XMS Glasvezel ervaring - XIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 69.644 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269348

@ Operatortje, Nick, Denan >

Het telefonie probleem kan ik mij bijna niet voorstellen dat dat niet bekend was/is bij Reggefiber.
Of XMS heeft het naast zich laten liggen.
Sinds november 2010 was ik namelijk intensief met het 2 sec probleem bezig.
Ik heb toen mensen geinventariseerd die deze problemen hadden, en dit direct gekoppeld aan de toenmalige directeur Folkert.
Deze heeft het toen aan de manager klantenservice gekoppeld, en hiervan heb ik toen ook weer direct bericht gekregen.
Hier is toen speciaal voor dit probleem één 2e lijner op gezet binnen XMS.
Maar communicatie blijft een iets wat moeilijk ding bij XMS, ook van de week weer opgemerkt.

Het 2 sec probleem kwam in hoofdzaak "dan niet alleen" voor bij de drg's type 500 Packetfront.
In hoofdzaak bij uitgaande gesprekken.
Offnet gesprekken.

Sinds vrijdag is dus de rollback gedaan, maar dit is nog een tekorte periode om daar een goede feedback over te geven.
Wel is mij nog opgevallen een keer dat tijdens het gesprek gewoon het geluid weer even wegvalt, verbinding blijft wel in stand, na één sec hoor je de persoon weer.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 269348 op 10-07-2011 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Anoniem: 120071 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 18:36:
...

Maargoed, dat IPTV als core dienst wordt gezien, betekent natuurlijk nog niet dat je de focus enkel en alleen maar bij IPTV moet leggen en dat DVB-C nooit een upgrade hoeft te hebben.

Als ze bij IPTV het 'gemist pakket' gratis zouden maken en de HD zenders van de SBS groep ook in het basispakket hebben, dan is IPTV redelijk concurrerend met Ziggo. GHM heeft dan ongeveer hetzelfde aanbod. Wel een paar euro duurder, maar daarvoor wel iets meer zenders.

Het grote probleem wat dan nog blijft bestaan is DVB-C. Dat kost bijna hetzelfde als Ziggo (€ 16,50 vs € 16,95), maar bied gewoon echt veel minder. De consument kijkt uiteindelijk naar prijs/prestatie en heeft er verder lak aan wat Reggefiber/Glashart Media als extra'tje of als core dienst positioneert. Dat DVB-C nooit zo uitgebreid gaat worden als IPTV wordt is natuurlijk te begrijpen, maar een upgrade is toch echt wel op z'n plaats. Niet met meer zenders (39 zenders is zat) , maar wel met meer kwaliteit (HD-simulcasts). HD is allang de standaard geworden. Het is dus niet meer dan normaal dat er in het DVB-C basispakket ook een aantal HD-simulcasts zitten.
Misschien is het zinvol dat Glashart eens onderzoekt hoeveel mensen via DVB-C televisie kijken, is dit meetbaar? Een tweede stap kan zijn hoeveel mensen geinteresseerd zijn in HD televisie via DVB-C als dit bijvoorbeeld € 5.00 per maand zou kosten, en dit aanbieden als abonnement. Om IPTV aantrekkelijk te houden zou HD televisie in de basis moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

€ 5,00 per maand extra vragen voor HD via DVB-C terwijl Ziggo het voor dezelfde prijs doet lijkt me niet slim... Sowieso moet je dan ook met CAM modules gaan werken en dat lijkt me ongewenst bij een basisdienst als DVB-C. Dat wil je gewoon je gewoon plug en play houden.

Verder zal IPTV met gratis 'gemist diensten', de grotere zenderpakketten met meer HD-zenders en de interactieve functionaliteit nog steeds voldoende meerwaarde houden boven DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wiebo66 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 00:23:
[...]

Misschien is het zinvol dat Glashart eens onderzoekt hoeveel mensen via DVB-C televisie kijken, is dit meetbaar? Een tweede stap kan zijn hoeveel mensen geinteresseerd zijn in HD televisie via DVB-C als dit bijvoorbeeld € 5.00 per maand zou kosten, en dit aanbieden als abonnement. Om IPTV aantrekkelijk te houden zou HD televisie in de basis moeten zitten.
De manier waarop Ziggo het meetbaar heeft gemaakt is dus door de gratis basis zenders ook te coderen,het aantal verkochte smartcards is dus ook het aantal kijkers.
Of het op een andere manier meetbaar is weet ik niet.

Totaal ander issue:
De glasvezel providers zouden de handen ineen moeten slaan en eens met een tv spotje moeten komen met wat er op glas allemaal kan.
En dan bedoel ik uiteraard fiber to the home.
Het merendeel van de mensen weet wat glasvezel is,maar schrijven daar alleen internet onder,of "iets dat bedrijven gebruiken voor de bekabeling" .
Onbekend maakt onbemind.
Ziggo heeft een enorme voorsprong qua marketing..zelfs op de tv's in de winkels zitten stickers: geschikt voor Ziggo,het staat zelfs op de doos.

@Rekenblok, ik moest 2 weken terug lezen vanwege de vakantie,maar Ziggo "verkoopt" alleen nog digitale televisie, analoog krijg je er gratis bij.
Het verkoop concept is dus omgedraaid.
Slim,want zo kunnen de mensen ook niet meer klagen als er analoge zenders verdwijnen, "je krijgt het er immers maar gratis bij ".
Suggestie: misdaadnet gaat verdwijnen,en wordt bij Ziggo vervangen door een nieuwe zender welke op dezelfde dag van start gaat: RTL Crime.
Op die zender: thema avonden met bv de ene avond alleen maar csi new york en zo.
Zal wel veel herhaal werk zijn want daar zijn ze bij RTL heel erg goed in maar ze zullen wel op de gewone RTL zenders er een hoop reclame voor gaan maken...

[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 10-07-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
@famous:

Het is bekend maar gezien de rollback was het niet handig om verder onderzoek te doen. De klantfeedback na de rollback zal gemonitord worden en als alles goed verloopt (geen dropped calls meer) kan er weer gekeken worden naar het 2 sec stilte probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Denan > idd, dat is ook niet verstandig 2 dingen tegelijk te ondernemen.
Het 2 sec probleem heb ik ook al weken geen last meer van/
Alleen in het gesprek zelf dat het geluid even wegvalt (niet de verbinding).
Maar dit hou ik even in de gaten, want op één keer kun je dat niet bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:46
Nick39 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 12:16:
[...]

Ziggo heeft een enorme voorsprong qua marketing..zelfs op de tv's in de winkels zitten stickers: geschikt voor Ziggo,het staat zelfs op de doos.
Zelfs wij hier in Hilversum krijgen afentoe Ziggo reclame in de bus.. Best wel lachwekkend aangezien dit UPC gebied is en we dus helemaal geen Ziggo kunnen krijgen..

