Bitcoins - Virtueel Geld Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 74 Laatste
Acties:
  • 395.096 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:30

Seraphin

Meep?

@Stephan, Apie, Biersteker:

Let wel dat er "nogal" een verschil zit tussen het erkennen dat "iets" een valuta is, en een valuta tot wettig betaalmiddel bestempelen.

Juridisch bekeken hebben Bitcoins in Duitsland nu ongeveer dezelfde status als Zimbabwaanse Dollars; een ruilmiddel waarvan is erkend dat het een waardedrager is. Dat betekent echter nog niet dat je met je Zimbabwaanse Dollars een pakje sigaretten kan betalen in de (Duitse) winkel.

Zoals ik het interpreteer, is deze Duitse actie vooral bedoelt om vermogen in / winst gegenereerd met BTC te kunnen gaan belasten. De uitspraak van die Amerikaanse rechter was vooral bedoelt om jurisdictie (en daarmee bescherming van de consument) te bevestigen; in de VS had een fraudeur namelijk gesteld dat zijn BTC ponzi scheme geen fraude kon zijn, omdat BTC geen waarde vertegenwoordigd en er (daardoor) ook geen (financiële) wet- en regelgeving op van toepassing was.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2013 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetsteyn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-03 10:11
Mijn Jappies komen eraan vanuit butterfly, ik las dat mensen de firmware geupdate hadden zodat hij bijna 9ghz haalt.

Wilt iemand mij hiermee helpen zodra ze binnen zijn :).

8*250wp Garage 12*290wp Zolder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-09 16:30

Wrd

Flake kan je asics flashen. Hij heeft de mijne gedaan.
Je moet wel snel zijn omdat vanaf sept hij niet meer in nederland is.

Ik heb gezien hoe hij het doet en het is helemaal niet moeilijk. Je heb alleen een avr programmer nodig dat jtag kan doen.

• wetsteyn
Wrd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 21:45:
Flake kan je asics flashen. Hij heeft de mijne gedaan.
Je moet wel snel zijn omdat vanaf sept hij niet meer in nederland is.

Ik heb gezien hoe hij het doet en het is helemaal niet moeilijk. Je heb alleen een avr programmer nodig dat jtag kan doen.
Ze zijn gisteren pas verstuurd :/ geen idee hoe lang dat ongeveer duurt.

• Kyoshi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 12:05
wetsteyn schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 11:55:
[...]

Reken op ongeveer 5 tot 9 werkdagen. :)

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:23
Weet iemand trouwens waar die bedragen van invoerrechten vandaan komen? Dit lijkt me gewoon puur nat vinger werk... "het is een computer achtig iets, laten we 120 euro doen". Ik heb echt sterk het vermoeden dat dit gewoon in de zakken van UPS verdwijnt. Ik heb honderden keren hardware en troep uit het buitenland gehaald, van China tot Amerika en ik moet alleen 'invoerrechten' betalen als er geshipt wordt met UPS. Voortaan ga ik die partij hoe dan ook mijden. Ik ben nog steeds pissig hierover.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe dat flashen werkt. Heeft iemand een link met uitleg? Ik wil niet zomaar aan de gang gaan met het risico dat de miner niks meer doet..

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zenomyscus schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 14:08:
Weet iemand trouwens waar die bedragen van invoerrechten vandaan komen? Dit lijkt me gewoon puur nat vinger werk... "het is een computer achtig iets, laten we 120 euro doen". Ik heb echt sterk het vermoeden dat dit gewoon in de zakken van UPS verdwijnt. Ik heb honderden keren hardware en troep uit het buitenland gehaald, van China tot Amerika en ik moet alleen 'invoerrechten' betalen als er geshipt wordt met UPS. Voortaan ga ik die partij hoe dan ook mijden. Ik ben nog steeds pissig hierover.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe dat flashen werkt. Heeft iemand een link met uitleg? Ik wil niet zomaar aan de gang gaan met het risico dat de miner niks meer doet..
120 extra betalen... wat voor miner(s) heb je dan? ik verwacht mn Single SC60 binnen een paar dagen namelijk, was destijds 1200 dollar

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:30

Seraphin

Meep?

Zenomyscus schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 14:08:

Het is belasting, gaat zeer zeker niet naar UPS. De bedragen zijn deels arbitrair, maar niet willekeurig; de EU heeft voor bepaalde categoriën producten en bepaalde waardes van het product (= de prijs waarvoor je het hebt gekocht) tarieven vastgesteld.

Inklaringskosten kunnen wel (deels?) door de koeriersdienst worden bepaald. In theorie zou de koerier daar dus "winst" op kunnen maken, maar ik kan me dat niet voorstellen (daarvoor is de concurrentie veel te sterk).

Hier staat het redelijk duidelijk uitgelegd; http://financieel.infonu....invoerrechten-en-btw.html

Edit n.a.v. hierboven; tsja de bedragen kunnen snel oplopen. De invoerrechten zelf zijn meestal een vast bedrag, maar er wordt ook even BTW afgetitkt: 21% van de verkoopwaarde van je bestelling én de accijns.

[ Voor 7% gewijzigd door Seraphin op 22-08-2013 15:03 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• lieu10ant
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-03-2022
Wat denken jullie over het volgende:

Ik heb momenteel ~20k aan bitcoin winsten in USD staan. Om definitief uit te cashen moet ik dus terug naar euro.

Ik volg al een paar maand de dollar/euro wisselkoers op de voet. Momenteel staat de dollar in een dipje tegenover de euro, hoe denken jullie dat dit zal evolueren? De fed is van plan om hun quantitative easing in september af te beginnen bouwen, wat bullish is voor de dollar. Ik wil echt niet cashen nu terwijl ik binnen een maand een extra 2 of 3k kan hebben...

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Denk dat ze nog niet in September beginnen, de economie in Amerika en in opkomende landen zijn er nog veel te veel afhankelijk van.

Maar het is natuurlijk giswerk wanneer de FED de QE gaat verminderen. Je moet niet vergeten dat de Euro ook steeds sterker wordt door de verbeterende economiën in Europa. Als ze straks echt op stoom komen dan kan de Euro nog weleens een stuk sterker worden. Wij zijn niet zo afhankelijk van een QE door de ECB. Wij hebben geen QE. Dus als de economie in Europa verbetert dan is dat ook echt omdat de fundamenten verbeterd zijn, niet omdat de ECB gratis geld verspreidt. Ja ik weet dat de rente laag is bij de ECB zodat de banken goedkoop kunnen lenen, maar de banken blijven op dit geld zitten. Het komt haast niet in de reëele economie terecht. Dus toch echt heel anders dan in Amerika.

Op korte termijn zie ik de Euro alleen maar stijgen in waarde tegenover de USD en andere valuta.

[ Voor 13% gewijzigd door Arsenius op 22-08-2013 16:09 ]

• Kyoshi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 12:05
ido schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 14:49:
[...]

120 extra betalen... wat voor miner(s) heb je dan? ik verwacht mn Single SC60 binnen een paar dagen namelijk, was destijds 1200 dollar
Ik heb het voor m'n Jalapeno's en Single SC nagerekend en ik kwam precies op iets meer dan 21% btw (kan een klein koersverschil zijn) + 13 euro inklaringskosten, via USPS en daarna PostNL. Reken maar op 200 euro aftikken voor je Single SC.

• Zenomyscus
ido schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 14:49:
[...]

Ik heb een 30ghash miner. Die destijds ongeveer 650 dollar was. Het totaal komt dan ongeveer op 800 dollar. Het wordt serieus nog lastig dit terug te verdienen met Bitcoins als de difficulty zo hard omhoog gaat :P
Seraphin schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 15:01:
[...]

Het is belasting, gaat zeer zeker niet naar UPS. De bedragen zijn deels arbitrair, maar niet willekeurig; de EU heeft voor bepaalde categoriën producten en bepaalde waardes van het product (= de prijs waarvoor je het hebt gekocht) tarieven vastgesteld.

Inklaringskosten kunnen wel (deels?) door de koeriersdienst worden bepaald. In theorie zou de koerier daar dus "winst" op kunnen maken, maar ik kan me dat niet voorstellen (daarvoor is de concurrentie veel te sterk).

Hier staat het redelijk duidelijk uitgelegd; http://financieel.infonu....invoerrechten-en-btw.html

Edit n.a.v. hierboven; tsja de bedragen kunnen snel oplopen. De invoerrechten zelf zijn meestal een vast bedrag, maar er wordt ook even BTW afgetitkt: 21% van de verkoopwaarde van je bestelling én de accijns.
Bedankt voor de info! Ik had geen idee dat er zoveel belasting bij zat. Dan is het inderdaad niet gek dat de prijs zo hard omhoog gaat. Beetje jammer dat de overheid niet alleen aan eigen producten maar ook die van het buitenland wil verdienen. Achja, Nederland en belasting zijn meestal dicht bij elkaar in de buurt.
lieu10ant schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 15:36:

Ik heb momenteel ~20k aan bitcoin winsten in USD staan. Om definitief uit te cashen moet ik dus terug naar euro.

