XMS Glasvezel ervaring - XIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 69.646 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
ari3 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:57:
[...]
Waarom wordt voor dit nieuwe pakket RTSP gebruikt in plaats van de "normale" multicast streams?
Waarschijnlijk omdat ze dan deze zenders ook in het WBA+ gebied kunnen leveren (waar de multicast capaciteit tot eind dit jaar te beperkt is voor uitbreidingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspijkers
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-06 15:23
Als ik de site van XMS goed begrijp zijn de RTL HD zenders nu ook aan het basispakket toegevoegd?

Zo ja: _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269348

dspijkers schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:07:
Als ik de site van XMS goed begrijp zijn de RTL HD zenders nu ook aan het basispakket toegevoegd?

Zo ja: _/-\o_
Klopt idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspijkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgijzen
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-11-2021
Goeie Middag,

Even een vraagje voor de xms gebruikers,
zijn er meer die er erg veel last hebben van een niet werkende telefoonlijn.
Ik woon in hilversum en zit nu al weer 3 dagen zonder telefoon.
en dit is niet de eerste keer dat dit gebeurd helaas, de helpdesk blijft maar komen met de oplossing de modem een uur uit te zetten maar dat helpt echt niets.
internet en iptv werken wel gewoon en als de telefoon het een keer wel doet dan heb je heel veel last van ruis.

bij de helpdesk vertellen ze dat het heeeel weinig voor komt dat de telefoon het niet doet maar daar ben ik het niet mee eens ik hoor van meer mensen uit mijn omgeving de zelfde klachten.

het eerste jaar ging alles erg goed dat is nu 4 jaar geleden ik heb een beetje het idee dat het netwerk te snel aan het groeien is.

Mvg Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:38
@rgijzen

En als je verteld dat dit structureel gebeurt en dat je alles al hebt geprobeerd wat jullie adviseerde?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgijzen
@Rekenblok

Dat het weer wordt door gezet , voor de zo veelste keer dit jaar.
en dan gaat het vast weer een maand goed en dan begint de elende weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
rgijzen schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 12:15:
@Rekenblok

En als je dat ook meld? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgijzen
Ja al een aantal keer en dan krijg je als antwoord dat is erg vervelend.

Offtopic : Ik ben zelf ook netwerk beheerder van 17 locaties met zo'n 6000 gebruikers ik weet hoe vervelend dit soort storingen zijn en soms lastig op te lossen zijn.

Ontopic : Ik heb zelfs een lijst bij gehouden waneer de storing optreed en weer verholpen is en daar werd ik ook over gebeld en voor bedankt maar ik begin het nu toch wel een beetje zat te worden om elke maand meer geen telefoon te hebben dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:25
Kun je via DVB-C ook HD kanalen ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgijzen
@My-life

zo ver ik weet niet het is het zelfde pakket als analoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 11:16

Robinski

A.K.A. RHarmsen

My-life schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:22:
Kun je via DVB-C ook HD kanalen ontvangen?
Nope, daar heb je IPTV voor nodig

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rekenblok schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 17:08:
[...]

ik vermoed dat het een tijdelijke feed is omdat de afkomst KPN is ;)

(gebaseerd opmerkingen van mensen op tweakers.net)
Heb me hier wat in verdiept omdat het bij Ziggo ook een probleem is.
BRT zelf stelt dat de HD versie niet van de satelliet gehaald mag worden.
KPN haalt de feeds dus van de DVB-T zenders af bij de grens met Belgie, echter de DVB-T zenders (In Belgie worden over de dvb-t banden wel HD uitzendingen verstuurd) geven een dermate slecht beeld dat Ziggo inmiddels gestopt is op het testnetwerk en derhalve de zenders niet in HD in het pakket gaat opnemen zolang er geen betere opties zijn.
Caiway heeft,momenteel als enige, wel een vezelaanvoer en daar is het beeld wel goed,maar hoe die dat voor elkaar hebben gebracht...
Misschien wordt het bijgetrokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:05
Dat is interessant, en jammer, want deze kwaliteit van één/Canvas HD is echt stukken minder dan zo'n beetje alle andere HD-zenders die we hebben. Onbegrijpelijk dat we het van DVB-T moeten plukken en dat satelliet niet zou mogen. Worden Nederland 1/2/3 HD wel in Vlaanderen doorgegeven? Zou onze NPO bezwaar maken tegen doorgifte aldaar in de best mogelijke kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
rgijzen schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 12:15:
@Rekenblok

hmmm klinkt bekend. Binnenkort komt er een firmware aanpassing in de VoIP adapters (rollback naar een eerdere versie) die dit zou moeten verhelpen. Sterker nog.. a.s. vrijdag staat dat in de ochtend ingeplanned. Hou het na die werkzaamheden even in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibus69
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-06 03:00
Vanmiddag heb ik nog maar eens gebeld over die twee eerste seconden die steeds wegvallen bij een uitgaand telefoongesprek. Volgens een vriendelijke meneer moest de software opnieuw ingeladen worden.
Nu leek hij vrij zeker van zijn zaak, maar ik geloof eerlijk gezegd niet dat dit gaat helpen.
Maar weer even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Quibus69 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 17:00:
Vanmiddag heb ik nog maar eens gebeld over die twee eerste seconden die steeds wegvallen bij een uitgaand telefoongesprek. Volgens de een vriendelijke meneer moest de software opnieuw ingeladen worden.
Nu leek hij vrij zeker van zijn zaak, maar ik geloof eerlijk gezegd niet dat dit gaat helpen.
Maar weer even afwachten dus.
Hmm, Stuur mij eens een pmetje met je postcode en huisnummer als het probleem niet opgelost is na opnieuw de software inladen. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door White_Collar op 06-07-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibus69
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-06 03:00
@ Rekenblok

Gedaan. En bedankt voor je tijd. _/-\o_

Edit:
Sorry, was nog niet wakker en had het laatste stukje van je tekst niet gelezen.
PM is dus al verstuurd, maar ik neem aan dat de software nog niet ingeladen is.
En ik weet dus al helemaal niet of het gaat helpen. 8)7

[ Voor 68% gewijzigd door Quibus69 op 06-07-2011 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Quibus69 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 17:09:
@ Rekenblok

Gedaan. En bedankt voor je tijd. _/-\o_

Edit:
Sorry, was nog niet wakker en had het laatste stukje van je tekst niet gelezen.
PM is dus al verstuurd, maar ik neem aan dat de software nog niet ingeladen is.
En ik weet dus al helemaal niet of het gaat helpen. 8)7
Geen probleem. Ik hou het ticket in de gaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:29
Dus de zenders RTL 4,5,7,8 zijn op dit moment HD in het basispakket.

Ik had van XMS dan wel een correctie verwacht van mijn HD pakket die ik afneem, ben benieuwd of deze gaat komen. Uiteindelijk zijn er nu 4 betaalde zenders naar het gratis basis pakket gegaan. Lijkt mij dat er dan wel een prijscorrectie op het huidige HD pakket moet/gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
@MiK: Van de andere kant, er is ook geen prijsverhoging geweest na het toevoegen van NGC HD, Travel Channel HD, Mezzo Live HD en BBC HD aan het HD pakket. Dus dan is het ook niet realistisch om nu een prijsverlaging te verwachten natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspijkers
Op zich wel apart.
Gister mijn plus pakket opgezegd. Wil ik nu net mijn HD pakket opzeggen kan ik die niet DEselecteren. Hoe kan dat nou?
Mag je niet te snel besparen op je eigen maandelijkse kosten ofzo? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

Nick39 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:37:
[...]