Van mij mag de kabel ook wel opengesteld worden voor meerdere aanbieders net zoals bij de telefoonlijn (ADSL) en glasvezel al is gebeurd.. Een beetje concurrentie op de kabel zou geen kwaad kunnen.. Zelf blijf ik uiteraard op glasvezel, want dat blijft gewoon het beste.. Zoals gezegd, zit nu even tijdelijk weer op de kabel (UPC), en het is gewoon duidelijk minder van kwaliteit (vooral het internetgedeelte)..

[ Voor 34% gewijzigd door Inflatable op 10-07-2011 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295271

Ik zal het 2sec probleem hier ook eens in de gaten houden. Is al een tijdje geleden dat ik hem had, maar aan de andere kant bel ik erg weinig met de vaste telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-06 15:56
Ik heb eindelijk een tvkabel (geen UTP dus) doorgetrokken naar mijn slaapkamer, zodat ik daar TV kan kijken m.b.v. mijn oude Samsung DCB-H360R.

TV kijken zonder decoder gaat prima.
Met decoder krijg ik bij het instellen "geen signaalsterkte" en vervolgens dus 0 zenders.

Ik woon in Amersfoort, dus gebruik dit:
Netwerk-ID: 3900
Frequency:30400
Symbolen: 6875

Wat gaat er mis en hoe fix ik het?

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-05 16:07
Heb je de samsung gereset naar fabrieksinstellingen en deze daarna geconfigureerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:01
Wat ik me eigenlijk afvraag, gaat Reggeviber zn netwerk ooit open stellen voor Concurenten. Ik woon in Leiden maar zou graag kunnen kiezen uit diverse providers.

Ik gok dat XMS met reggeviber een contract heeft wat betreft de monopoly en dat op een gegeven moment het netwerk wel open wordt gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Reggefibers netwerk *is* open. De enige afwijking is de Portaal populatie maar die is men nu aan het migreren naar Reggefiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Laatst online: 18:46
Was hier in Hilversum ook (via Portaal/Dudok), de 1e paar jaar alleen keuze uit XMS, daarna kwamen meerdere ISP's beschikbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:36
MiK schreef op zondag 10 juli 2011 @ 17:56:
Wat ik me eigenlijk afvraag, gaat Reggeviber zn netwerk ooit open stellen voor Concurenten. Ik woon in Leiden maar zou graag kunnen kiezen uit diverse providers.

Ik gok dat XMS met reggeviber een contract heeft wat betreft de monopoly en dat op een gegeven moment het netwerk wel open wordt gesteld.
het is open, iedereen kan aanbieden. De meeste providers kiezen ervoor om via WDGO of WBA(+) diensten op aan te bieden, maar als een provider alleen ODF toegang wil en zelf alles wil aanbieden dan is dat ook gewoon mogelijk, alleen hangt daar een heel ander prijskaartje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
marigo schreef op zondag 10 juli 2011 @ 17:32:
Heb je de samsung gereset naar fabrieksinstellingen en deze daarna geconfigureerd?
Ja, heb ik gedaan.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CultFreak schreef op zondag 10 juli 2011 @ 17:13:
Frequency:30400
Wat gaat er mis en hoe fix ik het?
Frequency:304000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Er kunnen maar 5 cijfers worden ingevoerd.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:47
CultFreak schreef op zondag 10 juli 2011 @ 20:11:
Er kunnen maar 5 cijfers worden ingevoerd.
En analoog werkt verder wel?

[ Voor 3% gewijzigd door White_Collar op 10-07-2011 20:21 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Zit de smartcard er nog in? Bekabeling gecontroleerd? Verkeerde splitter/versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen210
  • Laatst online: 18-06 17:43
Is er een storing in Arnhem, of ondervinden andere ook een langzamere download snelheid?
Ik haal nog maar 75 mbit up en down terwijl dit voorheen altijd netjes 100 mbit was via http://www.speedtest.net/. Ik heb hier natuurlijke meerdere servers in Nederland geprobeerd :)

Net ook netjes alle apparatuur gereboot maar geen resultaat. Ook met downloaden vanaf de nieuwsgroepen blijft mijn DU meter een strakke lijn weergeven van 8.4 MB/s

Op de site van XMS kan ik er niets over terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Als je 75 mbit haalt is er waarschijnlijk geen storing ;)
Wat je kunt proberen is het volgende:

- Zet je IPTV uit (als je deze aan hebt staan)
- sluit je pc rechtstreeks aan op het modem
- Gebruik mijn server eens eens als test server.
- Draai de speedtest opnieuw.
Mirrors 100mb en 1000 mb files:
Server XMS: http://home.xmsnet.nl/speedtest/100mb.bin
Privé server Rekenblok (100/100 fiber thuis hosting) http://speedtest.pbservers.nl/1000mb.bin

[ Voor 95% gewijzigd door White_Collar op 10-07-2011 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
@RekenblokL Ja, analoog werkt wel.
marigo schreef op zondag 10 juli 2011 @ 20:33:
[...]

Zit de smartcard er nog in? Bekabeling gecontroleerd? Verkeerde splitter/versterker?
Zit de smartcard er nog in?: Nee
Bekabeling gecontroleerd?: Analoog doet het, dus zou goed moeten zijn lijkt me?
Verkeerde splitter/versterker?: Gebruik ik niet. Beneden is via UTP.

Is er niet een harde reset oid?

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295271

@ Denan, Rekenblok,

weten jullie misschien wat de status is omtrent de invoering van de XMS Netschijf ?
Het is al een flink aantal maanden erg stil hierover.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:01
Rekenblok schreef op zondag 10 juli 2011 @ 21:27:

[...]
TIP gebruik niet de speedtest van XMSnet die haalt bij mij 2.5MB/sec tot 3.1MB.sec terwijl die andere bin testen wel de volledige 50 mbit halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen210
Rekenblok schreef op zondag 10 juli 2011 @ 21:27:

[...]
Download snelheid is nu inderdaad weer normaal. Ik wist niet dat IPTV van de snelheid af ging. Heb XMS nog niet zo lang, schijnbaar alleen maar aan het downloaden geweest zonder de TV aan. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CultFreak schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:12:
@RekenblokL Ja, analoog werkt wel.

[...]

Zit de smartcard er nog in?: Nee
Bekabeling gecontroleerd?: Analoog doet het, dus zou goed moeten zijn lijkt me?
Verkeerde splitter/versterker?: Gebruik ik niet. Beneden is via UTP.