Ik volg al een paar maand de dollar/euro wisselkoers op de voet. Momenteel staat de dollar in een dipje tegenover de euro, hoe denken jullie dat dit zal evolueren? De fed is van plan om hun quantitative easing in september af te beginnen bouwen, wat bullish is voor de dollar. Ik wil echt niet cashen nu terwijl ik binnen een maand een extra 2 of 3k kan hebben...
Hoe snel heb je dat geld nodig? Persoonlijk heb ik een hele tijd een vergeleken jouw bedrag kleine hoeveelheid euro's laten staan. Daar is toch niets mis mee? Zeker als je denkt er winst op te maken, zou ik dat zeker proberen. Overigens denk ik niet dat je zoveel verschil gaat merken in 2 tot 3 maanden. Zo rap gaat dat niet en dat is maar goed ook :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 23:20

fynrd1

Fooled by Randomness

... wat bullish is voor de dollar.
Dat is iets wat helemaal niet zo hoeft te zijn.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wetsteyn schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 11:55:
[...]

Net na de komende verhoging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrodx
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-06 21:12
Momenteel is 1 dollar ~0.75 euro waard. Dat betekent dat je ongeveer 15k euro zou hebben. Ik heb geen flauw idee hoeveel geld je voor de rest op de bank hebt staan maar je mag maar tot ~21k onbelast spaargeld hebben. Met de huidige spaarrente van ongeveer 1.5% en inflatie van 3% wordt je geld dus elk jaar al 1.5% minder waard. Als je dan ook nog is over de 21k spaargeld heen komt dan wordt je geld dus helemaal minder waard, i.v.m. belastingen.

Ik denk dat je er dus beter aan doet om tot 20k spaargeld in Nederland op de bank te hebben, en de rest als bitcoins te bewaren. Een belangrijke aanname hierbij is dat je vertrouwen hebt in de stabiliteit van de koers. Er moeten geen grote hacks plaatsvinden o.i.d. want dan ben je je vermogen zo goed als kwijt.

Engage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 03:09:
[...]

Net na de komende verhoging :P
Eigenlijk is dit een fout die ongelofelijk veel mensen maken. Een verhoging in de difficulty zorgt niet meteen voor minder Bitcoins. Die verhoging maakt niet uit. De difficulty bestaat om de snelheid waarmee de blocks vrijkomen constant te houden. Precies op het moment dat de difficulty veranderd kun je exact weten hoeveel Bitcoins binnen gaat krijgen. Er kunnen dan twee dingen gebeuren:

1) Miners haken af, next difficulty gaat omlaag. De Bitcoins worden niet sneller vrijgegeven, het duurt dus vooral langer tot de volgende difficulty change.

2) Er komen meer miners (bij Bitcoin vaak het geval) en de difficulty stijgt. Je mined nu met meer mensen dezelfde hoeveelheid Bitcoins. Gevolg is dat je minder Bitcoins krijgt. Daarom maakt een verhoging helemaal niks uit. Het gaat erom of de hashrate hoger is dan bij de vorige difficulty change. Zo ja: je krijgt minder Bitcoins. Die difficulty change is puur een meetpunt, daar moet je eigenlijk niet op letten.

Daarom kan het minen van altcoins vaak niet uit. Mensen zien in een tabel staan dat deze 800% oplevert ten opzichte van Bitcoin. Ze vergeten alleen dat er na de difficulty change 10x zoveel mensen zijn gaan minen.

[ Voor 3% gewijzigd door Zenomyscus op 23-08-2013 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

Nimrodx schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:12:
[...]

Als je dan ook nog is over de 21k spaargeld heen komt dan wordt je geld dus helemaal minder waard, i.v.m. belastingen.
correct me if i'm wrong, maar is het niet zo dat de hogere belasting alleen geld over het bedrag dat je méér dan die 21k hebt?
dus als je bijvoorbeeld 30k hebt, 1.5% over 21k en de hogere belasting over 9k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrodx
@godofal Je hebt gelijk, ik probeerde dat ook te insinueren maar dat is niet helemaal goed overgekomen denk ik. Dus tot 21k spaargeld sparen en daarna gewoon je bitcoins houden; niet cashen omdat je dan boven de 21k uit gaat komen.

Engage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:13

watercoolertje

Untertitel

Zenomyscus schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:15:1) Miners haken af, next difficulty gaat omlaag. De Bitcoins worden niet sneller vrijgegeven, het duurt dus vooral langer tot de volgende difficulty change. Je zult in verhouding wel meer Bitcoins krijgen.
Nee je krijgt dan niet meer naar verhouding...

Of je nou 10 euro in 10 dagen krijgt of 20 euro in 20 dagen is geen verschil :)

Als er mensen weg gaan (bijv 50% van de rekenkapaciteit, is namelijk makkelijk rekenen) zal het minen naar een blok 100% langer duren en jij krijgt 100% meer per block...

Vervolgens gaat de diff omlaag en komt die 50% weer terug en als de diff daarna weer stijgt haken ze weer af, enz...

[ Voor 11% gewijzigd door watercoolertje op 23-08-2013 13:30 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:48
Nimrodx schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:06:
@godofal Je hebt gelijk, ik probeerde dat ook te insinueren maar dat is niet helemaal goed overgekomen denk ik. Dus tot 21k spaargeld sparen en daarna gewoon je bitcoins houden; niet cashen omdat je dan boven de 21k uit gaat komen.
De belastingdienst is het niet met je eens, ook vermogen in bitcoins dien je op te geven in box 3.
http://www.markajansen.nl...-volgens-belastingdienst/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
watercoolertje schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:23:
[...]
Nee je krijgt dan niet meer naar verhouding...

Of je nou 10 euro in 10 dagen krijgt of 20 euro in 20 dagen is geen verschil :)

Als er mensen weg gaan (bijv 50% van de rekenkapaciteit, is namelijk makkelijk rekenen) zal het minen naar een blok 100% langer duren en jij krijgt 100% meer per block...

Vervolgens gaat de diff omlaag en komt die 50% weer terug en als de diff daarna weer stijgt haken ze weer af, enz...
Je hebt gelijk, ik had mijn post bewerkt. Maar het is inderdaad zo dat een hoge difficulty en een lage hashrate geen positieve gevolgen heeft. Ik dacht eerst ook dat het zo was maar heb mezelf verkeerd 'verbeterd' 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:55

Onbekend

...

http://www.nu.nl/tech/355...r-bitcoins-in-beslag.html

Het geld is van niemand, maar het staat wel ergens geregistreerd op een server.
Maar de VS zou dus zonder reden ook bitcoins van iedereen in beslag kunnen nemen, mits die server in de VS staat?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:53

Rannasha

Does not compute.

Onbekend schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:30:
http://www.nu.nl/tech/355...r-bitcoins-in-beslag.html

Het geld is van niemand, maar het staat wel ergens geregistreerd op een server.
Maar de VS zou dus zonder reden ook bitcoins van iedereen in beslag kunnen nemen, mits die server in de VS staat?
Dat artikel barst van de fouten.

De rekening waar beslag op is gelegd is gewoon een dollar-rekening bij betaal-service Dwolla. Er zijn geen Bitcoins in beslag genomen.

Daarnaast:
Op de rekening stond een bedrag van 2,1 miljoen dollar (1,5 miljoen euro) waarmee Mt. Gox de valutawissel van Bitcoin naar dollar betaalde.
MtGox betaalt geen valutawissel, het geld was van gebruikers die het in hun MtGox account hadden.
Op 20 juni kondigde Mt. Gox een tijdelijke stop aan op het omruilen van Bitcoins naar dollars.
Er was een stop op dollar opnames, gewoon handelen tussen BTC en USD is nog steeds mogelijk, evenals BTC opnames.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:27

BlueTooth76

Let the sun shine!

Nieuwe crypto exchange :)

Best goed dat er weer wat concurrentie is voor Cryptsy, BTC-E, etc.
author=JohnCar link=topic=280656.msg3000950#msg3000950 date=1377377405]

Today is the official Beta launch of PhenixEx.com cryptocurrency exchange! Sign up with the referral link in this post and get a lifetime reduction on trading fees.

Sign up here!

Please use the above link to get a discount on your trading fees! We will be launching PhenixEx with the following currencies:

Bitcoin
Litecoin
Phenixcoin
Feathercoin
worldcoin
Bbqcoin
Digitalcoin
Frankocoin
Megacoin
Hobocoin
Alphacoin

We will be adding new coins shortly. Please see PhenixEx.com for the Latest News and newest coin added.

