal komt regelen zul je 99 euro moeten betalen ;)

[ Voor 63% gewijzigd door White_Collar op 17-07-2011 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Dat moet wat kosten, indirect of direct voor de klant. Waaorom bied XMSnet geen ondersteundende hardware ? waar via de website en via de telefoon goeie support op gegeven wordt ?

Scheelt een ritje naar de klant, scheelt de klant tijd eventueel vrij nemen van werk. etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Het kost de klant niks als een service manager langs komt . XMS bied helaas geen ondersteunende hardware. Maar ze lossen dat op door middel van service managers.

Daarnaast maakt de service manager een afspraak met de klant, de klant hoeft niet vrij te nemen van het werk ;)
Maar als de klant dat graag wilt, dan kan dat inderdaad.

Echter ben ik wel blij dat ik de vrijheid heb tussen hardware. Ik moet er niet aan denken dat ik 1 router van mijn provider moet gebruiken die helemaal dicht gespijkerd zit. Maar volgens mij ben ik de enige die er zo over denkt :+

Al ben ik het wel met je eens dat er wel ondersteuning moet komen op minimaal 1 router en dat deze ook te koop is.

[ Voor 14% gewijzigd door White_Collar op 17-07-2011 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Hoeft ook niet dichtgespijkerd te zijn, maar de klant moet tenminste een router kunnen afnemen die ge-support wordt door XMSnet

Een service monteur moet ook betaald worden, direct of indirect, die auto doet het ook niet zonder sap moet ook betaald worden. Denk dat support op deze manier een beetje te duur wordt. Hoeveel cases zou je op een dag zo kunnen doen ? Geef mij maar een nummer waar IK als klant heen kan bellen waneer ik tijd en zin heb.

Dat is voor klanten het makkelijkst, ik vindt op welke tijd dan ook zeer lastig en storend iemand te moeten ontvangen thuis om iets aan het werk te krijgen of een storing op te lossen. Ik kom bij particulieren en zakelijke klanten om storingen aan alarm en telecom apparatuur op te lossen, en klant is meer geholpen bij snelle support en graag via de telefoon. Bovendien in mijn geval is het toch erg lastig, ik draai storingsdiensen en regelmatig overuren die ik niet van tevoren weet. Lastig voor mij maar ook voor XMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
MiK schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:06:
Geef mij maar een nummer waar IK als klant heen kan bellen waneer ik tijd en zin heb.
088 555 2 555 :)
Rekenblok schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:01:

Al ben ik het wel met je eens dat er wel ondersteuning moet komen op minimaal 1 router en dat deze ook te koop is.

[ Voor 35% gewijzigd door White_Collar op 17-07-2011 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Als ik dan support vraag over mijn Linksys e3000 router krijge ik deze dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
[...]
Je ziet maar weer in dit topic dat iemand dagen (!!!) is bezig geweest om een DVB-C STB werkend te krijgen.
Ja sorry hoor, er is ook nog zoiets als een beetje gezond verstand toch? Daar hoef je toch geen Tweakert voor te zijn?
Hoeveel mensen zouden verwachten dat wanneer ze een Heineken Biertapje kopen, het bier uit de keukenkraan komt?
(Sowieso gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar Grolsch, maar dat terzijde ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
MiK schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:13:
[...]

Als ik dan support vraag over mijn Linksys e3000 router krijge ik deze dan ?
99.9% van de routers werken gewoon als je ze aansluit op de wanpoort van de router, hoe hij op het "kastje" van XMS word aangesloten staat gewoon in de documentatie.

Lijkt me niet echt spannend dus...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
fast-server schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:26:
[...]

99.9% van de routers werken gewoon als je ze aansluit op de wanpoort van de router, hoe hij op het "kastje" van XMS word aangesloten staat gewoon in de documentatie.

Lijkt me niet echt spannend dus...
Ken genoeg mensen die niet weten hoe wireless werkt zijn genoeg router die niet direct werken etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
MiK schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:29:
[...]
Ken genoeg mensen die niet weten hoe wireless werkt zijn genoeg router die niet direct werken etc etc
Er zitten ook genoeg handleidingen bij elk van die routers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Caelorum schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:09:
[...]

Er zitten ook genoeg handleidingen bij elk van die routers ;)
Wat is dit een kansloze reactie zeg.