Is er niet een harde reset oid?
Jawel,terug naar fabrieksinstellingen in het menu, je hebt wel een zenderscan gedaan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Zenderscan gaat pas van start na het invullen van die 3 waardes. En komt vervolgens met als resultaat 0 zenders.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickxbox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-06 06:26
Er kan op dit moment gekozen worden voor glas in maas en waal. Nu hadden ze daar een voorbeeld kastje liggen voor glasvezel. Nu ben ik zo stom geweest om niet te vragen naar het type wat ze gaan gebruiken om glasvezel aan te sluiten in het huis. Het was een langwerpig doosje waar de glasvezel aan de onderkant in ging. En er kwamen 4x lan, anoloog tv en telefoon uit aan de rechter kant. Iemand een type of naam van dat doosje?
Het is geen van die 4 die in het begin staan van de topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CultFreak schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:48:
Zenderscan gaat pas van start na het invullen van die 3 waardes. En komt vervolgens met als resultaat 0 zenders.
Misschien stomme vraag maar je hebt dus de coax uitgang van de drg aangesloten op de ingang van de samsung box en daarna de uitgang van de box weer naar de tv, hij hangt er dus als een soort van lus tussen ?
Daarbij bedoel ik dus niets maar je leest regelmatig in het forum,ik heb de decoder er tussen gehangen maar als ik mijn dvd recorder laat zoeken vind ie geen enkele digitale zender, en je hebt de decoder NIET aangesloten via de coax uitgang van een eventuele amino ?
Als je een amino gebruikt moet de samsung decoder ERVOOR aangesloten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Rickxbox schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:08:
Er kan op dit moment gekozen worden voor glas in maas en waal. Nu hadden ze daar een voorbeeld kastje liggen voor glasvezel. Nu ben ik zo stom geweest om niet te vragen naar het type wat ze gaan gebruiken om glasvezel aan te sluiten in het huis. Het was een langwerpig doosje waar de glasvezel aan de onderkant in ging. En er kwamen 4x lan, anoloog tv en telefoon uit aan de rechter kant. Iemand een type of naam van dat doosje?
Het is geen van die 4 die in het begin staan van de topic.
Zonder foto is het moeilijk te bepalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
CultFreak schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:48:
Kan je het aansluit schema eens teken in een plaatje zoals paint bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickxbox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-06 06:26
Rekenblok schreef op maandag 11 juli 2011 @ 17:40:
[...]

Zonder foto is het moeilijk te bepalen ;)
Dat is ook het probleem die had ik niet had hem alleen 1 keer in de hand gehad. :p
Maar ik heb hem inmiddels gevonden. Is hij enig goed ? Hoe zijn de ervaringen met deze modem?Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwlandopglasvezel.nl/images/stories/handleiding/stap0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Rickxbox schreef op maandag 11 juli 2011 @ 18:03:
[...]

Dat is ook het probleem die had ik niet had hem alleen 1 keer in de hand gehad. :p
Maar ik heb hem inmiddels gevonden. Is hij enig goed ? Hoe zijn de ervaringen met deze modem?[afbeelding]
Het is geen router, dus echt veel verschil zit er niet tussen die dingen.

Maar heb je al glas of gaat reggefiber hier glas uitrollen? In nieuwe reggefiber gebieden wordt afaik de nieuwe Genexis apparatuur uitgerold (Core serie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:18
[...]

Maar ik heb hem inmiddels gevonden. Is hij enig goed ? Hoe zijn de ervaringen met deze modem?[afbeelding]
Wij hebben 'm (Ruurlo - Concepts ICT) en hij doet het prima. Weet ook niet echt wat je verwacht van dat soort 'domme' apparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-05 18:48
Anoniem: 295271 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:30:
@ Denan, Rekenblok,

weten jullie misschien wat de status is omtrent de invoering van de XMS Netschijf ?
Het is al een flink aantal maanden erg stil hierover.....
Ik ben wel geen Denan of Rekenblok, maar:

Ik weet dat de pilot nog steeds loopt, sinds eind augustus vorig jaar. Inloggen kan nog steeds, ook via de verkenner is de schijf bereikbaar. Ik gebruik 'm voor back-ups, maar ook niet al te serieus omdat ik niet weet of de stekker er opeens uitgetrokken gaat worden na afloop van de pilot :)
Na mijn registratie voor de pilot heb ik hierover van XMS geen bericht meer ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-06 20:33
denan schreef op zondag 10 juli 2011 @ 14:19:
@famous:

Het is bekend maar gezien de rollback was het niet handig om verder onderzoek te doen. De klantfeedback na de rollback zal gemonitord worden en als alles goed verloopt (geen dropped calls meer) kan er weer gekeken worden naar het 2 sec stilte probleem.
Vandaag had ik weer last van het 2 sec stilte probleem. Daar heeft die software rollback dus niet voor geholpen.
Wordt er nu verder nog onderzoek naar gedaan?
Ik heb er al een aantal keren met je over gemaild, maar nu al 2 weken niets meer gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
[...]

Dat model staat gewoon in de start post ;) Laatste model namelijk: "Genexis CPS V2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen210
Ik zou graag op mijn computerkamer via mijn laptop TV willen kijken. Nou had ik ooit eens ergens gelezen dat zoiets mogelijk is door bijvoorbeeld VLC te gebruiken. De kabel die naar het IPTV kastje gaat moet natuurlijk dan wel opgedeeld worden. Ben van plan om dit in de toekomst met een router te gaan doen, maar wil eerst eens via een rechtstreekse verbinding testen.

Nu komt mijn vraag heeft iemand hiervoor een korte instructie beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
jeroen210 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 20:11:
Ik zou graag op mijn computerkamer via mijn laptop TV willen kijken. Nou had ik ooit eens ergens gelezen dat zoiets mogelijk is door bijvoorbeeld VLC te gebruiken. De kabel die naar het IPTV kastje gaat moet natuurlijk dan wel opgedeeld worden. Ben van plan om dit in de toekomst met een router te gaan doen, maar wil eerst eens via een rechtstreekse verbinding testen.

Nu komt mijn vraag heeft iemand hiervoor een korte instructie beschikbaar?
Zie de startpost van: IPTV op je HTPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen210
Bedankt voor de link! Ziet er lastiger uit dan ik had gehoopt. Maar even wachten tot mijn nieuwe router binnen is zodat ik op mijn vorige DD-WRT kan flashen. Lijkt me de makkelijkste optie :)

Edit: Heb het al aan de praat en werkt best goed. Is een stuk fijner dan met een TV tuner aan de slag te moeten

[ Voor 23% gewijzigd door jeroen210 op 11-07-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Rekenblok schreef op maandag 11 juli 2011 @ 17:41:
[...]