Trade Fees:

Fee on sell orders on accounts not signed up through a referral code are 0.3%
Fee on sell orders on accounts signed up through a referral code are 0.25%

Fee on buy orders on accounts not signed up through a referral code are 0.2%
Fee on buy orders on accounts signed up through a referral code are 0.15%

Affiliate program:

For every account you refer to PhenixEx.com with your referral code you will receive 25% of the transaction fees payed by that account, for life. You will find your affiliate code under "Affiliate system tab".

It is our aim to provide unprecedented service for users of digital currencies. Do not hesitate to contact us in case of questions, problems or request for new features. Please visit the support section for PhenixEx at the PhenixCoin forum or e-mail us at support@phenixex.com. Please follow along in our announcement thread on our forum board the PhenixCoin forum

Api coming soon!

Thanks, JohnCar

[ Voor 2% gewijzigd door F_J_K op 25-08-2013 12:51 . Reden: referrals eruit ]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlueTooth76 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:17:
[...]
knip. Referral-spam is niet de bedoeling.
Nice, dit zal de bitcoin maar vooral de litecoin prijs doen stijgen.
Litecoin zakt de laatste tijd aardig in en ik was best bang dat het over was met deze munt.

[ Voor 73% gewijzigd door F_J_K op 25-08-2013 12:57 . Reden: referrals eruit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 08:02:
[...]

Nice, dit zal de bitcoin maar vooral de litecoin prijs doen stijgen.
Litecoin zakt de laatste tijd aardig in en ik was best bang dat het over was met deze munt.
De Litecoin zakt vooral weg omdat MtGox niet opschiet met het implementeren van Litecoin in hun systeem. Toen de geruchten ontstonden dat LTC naar MtGox ging (en deze ook bevestigd werden) ging de prijs van LTC hard omhoog wat puur te danken was aan speculatie. Nu MtGox al een aantal maanden op zich laat wachten is het wel over met die speculatie. Mensen dumpen weer langzaam hun coins die ze ingekocht hadden om winst te maken na de launch van LTC op MtGox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nou het beste om in grote pool te zitten of maakt dat niks uit?
zijn er mensen al bezig met Namecoin of feathercoin? :P

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2013 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Een grote pool betekent alleen dat er vaker een blok wordt gevonden, waardoor je minder lang hoeft te wachten op een reward. De reward is alleen wel veel kleiner, dus uiteindelijk maakt het niets uit.

Ik ontken het bestaan van IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrodx
Hey ik heb een tweetal vragen.

1. Hoe kan het dat het verkopen van bitcoins bij MtGox meer oplevert dan de aanschaf prijs van bitcoins bij bitonic? Dit zou toch niet moeten kunnen? Kan ik zo niet heel makkelijk geld verdienen?
MtGox sell price: 87.99 en bitonic buy price: 86,54.

2. Wie heeft nog meer een account bij MtGox? Ik moet daar heel veel persoonlijke details invullen, inclusief kopie van ID. Waarom is dit nodig? En waarom zou ik zoiets doen? Ik wil graag een account bij MtGox omdat daar het verkopen van bitcoins nog wat oplevert. Maar mijn identiteit is me ook zeer dierbaar :)

[ Voor 13% gewijzigd door Nimrodx op 26-08-2013 23:29 ]

Engage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Nimrodx schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 23:27:
1. Hoe kan het dat het verkopen van bitcoins bij MtGox meer oplevert dan de aanschaf prijs van bitcoins bij bitonic? Dit zou toch niet moeten kunnen? Kan ik zo niet heel makkelijk geld verdienen?
Dat is bitcoin ;)
Vergeet alleen niet transactiekosten en andere kosten.
2. Wie heeft nog meer een account bij MtGox? Ik moet daar heel veel persoonlijke details invullen, inclusief kopie van ID. Waarom is dit nodig? En waarom zou ik zoiets doen? Ik wil graag een account bij MtGox omdat daar het verkopen van bitcoins nog wat oplevert. Maar mijn identiteit is me ook zeer dierbaar :)
MtGox is voor all intents en purposes te vergelijken met een bank. Ga jij maar eens een bankrekening proberen te openen zonder ID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Ik ben ook eens aan het kijken met multibit en een bitcoin faucet, gewoon om uit te proberen. (ik weet dat faucets evil zijn) Nu is er iets waar ik echt niet aan uitkom: ik zie veel mensen (zoals de topicstarter) die gewoon één statisch adres gebruiken om bitcoins te ontvangen. Als je niet aan iedere persoon die jou geld moet sturen een ander adres geeft, hoe zie je dan van wie je het ontvangen hebt?

Als ik kijk wat ik van het bitcoin faucet heb gekregen dan kan je alleen proberen de datum en het bedrag te matchen. Als je altijd hetzelfde bedrag in euro's of dollars vraagt dan kan je m.b.v. de datum en het door de variabele koers wisselende bedrag het wel een beetje matchen (als de persoon die het heeft overgemaakt zegt dat ie xxx BTC heeft overgemaakt op $tijd) maar buiten dat kan je niks?

[edit]Ik zie dat er wel zoiets is als een transaction id, maar begrijp nog niet helemaal waar je die dan kan zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 27-08-2013 04:50 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 23:43

Bob

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 02:14:
Ik ben ook eens aan het kijken met multibit en een bitcoin faucet, gewoon om uit te proberen. (ik weet dat faucets evil zijn) Nu is er iets waar ik echt niet aan uitkom: ik zie veel mensen (zoals de topicstarter) die gewoon één statisch adres gebruiken om bitcoins te ontvangen. Als je niet aan iedere persoon die jou geld moet sturen een ander adres geeft, hoe zie je dan van wie je het ontvangen hebt?

Als ik kijk wat ik van het bitcoin faucet heb gekregen dan kan je alleen proberen de datum en het bedrag te matchen. Als je altijd hetzelfde bedrag in euro's of dollars vraagt dan kan je m.b.v. de datum en het door de variabele koers wisselende bedrag het wel een beetje matchen (als de persoon die het heeft overgemaakt zegt dat ie xxx BTC heeft overgemaakt op $tijd) maar buiten dat kan je niks?

[edit]Ik zie dat er wel zoiets is als een transaction id, maar begrijp nog niet helemaal waar je die dan kan zien.
Je zorgt er normaal gezien inderdaad voor dat wanneer het belangrijk is dat je een inkomende transactie gemakkelijk kan terugvinden, je daar een nieuw adres voor genereert. Die faucet toestanden zijn niet belangrijk :) Vroeger heb ik daarvoor ook steeds hetzelfde adres voor gebruikt.

Aanvulling op Gomez12 zijn antwoord:
De laatste tijd is het op mtgox blijkbaar moeilijk om uit te cashen, vertragingen met overschrijvingen etc ... Veel mensen zijn dat beu en kopen dan maar bitcoins op mtgox met hun 'cash' die ze daar nog hebben staan, om dan hun coins ergens anders te verkopen. Gevolg: hogere vraag naar coins op mtgox => 'fake' hogere prijs.

[ Voor 22% gewijzigd door Bob op 27-08-2013 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb toevallig twee weken geleden mijn geld uit laten betalen bij MtGox (12-08). Ik moest het in twee delen doen, aangezien het iets meer was dan de dagelijks toegestane hoeveelheid. Het eerste deel was er op 20-08 (8 dagen). Het tweede deel (verstuurd op 13-08) heb ik nog niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

MrAcid schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:13:
Ik heb toevallig twee weken geleden mijn geld uit laten betalen bij MtGox (12-08). Ik moest het in twee delen doen, aangezien het iets meer was dan de dagelijks toegestane hoeveelheid. Het eerste deel was er op 20-08 (8 dagen). Het tweede deel (verstuurd op 13-08) heb ik nog niet ontvangen.
Keep us posted! Als euro's nog relatief vlot uit te cashen zijn valt er nog wat te arbitreren. btw, is er buiten btcde nog een Europese exchange die werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

MrAcid schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:13:
Wij maar twee maanden wachten :(

Maar het lijkt er inderdaad op dat ze een beetje de withdrawals aan het herpakken zijn.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003

gws24

Thinking is hard!

Vergeet niet de 1,2% trading fee die je aan mt.gox betaalt om je bitcoins in euros om te zetten. Bovendien kost het ook nog wat dacht ik om je euros uit te cashen. Dan blijft er geen winst meer over maar verlies.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

gws24 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:29:
[...]

Vergeet niet de 1,2% trading fee die je aan mt.gox betaalt om je bitcoins in euros om te zetten. Bovendien kost het ook nog wat dacht ik om je euros uit te cashen. Dan blijft er geen winst meer over maar verlies.
Tevens zal je (grote) vraag van bitonic de prijs bij bitonic opdrijven (zie de faq van bitonic) en zal de prijs bij mt.gox dalen na voldoende aanbod. Dus je je kan ook niet zomaar àls de koers een keer winst toestaat even tien miljoen euro aan BTC omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
komkommer schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:12:
[...]