Heb me hier wat in verdiept omdat het bij Ziggo ook een probleem is.
BRT zelf stelt dat de HD versie niet van de satelliet gehaald mag worden.
KPN haalt de feeds dus van de DVB-T zenders af bij de grens met Belgie, echter de DVB-T zenders (In Belgie worden over de dvb-t banden wel HD uitzendingen verstuurd) geven een dermate slecht beeld dat Ziggo inmiddels gestopt is op het testnetwerk en derhalve de zenders niet in HD in het pakket gaat opnemen zolang er geen betere opties zijn.
Caiway heeft,momenteel als enige, wel een vezelaanvoer en daar is het beeld wel goed,maar hoe die dat voor elkaar hebben gebracht...
Misschien wordt het bijgetrokken...
Caiway krijgt de aanvoer direct via glas van Telenet uit België. UPC Nederland pakt het op zijn beurt weer van Caiway. Telenet en UPC zijn beide van Liberty Global. Het zou mij niks verbazen als dit bedrijf zijn machtspositie weer eens misbruikt door de feed helemaal niet of enkel tegen torenhoge vergoedingen door te geven aan andere providers. Caiway heeft daarop misschien een uitzondering gekregen omdat Caiway de feed vervolgens weer aan UPC doorgeeft. Wellicht dat Liberty Global tevens een verbod aan Caiway heeft opgelegd om de feed aan andere providers door te geven. Zou mij allemaal niks verbazen als het zo in elkaar steekt.

Overigens schijnt Ziggo naast DVB-T ook glasvezelaanvoer te hebben voor de belgische zenders, maar wordt deze niet gebruikt omdat die problemen geeft.
MiK schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 18:06:
[...]

Dus de zenders RTL 4,5,7,8 zijn op dit moment HD in het basispakket.

Ik had van XMS dan wel een correctie verwacht van mijn HD pakket die ik afneem, ben benieuwd of deze gaat komen. Uiteindelijk zijn er nu 4 betaalde zenders naar het gratis basis pakket gegaan. Lijkt mij dat er dan wel een prijscorrectie op het huidige HD pakket moet/gaat komen.
Op zich logisch dat ze nu een begin hebben gemaakt met die zenders in het basispakket te stoppen.
Alleen is dat nog steeds niet genoeg om concurrerend te zijn met Ziggo. De HD-zenders van de SBS groep volgen later nog neem ik aan, maar om echt concurrerend te zijn met Ziggo zullen ze ook het gemist pakket permanent gratis moeten maken bij IPTV en zullen ze tevens bij het DVB-C signaal ook de HD-simulcasts van de Nederlandse zenders moeten gaan doorgeven. Dan wordt Glashart Media's € 16,50 basispakket qua prijs/prestatie verhouding ook weer wat concurrerender met Ziggo's € 16,95 basispakket. Daarnaast houd IPTV met de gratis 'gemist diensten', de grotere zenderpakketten met meer HD-zenders en de interactieve functionaliteit dan nog steeds voldoende meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
ik222 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 18:12:
@MiK: Van de andere kant, er is ook geen prijsverhoging geweest na het toevoegen van NGC HD, Travel Channel HD, Mezzo Live HD en BBC HD aan het HD pakket. Dus dan is het ook niet realistisch om nu een prijsverlaging te verwachten natuurlijk ;)
Moa dat vindt ik toch wel eigenlijk. Ik ben alleen geintresseerd in de nederlandse HD channels inc discovery, dat ik de reden dat ik het pakket HD genomen heb. BBC kijk ik niet Mezzo niet etc. Ik heb er niet voor gekozen dat ze dat gingen toevoegen.

Als ze de rest van de NL zenders die HD zijn nu in het basis pakket doen zeg ik het HD pakket op.
Voor de uitzendinggemist applicaties ga ik nooit betalen, neem een voorbeeld aan SBS6 soms wel "reportage" maar meestal niet. Zo zijn er soms nog een aantal onduidelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Ziggo wordt programma gemist van de commercielen en nederland gewoon gratis.
Maar omdat ik de in mijn tv ingebouwde decoder gebruik kan ik daar nog geen gebruik van maken omdat ik nog geen retourgeschikte cam heb.
Dit is geen reclame voor ziggo ,ik bedoel meer,omdat ik er geen gebruik van kan maken raadpleeg ik de gemist sites van de zenders op internet.
De kwaliteit daarvan wordt steeds beter,dus dat "gemist", mis ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probleem is alleen dat verschrikkelijke Silverlight bij de web versies. Dat is echt rotzooi van de bovenste plank. Bekijk bijv. maar eens een video van http://beta.uitzendinggemist.nl. Sniff daarna de wmv/asf url en bekijk hem in Windows Media player. Je zult gelijk merken dat het in Windows Media Player vele malen vloeiender loopt. Dit is niet iets wat ligt aan een te trage CPU (ik test met een QX6850), maar echt bij Silverlight zelf. Dat gestotter valt vooral op camera pans. Het is net of dat Silverlight frames loopt te skippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Nick39 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 20:05:
Bij Ziggo wordt programma gemist van de commercielen en nederland gewoon gratis.
Maar omdat ik de in mijn tv ingebouwde decoder gebruik kan ik daar nog geen gebruik van maken omdat ik nog geen retourgeschikte cam heb.
Dit is geen reclame voor ziggo ,ik bedoel meer,omdat ik er geen gebruik van kan maken raadpleeg ik de gemist sites van de zenders op internet.
De kwaliteit daarvan wordt steeds beter,dus dat "gemist", mis ik niet...
Als XMS gewoon een widget zou aanbieden die de streams direct van het internet haalt (zou toch wel moeten kunnen) dan zou het gewoon gratis kunnen zijn, Tenslotte kan Philips en nog meer TV aanbieders dit al "aan" Windows Media Center heeft ook zo`n widget en die werkt ook prima. Alle uitzendingen die in niet kan vinden in de uitzendinggemist applicaties van Glashart media, kan ik wel vinden via de internet paginas van SBS RTL Ned123 daar staat alles gewoon.

Of ik het nou via de pc moet gaan kijken met een hmdi kabel naar de tv (niet echt praktisch) of dat het nou data gebruikt van de Amino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
En ineens zendt CarChannel weer uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denan heeft toch het telefonie problemen in behandeling ? of zit ik er nu naast !
Lijkt me niet verstandig dat meerdere mensen dingen gaan aankaarten.
Maar dat is mijn visie dan hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Anoniem: 269348 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 22:31:
Denan heeft toch het telefonie problemen in behandeling ? of zit ik er nu naast !
Lijkt me niet verstandig dat meerdere mensen dingen gaan aankaarten.
Maar dat is mijn visie dan hé ;)
???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
elwinvangestel schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 21:45:
En ineens zendt CarChannel weer uit?
Car channel was volgens mij alleen op een andere positie gaan uitzenden of zoiets, is destijds ook wel in het medianieuws geweest volgens mij. Maar inderdaad werkt de zender hier ook pas sinds kort weer, denk dat GHM even tijd nodig had om het aan te passen in hun headend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
rgijzen schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:27:
@My-life

zo ver ik weet niet het is het zelfde pakket als analoog
Robinski schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:32:
[...]

Nope, daar heb je IPTV voor nodig
Technisch is het gewoon mogelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uiteraard.
Als ze een HD Simulcast Descriptor bij het DVB-C signaal meezenden is het zo gepiept :)

Afbeeldingslocatie: http://www.gebruikers.tv/wordpress/wp-content/uploads/2010/01/hd_simulcast_logical_channel_descriptor.png

SD STB's kijken naar de logical_channel_descriptor.
HD STB's kijken naar de HD_simulcast_logical_channel_descriptor.