Kan je het aansluit schema eens teken in een plaatje zoals paint bijvoorbeeld.
Zo ingewikkeld is het niet O-)

COAX-kabel in analoog tv-kastje --> COAX aansluiting op slaapkamer --> COAX in Samsung DCB-H360R --> Via SCART naar TV

Als ik de COAX-kabel rechtstreeks in de TV doet krijg ik wel beeld, overigens wel met ruis.
Beneden gaat het via het via UTP naar een Amino 130.

Verder nog wat dingen proberen uit te sluiten. Op TV beneden ook apparaat aangesloten, andere COAX-kabel, zelfde resultaat. Niets dus.

Wat mij opviel was het volgende:
Na een reset van het apparaat staat de frequentie op 356.00 en dan geeft hij wel aan dat er signaal is! 8)7
Maar vervolgens vindt hij daar natuurlijk geen zenders op.

Wordt er beetje gaar van. Zal ik de XMS-helpdesk inschakelen of heeft iemand nog een gouden tip?

[ Voor 30% gewijzigd door CultFreak op 11-07-2011 21:20 ]

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
CultFreak schreef op maandag 11 juli 2011 @ 21:04:
[...]

Zo ingewikkeld is het niet O-)

COAX-kabel in analoog tv-kastje --> COAX aansluiting op slaapkamer --> COAX in Samsung DCB-H360R --> Via SCART naar TV

Als ik de COAX-kabel rechtstreeks in de TV doet krijg ik wel beeld, overigens wel met ruis.
Beneden gaat het via het via UTP naar een Amino 130.
In mijn beleving komt jouw verhaal over dat alles correct is aangesloten. Er blijven dan 2 zaken over.

- het dvb-c signaal staat niet op de kabel.
- de stb is defect.

Heb je misschien een andere stb of een tv met ingebouwde dvb-c tuner om het eea uit te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Thnx voor de reply. Je was me net te snel af.

Ondertussen mijn post ge-edit. Wat verder getest.

Mijn tv die in de woonkamer staat heeft een DVB-C tuner, net ook even getest en daar kan ik vrolijk tv op kijken.

Ziggo heeft er in het verleden veel signalen naar toe gestuurd, kan de decoder daardoor een beetje messed-up zijn?

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Hmmmm, dat lijkt mij niet, het blijft een dvb-c tuner. Ik weet wel dat deze stb, icm ziggo, niet de stabielste is onder de verkochte tuners. Het heeft een tijd geduurd voordat er een firmware gereleased werd om de hd kanalen, van ziggo, fatsoenlijk weer te geven.

Maar goed, buiten dat zou de stb gewoon moeten werken. Ik kan je helaas de oplossing niet aanreiken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Nog iets, ik had allereerst de ziggo smartcard er nog in, toen gaf hij wel kanalen weer. Kaart er toen uitgehaald en toen gereset.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
[quote]Anoniem: 120071 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 00:48:
€ 5,00 per maand extra vragen voor HD via DVB-C terwijl Ziggo het voor dezelfde prijs doet lijkt me niet slim... Sowieso moet je dan ook met CAM modules gaan werken en dat lijkt me ongewenst bij een basisdienst als DVB-C. Dat wil je gewoon je gewoon plug en play houden.

Ziggo vraagt er juist wel geld voor namelijk de aanschaf van een decoder of cammodule met insteekkaart.
Waarom zou XMS of Glashart moeten werklen met een cammodule? Net als de zenderpakketten krijg je meer of minder,afhankelijk waar je voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ArjenB64 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 19:18:
[...]

Ik ben wel geen Denan of Rekenblok, maar:

Ik weet dat de pilot nog steeds loopt, sinds eind augustus vorig jaar. Inloggen kan nog steeds, ook via de verkenner is de schijf bereikbaar. Ik gebruik 'm voor back-ups, maar ook niet al te serieus omdat ik niet weet of de stekker er opeens uitgetrokken gaat worden na afloop van de pilot :)
Na mijn registratie voor de pilot heb ik hierover van XMS geen bericht meer ontvangen.
Ook is de Netschijf totaal niet serieus te noemen.
Hij is niet stabiel, en vaak geen eens aanspreekbaar, reageerd traag, of laad dingen maar half in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Bunschoten-Spakenburg krijgt glasvezel
11 July 2011

Gefeliciteerd! Inwoners van Bunschoten-Spakenburg hebben zich massaal aangemeld voor het glasvezelnetwerk. Iedereen die geïnteresseerd was kon zich tot 10 juli jl. aanmelden voor een glasvezelabonnement. Er zijn genoeg aanmeldingen waardoor gestart kan worden met aanleg van het glasvezelnetwerk.

Het netwerk wordt in de periode augustus 2011 tot medio 2012 aangelegd. Iedereen binnen het aansluitgebied krijgt een glasvezelaansluiting tot in de woning. Heeft u nog geen glasvezelabonnement afgesloten bij XMS? Dan kunt u rechts op deze pagina alsnog aanmelden voor een glasvezelabonnement.

Voor vragen over aanleg van het glasvezelnetwerk kunnen inwoners terecht bij de Glashart Servicewinkel aan de Spuistraat 12 in Bunschoten-Spakenburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

wiebo66 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 23:25:
Ziggo vraagt er juist wel geld voor namelijk de aanschaf van een decoder of cammodule met insteekkaart.
Nee hoor. Bij Ziggo koop je zelf je eigen (PC)Ontvanger/CAM module/Smartcard.
Waarom zou XMS of Glashart moeten werklen met een cammodule? Net als de zenderpakketten krijg je meer of minder,afhankelijk waar je voor betaald.
Waarom een CAM module? Als je HD via DVB-C wilt aanbieden als extra abonnement, zoals jij dat voorstelt, dan moet er toch iets van conditional access geïmplementeerd worden lijkt me.

Maar nogmaals, Ziggo vraagt geen € 5,00 extra om de Nederlandse basiszenders in HD te kunnen zien. Dus het is sowieso geen optie voor GHM om diezelfde zenders bij DVB-C als een extra abonnement aan te gaan bieden. Los van het feit dat conditional access bij DVB-C ook weer extra kosten en rompslomp met zich meebrengt voor GHM en de klanten het juist erg waarderen dat een basisdienst als DVB-C gewoon onversleuteld plug en play te gebruiken is.

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 12-07-2011 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:51

Mojo

The Power Within

CultFreak schreef op maandag 11 juli 2011 @ 21:42:
Nog iets, ik had allereerst de ziggo smartcard er nog in, toen gaf hij wel kanalen weer. Kaart er toen uitgehaald en toen gereset.
Zo te horen kan het nu nog aan 2 dingen liggen. De DVB-C decoder en heel eventueel de coaxkabel die naar boven loopt (via de muur naar de WCD neem ik aan). Het lijkt me sterk, maar sluit die DVB-C decoder eens aan op een andere coaxkabel (zet het ding beneden neer, daar had je sowieso signaal zeg je) dan kan je in elk geval uitsluiten dat het aan de DVB-C decoder ligt. Misschien is het ding gewoon stuk gegaan? Een factory reset had je al gedaan neem ik aan?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
lethargy schreef op maandag 11 juli 2011 @ 19:22:
[...]