Wij maar twee maanden wachten :(

Maar het lijkt er inderdaad op dat ze een beetje de withdrawals aan het herpakken zijn.
Misschien net geluk gehad... Maar wel vreemd dat dat blijkbaar niet een gewone "queue" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ohja, er is nog iets wat ik me afvraag. Voorlopig een theoretische vraag, maar ik ben toch benieuwd naar het antwoord. Hiervoor moet ik eerst een paar statements maken:

Statement 1: Het aantal bitcoins is beperkt. Op een dag zijn ze allemaal gemined en komen er geen meer bij.
Statement 2: Als je wallet kwijtraakt, bijvoorbeeld door een vastgelopen drive zonder backup, omdat je je wachtwoord kwijtbent of omdat je spijtig genoeg bent overleden terwijl je nog een bitcoinwallet had waar niemand iets vanaf wist, dan is het geld permanent weg, verloren, foetsie. Net zoals mensen soms cash geld al dan niet per ongeluk vernietigen, alleen dat kan bijgedrukt worden.
Statement 3: De gebeurtenissen uit statement 2 vinden iedere dag plaats.

Dan zijn op een dag toch alle bitcoins verloren gegaan door datacorruptie, vergeten wachtwoorden, etc? En kan er dus niemand meer mee betalen, want er is niets meer in omloop.

Dit kan misschien wel honderden jaren duren, maar uiteindelijk is bitcoin dus hoe-dan-ook verdoemd?

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 28-08-2013 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Bitcoins zijn deelbaar, dus als er schaarste ontstaat kan de komma opschuiven.

http://bitcoin.stackexcha...ost-out-of-circulation-if
If 90% of bitcoins were lost/destroyed that would leave 2.1 million "whole" bitcoins in circulation. This wouldn't be an issue because currently bitcoin network supports transactions down to one satoshi (0.00000001 BTC) which is 210 trillion discrete units of exchange.

It is possible to allow smaller units of exchange however I will illustrate that is unecessary. The world's money supply (M0) is valued at ~ $20 trillion. If entire world switched to using bitcoin for all commerce the value of a "whole" bitcoin would be $9,524,000 each. However the smallest unit 1 satoshi would be worth $0.10 Even with 90% of bitcoins destroyed/lost there would be sufficient units remaining to allow commerce down to a 10 cent granularity with Bitcoin replacing the entire world's money supply.

[ Voor 65% gewijzigd door Tourniquet op 28-08-2013 09:25 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

W3ird_N3rd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 02:34:
Ohja, er is nog iets wat ik me afvraag. Voorlopig een theoretische vraag, maar ik ben toch benieuwd naar het antwoord. Hiervoor moet ik eerst een paar statements maken:

Statement 1: Het aantal bitcoins is beperkt. Op een dag zijn ze allemaal gemined en komen er geen meer bij.
Statement 2: Als je wallet kwijtraakt, bijvoorbeeld door een vastgelopen drive zonder backup, omdat je je wachtwoord kwijtbent of omdat je spijtig genoeg bent overleden terwijl je nog een bitcoinwallet had waar niemand iets vanaf wist, dan is het geld permanent weg, verloren, foetsie. Net zoals mensen soms cash geld al dan niet per ongeluk vernietigen, alleen dat kan bijgedrukt worden.
Statement 3: De gebeurtenissen uit statement 2 vinden iedere dag plaats.

Dan zijn op een dag toch alle bitcoins verloren gegaan door datacorruptie, vergeten wachtwoorden, etc? En kan er dus niemand meer mee betalen, want er is niets meer in omloop.

Dit kan misschien wel honderden jaren duren, maar uiteindelijk is bitcoin dus hoe-dan-ook verdoemd?
Een meer filosofische aanpak om duidelijk te maken dat nooit alle bitcoins verloren kunnen gaan:
Als je daar vanuit gaat, ge je er vanuit dat op 1 moment iemand alle bitcoins heeft. Die persoon is namelijk diegene die zo stom is de 'laatste' bitcoins te verliezen. Nu, als 1 iemand op een bepaald moment alle bitcoins heeft, is bitcoin niets meer waard en een nutteloos netwerk geworden. Dus zolang bitcoins waarde hebben, zijn ze verspreid en is het niet mogelijk ze allemaal plots te verliezen, er zullen er altijd in omloop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

ik heb ook al 3x een uitbetaling gehad van mtgox (300,400 en 775 euro) maar je moet er wel achteraan mailen waar het blijft, laatste keer duurde het 14+ dagen

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Tourniquet schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 09:23:
Bitcoins zijn deelbaar, dus als er schaarste ontstaat kan de komma opschuiven.
[...]
Wat natuurlijk geen ene barst uitmaakt zolang er geen BTC op de vrije markt beschikbaar is. Ga je de komma opschuiven dan verveelvoudig je ieders spaarpotje in BTC's, dan kunnen die beter de BTC's vast blijven houden en zo weer een komma-opschuiving genereren.

Plus dat als BTC een erkende valuta zou worden, wat denk je dan dat er gebeurt met de "internationale waarde" van BTC? Ooit wel eens opgelet wat er gebeurde in landen die "even" de geldpersen aanzetten om 10x zoveel geld te creeeren?

[ Voor 20% gewijzigd door Gomez12 op 28-08-2013 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

W3ird_N3rd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 02:34:
Nee, dat is niet zo. Dat is nu zo per conventie. De block verificatie gaat gewoon door -- dat moet wel anders kan je geen transacties meer doen -- en je kan gewoon weer met z'n alle afspreken dat nieuwe block weer zoveel bitcoins toegekend worden. Zolang iedereen (lees >50%) het maar eens is kan je gewoon bitcoins bijdrukken. Niets staat dat in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

Gomez12 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:48:
[...]

Wat natuurlijk geen ene barst uitmaakt zolang er geen BTC op de vrije markt beschikbaar is. Ga je de komma opschuiven dan verveelvoudig je ieders spaarpotje in BTC's, dan kunnen die beter de BTC's vast blijven houden en zo weer een komma-opschuiving genereren.

Plus dat als BTC een erkende valuta zou worden, wat denk je dan dat er gebeurt met de "internationale waarde" van BTC? Ooit wel eens opgelet wat er gebeurde in landen die "even" de geldpersen aanzetten om 10x zoveel geld te creeeren?
Er zal altijd wel iemand zijn coins willen verkopen als de prijs hard genoeg stijgt, dus het maakt effectief wel uit dat er 'oneindige' precision is. Stel dat de wereld gigantisch koppig is en 1 persoon wil maar 1 bitcoin verkopen. Dan is die heel veel waard en heb je dus veel plaats achter de komma nodig. Je kan dit perfect met goud vergelijken. Als iedereen zijn goud bijhoudt (wat eigenlijk de huidge situatie is, overheden hebben afgesproken dat ze hun reserves niet zomaar verkopen), dan is een stom brokje goud al heel veel waard. Gelukkig kan je goud oneindig veel opdelen. De werkelijke waarde (van goud, of bitcoins, maakt niet uit) staat in invers verband met de beschikbare hoeveelheid op de markt, ongeveer zoals je zelf zegt eigenlijk.

En net zoals bij goud is er bij bitcoin niet zoiets als geldpersen die je kan aanzetten. Als je de beschikbare hoeveelheid verder opdeelt is er niet plots meer beschikbaar. Je kan er kleinere stukjes van kopen, en hebt dan ook stomweg minder gekocht van de beschikbare hoeveelheid. Je probeert hier een punt te maken dat er niet is vrees ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

Zoijar schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 21:24:
[...]

Nee, dat is niet zo. Dat is nu zo per conventie. De block verificatie gaat gewoon door -- dat moet wel anders kan je geen transacties meer doen -- en je kan gewoon weer met z'n alle afspreken dat nieuwe block weer zoveel bitcoins toegekend worden. Zolang iedereen (lees >50%) het maar eens is kan je gewoon bitcoins bijdrukken. Niets staat dat in de weg.
Voorlopig is de afspraak dat er effectief op een bepaalde dag geen bitcoins meer gemined worden. Niet erg, je kan gerust nog transacties doen, de miners worden dan uitsluitend nog vergoed met transaction fees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Bob schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 21:29:
Voorlopig is de afspraak dat er effectief op een bepaalde dag geen bitcoins meer gemined worden. Niet erg, je kan gerust nog transacties doen, de miners worden dan uitsluitend nog vergoed met transaction fees.
Ik zei dat omdat mensen vaak denken dat bitcoins speciale getallen zijn waar er maar een beperkt aantal van zijn. Een bitcoin is gewoon een afspraak in een gedistribueerde database waar >50% het met de data eens is. Niks speciaals of cryptografisch aan. Gewoon een getal in een database. Een getal dat je ook gewoon kan ophogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Even misschine offtpoic, maar wat mij zorgen baart, is dat LTC wel een hele hoge diff. begint te krijgen, maar dat de prijs echt achterblijft, waar ik vorig jaar nog met 350 Kh/s een Litecoin per 10 minuten kon binnenhalen, is het nu met 1 Mh/s ongeveer 0.10 per uur...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-12-2023
Wat is er eigenlijk veranderd in de twee jaar dat dit forum actief is ?