Dat jij, ik en anderen begrijpen hoe dat werkt dat betekend niet dat andere mensen dat wel begrijpen. Termen techniek etc etc. Mijn vader van 55 mijn schoonvader van 45 mijn broertje van 19 mijn zusje van 15 hoef ik dit echt niet te vragen hoe ze een router moeten aansluiten, dan bellen ze mij en help ik hun via de telefoon. Via de gebruiksaanwijzing wordt je vaak ook niet wijzer

[ Voor 13% gewijzigd door boswandeling op 17-07-2011 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
MiK schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:29:
[...]

Dat jij, ik en anderen begrijpen hoe dat werkt dat betekend niet dat andere mensen dat wel begrijpen. Termen techniek etc etc. Mijn vader van 55 mijn schoonvader van 45 mijn broertje van 19 mijn zusje van 15 hoef ik dit echt niet te vragen hoe ze een router moeten aansluiten, dan bellen ze mij en help ik hun via de telefoon. Via de gebruiksaanwijzing wordt je vaak ook niet wijzer
Daar kan xms anders weinig aan veranderen. Het is aan de router fabrikant om zijn eigen handleiding te fixen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
[...]

Dus als jij een koelkast koopt bij de block dan ga jij zeker ook zeuren bij bcc? oftewel als jij problemen hebt met je router vin Cisco/Linksys dan zou je gewoon daar aan moeten bellen en niet bij xms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:32
Keuzes....

Wanneer je voor xms kiest dan doe je dat, als het goed is, bewust en bepaal je zelf welke router je plaatst. Voor de een betekent dit vrijheid en voor de ander een gedoe. Deze laatste zal dus kiezen voor een isp die zelf de keuze heeft gemaakt om een router te plaatsen/beheren.

En vaak zit er altijd wel een handig neefje in de familie die het eea kan realiseren. (nadeel is wel dat het neefje het dan ook altijd heeft gedaan, wanneer het niet meer werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
XMSnet geeft XMSnet de klant veel vrijheden (wat betreft internet realisatie dan) dtv zit je vast aan de stbs maar goed dan weet je wel dat je service krijgt, en STB`s heb je nog niet in heel veel bereikbare soorten, het zou wel fijn zijn bijv een Media Center te kunnen gebruiken als STB

Qua internet is het gewoon "en geluk" vindt het toch raar, als je een breed publiek wil bereiken met je diensten en je wil deze ook slijten aan het publiek, maar het dan ook zo makkelijk mogelijk en houdt de rest zo transparant mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
devil-strike schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:52:
[...]

Dus als jij een koelkast koopt bij de block dan ga jij zeker ook zeuren bij bcc? oftewel als jij problemen hebt met je router vin Cisco/Linksys dan zou je gewoon daar aan moeten bellen en niet bij xms.
Ja dat zie je echt voor je ? ik bel mijn leverancier van mijn Linksys "ja meneer mijn verbinding is nogal traag hoe komt dit?" wedden dat hij zegt dat je eerst maar eens je provider moet bellen.

Ik denk dat je het verkeerd ziet, het is een slechte vergelijking. Ik denk dat de gemiddelde klant tenminste een router in huis nodig heeft voor zowel meerdere computers/laptops en dit eventueel wifi wil. De providers levert een Internet verbinding maar wil wel dat de klant tevreden is, de klant heeft verder geen verstand van routers etc en moet zich gaan verdiepen in deze materie. Waarom is dit nodig ? je kan wel vergelijkingen maken maar is Ziggo dan gewoon dom dat ze Sitecom modems supporten ?Ik weet zeker dat mensen daar heel blij mee zijn, want tussen het kabelmodem en de router zou anders qua support een groot gat zijn. De klant zegt dit en Ziggo zegt ik meet dit en voor de rest geen support. Nu kunnen helpdeskmedewerkers een diagnose stellen die veelal veel beter is dan die van de klant, en het probleem daardoor veel sneller oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Lijkt me verstandig dat die klanten dan naar de winkel gaan met de specificaties van de XMS verbinding.
De meeste winkels kunnen die mensen dan prima voorlichten, als het dan niet goed is kunnen ze ook gewoon weer terug naar die winkel.

En dan zeggen mensen wel ja maar ziggo/upc levert wel een router...
Heel leuk maar die routers halen wireless ook geen 60+ Mbps

Als je daaraan begint is het einde zoek aangezien iedereen andere wensen heeft.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:13:
[...]