Vandaag had ik weer last van het 2 sec stilte probleem. Daar heeft die software rollback dus niet voor geholpen.
Wordt er nu verder nog onderzoek naar gedaan?
Ik heb er al een aantal keren met je over gemaild, maar nu al 2 weken niets meer gehoord.
Zijn er nog meer mensen die bij het inbound/outbound bellen 2 seconden stilte horen?

Aub de volgende info mailen naar denan.nospam@gmail.com
- Je telefoonnummer
- Is het inbound of outbound telefonieverkeer waarbij je 2 secs stilte hoort
- Gebeurt het altijd (zo nee: is er een patroon in bestemmingen.. bvb altijd Tele2, nooit als je naar Ziggo belt)
- Wat voor hardware hangt er in je meterkast (DRG serienummer + versie, Genexis, Packetfront (serienummer +versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CultFreak schreef op maandag 11 juli 2011 @ 21:23:
Thnx voor de reply. Je was me net te snel af.

Ondertussen mijn post ge-edit. Wat verder getest.

Mijn tv die in de woonkamer staat heeft een DVB-C tuner, net ook even getest en daar kan ik vrolijk tv op kijken.

Ziggo heeft er in het verleden veel signalen naar toe gestuurd, kan de decoder daardoor een beetje messed-up zijn?
De decoder die jij hebt,heb ik ook gehad en is wel een oud beestje.. misschien verwacht ie gewoon een smartcard... verder heeft ie echt een hard signaal nodig.
Ik weet niet of je boven een einddoos hebt geplaatst of dat je de kabel er zo rechtstreeks inprikt.
De goedkopere einddozen zijn vaak rijgdozen met een afsluitweerstand maar die geeft een behoorlijke demping.
Probeer dan eens gewoon ipv de einddoos een stekker te monteren en rechtstreeks de decoder aan te sluiten.
Ook een veelgehoord klachtje van deze decoder is dat het chassis deel niet best is.
Vaak wil het middenpennetje dan los zitten.
Echt een harde reset bestaat er helaas niet voor deze decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Ik heb hem ook rechtstreeks eraan gehangen, geen resultaat.
Lijkt dus echt een failure van de decoder te zijn.

Wat wel onverklaarbaar lijkt is dat op een andere frequentie (356.00) er wel signaal komt. Kan dat het niet zijn, dat ik een andere frequente dan 304 moet gebruiken?

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CultFreak schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 16:55:
Ik heb hem ook rechtstreeks eraan gehangen, geen resultaat.
Lijkt dus echt een failure van de decoder te zijn.

Wat wel onverklaarbaar lijkt is dat op een andere frequentie (356.00) er wel signaal komt. Kan dat het niet zijn, dat ik een andere frequente dan 304 moet gebruiken?
Als je op 356 wel signaal krijgt dan kan het niet zo zijn dat de decoder defect is.
Wat wel kan zijn is dat op de "xms plek" een digitenne zender aanwezig is hetgeen je signaal verstoort.
Op de frequentie waar je op moet afstemmen,vindt de decoder een signaal met een tabel waar de andere zenders te vinden zijn.
Kan ie die niet vinden,dan vind ie ook geen zenders.
Het "leuke" is dat je bij de ene decoder een punt in moet geven en bij de andere niet... Ik denk eens effe verder met je mee.. wat is je woonplaats ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Amersfoort. Mijn buurman heeft xms en digitenne voor boven (tsja..). Zou dat een storingsbron kunnen zijn?

De frequentie van digitenne lijkt me een andere:
Wikipedia: DVB-T-frequenties

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:20
CultFreak schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 19:39:
Amersfoort. Mijn buurman heeft xms en digitenne voor boven (tsja..). Zou dat een storingsbron kunnen zijn?

De frequentie van digitenne lijkt me een andere:
Wikipedia: DVB-T-frequenties
Als je slechte, lage kwaliteit kabels hebt ZOU dat kunnen volgens mij, maar niet heel waarschijnlijk.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Luuk1983 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:54:
[...]

Als je slechte, lage kwaliteit kabels hebt ZOU dat kunnen volgens mij, maar niet heel waarschijnlijk.
Of je buurman Digitenne heeft maakt niets uit. Een ontvanger zal nooit storen op je coaxbekabeling.

Enige manier van storing (interferentie) is als je relatief dichtbij een digitenne zendmast zit, goedkope bekabeling hebt (niet voldoende afgeschermd), en een digitenne transponder op dezelfde frequentie zit als een dvb-c transponder of analoog kanaal

Maar in al die gevallen is de storing meestal maar 1 of een aantal kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Ik heb het met meerdere kabels geprobeerd, dus dat zal het ook niet zijn. Grmnbl.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CultFreak schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 22:02:
Ik heb het met meerdere kabels geprobeerd, dus dat zal het ook niet zijn. Grmnbl.
Je zegt dat je ruis hebt boven, nu heeft de samsung best een sterk signaal nodig, je zou de gok kunnen wagen en eens naar een bouwmarkt of andere winkel kunnen gaan,uit kunnen leggen wat je probleem is en af spreken dat als het niet werkt,je je geld terug kan krijgen.
Beneden is het te zien op je tv,dus er is een dvb-c signaal aanwezig.
Je instellingen staan goed, ik zou een versterkertje proberen mits je die terug mag brengen.
Kijk wat die met je analoge signaal doet, gaat je tv nog meer ruisen dan heeft het verder niet zoveel zin.
Van de decoder die je hebt zijn 2 revisies uitgebracht, een type a en b, om het leuker te maken heeft samsung het verschil alleen aangebracht met een papieren sticker op de achterzijde.
Met het eerste type waren nogal wat problemen.
Er is een software update uitgebracht maar die kan je alleen downloaden als de decoder op een ziggo kabel is aangesloten.
Ergens in de menu's is een firmware upgrade functie,maar die is grijs als de update niet bereikbaar is of als de nieuwste update er al op staat.
Maar Reggefiber stuurt die decoder info en de updates niet mee, de enige manier om die te verkrijgen is om de decoder dus aan een ziggo aansluiting te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Ik heb de laatste software update. Het is een type A.

Beneden ook nog even geprobeerd om met de (nog actieve) Ziggo smartcard er zenders op te krijgen. En dat lukt. Dus iig beneden is het signaal sterk genoeg lijkt me. Desondanks krijg ik daar niet de zenders van XMS erop.
Boven geeft hij daarna met de Ziggo config aan dat het signaal zoekt en niet kan vinden. Dus dat duidt weer op te zwak signaal.