Als ik terug in de tijd ga en de berichten lees van juni 2011 dan lijkt het wel of ik lees hetzelfde als wat er nu gaande is.
-Bericht van IceStorm 29 juni 2011 : (lucratief is het op dit moment niet (meer).)
-Bericht van Mace 30 juni 2011 : straks gaat de moeilijkheidsgraad weer omhoog en dan is het weer netto verlies.
-Bericht van Robin1979 30 juni 2011 : De gouden tijd voor het minen is ver voorbij. Hardware aanschaffen met als specifiek doel het minen is al niet meer rendabel

Is het systeem rond bitcoins gebouwd op een fundering van believers ? Believers die hopen rijk te worden door aan minning te doen ?
Hierop lijkt het wel, of zijn er hier mensen welke al een potje van 250 BTC bij elkaar hebben gemined ?

Als de rekenkracht van het netwerk toeneemt verhoogt de difficulty. Er wordt steeds gezorgd voor een evenwicht en het lijkt erop dat in die 2 jaar tijd mining nooit winstgevend is geweest.

BTC kopen en hopen dat de koers stijgt wat wel degelijk gebeurd is in de afgelopen 2 jaar lijkt me een betere investering maar het blijft pure speculatie uiteraard.

[ Voor 29% gewijzigd door yasaka op 28-08-2013 23:16 ]

• Bob

Bob

kuusj98 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 21:46:
Even misschine offtpoic, maar wat mij zorgen baart, is dat LTC wel een hele hoge diff. begint te krijgen, maar dat de prijs echt achterblijft, waar ik vorig jaar nog met 350 Kh/s een Litecoin per 10 minuten kon binnenhalen, is het nu met 1 Mh/s ongeveer 0.10 per uur...
... Prijs heeft niks te maken met difficulty. Prijs is een gevolg van vraag. Dat de moeilijkheid stijgt is een gevolgd van meer miners, niet van meer vraag naar LTC. Ik denk niet dat LTC ooit nog een sterk gaat stijgen. Misschien moest mtgox uiteindelijk toch in LTC beginnen handelen, maar dan nog, fundamenteel is er amper vraag naar LTC.

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
Wanneer MtGox LTC zal gaan accepteren dan zullen alle tools van MtGox ook LTC gaan accepteren. Hierdoor zouden mensen dus aankopen kunnen gaan doen in LTC ipv BTC. Dit zal de draagkracht en de vraag naar LTC wel ten goede komen. (lees: stijging van de koers ivm acceptatie)

De grote vraag is alleen, hoe staat MtGox ervoor met de implementatie van LTC.

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

yasaka schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 22:47:
Wat is er eigenlijk veranderd in de twee jaar dat dit forum actief is ?

Als ik terug in de tijd ga en de berichten lees van juni 2011 dan lijkt het wel of ik lees hetzelfde als wat er nu gaande is.
-Bericht van IceStorm 29 juni 2011 : (lucratief is het op dit moment niet (meer).)
-Bericht van Mace 30 juni 2011 : straks gaat de moeilijkheidsgraad weer omhoog en dan is het weer netto verlies.
-Bericht van Robin1979 30 juni 2011 : De gouden tijd voor het minen is ver voorbij. Hardware aanschaffen met als specifiek doel het minen is al niet meer rendabel

Is het systeem rond bitcoins gebouwd op een fundering van believers ? Believers die hopen rijk te worden door aan minning te doen ?
Hierop lijkt het wel, of zijn er hier mensen welke al een potje van 250 BTC bij elkaar hebben gemined ?

Als de rekenkracht van het netwerk toeneemt verhoogt de difficulty. Er wordt steeds gezorgd voor een evenwicht en het lijkt erop dat in die 2 jaar tijd mining nooit winstgevend is geweest.

BTC kopen en hopen dat de koers stijgt wat wel degelijk gebeurd is in de afgelopen 2 jaar lijkt me een betere investering maar het blijft pure speculatie uiteraard.
Mining is niet bedoeld om super winstgevend te zijn. De aanpassing van de difficulty en de vrije markt zorgt er vanzelf voor dat de winstgevendheid van het minen minimaal is. De enige manier om echt te verdienen aan het BTC minen is om een technologische voorsprong te hebben op de rest. De eerste mensen / bedrijven die met ASICs hebben gemined hebben flink verdiend.

Maar mining is niet het belangrijkste aan bitcoin, het is iets dat eigenlijk in de achtergrond hoort te gebeuren zonder teveel aandacht te trekken. Handelen is het daadwerkelijke doel van de bitcoins en er zijn steeds meer plekken waar je bitcoins uit kunt geven of (wat ik liever doe) kunt investeren in bedrijven / beleggingsfondsen.

Ik heb vrijwel niet gemined (Effectief misschien 2 dagen aan pump-and-dump altcoin mining, wat me 2 BTC heeft opgeleverd (rare mensen die dat voor een 13-in-een-dozijn altcoin over hebben)), maar heb nu zo'n 15 BTC verzameld zonder euro's om te wisselen voor BTC.

• lieu10ant
Stephan224 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:58:
Wanneer MtGox LTC zal gaan accepteren dan zullen alle tools van MtGox ook LTC gaan accepteren. Hierdoor zouden mensen dus aankopen kunnen gaan doen in LTC ipv BTC. Dit zal de draagkracht en de vraag naar LTC wel ten goede komen. (lees: stijging van de koers ivm acceptatie)

De grote vraag is alleen, hoe staat MtGox ervoor met de implementatie van LTC.
Wat denk je ervan moest je nu een hoeveelheid geld in LTC steken? De implementatie van LTC in Gox zal er wel van komen, de vraag is enkel wanneer. Wanneer die aankondiging dan komt zal er hoogstwaarschijnlijk een fikse stijging in de koers komen, waarna iedereen na de implementatie ze zullen dumpen op Gox.

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Rannasha schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:06:
(Effectief misschien 2 dagen aan pump-and-dump altcoin mining,
pump and dump is de bitcoin wereld niet vreemd :+ maar ik denk niet dat je dat bedoelde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
lieu10ant schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:53:
Wat denk je ervan moest je nu een hoeveelheid geld in LTC steken? De implementatie van LTC in Gox zal er wel van komen, de vraag is enkel wanneer. Wanneer die aankondiging dan komt zal er hoogstwaarschijnlijk een fikse stijging in de koers komen, waarna iedereen na de implementatie ze zullen dumpen op Gox.
Tja ik heb geen glazen bol, dus ik kan niets met zekerheid zeggen. Zelf heb ik wel een aantal LTCs ingekocht in de hoop dat de rush gaat komen. Maar goed, het is en blijft speculatie natuurlijk.

Volgens diverse internet analyses zal de prijs van LTC aan het einde van het jaar tussen de 20 en 30 dollar liggen. Gezien de verhouding BTC/LTC verwacht ik dat ook. Maar ik maak zelf gebruik van eigen berekeningen die aangepast zijn op de crypto markt en die wijzen een waarde uit van 10 tot 20 dollar aan het einde van het jaar. Dus tja.... who knows?

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online

Mitchell

Ondertitel

Hallo beste mensen,

Ik wil jullie even erop wijzen dat er aan het einde van de volgende maand (26-28 september) er een BitCoin Conventie is in Amsterdam, voor de mensen die daar interesse in hebben. Ik weet niet of dit al gepost is en zo wel dat spijt me dat heel erg.
Informatie kan men hier vinden: The European BitCoin Convention

Ik zal er zijn (als bezoeker en kleine website owner) en vele anderen, waaronder de mensen van Bitstamp, Google, een ontwikkelaar LiteCoin en eentje van BitCoin en nog zoveel meer mensen.

Zelf heb ik ook een klein voorraadje BitCoins, gewoon omdat ik het concept leuk vind.

P.s. vind het wel erg dat hierover nog geen artikel is gemaakt :P

[ Voor 8% gewijzigd door Mitchell op 30-08-2013 17:55 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:53
Ik zie wel sites waar je LTCs kunt kopen, maar waar verkopen jullie deze vooral?

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-12-2023
Kan je vanuit België ook bitcoins/litecoins bestellen bij nederlandse exchange site zoals https://bitonic.nl/ en http://www.litecoins.nl/ ?

Indien niet kent er iemand betrouwbare belgische sites ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

yasaka schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:21:
Kan je vanuit België ook bitcoins/litecoins bestellen bij nederlandse exchange site zoals https://bitonic.nl/ en http://www.litecoins.nl/ ?