Ja sorry hoor, er is ook nog zoiets als een beetje gezond verstand toch? Daar hoef je toch geen Tweakert voor te zijn?
Hoeveel mensen zouden verwachten dat wanneer ze een Heineken Biertapje kopen, het bier uit de keukenkraan komt?
(Sowieso gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar Grolsch, maar dat terzijde ;) )
:X

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inmiddels alweer even stil rond de ontwikkelingen op het gebied van:
- aanpassen van het HD-pakket i.v.m. het gratis worden van de Nederlandse publieke en commerciele zenders.
- het leveren van de Amino 540.

Jammer. Ik ga dus deze week het HD-pakket maar uitzetten. (Meteen maar even gedaan, per 31-7 wordt het uitgeschakeld.) Buitenlandse TV-zenders kijken we nauwelijks, dus daar hebben we genoeg aan SD.

Ik begin een beetje te balen van het gebrek aan communicatie over dit soort dingen. Je krijgt 1x per 3 of 4 maanden een keer een nieuwsbrief en vaak staat er niets tot nauwelijks iets in over dit soort dingen. Op de website staan voornamelijk aankondigingen van plaatsen/wijken waar binnenkort ook glasvezel verkrijgbaar is.

Volgende maand loopt mijn jaarcontract af en vanaf augustus wordt het netwerk in Veenendaal vrijgegeven voor de concurrentie (o.a. Concepts ICT, Solcon en Tweak). Bij Concepts hebben ze een mooie aanbieding nu: eerste jaar gratis digitale TV en gratis PVR (welliswaar een 532, maar aangezien ik al vanaf december op de 540 wacht....). En aangezien ik ook met 35Mb wel tevreden kan zijn, gaat me dat ruim 10 euro per maand schelen. Overwegen waard. En Solcon heeft een uitstekende naam w.b. support, maar die zit qua prijs dan weer vergelijkbaar met XMS (al levert Solcon standaard een router met wireless met ondersteuning in bruikleen, huur je daar je STB en leveren ze RDNS).

Ik dacht al dat het vrijgeven van het netwerk eraan zat te komen, want laatst had XMS ineens een "feestelijke inschrijfmiddag" bij de snackbar in Veenendaal West (met gratis ballonnen!), terwijl het XMS-huis al sinds maart gesloten is.

Oja, nog een tip voor XMS: loop de hele website eens na op achterhaalde/foutieve informatie. Als ik bij de veelgestelde vragen over digitale TV kijk en dan bijvoorbeeld op de bovenste vraag (over PVR) klik, krijg ik deze uitleg:
De Amino ondersteunen geen PVR-functionaliteit. XMS is druk bezig om een nieuwe settopbox met PVR functionaliteit te testen en gereed te maken voor ons netwerk.
Voor meer informatie over de PVR, klik hier.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2011 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
[...]

bla..bla...bla....

En die zouden objectief gezien dus beter af zijn bij een andere provider dan XMS.
In veel gevallen is de keuze beperkt.
Bovendien leveren een aantal providers enkel digitale televisie en/of is/wordt digitaal de standaard (Ziggo)
dan juist heb je het probleem met meerdere afstandsbedieningen.

Bij glasvezel heb je de keuze uit analoog (met een ruim zender pakket), DVB-C met digitale kwaliteit of IP televisie met bijbehorende setupbox.

Een router heb je pas nodig als er meerdere computers in huis zijn of als je draadloos wil gaan; dit is over het algemeen niet het geval bij de 55+ doelgroep. De doelgroep met meerdere computers in huis is ook de groep met meer kennis, zij het uit de bladen of door interesse.
Verder hebben veel mensen een handige buurman, zoon of schoonzoon M/V (,,,,er schijnen ook handige vrouwen te zijn _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
[...]
* Caelorum mompelt iets over een pot en een ketel...
Dat jij, ik en anderen begrijpen hoe dat werkt dat betekend niet dat andere mensen dat wel begrijpen.
Ik ga daar ook zeker niet vanuit dan kan ik mijn werk wel opdoeken. Ik ga er alleen ook niet vanuit dat mensen dom en/of lui zijn.
Daarnaast ga ik er ook niet vanuit dat iemand nadat ze enige moeite erin hebben gestoken om de handleiding te lezen niet weten dat er 1 kabel tussen router en access point moet en verder 1 kabel tussen de router en alle andere apparatuur. Als ze dan wireless willen ga ik er ook vanuit dat ze de stap voor stap uitleg in de handleiding kunnen volgen.
Overigens ga ik er wel vanuit dat iemand die een router koopt weet hoe hij deze moet aansluiten, anders informeren ze altijd wel bij een neefje of de buurjongen, die het dan uiteindelijk installeert. Mocht dit niet mogelijk zijn ga ik er ook vanuit dat iemand de helpdesk belt die al dan niet een mannetje langstuurt om het te fixen.