Dus lijkt het mij dat hij beneden toch met de XMS config zou moeten werken, aangezien er genoeg signaal is. Als dat werkt, kan ik weer kijken naar het verbeteren van het signaal boven.

"Zou moeten werken", het zinnetje wat je eigenlijk niet wilt horen :D

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CultFreak schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 09:44:

Beneden ook nog even geprobeerd om met de (nog actieve) Ziggo smartcard er zenders op te krijgen. En dat lukt. Dus iig beneden is het signaal sterk genoeg lijkt me. Desondanks krijg ik daar niet de zenders van XMS erop.
Boven geeft hij daarna met de Ziggo config aan dat het signaal zoekt en niet kan vinden. Dus dat duidt weer op te zwak signaal.

Dus lijkt het mij dat hij beneden toch met de XMS config zou moeten werken, aangezien er genoeg signaal is. Als dat werkt, kan ik weer kijken naar het verbeteren van het signaal boven.

Het lijkt me dus een gecombineerd probleem,boven te weinig signaal,beneden werkt het niet.
Je kan veilig stellen dat de decoder niet stuk is.
Aangezien op de tv beneden xms tv wel lukt,moet het signaal dus ook okay zijn.
De frequenties en instellingen zoals netwerk,zijn ook goed anders deed de tv het ook niet.
Het enige wat ik er dan nog op kan verzinnen is dat met deze decoder iets uitgevoerd is waardoor het gewoon alleen met een ziggo signaal lukt.
Je zou het nog eens beneden kunnen proberen met gewoon de ziggo kaart er in.
Aangezien de zenders niet versleuteld zijn,gebruikt de decoder de sleutels op de ziggo kaart toch niet.
Ik heb 2 van die decoders liggen,maar kan hier niets proberen want Leiden heeft geen dvb-c en ik heb ook geen tv van XMS.
Neem hem eens mee naar een xms huis,misschien lukt het ze daar,anders moet denk ik in de TS komen dat deze decoder niet geschikt is.
Het is een irdeto decoder en het xms signaal is niet voorzien van irdeto,dus misschien werkt het daardoor niet.
Een ci+ tv is "open" daar bepaalt de cam module welke codering gebruikt wordt en die accepteert dus elke open standaard.
Ik denk dat de decoder specifiek zoekt naar iets van irdeto in het signaal,en dat vervolgens niet aantreft.
De digitenne decoders hadden in het begin ook een softkey waardoor deze het in Belgie niet deden.
Misschien is deze decoder met dezelfde softkey uitgerust waardoor het simpelweg niet gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb nog zo'n Samsung decoder en die werkt prima met het Xms dvb-c signaal.
Voorheen heeft ie op een Caiway netwerk gezeten, dus er zitten geen wazige Ziggo codes in.
Het lijkt me ook niet correct dat Ziggo dit zou doen met niet door hen verkochte decoders ...
Bij tv's moet je nog wel eens een 'automatisch instellen' optie uitschakelen, anders blijven de
Xms gegevens er niet in zitten en krijg je de eerst gevonden kabelaar instelling erin.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-06 00:46

Kijk goed hoe de frequentie van het homing-ch van Ziggo (372Mhz) staat ingegeven.
Zet de Samsung (iedere STB) terug naar fabrieksinstellingen voordat je hem op een nieuw netwerk probeert aan te sluiten.
Controleer de kwaliteit van het analoge signaal, deze dient goed te zijn (>55db)

Overigens komt het voor dat 304 er uit ligt. Probeer het dan later gewoon nog eens.

Ik heb hier nog een stapel van die DVB-C doosjes liggen en woon ook in Amersfoort, dus zal zo eens proberen.

[*EDIT*]

Bij mij doet hij het (Amersfrt noord)
Afbeeldingslocatie: http://www.pi4amf.nl/images/GHM_dvb-c_3900.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door trankilo op 13-07-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy-Andre schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:57:
Ik heb nog zo'n Samsung decoder en die werkt prima met het Xms dvb-c signaal.
Voorheen heeft ie op een Caiway netwerk gezeten, dus er zitten geen wazige Ziggo codes in.
Het lijkt me ook niet correct dat Ziggo dit zou doen met niet door hen verkochte decoders ...
Bij tv's moet je nog wel eens een 'automatisch instellen' optie uitschakelen, anders blijven de
Xms gegevens er niet in zitten en krijg je de eerst gevonden kabelaar instelling erin.
Ziggo doet wel meer dingen die niet correct zijn.... vergelijk het maar met een simlock op een telefoon..maar aangezien het bij anderen wel werkt zal die lock er niet in zitten.. maar het kan wel...
Ik heb een samsung liggen,een Fox,een Panasonic.. maar zonder dvb-c heb ik er weinig aan.. dus kan niets proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Nick39 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:03:
[...]

Ziggo doet wel meer dingen die niet correct zijn.... vergelijk het maar met een simlock op een telefoon..maar aangezien het bij anderen wel werkt zal die lock er niet in zitten.. maar het kan wel...
Ik heb een samsung liggen,een Fox,een Panasonic.. maar zonder dvb-c heb ik er weinig aan.. dus kan niets proberen..
Ik begrijp je insteek maar ik kan je verzekeren dat Ziggo dit nooit heeft gedaan. Alle STB's die aan het Ziggo netwerk hangen zijn bij aankoop volledig eigendom van de klant.
STB's die bij UPC klanten uit staan zijn nooit eigendom van de klant en daarom ook niet op een ander netwerk te gebruiken.
Daarbij sluiten wij (bedrijf) tientallen STB's van klanten per dag aan die over gestapt zijn naar een Fiber ISP en voorheen op een Ziggo netwerk zaten (Casema, @home en Multicable). ISP KickXL leverd zelfs een gratis DVB-C box voor de 2e TV bij een tripple abonnement. Zoals aangegeven komt het incidenteel voor dat 304 er even uit ligt, dat komt dan later altijd wel weer goed.

Het zit hem vaak ik kleine dingen als fabrieksinstellingen, incorrect ingevoerde gegevens als netwerk ID, frequentie & symbol rate. En uiteraard in onkundig aangesloten binnenhuisbekabeling, WCD's & connectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik zie net dat bij IPTV er 50 radio zenders bijgekomen zijn toen ik per ongeluk vanaf NED 1 omlaag zapte, de zenders van Xlnt. Deze zitten op de kanalen van 1600 t/m 1650.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:37
ik222 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:54:
Ik zie net dat bij IPTV er 50 radio zenders bijgekomen zijn toen ik per ongeluk vanaf NED 1 omlaag zapte, de zenders van Xlnt. Deze zitten op de kanalen van 1600 t/m 1650.
Iemand hier een playlist van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:05
BBC HD/3D boss quits; BBC2 HD to launch planned
Bron: http://www.broadcastnow.c...to-launch/5029807.article

BBC HD wordt dus BBC 2 HD. Men verlaat hiermee het concept van een speciaal HD-only-kanaal, en gaat voor het model dat we in NL hebben, HD simulcasts van de hoofdzenders BBC1 en BBC2, met eventuele upsclaing van programma's die niet HD zijn. Tijd voor Glashart Media en andere NL-providers die BBC 1 HD nog niet doorgeven om in te zien dat ze deze moeten toevoegen. Het is nu al krom dat we bepaalde programma's in HD missen omdat ze toevallig op BBC1 zitten, maar om straks letterlijk BBC2 in HD door te geven maar BBC1 niet, zal toch niet gaan gebeuren?