Indien niet kent er iemand betrouwbare belgische sites ?
Als je een Nederlandse betaalrekening hebt kan je sowieso bij bitonic kopen. Zonder lijkt niet mogelijk te zijn omdat ik alleen iDeal zie, je zou bitonic kunnen mailen om te vragen of vooruitbetaling mogelijk is.

Bij Happycoins kan je iig vooruitbetalen, maar ik weet niet of het betrouwbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 22:40:
[...]
Bij Happycoins kan je iig vooruitbetalen, maar ik weet niet of het betrouwbaar is.
HappyCoins heeft bij TrustPilot (onafhankelijke reviewsite) veel goede recensies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 12:52
Koers stijgt lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003

gws24

Thinking is hard!

Bitfury is begonnen met uitleveren zoals te lezen in deze thread: https://bitcointalk.org/index.php?topic=250249.700

De mooiste post vond ik nog wel deze van MXRider:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KXzVNV6.jpg- 365GH vs. 60GH.
- Silent vs. loud as fuck
- Waiting for 13 months after payment vs. waiting for one month after payment
- Both units are around $60/GH. Both use ~270W when mining. They are almost the same size.
even een steek naar BFL :P

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog nut om nu bitcoins te kopen? Gezien hij al vrij hoog staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Bob schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 00:13:
[...]

... Prijs heeft niks te maken met difficulty. Prijs is een gevolg van vraag. Dat de moeilijkheid stijgt is een gevolgd van meer miners, niet van meer vraag naar LTC. Ik denk niet dat LTC ooit nog een sterk gaat stijgen. Misschien moest mtgox uiteindelijk toch in LTC beginnen handelen, maar dan nog, fundamenteel is er amper vraag naar LTC.
Ja, OMDAT mensen puur LTC minen omdat het profitabler is als BTC, om het dan gewoon in een exchange te dumpen en naar BTC te veranderen, ofwel, LTC heeft niet echt een vast standpunt, omdat er nouwelijks echt in gehandelt wordt.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 20:27:
Nog nut om nu bitcoins te kopen? Gezien hij al vrij hoog staat...
Tsja, als we dat van te voren zouden kunnen voorspellen... BTC heeft al eens hoger gestaan (de piek van $250 eerder dit jaar), dus er is mogelijk nog flink wat ruimte voor verdere groei. Maar de recente stijging is wel vrij rap gegaan zonder structurele verbeteringen in de BTC-economie (denk aan een grote website die BTC is gaan accepteren oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lieu10ant
de huidige Gox prijs is zeer artificieel aangezien USD er niet uit kan. Eenmaal (als?) de withdrawal problemen opgelost zullen zijn, verwacht ik een enorme daling in prijs, mede door arbitrage. De volgende paar maanden zullen interessant worden voor BTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 14:24
ach, er waren wel wat positieve impulsen natuurlijk, duitsland die het erkende als betaaleenheid, wat organisaties/bedrijven/instellingen die in de US de handen ineensloegen en gingen lobbyen om het imago wat te verbeteren, plus de hele 'Syrië' situatie doet de reguliere markten geen goed, en dan is dan juist vaak weer wél goed voor de 'alternatievere' markten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Wanneer je iets verkoopt en je betaling wil ontvangen in bitcoins, naar welke koers kan je dan het beste kijken?

Ik overweeg om het ook gewoon te gaan accepteren voor b.v. V&A. Voordelig voor de koper omdat ik dan direct de betaling kan zien en snel versturen. Paypal vertrouw ik niet en heeft flinke transactiekosten, bank gaat minimaal een dag overheen (in het weekend nog veel meer).

[ Voor 65% gewijzigd door Mentalist op 03-09-2013 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Laatst online: 16:20
Ik vond je suggestie een goed idee, en heb er alvast een feature request van gemaakt ;)

Qua wisselkoers moet je vooral kijken waar jij je prettig bij voelt. Als je op een gegeven moment al je betalingsverkeer in Bitcoins zou doen (hypothetically), dan hoef je sowieso niet meer om te rekenen. Net zoals dat de meeste Nederlanders niet actief omrekenen naar bijvoorbeeld USD (of NGL). Mocht je het wel om willen rekenen zou ik naar MtGox kijken. Zij 'verwerken' het grootste aantal BTC transacties, en worden denk ik door de meeste mensen als referentiepunt gebruikt.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost18
  • Laatst online: 25-01-2024
Is er iemand met een litecoin multi-gpu miner die mij misschien wat advies kan geven?

Ik wil niet het forum hier belasten met dingen die veel mensen waarschijnlijk niet hoeven te lezen.

Ik stel de hulp zeer op prijs! contact via DM zou prachtig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:24:
Wanneer je iets verkoopt en je betaling wil ontvangen in bitcoins, naar welke koers kan je dan het beste kijken?
Ik zou niet de koers van MTGox doen, omdat hun overschrijvingen nu lang duren is de koers daar hoger (ze komen waarschijnlijk dollars kort op de balans omdat er 5 miljoen in beslag is genomen bij het Dwolla verhaal, hierdoor kom je als je een overschrijving doet in de wachtrij). Mensen kopen met hun euro's en dollars bitcoin zodat ze sneller uit MTGox kunnen.

Voor Europa zou ik de Bitstamp koers pakken (dit is nu ook de grootste euro-exchange in volume), ze rekenen in dollars maar je schrijft euro's over en terug. Ze hanteren een eigen dollarkoers, op http://preev.com/btc/eur kun je de laatste USD koers omgerekend naar EUR bekijken mbv de dollarkoers van Bitstamp.

Andere manier is een gemiddelde van de eurokoersen maar dan mis je weer de Bitstamp-koers:
http://bitcoinaverage.com/#EUR

[ Voor 3% gewijzigd door ikbenwouter op 03-09-2013 23:49 ]

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Freeaqingme schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 23:19:
Ik vond je suggestie een goed idee, en heb er alvast een feature request van gemaakt ;)
Had ik nog niet eens aan gedacht, goed idee. :)
Qua wisselkoers moet je vooral kijken waar jij je prettig bij voelt. Als je op een gegeven moment al je betalingsverkeer in Bitcoins zou doen (hypothetically), dan hoef je sowieso niet meer om te rekenen. Net zoals dat de meeste Nederlanders niet actief omrekenen naar bijvoorbeeld USD (of NGL). Mocht je het wel om willen rekenen zou ik naar MtGox kijken. Zij 'verwerken' het grootste aantal BTC transacties, en worden denk ik door de meeste mensen als referentiepunt gebruikt.
ikbenwouter schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 23:47:
[...]

Ik zou niet de koers van MTGox doen, omdat hun overschrijvingen nu lang duren is de koers daar hoger (ze komen waarschijnlijk dollars kort op de balans omdat er 5 miljoen in beslag is genomen bij het Dwolla verhaal, hierdoor kom je als je een overschrijving doet in de wachtrij). Mensen kopen met hun euro's en dollars bitcoin zodat ze sneller uit MTGox kunnen.

Voor Europa zou ik de Bitstamp koers pakken (dit is nu ook de grootste euro-exchange in volume), ze rekenen in dollars maar je schrijft euro's over en terug. Ze hanteren een eigen dollarkoers, op http://preev.com/btc/eur kun je de laatste USD koers omgerekend naar EUR bekijken mbv de dollarkoers van Bitstamp.

Andere manier is een gemiddelde van de eurokoersen maar dan mis je weer de Bitstamp-koers:
http://bitcoinaverage.com/#EUR
Ik heb ook https://blockchain.info/wallet/price-of-one-bitcoin gevonden, lijkt ook wel aardig. Daar zijn ook tools om voor b.v. een webshop direct de koers te importeren en realtime om te kunnen rekenen.

Ik heb er ook nog over nagedacht, als je de bitcoins toch naar euro's om wil zetten is het misschien zelfs zinniger om naar de inkoopprijs (afhankelijk van welke kant je het bekijkt: de prijs waarvoor je je eigen bitcoins kan slijten bedoel ik) van b.v. bitonic te kijken, dat is dan tenslotte wat je in euro's krijgt.
Mensen kopen met hun euro's en dollars bitcoin zodat ze sneller uit MTGox kunnen.
Dat nieuws van mt gox heb ik trouwens gemist. (ben nog niet zo lang "into" bitcoin) Ze hebben een tekort aan dollars? Begrijp ik het goed dat mensen dollars hebben op hun balans bij mt gox en daar bitcoins bij mt gox van kopen zodat ze die weer ergens anders heen kunnen sturen om er dollars van te maken omdat mt gox niet snel uit kan betalen? (ik heb duidelijk geen mt gox account ;))

En dat daardoor een bitcoin bij mt gox meer dollars kost? Bovenaan de mt gox website staat $148 high, bij bitonic kan ik een bitcoin kopen voor €100.. Dus bitonic is goedkoper dan.