Mensen zijn niet dom. Zelfs mijn moeder kan zo'n ding aansluiten en installeren als ze eens zo'n boekje zou doornemen. Die dingen zitten er *** niet voor niks in. Telkens als ik weer eens ergens ben en aan moet horen dat iets niet werk en dan vraag of ze het al hebben opgezocht in de handleiding krijg ik zo'n schaapachtige blik en weet ik weer hoe laat het is.
Als je niet de tijd wilt nemen om de handleiding van iets door te nemen, dan moet je er ook vanuit gaan dat als het niet werkt zoals je wil dat je een 'expert' moet inschakelen. En experts zijn er niet zoveel, dus je zult of geduld moeten hebben of geld of allebij.

* Caelorum wilde eigenlijk geen rant neerplempen, maar ergert zich echt volkomen dood aan dat mensen tegenwoordig overal voor moeten worden beschermt.
IMO als je te lui bent of het niet waard vind om kennis ergens over op te doen of iemand in te huren/te vragen dan moet je ook niet zeiken dat het niet werkt.

Btw. er zijn best wel een paar instant-on vriendelijke routers te koop tegenwoordig. Dus: handleiding pakken, 2 stekkertjes erin, CD in PC en paar eenvoudige vragen beantwoorden en gaan met die banaan.

Overigens vallen de meeste van eerder genoemde gebruikers in de groep die net niet met PC's zijn opgegroeit (+- 10 jaar ernaast). De mensen die ouder zijn dan dat schijnen geen probleem te hebben met hulp vragen.

* Caelorum gaat snel naar bed voordat dit echt een middenacht rant wordt en hij morgen niet meer weet dat hij dit heeft geschreven.

[ Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 17-07-2011 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Voor welke provider ga je kiezen?

[ Voor 63% gewijzigd door White_Collar op 18-07-2011 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op maandag 18 juli 2011 @ 01:46:
[...]

Voor welke provider ga je kiezen?
Weet ik nog niet. Ben niet ontevreden over de diensten van XMS: mijn internetverbinding is stabiel, telefonie doet het bij mij prima en - op wat kleine vaak onbelangrijke storingen na - heb ik ook geen klachten over TV. Maar ik begin me wel te irriteren aan "die kleine dingen" eromheen, vooral in de communicatie-hoek. Daarnaast vind ik het jammer, dat er - digitale TV uitgezonderd - eigenlijk weinig te zien is van ontwikkelingen op andere gebieden.

Daarom denk ik, dat de aankomende concurrentie met Solcon, Tweak, Concepts-ICT, Kick XL en KPN een goede zaak is. En vlak Ziggo ook niet uit, want die timmeren aardig aan de weg op dit moment. (Heb laatst een IPv6-training gevolgd en daar zaten toevallig ook een paar Ziggo-beheerders.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
MiK schreef op zondag 17 juli 2011 @ 15:20:
[...]

Ja dat zie je echt voor je ? ik bel mijn leverancier van mijn Linksys "ja meneer mijn verbinding is nogal traag hoe komt dit?" wedden dat hij zegt dat je eerst maar eens je provider moet bellen.

Ik denk dat je het verkeerd ziet, het is een slechte vergelijking. Ik denk dat de gemiddelde klant tenminste een router in huis nodig heeft voor zowel meerdere computers/laptops en dit eventueel wifi wil. De providers levert een Internet verbinding maar wil wel dat de klant tevreden is, de klant heeft verder geen verstand van routers etc en moet zich gaan verdiepen in deze materie. Waarom is dit nodig ? je kan wel vergelijkingen maken maar is Ziggo dan gewoon dom dat ze Sitecom modems supporten ?Ik weet zeker dat mensen daar heel blij
Ik heb de afgelopen reacties doorgelezen maar mij bekruipt sterk het gevoel dat je meer aan het rellen bent dan dat je echt een punt probeert te maken.