In het voorbeeld hierboven zet een SD STB 'Nederland 1 HD' en 'Nederland 2 HD' helemaal naar achter op kanaal 71 en 72, terwijl een HD STB ze netjes op kanaal 1 en 2 zet.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 07-07-2011 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:36
My-life schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:55:
[...]

[...]

Technisch is het gewoon mogelijk toch?
Yep, kan prima, alleen heeft GHM ervoor gekozen om alleen het basispakket in SD erop te zetten.

Vermoedelijk omdat het HD pakket een los abbo is, en dan zou men moeten gaan 'klooien' met smartcards voor dvb-c, nu is dvb-c gewoon basis en zijn alle andere dingen op IPTV. Anders hebben ze 2 platformen met abbonementsvormen, wat het niet makkelijker/beheersbaarder maakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Anoniem: 120071 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:06:

Op zich logisch dat ze nu een begin hebben gemaakt met die zenders in het basispakket te stoppen.
Alleen is dat nog steeds niet genoeg om concurrerend te zijn met Ziggo. De HD-zenders van de SBS groep volgen later nog neem ik aan, maar om echt concurrerend te zijn met Ziggo zullen ze ook het gemist pakket permanent gratis moeten maken bij IPTV en zullen ze tevens bij het DVB-C signaal ook de HD-simulcasts van de Nederlandse zenders moeten gaan doorgeven. Dan wordt Glashart Media's € 16,50 basispakket qua prijs/prestatie verhouding ook weer wat concurrerender met Ziggo's € 16,95 basispakket. Daarnaast houd IPTV met de gratis 'gemist diensten', de grotere zenderpakketten met meer HD-zenders en de interactieve functionaliteit dan nog steeds voldoende meerwaarde.
Met het basispakket is Glashart Media vele malen goedkoper dan Ziggo, Ziggo is namelijk ruim 60% duurder!!
Ziggo 25 zenders voor € 16.95 en Glashart 39 zenders voor € 16.50. Ben je meer dan tevreden met het basispakket maar wil je iets meer kwaliteit dan ben je bij Glashart ook veel beter af met een DVB-C gecertificeerde televisie krijg je bij Glashart 39 zenders in digitale kwaliteit terwijl je bij Ziggo per televisie aan een dure decoder of insteekkaart moet.
Ziggo beperkt het analoge pakket om ruimte te maken voor digitaal, hoezo er was toch geen capaciteitsprobleem? Ziggo dwingt met het beperken van het anloge pakket digitaal af te nemen, hier kunnen ze lekker op verdienen terwijl Glashart de mensen de vrijheid geeft in analoog of analoog in digitale kwaliteit.
Nee op het basispakket kan Ziggo al lang niet meer tippen aan Glashart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@wiebo66,

Kanttekening is wel weer dat glashart media minder HD zenders in het basis pakket heeft zitten dan Ziggo.

* White_Collar hoopt stiekem dat Glashart media meer zenders in het basis pakket gooit, 2 zenders meer om bijvoorbeeld Ziggo te pesten ;)

[ Voor 11% gewijzigd door White_Collar op 07-07-2011 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:46

Fiber

Beaches are for storming.

Ik zag vandaag bij een nieuw project knal-oranje glasmodems. (Vrij klein, twee naast elkaar.) Welke zijn dit?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:32
MiK schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 21:23:
[...]

Als XMS gewoon een widget zou aanbieden die de streams direct van het internet haalt (zou toch wel moeten kunnen) dan zou het gewoon gratis kunnen zijn, Tenslotte kan Philips en nog meer TV aanbieders dit al "aan" Windows Media Center heeft ook zo`n widget en die werkt ook prima. Alle uitzendingen die in niet kan vinden in de uitzendinggemist applicaties van Glashart media, kan ik wel vinden via de internet paginas van SBS RTL Ned123 daar staat alles gewoon.

Of ik het nou via de pc moet gaan kijken met een hmdi kabel naar de tv (niet echt praktisch) of dat het nou data gebruikt van de Amino.
Zit denk ik dan alleen een verschil in kwaliteit. Als ik de streams van glashart vergelijk met die van de website van bijv. RTL dan zie ik wel een verschil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312857

Hebben er meer mensen een haperende en niet synchroon lopende belgie één en twee? thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wiebo66 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 00:38:
[...]
Ziggo 25 zenders voor € 16.95 en Glashart 39 zenders voor € 16.50.
25 zenders? Huh, hoe kom je daarbij?

nieuws: Ziggo voegt meer hd-zenders toe aan basispakket
Het TV Standaard-pakket gaat 16,95 euro per maand kosten en biedt 60 digitale tv-zenders en 12 hd-zenders. In dit pakket zijn naast Nederland 1, 2 en 3 voortaan ook de zenders van RTL en SBS in hd-kwaliteit opgenomen. Verder zijn National Geographic en Eurosport zowel in sd als hd te bekijken. Naast de hd-zenders biedt Ziggo voortaan ook zonder extra kosten toegang tot TV Gemist waarin Uitzending Gemist, RTL Gemist en SBS/Net5 Gemist zijn opgenomen. Het programma-aanbod op TV Gemist is tot tien dagen terug te bekijken.

Dus voor €16,95 heb je straks naast 60 SD-zenders, de 10 Nederlandse HD-zenders en Eurosport HD ook nog National Geographic HD in het basispakket. En daar bovenop kun je nog tot 10 dagen uitzendingen terugkijken van de Nederlandse zenders. Dat Ziggo National Geographic HD in het basispakket heeft weten te krijgen is overigens opmerkelijk en echt netjes wat mij betreft!

Glashart Media's €16,50 basispakket heeft tot nu toe enkel 39 SD zenders, dus ze zullen echt minimaal de HD-simulcasts van de 10 Nederlandse zenders moeten gaan doorgeven, willen ze dit basispakket enigsinds concurrerend houden. Extra zenders zullen ze overigens niet gaan doorgeven via DVB-C (en dat is ook niet nodig wat mij betreft) omdat ze bij meer dan 39 zenders 20 cent extra per aansluiting aan BUMA-rechten moeten gaan betalen. Dus de enige mogelijkheid om dit basispakket te upgraden is om HD-simulcasts van de huidige zenders door te gaan geven.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 07-07-2011 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Anoniem: 120071 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 02:07:
[...]

25 zenders? Huh, hoe kom je daarbij?

nieuws: Ziggo voegt meer hd-zenders toe aan basispakket
Het TV Standaard-pakket gaat 16,95 euro per maand kosten en biedt 60 digitale tv-zenders en 12 hd-zenders. In dit pakket zijn naast Nederland 1, 2 en 3 voortaan ook de zenders van RTL en SBS in hd-kwaliteit opgenomen. Verder zijn National Geographic en Eurosport zowel in sd als hd te bekijken.

Dus voor €16,95 heb je straks naast 60 SD-zenders, de 10 Nederlandse HD-zenders en Eurosport HD ook nog National Geographic HD in het basispakket. Dat Ziggo National Geographic HD in het basispakket heeft weten te krijgen is opmerkelijk en echt netjes wat mij betreft!

Glashart Media's €16,50 basispakket heeft tot nu toe enkel 39 SD zenders, dus ze zullen echt minimaal de HD-simulcasts van de 10 Nederlandse zenders moeten gaan doorgeven, willen ze dit basispakket enigsinds concurrerend houden. Extra zenders zullen ze overigens niet gaan doorgeven via DVB-C (en dat is ook niet nodig wat mij betreft) omdat ze bij meer dan 39 zenders 20 cent extra per aansluiting aan BUMA-rechten moeten gaan betalen. Dus de enige mogelijkheid om dit basispakket te upgraden is om HD-simulcasts van de huidige zenders door te gaan geven.
Analoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De basis bij Ziggo is digitaal
Analoog is een extra'tje.