EDIT: het bericht is aangepast, bleek niet helemaal te kloppen. De baas van BBC HD vertrekt wel, en de verantwoordelijkheid voor de zender wordt overgenomen door de baas van BBC2, maar een echte BBC 2 HD is nog niet direct aan de orde, en het blijft qua zenders voorlopig zoals het is: BBC 1 HD als simulcast van BBC1, en BBC HD voor overige HD-programma's.

Neemt niet weg dat BBC 1 HD welkome toevoeging zou zijn voor Glashart Media. Zoals gezegd missen we nu al HD-programma's die op BBC 1 zitten en niet op BBC HD herhaald worden.

[ Voor 34% gewijzigd door odo966 op 13-07-2011 22:05 . Reden: Bronbericht gerectificeerd; BBC 2 HD toch niet direct gepland ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Geen idee. We merken het vanzelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Dank tot zover. Nu even weinig tijd, morgen iig andere kabel trekken naar boven.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik heb nog even een vraag over de verzending. Ik heb vandaag een pakketje van XMS gekregen met daarin mijn HD setupbox. En gisteren was ik niet thuis en lag er een briefje in de brievenbus dat zaterdag er een pakketje van tnt komt. Stuurt XMS 2 verschillende pakketjes voor internetwachtwoorden en het tv gedeelte met de hd setupbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
stansfield schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 21:06:
Ik heb nog even een vraag over de verzending. Ik heb vandaag een pakketje van XMS gekregen met daarin mijn HD setupbox. En gisteren was ik niet thuis en lag er een briefje in de brievenbus dat zaterdag er een pakketje van tnt komt. Stuurt XMS 2 verschillende pakketjes voor internetwachtwoorden en het tv gedeelte met de hd setupbox?
Gisteren heb je een briefje in de bus gekregen dat TNT aan de deur was geweest met het XMS pakketje en dat ze vandaag weer kwamen. En vandaag heb je dat pakketje dan ontvangen? Dat is toch gewoon normaal dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo

Even.....met "beneden" moet ik dan voorstellen dat de tv aansluiting nog "verbinding" heeft met het Ziggo netwerk? Euhm, ik bedoel dat er fysiek wel iets omgeprikt moet worden om een "ander" signaal te ontvangen.

Misschien sla ik er wel naast, maar als ik bovenstaande letterlijk interpreteer, probeer je het dvb-c van XMS via de actieve aansluiting van Ziggo te ontvangen.

Corrigeer me wanneer dit niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Je coax heb je wel in het glasvezel modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Ik heb het verkeerd gezegd. Gisteren kregen we een briefje van TNT dat er een pakketje was maar dat we niet thuis waren. Via internet konden we de gewenste datum aangeven. We hebben zaterdagmorgen aangegeven. Echter vandaag was er bij onze buren ook een pakketje bezorgt van Xms. Deze was van de setup box van de tv. Volgens mij moet er dan dus nog een pakketje komen. We verwachten niks anders dan van Xms. En we missen nog in de inlogcode van onze modem. Dus ik hoop dat Xms het in 2 palletjes verstuurd maar ik vroeg me af of iemand dat hier weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Denk dat je daarvoor dan nog het beste de TNT (= Post NL inmiddels) kan bellen. Maar het lijkt mij het meest logische dat Post NL gewoon een foutje heeft gemaakt en het pakket de volgende dag al afgeleverd heeft. Overigens weet ik niet of het wel een foutje is, ik dacht dat ze altijd gewoon een dag later voor de tweede keer komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Gebeurt mij ook regelmatig dat ze een briefje door de deur drukken met de melding dat ze later terug komen, maar dat het de volgende dag al bij de boekhandel ligt. De andere keer komen ze weer wel de volgende dag.

Wel verwarrend omdat ik soms niet meer weet wat nu waar ligt (doe veel kleine handel met buitenland, dus krijg veel pakjes). In dit geval kan je aan het zg. "3s nummer" zien of het om de zelfde zending gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:05
Re: toevoegen BBC 1 HD
Rekenblok schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 18:08:
Geen idee. We merken het vanzelf :)
Is het naast afwachten wat GHM doet ook mogelijk om een verzoek zoals voor het toevoegen van BBC 1 HD door te geleiden aan GHM? Of is dit al eens gedaan c.q. staat het op een lijstje? Het is niet de eerste keer dat het hier gezegd is natuurlijk.

Het vorige bericht heb ik overigens moeten aanpassen, bron bleek het niet helemaal begrepen te hebben; er is op korte termijn nog niet direct sprake van een BBC 2 HD, en BBC HD blijft voorlopig onder dezelfde naam, alleen de zendercoördinator vertrekt en haar taken worden overgenomen door die van BBC2. Niettemin missen we wel steeds meer HD-programma's door het ontbreken van BBC 1 HD in onze IPTV-pakketten, dus het verzoek voor toevoegen van deze zender blijft actueel.

Ik kan het ook direct aan GHM proberen te vragen, er staat een mailadres op hun site, maar die zal wel niet voor particulieren bedoeld zijn. Eerlijk gezegd ben ik zelf niet eens XMS-klant, maar van OnsNet Eindhoven, echter aangezien de GHM-televisiediensten bij beide identiek zijn, en hier meer mensen van de provider zelf actief zijn, vind ik dit topic vaak interessanter wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Maar wanneer krijg ik dan de inlogcodes van mijn modem voor mijn laptop en telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
stansfield schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 23:15:
Maar wanneer krijg ik dan de inlogcodes van mijn modem voor mijn laptop en telefoon?
Je hebt geen inlog gegevens nodig om op internet te komen of te kunnen bellen.
Wat je wel kan verwachten is een brief met inloggegevens voor de website en e-mail account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Oh dat gaat dan anders dan mijn oude KPN abonnement. Hoe log ik dan in??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
stansfield schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 23:20:
Bij Providers als XMSnet, Lijbrand & Concepts-ICT krijgt de klant GEEN draadloze router. Die dient de klant zelf aan te schaffen.
Providers als Solcon & KickXL verstrekken daar in tegen weer wel een draadloze router en verzorgen ook meestal de installatie hiervan.