Wat betreft routers:
- De meeste klanten weten wat een router is. Out of the box werkt ie prima en als een klant wil weten welke routers de snelheden aan kunnen (glasvezelgeschikt?) dan kan ie dat gewoon in de winkel vragen. Zoals men nu ook doet als men een router aanschaf voor UPC/Ziggo/XS4all. Haalt de router bij thuiskomst de snelheid niet? Dan ga je gewoon terug naar de winkel.. zoals mensen nu ook doen bij UPC/Ziggo/XS4all/Etcetcetc.

- Waar stopt de support van een router? Stopt dat bij de verbinding? BIj het instellen van encryptie? BIj het configureren van een firewall met portforwards? Elke router fabrikant heeft een eigen supportdesk waarop je gewoon antwoord kunt krijgen op al je vragen. Waarom zou een ISP dat domein moeten supporten?

- "Ja maar mijn oom/tante/vader snapt het niet!!". Prima.. dan doen ze wat ze altijd doen.. Namelijk hetzelfde wat ze doen bij het afsluiten van een internetabonnement: Informeren bij een neefje/nichtje dat dat het wel snapt. Zo zou ik als ik een auto koop bij mijn vader te raad gaan aangezien ik van die techniek absoluut geen kaas heb gegeten.

- Support stopt niet bij 1 merk/type router: Voor je het weet is het gesupporte model EOL. Komen er bugfixes en firmware updates en moet je alles gaan herschrijven. Je kunt niet zomaar een extern stuk hardware gaan supporten waarop je geen enkele invloed hebt.

- Alle routers die men tegenwoordig koopt zijn voorzien van een volledige aansluithandleiding of hebben een stap voor stap - installdisk of een autoconfiguratie waarbij je op een knopje mag drukken en na 10 seconden is alles geregeld.

Als je jouw argumentatie doortrekt dan mag een ISP voortaan ook de computer van een klant gaan supporten? Want stel dat ie newsgroups leegtrekt en erachter komt dat hij te weinig geheugen heeft om simultaan te downloaden en de packages te mergen? Of te weinig processorkracht? Of dat zijn HD het niet meer trekt? Er is altijd iets als gezond boerenverstand en mijn ervaring (aardig wat jaartjes helpdeskwerk gedaan in het verleden) is dat 95% van de mensen daar voldoende van bezit.

En zoals rekenblok al *meerdere* keren heeft aangegeven:
1) XMS heeft monteurs die een aansluiting compleet opleveren
2) XMS heeft servicemanagers die bij mensen thuis langs gaan.. *gratis!* als *extra service* om mensen die het niet snappen te helpen bij problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 22:32:
Het is inmiddels alweer even stil rond de ontwikkelingen op het gebied van:
- aanpassen van het HD-pakket i.v.m. het gratis worden van de Nederlandse publieke en commerciele zenders.
- het leveren van de Amino 540.

Jammer. Ik ga dus deze week het HD-pakket maar uitzetten. (Meteen maar even gedaan, per 31-7 wordt het uitgeschakeld.) Buitenlandse TV-zenders kijken we nauwelijks, dus daar hebben we genoeg aan SD.

Ik begin een beetje te balen van het gebrek aan communicatie over dit soort dingen. Je krijgt 1x per 3 of 4 maanden een keer een nieuwsbrief en vaak staat er niets tot nauwelijks iets in over dit soort dingen. Op de website staan voornamelijk aankondigingen van plaatsen/wijken waar binnenkort ook glasvezel verkrijgbaar is.
mbt HD-pakket: Dat komt doordat dit soort informatie vanuit GHM moet komen. XMS kan er weinig over zeggen als ze van niks weten. Dit is een issue waarmee alle ISP's kampen btw.

Mbt 540: Ze komen als ze door de huidige voorraad heen zijn lijkt me. Waarom zou je dat op een website zetten? Je koopt een PVR.. niet een 540, 768. of een philips STB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Ik krijg bijna het idee dat je XMS neerzet als een soort lijkenpikkers dat de verzorgingstehuizen afstruint op zoek naar goedgelovige bejaarden?? Het is geen pretium :P

*Onze* ervaring is juist dat XMS oudere klanten eerst 4x vraagt of ze het zeker weten voordat ze een abonnement afsluiten. En dat men ook eerlijk is over de voordelen/nadelen en het nut van een aansluiting/abonnement. en *mijn* ervaring is dan weer dat een groot deel van die mensen redelijk beledigt kan zijn en meer kennis heeft over de producten dan de gemiddelde 30ér/40er.