[ Voor 142% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 07-07-2011 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Anoniem: 120071 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 02:30:
De basis bij Ziggo is digitaal :)
Analoog is een extra'tje.
Volgens mij is Analoog toch echt de basis bij Ziggo en digitaal als extra. Altans zo zijn ze begonnen ;)

Want daar komen die 25 zenders vandaan.
Het analoge pakket bestaat uit 25 zenders.
Echter bied glashart media voor 4,95:

14 HD zenders en 81 zenders in digitale kwaliteit.
Dat zijn er dus ruim 21 SD zenders en 2 HD zenders meer.

[ Voor 35% gewijzigd door White_Collar op 07-07-2011 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rekenblok schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 02:31:
[...]

Volgens mij is Analoog toch echt de basis bij Ziggo en digitaal als extra. Altans zo zijn ze begonnen ;)
Klopt, maar dat is niet meer.
Maar wat de basis is maakt uiteindelijk natuurlijk niet uit.
Het gaat erom dat je voor € 16,95 p/m digitaal 60 SD zenders en 12 HD zenders krijgt.
Echter bied glashart media voor 4,95:

14 HD zenders en 81 zenders in digitale kwaliteit.
Dat zijn er dus ruim 21 SD zenders en 2 HD zenders meer.
Voor € 21,45 zul je bedoelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Nee, €4,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Analoog € 16,50 + IPTV € 4,95 = € 21,45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Anoniem: 120071 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 02:37:
Analoog € 16,50 + IPTV € 4,95 = € 21,45
Vanwaar haal je het analoog erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt niet IPTV nemen zonder ook analoog/dvb-c af te nemen he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Anoniem: 120071 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 02:39:
Je kunt niet IPTV nemen zonder ook analoog/dvb-c af te nemen he :)
Tegenwoordig is zelfs internet ook bij nodig ;)

* White_Collar kwam er achter dat dat niet eens in de start post stond O-)

Toegegeven: Het is een scherp aanbod. Echter lijkt het mij niet dat die smart kaart of kastjes die je nodig hebt gratis zijn. Ze moeten dat verschil ergens op terug verdienen O-)

[ Voor 46% gewijzigd door White_Collar op 07-07-2011 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, maar als je puur naar TV kijkt, krijg je bij Ziggo voor € 16,95 nu toch echt veel meer dan bij GHM.

Smartcard koop je eenmalig voor een klein bedrag (pricewatch: Ziggo Digitaal startpakket (Smartcard) dus het lijkt me sterk dat ze daar op de lange termijn iets aan terugverdienen.

CAM / Ontvanger regel je zelf.

[ Voor 202% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 07-07-2011 03:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Tja, true maar de vergelijking is niet helemaal eerlijk in mijn ogen.
GHM zet namelijk niet in op dvb-c maar op iptv. dvb-c is een extratje.
Je zult digitaal tv van ziggo moeten vergelijken met IPTV van ghm. Dan ziet dat er toch net iets anders uit. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door White_Collar op 07-07-2011 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ah jongens. post ik hier een vraag. krijg je er zon dikke discussie achteraan. beetje jammer. nu is hij weer in de vergetelheid geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rekenblok schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 02:44:
Tja, true maar de vergelijking is niet helemaal eerlijk in mijn ogen.
GHM zet namelijk niet in op dvb-c maar op iptv. dvb-c is een extratje.
Je zult digitaal tv van ziggo moeten vergelijken met IPTV van ghm. Dan ziet dat er toch net iets anders uit. ;)
Oke, maar de consument die kijkt niet zo. Die gaat kijken naar de beste prijs/prestatie :)
En dan blijft het gewoon een feit dat GHM's Analoge/DVB-C pakket te wensen overlaat ten opzichte van Ziggo's Analoge/DVB-C pakket dat ongeveer hetzelfde kost. IPTV heeft wel meer zenders dan Ziggo's basispakket, maar dan wordt het in totaal ook een paar euro duurder. Analoog/DVB-C is qua prijs echter ongeveer hetzelfde en bied gewoon veel minder dan Ziggo's basispakket. Dus dat zouden ze wel recht moeten trekken vind ik. Niet met meer zenders, maar wel met minimaal de HD-simulcasts van de Nederlandse zenders. IPTV kan dan ook weer iets aantrekkerlijker en concurrerender gemaakt worden door het 'gemist pakket' permanent gratis te maken.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 07-07-2011 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Anoniem: 312857 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 02:48:
ah jongens. post ik hier een vraag. krijg je er zon dikke discussie achteraan. beetje jammer. nu is hij weer in de vergetelheid geraakt.
Nee hoor. Kijk maar eens een paar pagina's terug ;) want op die vraag had ik namelijk al antwoord gegeven, en nick had al een redelijke onderbouwde theorie waarom dit gebeurt gepost. Echter weet ik niet of dit verhaal ook klopt.
Anoniem: 120071 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 02:49:
[...]

Oke, maar de consument die kijkt niet zo. Die gaat kijken naar de beste prijs/prestatie :)
En dan blijft het gewoon een feit dat GHM's Analoge/DVB-C pakket te wensen overlaat ten opzichte van Ziggo's Analoge/DVB-C pakket dat ongeveer hetzelfde kost. IPTV heeft wel meer zenders dan Ziggo's basispakket, maar dat is dan ook een paar euro duurder. Analoog/DVB-C is qua prijs echter ongeveer hetzelfde en bied gewoon veel minder dan Ziggo's basispakket. Dus dat zouden ze wel recht moeten trekken vind ik. Niet met meer zenders, maar wel met minimaal de HD-simulcasts van de Nederlandse zenders. IPTV kan dan ook weer iets aantrekkerlijk en concurrerender gemaakt worden door het 'gemist pakket' permanent gratis te maken.
Mee eens, ik ben ook van mening dat een gemist pakket niet thuis hoort als extra pakket maar gewoon in het basis pakket hoort te zitten. Ze snijden zichzelf vrees ik heel erg in de vingers op het moment dat ze het niet in het basis pakket stoppen. Maar voorlopig "zit" het in het basis pakket d.m.v steeds gratis te laten.
Fiber schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 01:27:
Ik zag vandaag bij een nieuw project knal-oranje glasmodems. (Vrij klein, twee naast elkaar.) Welke zijn dit?
Ik heb werkelijk geen idee, heb je een foto? :)

[ Voor 79% gewijzigd door White_Collar op 07-07-2011 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Xaero schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 01:36:
[...]

Zit denk ik dan alleen een verschil in kwaliteit. Als ik de streams van glashart vergelijk met die van de website van bijv. RTL dan zie ik wel een verschil..
Heb liever een meer volledig aanbod in slechtere kwaliteit dan een niet volledige aanbod in goeie kwaliteit waar ik straks nog voor moet betalen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:36
Fiber schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 01:27:
Dat is de nieuwe Genexis Core range. Reggefiber plaatst deze tegenwoordig, ik meen dat Winterswijk de eerste is waar deze uitgerold wordt.

