Bitcoin support V&A

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 16:28
Naar aanleiding van deze post in het Bitcoin topic vroeg ik me af of het uberhaupt mogelijk was om een advertentie met Bitcoin valuta te plaatsen.

Dat bleek niet het geval. Daarom bij deze de feature request om een advertentie te kunnen plaatsen in BTC. Ben benieuwd :D

-- Freeaqingme

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Ik weet niet zeker hoe zinvol het is om een ad in BTC te kunnen plaatsen gezien de soms snel wisselende koers. Maar een optie bij de betaalmethoden (bij het plaatsen van een ad) om bitcoin te accepteren lijkt me sowieso een goed idee. Ik ga die zeker aanklikken. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 04-09-2013 02:20 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
W3ird_N3rd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 02:17:
Ik weet niet zeker hoe zinvol het is om een ad in BTC te kunnen plaatsen gezien de soms snel wisselende koers.
Dan is het toch juist een goed idee?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Juist niet. Als je iets verkoopt voor, stel, 100 coins en elke coin is 2 euro waard. Twee dagen later, als de verkoper de coins wil inwisselen voor euro's is 't opeens gehalveerd. Heb je niets aan. Producten hebben een bepaalde waarde en die is met een sterk wisselende koers niet vast te stellen.

Je zal als verkoper jezelf flink kunnen benadelen hierdoor als je met meerdere valuta werkt. 100 euro = 100 euro, maar 100 euro aan coins is niet altijd evenveel coins.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Dan ga je er wel van uit dat een Bitcoin weer ingewisseld moet worden voor een euro. Dat is hoe sommige mensen het gebruiken, maar dat hoeft natuurlijk niet.

Uiteindelijk is 1 bitcoin gewoon 1 bitcoin waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ja, 1 coin = 1 coin. Maar 1 coin moet ook een fysieke waarde hebben en die fluctueert gewoon te veel. Zoals ik al zei, producten hebben een bepaalde waarde in euros en die kan je niet zomaar omzetten naar bitcoins vanwege de koers. Het idee is leuk, maar niet praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Hero of Time schreef op woensdag 04 september 2013 @ 15:52:
Ja, 1 coin = 1 coin. Maar 1 coin moet ook een fysieke waarde hebben en die fluctueert gewoon te veel. Zoals ik al zei, producten hebben een bepaalde waarde in euros en die kan je niet zomaar omzetten naar bitcoins vanwege de koers. Het idee is leuk, maar niet praktisch.
Het kan wel, maar alleen als bitcoin een aanzienlijk deel van de economie voor z'n rekening zou nemen.

Op dit moment rekent ook iedereen die bitcoins accepteert nog gewoon om. Stel je koopt een humble indie bundle (voor meer dan de average prijs natuurlijk, dus het doet er wel toe welk bedrag je geeft) dan rekenen ze de dollars gewoon om naar BTC. En zo is het bij iedere winkel waar je met bitcoin kan betalen.

Dus 1 bitcoin is dan wel 1 bitcoin, maar bij iedere winkel gaat de prijs van alle producten gewoon vrolijk mee met de koers. Dan wil je dus niet iets in V&A aanbieden voor een halve bitcoin en wanneer een week later iemand je ding wil kopen blijkt de koers gehalveerd en heb je bij iedere winkel met bitcoin nog maar de helft van je koopkracht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Aight, als je inderdaad bij shops koopt die alsnog realtime alles omrekenen heb je er inderdaad niet zo veel aan. Ik zelf probeer een vast (beperkt) percentage van m'n inkomen in Bitcoins om te zetten (het gesprek met m'n werkgever over het deels uitbetalen in Bitcoins moet nog volgen ;)). Van die Bitcoins neem ik dan bijvoorbeeld een aantal VPS en VPN diensten af, waar ik een vast Bitcoin bedrag per maand voor betaal (dus geen omrekenen iedere maand).