Wat je schijnbaar niet snapt is dat XMS niet op zoek is naar klanten die geld overmaken en niet tevreden zijn. Een dergelijk model werkt als je pretium bent maar een ontevreden klant kost bij een ISP altijd geld.

Wat betreft je TV puntje: Wellicht dat jullie dan eens kunnen beginnen met het eruit halen van de analoge kabel. 99% van de LCD tv's gaan dan bij het opstarten op zoek naar de ingang waarop wel input te vinden is. En als dat alleen HDMI-1 is.. dan werkt ie meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 18 juli 2011 @ 09:53:
[...]

Mbt 540: Ze komen als ze door de huidige voorraad heen zijn lijkt me. Waarom zou je dat op een website zetten? Je koopt een PVR.. niet een 540, 768. of een philips STB.
Ben ik het niet mee eens. Je koopt toch (bijvoorbeeld) een TV van het merk Samsung en type X en geen "TV die toevallig op voorraad was"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:19:
[...]

Ben ik het niet mee eens. Je koopt toch (bijvoorbeeld) een TV van het merk Samsung en type X en geen "TV die toevallig op voorraad was"?
Nee.. dat is als je de keuze hebt in een winkel. Je koopt nu TV van XMS met PVR.. of TV van UPC met PVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:33:
[...]

Nee.. dat is als je de keuze hebt in een winkel. Je koopt nu TV van XMS met PVR.. of TV van UPC met PVR.
In de nieuwsbrief van oktober 2010 stond:
Nieuwe IPTV box met recorder
In december introduceert XMS een nieuwe IPTV box met een ingebouwde harddisk
recorder (met deze box kunt u ook HDTV kijken): De Amino M532. Met deze settopbox
kunt u programma’s opnemen, tijdens de uitzending op elk gewenst moment pauzeren,
vooruit en achteruit spoelen. Tijdens het opnemen is het ook mogelijk om
gelijktijdig een andere zender bekijken. Om het opnemen te vergemakkelijken, kunt u
bovendien vanuit de (nieuwe) Elektronische Programma Gids uw opnames vooraf
invoeren.

Wilt u de Amino M532 alvast bestellen? Vul dit formulier in en u ontvangt de
settopbox eind december. Heeft u al een HD settopbox (Amino 130M)? Dan kunt u
gebruik maken van ons introductieaanbod: De mogelijkheid om de Amino 130M in te
ruilen voor de Amino M532 tegen bijbetaling van € 50,- (het verschil in
aanschafprijs met uw HD settopbox). Dit aanbod is geldig t/m 12 november. Vul dit
formulier in en u kunt deze box omruilen voor de nieuwe IPTV box met recorder!
Zodra de eerste box beschikbaar is bij XMS, komt er een uitgebreide handleiding in
het Nederlands. Klik hier voor meer informatie omtrent de Amino M532.

In de loop van 2011 komt er een nieuwe settopbox met recorder: de Amino M540. Het
grootste verschil tussen beide boxen is de grootte van de harde schijf. De Amino
M532 heeft een harde schijf grootte van 160GB en de Amino M540 van 250GB. Beide
settopboxen kosten € 249,-. Ter zijner tijd is het ook mogelijk om de Amino 130M
tegen bijbetaling om te ruilen voor de Amino M540. Let op!: Het is niet mogelijk om
de Amino M532 later in te ruilen voor de Amino M540.
Je kon dus een Amino M532 bestellen en niet "een PVR". En er zou ook de mogelijkheid komen om je Amino 130M om te ruilen tegen specifiek een M540.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:44:
[...]

In de nieuwsbrief van oktober 2010 stond:

Je kon dus een Amino M532 bestellen en niet "een PVR". En er zou ook de mogelijkheid komen om je Amino 130M om te ruilen tegen specifiek een M540.
Dus? het punt blijft hetzelfde: Heb je op de bestelsite van XMS de keuze tussen 532 en 540? Nee. Je kiest voor een PVR en dat dat nu toevallig een 532 is en straks iets anders maakt niets uit.

add: die 540 zal vast geleverd worden als de 532 op is. Zou ik communiceren wanneer dat is als ik XMS was? Nee; want dan wachten mensen met het bestellen van een PVR tot de voorraad 532's op is. En dat terwijl de verschillen in functionaliteit voor een gebruiker miniem zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door denan op 18-07-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
denan schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:33:
[...]

ik kan die denkwijze begrijpen, maar ik ben het er ook niet echt mee eens, en XMS schijnbaar ook niet, want ze hebben het toch echt als een andere setupbox aangekondigt in hun eigen nieuwsbrief, met vooral grotere hardeschijf als aankondiging (en bijv hdmi 1.3)... Dus ja, sommigen wachten daarop. zoals ik.