Bestaat uit een UFTU (Universal FTU), met een paar opbouw modules (RF, IP of een duoblok voor beide). Is iets wel groter dan de huidige bodemplaten. ( zie http://www.genexis.eu/products.php?id=core voor een foto )

Dit zijn dus de nieuwe reggefiber FTU's waar ik 't al eerder over gehad heb ik dit topic.

overigens staan er op winterswijkopglasvezel ook foto's van dit ding (alleen dan ook de witte)
Ik wist dat ze bezig waren met een oranje versie, maar had die zelf nog niet gezien.
(Zijn oranje gemaakt om het makkelijk en duidelijk te onderscheiden als zijnde de glasaansluiting). Ik meen dat ze de oranje in de meterkast monteren, en de witte normaal binnenshuis (neem niet aan dat iemand zo'n oranje ding aan zn muur wil hebben)

Draytek heeft ook glasCPE's die op de UFTU passen, maar volgens mij worden die in NL (nog?) nergens gebruikt. Er zullen ongetwijfeld meer fabrikanten zijn/volgen die overgaan op de UFTU ipv hun eigen non-standaard baseplate

[ Voor 23% gewijzigd door DJSmiley op 07-07-2011 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Met het basispakket is Glashart Media vele malen goedkoper dan Ziggo, Ziggo is namelijk ruim 60% duurder!!
Ziggo 25 zenders voor € 16.95 en Glashart 39 zenders voor € 16.50. Ben je meer dan tevreden met het basispakket maar wil je iets meer kwaliteit dan ben je bij Glashart ook veel beter af met een DVB-C gecertificeerde televisie krijg je bij Glashart 39 zenders in digitale kwaliteit terwijl je bij Ziggo per televisie aan een dure decoder of insteekkaart moet.
Ziggo beperkt het analoge pakket om ruimte te maken voor digitaal, hoezo er was toch geen capaciteitsprobleem? Ziggo dwingt met het beperken van het anloge pakket digitaal af te nemen, hier kunnen ze lekker op verdienen terwijl Glashart de mensen de vrijheid geeft in analoog of analoog in digitale kwaliteit.
Nee op het basispakket kan Ziggo al lang niet meer tippen aan Glashart.
Dan heb je het basis pakket vanaf september niet gezien.
Het HD pakket verdwijnt, dit komt gewoon gratis in het basis pakket.
https://static.ziggo.nl/i...mber_2011_tcm14-16721.pdf
Verder kan je analoog van Ziggo/UPC niet vergelijken met dat van XMS.
XMS heeft voor al die leuke diensten een tweede vezel waarin ze analoog en digitaal gescheiden kunnen houden.
In de Ziggo/UPC situatie zou je dus een tweede coax kabel nodig hebben.
De kabel heeft capaciteit genoeg maar vergeet een ding niet, internet verkeer/video on demand,telefonie,analoge tv,digitale tv,alles gaat over die kabel.
Daarnaast nog allemaal info voor elk type decoder,software updates.. noem maar op !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denan, heeft 15 juni daarover een post gepost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Anoniem: 269348 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 12:07:
[...]

Denan, heeft 15 juni daarover een post gepost :P
Daar staat niks over het 2 seconde probleem ;) Altans dat maak ik uit het bericht op. Tenzij ik het mis heb ;)

[ Voor 12% gewijzigd door White_Collar op 07-07-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Maar bij Ziggo heb je dan wel weer 66 zenders dig. in het basispakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rekenblok schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 12:12:
[...]

Daar staat niks over het 2 seconde probleem ;) Altans dat maak ik uit het bericht op. Tenzij ik het mis heb ;)
Denan omschrijft ook maar een aantal "vreemde telefonie problemen", maar ik vind het 2 sec ook vaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Is het ook.. maar de firmware rollback a.s. vrijdag gaat waarschijnlijk een hoop van de vage klachten oplossen. Mocht daarna de 2secs ook nog spelen dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denan schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:03:
Is het ook.. maar de firmware rollback a.s. vrijdag gaat waarschijnlijk een hoop van de vage klachten oplossen. Mocht daarna de 2secs ook nog spelen dan hoor ik dat graag.
Ben er erg benieuwd naar!
Van de week 2 keer gehad, dat zo spontaan tijdens het gesprek de verbinding verbroken werd :P
Daar word je niet vrolijk van hahaha... "waar ken ik dat gezegde van" ;)

Edit> en wat me de laatste tijd opvalt.
Dat tijdens het gesprek gewoon stukjes wegvallen, van circa 1 sec.
Toch vervelend, want je moet toch weer melden "wat zei je"!
Maar goed we whait.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 269348 op 07-07-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:03:
Maar werkt dat ook bij de nieuwe DRG die ik heb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:20:
[...]

Maar werkt dat ook bij de nieuwe DRG die ik heb ?
Yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ehm... maar daar had ik geen problemen mee... of gaat "mijn" software nu naar alle anderen toe ?
Komen er functies bij ?
(actief blokkeren van een aantal vrij in te stellen nummers zodat die me niet meer kunnen bellen zou bv heerlijk zijn...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik ben zo blij met met Fritz 7050 als SIP ata met een Breezz SIP accountje, nooit nergens last van, tenzij internet eruit ligt.

Nooit problemen, ik heb dit apparaat + account al ruim 4 jaar. Ik heb het gehad op Telfort DSL Daarna Ziggo, daarna weer ADSL daarna weer ziggo en nu op Glas.

Het is gewoon heerlijk onafhankelijk te zijn, prikt in je router en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Rekenblok schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 02:53:
[...]
Ik heb werkelijk geen idee, heb je een foto? :)
Foto's: Het is in Woudenberg, een dorp in de buurt van Amersfoort, waar ze nu in zeer hoog tempo aan het uitrollen zijn... Telefoonpics, maar ze doen de trick...

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-x8NOISMSa_s/ThXPazSBaNI/AAAAAAAAABk/YBL_6kdJCwM/s800/IMAG0041.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-E8lEs8ohc8w/ThXPBNobbMI/AAAAAAAAABY/kx2MJDF8tBw/s800/IMAG0044.jpg

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Laatst online: 28-04 19:44
DJSmiley schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 08:44:
[...]

Dat is de nieuwe Genexis Core range. Reggefiber plaatst deze tegenwoordig, ik meen dat Winterswijk de eerste is waar deze uitgerold wordt.

Bestaat uit een UFTU (Universal FTU), met een paar opbouw modules (RF, IP of een duoblok voor beide). Is iets wel groter dan de huidige bodemplaten. ( zie http://www.genexis.eu/products.php?id=core voor een foto )

Dit zijn dus de nieuwe reggefiber FTU's waar ik 't al eerder over gehad heb ik dit topic.

overigens staan er op winterswijkopglasvezel ook foto's van dit ding (alleen dan ook de witte)
Ik wist dat ze bezig waren met een oranje versie, maar had die zelf nog niet gezien.
(Zijn oranje gemaakt om het makkelijk en duidelijk te onderscheiden als zijnde de glasaansluiting). Ik meen dat ze de oranje in de meterkast monteren, en de witte normaal binnenshuis (neem niet aan dat iemand zo'n oranje ding aan zn muur wil hebben)

Draytek heeft ook glasCPE's die op de UFTU passen, maar volgens mij worden die in NL (nog?) nergens gebruikt. Er zullen ongetwijfeld meer fabrikanten zijn/volgen die overgaan op de UFTU ipv hun eigen non-standaard baseplate
Het klopt inderdaad dat Winterswijk als eerste de Genexis Core Advanced gebruikt zal gaan worden.
Dit netwerk zal eerste glasvezel netwerk van Reggefiber die volleg op IPv6 zal zijn tot aan de FTU in huis. Ook zal dit netwerk standaard tot de huis aansluiting 1Gb/s verbinding hebben tot aan de FTU. In de FTU zal pas de snelheid worden ingesteld die bij het abonnement hoort.

Kan gelijk jullie nog even een nieuwtje melden, we hebben van de week van Reggefiber bevestigd gekregen,
dat alle providers Genexis Core Advanced gaan gebruiken in Winterswijk.
De providers zijn : Kick XL , Lijbrandt , KPN, Concepts Ict en Helden van NU.