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:21
Voor alle mensen die vinden dat de waarde van Bitcoins te veel fluctueert en daarom niet geaccepteerd zouden moeten worden: als je dat denkt gebruik je toch gewoon Euro's? Als er verkopers en kopers zijn die dit wel willen is dat toch prima? Klinkt een beetje als gelovigen die beweren dat je niet op zondag mag werken omdat het tegen hun geloof is... Get my point?

Ik vind het een goed idee om een betalingsmogelijkheid in Bitcoins aan te bieden. Hoe meer sites het doen hoe meer stabiele waarde de Bitcoin uiteindelijk zal hebben. Bovendien zou ik graag gebruik maken van deze optie.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zenomyscus schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:47:
Voor alle mensen die vinden dat de waarde van Bitcoins te veel fluctueert en daarom niet geaccepteerd zouden moeten worden: als je dat denkt gebruik je toch gewoon Euro's? Als er verkopers en kopers zijn die dit wel willen is dat toch prima? Klinkt een beetje als gelovigen die beweren dat je niet op zondag mag werken omdat het tegen hun geloof is... Get my point?
Begrijpelijk, maar met een wisselende koers en beide valuta kan je als persoon zonder coins flink benadeeld worden. Anders uiteraard ook mogelijk, maar als je coins hebt, heb je iig nog een keus. Zie m'n eerder aangehaalde voorbeeld waarbij de waarde flink daalt. Je zet een graka te koop voor 200 euro of 200 coins. Daalt de coin waarde, dan ben je feitelijk minder dan 200 euro kwijt. De euro waarde verandert niet van het product (de graka).

Je zou het verzoek voor BC support ook verder kunnen doortrekken voor andere valuta, zoals Britse Ponden en Amerikaanse Dollars. Gebeurt niet, iig geen plannen voor vziw.
Ah, heerlijk iets uit de context kunnen trekken. :P

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Zenomyscus schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:47:
Ik zeg niet dat het niet geaccepteerd zou moeten worden, ik zeg alleen dat het veelal onhandig zal zijn. Daarbij schat ik in dat het voor de developers bijna triviaal zal zijn om "bitcoin" toe te voegen bij betaalmogelijkheden maar bitcoin als valutaoptie implementeren behoorlijk wat werk zal zijn.

Het zal ook veel vragen oproepen: moet je dan 2 prijzen (EUR en BTC) opgeven? Als je alleen maar een BTC-prijs geeft dan beperk je je kooppubliek nogal, als je beide opgeeft dan kiest de koper de meest voordelige optie. Of moet je alles live omrekenen? Nog meer werk. En welke koers moet er dan gekozen worden? En eerlijk is eerlijk, zo enorm is het aantal bitcoingebruikers, zelfs onder tweakers, denk ik nu ook weer niet.

Maar met een optie "Bitcoin" bij betaalmogelijkheden zou ik al heel blij zijn. Gezien de andere opties moet het trouwens dan misschien wel "Bitcoin vooraf" en "Bitcoin achteraf" zijn. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 05-09-2013 19:02 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Sowieso, wie gaat dagelijks die koersen bijhouden? Die fluctueert van seconde tot seconde. Banken houden dagkoersen aan die dagelijks gepuliceerd worden (meestal rond 15.00u) en dan zou je de boel dus dagelijks moeten invoeren om er mee te rekenen. En vervolgens gaat het een keer om veel geld en wordt T.net er op aangekeken als de koers een keer wat later was.

Geef ik TS een andere vraag: als we bitcoins zouden doen, waarom dan niet ook USD, zodat we online prijsverschillen kunnen zien? Zelfde antwoord als al gegeven is. En dan is de USD nog een harde munteenheid die een stuk minder fluctueert dan de BC.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Freeaqingme
The Eagle schreef op donderdag 05 september 2013 @ 19:16:
Geef ik TS een andere vraag: als we bitcoins zouden doen, waarom dan niet ook USD, zodat we online prijsverschillen kunnen zien? Zelfde antwoord als al gegeven is. En dan is de USD nog een harde munteenheid die een stuk minder fluctueert dan de BC.
Mijn vermoeden is dat er op dit moment alleen een kolom 'prijs' in de database staat, als daar een kolom 'valuta' aan toegevoegd wordt, lijkt het me dat USD ook geen probleem is, of Thai Baht for that matter ;)