Edit:
@ Denan: Ik zie dat je al gereageerd had... Ze kondigen het zelf aan die 540... dusja dan gaan mensen er dus op wachten. Zeker omdat dan ook een actie gaat gelden... ook al is het verschil klein, je wordt er wel mee lekker gemaakt en kan een reden tot wachten zijn. Al duurt het nu dus heel lang, en de actie geld inmiddels niet meer voor die 532... dusja, dan ga je ook blijven wachten op een 540...

[ Voor 26% gewijzigd door Mau_Maus op 18-07-2011 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De nieuwe Ziggo modems (de oude motorola's worden vervangen) hebben standaard nu een router en wireless on board. Via een superviser password kan de support de router in,en alles voor je instellen. Handig voor de klant die er de ballen niet van snapt maar wil ik dat wel...heb ik net de meest ideale settings er in gezet, komt er weer een standaard script langs die de boel veranderd,en je bent verplicht het ding te nemen.
Interactieve tv wordt gratis bij het basis pakket.
Nu kan je op de site een bon uitprinten en een interactieve decoder met PVR kopen met extreme korting,maar ik wil dat ding helemaal niet.
Bij Ziggo kan je ook niet ervoor kiezen om alleen internet af te nemen,zoals bij xms wel kan.
Ik heb liever een provider die je die vrijheid geeft.

Winkels schuiven ook veel te veel de support af,als ik een router of iets anders koop en ik heb een vraag dan zie je ze maar al te vaak even op het doosje kijken,ja meneer hij kan dit of dat.
Sorry maar ik kan ook lezen.
Ik kan van mijn internet provider niet verwachten dat ze voor elk type modem support kunnen bieden.
De winkelier verkoopt me dat ding toch ?
Ziggo biedt zelfs support plus of weet ik veel hoe ze dat noemen,er komt een monteur bij je langs,legt de kabels voor je binnenshuis,boort gaten,haalt een virus uit je pc, tegen flinke vergoeding.

Ik loop ook tegen de 50,maar omdat ik me inlees,verdiep in nieuwe techniek,ben ik voor de hele familie de pineut.
Maar als ik 5 dagen "niet thuis" geef lukt het ze opeens wel.
Leeftijd is geen excuus voor luiheid of ongeduld,overal op internet vind je,als je wil zoeken,goede tutorials,geef de support terug aan de echte probleemgevallen en dan zul je zien dat je heel snel goed en vakkundig geholpen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:19:
[...]

Vraag je bij Ziggo ook wanneer ze de volgende versie van de digitale ontvanger gaan leveren, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:56:
[...]

Vraag je bij Ziggo ook wanneer ze de volgende versie van de digitale ontvanger gaan leveren, of niet?
Als ze bekendmaken, dat hij eraan komt en een inruilactie aankondigen: ja.

Als XMS me niet lekker had gemaakt met een M540, had ik waarschijnlijk een M532 genomen via de inruilactie van eind vorig jaar. Ze hadden kunnen verwachten, dat mensen op de M540 zouden gaan wachten. En dan is 10 maanden (9 maanden geleden aangekondigd en voorlopig nog geen duidelijkheid over de levering) erg lang. Je hoeft geen psychologie te hebben gestudeerd om te kunnen voorspellen, dat mensen het tegen die tijd wel een beetje zat zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2011 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:59:
[...]

Als ze bekendmaken, dat hij eraan komt en een inruilactie aankondigen: ja.
En als het antwoord dan is 'in de loop van 2011.. scherper dan dat kunnen we het niet maken'? Dat gaat namelijk het antwoord blijven totdat ze de 540 gaan leveren. Daar kun je dan maar op twee manieren op reageren:
- Wachten tot hij leverbaar is
- Nu de 532 nemen.

[ Voor 12% gewijzigd door denan op 18-07-2011 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:02:
[...]

