Het is inmiddels alweer even stil rond de ontwikkelingen op het gebied van:
- aanpassen van het HD-pakket i.v.m. het gratis worden van de Nederlandse publieke en commerciele zenders.
- het leveren van de Amino 540.
Jammer. Ik ga dus deze week het HD-pakket maar uitzetten. (Meteen maar even gedaan, per 31-7 wordt het uitgeschakeld.) Buitenlandse TV-zenders kijken we nauwelijks, dus daar hebben we genoeg aan SD.
Ik begin een beetje te balen van het gebrek aan communicatie over dit soort dingen. Je krijgt 1x per 3 of 4 maanden een keer een nieuwsbrief en vaak staat er niets tot nauwelijks iets in over dit soort dingen. Op de website staan voornamelijk aankondigingen van plaatsen/wijken waar binnenkort ook glasvezel verkrijgbaar is.
Volgende maand loopt mijn jaarcontract af en vanaf augustus wordt het netwerk in Veenendaal vrijgegeven voor de concurrentie (o.a. Concepts ICT, Solcon en Tweak). Bij Concepts hebben ze een mooie aanbieding nu: eerste jaar gratis digitale TV en gratis PVR (welliswaar een 532, maar aangezien ik al vanaf december op de 540 wacht....). En aangezien ik ook met 35Mb wel tevreden kan zijn, gaat me dat ruim 10 euro per maand schelen. Overwegen waard. En Solcon heeft een uitstekende naam w.b. support, maar die zit qua prijs dan weer vergelijkbaar met XMS (al levert Solcon standaard een router met wireless
met ondersteuning in bruikleen, huur je daar je STB en leveren ze RDNS).
Ik dacht al dat het vrijgeven van het netwerk eraan zat te komen, want laatst had XMS ineens een "feestelijke inschrijfmiddag" bij de snackbar in Veenendaal West (met gratis ballonnen!), terwijl het XMS-huis al sinds maart gesloten is.
Oja, nog een tip voor XMS: loop de hele website eens na op achterhaalde/foutieve informatie. Als ik bij de veelgestelde vragen over digitale TV kijk en dan bijvoorbeeld op de bovenste vraag (over PVR) klik, krijg ik deze uitleg:
De Amino ondersteunen geen PVR-functionaliteit. XMS is druk bezig om een nieuwe settopbox met PVR functionaliteit te testen en gereed te maken voor ons netwerk.
Voor meer informatie over de PVR, klik hier.
[
Voor 28% gewijzigd door
Verwijderd op 17-07-2011 23:16
]