Link naar artikel naar Genexis Core Advanced voor Winterswijk
Fotos Core Advanced met modules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wow! Standaard Gigabit en ipv6 voorbereid! :9~ Wij lijden weer eens onder de wet van de remmende voorsprong met onze first gen. PacketFront... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Fiber schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 22:01:
Wow! Standaard Gigabit en ipv6 voorbereid! :9~ Wij lijden weer eens onder de wet van de remmende voorsprong met onze first gen. PacketFront... O-)
Zou zo'n PacketFront dan geen IPv6 ondersteunen? Dat zou een belabberd slechte zet zijn: Sinds 2003 kom je er bij grote en belangrijke partijen als het Amerikaans ministerie van defensie al niet meer in met IPv4-only apparatuur. Alle grote merken leveren sindsdien ook al hun "fatsoenlijke" apparatuur dual-stack.

Ik vrees dat de max-100mb CPE's ook aan het eind van hun "houdbaarheid" zitten, aangezien de kabelboeren met een beste inhaalslag bezig zijn. Als de verschillende partijen zich op dezelfde snelheid blijven ontwikkelen, als dat de afgelopen tijd is gebeurt, zullen de glasvezelproviders de hete adem van de kabelboeren snel in de nek gaan voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
DJSmiley schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 00:19:
[...]

Yep, kan prima, alleen heeft GHM ervoor gekozen om alleen het basispakket in SD erop te zetten.

Vermoedelijk omdat het HD pakket een los abbo is, en dan zou men moeten gaan 'klooien' met smartcards voor dvb-c, nu is dvb-c gewoon basis en zijn alle andere dingen op IPTV. Anders hebben ze 2 platformen met abbonementsvormen, wat het niet makkelijker/beheersbaarder maakt..
Een aantal zenders in het basispakket zijn toch al HD? waarom deze niet over DVB-C sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrarifreak
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
zijn er meer mensen waarvan het aantal emails over trojans is gestegen op de xms mail?
laatste weken ineens opvallend veel soms zelfs dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

My-life schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 00:47:
[...]

Een aantal zenders in het basispakket zijn toch al HD? waarom deze niet over DVB-C sturen?
Klopt, menige zenders zijn al HD in het IPTV basis pakket.
DVB-C is een extra'tje.
Voor HD zenders zul je altijd IPTV moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Gisteren is bij ons door glashart glasvezel in de meterkast aangesloten (dit was wat later dan gepland doordat er een storing zat ofzo) Maar nu had ik dus mijn XMS abonnement op 1 juli in laten gaan. Moet ik dan nog steeds 48 uur wachten voordat het geactiveerd is of zou het dan direct moeten werken? Ik heb het gisterenmiddag en avond getest maar toen werkte internet nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
stansfield schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:29:
Gisteren is bij ons door glashart glasvezel in de meterkast aangesloten (dit was wat later dan gepland doordat er een storing zat ofzo) Maar nu had ik dus mijn XMS abonnement op 1 juli in laten gaan. Moet ik dan nog steeds 48 uur wachten voordat het geactiveerd is of zou het dan direct moeten werken? Ik heb het gisterenmiddag en avond getest maar toen werkte internet nog niet.
Nee. Het wachten is op de pvo (bewijs van oplevering) van de aannemer, zodra deze binnen is zal xms de diensten op je modem zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
ok, top. Dat zal vanmiddag dus wel zijn, Maar dan weet ik in ieder geval de volgorde in de gang van zaken. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stansfield schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 10:26:
ok, top. Dat zal vanmiddag dus wel zijn, Maar dan weet ik in ieder geval de volgorde in de gang van zaken. Bedankt.
zover ik weet kan het tot 48uur duren. Of ik haal nu ff 2 dingen door elkaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:31
Anoniem: 269348 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 10:48:
[...]

zover ik weet kan het tot 48uur duren. Of ik haal nu ff 2 dingen door elkaar :P
Maximaal volgens mij ja. Bij mij was het binnen een paar uur.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Dat begreep ik ook ja. Maar ik hoop toch wel op vanmiddag eigenlijk. Maar zijn dan dan 48 uur vanaf aansluiting door glashart. Of is het gewoon 2 werkdagen vanaf aansluiting door glashart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De max 48uur gaan in vanaf het moment dat XMS de oplevering heeft doorgekregen v/d aannemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:32
DJSmiley schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 08:44:
[...]

Die dingen hebben ze nu ook in Lochem. Hoorde een vriend erover dat ze die daar nu hebben. Zit er nog echt een voordeel aan zo'n kastje? Ik heb nu zo'n Genexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Laatst online: 18:46
Ik heb inmiddels bericht gehad van Glashart over de aansluiting op mijn nieuwe adres (verhuizing van XMS aansluiting).. Dit komen ze op 18 juli doen.. Daarna duurt het dus nog max 48 uur voordat XMS de boel erop zet, dan heb ik dus mooi bijna de max tijd van 3 weken zonder gezeten, immers werd op 1 juli de stekker eruit getrokken op mijn oude adres.. Ik heb vandaag geprobeerd te bellen om de afspraak te verzetten (mogelijk naar een eerder tijdstip) maar krijg niemand te pakken.. Kennelijk werkt daar niemand op vrijdag??

Achja, hoop maar dat het allemaal goed gaat en de boel in 1x werkt op het nieuwe adres, heb geen zin in verder "gezeik".. Ik zit nu even tijdelijk op het oude adres bij m'n broer weer via UPC met internet etc en dat is echt bagger (last van timeouts/packetloss), wat het wachten er zeker niet leuker op maakt..

[ Voor 10% gewijzigd door Inflatable op 08-07-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meer mensen in de buurt van Wijchen problemen met de download snelheid? Ik kan maar met zo'n 2,5MB/s downloaden. voorheen altijd rond de 5,5MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In Amersfoort in ieder geval geen last van de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:25
Anoniem: 312857 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 16:43:
Meer mensen in de buurt van Wijchen problemen met de download snelheid? Ik kan maar met zo'n 2,5MB/s downloaden. voorheen altijd rond de 5,5MB/s
Elke server of een specifieke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 364769

Vanochtend heb ik vanaf 05:00 tot 07:00 uur de software op DRG's waar "verdachte" software op draaide een rollback uitgevoerd.

Ben bijna 3 maanden bezig geweest met analyse wat er nou eigenlijk mis was.

Conclusie is dat er vanaf een bepaalde softwareversie spontane crashes plaatsvonden waardoor als er een lopend gesprek plaatsvond, dat gesprek onderbroken werd. Deze crashes waren met een zeer regelmatige interval. Ik kon zelfs in mijn testlab per model DRG de volgende crash voorspellen. Deze softwareversie was voor de DRG600, DRG546 en DRG418 ingezet.

In eerste instantie heb ik 3 weken geleden de rollback in het gebied Amersfoort Zielhorst uitgevoerd omdat daar heeeel veel klachten voorkwamen en wij door dit issue getriggerd werden. We hebben gedurende de trial een groot aantal "friendly users" in Zielhorst 1 a 2 x per week gebeld over de ervaringen. Sinds de rollback is de ervaring dat telefonie stabiel is. Dit heeft ons doen besluiten om deze rollback gelijk het gehele PacketFront netwerk uit te voeren, wat dus vanochtend gebeurd is..

Heeft mij gelijk de gelegenheid gegeven alle type DRG's naar een gelijkwaardige softwareversie te trekken.