En als het antwoord dan is 'in de loop van 2011.. scherper dan dat kunnen we het niet maken'? Dat gaat namelijk het antwoord blijven totdat ze de 540 gaan leveren. Daar kun je dan maar op twee manieren op reageren:
- Wachten tot hij leverbaar is
- Nu de 532 nemen.
Nee, dat laatste is geen optie. De inruilactie voor de M532 is allang verlopen.

Maar ik wacht wel gewoon tot de M540 leverbaar is en ruil mijn A130M dan gewoon in. Er zit verder weinig anders op. Daarna zie ik wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Oja, nog een tip voor XMS: loop de hele website eens na op achterhaalde/foutieve informatie. Als ik bij de veelgestelde vragen over digitale TV kijk en dan bijvoorbeeld op de bovenste vraag (over PVR) klik, krijg ik deze uitleg:
Aangepast volgens XMS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janneman1965
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 19:22
Doe mij maar de LG HRX570 alleen als je die al hebt is het heeeeel lastig om de gasten van ZIGGO uit te leggen wat je nou precies wil qua abonnement :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Janneman1965 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:09:
Doe mij maar de LG HRX570 alleen als je die al hebt is het heeeeel lastig om de gasten van ZIGGO uit te leggen wat je nou precies wil qua abonnement :-(
Zou het ook lastig vinden om te weten wat je wil met een bluray speler en Ziggo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Nick39 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:54:
De nieuwe Ziggo modems (de oude motorola's worden vervangen) hebben standaard nu een router en wireless on board. Via een superviser password kan de support de router in,en alles voor je instellen. Handig voor de klant die er de ballen niet van snapt maar wil ik dat wel...heb ik net de meest ideale settings er in gezet, komt er weer een standaard script langs die de boel veranderd,en je bent verplicht het ding te nemen.
Interactieve tv wordt gratis bij het basis pakket.
Nu kan je op de site een bon uitprinten en een interactieve decoder met PVR kopen met extreme korting,maar ik wil dat ding helemaal niet.
Bij Ziggo kan je ook niet ervoor kiezen om alleen internet af te nemen,zoals bij xms wel kan.
Ik heb liever een provider die je die vrijheid geeft.

Winkels schuiven ook veel te veel de support af,als ik een router of iets anders koop en ik heb een vraag dan zie je ze maar al te vaak even op het doosje kijken,ja meneer hij kan dit of dat.
Sorry maar ik kan ook lezen.
Ik kan van mijn internet provider niet verwachten dat ze voor elk type modem support kunnen bieden.
De winkelier verkoopt me dat ding toch ?
Ziggo biedt zelfs support plus of weet ik veel hoe ze dat noemen,er komt een monteur bij je langs,legt de kabels voor je binnenshuis,boort gaten,haalt een virus uit je pc, tegen flinke vergoeding.

Ik loop ook tegen de 50,maar omdat ik me inlees,verdiep in nieuwe techniek,ben ik voor de hele familie de pineut.
Maar als ik 5 dagen "niet thuis" geef lukt het ze opeens wel.
Leeftijd is geen excuus voor luiheid of ongeduld,overal op internet vind je,als je wil zoeken,goede tutorials,geef de support terug aan de echte probleemgevallen en dan zul je zien dat je heel snel goed en vakkundig geholpen wordt.
Nick waar op die site kan je die bon vinden dan die je uit moet printen mijn moeder wil dat misschien wel doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Nick39 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 17:49:
[...]

Zou het ook lastig vinden om te weten wat je wil met een bluray speler en Ziggo..
http://www.lg.com/nl/tv-a...blu-ray-speler-HRX570.jsp

Toch blijkbaar Ziggo gecertificeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Site wilde niet laden steeds vandaar dat ik het me afvroeg, maar het abonnement is simpel,elk abonnement behalve interactief,qua werking is het een ci+ TV, dus je hebt een ci+ irdeto module nodig,smartcard, je kan er mee opnemen,maar interactief (IPTV) is niet mogelijk.
rjn27 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 18:48:
[...]

Nick waar op die site kan je die bon vinden dan die je uit moet printen mijn moeder wil dat misschien wel doen?
https://secure.ziggo.nl/o...roductgroup=TBTVAXKUGY#E1

[ Voor 24% gewijzigd door Nick39 op 18-07-2011 20:17 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is inmiddels al een aantal keren voorgekomen, maar: verdere flamewars worden niet getolereerd. Hou het ontopic, zo niet, dan kun je (ongeacht wie er begon) een OW verwachten.