[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 04-09-2013 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

W3ird_N3rd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 02:12:
Ik heb ook https://blockchain.info/wallet/price-of-one-bitcoin gevonden, lijkt ook wel aardig. Daar zijn ook tools om voor b.v. een webshop direct de koers te importeren en realtime om te kunnen rekenen.
Die gebruikt MtGox koersen, Bitstamp is wat mij betreft dus een veiligere exchange op dit moment. Je kunt ook hun API gebruiken om realtime koersen te gebruiken voor webshops of je eigen spreadsheet, etc. https://www.bitstamp.net/api/
Ik heb er ook nog over nagedacht, als je de bitcoins toch naar euro's om wil zetten is het misschien zelfs zinniger om naar de inkoopprijs (afhankelijk van welke kant je het bekijkt: de prijs waarvoor je je eigen bitcoins kan slijten bedoel ik) van b.v. bitonic te kijken, dat is dan tenslotte wat je in euro's krijgt.
Juist, dan kijk je dus naar de biedprijs in het orderboek van de exchange die je gebruikt (zoals Bitstamp of MtGox). En als je snel Bitcoin wilt verkopen dan kies je voor Bitonic.
Dat nieuws van mt gox heb ik trouwens gemist. (ben nog niet zo lang "into" bitcoin) Ze hebben een tekort aan dollars? Begrijp ik het goed dat mensen dollars hebben op hun balans bij mt gox en daar bitcoins bij mt gox van kopen zodat ze die weer ergens anders heen kunnen sturen om er dollars van te maken omdat mt gox niet snel uit kan betalen? (ik heb duidelijk geen mt gox account ;))
Je schrijft USD of EUR over naar de rekening van MtGox. Dit komt dan op je balans te staan. Vervolgens koop je hiermee BTC van andere gebruikers uit het orderboek van MtGox. Of je stuurt Bitcoin naar je MtGox wallet zodat je aan andere gebruikers kunt verkopen.
En dat daardoor een bitcoin bij mt gox meer dollars kost? Bovenaan de mt gox website staat $148 high, bij bitonic kan ik een bitcoin kopen voor €100.. Dus bitonic is goedkoper dan.
Je maakt het wel verwarrend voor jezelf, je wilt toch verkopen, niet kopen ;) High is de hoogste koers van de afgelopen 24 uur, je kijkt naar last voor de laatste aan- of verkoop van BTC voor de laatste koers die gebruikers met elkaar overeen gekomen zijn.

Doordat een overschrijving van je MtGox balans naar je eigen rekening nu enorme vertraging oploopt zijn sommige mensen (wat mij betreft terecht) onzeker over de situatie van MtGox. Hierdoor willen sommige mensen zo snel mogelijk hun funds uit MtGox halen, dit kun je dus doen door eventuele USD of EUR die je nog op je balans hebt om te zetten naar BTC door BTC aan te schaffen. Die BTC schrijf je vervolgens over naar je eigen wallet of naar een andere exchange waar je wel snel je USD of EUR kunt krijgen. Hierdoor schuift de koers omhoog omdat er relatief meer vraag is naar BTC.

Nieuws over in beslag genomen MtGox dollars kun je hier lezen:
http://techcrunch.com/201...x-adding-up-to-5-million/

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 14:14
joost18 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 23:37:
Is er iemand met een litecoin multi-gpu miner die mij misschien wat advies kan geven?

Ik wil niet het forum hier belasten met dingen die veel mensen waarschijnlijk niet hoeven te lezen.

Het is een vrij breed topic op dit moment, ik zie dan ook niet meteen waarom dit niet in dit topic zou kunnen :)

Desktop | Server | Laptop

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

joost18 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 23:37:

Wat voor advies heb je nodig?

• wetsteyn
iemand die mijn bfl jap wilt flashen tegen een kleine vergoeding 0.1 btc :).

[ Voor 50% gewijzigd door wetsteyn op 05-09-2013 12:57 ]

• Zenomyscus
wetsteyn schreef op donderdag 05 september 2013 @ 12:57:
iemand die mijn bfl jap wilt flashen tegen een kleine vergoeding 0.1 btc :).
Goed idee! Iemand die een uitleg kan sturen om mijn 30ghash miner te flashen krijgt van mij 0.2 BTC als het werkt. Moet overigens wel een betrouwbare uitleg zijn, ik ga niet zomaar aan de slag.

[ Voor 13% gewijzigd door Zenomyscus op 05-09-2013 14:54 ]

• Wrd
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-09 16:30

Wrd

Ik had het al een keer eerder gepost maar hier instructies om een BFL 5ghs te flashen
https://bitcointalk.org/index.php?topic=244235.0;all

Voor de 30ghash heb ik het niet voor handen.

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Iemand enig idee wat er met LTC is gebeurd? Was flink aan het weg zakken maar is blijkbaar in 1 keer flink in geslagen door enkele mensen met wat vermogen :D

Was al bang dat ik nieuws van MTGOX had gemist, maar die hebben nu wel wat anders aan hun hoofd XD

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• joost18
Rupie schreef op woensdag 04 september 2013 @ 18:46:
[...]

Het is een vrij breed topic op dit moment, ik zie dan ook niet meteen waarom dit niet in dit topic zou kunnen :)
Ik wil zelf een litecoin miner gaan bouwen en ik zou wel wat hulp kunnen gebruiken.

Ik kom er niet helemaal uit welke cpu ik moet pakken.
ook weet ik niet precies hoe ik het softwarematig het beste in kan stellen.

Ik heb nu een half jaartje ltc zitten minen met mn game pc (2x7950)

Mijn plan is om met 3x7950 te beginnen maar ik zou kwa mobo de opties voor 4/5 stuks open willen houden.

Hulp zou erg gewaardeerd worden!

Dit is waar is zelf ongeveer ben aangekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Sempron 145 Boxed€ 27,95€ 27,95
1Gigabyte GA-990FXA-D3€ 107,50€ 107,50
3Asus HD7950-DC2T-3GD5-V2€ 253,95€ 761,85
1Western Digital Blue WD5000AAKX, 500GB€ 46,94€ 46,94
1Crucial Ballistix Tactical BLT2CP4G3D1608DT1TX0CEU€ 68,50€ 68,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.012,74

Dan moet ik dus nog een voeding hebben, ik heb niks tegen 2de hands aankopen. Weet iemand welk wattage ik zou moeten hebben om 4 of zelfs eventueel 5 7950's te draaien?

De asus 7950's waren een paar dagen gelden 220 euro p/stk daarom staan ze er nu in.

Edit: staat verkeerde RAM in, gewoon het goedkoopste 8gb setje dacht ik.

Groet,
Joost.

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

joost18 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 20:51:
[...]

Ik wil zelf een litecoin miner gaan bouwen en ik zou wel wat hulp kunnen gebruiken.

Mijn plan is om met 3x7950 te beginnen maar ik zou kwa mobo de opties voor 4/5 stuks open willen houden.

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.012,74

Dan moet ik dus nog een voeding hebben, ik heb niks tegen 2de hands aankopen. Weet iemand welk wattage ik zou moeten hebben om 4 of zelfs eventueel 5 7950's te draaien?

De asus 7950's waren een paar dagen gelden 220 euro p/stk daarom staan ze er nu in.

Groet,
Joost.
Ik zou kijken naar een 1500watt voeding, voor ram moet je minimaal 2gb hebben. Ik zou ook alvast PCI-E extenders bestellen.

• Zenomyscus
joost18 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 20:51:
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.012,74

Groet,
Joost.
Weet je zeker dat je dit wilt doen? Ik ben al een redelijke tijd geleden begonnen met mijn mining rig _/-\o_ (zie https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/40398604) maar ik heb moeite om momenteel nog winst te maken. Altcoins minen kan soms veel opleveren, maar dat blijft een gok en je moet actief zijn om de nieuwe coins bij te houden en de pools / miners in te stellen. En qua cpu: neem een quadcore. Met minder hadden wij problemen. Ik geloof dat we momenteel een nieuwe I5 gebruiken omdat we niks anders hadden :9

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

watercoolertje schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:16:
Iemand enig idee wat er met LTC is gebeurd? Was flink aan het weg zakken maar is blijkbaar in 1 keer flink in geslagen door enkele mensen met wat vermogen :D

Was al bang dat ik nieuws van MTGOX had gemist, maar die hebben nu wel wat anders aan hun hoofd XD
Ik zie eigenlijk niets spectaculairs aan de LTC-koers? Het is meestal wel zo dat als BTC wegzakt (zoals vannacht), dat dan LTC stijgt.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Zenomyscus schreef op donderdag 05 september 2013 @ 23:41:
[...]
En qua cpu: neem een quadcore. Met minder hadden wij problemen. Ik geloof dat we momenteel een nieuwe I5 gebruiken omdat we niks anders hadden :9
Dat is onzin, een bejaarde celeron uit het lga775 tijdperk met 2gb trekt hier een 2000k/hash rig zonder problemen. Met het bouwen van dit soort rigs en voor dit soort doeleinden is het echt zoeken waar je op kan besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetsteyn
fynrd1 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 02:26:
[...]