Dus ik zou zeggen http://tweakers.net/price...33/draadloos-netwerk.html :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225757

Zoals het hoort: niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Waar wil je op inloggen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Dat is even een tegenvaller, dat wist ik niet. Een leken vraag, sluit je de draadloze router gewoon aan op de Xms modem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
stansfield schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 23:29:
Dat is even een tegenvaller, dat wist ik niet. Een leken vraag, sluit je de draadloze router gewoon aan op de Xms modem??
Yep, je router, je telefoon & je digitale TV (UTP kabel trekken). Ook kan je de coax kabel (oude antenne draad) naar je 2e (of meer) TV's op die kast aansluiten.
Hou de agenda as. zaterdag dus maar leeg (met uitloop naar zondag) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Top. Bedankt. In jip en Janneke taal is de router dus gewoon een soort van antenne die je op je modem plaatst??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
stansfield schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 23:35:
Top. Bedankt. In jip en Janneke taal is de router dus gewoon een soort van antenne die je op je modem plaatst??
antwoord is Ja.

[wacht op de rest van tewakers.net om afgebrand te worden omdat hij een wireless router op de CPE die op de FTU van reggefiber is bevestigd aansluit en ik niet de juister terminologie heb gebruikt.... :X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
stansfield schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 23:29:
Hoezo is dat een tegenvaller? O-) Je hebt alle keuze vrijheid aan routers i.p.v zo'n stomme box van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
trankilo schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 23:39:
[...]

wacht op de rest van tewakers.net om afgebrand te worden omdat hij een wireless router op de CPE die op de FTU van reggefiber is bevestigd aansluit en ik niet de juister terminologie heb gebruikt.... :X
Waar moet ik beginnen? :+

[ Voor 5% gewijzigd door White_Collar op 14-07-2011 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:20

Fiber

Beaches are for storming.

stansfield schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 23:35:
Wikipedia: Router
http://tweakers.net/pricewatch/cat/662/wlan-routers.html

offtopic:
Je zou eventueel zelf ook wel eens een heel klein beetje moeite kunnen doen om iets uit te zoeken ipv elke kleuterschoolvraag direct maar hier te dumpen. Dit is Tweakers, geen internet-cursus voor beginners...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:48
De web site Smallnet Builder is erg informatief als het om routers en lokaal netwerk gaat. De site staat ook in de topic start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
odo966 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 23:04:
Is het naast afwachten wat GHM doet ook mogelijk om een verzoek zoals voor het toevoegen van BBC 1 HD door te geleiden aan GHM? Of is dit al eens gedaan c.q. staat het op een lijstje? Het is niet de eerste keer dat het hier gezegd is natuurlijk.
Ik heb uit betrouwbare bron dat GHM hier ook wel eens meeleest :) Verder hebben ze tegenwoordig mensen in dienst die zich volledig focussen op content en op de hoogte zijn van alle bewegingen op tv gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Bedankt voor alle info.

Ik ben nu naar een router aan het kijken en via glasvezelwinkel.nu kom ik op deze 2 uit.

1) Glasvezel geschikte Wireless Gigabit router (Sitecom WL-351 300N X3)
http://www.glasvezelwinke...tecom-wl-351-300n-x3.html

2) Gigabit-router, glasvezelgeschikt (Netgear RangeMax WNR3500-100FSS)
http://www.glasvezelwinke...edbandrouter-wnr3500.html

Welke van deze 2 raden jullie aan. Of hebben ze weinig verschil? Ik heb nu tot 31 december een 100/100 verbinding maar daarna een 50/50 verbinding. Het is voorlopig alleen bedoelt voor een laptop en 2 iphones. Maar ik wil ook weer niet de allergoedkoopste die maar tot max 80 gaan en dat ik dan over een jaar ofzo een nieuwe kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
stansfield schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 10:06:
Bedankt voor alle info.

Ik ben nu naar een router aan het kijken en via glasvezelwinkel.nu kom ik op deze 2 uit.

1) Glasvezel geschikte Wireless Gigabit router (Sitecom WL-351 300N X3)
http://www.glasvezelwinke...tecom-wl-351-300n-x3.html
Ik zou voor de sitecom gaan.. maar dan wel hier: pricewatch: Sitecom Broadband Router 300N X3 - WL-351

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:47
en ik zou voor deze gaan (check de reviews)
pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Die ken ik nog niet maar de sitecom's hebben we in het verleden op een testbank gehad. TCP/IP en UDP throughput was op die sitecoms (ook met veel gelijktijdige connecties) een stuk beter dan op de netgears/d-links/linksys routers die getest zijn. Ook WLAN->internet lag hoog, ondanks een groot aantal torrent connecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:47
denan schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 10:26:
[...]

Die ken ik nog niet maar de sitecom's hebben we in het verleden op een testbank gehad. TCP/IP en UDP throughput was op die sitecoms (ook met veel gelijktijdige connecties) een stuk beter dan op de netgears/d-links/linksys routers die getest zijn. Ook WLAN->internet lag hoog, ondanks een groot aantal torrent connecties.
Dat kan wel kloppen, is nog vrij onbekend, maar als je even rondkijkt is het een geliefd routertje, die vaak duurdere routers het nakijken geeft. Ik ben ieg helemaal om.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Bedankt voor de tips. Ik zal eens wat lezen over beide routers. Qua prijs was ik er al achter dat het goedkoper kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
2 seconden stilte -probleem

Tot nu nog toe heb ik 3 reacties gehad met informatie en ik kan me niet voorstellen dat dat alles is. Vanuit het forum hier kreeg ik het idee dat het een generiek issue was maar als ik naar de respons kijk dan lijkt het iets anders.

Dus nogmaals een oproep:
Heeft iemand binnen het XMS domein last van 2 seconden stilte bij het opzetten van een nieuw gesprek? Dus:
- Telefoon gaat over
- Andere kant neemt op
- je hoort een klik
- je begint te praten.. maar het blijft 2 seconden lang stil
- Na 2 seconden horen beide kanten wel geluid.

Zoja:

Aub een email naar denan.nospam@gmail.com met daarin:
- Je DRG/Packetfront type
- Hoe vaak het voorkomt
- Is het bij uitgaande of inkomende gesprekken?
- Komt het vaker voor bij bellen naar specifieke providers (bvb alleen naar tele2 nummers)
- Horen beide kanten de stilte? of slechts 1 kant
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is inmiddels al een aantal keren voorgekomen, maar: verdere flamewars worden niet getolereerd. Hou het ontopic, zo niet, dan kun je (ongeacht wie er begon) een OW verwachten.