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

The Eagle schreef op donderdag 05 september 2013 @ 19:16:
Sowieso, wie gaat dagelijks die koersen bijhouden? Die fluctueert van seconde tot seconde. Banken houden dagkoersen aan die dagelijks gepuliceerd worden (meestal rond 15.00u) en dan zou je de boel dus dagelijks moeten invoeren om er mee te rekenen. En vervolgens gaat het een keer om veel geld en wordt T.net er op aangekeken als de koers een keer wat later was.
Je kan de koers zo binnenhalen via bijvoorbeeld https://blockchain.info/api/exchange_rates_api. Alleen heb je dan de mt gox koers, en iedere exchange heeft weer z'n eigen koers. (al liggen die normaal wel vrij dicht bij elkaar) En dan heb je nog de vraag of je de buy of de sell koers aan wil houden. Dus welke exchange, buy/sell.. En wat dan als iemand het er niet mee eens is?

En dat is allemaal aanzienlijk meer werk volgens mij dan alleen maar bitcoin aan de betaalmogelijkheden toevoegen. De verkoper kan dan zelf omrekenen en vragen wat ie wil op het moment dat iemand iets wil kopen.

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 05-09-2013 19:30 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik had het over dagkoersen idd, er zijn meerdere manieren om met koersen te werken. Dagkoersen hebben vziw geen buy of sell rate. Kan ook niet, want dat verschilt enigszins per instelling natuurlijk :)

* The Eagle zelf een aantal keren met de technische kant van zo'n verhaal bezig geweest, inclusief programmeren en security etc in enterpriseomgevingen namelijk :)

Maar trust me: je wilt dagkoersen ;)

Having said that

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik schop deze even.. Ik zou het nog steeds heel mooi vinden als er "bitcoin" bij de betaalmogelijkheden komt. Valuta enzo hoeft verder niet geïmplementeerd te worden imho. (niet nu iig)

[ Voor 25% gewijzigd door Mentalist op 24-10-2013 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Aangezien V&A alleen een Nederlands en Belgisch publiek heeft denk ik dat we aan 1 valuta (de euro) genoeg hebben, zolang deze ook inderdaad het meest stabiel zijn waarde bevat. Als betaal-optie zou ik Bitcoin wel interessant vinden. Dan kun je na de transactie zelf bepalen of je die gelijk wil omzetten naar euro of wil bewaren.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Inderdaad, ik zou de BTC ook gewoon bewaren tot ik er iets anders mee betaal.

Nog een voordeel is dat kopers die geen bitcoin hebben via www.bitonic.nl effectief de verkoper met iDeal kunnen betalen, sneller dan overschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je kan het al prima doen. Gewoon aangeven dat je wil ruilen voor xx bitcoins...

Staat in principe niemand in de weg, het is alleen wat lastiger om te zoeken. Maar gezien (ik gok) de relatief kleine doelgroep en het feit dat het devteam grof is ingekrimpt. Ik geef je weinig kans op een implementatie waarbij er wel gezocht kan worden op bitcoins.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Je hoeft er ook niet op te kunnen zoeken. Gewoon dat je behalve contant, bank, paypal en rembours ook bitcoin aan kan klikken. Lijkt me qua development een relatief kleine wijziging.

Natuurlijk kan je het ook in de ad zelf zetten.. Vanuit dat oogpunt is veilingfunctionaliteit ook overbodig (kan ook met reacties), prijzen zijn overbodig (kan in de ad), link met specs is overbodig, locatie.. Bijna alles is dan overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:05

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Qua development lijkt me inderdaad alleen het toevoegen van een bitcoin checkbox bij betaalmogelijkheden genoeg. Hoe het dan zit met de koers is dan het probleem van de koper en verkoper. En nu zal die koers echt niet binnen een paar uur euro's verschillen hoor.
En los van of het op dit moment heel praktisch is, het lijkt me gewoon goed als bitcoin op zoveel mogelijk plekken wordt geaccepteerd, zeker wat meer in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Pagina: 1