We hopen dat hiermee een stuk stabiliteit is gecreeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dank voor de openheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

Operatortje, bedankt voor je feedback. Lost dit ook de 2 seconden bug op, of heb je dat niet kunnen reproduceren in het lab.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:31
Anoniem: 312857 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 16:43:
Speedtest (server Utrecht):
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1377818716.png

Ons brabant speedtest:
Down: 48340 kbps
Up: 63122 kbps

Dus nee, hier in Wijchen geen probleem.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 364769

j1nx schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 09:49:
Operatortje, bedankt voor je feedback. Lost dit ook de 2 seconden bug op, of heb je dat niet kunnen reproduceren in het lab.
2 secondenbug weet ik niet. Heb ik in mijn lab niet kunnen reproduceren.
Zal van de week eens wat testjes doen en er specifiek op letten..

Is er nog een bepaalde trent wanneer dit optreedt. Inkomende call, uitgaande call. Binnen het netwerk bellen, buiten het netwerk bellen, alle typen DRG's ????. Ik heb hier wel eens gelezen over dit issue of het forum hier, maar is niet echt als problem bij ons bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
My-life schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 00:47:
[...]

Omdat je dan misschien het digitale pakket niet afneemt.... technisch gezien is er geen probleem om HDTV ook op DVB-C te zetten... maar ja... dan verkoop je geen amino decodertjes en geen digitale tv pakketjes en bouw je de infra structuur van upc/ziggo/caiway na maar dan op glas.

Just my 2 cents,of hoe noem je dat... een hoop mensen zijn nog niet "klaar" voor vezel.
Ze willen de vezel voor het lekkere snelle stabiele internet,maar de coax voor de oude vertrouwde televisie.
Dat is ook een van de redenen waarom ik nooit de volledige overstap terug wil maken van Ziggo naar XMS, ik wil gewoon geen extra kastjes meer onder mijn tv.
Ook al betekent dat voorlopig dat ik het vanaf september gratis (ziggo) tv on demand (iptv) niet kan gebruiken.
Buienradar en al dat soort leuke gadgets.. tis misschien leuk op een decodertje,maar het zit ook al net als facebook,twitter en zo in mijn tv en daar kijk ik ook nooit naar.
Als ik Hyves wil doen,wil ik niet bladerend knopje voor knopje met een remote gaan klooien, ook al kan het gewoon via mijn tv.
Ik kan met samygo of andere editors of door mijn tv op een ander land te zetten met de nederlandse taal,de digitale zenders in de volgorde zetten zoals ik die wil,met het nummer dat ik er aan wil geven.
Dat is hoe ik tv wil kijken en het interesseert me weinig welke provider daar achter zit.
De grote "fout" van de huidige providers en makers van een tv is dat ze het ding willen ombouwen tot een computer.

Verder wil ik dat mijn telefoon bruikbaar is en stabiel,en welke provider daar achter zit,interesseert me ook niet.
Ik wil gewoon radio kunnen luisteren en geen digitale radio waarbij mijn tv perse eerst aan moet omdat ik anders niet de zender weet.

Je ziet nu hier ook,dat mensen eigenlijk gewoon hun oude vertrouwde technieken terug willen, gewoon HD over dvb-c.
Ik heb nu telefoon en internet via xms,en de tv via Ziggo.
Niet omdat ik zo'n Ziggo fan ben,maar omdat ik de controle wil houden over wat er in mijn huiskamer gebeurt en geen losse kastjes onder die tv,daar staat al bagger genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 364769 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 09:54:
[...]

2 secondenbug weet ik niet. Heb ik in mijn lab niet kunnen reproduceren.
Zal van de week eens wat testjes doen en er specifiek op letten..

Is er nog een bepaalde trent wanneer dit optreedt. Inkomende call, uitgaande call. Binnen het netwerk bellen, buiten het netwerk bellen, alle typen DRG's ????. Ik heb hier wel eens gelezen over dit issue of het forum hier, maar is niet echt als problem bij ons bekend.
Nou nou..ik en Famous hebben heel wat aan de bel getrokken over die 2 seconden bug,dus die zou bekend moeten zijn.
Sinds de plaatsing van de 600 en aparte software waar jij ook direct bij betrokken was (en daardoor alleen zeg ik al,het probleem moet bekend zijn.) is het weg, en ik heb nog niet de tijd gehad om verder te testen sinds gisteren,maar ik heb XMS voorzien van hele logs,met nummers,met tijden,buiten het netwerk,binnen het netwerk hetgeen zelfs Rekenblok triggerde om eens zich er in te verdiepen en Denan.
Er zouden complete traces uitgevoerd zijn.
Ligt al die,met een kladblokje door alle familieleden verzamelde lijst op verzoek van XMS gemaakt,dan gewoon ergens te "rotten" ?
Ik waardeer je inzet en betrokkenheid,maar dit voelt toch aan als een klap in het gezicht van iedereen die bezig was deze gegevens te verzamelen.
Heeft iemand dan die logs gewoon maar weg gesmeten ?

[ Voor 16% gewijzigd door Nick39 op 09-07-2011 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 11:05:
Er zouden complete traces uitgevoerd zijn.
Ligt al die,met een kladblokje door alle familieleden verzamelde lijst op verzoek van XMS gemaakt,dan gewoon ergens te "rotten" ?
Ik waardeer je inzet en betrokkenheid,maar dit voelt toch aan als een klap in het gezicht van iedereen die bezig was deze gegevens te verzamelen.
Heeft iemand dan die logs gewoon maar weg gesmeten ?
Natuurlijk niet maar aangezien het een voice achtig probleem is zijn we eerst bij Telio aan de gang gegaan. De 2 seconden stilte leken in eerste instantie te maken te hebben met de omzetting naar een nieuwe interconnect bij KPN maar in het verlengde van de firmware downgrade van afgelopen vrijdag leek het ons verstandig om even te wachten met verder onderzoek. De memory leak had prioriteit 1 zoals je je wellicht wel kunt voorstellen :)

add: verder is altijd mogelijk dat het feit dat jouw 2 sec. probleem weg is na het vervangen een toevalstreffer is. Nu de firmware in het hele netwerk aangepast is zal het een stuk makkelijker testen zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door denan op 09-07-2011 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-06 23:40
Anoniem: 269348 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 06:39:
[...]

Klopt, menige zenders zijn al HD in het IPTV basis pakket.
DVB-C is een extra'tje.
Voor HD zenders zul je altijd IPTV moeten hebben.
Ik hoop dat ze bij XMS/GHM verstandiger zijn, dan het als "een extra'tje" te zien. In mijn omgeving is het één van DE verkoopargumenten van glasvezel. "Als dit moois kan, wanneer ù dat wilt, ù heeft de keuze wanneer u welke techniek wilt gebruken. Voorlopig nog even coax kijken, totdat je tijd hebt op een IP netwerk uit te rollen? Geen probleem..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
SkyFlyer schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 11:30:
[...]

Ik hoop dat ze bij XMS/GHM verstandiger zijn, dan het als "een extra'tje" te zien. In mijn omgeving is het één van DE verkoopargumenten van glasvezel. "Als dit moois kan, wanneer ù dat wilt, ù heeft de keuze wanneer u welke techniek wilt gebruken. Voorlopig nog even coax kijken, totdat je tijd hebt op een IP netwerk uit te rollen? Geen probleem..."
Ik zie niet hoe bovenstaande statement in conflict is met het feit dat DVB-C een "bonus" service is? Wil je de basiszenders analoog of via DVB-C bekijken? prima.. Dan gebruik je gewoon je huidige kabels. Wil je meer zenders, extra diensten, een videotheek en uitzendinggemist? Dan heb je IPTV nodig en zul je UTP moeten leggen. DVB-C zal waarschijnlijk nooit de core TV dienst worden, zoals Nick al aangaf ligt de focus op IPTV vanwege de extra mogelijkheden en toekomstvastheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Ik denk dat het mensen meer om de prijs gaat.
Bij XMS ben je voor het zelfde 10 euro per maand meer kwijt plus je moet bijbetalen voor de eerste animo (HD)
Als je meerdere ontvangers nodig hebt ben je bij XMS helemaal duurder uit aangezien je die volledig moet betalen.