Dat is onzin, een bejaarde celeron uit het lga775 tijdperk met 2gb trekt hier een 2000k/hash rig zonder problemen. Met het bouwen van dit soort rigs en voor dit soort doeleinden is het echt zoeken waar je op kan besparen.
El cheapo mogelijk doen :) alleen niet besparen op een voeding :).

Heb nog een mobo en cpu liggen, zal eens kijken DM ik je wel Joost18.

@Wrd, dat weet ik nu wel :) maar laat het iemand liever doen dan ik het zelf doe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:13

tha_crazy

Mafketel

Ik heb trouwens problemen met mijn 7950.
Als ik hem op LTC in CGMiner op een hogere intensity dan 12 zet gaat die hardware errors gooien.

Her en der al het een en ander gelezen over de hoeveelheid ram geheugen, dat is geen probleem want er zit 16GB in.
CPU is ook geen probleem, Hang een FX8150 in het systeem.

Enig idee?
Draai nu ongeveer 250khash maar dat kan veel hoger.

[ Voor 7% gewijzigd door tha_crazy op 06-09-2013 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

tha_crazy schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 10:10:
Ik heb trouwens problemen met mijn 7950.
Als ik hem op LTC in CGMiner op een hogere intensity dan 12 zet gaat die hardware errors gooien.

Enig idee?
Draai nu ongeveer 250khash maar dat kan veel hoger.
11 als intensity is gewoon de max voor die nieuwere (7-serie) kaarten, je zal de thread concurrency omhoog moeten gaan gooien, om hem efficienter te maken!

Ik had een tijdje terug 2 7970's op een computer met 16GB mem en ook die ging niet over de 11 intensity heen. Later in een PC met 2GB mem en die deed evenveel khash...

Korte zoektoch naar optimale thread concurrency:
7950: 21712 or 24000 (~575 kh/s)
Tourniquet schreef op donderdag 05 september 2013 @ 23:47:Ik zie eigenlijk niets spectaculairs aan de LTC-koers? Het is meestal wel zo dat als BTC wegzakt (zoals vannacht), dat dan LTC stijgt.
Thanks daar had ik niet eens naar gekeken omdat ik me alleen nog met LTC bezig houd :D

[ Voor 40% gewijzigd door watercoolertje op 06-09-2013 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetsteyn
watercoolertje schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 10:17:
[...]
11 als intensity is gewoon de max voor die nieuwere (7-serie) kaarten, je zal de thread concurrency omhoog moeten gaan gooien, om hem efficienter te maken!

Ik had een tijdje terug 2 7970's op een computer met 16GB mem en ook die ging niet over de 11 intensity heen. Later in een PC met 2GB mem en die deed evenveel khash...

Korte zoektoch naar optimale thread concurrency:
7950: 21712 or 24000 (~575 kh/s)

[...]
Thanks daar had ik niet eens naar gekeken omdat ik me alleen nog met LTC bezig houd :D
Bullshit 13 moet hij kijken op 8192 thread :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost18
fynrd1 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 21:52:
[...]

Ik zou kijken naar een 1500watt voeding, voor ram moet je minimaal 2gb hebben. Ik zou ook alvast PCI-E extenders bestellen.
Zou ik echt 1500 nodig hebben? is een 1200 watts platinum niet genoeg? bijv. corsair ax1200i?
Zenomyscus schreef op donderdag 05 september 2013 @ 23:41:
[...]

Weet je zeker dat je dit wilt doen? Ik ben al een redelijke tijd geleden begonnen met mijn mining rig _/-\o_ (zie https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/40398604) maar ik heb moeite om momenteel nog winst te maken. Altcoins minen kan soms veel opleveren, maar dat blijft een gok en je moet actief zijn om de nieuwe coins bij te houden en de pools / miners in te stellen. En qua cpu: neem een quadcore. Met minder hadden wij problemen. Ik geloof dat we momenteel een nieuwe I5 gebruiken omdat we niks anders hadden :9
Ja ik weet het zeker :) ik vind het leuk om te doen en ik kan natuurlijk altijd de pc gewoon weer verkopen, ook al is het dan voor ietjes minder.
Een quadcore lijkt me redelijk onnodig? ik hoor en zie overal mensen met hele goedkope zuinige cpu's.

wat kan ik ongeveer verwachten kwa snelheden? ik draai mijn 7950's zelf altijd rond 470 zodat ik naast het minen ook nog rustig kan browsen en filmpjes kijken. ook kan ik geen optimale settings vinden.

Kan ik trouwens op dit mobo 4 of 5 kaarten aansluiten? iemand vertelde me dit maar ik zie niet in hoe.
pricewatch: ASRock 970 Extreme4

[ Voor 6% gewijzigd door joost18 op 06-09-2013 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

joost18 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 14:59:
[...]

Zou ik echt 1500 nodig hebben? is een 1200 watts platinum niet genoeg? bijv. corsair ax1200i?

[...]

Ja ik weet het zeker :) ik vind het leuk om te doen en ik kan natuurlijk altijd de pc gewoon weer verkopen, ook al is het dan voor ietjes minder.
Een quadcore lijkt me redelijk onnodig? ik hoor en zie overal mensen met hele goedkope zuinige cpu's.

wat kan ik ongeveer verwachten kwa snelheden? ik draai mijn 7950's zelf altijd rond 470 zodat ik naast het minen ook nog rustig kan browsen en filmpjes kijken. ook kan ik geen optimale settings vinden.
1200 kan ook wel, maar met 5 kaarten zit je dan redelijk krap geloof ik (Weet zo het tdp van de 7950 niet). Het zou je overigens een hap geld schelen als je een tweedehands mobo, cpu, mem en hdd weet te scoren. Onthou dat alle mobo's met pci-e sloten voldoen. 3000 khash is op het moment van schrijven zo'n 1,5 dag bezig om 10 euro binnen te harken dmv van altcoins. Waarmee ik je eigenlijk wil zeggen dat elk tientje dat je teveel uitgeeft 1,5 minen kost op het moment dat je begint.

[ Voor 5% gewijzigd door fynrd1 op 06-09-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost18
ik ben inderdaad naar 2de hands onderdelen aan het zoeken.

Het gaat er ten slotte om zo snel mogelijk je investering er uit te halen dus 1ste prioriteit is een lage investering :)

Wat raden jullie aan kwa opslag? in principe zou alles boven de 50 gb voldoen toch?

Weet iemand waar ik verloopstukken zou kunnen krijgen om 2 7950's op pci-e 2.0 x1 sloten aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Opslag? USB stick van paar GB duh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost18
ik moet toch ook windows ergens op kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

joost18 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:37:
ik moet toch ook windows ergens op kunnen zetten?
Ik zou trouwens op zoek gaan naar de 6970 (2e hands), die zijn redelijk makkelijk naar de 470-500 k/hash range te brengen terwijl je ze downclocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Windows? Hoezo dat?

Maargoed windows kan je ook op een usb stick zetten, maar je hebt dan een iets grotere stick nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost18
Ik heb op mn mobo nog een 32gb msata ssdtje zitten wat ik niet gebruik, dat kan ik wel inzetten als opslag.

Ik ga windows gebruiken omdat ik dat nu ook doe, simpelweg het enige besturingssysteem wat ik gebruik. (naast android on mn mobiel dan :P).

Ik heb iemand gevonden die een ltc miner verkoopt (excl. opslag, maar wel gebouwd in een krat) voor ~800 euro die zijn settings ed mee wil geven en daarmee bijna 2000 khash doet en ongeveer 950 watt uit het stopcontact haalt. lijkt me een goeie optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

joost18 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:24:
Ik heb op mn mobo nog een 32gb msata ssdtje zitten wat ik niet gebruik, dat kan ik wel inzetten als opslag.

Ik ga windows gebruiken omdat ik dat nu ook doe, simpelweg het enige besturingssysteem wat ik gebruik. (naast android on mn mobiel dan :P).

Ik heb iemand gevonden die een ltc miner verkoopt (excl. opslag, maar wel gebouwd in een krat) voor ~800 euro die zijn settings ed mee wil geven en daarmee bijna 2000 khash doet en ongeveer 950 watt uit het stopcontact haalt. lijkt me een goeie optie.
Voor die prijs mag die van mij ook weg, vandaag nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:53
2000 KH en 950watt gaat je geen winst geven, ja wanneer LTC richting 5 dollar gaat.

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetsteyn
joost18 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:24:

Ik heb voor 600 euro 1400 khash :P en nog ruimte voor uitbreiding :P extenders kan je erbij krijgen :) trek nog geen 500 watt

Pagina: 1 ... 70 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.