Bij Ziggo heb je alleen een DVB-C TV nodig, welke de meeste mensen tegenwoordig al hebben.
Heb je geen DVB-C TV dan kun je een HD box kopen voor de helft van wat een animo 130 kost

Als je de hardware afschrijving mee telt (garantie 2 jaar)

Klant heeft al DVB-C TV's
1e animo 130 € 110
2e animo 130 € 199
€ 309 / 24 = € 12,88 per maand

Dan is XMS dus € 23 per maand duurder t.o.v. Ziggo (voor basis + HD)

In het geval dat de klant nog geen DVB-C TV's heeft dan is de klant bij XMS nog steeds € 16,66 duurder uit bij XMS (hardware is de helft goedkoper voor DVB-C)

Dan kan het beeld via IPTV wel iets beter zijn maar het is wel 2x zo duur en dan heb je nog brakke mediaboxen ook.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 12:17:
Bij Ziggo heb je alleen een DVB-C TV nodig, welke de meeste mensen tegenwoordig al hebben.
Heb je geen DVB-C TV dan kun je een HD box kopen voor de helft van wat een animo 130 kost

Als je de hardware afschrijving mee telt (garantie 2 jaar)
Dan kan het beeld via IPTV wel iets beter zijn maar het is wel 2x zo duur en dan heb je nog brakke mediaboxen ook.
Een prijsvergelijking wilde ik niet doen want er zijn tegenwoordig zoveel pakketten,acties,bij alle partijen en zo heeft XMS die ook,stap je op het juiste moment in dan valt er veel voordeel te behalen bij elke partij.
Maar als je bij Ziggo ook maar 1 andere zender wil zien dan Ned 1, heb je alleen aan de ci+ en dvb-c in je tv erg weinig,je zal er altijd een module en smartcard bij moeten kopen a 69 euro.
Het grote voordeel van de dvb-c techniek vind ik dat de beeldafhandeling door je eigen tv gebeurt en die doet dat over het algemeen een stuk beter dan een losse decoder.
Niet zozeer qua beeld,maar door de integratie is de boel beter af te stemmen dan met een losse decoder die nu eenmaal op elke aangesloten tv beeld moet kunnen toveren.
Ik durf te stellen dat van alle dvb-c decoders die ik heb gehad,een stuk of 8,er geen een was die niet ergens een bug had, al dan niet met de gebruikte tv.
De eerste samsung HD decoders hadden zelfs een totaal verkeerde HDMI chip en moesten bijna allemaal terug.
Het beeld is via IPTV niet beter dan via DVB-C,de gebruikte bron bepaalt het uiteindelijke beeld.

De enige "kritiek" die ik heb is dat er nu dingen worden toegevoegd bij de boxen die de meeste moderne tv's zelf al kunnen.
Mijn tv geeft zelfs een signaal als er een sms is op mijn tv en laat die zien als ik dat wil.
Op dit moment lijkt het er meer op dat men de amino wil gaan inzetten als een soort van mediaspeler en voegt men functies toe waarbij ik mijn ernstige twijfels heb over het nut.
Ik zie mezelf nog niet de tv aanzetten,en een buienradar aan te zetten terwijl elke mobiele telefoon dezelfde app heeft en elke pc hetzelfde doet.
Al die apps vragen ook nog eens bandbreedte,die uiteindelijk betaald moet worden.
Ook Ziggo heeft zijn eigen videotheek,maar waarom wil je het wiel opnieuw uitvinden.
Via veamer gaat het ook prima,is nog goedkoper.
Netdrives..Ziggo heeft de dienst ook.. maar dropbox of een simpele externe harddisk doet hetzelfde.

Ziggo komt nu met een app waarmee je overal ter wereld tv kan kijken, voor op je telefoon,je tablet,noem maar op.
Kun je in spanje op vakantie fijn het journaal kijken... bij thuiskomst wacht de rekening van je telefoonprovider,kassa !
Kun je goedkoper een internet cafe induiken.
Maar goed... de prijzen van de decoders zijn te hoog, eens.
Maar bij xms kan je die dingen volgens mij huren,en dat gaat weer niet bij Ziggo.
Maar het beeld dat je schetst dat je bij Ziggo klaar bent met "alleen" maar een ci+ tv, klopt dus niet.

Het enige waar ik nu met angst en beven naar kijk is de migratie van portaal naar reggefiber... maar dat is een lokaal probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat IPTV als core dienst wordt gepositioneerd is te begrijpen. Persoonlijk denk ik dat dit pas echt door gaat breken als TV's hiervoor ingebouwde ondersteuning krijgen. Je ziet dat met DVB-C precies hetzelfde is gebeurd. Hoe meer TV's met ingebouwde DVB-C ontvanger er op de markt kwamen, hoe meer mainstream DVB-C werd...

Maargoed, dat IPTV als core dienst wordt gezien, betekent natuurlijk nog niet dat je de focus enkel en alleen maar bij IPTV moet leggen en dat DVB-C nooit een upgrade hoeft te hebben.

Als ze bij IPTV het 'gemist pakket' gratis zouden maken en de HD zenders van de SBS groep ook in het basispakket hebben, dan is IPTV redelijk concurrerend met Ziggo. GHM heeft dan ongeveer hetzelfde aanbod. Wel een paar euro duurder, maar daarvoor wel iets meer zenders.

Het grote probleem wat dan nog blijft bestaan is DVB-C. Dat kost bijna hetzelfde als Ziggo (€ 16,50 vs € 16,95), maar bied gewoon echt veel minder. De consument kijkt uiteindelijk naar prijs/prestatie en heeft er verder lak aan wat Reggefiber/Glashart Media als extra'tje of als core dienst positioneert. Dat DVB-C nooit zo uitgebreid gaat worden als IPTV wordt is natuurlijk te begrijpen, maar een upgrade is toch echt wel op z'n plaats. Niet met meer zenders (39 zenders is zat) , maar wel met meer kwaliteit (HD-simulcasts). HD is allang de standaard geworden. Het is dus niet meer dan normaal dat er in het DVB-C basispakket ook een aantal HD-simulcasts zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-06 23:40
denan schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 11:36:
[...]
Ik zie niet hoe bovenstaande statement in conflict is met het feit dat DVB-C een "bonus" service is? Wil je de basiszenders analoog of via DVB-C bekijken? prima.. Dan gebruik je gewoon je huidige kabels. Wil je meer zenders, extra diensten, een videotheek en uitzendinggemist? Dan heb je IPTV nodig en zul je UTP moeten leggen. DVB-C zal waarschijnlijk nooit de core TV dienst worden, zoals Nick al aangaf ligt de focus op IPTV vanwege de extra mogelijkheden en toekomstvastheid.
Doordat de HD zenders niet doorgezet worden op DVB-C. Ik begrijp prima dat alle extra's over IPTV gaan (Extra zenderpakketen, interactief etc.), zelfs UPC gaat aankomend jaar starten met IPTV. Maar ik heb veel mensen naar XMS/GHM kunnen krijgen, omdat ze hun TV tuners (DVB-C) konden gebruiken. Alleen inmiddels zijn de HD zenders voor veel mensen geen extra pakket meer, maar een basis "benodigdheid". Hierdoor zien mensen op tegen alle bedrading vervangen, terwijl ze "alleen het basispakket" willen.
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is inmiddels al een aantal keren voorgekomen, maar: verdere flamewars worden niet getolereerd. Hou het ontopic, zo niet, dan kun je (ongeacht wie er begon) een OW verwachten.